Dat laatste hebben ze zeker geprobeerd, echter heeft Blizzard die loop hole volgens mij snel gesloten https://esports.gg/news/h...with-increases-up-to-600/xelfer schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:49:
[...]
Cijfers heb ik niet, anders dan mijn persoonlijke ervaring. Ik speelde zelf persoonlijk wel heel veel tegen bots met Chinese characters als namen of namen als Lingling of Adajsjajds. Zijn volgens mij veel Chinezen die overgestapt zijn naar andere regio’s en dan zichzelf aangemeld hebben als woonachtig in Turkije of Argentinië oid om zo toch een goedkope shop te krijgen.
Maar voor mij persoonlijk valt vooral de grote toename aan bots op.
Mijn punt is echter dat ik niet verwacht dat een deze overstappers een groot percentage vertegenwoordigen van de volledige populatie oud china spelers. Uiteraard zal de hardcore niche aan spelers, een groep die misschien ook sneller deels zal botten (en mogelijk de competitieve spelers, al mogen die nu volgens mij niet meer deelnemen aan toernooien), zo'n overstap maken, maar ik vermoed dat dit misschien maximaal zo'n 5-10% is van de spelers. Echter zal je een 'gewone' speler dat denk ik niet snel zien doen, die ziet dat ie niet meer kan spelen en gaat een ander spel spelen, dat in China nog wel legitiem te verkrijgen is.
Die 5-10% zal hier echter wel zichtbaar zijn uiteraard.