Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
Wil ik de weekly challenge doen, registreert ie niks, en de helft van mijn wapens verdwijnen wanneer ik ze slot? iemand anders dit probleem?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:02
Yup. Het is een bekend probleem. Bij fast travel en doodgaan heb je dit probleem. Ze zijn bezig met een patch, maar nog geen idee wanneer die klaar is😫

https://forums.ubi.com/sh...0?p=13501656#post13501656

TokkieB wijzigde deze reactie 31-05-2018 20:16 (18%)

• AntiChrist7
  • Nu online
ok thnx, hopelijk idd gefixt voor de volgende dlx

• DarthNeo
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08-02 21:18
quote:
AntiChrist7 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:08:
ok thnx, hopelijk idd gefixt voor de volgende dlx
Loot je de mobs ook ? Want dat vergat ik eerst en die droppen de "challenge item" :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
quote:
DarthNeo schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:48:
[...]

Loot je de mobs ook ? Want dat vergat ik eerst en die droppen de "challenge item" :)
Ja deed ik, maar blijkbaar tellen outposts lui niet. Maar op joseph zijn eiland haal je het binnen de tien minuten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarthNeo
Oh ik had 1 outpost gedaan en toen was ik klaar, naja, het zal niet de 1e keer zijn dat het niet helemaal lekker werkt ;-)

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:49
Ik heb vandaag toch Farcry 5 gekocht, twijfelde al een tijdje maar heb de knoop doorgehakt. In eerste instantie was ik ook onder de indruk van de performance, maar bij heviger geweld (schietacties enzo) zie je fps flink inzakken van +- 60 naar zo'n 30-40 FPS ofzo. Heb de instellingen op low-medium, high geprobeerd. Heeft iemand tips om een goede framerate te halen, welke instellingen? Graphics boeien me niet, die vind ik namelijk al goed op low. (ben niet zo veeleisend als het daar op aan komt)

Mijn systeem heeft een i3-6100 en een gtx1060 en 2x8 GB DDR4 2133mhz. Ik weet dat die i3 onder de minimale systeemeisen zit, maar het was een gokje. Aangezien COD WW2 wel goed draait zonder enorme FPS dips. Ik speel op de pc maar 3 games eigenlijk, nu fc 5, codww2 en GTA V. GTA V haalt doorgaans ook een prima fps, hoewel ik al wel eens dacht om te upgraden.

Alle tips zijn welkom, en dan met de name de settings die de FPS in algehele zin verbeteren en/of die de cpu ontlasten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Ik wil niet koppig klinken, maar een betere cpu kopen. GTA is van 2015, dat is geen referentie meer. Je moet je nooit baseren op minimale systeemvereisten als je wilt dat een game soepel draait. En far cry is dan nog vrij goed geoptimaliseerd voor pc

• dennis_rsb
quote:
AntiChrist7 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:05:
Ik wil niet koppig klinken, maar een betere cpu kopen. GTA is van 2015, dat is geen referentie meer. Je moet je nooit baseren op minimale systeemvereisten als je wilt dat een game soepel draait. En far cry is dan nog vrij goed geoptimaliseerd voor pc
Ik denk ook dat de minimale eisen dat ze daarmee bedoelen ''niet constant 60 fps" en inderdaad ik zit er ook aan te denken om te upgraden, niet alleen voor dit, maar ook voor toekomstige spellen. Het voelt alleen niet goed om een i5 of i7 van skylake of kabylake te kopen, tenzij het tweedehands is dan is het in verhouding beter qua geld/performance. Maar als ik zou upgraden denk ik aan een i5 8400 en dan een nieuwe moederbord. Maar goed ik weet ook dat ik kantje boord zit, maar toch ben ik benieuwd of er wat settings zijn die de cpu wat kunnen ontlasten? De GPU doet het goed in FC5, wel merk je als je de settings hoog zet dat de vram een twijfelpuntje is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
dennis_rsb schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:36:
Alle tips zijn welkom, en dan met de name de settings die de FPS in algehele zin verbeteren en/of die de cpu ontlasten.
Er is een video die FC5 grafisch analyseert. Die hebben het ook over welke settings veel en weinig doen voor de framerate en wat je er van ziet. Gaat alleen niet helpen als het probleem je CPU is.

• dennis_rsb
quote:
PilatuS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:58:
[...]

Er is een video die FC5 grafisch analyseert. Die hebben het ook over welke settings veel en weinig doen voor de framerate en wat je er van ziet. Gaat alleen niet helpen als het probleem je CPU is.
Welke video doel je op? Heb op Youtube wel wat filmpjes bekeken van mensen met een zelfde of gelijkwaardige cpu en die hebben ook framedrops. Nja kijk de settings die in FC zitten zijn volgens mij bijna allemaal grafisch en weinig/geen op de cpu? Als ik het zaakje upgrade wil ik het wel in eens goed doen, want ik vermoed dat een i5-7500 oid voor nu misschien nog kan, maar over een paar jaar ook niet meer in alle games. 4 cores is nu al niet altijd afdoende bij zware cpu afhankelijke games, zeker in Multiplayer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
quote:
dennis_rsb schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:02:
[...]

Welke video doel je op? Heb op Youtube wel wat filmpjes bekeken van mensen met een zelfde of gelijkwaardige cpu en die hebben ook framedrops. Nja kijk de settings die in FC zitten zijn volgens mij bijna allemaal grafisch en weinig/geen op de cpu? Als ik het zaakje upgrade wil ik het wel in eens goed doen, want ik vermoed dat een i5-7500 oid voor nu misschien nog kan, maar over een paar jaar ook niet meer in alle games. 4 cores is nu al niet altijd afdoende bij zware cpu afhankelijke games, zeker in Multiplayer
Deze: YouTube: Far Cry 5 PC! Settings and Performance Analysis + Xbox One X Compari...

Maar zoals gezegt dat is een GPU ding. Als het probleem je CPU is maakt het inderdaad niet uit. Je kan natuurlijk heel makkelijk zien of je CPU het probleem is.

• dennis_rsb
quote:
PilatuS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:10:
[...]

Deze: YouTube: Far Cry 5 PC! Settings and Performance Analysis + Xbox One X Compari...

Maar zoals gezegt dat is een GPU ding. Als het probleem je CPU is maakt het inderdaad niet uit. Je kan natuurlijk heel makkelijk zien of je CPU het probleem is.
Thanks! Nou met msi afterburner zag ik dat heftige situaties de fps flink inzaktte en op dat moment stonden zowel de 2 cores als de 2 threads alle 4 op 100%. Ik heb nu msaa uit, alles op low behalve textures, en de fps gelockt op 50. En nu gaat het stukken beter! Niet perfect maar stukken beter.

Ik heb volgens mij alleen nog niet het spel goed door. Ik heb mensen bevrijd enzo, maar raak je ooit uitgespeeld? Ik heb niet het idee dat ik echt doelen heb om op een gegeven moment iets uit te spelen. Cod ww2 bv, dan word je door een verhaal heen geloodst met doelen. Misschien wil jij of iemand anders basic uit leggen hoe het werkt? Ik hou wel van dit soort spellen, dat open wereld met natuur. Vroeger ook Halo CE, en nu nog soms :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat de CPU op 100% gaat lopen zegt genoeg. Dan gaat een snellere GPU ook niet helpen. Wel mooi dat het nu beter loopt met andere settings :)

Je hebt in het begin sowieso 3 missies die kan je doen. Door met mensen te spreken krijg je er meer missies bij. Gewoon even in het menu kijken waar ook de map te vinden is naar de missies die je hebt. Daar kan je ook een missie actief maken zodat je boven aan het scherm te zien krijgt waar je voor die missie naar toe moet. Los van free roaming is er genoeg te doen in het spel.

• dennis_rsb
quote:
PilatuS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:27:
Dat de CPU op 100% gaat lopen zegt genoeg. Dan gaat een snellere GPU ook niet helpen. Wel mooi dat het nu beter loopt met andere settings :)

Je hebt in het begin sowieso 3 missies die kan je doen. Door met mensen te spreken krijg je er meer missies bij. Gewoon even in het menu kijken waar ook de map te vinden is naar de missies die je hebt. Daar kan je ook een missie actief maken zodat je boven aan het scherm te zien krijgt waar je voor die missie naar toe moet. Los van free roaming is er genoeg te doen in het spel.
Thanks! Ja ik ben al blij dat het nu in elk geval prima speelbaar is!

