Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Een poging om vanaf nu één topic aan te houden voor alle toekomstige toernooien. Deze topicstart wordt later nog verder uitgewerkt.

Actieve toernooien:

Inschrijving geopend:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iqoqNFA.png
Standard Open 2023
Start: donderdag 16 maart

Lopende toernooien:

Afgelopen toernooien:

[ Voor 8% gewijzigd door the Virtual op 07-03-2023 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iqoqNFA.png

https://challonge.com/GoTHSSO2023

Inschrijving: https://challonge.com/tournaments/signup/mr51UDSsCs
(Spelers zonder Challonge account kunnen handmatig worden toegevoegd.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b87rC7g.png
  1. Het toernooi zal worden gestart op donderdag 16 maart. De inschrijftermijn loopt tot en met 15 maart.
  2. We spelen op de EU-server.
  3. Het format is Conquest, met de kaarten uit Standard.
  4. Er wordt begonnen met een Single Round-robin poulefase (afhankelijk van het deelnemersaantal eventueel Double Round-robin), gevolgd door een Single Elimination knock-outfase.
  5. Er wordt gespeeld met 4 decks met 1 ban (best of 5); in de finale 5 decks met 1 ban (best of 7).
  6. Alle decks die een speler in één match gebruikt zijn van verschillende classes. Aan het begin van elke match geven de spelers de classes die ze die match gebruiken aan elkaar door, daarna de bans.
  7. De speeltijd is in principe 3 dagen per ronde; voor de poulefase betekent dit 3 dagen maal het aantal te spelen matches per speler in de poule. De spelers komen zelf onderling overeen wanneer precies ze gaan spelen.
Addendum: Aangezien dit toernooi aardig wat later is gekomen dan voorgaande edities, kan het zijn dat de Standard rotation gebeurt terwijl het toernooi nog bezig is. (Meestal is dat ergens begin april.) In dat geval wordt er in Wild verder gespeeld, maar natuurlijk wel gewoon met dezelfde kaarten voor deckbuilding zoals in Standard van voor de rotation. Hopelijk kan dat worden voorkomen, al dan niet door wat meer vaart te zetten achter het afwerken van de matches.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cd8tWAK.png
TWEAKERSNAAMBATTLETAG
1.the VirtualtheVirtual#2588
2.louzy82Louzy#2475
3.YanivanoYanivano#2825
4.An1mAAn1mA#1336
5.ismilyfoxSmilyFox#21203
6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Om te beginnen: mijn excuses voor het zo laat organiseren van het nieuwe Standard toernooi. Het is er simpelweg niet van gekomen om er eerder mee bezig te gaan. Ik hoop dat het toernooi tijdig kan worden afgewerkt, zonder dat men zich hoeft te haasten. De datum van de rotation is momenteel nog niet bekendgemaakt.

Laat ik dan maar meteen het volgende toernooi aankondigen, dan is dat alvast een stok achter de deur om die wel tijdig te laten aanvangen:
Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/hearthstone_gamepedia/images/d/d0/BOT_914.png/revision/latest/scale-to-width-down/185?cb=20220708141121
Stop Whizbang in je deck, en hij verandert het in 'Whizbang is Wonderful':

Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/hearthstone_gamepedia/images/8/81/Whizbang_the_Wonderful_Choose_Your_Deck.png/revision/latest?cb=20180808005736
Elke keer als je met dit deck een game start, krijg je willekeurig één van de Standard deck recipes om mee te spelen; dat zijn er 2 per class, dus 22 mogelijke decks. Een uitstekende introductie tot een nieuw Standard-jaar met nieuwe kaarten. Slechts deze ene kaart nodig, dus een gelijk speelveld, ongeacht hoeveel pakjes van de nieuwe set je opent.

Het voorlopige plan is om de inschrijving te openen wanneer de datum voor de komende set wordt aangekondigd, en het toernooi te laten starten op het moment dat die set uitkomt. Wie dat wil kan er meteen induiken, maar er komt ook ruim de tijd om je eerst te oriënteren (en om de gelegenheid te geven om eerst het andere toernooi uit te spelen). Meer details volgen hopelijk spoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 23:55
Count me in!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ik heb je er alvast bijgezet, als je maar niet vergeet om je ook op de toernooisite daadwerkelijk in te schrijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
  • Laatst online: 06-06 09:10
Ik heb me zonet ingeschreven, wel weinig animo tot nu toe lijkt het. Joinen allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
the Virtual schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:23:
Ik heb je er alvast bijgezet, als je maar niet vergeet om je ook op de toernooisite daadwerkelijk in te schrijven. :)
Done!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:42
Het valt mij sinds gisteren op dat er erg veel bots spelen..
Elke beurt instant alles spelen en allemaal onlogisch keuzes
Ze geven ook niet op als je ze compleet vernederd _O-

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
Khaelos schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:16:
Het valt mij sinds gisteren op dat er erg veel bots spelen..
Elke beurt instant alles spelen en allemaal onlogisch keuzes
Ze geven ook niet op als je ze compleet vernederd _O-
Dit topic is specifiek voor toernooien voor mede-Tweakers. Het algemene Hearthstone-topic is hier. Ik mag althans hopen dat die bots niet in dit toernooi zitten. ;)
Yanivano schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:42:
Ik heb me zonet ingeschreven, wel weinig animo tot nu toe lijkt het. Joinen allemaal!
Het is helaas de laatste paar jaren aardig rustig qua Hearthstone op dit forum, zowel voor de toernooien als de activiteit in het normale discussiedraadje. Slechts een deelnemer of vier is niet abnormaal meer. Er zijn nog een paar die 'misschien' hebben aangegeven, hopelijk komt er nog wat bij.

De inschrijving loopt nog tot middernacht, daarna starten we. Is er toch nog iemand die dit op tijd ziet en nog aan het twijfelen is: doe mee, een ieder is van harte welkom. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
ik doe mee!

Blizzard: Smilyfox#21203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
We kunnen van start! :)

De eerste fase wordt gespeeld in één poule met alle 5 samen. Degenen die daarin als 2e en 3e eindigen, spelen de halve finale; de nummer 1 plaatst zich direct voor de finale.
De volgende expansion is aangekondigd voor april, maar nog niks specifiekers. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ze dus niet meteen 1 april bedoelen, en we voldoende tijd hebben.
Drie dagen per match, vier matches in de eerste ronde, betekent dus dat de poulewedstrijden liefst op 27 maart allemaal gespeeld zijn. (De volgorde, of wanneer je ze precies hebt gespeeld, maakt niet uit.)

Iedereen heel veel speelplezier, en voorspoedige topdecks toegewenst. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
Ow ow, ik ga nog snel wat decks moeten bouwen :P

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Succes allen, ik moet ook nog even wat decks in elkaar flansen

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ik zit ook nog wat te sleutelen aan een paar extra decks.

Streamen is deze editie voor mij ook weer mogelijk, dus als je laat weten wanneer je speelt, kom ik graag even langs. (Wel met een paar minuten delay op stream, natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Mijn eerste match wordt vanavond tegen An1mA, om 21:00. Ook te volgen via https://www.twitch.tv/the_virtual.

edit: Met 3-0 kunnen winnen, maar vooral de tweede moest van ver komen. Een Unleash Fel uit wanhoop voor maar 1 health blijkt me precies te redden.

[ Voor 50% gewijzigd door the Virtual op 19-03-2023 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Wil er iemand vnv een potje spelen? om 20:30

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ik speel vanavond om 20:30 tegen Yanivano; wederom via stream te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
vanavond om 20:30 iemand tijd en zin om een match te spelen?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ik heb wel weer tijd, maar ik wil ook anderen de gelegenheid geven om wat matches af te werken. Dus als niemand anders kan, prima. Of als dat nog kan qua tijd kunnen we spelen nadat je die match hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
zondag avond?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Zondagavond een nieuwe poging, is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
In eerste instantie had ik vandaag gepland als laatste speeldag van de eerste fase; maar het mag duidelijk zijn dat met nog 7 van de 10 wedstrijden te spelen, we dat niet gaan halen.

Het zal dus waarschijnlijk nog een paar dagen langer moeten duren. Er is nog steeds geen datum voor het nieuwe seizoen, dus hopelijk lopen we nog niet tegen problemen aan. Blijkt het nog steeds moeilijk om een match in te plannen, meld het vooral.

Met SmilyFox ben ik in ieder geval al overeen gekomen om ergens vanavond te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
ik kan vnv ook een match spelen als iemand wil

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ga nu beginnen tegen SmilyFox, stream weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Poulefase
theVirtualAn1mA
DeathKnightPaladinbanned
Questline HunterFrost Aggro DeathKnight   replay & stream1-0
Spell DemonHunterFrost Aggro DeathKnightreplay & stream2-0
Dragon PaladinCurse Imp Warlockreplay & stream3-0
Mage
theVirtualYanivano
HunterPriestbanned
Undead PriestFrost Aggro DeathKnightreplay & stream0-1
Curse Imp WarlockBig Beast Hunterreplay & stream1-1
Celestial Ramp Druid   Big Beast Hunterreplay & stream2-1
Undead PriestBig Beast Hunterreplay & stream3-1
Mage
An1mASmilyFox
.. .. 3-0
theVirtualSmilyFox
DeathKnightPaladinbanned
Big Beast HunterUnholy DeathKnightreplay & stream1-0
Enrage WarriorUndead Priestreplay & stream2-0
Mill PriestCurse Imp Warlockreplay & stream2-1
Mill PriestUndead Priestreplay & stream3-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Ben vanavond online, als 1 van mijn tegenstanders ook kan?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
Jongens, het spijt me zeer, maar ik denk niet dat ik mijn matchen afgewerkt ga krijgen.. Ik vind momenteel gewoon geen tijd en vrees dat ik forfait ga moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravendusk19
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-04-2023
Hallo, ik zocht op google op een Hearthstone toernooi met Nederlandse deelnemers rn vond dit topic. Ik zie dat jullie nu bezig zijn, mocht er nog een toernooi worden gehouden lijkt het me leuk om deel te nemen.

IG: Ravendusk#21933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ravendusk19 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:40:
Hallo, ik zocht op google op een Hearthstone toernooi met Nederlandse deelnemers rn vond dit topic. Ik zie dat jullie nu bezig zijn, mocht er nog een toernooi worden gehouden lijkt het me leuk om deel te nemen.

IG: Ravendusk#21933
:w
Het toernooi dat momenteel bezig is, wordt één keer per jaar gehouden. Dus dat wordt nog wel eventjes wachten.

Ik ga echter ook binnenkort een extra toernooi opzetten rond de Whizbang-kaart, zoals hier beschreven. Ik wil wel een langere inschrijvingstermijn hebben dan de late aankondiging van de releasedatum toelaat, dus dat toernooi begint nog niet meteen op de 11e.
Het wordt wel een toernooi waar iedere deelnemer een oude legendary nog moet hebben, of bereid moet zijn deze te craften. Ik zal nog eens een keer de deck-share optie uittesten; dan zou er in theorie in elke poule een speler kunnen zijn die hem niet hoeft te craften.

Als het goed in de smaak valt, kan zo'n Whizbang-toernooi natuurlijk makkelijk vaker worden gehouden. Verder staat het een ieder hier vrij om zelf iets op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Yanivano schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:25:
Jongens, het spijt me zeer, maar ik denk niet dat ik mijn matchen afgewerkt ga krijgen.. Ik vind momenteel gewoon geen tijd en vrees dat ik forfait ga moeten geven.
Jammer, maar andere zaken gaan natuurlijk voor. In dat geval kan ik binnenkort de rest van je matches op 0-3 zetten.

Dat zou betekenen dat in de poulefase alleen nog twee matches van Louzy gespeeld moeten worden; tegen An1mA en tegen mij. Daarna nog de halve finale en finale. Inmiddels is bekend dat de nieuwe set en rotation op 11 april komen, dus het zou erg fijn zijn als dat allemaal nog tijdig gespeeld kan worden. Zeker met het oog op kaarten die in de nieuwe Core Set balance changes krijgen.

Om alvast de planning wat makkelijker te maken: ik ben op de komende avonden alleen 3 april niet beschikbaar. De rest kan ik allemaal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Blizzard geeft met de recente patch alvast een voorproefje op het nieuwe jaar met wat balance changes:
• Een aantal generfde kaarten die komend jaar niet in Standard terugkeren, hebben alvast die nerfs ongedaan gekregen. Zie de lijst hier: [https://hearthstone.blizz...23934449/26-0-patch-notes], onder het kopje 'Card Balance Updates'.
• Ook zijn buffs voor de volgende Core Set al doorgevoerd. Die vind je hier terug: [https://bnetcmsus-a.akama...2BQD2E3K1679514150499.jpg], de linker helft 'Returning to Core' is het relevante gedeelte voor dit toernooi.
• Verder zijn de golden Death Knight Core Set kaarten die per abuis aan iedereen zijn gegeven, weer teruggenomen. Nu moet je ze weer unlocken net zoals bij de andere classes. Wel moet je die in je decks dus waarschijnlijk even vervangen door de normale versie.

De resterende matches van Yanivano heb ik inmiddels op 0-3 gezet. Daarmee komt nu vast te staan dat SmilyFox helaas is uitgeschakeld, en de overige drie zich plaatsen voor de volgende ronde.
Louzy en ik doen een nieuwe poging om onze match, de laatste die nog moet in de poule, te spelen 21:00 21:30 vanavond morgenavond. Op het spel staat nog de rechtstreekse finaleplaats. Ik heb alvast geprobeerd wat de mogelijke resultaten kunnen zijn, en als ik niks verkeerd heb ingevoerd, zijn die als volgt:
• Wint Louzy met 3-0 of 3-1, dan eindigt An1mA bovenaan in de poule.
• In de andere gevallen, ben ik de eerste zekere finalist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Vanavond bleek toch helaas niet goed uit te komen qua tijd. We proberen het nogmaals morgenavond, maar Louzy heeft ook de mogelijkheid geopperd om de match op te geven. Een paar opties ter voorbeeld:
• Alle matches gaan gewoon door als gepland.
• Louzy slaat zijn match tegen mij over, en gaat meteen door met de halve finale tegen An1mA.
• Louzy trekt zich geheel terug uit het toernooi; in dat geval mag SmilyFox zijn plaats in de halve finale overnemen.

Ook meteen maar even een ping naar @louzy82, voor het geval je snel duidelijkheid kunt scheppen. Zeker als SmilyFox bijvoorbeeld plotseling nog niet klaar blijkt te zijn met het toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
the Virtual schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:02:
Vanavond bleek toch helaas niet goed uit te komen qua tijd. We proberen het nogmaals morgenavond, maar Louzy heeft ook de mogelijkheid geopperd om de match op te geven. Een paar opties ter voorbeeld:
• Alle matches gaan gewoon door als gepland.
• Louzy slaat zijn match tegen mij over, en gaat meteen door met de halve finale tegen An1mA.
• Louzy trekt zich geheel terug uit het toernooi; in dat geval mag SmilyFox zijn plaats in de halve finale overnemen.

Ook meteen maar even een ping naar @louzy82, voor het geval je snel duidelijkheid kunt scheppen. Zeker als SmilyFox bijvoorbeeld plotseling nog niet klaar blijkt te zijn met het toernooi.
Ik denk dat het beter is als ik me helemaal terug trek.

Ik vind het erg vervelend voor jullie, excuus daarvoor.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Het is niet anders. Het blijft tenslotte een spelletje, en genoeg dingen gaan gewoon voor. Ik kan het mezelf ook absoluut aanrekenen dat alles zo laat is opgezet en dat er daardoor veel minder tijd voor was dan er had kunnen zijn.

Alsnog bedankt voor de deelname, dat er nog interesse is voor deze toernooien. Ik hoop dat de wel gespeelde potten in ieder geval vermakelijk zijn geweest.

Uitslagen zijn ingevoerd, met dus nu een halve finale tussen @ismilyfox en @An1mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Morgen om 20:00 gaan we de halve finale spelen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
De patch met het nieuwe Standard-jaar is gekomen, en dat heeft wel op een paar manieren invloed op het toernooi zoals dat nu verder wordt gespeeld:

• Kaarten die je gratis had omdat ze in de Core Set zaten, maar uit de vernieuwde Core Set zijn gehaald, heb je dus mogelijk niet meer. Zie [hier] de lijst met verdwenen kaarten, en voor het gemak [hier] de volledige Hydra Core Set.

• Kaarten met Discover en random generation zullen je nu allerlei Wild-kaarten kunnen geven die je hiervoor niet kon krijgen. Daardoor hadden we bijvoorbeeld de aparte situatie dat aan het begin van het toernooi Evolve Shaman een slecht deck was, gedurende een paar dagen een uitstekend deck wegens de unnerf van Goldshire Gnoll, en nu waarschijnlijk weer een stuk slechter is omdat je met Snowfury Giant daadwerkelijk een 11-cost minion hebt (en de mana costs daarboven zijn ook niks beter).

• Wild heeft een paar kaarten op de banlist, waar we voor zover ik kan zien niet omheen kunnen. In mijn geval treft dat bijvoorbeeld Switcheroo, die voorkwam in mijn Priest deck tegen SmilyFox en een gepland 2e Priest deck tegen Louzy. Gelukkig is de line-up die ik voor de finale had klaarliggen wel intact gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
We spelen de finale morgenavond om 20:00.

Mijn plan om het toernooi verder te spelen alsof er geen rotation was, laten we maar varen. Gewoon Standard zoals het nu is; zo is de halve finale ook gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aelo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-01 18:54
bump. DM voor friendlies of toernoeien
Pagina: 1