• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:55
Het mag sowieso niet. Er is een gedoogbeleid voor tripleren tijdens de file. Alle andere situaties niet ;)

Tripleren is het inhalen van een voertuig dat ook aan het inhalen is. Die vlieger gaat in jouw beschreven situatie niet op, dus ik denk dat je daar gewoon een verbaal kunt krijgen ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 10:34
@lolgast er is helemaal geen gedoogbeleid. Inhalen op dezelfde rijstrook was tot 1991 verboden, daarna is dit verbod uit de wegenverkeerswet verwijderd. Wat niet expliciet verboden is, is simpelweg toegestaan. Niets gedogen dus :)

Wat @PheraX beschrijft mag dus, mits je daarwerkelijk op dezelfde rijstrook als de auto's blijft, waar waarschijnlijk geen ruimte voor is. Daarnaast heb je altijd nog Artikel 5 waar algemeen "gevaarlijk rijden" onder gegooid kan worden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Raym09 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:16:
[...]

Dat klinkt inderdaad zoals het zou moeten

[...]

Dat is ook alweer 12jaar geleden :P

[...]

Heb je de accu vorstvrij gehouden en opgeladen met een druppellader die verschillende laad/ontlaad cycli draait? (dus niet 6 maanden continu door heeft staan laden). Anders kan je accu inderdaad wel eens kapot zijn gegaan in de tussentijd.

[...]

Zoals gezegd zou dat goed moeten zijn, alleen wat vreemd dat ze pas na 3 regelaars de "dan gaan we verder zoeken" instelling krijgen.

(groot vs klein zegt overigens weinig, genoeg groten die prutsen en kleine zaken die super vakmanschap leveren)
De accu heeft niet aan de lader gezeten, maar is in de bike gebleven. I know. Stupid.
De motor staat helaas buiten en toen met de echte echte koude dagen was het 'te laat'.
Ik heb hem voor de eerste rit wel aan de druppellader moeten hangen natuurlijk. Deze is toen netjes opgeladen en hield ook spanning. Enige wat er 'mis' ging is m'n stadlampje die door was gebrand en een zekering mee nam. Was zo opgelost.

Misschien heb ik het mis hoor, maar als de accu defect was dan zou deze toch ook geen lading mogen behouden? Of zie ik iets over het hoofd?

Wat betreft de instelling van de zaak het is inderdaad treurig. Zit ook een beetje middenin nu wat betreft de motor. Wel of niet rijden.
Wel rijden = er uiteindelijk achterkomen dat het misschien weer stuk gaat. Heb al 2 keer langs de snelweg gestaan. Liever niet?!
Niet rijden = Duur speelgoed in de achtertuin hebben staan.
PheraX schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:02:
Ik had vannochtend op de snelweg de situatie dat bij een driebaansweg de rechter twee banen waren afgesloten (rode kruis op matrix bord) ivm met een ongeval. Mag ik in dit geval aan de rechterkant van de linkerbaan inhalen.
Ik ken de wet niet, maar volgens mij moet je in zo een geval gewoon aansluiten. :>
Persoonlijk zou ik het ook hebben gedaan mits er geen agent in zicht was.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
Ik zou alvast aan de linkerkant inhalen, niet aan de rechterkant.

• Sveninho
Dryhte schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:26:
Dan zit je dus op de vluchtstrook?

• Chakotay
Als iemand nog een ritje gaat maken vandaag, let even op flitsers: in .be, .de en .lu staan er vandaag extra veel.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:46
Dryhte schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:26:
Dit mag volgens mij officieel wel, maar of je aan de linkerkant op de meest linker baan wilt inhalen is een andere vraag. Meestal ligt er over de lijn bij de berm enorm veel troep waardoor je sneller een lekke band kan krijgen. Daarnaast bestaat de kans ook nog bij stilstaand verkeer dat een bestuurder even een hapje lucht wil gaan halen en de deur zo voor je open zwaait. Het laatste geld ook voor het inhalen aan de rechterzijde van de meest linker baan.

