Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hj06wy6.png

Daar is 'ie dan toch; het jaarlijkse Standard Open toernooi.

Inschrijving is hier; verander je naam op Challonge in je battletag en vermeld je naam ook even in dit topic. Wie echt per se geen Challonge-account wil hebben, kan ik handmatig toevoegen.

Gedetailleerdere informatie is beschikbaar als je met je cursor boven bepaalde stukken tekst gaat staan, of via links naar afbeeldingen.

Na de openingspost een opsomming van de paar wijzigingen ten opzichte van vorig jaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b87rC7g.png
  1. Het toernooi zal worden gestart op vrijdag 5 februari. De inschrijftermijn loopt tot en met 4 februari.
  2. We spelen op de EU-server.
  3. Het format is Conquest, met de kaarten uit Standard.
  4. Er wordt begonnen met een Single Round-robin poulefase. Het aantal spelers per poule wordt later nog bepaald afhankelijk van de totale hoeveelheid deelnemers. Mocht er voor poules van 3 moeten worden gekozen, dan kan er eventueel Double Round-robin van gemaakt worden.
  5. De best scorende spelers per poule gaan door naar een Single Elimination knock-outfase. Ook het aantal spelers per poule dat doorgaat hangt af van het deelnemersaantal. De indeling voor de knock-outfase wordt waarschijnlijk nog met de hand aangepast.
  6. Er wordt gespeeld met 4 decks met 1 ban (best of 5); in de finale 5 decks met 1 ban (best of 7).
  7. Alle decks die een speler in één match gebruikt zijn van verschillende classes. Zayle decks mag je echter zoveel gebruiken als je wilt.
  8. De speeltijd is in principe 3 dagen per ronde; voor de poulefase betekent dit 3 dagen maal het aantal te spelen matches per speler in de poule.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3VTq5yg.png
  1. Classes en eventuele bans worden voorafgaand aan de match doorgegeven aan de tegenstander. Dit kan o.a. via de chat, of met een site als hs.crasher.ch/deckselect/. (dat doe je zo) Je moet de precieze decklists waarmee je die match gaat spelen al hebben uitgekozen voordat de classes zijn doorgegeven. Voor elk Zayle deck selecteer je een class die je niet gebruikt en geef je voordat jullie de bans doen door dat die class zo'n deck is. Ook wanneer een game is gestart met een dergelijk deck geef je dat door.
  2. Spelers moeten zelf met elkaar overeenkomen wanneer ze gaan spelen. Dit tijdstip moet ook in dit topic worden aangekondigd. Is de match niet voor de deadline gespeeld, dan beslist de organisatie wat het gevolg is.
  3. De optie om te mogen spectaten dient aan te staan. Streamen is ook toegestaan, maar overleg even met de andere spelers of ze er een delay op willen hebben.
  4. Zodra de match gespeeld is, vult iemand de uitslag in op Challonge. (dat doe je zo)
  5. Tools zoals Hearthstone Deck Tracker zijn toegestaan, bijvoorbeeld om recordings te maken, mits ze alleen worden gebruikt voor dingen die je ook met pen en papier had kunnen bijhouden.
  6. Als een game in een gelijkspel eindigt, blijven beide decks in de match. Dreigt een match oneindig door te blijven gaan, kunnen de spelers een alternatieve wincondition overeenkomen.
  7. Een disconnect betekent in principe het verliezen van de game die bezig was. Het staat de andere speler vrij om te wachten, en als deze de game stopt, wat het resultaat van die game wordt.
  8. In gevallen waar het reglement niet sluitend is, beslist de organisatie. In uitzonderlijke gevallen kan het reglement zelfs tijdens het toernooi worden aangepast.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9SjtKwx.png
Er zijn bij dit toernooi prijzen beschikbaar voor:
  1. de toernooiwinnaar
  2. een verloting onder alle overige spelers die al hun matches hebben uitgespeeld
Prijswinnaars mogen kiezen voor €10 aan tegoed of artikelen op battle.net, Steam of GOG. (Als je het nog graag op een andere manier wilt ontvangen die voor mij simpel te doen is, is dat ook prima; je kunt altijd even informeren.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cd8tWAK.png
TWEAKERSNAAMBATTLETAG
1.the VirtualtheVirtual#2588
2.louzy82Louzy#2475
3.ismilyfoxSmilyfox#2751
4.MofkeesNeooeN#2211

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IyAMHHA.png
https://challonge.com/GoTHSSO2021

Inschrijven: https://challonge.com/tournaments/signup/gkOKX3dxrK

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5TMgBBp.png
PoulefaseKnockoutfase
ronde 1ronde 2
t/m zaterdag 13 februari14 feb - 16 feb17 feb - 19 feb

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9GBkwcB.png
Organisatie:
Deze mensen leiden het toernooi in goede banen. Hier kun je bij terecht als je vragen hebt, er regels toegepast moeten worden, of iets op Challonge aangepast moet worden.
  • the Virtual
Streams:
Hier kun je video's bekijken van matches die zijn opgenomen en/of live worden uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
Ten eerste: @Kasai is gestopt met Hearthstone, en dan is het logisch om ook te stoppen bij Hearthstone toernooien. Nogmaals bedankt voor alles. :)

Mocht iemand wel zin hebben om mee te helpen bij het organiseren van deze toernooien, dan is dat welkom. Je kunt zelf vrij bepalen tot in hoeverre je je met dingen bezighoudt. Denk aan zaken als scores kunnen invullen/wijzigen op Challonge, meedenken over wat voor toernooien er gehouden gaan worden, of zo af en toe eens een schop onder de kont geven om nou eindelijk eens dat toernooi te laten beginnen. Heb je een goed idee voor een toernooi, dan kun je bijvoorbeeld ook alleen dat toernooi regelen.

Het toernooi is een stuk later dan voorgaande jaren. Ten eerste omdat in de planning voor Year of the Phoenix een mini-expansion was aangekondigd, die dus nu (net als Galakrond's Awakening vorig jaar) op 21 januari uitkomt. Ten tweede waren Evolve Shaman en Miracle Rogue zwaar dominant in de meta, en was niet duidelijk of en wanneer er nog balance changes aan zaten te komen.

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe toernooien? Dan kun je dit korte formulier invullen: Google form. Je kunt dit ook invullen als je juist met rust gelaten wilt worden.

• Zijn er byes te vergeven voor de eerste ronde van de knock-outfase, dan krijgt iemand die in een grotere poule bovenaan is geëindigd de voorkeur boven iemand die dat is geworden in een kleinere poule, zelfs als ze bijvoorbeeld respectievelijk 3-2 en 4-0 hebben gescoord. Dit is om het totaal aantal gespeelde matches zoveel mogelijk gelijk te trekken.

• Bij de indeling van de knock-outfase worden ook poulewinnaars zo evenredig mogelijk verdeeld over de bracket om ze niet meteen tegen elkaar te zetten.

• Er kunnen nep-spelers worden toegevoegd om lege plekken in een poule op te vullen. Normaal zal Challonge 13 spelers over 3 poules verdelen op een 5-5-3 manier. Door lege plekken zo op te vullen, kan hier het veel logischere 5-4-4 van gemaakt worden. Voor die lege plekken moet ik dan wel resultaten invullen (elke match verliezen met 0-0), maar die match wins moeten wel worden genegeerd bij tiebreakers.

• Whizbang maakt geen deel meer uit van Standard, dus die regels gaan alleen nog maar over Zayle.

• De pick&ban-procedure van Deckselect.eu werkt niet meer, dus dat stuk is ook iets aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04 04:56
Ik ben er weer bij!

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:29

Kasai

Legendary

Succes :D

Atlas#22744

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
Ingeschreven!

Blizzard: Smilyfox#21203

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
yo, let's go! :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
De poulefase van het toernooi is nu begonnen en loopt tot en met zaterdag 13 februari. We spelen in een enkele groep van vier spelers. De nummer 4 valt af; de nummers 2 en 3 spelen de halve finale; de winnaar daarvan speelt de finale tegen de nummer 1.

Veel speelplezier, en maak er een paar mooie matches van. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door the Virtual op 05-02-2021 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Succes allen

Ik kan bijna elke avond vanaf 20:00 / 20:30

In principe kan ik ook doordeweeks overdag

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ik kan ook de meeste avonden wel. Bij voorkeur niet op maandag; zondag is ook niet helemaal zeker. Vroeger op de dag kan ook, als ik het maar op tijd weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Iemand vnv of morgen avond een wedstrijd spelen?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ik zou vanavond wel moeten kunnen. Hoog tijd dat er eens wat wordt gespeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
ok!
20:30?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
20:30 staat genoteerd. Misschien dat ik een beetje later ben, maar ik verwacht het niet. Zal ik de stream er weer bij aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Prima, tot vnv

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
De eerste match met 3-2 gewonnen. Wel mooi om te zien dat we elk 4 unieke classes hadden.

Mocht het wat krap worden met inplannen van matches, dan is er ruimte om flexibel met het schema om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
@ismilyfox en ik spelen vnv om 20:30

* Edit
Ik heb met 3-1 gewonnen.

[ Voor 32% gewijzigd door louzy82 op 12-02-2021 21:25 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Morgen om 19:00 speel ik tegen SmilyFox, die later 's avonds tegen NeooeN speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
@Mofkees
Wanneer wil je spelen?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ik speel mijn match tegen NeooeN om 20:30 20:45, weer te volgen via https://www.twitch.tv/the_virtual

[ Voor 6% gewijzigd door the Virtual op 17-02-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Alleen de partij Louzy-NeooeN moet in de poulefase nog gespeeld worden. Echter, die worden al gegarandeerd 2e en 3e in de poule, en er zit geen verschil in die twee plekken voor het verdere verloop van het toernooi. Dat zou dan een potje om niets zijn. Wel zo handig dan om juist niet je plannen te laten zien.

Wellicht valt er iets te verzinnen om wel wat op het spel te zetten, als daar behoefte aan is. Het is natuurlijk ook prima as er gewoon gespeeld wordt, al dan niet met de twee belachelijkste meme-lineups die ooit in welk toernooi dan ook zijn ingezet. :p

• louzy82
ik zal mofkees vragen wat hij wil, ik heb nog wel een meme deck maar wellicht is het fijner om gewoon direct de halve finale tegen elkaar te spelen.

[ Voor 44% gewijzigd door louzy82 op 18-02-2021 10:47 ]

Louzy#2475

• Mofkees
haha meme decks genoeg hier ook natuurlijk :D

Ik kan op zich elke avond 2030 aanbieden... sorry dat het eerder niet goed uitgekomen was.

@louzy82 , roep maar :)

• louzy82
Mofkees schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:09:
haha meme decks genoeg hier ook natuurlijk :D

Ik kan op zich elke avond 2030 aanbieden... sorry dat het eerder niet goed uitgekomen was.

@louzy82 , roep maar :)
Ik kan vnv!

Direct de halve finale spelen maar dan?

[ Voor 72% gewijzigd door louzy82 op 18-02-2021 13:14 ]

Louzy#2475

• Mofkees
ok vanavond 2030 direct de halve finale. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
Poulefase
theVirtualLouzydinsdag 9 februari
PaladinDruidbanned
Bomb WarriorQuest Priestreplaystream0-1
Soul DemonHunterQuest Shamanreplaystream1-1
Bomb WarriorControl Warlockreplaystream2-1
Highlander HunterControl Warlockreplaystream2-2
Highlander HunterQuest Shamanreplaystream3-2
SmilyFoxLouzyvrijdag 12 februari
PaladinShamanbanned
Bomb WarriorQuest Priestreplaystream0-1
Aggro DemonHunter   Control Warlockreplaystream0-2
Highlander HunterAggro Roguereplaystream1-2
Bomb WarriorAggro Roguereplaystream1-3
theVirtualSmilyFoxzaterdag 13 februari
PaladinPriestbanned
Galakrond WarlockSecret Magereplaystream0-1
Whirlkick RogueHighlander Hunter   replaystream1-1
Spell Damage MageEvolve Shamanreplaystream2-1
Galakrond WarlockHighlander Hunterreplaystream3-1
NeooeNSmilyFoxzondag 14 februari
.. .. banned
.. ..
.. ..
.. ..
.. ..
.. .. 3-2
theVirtualNeooeNwoensdag 17 februari
DruidPaladinbanned
E.T.C. OTK WarriorControl Warlockreplaystream1-0
Spell Damage MageControl Warlockreplaystream2-0
Galakrond WarlockHighlander Magereplaystream3-0
Rogue
Halve finale
LouzyNeooeNdonderdag 18 februari
WarlockPaladinbanned
Menagerie WarriorHighlander Magereplaystream0-1
Menagerie WarriorStowaway Roguereplaystream1-1
Quest PriestControl Warlockreplaystream1-2
Quest PriestStowaway Roguereplaystream1-3
Rogue
Finale
theVirtualNeooeNzaterdag 20 februari
WarlockPriestbanned
Cheese PaladinBig Warriorreplaystream1-0
Bomb WarriorHighlander Magereplaystream1-1
Bomb WarriorGalakrond Roguereplaystream2-1
Spell Damage MageBig Warriorreplaystream3-1
Deathrattle HunterBig Warriorreplaystream3-2
Deathrattle HunterGalakrond Roguereplaystream4-2
Warlock

[ Voor 16% gewijzigd door the Virtual op 09-03-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Mooi overzicht virtual.

Succes beide!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Gefeliciteerd virtual!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Tijd voor nog wat meer statistiekjes. Hopelijk krijg ik van @Mofkees ook nog zijn replays, dan kan ik die hier en in de tabel verwerken.

Demon Hunter1-10 bansRogue3-40 bans
- Aggro0-1- Aggro1-1
- Soul1-0- Galakrond0-2
- Stowaway1-1
Druid0-02 bans- Whirlkick1-0
Hunter3-40 bansShaman0-31 ban
- Deathrattle1-1- Evolve0-1
- Highlander2-3- Quest0-2
Mage6-10 bansWarlock5-42 bans
- Highlander2-1- Control3-3
- Secret1-0- Galakrond2-1
- Spell Damage3-0
Warrior5-70 bans
Paladin1-05 bans- Big1-2
- Cheese1-0- Bomb2-4
- E.T.C. OTK1-0
Priest2-22 bans- Menagerie1-1
- Quest2-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Mage heeft veruit het beste gepresteerd?

Paladin is wel ontzettend veel geband anders was dat waarschijnlijk wel een van de topclasses/decks

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Paladin en Mage lijken inderdaad het sterkst. Maar het blijft altijd lastig te zeggen met zo'n relatief kleine steekproef. Als alles even sterk zou zijn en dus elke game 50/50, heb je alsnog best een redelijke kans dat er eentje met zulke cijfers als Mage nu er bovenuit steekt; da's statistiek. Daarnaast kan het nog puur aan de matchups liggen; Mage heeft bijvoorbeeld alleen gespeeld tegen Shaman, Warlock en Warrior.

Eindelijk highlights van de streams gemaakt, dus nu heeft de tabel links naar de individuele game starts die niet verlopen.

Binnenkort weer mijn decklists, plus wat de plannen zijn voor volgende toernooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
goed bezig!

ik ben er sowieso weer bij! :)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ntIVjza.png

LouzySmilyFoxNeooeNNeooeN Ftotaal
Malygos Druidban0-0
Bomb Warrior1-11-12-2
E.T.C. OTK Warrior1-01-0
Galakrond Warlock1-11-0ban2-1
Deathrattle Hunter1-11-1
Highlander Hunter1-11-1
Duel Paladinban0-0
Cheese Paladinban1-01-0
Whirlkick Rogue1-01-0
Soul DemonHunter1-01-0
Spell Damage Mage1-01-01-03-0
totaal3-23-13-04-213-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26

BM

Moderator Spielerij
En we gaan hier verder : GoT Hearthstone Standard Open 2022

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.