Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K6g47bb.png

Warempel, zowaar nog eens echt een keer een toernooi buiten een jaarlijks Standard Open.
We houden het voorlopig simpel; we spelen eens een toernooitje Wild in plaats van Standard. Voor de rest blijft vrijwel alles hetzelfde.
DeckSelect.eu werkt nog steeds niet, dus dat punt in het reglement is iets aangepast.

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe toernooien? Volg dan deze link: Google form. Word je helemaal gestoord van advertenties en wil je met rust gelaten worden? Volg dan ook die link. :p

Gedetailleerdere informatie is beschikbaar als je met je cursor boven bepaalde stukken tekst gaat staan, of via links naar afbeeldingen.

Inschrijving is hier; verander je naam op Challonge in je battletag en vermeld je naam ook even in dit topic. Wie echt per se geen Challonge-account wil hebben, kan ik handmatig toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b87rC7g.png
  1. Het toernooi zal worden gestart op zaterdag 19 september. De inschrijftermijn loopt tot en met 18 september.
  2. We spelen op de EU-server.
  3. Het format is Conquest, met de kaarten uit Wild.
  4. Er wordt begonnen met een Single Round-robin poulefase. Het aantal spelers per poule wordt later nog bepaald afhankelijk van de totale hoeveelheid deelnemers. Mocht er voor poules van 3 moeten worden gekozen, dan kan er eventueel Double Round-robin van gemaakt worden.
  5. De best scorende spelers per poule gaan door naar een Single Elimination knock-outfase. Ook het aantal spelers per poule dat doorgaat hangt af van het deelnemersaantal. De indeling voor de knock-outfase wordt waarschijnlijk nog met de hand aangepast.
  6. Er wordt gespeeld met 4 decks met 1 ban (best of 5); in de finale 5 decks met 1 ban (best of 7).
  7. Alle decks die een speler in één match gebruikt zijn van verschillende classes. Whizbang en Zayle decks mag je echter zoveel gebruiken als je wilt.
  8. De speeltijd is in principe 3 dagen per ronde; voor de poulefase betekent dit 3 dagen maal het aantal te spelen matches per speler in de poule.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3VTq5yg.png
  1. Classes en eventuele bans worden voorafgaand aan de match doorgegeven aan de tegenstander. Dit kan o.a. via de chat, of met een site als hs.crasher.ch/deckselect/. Je moet de precieze decklists waarmee je die match gaat spelen al hebben uitgekozen voordat de classes zijn doorgegeven. Gebruik je een online tool, dan kun je voor elk Whizbang of Zayle deck een class selecteren die je niet gebruikt en, voordat jullie de bans doen, doorgeven dat die class zo'n deck is. Ook wanneer een game is gestart met een dergelijk deck geef je dat door.
  2. Spelers moeten zelf met elkaar overeenkomen wanneer ze gaan spelen. Dit tijdstip moet ook in dit topic worden aangekondigd. Is de match niet voor de deadline gespeeld, dan beslist de organisatie wat het gevolg is.
  3. De optie om te mogen spectaten dient aan te staan. Streamen is ook toegestaan, maar overleg even met de andere spelers of ze er een delay op willen hebben.
  4. Zodra de match gespeeld is, vult iemand de uitslag in op Challonge. (dat doe je zo)
  5. Tools zoals Hearthstone Deck Tracker zijn toegestaan, bijvoorbeeld om recordings te maken, mits ze alleen worden gebruikt voor dingen die je ook met pen en papier had kunnen bijhouden.
  6. Als een game in een gelijkspel eindigt, blijven beide decks in de match. Dreigt een match oneindig door te blijven gaan, kunnen de spelers een alternatieve wincondition overeenkomen.
  7. Een disconnect betekent in principe het verliezen van de game die bezig was. Het staat de andere speler vrij om te wachten, en als deze de game stopt, wat het resultaat van die game wordt.
  8. In gevallen waar het reglement niet sluitend is, beslist de organisatie. In uitzonderlijke gevallen kan het reglement zelfs tijdens het toernooi worden aangepast.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9SjtKwx.png
Er zijn bij dit toernooi prijzen beschikbaar voor:
  1. de toernooiwinnaar
  2. een verloting onder alle overige spelers die al hun matches hebben uitgespeeld
Prijswinnaars mogen kiezen voor €10 aan tegoed of artikelen op battle.net, Steam of GOG. (Als je het nog graag op een andere manier wilt ontvangen die voor mij simpel te doen is, is dat ook prima; je kunt altijd even informeren.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cd8tWAK.png
TWEAKERSNAAMBATTLETAG
1.the VirtualtheVirtual#2588
2.louzy82Louzy#2475
3.StormGuardianValhallaHero#2399

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IyAMHHA.png
https://challonge.com/GoTHSWO2020

Inschrijven: https://challonge.com/tournaments/signup/dqYKNO1hGN

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5TMgBBp.png
Het precieze tijdschema wordt bekend gemaakt zodra het toernooi is gestart en de definitieve indeling vastligt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9GBkwcB.png
Organisatie:
Deze mensen leiden het toernooi in goede banen. Hier kun je bij terecht als je vragen hebt, er regels toegepast moeten worden, of iets op Challonge aangepast moet worden.
  • the Virtual
  • (Mochten er nog mensen bereid zijn om mee te helpen, dan zijn die welkom.)
Streams:
Hier kun je video's bekijken van matches die zijn opgenomen en/of live worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04 04:56
Goed bezig!

Ik heb me bij deze ingeschreven.

Het zal voor mij waarschijnlijk vooral een Whizbang fest worden maar ik zal eens wat rondkijken voor leuke wild decks.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:58

Thompson

Beeromaniac

Is er een indicatie van de tijd waarop gespeeld gaat worden? Ik kan namelijk enkel tussen 12:00 en 20:00.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
De tijd waarop je speelt wordt per match onderling afgesproken. Zelf kan ik wel redelijk flexibel zijn in beschikbaarheid, maar de meeste potjes in vorige toernooien werden 's avonds gespeeld, dus ik weet niet hoe dat voor anderen gaat liggen.

Is er misschien een kans dat er een dag bijzit waarop je wel wat later kunt? Dan zou je kunnen proberen meerdere potjes op die ene avond in te plannen. Anders wordt het vragen wie er wel wat vroeger op de avond kunnen (ik hoop en verwacht de meeste mensen wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormGuardian
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik moet zelf nog bekijken of ik voldoende tijd hiervoor heb. Wel wil ik zeggen dat het handiger is om dit te pinnen in plaats van de open standard en laatstgenoemde op slot te zetten.

• the Virtual
Mijn gedachte was dat mensen wat sneller over de pins heen kijken, omdat daar doorgaans niet zo veel verandert. Dan valt een nieuw topic in de non-pins hopelijk wat meer op. (Maar ja, dan moet ik natuurlijk wel voor wat meer activiteit in het topic zorgen zodat het redelijk bovenaan blijft.) Waarschijnlijk moet ik voortaan ook gewoon een tijdje na afloop van een toernooi het topic laten ontpinnen zonder dat er meteen een vervanger is.

Hoe dan ook, ik zal het verzoek om deze te laten pinnen zo verzenden.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

en bij deze gestucky'd

• the Virtual
Het is inmiddels zaterdag, en het is me helaas niet gelukt om de teller verder te krijgen dan drie deelnemers. Hopelijk de volgende keer beter, maar ondertussen gaan we gewoon lekker spelen.

Omdat we maar drie spelers hebben, kan de structuur van het toernooi wat eenvoudiger worden aangepast aan de wensen van de deelnemers. Mijn suggestie:
• Beginnen met double round-robin in één poule; 4 decks, 1 ban. (Iedereen speelt twee best-of-5 matches tegen elke medespeler.)
• De nummers 1 en 2 van de poule spelen een best-of-7 finale. (5 decks, 1 ban)

Indien daar behoefte aan is, is er genoeg ruimte voor aanpassingen. Zo kan er een korte tiebreaker-match worden ingevoerd als de nummer 3 in match-wins gelijk eindigt met nummer 2 (en 1?). Ook kunnen we iemand die met groot verschil de poule wint, de finale laten beginnen met een 1-0 voorsprong in games, in plaats van weer met een schone lei te moeten beginnen. Zegt u het maar, zowat alles mag anders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Het maakt me niet zoveel uit

Je suggestie lijkt me prima, zo ook die van de tiebreak

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormGuardian
Double round-Robin is wat mij betreft okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik heb vnv en morgen avond tijd om een wedstrijd te spelen, liefst vanaf ca. 20:30

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
Woensdagavond komt me niet geweldig goed uit, dus ik zou op zich voor vanavond wel willen reserveren. Problemen met de stream zouden verholpen moeten zijn, dus die zou ik ook wel aan willen gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Eerste match gaat zo van start tussen Louzy en mij, ook te volgen via https://www.twitch.tv/the_virtual/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormGuardian
Ik heb morgenavond waarschijnlijk wel tijd vanaf 20.30. Dan probeer ik wel een wedstrijd te spelen.

• louzy82
StormGuardian schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:18:
Ik heb morgenavond waarschijnlijk wel tijd vanaf 20.30. Dan probeer ik wel een wedstrijd te spelen.
Ik zou deze graag willen spelen aangezien morgen en overmorgen mij niet uitkomen.

Louzy#2475

• louzy82
the Virtual schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:27:
Eerste match gaat zo van start tussen Louzy en mij, ook te volgen via https://www.twitch.tv/the_virtual/.
Deze match heb ik trouwens met 3-0 verloren
De 2 pot duurde welgeteld 4 beurten (coin muckmorpher into Y'Shaarj into Scrapyard Collosus into concede :F)

Louzy#2475

• louzy82
Stormguardian/valhalla en ik gaan nu beginnen

Louzy#2475

• StormGuardian
Deze match heb ik met 2-3 verloren. 1 HP verwijderd van de laatste win in game 5. Vanaf overmorgen ben ik beschikbaar.

• the Virtual
Zullen we dan vrijdagavond rond 20:30 aan onze eerste match beginnen?

• louzy82
StormGuardian schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:03:
Deze match heb ik met 2-3 verloren. 1 HP verwijderd van de laatste win in game 5. Vanaf overmorgen ben ik beschikbaar.
That was wild!

inderdaad, 1 luttele hp, over Reno value gesproken :9

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
StormGuardian en ik gaan inderdaad om 20:30 spelen.

• the Virtual
Poulefase
theVirtualLouzydinsdag 22 september
DruidDruidbanned
Discard WarlockHighlander Hunter   replaystream1-0
Big ShamanOdd Paladinreplaystream2-0
Thief RoguePogo Roguereplaystream3-0
ValhallaHeroLouzywoensdag 23 september
MagePriestbanned
Highlander HunterOdd Paladinreplaystream0-1
Aggro DruidOdd Druidreplaystream1-1
Aggro Demon Hunter   Odd Druidreplaystream1-2
Highlander HunterHighlander Hunterreplaystream2-2
Aggro Demon HunterHighlander Hunterreplaystream2-3
theVirtualValhallaHerovrijdag 25 september
PriestShamanbanned
Big ShamanOdd Paladinreplaystream0-1
Aggro DruidSecret Magereplaystream1-1
Discard WarlockHighlander Hunterreplaystream2-1
Big ShamanSecret Magereplaystream2-2
Big ShamanHighlander Hunterreplaystream3-2
theVirtualLouzyzondag 27 september
ShamanMagebanned
Malygos DruidOdd Paladinreplaystream0-1
Highlander PriestOdd Druidreplaystream1-1
Malygos DruidOdd Druidreplaystream2-1
Discard WarlockOdd Druidreplaystream3-1
Hunter
LouzyValhallaHerodinsdag 29 september
PaladinMagebanned
Secret MageDiscard Warlockreplaystream1-0
Highlander HunterOdd Paladinreplaystream1-1
Highlander HunterBig Shamanreplaystream1-2
Highlander HunterDiscard Warlockreplaystream1-3
Whizbang
theVirtualValhallaHerodonderdag 1 oktober
ShamanMagebanned
Discard WarlockDiscard Warlockreplaystream1-0
Highlander PriestOdd Paladinreplaystream2-0
Spiteful DruidBig Shamanreplaystream[1] pt.23-0
Tiebreaker
ValhallaHeroLouzyzaterdag 3 oktober
ShamanPriestbanned
Odd PaladinOdd Paladinreplay (t7)stream1-0
Discard WarlockOdd Paladinreplaystream2-0
Secret MageEvolve Shamanreplaystream2-1
Secret MageOdd Paladinreplaystream2-2
Secret MageSecret Magereplaystream3-2
Finale
theVirtualValhallaHerozaterdag 10 oktober
PriestShamanbanned
Discard WarlockSecret Magereplaystream0-1
Odd ShamanOdd Paladinreplaystream0-2
Holy Wrath PaladinDiscard Warlockreplaystream0-3
Holy Wrath PaladinHighlander Hunterreplaystream1-3
Discard WarlockHighlander Hunterreplaystream2-3
Pirate WarriorHighlander Hunterreplaystream3-3
Odd ShamanHighlander Hunterreplaystream4-3

[1] In dit stuk zit op 26:02 een error die de video-player doet stoppen; verversen en naar 26:03 gaan werkt wel gewoon.

[ Voor 65% gewijzigd door the Virtual op 15-10-2020 02:39 ]

• louzy82
Wederom een spannende match!

Moeten wij nu nog virtual?

Louzy#2475

• the Virtual
We hebben nu de eerste helft gehad, dus iedereen speelt nog een keer tegen de andere twee. Het hoeft echter niet in dezelfde volgorde.

Ik zou moeten kunnen spelen op zondag, dinsdag en vanaf donderdag.

Met het oog op de huidige situatie: als ValhallaHero van Louzy verliest, zijn Louzy en ik door naar de finale, ongeacht de andere twee uitslagen. Misschien wel zo handig om die match dan niet als eerste van de drie te laten spelen. Zul je zien dat wij dan nog een match om niks moeten spelen, voor de finale. Lekker line-ups verborgen houden en de 4x Whizbang mirror match houden. :p

Dus Louzy, wij zondagavond spelen?
edit: We spelen inderdaad zondag 20:30 weer.

[ Voor 4% gewijzigd door the Virtual op 26-09-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
3-1 verloren

@StormGuardian kun je maandag of dinsdag avond?

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StormGuardian
Doe maar dinsdagavond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
In de patch die naar ik aanneem vandaag gaat uitkomen zitten ook twee kaartnerfs:

Tortollan Pilgrim
Old: Battlecry: Discover a copy of a spell in your deck and cast it with random targets. →
New: Battlecry: Discover a spell in your deck and cast it with random targets.

Guardian Animals
Old: [Cost 7] →
New: [Cost 8]

visual

Dit is vooral van belang voor Louzy, die Odd Druid in zijn line-up had. Het was ook mijn gebande Druid deck in de eerste match, maar ik heb al wel meer decks gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
valhalla / stormguardian en ik gaan zo beginnen

*edit
3-1 verloren..... |:(

[ Voor 25% gewijzigd door louzy82 op 29-09-2020 21:28 ]

Louzy#2475

• StormGuardian
@the Virtual Wanneer zullen het laatste potje van de poule spelen?

• the Virtual
Vanaf donderdag kan ik elke avond wel. Het zou wel zo handig zijn als we voor de match er al uit zijn wat we willen m.b.t. een eventuele tiebreaker om de tweede plaats.

• StormGuardian
Gegeven voorkeur organisatie korte tiebreaker: bo3 (2 bans)? Het maakt mij verder weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Het maakt mij ook niet zoveel uit, alles is goed

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormGuardian
@the Virtual wanneer wil je spelen, vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Is goed. 21:00?

edit: Het wordt inderdaad 21:00.

[ Voor 62% gewijzigd door the Virtual op 01-10-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
De Double Round-robin is gespeeld. De tabel met matches is ook up-to-date, inclusief de paar voorheen ontbrekende replays.

StormGuardian en Louzy staan nu allebei op 1-3 in matchscore, en beiden lijken bereid een tiebreaker te spelen. De suggestie voor 4 decks 2 bans vind ik ook prima, maar de precieze invulling laat ik zoveel mogelijk aan jullie twee over.

[ Voor 5% gewijzigd door the Virtual op 02-10-2020 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Stormguardian en ik spelen zometeen, (ik gok over een minuut of 10 ongeveer)
wederom Bo5 met 1 ban

*edit 3-2 voor Stormguardian

1e match Odd Paladin mirror 1-0
2e match Discard Warlock - Odd paladin 2-0
3e match Secret Mage - Evolve Shaman 2-1
4e match Secret Mage - Odd Paladin 2-2
5e match Secret Mage mirror 3-2

Leuke matches, vol met prachtige misplays leermomenten

Bedankt voor de organisatie en succes beide in de finale.

[ Voor 94% gewijzigd door louzy82 op 04-10-2020 09:27 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormGuardian
Yes jij ook bedankt voor de tiebreaker.
Wanneer zullen wij de finale spelen @the Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
StormGuardian schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:17:
Yes jij ook bedankt voor de tiebreaker.
Wanneer zullen wij de finale spelen @the Virtual
Vanaf donderdag is elke avond deze week voor mij prima. Kies maar een dag en tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormGuardian
Zaterdag 21.00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Staat genoteerd. Tot dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
Het werd behoorlijk zweten, maar ik heb een 0-3 achterstand toch nog kunnen ombuigen tot een 4-3 overwinning in de finale.

StormGuardian en Louzy, hartelijk bedankt voor het meespelen. Het is natuurlijk dankzij jullie dat het toernooi door kon gaan, en ik hoop dat jullie er plezier aan hebben gehad. Qua prijzen is het simpel: twee inschrijvingen, twee prijzen beschikbaar. Ik hoor nog wel van jullie wat je wil hebben.

Ook bedankt aan @Kasai, die afscheid heeft genomen van de organisatie. Helaas voor ons is hij succesvol afgekickt van Hearthstone. Het beste gewenst. :w

Zoals de afgelopen paar jaar staat er voor begin 2021 weer een Standard Open in de planning. Ergens daarna wil ik een nieuwe poging doen om wat op te zetten buiten de Standard Opens om, waarschijnlijk met een Whizbang-only toernooi (of Whizbang + Zayle). Hopelijk trekken deze twee toernooien weer wat meer deelnemers aan. Feedback en suggesties zijn nog altijd welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Gefeliciteerd!
Spanning en sensatie in de finale dus, dat is het mooiste!

Ik ben er volgende keer zeker weer bij.
Ook bij een whizbang toernooi, dat leek me al een super idee vanaf het moment dat die kaart uitgebracht is

Nogmaals bedankt voor de organisatie!

[ Voor 8% gewijzigd door louzy82 op 11-10-2020 09:06 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StormGuardian
Hopelijk de volgende keer meer deelnemers.

Alsnog bedankt voor de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ter afsluiting mijn decklists dit toernooi:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pFcykVR.png

Louzy 1ValHero 1Louzy 2ValHero 2ValHero Ftotaal
Odd Druidban0-0
Aggro Druid1-01-0
Malygos Druid1-11-1