Ik had inderdaad dmv de "E"toets met mensen gesproken. Ik zal inderdaad kijken in de map, en als ik dan een plaats zie gewoon markeren zodat ik er heen kan lopen/rijden en afgaan op het aantal meters? Moet ook eerlijk bekennen dat dit eigenlijk mijn eerste echte FarCry is die ik gespeeld heb. Ik heb ookeen paar jaren uberhaubt niet gegamed (van +- 2009/2010 tot 2012) en daarna ook een tijdje enkel Fifa. Maar nu geniet ik wel weer van games als COD WWII, GTA V, Fifa 18 en nu FC 5 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij de map heb je meerdere tabs waar ook al je missies staan. Zodra je een missie actief maakt komt er vanzelf een waypoint in je HUD te staan.

• dennis_rsb
quote:
PilatuS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:02:
Bij de map heb je meerdere tabs waar ook al je missies staan. Zodra je een missie actief maakt komt er vanzelf een waypoint in je HUD te staan.
Thanks, ik denk dat ik t nu beter snap. Ik moet sowieso meer de map gebruiken. Morgen verder stoeien! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:17

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Net gekocht. Nu een uur of 6 er in zitten en het is wel weer leuk.

Alleen... Save points. Dat wérkt gewoon niet want je moet de hele tijd stukken opnieuw spelen. Stomme consoles :(

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:08

DerOllie

PSN = DerOllie

quote:
Nyarlathotep schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:17:
Net gekocht. Nu een uur of 6 er in zitten en het is wel weer leuk.

Alleen... Save points. Dat wérkt gewoon niet want je moet de hele tijd stukken opnieuw spelen. Stomme consoles :(
je kunt ook saven in het menu na elke missie. Dan merk ik wel dat ie je plaatst bij de dichtsbijzijnde location, maar ik heb nooit gemerkt dat ik stukken opnieuw moet spelen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 12-02 10:24
Momenteel een ubisoft store E3 sale gaande. dus wilde je nog een game kopen is het handig om even te checken (dacht is toch handig om hier te plaatsen):

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-02 11:57
Zit al een stuk in gebied 3 (van de zus).. Het gebied van Jacob vond ik nogal klein.. veel minder te doen dan in gebied 1 & 3...

Het is en blijft een leuker shooter om af & toe eens te spelen.. maar 3-4u per dag, 7 op 7 zou het snel vervelen denk ik..

Ben wel eens benieuwd naar de rest van de story, voor de rest amuseer ik mij zeker.

Het enige grote minpunt, de keuze van weapons/cars/… maakt gewoon geen zak uit.. Alles heeft bijna dezelfde stats en ik vind dat er weinig meerwaarde is voor de duurdere zaken.. Dat element was vroeger toch veel beter uitgewerkt vind ik..

Wat dan weer de max is, is dat je samen kan spelen met jouw viervoeters (hond/poema/beer), zalig gewoon :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:24

Notna

Where are you?®

Hours of Darkness is vanaf nu te downloaden. Iemand al eerste ervaringen?

Notna wijzigde deze reactie 05-06-2018 21:48 (23%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:06
Ik lees in de review dat Hours of Darkness zich focust op stealth play :) vind ik fijn. Ik heb de gold editie, maar ik wacht wel tot alle 3 de DLC's uit zijn voor ik Far Cry 5 weer installeer.

• Jorissie87
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 15-02 21:35

Jorissie87

No diggity

quote:
QuZyX schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:53:
Zit al een stuk in gebied 3 (van de zus).. Het gebied van Jacob vond ik nogal klein.. veel minder te doen dan in gebied 1 & 3...

Het is en blijft een leuker shooter om af & toe eens te spelen.. maar 3-4u per dag, 7 op 7 zou het snel vervelen denk ik..

Ben wel eens benieuwd naar de rest van de story, voor de rest amuseer ik mij zeker.

Het enige grote minpunt, de keuze van weapons/cars/… maakt gewoon geen zak uit.. Alles heeft bijna dezelfde stats en ik vind dat er weinig meerwaarde is voor de duurdere zaken.. Dat element was vroeger toch veel beter uitgewerkt vind ik..

Wat dan weer de max is, is dat je samen kan spelen met jouw viervoeters (hond/poema/beer), zalig gewoon :D
Met 3-4 uur per dag 7 dagen per week (hetzelfde spel) gamen noem je ook wel wat. Er zijn er maar weinig die zo die-hard zijn. Denk ook niet dat het spel voor die doelgroep bedoeld is, meer voor casual gaming want anders had er ook wel een meer competitive element ingezeten. Snap wel wat je bedoeld met dat snel verveeld overigens, mijn ervaring was gewoon een weekje niet spelen dan is het de week erna weer een stuk leuker!

i7 7700K | MSI GTX1080 | GigaByte Z270X | 16GB@3200Mhz | H100i | 960 EVO 250GB | 840 PRO 256GB | CM Storm Stryker | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Asus 24" HD 144Hz | KB: SS 6GV2 | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• QuZyX
Gisteren uitgespeeld.. Wat een zot einde ! :o

Heb er nog wat over gelezen en opgezocht op YouTube en inderdaad, kvind het wel een leuke plot twist.. :) Moet niet altijd "happy ending" zijn ;-)

spoiler:
Uiteindelijk blijkt de "slechterik" toch niet zo een slechterik te zijn vind ik.. De manier waarop hij het wil uitvoeren is niet ideaal maar ergens begrijpelijk..

Het verhaal vind ik op zich niet slecht.. zeker niet met zo een ending, wat ik totaal niet verwacht had.. Maar het is een open sandbox en je hebt misschien wel te veel mogelijkheden en ergens te weinig diepgang..

Heb me zeker geamuseerd ! Einde was er wel sneller dan ik dacht :o

• DarthNeo
quote:
Notna schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:46:
Hours of Darkness is vanaf nu te downloaden. Iemand al eerste ervaringen?
Ik heb gisteren in een uur of 3 de eerste playthrough al gedaan van Hours of Darkness, wel met alles verzamelen wat er te verzamelen was.

Ga het nog wel een keer op survival mode / movie mode doen (voor de achievements :*) ).

Ik vond deze DLC een beetje meh. Ik vond het leuk dat het meer gericht was op stealth en dat je de DLC wapens ook weer terug ziet in de main game maar na 1x spelen heb je het eigenlijk wel gezien wat mij betreft.

Weekly community challenge ook gehaald in de DLC, dat was wel een mooie bonus

• AntiChrist7
  • Nu online
Bij iemand anders een weapon slot verdwenen in de main campaign ondanks dat je ze allemaal unlockt had? :?

• DarthNeo
Dit komt wel aardig overeen met hoe ik de eerste DLC heb ervaren:

YouTube: Far Cry 5: Hours Of Darkness DLC - The Review (2018)

DarthNeo wijzigde deze reactie 07-06-2018 07:50 (29%)

• Piet_Piraat7
quote:
Is het echt zo kort als ik in reviews lees? Jammer..

• DarthNeo
quote:
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:38:
[...]

Misschien dat het je meer tijd kost op "survival", maar op normal met alles verzamelen was ik binnen 3 uur klaar.

Je bent na de eerste playthrough wel 2 extra modes maar dat voegt m.i. heel weinig toe (1 maakt het moeilijker en 1 (nog) makkelijker)
quote:
AntiChrist7 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:23:
Bij iemand anders een weapon slot verdwenen in de main campaign ondanks dat je ze allemaal unlockt had? :?
Net even gekeken, maar ik heb alle slots nog gewoon

DarthNeo wijzigde deze reactie 07-06-2018 11:28 (24%)

quote:
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:38:
[...]

Dat had ik van te voren wel verwacht. Blij dat ik geen season pass heb gekocht....

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• Maichel
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-02 12:27
Kan je die DLC ook in online coop spelen?

