• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:22
Motor ook weer uit het vet gehaald vorige maand! :) Wat is het heerlijk om weer lekker de motor overal voor te kunnen gebruiken in Amsterdam. Eerste 'lange' tocht zit er ook al weer op: rondje ijsselmeer gedaan twee weken geleden. Amsterdam > Afsluitdijk > Friesland > Flevoland > Amsterdam. De hele tijd zo veel mogelijk langs of op de dijken gereden.

Is er binnenkort weer een tweakers tochtje?
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:54:
Over uitlaat demping gesproken. Ik denk dat ik het nodige aan dempingwol in mijn Arrow uitlaat inmiddels kwijt ben. Voel er alleen niet zoveel voor om de popnagels weg te boren het ding te vullen met nieuw wol en daarna weer met gasdichte popnagels in elkaar te zetten. Dus ik laat het maar zo.
Als jij graag meer herrie maakt dan strikt noodzakelijk dan moet je het inderdaad gewoon zo laten. Misschien kun je er nog wat meer spul uitbranden. :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HenkEisDS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:20:

Is er binnenkort weer een tweakers tochtje?
De laatste Tweakers rit hier in NL is alweer 8 jaar terug :P

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
PilatuS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:22:
[...]

Voorstel: hemelvaartdag vanuit Zwolle 8)

XXXVI

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
ephymerous schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:24:
[...]

Voorstel: hemelvaartdag vanuit Zwolle 8)
Als ik dan vrij ben, prima. :)

Kan ik direct even kijken waar mijn mogelijke toekomstige werkgever zit.(Iets in de IT bij een bepaalde overheidsinstantie...)

• HenkEisDS
[...]

Wordt weer eens tijd dan. Bij deze! :)

Inschrijfformulier:
https://goo.gl/forms/3a7zalfjDJlP3RkT2

Vul hier je nick in en als je wil je echte naam, een voorstel voor een route, een voorstel voor een datum en je mobiele nummer voor een whatsappgroep die ik zal maken zodra er voldoende animo is.

Ik zal tzt een poll maken waarin we kunnen kiezen voor een datum en een route.

Schrijf je alleen in als je echt van plan bent om te komen.

edit: Eerste 3 rijders zijn al binnen. Leuk! :D

[ Voor 4% gewijzigd door HenkEisDS op 19-04-2018 16:43 ]

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
HenkEisDS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:37:
[...]

Inschrijfformulier:

Vul hier je nick in en als je wil je echte naam, een voorstel voor een route, een voorstel voor een datum en je mobiele nummer voor een whatsappgroep die ik zal maken zodra er voldoende animo is.

Ook in TS zetten? Of onder je reply vak oid? Link is zo weer weg zoveel mensen reageren op een dag ;)

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Das wel een goede ja..
Dat moet een mod zeker regelen?

• PilatuS
  • Niet online
Of nog beter: Maak een nieuw topic. In de TS kijken de meeste mensen toch niet.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

De rit in 2009 heb ik destijds geörganiseerd: Motor - GoT Najaarsrit In 2010 heeft @Mud samen met @komkommer 't laatste ritje binnen Nederland georganiseerd : Got Motorrit 2010

Vorig jaar zijn we nog met een man of 10 van hier naar de Eifel gereden voor een weekend.... 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 19-04-2018 16:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Niet online
Die in 2010 was ik toen ook bij. Dan is het wel weer tijd voor een nieuwe :P

• HenkEisDS

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 22:57
Zooo AVB is gehaald, op naar het AVD maandag! Kreeg tijdens het examen meer vragen van een andere examinator over mijn motorjas en motorjeans enzo, dan dat ze echt met mijn oefeningen bezig waren. Aghja, mij hoor je niet klagen :9

Zaterdag even mijn Honda'tje verkopen en dan op naar het A rijbewijs!

Heb ook wat AVB oefeningen gefilmd, zal die tzt wel online knikkeren.

YouTube: MotorcycleGeek

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-12 22:13
Nou mooi kloten. Zo net weer onderuit gegaan :(. Nu met wat meer schade helaas.

Ik reed op een 30 weg. Waar ik me ook altijd aan de snelheid houd, want 30 weg. Voor me fietst een meisje die voor mij rechtdoor lijkt te gaan. Op het laatste moment kijkt ze om, ziet mij en steekt haar hand uit. Terwijl ze dit doet leunt ze naar links en begint de bocht alvast te maken. Ik schrik want ik zit op ±4m achter haar. Knijp m'n remmen in en ga op m'n plaat.

Hieronder de situatieschets.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CDV37q8.png

Haar vader was niet thuis, dus die ga ik vanavond bellen om dit via de verzekering proberen af te handelen. Maar haar verhaal was nu al; ik stak m'n hand uit... Ja dat deed ze, maar pas toen het te laat was.
Politie wilde niet komen, want niet urgent.

Iemand enig advies hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Is het bijv. nog nuttig om foto's van het asfalt te nemen waar de schaafplekken te zien zijn?
Foto's van motor etc.?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zo, de motorrijders hebben ook weer het nieuws negatief gehaald :/

klik

Op de N201 tussen Hilversum via Loosdrecht naar Zandvoort Vmax maal 3 gehaald :F

* aReaRe schaamt zich voor sommige motorrijders :/

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:39

Vrijdag

De Zwarte

gebruikershaes schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:16:
Nou mooi kloten. Zo net weer onderuit gegaan :(. Nu met wat meer schade helaas.

Ik reed op een 30 weg. Waar ik me ook altijd aan de snelheid houd, want 30 weg. Voor me fietst een meisje die voor mij rechtdoor lijkt te gaan. Op het laatste moment kijkt ze om, ziet mij en steekt haar hand uit. Terwijl ze dit doet leunt ze naar links en begint de bocht alvast te maken. Ik schrik want ik zit op ±4m achter haar. Knijp m'n remmen in en ga op m'n plaat.

Hieronder de situatieschets.
[afbeelding]

Haar vader was niet thuis, dus die ga ik vanavond bellen om dit via de verzekering proberen af te handelen. Maar haar verhaal was nu al; ik stak m'n hand uit... Ja dat deed ze, maar pas toen het te laat was.

Iemand enig advies hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Is het bijv. nog nuttig om foto's van het asfalt te nemen waar de schaafplekken te zien zijn?
Foto's van motor etc.?
Balen zeg! Ik geef je helaas weinig kans. Heb een vermoeden dat de verzekering zal zeggen "dan had je meer afstand moeten houden". Foto's maken ter documentatie is nooit verkeerd maar ik denk dat je dit niet op kan lossen via de verzekering :/

@Leviathius : Gefeliciteerd! d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Niet online
Dat is inderdaad flink klote. Ben helaas bang dat je weinig kans hebt op vergoeding van de schade, want fietser. Nogal lomp van haar natuurlijk om de fiets er zo voor te gooien en naar links te gaan, maar het blijft een fietser en daar sta je eigenlijk altijd al extreem achter bij zoiets. Foto's maken zeker doen, dat kan nooit geen kwaad. Sterkte met de afhandeling.
aReaRe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:20:

klik

Op de N201 tussen Hilversum via Loosdrecht naar Zandvoort Vmax maal 3 gehaald :F

Nieuw record voor dit jaar schat ik zo. Stond gisteren ook een bericht op Nu.nl van iemand die iets van 194 deed waar 80 was toegestaan.

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 19-04-2018 17:24 ]

• gebruikershaes
@Vrijdag
Nee ik denk ook dat ik weinig kans maak. Maar hoe had ik meer afstand moeten houden? Ik moet er toch langs?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:25

Destruction

(ex-)Automonteur

gebruikershaes schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:16:

... Maar haar verhaal was nu al; ik stak m'n hand uit... Ja dat deed ze, maar pas toen het te laat was.
Onder fietsers schijnt het beeld te leven dat men voorrang heeft zodra men de hand uitgestoken heeft.

Ik ben heel benieuwd wie ze dat wijs heeft gemaakt en of we diegene aansprakelijk kunnen stellen :/

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:23:
@Vrijdag
Nee ik denk ook dat ik weinig kans maak. Maar hoe had ik meer afstand moeten houden? Ik moet er toch langs?
Zoiets doe je niets tegen. Jij wil er langs rijden en als het voor jou te laat is om fatsoenlijk te remmen gaat de fietser ineens naar links. Dat de fietser hier fout zit twijfel ik niet aan.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Vrijdag
Kan je echt niks aan doen. Wat @Destruction ook zegt: Veel fietser redeneren "hand uitsteken = voorrang krijgen en nemen". Als jij daar achteraan komt ben je al snel de klos.

Ik hoop in elk geval dat jouw schade nog enigszins meevalt :/

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

PilatuS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:22:
[...]

Nieuw record voor dit jaar schat ik zo. Stond gisteren ook een bericht op Nu.nl van iemand die iets van 194 deed waar 80 was toegestaan.
Als (ex-motorrijder) schaam ik mij. Ook wat ik zie met dit mooie weer korte broek, t-shirt en slippertjes :F

Eén voordeel: we hebben geen gebrek aan donororganen :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• gebruikershaes
Thanks voor de reacties so far.
Dit was gewoon heel lullig. Normaal houd ik de hoofden van de fietsers in de gaten, want hun kijkrichting verraadt ook vaak de rijrichting. Dit was echter van rechtdoor naar links in een halve sec.

Schade is te fixen, maar toch wel een paar honderd euro. Stuur krom, spiegel kapot, handvat weggeschaafd, schakelpook afgebroken, uitlaat geschaafd, tail tidy krom en knipperlicht stuk.

Maar waardoor komt het dat je geen gelijk kunt krijgen als je een geschil hebt met een fietser? Omdat zij niet verzekerd zijn?

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:40:
Maar waardoor komt het dat je geen gelijk kunt krijgen als je een geschil hebt met een fietser? Omdat zij niet verzekerd zijn?
Verzekering en zwakke verkeersdeelnemer. Het is belachelijk wat fieters kunnen uithalen en waarvoor ze niet verantwoordelijk gehouden worden bij een ongeval.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dit was gewoon heel lullig. Normaal houd ik de hoofden van de fietsers in de gaten, want hun kijkrichting verraadt ook vaak de rijrichting. Dit was echter van rechtdoor naar links in een halve sec.

Schade is te fixen, maar toch wel een paar honderd euro. Stuur krom, spiegel kapot, handvat weggeschaafd, schakelpook afgebroken, uitlaat geschaafd, tail tidy krom en knipperlicht stuk.

Jemig, dat is wel een forse kostenpost :{

Verzekeraars zijn bijzonder goed in het ontlopen van het vergoeden. Omdat jij in dit geval de "sterkere verkeersdeelnemer" bent zullen ze het onder andere kunnen gooien op afstand houden en anticiperen. Je kan het natuurlijk altijd proberen, dat kost niks.

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:00
aReaRe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:20:

klik

De motorrijders? :') Ik heb meer last van mensen die een hele groep personen bij elkaar schaart omdat ze toevallig een gelijk vervoersmiddel delen dan van een willekeurig persoon die ik nooit ga ontmoeten die de snelheidslimiet overschrijdt. Als je zo gaat beginnen zijn alle fietsers, automobilisten, vrachtwagenchauffeurs, motorrijders, buschauffeurs en piloten inderdaad negatief in het nieuws dankzij het handelen van enkele individuen.

• gebruikershaes
PilatuS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:42:
[...]

Verzekering en zwakke verkeersdeelnemer. Het is belachelijk wat fieters kunnen uithalen en waarvoor ze niet verantwoordelijk gehouden worden bij een ongeval.
Ja precies. Naja proberen kan geen kwaad. Wie weet.

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:58:
[...]

Ja precies. Naja proberen kan geen kwaad. Wie weet.
Ik zou de ouders van de fietser aansprakelijk stellen voor de schade. Denk dat de kans dat het lukt klein is, maar zou het wel proberen.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:15:
[...]
Denk dan er wel aan om het te checken voordat je in vol leer staat. Anders sta je lekker te zweten terwijl je aan het pompen bent. :+
Laat @Vrijdag dit maar niet lezen, het is immers al bijna vrijdag dus dan mag hij weer los gaan! :p

I have stability. The ability to stab.

• HenkEisDS
@Vrijdag
Even advocaat van de duivel, dat meisje of allebei als zij de duivel blijkt: }) Als zij naar links kon gaan, dus als zij een andere straat in kon, is er sprake van een kruispunt. Als ik het me goed kan herinneren mag je op kruisingen niet inhalen en zit je hier dus fout.