In dat scenario zou ik toch ervoor kiezen om een stukje de middelste baan te pakken met rood kruis en ruim voor het ongeluk invoegen om met het verkeer langs het ongeluk te rijden. Uiteraard is dit niet toegestaan, maar ik zou zeker niet gaan plakken langs langzaam rijdend verkeer op 1 baan. Ze willen namelijk ook nog wel eens gaan slingeren om beter te kunnen zien wat er voor hun gebeurd.

• Dryhte
Sveninho schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:27:
[...]

Dan zit je dus op de vluchtstrook?
Zoals ik het doe: je probeert zoveel mogelijk op de eigenlijke rijstrook te blijven, maar als de auto's je geen plaats geven ga je ze voorbij door even de witte lijn te overschrijden.

Rechts inhalen zou ik niet doen (mag in .be alvast totaal niet, filteren tussen de file door geldt expliciet niet als inhalen en mag dus wel, maar dat veronderstelt dat je tussen twee rijstroken met traag verkeer rijdt).

@cyntax ik zou inderdaad bijzonder voorzichtig zijn omwille van troep op de grond en rare acties van automobilisten. Filteren gaat vrij vlot bij mij maar dit zou ik aan kruiptempo doen, is nog altijd sneller dan stilstaan...

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Chakotay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:29:
Als iemand nog een ritje gaat maken vandaag, let even op flitsers: in .be, .de en .lu staan er vandaag extra veel.
Kom ie nou mee. :+ Zag vanmorgen ook opeens een zwarte container staan in de middenberm. Dacht nog dat is vreemd het is niet de week van de zwarte container. Bleek dus ook een flitser in te zitten. Maar goed heb toch geen kenteken aan de voorkant. >:)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Xilantof schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:42:
[...]

Zo is het mij ook aangeleerd... Had zelf ontzettend lang moeite met de langzame oefeningen.... En ineens had ik het kunstje door en ging het super soepel.
Succes vandaag!
Ik denk dat veel mensen in t begin ook wel vaak te verkrampt op de motor zitten. Dat merk ik in ieder geval wel bij mezelf. En waar je dat het meeste merkt is in je handen. Te hard knijpen in de handvatten waardoor je kramp krijgt.
Dat helpt ook niet met de langzame oefeningen, want dan ben je automatisch niet flexibel genoeg om je gewicht te gebruiken om de balans te houden.
Ik zag iemand al quoten dat z'n instructeur had gezegd dattie de inbusbout in z'n navel eens los moest draaien :P

@SmurfLink Succes!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-12 13:33
Afbeeldingslocatie: https://www.motorfreaks.nl/afbeelding-groot/149308/0/0/IMG_1121.jpg
Mooi ding de, nieuwe, Africa Twin.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 18-04-2018 10:21 ]

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Shit. Net garage gebeld, onderdelen komen pas op z'n vroegst eind deze week maar waarschijnlijk pas begin volgende week binnen :(. Wat een marteling om al deze posts te lezen en het weertje buiten te zien.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

RvdH schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:52:
Shit. Net garage gebeld, onderdelen komen pas op z'n vroegst eind deze week maar waarschijnlijk pas begin volgende week binnen :(. Wat een marteling om al deze posts te lezen en het weertje buiten te zien.
Ken je iemand die een motor extra heeft staan om te lenen?

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12 23:16
RvdH schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:52:
Same, blok licht open op de keukentafel hier...

• Dryhte
Woask schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:56:
[...]

Same, blok licht open op de keukentafel hier...
Single neem ik aan? 8)

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-12 13:33
Als hij dat nog niet was dan binnenkort iig wel. :+

• Woask
  • Laatst online: 23-12 23:16
Mijn woonmaker is de winterstalling zoals het hoort. O+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36
Over het "filteren" bij afgekruiste banen:
Het is niet handig om alleen te kijken of er een agent staat. Heel veel kilometers worden ook met camera's in het oog gehouden. Ze bekeuren dus ook steeds vaker aan de hand van camerabeelden omdat het negeren van rode kruizen de spuigaten uitloopt.
En terecht. De banen zijn niet voor niets geblokkeerd.

