Eerste indruk van elementals is dat ze heel snel in stats kunnen stijgen. Volgende potje ga ik ze ook maar spelen. If you can't beat them, join them
Bij BG is er een trend dat nieuw spul lekker opvalt omdat het OP is, en voor elementals zijn ze helemaal los gegaan. Wat Nomi doet kan echt niet. 1x iets spelen en je doet krijgt Militicent Manastorm heropower cadeau. Beetje random Sellementals er doorheen jassen en alles in de tavern is +40/+40.
{signature}
2 dingen die me opvallen deze patch;
1. Het is heel vaak hit of miss, ik eindig vrijwel altijd 1/2/3 of 7/8. Misschien ligt het aan mijn speelstijl, misschien is dat meer typisch voor elementals? Geen idee.
2. Ik heb véél vaker een win/loss met <5% kans. Klopt de berekening in de overlay niet goed meer of heb ik gewoon toevallig zo vaak zulke extreme uitschieters van win/loss? En dan bedoel ik echt in 3 rondes (dus zeg een turn of 40) zeker 5x dat iets de kant opvalt van <5%. Dit is een beetje uit frustratie geschreven ook omdat ik er net uitvlieg met 19 health en krijg 19 damage tegen me, 1,9% lethal kans :x
Met betrekking tot powerlevel van de elementals, ik denk dat dat wel goed zit. Echter omdat het nieuw is en ze hebben de potentie om 1e te worden (wat met pirates net wat minder is) zie je ze extreem vaak en daardoor ook regelmatig een sterke build. Een echte goede dragon/beast/murloc build wint volgens mij nog steeds van elementals alleen pushed niemand daarvoor.
Ragnaros daarintegen lijkt wel vrij OP. Ik denk dat elke beurt 1x gratis +4+4 al goed zat is. Of Sulfaras pas na 25 kills? Dat zorgt er voor dat ie 'm vaak net een ronde later heeft en maakt het een groter early game risico.
1. Het is heel vaak hit of miss, ik eindig vrijwel altijd 1/2/3 of 7/8. Misschien ligt het aan mijn speelstijl, misschien is dat meer typisch voor elementals? Geen idee.
2. Ik heb véél vaker een win/loss met <5% kans. Klopt de berekening in de overlay niet goed meer of heb ik gewoon toevallig zo vaak zulke extreme uitschieters van win/loss? En dan bedoel ik echt in 3 rondes (dus zeg een turn of 40) zeker 5x dat iets de kant opvalt van <5%. Dit is een beetje uit frustratie geschreven ook omdat ik er net uitvlieg met 19 health en krijg 19 damage tegen me, 1,9% lethal kans :x
Met betrekking tot powerlevel van de elementals, ik denk dat dat wel goed zit. Echter omdat het nieuw is en ze hebben de potentie om 1e te worden (wat met pirates net wat minder is) zie je ze extreem vaak en daardoor ook regelmatig een sterke build. Een echte goede dragon/beast/murloc build wint volgens mij nog steeds van elementals alleen pushed niemand daarvoor.
Ragnaros daarintegen lijkt wel vrij OP. Ik denk dat elke beurt 1x gratis +4+4 al goed zat is. Of Sulfaras pas na 25 kills? Dat zorgt er voor dat ie 'm vaak net een ronde later heeft en maakt het een groter early game risico.
[ Voor 32% gewijzigd door Thompson op 03-10-2020 14:26 ]
Beeromaniac
Sulfuras is echt zwaar overpowered en hetzelfde geldt inderdaad ook voor Nomi.
Net rondje gehad waarin ik voor draken ging want had die hero die je iedere ronde een draak in je Inn dropt. Hoewel mijn rolls iets beter hadden gekund (kreeg die 5-drop die per draak 1/1 krijgt te laat) viel het mij op hoe ongelooflijk sterk de Elementals weer waren.
Tot 2x toe kwam ik iemand tegen die maar 5 minions had en ik had gewoon geen kans. Helemaal leuk als ze die divine shield, mega windfury minion hebben. Je halve board is weg voordat ook maar 1 minion heeft kunnen aanvallen.
Voorheen had ik nog enigzins het idee dat skill er toe deed, maar nu is het gewoon Elementals afdwingen en dan ben je binnen. Lol is er wel vanaf, voorlopig geen BG meer voor mij.
Net rondje gehad waarin ik voor draken ging want had die hero die je iedere ronde een draak in je Inn dropt. Hoewel mijn rolls iets beter hadden gekund (kreeg die 5-drop die per draak 1/1 krijgt te laat) viel het mij op hoe ongelooflijk sterk de Elementals weer waren.
Tot 2x toe kwam ik iemand tegen die maar 5 minions had en ik had gewoon geen kans. Helemaal leuk als ze die divine shield, mega windfury minion hebben. Je halve board is weg voordat ook maar 1 minion heeft kunnen aanvallen.
Voorheen had ik nog enigzins het idee dat skill er toe deed, maar nu is het gewoon Elementals afdwingen en dan ben je binnen. Lol is er wel vanaf, voorlopig geen BG meer voor mij.
Razergore was voor elementals ook al traag. Draken build gaat om Kalec. Dat is de enige kaart die je hele warband schaalt.Aiqo schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:16:
Hoewel mijn rolls iets beter hadden gekund (kreeg die 5-drop die per draak 1/1 krijgt te laat)
Maar ja, Nomi heeft dat effect in nog sterkere vorm dus..
Met snel levelen voor Kalec heb ik nu wel paar keer gewonnen. Het helpt dat minder lui de draken uit de pool halen.
[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 03-10-2020 23:22 ]
{signature}
Soms frustreert BG zo
ik had vrij snel een soul juggler en wilde voor demons gaan. Twee rondes achter elkaar refresh ik negen (!) keer, nul demons. Helemaal niets.

Mochten er nog mensen twijfelen om eens een keer aan een van de Tweakers toernooitjes mee te doen; maar liefst een derde van het deelnemersveld van de huidige editie is tijdens het toernooi voor het eerst Legend geworden. Wat voor een aanbeveling wil je nog meer?
Gz!
Mooie achievement.
Mooie achievement.
Battletag: Iigy#2192
In Wild nog welthe Virtual schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:58:
[Afbeelding]
Mochten er nog mensen twijfelen om eens een keer aan een van de Tweakers toernooitjes mee te doen; maar liefst een derde van het deelnemersveld van de huidige editie is tijdens het toernooi voor het eerst Legend geworden. Wat voor een aanbeveling wil je nog meer?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Elementals zijn echt achterlijk goed in BG. Misschien een trage start, maar late game onverslaanbaar tenzij je poison + divine shield hebt. Echt heel dom dat er maar één counter is, want de andere tribes schalen nooit zo hard als elementals.
Het is wel een patroon hè, nieuw spul wordt altijd iets te sterk neergezet. Dat doen ze bewust.
Of dat is zodat het nieuwe spul tenminste bekeken wordt, er meer gekocht wordt en/of meer besproken wordt (meerdere antwoorden mogelijk), mag je zelf bepalen. Dat is Blizzard (en eigenlijk ook de norm bij de rest) anno nu.
De correcties staan heus al klaar, het is een marketingkeuze wanneer die doorgaan.
Bij BG gaat deze cyclus alleen extra snel. Dat is jammer, want de meta vlak voor elementals beviel me wel. Behalve Jandice, zij is gewoon smerig. Kan bijna niet anders of ze weten al of ze buffs niet meer behouden of de cost van 0 naar 1 verhogen. Met zo’n ingreep blijft ze nog steeds speelbaar en fun.
Of dat is zodat het nieuwe spul tenminste bekeken wordt, er meer gekocht wordt en/of meer besproken wordt (meerdere antwoorden mogelijk), mag je zelf bepalen. Dat is Blizzard (en eigenlijk ook de norm bij de rest) anno nu.
De correcties staan heus al klaar, het is een marketingkeuze wanneer die doorgaan.
Bij BG gaat deze cyclus alleen extra snel. Dat is jammer, want de meta vlak voor elementals beviel me wel. Behalve Jandice, zij is gewoon smerig. Kan bijna niet anders of ze weten al of ze buffs niet meer behouden of de cost van 0 naar 1 verhogen. Met zo’n ingreep blijft ze nog steeds speelbaar en fun.
