Is dat niet het verzamelinkomen voor 2018? Of heb je gewoon de aangifte ingevuld?Gaddoman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:03:
In mijn belastingdienst staat dat op 15 maart 2018 mijn verzamelinkomen in vastgesteld op basis van mijn aangifte. Erbij staat dat ik hierover nog een definitieve aanslag zal ontvangen of al ontvangen heb. Weet iemand misschien hoelang het duurt vanaf de datum (15 maart 2018) dat je verzamelinkomen in vastgesteld op basis van je aangifte.
Nee ik heb gewoon me aangifte ingevuld voor het jaar 2017...
Je verzamelinkomen is nodig voor je toeslagen vast te stellen. Maar het wordt pas definitief als je je definitieve aanslag hebt ontvangen. En dat kan wel een jaar duren.
Anoniem: 992889
Ik denk dat het verzamelinkomen is vastgesteld voor 2018 (aan de hand van 2017). Dan kopiëren ze gewoon vorige bedrag. dat kun je handmatig veranderen. Als je inderdaad geen toeslagen krijgt is dat al minder van belang.
Anoniem: 1065555
De datum is naar aanleiding van je eigen aangifte.op het moment dat de belastingdienst een aanslag verstuurd veranderd de datum.
Ja dit kan je op Mijntoeslagen veranderen. Bij mij werd het voor 2018 foutief vastgesteld op basis van mijn veel lagere inkomen in 2016, ipv dat van 2017, dus dat heb ik heel snel moeten corrigeren gezien ik inene weer zorgtoeslag kreeg en daar helemaal geen recht op heb. Heb 1 termijn gekregen en die ook weer teruggestort toen de Belastingdienst daar bericht over gaf.Anoniem: 992889 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:12:
Ik denk dat het verzamelinkomen is vastgesteld voor 2018 (aan de hand van 2017). Dan kopiëren ze gewoon vorige bedrag. dat kun je handmatig veranderen. Als je inderdaad geen toeslagen krijgt is dat al minder van belang.
I have stability. The ability to stab.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht namelijk dat dit bericht een link had met mijn aanslag die ik nog niet heb gekregen maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Normaal krijg ik mijn aanslag altijd eind april/begin mei.... tot op heden niks gehoord helaas. Probeer er nog steeds achter te komen wat de gedachte gang van de belastingdienst is omtrent de tijdigheid. Blijf het namelijk vreemd vinden dat iemand die op 10 april 2018 aangifte doet eerder bericht kan krijgen dan iemand die heb al op 1 maart 2018 doet. Zou er dan niemand die bij de belastingdienst werkt weten hoe dit precies in zijn werking gaat.
Net bericht; dagtekening 4 mei.
Nog geen bericht gekregen, maar wanneer ik inlog staat er een definitieve aanslag 2017 met dagtekening 7 mei. Dat is snel.
Hier inderdaad zowaar ook al bericht gekregen met eveneens dagtekening vier mei. Dat is een heel stuk sneller dan vorig jaar 
Ik weet niet meer precies wanneer ik aangifte heb gedaan, maar volgens mij al vrij vlot nadat het kon, wat ik eigenlijk elk jaar doe.
Normaal krijg ik ergens in juni bericht, maar dit jaar dus relatief erg snel
Ik weet niet meer precies wanneer ik aangifte heb gedaan, maar volgens mij al vrij vlot nadat het kon, wat ik eigenlijk elk jaar doe.
Normaal krijg ik ergens in juni bericht, maar dit jaar dus relatief erg snel
[ Voor 45% gewijzigd door EDIT op 01-05-2018 17:20 ]
[Wanneer heb jij de aangifte verstuurd als ik vragen magquote]Barrycade schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:29:
[/quote]
[/quote]
Dat heeft geen zin, want ze werken in batches.Anoniem: 1065555 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:21:
Zouden jullie neer kunnen zetten wanneer jullie aangifte gedaan hebben misschien dat we dan allemaal een idee krijgen hoe de belastingdienst werkt
Wanneer een aangifte gedaan is, maakt niet uit voor wanneer je hem terugkrijgt. Het is niet zo dat een vroege aangifte ook meteen vroeg bericht terug betekent.
Als je wil weten hoe de belastingdienst werkt kun je ze het beste bellen.
Ik heb ook bericht gehad. Dagtekening op 7 mei (aangifte gedaan op 30 maart).
Virussen? Scan ze hier!
Ergens in de eerste 2 weken van Maart. Welke dag precies weet ik niet. Maar zoals Wildhagen al aangeeft: beetje koffiedik kijken. Maar als je geen gekke zaken hebt opgegeven zal je als je vroeg was ook vroeg antwoord krijgen.
Maar dat is geen garantie.
Maar dat is geen garantie.
Zou iemand misschien kunnen aangeven hoe de belastingdienst te werk gaat? Er zou toch wel iemand moeten zijn die hier vanaf weet? Kijken ze op achternaam,voornaam,woonplaats, of iets anders? Ik zou graag willen weten hoe ze te werk gaan. Ben nogal een control freak en zou het fijn vinden om te weten wanneer de aangifte ongeveer binnenkomt en op welke manier dit gedaan wordt.
Nee dat weet niemand behalve de belastingdienst zelfGaddoman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:13:
Zou iemand misschien kunnen aangeven hoe de belastingdienst te werk gaat? Er zou toch wel iemand moeten zijn die hier vanaf weet? Kijken ze op achternaam,voornaam,woonplaats, of iets anders? Ik zou graag willen weten hoe ze te werk gaan. Ben nogal een control freak en zou het fijn vinden om te weten wanneer de aangifte ongeveer binnenkomt en op welke manier dit gedaan wordt.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Er zou toch iemand moeten zijn die bij de belastingdienst werkt en ons dit kan vertellen.....
Er zijn vast mensen die dat hier kunnnen, maar het zou niet verstandig zijn dat te vertellen.Gaddoman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:37:
Er zou toch iemand moeten zijn die bij de belastingdienst werkt en ons dit kan vertellen.....
De situatie is ongetwijfeld een stuk complexer
Bovendien, de genoemde "u ontvangt reactie voor ..." termijn is toch nog niet verstreken?
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Het hangt waarschijnlijk af van de complexiteit van de aangifte. De snelle opstuurders met makkelijke aangiftes gaan het snelste door de ambtelijke molen, dus die krijgen snel bericht. Heb je wat complexere zaken, dan kost dat iets meer tijd.
Heb zelf nog geen bericht, direct ingevuld, maar ik heb net mijn eerste huis vorig jaar gekocht dus ga er vanuit dat het langer duurt dan vorig jaar toen alles nog simpel was.
Heb zelf nog geen bericht, direct ingevuld, maar ik heb net mijn eerste huis vorig jaar gekocht dus ga er vanuit dat het langer duurt dan vorig jaar toen alles nog simpel was.
Als dat het enige is naast je gewone loon (dus verder geen box 2 of afwijkende box 3 zaken), is dat voor de belastingdienst ook nog gewoon een simpele aangifte hoorSmurfLink schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:57:
Zeker, maar ik ga er vanuit dat ze alles even extra willen controleren gezien het de eerste keer is dat ik een hypotheek heb. Al die aftrekposten enzo. Zal de volgende jaren wel simpel zijn.Tinus_Budel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:11:
[...]
Als dat het enige is naast je gewone loon (dus verder geen box 2 of afwijkende box 3 zaken), is dat voor de belastingdienst ook nog gewoon een simpele aangifte hoor
In de categorie n = 1, ik had gister via mijn.overheid bericht, dagtekening was 7 mei, dus binnen twee weken zou ik de teruggave moeten hebben.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Hier op 4 maart aangifte gedaan en gisteren ook bericht dat het definitief is.
Lekker vlot, maar ook weinig bijzonder situatie. (vast inkomen, beetje HRA, beetje spaargeld/beleggingen, geen aftrekposten etc).
Volgens mij de afgelopen jaren nog altijd op tijd aangifte gedaan en in mei de teruggave ontvangen.
Lekker vlot, maar ook weinig bijzonder situatie. (vast inkomen, beetje HRA, beetje spaargeld/beleggingen, geen aftrekposten etc).
Volgens mij de afgelopen jaren nog altijd op tijd aangifte gedaan en in mei de teruggave ontvangen.
Aangiften worden volledig geautomatiseerd behandeld. Controle is echt steekproefgewijs of bij afwijkende zaken die geflagged worden door het systeem. Je kan er vanuit gaan dat ze niet alle starters op de huizenmarkt handmatig gaan controlerenSmurfLink schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:13:
[...]
Zeker, maar ik ga er vanuit dat ze alles even extra willen controleren gezien het de eerste keer is dat ik een hypotheek heb. Al die aftrekposten enzo. Zal de volgende jaren wel simpel zijn.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Anoniem: 992889
Door het jaar heen bij de steekproeven zullen ze wel wat strenger zijn verwacht ik inderdaad. Meestal komen ze dan in het jaar dat het gaat verlopen op zaken terug.
Zie hieronder stukje tekst van de rijksoverheid omtrent de aangifte (er zijn al 350.000 aangiftes de deur uit)
Tekst De Belastingdienst na de aangifte
De Belastingdienst controleert alle binnen gekomen aangiften via een geautomatiseerd proces, een lopende band.
Die aangiften komen op die lopende band terecht, die passeren een aantal haltes, controle momenten.
Waar het systeem controleert of de gegevens compleet zijn en of de ingevulde gegevens bij een bepaald onderwerp ook overeen komen met de fiscale regels.
Als dat laatste niet het geval is, als we een risico detecteren, dan zet het systeem zo'n aangifte apart weg en onderzoeken we in een later stadium die aangifte.
Wie voor 1 april aangifte doet krijgt van ons voor 1 juli bericht.
Van die berichten die we voor 1 juli sturen doen we dat ook nog een keer in 70% in definitieve vorm.
Wij garanderen 1 juli, afspraak is afspraak.
Tekst De Belastingdienst na de aangifte
De Belastingdienst controleert alle binnen gekomen aangiften via een geautomatiseerd proces, een lopende band.
Die aangiften komen op die lopende band terecht, die passeren een aantal haltes, controle momenten.
Waar het systeem controleert of de gegevens compleet zijn en of de ingevulde gegevens bij een bepaald onderwerp ook overeen komen met de fiscale regels.
Als dat laatste niet het geval is, als we een risico detecteren, dan zet het systeem zo'n aangifte apart weg en onderzoeken we in een later stadium die aangifte.
Wie voor 1 april aangifte doet krijgt van ons voor 1 juli bericht.
Van die berichten die we voor 1 juli sturen doen we dat ook nog een keer in 70% in definitieve vorm.
Wij garanderen 1 juli, afspraak is afspraak.
Yup. Ga er maar van uit dat de controle capaciteit niet 100% isTsurany schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:03:
[...]
Aangiften worden volledig geautomatiseerd behandeld. Controle is echt steekproefgewijs of bij afwijkende zaken die geflagged worden door het systeem. Je kan er vanuit gaan dat ze niet alle starters op de huizenmarkt handmatig gaan controlerenDie mensen zijn namelijk totaal niet interessant, paar aftrekpostjes van enkele duizenden euro's is niks bijzonders. En de hypotheekinformatie komt gewoon van de bank af, dat zal ook wel kloppen.
Dus een systeem maakt de schifting.
Ik verwacht zelf bericht rond juli dat de aangifte enkel voorlopig is, aangezien ik al jarenlang dat bericht krijg.
(hoewel 2017 voor het eerst een "normaal" en controleerbaar jaar is
Op 2 maart heb ik aangifte gedaan, afgelopen donderdag bericht dat het definitief is en zojuist kwam de terugbetaling binnen. Lekker snel gegaan dus weer
Hadden we allemaal maar zo een luxe @GH45T elk jaar is het weer wachten, wachten en nog eens wachten op de belastingdienst.
Je kan ook "gewoon" een voorlopige aangifte aanvragen... Hoef je er niet op te wachten, maar krijg je het maandelijks "uitgekeerd"Gaddoman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:53:
Hadden we allemaal maar zo een luxe @GH45T elk jaar is het weer wachten, wachten en nog eens wachten op de belastingdienst.
Mijn case is dan ook erg eenvoudig. Ik woon alleen, heb buiten HRA geen aftrekposten en alles rondom inkomen en vermogen is erg eenvoudig. Aangifte doen is voor mij ook minder dan een kwartier werk, waarbij ik wel de jaaropgaaf en dergelijke klaar heb liggen.Gaddoman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:53:
Hoe komen jullie er trouwens achter of er een bericht is verstuurd via mijn belastingdienst? krijgen jullie hier een melding van in jullie mail of loggen jullie gwn elke dag in om te kijken of er iets in staat.
Ik krijg hier (gewoon) mail van.Gaddoman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:31:
Hoe komen jullie er trouwens achter of er een bericht is verstuurd via mijn belastingdienst? krijgen jullie hier een melding van in jullie mail of loggen jullie gwn elke dag in om te kijken of er iets in staat.
@Tommzz via mijn overheid krijg ik een mai dat er een brief in staat, maar via de belastingdienst krijg ik geen mail dat er iets openstaat.... Meestal staat het er in mijn belastingdienst eerder in dan in mijn overheid....
Ik heb een definitieve aanslag gehad. Eerst per post. 26 april verzonden volgens de bd. (nog niet binnen) gisteren op de site van de bd was mijn definitieve aanslag te zien, zowel op de site van de bd en mijn overheid. Hier heb ik geen mail over ontvangen.Gaddoman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:31:
Overigens is 7 mei de datum van de aanslag.
[ Voor 3% gewijzigd door pjot1 op 02-05-2018 13:01 ]
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Grappige is dat ik wel mijn definitieve aanslag heb, maar mijn vrouw nog niet, terwijl we samen tegelijk in 1x verstuurd hebben. Blijkbaar kijken ze toch ook wel naar bedrag ofzo, mijne snel definitief omdat het maar om klein bedrag ging, mijn vrouws deel stuk groter is nog niet definitief...

Lijkt me relevant, zie je hoeveel er verwerkt moet worden.
Zelfs bij eenvoudige gevallen die automatisch verwerkt worden kost het wel even tijd. En tjah, bijna 10 milioen aangiftes is natuurlijk ook iets.
Overigens kan ik me best voorstellen dat de echte automatische controlle vrij snel gebeurd maar dat de bottleneck het post-process is. Alle briefjes moeten natuurlijk afgedruk en gepost worden & in het dossier komen. Helaas mag het nog niet vol-digitaal (de BD moet wettelijk een brief sturen, naast het eventueel gebruik van de mijn.overheid.nl berichtenbox).
Edit: ik verbaas mij over het maar 4.5k aan vragen via Facebook/twitter. Ik had dat veel hoger verwacht eigenlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door qadn op 02-05-2018 13:17 ]
Leuk om te zien! Die 750k telefoontjes vind ik eerlijk gezegd ook best meevallen.qadn schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:17:
[afbeelding]
Edit: ik verbaas mij over het maar 4.5k aan vragen via Facebook/twitter. Ik had dat veel hoger verwacht eigenlijk.
Idd

790.000 * 350 sec. = 76.805 uur aan gesprekken
Dat is ongeveer 10% van de gevallen he? Best nog wel veel.Ryan_ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:21:
[...]
Leuk om te zien! Die 750k telefoontjes vind ik eerlijk gezegd ook best meevallen.
Ook niet zo gek want de informatie op de website is prut.qadn schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:14:
[...]
Dat is ongeveer 10% van de gevallen he? Best nog wel veel.
De zoekbox komt met aanvullingen, waarvan je denk, ahh dat moet ik hebben. Als je er vervolgens op klikt zegt de website doodleuk "geen informatie gevonden".
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Bij ons exact hetzelfde verhaal. Ik al een definitieve en mijn vrouw nog niks. Tegelijk ingedient.Martinusz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:08:
Grappige is dat ik wel mijn definitieve aanslag heb, maar mijn vrouw nog niet, terwijl we samen tegelijk in 1x verstuurd hebben. Blijkbaar kijken ze toch ook wel naar bedrag ofzo, mijne snel definitief omdat het maar om klein bedrag ging, mijn vrouws deel stuk groter is nog niet definitief...
Laten we nou net die van mijn vrouw graag willen hebben....
Ik een flink bedrag betalen. Vrouw nog veel meer terug....
Soms snap ik er helemaal niks van. Verreken dat dan gelijk. Nu is het heen en weer schuiven van geld.
@Scorpio861 hieruit kunnen we dus controleren hoe lager het bedrag hoe eerder je je geld krijgt. Moet je betalen krijg je de aanslag eerder dan als je een hoog bedrag terugkrijgt. Mensen die een paar honderd euro ontvangen krijgen hun aanslag eerder dan mensen die duizenden euro’s ontvangen. Mensen hier verder nog ervaringen mee? Grote bedragen en toch al eind april begin mei bericht gehad?
Helaas, hier dus precies andersom, ik krijg een hoog bedrag terug (3500,-) en heb al bericht terwijl mijn vrouw met een lager bedrag nog geen bericht heeft. Gezamenlijk aangifte gedaan uiteraard.Gaddoman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:23:
@Scorpio861 hieruit kunnen we dus controleren hoe lager het bedrag hoe eerder je je geld krijgt. Moet je betalen krijg je de aanslag eerder dan als je een hoog bedrag terugkrijgt. Mensen die een paar honderd euro ontvangen krijgen hun aanslag eerder dan mensen die duizenden euro’s ontvangen. Mensen hier verder nog ervaringen mee? Grote bedragen en toch al eind april begin mei bericht gehad?
Verder vind ik je nogal obsessief over dit onderwerp
Neuh, lijkt me niet. Vorig jaar een relatief groot bedrag terug gehad en één moest iets terug betalen. Beide 1 maart ingediend en ook beide 4 mei 2017 de definitive aanslag gehad. Los aangifte gedaan.Gaddoman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:23:
Dit gaat dus niet op. Mijn vriendin heeft 1 maart aangifte gedaan. Krijgt een paar honderd terug, niets vernomen. Ik heb 9 maart aangifte gedaan en krijg een paar duizend terug en ik heb mn definitieve aanslag binnen.Gaddoman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:23:
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ik weet niet hoe jij tot die conclusie komt, maar het klopt iig niet wat je zegtGaddoman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:23:
Virussen? Scan ze hier!
Zie een pagina terug.Anoniem: 1065555 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:49:
Iemand al bericht gehad vanaf 1 mei
Barrycade schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:29:
1 maart indienen zegt niks bij de belastingdienst
Je krijgt voor 1 juli bericht. Zo lang vind ik 1 mei dan niet.
Anoniem: 224360
Anoniem: 1065555 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:49:
Iemand al bericht gehad vanaf 1 mei
Anoniem: 1065555 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:57:
Oke hihi.duurt lekker lang. 1 maart ingediend
Dit is echt bijna lachwekkend aan het worden......heb gewoon geduld tot 1 juli.Gaddoman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:30:
1 maart indienen zegt niks bij de belastingdienst
Als je om geld verlegen zit is de Belastingdienst niet het juiste adres om bij aan te kloppen....
Nou nee hun krijgen geld van mij dus wil zo snel mogelijk betalen ben ik er maar vanaf
@Anoniem: 224360 wie praat er over geduld? We willen gewoon weten hoe de belastingdienst te werk gaat niet zo gek toch? En je volgende zin is weer een vooroordeel ‘Als je om geld verlegen zit is de Belastingdienst niet het juiste adres om bij aan te kloppen....’ zoals @Anoniem: 1065555 al zegt er zijn ook mensen die moeten betalen en er graag zo snel mogelijk vanaf willen zijn? Niet zo gek lijkt mij dus begrijp niet zo goed wat jij hier lachwekken aan vindt
Heb het geld er al op staan, sinds dinsdag :-) 1 maart ingediend.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Wat is de dagtekening op je aanslag?armageddon_2k1 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:46:
Heb het geld er al op staan, sinds dinsdag :-) 1 maart ingediend.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Nee je bent hier al dagen aan het drammen en trekt wat steeds vagere conclusies over de werkwijze van de Belastingdienst.Gaddoman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:43:
@Anoniem: 224360 wie praat er over geduld? We willen gewoon weten hoe de belastingdienst te werk gaat niet zo gek toch? En je volgende zin is weer een vooroordeel ‘Als je om geld verlegen zit is de Belastingdienst niet het juiste adres om bij aan te kloppen....’ zoals @Anoniem: 1065555 al zegt er zijn ook mensen die moeten betalen en er graag zo snel mogelijk vanaf willen zijn? Niet zo gek lijkt mij dus begrijp niet zo goed wat jij hier lachwekken aan vindt
Dit terwijl die werkwijze hier al tot in den treure prima is uitgelegd en de Belastingdienst alles netjes wegwerkt voor 1 juli wat binnenkomt voor 1 april.
Meer zit er niet achter en ga je niet krijgen.
Als je weet wat je moet betalen zet je dat geld opzij en kijk je er niet naar om totdat je de brief krijgt. Er zo snel mogelijk vanaf willen zijn is een mentaal dingetje dat nergens op slaat als je (net zoals de Belastingdienst) in jaren denkt als het gaat om inkomsten en uitgaven.
Ik vind het lachwekkend dat je overal opspringt en blijkbaar dus niet alleen je (digitale) postvakje in de gaten houdt, maar ook dit topic als een havik. Alsof je dan eerder bericht gaat krijgen.
Daarom praat ik over geduld.
Ik denk dat jij de enigste bent die de werkwijze van de belastingdienst tot in den treure uitgelegd hebt gekregen. Dat de belastingdienst voor 1 juli bericht geeft dat snapt me cavia ook nog wel, maar is dat een werkwijze uitleggen? Dat lijkt me niet. Wat bekend is, is dat de aangiften op een lopende band terecht komen en afgewikkeld worden. Het enigste wat wij willen weten is hoe dit in zijn werking gaat. Er bestaat geen computer die ff zonder na te denken allemaal aangiftes verwerkt zonder enige gedachtegag erachter. Jij loopt mensen hier persoonlijk aan te vallen terwijl dit volgensmij totaal niet de bedoeling is van deze topic. Wat kan jou het schelen of ik wil weten wanneer ik bericht krijg van de belastingdienst. En waarom loop je mij tips te geven over hoe ik moet omgaan met deze situatie? Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat we graag willen weten hoe de belastingdienst te werk gaat of beter gezegd hoe de computer van de belastingdienst te werk gaat, zodat we hier leering uit kunnen trekken. Volgensmij is dat toch wat de meeste mensen hier willen weten aangezien ik 100 keer de tekst ‘wanneer krijg ik nou eens bericht van de belastingdienst’ voorbij zie komen. Ik snap dat het jou misschien weinig intresseert maar ik snap dan niet wat je in deze topic te zoeken hebt. Als je je eraan irriteerd, bemoei je dan ook niet met zaken waar wij wel graag willen achter komen maar jij niet
[ Voor 32% gewijzigd door Gaddoman op 03-05-2018 12:42 ]
Je kan het graag willen weten hoe de belastingdienst werkt, maar dat gaat niemand in dit topic je kunnen vertellen. Simpelweg omdat dit geen openbare informatie is en een medewerker van de belastingdienst dit ook niet zomaar naar buiten zal willen/kunnen/mogen brengen. Dat is al eerder voorbij gekomen in dit topic.
Tel de plusjes zou ik zeggen en trek jullie conclusies......
Het is hier geen slowchat over zaken waar niemand iets aan heeft die zich daadwerkelijk interesseert in de belastingaangifte 2017
Het is hier geen slowchat over zaken waar niemand iets aan heeft die zich daadwerkelijk interesseert in de belastingaangifte 2017
Na de grote aangifteperiode is het altijd weer hetzelfde offtopic geneuzel die het topic waardeloos maken dus in 2018 belonen we dat maar eens met een slotje 
Specifieke inhoudelijke vragen kunnen in een apart topic. Geneuzel over wanneer ingediend en wanneer bericht nergens.
Specifieke inhoudelijke vragen kunnen in een apart topic. Geneuzel over wanneer ingediend en wanneer bericht nergens.
[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 03-05-2018 21:43 ]
Dit topic is gesloten.