Als er nog maar één rijbaan overblijft is de enige officiële manier om binnen dezelfde rijbaan te blijven. Meestal betekent dat: aansluiten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:17:
Over het "filteren" bij afgekruiste banen:
Het is niet handig om alleen te kijken of er een agent staat. Heel veel kilometers worden ook met camera's in het oog gehouden. Ze bekeuren dus ook steeds vaker aan de hand van camerabeelden omdat het negeren van rode kruizen de spuigaten uitloopt.
En terecht. De banen zijn niet voor niets geblokkeerd.

Als er nog maar één rijbaan overblijft is de enige officiële manier om binnen dezelfde rijbaan te blijven. Meestal betekent dat: aansluiten.
Tevens, dan ben je al langs de flessenhals, dus rijd het meestal wel door op dat moment.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Chakotay
Over in je baan blijven gesproken, ik vraag me al een tijdje af hoe dat werkt bij trajectcontroles. Op de A12 bij Utrecht is het in de avondspits bijna altijd druk op het punt waar de trajectcontrole begint, waardoor ik nogal eens tussen twee auto's door onder de begin-camera door rij. Daarna lost de file vaak snel weer op, waardoor alsnog 100kph gemiddeld halen nog prima te doen is.

Pakt die camera de motor dan alsnog op, helemaal niet, of zijn ook de foto's van de 2 auto's naast je meteen onbruikbaar doordat er twee kentekens op staan?

Los daarvan vraag ik me af of die trajectcontrole überhaupt motoren wel goed oppakt, aangezien ik in een paar jaar dagelijks daar doorheen rijden nog nooit een boete heb gehad. Met hoe strak ik vaak op het randje zit (103 kph gemiddeld op de GPS als streefsnelheid), kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat igeen enkele kee net over de foutmarge heen ben geweest.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12 11:51
Chakotay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:28:
[...]
Los daarvan vraag ik me af of die trajectcontrole überhaupt motoren wel goed oppakt, aangezien ik in een paar jaar dagelijks daar doorheen rijden nog nooit een boete heb gehad. Met hoe strak ik vaak op het randje zit (103 kph gemiddeld op de GPS als streefsnelheid), kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat igeen enkele kee net over de foutmarge heen ben geweest.
Leen mij jouw motor en ik probeer het wel even op de A4 oid :+
103gps gaat je niets opleveren, probeer eens 110-112 GPS

Verwijderd

SmurfLink schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:57:
Tja, voor hun eigen veiligheid zou het ze toch sieren om op te letten voor het oversteken. uist als die man slecht ter been zou zijn geweest mag ie toch even beter kijken... of als je weet dat je traag bent in ieder geval. Ben je niet in staat om fatsoenlijk om je heen te kijken dan dien je niet aan het verkeer deel te nemen.

Nogmaals enorm bedankt voor de link naar de filmpjes van Rdalsem guys! Ik kijk nu die met de 12 AVB oefeningen terug (had deze voor ik begon ook gekeken) en grappig genoeg kijk je er nu heel anders naar. Herken veel dingen, de tips komen veel meer aan. Morgen maar gelijk proberen in de praktijk te brengen. :P Alle snelle oefeningen gaan prima, maar die verdraaide langzame slalom en nu de halve draai moeten nog wel echt beter.. 8tje nog niet geprobeerd.
Wat ook nog een rol speelt is dat de meeste motorrijders een voorkeur hebben voor of een bocht linksom of een bocht rechtsom.

Ik ga bijv. liever lekker plat een linkerbocht door dan lekker plat een rechterbocht :)

Leuke poll hierover:

http://www.motor-forum.nl...r-of-rechter-bocht-1.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 11:08 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mijn TomTom Rider wordt oranje boven de 100 km/u gemiddeld en rood boven de 106,5 km/u gemiddeld. Ik haal het gemiddelde van 106 af en toe op de A4 tussen Den Haag en Leiden, nog geen boete gehad in de anderhalf jaar die ik er rijd.