[ Voor 27% gewijzigd door Voutloos op 10-10-2020 10:45 ]
{signature}
Heb even dat Battlegrounds toernooi gekeken. Die Rdu gast heeft echt absurd veel geluk.
Nu na de patch zelf een paar keer Battlegrounds gespeeld, heeft niet veel goeds gedaan die patch. Die Gentle Djinni is zwaar overpowered. Maar het spelen zelf is iets leuker omdat niet iedereen meer vol op Elementals gaat.
Nu na de patch zelf een paar keer Battlegrounds gespeeld, heeft niet veel goeds gedaan die patch. Die Gentle Djinni is zwaar overpowered. Maar het spelen zelf is iets leuker omdat niet iedereen meer vol op Elementals gaat.
Geluk, geluk. Hij hield wel tot twee keer toe vast aan een triple om snel te levelen naar 4. Daar zat een duidelijke strategie achter. Dat hij tweemaal Djinni trof en tegen zijn teammaat de volgende ronde speelde, was dan wel weer gunstig, maar die situatie had hij wel zelf zo gecreeerd.Aiqo schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:09:
Heb even dat Battlegrounds toernooi gekeken. Die Rdu gast heeft echt absurd veel geluk.
Neuh, dat is standaard tactiek met Djinni. Als je die hit met je triple op 4 dan krijg je zoveel value dat er bijna niet tegenop gebokst kan worden. Helemaal als je zwijnt en Lil Rag te pakken hebt.
Ik speel net een potje BG. Millhouse Manastorm heeft een tier 6 minion in de 2e ronde, hoe kan dat 
Edit: ooh wacht, shifter Zerus?
[ Voor 14% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 24-10-2020 08:29 ]
Dat is niet mogelijk. Ronde 2 is 4 gold en dan kan Millhouse maximaal een tier 2 minion hebben.Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:28:
Ik speel net een potje BG. Millhouse Manastorm heeft een tier 6 minion in de 2e ronde, hoe kan dat
Volgens mij ronde 4 pas op zijn vroegst.
Als Millhouse alleen maar Sellementals krijgt kan je Zerus in beurt 2 discoveren.
Sellemental is compleet break even met Millhouse. Dus tripples zoeken of buffs triggeren gaat als een malle.
Sellemental is compleet break even met Millhouse. Dus tripples zoeken of buffs triggeren gaat als een malle.
{signature}
Hoe dan? Ik tel als volgt:
Turn 1 is 3 gold.
- Sellemental (1 gold)
- Verkoop, koop andere Sellemental (gold op)
2 units
Turn 2 is 4 gold.
- Verkoop Sellemental (5 gold)
- Koop Sellemental (3 gold)
- Verkoop Sellemental (4 gold)
- Triple
Dan heb je 4 gold maar je bent niet Tier 2 dus kunt geen Tier 3 discoveren. Daarnaast, als je Zerus hebt dan moet je nog 1 beurt wachten voordat die getransformeerd is.
Turn 1 is 3 gold.
- Sellemental (1 gold)
- Verkoop, koop andere Sellemental (gold op)
2 units
Turn 2 is 4 gold.
- Verkoop Sellemental (5 gold)
- Koop Sellemental (3 gold)
- Verkoop Sellemental (4 gold)
- Triple
Dan heb je 4 gold maar je bent niet Tier 2 dus kunt geen Tier 3 discoveren. Daarnaast, als je Zerus hebt dan moet je nog 1 beurt wachten voordat die getransformeerd is.
Dat tavern 1 duurder is was ik vergeten. Maar turn 4 dikke zerus’ed minion neerleggen kan in ieder geval wel o.a. met Millhouse.
En als ik zo mogen kiezen om altijd met 3 Sellementals te beginnen deed ik dat wel.
En als ik zo mogen kiezen om altijd met 3 Sellementals te beginnen deed ik dat wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 24-10-2020 20:27 ]
{signature}
Hehe, zou ik ook voor tekenen.Voutloos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:27:
Dat tavern 1 duurder is was ik vergeten. Maar turn 4 dikke zerus’ed minion neerleggen kan in ieder geval wel o.a. met Millhouse.
Ben benieuwd wanneer ze Elementals verder nerfen. Endgame zijn ze iets te sterk. Maar daarentegen is het ook nodig om Demons te buffen, wat zijn die waardeloos. Alleen mid-game sterk met de Soul Juggler.
Wat vinden jullie van de nieuwe uitbreiding? Ik ben niet enthousiast, heb het idee dat het een nog grotere RNG-fiesta gaat worden.
Ik zit nu in een BG game waarin 2 mensen voor mechs gaan (waaronder ik) en 5 anderen voor elementals. Die zouden elkaar kapot moeten concurreren zou je zeggen, maar ze staan met een uitstekend board boven de mechs. Elementals mogen ècht een nerf krijgen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/fmPffiExYpgUdLZF4rofgv7V.png?f=user_large)
Yeah!
Normaal speel ik ranked tot D10 of D5 want ik ben niet echt een grinder maar deze maand was ik daar met Highlander Hunter al redelijk snel dus ik dacht laat ik eens kijken of ik een keer legend kan halen.
Tot D3 bleef het redelijk makkelijk gaan maar toen bleef ik een paar dagen rond D3-D2 hangen
Het irriteert me mateloos om stapje vooruit, stapje terug, te gaan dus na een paar dagen wat minder spelen ben ik gisteren overgestapt op Libroom pally met Silas Darkmoon en dat ging erg lekker (en als je Silas speelt om een 1/1 voor iets groters te ruilen dan is dat best bevredigend)
Mijn final boss was een priest met een misplay op turn 3 (hij speelde Mindflayer Khaarj om mijn Aldor Attendant te kopieren die ik gebuffed had met Hand of A'dal en een Libram Wisdom en erna deze Mindflayer Khaarj Grave rune te geven om er nog meer kopieen van te krijgen, om er uiteindelijk achter te komen dat hij alleen de 1/3 Aldor Attendant krijgt en niet de rest
Mijn 'echte' Boss fight was de match ervoor met een Pure Pally, ik had een ontzettend slechte mulligan maar wist met Silas Darkmoon een 8/8 van hem te pikken en daarmee het tij te keren
Mijn reward was ....... Nat Pagle! Let the meme's begin!
Louzy#2475
Ben sinds een paar weken serieus hooked aan Heartstone :-)
Nog niet zo goed..... Speel vooral Dual en Battleground.
Merk in Dual dat ik gewoon wat kaarten mis.
Wat is de beste manier om goede kaarten vrij te spelen? De singelgame modes of juist gewoon 1:1 (ranked?) battels ?
Wat is de beste manier om goede kaarten vrij te spelen? De singelgame modes of juist gewoon 1:1 (ranked?) battels ?
Ranked spelen gaat je het meeste helpen; hoe hoger je komt des te meer kaarten en packs je krijgt aan het einde van de maand;Lasteraar schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:52:
Ben sinds een paar weken serieus hooked aan Heartstone :-)
Daarnaast wil je, indien je dat nog niet hebt gedaan, zo snel mogelijk Tavern brawl vrijspelen; hiermee kan je iedere week een pack verdienen.
Packs = kaarten. Meer kaarten is meer dust en daarmee kan je de goede kaarten maken mocht je ze niet trekken.
Betreft het dust ben ik er nog niet helemaal uit.icemotion schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:58:
[...]
Packs = kaarten. Meer kaarten is meer dust en daarmee kan je de goede kaarten maken mocht je ze niet trekken.
Je kan dubbele kaarten inleveren en dan kun je 'golden cards' maken ? Maar hoe je nieuwe nog niet bestaande kaarten ervoor koopt ben ik nog niet helemaal uit ( of ik kijk eroverheen )
My Collection -> Crafting -> Click op een doorzichtige kaart -> Create
Dan maak je een kaart met de 'dust' die je hebt gekregen door het inleveren van je dubbele.
Dan maak je een kaart met de 'dust' die je hebt gekregen door het inleveren van je dubbele.
Geen golden cards maken, die doen niks speciaals en kosten je in verhouding met de normale versie veel te veel.Lasteraar schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Betreft het dust ben ik er nog niet helemaal uit.
