Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Ik heb niks met dit heerschap gemeen noch ken ik dit stukje wansmaak maar hij heeft wel gelijk. Is geen afzeiken maar gewoon reëel. Hard maar waar.PilatuS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:11:
[...]
Post je hier nu alleen om mensen af te zeiken ?
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Vertel op...Crypts schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:15:
[...]
Ik heb niks met dit heerschap gemeen noch ken ik dit stukje wansmaak maar hij heeft wel gelijk. Is geen afzeiken maar gewoon reëel. Hard maar waar.
Kritiek geven is gemakkelijk, met argumenten aankomen is duidelijk te lastig/moeilijk...
Ik vind het fantastisch hoor die cryptozooi.
Was totaal niet persoonlijk gericht maar al die onzin die elke keer maar uitgekraamd wordt. Ik krijg er nostalgische gevoelens van
[ Voor 25% gewijzigd door sig69 op 11-03-2018 02:23 ]
Het gaat niet om wat ie zegt, maar hoe.Crypts schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:15:
[...]
Ik heb niks met dit heerschap gemeen noch ken ik dit stukje wansmaak maar hij heeft wel gelijk. Is geen afzeiken maar gewoon reëel. Hard maar waar.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Gelukkig dat jij wel een interessante bijdrage aan dit forum levert.sig69 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:20:
Nee hoor maar kom op mensen, wees eens realistisch. Paar % erbij en het is "to the moon" en dan gaan we weer een dagje omlaag en dan is er een "bodem".
Ik vind het fantastisch hoor die cryptozooi.
Was totaal niet persoonlijk gericht maar al die onzin die elke keer maar uitgekraamd wordt. Ik krijg er nostalgische gevoelens van
Dubbele bodem wegzetten als onzin, faut-le-faire
Zo dan. Misschien was ik iets direct maar ik heb geen mensen voor debiel uitgemaakt of aannames gedaan over wat voor werk iemand wel of niet doet
Het is een slowchat forum, kom op zeg.TomTorquay schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:27:
[...]
Gelukkig dat jij wel een interessante bijdrage aan dit forum levert.
Dubbele bodem wegzetten als onzin, faut-le-faire
[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 11-03-2018 10:48 ]
Klopt. De combinatie van woorden met die emoticon geeft aan je het debiel vind wat hij zegt, dat komt op hetzelfde neer. Hij bedoelt iets serieus en jij lacht hem uit. Je kan ook op een andere normale manier aangeven dat je het niet eens bent met wat hij zegt.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 11-03-2018 02:43 ]
Grote kans dat we elkaar weleens gezien hebben daar maar de manier waarop je dit topic binnen wandelt is niet zo gek chique. Laat ik het dan zo stellen, het is een debiel waardig, kun je er dan mee leven?sig69 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:28:
[...]
Zo dan. Misschien was ik iets direct maar ik heb geen mensen voor debiel uitgemaakt of aannames gedaan over wat voor werk iemand wel of niet doet
DePilatuS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:42:
[...]
Klopt. De combinatie van woorden met die emoticon geeft aan je het debiel vind wat hij zegt, dat komt op hetzelfde neer. Hij bedoelt iets serieus en jij lacht hem uit. Je kan ook op een andere normale manier aangeven dat je het niet eens bent met wat hij zegt.
Een drol in een gouden strik blijft een drol.Crypts schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:43:
[...]
Grote kans dat we elkaar weleens gezien hebben daar maar de manier waarop je dit topic binnen wandelt is niet zo gek chique. Laat ik het dan zo stellen, het is een debiel waardig, kun je er dan mee leven?
Ik lig hier niet wakker van hoor.
[ Voor 27% gewijzigd door sig69 op 11-03-2018 02:54 ]
Je eerste post is net zo erg. Jij komt iedereen hier wel even vertellen hoe dom ze zijn met je ervaring op de beurs.sig69 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:50:
[...]
Destond erbij vanwege mijn post een kwartier daarvoor over zogenaamde bodems. Je kan ook de rest van de berichten lezen en het enigszins in context plaatsen.
