Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

louzy82 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Ik ben een F2P player en ervaar dit niet zo.

Ik kan elke expansion zo'n 60 packs openen en sta nu op ca. 3500 gold (en dat is na het kopen van de mini set).

*edit:
Ik haal elke maand diamond 5 en heb 1x de grind naar Legend gedaan

Dat gezegd hebbende, het is mijns inziens niet zozeer pay 2 win als je al een tijdje speelt.
Daar moet ik je wel gelijk geven. Dan heb je nog het voordeel om mee te gaan met rotaties van de expansions. Oftewel onnodige kaarten disenchanten om toch aan je dust te komen.

Maar begin maar eens van voren af aan. Dan heb je dat voordeel niet. Dan wordt het echt grinden om überhaupt richting diamond te gaan.

Maar met alleen battlegrounds (en af en toe constructief) kom ik bij lange na niet aan de 4000 gold die ik voorheen elke keer weer bij elkaar wist te sprokkelen.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:27
murphylee schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Daar moet ik je wel gelijk geven. Dan heb je nog het voordeel om mee te gaan met rotaties van de expansions. Oftewel onnodige kaarten disenchanten om toch aan je dust te komen.

Maar begin maar eens van voren af aan. Dan heb je dat voordeel niet. Dan wordt het echt grinden om überhaupt richting diamond te gaan.

Maar met alleen battlegrounds (en af en toe constructief) kom ik bij lange na niet aan de 4000 gold die ik voorheen elke keer weer bij elkaar wist te sprokkelen.
Ik disenchant nooit iets (alleen wat ik 'extra' heb)

Hm ja met alleen battlegrounds zul je inderdaad niet veel gold farmen, maar dat zou voor deze rewards track ook zo zijn lijkt me?

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:33
https://playhearthstone.c...re-set-and-classic-format

Nieuwe core set, Classic format, bla bla bla... 9 extra deck slots! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:19
en bovendien hij is GRATIS voor iedereen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• louzy82
Y.Zigrin schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:24:
Zojuist ook maar eens begonnen met Hearthstone. Zijn er tips/guides die jullie voor F2P (vooralsnog) ,om mee te beginnen, aanraden? Jaren geleden geprobeerd, maar daar weet ik weinig meer van haha
Het laatste nieuws is heel positief voor jou.
De classic set, waar jij dus nog veel kaarten van mist, gaat roteren en er komt een nieuwe zogenaamde core set' en die krijg je gratis! dus je krijgt dadelijk 235 kaarten voor niets. (je moet alleen wel alle classes tot een bepaald level spelen maar dat zou wel te doen moeten zijn zonder al te veel problemen)

De coreset wordt geintroduceerd met de rotatie en die gebeurt bij de release van de eerste expansion, in maart of april naar verwachting.
Dat is sowieso een goed moment voor jou want dan roteren ook andere expansies (waar jij geen kaarten van hebt) en dus over een paar maanden is het verschil tussen jouw collectie en die van anderen ineens een stuk minder groot.

[ Voor 6% gewijzigd door louzy82 op 10-02-2021 08:11 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46
Er staat er weer een topic klaar voor Blizzcon:

Blizzcon Online 2021 (gratis)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Manmanman.
Sinds de nieuwe meta ( zonder de darkmoon prices ) ben ik van een stabiele 6k rating naar 5k gedropt.
Ik verlies alleen maar -__________- ''

Krijg al 2 dagen non stop shitkaarten.
Niet dat jullie daar iets aan kunnen doen. Maar toch ff afreageren :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
Lasteraar schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:27:
Manmanman.
Sinds de nieuwe meta ( zonder de darkmoon prices ) ben ik van een stabiele 6k rating naar 5k gedropt.
Ik verlies alleen maar -__________- ''

Krijg al 2 dagen non stop shitkaarten.
Niet dat jullie daar iets aan kunnen doen. Maar toch ff afreageren :-)
same maar ik bijt me te vaak stuk op een build die ik toch niet kan krijgen en dan ga je toch wel vaak snel dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 13:26
Ik heb dit spel na een jaar of 5 ook maar weer eens geïnstalleerd. Hoop leuke veranderingen, maar ik loop toch nog wel tegen wat dingetjes aan, waar zijn bijvoorbeeld mijn Inner Fire/Velen's chosen/Northshire cleric naar toe, ik krijg ze niet gecraft (weet zeker dat ik ze had) en toegevoegd aan mijn solo adventure decks. Moet ik hiervoor eerst weer wat nieuws behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:40
Wat een absolute kut kaart is Pen Flinger zeg. Het lijkt alsof Blizzard niet leert van kaarten die zichzelf oneindig kunnen herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
O, ze hebben het al lang geleerd. Met precies de juiste regelmaat broken mechanismes releasen is t meest gunstig voor ze.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09 08:55
Dit spel is bijna uitgestorven zeker? Maar goed ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomski1986 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:13:
Dit spel is bijna uitgestorven zeker? Maar goed ook..
Uitgestorven lijkt me overdreven, maar het zou me niets verbazen als de playerbase wel afgenomen is de afgelopen tijd. Zelf was ik het spelen tegen DHs beu dus had ik een pauze genomen van de game, waardoor ik veel kaarten van de nieuwe expansions achter was gaan lopen. Dan verlies je gelijk de motivatie om terug te komen. Resultaat is dat ik in ieder geval gestopt ben met spelen.

Ik haalde ook het meeste plezier uit het spelen van fun decks, maar helaas werd dit voor mij steeds minder viable door super geoptimaliseerde Aggro en OTK decks in de meta, zelfs op de laagste ranks. Toen stopten mijn irl buddies met spelen en kon ik alleen nog spelen tegen de geoptimaliseerde meta decks en was de lol er voor mij wel af.

