Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 13:59
Mighty schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:41:
Iemand nog tips voor de nieuwe uitbreiding? Vroeger werd hier in dit topic nog reikhalzend uitgekeken naar nieuwe kaarten maar ik merk dat die tijd voorbij is…
Deze expansion heeft heel veel interessants gebracht, maar het zal vaak tegenvallen of het viable is denk ik.

Ik heb wat aan lopen prullen met:
Elwyn Boar Hunter / Quest Hunter / Quest Warlock / Quest Priest / Quest Warrior
Maar allemaal te weinig om er echt iets nuttigs over te zeggen of te verbeteren
Veel verloren in ieder geval :-P

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:28
louzy82 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Evil!
Zelfde als de facehunters en elemental shamans die zonder ook maar een nieuwe kaart te spelen gebruik willen maken van de mensen die nieuwe dingen aan het uitproberen zijn.

Niet leuk, maarja dat is mijn mening
Ik ben geen fanatieke speler, profiteer matig van de wins die ik nu heb gehaald en vind m'n Deathrattle Demon Hunter gewoon best een gaaf deck.
Niet bepaald OP ofzo

Tuurlijk ga ik ook nog ff aanklooien met wat ik uit de packs heb maar eerst wat meer kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Stef120 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

Ik ben geen fanatieke speler, profiteer matig van de wins die ik nu heb gehaald en vind m'n Deathrattle Demon Hunter gewoon best een gaaf deck.
Niet bepaald OP ofzo

Tuurlijk ga ik ook nog ff aanklooien met wat ik uit de packs heb maar eerst wat meer kaarten.
Ik snap het.
Soms heb je gewoon te weinig kaarten of geen tijd om direct aan nieuwe decks te werken en speel je gewoon ff met wat je al hebt.

Elemental shaman was al goed en heeft er een paar mooie kaarten bijgekregen. Voor weinig dust heb je daar een mooi deck aan

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Over Evil gesproken

Het is wel leuk om nu Savory deviate delight of Mutanus te spelen als ze hun questline vervuld hebben
>:)

[ Voor 44% gewijzigd door louzy82 op 05-08-2021 09:49 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mutanus wordt inderdaad wel automatic include. Daar is natuurlijk prima omheen te werken, maar dat gaat zeker niet iedereen doen 😈

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Mutanus is wel grappig ja, maar ik vind toch vrij weinig interessante kaarten in deze expansion zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 22:35
Wat een fantastische expansion! Eigenlijk zat ik al maanden te twijfelen of ik Hearthstone wilde blijven spelen, want de lol ging er wel een beetje van af. Nu met de nieuwe questlines is te zien dat Blizzard ook deze game de nek om wil draaien. Wát een gedrochten zitten daar tussen (Warlock, Mage met name).

De tijd van battelen om control over de battleground is wel voorbij. Slimme trades maken hoeft niet meer want quests en je gameplan voltooi je compleet solitair. Maakt niet uit hoeveel je voor/achter staat, in beurt 7/8 OTK je je opponent. :)

Nee, Hearthstone en ik zijn volledig klaar met elkaar ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mage quest heb ik nog niet gezien...is is ook vrij kansloos om te completen terwijl het nog uitmaakt.

Warrior questline is wel leuk, in een mirror ging het richting fatigue. Niet supersterk, maar wel leuk.

Paladin questline is wel heel sterk, daar kan ik nog wel een nerf zien komen. Met de "your Silver Hand Recruits have +1 attack" x2 wordt het 2 mana: 2x 5/3. Da's toch iets vervelender dan de INFERNAL! van Jar. En met 4 kaarten om in een beurt 7x zo'n recruit te summonen, is het vaak GG.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Zarhrezz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:22:
Mage quest heb ik nog niet gezien...is is ook vrij kansloos om te completen terwijl het nog uitmaakt.

Warrior questline is wel leuk, in een mirror ging het richting fatigue. Niet supersterk, maar wel leuk.

Paladin questline is wel heel sterk, daar kan ik nog wel een nerf zien komen. Met de "your Silver Hand Recruits have +1 attack" x2 wordt het 2 mana: 2x 5/3. Da's toch iets vervelender dan de INFERNAL! van Jar. En met 4 kaarten om in een beurt 7x zo'n recruit te summonen, is het vaak GG.
is quest mage niet een van de probleem decks juist ;) vooral nog steeds de kaart die alle spells 1 cheaper maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wognummer schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:23:
is quest mage niet een van de probleem decks juist ;) vooral nog steeds de kaart die alle spells 1 cheaper maakt
Dunno....als ik dit zo zie nog niet echt een probleem:
https://youre.outof.cards...wer-rankings-august-5.jpg

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik heb nog weinig games gespeeld waarin de final quest reward van warrior of paladin Gebruikt kon worden /nut had

Tegen Quest mage, Garrote Rogue, handbuff paladin, fast fatigue warlock, Elemental shaman, face hunter is het al voorbij voor het nuttig wordt