Vertellen dat er geen bodems bestaan. Yeah right. Iedere keer als de beurs naar beneden gaat, stuiken we ineen tot op nul volgens jouw logica?sig69 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:50:
[...]
Destond erbij vanwege mijn post een kwartier daarvoor over zogenaamde bodems. Je kan ook de rest van de berichten lezen en het enigszins in context plaatsen.
Ik heb nergens gezegd dat dit een bodem zou zijn. Alleen dat het zou kunnen. En dat dat een positief signaal zou zijn. Als je dat weglacht, dan heb je echt 0,0 kennis van TA.
Wat jammer dat het zo over kwam, ik wilde alleen wat ervaring delen.PilatuS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:53:
[...]
Je eerste post is net zo erg. Jij komt iedereen hier wel even vertellen hoe dom ze zijn met je ervaring op de beurs.
Je verdraaid mijn woorden nu. Ik heb nergens gezegd dat jij hebt gezegd dat er ergens een bodem is. Het ging me alleen om het woord "bodem", wat ik grappig vind is dat iedereen een mening heeft waar die ergens ligt. En in de praktijk ligt ie vaak nog veel lager.TomTorquay schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:57:
[...]
Vertellen dat er geen bodems bestaan. Yeah right. Iedere keer als de beurs naar beneden gaat, stuiken we ineen tot op nul volgens jouw logica?
Ik heb nergens gezegd dat dit een bodem zou zijn. Alleen dat het zou kunnen. En dat dat een positief signaal zou zijn. Als je dat weglacht, dan heb je echt 0,0 kennis van TA.
[ Voor 53% gewijzigd door sig69 op 11-03-2018 03:08 ]
Zo kwam het helaas wel over ja. Iedere info of mening is denk ik voor iedereen hier welkom, maar dit kwam erg betweterig over.sig69 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:58:
[...]
Wat jammer dat het zo over kwam, ik wilde alleen wat ervaring delen.
Excuses daarvoor dan, niet zo bedoeld.PilatuS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 03:00:
[...]
Zo kwam het helaas wel over ja. Iedere info of mening is denk ik voor iedereen hier welkom, maar dit kwam erg betweterig over.
Ok, ik snap het wel. Jij spreekt over bodems en dat ze moeilijk 'te vinden' zijn, en ik kom tien minuten later met een bodem op de proppen. Snap wel dat je eensig69 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:58:
[...]Je verdraaid mijn woorden nu. Ik heb nergens gezegd dat jij hebt gezegd dat er ergens een bodem is. Het ging me alleen om het woord "bodem", wat ik grappig vind is dat iedereen een mening heeft waar die ergens ligt. En in de praktijk ligt ie vaak nog veel lager.
Ik snap 'm niet?TomTorquay schreef op zondag 11 maart 2018 @ 03:12:
[...]
Ok, ik snap het wel. Jij spreekt over bodems en dat ze moeilijk 'te vinden' zijn, en ik kom tien minuten later met een bodem op de proppen. Snap wel dat je een-smiley gebruikt dan. Case closed
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Je weet hoe een dollarteken eruit ziet?DeArmeStudent schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:00:
@TomTorquay dollar of euro? Dat is nog wel een verschil.
Was een geintje natuurlijk
Dan wil ik wel eens weten op welke website jij kijkt, want volgens mij heb je naar 6 februari gekeken ofzo.
DeArmeStudent schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:12:
@TomTorquay
Dan wil ik wel eens weten op welke website jij kijkt, want volgens mij heb je naar 6 februari gekeken ofzo.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Verwijderd
Hahaha. Ik hoop dat we deze debiele weekenddip niet afsluiten met een dubbele bodem.AtlAntA schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:23:
Lol als ik het zo lees mag er snachts na 1en wel een slotje op dit topic tot sochtends 7 uur.![]()
Of ga ik nu te ver?
Veel te ver. Excuses zijn vereist.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:38:
[...]
Hahaha. Ik hoop dat we deze debiele weekenddip niet afsluiten met een dubbele bodem.
Of ga ik nu te ver?