Ik doe het ook heel vaak hoor en vaak kan het ook gewoon, maar dacht dat het niet helemaal volgens de regels is. Of is dat alleen tussen gemotoriseerde voertuigen, wat opzich ook wel logisch is?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:11:
[...]

Laat @Vrijdag dit maar niet lezen, het is immers al bijna vrijdag dus dan mag hij weer los gaan! :p
Hehehehe 8)
Panini schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:15:
[...]

Denk dan er wel aan om het te checken voordat je in vol leer staat. Anders sta je lekker te zweten terwijl je aan het pompen bent. :+
* Vrijdag zoekt naar een geschikt plaatje..... Allemaal NSFW..... :X >:)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Voor hem is het iedere dag vrijdag 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:14
Vrijdag schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:21:
[...]

Balen zeg! Ik geef je helaas weinig kans. Heb een vermoeden dat de verzekering zal zeggen "dan had je meer afstand moeten houden".
Nee hoor, niet per definitie. Als je kan aantonen (getuigen!) dat je onderuit bent gegaan door toedoen van een ander kan je de schade prima verhalen op de ander. Afgelopen zomer ben ik onderuit gegaan na een noodstop van een automobilist 3 auto's voor mij, door toedoen van een automobilist ernaast: ik heb mezelf onderuit geremd, en heb de schade volledig kunnen verhalen op laatstgenoemde.

Zie deze link voor een situatieschets.

Wat betreft bandenspanning: 1) haakse ventielen 2) Topeak digitale bandenspanningsmeter 3) Willekeurige fietspomp (Hema) :Y

RAM Mount: ik vind de balhoofdsteun wel ideaal, lekker in het midden met een zo kort mogelijk armpje. :Y

Heerlijk weertje trouwens. Ik dacht lekker binnendoor van Schiphol naar Rotterdam te rijden. Wat een drukte op de wegen zeg. Die wegen met enkele rijstrook (én inhaalverbod) zijn vervelend, zelfs met motorjeans en doorwaai jas. Hier en daar toch maar een inhaalverbod genegeerd. :X
lolgast schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:47:
Aiai @gebruikershaes Ik geef het ook weinig kans van slagen. Aangezien er geen tegenpartij met schade is én de (volgens verzekering) eventuele schuldige een fietser is, verwacht ik er ook niet veel van.
Dat is geen vereiste. Wat betreft fietsers en hun status als zwakkere verkeersdeelnemer: https://www.anwb.nl/jurid...eid/voetganger-of-fietser

[ Voor 29% gewijzigd door Mawlana op 19-04-2018 18:54 ]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Aiai @gebruikershaes Ik geef het ook weinig kans van slagen. Aangezien er geen tegenpartij met schade is én de (volgens verzekering) eventuele schuldige een fietser is, verwacht ik er ook niet veel van.

Fietsers zijn bijna altijd in het voordeel qua verzekerden omdat zij inderdaad beschermde deelnemers zijn. Ik kan uit eigen hand legio voorbeelden noemen waarbij de fietser iets veroorzaakt en de ander gewoon de lul is

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:43
lolgast schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:47:

Fietsers zijn bijna altijd in het voordeel qua verzekerden omdat zij inderdaad beschermde deelnemers zijn. Ik kan uit eigen hand legio voorbeelden noemen waarbij de fietser iets veroorzaakt en de ander gewoon de lul is
Voor 100 ballen douw je een camera op je helm. Die draait bij mij al-tijd mee. Zo ook vandaag toen nota bene een mede-motorijder mij asociaal, onnodig en onverwacht (want hij reed een seconde ervoor nog links achter mij) rechts voorbij kwam toen ik naar naar de rechter baan ging (om ruimte voor hen te maken, nota bene).

Straks even kijken of de actie op beeld staat (als in, is het via de spiegels zichtbaar).

• Bazziek
Toch knap dat iemand zich in zijn hoofd kan halen dat die manoeuvre een goed idee is.

• HTT-Thalan
Bazziek schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:12:
[...]

Toch knap dat iemand zich in zijn hoofd kan halen dat die manoeuvre een goed idee is.
Je hoeft geen 12 te zijn om acties uit te halen zonder na te denken. Dat deed ik op mijn 18e ook nog. Het zijn kinderen, die zijn onvoorspelbaar en hebben niet de levenservaring om zich in te beelden hoe dit voor een ander moet zijn.

Dat maakt het niet juist, maar wat doe je er aan? Ik leg alles vast en gedraag me zoals men dat van mij mag en kan verwachten, als het dan nog misgaat is mijn geweten schoon en dankzij de beelden mijn bankrekening hopelijk niet.

• Bazziek
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:23:
[...]

Je hoeft geen 12 te zijn om acties uit te halen zonder na te denken. Dat deed ik op mijn 18e ook nog. Het zijn kinderen, die zijn onvoorspelbaar en hebben niet de levenservaring om zich in te beelden hoe dit voor een ander moet zijn.

Dat maakt het niet juist, maar wat doe je er aan? Ik leg alles vast en gedraag me zoals men dat van mij mag en kan verwachten, als het dan nog misgaat is mijn geweten schoon en dankzij de beelden mijn bankrekening hopelijk niet.
Ik reageerde op een andere situatie dan jij op reageert denk ik. Kinderen en verkeer zijn idd altijd onvoorspelbaar.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
[...]

Egni, ergens in 2014/5 was er nog een, ergens op YouTube staat nog dat diekooi op z'n plaat ging in laren

edit:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3VYzbrLhOvY]

[ Voor 11% gewijzigd door Maegrim op 19-04-2018 19:37 ]

• Mawlana
Bazziek schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:12:
[...]

Een ouder echtpaar uit een dorpje ergens aan de andere kant van het land. Waarschijnlijk verdwaald ofzo.

• HTT-Thalan
Bazziek schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:27:
[...]

Ik reageerde op een andere situatie dan jij op reageert denk ik. Kinderen en verkeer zijn idd altijd onvoorspelbaar.
:D

nou je het zegt, ik dacht dat het nog over die fiets(t)er ging :P.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:59
@Vrijdag
Niet specifiek op jou bedoeld maar het is (voor mij tenminste) common sense om niet in te halen op plekken waar afgeslagen kan worden. Jouw situatie is exact waarom. Dit leer je ook bij je examen trouwens.

• ephymerous
  • Nu online
Aschtra schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:51:
[...]

Niet specifiek op jou bedoeld maar het is (voor mij tenminste) common sense om niet in te halen op plekken waar afgeslagen kan worden. Jouw situatie is exact waarom. Dit leer je ook bij je examen trouwens.
Ook mijn regel, alleen soms overkomt het me :)

XXXVI

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:29

steveman

Comfortabel ten onder

Even naar de bouwmarkt fietsen...

Bejaarde in scootmobiel die hem op twee van drie wielen trekt. Lette niet op ofzo, reed recht op een auto af en corrigeerde wat frivool 8)7 Zat echt bijna op balanspunt.

Toen nog wat moois, twee lessers en een instructeur in t-shirt erachteraan :F lekker voorbeeld!

Maar ik heb weer licht in de garachel :) Kan ik weer zien wat ik gisteravond aan het sleutelen was.huh?

Ohja, shock in de brievenbus gedaan, onderweg naar HK te Tiel.

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 19-04-2018 20:18 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Godoftwente schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:40:
[...]

[...]

Heb een mooi pakje gevonden, maat 98. kleiner dan maat 98 is blijkbaar al lastig te vinden.
https://www.fc-moto.de/nl/IXS-Crow-2PC
Enigste nadelen die ik gevonden heb zijn de B klasse kunststof beschermingen, en het feit dat er geen reflectoren op zitten.

Overigens toch voor een duur pak gekozen, gezien mijn postuur. Lastig om een goed passend pak te vinden.
Mezelf maar even quoten.
Pak lijkt me achteraf toch te groot, als ik zo kijk hoe het pak zou moeten zitten. |:(
Bovenkant zit redelijk strak, maar de broek zit nogal slokjes. kan gemakkelijk mijn spijkerbroek erbij aan trekken en bukken. Iemand hier ervaring mee, wat moet je wel en niet kunnen met een net nieuw leren 2 delig pak? Als ik toch wat ga kopen wat duur is, dan ook liever direct een pak wat lang mee zal gaan en de juiste pasvorm heeft. dan maar een paar honderdjes meer... ;w

• lolgast
  • Nu online
@Godoftwente Dat is echt te ruim. Ik krijg er met moeite onderkleding tussen ;)

• Ophidian
  • Laatst online: 18:33
Ook de broek hoort wat strak te zitten. Mijn pak begint nu na een jaar pas iets soepeler te worden, maar zit als gegoten :9

Trouwens meer mensen last dat een stoplicht niet door heeft als je er als motorrijder voor staat? Hier zijn er een paar in de buurt. Onlangs ben ik na 5 minuten wachten maar door rood gereden, de cyclus had zich inmiddels voor de andere stoplichten al meerdere malen herhaald. :/

Ohja en morgen is het alweer @Vrijdag oOo

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1hedlv.jpg

Oeps O-)

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

:/ ;( ;w
Trouwens meer mensen last dat een stoplicht niet door heeft als je er als motorrijder voor staat? Hier zijn er een paar in de buurt. Onlangs ben ik na 5 minuten wachten maar door rood gereden, de cyclus had zich inmiddels voor de andere stoplichten al meerdere malen herhaald. :/
Dat krijg je met een Ninja, die wordt niet gedetecteerd :P

Afbeeldingslocatie: https://putative.typepad.com/.a/6a00d83451ede369e20134899dd651970c-800wi

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 19-04-2018 20:57 ]

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-12 22:54
[...]

Inschrijfformulier:

Is zo'n tocht ook leuk als beginner of houdt ik jullie dan alleen maar op?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ophidian schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:52:
Ff melden: http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht

• lolgast
  • Nu online
@Ophidian die kun je hier melden http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht

Edit: ik ben spuit11 zie ik ;(

[ Voor 16% gewijzigd door lolgast op 19-04-2018 20:58 ]

• Ophidian
  • Laatst online: 18:33
Top! Meteen ff aangemeld.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• HTT-Thalan
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:04:
[...]

Voor 100 ballen douw je een camera op je helm. Die draait bij mij al-tijd mee. Zo ook vandaag toen nota bene een mede-motorijder mij asociaal, onnodig en onverwacht (want hij reed een seconde ervoor nog links achter mij) rechts voorbij kwam toen ik naar naar de rechter baan ging (om ruimte voor hen te maken, nota bene).

Straks even kijken of de actie op beeld staat (als in, is het via de spiegels zichtbaar).
Eaukay, hier issie:

Ik heb de beelden expres niet ge-edit of opgeleukt, om te laten zien dat zoiets echt in een 'split second' voorbij is.

Ik was net klaar met een stukje filteren, en het verkeer begint weer sneller te stromen. Ik besluit dat ik hier dus ook niet meer ga filteren en wil op de baan rechts van mij invoegen. Ik zet mijn richting uit, check mijn spiegel en kijk nog even gauw over mijn rechterschouder.

En in die kwart seconde daartussen (nadat ik mijn route naar rechts dus al 'clear' verklaard heb) besluit hij er rechts omheen te vlíegen, letterlijk. Want hij was niet niet klaar met filteren en wilde overduidelijk niet wachten. Hij kwam voor mij echt uit het niks en ik kan me niet voorstellen dat hij mijn richtingaanwijzer niet gezien heeft.

Als dit een crash was geworden had ik hem aan zijn veren over de vangrail getrokken denk ik, om hem even in alle rust uit te foeteren (op camera uiteraard :+).

[YouTube: https://youtu.be/cvXjbOsRLsA].

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lexo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:56:
[...]

Ik heb me ook aangemeld, onder voorbehoud van het behalen van mijn examen en de aankoop van een motor. Wat ik me alleen maar kan bedenken: een tocht rijd je voor de lol, het moet dus leuk zijn. Het zal geen racepartij worden waarbij een aantal deelnemers worden afgevoerd in een ambu. Uiteindelijk is het wel zo dat je tijdens het lesrijden hebt geleerd "veilig als het moet, vlot als het kan". Dus als er niks aan het handje is kun je je motor best eens even kietelen. Verder ben je zelf verantwoordelijk voor je rijgedrag, laat je in ieder geval niet uit de tent lokken om gekke dingen te doen.