[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 20-03-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Uitgestorven lijkt me overdreven, maar het zou me niets verbazen als de playerbase wel afgenomen is de afgelopen tijd. Zelf was ik het spelen tegen DHs beu dus had ik een pauze genomen van de game, waardoor ik veel kaarten van de nieuwe expansions achter was gaan lopen. Dan verlies je gelijk de motivatie om terug te komen. Resultaat is dat ik in ieder geval gestopt ben met spelen.

Ik haalde ook het meeste plezier uit het spelen van fun decks, maar helaas werd dit voor mij steeds minder viable door super geoptimaliseerde Aggro en OTK decks in de meta, zelfs op de laagste ranks. Toen stopten mijn irl buddies met spelen en kon ik alleen nog spelen tegen de geoptimaliseerde meta decks en was de lol er voor mij wel af.
Ik speel het nog wel, er komen grote veranderingen aan met een standaard core set dat voor iedereen beschikbaar is, free decks die je moet unlocken met een reward track als je 120 dagen niet bent ingelogd. Zeker de moeite waard om iig even in te loggen eind deze maand (al wil ik je niet teruglokken :P)
https://us.forums.blizzar...ens-expansion-cycle/55827

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Super veel kaarten van mijn main deck zijn Wild geworden. Irritant zeg. Hoe kan ik nu zien of een kaart Wild is of Standard? Ik ging net zo lekker met mijn Galakrond Rogue deck. Ik zat vandaag nog op 2 Platinum. Nét geen Diamond kunnen hitten. En nu dit. :'(

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Techno Overlord schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:12:
Super veel kaarten van mijn main deck zijn Wild geworden. Irritant zeg. Hoe kan ik nu zien of een kaart Wild is of Standard? Ik ging net zo lekker met mijn Galakrond Rogue deck. Ik zat vandaag nog op 2 Platinum. Nét geen Diamond kunnen hitten. En nu dit. :'(
vandaag was de rotatie van een aantal sets naar wild :) gewoon sorteren op standard/wild in de collection manager als een deck gaat maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wognummer schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:13:
[...]

vandaag was de rotatie van een aantal sets naar wild :) gewoon sorteren op standard/wild in de collection manager als een deck gaat maken
Servers zullen wel aan t stampen zijn zo te merken. Opstarten in de Queue en dikke vertraging en foute weergaves in My Collection. DB's hebben t zwaar.

Dan maar weer een week klooien om weer fatsoenlijk deck te krijgen. Als het niet langer is.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
80 packs gekocht met ingame gold

1 DH legendary
2 Golden Druid legendaries
2 Shaman legendaries
1 Priest legendary
1 Golden Paladin legendary
1 Mage legendary
1 Warlock legendary
1 Neutral legendary

Is de droprate van legendaries veranderd? Anders mag ik echt niet klagen met 1 legendary op 8 packs, waarvan 3 gold.

Decks om te proberen:

Taunt Druid
Deathrattle DH
Murloc Shammy
en iets met die watch towers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Inderdaad, gisteren voor het eerst echt ff in queue gestaan om het spel op te starten.

Normaliter roteren aan het begin van het jaar alleen expansions maar omdat nu de core set geintroduceerd word heeft de rotatie nog meer impact.

Als je moeite hebt met helemaal zelf een deck samenstellen (zoals ik ) , dan zou je een kijkje kunnen nemen op sites zoals Hearthpwn voor inspiratie.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:36:
80 packs gekocht met ingame gold

1 DH legendary
2 Golden Druid legendaries
2 Shaman legendaries
1 Priest legendary
1 Golden Paladin legendary
1 Mage legendary
1 Warlock legendary
1 Neutral legendary

Is de droprate van legendaries veranderd? Anders mag ik echt niet klagen met 1 legendary op 8 packs, waarvan 3 gold.

Decks om te proberen:

Taunt Druid
Deathrattle DH
Murloc Shammy
en iets met die watch towers :)
Wtf...... 8)7 _/-\o_

Ik had in eerste instantie 65 packs gekocht met ingame gold --> 2 legendaries..... |:(
Uiteindelijk nog 5 packs bij gehaald en daar zat er dan nog een in, uiteindelijk dus 73 packs --> 3 legendaries.

gegarandeerd 1 in de eerste 10 ervanaf, kom ik op een gemiddelde van 1 op 31,5 :+

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
xelfer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Wat ik zelf merkte, ik speelde vroeger magic the gathering. Dan was het echt uitkijken naar een nieuwe set of zelfs een nieuwe editie. Om het jaar zo'n beetje een tijdelijke set, the dark bijvoorbeeld en om de paar jaar een nieuwe base editie zeg maar.

Alleen bij hearthstone gaat het zo snel allemaal met nieuwe kaarten, het is gewoon niet bij te houden en dat is juist iets wat je wel moet doen voor dit spel, daarom ben ik ook afgehaakt.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Heeft iemand al tegen een andere class gespeeld dan mage in ranked? :') 7 potjes, 7 mages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:37:
Heeft iemand al tegen een andere class gespeeld dan mage in ranked? :') 7 potjes, 7 mages
Ik kom eigenlijk vanalles tegen

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Hmm, gisteravond geen gratis pakjes, geen legendary quest. Voelt een beetje karig zo, deze release. Heb ik iets gemist? Of komt dat nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
108rogar schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:31:
Hmm, gisteravond geen gratis pakjes, geen legendary quest. Voelt een beetje karig zo, deze release. Heb ik iets gemist? Of komt dat nog?
We hebben eerder een gratis Legendary gekregen --> Shadowhunter Vol'jin
In de rewards track krijg je nu direct een legendary gratis --> Mankrik

Verder hebben ze geloof ik de rewards toegevoegd aan de rewards track ipv dat je wat packs etc krijgt bij de release zelf.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:37:
Control lock van Meati is nice! Nu aan het experimenteren met Secret Pally.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Nitai schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:46:
[...]

