Mag ik vragen waarom? 5 maart is de fork/airdrop, kans op stijging lijkt me dan ook vrij groot.Ypuh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:05:
[...]
Gister m'n ETC verkocht tegen een kleine winst, om hem vandaag ff +15% meer te zien gaan
Gdax nu op een mooie 8900€
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Die had je best nog even aan kunnen houden inderdaad. Gezien de aankomende Callisto AirDrop. 😏Ypuh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:05:
[...]
Gister m'n ETC verkocht tegen een kleine winst, om hem vandaag ff +15% meer te zien gaan
Had verwacht dat ie nog wel ff zou dalen en dat het een P&D was (ging uit het niets zo snel). Dat dit hét begin van de stijging was had ik even geen rekening mee gehouden. Waarschijnlijk ergens een nieuwsberichtje gemist oid.powercoaster schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:09:
[...]
Mag ik vragen waarom? 5 maart is de fork/airdrop, kans op stijging lijkt me dan ook vrij groot.
In potentie een goede coin, maar zwaar overgewaardeerd atm. Hun plannen zijn super ambitieus en er ligt nog vrijwel niets, dat terwijl ze al op #6 staan op de market cap en gewaardeerd zijn als een volwassen coin (hoger nog dan bijv. Litecoin en NEO)Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:54:
Iemand van jullie nog interesse in de Cardano (ADA) coin?
[ Voor 32% gewijzigd door Ypuh op 19-02-2018 11:13 ]
Er is nu een kleine daling, je kan weer terug aan boord springen. Verwacht dat het zeker boven de $40,- gaat worden. Op Tradingview staan ook TA's van $100+ maar dat geloof ik ook weer niet.Ypuh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:11:
[...]
Had verwacht dat ie nog wel ff zou dalen en dat het een P&D was (ging uit het niets zo snel). Dat dit hét begin van de stijging was had ik even geen rekening mee gehouden. Waarschijnlijk ergens een nieuwsberichtje oid.
Niveautje weer... even wissen.
Edit: Weer open. Als je niets nuttigs te melden hebt, reageer dan gewoon niet.
[ Voor 57% gewijzigd door Grotman op 19-02-2018 11:21 ]
Grotman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:19:
Niveautje weer... even wissen.
Moet hier toch een beetje om gniffelen.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:20:
Door de 11k , moon
Ik ga toch eens met een schuin oog kijken naar handel met btc ipv ltc. Iig met een gedeelte van mijn handelsbedrag. Ik zie hem voorlopig nog wel doorstijgen dus dan zit ik ook direct in de goede coin.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Mijn wis-actie ging meer om troll- en offtopic op-de-man-reacties. Hoe nutteloos bovenstaande quote ook is, het is meer ontopic dan wat ik heb gewistCrypts schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:23:
[...]
[...]
Moet hier toch een beetje om gniffelen.![]()
Ik ga toch eens met een schuin oog kijken naar handel met btc ipv ltc. Iig met een gedeelte van mijn handelsbedrag. Ik zie hem voorlopig nog wel doorstijgen dus dan zit ik ook direct in de goede coin.
Verwijderd
Op BTC kan je idd prima met de swings mee gaanCrypts schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:23:
[...]
[...]
Moet hier toch een beetje om gniffelen.![]()
Het niveau stijgt direct weer na jouw actie. To the moon is wat ik hoop!Grotman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:25:
[...]
Mijn wis-actie ging meer om troll- en offtopic op-de-man-reacties. Hoe nutteloos bovenstaande quote ook is, het is meer ontopic dan wat ik heb gewist
Ik ben een VEN holder en richt mijn pijlen niet zo zeer op de rebranding (hoop stiekem dat dit wel het geval is) maar meer op de algehele ontwikkeling op lange termijn.
Ik vraag me af wat men verwacht dat er zal gebeuren na de 26e of zelfs daarvoor. Mijn ervaring leert mij dat hij zal stijgen om vervolgens gedumpt te worden. Ik ben geen daytrader maar verkopen op een bepaald punt kan gunstig uitpakken om vervolgens opnieuw in te stappen.
Wat is jullie plan van aanpak. Ben niet benieuwd naar de daytraders maar meer naar de lange termijn holders.
Ik vraag me af wat men verwacht dat er zal gebeuren na de 26e of zelfs daarvoor. Mijn ervaring leert mij dat hij zal stijgen om vervolgens gedumpt te worden. Ik ben geen daytrader maar verkopen op een bepaald punt kan gunstig uitpakken om vervolgens opnieuw in te stappen.
Wat is jullie plan van aanpak. Ben niet benieuwd naar de daytraders maar meer naar de lange termijn holders.
Ik heb ook een leuke computer..
mijn plan is inderdaad om te swingtraden , de hamvraag blijft natuurlijk altijd wanneer uit te stappen ( 26 feb of dag ervoor ) en weer in te stappen , ik neem genoegen met een kleine winst want voor mij gaat het toch om de longtermTranzy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:42:
Ik ben een VEN holder en richt mijn pijlen niet zo zeer op de rebranding (hoop stiekem dat dit wel het geval is) maar meer op de algehele ontwikkeling op lange termijn.