Ik gok zomaar dat de beeldherkenningssoftware best goed is en best wel nummerborden kan herkennen van voertuigen die niet recht in hun baan rijden onder de camera's.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 18-04-2018 12:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:46
Huppa, 4/05/2018 net mijn dagje circuit op Clastres geboekt. Ik kijk er naar uit!

Never ever financial advice...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
Panini schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:49:
[afbeelding]
Mooi ding de, nieuwe, Africa Twin.
Stond er afgelopen weekend nog even bij te kijken bij Ten Kate. Wat een ding zeg. Heb er zowat een ladder voor nodig om erop te klimmen :D
Chakotay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:29:
Er zal van het weekend ook wel flink worden geflitst en gecontroleerd met die WSBK in Assen.

[ Voor 36% gewijzigd door InZane op 18-04-2018 11:46 ]

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 20:36
CodeCaster schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:12:
Mijn TomTom Rider wordt oranje bij 106,5 km/u gemiddeld, rood erboven. Ik haal het gemiddelde van 106 af en toe op de A4 tussen Den Haag en Leiden, nog geen boete gehad in de anderhalf jaar die ik er rijd.

Ik gok zomaar dat de beeldherkenningssoftware best goed is en best wel nummerborden kan herkennen van voertuigen die niet recht in hun baan rijden onder de camera's.
Best handige functie van de tomtom inderdaad. Jammer dat in een tunnel de ontvangst wegvalt van GPS. De A2 tunnels bij Maastricht hebben ook trajectcontrole. :P

Al zou die beeldherkenning niet zo goed zijn, dan vind je daar toch nergens een officieel statement van. Dan zou iedereen bij de portalen tussen 2 rijstroken in gaan rijden. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12 11:51
Zo zien foto's er ongeveer uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.blikopnieuws.nl/sites/default/files/artikel/flitsfoto-trajectcontrole-snelheid_0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1237048/5a72b05819ac8bb767df0fc7c8f6908f

• Chakotay
@SniperGuy die hebben netjes één voertuig per rijstrook, ik vroeg me af wat er gebeurt als je met zijn 3e op 2 rijstroken zit :)

Also, gespot die onderste :+

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 18-04-2018 12:14 ]

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12 12:32

Snappie88

Mr. Hollywood

Mooi stickertje :)

Over doorgetrokken strepen en files: ik rij iedere dag woon-werk tussen Amsterdam en Schiphol, en merk dat bij de oprit de A10 op het vaak al helemaal vast staat. Vaak gewoon ook rechts (bocht gaat naar rechts, iedereen staat met de vierwieler links voorgesorteerd want oh neej er zal iemand voordringen!!1) ervoorbij en daarna op fatsoenlijke wijze invoegen op de A10. Probeer niet de lijnen over te gaan maar helaas staat er af en toe een bus of een hele dikke Volkswagen Golf waardoor ik toch een beetje uit moet wijken. Zal dit ook blijven doen, want ik ga niet vijf minuten wachten terwijl ik op de motor zit.

Surfin' paradise!

• Chakotay
@Snappie88 tja, wat er officieel mag en wat we officieel doen komt natuurlijk niet altijd overeen :)

Op het stuk A28/A27/A12 langs Utrecht ben ik (en bijna elke motor die ik daar zie) elke dag redelijk creatief met filteren, anders ben je in de avondspits zo een half uur bezig.