Je kunt er om lachen, maar voorlopig krijg ik wel gelijk met m'n dubbele bodem. En laat ons vooral hopen dat het zo blijft en de weg naar boven is teruggevonden. We zullen zien
XRP = trash
Maar dit dan? Als de dubbele bodem bereikt is, wat wil dit dan zeggen?Stoffa schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:13:
Als ik op gdax kijk zie ik daar op de 6h een erg dikke bearflag. Wees voorzichtig mensen.
Over die bear flag: ik zie 'm niet, maar ik kan dan ook enkel op 4h of 1d candles kijken op tradingview. De kans is sowieso nog steeds zeer reëel dat we dieper zakken, maar er zijn desalniettemin mogelijkheden.
Klink als Venga boys, ooh, we're going to Ibiza.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:12:
ik denk dat de ven boys op vakantie zijn tot juni
XRP = trash
Alle technische analyses aside... BTC en zijn waarde is totale bullshit (no pun intended). De waarde en de verdeling van BTC momenteel maakt het compleet nutteloos (op de lange termijn). Momenteel is het nut van bitcoin een soort van doorgeefluik om in staat te zijn om altcoins te bemachtigen. En het heeft zijn naam en reputatie mee. Blijft de techniek over en blijven de altcoins over.
Of er ooit een altcoin komt die gaat doen wat BTC vanaf het begin heeft willen doen... Geen idee. Verdomd lastig.
Dan kun je je afvragen of we met zijn allen investeren in bedrijven die enig kans van slagen hebben. Ik denk het wel en daarom geloof ik er nog in.
Maar dat gezegd hebbende (en nogmaals, technische analyse aside). BTC moet vrij dood. Het mag van mij blijven bestaan met een waarde vergelijkbaar aan een ethereum bijvoorbeeld. Dan kunnen de whales nog blijven opscheppen met hoeveel bitcoin ze wel niet hebben. Binnenkort kopen we altcoins met fiat. Veel van die investeringen gaan in 'faillissementen` verloren en sommige investeringen zullen je daadwerkelijk geld op gaan leveren omdat consumenten daadwerkelijk gaan gebruiken wat er bedacht is. Maar ook daar zal links en rechts nog wel eens wat waarde van een bedrijf niet terug vloeien naar de mensen die in het bedrijf investeerden via altcoins. Dat ligt aan hoe goed de regulatie gaat zijn die er aan zit te komen.
Goed, lang verhaal kort... Hier is mijn niet zo technisch analytische voorspelling voor halverwege 2019:
BTC $600 (en dalend)
ETH $400 (en stabiel)
Een paar altcoin stocks die bedragen boven de $100 kennen, maar de meeste solide coins zullen tussen de $30 en $90 traden.
Als dit uitkomt
Tot die tijd probeer ik wat geld te verdienen met daytraden (wat me nog niet heel goed afgaat, mijn winst is nog maar klein) en ondertussen probeer ik de projecten eruit te vissen die toekomst hebben en daar bouw ik een long term portfolio mee op. Ik persoonlijk zou op dit moment in ieder geval niet anticiperen op een mogelijke rit naar de moon van BTC. Sterker nog. Die rit naar de moon is al geweest en we zijn weer onderweg terug naar huis.
Ik wens iedereen, echt iedereen, een fantastische dag!
PSN: ButsMG
Nee hoor, ze zijn aan het opslaan voor 20 maart...Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:12:
Binance:
Cold wallet had 15,000,888 VET moved out 1 day 15 hours ago https://etherscan.io/toke...0075d67e3ed32a380ccf451c8
40,620,257 VET left
Main hot wallet 14,228,881 VET
1,072,354 and 1,460,319 and 1,789,606 in the others
59,171,417 VET total still on Binance.
Wallet update. In the last 46 days
150,000 VET or more went from 398 wallets 46 days ago to currently 413 wallets
50,000 VET or more went from 800 wallets to 874 wallets
10,000 VET or more went from 2900 wallets to 3530 wallets.
6,000 VET or more 4599 wallets currently
17 days ago 43,800 wallets had at least 1 VET in it. Today 50,508 wallets have at least 1 VET in them.
17 days ago 41,300 wallets had at least 15 VET. Today 47,539 wallets have at least 15 VET in them
Some recent (within last 2 days) large withdraws. 55,395.0471, 20,088.8, 16,053.9954, 21,977.676, 66,926.48399999, 16,212.855804, 24,969.81269736, 16,697.80249999, 50,000.895, 16,015.9762, 15,512.26, 12,017.7411, 22,998.878, 13,187.4651
https://medium.com/@vecha...ain-x-series-6b77b746b4b2Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:24:
wat is er loos dan,20 maart?
Ven-boys & girls liggen zachtjes huilend in een hoekje dood te gaan natuurljk 🙈.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:12:
BTC-koers beetje anti-climax vanochtend. Lijkt na 23.00 uur niet heel veel gebeurd. Maar de dag is nog jong.
Vandaag, morgen en de komenden dagen zal btc en alle (ja je leest het goed , alle!) Alts richting hun ATH gaan.
100% zeker!
Zero.
Thx ga meteen 2de hypotheek afsluiten ik ga all in!!!Pelox schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:51:
Oké nou hier komt mijn voorspelling. Let heel goed op want dit is geen gok maar een feit.
Vandaag, morgen en de komenden dagen zal btc en alle (ja je leest het goed , alle!) Alts richting hun ATH gaan.
100% zeker!
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Richting ath heFlagg schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:55:
[...]
Thx ga meteen 2de hypotheek afsluiten ik ga all in!!!
Zero.
Edit en zelfs dat niet eens... Voorspeller van lik me vestje.
Vandaag onder de 8500, da's mijn voorspelling.
[ Voor 29% gewijzigd door Flagg op 11-03-2018 10:33 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ho ho, ik maak geen voorspelling. Ze gaan 100% richting de ath en dat gewoon heel de dag door.Flagg schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:07:
[...]
Edit en zelfs dat niet eens... Voorspeller van lik me vestje.
Vandaag onder de 8500, da's mijn voorspelling.
Zero.
Lees nog ff waar je post mee begon pls.Pelox schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:35:
[...]
Ho ho, ik maak geen voorspelling. Ze gaan 100% richting de ath en dat gewoon heel de dag door.
Is dat ook de reden dat de NiceHash miner bijna 100% van de tijd uit staat?TomTorquay schreef op zondag 11 maart 2018 @ 06:43:
Wakker worden slaapkoppen, BTC is doorgezakt naar $6500
Daar heb ik tevens nog een vraag over: is het niet slecht(er) voor de videokaart als die steeds warm-koud-warm-koud-etc... wordt? Het lijkt me sowieso niet goed voor een videokaart dat mining, maar áls je het dan doen, is het "beter" om 'm constant warm te hebben, toch? Ik bedoel: die temperatuurschommelingen zullen slechter zijn, right?
Thnx Stoffa, jouw voorspelling kwam wel uit.Stoffa schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:13:
Als ik op gdax kijk zie ik daar op de 6h een erg dikke bearflag. Wees voorzichtig mensen.
Wat kunnen we voor de komende 6h verwachten?
Verwijderd
Sentiment is toch nog wel bearish in het algemeen. Ben gisteravond met een klein deel in fiat gaan zitten. Kijk het even aan wat BTC de komende week gaat doen.Goh schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:46:
[...]
Thnx Stoffa, jouw voorspelling kwam wel uit.
Wat kunnen we voor de komende 6h verwachten?
Me too.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:51:
[...]
Sentiment is toch nog wel bearish in het algemeen. Ben gisteravond met een klein deel in fiat gaan zitten. Kijk het even aan wat BTC de komende week gaat doen.
The Bitcoin Misery Index says now is the time to buy from CNBC.
The index is called the Bitcoin Misery Index (BMI) and was designed as a trading tool for investors to take advantage of volatility in BTC exchanges. BMI is calculated on a scale of zero to 100, taking into account factors such as volatility and the number of winning trades out of the total. When the indicator is low, the buying opportunity is at its best, and vice versa.
“When the bitcoin misery index is at ‘misery’ (below 27), bitcoin sees the best 12-month performance. A signal is generated about every year,” Lee explained to CNBC in a Friday report.
"When the BMI is at a 'misery' level, future returns are very good."
Bron: https://www.zerohedge.com...-index-flashes-buy-signalAt the moment, the Bitcoin index is at 18.8, which is an absolute minimum since Sept. 6, 2011, the report said.
[ Voor 7% gewijzigd door RaptorXS op 11-03-2018 11:16 ]
Waarom staat je nicehash miner uit dan? Heb je een minimale profitability ingesteld oid?Atmoz schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:45:
[...]
Is dat ook de reden dat de NiceHash miner bijna 100% van de tijd uit staat?
Daar heb ik tevens nog een vraag over: is het niet slecht(er) voor de videokaart als die steeds warm-koud-warm-koud-etc... wordt? Het lijkt me sowieso niet goed voor een videokaart dat mining, maar áls je het dan doen, is het "beter" om 'm constant warm te hebben, toch? Ik bedoel: die temperatuurschommelingen zullen slechter zijn, right?
Temperatuur schommelingen zijn imho inderdaad het slechtste voor een videokaart naast de slijtage van de fans. Maar een goed ingestelde nicehash miner (ik zou legacy) aanraden) zou eigenlijk alleen heel kort tijdens het algo switchen (wat bij een goed ingestelde miner niet erg veel zou moeten gebeuren) een lichte temperatuur schommeling moeten veroorzaken. Gamen veroorzaakt veel hogere pieken en dalen qua temperatuur dus wmb is 24u per dag gamen op een kaart vele malen slechter dan 24u minen op een kaart.
Daarbij komt nog dat het niet of nauwelijks te onderzoeken is of geen of weinig gebruik van een videokaart misschien nog wel slechter is dan continu gebruik.
De maker van deze misère-index blijft gelukkig wel optimistisch:RaptorXS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:12:
Goedemorgen, een alternatieve strategie is hier te vinden:
[...]
[...]
Bron: https://www.zerohedge.com...-index-flashes-buy-signal
'Despite Bitcoin currently trading at more than 50 percent of its December 2017 high of over $20,000, Lee has not abandoned his optimistic forecast of $25,000 by the end of 2018.'
TomTorquay schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:08:
[...]
Teveel kattenpis aka heineken gedronken jongen?
Vol verwachting klopt ons hart. Ben benieuwd wanneer de aankondig komt van Kucoin. Zal hopelijk niet lang meer duren.
Wie het kleine niet eert.Tominatie schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:45:
Valt iemand anders het ook op dat bij de ICX pagina op binance iemand nu al 5minuten lang steeds 1 ICX koopt. Is dit dan een bot?
Zou me niks verbazen. Ik heb het vermoeden dat 80% van alle handel op de grote exchanges door bots wordt gedaan. Dit baseer ik op onderbuikgevoelens hoor.Tominatie schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:45:
Valt iemand anders het ook op dat bij de ICX pagina op binance iemand nu al 5minuten lang steeds 1 ICX koopt. Is dit dan een bot?
@cryptosletje dit wordt ronde 1 voor onze top hodl coin-Skyhawk- schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:28:
[...]
Vol verwachting klopt ons hart. Ben benieuwd wanneer de aankondig komt van Kucoin. Zal hopelijk niet lang meer duren.
Verwijderd
Hodl on and hodl stwong my fwiend.DJ-Promo schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:00:
[...]
@cryptosletje dit wordt ronde 1 voor onze top hodl coin![]()
![]()
![]()
mooi, toch nog een kans om die meuk zonder verlies kwijt te raken.
Kijk eens naar de koers nu. Heeft hij nog steeds gelijk? En binnen twee uur is het misschien weer andersom. Een beetje geduld om de uiteindelijke trend in te schatten.
Verwijderd
Tja na het lezen van die drama queens heb ik niet het gevoel dat het team solide blijft. Teveel egootjes allemaal.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:17:
Er komt wel een gigantische dump voor HTML aan zodra ze Kucoin hitten ben ik bang. Maar ben alsnog niet van plan ze de komende maanden los te laten.
Verwijderd
Eens. Maar mochten we ooit weer een erg bullisch markt krijgen, en ze zitten op Kucoin en Hitbitc (april) denk ik dat er zeker wat meer te halen valt als alleen de pump op Kucoin.muffstuff schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:19:
[...]
Tja na het lezen van die drama queens heb ik niet het gevoel dat het team solide blijft. Teveel egootjes allemaal.
Nieuwe bullmarkt trekt ook weer nieuwe mensen aan, die alle drama niet hebben meegekregen. Daar zet ik mijn gokje op.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 13:23 ]
Dat wel ja, het kan zomaar een opleving hebben. Moet wel zeggen dat de roadmap er nog steeds erg goed uitziet, als men de boel bijeen kunnen houden zie ik de htmlcoin nog wel naar 1 cent komen ooit.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:21:
[...]
Eens. Maar mochten we ooit weer een erg bullisch markt krijgen, en ze zitten op Kucoin en Hitbitc (april) denk ik dat er zeker wat meer te halen valt als alleen de pump op Kucoin.
Verwijderd
Ze hebben al op 0.006 gestaan (dollar) dus een cent moet lukken. Zou leuk zijnmuffstuff schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:23:
[...]
Dat wel ja, het kan zomaar een opleving hebben. Moet wel zeggen dat de roadmap er nog steeds erg goed uitziet, als men de boel bijeen kunnen houden zie ik de htmlcoin nog wel naar 1 cent komen ooit.
Verwijderd
Rinse and repeat zeggen ze toch in het engels.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 13:44 ]
De cryptomarkt zal een aantal keuzes moeten maken die elkaar uitsluiten, je hebt 3 keuzes:ButsMG schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:19:
Ze zeggen wel eens dat de cryptomarkt volwassen moet worden.
- Speculatieve asset
Als men hiervoor kiest dan ben je eigenlijk alleen maar aantrekkelijk voor handelaren en speculanten en bij het afwezig zijn van regulatie vatbaar voor manipulatie in de vorm van: piramide spelen, pump/dumps, washtrading, etc. Het is op deze manier ongeschikt als store of value of betaalmiddel.
- Store of value
Store of value betekend geen speculatie, maar waardevastheid op lange termijn en dus weinig tot geen koersfluctuaties. Natuurlijk is het leuk als de waarde van je store of value omhoog gaat, maar met een zelfde zekerheid daalt hij ook weer. Zonder backing met fysieke assets (bijv. aandelen/obligaties van bedrijven) zal dit moeilijk worden. Een bedrijf als google maakt winst en omzet, crypto draait alleen op vertrouwen.
- Betaalmiddel
Een betaalmiddel is bedoelt als intermediair en zal net zoals valuta bestand moeten zijn tegen korte termijn fluctuaties en koerswisselingen.
De meeste mensen zitten nu in crypto vanwege het speculatieve gehalte, als het volwassen moet worden en naar een store-of-value of betaalmiddel moet gaan, dan zal je een compleet ander publiek moeten trekken. Daarnaast zal de markt hierdoor oninteressant worden voor speculanten, hoe saai is een munt die weinig fluctueert t.o.v. de dollar en de euro?
Ik zie verder ook geen gunstige toekomst voor speculatie/handel. Als er meer regulatie komt dan zal ook de interesse dalen, waardoor er minder fluctuaties komen in de koers. Blijft regulatie uit, dan zullen mensen met meer macht en middelen het steeds meer naar hun hand zetten, waardoor de kleine handelaar is overgeleverd aan de grillen van manipulatoren. D.w.z. dan gaan mensen zich af vragen wanneer er een pump/dump komt of wanneer 'de whales' munten gaan kopen of dumpen, dat weet je niet, dus ben je speelbal in de handen van partijen die zelf altijd winnen terwijl jezelf eigenlijk alleen zit te gokken.
Maar het grootste obstakel is imho de mens zelf, de meeste mensen zijn loss-adverse en ongeschikt voor risicovolle handel. Mensen die geld/investeringen verloren hebben komen meestal niet terug.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Je stelt het alsof er een CEO is die even een knoop doorhakt.defiant schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:43:
[...]
De cryptomarkt zal een aantal keuzes moeten maken die elkaar uitsluiten, je hebt 3 keuzes:
Dan probeer je er iets in te lezen wat er niet staat.orf schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:46:
[...]
Je stelt het alsof er een CEO is die even een knoop doorhakt.
Ik denk dat het een hele lange post wordt als hij het hele traject zal moeten gaan omschrijven, denk je ook niet?orf schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:46:
[...]
Je stelt het alsof er een CEO is die even een knoop doorhakt.
Bedankt voor de informatieve en goed onderbouwde post. Zijn we hier niet gewend.defiant schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:43:
[...]
De cryptomarkt zal een aantal keuzes moeten maken die elkaar uitsluiten, je hebt 3 keuzes:
- Speculatieve asset
Als men hiervoor kiest dan ben je eigenlijk alleen maar aantrekkelijk voor handelaren en speculanten en bij het afwezig zijn van regulatie vatbaar voor manipulatie in de vorm van: piramide spelen, pump/dumps, washtrading, etc. Het is op deze manier ongeschikt als store of value of betaalmiddel.
- Store of value
Store of value betekend geen speculatie, maar waardevastheid op lange termijn en dus weinig tot geen koersfluctuaties. Natuurlijk is het leuk als de waarde van je store of value omhoog gaat, maar met een zelfde zekerheid daalt hij ook weer. Zonder backing met fysieke assets (bijv. aandelen/obligaties van bedrijven) zal dit moeilijk worden. Een bedrijf als google maakt winst en omzet, crypto draait alleen op vertrouwen.
- Betaalmiddel
Een betaalmiddel is bedoelt als intermediair en zal net zoals valuta bestand moeten zijn tegen korte termijn fluctuaties en koerswisselingen.
De meeste mensen zitten nu in crypto vanwege het speculatieve gehalte, als het volwassen moet worden en naar een store-of-value of betaalmiddel moet gaan, dan zal je een compleet ander publiek moeten trekken. Daarnaast zal de markt hierdoor oninteressant worden voor speculanten, hoe saai is een munt die weinig fluctueert t.o.v. de dollar en de euro?
Ik zie verder ook geen gunstige toekomst voor speculatie/handel. Als er meer regulatie komt dan zal ook de interesse dalen, waardoor er minder fluctuaties komen in de koers. Blijft regulatie uit, dan zullen mensen met meer macht en middelen het steeds meer naar hun hand zetten, waardoor de kleine handelaar is overgeleverd aan de grillen van manipulatoren. D.w.z. dan gaan mensen zich af vragen wanneer er een pump/dump komt of wanneer 'de whales' munten gaan kopen of dumpen, dat weet je niet, dus ben je speelbal in de handen van partijen die zelf altijd winnen terwijl jezelf eigenlijk alleen zit te gokken.
Maar het grootste obstakel is imho de mens zelf, de meeste mensen zijn loss-adverse en ongeschikt voor risicovolle handel. Mensen die geld/investeringen verloren hebben komen meestal niet terug.
Ik denk dat er maar twee "keuzes" zijn, speculatie enerzijds, store of value en betaalmiddel anderzijds. Verschillende coins kunnen tenslotte verschillende doelen dienen (sterker nog: misschien dat er zelfs wel ruimte in de markt is voor speculatieve coins).defiant schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:43:
[...]
Verwijderd
Heeft ook helemaal gelijk, niks aan toe te voegen.AtlAntA schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:48:
[...]
Bedankt voor de informatieve en goed onderbouwde post. Zijn we hier niet gewend.
Je hebt gelijk. Maar t is nu ook behoorlijk extreem hoor, per dag $700-$1000 erop/eraf.TomTorquay schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:07:
[...]
Kijk eens naar de koers nu. Heeft hij nog steeds gelijk? En binnen twee uur is het misschien weer andersom. Een beetje geduld om de uiteindelijke trend in te schatten.
Verwijderd
En dan met tonnen of miljoenen daarop inspelen, kassaGoh schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:55:
[...]
Je hebt gelijk. Maar t is nu ook behoorlijk extreem hoor, per dag $700-$1000 erop/eraf.
Nou, echt hè. Had ik ook wel gewildVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:57:
[...]
En dan met tonnen of miljoenen daarop inspelen, kassa
Heb 2 bt gekocht voor 7300 vraag me af of ik hem moet verkopen voor 7500 of vasthouden
Dacht nog even dat het flink door zou stijgen ging hard opeens
Mja kan ik misschien eindelijk een shoarma eten
Ik ga ervan uit dat je BTC bedoelt? Ik zou gewoon een paar dagen of een week wachten. Gezien de laatste 2-3 weken zou de BTC zomaar weer op 9000euro kunnen komen zoniet meer.Fordius schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:02:
Haha jah dan is het idd lekker om te doen![]()
Heb 2 bt gekocht voor 7300 vraag me af of ik hem moet verkopen voor 7500 of vasthouden
Dacht nog even dat het flink door zou stijgen ging hard opeenszoveel heeft ie niet gegroeit laatste paar dagen dus werd beetje te entho
![]()
Mja kan ik misschien eindelijk een shoarma eten
Verwijderd
Heb al btc op hodl staan , maar had wat bijgekocht nu die wat lager stond echter vraag ik me afAtlAntA schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:03:
[...]
Ik ga ervan uit dat je BTC bedoelt? Ik zou gewoon een paar dagen of een week wachten. Gezien de laatste 2-3 weken zou de BTC zomaar weer op 9000euro kunnen komen zoniet meer.
of ik voor 7500 moet verkopen en hopen dat ie vandaag verder zakt
Heb ook zeer veel ripple hopelijk stijgt die een keer weer eens richting de 1 zodat die eindelijk eens van de hand kan doen
Verwijderd
Je moet naar de algehele marketcap en volume kijken. Dit zijn dezelfde grote spelers die het trucje telkens herhalen en hun zakken vullen.Goh schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:02:
Nu de vraag, gaat t verder omhoog, of straks toch weer een daling?
Voor mijn beeldvorming, heeft dit nu wel veel weg van een pump, of toch, eerder hier werd gezegd, een goed buy moment.
Dat is nou zo jammer, ik heb daar (nog) te weinig kennis van.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:06:
[...]
Je moet naar de algehele marketcap en volume kijken. Dit zijn dezelfde grote spelers die het trucje telkens herhalen en hun zakken vullen.
Zou jij me kunnen vertellen hoe jij t nu ziet?
Verwijderd
Ik ben daar ook geen expert in hoor maar het helpt wel een aantal youtubers te volgen die al wat langer in het crypto wereldje rondlopen zoals coin mastery, data dash, philakone (meer korte termijn tactiek/daytraden), crypto investor. Daarnaast kun je een aantal cryptonieuws sites volgen. Een nederlandse crypto meneer die ik een tijdje geleden tegenkwam op youtube met leuke informatie is crypto meester. Hij komt onnozel over maar verdiept zich wel in zaken en informatie.Goh schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:13:
[...]
Dat is nou zo jammer, ik heb daar (nog) te weinig kennis van.
Zou jij me kunnen vertellen hoe jij t nu ziet?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 14:36 ]
Heb een tijdje “per ongeluk” in de POMA telegram gezeten ten tijde van al dat gedonder... eerst het HTML team afzeiken, vervolgens bedenken dat er toch wel heel veel moet gebeuren voor een eigen munt als ze willen afsplitsen, om vervolgens weer vuistdiep terug erin te kruipen bij het HTML clubje...muffstuff schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:19:
[...]
Tja na het lezen van die drama queens heb ik niet het gevoel dat het team solide blijft. Teveel egootjes allemaal.
Gok dat het oorspronkelijke HTML team er nu een dubbele agenda op nahoudt en datzelfde POMA clubje niet alles meer meldt... Die zijn ook niet helemaal van gisteren natuurlijk
Dit topic is gesloten.
![]()
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier
Verdere regels:
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!