Het is geen tier 1 maar ik vind quest rogue ook wel leuk.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!
louzy82 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:27:
Ik heb nog weinig games gespeeld waarin de final quest reward van warrior of paladin Gebruikt kon worden /nut had
Ik heb nog maar weinig gespeeld met deze 2, maar wat ik tot nu toe gezien heb dat Warrior questline vooral leuk is, maar zeker niet game-changing. De quest is vrij makkelijk te doen maar het is geen win condition. Paladin quest competions heb ik wel meerdere games op gewonnen. Soms al completed op turn 4, turn 5 een 7/7 en turn 8 en 9 7x 3/3 of 4/3. Da's doorgaans wel klaar.
Het is geen tier 1 maar ik vind quest rogue ook wel leuk.
Die heb ik toevallig gisteren uit de track reward gehaald...ik moet er nog een deck mee bouwen maar ik las dat het best wel sterk is. Maar eens naar gaan kijken =)

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wognummer schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:23:
Mage questline nu een paar keer tegengekomen maar ik kan 'em niet echt goed vinden. Het is een hele hoop moeite om uiteindelijk een +3 voor face burn te krijgen. Terwijl je met Ignite / First Flame / Combustion / Fireball / Fire Sale + Sanctum Chandler rap door je deck kan en via Ignite toch geen fatigue hapt terwijl Ignite steeds meer damage gaat doen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Volgens mij wordt er zoals altijd weer van een mug een olifant gemaakt en ook, zoals altijd, op dag 1 en 2 van de expansion, oftewel veel te snel.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:56
DeadKennedy schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:16:
Weer Legend dit seizoen: klim gedaan met Elemental Shaman, maar D1 lukte daar net niet mee op dat moment. Clown Druid geprobeerd, bleef ook een beetje 50/50%.
Uiteindelijk met Face Hunter de laatste drie sterren bij elkaar gesprokkeld.
Wel leuk dat er behoorlijk wat relevante decks zijn. Face Hunter voelt wel erg sterk en consistent. Mijn eerste voorspelling voor de volgende meta is dan ook dat Face Hunter goed is en goed blijft. Begin nieuwe seizoen ladderen met Face Hunter zou wel eens erg vlot kunnen gaan.
Deze maand weer legend, weer met Face Hunter. Enige deck dat voor mij voor problemen zorgde was Handbuff Paladin. Ik denk dat Paladin op het moment erg sterk is, maar ik vind het ook cool om te zien dat eigenlijk elke class (RIP Garrosh) een >50% winrate deck heeft. Toffe meta, al is het wel érg snel.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:30
Dit weekend ontdekt. Ik ben verslaafd.
Ga specials hiervoor een tablet kopen.

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
Frez schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:48:
Dit weekend ontdekt. Ik ben verslaafd.
Ga specials hiervoor een tablet kopen.
doe me een plezier maar geef er niet teveel aan uit :+

het is nog steeds een leuk spel maar de balans is een beetje weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Wognummer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

doe me een plezier maar geef er niet teveel aan uit :+

het is nog steeds een leuk spel maar de balans is een beetje weg
Ben benieuwd, nog niet gemerkt. Maar dat kan weer rechtgetrokken worden neem ik aan?

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
Frez schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:32:
[...]

Ben benieuwd, nog niet gemerkt. Maar dat kan weer rechtgetrokken worden neem ik aan?
standard valt het wel mee moet ik toegeven :) wild (wat ik graag speel) daarintegen brr haha

vooral gewoon heerlijk spelen vooral op de tablet is het een heerlijk spel op de bank savonds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Nou...ik kon toch niet de verleiding verstaan om een Stormwind pack te kopen (€20 / 2 random legendary's, 10 classic en 10 stormwind packs)

Trok nog een extra legendary uit een pack (nice!) Niet verwacht vanwege een eerdere drop uit ander pack gister ofzo.

M'n Deathrattle Demon Hunter bijgeschaafd en paar mooie potjes gewonnen van onder andere Benedictus Priest (oid), Quest Mage en Face Hunter.

Waar ik serieus tegenaan loop is handbuff Paladin. Damn....niet te doen.

Paar ranks geklommen en halverwege gold ranking nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
Stef120 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:34:
Nou...ik kon toch niet de verleiding verstaan om een Stormwind pack te kopen (€20 / 2 random legendary's, 10 classic en 10 stormwind packs)

Trok nog een extra legendary uit een pack (nice!) Niet verwacht vanwege een eerdere drop uit ander pack gister ofzo.

M'n Deathrattle Demon Hunter bijgeschaafd en paar mooie potjes gewonnen van onder andere Benedictus Priest (oid), Quest Mage en Face Hunter.

Waar ik serieus tegenaan loop is handbuff Paladin. Damn....niet te doen.

Paar ranks geklommen en halverwege gold ranking nu :)
handbuff is idd een beest :D niet leuk om tegen te spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef120
Wognummer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:33:
[...]

Vooral gewoon heerlijk spelen vooral op de tablet is het een heerlijk spel op de bank savonds
Precies dat.

Vrouwlief zit zomergasten te kijken en ik zit mee te luisteren en ondertussen afwisselend Battlegrounds en wat ranked play te doen.

Prima couch game.
Maar vraag me niet ff een wijntje te pakken uit de keuken :+
Nee daar heb dan niet even geen tijd voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
Stef120 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:43:
[...]

Precies dat.

Vrouwlief zit zomergasten te kijken en ik zit mee te luisteren en ondertussen afwisselend Battlegrounds en wat ranked play te doen.

