[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 204 Laatste
Acties:
  • 580.432 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
nemesis2212 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:32:
even de $400 miljard aangetikt en we gaan weer naar beneden...pff
Hoezo Pff??? Nu alweer vergeten dat we in krap 24 uur van 6k naar 8.5k zijn gestegen? Da's bijna 40%, me dunkt. Vind het niet meer dan normaal dat iedereen dan effe een stapje terug doet eerlijk gezegd. Gisteren liep het rond deze tijd ook even een beetje terug, om daarna gestaag verder te stijgen. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet...

Zo hard omhoog is absoluut niet gezond in mijn ogen... Gewoon +$100 per dag tot en met december is prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Farceus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:44:
Mijn doel is ooit (niet mogelijk) Een porsche 911 GT3 rs te kopen maarja dromen blijven dromen ;) Ben net begonnen maar sta al redeljik goed al zeg ik het zelf. Doel op shortterm een nieuw beeldschermpje.
Heb nu 2 coins DIN(Dinero) En SmartCash. Met 50,- ongeveer begonnen en heb dat ver 8 voudigd in ~2,5 weken.
Dat heb je netjes gedaan dan, vooral met hoe BTC bezig is geweest afgelopen week. Volhouden dus. 8)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:08
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Mijn winst ook, tenminste geld aan mezelf besteden is in mijn ogen een goed doel :+
Nee maar serieus: mooi van je dat je dat doet :)
iedereen moet zelf weten wat ze met de winst doen ik gun het jullie allemaal,mijn winst gaat naar een kleine particulieren wooninstelling waar autistische jongvolwassenen wonen ,heb vorig jaar van mijn winst 7 computers aan kunnen schaffen waar ze heel blij mee waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:28:
Even een serieuze vraag, hebben jullie bepaalde doelen voor ogen? Ik bedoel iedereens doel is natuurlijk een Lambo. Maar hebben jullie iets sneller haalbare (lees: meer realistische) doelen gesteld? Bijvoorbeeld een simpel paar schoenen, een tv o.i.d. Ben wel benieuwd.

Mijn doel voor nu is eerst maar eens terugkomen op het niveau waarop ik ben ingestapt, op dit moment staat mijn inleg op +- -50%. Voordat alles zo instortte was mijn doel om mijn inleg te verdubbelen (lange termijn), als dit gelukt was wilde ik mijn inleg eruit halen en verder spelen met de winst. Vanuit daar had ik nog geen echte doelen gesteld.
1e doel: Horloge kopen - Check
2e doel: Virtuele verlies verkleinen
3e doel: opnieuw winst maken
4e doel: nieuwe tv
5e doel: zorgen dat onze 3e hypotheek zo laag mogelijk wordt.

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-09 21:01
bie100 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:45:
[...]

iedereen moet zelf weten wat ze met de winst doen ik gun het jullie allemaal,mijn winst gaat naar een kleine particulieren wooninstelling waar autistische jongvolwassenen wonen ,heb vorig jaar van mijn winst 7 computers aan kunnen schaffen waar ze heel blij mee waren
Prachtig initiatief ;)

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Erg leuk om een keer al jullie realistische (en voornamelijk haalbare) doelen te lezen :)

Ook wel leuk om te lezen dat sommigen die een huis kopen er daardoor extra veel in hebben zitten. Ik ben zelf ook aan het sparen voor een huis met mijn vriendin dat we op korte termijn willen gaan kopen (binnen nu en een half jaar). Daardoor heb ik er juist een stuk minder in zitten dan ik zou willen, maar dat is meer omdat het gewoon gokken is en ik de zekerheid nodig heb dat ik het geld heb op het moment van kopen :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitmanovoski
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-12-2023
Even een serieuze vraag, hebben jullie bepaalde doelen voor ogen? Ik bedoel iedereens doel is natuurlijk een Lambo. Maar hebben jullie iets sneller haalbare (lees: meer realistische) doelen gesteld? Bijvoorbeeld een simpel paar schoenen, een tv o.i.d. Ben wel benieuwd.

Mijn doel voor nu is eerst maar eens terugkomen op het niveau waarop ik ben ingestapt, op dit moment staat mijn inleg op +- -50%. Voordat alles zo instortte was mijn doel om mijn inleg te verdubbelen (lange termijn), als dit gelukt was wilde ik mijn inleg eruit halen en verder spelen met de winst. Vanuit daar had ik nog geen echte doelen gesteld.
mijn doel is

een nieuwe scootmobiel kopen die heet https://www.scoozy.nl kost ongeveer 10k en ik sta dus nog voorlopig nog rood dus nog even hodl en wachten eind dit jaar moet wel lukken

🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:49:
Erg leuk om een keer al jullie realistische (en voornamelijk haalbare) doelen te lezen :)

Ook wel leuk om te lezen dat sommigen die een huis kopen er daardoor extra veel in hebben zitten. Ik ben zelf ook aan het sparen voor een huis met mijn vriendin dat we op korte termijn willen gaan kopen (binnen nu en een half jaar). Daardoor heb ik er juist een stuk minder in zitten dan ik zou willen, maar dat is meer omdat het gewoon gokken is en ik de zekerheid nodig heb dat ik het geld heb op het moment van kopen :P
Wij hebben al een nieuwe woning gekocht (zijn ze nu aan het bouwen). Daarom ben ik nu ook wat voorzichtiger omdat we het huis nog wel moeten inrichten enzo :)

Mocht mijn huidige woning voor een leuk bedrag verkocht worden dan gooi ik er nog wat extra's in maar voorlopig niet.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:37:
[...]

Volledig met de winst? :+
Of gewoon aanvullen zodat het het überhaupt haalbaar is?
Volledig met winst 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
Sam2013 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:42:
Wat is jullie mening over HTMLCOIN?
Grappige coin die nu nog lekker laag staat, goed met PoS te minen is (been there, done that...) en wellicht voor de langere termijn nog wel eens een leuke winst kan opleveren, gezien hun plannen en wat er nog in de pen zit.

Tot dusver 35k van die dingen gemined t.w.v. $60 in een week of 4 tijd. Wellicht red ik de 100k rond April, goed voor $150 met de koers van nu. Laat het over een jaar x10 zijn is het toch een gratis $1500. Binnenkort op andere exchanges gelist, hoop dat ze dan wat meer mee kunnen doen in de top100. En als het niks wordt, heb ik een hoop waardeloze muntjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Laatst online: 11-04-2024

doel 1 : inleg eruit
doel 2 : nieuwe caravan
doel 3 : extra buffer op spaarrekening (20k)
doel 4 : financiële onafhankelijkheid

doel 1 en 2 ben (was) ik al aardig onderweg

doel 3&4 zijn HODL projecten tot 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
We stijgen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik wil iig 1500 eruit halen op een inleg van 900 (en 4 geminede litecoins uit het jaar kruik) dus mijn plan was als mijn gehele holding zo'n 3k is de helft eruit te halen. En dat kon, als m'n sell order van ripple gewoon was doorgegaan op 2.99...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgensmij al keer eerder gepost maar doe het gewoon nog een keer:

Doel 1: Inleg er uit ✓
Doel 2: Nieuw mobiel (Oneplus 5T) ✓
Doel 3: Iets leuks doen (Is 3 daagjes Disney met de vriendin geworden) ✓
Doel 4: Wanneer mn portfolio weer op oude niveau zit, bij elke 3k stijging er 1k uithalen. Daar elke keer leuke dingen van doen (Zomervakantie, Skivakantie, Weekendjes weg etc.) De rest laat ik staan tot ik een ander doel heb verzonnen.

Ben nog gewoon student dus al enorm tevreden met wat ik er tot dusver heb uit gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Mijn ultieme doel is financiële onafhankelijkheid. Ondertussen wil ik wel wat geld af en toe eraf halen enop de spaarrekening zetten of in aandelen investeren. Op dit moment is dat maar een droom, want mijn portfolio is maar klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

[...] Maar hebben jullie iets sneller haalbare (lees: meer realistische) doelen gesteld? Bijvoorbeeld een simpel paar schoenen, een tv o.i.d. Ben wel benieuwd. [...]
Hypotheek (voor een deel) aflossen over 1 tot 2 jaar, ergens in 2019 dus.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind jullie positivisme mooi. Maar bedenk wel dat het geld ergens vandaan moet komen. Als jullie een auto of huis willen kopen verliest iemand anders die ergens. Een paar dagen terug leek het een vrije val naar beneden. De mensen die rijk zijn geworden waren er vanaf het begin bij en lieten lange tijd hun aandeel staan zonder te daytraden. Zet in op twee of drie munten waar je in gelooft en laat dat voor langere tijd staan. Ga niet mee met de waan van de dag(volgens mij is dat ook niet goed voor je geluksgevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 18:42
REA 0.0019 0.92 +1166.66% Realisto

Dit zijn nog eens procentjes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:34
Dagdromen mag dus mijn doel zou zijn een goede recente gebruikte motor , en als het heel goed gaat een flink deel hypotheek aflossen.

Heb tegen de vrouw al gezegd dat ik graag een tesla wil kopen er van maar helaas nog niet zo ver gekomen.

Zit all in in request network vanaf 0.06 cent en die heeft het goed gedaan inleg is er al ruimschoots uitgehaald ondertussen en de rest zit speelgeld in.

Voor de crash had ik een 1100% portofolio nu nog 200% in de plus dus wel flink ingeboet maar goed het is speelgeld.

Ik blijf wel realitisch dat het allemaal zo weg kan zijn natuurlijk :X

[ Voor 6% gewijzigd door JustC op 07-02-2018 16:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:02:
Ik vind jullie positivisme mooi. Maar bedenk wel dat het geld ergens vandaan moet komen. Als jullie een auto of huis willen kopen verliest iemand anders die ergens. Een paar dagen terug leek het een vrije val naar beneden. De mensen die rijk zijn geworden waren er vanaf het begin bij en lieten lange tijd hun aandeel staan zonder te daytraden. Zet in op twee of drie munten waar je in gelooft en laat dat voor langere tijd staan. Ga niet mee met de waan van de dag(volgens mij is dat ook niet goed voor je geluksgevoel)
Jij bent een hoop lol op feestjes. En kampioen open deuren intrappen cryptostyle. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
Niet helemaal waar, het geld komt wel ergens vandaan maar doordat mensen instappen.
Die mensen kunnen vervolgens ook gewoon winst maken als de koers stijgt.

Ik koop 100 papieren bekertjes voor een euro, vervolgens stijgt de waarde van het bekertje en kan ik er 50 verkopen aan verschillende kopers voor in totaal 1000 euro.
Zo heeft 1 koper 5 bekertjes gekocht voor 100 euro, waarna de koers verdubbelt en hij ze allemaal verkoopt voor 200 euro.
Mensen raken pas iets kwijt als de koers blijft zakken en niet meer herstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Mooiste zou zijn om uit rendement crypto wat van die molensteen om mijn nek af te lossen AKA hypotheek.
Dat is toch wel een van de grootste zaken waar ik van af zou willen op weg naar een stukje onafhankelijkheid (van de banken, 'het systeem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik vertrouw het allemaal toch nog niet. Het zou me heel sterk lijken als 'dit' het was. Even de $6000 aantikken en vooruit met de geit. Ik heb er echt moeite mee om dat te geloven...

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:42
bie100 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Hulde! Petje af!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjibmeister
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 09:50
TomTorquay schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:08:
Ik vertrouw het allemaal toch nog niet. Het zou me heel sterk lijken als 'dit' het was. Even de $6000 aantikken en vooruit met de geit. Ik heb er echt moeite mee om dat te geloven...
Wel 'even' de 6k aantikken terwijl hij 19k stond...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 00:34
Komende paar dagen zullen we er achter komen. :9

24h volume ligt nu op 32 miljard, waar dat gisterenavond nog 40 miljard was. Als het volume nu weer terugloopt richting de 20 miljard is het de vraag of de huidige prijs stand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
Ik zit er nog niet eens in.. Heb rond 7 januari verschillende coins gekocht toen btc op 14k stond.. Verkocht met 400 dollar verlies..

Voor de lol 45 dollar overgemaakt naar cryptopia en daar 2 weken gehandeld met shitcoins, uiteindelijk 700 dollar van gemaakt.

Ik zit op een klein beetje winst maar eerlijk gezegd heb ik moeite met instappen aangezien 8k nog steeds aan de hoge kant is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik vind jullie positivisme mooi. Maar bedenk wel dat het geld ergens vandaan moet komen. Als jullie een auto of huis willen kopen verliest iemand anders die ergens.
Als iemand over 2 jaar €5000 voor bijvoorbeeld één ETH betaalt zal die persoon dat vast zelf niet als verlies zien (waarom koopt hij/zij 't anders); net als dat ik het kopen van 1 ETH voor €500 ook geen probleem vond. :-) Dus ik vind het wat zwart/wit om zo te stellen dat iemand anders dan verliest.

Dat er altijd mensen zijn die op ATH zullen kopen en het mogelijk daarna weer (hard) inzakt; dat is in ieder geval op dit moment nog inderdaad hoe het in Crypto gaat en waarschijnlijk blijven.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmfd
OkkE schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:11:
[...]

Als iemand over 2 jaar €5000 voor bijvoorbeeld één ETH betaalt zal die persoon dat vast zelf niet als verlies zien (waarom koopt hij/zij 't anders); net als dat ik het kopen van 1 ETH voor €500 ook geen probleem vond. :-) Dus ik vind het wat zwart/wit om zo te stellen dat iemand anders dan verliest.

Dat er altijd mensen zijn die op ATH zullen kopen en het mogelijk daarna weer (hard) inzakt; dat is in ieder geval op dit moment nog inderdaad hoe het in Crypto gaat en waarschijnlijk blijven.
Uiteindelijk heeft hij wel gelijk. Er gaat nooit meer geld uit dan dat er in eerste instantie in is gegaan, dus uiteindelijk is de winst van een persoon het verlies van een ander persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18

gws24

Thinking is hard!

Ben je niet de enige, ik blijf voorlopig nog in fiat zitten.

edit: als je uitzoomt op de grafiek dan ziet deze opleving er ook helemaal niet zo indrukwekkend uit :P

[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 07-02-2018 16:19 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:52
Nopheros schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:11:
Ik zit er nog niet eens in.. Heb rond 7 januari verschillende coins gekocht toen btc op 14k stond.. Verkocht met 400 dollar verlies..

Voor de lol 45 dollar overgemaakt naar cryptopia en daar 2 weken gehandeld met shitcoins, uiteindelijk 700 dollar van gemaakt.

Ik zit op een klein beetje winst maar eerlijk gezegd heb ik moeite met instappen aangezien 8k nog steeds aan de hoge kant is...
Dat vind ik toch nog steeds knap hoor, als mensen dat voor elkaar krijgen met daytraden (of sowieso traden)... stel je toch voor dat je initiële inleg 10.000 euro was geweest en je had exact dezelfde trades voor elkaar gekregen. :)

als, dan

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farceus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 09:44
Danny.G schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Dat heb je netjes gedaan dan, vooral met hoe BTC bezig is geweest afgelopen week. Volhouden dus. 8)
Jaaa opzich wel redelijk gedaan ;) Ben nu alleen maar bezig geweest met het traden van 1 kleine coin eigenlijk dus even kijken wat de toekomst brengt als ik met andere coins bezig ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bmfd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:13:
[...]

Uiteindelijk heeft hij wel gelijk. Er gaat nooit meer geld uit dan dat er in eerste instantie in is gegaan, dus uiteindelijk is de winst van een persoon het verlies van een ander persoon.
Of de inleg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Als je je doelen wilt halen is tijdig uitstappen het devies.
En pak gewoon eens je winst en zet dit om in fiat naar je bankrekening.

Ik ben afgelopen November begonnen met 4.5K in EUR.
Alles ging skyhigh en veel verdiend op LTC+XRP+TRX

Op een gegeven moment stond mijn porto op 100K EUR.
Toen 65K omgezet in fiat naar mijn bankrekening.

De rest laten staan en door wat verkeerde aan en verkopen en de dramatische laatste weken is daar nog maar 3.5K EUR van over.

Nu ga ik een bijna nieuwe auto kopen en heb 35K in aandelen gestopt :)
Toch wat saver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

RustStorm schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:20:
[...]

Dat vind ik toch nog steeds knap hoor, als mensen dat voor elkaar krijgen met daytraden (of sowieso traden)... stel je toch voor dat je initiële inleg 10.000 euro was geweest en je had exact dezelfde trades voor elkaar gekregen. :)

als, dan
Die shit coins hebben een laag volume dus met 10k ben je al een whale en gaat die tradestrategie niet meer op, je krijgt t volume gewoon nooit kwijt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 18:42
Worstkaas schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:25:
En pak gewoon eens je winst en zet dit om in fiat naar je bankrekening.

Ik ben afgelopen November begonnen met 4.5K in EUR.
Alles ging skyhigh en veel verdiend op LTC+XRP+TRX

Op een gegeven moment stond mijn porto op 100K EUR.
Toen 65K omgezet in fiat naar mijn bankrekening.

De rest laten staan en door wat verkeerde aan en verkopen en de dramatische laatste weken is daar nog maar 3.5K EUR van over.

Nu ga ik een bijna nieuwe auto kopen en heb 35K in aandelen gestopt :)
Toch wat saver...
Dus als ik het goed lees heb je van 4.5K in november uiteindelijk 100K gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Utke56 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:28:
[...]

Prima mogelijk in de tijd dat TRX gepumped werd. Slim gedaan van meneer om geld te verdienen, compleet irrelevant aan de technologie. Kudos.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
[...]

x20 in anderhalve maand. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
[...]

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
Maatje van mij 10k op ripple in mei ongeveer, was meer dan 200k op de piek, maar cashen ho maar.
Niet dat hij er nou slecht voorstaat maar tjonge jonge kansen moet je wel grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
hier van 250 euro ripple dik 3k gemaakt.. ook mijn kans niet gepakt.. later toch nog een deel 40% uitbetaald voor veels te weinig maar toch nog 3x inleg op dat deel. Het restant heb ik nu nog in mijn pf.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
tias86 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:34:
Maatje van mij 10k op ripple in mei ongeveer, was meer dan 200k op de piek, maar cashen ho maar.
Niet dat hij er nou slecht voorstaat maar tjonge jonge kansen moet je wel grijpen.
Had het zelf nooit zo ver durven laten komen denk ik, dan had ik op 50k al op het knopje gedrukt.

Net zoals mijn huidige portfolio. Geen wereldbedrag, maar zodra mijn doel(en) bereikt is/zijn cashen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 20:30
Hmm vanochtend ICX gekocht in de hoop een dubbele stijging mee te pakken (ICX tov ETH en ETH tov USD), daalt ICX. Verlies ik dus zelfs op een dag dat er herstel plaatvindt.. HODL dan maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:13
Same here... 800 euro ingestopt begin december, vooral op verge. Was ook iets van 22k op het hoogte punt. Vervolgens wel 1800 euro eruit gehaald... Vervolgens ook weer een groot deel daarvan er opnieuw ingestopt. Sta op dit moment nog altijd in het groen...

Maar man... Had ik er maar meer afgehaald tijdens de top... Ach, die fout maak ik niet nog een keer :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 22:06
Die kansen komen echt nog wel.
Ik neem aan dat je maat die XRP voor de lange termijn heeft gekocht.
Dat er toevallig een dikke piek van BTC aankwam was niet bekend gevolgd door de crash, ook dat was niet bekend, gewoon vasthouden dus en later cashen.
XRP is geen korte termijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomTorquay
Ik zal anders nog eens dat verhaal vertellen van de vriend van de neef van de nicht van de collega van mijn tante haar schoonzus. Was iets vergelijkbaars 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
gws24 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:16:
[...]

Ben je niet de enige, ik blijf voorlopig nog in fiat zitten.

edit: als je uitzoomt op de grafiek dan ziet deze opleving er ook helemaal niet zo indrukwekkend uit :P
Toch een stijging van ongeveer 40%, terwijl ik zelf op korte termijn niet zo'n opleving had verwacht.

Overigens blijf ik voorlopig ook nog in fiat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Zeara schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:39:
Same here... 800 euro ingestopt begin december, vooral op verge. Was ook iets van 22k op het hoogte punt. Vervolgens wel 1800 euro eruit gehaald... Vervolgens ook weer een groot deel daarvan er opnieuw ingestopt. Sta op dit moment nog altijd in het groen...

Maar man... Had ik er maar meer afgehaald tijdens de top... Ach, die fout maak ik niet nog een keer :P
Draai het eens om.
Je kunt ook enorme spijt hebben dat je niet in de laagste dip een paar duizend hebt gestopt.
Zou kun je wel blijven redeneren.
Achteraf praten is zinloos en helpt je geen millimeter verder.
Kijk gewoon naar nieuwe kansen die zich voor gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripod62
  • Laatst online: 02-04-2024
Ben benieuwd, kijken jullie vooral naar de aantal BTC/VEN/TRX/ICX of welke soort dan ook, of kijken jullie naar hoeveel euro het oplevert? Het lukt mij nog steeds om de aantallen te vergroten, terwijl ik nog steeds in de min zit qua euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Worstkaas schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:25:
100k klinkt natuurlijk veel en dat is het ook, maar ik vind het ook wel ballen hebben dat je er gewoon 4.5k inlegt. Voor jou is het goed uitgepakt en ik gun het je van harte, maar zou er zelf niet zo snel zoveel geld inleggen.

De meeste winnaars die met zulke bedragen spelen gewoon met winst van minen of eeuwen lang holden en/of hebben bijgekocht toen ze al flink op winst stonden toen de hype helemaal ontplofte. Niets mis mee ook, maar dan heb je het alweer over andere risico's.

Om Warren Buffet maar ff the quoten, you need to have some skin in the game.
Ik vind het knap hoor, had idd net als hierboven ook bij 45-50k al wel op het knopje gedrukt en misschien 20% laten staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Ypuh op 07-02-2018 16:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pranjic
  • Laatst online: 01-05 15:57
Ik snap echt niet dat iedereen zulke kleine doelen stelt. Just hold. Er staat nog zoveel moois te gebeuren voor de goede projecten. Heb een beetje vertrouwen in je project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
HoppyF schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:39:
[...]

Die kansen komen echt nog wel.
Ik neem aan dat je maat die XRP voor de lange termijn heeft gekocht.
Dat er toevallig een dikke piek van BTC aankwam was niet bekend gevolgd door de crash, ook dat was niet bekend, gewoon vasthouden dus en later cashen.
XRP is geen korte termijn.
Hij gelooft dat xrp op termijn(jaren) naar 10 dollar of meer kan.
Ik had het tot de 200k ook niet volgehouden denk ik. Al eerder uitgecheckt met het grootste gedeelte. Kan ik natuurlijk wel zeggen met wijsheid van nu. Ik had 100 op rdd optijd staan, was binnen notime 900eu
Achteraf denk je dan hmm
@TomTorquay Maakt mij niet uit wat je wel en neit gelooft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Pranjic schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:43:
Ik snap echt niet dat iedereen zulke kleine doelen stelt. Just hold. Er staat nog zoveel moois te gebeuren voor de goede projecten. Heb een beetje vertrouwen in je project.
ik heb geen enkel vertrouwen in geen enkel project. Ik vind het allemaal gebakken lucht omdat er nog geen enkele fatsoenlijke dienst/programma/whatever is uitgebracht.

Ik zit er daarom puur voor de korte termijn winst in.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:13
HoppyF schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:42:
[...]

Draai het eens om.
Je kunt ook enorme spijt hebben dat je niet in de laagste dip een paar duizend hebt gestopt.
Zou kun je wel blijven redeneren.
Achteraf praten is zinloos en helpt je geen millimeter verder.
Kijk gewoon naar nieuwe kansen die zich voor gaan doen.
O, ik hang er echt niet lang in hoor. Was een realisatie die ik een paar dagen terug had. En ik heb er van geleerd. Als ie nu een bepaald bedrag heeft gehaald, ga ik er gewoon weer een mooi stuk uithalen en er wat leuks mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
Ik zat zelf in dec ook op meer dan 10k alleen was dat net voor de piek en ook net op tijd weer eruit wat daarna ging het naar beneden. Maar stapte toen met het meeste uit omdat ik slecht kon slapen 2 nachten. Was maar goed ook.

[ Voor 4% gewijzigd door tias86 op 07-02-2018 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:44:
[...]

ik heb geen enkel vertrouwen in geen enkel project. Ik vind het allemaal gebakken lucht omdat er nog geen enkele fatsoenlijke dienst/programma/whatever is uitgebracht.

Same here. Ik vind the crypto currency volledig losstaan van de achterliggende tech en bedrijven. In de dotcom bubble kocht je ten minste aandelen in het bedrijf, nu koop je een soort van gepersonaliseerde flippo's die nog virtueel zijn ook.

Het heeft zijn waarde, maar nogmaals, ik zie het eerder als een soort Kickstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achi28
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-03-2023
Pelox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:36:
hier van 250 euro ripple dik 3k gemaakt.. ook mijn kans niet gepakt.. later toch nog een deel 40% uitbetaald voor veels te weinig maar toch nog 3x inleg op dat deel. Het restant heb ik nu nog in mijn pf.
Zit te wachten op een nieuwe kans met XRP en denk ook dat die zeker gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:44:
[...]

Ik denk dat als je je goed inleest en kijkt wat voor mogelijkheden de techniek met zich meebrengt en vervolgens kijkt naar waar de tech. ons brengt. Je automatisch uitkomt op de blockchain. Mijn inziens is het gewoon de toekomst.

Maarja, dat is natuurlijk ook maar een mening. En zoals jij het bekijkt kan het ook. Voor mij is het geen gebakken lucht (al snap ik je gedachte wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
tias86 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:44:
[...]
@TomTorquay Maakt mij niet uit wat je wel en neit gelooft
Typische reactie. Zegt wat mij betreft genoeg. Overigens, het maakt mij ook niet uit of het jou iets uitmaakt. Ik raad alleen newbies aan om een zak zout te gaan kopen vooraleer ze dit topic beginnen te lezen. Sommige verhalen kloppen ongetwijfeld, andere zijn compleet uit de lucht gegrepen. Ik kan niet beoordelen welke juist en welke gelogen/opgeblazen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
tias86 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:46:
Ik zat zelf in dec ook op meer dan 10k alleen was dat net voor de piek en ook net op tijd weer eruit wat daarna ging het naar beneden. Maar stapte toen met het meeste uit omdat ik slecht kon slapen 2 nachten. Was maar goed ook.
Met 10k loop je ook een groot risico en dat zal niet alleen geld zijn wat je makkelijk kunt missen.
De meesten starten toch met een paar tientjes tot paar honderd euro en kunnen het eventuele (gedeeltelijke) verlies dragen.
Als je niet meer lekker ervan kunt slapen is het belang te groot geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achi28
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-03-2023
Is er overigens een andere manier om vanuit Gatehub coins om te zetten naar fiat dan via Litebit? Of ga je dan via via overmaken van portfolio naar portfolio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Pranjic schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Ik denk dat als je je goed inleest en kijkt wat voor mogelijkheden de techniek met zich meebrengt en vervolgens kijkt naar waar de tech. ons brengt. Je automatisch uitkomt op de blockchain. Mijn inziens is het gewoon de toekomst.

Maarja, dat is natuurlijk ook maar een mening. En zoals jij het bekijkt kan het ook. Voor mij is het geen gebakken lucht (al snap ik je gedachte wel)
Het klinkt als een flat-earther. Lees je in. Do your research. Watch this video and don't trust authority!

Zo komt het over.

Daarnaast is blockchain leuk als er miners zijn. Zijn er geen miners, kan je blockchain opeens niets meer. We weten allemaal hier wel hoe fijn torrents zijn van oude meuk die niet meer geseed worden? Maar dan in een technology waar, supposedly, banken en andere instituten gebruik van gaan maken? Right...

Het is een geinig ding, maar niet meer dan dat. En het afgelopen jaar een money maker.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:51:
[...]

Het klinkt als een flat-earther. Lees je in. Do your research. Watch this video and don't trust authority!

Zo komt het over.

Daarnaast is blockchain leuk als er miners zijn. Zijn er geen minders, kan je blockchain opeens niets meer. We weten allemaal hier wel hoe fijn torrents zijn van oude meuk die niet meer geseed worden? Maar dan in een technology waar, supposedly, banken en andere instituten gebruik van gaan maken? Right...

Het is een geinig ding, maar niet meer dan dat. En het afgelopen jaar een money maker.
Er zijn ook projecten die het minen overbodig maken *kuch kuch* IOTA bijvoorbeeld.. Een project waar hele grote partijen (die er toch hopelijk verstand van hebben) wél in geloven en in investeren..

Je bent wel héél negatief over crypto om eerlijk te zijn.. Als je er zo geen vertrouwen in hebt waarom investeer je er dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

D-Ed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:53:
[...]

Er zijn ook projecten die het minen overbodig maken *kuch kuch* IOTA bijvoorbeeld.. Een project waar hele grote partijen (die er toch hopelijk verstand van hebben) wél in geloven en in investeren..

Je bent wel héél negatief over crypto om eerlijk te zijn.. Als je er zo geen vertrouwen in hebt waarom investeer je er dan in?
Cause it makes me money.

En ik heb IOTA trouwens ook, maar die koers was zo dood als een pier, dan maar investeren in coins die niet "mooie" technology hebben, maar gewoon wel omhoog gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Bezulba op 07-02-2018 16:55 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Ga dan even naar het 'handel' topic ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

untflanked schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:55:
[...]

Ga dan even naar het 'handel' topic ;)
dacht dat dit het slap geouwehoer topic was?

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
HoppyF schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:51:
[...]

Met 10k loop je ook een groot risico en dat zal niet alleen geld zijn wat je makkelijk kunt missen.
De meesten starten toch met een paar tientjes tot paar honderd euro en kunnen het eventuele (gedeeltelijke) verlies dragen.
Als je niet meer lekker ervan kunt slapen is het belang te groot geworden.
Dat was voor ook de reden om het weer uit te betalen met een beetje winst.
Maar ik had aan het begin veel rendement met weinig, dan denk ik ga groter inzetten kan je ook serieus veel pakken(net zoals mijn maatje). Zo word je als het ware in de hebzuchtige crypto wereld in gezogen.
Nu weet ik wel beter, en minder naief, maar laatst ook weer in scam gelopen. Maar al doende leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
[...]

Zo komt het over.

Daarnaast is blockchain leuk als er miners zijn. Zijn er geen minders, kan je blockchain opeens niets meer. We weten allemaal hier wel hoe fijn torrents zijn van oude meuk die niet meer geseed worden? Maar dan in een technology waar, supposedly, banken en andere instituten gebruik van gaan maken? Right...

Achja, advocaat van de duivel kunnen we ook allemaal spelen. Je kunt altijd voor en tegens bedenken. Achteraf zul je alleen de winnaars horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

[...]

Zo komt het over.

Daarnaast is blockchain leuk als er miners zijn. Zijn er geen miners, kan je blockchain opeens niets meer. We weten allemaal hier wel hoe fijn torrents zijn van oude meuk die niet meer geseed worden? Maar dan in een technology waar, supposedly, banken en andere instituten gebruik van gaan maken? Right...

PoS, DPOS en nog vele meer. Ben jij volgens mij niet bekend mee of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ionn schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:57:
[...]

PoS, DPOS en nog vele meer. Ben jij volgens mij niet bekend mee of wel?
Nope. Dat klopt.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmfd
Ik vind het PineappleFund toch wel heel erg tof en ik heb er veel respect voor als je zoiets doet.

Voor de mensen die geen idee hebben wat het PineappleFund is:
The organization was started in December by an anonymous donor who goes by the nickname “Pine” and claims to be among the 250 largest holders of Bitcoin in the world. The fund aims to give away $86 million worth of Bitcoin, and has already given $20 million worth of the currency to 13 organizations, including million-dollar donations to the Water Project, which provides clean water to people in sub-Saharan Africa, and the Electronic Frontier Foundation, a digital rights watchdog.
Ondertussen is er al 44.5 miljoen gedoneerd en kwam er vandaag een kleine update op Reddit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:56:
[...]

dacht dat dit het slap geouwehoer topic was?
Deels, maar niet het 'ik heb niks te melden maar wil toch wat zeggen en heb echt geen idee waar ik het over heb' topic. Ga lekker op Facebook spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Bmfd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:57:
Ik vind het PineappleFund toch wel heel erg tof en ik heb er veel respect voor als je zoiets doet.

Voor de mensen die geen idee hebben wat het PineappleFund is:

[...]

Ondertussen is er al 44.5 miljoen gedoneerd en kwam er vandaag een kleine update op Reddit. :)
Ik vond de Doge Car in nascar ook echt super geweldig fantastisch, wat een helden :D

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Maak dan geen uitspraken als blockchain is leuk als er miners zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

untflanked schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:58:
[...]

Deels, maar niet het 'ik heb niks te melden maar wil toch wat zeggen en heb echt geen idee waar ik het over heb' topic. Ga lekker op Facebook spuiten.
Ik denk dat ik toch wel enigszins het een idee heb waar de blockchains over gaan. En nee ik ben niet intiem bekend met alle 20.000 verschillende varianten, maar begrijp wel een beetje hoe bitcoin werkt.

En de idolate houding hier soms, schurende aan fanatisme, mag soms ook wel getemperd worden.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:54:
[...]

Cause it makes me money.

En ik heb IOTA trouwens ook, maar die koers was zo dood als een pier, dan maar investeren in coins die niet "mooie" technology hebben, maar gewoon wel omhoog gaan.
Oja, 'zo'n handelaar' die het allemaal wel eens even allemaal weet en de 'onwetende' eigenlijk wegzet als een stel boomknuffelaars..

Er zijn genoeg rapporten te vinden van verschillende instituten, investeerders en andere belanghebbende die hun onderzoek naar crypto en daaromheen hangende technieken hebben gedaan..

Natuurlijk zit er super veel shit in deze wereld maar hoe je de gehele cryptomarkt wegzet is echt overdreven..

Jij klinkt nu namelijk als een investeerder die zo negatief is over een bepaalde markt omdat hij een verkeerde investering heeft gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:40
Iemand weet van een (liefst Nederlandstalige) website waar ik een mooi uitleg kan vinden bij het gebruik van fibonacci in de crypto wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:59:
[...]

Ik denk dat ik toch wel enigszins het een idee heb waar de blockchains over gaan. En nee ik ben niet intiem bekend met alle 20.000 verschillende varianten, maar begrijp wel een beetje hoe bitcoin werkt.

En de idolate houding hier soms, schurende aan fanatisme, mag soms ook wel getemperd worden.
Jij kent maar 1 consensus van een blockchain. Dus je kan geen uitspraken doen over blockchains in het algemeen maar alleen over de PoW blockchain. Beperk je uitspraken tot die blockchain dan ook voortaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

D-Ed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Oja, 'zo'n handelaar' die het allemaal wel eens even allemaal weet en de 'onwetende' eigenlijk wegzet als een stel boomknuffelaars..

Er zijn genoeg rapporten te vinden van verschillende instituten, investeerders en andere belanghebbende die hun onderzoek naar crypto en daaromheen hangende technieken hebben gedaan..

Natuurlijk zit er super veel shit in deze wereld maar hoe je de gehele cryptomarkt wegzet is echt overdreven..

Jij klinkt nu namelijk als een investeerder die zo negatief is over een bepaalde markt omdat hij een verkeerder investering heeft gedaan ;)
Ik hodl vrolijk verder, dus nee ik ben niet negatief over de markt, ik ben negatief over de religieuze fanatiekelingen die (natuurlijk alleen voor de coin waar ZIJ er toevallig 20.000 van hebben) roepen dat het de next best thing since sliced bread is, terwijl er alleen een fancy website van bestaat, geen product en al helemaal geen visie. En dan vraag ik, naar mij idee nog best terecht, af of het überhaupt bestaansrecht heeft. Met Bitcoin voorop natuurlijk, als transacties €50 kosten moet je je afvragen of dat nog wel werkt.

Maar goed. Een beetje circlejerken is mij ook niet vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door Bezulba op 07-02-2018 17:04 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:03:
[...]

Ik hodl vrolijk verder, dus nee ik ben niet negatief over de markt, ik ben negatief over de religieuze fanatiekelingen die (natuurlijk alleen voor de coin waar ZIJ er toevallig 20.000 van hebben) roepen dat het de next best thing since sliced bread is, terwijl er alleen een fancy website van bestaat, geen product en al helemaal geen visie.

Maar goed. Een beetje circlejerken is mij ook niet vreemd.
Kom op joh.. Je leest hier een keer een pagina ofzo en zet zo ff 'heel de community' te kakken..

Super leuk als je aanhaakt en kritisch uit de hoek komt maar op deze manier ben je niet aan het slowchatten maar je eigen nest aan het bevuilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

D-Ed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:05:
[...]

Kom op joh.. Je leest hier een keer een pagina ofzo en zet zo ff 'heel de community' te kakken..

Super leuk als je aanhaakt en kritisch uit de hoek komt maar op deze manier ben je niet aan het slowchatten maar je eigen nest aan het bevuilen..
check m'n post history eens. Ik kom hier wel ietsjes vaker.

Just a little.

Maar goed, why do you care? Als jullie allemaal gelijk hebben en ik er dus compleet naast zit mag je over 5 jaar heel hard roepen "i told you so" ik denk alleen niet dat de blockchain veel verandering gaat brengen. En dan heb ik het dus over practische toepassingen, niet over de koers.

[ Voor 24% gewijzigd door Bezulba op 07-02-2018 17:09 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4NDERR
  • Laatst online: 03-09 16:23
Dag iedereen,
ik ben een kleine twee weken in crypto gestapt; ik heb nu wat BTC, ETH, ETN, LTC & RPL. Momenteel staat heel dat boeltje nog op verschillende exchanges en laat dat nu net zijn wat ik niet wil.
Nu vraag ik me af wat jullie aanraden als wallet. Is er een systeem waar ik alles in kan onderbrengen of hoe werkt dit? Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:06:
[...]

check m'n post history eens. Ik kom hier wel ietsjes vaker.

Just a little.
Zojuist even gedaan en wat ik al dacht krijg ik nu bevestigd, weinig opbouwend en nogal een 'ik ben een gokker dus ik snap hoe de wereld werkt' houding..

De meeste hodlers doen dat omdat ze in een project/techniek (en natuurlijk daarmee winst maken) geloven..Voor mensen die niet in crypto geloven een vreemd iets.. Je hebt ook hodlers die op een ATH zijn ingestapt.. De zogenaamde 'nood Hodler' ;w

Edit (reactie op je edit): Klopt ook. Niemand hier hoeft gelijk te krijgen.. Dat is juist het leuke van een forum waar mensen hun mening en ervaring kunnen delen.. Jij doet nu net alsof iedereen hier van die vreemde crypto fanatiekelingen zijn.. Dat is namelijk niet zo ;)

[ Voor 18% gewijzigd door D-Ed op 07-02-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
S4NDERR schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:07:
Dag iedereen,
ik ben een kleine twee weken in crypto gestapt; ik heb nu wat BTC, ETH, ETN, LTC & RPL. Momenteel staat heel dat boeltje nog op verschillende exchanges en laat dat nu net zijn wat ik niet wil.
Nu vraag ik me af wat jullie aanraden als wallet. Is er een systeem waar ik alles in kan onderbrengen of hoe werkt dit? Wat gebruiken jullie?
XRP neem ik aan ipv RPL?

Ligt er enorm aan om hoeveel het gaat. Zijn het kleine bedragen? Vooral op exchanges laten staan aangezien alles omzetten naar wallets best wel wat kost (was ook mijn beginnersfout).
Ik een deel van mijn PF op Binance, ook wat op Cryptopia en wat in wallets (waar ik spijt van heb). Mocht je het per se in een wallet willen hebben, dan kun je eens kijken naar Exodus, daar kun je verschillende munten in zetten.
Gaat het om veel geld? Kijk dan eens naar een Ledger Nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

S4NDERR schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:07:
Dag iedereen,
Hangt er van af wat je wil. Als je puur security wil, dus jouw muntjes veilig wegstoppen om er over 5 jaar een keer naar te kijken kan je het beste de wallets van de coins downloaden, daar je muntjes heen sturen en dan op een veilige manier off-line opslaan.

Als je ze allemaal centraal op 1 website wil hebben, dus een online wallet, moet je even googlen want daar zijn in het verleden nogal wat hacks bij geweest en dan ben je opeens alles kwijt. Ik zeg niet dat ze allemaal kut zijn, maar ze hebben wel de schijn tegen.

Als je wil traden zul je ze toch wel op een exchange moeten laten. Daar ontkom je bijna niet aan.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

D-Ed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:10:
[...]

Zojuist even gedaan en wat ik al dacht krijg ik nu bevestigd, weinig opbouwend en nogal een 'ik ben een gokker dus ik snap hoe de wereld werkt' houding..

De meeste hodlers doen dat omdat ze in een project/techniek (en natuurlijk daarmee winst maken) geloven..Voor mensen die niet in crypto geloven een vreemd iets.. Je hebt ook hodlers die op een ATH zijn ingestapt.. De zogenaamde 'nood Hodler' ;w
Mormonen geloven ook dat Jesus uit Amerika komt. Maakt het nog niet waar.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
D-Ed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:10:
[...]

Nood hodler? je verzint er even een term voor? :+
die bestaat al:
FOMO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Storm300
  • Laatst online: 12-12-2023
Over doelen gesproken: iedereen hoopt toch hiermee vroegtijdig te kunnen stoppen met werken?! Kom op man, anders laat je je 'zuurverdiende' geld wel op de spaarrekening staan. Met zijn negatieve rente...

Maar goed, ik geloof absoluut wel in sommige projecten, er gaan een aantal coins geschiedenis schrijven in de toekomst 8)7

Of die coin al geboren is, is natuurlijk koffiedik kijken. Dus goed inlezen en ergens in gaan geloven zonder emotioneel afhankelijk te worden.
Ben er van overtuigd dat er een nieuw internet, een nieuwe (soort) facebook, een nieuwe google gaat komen. Blij dat ik dit mag meemaken. Succes met bepalen welke dit gaat worden ;)

Ikzelf wilde al in oktober instappen, maar door vrouwlief tegengehouden. Toen ze uiteindelijk overstag ging (half december) dus met 3k bijna op de ATH ingestapt (tx dear). Is geld wat we kunnen missen, maar zou natuurlijk wel zuur zijn. Al gaat dit nooit meer naar 0, zo'n believer ben ik wel.
Hierdoor nog steed dik in de min (ca. -30%), maar zit voor een aantal projecten voor de long term (3-5 jaar)
Verder met een deel van de inleg positioning traiding (SPH) aan het doen/proberen. Rendement is laag, ca. 5% per trade maar wel erg tof als 90% ook echt lukt. En mijn BTC loopt gestaag op.

Lang verhaal kort:
1. bij 4x de inleg, inleg cashen. Wil namelijk niet de helft van mijn pf kwijtraken door eerder te cashen.
2. misschien af en toe een vakantie financieren bij een bullish market de komende 1-2 jaar.
3. hypotheek versnelt aflossen
4. voor mijn 60e stoppen met werken, nog 17 jaar te gaan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:12:
[...]

Nood hodler? je verzint er even een term voor? :+
die bestaat al:
FOMO.
Blijft slowchat topic hey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4NDERR
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:11:
[...]

XRP neem ik aan ipv RPL?

Ligt er enorm aan om hoeveel het gaat. Zijn het kleine bedragen? Vooral op exchanges laten staan aangezien alles omzetten naar wallets best wel wat kost (was ook mijn beginnersfout).
Ik een deel van mijn PF op Binance, ook wat op Cryptopia en wat in wallets (waar ik spijt van heb). Mocht je het per se in een wallet willen hebben, dan kun je eens kijken naar Exodus, daar kun je verschillende munten in zetten.
Gaat het om veel geld? Kijk dan eens naar een Ledger Nano.
Inderdaad XRP :o
Met het geld zou ik een kleine tweedehandswagen kunnen kopen (of wat het twee weken geleden waard was toch :) ). Ik zit op GDAX, Cryptopia en Kraken. Ik ben niet van plan om te daytraden, wel om maandelijks een kleine 100 euro bij te kopen. Wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Storm300 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:12:
Over doelen gesproken: iedereen hoopt toch hiermee vroegtijdig te kunnen stoppen met werken?! Kom op man, anders laat je je 'zuurverdiende' geld wel op de spaarrekening staan. Met zijn negatieve rente...

Maar goed, ik geloof absoluut wel in sommige projecten, er gaan een aantal coins geschiedenis schrijven in de toekomst 8)7

Of die coin al geboren is, is natuurlijk koffiedik kijken. Dus goed inlezen en ergens in gaan geloven zonder emotioneel afhankelijk te worden.
Ben er van overtuigd dat er een nieuw internet, een nieuwe (soort) facebook, een nieuwe google gaat komen. Blij dat ik dit mag meemaken. Succes met bepalen welke dit gaat worden ;)

Ikzelf wilde al in oktober instappen, maar door vrouwlief tegengehouden. Toen ze uiteindelijk overstag ging (half december) dus met 3k bijna op de ATH ingestapt (tx dear). Is geld wat we kunnen missen, maar zou natuurlijk wel zuur zijn. Al gaat dit nooit meer naar 0, zo'n believer ben ik wel.
Hierdoor nog steed dik in de min (ca. -30%), maar zit voor een aantal projecten voor de long term (3-5 jaar)
Verder met een deel van de inleg positioning traiding (SPH) aan het doen/proberen. Rendement is laag, ca. 5% per trade maar wel erg tof als 90% ook echt lukt. En mijn BTC loopt gestaag op.

Lang verhaal kort:
1. bij 4x de inleg, inleg cashen. Wil namelijk niet de helft van mijn pf kwijtraken door eerder te cashen.
2. misschien af en toe een vakantie financieren bij een bullish market de komende 1-2 jaar.
3. hypotheek versnelt aflossen
4. voor mijn 60e stoppen met werken, nog 17 jaar te gaan O-)
Iedereen wilt eerder stoppen met werken.
Of zzp worden en zelf de leuke opdrachten kiezen. Alleen hoeveel heb je daarvoor nodig.
2 ton? 3 ton?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
S4NDERR schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:16:
[...]

Inderdaad XRP :o
Met het geld zou ik een kleine tweedehandswagen kunnen kopen (of wat het twee weken geleden waard was toch :) ). Ik zit op GDAX, Cryptopia en Kraken. Ik ben niet van plan om te daytraden, wel om maandelijks een kleine 100 euro bij te kopen. Wat denk je?
Ik zou me even verdiepen in de kosten van bijvoorbeeld het overzetten naar een wallet. Ik gebruik voor XRP Toastwallet. Wat nadelig is, is dat je voor XRP 20 achter de hand moet houden, om netwerkkosten e.d. te betalen. Dat betekend dat er altijd 20 XRP in de wallet achterblijven. Ik wist dit van te voren niet, heb gewoon voor 100 euro aan XRP gestort op de wallet en kwam er later pas achter, ik heb XRP op 1 euro gekocht, dus het is wel zuur. XRP is al enorm gedaald sinds doen en ik moet nog eens 20 euro extra pakken om winst te maken. Gelukkig is het slechts een klein deel van mijn PF.

Ik ben zelf ook van plan te HODL'en voor langere periode, maar het bedrag waarmee ik speel is waarschijnlijk kleiner dan dat van jou. Ik denk dat ik in jouw geval zou kijken naar Wallets, met name omdat ik altijd ergens de angst heb dat een exchange instort, gehackt wordt of scamt. Om dan de munten in eigen beheer te hebben is wel zo handig. Je hebt verschillende wallets, zo heb je My Ether Wallet, wat op zich prima is, alhoewel daar alsnog alles in de cloud staat geloof ik. MEW is dan wel weer te combineren met een Nano Ledger wallet (hardware offline wallet), die heb ik zelf niet, maar ik denk dat dit de veiligste optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4NDERR
Dat noem ik nu een antwoord! Bedankt.
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:21:
[...]

Ik zou me even verdiepen in de kosten van bijvoorbeeld het overzetten naar een wallet. Ik gebruik voor XRP Toastwallet. Wat nadelig is, is dat je voor XRP 20 achter de hand moet houden, om netwerkkosten e.d. te betalen. Dat betekend dat er altijd 20 XRP in de wallet achterblijven. Ik wist dit van te voren niet, heb gewoon voor 100 euro aan XRP gestort op de wallet en kwam er later pas achter, ik heb XRP op 1 euro gekocht, dus het is wel zuur. XRP is al enorm gedaald sinds doen en ik moet nog eens 20 euro extra pakken om winst te maken. Gelukkig is het slechts een klein deel van mijn PF.

Ik ben zelf ook van plan te HODL'en voor langere periode, maar het bedrag waarmee ik speel is waarschijnlijk kleiner dan dat van jou. Ik denk dat ik in jouw geval zou kijken naar Wallets, met name omdat ik altijd ergens de angst heb dat een exchange instort, gehackt wordt of scamt. Om dan de munten in eigen beheer te hebben is wel zo handig. Je hebt verschillende wallets, zo heb je My Ether Wallet, wat op zich prima is, alhoewel daar alsnog alles in de cloud staat geloof ik. MEW is dan wel weer te combineren met een Nano Ledger wallet (hardware offline wallet), die heb ik zelf niet, maar ik denk dat dit de veiligste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
lighting_ schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:18:
[...]

Of zzp worden en zelf de leuke opdrachten kiezen. Alleen hoeveel heb je daarvoor nodig.
2 ton? 3 ton?
Dat kun je prima uitrekenen lijkt me. Je weet wat je leven kost, je moet ervan uit gaan dat je leven iets duurder wordt als je met pensioen gaat, tenzij je op korte termijn je hypotheek hebt afgelost. Maar in de regel ben je mer thuis, meer stook kosten etc, maar wat het kost om te stoppen met werken en zelf het gat naar je pensioen op te vullen kun je wel berekenen.

Ik heb zelf ook wel als doel om eerder te stoppen met werken (niet per se met crypto, ook d.m.v. banksparen, en zelf sparen voor pensioen). Ik wil dit niet alleen met crypto bereiken omdat ik nu nog 24 ben, over 30 jaar bestaat er misschien niet eens meer zoiets als crypto en is the next best thing al weer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:21:
[...]

Op Gatehub kreeg ik die 20 xrp op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
S4NDERR schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:24:
Dat noem ik nu een antwoord! Bedankt.

[...]
Kleine aanvulling nog even op een wallet voor XRP, ik heb er zelf niet mee gewerkt, maar je kunt kijken naar Gatehub, ik weet niet of het nog zo is, maar het schijnt dat je van hun 20 XRP (de XRP die achter dienen te blijven) krijgt als je daar een XRP wallet aanmaakt, maar heb ook weer gehoord dat dit een ramp is en je er vaak zelf achteraan moet, maar misschien een handige tip :)

Edit: zie ook de reactie van @Ton Hasselt , hij was me net voor :P

[ Voor 6% gewijzigd door miicker op 07-02-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
Bloksteen heeft de toekomst jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
lighting_ schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:18:
[...]

2 ton? 3 ton?
ZZP'er zijn lijkt me verschrikkelijk. Geen collega's meer om je frustraties te uiten, beetje ouwehoeren of je aan omhoog te trekken.
Pagina: 1 2 ... 204 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!