Control lock van Meati is nice! Nu aan het experimenteren met Secret Pally.
Met Lord Jaraxxus? O+

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Yes, heb hem golden! Infernalllll 8)

https://twitter.com/meatihs/status/1376960646206611456?s=21

[ Voor 14% gewijzigd door Nitai op 31-03-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
louzy82 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Ik kom eigenlijk vanalles tegen
ja idem hier, denk dat het nog even duurt voordat de top decks gevonden zijn. Ik neig nu wel naar een hero power/spell damage mage. Maar voordat ik alles craft toch maar even wachten.

p.s. de solo adventure die komt gaat die geld kosten of kan ik gewoon van al het geld dat ik nu heb packs kopen?

35 packs en 1 legendary tot nu toe trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Die kost waarschijnlijk weer 2000 gold.

Ik heb al mijn gold gespendeerd aan packs bij de release en daarna direct weer begonnen met sparen, dan heb ik genoeg als de miniset uitkomt.

Ik ben wat aan het aanrommelen met Hero Power Mage, Field Contact Rogue, Control Warlock, Watchpost Rally Paladin, misschien Taunt Druid eens proberen ook.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wii4all schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:32:
[...]

Wat ik zelf merkte, ik speelde vroeger magic the gathering. Dan was het echt uitkijken naar een nieuwe set of zelfs een nieuwe editie. Om het jaar zo'n beetje een tijdelijke set, the dark bijvoorbeeld en om de paar jaar een nieuwe base editie zeg maar.

Alleen bij hearthstone gaat het zo snel allemaal met nieuwe kaarten, het is gewoon niet bij te houden en dat is juist iets wat je wel moet doen voor dit spel, daarom ben ik ook afgehaakt.
Dat is zeker een uitdaging waar ik ook tegen aan liep. Het commerciële model achter het spel is niet echt goed voor mensen met een casual mindset die van variatie in speelstijlen en decks houden.

Een tijdje niet spelen betekent gelijk dat je niet de kaarten hebt om op een later moment wel te spelen wat je wilt spelen, zonder de volledige inhoud van je portemonnee aan Blizzard te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Nitai schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:46:
[...]

Control lock van Meati is nice!
Thanks voor de tip :) die is leuk inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Hoi, ik heb hs weer geïnstalleerd en vroeg mij af is die tavern pass voor 20 euro de moeite?

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Nou, ik heb ondertussen 45 pakjes geopend en ik kan bevestigen dat de pity timer op 40 nog bestaat. Ik heb net mijn tweede legendary pas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Kasai schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:18:
Hoi, ik heb hs weer geïnstalleerd en vroeg mij af is die tavern pass voor 20 euro de moeite?
Ga je veel Battlegrounds spelen? Zo ja, dan wel anders not really.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Nitai schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:37:
[...]

Ga je veel Battlegrounds spelen? Zo ja, dan wel anders not really.
Thanks! Ik denk het niet :+

Moet zeggen het nieuwe reward systeem lijkt een flinke verbetering!

Ik speel nu in standard stealth rogue, heb zelf de 4/4 met rush legendary die je wapen +1/1 geeft als hij aanvalt toegevoegd. Leuk deck!

Atlas#22744

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Kasai schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:18:
:w

Volgens mij is die Battlegrounds pass die is genoemd een andere, voor €15.
De rewards van de Forged in the Barrens Tavern Pass zijn vooral cosmetics; 10 hero portraits, een cardback, een andere Coin en golden Shadow Hunter Vol'jin (waarvan de normale kaart gratis is). Mochten cosmetics je weinig kunnen schelen, dan haal je er maar twee dingen uit: diamond Blademaster Samuro (en mocht je die inmiddels al hebben, dan is ook dat puur cosmetic) en de xp boost. Je krijgt vanaf het begin een 10% bonus, die je na een tijdje opwaardeert naar 15% en uiteindelijk 20%. Als je van plan bent om flink te grinden, kan dat je nog best wat extra goud opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

the Virtual schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:11:
[...]

:w

Volgens mij is die Battlegrounds pass die is genoemd een andere, voor €15.
De rewards van de Forged in the Barrens Tavern Pass zijn vooral cosmetics; 10 hero portraits, een cardback, een andere Coin en golden Shadow Hunter Vol'jin (waarvan de normale kaart gratis is). Mochten cosmetics je weinig kunnen schelen, dan haal je er maar twee dingen uit: diamond Blademaster Samuro (en mocht je die inmiddels al hebben, dan is ook dat puur cosmetic) en de xp boost. Je krijgt vanaf het begin een 10% bonus, die je na een tijdje opwaardeert naar 15% en uiteindelijk 20%. Als je van plan bent om flink te grinden, kan dat je nog best wat extra goud opleveren.
Thanks! ik heb het toch maar wel gedaan, Blademaster Samuro is denk ik goede toevoeging op mijn tempo warrior. Ben benieuwd wanneer de eerste balance patch komt, zo sterk als paladin en mage nu is slaat nergens op 8)7

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Komende week waarschijnlijk.

Paladin is (nog steeds) sterk maar legt het af tegen bijv. Control Warlock.

Spell mage ervaar ik zelf niet zo als een probleem.
Spring water is wel belachelijke goede draw voor het deck en Deck of Lunacy geeft nu meer goede spells en minder vaak echt garbage

Hoe kun je Deck of Lunacy goed een nerf geven zonder het helemaal kapot te maken. Mana cost naar 4?

Geen idee wat ze voor Paladin gaat nerfen, misschien het 2 mana wapen dat secrets cast?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Balance changes to go out early next week with 20.0.2. We'll be targeting some cards in Mage, Paladin, Rogue, and Neutral. Hoping to create more space for experimentation in the early Barrens meta and have a more diverse field of classes. 6 changes in total, details coming soon.
Bron: https://twitter.com/GW_Alec/status/1379532174324461569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik snap niet zo goed wat deze balance changes gaan veranderen aan de dominatie van paladin.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-09 22:06
Zowel Paladin als Mage blijven de pest van dit spel. Alsof die nerf van Deck of Lunacy wat uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mage RNG blijft een ding. Paar dagen terug verloren vanaf 30 health, hij op 1. Speelt de Prime die z'n spells doet, waaronder het potion. Dus nog eentje. Die hetzelfde doet. En de 3e doet het weer. Coin voor een 4e. Toen was ik dood aan de face damage van de spells die de eerste paar keer nog minions raakte, maar ja.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Aiqo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:35:
Zowel Paladin als Mage blijven de pest van dit spel. Alsof die nerf van Deck of Lunacy wat uit maakt.
Nogal
Het vertraagd sowieso het spelen van DoL met 2 beurten
Daarnaast is het tempoverlies nog groter, eerst was het een 2 mana 'doet niets direct' en nu is het een 4 mana 'doet niets direct'
Tegen Aggro of Tempo decks is dat behoorlijk zwak, dan moeten de swings/waarde die je later uit de kaarten haalt wel echt super zijn en dus is de kans op mislukken gewoonweg veel groter.

Paladin blijft wel sterk maar dit zal echt wel iets van de kracht afnemen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Aiqo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:35:
Deck of Lunacy is gewoon dood met deze change, daar zijn we gelukkig vanaf

paladin weet ik nog niet het is in ieder geval een stuk beter straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Wognummer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:39:
[...]

Deck of Lunacy is gewoon dood met deze change, daar zijn we gelukkig vanaf

paladin weet ik nog niet het is in ieder geval een stuk beter straks
Idd deck of lunacy card ook maar dust van gemaakt. Dus heeft zeker wel een effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StephaN900 schreef op zondag 18 april 2021 @ 06:59:
Idd deck of lunacy card ook maar dust van gemaakt. Dus heeft zeker wel een effect gehad.
Toch blijf ik me verbazen over dat soort effecten. Voor het game-changing effect moet je 'em kennelijk turn 1 of 2 spelen...wellicht 3 maar turn 4 is kennelijk te laat. On average dus niet meer dan 50/50 dat je met mulligan + eerste paar turns draw 'em op tijd trekt.

Waarom zou je 'em niet erin houden voor late-game? Als je op 10+ mana zit, is 2 mana geen groot tempo-verschil en over het algemeen heb je het effect op nog ongeveer 50% van je hele deck. Later in de game heb je ook veel meer ruimte / mogelijkheden voor draw nadat je 'em gespeeld hebt.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:34
Zarhrezz schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:03:
[...]

Toch blijf ik me verbazen over dat soort effecten. Voor het game-changing effect moet je 'em kennelijk turn 1 of 2 spelen...wellicht 3 maar turn 4 is kennelijk te laat. On average dus niet meer dan 50/50 dat je met mulligan + eerste paar turns draw 'em op tijd trekt.

Waarom zou je 'em niet erin houden voor late-game? Als je op 10+ mana zit, is 2 mana geen groot tempo-verschil en over het algemeen heb je het effect op nog ongeveer 50% van je hele deck. Later in de game heb je ook veel meer ruimte / mogelijkheden voor draw nadat je 'em gespeeld hebt.
Wanneer je op 10+ mana zit heb je dus al een kaart of 7 a 8 (minstens, aangezien dat deck draait om veel drawen) meer uit je deck getrokken waarvoor dit effect niet heeft plaatsgevonden. Oftewel, minder kans dat je vroeg een goede spell met -3 cost hebt kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HowsMyApple schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:04:
Wanneer je op 10+ mana zit heb je dus al een kaart of 7 a 8 (minstens, aangezien dat deck draait om veel drawen) meer uit je deck getrokken waarvoor dit effect niet heeft plaatsgevonden. Oftewel, minder kans dat je vroeg een goede spell met -3 cost hebt kunnen spelen.
Ja, maar ook meer kans dat je voldoende mana hebt om er 2-3 in een buurt uit te slingeren voor een swing / finish.

Nou moet ik al zeggen dat nu in Standard de upgrade-pool voor spells boven de 4 mana niet bepaald gunstig is voor Mage. Dat het zo'n beetje een "turn 2 or concede" strategie was verbaast dan ook niet heel veel.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Zarhrezz schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:03:
[...]

Meer omdat je dan waarschijnlijk ook al 2 keer de cost van je spells in je huidige deck verlaagd hebt en die meer synergie hebben met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StephaN900 schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:26:
Meer omdat je dan waarschijnlijk ook al 2 keer de cost van je spells in je huidige deck verlaagd hebt en die meer synergie hebben met elkaar.
Tja...ik weet niet...maar ik heb sowieso al weinig met wide-range RNG als dit. Omdat de spells van elke class kunnen zijn, wordt het echt all-or-nothing. Puzzle Box was net zoiets. Persoonlijk heb ik die ook nooit in een deck gestopt. Ik hou meer van wat consistency en "must play early or lose" kaarten of algemene "this makes me win or lose right this turn" passen daar niet in.

Hero Power Mage ligt me veel beter. 4x een discover Mage spell die regelmatig een +1 Hero Power damage oplevert, sowieso 1x upgrade is voldoende en nieuwe Malygos trekt ze sowieso als ze niet snel komen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Zarhrezz schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:04:
[...]

Tja...ik weet niet...maar ik heb sowieso al weinig met wide-range RNG als dit. Omdat de spells van elke class kunnen zijn, wordt het echt all-or-nothing. Puzzle Box was net zoiets. Persoonlijk heb ik die ook nooit in een deck gestopt. Ik hou meer van wat consistency en "must play early or lose" kaarten of algemene "this makes me win or lose right this turn" passen daar niet in.

Hero Power Mage ligt me veel beter. 4x een discover Mage spell die regelmatig een +1 Hero Power damage oplevert, sowieso 1x upgrade is voldoende en nieuwe Malygos trekt ze sowieso als ze niet snel komen.
Ja in het begin was het wel leuk om te spelen, maar op een gegeven moment begint het ook te vervelen zeker als je met RNG te maken krijgt en je inderdaad allemaal spells krijgt die minion effects hebben, terwijl je 0 minions hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Op 4 mei komt er weer een grote patch voor Battlegrounds. Nieuwe tribe (17 units) + 3 nieuwe heroes.

Ik heb het de afgelopen 2 maanden maar op een laag pitje gespeeld maar ik denk dat ik dan weer eens wat actiever ga spelen. Vanaf dan zijn er dus 8 tribes waarvan er elke keer 3 uit de roulatie zijn. Dat geeft weer een boel extra tactische keuzes etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Thompson op 30-04-2021 10:35 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Vandaag de patch , ben wel benieuwd hoor.
BG - rating krijgt ook een reset dus zal wel lekker gaan de eerste tijd ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Lasteraar schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:09:
Vandaag de patch , ben wel benieuwd hoor.
BG - rating krijgt ook een reset dus zal wel lekker gaan de eerste tijd ^^
patch is voor ons morgen dan toch? of ben ik nou gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Gisterenavond was ie er. Nu ook :-)
Weet nog niet wat ik van de QB's vind......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fD2qPlIHMkF-c9cggRECPx7LEO0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lHJAnubCeWOO9YwYJ0hrAA35.jpg?f=user_large

Lich King is wel redelijk OP met QB's als het op bloodgems genereren aankomt :-)
Ben nog een beetje aan het stuntelen. Maar als je deze combi hebt met de 'qb-beast varken' ( weet zo z'n naam niet :-D ) dan kun je +1+1 extra krijgen op je bloodgems, en in golden zelfs +2+2 , Dan gaat het opvoeren met bloodgems met +3+3 , en dus 3x zo snel.

Ik denk dat we nog wel een nerf krijgen :-)

[ Voor 19% gewijzigd door Lasteraar op 05-05-2021 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
Nee joh zeer fijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54NeWZw1BYNLpFs2Ap_mt5y-gYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KGgDWkNp8urKA00SXH2ZPwd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie van die decks voor €20? Op zich weet je welke legendaries koopt...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Lekker setje zo :-)
Het ging vanmiddag een stuk minder. Probeer heel de tijd QB's te spelen , zoals iedereen en vergeet daardoor een goede built te maken.

[qoute]Wat vinden jullie van die decks voor €20? Op zich weet je welke legendaries koopt...[/quote]

Erg duur.
Gelukkig speel ik alleen BG en Duals , dus ik hoef het sowieso niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
leuk ik wist niet dat ze een nieuwe diamond toegevoegd hadden haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nx8sgxz5bg6MdGOJyil7622tIb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43xiUd3LSgSDfGpobymJp5ty.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
QBs redelijk OP ja. Gaat denk ik wel nerf aankomen (mag ik hopen). Scaling is bizar, Ligthfang op steriods en in dit geval creeer je dus een 38/38 Golden Lightfang. LoLz.
Golden Charlga: speelt 2x Blood Gems
Golden Agamaggan: Blood gems extra +2/+2

Iedere beurt dus +6/+6 op ALLE minions. Oh, en dan +12/+12 van de Lightfang in dit geval

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-ybO96OvwfB5Qb2GTqNgwQqiPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USj9tE1up9aL8P86WmElbRaJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Chief schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 02:09:
QBs redelijk OP ja. Gaat denk ik wel nerf aankomen (mag ik hopen). Scaling is bizar, Ligthfang op steriods en in dit geval creeer je dus een 38/38 Golden Lightfang. LoLz.
Golden Charlga: speelt 2x Blood Gems
Golden Agamaggan: Blood gems extra +2/+2

Iedere beurt dus +6/+6 op ALLE minions. Oh, en dan +12/+12 van de Lightfang in dit geval

[Afbeelding]
Pff. Het is wel lastig hoor.
Iedereen speelt QB's. Het komt erop neer. Degene die als eerste een goede tripple op level 4 heeft. Of level 5 of 6 bereikt en daar trippelt of goede kaarten vind, wint.

Net het volgende potje gewonnen, ik was nog maar 3hp en ben echt supersnel naar 6 geleveld.
En maar nét gewonnen.. Soms zijn mensen net op 5 en hebben ze al de meest bizar goede QB kaarten.
Al het andere is dan meteen kansloos want met een goede bloodiamond generator ben je in no-time zoveel sterker dan je tegenstanders. Dat haal je gewoon niet meer in met een single bran , of lightfang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NoNeY5UJI6SqFCCi1Id1pST8Ww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HWgmCNyCGaUscJ4YP8RbCIUR.png?f=user_large

Weet niet wat jullie ervan vinden. Maar vind dit toch vrij pittig.
Voor de reset was mijn rating rond de 7500-8000 en daar kon ik gewoon lekker in meekomen. Nu is elk potje vechten voor je leven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Nu dus met 40 health gewonnen.
Gewoon snel naar de top, op turn 3 al wat frenzy kaarten en de 'give a near QC +1 +1 ' minion. En door naar 6.
Niemand had een kans. Tegenstanders hadden nog niet half de stats.

Leuk als je wint. Minder leuk als je hier tegenop moet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlrclWQJxYZEfHDLDqF1-QEDO48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D3AUxz9Klkond7SUL2LOy3c3.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

QB's vind ik een erg interessante toevoeging. Ze voelen wel nog een beetje OP door het giga combo potentieel. Maar waar ik me het meeste aan blijf storen, QB of niet;

- Je wordt net naar de laatste plaats gehit (of staat daar al even) en moet vervolgens tegen degene die stijf #1 staat.
- De damage die je soms in round 5~9 pakt is echt schandalig. Wat mij betreft turn*2 als max damage. Dit maakt meteen hele risky plays/conversions mogelijk doordat je weet dat je nog niet dood zal gaan. zal wel wat meer balancing voor bepaalde heroes met zich meebrengen
- Demons hebben een leuke tier 1/2 minion nodig, of gewoon in z'n geheel een rework.

[ Voor 15% gewijzigd door Thompson op 11-05-2021 22:21 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
QB's zijn OP. De scaling na tier 5 is nu exponentieel tov pre-QB patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Chief schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 04:02:
QB's zijn OP. De scaling na tier 5 is nu exponentieel tov pre-QB patch.
Eens, die bear die al je bloodstones sterker maakt moet echt er meteen uitgehaald worden dat is echt niet grappig meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Dit is ook echt OP :-)

Met Reno heel snel naar level 4 geleveld door alle minions elke turn te verkopen waardoor ik op turn 5 bumper kreeg ( lucky rol )

Gelijk golden gemaakt. Elke turn heb je 6-8 bloodgems. ( golden bumper heeft al 14 health , op turn 5 is dat behoorlijk sterk )

Turn later kreeg ik die boar-lightfang, en dan is het helemaal gedaan. Geen enkele partij meer verloren en het werd een heel kort potje gezien de lobby er snel uit lag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Cg81IJfqPUQqfYlXvySxnMLbzM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ptis30uR4bWWfF3bpfcK4tOJ.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Lasteraar op 12-05-2021 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Nou zijn de QB's wat generfd en ik denk dat het al een stuk meer in balans is. De 3 punten uit mijn post 4 hierboven blijven wel staan wat mij betreft.

En waar blijft die modus om een tweakers tournament te organiseren in Battlegrounds!

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
En waar blijft die modus om een tweakers tournament te organiseren in Battlegrounds!
Zou leuk zijn maar dit topic loopt niet zo hard helaas :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Lasteraar schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:39:
[...]

Zou leuk zijn maar dit topic loopt niet zo hard helaas :-)
Nou denk ik oprecht dat als er makkelijkere/betere manieren zijn om samen te spelen dat dat een stuk meer zo zou zijn. Want volgens mij wordt Hearthstone toch nog best veel gespeeld, omdat het een ideaal tussendoor spel is ook, echter wordt er niet heel veel over gedeeld omdat het niet veel van "deelbare" momenten genereerd en/of het is teveel gedoe om die te delen.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:35
Hahaha,

Rush warriors die gewoon maar opgeven na een tijdje.... eigenlijk is het best zielig dat ze niet eens de "netheid" hebben om op concede te drukken maar toch het is altijd leuk :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACwuykaWdL9yOmw14qwuQbthEg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DTl7bgM8zkdb7KAh4harxkxz.png?f=fotoalbum_large

De priest is behoorlijk leuk in hearthstone op dit moment. Iemand een ander leuk deck wat ik eens kan proberen ?

[ Voor 4% gewijzigd door huubhuub op 23-06-2021 14:25 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Welk Priest deck is dit?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:35
een soort control (zal straks de link maken en geven als ik thuis ben)

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!
huubhuub schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:24:
Rush warriors die gewoon maar opgeven na een tijdje.... eigenlijk is het best zielig dat ze niet eens de "netheid" hebben om op concede te drukken maar toch het is altijd leuk :P
Ik heb het idee dat "opponent has left" ook best vaak een mobiele speler is die z'n telefoon wegstopt omdat ze uit de bus / trein moeten ofzo. Telefoon locken / wegstoppen is veel sneller dan netjes de applicatie sluiten.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:42
Hey

Een terugkerende speler hier :w

10.000 dust in de spaarpot en een tiental packs van The Barrens geopend.

Ik zie dat er heel veel classic kaarten weg zijn en een heleboel nieuwe voor terug gekomen.

Ben nu aangekomen in Silver met een budget midrange Demon Hunter.
Mis wel wat AOE tegen token druid en een dikke dmg spells tegen freeze mage.

Affijn iemand nog een leuke deck voor ladder climbing?
Wil niet meteen al m'n dust verspillen dus wat budget gericht is prima.

Zal ook nog even de bekende sites checken maar via deze threat maakt het ook wel gezelliger oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Stef120 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:59:
Hey

10.000 dust in de spaarpot en een tiental packs van The Barrens geopend.

Ik zie dat er heel veel classic kaarten weg zijn en een heleboel nieuwe voor terug gekomen.

Ben nu aangekomen in Silver met een budget midrange Demon Hunter.
Mis wel wat AOE tegen token druid en een dikke dmg spells tegen freeze mage.

Affijn iemand nog een leuke deck voor ladder climbing?
Wil niet meteen al m'n dust verspillen dus wat budget gericht is prima.

Zal ook nog even de bekende sites checken maar via deze threat maakt het ook wel gezelliger oOo
Neem eens een kijkje op het youtube kanaal van 'Old Guardian' die heeft meestal wel goede budget decks

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Stef120 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:59:
Hey

Je kunt nu een complete starter deck kopen, krijg je de legendaries die er in zitten er gewoon bij.
Verder kun je Token Druid gaan spelen, die is zeer budget en makkelijk mee te ranken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Nitai schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Je kunt nu een complete starter deck kopen, krijg je de legendaries die er in zitten er gewoon bij.
Verder kun je Token Druid gaan spelen, die is zeer budget en makkelijk mee te ranken.
Je bedoeld 1 van de 3 prepped decks bij je bij een character kan bouwen met dust?

Anders weet ik niet wat je bedoeld.

Voor token druid ga ik kijken. Thanx voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
Voor mij is battlegrounds echt dé hoofdgame, en al het andere zijn bijzaken :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Stef120 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Je bedoeld 1 van de 3 prepped decks bij je bij een character kan bouwen met dust?

Nee Battle-ready decks (ik google even…)
Ik zie dat het niet meer beschikbaar is. Jammer, was vorige maand nog wel in de shop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59
Stef120 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:52:
[...]

https://hsreplay.net/decks/qYlBeX0mACL79beFel42qb/

0 legendaries 4 epics, ben ik Legend mee geworden deze maand

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
DeadKennedy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:59:
[...]

https://hsreplay.net/decks/qYlBeX0mACL79beFel42qb/

0 legendaries 4 epics, ben ik Legend mee geworden deze maand
Thanx man!

Ik ga hem in elkaar zetten en ermee aan de gang.
Laat wel weten hoever ik ben gekomen dit laatste stukje maand oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
huubhuub schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:24:
Heb jij nooit van die dagen dat je alleen maar verliest, alle RNG tegen zit, je alle spells uit je minion deck trekt of Tickatus die ene belangrijke kaart uit je deck trekt? Tja, misschien niet zo leuk voor de tegenstander, maar ik zie de afsluitknop als een belangrijke manier om feedback te geven aan Blizzard, of in elk geval een beetje af te reageren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
108rogar schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:35:
maar ik zie de afsluitknop als een belangrijke manier om feedback te geven aan Blizzard
Ik heb niet echt het idee dat Blizzard dat soort feedback leest :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Misschien niet, maar als je ziet dat ze over iedere kaart winstatistieken enzo bijhouden om de meta in de gaten te houden, zouden ze ook best een tellertje voor Tilt-Quits After Play kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Misschien is het paranoide / slechte verliezen, maar ik heb nu al een paar keer zeer sterk het gevoel dat de matchmaking / random factor niet 100% random lijkt. Ik gebruik, net als vrijwel iedereen denk ik, zo'n overlay die je win % in battlegrounds aangeeft.

Nu heb ik al meerdere keren meegemaakt dat ik een goede serie heb, zoals eerder vandaag 1-2-2-1.
Vrijwel altijd volgt daarop dan ook een slechte serie, met daarin vrij bizarre losses / situaties, zoals nu net de volgende 5 games;
- Lethal turn 7 door een mega highroll Patches
- Als Mr. Bigglesworth 4x achter elkaar tegen de nr 1 of 2 geplaatst worden (en dus dood voor er iemand anders dood ging)
- en 3x Lethal tegen krijgen net voor een powerturn; <10% <30% en <3%!

Tuurlijk heb ik zelf ook wel eens dat soort geluk waardoor je juist een goede serie maakt. Maar er lijkt echt een patroon in te zitten van een aantal erg lekkere games en vervolgens een aantal erg slechte. Voor mijn gevoel eindig ik dan ook 80% 1/2/7/8 en maar 20% 3~6, maar dat kan ook aan mijn speelstijl liggen (gave builds ipv altijd maar het sterkst random mogelijk eruit halen). Neemt niet weg dat die statistieken af en toe erg vreemd zijn.

En ik blijf erbij, 1 simpele aanpassing (ok, met daarna nog wel de nodige balancing etc.) zou Battlegrounds zó veel leuker maken; Max 2x turn aan damage.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Thompson schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:25:
Misschien is het paranoide / slechte verliezen, maar ik heb nu al een paar keer zeer sterk het gevoel dat de matchmaking / random factor niet 100% random lijkt. Ik gebruik, net als vrijwel iedereen denk ik, zo'n overlay die je win % in battlegrounds aangeeft.

Nu heb ik al meerdere keren meegemaakt dat ik een goede serie heb, zoals eerder vandaag 1-2-2-1.
Vrijwel altijd volgt daarop dan ook een slechte serie, met daarin vrij bizarre losses / situaties, zoals nu net de volgende 5 games;
- Lethal turn 7 door een mega highroll Patches
- Als Mr. Bigglesworth 4x achter elkaar tegen de nr 1 of 2 geplaatst worden (en dus dood voor er iemand anders dood ging)
- en 3x Lethal tegen krijgen net voor een powerturn; <10% <30% en <3%!

Tuurlijk heb ik zelf ook wel eens dat soort geluk waardoor je juist een goede serie maakt. Maar er lijkt echt een patroon in te zitten van een aantal erg lekkere games en vervolgens een aantal erg slechte. Voor mijn gevoel eindig ik dan ook 80% 1/2/7/8 en maar 20% 3~6, maar dat kan ook aan mijn speelstijl liggen (gave builds ipv altijd maar het sterkst random mogelijk eruit halen). Neemt niet weg dat die statistieken af en toe erg vreemd zijn.

En ik blijf erbij, 1 simpele aanpassing (ok, met daarna nog wel de nodige balancing etc.) zou Battlegrounds zó veel leuker maken; Max 2x turn aan damage.
Een run van 1-2-2-1 is bovengemiddeld dus een slechte serie daarna lijkt niet geel raar. Het is mens eigen dat de nadruk wordt gelegd op de slechte events, niet de goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Chief schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:24:
[...]
Het is mens eigen dat de nadruk wordt gelegd op de slechte events, niet de goede :)
Net als dat je denkt altijd in de sloomste rij te staan van de kassa, omdat je vaak vooral de negatieve situaties onthoudt.

Maar ik herken het wel hoor. Net als met duels. Dan ga je enorm lekker met een perfect deck, krijg je een tegenstander die precies het antwoord heeft op jouw deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Wat een game net... Reno, powerlevel naar 3 en krijg een Hungry Hank en Bronze Warden.
Ok why not, heropower op de hank (8/8) + bronze warden op turn 4 moet er toch voor kunnen zorgen dat ik die zeker win en dan kan ik snowballen/powerlevelen doordat de hank flink groeit.

Verlies/tie vervolgens 5x achter elkaar terwijl ik win % van 80+ had, golden hank dus nog niks gegroeid en ik sta laatste met 2 health :')

Switch in turn 8/9 maar naar een lame soul juggler build, want bob bleef maar demons aanbieden. En daarmee uiteindelijk nog gedeeld 3e (nummer 2 verloor van ghost...) geworden.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Meer mensen stabiliteitsissues vandaag? Net 3x een disconnect tijdens 1 rondje battlegrounds.
Waaronder in het laatste gevecht 10 sec. voor het gevecht begon waardoor ik m'n game-winning Maexna (vs. 200/200+ Duo) niet kon spelen...

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Iemand toevallig met een Challenge a Friend quest?

Ik heb te weinig vrienden die spelen dus iemand hier die de quest ook heeft?

Profiteren we allebei

Tag is Kokoris#1709 (europe)

Alleen in de avond wel tijd om te spelen ivm vakantie van de kinderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Stef120 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:20:
Iemand toevallig met een Challenge a Friend quest?

Ik heb te weinig vrienden die spelen dus iemand hier die de quest ook heeft?

Profiteren we allebei

Tag is Kokoris#1709 (europe)

Alleen in de avond wel tijd om te spelen ivm vakantie van de kinderen
Check Hearthpwn, die hebben hier een speciaal topic voor.
De kans dat een van de users die op dit topic actief zijn de quest hebben is behoorlijk klein. ;)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Je kan het ook gewoon een medetweaker gunnen. Ik ben altijd al lang blij als er uberhaupt iemand online is voor de quest. :)

Ik heb gisteren trouwens voor het eerst Legend gehaald terwijl ik de Caravan achievement aan het grinden was met vghost's murloc shaman + Caravans. Legend ging nog sneller dan de achievement. XD

Edit: Nou, dat Legend valt ook tegen. Ik dacht dat je daar dan leuke decks kon spelen, maar ik word gematcht met dezelfde diamond rank decks waar ik me eerst ook al doorheen geworsteld had. :|

[ Voor 23% gewijzigd door 108rogar op 30-07-2021 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59
Weer Legend dit seizoen: klim gedaan met Elemental Shaman, maar D1 lukte daar net niet mee op dat moment. Clown Druid geprobeerd, bleef ook een beetje 50/50%.
Uiteindelijk met Face Hunter de laatste drie sterren bij elkaar gesprokkeld.
Wel leuk dat er behoorlijk wat relevante decks zijn. Face Hunter voelt wel erg sterk en consistent. Mijn eerste voorspelling voor de volgende meta is dan ook dat Face Hunter goed is en goed blijft. Begin nieuwe seizoen ladderen met Face Hunter zou wel eens erg vlot kunnen gaan.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Iemand nog tips voor de nieuwe uitbreiding? Vroeger werd hier in dit topic nog reikhalzend uitgekeken naar nieuwe kaarten maar ik merk dat die tijd voorbij is…

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Ik heb een stuk of 15 packs geopend (1 legendary)

Moet ook nog ff even uitzoeken welke decks ik kan tweaken met wat ik nu heb. Daarnaast nog 6k dust op de bank maar die bewaar ik tot de meta een beetje gesetteld is.

Wel 11 wins in a row gehaald met m'n al bestaande Deathrattle Demon Hunter.
Direct gaan spelen vanaf bronse 5 ofzo nadat de release was van Stormwind :P
Was wel Duidelijk dat er nog flink gepuzzeld werd met de decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Ik vind dingen zoals Questlines wel leuk, maar dat zijn allemaal legendaries dus ik ga ook even afwachten of ze het gaan redden in de wild meta. Tot die tijd ga ik wat experimenteren met de warrior pirate questline die ik heb getrokken. Daarbuiten heb ik eigenlijk niet veel interessants gezien in deze set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Stef120 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:35:
Ik heb een stuk of 15 packs geopend (1 legendary)

Moet ook nog ff even uitzoeken welke decks ik kan tweaken met wat ik nu heb. Daarnaast nog 6k dust op de bank maar die bewaar ik tot de meta een beetje gesetteld is.

Wel 11 wins in a row gehaald met m'n al bestaande Deathrattle Demon Hunter.
Direct gaan spelen vanaf bronse 5 ofzo nadat de release was van Stormwind :P
Was wel Duidelijk dat er nog flink gepuzzeld werd met de decks.
Evil!
Zelfde als de facehunters en elemental shamans die zonder ook maar een nieuwe kaart te spelen gebruik willen maken van de mensen die nieuwe dingen aan het uitproberen zijn.

Niet leuk, maarja dat is mijn mening

Louzy#2475

Pagina: 1 ... 40 ... 42 Laatste

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.