Prima couch game.
Maar vraag me niet ff een wijntje te pakken uit de keuken :+
Nee daar heb dan niet even geen tijd voor
je moet mn oudste dochter een zien als ik mn iPad weer pak echt zon zucht van gaan we weer moet ik zelf mn drinken pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Wognummer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:46:
[...]

je moet mn oudste dochter een zien als ik mn iPad weer pak echt zon zucht van gaan we weer moet ik zelf mn drinken pakken :+
Geniaal. Hier is mn vriendin allang blij dat ze de tv kan gebruiken aangezien ik niet op de console zit ;)

Speel ik andere classes en pakjes (zonder te betalen) enkel vrij door de solo content te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
Frez schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:14:
[...]

Geniaal. Hier is mn vriendin allang blij dat ze de tv kan gebruiken aangezien ik niet op de console zit ;)

Speel ik andere classes en pakjes (zonder te betalen) enkel vrij door de solo content te spelen?
je kunt helemaal free to play gaan :) zijn genoeg stukken over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Frez schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:14:
[...]

Alles wat je speelt geeft xp voor je "battle track" waar je packs, gold en andere stuff van krijgt.

En doe je daily en week quest, geeft ook een mooi aantal xp.

Wat je is batttletag?
Ik heb nog altijd een daily quest staan die beide spelers een reward geeft.
Zal je weer een stukje verder op weg helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:17
Wognummer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:33:
[...]

standard valt het wel mee moet ik toegeven :) wild (wat ik graag speel) daarintegen brr haha

vooral gewoon heerlijk spelen vooral op de tablet is het een heerlijk spel op de bank savonds
Maar dat is toch ook een 'feature' van wild? Ik meende iig dat ze hebben aangegeven bij introductie van Standaard / Wild dat Wild een beetje de 'speeltuin' zou gaan worden, waarin ze eigenlijk niet zouden gaan balancen, maar waar je juist de heel extreme decks tegen zou moeten kunnen komen.

Terwijl standard juist de 'competitive' mode zou moeten worden waarin ze, doordat er minder kaarten beschikbaar zijn, juist meer balance zouden moeten hebben (iets wat natuurlijk, zeker bij een nieuwe release ook niet altijd direct zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-05 22:09

Nitai

Live the life you love.

Dennism schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Maar dat is toch ook een 'feature' van wild? Ik meende iig dat ze hebben aangegeven bij introductie van Standaard / Wild dat Wild een beetje de 'speeltuin' zou gaan worden, waarin ze eigenlijk niet zouden gaan balancen, maar waar je juist de heel extreme decks tegen zou moeten kunnen komen.
Maar als je in Wild geen leuke 'Control' (waar ik van houd) of bijzondere decks kan spelen, dan is de lol er snel van af. Wild ranked heeft ook gewoon net als standard een eigen meta. Daar heb je ook verschillende tier decks die het gros speelt. Het speeltuin principe is er dan ook niet meer. Het punt is dat de game erg eenzijdig is nu, je hebt als tegenstander weinig in te brengen want 'probleem' decks doen hun kunstje geheel solo zonder interactie. Tegen turn 6 ben je dan al klaar.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:53
In GetMeowth's wild review video opperden ze dat als mensen meer aggro gaan spelen. die combo decks vanzelf wel ophouden. Maar ja, of dat nou leuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWaWWSe7NH2BcCr4NhMOfqZhWT0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sncn2yuh6uZ6iqqnCkrYkNpF.png?f=user_large
En ik was nog wel vergeten mijn tracker aan te zetten voor een aantal potjes.
Darkglare Questline Warlock in Wild is totaal busted.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
DeadKennedy schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:54:
[Afbeelding]
En ik was nog wel vergeten mijn tracker aan te zetten voor een aantal potjes.
Darkglare Questline Warlock in Wild is totaal busted.
ja daar moeten ze echt wat mee haha anders nog 20 jaar deze ellende in wild :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:49

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:07

Thompson

Beeromaniac

"Damage cap of 15 damage has been added until the first player dies. Please note that the damage cap does not check for player deaths until the start of each Recruit Phase, meaning if someone concedes, disconnects, or dies during the Recruit Phase (Is Wrath Weaver ever really on your team?), the damage cap will still be present for that combat."

*O* *O* *O*

Niet precies hoe ik 'm in gedachten had, maar HELL YES wat is dat een stap in de goede richting.
Ik speel nog steeds met enige regelmaat maar nu met de nieuwe patch heb ik er zeker nóg meer zin in.

Nu nog een geschikte tournament mode / custom game mode.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dus als iemand nav een stomme herokeuze direct disconnect, heb je vanaf combat 2 geen cap? Dan is deze feature bij heel wat battles nooit van toepassing. :o

Mijn beroepsdeformatie als software ontwikkelaar: Waarom moet het nou zo complex? Waarom volstaat ‘15 is de max’ niet gewoon? Of probeer dat gewoon een tijd. :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Er is iets niet helemaal lekker gegaan bij het testen van de nieuwe patch. Whelp smuggler zorgt voor een mega sneeuwbal effect qua dragon health. Combinatie met Razergore lijkt bugged of niet goed doordacht. Zag al een screenshot voorbij komen van een Razergore met 1155 health.

[ Voor 31% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 01-09-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Voutloos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:52:
Dus als iemand nav een stomme herokeuze direct disconnect, heb je vanaf combat 2 geen cap? Dan is deze feature bij heel wat battles nooit van toepassing. :o

Mijn beroepsdeformatie als software ontwikkelaar: Waarom moet het nou zo complex? Waarom volstaat ‘15 is de max’ niet gewoon? Of probeer dat gewoon een tijd. :z
Zou wat mij betreft ook een prima optie zijn. Mijn idee was 2*turn als max damage, zorgt voor wat interessante risico afweging / mogelijkheden.
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:16:
Er is iets niet helemaal lekker gegaan bij het testen van de nieuwe patch. Whelp smuggler zorgt voor een mega sneeuwbal effect qua dragon health. Combinatie met Razergore lijkt bugged of niet goed doordacht. Zag al een screenshot voorbij komen van een Razergore met 1155 health.
Lijkt me dat daar snel een fix voor komt want als dat de bedoeling is... 8)7

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01:47
Warlock, Warlock, Warlock. Niet veel lol meer aan zo.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik ben maar weer eens naar andere spellen aan het kijken, denk dat het HS avontuur voor mij een beetje is afgelopen. Het Wild format vond ik altijd het leukst, met name control games, maar dit is zo geen bal meer aan.

• Piet_Piraat7
  • Nu online
@Nitai wat is er aan de hand op Wild? Ik heb daar al zo lang niet op gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:40:
@Nitai wat is er aan de hand op Wild? Ik heb daar al zo lang niet op gezeten.
game 1 quest warlock
game 2 quest warlock
game 3 een variatie op questwarlock
game 4 quest warlock
game 5 verdwaalde quest mage
game 6 quest warlock
game 7 quest warlock
game 8 een variatie op questwarlock
game 9 quest warlock
game 10 verdwaalde quest mage
game 11 quest warlock
game 12 quest warlock
game 13 een variatie op questwarlock
game 14 quest warlock
game 15 verdwaalde quest mage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Dit resulteerde in 600x600 minions :-D

Zelfs bugged dragons en high roll demons konden er niet tegenop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPod8_J8TQDqBwVVB_tmb0eU6XQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GY6lt4UL5gELoP9N6YtB6CKp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Ik heb eigenlijk best schik met die game nieuwe mode; Mercenaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:56:
Ik heb eigenlijk best schik met die game nieuwe mode; Mercenaries
Gister ook aan begonnen en vond het inderdaad prima vermakelijk. Best wel wat tactische keuzes die je moet maken en dingen om rekening mee te houden en dat al zo vroeg in het spel (volgens mij 4 bounties gedaan nu). Erg benieuwd hoe dit PvP gaat uitpakken en of ze het zo weten te doen dat er daadwerkelijk een groot aantal mercenaries interessant is om mee te spelen of dat je uiteindelijk, zoals in constructed, toch vrij snel een meta krijgt waarin een X-tal party samenstellingen superieur blijkt en dat door iedereen gespeeld wordt.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
DeadKennedy schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

Deze maand weer legend, weer met Face Hunter. Enige deck dat voor mij voor problemen zorgde was Handbuff Paladin. Ik denk dat Paladin op het moment erg sterk is, maar ik vind het ook cool om te zien dat eigenlijk elke class (RIP Garrosh) een >50% winrate deck heeft. Toffe meta, al is het wel érg snel.
De afgelopen twee maanden ook weer Legend gehaald. Beide maanden vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk beide keren met Aggro Druid gehaald.
De beste versie is volgens mij die met Kazakus: https://hsreplay.net/decks/XO7kVK4nvY34X5TTUiuWac/

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
PATCHES te goed nerfen!!!

leroy NERF NERF

nieuwe miniset

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9-9fIE7dkkIUlvwLPaPIknIkDQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RtNAvh0oYfkUMmTB2kPKktFi.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ze hebben echt heel veel meer Charge gerelateerde nerfs gedaan, incl. lange verhalen dat het een problematisch keyword is.

En dan nog een kaart maken die het als aura heeft inclusief zichzelf… Dat is geen fout, maar keihard pay2win + intelligentie van de spelers beledigen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik vind hem wel duur, voor 6 mana heb je allang Captain Rokara gespeeld of al gewonnen met Pirate Warrior.
Wellicht in andere classes? Zoals Aggro Shadow Priest die ook pirates runnen in Wild.

Maar wel imbalanced, zeker. Als je al Rokara op je bord hebt en je speelt dit, dan hebben de pirates die dan gesummoned worden met deze ook al direct damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitai schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:15:
Maar wel imbalanced, zeker. Als je al Rokara op je bord hebt en je speelt dit, dan hebben de pirates die dan gesummoned worden met deze ook al direct damage.
Ik snap het commentaar op de kaart wel, maar aan de andere kant heb ik er wel een flink win-more gevoel bij. Pirate decks zijn nou niet bepaald het type deck waarbij je deze dropt en daarna nog 4 mana over hebt voor andere pirates voor OTK.