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-12 22:54
Dat zit wel goed hoor, ik doe nix waar ik me niet prettig bij voel. Als andere harder willen dan waar ik me veilig bij voel moeten ze dat maar doen.

• ephymerous
  • Nu online
Lexo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:35:
Dat zit wel goed hoor, ik doe nix waar ik me niet prettig bij voel. Als andere harder willen dan waar ik me veilig bij voel moeten ze dat maar doen.
En gelijk heb je, het zal qua snelheid flink meevallen. Zeker voorin de groep :)

XXXVI

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

sypie schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:32:
[...]

Ik heb me ook aangemeld, onder voorbehoud van het behalen van mijn examen en de aankoop van een motor. Wat ik me alleen maar kan bedenken: een tocht rijd je voor de lol, het moet dus leuk zijn. Het zal geen racepartij worden waarbij een aantal deelnemers worden afgevoerd in een ambu. Uiteindelijk is het wel zo dat je tijdens het lesrijden hebt geleerd "veilig als het moet, vlot als het kan". Dus als er niks aan het handje is kun je je motor best eens even kietelen. Verder ben je zelf verantwoordelijk voor je rijgedrag, laat je in ieder geval niet uit de tent lokken om gekke dingen te doen.
Als er genoeg mensen zijn kun je twee groepen maken, een snelle en een langzame groep.
Ook de volgorde in de groep bepaalt hoe makkelijk je mee komt. De voorrijder bepaalt het tempo en de minst ervaren mensen rijden als eerste achter hem aan, de snellere van de groep rijden achteraan. De groep beweegt als een harmonica door alle snelheidsverschillen die de route veroorzaakt (30 km zone, haakse bocht, etc), achteraan worden de verschillen steeds groter en zul je harder moeten rijden om de gaten dicht te rijden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:38:
[...]

Als er genoeg mensen zijn kun je twee groepen maken, een snelle en een langzame groep.
Ook de volgorde in de groep bepaalt hoe makkelijk je mee komt. De voorrijder bepaalt het tempo en de minst ervaren mensen rijden als eerste achter hem aan, de snellere van de groep rijden achteraan. De groep beweegt als een harmonica door alle snelheidsverschillen die de route veroorzaakt (30 km zone, haakse bocht, etc), achteraan worden de verschillen steeds groter en zul je harder moeten rijden om de gaten dicht te rijden.
En een zandhapgroep is er zeker niet? :P.

• InZane
  • Laatst online: 12:10
Inderdaad, laat je niet opfokken door anderen. De niet zo ervaren of langzamere rijders voorin de groep. Achteraan moet je wat vaker even op het gas om bij te blijven (harmonica effect). Verder niet inhalen, baksteensgewijs rijden (behalve in bochten) en wachten op elkaar.

Edit: spuit 11 :/

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 19-04-2018 21:42 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik snap ooit niet dat jullie allemaal van die "gekke" dingen mee maken onderweg... Heb er net weer een ritje van ±200Km in 3 uur tijd op zitten met een paar maten van me (waarvan 0,0 snelweg kilometers, alleen maar landelijke wegen en ooit een klein stukje "N weg" als verbinding) en we hebben niks "vreemds" mee gemaakt.... Van de Biesbosch hebben ze trouwens een aardig "circuit" gemaakt.... :o

@HTT-Thalan Rijd dan ook eens gewoon dóór met dat hok van je..... }) >:)

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:43:
@HTT-Thalan Rijd dan ook eens gewoon dóór met dat hok van je..... }) >:)
Mocht het ooit gebeuren dat wij elkaar naast het asfalt treffen zorg ik dat je die woorden inslikt :P.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32

Ethirty

Who...me?

Heb de oplossing gevonden voor mijn overpriced navi-beugeltje. Blijkt dat Ram ook een onderdeel heeft dat op een 12mm buis past. Welgeteld 1 webshop in Nederland gevonden die hem ook daadwerkelijk verkoopt.
wimmel_1 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:43:
Ik snap ooit niet dat jullie allemaal van die "gekke" dingen mee maken onderweg... Heb er net weer een ritje van ±200Km in 3 uur tijd op zitten met een paar maten van me (waarvan 0,0 snelweg kilometers, alleen maar landelijke wegen en ooit een klein stukje "N weg" als verbinding) en we hebben niks "vreemds" mee gemaakt.... Van de Biesbosch hebben ze trouwens een aardig "circuit" gemaakt.... :o
Jij gaat te hard om iets van je omgeving mee te krijgen, alle gekke dingen gebeuren achter je ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• InZane
  • Laatst online: 12:10
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:46:
[...]

Mocht het ooit gebeuren dat wij elkaar naast het asfalt treffen zorg ik dat je die woorden inslikt :P.
Ik denk dat je Alp het aflegt ;)
Nero22 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:49:
Rond Amsterdam zit het vol met debielen - daar kijk ik niet eens meer van op :+
Daar kom ik dan ook gewoon niet.

[ Voor 30% gewijzigd door InZane op 19-04-2018 21:50 ]

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:19
Rond Amsterdam zit het vol met debielen - daar kijk ik niet eens meer van op :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Verwijderd

[...]

Inschrijfformulier:

Strak plan, aangemeld :)

• lolgast
  • Nu online
@wimmel_1 Elke dag 130km enkele reis is het niet gek dat je rare dingen ziet ;)

Speciaal voor @PilatuS, want gedeeld leed ;)
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/8918f21e938da34c1cdda84f5f8c5716.png

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Had ik kleine M handschoenen gehaald (zo geadverteerd), zijn het blijkbaar kleine L's die hij als M definieerde.. kan er ook nog wel bij :F
Dure hobby zo. Wacht nu gewoon tot ik m'n rijbewijs en een motor heb, en dan ga ik wel langs een kledingwinkel alle meuk in een keer passen en kopen. |:(

• HenkEisDS
Lexo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:56:
[...]

Tuurlijk! Zolang je een motor tot je beschikking hebt en hem kunt besturen dan ben je welkom.

• gebruikershaes
HenkEisDS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:13:
[...]

Even advocaat van de duivel, dat meisje of allebei als zij de duivel blijkt: }) Als zij naar links kon gaan, dus als zij een andere straat in kon, is er sprake van een kruispunt. Als ik het me goed kan herinneren mag je op kruisingen niet inhalen en zit je hier dus fout.

Ik doe het ook heel vaak hoor en vaak kan het ook gewoon, maar dacht dat het niet helemaal volgens de regels is. Of is dat alleen tussen gemotoriseerde voertuigen, wat opzich ook wel logisch is?
Verrek je hebt gelijk :| . Maar ik vraag me af of dit wordt gezien als een kruispunt. Aangezien het een toerit naar wat parkeerplaatsen is. Ik weet het niet..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eKL43AV.jpg
sylvesterrr schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:26:

Dat is geen vereiste. Wat betreft fietsers en hun status als zwakkere verkeersdeelnemer: https://www.anwb.nl/jurid...eid/voetganger-of-fietser
Cool, daar staat idd nuttige info in. Thanks!
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:04:
[...]

True! Ik ga dit zsm doen. Nou maar hopen dat ik hem nooit nodig ga hebben. Door dit soort acties wordt het motorrijden niet perse leuker of zo 8)7 .

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

gebruikershaes schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:15:
[...]

Verrek je hebt gelijk :| . Maar ik vraag me af of dit wordt gezien als een kruispunt. Aangezien het een toerit naar wat parkeerplaatsen is. Ik weet het niet..

[afbeelding]
Balen man. Maar wat Henk zegt, dan kan je in de bebouwde kom wel altijd achter elke fietser blijven plakken.

Tegen het verkeer in, over de stoep, zo maar oversteken. Het wordt tijd dat ze de regels eens herzien, sinds ze beschermd zijn lijkt het wel of niemand meer kan fietsen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
Overigens, het is wel legaal om in te halen op een kruispunt. Alleen of het verstandig is of niet is een tweede zaak. Heb deze vraag vaak genoeg gezien in de oefenexamens dat ik inmiddels het antwoord zo ook weet.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42

Het is zelfs zo belachelijk erg met stoplichten, dat mijn vader 50% van de kosten (gebroken sleutelbeen en 4 gekneusde ribben) van een vrouwtje van 50 heeft moeten betalen, doordat zij door rood is gefietst pal voor de auto van men pa (op een 50 weg). 5 getuigen dat zij rood had en men pa groen (waarbij ook een dashcam) en mijn pa was alsnog "schuldig". De verzekering redeneerde: Hij had er rekening mee moeten hebben gehouden dat ze over zou kunnen steken en daarom snelheid minderen 8)7 .

Ja, dan snap ik die gedachte dat fietsers zich heilig voelen. Heb 2-3x per maand ook een fietser die denkt door mij heen af te kunnen slaan in hartje amsterdam. |:(

Stugger nog: Als het buiten de bebouwde kom is, rechtstreeks bij Rijkswaterstaat melden. Moeten ze dit met "redelijke termijn" oplossen. Is het binnen de bebouwde kom, bij de gemeente melden. Die moeten het (zo uit mijn hoofd) binnen 5 weken oplossen. :9

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• PilatuS
  • Niet online
Die gast in die Volvo kan er ook wat van zeg... Op een driebaansweg met die snelheid links blijven plakken terwijl de persoon rechts nog harder gaat :X Vind trouwens wel dat je zelf ook beter eerder naar rechts had kunnen gaan. Wat die motor daar doet is zeker niet slim, maar ik snap het wel.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 19-04-2018 23:13 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:11:
[...]

Die gast in die Volvo kan er ook wat van zeg... Op een driebaansweg met die snelheid links blijven plakken terwijl de persoon rechts nog harder gaat :X Vind trouwens wel dat je zelf ook beter eerder naar rechts had kunnen gaan. Wat die motor daar doet is zeker niet slim, maar ik snap het wel.
To be honest: ik had @HTT-Thalan daar ook rechts ingehaald. Maar eerder nog, zodat het voor jou geen schrikken was.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DragonSlayer666 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:03:
[...]

Is het binnen de bebouwde kom, bij de gemeente melden. Die moeten het (zo uit mijn hoofd) binnen 5 weken oplossen. :9
Zou best eens willen weten hoe. Kan binnen een straal van 2km zo een serie slechte verkeerssituaties opnoemen, waaronder 1 bocht vol grind. Oplossing van de gemeente: de berm waar ze doorheen rijden blijven opvullen met nieuw grind 8)7

#team_UTC+1

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:02:
[...]

To be honest: ik had @HTT-Thalan daar ook rechts ingehaald. Maar eerder nog, zodat het voor jou geen schrikken was.
Als ik hem was had ik die Volvo zelf rechts ingehaald. Ik heb best even wat geduld, maar als een auto daar maar blijft rijden met een snelheid lager dan die van het verkeer op de 2 banen er naast, dan ben ik er vrij snel klaar mee en haal ik gewoon rechts in. Normaal doe ik dat echt niet, maar in zo'n geval toch wel. Als er een agent achter mij zou rijden mag hij de persoon in de Volvo een boete geven en niet mij. Op Wegmisbruikers ook eens een agent horen praten die aangaf dat het logisch is dat mensen dan gaan inhalen en dat hij ze het dan ook niet kwalijk kan nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 20-04-2018 00:23 ]

Verwijderd

Wat is het toch met al die klapdebielen met hoorntjes op de helmen? Vooral in centrum Breda

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:47:
Wat is het toch met al die klapdebielen met hoorntjes op de helmen? Vooral in centrum Breda
Voor sommige mensen zal het wel stoer zijn ofzo.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoorntjes als in de zin van "opplak dingen" welke ooit wel grappig (kunnen) zijn óf van die "Roof Boxer" hoorntjes welke bij dát type/merk Systeem/Jet helm horen?

Die laatste categorie zie je helaas veel bij een bepaald soort mensen/motorrijders en dat doet 't merk niet veel goeds aan IMHO. Beetje 't zelfde als dat je "vroegâh" met bepaalde kledingmerken (Londsdale / Australian I.E.) had....

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:11:
[...]

Breek mij de bek niet open. Hoeveel mensen blijven niet in het midden hangen op een 3 baans weg of op bv de A2? :')

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:07:
[...]

Als ik hem was had ik die Volvo zelf rechts ingehaald. Ik heb best even wat geduld, maar als een auto daar maar blijft rijden met een snelheid lager dan die van het verkeer op de 2 banen er naast, dan ben ik er vrij snel klaar mee en haal ik gewoon rechts in. Normaal doe ik dat echt niet, maar in zo'n geval toch wel. Als er een agent achter mij zou rijden mag hij de persoon in de Volvo een boete geven en niet mij. Op Wegmisbruikers ook eens een agent horen praten die aangaf dat het logisch is dat mensen dan gaan inhalen en dat hij ze het dan ook niet kwalijk kan nemen.
Exact! Helaas kan je nog steeds t bokje zijn als een agent je spot :(

Soms lijkt het wel alsof mensen in de file willen rijden: file is al praktisch opgelost (voor ze) en blijven ze nog lang veel trager rijden dan hun voorganger, ook op de linkerbaan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• gebruikershaes
DragonSlayer666 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:03:
[...]

Het is zelfs zo belachelijk erg met stoplichten, dat mijn vader 50% van de kosten (gebroken sleutelbeen en 4 gekneusde ribben) van een vrouwtje van 50 heeft moeten betalen, doordat zij door rood is gefietst pal voor de auto van men pa (op een 50 weg). 5 getuigen dat zij rood had en men pa groen (waarbij ook een dashcam) en mijn pa was alsnog "schuldig". De verzekering redeneerde: Hij had er rekening mee moeten hebben gehouden dat ze over zou kunnen steken en daarom snelheid minderen 8)7 .

Ja, dan snap ik die gedachte dat fietsers zich heilig voelen. Heb 2-3x per maand ook een fietser die denkt door mij heen af te kunnen slaan in hartje amsterdam. |:(
Ja dat staat ook precies in die link die Sylvesterrr aangaf. Je moet er van uit gaan dat een fietser of voetganger een fout kan maken.
Echter als je als motorvoertuig een fout maakt, hoeft niemand met jou rekening te houden. Beetje krom, maar zal wel een reden voor zijn.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 05:45:
[...]

Breek mij de bek niet open. Hoeveel mensen blijven niet in het midden hangen op een 3 baans weg of op bv de A2? :')
Middenbaanrijders :')

Volgens mij redeneren ze ongeveer zo:
"Ja maar ik zie dat er honderdmiljard kilometer verderop een vrachtwagen rijdt en dan moet ik die inhalen!"
"Rechts is voor vrachtverkeer en langzamere rijders en links is om in te halen. Dus rij ik lekker in het midden voor het overzicht!"

:') 100

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 20-04-2018 08:24 ]

• lolgast
  • Nu online
@HTT-Thalan Net even het filmpje gekeken, maar ik zit toch wel met een vraag.

Waarom keur je het 'ongeduldige' van de motorrijder die jouw inhaalt af, terwijl je zelf op exact hetzelfde moment dezelfde actie uithaalt? Maar dan langzamer.. Die andere motorrijder zit ook al die tijd al op die Volvo te wachten... Ik maak dit in de auto ook regelmatig mee hoor, maar het enige waar ik me dan aan irriteer is mijn te late beslissing om toch maar in te halen ;)
En, het feit dat je knipperlicht aanstaat betekent niet dat je voorrang krijgt :+

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:21

A13X

Dude

En dat is waarom ik, nadat ik over mijn schouder heb gekeken, mijn spiegel check tijdens het terug draaien. Op seconde 22/23 is hij namelijk van je linkerspiegel naar je rechterspiegel verhuisd, bij het nogmaals in je spiegel kijken na je schouder check (of terwijl je de actie inzet) was hij weer opgedoken. Blijft een ongeduldige lulhannes maar dan zie je hem tenminste iets eerder. :)
Makkelijk lullen overigens hoor vanaf een filmpje, maar doe er mee wat je wilt. Gratis tip van flip.
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:46:
[...]
Dan zou ik toch maken dat je heel snel voor hem zit, anders krijg je een stenen regen van een achterband die word aangedreven met 160pk :o
net zoals in je vorige filmpje van het Alp weekend, alleen dan met 3x zoveel vermogen erachter

@Joopieboy wat denk je van die pannenkoeken op de nieuwe 4baans brug bij Ewijk, die blijven op de 3e baan hangen omdat ze 5km verderop toch op die baan verder moeten...

Gisteren de knoop doorgehakt over de RAM Mount en deze besteld bij Bol.krom had nog een cadeaubon:
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/010612/files/089056067/ram-mount-low-profile-tough-claw-en-large-phone-x.jpg

Awesome

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@Vrijdag
Nee, bij kruisingen mag je niet inhalen. En het lijkt er op dat je daar mee bezig was. Dus inderdaad afstand houden en pas inhalen bij een stuk waar geen zijstraten/kruisingen zijn.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-12 18:13

Clush

Do as I say...

Ik heb altijd aangenomen dat dat een communicatiesysteem is met de hoorntjes als antennes... maar nu ik er over nadenk is dat niet echt ergens op gebaseerd.

... not as I do.

• Mawlana
Lijkt het alleen maar zo, of zijn Kriega-tassen duurder geworden? Twee jaar terug nog een US20 voor €85 gekocht, nu is fc moto de goedkoopste webshop met €109.

Ik heb nog een US30 en US20 nodig..

[ Voor 18% gewijzigd door Mawlana op 20-04-2018 09:14 ]

• lolgast
  • Nu online
@teigetjuh Volgens mij mag je alleen niet inhalen bij kruispunten met een voorrangsweg. Gelijkwaardige kruisingen mag gewoon over ingehaald worden hoor. Of het verstandig is, is een tweede

@DrivinUCrazy Dat moet het zijn :+

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 20-04-2018 08:48 ]

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 19:18
Ik ben benieuwd waar staat dat je bij een kruising niet mag inhalen. Dat is vziw al een jaar of 28 uit de wet geschrapt.
Dat het niet verstandig is, is wat anders.

GMTA en zo. :+

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-04-2018 08:48 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:16

Wat magneten onder de motor hangen zou dit probleem oplossen.

https://fortnine.ca/en/ho...c-lights-on-a-motorcycle/

PS: Fortnine is echt heel leuk om te kijken op youtube. Al veel bijgeleerd. En wat een kwaliteit :o

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingSig op 20-04-2018 08:51 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:47:
Ik ben benieuwd waar staat dat je bij een kruising niet mag inhalen. Dat is vziw al een jaar of 28 uit de wet geschrapt.
Dat het niet verstandig is, is wat anders.

GMTA en zo. :+
Ik weet dat het in elk geval bij mijn auto theorie behandeld is. Bij mijn motor-theorie weet ik het niet meer. Nu heb ik inderdaad al even terug mijn autotheorie gehaald, maar nog geen 28 jaar terug. (wel meer dan 20). Inhalen op een kruising of bij een uitrit is (al dan niet toegestaan) gewoon niet slim.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ethirty schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:04:
[...]

Zou best eens willen weten hoe. Kan binnen een straal van 2km zo een serie slechte verkeerssituaties opnoemen, waaronder 1 bocht vol grind. Oplossing van de gemeente: de berm waar ze doorheen rijden blijven opvullen met nieuw grind 8)7
De gemeente hoort de sensor anders af te stellen.

Heb het in Amersfoort gehad. Stoplicht rechtsaf (richting politiebureau) pakte me nooit op. Mail gestuurd, zou 2x "verbeterd" zijn, maar niks. Elke keer weer dezelfde mail gestuurd, toen kreeg ik een uitnodiging om daar te gaan testen met 2 techneuten van de gemeente en de politie. Best grappig om een half uur lang telkens door rood te mogen rijden met politie achter je :+ .

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Trouwens meer mensen last dat een stoplicht niet door heeft als je er als motorrijder voor staat? Hier zijn er een paar in de buurt. Onlangs ben ik na 5 minuten wachten maar door rood gereden, de cyclus had zich inmiddels voor de andere stoplichten al meerdere malen herhaald.

Oeps O-)
Ja, same. Weet het ook van een aantal stoplichten en daar rij ik dan sneller door rood, alleen als er voor de rest niemand rijdt natuurlijk.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 05:45:
[...]

Heb daar voor mezelf de regel voor, als er 1 lege baan tussen zit dan mag ik rechts inhalen. Het is nota bene traject controle, ik rij daar met m'n cruise control (weliswaar op GPS snelheid ipv tellersnelheid die 10km lager ligt)... en het gebeurt zo idioot vaak...

I have stability. The ability to stab.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-12 13:33
Vrijdag schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:17:
[...]

Hehehehe 8)

[...]

* Vrijdag zoekt naar een geschikt plaatje..... Allemaal NSFW..... :X >:)
Leef je uit zou ik zeggen. Gelukkig kan niemand op werk op mijn schermen kijken. >:)
[...]

Ik was ook al aan het wachten op de eerste schunnige opmerking hierop. :+

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:16
Leuk nieuws "Files beu? Koop een motor (u bent niet de enige)!" : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180419_03471417

Motorverkoop stijgt in BE door de files.

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingSig op 20-04-2018 09:27 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik merk de afgelopen dagen dat bij mijn FZ1 (1000 998cc, injectie, TPS) de motor "stikt" of "verzuipt" als ik bij lage toeren flink op het gas ga hangen. :/ Dat is nieuw.

De motor was warm, ik reed zo'n 30 in z'n één, ik had een leeg stuk weg voor me, rolde rond de 3-4K RPM en draaide stevig aan het gas, maar de motor kakte eerst in alvorens meer toeren te maken.

Of hoort dat gewoon, en heb ik het voorheen beter gedaan door het gas íets rustiger open te draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 20-04-2018 09:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 22:57
I feel your pain man, kom zelf ook dagelijks in Breda. Rijden nogal veel mensen rond op een té luidruchige chopper achtige (vaak Harley V-rod) in een wit t-shirt + korte broek. Volgens mij rijden die mensen alleen motor om in de stad lekker veel lawaai te maken en mensen te irriteren... 8)7 En laten ze dan, om het voor ons makkelijk te maken, allemaal die lompe Roof Boxer helmen op zetten. Van wat ik heb gelezen zijn die helmen nog belabberd slecht ook. Mega lawaaierig, zodra het regent is heel je hoofd nat en veiligheid is ook mwua.. Maarja, status enzo he :+

YouTube: MotorcycleGeek

• HTT-Thalan
lolgast schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:38:
@HTT-Thalan Net even het filmpje gekeken, maar ik zit toch wel met een vraag.

Waarom keur je het 'ongeduldige' van de motorrijder die jouw inhaalt af, terwijl je zelf op exact hetzelfde moment dezelfde actie uithaalt? Maar dan langzamer.. Die andere motorrijder zit ook al die tijd al op die Volvo te wachten... Ik maak dit in de auto ook regelmatig mee hoor, maar het enige waar ik me dan aan irriteer is mijn te late beslissing om toch maar in te halen ;)
En, het feit dat je knipperlicht aanstaat betekent niet dat je voorrang krijgt :+
Niet vanwege het rechts inhalen, maar vanwege de keuze om dat te doen terwijl ik al richting aangeef en overduidelijk over mijn schouder kijk en we daardoor bijna op elkaar klappen. Het was mij duidelijk dat hij precies kon zien wat ik van plan was.

@PilatuS e.a.: Dat je de keuze maakt om rechts in te halen moet je zelf weten (ik hou altijd rekening, ook in de auto, met inhalers van links en rechts), waar ik over viel is dat hij heel goed kon zien wat ik van plan was en de inhaalactie startte toen ik al richting aangaf. Ik heb mijn spiegel gecheckt (maar dat zie je niet in de beelden omdat ik mijn hoofd daarvoor niet hoef te draaien) en nog eens mijn dode hoek gecontroleerd, waar hij nog niet in zat toen ik naar rechts begon te bewegen.

Tuurlijk, ik hing links, maar we kwamen letterlijk_net_ uit een filtermoment, en ik keek even aan of die volvo naar rechts zou gaan (wat hij niet deed).

Uiteraard is dit voor mij ook weer een leermomentje, maar ik ben nog steeds van mening dat zijn actie onnodig risicovol was.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:20:
[...]

Leef je uit zou ik zeggen. Gelukkig kan niemand op werk op mijn schermen kijken. >:)

[...]

Ik was ook al aan het wachten op de eerste schunnige opmerking hierop. :+
Sortakinda en toch redelijk SFW :P

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cKjehS/gimp.jpg

...én ontopic want motor 8)

Pagina: 1 ... 53 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht