Wellicht domme vraag. Maar dit jaar krijg ik veel meer terug. Naast een fulltime inkomsten van een baan probeer ik wat op te zetten. (Werkgever weet er van, idee is dat ik later uit dienst ga. Ben ook minder op kantoor aanwezig)
Voor deze eenmanszaak vul ik wel de btw aangifte in. Echter doordat ik fulltime looninkomsten heb en de inkomsten nihil zijn uit de onderneming ben ik geen ‘echte’ ondernemer.
Ik heb over 2017 voor dit bedrijfje 2000 inkomsten en 7000 euro kosten gemaakt. Maar door dit ‘negatieve’ verschil lijkt het dat ik een extra aftrekpost heb van 5000 euro. Want ik krijg wanneer ik alles netjes invul bij overig inkomen bijna 2000 euro extra terug dan wanneer ik alles op 0 zet (dus opbrengst 0 kosten 0) ik heb alles naar eer en geweten ingevuld. Maar in het begin heb je natuurlijk wat mee kosten(huur al een ruimte omdat deze heel dichtbij huis was en dat is natuurlijk super straks in q2 2018 Anders is dat zo weg. En wat kosten als beamer en kantoorkosten.
Ik heb alles goed gelezen(denk ik) maar ik graag het toch maar even aan de experts hier. Want dit ‘voelt’ vreemd. Want waarom zou niet iedereen een ‘bedrijf’ starten naast zijn werk voor de laptop, tablet tv weet ik veel wat voor een nutteloze blog. Helaas geen inkomsten. En je kan het zo aftrekken. Maar goed bij mij betreffen de kosten 80procent huur. Ik hoor graag. Want dan kan de aangifte de deur uit
[
Voor 17% gewijzigd door
meermarco op 03-03-2018 12:39
]