Design-technisch onbegrijpelijk, maar ik verwacht er geen grote problemen van. Rhino is er al tijden, makkelijker te buffen, meer opties die erbij kunnen en hoe vaak zien we die nou?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Zarhrezz schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:17:
[...]

Ik snap het commentaar op de kaart wel, maar aan de andere kant heb ik er wel een flink win-more gevoel bij. Pirate decks zijn nou niet bepaald het type deck waarbij je deze dropt en daarna nog 4 mana over hebt voor andere pirates voor OTK.

Design-technisch onbegrijpelijk, maar ik verwacht er geen grote problemen van. Rhino is er al tijden, makkelijker te buffen, meer opties die erbij kunnen en hoe vaak zien we die nou?
Denk dat de meerwaarde in het feit zit dat het een neutral is. Gezien de andere nieuwe pirates, vraag ik me af welke andere classes een pirate build gaan maken en of deze kaart daar tot z'n recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
En Rhino doet niet in z’n eentje als topdeck 6 face damage. Deze kaart kan prima de rol van Leeroy spelen late game.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Buiten een goede toevoeging voor een Quest pirate warrior zou deze ook nog gebruikt kunnen worden in een N'Zoth deck als enige pirate en 2 Circus Amalgams voor 14 burst damage (naast de 6 die het al eerder heeft gedaan dan)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Voutloos schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:05:
Dat is geen fout, maar keihard pay2win
Niet oneens met de rest van je post, maar pay to win is dit toch niet?

Als je de mini set kaarten nu alleen met geld kon kopen in de shop eens, maar deze kaart kan je bijvoorbeeld ook gewoon craften of met gold kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
@Dennism Hangt er een beetje vanaf hoe lang je mee doet. In het begin was het eens in de 8 maanden een adventure met bovengemiddelde kaarten, voor 20 Euro of heel haalbaar met goud. Daar is inmiddels wel een stevige inflatie + tempoverandering geweest. Dust is een goedhoudertje, maar die schaalt niet mee.
Maar ik zeur graag en mis het gevoel van die vroege jaren. Daar moet je niet veel van aantrekken, het is inmiddels ook een ander spel.

[ Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 02-11-2021 15:47 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
@Voutloos Ik speel vanaf closed beta, dat zal het probleem niet zijn :)

Ben er wel een tijdje uitgeweest (vanaf Witchwood), waarna ik slechts sporadisch gespeeld heb tot vrij kort geleden. Ik kreeg ineens via mijn 6 month WoW sub allemaal Hearthstone zaken (o.a. een Battlepass en wat packs) dus ben dat weer eens uit gaan proberen. Maar moet eigenlijk zeggen dat het me erg meevalt, ik ben slechts een gold / platinum player maar het proberen te voltooien van die Battlepass (wat ik anders nooit gedaan zou hebben) heeft me wel flink wat gold opgeleverd, ik heb echt het gevoel dat je veel meer gold kan verdienen dan voorheen.

Wat me wel op valt is dat ze veel sneller (en mogelijk ook extremer?) lijken te patchen. "Vroegah" duurde het soms maanden voor cardchanges, nu een paar dagen. Best zuur wanneer je best viable deck op dat moment generfed wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:57

Turfschipper

Hup NAC

Heb lang niet gespeeld. Speelde op ipad air. Maar daar crasht de game steeds bij opstarten. Reeds gezocht maar een oplossing is er niet.

Nu vraag ik me af, die nieuwe mini 6. Speelt hearthstone daar wel vloeiend op? Of is het echt een ipados ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
DeadKennedy schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

De afgelopen twee maanden ook weer Legend gehaald. Beide maanden vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk beide keren met Aggro Druid gehaald.
De beste versie is volgens mij die met Kazakus: https://hsreplay.net/decks/XO7kVK4nvY34X5TTUiuWac/
Deze maand weer legend met een haast onveranderd deck: handlock. 84% winrate voor mij van diamond naar legend.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Man wat kan battlegrounds frustrerend zijn als je voor de 5e keer achter elkaar met <20% kans lethal tegen je krijgt :( En dat net na een hele lekkere reeks, alsof het spel je wil straffen dat je te snel in rank omhoog gaat.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hMe8UJG.png

Ook dit jaar nog weer een toernooi om het huidige Standard-seizoen mee af te sluiten.
Het begint op vrijdag 11 februari.

3 dagen de tijd per ronde, dus je hoeft niet elke dag beschikbaar te zijn.
Toernooi-topic met meer info hier, toernooi-pagina hier, inschrijving hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Er komt weer een nieuwe set: https://playhearthstone.c...rthstone-s-next-expansion

Mochten mensen dit bugfestijn nog spelen. QA is zeker ontslagen ofzo? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Still going 'strong' in standard! (speel niet heel lang aan een stuk maar wel dagelijks)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-05 14:08
Ik zit er juist aan te denken om weer standaard te gaan spelen met de nieuwe rotation. Ik heb nog een bak aan gold en dust liggen om nieuwe decks te maken. En de oude legendaries kan ik altijd nog dusten. Wild interesseert mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 21:34
https://gathering.tweaker.../quote_message/71149968/2
@louzy82
deze had ik dus even overzien ! dank _/-\o_ voor je tip en uitgebreide antwoord.
De mercenaries die speel ik al, dat lijkt niet echt 'gated' te zijn achter oude kaarten. Voor de nieuwe rotatie ga ik maar even geduld hebben met spelen tot de nieuwe core set bekend is, en me dan focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Deze patch notes had ik gemist: https://playhearthstone.c.../22-6-1-1-1-1-patch-notes ;)

Maar serieus, die nieuwe mercenaries patch waarbij afgeronde tasks meteen doorgaan op de volgende is wel lekker: https://playhearthstone.c...23784368/23-0-patch-notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
108rogar schreef op woensdag 6 april 2022 @ 01:02:
Deze patch notes had ik gemist: https://playhearthstone.c.../22-6-1-1-1-1-patch-notes ;)

Maar serieus, die nieuwe mercenaries patch waarbij afgeronde tasks meteen doorgaan op de volgende is wel lekker: https://playhearthstone.c...23784368/23-0-patch-notes
Ik zit de patch notes Remkesen, maar ik snap de changes van grey en Baku niet? Die special cancellen ze nu toch zelf, of mis ik iets?
Edit: volgens de comments op battlenet is hetgeen 1- april grap trouwens 😉

[ Voor 6% gewijzigd door brothermaynard op 06-04-2022 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
brothermaynard schreef op woensdag 6 april 2022 @ 06:35:
[...]

Ik zit de patch notes Remkesen, maar ik snap de changes van grey en Baku niet? Die special cancellen ze nu toch zelf, of mis ik iets?
Edit: volgens de comments op battlenet is hetgeen 1- april grap trouwens 😉
Toch wel ;)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
brothermaynard schreef op woensdag 6 april 2022 @ 06:35:
Oh! Die had ik niet eens door! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
Zit een typo in mijn Edit😜… daar moest een staan ipv geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:11
Spelen mensen dit nog een beetje? Ik heb het sinds jaren weer opgepakt. Blijft leuk gewoon even voor het slapen gaan een paar potjes op je telefoon imo.

Probleem is alleen dat ik gewoon geen kaarten heb om mee te kunnen doen met ranked arena voor mijn idee. Omdat je zo lang niet gespeeld hebt mis je zo ontiechelijk veel kaarten.

Beetje te zoeken naar goeie decks maar zelfs als budget beginner lijk ik nog kaarten te missen :P

Sowieso had ik in het verleden wat leuke decks (met name voor Paladin) maar die kan ik ook niet meer vinden in mijn collectie. Alsof het verwijderd is.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ricmaniac schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:29:
Spelen mensen dit nog een beetje? Ik heb het sinds jaren weer opgepakt. Blijft leuk gewoon even voor het slapen gaan een paar potjes op je telefoon imo.

Probleem is alleen dat ik gewoon geen kaarten heb om mee te kunnen doen met ranked arena voor mijn idee. Omdat je zo lang niet gespeeld hebt mis je zo ontiechelijk veel kaarten.

Beetje te zoeken naar goeie decks maar zelfs als budget beginner lijk ik nog kaarten te missen :P

Sowieso had ik in het verleden wat leuke decks (met name voor Paladin) maar die kan ik ook niet meer vinden in mijn collectie. Alsof het verwijderd is.
Ja hoor alleen is dit topic wel zo'n beetje dood. Hearthpwn of reddit zijn betere plekken om informatie te vinden.

Er is wel het e.e.a veranderd sinds je gestopt bent.
Ranked is nu in ieder geval opgesplitst in 2 delen:
Wild = alle kaarten
Standard = Alleen de kaarten van de uitbreidingen van de laatste 2 jaar + de core set kaarten

De core set krijgt iedereen gratis in bruikleen, de rest moet je verzamelen met packs

Focus je op budget decks ga op zoek naar goede creators die dergelijke decks maken en kijk wat je nu kunt maken.
Old guardian heeft meestal wel budget decks met guides.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Meer mensen last van enorme lag bij battlegrounds? Ik las iets op Reddit over een mogelijke memoryleak sinds de laatste patch. Des te langer je speelt des te erger het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na een aantal jaren heb ik HS maar eens opnieuw geïnstalleerd. Het is best hilarisch om te zien hoeveel zaken uit de hand gelopen zijn. Ben van bronze 10 zonder star bonus met 2 losses legend geworden in Wild. De enige 2 losses waren mirror matches. Met Quest Mage eerst oneindig veel Ice Blocks casten tot je oneindig veel beurten kan nemen is best hilarisch en het werkt altijd met de hoeveelheid card draw en card generation in de game.

Ga het niet verder spelen, maar de hoeveelheid overpowered dingen die je kan doen is best grappig als buitenstaander. Heb een potje tegen een druid gespeeld die in 1 beurt zijn hele deck uitspeelde terwijl alles 1 mana kost, 20 mana crystals geneerde en zijn lege deck verving met mijn deck. Daarna had ik echter nog steeds genoeg om hem te killen met oneindig veel beurten :).

[ Voor 30% gewijzigd door xelfer op 18-07-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:54
Klikt grappig ja... :) goeie reden voor mij om dus maar nooit Wild te spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Findail schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:13:
Klikt grappig ja... :) goeie reden voor mij om dus maar nooit Wild te spelen :p
Wat mij vooral opvalt is dat je alle kaarten ooit gespeeld in HS kan gebruiken maar dat iedereen toch dezelfde 3 decks speelt. Letterlijk iedereen....

Freeze Shaman met Shudderwock -> oneindig veel freeze battlecries spelen
Quest Mage -> Oneindig veel beurten
Toggwaggle Druid -> Oneindig veel kaarten pakken en ze gratis uitspelen

[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 21-07-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:17
Meer de exp gehaald en compleet? Het is wel wat nep dat je uit die golden packs ook een signature golden legendary kan trekken, dat zie je met geen mogelijkheid aan af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
Jaer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:54:
Meer de exp gehaald en compleet? Het is wel wat nep dat je uit die golden packs ook een signature golden legendary kan trekken, dat zie je met geen mogelijkheid aan af :)
ach ik had invicible na jaren pogingen in wow nooit gehaald maar nu maar in HS dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Jaer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:54:
Er zijn geen golden packs meer toch? Die zijn Vziw renamed naar Signature Golden Packs, wat juist doet voorkomen dat er signature kaarten uit kunnen komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
Crap, ik kom er net achter dat HS zonder te vragen 3 oude decks heeft weggegooid om plaats te maken voor 3 Deathknight decks. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
10 gratis packs als je voor 31 januari inlogt: https://hearthstone.blizz...il-returns-to-hearthstone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
Deze maand weer Legend met Colossal Deathrattle Rogue:
https://hsreplay.net/decks/032OtAIuOyVVubakCnMU6b/

Verliest vaak van Priest en Druid, maar als je die niet veel tegenkomt is het fantastisch. 13-4 uiteindelijk met dit deck door Diamond heen geknald.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 22:18
Zijn er nog tweakers die Hearthstone spelen? Ik overweeg het weer op te pakken, inmiddels weer bijna 2 jaar gestopt maat het kriebelt wel.

Al is de kaartcollectie op mijn eigen account wel erg beperkt voor current content vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Die zijn er. Als je genoeg oude kaarten hebt is het misschien een idee om Wild te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
zeker, maar dit topic is wel redelijk uitgestorven.

Voor standard heb je in ieder geval de basis set gratis tot je beschikking maar mis je uiteraard wel een hoop kaarten van de expansions.
je zou eens kunnen kijken (op hs replay, vs, bij streamers etc) welke decks leuk en viable zijn en dan kijken hoe ver je daarvan verwijderd bent wat je collectie betreft. Mogelijk valt het best mee en kun je met wat dust redelijk snel weer aan het spelen zijn.

Volgens mij zijn er heel wat goodies te verkrijgen voor spelers die weer beginnen na een lange pauze.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Twee toernooi-aankondigingen in één keer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iqoqNFA.png

[link]

Het traditionele Standard toernooi om het seizoen mee af te sluiten. Iedere Tweaker is van harte welkom.
Het begint op donderdag 16 maart. Meer details in het gelinkte topic.

Tevens een toernooi om het nieuwe seizoen in te luiden:
Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/hearthstone_gamepedia/images/d/d0/BOT_914.png/revision/latest/scale-to-width-down/185?cb=20220708141121
Slechts deze ene oude kaart nodig om mee te kunnen doen, waarna je met willekeurige decks tegen elkaar komt te spelen. Begint waarschijnlijk zodra de nieuwe set speelbaar is. Meer details komen in hetzelfde toernooitopic te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door the Virtual op 07-03-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Inschrijving voor het Standard-toernooi loopt tot middernacht; wie toch nog mee wil doen kan er nog terecht, en is hartelijk welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 23:53
Het valt mij sinds gisteren op dat er erg veel bots spelen..
Elke beurt instant alles spelen en allemaal onlogisch keuzes
Ze geven ook niet op als je ze compleet vernederd _O-

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Mischien was het tegen mij terwijl ik een achievement probeerde te halen. ;)

Maar inderdaad. Tijdje terug waren het de hero power bots, maar die heb ik al een tijdje niet gezien. Zal te maken hebben met op welke rank je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 14:47
Ik wil Hearthstone eigenlijk wel weer eens oppakken, maar ik heb al in geen jaren meer gespeeld, wat dus automatisch betekend dat ik heel veel kaarten niet heb...
Had laatst wel een of ander cadeau ofzo, toen kreeg ik opeens 175(!) packs en sindsdien knabbelt het weer een tijdje om te gaan spelen.

Is het nog een beetje te doen voor iemand die jaren niet gespeeld heeft en weinig kennis van de huidige status van het spel heeft?

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:49

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er eigenlijk nog mensen die HS spelen? Ik hoor/zie weinig tot niets meer omtrent HS en in mijn battle.net friends list zie ik bijna geen mensen die het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
xelfer schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:26:
Zijn er eigenlijk nog mensen die HS spelen? Ik hoor/zie weinig tot niets meer omtrent HS en in mijn battle.net friends list zie ik bijna geen mensen die het spelen.
Ik vermoed nog genoeg, ik speel zelf nog enkele keren per week al is het wel minder dan vroeger, en in mijn friendslist zie ik het ook nog genoeg gespeeld worden.

Ook op Twitch e.d. is het nog altijd zeer populair. Vorige week was er bijvoorbeeld een masterstour, waar vergeleken met eerdere jaren relatief weinig gerucht aan werd gegeven qua promote. Toch waren de kijkcijfers gemiddeld +- 10x beter dan voorgaande jaren tijdens de youtube only deal. Maar ook de 'household' streamers halen nog altijd goede cijfers, keek vrijdag bijvoorbeeld nog even naar Thijs en die had 'gewoon' iets van 5000 viewers oid.

Daarnaast weet ik niet meer exact welk percentage van de speler in Legend komt (ik meende altijd iets van 0.5% van de ladder spelers) en zelfs met het wegvallen van China zijn het laatste seizoen zo'n 50000 mensen legend geworden over de 3 overgebleven regions in Standaard.

Verder is Battlegrounds volgens mij ook zeer populair, ik denk dat al met al Hearthstone nog altijd aardig wat spelers heeft iedere maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 08-05-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ja, zie inderdaad dat HS nog redelijk wat viewers heeft op Twitch, maar wel een steady decline over tijd.
(source: https://twitchtracker.com/games/138585)

Had zelf nog een paar keer legend gehaald de afgelopen maanden, na een aantal jaren niet spelen. Grote nadeel was wel de gigantische hoeveelheid bots, zeker in classic en wild. In classic ben ik zelfs legend geworden zonder ook maar 1 keer tegen een echte speler te spelen.

Denk dat vooral het sluiten van de Chinese servers er toe heeft geleid dat veel spelers van daar nu overgestapt zijn naar andere regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel elke paar dagen een paar potjes voor de quests. De mensen die ik online zie spelen veelal Battlegrounds.

Het valt me de laatste maanden wel op dat er (lower ranks) inderdaad veel bots zitten, veel meer dan de jaren ervoor.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Ik speel nog Wild en Mercenaries. Ben nog niet helemaal overtuigd om de gaan grinden om level 500 Mythic Boss Rush te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik speel nog vrijwel dagelijks, maar al jaren alleen maar Battlegrounds.
Daar komt vanaf volgende week ook weer een hele grote update voor.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:12:
Ik speel elke paar dagen een paar potjes voor de quests. De mensen die ik online zie spelen veelal Battlegrounds.

Het valt me de laatste maanden wel op dat er (lower ranks) inderdaad veel bots zitten, veel meer dan de jaren ervoor.
Op legend ranks zitten er ook veel bots kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Thompson schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:53:
Ik speel nog vrijwel dagelijks, maar al jaren alleen maar Battlegrounds.
Daar komt vanaf volgende week ook weer een hele grote update voor.
Die komt vanavond toch? Of is dat alleen de patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
xelfer schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:43:
[...]

Op legend ranks zitten er ook veel bots kan ik je vertellen.
vooral op classic is dat echt een drama (alhoewel ik wilde op mijn huidige account nog een keer legend worden daar ik eigenlijk alleen BG speel op het moment en dat lukt dan wel uitstekend :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
xelfer schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:30:

Denk dat vooral het sluiten van de Chinese servers er toe heeft geleid dat veel spelers van daar nu overgestapt zijn naar andere regio's.
Dat vraag ik me wel af, al vermoed ik dat de niche hardcore spelers dat uiteraard wel gedaan heeft. Echter is het natuurlijk wel zo, dat voor zover ik begrepen heb Hearthstone in China relatief goedkoop was, en dat het voor de gemiddelde Chinees heel lastig zou moeten zijn om op een westers of asia account snel weer een collectie te verkrijgen om gelijk weer mee te kunnen doen op het eigen niveau.

Als je ziet hoeveel MAU's Blizzard verloren heeft in het kwartaal waarin de China deal met Netease is komen te vervallen (eind januari 2023), waardoor in februari en maart China niet meer meetelt voor de MAU's dan zie je een verval van 45 miljoen in Q4 2022 naar 27 miljoen in Q1 2023, nu zal dat niet allemaal China zijn want Q4 had ook 2 grote releases met WoW: Dragon Flight en OW:2 die natuurlijk ook dan pieken en nu langzaam weer wat dalen, maar ik vermoed dat het wel een flink toevoegt aan het verlies.

Blizzard telt MAU's als volgt het totaal aantal MAU's per maand worden opgeteld en dan gedeeld door 3 om de MAU's voor het kwartaal te bepalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 09-05-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Dat vraag ik me wel af, al vermoed ik dat de niche hardcore spelers dat uiteraard wel gedaan heeft. Echter is het natuurlijk wel zo, dat voor zover ik begrepen heb Hearthstone in China relatief goedkoop was, en dat het voor de gemiddelde Chinees heel lastig zou moeten zijn om op een westers of asia account snel weer een collectie te verkrijgen om gelijk weer mee te kunnen doen op het eigen niveau.
Cijfers heb ik niet, anders dan mijn persoonlijke ervaring. Ik speelde zelf persoonlijk wel heel veel tegen bots met Chinese characters als namen of namen als Lingling of Adajsjajds. Zijn volgens mij veel Chinezen die overgestapt zijn naar andere regio’s en dan zichzelf aangemeld hebben als woonachtig in Turkije of Argentinië oid om zo toch een goedkope shop te krijgen.

Maar voor mij persoonlijk valt vooral de grote toename aan bots op.
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.