je moet mn oudste dochter een zien als ik mn iPad weer pak echt zon zucht van gaan we weer moet ik zelf mn drinken pakkenStef120 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:43:
[...]
Precies dat.
Vrouwlief zit zomergasten te kijken en ik zit mee te luisteren en ondertussen afwisselend Battlegrounds en wat ranked play te doen.
Prima couch game.
Maar vraag me niet ff een wijntje te pakken uit de keuken![]()
Nee daar heb dan niet even geen tijd voor
Geniaal. Hier is mn vriendin allang blij dat ze de tv kan gebruiken aangezien ik niet op de console zitWognummer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:46:
[...]
je moet mn oudste dochter een zien als ik mn iPad weer pak echt zon zucht van gaan we weer moet ik zelf mn drinken pakken
Speel ik andere classes en pakjes (zonder te betalen) enkel vrij door de solo content te spelen?
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
je kunt helemaal free to play gaanFrez schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:14:
[...]
Geniaal. Hier is mn vriendin allang blij dat ze de tv kan gebruiken aangezien ik niet op de console zit
Speel ik andere classes en pakjes (zonder te betalen) enkel vrij door de solo content te spelen?
Alles wat je speelt geeft xp voor je "battle track" waar je packs, gold en andere stuff van krijgt.Frez schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:14:
[...]
Geniaal. Hier is mn vriendin allang blij dat ze de tv kan gebruiken aangezien ik niet op de console zit
En doe je daily en week quest, geeft ook een mooi aantal xp.
Wat je is batttletag?
Ik heb nog altijd een daily quest staan die beide spelers een reward geeft.
Zal je weer een stukje verder op weg helpen.
Maar dat is toch ook een 'feature' van wild? Ik meende iig dat ze hebben aangegeven bij introductie van Standaard / Wild dat Wild een beetje de 'speeltuin' zou gaan worden, waarin ze eigenlijk niet zouden gaan balancen, maar waar je juist de heel extreme decks tegen zou moeten kunnen komen.Wognummer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:33:
[...]
standard valt het wel mee moet ik toegevenwild (wat ik graag speel) daarintegen brr haha
vooral gewoon heerlijk spelen vooral op de tablet is het een heerlijk spel op de bank savonds
Terwijl standard juist de 'competitive' mode zou moeten worden waarin ze, doordat er minder kaarten beschikbaar zijn, juist meer balance zouden moeten hebben (iets wat natuurlijk, zeker bij een nieuwe release ook niet altijd direct zo is).
Maar als je in Wild geen leuke 'Control' (waar ik van houd) of bijzondere decks kan spelen, dan is de lol er snel van af. Wild ranked heeft ook gewoon net als standard een eigen meta. Daar heb je ook verschillende tier decks die het gros speelt. Het speeltuin principe is er dan ook niet meer. Het punt is dat de game erg eenzijdig is nu, je hebt als tegenstander weinig in te brengen want 'probleem' decks doen hun kunstje geheel solo zonder interactie. Tegen turn 6 ben je dan al klaar.Dennism schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:14:
[...]
Maar dat is toch ook een 'feature' van wild? Ik meende iig dat ze hebben aangegeven bij introductie van Standaard / Wild dat Wild een beetje de 'speeltuin' zou gaan worden, waarin ze eigenlijk niet zouden gaan balancen, maar waar je juist de heel extreme decks tegen zou moeten kunnen komen.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
In GetMeowth's wild review video opperden ze dat als mensen meer aggro gaan spelen. die combo decks vanzelf wel ophouden. Maar ja, of dat nou leuk is...
:fill(white):strip_exif()/f/image/sncn2yuh6uZ6iqqnCkrYkNpF.png?f=user_large)
En ik was nog wel vergeten mijn tracker aan te zetten voor een aantal potjes.
Darkglare Questline Warlock in Wild is totaal busted.
WEBN & chill (@IBKR)
ja daar moeten ze echt wat mee haha anders nog 20 jaar deze ellende in wildDeadKennedy schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:54:
[Afbeelding]
En ik was nog wel vergeten mijn tracker aan te zetten voor een aantal potjes.
Darkglare Questline Warlock in Wild is totaal busted.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
"Damage cap of 15 damage has been added until the first player dies. Please note that the damage cap does not check for player deaths until the start of each Recruit Phase, meaning if someone concedes, disconnects, or dies during the Recruit Phase (Is Wrath Weaver ever really on your team?), the damage cap will still be present for that combat."

Niet precies hoe ik 'm in gedachten had, maar HELL YES wat is dat een stap in de goede richting.
Ik speel nog steeds met enige regelmaat maar nu met de nieuwe patch heb ik er zeker nóg meer zin in.
Nu nog een geschikte tournament mode / custom game mode.
Beeromaniac
Dus als iemand nav een stomme herokeuze direct disconnect, heb je vanaf combat 2 geen cap? Dan is deze feature bij heel wat battles nooit van toepassing. 
Mijn beroepsdeformatie als software ontwikkelaar: Waarom moet het nou zo complex? Waarom volstaat ‘15 is de max’ niet gewoon? Of probeer dat gewoon een tijd.
Mijn beroepsdeformatie als software ontwikkelaar: Waarom moet het nou zo complex? Waarom volstaat ‘15 is de max’ niet gewoon? Of probeer dat gewoon een tijd.

{signature}
Er is iets niet helemaal lekker gegaan bij het testen van de nieuwe patch. Whelp smuggler zorgt voor een mega sneeuwbal effect qua dragon health. Combinatie met Razergore lijkt bugged of niet goed doordacht. Zag al een screenshot voorbij komen van een Razergore met 1155 health.
[ Voor 31% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 01-09-2021 16:21 ]
Zou wat mij betreft ook een prima optie zijn. Mijn idee was 2*turn als max damage, zorgt voor wat interessante risico afweging / mogelijkheden.Voutloos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:52:
Dus als iemand nav een stomme herokeuze direct disconnect, heb je vanaf combat 2 geen cap? Dan is deze feature bij heel wat battles nooit van toepassing.