Bij Lisk heb ik de boot gemist. Relaunch is morgen. De piek is een week geleden al bereikt. Dit weekend was er een korte opleving naar 330k sat. Waarna ie eigenlijk alleen maar is gaan dalen en blijft dalen. Dus nu houd ik ze maar vast. Had graag wat meer Lisk gehad, maar nu verkopen is me toch een iets te groot risico. Als er wél weer een opleving komt dan ben ik eruit en dat was ok niet de bedoeling.Tranzy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:42:
Ik ga op/voor de 26e even helemaal uit VEN om later weer opnieuw in te kopen. Doel is om 25-33% meer muntjes over te houden. Ga wel in kleine stapjes in/uit stappen om het risico wat te spreiden.Tranzy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:42:
Verwacht overigens ook dat ICX iets zal stijgen na de VEN rebrand, die 2 zitten redelijk aan elkaar vast en ICX heeft eind maart een event.
Maak je over mijn nachtrust maar niet ongerustCrypts schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:03:
[...]
Heb het niet zelf verzonnen maar het is best een aardig idee niet?![]()
Ik zou deels van mijn winst op vakantie gaan binnenkort maar dat gaat helaas niet door... Dat wordt denk ik een setje van 12 zonnepanelen. Is misschien ook een idee? Voor je nachtrust zou ik het niet direct in alts zetten maar combineer beide ideëen en je zou wel een deeltje in verschillende alts kunnen zetten elke maand?![]()
Dan heb je twee spaarpotjes, eentje met wat grotere coins als btc, ltc, bch etc. en eentje met alts.
Grootste deel pf staat in IOTA dus die hodl ik nog wel ff door, nu is het tijd om wat meer te gaan spreiden (Legolas Exchange ICO meegedaan, beetje BTC, LTC en nu dus kijken wat daar nog meer bij kan)
Naast VEN en NEO nu ook in CPChain gestapt, ben benieuwd
Hier ook de Lisk boot gemist. Ik hoop dat ie morgen nog eens gaat stijgen naar 0.035 Eth dan heb ik er toch 35% op. Fingers crossed!ksborg schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:47:
[...]
Bij Lisk heb ik de boot gemist. Relaunch is morgen. De piek is een week geleden al bereikt. Dit weekend was er een korte opleving naar 330k sat. Waarna ie eigenlijk alleen maar is gaan dalen en blijft dalen. Dus nu houd ik ze maar vast. Had graag wat meer Lisk gehad, maar nu verkopen is me toch een iets te groot risico. Als er wél weer een opleving komt dan ben ik eruit en dat was ok niet de bedoeling.
Voor Ven heb ik nu al een sell order staan op 0.007 Eth. Moest ie plots snel gaan pieken als ik er niet ben grabbel ik er toch wat van mee.
Iemand enig idee waarom ETH zo achter blijft? Vond het enkele weken wel een geniaal plan om uitsluitend in ETH pairs te gaan traden omdat deze het meest stabiel leek. Inmiddels loopt ie alweer een kleine 15% achter op BTC.
Dit was mij ook opgevallen.Ypuh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:53:
Iemand enig idee waarom ETH zo achter blijft? Vond het enkele weken wel een geniaal plan om uitsluitend in ETH pairs te gaan traden omdat deze het meest stabiel leek. Inmiddels loopt ie alweer een kleine 15% achter op BTC.
Geld kan maar op één plek tegelijk zijnYpuh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:53:
Als hij 'stabiel' is is dat in twee richtingen natuurlijk.Ypuh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:53:
Het is geen garantie dat ETH altijd mee stijgt. Er zijn momenten dat ETH stil lijkt te liggen en momenten dat ETH harder gaat dan BTC.Ypuh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:53:
BTC begint heeel langzaam weer een beetje hype te krijgen. Persoonlijk verwacht ik dat BTC langzamerhand weer terug gaat groeien.
ETH heeft daar tegenover vooral moeite met misschien wel een hoop sellorders rond de 'magische grens' van $1000.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Als je al VEN fan bent, is misschien CPC ook wat om te hodlen? op idex.market lekker goedkoop 1.5x ICO geloof ik: 0.00025 ETH atm, had nog een week of wat terug de 41k aangetikt. Komen er wat nieuwe dingen uit dan stijgt het geheid binnen no time!Tranzy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:42:
Zowieso is de BTC dominance de laatste dagen weer wat aan het toenemen, dat gaat deels natuurlijk ten koste van andere coins (of, bij stijgende marketcap, in ieder geval ten koste van groei daar)
Ryan1981 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:53:
Dit was mij ook opgevallen.
Ja bedankt jongens, jullie weten het ook niet dusDe Rikster schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:54:
Als hij 'stabiel' is is dat in twee richtingen natuurlijk.
En anders vasthouden tot eind dit jaar (Q3 zou voor Lisk groot moeten worden) en in de dip nog wat bijkopen. Hoewel het nu weer lastig is om iets anders met winst te verkopenImgnrydrmr schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:51:
[...]
Hier ook de Lisk boot gemist. Ik hoop dat ie morgen nog eens gaat stijgen naar 0.035 Eth dan heb ik er toch 35% op. Fingers crossed!
Voor Ven heb ik nu al een sell order staan op 0.007 Eth. Moest ie plots snel gaan pieken als ik er niet ben grabbel ik er toch wat van mee.
