• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Chakotay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:29:
Dat is sowieso regel 1 van het motorrijden toch? Elke andere weggebruiker heeft als doel om jou omver te rijden.
Iets vergelijkbaars heeft m'n auto-rijinstructeur me destijds óók op het hart gedrukt (tig jaar geleden):
Ga er maar vanuit dat iedereen gek is, behalve jij
Heeft er iig voor gezorgd dat ik als automobilist toch al aardig als een motorrijder kijk (denk ik); maar dat ga ik hopelijk binnenkort aan den lijve ondervinden 8)
SmurfLink schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:17:

[...]

Wat is een VRO dag? Ik zou het kunnen googlen, maar jij kan me er vast meer over vertellen! :p Die prijs klinkt een stuk aantrekkelijker!
Voortgezette Rij Opleiding; cursus van de KNMV

[ Voor 25% gewijzigd door TheRookie op 19-04-2018 09:07 . Reden: +VRO ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-12 22:24

A13X

Dude

Vandaag koekblik dag....helaas daardoor ook mogen aansluiten in de file bij Ewijk A50 richting Arnhem, daar dan weer wel mijn ballen uit mijn broek gelachen om het geklungel van een MP3 rijder _O-

Als ik een gok moet wagen was het iemand die net begonnen is en hem met zijn autorijbewijs mag besturen. Man man man wat zat die te klungelen zeg :'). Hij reed in de file met zijn noodlichten aan, ik denk dat doet ie vast voor tijdens het filteren, maar nee hoor meneer gaat een partij overdreven en lomp (als in draai het halve lichaam om) kijken of hij naar links kan, geeft richting aan en "mikt" hem naar de andere baan (het reed even op dat moment). Zet dan niet zijn noodlichten uit, nee hij herhaald dit gewoon nog even een keer of 3. Je zou denken, waarom geef je richting aan? Dat heeft met je noodlichten aan namelijk weinig zin :z

Op dat moment rijd hij weer voor mij en begint de file af te remmen. Maar meneer is zo druk met hoe dat ding werkt, dat hij pas op het allerlaatste moment ziet dat hij bijna op de hoek van de auto voor hem knalt. Maar goed dat hij op een 3 wieler reed, anders had het gegarandeerd geëindigd in een asfalt inspectie. :X

Daarna kroop hij naar voren en zag ik nog een paar van die lompe "kan ik opzij" kijk acties en verdween hij uit beeld.

Ondanks dat het hilarisch was om te zien was het tegelijkertijd ook triest dat iemand zo de weg op mag.... 8)7

Awesome

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-12 13:33
PilatuS schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:55:
Net weer een leuk momentje gehad. Rij op de dijk en er komt een auto van rechts die de dijk op wil rijden. Die auto heeft daar geen voorrang en natuurlijk rijd ie zo de dijk op. Terwijl ik er links langs ging met de toeter ingedrukt eens naar binnen gekeken. Zit er een man van minimaal 80 achter het stuur op een manier dat je eigenlijk gelijk al weet dat het misschien beter zou zijn als hij geen rijbewijs meer had. Die rijd dus lekker zo de dijk op zonder te kijken of er iets aankomt. Of in ieder geval zonder iets te zien als ie wel had gekeken.

Gelukkig hou ik er bij zulke situaties altijd rekening mee dat de auto doorzet in plaats van dat ik er vanuit ga dat ze wel zullen wachten. Voor mij was het gelukkig dus geen enkel probleem om er op een normale manier links langs te gaan en stoppen was ook mogelijk geweest indien nodig. Als je er wel vanuit gaat dat de auto in zo'n geval wel netjes wacht heb je echt een groot probleem.
Goed dat je daar op anticipeert. Gelukkig doen de meeste motorrijders dat wel (hoop ik in ieder geval).
Kan toch altijd wel kwaad worden om dit soort dingen. Kom het ook dagelijks in het verkeer tegen dat er ouderen achter het stuur zitten die echt niet meer horen te rijden.

Benieuwd wat er zou gebeuren als je de kentekenplaat door zou geven aan de politie. Want deze keer ben jij het die op let, de volgende keer rijdt hij gewoon iemand plat. :X

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

Genoeg van die verhalen gehoord toen ik bijkluste in het weekend in de taxi. Man of (meestal vrouw, die worden ouder) op leeftijd die vertelt dat ze na $bijnaDoodErvaring toch maar met de regiotaxi gaan.

Er zijn overigens op afgelegen gebieden regelingen dat ze alleen in eigen omgeving nog mogen rijden, kan natuurlijk ook zoiets zijn.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Panini
Raym09 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:01:
Vandaag koekblik dag....helaas daardoor ook mogen aansluiten in de file bij Ewijk A50 richting Arnhem, daar dan weer wel mijn ballen uit mijn broek gelachen om het geklungel van een MP3 rijder _O-

Als ik een gok moet wagen was het iemand die net begonnen is en hem met zijn autorijbewijs mag besturen. Man man man wat zat die te klungelen zeg :'). Hij reed in de file met zijn noodlichten aan, ik denk dat doet ie vast voor tijdens het filteren, maar nee hoor meneer gaat een partij overdreven en lomp (als in draai het halve lichaam om) kijken of hij naar links kan, geeft richting aan en "mikt" hem naar de andere baan (het reed even op dat moment). Zet dan niet zijn noodlichten uit, nee hij herhaald dit gewoon nog even een keer of 3. Je zou denken, waarom geef je richting aan? Dat heeft met je noodlichten aan namelijk weinig zin :z

Op dat moment rijd hij weer voor mij en begint de file af te remmen. Maar meneer is zo druk met hoe dat ding werkt, dat hij pas op het allerlaatste moment ziet dat hij bijna op de hoek van de auto voor hem knalt. Maar goed dat hij op een 3 wieler reed, anders had het gegarandeerd geëindigd in een asfalt inspectie. :X

Daarna kroop hij naar voren en zag ik nog een paar van die lompe "kan ik opzij" kijk acties en verdween hij uit beeld.