Lijkt me dat daar snel een fix voor komt want als dat de bedoeling is...Piet_Piraat7 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:16:
Er is iets niet helemaal lekker gegaan bij het testen van de nieuwe patch. Whelp smuggler zorgt voor een mega sneeuwbal effect qua dragon health. Combinatie met Razergore lijkt bugged of niet goed doordacht. Zag al een screenshot voorbij komen van een Razergore met 1155 health.

Beeromaniac
Warlock, Warlock, Warlock. Niet veel lol meer aan zo.
Ik ben maar weer eens naar andere spellen aan het kijken, denk dat het HS avontuur voor mij een beetje is afgelopen. Het Wild format vond ik altijd het leukst, met name control games, maar dit is zo geen bal meer aan.
@Nitai wat is er aan de hand op Wild? Ik heb daar al zo lang niet op gezeten.
game 1 quest warlockPiet_Piraat7 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:40:
@Nitai wat is er aan de hand op Wild? Ik heb daar al zo lang niet op gezeten.
game 2 quest warlock
game 3 een variatie op questwarlock
game 4 quest warlock
game 5 verdwaalde quest mage
game 6 quest warlock
game 7 quest warlock
game 8 een variatie op questwarlock
game 9 quest warlock
game 10 verdwaalde quest mage
game 11 quest warlock
game 12 quest warlock
game 13 een variatie op questwarlock
game 14 quest warlock
game 15 verdwaalde quest mage
Dit resulteerde in 600x600 minions :-D
Zelfs bugged dragons en high roll demons konden er niet tegenop
Zelfs bugged dragons en high roll demons konden er niet tegenop
:fill(white):strip_exif()/f/image/GY6lt4UL5gELoP9N6YtB6CKp.png?f=user_large)
Ik heb eigenlijk best schik met die game nieuwe mode; Mercenaries
Gister ook aan begonnen en vond het inderdaad prima vermakelijk. Best wel wat tactische keuzes die je moet maken en dingen om rekening mee te houden en dat al zo vroeg in het spel (volgens mij 4 bounties gedaan nu). Erg benieuwd hoe dit PvP gaat uitpakken en of ze het zo weten te doen dat er daadwerkelijk een groot aantal mercenaries interessant is om mee te spelen of dat je uiteindelijk, zoals in constructed, toch vrij snel een meta krijgt waarin een X-tal party samenstellingen superieur blijkt en dat door iedereen gespeeld wordt.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:56:
Ik heb eigenlijk best schik met die game nieuwe mode; Mercenaries
Beeromaniac
Check dit :
YouTube: 83,000,000 HP Tarecgosa!!! | Hearthstone Battlegrounds Gameplay | Pa...
Broken :-)
YouTube: 83,000,000 HP Tarecgosa!!! | Hearthstone Battlegrounds Gameplay | Pa...
Broken :-)
De afgelopen twee maanden ook weer Legend gehaald. Beide maanden vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk beide keren met Aggro Druid gehaald.DeadKennedy schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:10:
[...]
Deze maand weer legend, weer met Face Hunter. Enige deck dat voor mij voor problemen zorgde was Handbuff Paladin. Ik denk dat Paladin op het moment erg sterk is, maar ik vind het ook cool om te zien dat eigenlijk elke class (RIP Garrosh) een >50% winrate deck heeft. Toffe meta, al is het wel érg snel.
De beste versie is volgens mij die met Kazakus: https://hsreplay.net/decks/XO7kVK4nvY34X5TTUiuWac/
WEBN & chill (@IBKR)
PATCHES te goed nerfen!!!
leroy NERF NERF
nieuwe miniset
leroy NERF NERF
nieuwe miniset
:fill(white):strip_exif()/f/image/RtNAvh0oYfkUMmTB2kPKktFi.png?f=user_large)
Ze hebben echt heel veel meer Charge gerelateerde nerfs gedaan, incl. lange verhalen dat het een problematisch keyword is.
En dan nog een kaart maken die het als aura heeft inclusief zichzelf… Dat is geen fout, maar keihard pay2win + intelligentie van de spelers beledigen.
En dan nog een kaart maken die het als aura heeft inclusief zichzelf… Dat is geen fout, maar keihard pay2win + intelligentie van de spelers beledigen.
{signature}
Ik vind hem wel duur, voor 6 mana heb je allang Captain Rokara gespeeld of al gewonnen met Pirate Warrior.
Wellicht in andere classes? Zoals Aggro Shadow Priest die ook pirates runnen in Wild.
Maar wel imbalanced, zeker. Als je al Rokara op je bord hebt en je speelt dit, dan hebben de pirates die dan gesummoned worden met deze ook al direct damage.
Wellicht in andere classes? Zoals Aggro Shadow Priest die ook pirates runnen in Wild.
Maar wel imbalanced, zeker. Als je al Rokara op je bord hebt en je speelt dit, dan hebben de pirates die dan gesummoned worden met deze ook al direct damage.
Ik snap het commentaar op de kaart wel, maar aan de andere kant heb ik er wel een flink win-more gevoel bij. Pirate decks zijn nou niet bepaald het type deck waarbij je deze dropt en daarna nog 4 mana over hebt voor andere pirates voor OTK.Nitai schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:15:
Design-technisch onbegrijpelijk, maar ik verwacht er geen grote problemen van. Rhino is er al tijden, makkelijker te buffen, meer opties die erbij kunnen en hoe vaak zien we die nou?
Denk dat de meerwaarde in het feit zit dat het een neutral is. Gezien de andere nieuwe pirates, vraag ik me af welke andere classes een pirate build gaan maken en of deze kaart daar tot z'n recht komt.Zarhrezz schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:17:
[...]
Ik snap het commentaar op de kaart wel, maar aan de andere kant heb ik er wel een flink win-more gevoel bij. Pirate decks zijn nou niet bepaald het type deck waarbij je deze dropt en daarna nog 4 mana over hebt voor andere pirates voor OTK.
Design-technisch onbegrijpelijk, maar ik verwacht er geen grote problemen van. Rhino is er al tijden, makkelijker te buffen, meer opties die erbij kunnen en hoe vaak zien we die nou?
En Rhino doet niet in z’n eentje als topdeck 6 face damage. Deze kaart kan prima de rol van Leeroy spelen late game.
{signature}
Buiten een goede toevoeging voor een Quest pirate warrior zou deze ook nog gebruikt kunnen worden in een N'Zoth deck als enige pirate en 2 Circus Amalgams voor 14 burst damage (naast de 6 die het al eerder heeft gedaan dan)
Louzy#2475
Niet oneens met de rest van je post, maar pay to win is dit toch niet?Voutloos schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:05:
Dat is geen fout, maar keihard pay2win
Als je de mini set kaarten nu alleen met geld kon kopen in de shop eens, maar deze kaart kan je bijvoorbeeld ook gewoon craften of met gold kopen.
@Dennism Hangt er een beetje vanaf hoe lang je mee doet. In het begin was het eens in de 8 maanden een adventure met bovengemiddelde kaarten, voor 20 Euro of heel haalbaar met goud. Daar is inmiddels wel een stevige inflatie + tempoverandering geweest. Dust is een goedhoudertje, maar die schaalt niet mee.
Maar ik zeur graag en mis het gevoel van die vroege jaren. Daar moet je niet veel van aantrekken, het is inmiddels ook een ander spel.
Maar ik zeur graag en mis het gevoel van die vroege jaren. Daar moet je niet veel van aantrekken, het is inmiddels ook een ander spel.
[ Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 02-11-2021 15:47 ]
{signature}
@Voutloos Ik speel vanaf closed beta, dat zal het probleem niet zijn 
Ben er wel een tijdje uitgeweest (vanaf Witchwood), waarna ik slechts sporadisch gespeeld heb tot vrij kort geleden. Ik kreeg ineens via mijn 6 month WoW sub allemaal Hearthstone zaken (o.a. een Battlepass en wat packs) dus ben dat weer eens uit gaan proberen. Maar moet eigenlijk zeggen dat het me erg meevalt, ik ben slechts een gold / platinum player maar het proberen te voltooien van die Battlepass (wat ik anders nooit gedaan zou hebben) heeft me wel flink wat gold opgeleverd, ik heb echt het gevoel dat je veel meer gold kan verdienen dan voorheen.
Wat me wel op valt is dat ze veel sneller (en mogelijk ook extremer?) lijken te patchen. "Vroegah" duurde het soms maanden voor cardchanges, nu een paar dagen. Best zuur wanneer je best viable deck op dat moment generfed wordt
Ben er wel een tijdje uitgeweest (vanaf Witchwood), waarna ik slechts sporadisch gespeeld heb tot vrij kort geleden. Ik kreeg ineens via mijn 6 month WoW sub allemaal Hearthstone zaken (o.a. een Battlepass en wat packs) dus ben dat weer eens uit gaan proberen. Maar moet eigenlijk zeggen dat het me erg meevalt, ik ben slechts een gold / platinum player maar het proberen te voltooien van die Battlepass (wat ik anders nooit gedaan zou hebben) heeft me wel flink wat gold opgeleverd, ik heb echt het gevoel dat je veel meer gold kan verdienen dan voorheen.
Wat me wel op valt is dat ze veel sneller (en mogelijk ook extremer?) lijken te patchen. "Vroegah" duurde het soms maanden voor cardchanges, nu een paar dagen. Best zuur wanneer je best viable deck op dat moment generfed wordt
Heb lang niet gespeeld. Speelde op ipad air. Maar daar crasht de game steeds bij opstarten. Reeds gezocht maar een oplossing is er niet.
Nu vraag ik me af, die nieuwe mini 6. Speelt hearthstone daar wel vloeiend op? Of is het echt een ipados ding?
Nu vraag ik me af, die nieuwe mini 6. Speelt hearthstone daar wel vloeiend op? Of is het echt een ipados ding?
Deze maand weer legend met een haast onveranderd deck: handlock. 84% winrate voor mij van diamond naar legend.DeadKennedy schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:47:
[...]
De afgelopen twee maanden ook weer Legend gehaald. Beide maanden vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk beide keren met Aggro Druid gehaald.
De beste versie is volgens mij die met Kazakus: https://hsreplay.net/decks/XO7kVK4nvY34X5TTUiuWac/
WEBN & chill (@IBKR)
Man wat kan battlegrounds frustrerend zijn als je voor de 5e keer achter elkaar met <20% kans lethal tegen je krijgt
En dat net na een hele lekkere reeks, alsof het spel je wil straffen dat je te snel in rank omhoog gaat.
Beeromaniac
Er komt weer een nieuwe set: https://playhearthstone.c...rthstone-s-next-expansion
Mochten mensen dit bugfestijn nog spelen. QA is zeker ontslagen ofzo?
Mochten mensen dit bugfestijn nog spelen. QA is zeker ontslagen ofzo?
Ik zit er juist aan te denken om weer standaard te gaan spelen met de nieuwe rotation. Ik heb nog een bak aan gold en dust liggen om nieuwe decks te maken. En de oude legendaries kan ik altijd nog dusten. Wild interesseert mij niet zo.
https://gathering.tweaker.../quote_message/71149968/2
@louzy82
deze had ik dus even overzien ! dank
voor je tip en uitgebreide antwoord.
De mercenaries die speel ik al, dat lijkt niet echt 'gated' te zijn achter oude kaarten. Voor de nieuwe rotatie ga ik maar even geduld hebben met spelen tot de nieuwe core set bekend is, en me dan focussen.
@louzy82
deze had ik dus even overzien ! dank
De mercenaries die speel ik al, dat lijkt niet echt 'gated' te zijn achter oude kaarten. Voor de nieuwe rotatie ga ik maar even geduld hebben met spelen tot de nieuwe core set bekend is, en me dan focussen.
Deze patch notes had ik gemist: https://playhearthstone.c.../22-6-1-1-1-1-patch-notes 
Maar serieus, die nieuwe mercenaries patch waarbij afgeronde tasks meteen doorgaan op de volgende is wel lekker: https://playhearthstone.c...23784368/23-0-patch-notes
Maar serieus, die nieuwe mercenaries patch waarbij afgeronde tasks meteen doorgaan op de volgende is wel lekker: https://playhearthstone.c...23784368/23-0-patch-notes
Ik zit de patch notes Remkesen, maar ik snap de changes van grey en Baku niet? Die special cancellen ze nu toch zelf, of mis ik iets?108rogar schreef op woensdag 6 april 2022 @ 01:02:
Deze patch notes had ik gemist: https://playhearthstone.c.../22-6-1-1-1-1-patch-notes
Edit: volgens de comments op battlenet is hetgeen 1- april grap trouwens 😉
[ Voor 6% gewijzigd door brothermaynard op 06-04-2022 06:37 ]
Toch welbrothermaynard schreef op woensdag 6 april 2022 @ 06:35:
[...]
Ik zit de patch notes Remkesen, maar ik snap de changes van grey en Baku niet? Die special cancellen ze nu toch zelf, of mis ik iets?
Edit: volgens de comments op battlenet is hetgeen 1- april grap trouwens 😉
Louzy#2475
Oh! Die had ik niet eens door!brothermaynard schreef op woensdag 6 april 2022 @ 06:35:
Ik zit de patch notes Remkesen, maar ik snap de changes van grey en Baku niet? Die special cancellen ze nu toch zelf, of mis ik iets?
Zit een typo in mijn Edit😜… daar moest een staan ipv geen
Spelen mensen dit nog een beetje? Ik heb het sinds jaren weer opgepakt. Blijft leuk gewoon even voor het slapen gaan een paar potjes op je telefoon imo.
Probleem is alleen dat ik gewoon geen kaarten heb om mee te kunnen doen met ranked arena voor mijn idee. Omdat je zo lang niet gespeeld hebt mis je zo ontiechelijk veel kaarten.
Beetje te zoeken naar goeie decks maar zelfs als budget beginner lijk ik nog kaarten te missen
Sowieso had ik in het verleden wat leuke decks (met name voor Paladin) maar die kan ik ook niet meer vinden in mijn collectie. Alsof het verwijderd is.
Probleem is alleen dat ik gewoon geen kaarten heb om mee te kunnen doen met ranked arena voor mijn idee. Omdat je zo lang niet gespeeld hebt mis je zo ontiechelijk veel kaarten.
Beetje te zoeken naar goeie decks maar zelfs als budget beginner lijk ik nog kaarten te missen
Sowieso had ik in het verleden wat leuke decks (met name voor Paladin) maar die kan ik ook niet meer vinden in mijn collectie. Alsof het verwijderd is.
Ja hoor alleen is dit topic wel zo'n beetje dood. Hearthpwn of reddit zijn betere plekken om informatie te vinden.Ricmaniac schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:29:
Spelen mensen dit nog een beetje? Ik heb het sinds jaren weer opgepakt. Blijft leuk gewoon even voor het slapen gaan een paar potjes op je telefoon imo.
Beetje te zoeken naar goeie decks maar zelfs als budget beginner lijk ik nog kaarten te missen![]()
Er is wel het e.e.a veranderd sinds je gestopt bent.
Ranked is nu in ieder geval opgesplitst in 2 delen:
Wild = alle kaarten
Standard = Alleen de kaarten van de uitbreidingen van de laatste 2 jaar + de core set kaarten
De core set krijgt iedereen gratis in bruikleen, de rest moet je verzamelen met packs
Focus je op budget decks ga op zoek naar goede creators die dergelijke decks maken en kijk wat je nu kunt maken.
Old guardian heeft meestal wel budget decks met guides.
Louzy#2475
Meer mensen last van enorme lag bij battlegrounds? Ik las iets op Reddit over een mogelijke memoryleak sinds de laatste patch. Des te langer je speelt des te erger het wordt.
Na een aantal jaren heb ik HS maar eens opnieuw geïnstalleerd. Het is best hilarisch om te zien hoeveel zaken uit de hand gelopen zijn. Ben van bronze 10 zonder star bonus met 2 losses legend geworden in Wild. De enige 2 losses waren mirror matches. Met Quest Mage eerst oneindig veel Ice Blocks casten tot je oneindig veel beurten kan nemen is best hilarisch en het werkt altijd met de hoeveelheid card draw en card generation in de game.
Ga het niet verder spelen, maar de hoeveelheid overpowered dingen die je kan doen is best grappig als buitenstaander. Heb een potje tegen een druid gespeeld die in 1 beurt zijn hele deck uitspeelde terwijl alles 1 mana kost, 20 mana crystals geneerde en zijn lege deck verving met mijn deck. Daarna had ik echter nog steeds genoeg om hem te killen met oneindig veel beurten
.
Ga het niet verder spelen, maar de hoeveelheid overpowered dingen die je kan doen is best grappig als buitenstaander. Heb een potje tegen een druid gespeeld die in 1 beurt zijn hele deck uitspeelde terwijl alles 1 mana kost, 20 mana crystals geneerde en zijn lege deck verving met mijn deck. Daarna had ik echter nog steeds genoeg om hem te killen met oneindig veel beurten
[ Voor 30% gewijzigd door xelfer op 18-07-2022 19:41 ]
Wat mij vooral opvalt is dat je alle kaarten ooit gespeeld in HS kan gebruiken maar dat iedereen toch dezelfde 3 decks speelt. Letterlijk iedereen....Findail schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:13:
Klikt grappig ja...goeie reden voor mij om dus maar nooit Wild te spelen
Freeze Shaman met Shudderwock -> oneindig veel freeze battlecries spelen
Quest Mage -> Oneindig veel beurten
Toggwaggle Druid -> Oneindig veel kaarten pakken en ze gratis uitspelen
[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 21-07-2022 15:45 ]
Meer de exp gehaald en compleet? Het is wel wat nep dat je uit die golden packs ook een signature golden legendary kan trekken, dat zie je met geen mogelijkheid aan af
ach ik had invicible na jaren pogingen in wow nooit gehaald maar nu maar in HS danJaer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:54:
Meer de exp gehaald en compleet? Het is wel wat nep dat je uit die golden packs ook een signature golden legendary kan trekken, dat zie je met geen mogelijkheid aan af
Er zijn geen golden packs meer toch? Die zijn Vziw renamed naar Signature Golden Packs, wat juist doet voorkomen dat er signature kaarten uit kunnen komenJaer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:54:
Crap, ik kom er net achter dat HS zonder te vragen 3 oude decks heeft weggegooid om plaats te maken voor 3 Deathknight decks.
10 gratis packs als je voor 31 januari inlogt: https://hearthstone.blizz...il-returns-to-hearthstone
Deze maand weer Legend met Colossal Deathrattle Rogue:
https://hsreplay.net/decks/032OtAIuOyVVubakCnMU6b/
Verliest vaak van Priest en Druid, maar als je die niet veel tegenkomt is het fantastisch. 13-4 uiteindelijk met dit deck door Diamond heen geknald.
https://hsreplay.net/decks/032OtAIuOyVVubakCnMU6b/
Verliest vaak van Priest en Druid, maar als je die niet veel tegenkomt is het fantastisch. 13-4 uiteindelijk met dit deck door Diamond heen geknald.
WEBN & chill (@IBKR)
Zijn er nog tweakers die Hearthstone spelen? Ik overweeg het weer op te pakken, inmiddels weer bijna 2 jaar gestopt maat het kriebelt wel.
Al is de kaartcollectie op mijn eigen account wel erg beperkt voor current content vrees ik.
Al is de kaartcollectie op mijn eigen account wel erg beperkt voor current content vrees ik.
Die zijn er. Als je genoeg oude kaarten hebt is het misschien een idee om Wild te proberen.
zeker, maar dit topic is wel redelijk uitgestorven.
Voor standard heb je in ieder geval de basis set gratis tot je beschikking maar mis je uiteraard wel een hoop kaarten van de expansions.
je zou eens kunnen kijken (op hs replay, vs, bij streamers etc) welke decks leuk en viable zijn en dan kijken hoe ver je daarvan verwijderd bent wat je collectie betreft. Mogelijk valt het best mee en kun je met wat dust redelijk snel weer aan het spelen zijn.
Volgens mij zijn er heel wat goodies te verkrijgen voor spelers die weer beginnen na een lange pauze.
Voor standard heb je in ieder geval de basis set gratis tot je beschikking maar mis je uiteraard wel een hoop kaarten van de expansions.
je zou eens kunnen kijken (op hs replay, vs, bij streamers etc) welke decks leuk en viable zijn en dan kijken hoe ver je daarvan verwijderd bent wat je collectie betreft. Mogelijk valt het best mee en kun je met wat dust redelijk snel weer aan het spelen zijn.
Volgens mij zijn er heel wat goodies te verkrijgen voor spelers die weer beginnen na een lange pauze.
Louzy#2475
Twee toernooi-aankondigingen in één keer:

[link]
Het traditionele Standard toernooi om het seizoen mee af te sluiten. Iedere Tweaker is van harte welkom.
Het begint op donderdag 16 maart. Meer details in het gelinkte topic.
Tevens een toernooi om het nieuwe seizoen in te luiden:

Slechts deze ene oude kaart nodig om mee te kunnen doen, waarna je met willekeurige decks tegen elkaar komt te spelen. Begint waarschijnlijk zodra de nieuwe set speelbaar is. Meer details komen in hetzelfde toernooitopic te staan.

[link]
Het traditionele Standard toernooi om het seizoen mee af te sluiten. Iedere Tweaker is van harte welkom.
Het begint op donderdag 16 maart. Meer details in het gelinkte topic.
Tevens een toernooi om het nieuwe seizoen in te luiden:

Slechts deze ene oude kaart nodig om mee te kunnen doen, waarna je met willekeurige decks tegen elkaar komt te spelen. Begint waarschijnlijk zodra de nieuwe set speelbaar is. Meer details komen in hetzelfde toernooitopic te staan.
[ Voor 3% gewijzigd door the Virtual op 07-03-2023 10:07 ]
Inschrijving voor het Standard-toernooi loopt tot middernacht; wie toch nog mee wil doen kan er nog terecht, en is hartelijk welkom.
Het valt mij sinds gisteren op dat er erg veel bots spelen..
Elke beurt instant alles spelen en allemaal onlogisch keuzes
Ze geven ook niet op als je ze compleet vernederd
Elke beurt instant alles spelen en allemaal onlogisch keuzes
Ze geven ook niet op als je ze compleet vernederd

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Mischien was het tegen mij terwijl ik een achievement probeerde te halen. 
Maar inderdaad. Tijdje terug waren het de hero power bots, maar die heb ik al een tijdje niet gezien. Zal te maken hebben met op welke rank je zit.
Maar inderdaad. Tijdje terug waren het de hero power bots, maar die heb ik al een tijdje niet gezien. Zal te maken hebben met op welke rank je zit.
Ik wil Hearthstone eigenlijk wel weer eens oppakken, maar ik heb al in geen jaren meer gespeeld, wat dus automatisch betekend dat ik heel veel kaarten niet heb...
Had laatst wel een of ander cadeau ofzo, toen kreeg ik opeens 175(!) packs en sindsdien knabbelt het weer een tijdje om te gaan spelen.
Is het nog een beetje te doen voor iemand die jaren niet gespeeld heeft en weinig kennis van de huidige status van het spel heeft?
Had laatst wel een of ander cadeau ofzo, toen kreeg ik opeens 175(!) packs en sindsdien knabbelt het weer een tijdje om te gaan spelen.
Is het nog een beetje te doen voor iemand die jaren niet gespeeld heeft en weinig kennis van de huidige status van het spel heeft?
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Zijn er eigenlijk nog mensen die HS spelen? Ik hoor/zie weinig tot niets meer omtrent HS en in mijn battle.net friends list zie ik bijna geen mensen die het spelen.
Ik vermoed nog genoeg, ik speel zelf nog enkele keren per week al is het wel minder dan vroeger, en in mijn friendslist zie ik het ook nog genoeg gespeeld worden.xelfer schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:26:
Zijn er eigenlijk nog mensen die HS spelen? Ik hoor/zie weinig tot niets meer omtrent HS en in mijn battle.net friends list zie ik bijna geen mensen die het spelen.
Ook op Twitch e.d. is het nog altijd zeer populair. Vorige week was er bijvoorbeeld een masterstour, waar vergeleken met eerdere jaren relatief weinig gerucht aan werd gegeven qua promote. Toch waren de kijkcijfers gemiddeld +- 10x beter dan voorgaande jaren tijdens de youtube only deal. Maar ook de 'household' streamers halen nog altijd goede cijfers, keek vrijdag bijvoorbeeld nog even naar Thijs en die had 'gewoon' iets van 5000 viewers oid.
Daarnaast weet ik niet meer exact welk percentage van de speler in Legend komt (ik meende altijd iets van 0.5% van de ladder spelers) en zelfs met het wegvallen van China zijn het laatste seizoen zo'n 50000 mensen legend geworden over de 3 overgebleven regions in Standaard.
Verder is Battlegrounds volgens mij ook zeer populair, ik denk dat al met al Hearthstone nog altijd aardig wat spelers heeft iedere maand.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 08-05-2023 12:46 ]
Ah ja, zie inderdaad dat HS nog redelijk wat viewers heeft op Twitch, maar wel een steady decline over tijd.
(source: https://twitchtracker.com/games/138585)
Had zelf nog een paar keer legend gehaald de afgelopen maanden, na een aantal jaren niet spelen. Grote nadeel was wel de gigantische hoeveelheid bots, zeker in classic en wild. In classic ben ik zelfs legend geworden zonder ook maar 1 keer tegen een echte speler te spelen.
Denk dat vooral het sluiten van de Chinese servers er toe heeft geleid dat veel spelers van daar nu overgestapt zijn naar andere regio's.
(source: https://twitchtracker.com/games/138585)
Had zelf nog een paar keer legend gehaald de afgelopen maanden, na een aantal jaren niet spelen. Grote nadeel was wel de gigantische hoeveelheid bots, zeker in classic en wild. In classic ben ik zelfs legend geworden zonder ook maar 1 keer tegen een echte speler te spelen.
Denk dat vooral het sluiten van de Chinese servers er toe heeft geleid dat veel spelers van daar nu overgestapt zijn naar andere regio's.
Ik speel elke paar dagen een paar potjes voor de quests. De mensen die ik online zie spelen veelal Battlegrounds.
Het valt me de laatste maanden wel op dat er (lower ranks) inderdaad veel bots zitten, veel meer dan de jaren ervoor.
Het valt me de laatste maanden wel op dat er (lower ranks) inderdaad veel bots zitten, veel meer dan de jaren ervoor.
Ik speel nog Wild en Mercenaries. Ben nog niet helemaal overtuigd om de gaan grinden om level 500 Mythic Boss Rush te gaan halen.
Ik speel nog vrijwel dagelijks, maar al jaren alleen maar Battlegrounds.
Daar komt vanaf volgende week ook weer een hele grote update voor.
Beeromaniac
Op legend ranks zitten er ook veel bots kan ik je vertellen.Zarhrezz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:12:
Ik speel elke paar dagen een paar potjes voor de quests. De mensen die ik online zie spelen veelal Battlegrounds.
Die komt vanavond toch? Of is dat alleen de patch?Thompson schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:53:
Ik speel nog vrijwel dagelijks, maar al jaren alleen maar Battlegrounds.
vooral op classic is dat echt een drama (alhoewel ik wilde op mijn huidige account nog een keer legend worden daar ik eigenlijk alleen BG speel op het moment en dat lukt dan wel uitstekendxelfer schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:43:
[...]
Op legend ranks zitten er ook veel bots kan ik je vertellen.
Dat vraag ik me wel af, al vermoed ik dat de niche hardcore spelers dat uiteraard wel gedaan heeft. Echter is het natuurlijk wel zo, dat voor zover ik begrepen heb Hearthstone in China relatief goedkoop was, en dat het voor de gemiddelde Chinees heel lastig zou moeten zijn om op een westers of asia account snel weer een collectie te verkrijgen om gelijk weer mee te kunnen doen op het eigen niveau.xelfer schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:30:
Als je ziet hoeveel MAU's Blizzard verloren heeft in het kwartaal waarin de China deal met Netease is komen te vervallen (eind januari 2023), waardoor in februari en maart China niet meer meetelt voor de MAU's dan zie je een verval van 45 miljoen in Q4 2022 naar 27 miljoen in Q1 2023, nu zal dat niet allemaal China zijn want Q4 had ook 2 grote releases met WoW: Dragon Flight en OW:2 die natuurlijk ook dan pieken en nu langzaam weer wat dalen, maar ik vermoed dat het wel een flink toevoegt aan het verlies.
Blizzard telt MAU's als volgt het totaal aantal MAU's per maand worden opgeteld en dan gedeeld door 3 om de MAU's voor het kwartaal te bepalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 09-05-2023 16:04 ]
Cijfers heb ik niet, anders dan mijn persoonlijke ervaring. Ik speelde zelf persoonlijk wel heel veel tegen bots met Chinese characters als namen of namen als Lingling of Adajsjajds. Zijn volgens mij veel Chinezen die overgestapt zijn naar andere regio’s en dan zichzelf aangemeld hebben als woonachtig in Turkije of Argentinië oid om zo toch een goedkope shop te krijgen.Dennism schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:03:
[...]
Dat vraag ik me wel af, al vermoed ik dat de niche hardcore spelers dat uiteraard wel gedaan heeft. Echter is het natuurlijk wel zo, dat voor zover ik begrepen heb Hearthstone in China relatief goedkoop was, en dat het voor de gemiddelde Chinees heel lastig zou moeten zijn om op een westers of asia account snel weer een collectie te verkrijgen om gelijk weer mee te kunnen doen op het eigen niveau.
Maar voor mij persoonlijk valt vooral de grote toename aan bots op.
Dat laatste hebben ze zeker geprobeerd, echter heeft Blizzard die loop hole volgens mij snel gesloten https://esports.gg/news/h...with-increases-up-to-600/xelfer schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:49:
[...]
Cijfers heb ik niet, anders dan mijn persoonlijke ervaring. Ik speelde zelf persoonlijk wel heel veel tegen bots met Chinese characters als namen of namen als Lingling of Adajsjajds. Zijn volgens mij veel Chinezen die overgestapt zijn naar andere regio’s en dan zichzelf aangemeld hebben als woonachtig in Turkije of Argentinië oid om zo toch een goedkope shop te krijgen.
Maar voor mij persoonlijk valt vooral de grote toename aan bots op.
Mijn punt is echter dat ik niet verwacht dat een deze overstappers een groot percentage vertegenwoordigen van de volledige populatie oud china spelers. Uiteraard zal de hardcore niche aan spelers, een groep die misschien ook sneller deels zal botten (en mogelijk de competitieve spelers, al mogen die nu volgens mij niet meer deelnemen aan toernooien), zo'n overstap maken, maar ik vermoed dat dit misschien maximaal zo'n 5-10% is van de spelers. Echter zal je een 'gewone' speler dat denk ik niet snel zien doen, die ziet dat ie niet meer kan spelen en gaat een ander spel spelen, dat in China nog wel legitiem te verkrijgen is.
Die 5-10% zal hier echter wel zichtbaar zijn uiteraard.
Ik denk dat het inderdaad een klein percentage spelers uit China is die overgestapt zijn. Aangezien China een gigantische markt is zal het in absolute zin wel om een vrij grote groep gaan.
Ik zie in ieder geval zat Chinese accounts met gouden DK portraits.
Ik zie in ieder geval zat Chinese accounts met gouden DK portraits.
Joepie, nieuw set uit, heet Titans maar ik heb er nog geen enkele (wel 5 legendaries). 
Vroeger kreeg je tenminste nog een gegarandeerde deathknight hero ofzo.
Vroeger kreeg je tenminste nog een gegarandeerde deathknight hero ofzo.
leuke nieuwe season, die tier 7 minions zijn echt nice!
nothing stops this train
Best leuk inderdaad… alleen loopt bij mij de server na 3-4 beurten vast op D/C’s🤬🤬
Ik ben ook teruggekeerd. Omdat ik al langer dan 90 dagen niet gespeeld hebt, kreeg ik de keuze voor een "returning player" deck ter waarde van 10K dust. Gezien ik nooit heel serieus heb gespeeld, is dat 5 keer zoveel dust als ik ooit verzameld heb geloof ik. Dus nu heb ik een mooi Shaman deck en ben ik silver 5 rank.
Maar wat nu? Ik heb zo'n 1500 coins en 2K dust, dus zou wat kaarten kunnen vervangen maar hoe? De deck heeft een bepaalde samenstelling en synergie die ik als beginnende speler moeilijk kan verbeteren...
Het gaat om het deck "Totemic Mastery" https://www.hearthpwn.com...-so-broken-overpowered-so
Maar wat nu? Ik heb zo'n 1500 coins en 2K dust, dus zou wat kaarten kunnen vervangen maar hoe? De deck heeft een bepaalde samenstelling en synergie die ik als beginnende speler moeilijk kan verbeteren...
Het gaat om het deck "Totemic Mastery" https://www.hearthpwn.com...-so-broken-overpowered-so
[ Voor 11% gewijzigd door FreeShooter op 23-08-2023 21:45 ]
Weer legend, dit keer met Control Warlock. Lijkt echt sterk, alleen Control Priest lijkt onwinbaar.
Mulligan voor je goedkope control tools tegen agro/mid decks (Defile, Mortal Eradication, Thornveil Tentacle, evt Forge of Wills+Imposing Anubisath), en hard mulligannen voor Doomkin/Symphony of Sins tegen control.
https://hsreplay.net/deck...tm_campaign=mulliganguide
Mulligan voor je goedkope control tools tegen agro/mid decks (Defile, Mortal Eradication, Thornveil Tentacle, evt Forge of Wills+Imposing Anubisath), en hard mulligannen voor Doomkin/Symphony of Sins tegen control.
https://hsreplay.net/deck...tm_campaign=mulliganguide
[ Voor 4% gewijzigd door DeadKennedy op 08-09-2023 14:44 ]
WEBN & chill (@IBKR)
offtopic:
De staat van Hearthstone is fascinerend. 1 bericht per maand in dit topic, steeds iemand anders. Ik heb nog nooit zo langzaam doch volhardend mensen langs elkaar zien praten.
De staat van Hearthstone is fascinerend. 1 bericht per maand in dit topic, steeds iemand anders. Ik heb nog nooit zo langzaam doch volhardend mensen langs elkaar zien praten.
{signature}
Ik heb de miniset blind gekocht*, ik heb nog geen tijd gehad om te kijken wat er in zat. 
(* Met gold.)
(* Met gold.)
[ Voor 9% gewijzigd door 108rogar op 22-09-2023 15:13 ]
Zo zie ik de playerbase van HS ook een beetje. In mijn friendslist zie ik af en toe mensen een potje HS spelen, maar nooit heel veel mensen tegelijk online. Note: mijn friendslist is vol.Voutloos schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:16:
offtopic:
Als ik een "play a friend for xp" quest heb dan duurt het ook vaak een paar dagen voordat ik iemand tref die tijd heeft voor een potje.
Heb het idee dat er nog wel wat mensen zijn die af en toe spelen, maar niet heel actief.
[ Voor 6% gewijzigd door xelfer op 30-09-2023 08:07 ]
Elke paar (3) dagen de dailies aftikken, af en toe za/zo een paar games extra om de weeklies af te tikken 🤷♂️xelfer schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:07:
Zo zie ik de playerbase van HS ook een beetje. In mijn friendslist zie ik af en toe mensen een potje HS spelen, maar nooit heel veel mensen tegelijk online. Note: mijn friendslist is vol.
Als ik een "play a friend for xp" quest heb dan duurt het ook vaak een paar dagen voordat ik iemand tref die tijd heeft voor een potje.
Heb het idee dat er nog wel wat mensen zijn die af en toe spelen, maar niet heel actief.
Laten we wel wezen, Hearthstone is een prima casual spelletje om af en toe te doen, maar het niet waard om significant uren in te steken.
Ik speel elke dag wel 1 tot 3 uur per dag, toevoegen mag:xelfer schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:07:
[...]
Zo zie ik de playerbase van HS ook een beetje. In mijn friendslist zie ik af en toe mensen een potje HS spelen, maar nooit heel veel mensen tegelijk online. Note: mijn friendslist is vol.
Mooyini#2181
Het liefst speel ik WILD met name een soort
-Totem build met veel spells met Cho'gall +Yogg (shaman)
-priest build great Shadow/Raza/Zephyr/Aman'Thul/Murozond
standard speel ik
-Discovery rogue deck (Tess Greymane/Yogg)
-Mechs met dredge meganisme +Titan (paladin)
[ Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 30-09-2023 14:08 ]
nothing stops this train
Nu: 1 gratis Standard Pack in de shop te halen
nothing stops this train
En een nieuwe set: https://hearthstone.blizz...rthstone-s-next-expansion
Lijkt dat nou maar of is de tijd tussen releases steeds korter? En dan ook nog Caverns of Time er tussen door. Wordt steeds lastiger zo om F2P te blijven...
Lijkt dat nou maar of is de tijd tussen releases steeds korter? En dan ook nog Caverns of Time er tussen door. Wordt steeds lastiger zo om F2P te blijven...
Nog twee weken en het is weer BlizzCon. Het topic daarvoor is afgelopen week ook weer geopend voor wie daarover mee wilt praten.
Blizzcon 2023
Blizzcon 2023
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Blizzard zit een beetje in de uitmelkmodus met HS. Meer set releases en meer cosmetics.108rogar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:20:
En een nieuwe set: https://hearthstone.blizz...rthstone-s-next-expansion
Aangezien ik sinds vorige week was begonnen met Rumble en sinds twee dagen weer WoW speel, heb ik Hearthstone ook weer opnieuw gedownload.
Na mijn eerst potje gisteren, kon ik meteen de Sylvana skin unlocken. Was altijd aan het wachten dat ze terug in de sale zou gaan, maar wist niet dat je skins ook kunt craften.
:strip_exif()/f/image/gWnF431CIucTweMOKWAN1PPH.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijken voor een leuke Hunter deck.
Maar wat is nu precies "Wild" cards? Zijn dit cards die uit rotatie zijn en niet in PvP gebruikt kunnen worden?
Na mijn eerst potje gisteren, kon ik meteen de Sylvana skin unlocken. Was altijd aan het wachten dat ze terug in de sale zou gaan, maar wist niet dat je skins ook kunt craften.
:strip_exif()/f/image/gWnF431CIucTweMOKWAN1PPH.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijken voor een leuke Hunter deck.
Maar wat is nu precies "Wild" cards? Zijn dit cards die uit rotatie zijn en niet in PvP gebruikt kunnen worden?
[ Voor 42% gewijzigd door Toonen1988 op 10-11-2023 13:15 ]
Wild cards zijn inderdaad uit rotatie, dus uitgekomen voor vorig jaar. Je kunt gewoon ranked PvP doen met Wild cards, maar dan moet je op dat schild rechtsboven klikken (daar zitten ook nog Casual en Twist, een soort beperkte Wild set met extra restricties).
Skins craften? Met dust? Dat wist ik ook niet, misschien iets speciaal voor terugkerende spelers?
Skins craften? Met dust? Dat wist ik ook niet, misschien iets speciaal voor terugkerende spelers?
Je kunt ze craften/kopen met goud. Het werkt trouwens niet bij elke skin. Voor Death knight Arthas Menethil heb je weer een andere currency voor nodig.108rogar schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:28:
Wild cards zijn inderdaad uit rotatie, dus uitgekomen voor vorig jaar. Je kunt gewoon ranked PvP doen met Wild cards, maar dan moet je op dat schild rechtsboven klikken (daar zitten ook nog Casual en Twist, een soort beperkte Wild set met extra restricties).
Ik heb de eerste sale van Sylvana gemist en toen de tweede sale. Toen ik gisteren door de skins heen aan het gaan was, was Sylvana opeens blauw om te craften.
Het heeft in totaal 1800 goud gekost. Maargoed, ik krijg toch weer altijd genoeg.
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 10-11-2023 19:11 ]
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.