Als ik trouwens zie hoeveel sell orders er nog staan tot aan de 287k sat op Bittrex (ongeveer 50 bitcoin) en hoe weinig er nog willen kopen... Dan verwacht ik eerder dat we voor de relaunch nog aardig verder zakken
[ Voor 16% gewijzigd door ksborg op 19-02-2018 12:05 ]
Ben er sinds vandaag inGreymore1 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:57:
[...]
Als je al VEN fan bent, is misschien CPC ook wat om je hodlen? op idex.market lekker goedkoop 1.5x ICO geloof ik: 0.00025 ETH atm, had nog een week of wat terug de 41k aangetikt. Komen er wat nieuwe dingen uit dan stijgt het geheid binnen no time!
De meeste andere coins (NEO, LTC, XRP, BCC, ICX etc.) lijken er allemaal een stuk minder moeite mee te hebben om met de BTC mee te groeien. De mentale $1k grens is ook de enige reden die ik bedenken kan.
Ik heb wel ideeen maar ik heb geen bewijzen dus nee. Maar idd wat eerder al genoemd wordt, de 1000$ grens, BTC hype terug naar ATH van 20K$. Persoonlijk denk ik dat de laatste heet meest waarschijnlijk is. Iedereen heeft een verdubbeling t.o.v. de 10K$ in zijn achterhoofd en gokt daar op.Ypuh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:57:
[...]
[...]
[...]
Ja bedankt jongens, jullie weten het ook niet dus.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Weet niet zeker of ik hier moet zijn aangezien er nog al wat topics rondzwerven.
Van de week komt mijn Nano Ledger S binnen en wil ik deze rustig op mijn gemakje deze stuk voor stuk volzetten met Eth, Neo, XLM en XRP.
Nu heb ik voor het bestellen tal van tutorials bekeken hoe de back-up phrase werkt, en hoe je diverse coins er op zet.
Maar voor mijn gemoedsrust heb ik iets anders nodig. Je gooit in principe al je private keys op zo'n apparaat. Nu ga ik dat doen voor circa 4 à 5 verschillende coins. Één zo'n key is een behoorlijk lange code.
Hoe kan het dat een zinnetje van 24 woorden ALLE KEYS terug haalt. Zelfs als ik mijn volgeladen Ledger verbrand, en een nieuwe online bestel???
Kan er iemand er een niet té technisch antwoord op geven zodat ik hier de logica van ga inzien. Het ook een beetje snappen vind ik namelijk een prettig gevoel als ik een hoop geld op een plastic stikkie ga zetten.
Van de week komt mijn Nano Ledger S binnen en wil ik deze rustig op mijn gemakje deze stuk voor stuk volzetten met Eth, Neo, XLM en XRP.
Nu heb ik voor het bestellen tal van tutorials bekeken hoe de back-up phrase werkt, en hoe je diverse coins er op zet.
Maar voor mijn gemoedsrust heb ik iets anders nodig. Je gooit in principe al je private keys op zo'n apparaat. Nu ga ik dat doen voor circa 4 à 5 verschillende coins. Één zo'n key is een behoorlijk lange code.
Hoe kan het dat een zinnetje van 24 woorden ALLE KEYS terug haalt. Zelfs als ik mijn volgeladen Ledger verbrand, en een nieuwe online bestel???
Kan er iemand er een niet té technisch antwoord op geven zodat ik hier de logica van ga inzien. Het ook een beetje snappen vind ik namelijk een prettig gevoel als ik een hoop geld op een plastic stikkie ga zetten.
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
De prijs van een munt is totaal irrelevant.muffstuff schreef op zondag 18 februari 2018 @ 23:43:
En die htmlcoin is zo stront goedkoop daar kan ik geen buil aan vallen.
Waarom zou je op dit moment nog wachten op een crash? BTC en LTC gaan heel lekker; waarom zou je die stijging niet mee pakken?spietie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:01:
Zijn er hier mensen die fiat hebben in hun euro pf en gewoon wachten tot dat de beurzen opnieuw crashen en dan direct vanalles kopen zoals BTC, ltc, erg enz?
goeie vraag, ben ik ook wel benieuwd naar, sowieso een how tofreestyler2 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:08:
Heeft er iemand al zijn LCC geclaimd? (geldt alleen voor LTC holders)
https://litecoinca.sh
Ltc, xrp en bcc moet je denk ik wel iets anders bekijken net als eth, deze zijn ook als fiatpaar te verhandelen en leven dus veel meer een eigen leven naast btc. Weet je nog steeds de reden niet maar het is iig deels een antwoord op je vraag. Ik zie iig ltc ook minder meestijgen dan veel alts, hij volgt wel een beetje maar blijft toch ook wel achter nu.Ypuh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:01:
De meeste andere coins (NEO, LTC, XRP, BCC, ICX etc.) lijken er allemaal een stuk minder moeite mee te hebben om met de BTC mee te groeien. De mentale $1k grens is ook de enige reden die ik bedenken kan.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
De how to is relatief eenvoudig:ybos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:19:
[...]
goeie vraag, ben ik ook wel benieuwd naar, sowieso een how to
De vraag is alleen, wie heeft dit al aangedurftHow do I claim my Litecoin Cash once I have my private key?
Firstly, NEVER paste private keys that hold any currency into ANY website or wallet in order to claim forked coins (including ours). Practice responsible forking: 1. Wait for the fork; 2. Move your Litecoin to a new address; 3. Use the private key for the "old" address to claim your Litecoin Cash.
We've made it super easy to claim. No need to mess around in the debug console! Download a wallet for your platform, and you'll find a menu item to help you import your Litecoin private keys and claim your Litecoin Cash.
[ Voor 3% gewijzigd door freestyler2 op 19-02-2018 12:21 ]
De mnemonic is een woordenreeks van meestal 16 of 24 willekeurige woorden dat dient als backup van jouw wallet. Ben je al je gegevens kwijt van je wallet, dan kun je de seed gebruiken om je wallet te herstellen zodat je weer toegang hebt tot jouw coins. Houd de seed te allen tijden voor jezelf en deel deze niet met anderen. Krijg iemand anders jouw seed in handen? Dan kan hij bij jouw coins komen.Fiddle schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:08:
Weet niet zeker of ik hier moet zijn aangezien er nog al wat topics rondzwerven.
Een wallet heeft een seed, omdat een blockchain geen helpdesk heeft die kan helpen met het herstellen van een wallet. Een blockchain is niet centraal, maar decentraal, en er is dus geen bedrijf dat alle gegevens van gebruikers beheert. Dit in tegenstelling tot een bank: Ben jij je pincode of pinpas kwijt dan kun je de bank bellen met de vraag of ze een nieuwe pinpas en pincode opsturen. Raak jij je private key kwijt, is de wallet alsnog te herstellen met de back-up seed. Dus nogmaals, bewaar je seed veilig en houd deze geheim!
Bij wallets komt cryptografie (wiskundige versleuteling) om de hoek kijken. Door middel van een cryptografisch algoritme worden de 4 elementen van een wallet aangemaakt. Het ene element volgt uit het andere.
Een seed ontstaat uit het algoritme
Een private key volgt uit de seed
Een public key volgt uit de private key
Een of meerdere adressen volgens uit de public key
Seed --> Private key --> Public key --> Adress (groene pijlen)
<-- <-- <-- (rode pijlen)
Het bijzondere hieraan is dat je met een adress niet de public key kan achterhalen, met de public key niet de private key kan achterhalen en met de private key niet de seed kan achterhalen. Het algoritme is niet 'backward compatible' en juist 'a-symetrisch', zie het voorbeeld hieronder. Dit is belangrijk. Je moet je public key of adres aan iemand anders geven als je Bitcoin wilt ontvangen, maar je wilt natuurlijk niet dat diegene jouw private key of seed kan achterhalen. Dit zou diegene toegang verlenen tot jouw coins.
Vereenvoudigd voorbeeld
Iedereen weet dat 2x6=12. Maar niemand weet hoe het getal 12 ontstaan is. Dit kan namelijk 1x12, 2x6 of 3x4 zijn.
Dit is met langere reeksen van cijfers een veel ingewikkeldere oplossing en dus een zeer veilig systeem.
[ Voor 17% gewijzigd door freestyler2 op 19-02-2018 12:28 ]
Super uitleg, zelfs ik snap het nu ( ongeveer )freestyler2 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:23:
[...]
De mnemonic is een woordenreeks van meestal 16 of 24 willekeurige woorden dat dient als backup van jouw wallet. Ben je al je gegevens kwijt van je wallet, dan kun je de seed gebruiken om je wallet te herstellen zodat je weer toegang hebt tot jouw coins. Houd de seed te allen tijden voor jezelf en deel deze niet met anderen. Krijg iemand anders jouw seed in handen? Dan kan hij bij jouw coins komen.
Een wallet heeft een seed, omdat een blockchain geen helpdesk heeft die kan helpen met het herstellen van een wallet. Een blockchain is niet centraal, maar decentraal, en er is dus geen bedrijf dat alle gegevens van gebruikers beheert. Dit in tegenstelling tot een bank: Ben jij je pincode of pinpas kwijt dan kun je de bank bellen met de vraag of ze een nieuwe pinpas en pincode opsturen. Raak jij je private key (wat dit is lees je hieronder) kwijt, is de wallet alsnog te herstellen met de back-up seed. Dus nogmaals, bewaar je seed veilig en houd deze geheim!
Bij wallets komt cryptografie (wiskundige versleuteling) om de hoek kijken. Door middel van een cryptografisch algoritme worden de 4 elementen van een wallet aangemaakt. Het ene element volgt uit het andere.
Een seed ontstaat uit het algoritme
Een private key volgt uit de seed
Een public key volgt uit de private key
Een of meerdere adressen volgens uit de public key
Seed --> Private key --> Public key --> Adress (groene pijlen)
<-- <-- <-- (rode pijlen)
Het bijzondere hieraan is dat je met een adress niet de public key kan achterhalen, met de public key niet de private key kan achterhalen en met de private key niet de seed kan achterhalen. Het algoritme is niet 'backward compatible' en juist 'a-symetrisch', zie het voorbeeld hieronder. Dit is belangrijk. Je moet je public key of adres aan iemand anders geven als je Bitcoin wilt ontvangen, maar je wilt natuurlijk niet dat diegene jouw private key of seed kan achterhalen. Dit zou diegene toegang verlenen tot jouw coins.
Vereenvoudigd voorbeeld
Iedereen weet dat 2x6=12. Maar niemand weet hoe het getal 12 ontstaan is. Dit kan namelijk 1x12, 2x6 of 3x4 zijn.
Dit is met langere reeksen van cijfers een veel ingewikkeldere oplossing en dus een zeer veilig systeem.
Voor mensen die in plaatjes denk (en niet van lezen houden)drijfhout schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:26:
[...]
Super uitleg, zelfs ik snap het nu ( ongeveer )
11.000! als het weer onder 11K gaat ga ik huilen
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Wat ga je dan doen als het onder de 10k komt?A87 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:34:
@freestyler2 zelf snap ik het nut van die passphrase en het concept private/public key wel. Maar is die 24 woorden seed dan voldoende om een private key te genereren die voldoende is voor al die keys? Een seed is normaliter voldoende voor 1 private key. Het is toch niet dat al je gestorede coins op eenzelfde private key zitten?
Ik denk ook dat dit is waar @Fiddle benieuwd naar is.
Ik denk ook dat dit is waar @Fiddle benieuwd naar is.
[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 19-02-2018 12:36 ]
Ik heb mn litecoins op kraken staan, houdt dus in dat ik ze moet versturen, naar bijvoorbeeld eigen wallet, oude adres gebruiken en ze daarna weer terug kan/moet sturen naar kraken aangezien ik ze op de exchange wil hebben?freestyler2 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:21:
[...]
De how to is relatief eenvoudig:
[...]
De vraag is alleen, wie heeft dit al aangedurft
Ehh +-$10870 is wat ik zie..A87 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:34:
https://cryptowat.ch/?assets=btc
[ Voor 9% gewijzigd door powercoaster op 19-02-2018 12:37 ]
$10865 nu op GDAX. Alsjeblieft:A87 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:34:
Het moment van de splitsing is al geweest.ybos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:35:
[...]
Ik heb mn litecoins op kraken staan, houdt dus in dat ik ze moet versturen, naar bijvoorbeeld eigen wallet, oude adres gebruiken en ze daarna weer terug kan/moet sturen naar kraken aangezien ik ze op de exchange wil hebben?
Gezien jij je coins op een exchange had staan, heeft de exchange wallet de muntjes te pakken. Hier heb je zelf geen enkele invloed op; nu versturen en die wallet in de LCC wallet stoppen zal resulteren in een lege wallet.
Wat je had moeten doen, is op het moment van de splitsing je coins in een eigen private wallet zetten.
Te laat, tenzij Kraken meewerkt, wat ze volgens mij niet doen.ybos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:35:
[...]
Ik heb mn litecoins op kraken staan, houdt dus in dat ik ze moet versturen, naar bijvoorbeeld eigen wallet, oude adres gebruiken en ze daarna weer terug kan/moet sturen naar kraken aangezien ik ze op de exchange wil hebben?
Dit is een fantastische post. Dank je voor de uitleg. Dit zou ergens in een FAQ terecht moeten komen op t.net crypto forum.
-- == Alta Alatis Patent == --
Niet nodig...A87 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:34:
Kijk naar het geheel.
Hier bv en zet de grafiek op 14 dagen.
Op naar de 12k waarbij er ook tussendoor weer dipjes zullen zijn.
https://www.moonstats.com/btc
wellesRichh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:09:
[...]
De prijs van een munt is totaal irrelevant.
Haha, snel ADA kopen dan
Wat zei men over BTC toen hij op $1000 stond begin 2017? "Die gaat niet meer 10x over de kop". Bleek 20x te zijn in minder dan een jaar tijd. En hoe gaat het met LTC, XMR?
Jouw geld natuurlijk, maar ik zou een project als HTMLcoin dus echt niet voor langer dan een paar maanden holden. Zijn leuke muntjes om de whale pumps af mee te wachten, maar whales vertrekken ooit ook weer.
Ik zie de laatste tijd veel video's voorbij komen van mensen die hun coins verloren zijn door een hack op de nano ledger.Fiddle schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:08:
Weet iemand hier meer van?
Is het zelf maken van een hardware usb wallet in meervoud niet goedkoper en veiliger?
Aparte vraag misschien. Maar gebruikt hier iemand 'AI prediction' modellen die de markt analyseren en data laten zien wat een munt zou kunnen gaan doen in <6-12 uur?
Ik laat hier Gekko draaien met Telegram messages. Eerder informatief....pvink schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:53:
Aparte vraag misschien. Maar gebruikt hier iemand 'AI prediction' modellen die de markt analyseren en data laten zien wat een munt zou kunnen gaan doen in <6-12 uur?
Volgens mij is de ledger nooit gehackt hoor. Dat ding genereert je seed en private keys en die verlaten je device nooit. Alleen ben je daarmee met het copy pasten van addressen nog niet beschermd tegen mallware die adressen in je geheugen aanpassen. Ik neem aan dat de video's daar over gaan, of heb ik iets gemist?DeArmeStudent schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:52:
[...]
Ik zie de laatste tijd veel video's voorbij komen van mensen die hun coins verloren zijn door een hack op de nano ledger.
Is het zelf maken van een hardware usb wallet in meervoud niet goedkoper en veiliger?
En nee, een USB-wallet die je zelf maakt, wat je daar ook precies mee bedoelt, lijkt me zeker niet veiliger.
[ Voor 7% gewijzigd door Grotman op 19-02-2018 12:56 ]
$Troll mag toch wél!?Grotman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:25:
[...]
Mijn wis-actie ging meer om troll- en offtopic op-de-man-reacties. Hoe nutteloos bovenstaande quote ook is, het is meer ontopic dan wat ik heb gewist
Seriously? Nope, not a bit...
Het gaat inderdaad om een 'man in te middle'-attack:Grotman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:55:
[...]
Volgens mij is de ledger nooit gehackt hoor. Dat ding genereert je seed en private keys en die verlaten je device nooit. Alleen ben je daarmee met het copy pasten van addressen nog niet beschermd tegen mallware die adressen in je geheugen aanpassen. Ik neem aan dat de video's daar over gaan, of heb ik iets gemist?
En nee, een USB-wallet die je zelf maakt, wat je daar ook precies mee bedoelt, lijkt me zeker niet veiliger.
https://youtu.be/_vfH5Z0RzYA
Tja hoe keek men tegen neo aan in het begin, litecoin etc etc etc.Richh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:49:
[...]
Haha, snel ADA kopen danspreek ik je over een jaartje wel weer.
Wat zei men over BTC toen hij op $1000 stond begin 2017? "Die gaat niet meer 10x over de kop". Bleek 20x te zijn in minder dan een jaar tijd. En hoe gaat het met LTC, XMR?
Jouw geld natuurlijk, maar ik zou een project als HTMLcoin dus echt niet voor langer dan een paar maanden holden. Zijn leuke muntjes om de whale pumps af mee te wachten, maar whales vertrekken ooit ook weer.
Persoonlijk vind ik bitcoin echt bullshit, maar ja, men betaald er wel voor.
Normaal vind ik dat spoofing websites wel redelijk obvious zijn, maar deze zag ik op Reddit voorbij komen en had ik niet direct door. Het geeft toch wel aan dat het verstandig is om exchanges als bookmark op te slaan.
Soms denk ik nog wel eens "zie ik daar nou een dode pixel" of iets dergelijks. Maar dan blijkt het gewoon vuil te zijn op m'n scherm. Hoop dat dit mij nooit overkomt...Bmfd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:07:
Normaal vind ik dat spoofing websites wel redelijk obvious zijn, maar deze zag ik op Reddit voorbij komen en had ik niet direct door. Het geeft toch wel aan dat het verstandig is om exchanges als bookmark op te slaan.
[afbeelding]
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Nooit van gehoord en nog geen enkele video gezien. Zou je wat willen delen anders wordt het moeilijk te beantwoorden natuurlijk. edit zie de video net, even kijkenDeArmeStudent schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:52:
[...]
Ik zie de laatste tijd veel video's voorbij komen van mensen die hun coins verloren zijn door een hack op de nano ledger.
"Is het zelf maken van een hardware usb wallet in meervoud niet goedkoper en veiliger?" ik acht de kans 90% van niet nee. Heb jij kennis hiervan dan?
Die is inderdaad wel erg nasty. Zeker als je bedenkt dat veel applicaties links nog steeds onderstrepen en die puntjes dus mogelijk in die streep verdwijnen.Bmfd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:07:
[afbeelding]
App gebruiken, werkt sowieso een stuk beter.anboni schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:10:
[...]
Die is inderdaad wel erg nasty. Zeker als je bedenkt dat veel applicaties links nog steeds onderstrepen en die puntjes dus mogelijk in die streep verdwijnen.
Net bekeken en inderdaad dit is een echt probleem voor de nano ledger. Dus de chrome extensions niet gebruiken of je oude adressen hergebruiken en onthouden (maar dat schijnt ook niet aan te raden zijn)?DeArmeStudent schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:59:
[...]
Het gaat inderdaad om een 'man in te middle'-attack:
https://youtu.be/_vfH5Z0RzYA
Ik had al mijn bedenkingen bij zo'n chrome extension, weet niet waarom want ik heb de technische kennis niet maar meer omdat ik had verwacht dat de software een standalone app zou zijn.
Er wordt gezegd gebruik MEW om het adres te bekijken maar wie garandeert dat MEW niet gecomprimeerd wordt, het is immers een website.
MAW ik zie idd het nut van de ledger iets minder groot in bv tov een paper wallet. Ook opletten daarmee dat je die dus niet via een website aanmaakt
Thanks voor de heads up!
Of gewoon het adres dubbel checken via het scherm op de ledger zelf..muffstuff schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:22:
[...]
Net bekeken en inderdaad dit is een echt probleem voor de nano ledger. Dus de chrome extensions niet gebruiken of je oude adressen hergebruiken en onthouden (maar dat schijnt ook niet aan te raden zijn)?
jaDacuuu schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:26:
[...]
Of gewoon het adres dubbel checken via het scherm op de ledger zelf..
deze is ook mooi:
YouTube: LEDGER NANO S SCAM?! Guy Loses £25,000 in Hardware Wallet Con
Mensen die de ledger kopen van een andere plek dan ledger zelf. Koop je er een van een andere plek dan ledger, dan heb je dus kans dat de boel wordt leeg getrokken.
Zie ook de officiele reactie van Ledger: https://www.ledger.fr/2018/02/05/man-middle-attack-risk/
In verpakking aankopen, geen lossemuffstuff schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:28:
[...]
ja
deze is ook mooi:
YouTube: LEDGER NANO S SCAM?! Guy Loses £25,000 in Hardware Wallet Con
Mensen die de ledger kopen van een andere plek dan ledger zelf. Koop je er een van een andere plek dan ledger, dan heb je dus kans dat de boel wordt leeg getrokken.
deze was gewoon gelamineerd
Er is ook ff een kleine whale bezig met ICX dumpen. Staat een sell wall van zo'n $300k en werd net een market order van $350k er door geduwd.

Gelukkig genoeg volume en buy orders om de prijs niet extreem terug te drijven.

Gelukkig genoeg volume en buy orders om de prijs niet extreem terug te drijven.
[ Voor 32% gewijzigd door Ypuh op 19-02-2018 13:33 ]
Verwijderd
Een kleine whale? Een dolphin dus.Ypuh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:31:
Er is ook ff een kleine whale bezig met ICX dumpen. Staat een sell wall van zo'n $300k en werd net een market order van $350k er door geduwd.
Dat kan prima hoor, je moet hem alleen even resetten voor gebruik, dan weet je zeker dat de seed niet al gegenereerd is door een ander.
@Richh
Dacht dat het gemakkelijker was om dat euro in je pf te hebben en dan wanneer very low (bijv na de crash van begin feb) dan beginnen aan te kopen en zo meer coins te verkrijgen dan als je nu bijv al aankoopt aan een hogere koers (dus minder btc/eth/....
Of heb ik t totaal mis? Gaande dat de funding ook del wat gelimiteerd is.
Dacht dat het gemakkelijker was om dat euro in je pf te hebben en dan wanneer very low (bijv na de crash van begin feb) dan beginnen aan te kopen en zo meer coins te verkrijgen dan als je nu bijv al aankoopt aan een hogere koers (dus minder btc/eth/....
SPiET
De BTC run blijft mij verbazen, van $6k naar $11k zonder enige correctie in slechts 12 dagen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Aha, dat is waar ja. Zou eigenlijk stap een moeten zijn van ledger, is het volgens mij niet.Dacuuu schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:32:
[...]
Dat kan prima hoor, je moet hem alleen even resetten voor gebruik, dan weet je zeker dat de seed niet al gegenereerd is door een ander.
Waarom vind je een munt die daadwerkelijk gebruikt wordt en naamsbekendheid heeft bullshit, maar besluit je wel te investeren in een buzzwordcoin zonder toekomst?muffstuff schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:07:
[...]
Tja hoe keek men tegen neo aan in het begin, litecoin etc etc etc.
Persoonlijk vind ik bitcoin echt bullshit, maar ja, men betaald er wel voor.
Vermoed dat dat ook de reden is waarom er links en rechts toch nog wel wat twijfels zijn (ik volg zelf bv Eric Choe op Twitter (@cryptochoe). Hij heeft me al een hoop geleerd over traden!)Jumpman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:40:
De BTC run blijft mij verbazen, van $6k naar $11k zonder enige correctie in slechts 12 dagen.
Of is dit juist de correctie van 19.8k naar 5.8k in amper anderhalve maand?Jumpman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:40:
Als je geld wil verdienen moet je altijd je geld hebben zitten in de munt die het hardste stijgt (of het minst hard daalt, in dat geval dus fiat).spietie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:33:
@Richh
Wil je BTC verdienen? Of wil je euro/dollar verdienen?
zo he, VEN is tegenwoordig 0.9 ETH waard... https://idex.market/eth/ven kijk naar die "20 VEN" buy. Oops...
Ik wou GET kopen daar maar durf het niet aan, ben niet gemaakt voor dit soort exchangesGreymore1 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:48:
zo he, VEN is tegenwoordig 0.9 ETH waard... https://idex.market/eth/ven kijk naar die "20 VEN" buy. Oops...
Nadat 20k naar 6k ging denk ik eerder dat dit een correctie op een correctie is.Jumpman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:40:
“Verdienen” hangt ook af Hoeveel $/€ in je PF zitRichh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:47:
[...]
Als je geld wil verdienen moet je altijd je geld hebben zitten in de munt die het hardste stijgt (of het minst hard daalt, in dat geval dus fiat).
Wil je BTC verdienen? Of wil je euro/dollar verdienen?
Wow, waarom blijft ETH/EUR zo hangen op GDAX?
Klopt, dat lijkt me logischJustSys schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:53:
[...]
“Verdienen” hangt ook af Hoeveel $/€ in je PF zit
Is inderdaad scary en toch een soort van bevestiging dat er voor massa-adoptie bank-achtige tussenpartijen nodig zijn die de digibeet beschermen.Bmfd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:07:
[afbeelding]
Op Twitter is nu ook een leger scammers actief die onder tweets van bekende crypto-personen lopen te phishen met "stuur mij wat ETH en ik verdubbel het!". En dan uit naam van diezelfde persoon. Daarna blazen ze er een leger twitter-bots overheen die het verhaal lijken te bevestigen en er zijn zomaar tientallen sukkels die erin trappen. Dit verhaal eigelijk. Onder deze tweet kun je nog wat van die spamaccounts zien staan (hoewel de originele scam-tweet verwijderd lijkt te zijn).
De gemiddelde tweaker prikt daar natuurlijk zo doorheen. Maar ome Jan van 50+ die net snapt hoe Word, Outlook en Excel werken tuint daar natuurlijk met open ogen in.
Als je kijkt naar Januari 2017 en de BTC dan was de koers weer op het oude niveau na anderhalve maand na de crash.
Dus lijkt mij dat de huidige koers vrij acceptabel is.
Dus lijkt mij dat de huidige koers vrij acceptabel is.
Je maakt de fout door te veel naar de ATH en ATL te kijken.Richh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:51:
[...]
Nadat 20k naar 6k ging denk ik eerder dat dit een correctie op een correctie is.
Als je de focus daarop legt heb je altijd het verkeerde moment gekozen om te verkopen of kopen.
Een correctie is het zeker maar dat werkt dus twee kanten op.
Kortom, ik kijk liever naar een gestaag stijgende lijn die ook gevolgd blijft worden door korte dips.
Ook op YouTube. Zag er laatst een onder Boxmining's naam. Vond het al raar want normaal kun je toch niet dezelfde gebruikersnaam aanmaken?Shmorky schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:57:
[...]
Is inderdaad scary en toch een soort van bevestiging dat er voor massa-adoptie bank-achtige tussenpartijen nodig zijn die de digibeet beschermen.
Op Twitter is nu ook een leger scammers actief die onder tweets van bekende crypto-personen lopen te phishen met "stuur mij wat ETH en ik verdubbel het!". En dan uit naam van diezelfde persoon. Daarna blazen ze er een leger twitter-bots overheen die het verhaal lijken te bevestigen en er zijn zomaar tientallen sukkels die erin trappen. Dit verhaal eigelijk. Onder deze tweet kun je nog wat van die spamaccounts zien staan (hoewel de originele scam-tweet verwijderd lijkt te zijn).
De gemiddelde tweaker prikt daar natuurlijk zo doorheen. Maar ome Jan van 50+ die net snapt hoe Word, Outlook en Excel werken tuint daar natuurlijk met open ogen in.
Ik lees van sommige dat ze willen daytraden met 200€ daar ben je niet vet mee kan je beter iedere maand geld insteken in de munt die gaat stijgen in dit geval BTC XRP [grapje je moet zelf beslissen in welke munt je wilt investeren] research, research and research. Als je enkel zit te wachten tot er iemand roept van koop munt “***” dan ben je niet goed bezig.
Wel een beetje eigen schuld dikke bult toch? Mensen willen gewoon zo graag gratis geld....Shmorky schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:57:
[...]
Is inderdaad scary en toch een soort van bevestiging dat er voor massa-adoptie bank-achtige tussenpartijen nodig zijn die de digibeet beschermen.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik heb zelf gisterochtend ook een hoop verkocht omdat ik een verdere dip verwachtte.HoppyF schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:59:
[...]
Je maakt de fout door te veel naar de ATH en ATL te kijken.
Als je de focus daarop legt heb je altijd het verkeerde moment gekozen om te verkopen of kopen.
Een correctie is het zeker maar dat werkt dus twee kanten op.
Kortom, ik kijk liever naar een gestaag stijgende lijn die ook gevolgd blijft worden door korte dips.
Blijkbaar is het gros van de holders echter nog niet overtuigd van een te lage prijs.
Die gestaagde lijn gaat pas volgen wanneer we een acceptabele start hebben begonnen, voorlopig lijken we die blijkbaar nog niet bereikt te hebben.
IOTA een andere shit coin?
YouTube: IOTA a Technology SCAM
[ Voor 54% gewijzigd door A87 op 19-02-2018 14:06 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Voor beginners lijkt het me prima om met 100 of 200 euro te beginnen. Kijk maar of je na 2 weken nog geld over hebt.JustSys schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:00:
Ik lees van sommige dat ze willen daytraden met 200€ daar ben je niet vet mee kan je beter iedere maand geld insteken in de munt die gaat stijgen in dit geval BTC XRP [grapje je moet zelf beslissen in welke munt je wilt investeren] research, research and research. Als je enkel zit te wachten tot er iemand roept van koop munt “***” dan ben je niet goed bezig.
Jawel, maar zelf al trapt er maar 0,001% in, dan nog is het op grote schaal erg lucratief om achter goedgelovige digibeten aan te gaan. Die homoglyph-attacks vallen daar ook onder, en daar moet je helemaal maar net verstand van hebben.hmr schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:02:
[...]
Wel een beetje eigen schuld dikke bult toch? Mensen willen gewoon zo graag gratis geld....
Scam lijkt me wat overtrokken, maar dat het een munt gebaseerd is op buzzwords en cryptogekte in plaats van een realistisch toekomstbeeld...A87 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:04:
IOTA een andere shit coin?
Ik check altijd al het slechte nieuws van een coin voordat ik ooit ergens in investeer
Ja dat zeker en vast, maar dan ga je geen winst maken maar leer je van je fouten en leer je ook de feeling van de Exchange.Nopheros schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:07:
[...]
Voor beginners lijkt het me prima om met 100 of 200 euro te beginnen. Kijk maar een of je na 2 weken nog geld over hebt.
WTC staat ook weer lekker laag, als ik nog wat $$ over had wist ik het wel.
Dat is mooi k*tRichh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:39:
[...]
Het moment van de splitsing is al geweest.
Gezien jij je coins op een exchange had staan, heeft de exchange wallet de muntjes te pakken. Hier heb je zelf geen enkele invloed op; nu versturen en die wallet in de LCC wallet stoppen zal resulteren in een lege wallet.
Wat je had moeten doen, is op het moment van de splitsing je coins in een eigen private wallet zetten.
Maar bedankt voor de info.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier
Verdere regels:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier
Verdere regels:
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!