PSN: Maichel

• Piet_Piraat7
quote:
-SaveMe- schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:29:
[...]

Dat had ik van te voren wel veracht. Blij dat ik geen season pass heb gekocht....
Het valt mij ook tegen toen ik het las. Moet het nog wel spelen; ik heb de gold editie gekocht met 20% korting dus het viel mee. Hopelijk zijn alledrie de DLC's bij elkaar wel de moeite waard.
Meeste games vind ik de DLC vaak niet de moeite waard. Zeker niet met de prijzen die ze er tegenwoordig voor vragen ... Als er dan toch DLC komt ben ik een voorstander van standalone DLC, zoals bijvoorbeeld Dishonored Death of the Outsider, of Uncharted Lost Legacy. Dat zijn gewoon complete games en je hebt de originele game er niet voor nodig ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarthNeo
quote:
Maichel schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:31:
Kan je die DLC ook in online coop spelen?
Yes, je kunt hem ook in co-op spelen

Wellicht dat de 2e en 3e DLC beter bevallen, als ik bijvoorbeeld kijk naar AC: Origins dan vond ik The Hidden Ones ook een stuk minder vergeleken met The Curse of the Pharaohs

DarthNeo wijzigde deze reactie 07-06-2018 19:05 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zit nu in het laatste gebied (John).
Tot nu toe wel vermakelijk. Het verhaal is flinterdun maar lekker maf. Een hoop wapens en voertuigen, waarvan overigens zo'n 80% niks toevoegd qua stats.
Ik gebruik zelf vaak de helikopter. Het veroveren van een basis is zo een fluitje van een cent. Afwisselen met stealth kills te voet houdt het leuk. Als je eerst de twee of drie alarmposten stukschiet met een silenced sniper rifle scheelt dat weer versterkingen.

Toch zijn er wel een aantal vervelende issues met dit spel:

- De shrines quest is bugged. Ik heb ze allemaal kapot geschoten, maar toch zegt het spel dat ik er nog één moet. Google leert mij dat dit bij meer mensen voor komt.
- De stunts... Haast onbestuurbare voertuigen (als een dweil) maken de helft van deze missies vervelend in frustrerend.
- Voertuig pop-up. Soms verschijnt er uit het niets een auto.
- Je hoort een helikopter maar je ziet er geen één.
- De verplichte missies tussendoor halen je soms uit het spel.
- Doodgaan. Checkpoints. Bah. Ik haat checkpoints.
- De suffe collectible missies. Je zoekt je een ongeluk voor wat suffe unlockables.

Komende week maar eens rustig uitspelen. Maar ik weet niet of ik zin heb om écht al die unlockable spullen te gaan najagen. Klaar is klaar...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

quote:
Nyarlathotep schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:17:
- De suffe collectible missies. Je zoekt je een ongeluk voor wat suffe unlockables.
Je kan maps kopen in de winkel voor 1200 credits die de collectibles op je map markeren. Scheelt een hoop :+

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
Tot nu toe wel vermakelijk. Het verhaal is flinterdun maar lekker maf. Een hoop wapens en voertuigen, waarvan overigens zo'n 80% niks toevoegd qua stats.
Ik gebruik zelf vaak de helikopter. Het veroveren van een basis is zo een fluitje van een cent. Afwisselen met stealth kills te voet houdt het leuk. Als je eerst de twee of drie alarmposten stukschiet met een silenced sniper rifle scheelt dat weer versterkingen.
Inderdaad, in het begin vond ik het nog wel leuk om die bases te doen, maar na een tijdje had ik er wel genoeg van. Maar bleek idd dat het met die heli zo voor elkaar is. Zeker als je raketten hebt. Als je het slim aanpakt heb je zelfs geen last van versterking.

Die verplichte missies waren idd vervelend. En er is niets tegen te doen.. Ze komen op een gegeven moment op je af, en zelfs als je alle 'speciale' vijanden kapot schiet komt er toch vanuit het niets een verdovingspijl op je af. Beetje flauw gescript allemaal.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:32

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Hoezo is dat het laatste gebied? Daar ben ik begonnen. Hintte te game geloof ik ook naar. Moet wel zeggen dat ik vanaf het gebied van John naar Faith een leuke overgang vond qua landschap. Echter is het gebied van Jacob dan weer wat veel van hetzelfde. Ik had wel het idee dat ik er in het gebied van John veel langer over deed om XP te verzamelen om tot hem te komen dan bij Faith. Bij Faith heb ik nog geen handvol missies gedaan, heb ik nog genoeg onontdekte delen op de map en ik zit op een paar honderd XP verwijderd van wat je moet bereiken. Daarom nu maar vast het gebied van Jacob gegaan en Cheeseburger vrijgespeeld. Al wordt het soms wel een beetje been there, done that qua missies en opzet van de game. Maar goed, dat is in één game er zijn games die dezelfde opzet jaren en jaren gelijk houden over de gehele reeks dus iets met never change a winning team ofzo :P

Misschien moet ik ook wat meer gericht naar missies gaan. Ik neem nu veelal een punt op de map en ga lopend naar dat punt toe. Puur om te zien wat ik onderweg tegen kom. Beetje jagen, soms een outpost veroveren, soms een burger helpen. Leuk, maar hemelsbreed een paar kilometer lopen door de bergen neemt wel even tijd in beslag :)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DarthNeo
quote:
FeaR schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 01:47:
[...]
Hoezo is dat het laatste gebied?
Waarschijnlijk zijn laatste gebied ;-)

Ik ben ook van John - Faith naar Jacob gegaan maar je kunt het prima in een andere volgorde doen

DarthNeo wijzigde deze reactie 12-06-2018 09:06 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QuZyX
Hier van John naar Jacob naar Faith.

Faith vond ik wel een leuk gebied... gaf zeker een extra waarde aan het game.
John was een goeie start om in te open..
Jacob was kort(er) vond ik dan de andere..

Al bij al een goeie game die ik graag gespeeld heb! :)
Update 1.07 is uit en fixed a whole lotta rosie :)
quote:
New Additions
# New Avatar Items added in the Character Customization (FC3 Vaas & Citra, ACO Bayek & Aya)
# New assets added in the Arcade Editor – Assassin’s Creed Origins
# New loading screens added

Stability & Performance
# Fixed multiple low occurrence crashes
# Fixed an issue where the FPS could drop below 30 at certain locations in the world
# Fixed an issue where the player could become stuck in a death loop after crashing the plane into Joseph’s statue, or by falling off of the radio tower on Dutch’s Island

Missions
# Fixed multiple low occurrence walkthrough breaks
# Fixed an issue where the player would be spawned outside of the vehicle when failing and respawning during the mission “Special Delivery”
# Fixed an issue where the Death Wish vehicle would not spawn during the mission “Death Wish”
# Fixed an issue where the bleeding timer is not synchronized in Coop during the mission “Where it all Began”
# Fixed an issue where the objective was missing during the mission “Ignorance is Bliss” after a cinematic
# Fixed an issue where the game could become stuck while opening the map after completing the mission “Man’s Best Friend”
# Fixed an issue where the Nick Rye’s plane would become stuck if one coop player took the plane while the other liberated John Seed’s Ranch

Audio
# Fixed an issue where the gas hissing SFX would continuously play when holstering the flamethrower after equipping it from the shop
# Fixed an audio issue where certain vehicles and weapon/attachment combinations were missing sound
# Fixed an issue where certain SFX were not always playing in caves
# Fixed an issue with missing SFX when reloading the P08 in certain situations
# Fixed an issue with missing SFX when the player is hit by a baseball bat
# Fixed an issue with missing engine SFX when piloting the Far Cry 5® Hours of Darkness, Kaumbat OH-04B Foxfly “Viet Cong” helicopter in the main game
# Fixed an issue where the impact SFX of the Shovel Launcher would not play the proper SFX in some situations

Companion, Enemy & Animal AI
# Fixed some minor issues with bear and cougar attack animations
# Fixed an issue with improper animations playing for NPC’s under certain circumstances
# Fixed an issue where GFH would not react to bullet impact while swimming