Je kan dubbele kaarten inleveren en dan kun je 'golden cards' maken ? Maar hoe je nieuwe nog niet bestaande kaarten ervoor koopt ben ik nog niet helemaal uit ( of ik kijk eroverheen )
regular | golden | |||
---|---|---|---|---|
disenchant | crafting | disenchant | crafting | |
common | 5 | 40 | 40 | 400 |
rare | 20 | 100 | 100 | 800 |
epic | 100 | 400 | 400 | 1600 |
legendary | 400 | 1600 | 1600 | 3200 |
Deze tabel geeft weer wat het je qua dust oplevert om bepaalde kaarten te disenchanten, en wat het je kost om ze te craften.
Het enige verschil van 'golden' kaarten is inderdaad de gouden rand en een geanimeerd plaatje, dus dat is puur luxe, zoals cosmetics in andere games. Zoals je kunt zien in de tabel kun je een golden kaart inwisselen voor een kaart naar keuze van dezelfde rarity. Ook kun je meestal een kaart inleveren voor eentje van een rarity lager.
Je kunt trouwens kaarten ook disenchanten als je er twee of minder van hebt; mensen hebben het vooral over duplicates disenchanten omdat je niks hebt aan nummertje drie en verder van een kaart (natuurlijk onder voorbehoud van wijzigingen die Blizzard mogelijk ooit doorvoert).
Let overigens wel op bij het disenchanten; wanneer kaarten worden generft (en dat gebeurt tegenwoordig vaker dat vroeger) kun je ze een tijdje disenchanten voor de volle crafting-kost. Ook kunnen kaarten die je disenchant omdat ze slecht zijn en je ze toch niet gaat gebruiken, opeens veel sterker worden als er een nieuwe set met nieuwe kaarten uitkomt; dan wil je niet die kaart weer terug craften met netto verlies van dust.
Ervan uitgaande dat je er geen geld in wilt steken, zal je voornamelijk je collectie opbouwen door packs te kopen met je verdiende goud. Dat goud komt weer vooral uit de quests die je krijgt. Eens per dag kun je een van je quests rerollen voor een nieuwe, maak daar dus liberaal gebruik van als je er eentje hebt die je moeilijk kunt voltooien.
Wat packs betreft zijn er nog wat mechanics erachter die handig zijn om te weten.
Voor elke set afzonderlijk geldt dat er in je eerste 10 packs van die set gegarandeerd een legendary zit.
Verder is er de duplicate protection: als je van een bepaalde kaart er al twee hebt geopend en/of gecraft (één voor legendaries), dan krijg je die kaart niet meer uit packs, totdat dat niet anders meer kan (oftewel, je hebt alle kaarten van die rarity al). Dat blijft van kracht zelf als je een kaart disenchant, dus een disenchanted kaart krijg je niet snel weer terug. Het is vooral voor commons wat zonde of ze te craften, want die heb je relatief snel allemaal uit packs compleet. Ook zijn het juist de commons waar de dust-verhouding van craften ten opzichte van disenchanten erg duur is.
Tavern Brawl is zoals al genoemd ook een goede; elke week is er een nieuwe, en de eerste keer dat je die week wint, krijg je er een pack voor. Zeker op weken dat je niet je eigen deck hoeft te bouwen moet dat te doen zijn.
Verder heb je ook Arena. Dat kost je 150 goud per keer, maar na afloop krijgt je altijd minstens een pack. Hoe meer je wint, des te meer je erbij krijgt. Zelfs bij 0 wins krijg je er al een van deze drie bij: 25-30 gold, 25-30 dust, of een common kaart. Daarbij hoef je in Arena ook niet je eigen kaarten te gebruiken.
Hoe dan ook, ik zou je vooral aanraden om allerlei gamemodes uit te proberen, en dan te spelen wat je leuk vindt. Hearthstone heeft inmiddels genoeg te bieden dat groepen spelers zich op totaal andere dingen toeleggen. De kaarten komen vanzelf wel; wat dat betreft vind ik zelf efficiëntie ondergeschikt aan speelplezier.
arena kost je 150g per keer. Verder een mooi lijstthe Virtual schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:55:
regular golden disenchant crafting disenchant crafting common 5 40 40 400 rare 20 100 100 800 epic 100 400 400 1600 legendary 400 1600 1600 3200
Deze tabel geeft weer wat het je qua dust oplevert om bepaalde kaarten te disenchanten, en wat het je kost om ze te craften.
Het enige verschil van 'golden' kaarten is inderdaad de gouden rand en een geanimeerd plaatje, dus dat is puur luxe, zoals cosmetics in andere games. Zoals je kunt zien in de tabel kun je een golden kaart inwisselen voor een kaart naar keuze van dezelfde rarity. Ook kun je meestal een kaart inleveren voor eentje van een rarity lager.
Je kunt trouwens kaarten ook disenchanten als je er twee of minder van hebt; mensen hebben het vooral over duplicates disenchanten omdat je niks hebt aan nummertje drie en verder van een kaart (natuurlijk onder voorbehoud van wijzigingen die Blizzard mogelijk ooit doorvoert).
Let overigens wel op bij het disenchanten; wanneer kaarten worden generft (en dat gebeurt tegenwoordig vaker dat vroeger) kun je ze een tijdje disenchanten voor de volle crafting-kost. Ook kunnen kaarten die je disenchant omdat ze slecht zijn en je ze toch niet gaat gebruiken, opeens veel sterker worden als er een nieuwe set met nieuwe kaarten uitkomt; dan wil je niet die kaart weer terug craften met netto verlies van dust.
Ervan uitgaande dat je er geen geld in wilt steken, zal je voornamelijk je collectie opbouwen door packs te kopen met je verdiende goud. Dat goud komt weer vooral uit de quests die je krijgt. Eens per dag kun je een van je quests rerollen voor een nieuwe, maak daar dus liberaal gebruik van als je er eentje hebt die je moeilijk kunt voltooien.
Wat packs betreft zijn er nog wat mechanics erachter die handig zijn om te weten.
Voor elke set afzonderlijk geldt dat er in je eerste 10 packs van die set gegarandeerd een legendary zit.
Verder is er de duplicate protection: als je van een bepaalde kaart er al twee hebt geopend en/of gecraft (één voor legendaries), dan krijg je die kaart niet meer uit packs, totdat dat niet anders meer kan (oftewel, je hebt alle kaarten van die rarity al). Dat blijft van kracht zelf als je een kaart disenchant, dus een disenchanted kaart krijg je niet snel weer terug. Het is vooral voor commons wat zonde of ze te craften, want die heb je relatief snel allemaal uit packs compleet. Ook zijn het juist de commons waar de dust-verhouding van craften ten opzichte van disenchanten erg duur is.
Tavern Brawl is zoals al genoemd ook een goede; elke week is er een nieuwe, en de eerste keer dat je die week wint, krijg je er een pack voor. Zeker op weken dat je niet je eigen deck hoeft te bouwen moet dat te doen zijn.
Verder heb je ook Arena. Dat kost je 100 goud per keer, en na afloop krijgt je altijd minstens een pack. Daarmee speel je dus minstens quitte ten opzichte van packs kopen (mits je niet op een specifiek soort pack mikt). Hoe meer je wint, des te meer je erbij krijgt. Daarbij hoef je in Arena ook niet je eigen kaarten te gebruiken.
Hoe dan ook, ik zou je vooral aanraden om allerlei gamemodes uit te proberen, en dan te spelen wat je leuk vindt. Hearthstone heeft inmiddels genoeg te bieden dat groepen spelers zich op totaal andere dingen toeleggen. De kaarten komen vanzelf wel; wat dat betreft vind ik zelf efficiëntie ondergeschikt aan speelplezier.
Speel zelf zodanig weinig arena dat ik nog een kleine stapel tickets voor gratis runs heb liggen. Totaal verkeerd onthouden dus, blijkbaar. Heb het stukje aangepast. Bedankt.beebie121 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:21:
[...]
arena kost je 150g per keer. Verder een mooi lijst
Dit is toch broken of niet?

Bijv. Aldrachi warblades equipped
Deze legendary + twin slice + twin slice + Chaos strike + Chaos strike --> Face = 20 damage...

Deze legendary + twin slice + twin slice + Chaos strike + Chaos strike --> Face = 20 damage...
[ Voor 17% gewijzigd door louzy82 op 04-11-2020 16:09 ]
Louzy#2475
Muah, 4 kaarten in-hand om voor 10 mana 20 damage te doen, als er geen taunt ligt. Er zijn makkelijkere manieren om 20 damage face te doen.louzy82 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:09:
Dit is toch broken of niet?
[Afbeelding]
Verder heeft DH niet echt veel Lifesteal en in standard zit er maar 1 lifesteal minion dus ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen met deze kaart.
Wellicht dat ik met wat teveel oud zeer terugdenk aan matches waarbij de tegenstander me voor 10 damage in mijn face slaat terwijl hij vrolijk healed for 10 :-p
Louzy#2475
Elementals zijn vanaf nu niet altijd meer te kiezen in Battlegrounds. Wat een oplossing
'ze zijn te sterk maar om toch wat afwisseling te houden zetten we ze soms uit'
Alle minion types roteren, dus ik snap niet dat je dáár dan zuur over bent?
En ze hebben wel degelijk diverse Elemental nerfs gedaan. De 2e nerf op Djinni scheelt heus wel. Misschien zijn ze er nog niet*, maar er wordt wel best wat tegelijk aangepakt; het zijn tientallen changes, inclusief heroes.
* Nomi en Djinni blijven power creeps (tov Nat en Kalec) tot ze anders gaan werken.
En ze hebben wel degelijk diverse Elemental nerfs gedaan. De 2e nerf op Djinni scheelt heus wel. Misschien zijn ze er nog niet*, maar er wordt wel best wat tegelijk aangepakt; het zijn tientallen changes, inclusief heroes.
* Nomi en Djinni blijven power creeps (tov Nat en Kalec) tot ze anders gaan werken.
[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 06-11-2020 08:54 ]
{signature}
Meer "Elementals waren de nieuwe tribe daarom in alle Battlegrounds run in de pool, nu is de nieuwigheid er vanaf dus gaan ze in de standaard rotatie"Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:54:
Elementals zijn vanaf nu niet altijd meer te kiezen in Battlegrounds. Wat een oplossing'ze zijn te sterk maar om toch wat afwisseling te houden zetten we ze soms uit'
Hetzelfde hebben ze namelijk met Pirates exact hetzelfde gedaan, bij introductie in iedere pool, daarna random.
Er zijn nu 7 tribes, iedere run geeft je toegang tot 5 tribes.
I stand corrected, ik wist niet dat dat met andere tribes net zo was
maar ik blijf bij mijn zuurheid over Elementals zelf ja. Als ik win is het met Elementals, als ik verlies is het van Elementals. Een handjevol keren zie ik Mechs of Pirates bovenaan maar dat is bijna verwaarloosbaar. Als je geen divine shield + poison krijgt leg je het altijd af tegen de enorme snowball stats van Elementals.
:strip_exif()/f/image/YnYZBhKXZsESIjbE0xWN0krm.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn laagste stat overwinning in Battlegounds :-)
Haha..
Door de reborn en de 'summon x3' minion en de demons die taunt blijven geven kwamen ze gewoon niet door de eerste 3 minions heen. Ondertussen blijft m'n golden 'demonshooter' ( weet de naam vd kaart zo even niet ) alle minions vd tegenstanden afschieten.
Was leuk.
:strip_exif()/f/image/HusQPgUJXZnz8cLwLGpZds5a.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zijn mijn overall stats... Ben geen pro ( ver van.. ) . Maar af en toe win ik wat ;-)
[ Voor 24% gewijzigd door Lasteraar op 06-11-2020 13:48 ]
Friendly reminder om voor de update van morgen je quests te behalen anders ben je ze kwijt als het nieuwe rewards systeem geimplementeerd wordt.
Louzy#2475
Heerlijk, buffed George the Fallen icm murlocs. Goede oude tijd van OP murlocs met divine shield en poison herleven
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
ik vind die laatste patch qua elementals wel goed. ze zijn nu echt minder OP.
Tenzij je echt ver end game komt. Dan zijn ze wel meesterlijk, maar er is vaak wel een tegenzet te doen. Alleen het switchen tussen soorten is dan natuurlijk al lastig.
Tenzij je echt ver end game komt. Dan zijn ze wel meesterlijk, maar er is vaak wel een tegenzet te doen. Alleen het switchen tussen soorten is dan natuurlijk al lastig.
Wat vindt iedereen van het nieuwe reward systeem? Ik blijf het gevoel hebben dat het meer lijkt, maar eigenlijk niet meer is, wat je krijgt. Misschien zelfs wel minder als je later enorm veel XP moet vergaren om een level omhoog te gaan. Die prijs van €20 voor die premium track is ook belachelijk hoog, voor alleen wat cosmetische items.
[ Voor 16% gewijzigd door Lynox op 13-11-2020 11:02 ]
Ik denk dat het in ieder geval moet lijken op dat je meer accomplished, meer flashy, de achievements vliegen om je oren.
Qua rewards lijkt het erop dat het ongeveer hetzelfde zal blijven. Er zijn al wat interessante berekeningen:
Hier
Maar die houd er geen rekening mee dat sommige achievements gebonden zijn aan het spelen van een bepaalde legendary (of alle legendaries van een set ) of iets dergelijks. Wat voor een F2P dus niet 100% het geval zal zijn.
Deze neemt dat wel mee in de berekening
Qua rewards lijkt het erop dat het ongeveer hetzelfde zal blijven. Er zijn al wat interessante berekeningen:
Hier
Maar die houd er geen rekening mee dat sommige achievements gebonden zijn aan het spelen van een bepaalde legendary (of alle legendaries van een set ) of iets dergelijks. Wat voor een F2P dus niet 100% het geval zal zijn.
Deze neemt dat wel mee in de berekening
Louzy#2475
Ik heb ook een berekening gedaan, vooral gefocust op hoeveel gold we straks nog ontvangen. Als je geintresseerd bent (en wilt upvoten), graag. Ik wil graag (blijven) bijdragen aan de Hearthstone reddit en ben nogal een Excel-geek
.
https://www.reddit.com/r/...alysis_graph_explanation/
Dat betekent dat je strandt op level 69. Als je de battle pass koopt, is dat dus 345.000. Je was dan geieindigd op level 82. Je hebt dan feitelijk 12 levels betaald, oftewel 13* 150 = 1950 gold + de cosmetic items voor 20 euro.
Ik vind dat het niet waard. Voor spelers die meer spelen (bijv 2u per dag) is het verschil niet 13maar ~15 levels, oftewel 2250 gold. Nog steeds niet een super deal, vind ik.
Oftewel; je kan beter de 20 euro in je zak houden en wachten op uitzonderlijk goede pack deals (of gewoon 5 big macs halen oid). Tenzij je dus echt waarde hecht aan cosmetic JPEGjes zonder eigen voicelines
Edit; kleine fix gemaakt w.b. berekening
Edit: https://imgur.com/a/shch5pD betere uitleg van mij
https://www.reddit.com/r/...alysis_graph_explanation/
De track geeft ook +20% XP van alle XP die je krijgt volgens mij (dus ook quests en achievements). Maar omdat de meeste spelers die de quests een beetje bijhouden >level 50 komen, koop je eigenlijk vooral extra gold voor 20 euro. Volgens mij berekening haalt een speler die een uur per dag speelt zon 280.000 XP per expansion.Lynox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:02:
Wat vindt iedereen van het nieuwe reward systeem? Ik blijf het gevoel hebben dat het meer lijkt, maar eigenlijk niet meer is, wat je krijgt. Misschien zelfs wel minder als je later enorm veel XP moet vergaren om een level omhoog te gaan. Die prijs van €20 voor die premium track is ook belachelijk hoog, voor alleen wat cosmetische items.
Dat betekent dat je strandt op level 69. Als je de battle pass koopt, is dat dus 345.000. Je was dan geieindigd op level 82. Je hebt dan feitelijk 12 levels betaald, oftewel 13* 150 = 1950 gold + de cosmetic items voor 20 euro.
Ik vind dat het niet waard. Voor spelers die meer spelen (bijv 2u per dag) is het verschil niet 13maar ~15 levels, oftewel 2250 gold. Nog steeds niet een super deal, vind ik.
Oftewel; je kan beter de 20 euro in je zak houden en wachten op uitzonderlijk goede pack deals (of gewoon 5 big macs halen oid). Tenzij je dus echt waarde hecht aan cosmetic JPEGjes zonder eigen voicelines
Edit; kleine fix gemaakt w.b. berekening
Edit: https://imgur.com/a/shch5pD betere uitleg van mij
[ Voor 69% gewijzigd door TheProf82 op 13-11-2020 17:31 ]
Zucht, en ik die dacht dat Duels wel leuk kon zijn.
Neeeuhhh, jakkess..
Neeeuhhh, jakkess..
Wat vindt iedereen tot zover van het nieuwe daily reward track systeem?
Ik heb de 20€ pass gekocht om te proberen, heb niet zoveel gespeeld deze week maar wel daily en weekly quests gedaan en ben level 15. De meeste exp krijg je ook van quests. Maar buiten achievements nodigt het nieuwe systeem me niet uit om meer te spelen want exp per uur is gewoon niet echt de moeite. Ze zeggen 400 per uur @ ranked maar klopt dit wel?!
Ik heb de 20€ pass gekocht om te proberen, heb niet zoveel gespeeld deze week maar wel daily en weekly quests gedaan en ben level 15. De meeste exp krijg je ook van quests. Maar buiten achievements nodigt het nieuwe systeem me niet uit om meer te spelen want exp per uur is gewoon niet echt de moeite. Ze zeggen 400 per uur @ ranked maar klopt dit wel?!
Bnet: LegendHero#2294
Quests snel? Ik mis deze week al 3 weekly quests haha ik denk dat dit een shitshow word die binnenkort bijgesteld word. Hoor al dat mensen bewust aan het ropen zijn omdat ze dan meer xp krijgen
Ik heb echt 0 interesse in een halve wiskundeopleiding, puur voor het crunchen van wat profielstats voor mijn ego. BattleGrounds, in de periodes dat er een balans is (vlak voor pirates en vlak voor elementals), is erg leuk en heeft minder van dat soort gezeik er omheen. Alhoewel de stats reset daar ook - wat mij betreft - volkomen kansloos was.
Even wat bot gezegd, maar alles doorrekenen en grote plannen maken doe ik wel op mijn werk.
Even wat bot gezegd, maar alles doorrekenen en grote plannen maken doe ik wel op mijn werk.
[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 16-11-2020 12:41 ]
{signature}
Ik heb zelf nog niet gezien hoeveel XP ik voor een potje krijg (misschien kan dat alleen door voor en na van elkaar af te trekken?), maar ik hoorde Solem ook al zeggen dat 400 per uur overdreven is.
Wat me tot nu toe tegen valt is het aantal 800XP quests. Ik kon voorheen bijna altijd 60 gold aftikken. Kan toeval zijn, maar nu krijg ik de ene na de andere 800XP (de oude 50 gold) quest. Het is natuurlijk mijn eigen keuze om voor maximaal te gaan, maar ik zal niet de enige zijn die minder speelt om zijn lage quests niet te triggeren.
Ik ben ook bang dat het aan het eind van de track echt een grind gaat worden.
Wat me tot nu toe tegen valt is het aantal 800XP quests. Ik kon voorheen bijna altijd 60 gold aftikken. Kan toeval zijn, maar nu krijg ik de ene na de andere 800XP (de oude 50 gold) quest. Het is natuurlijk mijn eigen keuze om voor maximaal te gaan, maar ik zal niet de enige zijn die minder speelt om zijn lage quests niet te triggeren.
Ik ben ook bang dat het aan het eind van de track echt een grind gaat worden.
Is de azijn al op?Voutloos schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:40:
Ik heb echt 0 interesse in een halve wiskundeopleiding, puur voor het crunchen van wat profielstats voor mijn ego. BattleGrounds, in de periodes dat er een balans is (vlak voor pirates en vlak voor elementals), is erg leuk en heeft minder van dat soort gezeik er omheen. Alhoewel de stats reset daar ook - wat mij betreft - volkomen kansloos was.
Ik speel nog steeds met veel plezier Battlegrounds, mijn rating zit nu ergens net boven de 9000 (geen idee of dat tegenwoordig nog wat voorstelt). Sinds de meest recente patch is e.e.a. echt veel meer in balans, ik heb vrijwel alle builds al wel zien winnen of zelf mee gewonnen.
Waar ik me het meest aan stoor is hoe je door een beetje pech in ronde 8/9 lethal op je dak kan krijgen. Wat mij betreft zou een briljante nerf zijn dat je max 2x de ronde aan dmg kunt vangen.
Pirates op turn 7 met lucky hits en je krijgt 24 damage op je dak is gewoon (*)#@$123.
Duels heb ik ook al erg veel gespeeld, vind het een zeer vermakelijke game-mode, ook al ben ik er tot nu toe echt slecht in (paar keer 8 wins, meestal 3a4). Het biedt gewoon weer heel erg veel variatie.
Hierin is ook wel de extreem aggro/early heel frustrerend. Een Demon Hunter met Double-Time die je in de 35 health beurt op turn 4 lethal heeft... Ja dat is gewoon niet leuk.
Wat betreft de quests/gold. Dat vind ik totaal niet interessant.
Ik ben nu op die tracker level 19 volgens mij. Maar heb nog 3800 gold waar ik vrij weinig mee doen.
Misschien binnenkort maar eens een lading packs kopen en toch ranked ook weer eens een kans geven.
Waar ik me het meest aan stoor is hoe je door een beetje pech in ronde 8/9 lethal op je dak kan krijgen. Wat mij betreft zou een briljante nerf zijn dat je max 2x de ronde aan dmg kunt vangen.
Pirates op turn 7 met lucky hits en je krijgt 24 damage op je dak is gewoon (*)#@$123.
Duels heb ik ook al erg veel gespeeld, vind het een zeer vermakelijke game-mode, ook al ben ik er tot nu toe echt slecht in (paar keer 8 wins, meestal 3a4). Het biedt gewoon weer heel erg veel variatie.
Hierin is ook wel de extreem aggro/early heel frustrerend. Een Demon Hunter met Double-Time die je in de 35 health beurt op turn 4 lethal heeft... Ja dat is gewoon niet leuk.
Wat betreft de quests/gold. Dat vind ik totaal niet interessant.
Ik ben nu op die tracker level 19 volgens mij. Maar heb nog 3800 gold waar ik vrij weinig mee doen.
Misschien binnenkort maar eens een lading packs kopen en toch ranked ook weer eens een kans geven.
Beeromaniac
Gisteren met m'n gold wat pakjes opengemaakt...direct C'Thun gemaakt na aanleiding van de 4-5 games die ik daarvoor gespeeld had...op 1 deck na zat C'Thun erin en 3 keer was het de lethal. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot de nerf. Ik ga later in de week maar eens kijken naar een Secret Mage deck, da's een arch-type dat ik altijd wel leuk vind en dat weer eens ondersteund wordt.
Ik heb C'Thun in m'n deck maar heb hem nog niet uit kunnen spelen :-) Elke keer 3/4 cards gespeeld en dan is de partij al afgelopen.
Nu speelt m'n warlock wel erg lekker momenteel dus ik heb er voorlopig wel lol in zo.
Nu speelt m'n warlock wel erg lekker momenteel dus ik heb er voorlopig wel lol in zo.
Ongeveer 50% minder rewards krijgen voor dezelfde speeltijd. Ik stop met deze shit als ze het niet snel opschroeven, en speel al sinds beta.Golden Common schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:11:
Wat vindt iedereen tot zover van het nieuwe daily reward track systeem?
Ik speel ook al sinds GVG/Naxx en ja vind ook dat ze wel eens duidelijker zijn.. Na gisteren beloven ze iets te doen aan reward track met events oid. Maar geen idee hoe vaak en hoe lang en hoe goed die zullen zijn. Ze houden je beetje aan het lijntje met alle vaagheid. Met andere woorden ze mogen wel wat duidelijker communiceren wat ze eraan doen gaan binnenkort naar packs verwisselen voor gold.. anders verliezen ze mij straks ook als het uiteindelijke product slechter is en blijft dan oude systeem..bikabob schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:08:
[...]
Ongeveer 50% minder rewards krijgen voor dezelfde speeltijd. Ik stop met deze shit als ze het niet snel opschroeven, en speel al sinds beta.
Bnet: LegendHero#2294
Elke keer probeer ik een expansie uit en elke keer stop ik na een kleine week spelen. Dit spel is gewoon verschrikkelijk kut.
Ik heb c'thun nog niet eens gespeeld zien worden bij mijn tegenstanders (wel een paar c'thun decks)Zarhrezz schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:19:
Gisteren met m'n gold wat pakjes opengemaakt...direct C'Thun gemaakt na aanleiding van de 4-5 games die ik daarvoor gespeeld had...op 1 deck na zat C'Thun erin en 3 keer was het de lethal. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot de nerf. Ik ga later in de week maar eens kijken naar een Secret Mage deck, da's een arch-type dat ik altijd wel leuk vind en dat weer eens ondersteund wordt.
Louzy#2475
Ik denk dat mijn probleem is dat ik doorgaans control decks speel...en C'Thun is gewoon mid- tot lategame 30 distributed damage.louzy82 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:28:
Ik heb c'thun nog niet eens gespeeld zien worden bij mijn tegenstanders (wel een paar c'thun decks)
Zorgen dat je voor turn 10 rond bent is vast een prima counter...
Een turn 10 C'thun on curve met alle pieces al gespeeld kunnen spelen is dan ook nog eerder uitzondering dan regel. Is dit niet altijd wat bij Hearthstone is geweest en wat het eigenlijk ook wel interessant maakt? De balans tussen aggro/midrange/lategame, face/control etc.Zarhrezz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:00:
[...]
Ik denk dat mijn probleem is dat ik doorgaans control decks speel...en C'Thun is gewoon mid- tot lategame 30 distributed damage.
Zorgen dat je voor turn 10 rond bent is vast een prima counter...
Tuurlijk zal er nu in de beginfase van een nieuwe patch wellicht wat onbalans zijn en er is altijd 1 deck het beste deck, en zeker met hoe makkelijk net-decken is. Maargoed, zelfs in schaken heb je standaard openingen etc, omdat dat nou eenmaal erg sterk is.
Beeromaniac
Ik had 'em gisteren op turn 9...Jepetto mulligan in draw-mage...
C'Thun met Rogue kan wel super-grappig eindigen...aan het eind van de game waren 12 van de 17 resterende kaarten in m'n deck een C'Thun
Rogue mist momenteel wel wat board control. Tegen een zoo begin je eigenlijk niks.
Rogue mist momenteel wel wat board control. Tegen een zoo begin je eigenlijk niks.
Ik vind met Duels deathrattle heel leuk om te spelen, maar ik merk dat het vaak te sloom is. Tegen de tijd dat je leuke deathrattles kan spelen ben je eigenlijk alweer dood.
Tour guide is essentieel voor dat deck, maar wel sloom ja.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:01:
Ik vind met Duels deathrattle heel leuk om te spelen, maar ik merk dat het vaak te sloom is. Tegen de tijd dat je leuke deathrattles kan spelen ben je eigenlijk alweer dood.
Gisteren mijn eerste 12 wins met duels.
combinatie van C'thun, veels spells met veel cost reductions voor spells passive.
De treasure die 7 locusts summonen en face gaan voor 14 damage is OP.
Aangezien de treasure ook nog eens twinspell heeft kan je dat dus twee keer doen.
C'thun in de 14 games (2 losses) maar 1x gespeeld.
Beste game was tegen een warlock. Die game heeft een uur geduurd en ging fatigue in.
Meteen een achievement gehaald voor 244 damage in één game.

Haha.. bijna 600hp tank. Daar komt niks doorheen.
(poisen murlocs maar die kregen de kans niet door m'n mega-windfury )
[ Voor 17% gewijzigd door Lasteraar op 26-11-2020 13:16 ]
als er een poison murloc was geweest was je mega fury elemental na 2 hits dood.Lasteraar schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:15:
[Afbeelding]
Haha.. bijna 600hp tank. Daar komt niks doorheen.
(poisen murlocs maar die kregen de kans niet door m'n mega-windfury )
ik zeg niet dat je had verloren, maar je hebt niet zoveel daaraan tegen een poison murloc (zeker niet als die ook nog die ene speelt met devine shields)
Dat is ook 1 van de beste combo's, shield en poison...
Holy shit zeg de damage burst van een demon hunter in duels. 12 face damage is zeer gebruikelijk blijkbaar.
filmpje van Kripp van de week was niet grappigPiet_Piraat7 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:58:
Holy shit zeg de damage burst van een demon hunter in duels. 12 face damage is zeer gebruikelijk blijkbaar.
Zei je nou Duels? Ik zie dat namelijk zeer regelmatig voorbijkomen in Standard.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:58:
Dat zal ongetwijfeld ook, ik speel niet zo vaak meer normale potjes. Tegen een demon hunter met een wapen en dan die +2 attack kaart, +2 attack, +5 attack van een minion, nog eens +1 attack en ga zo maar door. Even 12 damage (of meer) face. Zo'n gevoel van 'ik stond er bij en ik keek er naar'.Zarhrezz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:38:
[...]
Zei je nou Duels? Ik zie dat namelijk zeer regelmatig voorbijkomen in Standard.
Ja, da's wel Demon Hunter op het moment ja. Wapen voor base 4, volgende beurt +5 van minion, +4 second slice, nog eens +4 als je pech hebt en +1 Hero Power om het af te maken.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:07:
Dat zal ongetwijfeld ook, ik speel niet zo vaak meer normale potjes. Tegen een demon hunter met een wapen en dan die +2 attack kaart, +2 attack, +5 attack van een minion, nog eens +1 attack en ga zo maar door. Even 12 damage (of meer) face. Zo'n gevoel van 'ik stond er bij en ik keek er naar'.
Bij Duels blijft de tweede Signature Treasure op slot. Er staat 'Collect Darkmoon Faire Unique Cards 99/100'. Ik ga naar My Collection, filter op Darkmoon Faire en craft er wat die ik nog niet heb. Maar de teller blijft op 99/100
iemand enig idee?
gebeurd iedereen wel eens toch...?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Valt die coin daar niet onder? Heb je je collectie op HSReplay of iets soortgelijks? Dan kan je gelijk de missende kaarten zien.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:43:
Bij Duels blijft de tweede Signature Treasure op slot. Er staat 'Collect Darkmoon Faire Unique Cards 99/100'. Ik ga naar My Collection, filter op Darkmoon Faire en craft er wat die ik nog niet heb. Maar de teller blijft op 99/100iemand enig idee?
Edit
Oh als ik die coin bekijk dan is het een prize coin als je alle 245 kaarten hebt van die set.
[ Voor 9% gewijzigd door Nitai op 15-12-2020 15:53 ]
Ik zou even wachten met het craften voor duels collectie achievements, vanavond komt er een update die toegang tot de andere kaarten met minder benodigde kaarten geeft.
Ook wel een aantal opvallende nerfs, waarbij o.a. highlander hunter hard wordt aangepakt met 3 nerfs op relevante kaarten. Rogue en Shaman blijven buiten schot terwijl die volgens de laatste statistieken vrij goed gaan.
Ook wel een aantal opvallende nerfs, waarbij o.a. highlander hunter hard wordt aangepakt met 3 nerfs op relevante kaarten. Rogue en Shaman blijven buiten schot terwijl die volgens de laatste statistieken vrij goed gaan.
Het is wel teleurstellend dat DH gewoon nerfs krijgt die niet of nauwelijks impact hebben..Brangus Glee schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:56:
Ik zou even wachten met het craften voor duels collectie achievements, vanavond komt er een update die toegang tot de andere kaarten met minder benodigde kaarten geeft.
Mjah, Dinotamer Brann is echt een onnozele nerf. Vlak voordat die kaart roteert.
Heb afgelopen week het spel verwijderd, was er helemaal klaar mee na de zoveelste DH die super agressief binnen 6 beurten 30 face damage doet, oh en de zoveelste Rez Priest was ik ook wel klaar mee. Speelde zelf een meme combo Rogue deck, beetje aanknommelen is leuk maar niet met de shit tegenwoordig.
BG was ik ook beetje klaar mee na zoveelste keer pech met hero/rolls.
Was een leuk spel maar te veel RNG en te snelle potjes.
Heb afgelopen week het spel verwijderd, was er helemaal klaar mee na de zoveelste DH die super agressief binnen 6 beurten 30 face damage doet, oh en de zoveelste Rez Priest was ik ook wel klaar mee. Speelde zelf een meme combo Rogue deck, beetje aanknommelen is leuk maar niet met de shit tegenwoordig.
BG was ik ook beetje klaar mee na zoveelste keer pech met hero/rolls.
Was een leuk spel maar te veel RNG en te snelle potjes.
Ik speel zelf nog steeds vooral Battlegrounds, af en toe eens ranked (met name om voor de gratis pack te halen) en duels is ook nog wel eens een welkome afwisseling om m'n gold aan te spenderen i.p.v. gewoon een pack te kopen. Misschien dat ik na deze patch, nu ik ook wat meer kaarten heb, nog eens wat beter naar ranked ga kijken. Wil eigenlijk nog eens een leuk warrior deck proberen want dat was altijd wel mijn favoriet.
Maar ben vooral benieuwd naar hoe het gaat in Battlegrounds gaat spelen met de treasures, nieuwe minions en heroes. Lekker uitgebreide patch wat dat betreft iig!
Alleen zijn er nog steeds 2 zaken die imho echt een grote verbetering zouden zijn die ze makkelijk kunnen doorvoeren;
1. Max. damage = 2x Turn. Geen highroll pirates turn 7 die je eruit gooien met 25 dmg in je bakkes of millhouse met 7 damage op turn 2. Het geeft meteen een interessante tactiek m.b.t. greedy plays/build-swap aangezien je kunt weten of je wel/niet lethal op je dak krijgt.
2. Je vecht altijd tegen iemand 3 plekken onder/boven je (als nummer 1 dus altijd tegen de top 4). Ik heb al meerdere keren gehad dat ik op het punt sta een powerturn te hebben waardoor ik helemaal terug kan komen (ja ok, misschien dan ook te greedy geweest). Maar dan moet ik als nummer laatst 2x achter elkaar tegen de nummer 1 (de 2e keer was het de voormalig nummer 2) met bizarre high-rolls
/edit:
Late-game is het bijna altijd een must om iets met divine-shield/poison te doen. Zou het niet interessant zijn als poison ook meer volgens de divine shield mechanic werkt? "The first minion this damages, dies instantly" en dat een triple poison het poison effect pas permanent maakt?
Maar ben vooral benieuwd naar hoe het gaat in Battlegrounds gaat spelen met de treasures, nieuwe minions en heroes. Lekker uitgebreide patch wat dat betreft iig!
Alleen zijn er nog steeds 2 zaken die imho echt een grote verbetering zouden zijn die ze makkelijk kunnen doorvoeren;
1. Max. damage = 2x Turn. Geen highroll pirates turn 7 die je eruit gooien met 25 dmg in je bakkes of millhouse met 7 damage op turn 2. Het geeft meteen een interessante tactiek m.b.t. greedy plays/build-swap aangezien je kunt weten of je wel/niet lethal op je dak krijgt.
2. Je vecht altijd tegen iemand 3 plekken onder/boven je (als nummer 1 dus altijd tegen de top 4). Ik heb al meerdere keren gehad dat ik op het punt sta een powerturn te hebben waardoor ik helemaal terug kan komen (ja ok, misschien dan ook te greedy geweest). Maar dan moet ik als nummer laatst 2x achter elkaar tegen de nummer 1 (de 2e keer was het de voormalig nummer 2) met bizarre high-rolls

/edit:
Late-game is het bijna altijd een must om iets met divine-shield/poison te doen. Zou het niet interessant zijn als poison ook meer volgens de divine shield mechanic werkt? "The first minion this damages, dies instantly" en dat een triple poison het poison effect pas permanent maakt?
[ Voor 9% gewijzigd door Thompson op 17-12-2020 11:54 ]
Beeromaniac
@Thompson ik sta op plek 5 en moet nu tegen nummer 1
dus je tweede punt lijkt niet te kloppen. Punt 1 ben ik het wel mee eens; soms krijg je in het begin zó veel damage dat je er al snel uit ligt. In het begin kunnen ze dat best cappen.
Het zijn ook zaken waarvan ik graag zou zien dat ze die implementeren, maar die nu dus nog niet zo zijnPiet_Piraat7 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:40:
@Thompson ik sta op plek 5 en moet nu tegen nummer 1dus je tweede punt lijkt niet te kloppen. Punt 1 ben ik het wel mee eens; soms krijg je in het begin zó veel damage dat je er al snel uit ligt. In het begin kunnen ze dat best cappen.
Beeromaniac
Heeft iemand anders problemen met de huidige tavern brawl?
Heb het 3x geprobeerd, maar elke keer als ik de pinata vernietig gaat het spel door, maar super buggy totdat 1 van de spelers dood is.
Heb het 3x geprobeerd, maar elke keer als ik de pinata vernietig gaat het spel door, maar super buggy totdat 1 van de spelers dood is.
Ja had ik ook, echt kansloze brawlStephaN900 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:46:
Heeft iemand anders problemen met de huidige tavern brawl?
Met elke game mode, verslavingachievement rewrite, of BGs uitbreiding zakt de Brawl steeds verder weg op het prioriteiten lijstje.
{signature}
Tja....free pack =) Vorige week nog een Legendary eruit...de befaamde Millhouse!Voutloos schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:31:
Met elke game mode, verslavingachievement rewrite, of BGs uitbreiding zakt de Brawl steeds verder weg op het prioriteiten lijstje.
@Zarhrezz Haha, ik bedoelde prioriteiten vd developers. 
Maar jouw interpratie van mijn zeikpost is positiever, dus beter.
(NB: Ik doe enkel al een jaar enkel BG en Brawl)
Maar jouw interpratie van mijn zeikpost is positiever, dus beter.
(NB: Ik doe enkel al een jaar enkel BG en Brawl)
{signature}
De combinatie 'summon zombie als enemy minion dood gaat' + 'al jouw minions krijgen +1 attack als een minion van jou dood gaat' is echt belachelijk sterk. Ik speelde deathrattle hunter in Duels en had te maken met een haast oneindige stroom aan zombies 1/1, 2/1, 3/1, 4/1 enzovoorts.

Bijna perfect :-)
Ik speel vrijwel alleen battlegrounds. Naar mijn mening veruit de leukste mode van dit spel.Ik speel zelf nog steeds vooral Battlegrounds
[ Voor 41% gewijzigd door Lasteraar op 15-01-2021 09:34 ]
Heb je een decklist?Piet_Piraat7 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 07:51:
De combinatie 'summon zombie als enemy minion dood gaat' + 'al jouw minions krijgen +1 attack als een minion van jou dood gaat' is echt belachelijk sterk. Ik speelde deathrattle hunter in Duels en had te maken met een haast oneindige stroom aan zombies 1/1, 2/1, 3/1, 4/1 enzovoorts.
Morgen komt de mini-expansion Darkmoon Races uit. 4 Legendaries, 1 Epic, 14 Rares en 16 Commons die aan de Darkmoon Faire packs worden toegevoegd. Tevens kun je de gehele collectie (66 kaarten totaal) in één keer kopen voor 2000 gold of €14,99.
En voor wie een goede gelegenheid zoekt om die kaarten te spelen:

Weer een nieuwe editie van de toernooienreeks, hier te vinden.
Ruim de tijd om je matches te spelen, open voor iedere tweaker. Het toernooi gaat van start op vrijdag 5 februari. Hopelijk tot dan.
En voor wie een goede gelegenheid zoekt om die kaarten te spelen:

Ruim de tijd om je matches te spelen, open voor iedere tweaker. Het toernooi gaat van start op vrijdag 5 februari. Hopelijk tot dan.

Nice! Grootste gevaar is een dikke Golden Crackling die als eerste magLasteraar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:32:
[Afbeelding]
Bijna perfect :-)
[...]
Ik speel vrijwel alleen battlegrounds. Naar mijn mening veruit de leukste mode van dit spel.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Nice!the Virtual schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:51:
Morgen komt de mini-expansion Darkmoon Races uit. 4 Legendaries, 1 Epic, 14 Rares en 16 Commons die aan de Darkmoon Faire packs worden toegevoegd. Tevens kun je de gehele collectie (66 kaarten totaal) in één keer kopen voor 2000 gold of €14,99.
En voor wie een goede gelegenheid zoekt om die kaarten te spelen:![]()
[Afbeelding]
Ik ben er weer bij!
mbt de miniset, (voor een f2p) is dit wel echt behoorlijke value.
Het gaat alleen natuurlijk wel ten kosten van mijn gold voor de volgende expansion dus dat bracht me wel aan het twijfelen
Er zijn niet zo heel veel must have kaarten in de mini set en aangezien het 4 legendaries en 1 epic betreft, zou het qua craften ook niet zo heel duur zijn mochten ze toch leuk blijken te zijn.
Ik heb nog zo'n 15 DMF packs staan om open te maken maar mijn DMF collectie is verre van compleet.
Ik neig ernaar om voor de value te gaan en de miniset met gold te kopen en indien het blijkt dat ik daarmee bij de volgende expansion veel minder packs kan kopen dan normaal dan kan ik mijn dust dan alsnog gebruiken.
Louzy#2475
Ik ga hier wel mijn gold in steken. Inclusief de gratis packs in de loop van de cycle kom je al vrij snel aan alle rares, waarna pakjes alleen nog maar dust opleveren. Qua dustwaarde (2060?) levert de set al meer op. Je kunt het ook zo bekijken: gaat 1 random legendary die je gemiddeld voor 2000 gold kunt verwachten je blijer maken dan die 4 in deze set? Ik persoonlijk denk van niet, ik vind dat er best leuke kaarten bij zitten.
Dan heb je ook nog de principiele afweging dat misschien niet wil stimuleren dat ze steeds maar weer meer investering blijven vragen van de spelers. Maar eigenlijk vind ik fixed sets veel fijner dan die random packs, dus dan zou ik liever een statement maken door minder packs te openen.
Dan heb je ook nog de principiele afweging dat misschien niet wil stimuleren dat ze steeds maar weer meer investering blijven vragen van de spelers. Maar eigenlijk vind ik fixed sets veel fijner dan die random packs, dus dan zou ik liever een statement maken door minder packs te openen.
Deze hero mag altijd als eerst :-) Eerst de Parrot, dan de Wolf.Chief schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 01:35:
[...]
Nice! Grootste gevaar is een dikke Golden Crackling die als eerste mag
Alleen een Golden Parrot had het compleet gemaakt
Battleground is gewoon supertof. Merk dat ik er ook steeds beter in wordt.
Ben nu rating 5000 en een beetje. Als ik zie dat de pro's rond het dubbele zitten dan heb ik nog even te gaan....
[ Voor 23% gewijzigd door Lasteraar op 21-01-2021 14:03 ]
Heb afgelopen 3 jaar nauwelijks meer naar Hearthstone omgekeken.
Maar keek wel naar streams van Kripp, Dog, Thijs en andere bekende streamers.
Het spel an sich boeit me nog steeds te weinig maar battlegrounds daarin tegen. Damn! Wat een fun.
Nu een ruim een week bezig en zit inmiddels rond ranking 2000.
Erg leuk en door veel streams te kijken van de profs leer je ook efficiënter spelen.
Ok ok af en toe een tavern brawl voor een gratis pack
Maar keek wel naar streams van Kripp, Dog, Thijs en andere bekende streamers.
Het spel an sich boeit me nog steeds te weinig maar battlegrounds daarin tegen. Damn! Wat een fun.
Nu een ruim een week bezig en zit inmiddels rond ranking 2000.
Erg leuk en door veel streams te kijken van de profs leer je ook efficiënter spelen.
Ok ok af en toe een tavern brawl voor een gratis pack

Zojuist ook maar eens begonnen met Hearthstone. Zijn er tips/guides die jullie voor F2P (vooralsnog) ,om mee te beginnen, aanraden? Jaren geleden geprobeerd, maar daar weet ik weinig meer van haha
Herinneringspost voor het toernooi dat vanaf vrijdag gespeeld wordt; wat meer deelnemers zou zeer welkom zijn.
GoT Hearthstone Standard Open 2021
GoT Hearthstone Standard Open 2021
Ik denk vooral wat filmpjes van de bekendere Twitch streamers kijken.Y.Zigrin schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:24:
Zojuist ook maar eens begonnen met Hearthstone. Zijn er tips/guides die jullie voor F2P
En dat zijn dan: Kripparrian (speelt nu alleen nog maar battlegrounds)
Thijs (speelt alles zo'n beetje, maar is echt 1 van de betere in constructed)
Daarbij de bekende sites:
Hearthpwd.com
https://tempostorm.com/he...pshot/standard/2021-01-26
Waar alle meta's te vinden zijn. O.a ook f2p.
Zelf ben ik van mening dat dit echt een pay to win game is geworden. Voorheen kon je nog met veel spelen flink wat gold sparen om bij een nieuwe uitbreiding minimaal 40 packs er van te kopen. Had je nog de mogelijkheid om 1 of 2 decks te craften die de moeite waren om te spelen.
Maar nu wordt ook dat tegen gehouden.
Enige optie is dan om de beurs te trekken en flink te betalen.
Battlegrounds is daarin tegen wel echt een aanrader. Gewoon daar je tijd en energie in steken. Ipv ranked of arena of
I bad beat my meat by busting my nuts!
Ik ben een F2P player en ervaar dit niet zo.murphylee schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Zelf ben ik van mening dat dit echt een pay to win game is geworden. Voorheen kon je nog met veel spelen flink wat gold sparen om bij een nieuwe uitbreiding minimaal 40 packs er van te kopen. Had je nog de mogelijkheid om 1 of 2 decks te craften die de moeite waren om te spelen.
Maar nu wordt ook dat tegen gehouden.
Enige optie is dan om de beurs te trekken en flink te betalen.
Ja als je de beurs trekt kun je alles spelen wat je wilt en ik niet. Sommige kaarten mis ik en dus kan ik bepaalde decks niet spelen. Soms mis ik 1 of 2 kaarten en dan kan ik ervoor kiezen om ze te craften en het toch te kunnen spelen maar dat moet ik wel goed afwegen.
Maar op dit moment speel ik Pure Paladin, Aggro rogue, Spell/token druid, Moonfang priest (meme), Beast Hunter, Fist Shaman (meme), Control Warlock, Menagerie Warrior, eigenlijk zo'n beetje alles wat ik wil.
(de nieuwe Nzoth-tip the scales- cheese Paladin niet, daar mis ik teveel epics van.)
Ik kan elke expansion zo'n 60 packs openen en sta nu op ca. 3500 gold (en dat is na het kopen van de mini set).
Wat hoeveelheid speeltijd betreft, ik speel wel elke dag maar dat is vaak tussen de 30 en 60 minuten, dus ik denk niet dat het echt veel te noemen is (gemiddeld genomen).
*edit:
Ik haal elke maand diamond 5 en heb 1x de grind naar Legend gedaan
Dat gezegd hebbende, het is mijns inziens niet zozeer pay 2 win als je al een tijdje speelt. Als nieuwe speler met nog bijna niets in je collectie zal het echt wel een stuk moeilijker zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door louzy82 op 04-02-2021 14:53 ]
Louzy#2475
Ik moet zeggen dat het nieuwe gold systeem me eigenlijk wel mee valt. We zitten nog niet aan de volgende set maar IIRC heb ik al weer genoeg bijverdiend voor 50-60 packs, en dat is na aftrek van die mini-expansie. Daar komen dan hopelijk weer een hoop gratis packs bij. Ik was bang dat ik die level 50 niet ging halen, maar daar ben ik al voorbij. Ik heb dat voornamelijk met daily/weekly quests gedaan, net als voorheen. Ik heb gehoord dat het vooral negatief uitvalt als je extra gold wil grinden bovenop je quests.
@Y.Zigrin: Nu je nog niet geïnvesteerd hebt is het wel een goed idee om eerst wat verschillende cardgames te proberen om te kijken welke je het leukst vindt. Los van of Hearthstone F2P wel of niet haalbaar is, concurrenten schijnen wel guller te zijn omdat ze nog marktaandeel proberen af te snoepen.
@Y.Zigrin: Nu je nog niet geïnvesteerd hebt is het wel een goed idee om eerst wat verschillende cardgames te proberen om te kijken welke je het leukst vindt. Los van of Hearthstone F2P wel of niet haalbaar is, concurrenten schijnen wel guller te zijn omdat ze nog marktaandeel proberen af te snoepen.
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.