Ondanks dat het hilarisch was om te zien was het tegelijkertijd ook triest dat iemand zo de weg op mag.... 8)7
Moet je nagaan: maak je jezelf al belachelijk omdat je op een MP3 rijdt, en dan komt dit er ook nog eens bij. :+

Toevallig ook een Roof Boxer helmpje op en geen motorkleding?
In Rotterdam is er weer een wildgroei aan die MP3's met lekker weer.
steveman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:07:
Er zijn overigens op afgelegen gebieden regelingen dat ze alleen in eigen omgeving nog mogen rijden, kan natuurlijk ook zoiets zijn.
Apart. Alsof het daar niet fout kan gaan.
Natuurlijk wel minder druk etc., maar op een bepaalde leeftijd is het gewoon klaar bij veel ouderen.

Maakt niet meer uit of je dan in de rustige regio rijdt of een drukke stad.

[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 19-04-2018 09:11 ]

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Raym09 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:01:

MP3 volk en filerijden is sowieso een geval apart. Stelle lummels. (Sorry als er MP3 rijders hier zitten. :9~ )
Panini schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:08:
[...]

Moet je nagaan: maak je jezelf al belachelijk omdat je op een MP3 rijdt, en dan komt dit er ook nog eens bij. :+

[...]

Apart. Alsof het daar niet fout kan gaan.
Natuurlijk wel minder druk etc., maar op een bepaalde leeftijd is het gewoon klaar bij veel ouderen.

Maakt niet meer uit of je dan in de rustige regio rijdt of een drukke stad.
Je hebt zojuist heel Amsterdam beschreven. :9

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:48
@Panini Ach, bij mij in de buurt zit een Can-am distributeur. Die begin ik persoonlijk irritanter te vinden dan die MP3-tjes

• A13X

A13X

Dude

Panini schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:08:
[...]

Op dit soort momenten denk ik wel weer, hang die dashcam nou toch eens op in de auto O-)

Geen roofboxer type, echt iemand die het verder wel serieus nam als vervanging voor woon-werk verkeer volgens mij. Highvis helm, volledig goed passend textiel pak aan met reflectie erop, laarzen aan etc. hij reed echter mega onzeker en wist echt niet hoe dat ding werkte. Die had beter eerst een paar weekenden met rustig verkeer kunnen gaan oefenen voordat hij de snelweg in de ochtendspits in ging.

Awesome

• Panini
Raym09 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:15:
[...]

Op dit soort momenten denk ik wel weer, hang die dashcam nou toch eens op in de auto O-)

Geen roofboxer type, echt iemand die het verder wel serieus nam als vervanging voor woon-werk verkeer volgens mij. Highvis helm, volledig goed passend textiel pak aan met reflectie erop, laarzen aan etc. hij reed echter mega onzeker en wist echt niet hoe dat ding werkte. Die had beter eerst een paar weekenden met rustig verkeer kunnen gaan oefenen voordat hij de snelweg in de ochtendspits in ging.
Jammer, maar wel inherent aan het feit dat mensen op die gedrochten mogen rijden met een autorijbewijs. Volgens mij was er ook nog een tijd sprake dat de overheid de MP3 ook onder het motorrijbewijs wilde plaatsen.
lolgast schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:13:
@Panini Ach, bij mij in de buurt zit een Can-am distributeur. Die begin ik persoonlijk irritanter te vinden dan die MP3-tjes
Nu ben ik benieuwd: why? :9

• lolgast
Omdat ze hetzelfde volk aantrekken, meer herrie maken maar zo groot zijn als een auto en dus niet overal tussendoor kunnen rijden om met de horizon te verdwijnen :+

• Sveninho
Niet echt een irritatie, wat je doet moet je zelf weten, maar mij vallen dan de 'jongere' 1200 GS rijders in t-shirt op. (Edit; Klink nu echt als een oude lul, ben zelf pas 27 jaar!)
Ik snap dat je hoger zit en what not, maar waarom ze altijd (nogmaals dit valt mij op) met een t-shirt op die dingen zitten???

[ Voor 6% gewijzigd door Sveninho op 19-04-2018 09:33 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

Uberhaupt dat er (lichamelijk gezond) canam-volk bestaat... :r

Woei, voorbandjes ook binnen :)

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 19-04-2018 10:44 . Reden: *breaking news* ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
TheRookie schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:58:

Voortgezette Rij Opleiding; cursus van de KNMV
Top, thanks! Ga ik zeker opslaan. Die cursus VRO op maat klinkt perfect voor wanneer ik net m'n eerste motor heb. _/-\o_

I have stability. The ability to stab.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
steveman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:37:
Uberhaupt dat er (lichamelijk gezond) canam-volk bestaat... :r
Dat heb ik het zelfde met die MP3 gevallen.
Ik vind het mooi dat die 3 wielers er zijn, is een goede uitvinding voor mensen die lichamelijk beperkt zijn waardoor ze niet meer op een motorfiets kunnen rijden (balans problemen bijvoorbeeld). Valt me alleen wel op dat de meeste mensen die er op rijden wel beperkt zijn, maar dan niet lichamelijk :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Iemand de TomTom Rider 550 al besteld / binnen? Of heeft iemand nog sterke argumenten waarom ik hem niet zou moeten bestellen? :)

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 27-04-2018 07:22 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12 22:01

_Apache_

For life.

Met al die (zomer)rijders op de weg zwaai je je rot..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
_Apache_ schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:55:
;w

:+

Viel eigenlijk nog wel mee vanmorgen. Heb er maar een andere motorrijder gezien vanmorgen.
Nadeel van het mooie weer is dat het al weer barst van de muggen :(

[ Voor 11% gewijzigd door wilco1985 op 19-04-2018 10:04 ]

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Panini schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:24:
[...]

Jammer, maar wel inherent aan het feit dat mensen op die gedrochten mogen rijden met een autorijbewijs. Volgens mij was er ook nog een tijd sprake dat de overheid de MP3 ook onder het motorrijbewijs wilde plaatsen.
Dat is nu toch ook zo? Volgens mij als je pre-2013 je RBW B hebt gehaald, mag je op 3 wielers rijden die gebouwd zijn voor 2015 ofzoiets? (knieterrare regel, maar goed 8)7 )

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Secsytime
  • Laatst online: 26-12 22:46

Secsytime

Automagisch

Sveninho schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:13:
[...]

MP3 volk en filerijden is sowieso een geval apart. Stelle lummels. (Sorry als er MP3 rijders hier zitten. :9~ )

[...]

Je hebt zojuist heel Amsterdam beschreven. :9
Dit is het motortopic, daar horen geen 3 wielers thuis (tenzij vanwege lichamelijke beperking).

@wimmel_1 Heb geen MT-10 gezien :9 ,wat vond je van onze prachtige provincie? Waar ben je allemaal langs geweest?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
wilco1985 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:02:
[...]

;w

Viel eigenlijk nog wel mee vanmorgen. Heb er maar een andere motorrijder gezien vanmorgen.
Echt?

rond BXL een paar dozijn, waaronder enkele oenen die denken dat 't ok is om aan 100 of zo tussen halfrijdend verkeer door te sjeezen ;)

laat ze maar gaan denk ik dan, ik voeg lekker terug in bij 60-70... kom ik 's avonds in 1 stuk thuis...

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 19-04-2018 10:06 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

wilco1985 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:02:
[...]

;w

Nadeel van het mooie weer is dat het al weer barst van de muggen :(
K deed een rondje Den Haag, Zevenhuizen, Zoetermeer, Delft vanmorgen. Zeker wel 20+ gezien.

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Zelfs ik op m'n brommer (Yamaha TZR, lijkt dan ook wel op een motor op het eerste gezicht) heb er "last" van :P Altijd wel grappig, net als je af wilt slaan lekker lopen klungelen met je koppeling omdat ze weer zo nodig moeten zwaaien.

Gisteren reed ik even een stukje in m'n t-shirt omdat ik even snel ergens heen moest en het toch niet zo hard gaat over het fietspad, en het viel me op dat ze dan toch niet meer zwaaien. Eerder afkeurende blikken, begrijpelijk. Dan toch maar een jasje aan, lijkt het nog een beetje ergens op.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-12 12:33
Ach vind het zwaaien juist altijd wel leuk, vind het juist dom dat mensen verschil maken of je op een Harley of GS rijdt of niet. Motorrijder is motorrijder imo.

Verwijderd

Meeste lol heb ik met het zwaaien in scherpe bochten, vaak haal je dan de ervaren en minder ervaren motorrijders er uit >:)

/me zwaait uitbundig in een snelle bocht, onzeker handje krampachtig aan het stuur aan de andere kant >:)

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:18:
[...]

Meeste lol heb ik met het zwaaien in scherpe bochten, vaak haal je dan de ervaren en minder ervaren motorrijders er uit >:)

/me zwaait uitbundig in een snelle bocht, onzeker handje krampachtig aan het stuur aan de andere kant >:)
hahah ik geef dan een goedkeurend knikje :9 Zelfde voor een rotonde of stoplicht waar ik moet schakelen.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Panini schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:03:
[...]

Goed dat je daar op anticipeert. Gelukkig doen de meeste motorrijders dat wel (hoop ik in ieder geval).
Kan toch altijd wel kwaad worden om dit soort dingen. Kom het ook dagelijks in het verkeer tegen dat er ouderen achter het stuur zitten die echt niet meer horen te rijden.

Benieuwd wat er zou gebeuren als je de kentekenplaat door zou geven aan de politie. Want deze keer ben jij het die op let, de volgende keer rijdt hij gewoon iemand plat. :X
Keer gedaan, nadat iemand mij tegemoet kwam gereden met eenrichtingsverkeer en gewoon niet willen stoppen of iets. Ze blijven netjes maar ze zeggen eigenlijk van ja leuk, maar bel de volgende keer niet meer want ik heb er geen zin in en we doen er toch niks mee.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

Opzich hoef je op het stuur in de bocht niet zoveel kracht uit te oefenen, dus met 1 hand lukt dat ook nog wel
* _Apache_ zwaait naar @Verwijderd :+

• Panini
Joopieboy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:41:
[...]

Keer gedaan, nadat iemand mij tegemoet kwam gereden met eenrichtingsverkeer en gewoon niet willen stoppen of iets. Ze blijven netjes maar ze zeggen eigenlijk van ja leuk, maar bel de volgende keer niet meer want ik heb er geen zin in en we doen er toch niks mee.
Voornaamste reden waarom ik het niet meld. Uiteindelijk blijven die kamikaze bejaarden gewoon rustig doorrijden.
DragonSlayer666 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:04:
[...]

Dat is nu toch ook zo? Volgens mij als je pre-2013 je RBW B hebt gehaald, mag je op 3 wielers rijden die gebouwd zijn voor 2015 ofzoiets? (knieterrare regel, maar goed 8)7 )
Rare regel dan. Weet wel dat er twee soorten MP3's zijn? Met en zonder stabilisatie.
Zonder stabilisatie ben je wel verplicht een A te hebben.

Maar kan me geen gezonde motorrijder bedenken die vrijwillig op dat ding stapt. :+

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik steek mijn voet altijd uit in de bocht. Sowieso hou ik altijd op met zwaaien als het te druk is

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:41:
[...]

Ik heb het 2x gedaan, een keer bij een ouder paar gedaan dat hier tegen de linkerkant van de streep bleef hangen (tegen de 2e linkerstreep dus). Daarna de auto de uitvoegstrook op hoekte en daar in de ankers ging om met 50 de uitvoegstrook te nemen. Om vervolgens op 2 rotondes nog de stoepranden mee te nemen. Kenteken doorgegeven en kreeg te horen dat er een wagen in de buurt zou uitkijken naar deze auto. Hiervan heb ik nooit meer iets gehoord, waarschijnlijk niet meer kunnen vinden.

De andere keer was het een collega motorrijder, die reed dagelijks over diezelfde groene streep als hierboven tussen het verkeer(wat op dat moment ook gewoon 100km/h reed) door met 120+. Haalde mijn ex op de motor zo dichtbij in dat ze elkaars ellebogen raakte en miste op een haar na de spiegel van mijn auto. Op dat moment passeerde aan de andere kant een vrachtwagen, dus gezellig 3 op een rij. Dat schatje zagen we bijna elke dag en met dezelfde rijstijl. Melding van gemaakt en later in de krant iemand met exact dezelfde omschrijving, zelfde tijdstip en locatie vlakbij die weg opgepakt. Rijbewijs ingevorderd voor 120km/h binnen de bebouwde kom. ;w

Awesome

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ProfaNe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:34:
Afgelopen maandag lekker wezen rijden! Nu kwam ik langs een benzinepomp waar ik mijn bandenspanning ging controleren. Mijn ventielen zitten precies in het midden van de velg. Ben ik nou achterlijk bezig of klopt het dat die pomp niet past 8)7 ? Het is zo'n ding: http://www.vandotec.be/pu...oebehoren/savan%2001m.jpg

Ik krijg die nooit recht op mijn ventiel. Ben bij meerdere benzinepompen geweest en overal hebben ze dezelfde :+
Tip: goede fietspomp (bijv SKS Airkompressor 12) en lekker thuis doen voor vertrek. Metertje is nauwkeuriger dan bij de pomp, je banden zijn nog koud (beste situatie) en je krijgt m er makkelijker op. Meestal hoeft er toch maar 0.1 bar bij, dat is met fietspomp sneller geregeld dan bij de pomp.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-12 22:17
(jarig!)
noes schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:36:
[...]

Tip: goede fietspomp (bijv SKS Airkompressor 12) en lekker thuis doen voor vertrek. Metertje is nauwkeuriger dan bij de pomp, je banden zijn nog koud (beste situatie) en je krijgt m er makkelijker op. Meestal hoeft er toch maar 0.1 bar bij, dat is met fietspomp sneller geregeld dan bij de pomp.
Yup, zo doe ik het ook, degelijke fietspomp met haakse aansluiting en voor de zekerheid nog even nameten met een losse drukmeter. Zo iedere maand / anderhalve maand pomp ik thuis ff de bandjes op en als ik hem wegzet voor de winter doe ik er bewust een paar tiende bar meer bij in.

Doe ik al jaren zo, gaat perfect d:)b

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-12 09:04
[...]

Geen extra opzetstukje oid nodig hiermee? Ik begon net onderzoek te doen naar zoiets inderdaad, beetje zat om het bij de pomp te doen en een compressor om alleen wat bandjes op te pompen is ook redelijke overkill.

En werkt zoiets ook goed voor autobanden of kun je dan beter een voetpomp kopen? Zo ja, zijn daar nog aanraders voor?

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:16
RvdH schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:45:
Iemand de TomTom Rider 550 al besteld / binnen? Of heeft iemand nog sterke argumenten waarom ik hem niet zou moeten bestellen? :)
Ik heb de 450 en het is een ramp :p Hopelijk is de 550 een pak beter.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 10:34
De quads, of de spiders? Zeker die spiders zijn volgens mij te breed om mee te gaan filteren. Mijn stiefpa heeft net zo'n ding binnengekregen toevallig (nouja, staat bij de dealer, hij moet nog langs de RDW om op kenteken te mogen), ik vind het wel een grappig apparaat. Hij heeft echter gelukkig geen roof boxer helm, en wel een motorrijbewijs :P Heeft het ding ook gekocht omdat hij teveel last van zijn rug krijgt op een normale motor, dan mag het nog :+

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 19-04-2018 12:39 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Geniale tip dit, zit net even wat over op te zoeken en deze zou ik ook voor m'n auto kunnen gebruiken. Die vraagt 2.3 bar per band.. fietsband deed ik altijd op de gok ff bij m'n ouders langs (heb zelf geen pomp, zij een oude zonder meter), zie nu dat daar 4-5 bar in moet 8)7 nooit geweten. Dan ga ik binnenkort maar even zo'n fietspomp aanschaffen! Voor nu voor de auto en fiets, later voor de motor ook.

• Chakotay
[...]

Heh, dat is ook altijd leuk in mooie snelwegbochten waar iemand voor je op de linkerbaan blijft hangen. Rustig rechtop blijven zitten en met één hand aan het stuur er langs als ze aan de kant gaan :P

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

@Tankiej

Gefeliciteerd!

Afbeeldingslocatie: http://allwishes.co/wp-content/uploads/2017/03/motorcycle-stunt-rider-happy-birthday-youtube-intended-for-happy-birthday-motorcycle-images-1024x576.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Sveninho
Geweldig dit! Van harte.

• lolgast
@Chakotay Ik bedoel de Spiders ja. Zijn er ook quads van? Helemaal verschrikkelijk ;(

• Chakotay
lolgast schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:50:
@Chakotay Ik bedoel de Spiders ja. Zijn er ook quads van? Helemaal verschrikkelijk ;(
Ik zie er op mijn werk wel eens een staan. Ze maken allerlei offroad speelgoed, die Maverick X3 ziet er nog best vermakelijk uit... Maar niet op de snelweg met een roof helm :X

• lolgast
Hmmm. Die website gezien hebbende maken ze dus eigenlijk best veel toffe spullen maar zijn wij de dupe van een uitstapje naar de openbare weg :+

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:46
ProfaNe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:34:
Afgelopen maandag lekker wezen rijden! Nu kwam ik langs een benzinepomp waar ik mijn bandenspanning ging controleren. Mijn ventielen zitten precies in het midden van de velg. Ben ik nou achterlijk bezig of klopt het dat die pomp niet past 8)7 ? Het is zo'n ding: http://www.vandotec.be/pu...oebehoren/savan%2001m.jpg

Ik krijg die nooit recht op mijn ventiel. Ben bij meerdere benzinepompen geweest en overal hebben ze dezelfde :+
Ik heb hetzelfde probleem. Afgelopen zaterdag bij de fietsenmaker een opzetstukje gekocht (haaks).

Probleem opgelost :)

A yawn is a silent scream for coffee.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
of haakse ventielen laten monteren bij de volgende bandenwissel ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mpartz.nl/images/products/haaks-ventiel-alu-div-kleuren-8887.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Maegrim op 19-04-2018 13:12 ]

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

SmokingSig schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:36:
[...]

Ik heb de 450 en het is een ramp :p Hopelijk is de 550 een pak beter.
Echt? Why?

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12 20:49

BioHazard

*\o/*

Mn 450 is niet altijd ideaal, maar hij doet zn werk prima moet ik zeggen. Hier en daar een vastloper, maar heel vaak komt het niet voor.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maegrim schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:11:
of haakse ventielen laten monteren bij de volgende bandenwissel ;)

[afbeelding]
Of een voetpomp kopen voor thuis. Vind dat zelf toch een stuk fijner dan iedere keer naar de pomp moeten. Verder kan de pomp nog wel als je er gelijk naartoe gaat, maar als je eerst een stuk moet rijden en de banden worden warm stop je er veel te veel in. Vind het zelf wel zo fijn om de banden met een voetpomp thuis te doen wanneer de banden ook echt koud zijn. Dit nog los van iedere keer 50 cent moeten betalen en de betrouwbaarheid van die dingen bij de pomp.

• SmokingSig
BioHazard schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:16:
[...]

Mn 450 is niet altijd ideaal, maar hij doet zn werk prima moet ik zeggen. Hier en daar een vastloper, maar heel vaak komt het niet voor.
Inderdaad die vastlopers. Na meerdere updates is het er nog altijd, en dat voor zo een prijs. Forums staan vol met beklag.

Maar los van het soms/vaak vasthangen werkt het heeld goed :)

Ik hoop dat ze hun les hebben geleerd...

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 19-04-2018 13:23 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MrXen0 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:15:
[...]

Geen extra opzetstukje oid nodig hiermee? Ik begon net onderzoek te doen naar zoiets inderdaad, beetje zat om het bij de pomp te doen en een compressor om alleen wat bandjes op te pompen is ook redelijke overkill.

En werkt zoiets ook goed voor autobanden of kun je dan beter een voetpomp kopen? Zo ja, zijn daar nog aanraders voor?
SmurfLink schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:40:
[...]

Geniale tip dit, zit net even wat over op te zoeken en deze zou ik ook voor m'n auto kunnen gebruiken. Die vraagt 2.3 bar per band.. fietsband deed ik altijd op de gok ff bij m'n ouders langs (heb zelf geen pomp, zij een oude zonder meter), zie nu dat daar 4-5 bar in moet 8)7 nooit geweten. Dan ga ik binnenkort maar even zo'n fietspomp aanschaffen! Voor nu voor de auto en fiets, later voor de motor ook.
Auto kan ook, zelfde idee maar 2 bandjes meer :+

Duurt wel lang met fietspomp als je echt veel te leeg staat, maar voor het maandelijkse bijpompen/controle rondje gaat het natuurlijk prima. De SKS Airkompressor 12 is overigens één van de goedkoopste goede pompen met manometer en dubbele kop.

Dubbele kop is om de pomp op fietsen (frans of klassiek ventiel) of mountainbike/auto/motor gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door noes op 19-04-2018 13:53 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• SmokingSig
Chakotay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:29:
Dat is sowieso regel 1 van het motorrijden toch? Elke andere weggebruiker heeft als doel om jou omver te rijden.
Inderdaad ik zie iedereen als moordenaars :9 Blijf weg uit dode hoeken!

• Chakotay
SmokingSig schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:23:
[...]

Inderdaad die vastlopers. Na meerdere updates is het er nog altijd, en dat voor zo een prijs. Forums staan vol met beklag.

Maar los van het soms/vaak vasthangen werkt het heeld goed :)

Ik hoop dat ze hun les hebben geleerd...
Typisch, is die 450 zoveel slechter dan de vorige serie? Ik heb een 400, en nooit issues daarmee.

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Chakotay schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:30:
[...]

Typisch, is die 450 zoveel slechter dan de vorige serie? Ik heb een 400, en nooit issues daarmee.
Oh ik bedoelde eigenlijk een 400 ja, ik heb geen 450. :D

• A13X

A13X

Dude

Voor degene met een RAM mount op het stuur, Tough-Claw vs stuurstangset welke en waarom?

Tough claw is makkelijker ergens anders op te gebruiken, waar de stuurstangset losgeschroeft dient te worden. Tot zover duidelijk, maar (toughclaw gebruikers) gebruiken jullie hem nog ergens anders dan op de motor?

Ik ga er toch maar een aanschaffen, voor de navigatie op de motor wel makkelijk. Tough claw is stukje duurder maar dat is iets makkelijker met meenemen. Echter verwacht ik dat niet heel vaak te doen dus kan dat ook in de portomonee houden. De enige keer dat ik nu voorzie is wanneer ik binnenkort met paps een dagje Zundapp ga rijden. Maar dan kun je ook even een steeksleutel meenemen.

Awesome

Verwijderd

_eLMo_ schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:48:
Motorrijden is voor mij een gevoel van vrijheid,
Vrijheid, wind door je haar, etc etc :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2018 13:40 ]

• Chakotay
Volgens de klantenservice is de software van de 400 en 420 overigens exact gelijk, er zitten alleen hardwarematige verschillen in (ander kleurtje, gevoeliger scherm). De 450 is ook bijna hetzelfde, alleen wat extra functionaliteit als een bak POIs geloof ik.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:05:
[...]

Dit is het motortopic, daar horen geen 3 wielers thuis (tenzij vanwege lichamelijke beperking).

@wimmel_1 Heb geen MT-10 gezien :9 ,wat vond je van onze prachtige provincie? Waar ben je allemaal langs geweest?
Eeeuh..... Ja...... Vooral buiten >:) 't Is overigens écht wel mooi rijden daar in de regio!!!

Maar even een kaartje vanuit Basecamp waarbij UITERAARD tijdens dit ritje weer halverwege aan een nieuw log begonnen werd door de Zümo (kort door de bocht: Van Drachten tot aan Winneveer :+ Totaal gereden Km's was nét iets meer dan 700 die dag....Én 't was bést nog wel frisjes in 't hooge noorden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TpxJEKVG6dvn6ZZsIkJzjW3v/medium.png

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-04-2018 00:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SmokingSig
Chakotay schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:33:
Volgens de klantenservice is de software van de 400 en 420 overigens exact gelijk, er zitten alleen hardwarematige verschillen in (ander kleurtje, gevoeliger scherm). De 450 is ook bijna hetzelfde, alleen wat extra functionaliteit als een bak POIs geloof ik.
Ja hoor dat klopt. 450 heeft eigenlijk gewoon heel de wereldbol als kaarten alsook liftime flitslocaties en updates.

Ze zijn allemaal het zelfde je betaalt gwn meer voor de "opties".

Maat heeft ook de 400 en ook vaak last van het freezen, het niet willen draaien enz...

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

SmokingSig schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:37:
[...]

Ja hoor dat klopt. 450 heeft eigenlijk gewoon heel de wereldbol als kaarten alsook liftime flitslocaties en updates.

Ze zijn allemaal het zelfde je betaalt gwn meer voor de "opties".

Maat heeft ook de 400 en ook vaak last van het freezen, het niet willen draaien enz...
Draaien heb ik al vanaf dag 1 uit staan, dus daar heb ik geen last meer van. :+

• SmokingSig
BioHazard schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:38:
[...]

Draaien heb ik al vanaf dag 1 uit staan, dus daar heb ik geen last meer van. :+
Staat hij dan altijd horizontaal ?

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

SmokingSig schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:40:
[...]

Staat hij dan altijd horizontaal ?
Jep, is prima voor me. Verticaal heb je wel wat beter overzicht van weg zoals die voor je ligt, maar ik zie genoeg in horizontale modus.

• Panini
[...]

Of voor de luilak:

Afbeeldingslocatie: https://www.toolsxl.nl/images/Merken/BlackandDecker/Large/Black__Decker_ASI_200_Mini_Compressor_ASI200_ext_4.jpg

Luchtcompressor die je aansluit op 12v bijvoorbeeld. Heb ik thuis ook en is ideaal.

• Sveninho
Raym09 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:32:
Voor degene met een RAM mount op het stuur, Tough-Claw vs stuurstangset welke en waarom?

Tough claw is makkelijker ergens anders op te gebruiken, waar de stuurstangset losgeschroeft dient te worden. Tot zover duidelijk, maar (toughclaw gebruikers) gebruiken jullie hem nog ergens anders dan op de motor?

Ik ga er toch maar een aanschaffen, voor de navigatie op de motor wel makkelijk. Tough claw is stukje duurder maar dat is iets makkelijker met meenemen. Echter verwacht ik dat niet heel vaak te doen dus kan dat ook in de portomonee houden. De enige keer dat ik nu voorzie is wanneer ik binnenkort met paps een dagje Zundapp ga rijden. Maar dan kun je ook even een steeksleutel meenemen.
Ligt een beetje aan jou stuur. Ik heb een Chinese variant van de RAM mount op mijn Suus omdat deze in het stuur geplaatst kon worden. Op het stuur heb ik daar geen ruimte voor.
Gaat er niet zo 1-2-3 uit, maar ik heb ook niet het idee dat iemand hem eraf zou willen meenemen.
Ik vind het handig!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45

• lolgast
@Raym09 Ik gebruik zelf deze bevestiging, door het stuur heen
https://www.emounting.nl/...rip-smartphonehouder.html
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wHTyYewl.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Raym09 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:32:

Waarom niet ergens een RAM kogel inschroeven. Goedkoper en zit beter vast. Voor vrijwel iedere fiets is er wel ergens een plek waar je zo'n kogel er op kan zetten. Mijn SV had er al 1tje opzitten toen ik de motor kocht en zelfs voor de KTM kon ik een schroef met kogel kopen. Dat was de originele schroef er uit draaien en die met kogel er in draaien. Die schroef met kogel was 20 euro ofzo.

• Sveninho
Ik ben wel heel gretig om te gaan rijden als ik hier de hele dag zo lees!!!! |:( |:( |:(
Denk dat ik het beestje later toch maar weer ga meten. Trek de aansluiting van de druppellader wel eraf just 2 be sure en na de rit nog een meting doen. :X
(Zal voor het gemak ook de zekeringen nalopen. Laatst waren deze in orde dus ik ga er niet vanuit dat er weer 1 geklapt is, but you never know.)

[ Voor 22% gewijzigd door Sveninho op 19-04-2018 14:03 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Raym09

Ik heb bij mij de Yamaha navigatiesteun er op zitten voor de Zümo én een RAM-Mount kogel voor de Go-Pro. Misschien dat die steun voor de MT-10 ook op de "oude" FZ-1 past? (Als de Risers ongeveer even ver uit elkaar staan dan zou dat moeten passen, bevestig zit speling in middels sleuven i.p.v. gaten.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pBP2f5zkPVcoNILOFOyrbQfv/medium.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 19-04-2018 14:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Sveninho
wimmel_1 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:03:
@Raym09

Ik heb bij mij de Yamaha navigatiesteun er op zitten voor de Zümo én een RAM-Mount kogel voor de Go-Pro. Misschien dat die steun voor de MT-10 ook op de "oude" FZ-1 past?

[afbeelding]
MT-10. <3 <3 <3

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:03:
@Raym09

Ik heb bij mij de Yamaha navigatiesteun er op zitten voor de Zümo én een RAM-Mount kogel voor de Go-Pro. Misschien dat die steun voor de MT-10 ook op de "oude" FZ-1 past? (Als de Risers ongeveer even ver uit elkaar staan dan zou dat moeten passen, bevestig zit speling in middels sleuven i.p.v. gaten.)

[afbeelding]
Zo'n RAM kogel heb ik nu ook op mijn fiets.

Zat al even hier te kijken waar de mijne vandaan komt: http://www.telferizer.com/

Daar staat de FZ-1 dan weer niet bij, maar even contact opnemen kan geen kwaad. Vaak genoeg is het toch mogelijk om iets te krijgen bij hun.

• A13X

A13X

Dude

@Sveninho @lolgast @PilatuS @wimmel_1 Thx heren.

Zo'n kogel op de riser is op zich ook nog wel een optie en het zal vast wel passen. Heb alleen al snel het idee dat het voor de tellers zit of vrij hoog t.o.v. het stuur en het geheel.

Had het idee om hem nu links kort op het stuur te zetten strak naast de riser. Dat zou moeten kunnen met zo'n mount als @lolgast, maar ben een beetje bang dat die dan om het stuur gaat draaien door de wind.

Niet mijn fiets maar voor het idee.
Afbeeldingslocatie: https://editorial.pxcrush.net/bikesales/general/editorial/ge4633885052620782498.jpg?width=1024&height=683

Ook nog een optie
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/010612/files/089056067/ram-mount-low-profile-tough-claw-en-large-phone-x.jpg

@lolgast Dat was de 2e optie die ik bedoelde naast de tough claw.

[ Voor 15% gewijzigd door A13X op 19-04-2018 14:22 ]

Awesome

• lolgast
Je hebt ook deze nog:
https://www.emounting.nl/...ouder-stuurstang-set.html

Wellicht met een stuk rubber ertussen dat je het daar strakker mee vast kan maken?

• PilatuS
  • Niet online
Raym09 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:17:

Zo'n kogel op de riser is op zich ook nog wel een optie en het zal vast wel passen. Heb alleen al snel het idee dat het voor de tellers zit of vrij hoog t.o.v. het stuur en het geheel.
Als je een tussenstuk pakt kan je alle kanten op zodat ie niet voor de teller komt te zitten. Je hebt sowieso een tussenstuk nodig om de houder met kogel te verbinden. Pak je een iets langere kan je makkelijk een flink stuk naar links of rechts.

• SmurfLink
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:42:
[...]

Of voor de luilak:

[afbeelding]

Luchtcompressor die je aansluit op 12v bijvoorbeeld. Heb ik thuis ook en is ideaal.
Dan moet je wel 12v in de buurt hebben :p ik woon op 4 hoog dus dat wordt wat lastiger. Motor in de lift proppen... Die fietspomp lijkt me een prima oplossing, ga die zsm aanschaffen!

• PilatuS
  • Niet online
SmurfLink schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:24:
[...]

Dan moet je wel 12v in de buurt hebben :p ik woon op 4 hoog dus dat wordt wat lastiger. Motor in de lift proppen... Die fietspomp lijkt me een prima oplossing, ga die zsm aanschaffen!
Kijk ook eens naar een voetpomp zoals dit:

https://www.conrad.nl/p/v...ometer-1-cilinder-1202491

Heb zelf een iets ouder model van deze. Gebruik die al een jaar of 8 schat ik zo. Af en toe controleer ik het eens met een losse meter en na al die jaren klopt ie nog perfect. Meestal hoeft er maar weinig bij dus dat is 4x trappen.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 19-04-2018 14:29 ]

• Dryhte
[...]

12V is wat je op je motor kan krijgen mits een sigaretten aansteker plug... daar heb je 4 hoog meestal geen aansluiting voor ;)
Die heb ik ook, onlangs mijn autoband mee opgepompt :) dat duurde wel eventjes...

[ Voor 27% gewijzigd door Dryhte op 19-04-2018 14:29 ]

• lolgast
Die gebruik ik tegenwoordig ook. Werkt perfect :)

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:27:
[...]
Die heb ik ook, onlangs mijn autoband mee opgepompt :) dat duurde wel eventjes...
Om de spanning goed te houden ben je met een paar keer trappen wel klaar. Als ik naar het circuit ga gaat de spanning iets lager en dan ben ik ook inderdaad wel even bezig om weer naar de straat spanning te gaan.

• Dryhte
PilatuS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:30:
[...]

Om de spanning goed te houden ben je met een paar keer trappen wel klaar. Als ik naar het circuit ga gaat de spanning iets lager en dan ben ik ook inderdaad wel even bezig om weer naar de straat spanning te gaan.
Of course, dat was van volledig plat tot volledig opgepompt (er zat een bout in, ik moest 'm rijklaar krijgen om te laten herstellen bij de garage)

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:43
lolgast schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:28:
[...]

Die gebruik ik tegenwoordig ook. Werkt perfect :)
Moest 2 weken geleden ook mn band oppompen van 1.80 naar 2.25. Toen wenste ik wel een 2 cylinder pomp.

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:33:
[...]

Of course, dat was van volledig plat tot volledig opgepompt (er zat een bout in, ik moest 'm rijklaar krijgen om te laten herstellen bij de garage)
Volledig plat wil wel ja :P Dan ben je wel even 10 minuten zoet schat ik zo.

• SmurfLink
  • Niet online
Hm, dat ziet er ook goed uit. Wat zijn nou redenen om voor een hand/voetpomp te kiezen? Voet klinkt als minder kracht, minder moeite... zitten er ook nadelen aan t.o.v. handpomp? Prijs is voor beiden ongeveer gelijk dus dat is ook niet echt iets om op te kiezen. :p

• lolgast
SmurfLink schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:44:
Hm, dat ziet er ook goed uit. Wat zijn nou redenen om voor een hand/voetpomp te kiezen? Voet klinkt als minder kracht, minder moeite... zitten er ook nadelen aan t.o.v. handpomp? Prijs is voor beiden ongeveer gelijk dus dat is ook niet echt iets om op te kiezen. :p
Reden om een voetpomp te kopen. Hij ruimt makkelijk op :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ioaOi2Al.jpg

• Dryhte
- voetpomp: gemakkelijker om kracht te zetten (lichaamsgewicht)
- voetpomp: kleiner dan goeie grote handpomp (gemakkelijker op te bergen)

Ik zie geen nadelen, en de pomp die hierboven getoond werd is echt goed (bestaat ook in 2 cylinder versie voor de ongeduldigen onder ons).

Ik wou wel dat het fiets opzetstukje gewoon over het ventiel kon schuiven ipv erop geschroefd moet worden...

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12 21:15
noes schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:25:
[...]

[...]

Duurt wel lang met fietspomp als je echt veel te leeg staat, maar voor het maandelijkse bijpompen/controle rondje gaat het natuurlijk prima. De SKS Airkompressor 12 is overigens één van de goedkoopste goede pompen met manometer en dubbele kop.
Mijn band was vanmorgen helemaal plat door een schroef en moest m naar de dealer brengen. Omdat het maar een klein stukje binnendoor was en de band heel langzaam leeg liep gaf dealer aan om hem op te pompen en dat die het dan wel zou vol houden.

Pffff met dit weer met een voetpomp even een band volledig op pompen is echt een butklus! :')

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Ethirty
  • Laatst online: 26-12 22:22

Ethirty

Who...me?

* Ethirty heeft een montagebeugeltje van Givi ontvangen voor de montage van de Tomtom.

Durft Givi gewoon ruim €130 te vragen voor een stangetje aluminium van 5cm + houdertje om die Tomtom daadwerkelijk aan dat beugeltje te bevestigen :(

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

[...]

Ik schaal mijzelf (nog) niet in de categorie ervaren maar ik heb geen moeite om in een bocht me hand van het stuur te halen??
Ik rij nog wel eens een stuk met 1 hand aan het stuur en dan kom ik vaak zat bochten tegen, toegegeven vaak zijn dat dan niet hele snelle bochten maar meestal ga ik er dan toch met een gangetje van 80 door heen.

Vanavond denk maar weer een stukje rijden.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12 21:15
Ethirty schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:14:
* Ethirty heeft een montagebeugeltje van Givi ontvangen voor de montage van de Tomtom.

Durft Givi gewoon ruim €130 te vragen voor een stangetje aluminium van 5cm + houdertje om die Tomtom daadwerkelijk aan dat beugeltje te bevestigen :(
De oude versie van de beugel die Kawasaki voor de Versys leverde (die eigenlijk gewoon van SW-Motech was) koste volgens mij iets van 80 euro voor ook maar een klein stukje alu. Daarop moest je de houder schroeven die bij de TomTom zelf kwam.

Voor 130 moet het dan wel een heel bijzonder super sterk stukje metaal zijn :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• PilatuS
  • Niet online
Valt net een brief op de mat van het CJIB :X

Schrik mij kapot want geen idee wat of waar ik iets gedaan heb. De schrik is dan, is het een boete van 40 euro of van 400 euro. Het valt gelukkig mee met 6km/u te hard na correctie.

Wel een dure foto :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6PEcQFFGM7TdFoFvyfx55lqw/full.jpg

De laatste boete is alweer 4 jaar terug ofzo, dus dat scheelt. Het domme is dan wel weer dat dit een vaste flitser is. Wist niet dat ie daar stond. Waarom maken ze die dingen tegenwoordig ook zo klein :P

• SmurfLink
  • Niet online
@lolgast @Dryhte oke, dat is voor mij overtuiging genoeg. De voetpomp klinkt als de betere optie!

Oke, kijkend naar de site is ie 28,50.. bij 35 euro gratis verzendkosten, anders 4,95 erbij... Kijken of ik iets van 6,50 kan vinden wat ik ook nodig ga hebben. :p

Wel apart dat ik dit model op geen andere site nog kan vinden.

[ Voor 53% gewijzigd door SmurfLink op 19-04-2018 15:33 ]

• Ethirty
  • Laatst online: 26-12 22:22

Ethirty

Who...me?

aidanl schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:21:
[...]

De oude versie van de beugel die Kawasaki voor de Versys leverde (die eigenlijk gewoon van SW-Motech was) koste volgens mij iets van 80 euro voor ook maar een klein stukje alu. Daarop moest je de houder schroeven die bij de TomTom zelf kwam.

Voor 130 moet het dan wel een heel bijzonder super sterk stukje metaal zijn :+
Het bestaat in totaal uit 3 losse onderdelen. Duurste is €100, samen rond de €160 :X

Dat gaan we dus niet doen, moet maar iets anders verzinnen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• lolgast
@PilatuS Hahaha. Schrödingers boete :D

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stabiliteit. Een voetpomp (vooral de goedkopere) willen nog wel eens makkelijk scheef weggetrapt worden. Een tweecilinder exemplaar is breder en dus minder gevoelig daarvoor. Voor de rest is het voornamelijk persoonlijke voorkeur.

• Dryhte
teigetjuh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:35:
[...]

Stabiliteit. Een voetpomp (vooral de goedkopere) willen nog wel eens makkelijk scheef weggetrapt worden. Een tweecilinder exemplaar is breder en dus minder gevoelig daarvoor. Voor de rest is het voornamelijk persoonlijke voorkeur.
Tja ik heb een handpomp (zo een met een grote cilynder die op de grond staat) en die duw ik wel eens scheef dus zo stabiel is die ook niet.

Maar inderdaad, je hebt een beetje techniek nodig om de voetpomp te bedienen (zeker als je veel pompwerk hebt :X zoals ik onlangs)

• PilatuS
  • Niet online
teigetjuh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:35:
[...]

Heb mijn voetpomp met enkele cilinder ook wel eens scheef getrapt. Alleen doe je zoiets 1x en dan let je er op dat je netjes vanuit de juiste hoek trapt en dan gebeurt het nooit meer. Het is wel prettig om met 1 hand ergens tegen aan de leunen of om iets vast te houden. Met 1 voet op de grond staan terwijl je trapt is niet altijd even stabiel :P

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 19-04-2018 15:40 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:39:
[...]

Heb mijn voetpomp met enkele cilinder ook wel eens scheef getrapt. Alleen doe je zoiets 1x en dan let je er op dat je netjes vanuit de juiste hoek trapt en dan gebeurt het nooit meer. Het is wel prettig om met 1 hand ergens tegen aan de leunen of om iets vast te houden. Met 1 voet op de grond staan terwijl je trapt is niet altijd even stabiel :P
Idd, ik hoop overigens dat de voetpompen van vandaag de dag wel wat steviger zijn. Vroeger (meer dan de helft jonger en lichter) wel eens een voetpomp gesloopt doordat ie scheef wegschoot en compleet verboog.

• A13X

A13X

Dude

PilatuS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:25:
Valt net een brief op de mat van het CJIB :X

Schrik mij kapot want geen idee wat of waar ik iets gedaan heb. De schrik is dan, is het een boete van 40 euro of van 400 euro. Het valt gelukkig mee met 6km/u te hard na correctie.

Wel een dure foto :P

[afbeelding]

De laatste boete is alweer 4 jaar terug ofzo, dus dat scheelt. Het domme is dan wel weer dat dit een vaste flitser is. Wist niet dat ie daar stond. Waarom maken ze die dingen tegenwoordig ook zo klein :P
Heb mijn bluetooth headset eigenlijk altijd aan en verbonden met mijn telefoon, en flitsmeister heeft tegenwoordig de functie om aan te gaan bij een specifieke bluetooth verbinding. Die gaat tegenwoordig dus automatisch aan in de auto en op de motor :P

Awesome

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12 21:22
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:42:
De rammel komt (uiteraard) van de Stukgaatie, niet van mij :7.

[video]

Ik vermoed dat hij inhield om mijn ego niet te schaden, want volgens mij bestaat er niet zoiets als een langzame Ducati?

Dit was de enige uitspatter vandaag, verder lekker rustig door de stad getoerd voor wat boodschapjes. Donderdag tochtje Amsterdam, want meeting tot 17:00 en deze jongen gaat niet de file staan.

Mijn Chinese DB killer is ook binnen, maar heeft nog wat werk nodig voor dat 'ie past.
wil ook zin ding gaan bestellen voor de Laser deeptone van de vrouw en de BSM vampire, maar die kromming erin lijkt zo "te krom"

Verwijderd

Over uitlaat demping gesproken. Ik denk dat ik het nodige aan dempingwol in mijn Arrow uitlaat inmiddels kwijt ben. Voel er alleen niet zoveel voor om de popnagels weg te boren het ding te vullen met nieuw wol en daarna weer met gasdichte popnagels in elkaar te zetten. Dus ik laat het maar zo.

• Panini
[...]

Ik doe de 12v altijd in de auto voor de deur. ;)
Maar een fietspomp is ook een prima oplossing.

Denk dan er wel aan om het te checken voordat je in vol leer staat. Anders sta je lekker te zweten terwijl je aan het pompen bent. :+
Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht