Dat heeft te maken dat ondanks je geschuif de ick altijd bij je vrouw zal uitkomen.haar salaris zal altijd lager blijven schat ik. Heb ik ook een jaar gehad. Gewoon betalen en ontvangen dus.Sport_Life schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:58:
Ik begrijp iets niet helemaal. Via de voorlopige teruggaaf heb ik 300 euro teveel ontvangen. Mijn vrouw verdient iets minder, dus ontvangt zij Inkomensafhankelijke combinatiekorting van 2.801 euro. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar de verdeling zo te doen dat zij of ik het saldo van 2500 euro ontvangt. In plaats daarvan betaal ik 300 en ontvangt zij 2800. Hoe krijg ik het voor elkaar dit te salderen?
We wonen samen en het kind is van ons beide.
Nee dat klopt niet. Je krijgt beiden een voorlopige teruggaaf afzonderlijk, niet gezamenlijk. Als zijn vrouw die niet heeft gehad en de ick komt bij haar terecht dan krijgt ze dat in 1 keer.Barrycade schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 00:06:
Je heb toch /jullie hebben te veel ontvangen? Dan zal je dus niet die 2800 kunnen beuren...
Best wel logisch toch?
Heb dezelfde situatie 1 jaar gehad. Ik verdiende altijd een paar tientjes minder dus alles kwam via mij terug. Bij de aangifte kreeg ik dan nog eens 1k ofzo, maar toen was ik over het inkomen van m'n vrouw gegaan en klopte het dat jaar niet meer. Kreeg je met geen mogelijkheid verdeeld via de aangifte.
Ik moest 5k betalen en zij kreeg er toen 6.5k terug.....