Gameplay & UI
# Fixed an issue where kills made with the SVD were being counted as Assault Rifle kills
# Fixed an issue where the special fishing lures were available before purchasing the “Fisher King” perk
# Fixed an issue where the buff visual effects could stay on screen under certain circumstances
# Fixed an issue where the helicopters rockets could explode immediately when firing them after firing flares
# Fixed some clipping issues with various clothing items
# Fixed an issue where the 1970 Kimberlite ZZT could not be repaired after it was damaged with fire
# Fixed an issue where the weapon tracking would still occur after setting “Aiming Assists” to “Off” in the
Gameplay options
# Fixed an issue where equipped attachments to the MP34 would disappear when switching with another weapon, then picking up the MP34 back up
# Fixed an issue where the health regeneration stops working when returning the main game after playing an Arcade map using the “No Health Regen” modifier
# Fixed an issue where blood stains would appear on allied players when performing a melee attack with a baseball bat in Main Game Coop or Arcade Coop and PVP
# Fixed an issue where helicopters could become unusable after taking explosion damage
# Fixed an issue where player was able to carry a third melee weapon type
# Fixed an issue where the player’s health is fully restored when changing game difficulty from the Gameplay menu while in game
# Fixed an issue where the propeller blades of helicopters would spin unnaturally when a passenger exits the vehicle
# Fixed an issue where the icons for the M-16, SVD, M60-V and MP5SD could become missing from the weapon wheel
# Fixed an issue where the currency icon appears blurry if the player does not have enough money to purchase something
# Fixed an issue where some icons on the world map would move when scrolling through the map
# Fixed an issue with the “Sell Loot” button not refreshing after selling loot in a Shop
# Fixed an issue where the subtitle background setting would reset after rebooting the game

Coop
# Fixed an issue where client was unable to sell a location map after looting it
# Fixed an issue where GFH were being replicated above the water while swimming during a coop session
# Fixed an issue where the fog of war would reappear for the client after re-joining a previous session
# Fixed an issue where the client could lose his ability to craft when joining a player during the mission “Enemies at the Gate”
# Fixed an issue where the partner’s animation would become offset when spawning in a mounted gun after the coop leash is broken
# Fixed an issue where both players would become invulnerable after dying and respawning in a helicopter together so long as the host remained in the helicopter
# Fixed an issue where the time of day would change very fast for the client when opening the map while in the passenger seat of a vehicle
# Fixed an issue where the client could become stuck in the shop menu if set on fire by the host before accessing the menu
# Fixed an issue where a player in downstate cannot be revived when a GFH is interrupted while attempting to revive the player

Arcade
# Fixed an issue where the money and perk point values would disappear from the Arcade menu after interacting with the Silver Bars menu
# Fixed an issue where the timer and score indicators would sometimes disappear
# Fixed an issue where picking up ammo, throwables or medkits would not display a notification
# Fixed an issue where the Ultimate Hunter icon was appearing incorrectly in the Arcade
# Fixed an issue where weapons would sometimes be missing for players after a host migration occurred
# Fixed an issue where the game could become unresponsive if the host is on fire when completing a map
# Fixed an issue where an incorrect loading screen icon could sometimes appear in the snapshot of the map
# Fixed an issue where the firing a mortar round will close all other clients aim view if they are also on a mortar
# Fixed an issue where the weapons would sometimes disappear from a player’s hand after a host migration
# Fixed an issue where the Arcade logo would overlap with some text.
# Fixed an issue in the Arcade Shop menu where money and perks would not be displayed correctly.
Game mode objective should now be correctly be displayed while in the lobby.
# Updated the modifier(s) information seen in the map information panel.
# Fixed an issue where changes made in the interface could have ended up not being correctly saved.
# Homeopathic timer is now displayed.
# Fixed a possible issue where the host could end up with the homeopathic icon stuck once killed.
# Fixed an issue with the mortar where the interface could be closed if other clients performed the same action at the same time.
# Added notifications when picking up ammo, weapons.
# Fixed an issue where the game could enter in an unresponsive state if the host was on fire while the match completed.
# Fixed a possible issue where the health regeneration would not work correctly in the campaign if you previously played a Solo or Co-op map with the ‘Disable Health Regeneration’ modifier set to ‘On’.

Map Editor
# Updates made in the Editor’s terrain types.
# Updated the ‘empty map’ thumbnail under the ‘terrain type’ setting.
# Fixed an issue where the map’s thumbnail could be incorrect when you opened it for editing under certain conditions.
# Fixed an issue with the ‘music theme’ that would persist in some conditions.
# Fixed a possible crash that could occur once you selected ‘Back to Arcade Editor’.
# Fixed some camera issues when swimming in lakes.
# Fixed an issue that could occur on consoles where the top shader of lakes would not be the correct one.
# Fixed an issue with the lake where it covered a wider area if it was to be rotated.
# Assets using fake lighting will not be counted anymore in the lighting budget.
# Fixed an issue with animation points where once the map was exported the npcs would not exit them correctly.
# When navigating the object browser on consoles you will now be returned to the previous folder rather then to the top of the list.
# The military med kit is now correctly added to your inventory once picked-up.
# Fixed an issue with the terrain decals where once your map gets published they were not rendered.
# Fixed an issue on consoles where holes made in the terrain would appear filled-up once the map got published.
# Fixed a possible issue where small parts of terrain could be seen stretching towards the skybox.
# Fixed a visual issue with the terrain where when viewed in a certain angle you would notice parallel lines. To fix this you will need to re-publish your map.
# Updated some objet thumbnails that were either in the incorrect angle, flipped or harder to see.
# Updated some ‘Hours of Darkness’ assets to be in the correct categories, removed duplicate entries.
# Various fixes made to ‘Hours of Darkness’ assets: Warehouse Terrace Furnished, Warehouse 02 Empty, Base Sandbags Empty, Base Sandbags Furnished, Warehouse Terrace Empty, Warehouse Metal (Furnished / Open 01 / Open 02), House Terrace Window 01 Opened.
# Fixed an issue where you could get stuck if the objective was completed while on fire or swatting bees.
# Adjustments to the map validation and management location on consoles.
# Updated the Ultimate Hunter homeopathic icon.
# Fixed an issue with object icons and some interface elements being briefly displayed when entering the options menu while in play/explore mode.
# Fixed an issue with tags that could occur in Bounty hunt mode in certain conditions.
# Fixed a possible issue with long range shadow rendering.
# Updated the character/vehicle navigation mesh transparency on consoles.
# Fixed a possible issue in ‘play mode’ where ammo clips could be stuck on npcs once killed.
# Fixed an issue where the link was not seen when you selected several npcs to be assigned to a control zone.
# Fixed an issue with shaders on lakes in the In-Game Editor.
# Fixed an issue where lakes would cover a larger surface area depending on how it was rotated.
# Fixed some minor issues related to various assets from the Far Cry 5® Hours of Darkness DLC.
# Fixed some minor issues with overlapping text in the asset selection menus.
# Fixed an issue where the top layer of lakes would not display the correct shaders on consoles.
# Fixed an issue with the draw distance of shadows in the Arcade Editor.
# Fixed an issue where ammo clips would become stuck in an NPC’s hand after they were killed.

Far Cry 5 – Hours of Darkness DLC
# Fixed an issue where some sounds would become muted for a client joining a session during the opening cinematic.
# Fixed an issue where the client could spawn with no weapons if the host dies while the client is on a loading screen.
# Fixed an issue on XB1 where the game would lose all sound and freeze under certain circumstances.
# Fixed an issue with missing SFX while hovering the mouse cursor over “Accept” and “Cancel” buttons after taking documents at extraction point.
# Fixed an issue where “Leave no one behind” and “Make them count” Classic Challenges do not unlock after completing Far Cry 5® Hours of Darkness.
# Fixed a couple issues with collecting the documents at the extraction point.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Moet je voor de ultieme vishengel nou op echt álle hard spots in de wereld gaan vissen?
Ik heb die quest gedaan voor die albino vis, maar daarna nooit meer een vis quest gezien.

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:40
quote:
Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:01:
Moet je voor de ultieme vishengel nou op echt álle hard spots in de wereld gaan vissen?
Ik heb die quest gedaan voor die albino vis, maar daarna nooit meer een vis quest gezien.
In elke gebied heb je een bord met daarop het gewicht van de vis die je moet vangen.
Deze zijn te halen bij de hard spots inderdaad. 3 a 4 'normale' vissen en 3 speciale vissen die alleen in dat gebied specifiek te vinden zijn.
Voor de fishing challenges/trophy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Voel me toch lichtelijk bedonderd met de eerste DLC. Hopelijk zijn de andere twee beter, maar Hours of Darkness is niet de moeite waard. In 2 uur heb ik alles op 100% complete. De AI lijkt nog dommer dan in de gewone game; regelmatig zag ik ze rondjes rennen op hun plekken of allemaal verzamelen in 1 kamer. Daarbij komt ook nog dat ze op hele vreemde momenten precies weten waar ze moeten zoeken. Als jij vanuit de bosjes op een kilometer afstand een air strike roept op een dorpje dan zwermen alle vijanden precies jouw komt op. Wat een onzin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16-02 21:25

Muggie

8 pm

Ben aan een tweede doorloop begonnen, eens kijken of dat nog wat leuks brengt, ga hem nu in compleet willekeurige volgorde doen. De eerste keer was leuk maar vind sommige dingen wel raar.

De driving scènes hebben op hard meer met mazzel dan met kunde te maken, dat komt niet echt overeen met de rest van de game op hard dat eigenlijk wat aan de makkelijke kant is.

spoiler:
Een aantal van de cutscenes van de tussenbazen zijn ronduit stom. Ik bedoel, wie loopt er zonder wapens in de aanslag op zulke situaties af? Bij de kerk met John bijvoorbeeld, zou er iemand achter de deur staan die je een tik op je kokosnoot geeft? De hunting parties zijn ook niet te ontwijken. Het zal wel nodig zijn voor de verhaallijn maar het slaat nergens op.

PSN: mug_8pm

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Waar kan ik prisoners bevrijden? Ik ben nu met een vehaalmissie bezig, maar deze laat niet zien waar ik moet zijn op de kaart ? In welke gebieden moet ik zoeken?

• PilatuS
  • Niet online
quote:
Hamazaki schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:15:
Waar kan ik prisoners bevrijden? Ik ben nu met een vehaalmissie bezig, maar deze laat niet zien waar ik moet zijn op de kaart ? In welke gebieden moet ik zoeken?
Er lopen ook mensen random rond. Dan heb je het over 2 vijanden met 1 of 2 gijzelaars. Die kan je overal over de hele map vinden. Die moet je binnen 10 minuten kunnen vinden.

• Hamazaki
  • Niet online
quote:
PilatuS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:17:
[...]

Er lopen ook mensen random rond. Dan heb je het over 2 vijanden met 1 of 2 gijzelaars. Die kan je overal over de hele map vinden. Die moet je binnen 10 minuten kunnen vinden.
Aha net toevallig klaar, ik moet nu sektetankwagens vinden pfff vind het irritant als er geen waypoint is...

• QuZyX
quote:
Hamazaki schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:25:
[...]

Aha net toevallig klaar, ik moet nu sektetankwagens vinden pfff vind het irritant als er geen waypoint is...
Die rijden rond op de weg... mag toch nog een beetje RPG zijn hé ? ;)

Vond al die zaken vrij makkelijk te vinden.. Misschien moet je eerst wat langer spelen en dan ga je het gebied veel beter kennen en door hebben wat je waar kan vinden.. :)

• EpicDnS
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19:20
Leuke game, verhaalmodus eindelijk uit. Nu door met trophies en collectibles. Indien iemand bereid is/zin heeft om te helpen met Co-op trophies dan hoor ik het graag. Aanbod geldt andere kant op ook uiteraard :)

PSN: EpicDnS1992

EpicDnS wijzigde deze reactie 30-06-2018 12:33 (4%)

• Hamazaki
  • Niet online
Waarom kan ik opeens geen verhaalmissies selecteren? Ik ben net ontsnapt uit de handen van john seed. Moet ik eerst optionele missies doen?

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
quote:
Hamazaki schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:25:
[...]

Als je naar de kaart gaat kan je zien waar ze ongeveer zijn. Het zijn wel wagens, dus ze rijden rond, maar je krijgt een idee van de richting waar je ze moet zoeken. Geen fast travel gebruiken, want dan zijn ze weer totaal ergens anders.

Je herkent ze op de kaart door naar de witte ruitjes te zoeken.

Fujifilm X-T2 || 23mm f/2 || 35mm f/2 || 50mm f/2

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Had er eigenlijk van begin af aan al in moeten zitten: https://www.vg247.com/201...-cry-5-gets-a-photo-mode/

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Notna

Notna

Where are you?®

17 juli komt de volgende DLC uit voor FC5; Lost on Mars

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Cool, die DLC's met totaal verschillende setting. Dan heb je minder het gevoel van een kleine rehash van de bestaande assets.. Toch wel iets om te proberen dan!

• AntiChrist7
  • Nu online
wss geven er hier niet veel mensen om, maar iemand anders problemen met het amper registreren van club challenges? heb wss al 15 peggys afgeknald met shotgun, registreert er maar 9.

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
AntiChrist7 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:08:
wss geven er hier niet veel mensen om, maar iemand anders problemen met het amper registreren van club challenges? heb wss al 15 peggys afgeknald met shotgun, registreert er maar 9.
Mja dat is nogal mank. Heb er ook last van gehad. Uiteindelijk krijg je het wel, maar je moet goed volhouden. Soms wil het nog wel eens poppen als je een killing spree gehad hebt en dan een fast travel doet.

• AntiChrist7
  • Nu online
quote:
Notna schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:35:
[...]

Mja dat is nogal mank. Heb er ook last van gehad. Uiteindelijk krijg je het wel, maar je moet goed volhouden. Soms wil het nog wel eens poppen als je een killing spree gehad hebt en dan een fast travel doet.
Loopt toch iets mis met hun servers, want nu blijft de vriendenlijst maar laden

Edit: 3 verschillende shotguns en 4 outposts gecleard, niks vooruitgang. Maar global aantal stijgt wel

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 11-07-2018 20:30 (11%)

• dm-dutchman
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18:32
Heeft iemand de nieuwe dlc al gespeeld?

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
dm-dutchman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:13:
Heeft iemand de nieuwe dlc al gespeeld?
Als de 5 Gb gedownload is op mijn XBO wel :+ (Ben daar nu mee bezig :P )

@dm-dutchman Eerste 20 minuten gespeeld en het is wel een behoorlijk andere vibe dan FC 5 of DH DLC. De space vibe is goed uitgebeeld, de wapens zijn lekker futuristic en het doet je heel erg denken aan (corny) jaren 80 Sci-Fi films (in de game zelf wordt al het vergelijk getrokken met Tremors. Je wapens kan je 3D printen (en je unlocked betere wapens met het unlocken van torens), groen slijm is 'de currency' om dit printen te kunnen doen. Er zijn Clutch Nixon challenges en nog wat collectibles zoals we gewend zijn.

Visueel ziet het er erg goed uit iig. Binnenkort eens echt tijd voor maken :Y

Notna wijzigde deze reactie 17-07-2018 16:07 (57%)

• dm-dutchman
Klinkt goed, hopelijk kan ik morgen avond nog even spelen. Voor de komende tijd vrees ik het ergste :O
Anders maar in het najaar alles even inhalen :D

• lifeguard
  • Laatst online: 12-02 13:41
Gisteren aangeschaft voor de PS4

Wat een heerlijke game. Coop is ook echt tof.
Geld verdienen gaat trouwens wel erg langzaam.

• dm-dutchman
quote:
lifeguard schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 06:35:
Gisteren aangeschaft voor de PS4

Wat een heerlijke game. Coop is ook echt tof.
Geld verdienen gaat trouwens wel erg langzaam.
Welkom bij de club ;) In het begin duurt het even voordat je geld hebt. Maar je krijgt snel genoeg meer geld dan dat je uitgeeft.

• lifeguard
  • Laatst online: 12-02 13:41
quote:
dm-dutchman schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Welkom bij de club ;) In het begin duurt het even voordat je geld hebt. Maar je krijgt snel genoeg meer geld dan dat je uitgeeft.
Ah ok, das goed om te horen.
Ben nu bezig om de boel van John terug te krijgen, maar krijg die laatste sektepost maar niet gevonden.

Ik moet ook wel zeggen dat ik continu afgeleid word en weer andere dingen ga doen, dan bezig zijn met het verhaald :D

• dm-dutchman
quote:
lifeguard schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:38:
[...]
Ik moet ook wel zeggen dat ik continu afgeleid word en weer andere dingen ga doen, dan bezig zijn met het verhaald :D
En dat is precies de reden waarom deze game goed in elkaar steekt ;)

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:40

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

quote:
dm-dutchman schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:44:
[...]

En dat is precies de reden waarom deze game goed in elkaar steekt ;)
En dat kan ik beamen na 5 uur spelen. Echt genieten geblazen. Toppunt tot nu toe was een missie op grote hoogte afmaken en binnen 15 seconden (via mijn gloednieuwe wingsuit) de volgende missie starten.
spoiler:
standbeeld op berg maar een beschoten met een heli. Toen dat werkte de missie afgemaakt. Toen met wingsuit naar de water treatment park voor wat gepuzzel. Echt leuk dit!

Enige rare is dat het geluid van helikopter via mijn stereoset totaal niet klopt positioneel. Maar daar valt mee te leven. :)

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• Piet_Piraat7
Ik vond de Hours of Darkness uitbreiding nog leuker dan Lost on Mars.. en dat zegt genoeg. Het voelt totaal niet als Far Cry en speelt ook gewoon niet leuk.

• PdeBie
  • Niet online
Ik heb helaas niet veel tijd om te spelen, maar heb gisteren dan eindelijk alle drie de gebieden ‘verslagen’. Op naar de grootste boef van allen! :p

• AntiChrist7
  • Nu online
Heb gisteren 7GB ofzo gedownload. Die derde dlc is toch nog niet uit?

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
AntiChrist7 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:08:
Heb gisteren 7GB ofzo gedownload. Die derde dlc is toch nog niet uit?
Nope, naar verwachting eind deze maand :)

• PdeBie
  • Niet online
quote:
PdeBie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:07:
Ik heb helaas niet veel tijd om te spelen, maar heb gisteren dan eindelijk alle drie de gebieden ‘verslagen’. Op naar de grootste boef van allen! :p
Gisteravond even paar uurtjes doorgehaald en het spel uitgespeeld :)

spoiler:
Ben het gevecht aan gegaan met Joseph. Wat een indrukwekkend gevecht met die storm en de aftermath met de nukes!
Snap alleen even niet waar die nukes nu vandaan komen. Heeft de overheid dat gedaan? Had Joseph die verstopt?

Wel nog een vraagje. Kan ik de tweede keus bij Joseph op een makkelijke manier doen? Of moet ik dan weer eerst het hele spel door? Ik heb wel vlak voor het slot gesaved, maar volgens mij wordt die save overschreven nadat je een keus heb gemaakt wat te doen.

• Jorissie87
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 15-02 21:35

Jorissie87

No diggity

quote:
PdeBie schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:07:
[...]

Gisteravond even paar uurtjes doorgehaald en het spel uitgespeeld :)

spoiler:
Ben het gevecht aan gegaan met Joseph. Wat een indrukwekkend gevecht met die storm en de aftermath met de nukes!
Snap alleen even niet waar die nukes nu vandaan komen. Heeft de overheid dat gedaan? Had Joseph die verstopt?

Wel nog een vraagje. Kan ik de tweede keus bij Joseph op een makkelijke manier doen? Of moet ik dan weer eerst het hele spel door? Ik heb wel vlak voor het slot gesaved, maar volgens mij wordt die save overschreven nadat je een keus heb gemaakt wat te doen.
spoiler:
Die zijn van de overheid idd. Als je naar de radio luistert vang je af en toe al hints op dat er een nucleaire oorlog aankomt en dat de president naar een bunker wordt verplaatst. De vele prepperstashes zijn ook een redelijke indicatie dat er iets aan zat te komen. Misschien wist Joseph hiervan via zijn broer, die zat in het leger :+

i7 7700K | MSI GTX1080 | GigaByte Z270X | 16GB@3200Mhz | H100i | 960 EVO 250GB | 840 PRO 256GB | CM Storm Stryker | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Asus 24" HD 144Hz | KB: SS 6GV2 | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• PdeBie
  • Niet online
Deze week begonnen aan de Vietnam DLC. Lekker sfeertje zeg :)

Merk wel dat ik echt van punt naar punt op de map aan het reizen ben en een stuk minder vrij aan het verkennen.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18:11
Gister FC5 maar weer eens opgestart want de zombie DLC is uit.

Jezus wat slecht zeg, was binnen 1 uur door alle mappen heen, en wat een wazige gameplay. Had er meer van verwacht, jammer.

Clubsport ED40 GTI

• AntiChrist7
  • Nu online
Ben nog niet aan lost on Mars begonnen, zal het deze week eens doen.

Zombies interesseren me niet echt, en Vietnam dlc vond ik niet zo goed. Setting was mooi, maar niets memorabel qua gameplay, en zeker niet om het twee keer te spelen

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
Vissa66 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:21:
Gister FC5 maar weer eens opgestart want de zombie DLC is uit.

Jezus wat slecht zeg, was binnen 1 uur door alle mappen heen, en wat een wazige gameplay. Had er meer van verwacht, jammer.
Mooi; dan kan ik daar snel doorheen rammen en FC5 van de schijf knikkeren :+

• Piet_Piraat7
Die zombies DLC is een nieuw dieptepunt, my god. Vietnam DLC was oké, Lost on Mars niet mijn ding en die zombie shit ontzettend slecht. Spijt van mijn gold editie. Base game was goed.

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Gisteren FC5 aangeschaft op Steam, want discount :D Maar pfoeh wat is het spel veranderd sinds deel 4 zeg. Ik was gewend dierenhuiden enzo te kunnen gebruiken om items te craften. Dat is helemaal weg :-( Nu zijn grotere tassen schijnbaar een soort skills... Echt waardeloos.

En die fucking hond. Mijn god. Wat een kutbeest. Constant aan het grommen en blaffen en hij loopt terwijl ik stealthy bezig ben gewoon door 't kamp van de vijand heen... die er vervolgens niets mee doen. Helpt dat beest nou wel of niet bij het jagen?

En natuurlijk heb je nu dingen die je met echt geld kan kopen. Alsof het spel zelf al niet duur genoeg was.

Het voelt heel erg als een EA Games productie om eerlijk te zijn. Ze halen alle leuke dingen weg uit het spel en stoppen d'r onzin in waar je voor moet betalen.

De "Q" actiewiel is ook zo intuïtief als de pest. Je moet op Q drukken en dan op E om bij je potions te komen. Dat was volgens mij heel erg anders in FC4 en 't was daar ook vele malen beter.

Waarom hergebruiken ze de UI per versie van de game niet grotendeels? Iedere keer weer opnieuw moeten leren hoe die onzin werkt is zo vervelend.

En zodra ze op je beginnen te jagen is er schijnbaar geen ontkomen aan. Want ik maak netjes iedereen dood en toch pakken ze me. Wat is daar de logica achter? En waarom kom ik d'r altijd weer uit met mijn volledige bepakking aan wapens?

Matige game. Een 6/10. Het ziet er leuk uit maar ze moeten toch echt met wat meer creatievere ideeën komen voor de volgende versie. Torentjes klimmen en alarmpjes kapot maken bij kampementen... het is zo simpel allemaal. Ik wou dat er per kampement een soort "eindbaas" was ofzo. Of dat ieder kamp zich aanpast aan de mankementen van door de player verslagen kampen.

Zoals: Ben je stealthy geweest in de afgelopen 3 kampementen die je hebt opgeruimd? Misschien is het volgende kamp dan zo ingericht dat alle bebossing eromheen is verwijderd, en lopen d'r een lading waakhonden rond.

Of: Pak je ze aan met sniper rifles? Misschien plaatsen ze zelf dan snipers rond het kamp + bewaking op hoge punten rondom.

Of: Kom je met brute force naar binnen? Waarom laten ze de gate niet open staan zodat jij daardoor naar binnen gaat waarna ze een paar machine gun nests hebben opgesteld om jou aan flarden te schieten.

Laat de speler nadenken en zich aanpassen. Op dit moment doe ik letterlijk alles met pijl en boog en heb ik praktisch genoeg aan 8 pijlen per kamp...

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
Blue-eagle schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:44:
Gisteren FC5 aangeschaft op Steam, want discount :D Maar pfoeh wat is het spel veranderd sinds deel 4 zeg. Ik was gewend dierenhuiden enzo te kunnen gebruiken om items te craften. Dat is helemaal weg :-( Nu zijn grotere tassen schijnbaar een soort skills... Echt waardeloos.

En die fucking hond. Mijn god. Wat een kutbeest. Constant aan het grommen en blaffen en hij loopt terwijl ik stealthy bezig ben gewoon door 't kamp van de vijand heen... die er vervolgens niets mee doen. Helpt dat beest nou wel of niet bij het jagen?
It' s not a bug, it's a feature. Hij spot enemies voor je. Een enemy ziet die hond als gewoon een random hond. Logisch toch?
quote:
En natuurlijk heb je nu dingen die je met echt geld kan kopen. Alsof het spel zelf al niet duur genoeg was.
Dat is mogelijk, maar totaal niet nodig.
quote:
Het voelt heel erg als een EA Games productie om eerlijk te zijn. Ze halen alle leuke dingen weg uit het spel en stoppen d'r onzin in waar je voor moet betalen.

De "Q" actiewiel is ook zo intuïtief als de pest. Je moet op Q drukken en dan op E om bij je potions te komen. Dat was volgens mij heel erg anders in FC4 en 't was daar ook vele malen beter.

Waarom hergebruiken ze de UI per versie van de game niet grotendeels? Iedere keer weer opnieuw moeten leren hoe die onzin werkt is zo vervelend.

En zodra ze op je beginnen te jagen is er schijnbaar geen ontkomen aan. Want ik maak netjes iedereen dood en toch pakken ze me. Wat is daar de logica achter? En waarom kom ik d'r altijd weer uit met mijn volledige bepakking aan wapens?
Wat bedoel je? Als dieren op je jagen? Of als er een hunting party achter je aan komt? Dat klopt, je kunt je er het beste aan overgeven. Het trekt je de verhaallijn in.
quote:
Matige game. Een 6/10. Het ziet er leuk uit maar ze moeten toch echt met wat meer creatievere ideeën komen voor de volgende versie. Torentjes klimmen en alarmpjes kapot maken bij kampementen... het is zo simpel allemaal. Ik wou dat er per kampement een soort "eindbaas" was ofzo. Of dat ieder kamp zich aanpast aan de mankementen van door de player verslagen kampen.

Zoals: Ben je stealthy geweest in de afgelopen 3 kampementen die je hebt opgeruimd? Misschien is het volgende kamp dan zo ingericht dat alle bebossing eromheen is verwijderd, en lopen d'r een lading waakhonden rond.

Of: Pak je ze aan met sniper rifles? Misschien plaatsen ze zelf dan snipers rond het kamp + bewaking op hoge punten rondom.

Of: Kom je met brute force naar binnen? Waarom laten ze de gate niet open staan zodat jij daardoor naar binnen gaat waarna ze een paar machine gun nests hebben opgesteld om jou aan flarden te schieten.

Laat de speler nadenken en zich aanpassen. Op dit moment doe ik letterlijk alles met pijl en boog en heb ik praktisch genoeg aan 8 pijlen per kamp...
Speel je easy? ;)

We nominate you to find out and report back.

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
quote:
EWK schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

It' s not a bug, it's a feature. Hij spot enemies voor je. Een enemy ziet die hond als gewoon een random hond. Logisch toch?
Ik wou dat 'ie stil was, zeker tijdens sluipende bewegingen :) Hij geeft het gevoel alsof hij alle dieren wegjaagt met zijn gegrom en geblaf.
quote:
[...]

Wat bedoel je? Als dieren op je jagen? Of als er een hunting party achter je aan komt? Dat klopt, je kunt je er het beste aan overgeven. Het trekt je de verhaallijn in.
Ja dat ben ik dus niet gewend. Meestal besluit je zelf of het verhaal verder mag gaan zodra je naar een bepaald punt gaat wat relevant is voor het verhaal.

En: We spelen een spel. Geforceerd een verhaal ingesleurd worden voelt niet goed. Als op mij gejaagd wordt wil ik toch minimaal zelf kunnen ontsnappen als ik wil.
quote:
[...]

Speel je easy? ;)
Nee, de middelste categorie. Ik heb alle Far Cry games gekocht en uitgespeeld en ik weet hoe 't spel gespeeld wordt :D Maar de 5e in de reeks biedt verrassend weinig vernieuwends...

• AntiChrist7
  • Nu online
Moet wel zeggen dat ik ook geen fan ben van die geforceerde verhaalmissies, dat deden ze in de voorgaande delen toch beter. Het deed me teveel denken aan Shadow of Mordor waar je iets probeert te doen en er zo'n random chief in je buurt komt gewandeld en je je daar moet mee bezighouden. Is hatelijk. Voor de rest is het een vrij typische far cry game: niet wereldschokkend, maar zeker ook niet slecht

Al mocht de setting van mij ook wel anders zijn. redneck America hebben we de laatste twee jaar iets teveel gezien in het echt, vergeleken met zoiets exotisch als Nepal

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 30-08-2018 18:09 (17%)

• mikkelodeon
  • Laatst online: 22-11-2018
Nou, zojuist de game op 'Infamous' difficulty gecleared. Niet echt een uitdaging, behalve de story missions waar je je met beperkte guns door een bunker moet zien te vechten.

Iemand interesse om samen de nieuwe dlc te clearen op de Xbox? Wil deze game graag 100% finishen, maar heb wat moeite met de 'Gold Medalizt' cheevo, althans 3 maps krijg ik net niet gecleared solo. Met 2 man ren je er zo doorheen.

• AntiChrist7
  • Nu online
quote:
mikkelodeon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:28:
Nou, zojuist de game op 'Infamous' difficulty gecleared. Niet echt een uitdaging, behalve de story missions waar je je met beperkte guns door een bunker moet zien te vechten.

Iemand interesse om samen de nieuwe dlc te clearen? Wil deze game graag 100% finishen, maar heb wat moeite met de 'Gold Medalizt' cheevo, althans 3 maps krijg ik net niet gecleared solo. Met 2 man ren je er zo doorheen.
Welk platform? ik moet mars en zombies nog helemaal doen. PC

• mikkelodeon
  • Laatst online: 22-11-2018
quote:
AntiChrist7 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Welk platform? ik moet mars en zombies nog helemaal doen. PC
Ah jammer, ik speel FC op de Xbox.
Heb me originele post aangepast, lijkt me wat handiger :).

• Piet_Piraat7
quote:
mikkelodeon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:28:
Wil deze game graag 100% finishen, maar heb wat moeite met de 'Gold Medalizt' cheevo, althans 3 maps krijg ik net niet gecleared solo. Met 2 man ren je er zo doorheen.
Bij mij staat game completion op 106% :') geen idee waarom, ik gok de DLC's

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
Ook aangeschaft met de korting op steam. was wel lastig om erop te wachten als farcry fan maar sinds de pc upgrade heb ik eerst weer farcry 3, 4 en primal geinstalleerd en allemaal weer vanaf voor opgepakt en uitgespeeld maar dan met volle grafische geilheid :D

Om dan nu eindelijk 5 te kunnen spelen, maar man dat was even wennen. Alles voelt en werkt weer even net wat anders. Schieten voelt anders, de menus zijn weer "raar" ik heb craften nog niet echt gevonden op een staaf dynamiet na ?

Dat gezegd hebbende.. wat een dijk van een spel zeg _/-\o_ . Dit is precies wat ik zocht, voor mij voelt het als een soort fallout maar dan met mooie graphics en niet telkens die idiote laadschermen als je een gebouw inloopt en dat eindeloos geloot. Ik ben nu al 4 uur aan het rondlopen, kijken wat ik zie... besluiten of ik er heen ga of niet. en dan vind je weer een map die je lijdt naar een shrine. heerlijk verdwalen in de wereld. 100 % completetion boeit me geen ene reet. ik wil gewoon sfeer in een spel en dat zit helemaal goed nu . Ik ga weer terug de bossen in O+

Intel i7 9700k ,Gigabyte Z390 aorus pro wifi, Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 3200 mHz | MSI 1070 TI GTX GAMING, Samsung 970 evo 1Tb, Samsung 860 evo 1Tb, Fractal Design Meshify C dark TG, Corsair RM650x , Be Quiet Dark Rock 4, Corsair LL 140/120 fans

• s3.
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01:06
Ook een tijdje geleden aangeschaft, ik was eigenlijk vrij ver in het spel. Start ik hem na een aantal maanden weer op, zijn al mijn savegames verdwenen. Lees eigenlijk op Google dat er meer mensen zijn met dit probleem. Hier iemand ook gehad?
Wel heel jammer, nu wil je het eigenlijk niet meer spelen.

s3. wijzigde deze reactie 31-08-2018 11:36 (11%)

• B00st3r
  • Laatst online: 28-01 16:51
Ik speel dit spel co-op met een vriend. We speelden op normal difficulty maar dit was veeeeeel te makkelijk. Ingame difficulty aanpassen naar Hard kan kennelijk niet dus ik begon het spel opnieuw zodat we samen op Hard opnieuw konden beginnen. Nu moet ik die hele intro meuk weer door inclusief die achtervolging. Die achtervolging is gewoon niet te doen. Veel te moeilijk en veel te random. Kan iemand me AUB vertellen dat het wel mogelijk is om difficulty aan te passen midgame, maar dat ik dit gewoon niet heb kunnen vinden?

• Piet_Piraat7
@B00st3r volgens mij heb ik voor die achtervolging de difficulty op Easy gezet en daarna terug naar Hard. Zo'n achtervolging is inderdaad compleet random. Pin me er niet op vast though, het is al weer even geleden. Trouwens ontzettend belachelijk dat je die intro meuk niet over kan slaan. Wil ook een new game plus starten maar de intro is zó lang.

• B00st3r
  • Laatst online: 28-01 16:51
Het is gelukt. Ik heb inderdaad precies gedaan wat jij zei @Piet_Piraat7. Je kan de difficulty aanpassen tot een gegeven moment. Dit is zeer frustrerend maar het heeft me wel uit die intro gered. Nu speel ik het spel samen met een vriend en het is een stuk lastiger dan op Normal, maar we vinden het nog steeds behoorlijk makkelijk.

• Piet_Piraat7
@B00st3r hou er wel rekening mee dat co-op in Far Cry niet echt co-op is. Degene die de game join't heeft geen progressie. Of het moet inmiddels zijn aangepast, geen idee.

• Skybullet
  • Nu online
Sinds de steam sale van vorige week vermaak ik me nogsteeds enorm goed ! ik heb nog geen enkele missie gedaan na de intro. Behalve toevallig die klote hond bevrijd, boomer ofzo heet die. Dat werd even een alt-tab en google search hoe ik die zo snel mogelijk weer kon verwijderen. Mijn god wat haat ik companions in spellen :X helemaal als ze geforceerd worden.

Dusja ik heb niet eens een idee waar ik ben ik loop vrolijk rond met mijn 45/70 rednecks te poppen en een beetje te jagen en vissen.. heerlijk. Niet meer die standaard wachttoren.. outpost.. side mission.. bevrijd burgers... herhaling. Gewoon rondlopen, mensen spreken, huizen looten.

Wel iets wat voor mij net wat meer immersie had gegeven, maar misschien gaan we dan meer richting een fallout of stalker. Maar meer verschil in munitie. Ze leggen behoorlijk dik te focus op de amerikaanse gun cultuur en ook de preppers. Een beetje prepper weet dat regel 1 is dat je meerdere wapens van meerdere calibers nodig hebt. Waarbij je toch zeker .22lr en 5.56 /223 munitie wil hebben naast je 9mm en 12 gauge voor self defense met wat grootcaliber .308 voor te jagen en dergelijke.

Vind het wel een gemiste kans om nu heel simpel te zeggen, pistool of shotgun of geweer munitie. En het zorgt er nu voor dat ik enkel geweer munitie gebruik met 3 mains haha ! Of het thuis hoort in een far cry weet ik niet zeker, maar in een amerikaanse far cry zeker

Intel i7 9700k ,Gigabyte Z390 aorus pro wifi, Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 3200 mHz | MSI 1070 TI GTX GAMING, Samsung 970 evo 1Tb, Samsung 860 evo 1Tb, Fractal Design Meshify C dark TG, Corsair RM650x , Be Quiet Dark Rock 4, Corsair LL 140/120 fans

• MetalSonic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15:57
Ik houd de prijzen van dit spel in de gaten, 30 euro om door het verhaal te gaan is toch nog te duur voor mij :) .. Max 20 euro i guess, ik heb Far cry 1 t/m 4 ook legaal gekocht en uitgespeeld en ik weet dat het meer van hetzelfde is.

Toch ben ik geïnteresseerd, vanwege de setting. Lekker door de bossen in de USA. Lijkt mij heerlijk. Ik denk dat mijn pctje 't nog net trekt op medium met sommige dingen low (I7 3770K en GTX 980) ja oude bak i know :') maarja wellicht koop ik eerst battlefield 1 voor de SP. Stuk goedkoper en waarom ook niet? ;)

• Skybullet
  • Nu online
ik denk dat je nog heel lang kan wachten tot far cry 5 20 euro of minder gaat worden, zeker op steam. Vorige week was een perfecte aanbieding 33% korting. Als je kijkt dan is far cry primal nu nog 49,99 op steam en far cry 4 nog 29,99.

Ik heb hem vorige week gehaald , gold edition inclusief alles. voor zelfde prijs als de base game nu is. En het is zijn geld voor mij persoonlijk meer dan waard . Beste game die ik de afgelopen jaren heb gespeeld

BF1 kopen voor single player lijkt me nu ook niet een briljant idee, dat vond ik 3 x niks. die koop je voor mp

• MetalSonic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15:57
quote:
Skybullet schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:42:
ik denk dat je nog heel lang kan wachten tot far cry 5 20 euro of minder gaat worden, zeker op steam. Vorige week was een perfecte aanbieding 33% korting. Als je kijkt dan is far cry primal nu nog 49,99 op steam en far cry 4 nog 29,99.

Ik heb hem vorige week gehaald , gold edition inclusief alles. voor zelfde prijs als de base game nu is. En het is zijn geld voor mij persoonlijk meer dan waard . Beste game die ik de afgelopen jaren heb gespeeld

BF1 kopen voor single player lijkt me nu ook niet een briljant idee, dat vond ik 3 x niks. die koop je voor mp
Ik heb meerdere battlefield games en call of duty games in het verleden gekocht voor de sp.. Lekker oorlogje spelen zonder dat het te snel en moeilijk is. Heerlijk, ik heb trouwens al wat missies gedaan van BF1 o.a in een woestijn achtig level met een spoor ofzo en dat vond ik ook zeer nice :9

Farcry5, tja lastig, 4 viel achteraf wat tegen terwijl ik deel 3 een half jaar geleden voor de 2de keer helemaal heb uitgespeeld _O_...... Deel 5 spreekt mij vooral aan om de setting maar 30 euro of meer is 't voor mij niet, ik houd de keyshops wel in de gaten.

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-02 12:38
Dan koop je het ergens op marktplaats of 2dehands...
Niets mis mee denk ik?

xbox: pvanst1p

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 12-02 10:24
quote:
piripi schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:31:
Dan koop je het ergens op marktplaats of 2dehands...
Niets mis mee denk ik?
je kan even op G2A kijken of als je een fysieke versie wilt gewoon hier op tweakers en marktplaats is vaak prima.
marktplaats wel even rekening mee houden dat dat een stuk minder betrouwbaar is dan tweakers ;)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True