• Secsytime
  • Laatst online: 21:04

Secsytime

Automagisch

Snappie88 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:15:
Mooi stickertje :)

Over doorgetrokken strepen en files: ik rij iedere dag woon-werk tussen Amsterdam en Schiphol, en merk dat bij de oprit de A10 op het vaak al helemaal vast staat. Vaak gewoon ook rechts (bocht gaat naar rechts, iedereen staat met de vierwieler links voorgesorteerd want oh neej er zal iemand voordringen!!1) ervoorbij en daarna op fatsoenlijke wijze invoegen op de A10. Probeer niet de lijnen over te gaan maar helaas staat er af en toe een bus of een hele dikke Volkswagen Golf waardoor ik toch een beetje uit moet wijken. Zal dit ook blijven doen, want ik ga niet vijf minuten wachten terwijl ik op de motor zit.
Gewoon aan de andere kant er dan langs gaan?

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12 21:15
Volgens mij heb ik mijn dag niet...

Pleur eerst thuis van de trap, gelukkig in motor kleding dus beschermers hebben mijn rug en armen goed beschermd. Kom ik buiten... band lek. Zit een dikke schroef midden in het profiel en band is nu plat.

Gelukkig de motor van mijn vriendin kunnen lenen, maar dat wordt dus nieuw bandjes. Ze waren wel aan vervanging toe, begonnen redelijk vierkant te worden maar had eigenlijk gehoopt nog een maandje langer mee te kunnen doen :(

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

InZane schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:37:
[...]

Stond er afgelopen weekend nog even bij te kijken bij Ten Kate. Wat een ding zeg. Heb er zowat een ladder voor nodig om erop te klimmen :D

[...]

Er zal van het weekend ook wel flink worden geflitst en gecontroleerd met die WSBK in Assen.
Thanks voor de heads-up :)
Maybe dat ik van t weekend nog wel ff richting het noorden rij, en t zal hier in en om de stad vast ook wel wemelen van de agenten te motor.
aidanl schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:25:
Volgens mij heb ik mijn dag niet...

Pleur eerst thuis van de trap, gelukkig in motor kleding dus beschermers hebben mijn rug en armen goed beschermd. Kom ik buiten... band lek. Zit een dikke schroef midden in het profiel en band is nu plat.

Gelukkig de motor van mijn vriendin kunnen lenen, maar dat wordt dus nieuw bandjes. Ze waren wel aan vervanging toe, begonnen redelijk vierkant te worden maar had eigenlijk gehoopt nog een maandje langer mee te kunnen doen :(
Pff lekker dan. naja je bent in ieder geval nog heel.

[ Voor 37% gewijzigd door McKaamos op 18-04-2018 12:34 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:05
CodeCaster schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:12:
Mijn TomTom Rider wordt oranje boven de 100 km/u gemiddeld en rood boven de 106,5 km/u gemiddeld. Ik haal het gemiddelde van 106 af en toe op de A4 tussen Den Haag en Leiden, nog geen boete gehad in de anderhalf jaar die ik er rijd.
Ik rijd met de auto altijd +5/+6 op de GPS (cruise control) en dat gaat altijd goed. Je trekt er immers nog 3 af bij snelheden op of onder de 100, bij een Trajectcontrole waar je 130 mag is er echter geen +4 waarbij ze gaan bekeuren, maar direct. Oftewel, normaal mag je max 3 boven de limiet zitten na aftrek correctie, bij een 130 weg mag je niks boven de limiet zitten na correctie. Flauw he :P. Technisch gezien zijn we er met die verhoging naar 130 dus maar 6km/h mee opgeschoten.

• Chakotay
Trajectcontroles zijn maar gevaarlijk, iedereen gaat meer naar zijn teller lopen staren dan daadwerkelijk op de weg letten :+

• Dryhte
De vraag is of je dat als verdediging kan gaan aanvoeren als je daadwerkelijk bekeurd wordt...

Onlangs heeft in .be een politierechter een bestuurder die een kind met 49 km/h in zone 30 bijna doodreed vrijgesproken en de ouders van het kind veroordeeld tot betalen van de gerechtskosten... omdat het kind vermoedelijk niet voldoende uitkeek en omdat het met de huidige auto's moeilijk is om je aan 30 km/h te houden...

Wel ik vind 't moeilijker me aan, zeg maar, 120 te houden dan aan 30...

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-12 22:17
Dryhte schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:11:
De vraag is of je dat als verdediging kan gaan aanvoeren als je daadwerkelijk bekeurd wordt...

Onlangs heeft in .be een politierechter een bestuurder die een kind met 49 km/h in zone 30 bijna doodreed vrijgesproken en de ouders van het kind veroordeeld tot betalen van de gerechtskosten... omdat het kind vermoedelijk niet voldoende uitkeek en omdat het met de huidige auto's moeilijk is om je aan 30 km/h te houden...

Wel ik vind 't moeilijker me aan, zeg maar, 120 te houden dan aan 30...
Dit meen je toch niet serieus? :X Daar zitten wel zoveel uitspraken in waar ik met de kop niet bij kan...

• HTT-Thalan
De rammel komt (uiteraard) van de Stukgaatie, niet van mij :7.

[YouTube: https://youtu.be/iK7DjsKbrXs]

Ik vermoed dat hij inhield om mijn ego niet te schaden, want volgens mij bestaat er niet zoiets als een langzame Ducati?

Dit was de enige uitspatter vandaag, verder lekker rustig door de stad getoerd voor wat boodschapjes. Donderdag tochtje Amsterdam, want meeting tot 17:00 en deze jongen gaat niet de file staan.

Mijn Chinese DB killer is ook binnen, maar heeft nog wat werk nodig voor dat 'ie past.

• lolgast
@HTT-Thalan Zo te zien een ST4, dus waarschijnlijk hield hij in (en heeft hij geen idee hoe hard hij kan remmen bij stoplichten :+ )
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ducati/ducati_st4.htm

I stand corrected noes in "Het grote motortopic deel 21"

BTW: Ik hou van die rammel <3

[ Voor 23% gewijzigd door lolgast op 18-04-2018 13:57 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Elke motor met clipons is sneller dan die Honda :P

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 22:57
Sowieso wordt er door beiden wel erg laat/traag geremd. Met moeite vol over de stopstreep stoppen. Dan ben je wat mij betreft gewoon te traag met je reactie, of kijk je niet ver genoeg vooruit :9
Zal wel aan de leeftijd liggen van motor + bestuurder? :Y)

/me Leviathius rent heel hard weg

YouTube: MotorcycleGeek

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:45:
@HTT-Thalan Zo te zien een ST4, dus waarschijnlijk hield hij in (en heeft hij geen idee hoe hard hij kan remmen bij stoplichten :+ )
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ducati/ducati_st4.htm

BTW: Ik hou van die rammel <3
Ducati 900SS uit '98. Zie je toch zo :+
Leviathius schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:49:
Sowieso wordt er door beiden wel erg laat/traag geremd. Met moeite vol over de stopstreep stoppen. Dan ben je wat mij betreft gewoon te traag met je reactie, of kijk je niet ver genoeg vooruit :9
Zal wel aan de leeftijd liggen van motor + bestuurder? :Y)

/me Leviathius rent heel hard weg
Nou inderdaad. Vooral die Duc maakt het wel vrij bont. Op t laatste moment gezien dat er een agent in de buurt reed?

• lolgast
Je hebt gelijk :) Die zijn wel minder snel dus misschien was het inclusief onkunde van de bestuurder toch geen inhouden :+

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:59:
[...]

Ik rijd met de auto altijd +5/+6 op de GPS (cruise control) en dat gaat altijd goed. Je trekt er immers nog 3 af bij snelheden op of onder de 100, bij een Trajectcontrole waar je 130 mag is er echter geen +4 waarbij ze gaan bekeuren, maar direct. Oftewel, normaal mag je max 3 boven de limiet zitten na aftrek correctie, bij een 130 weg mag je niks boven de limiet zitten na correctie. Flauw he :P. Technisch gezien zijn we er met die verhoging naar 130 dus maar 6km/h mee opgeschoten.
138 GPS in de trajectcontrole op de A2 vanaf Utrecht heeft me een keer een bon van 1kmph opgeleverd :P

• HTT-Thalan
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, en de reden is dat ik niet (direct) vol doorkneep. Zoals sommigen weten is de remkracht van een oer-Alp niet je van het, maar ik had inderdaad sneller kunnen doorknijpen, dan had ik die stopstreep makkelijk gehaald. Ik had het licht wel in de gaten, maar stiekem hoopte ik volgens mij dat deze ook nog wel op groen zou springen (van de vorige weet ik dat 'ie dat doet).
noes schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:54:
[...]

Ducati 900SS uit '98. Zie je toch zo :+

[...]

Nou inderdaad. Vooral die Duc maakt het wel vrij bont. Op t laatste moment gezien dat er een agent in de buurt reed?
Geen agenten, maar ik was geenszins van plan hier door rood te rijden, ik hoopte alleen wel op een snel groen :P.
418O2 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:48:
Elke motor met clipons is sneller dan die Honda :P
Op asfalt waarschijnlijk wel ja }). Ik zal binnenkort nog wel eens wat HD proberen te schieten van een paar offroad paadjes, stofwolk ét al.

[ Voor 48% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-04-2018 14:04 ]

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:00:
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, en de reden is dat ik niet (direct) vol doorkneep. Zoals sommigen weten is de remkracht van een oer-Alp niet je van het, maar ik had inderdaad sneller kunnen doorknijpen, dan
Gewoon harder knijpen, slecht excuus voor een overtreding op film >:)
Knalde laatst bijna op een voorligger moet je eens opletten hoe snel je opeens kunt remmen met een TA :P

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:49

bakvis

Tweakers.Nerd

wilco1985 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:10:
[...]

Knalde laatst bijna op een voorligger moet je eens opletten hoe snel je opeens kunt remmen met een TA :P
Doen dan!

Mijn Specs

• HTT-Thalan
wilco1985 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:10:
[...]

Waar zie jij een excuus, ik geef mijn fout toch toe :7.

Volgens de RDW:

DUCATI V1 (900 SSIE), 58KW, Vermogen massa rijklaar 0,28kw/kg, massa rijklaar 207kg
HONDA TRANSALP 600 V, 40kw, Vermogen massa rijklaar 0,2kw/kg, massa rijklaar 201kg

overigens betekent dit wel dat hij toch een iets mindere kw/cc verhouding heeft dan ik :P.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-04-2018 14:15 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:14:
[...]

Waar zie jij een excuus, ik geef mijn fout toch toe :7.

Volgens de RDW:

DUCATI V1 (900 SSIE), 58KW, Vermogen massa rijklaar 0,28kw/kg, massa rijklaar 207kg
HONDA TRANSALP 600 V, 40kw, Vermogen massa rijklaar 0,2kw/kg, massa rijklaar 201kg

overigens betekent dit wel dat hij toch een iets mindere kw/cc verhouding heeft dan ik :P.
Dacht dat het om het koppel ging? O-)

• HTT-Thalan
noes schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:54:
[...]

Dacht dat het om het koppel ging? O-)
Niet als je bij de toerenbegrenzer zit :P.

• UTwizard
Mijn collega was gisteren aan het vertellen over zijn nieuwe electrische fiets, kennelijk levert dat ding 75 NM koppel, dat is meer dan mijn Ninja :')

Qua topsnelheid staat er bij mij dan wel een extra 0 bij achter, maar toch...

• HTT-Thalan
UTwizard schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:56:
Qua topsnelheid staat er bij mij dan wel een extra 0 bij achter, maar toch...
Jouw motor gaat een factor tien harder dan een andere motor? Die moet je me even uitleggen!

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-04-2018 15:02 ]

• UTwizard
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:01:
[...]

Die moet je me even uitleggen!
Zijn fiets gaat tot 26-27 km/h :+

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:01:
[...]

Jouw motor gaat een factor tien harder dan een andere motor? Die moet je me even uitleggen!
Wel ja een elektrische fiets gaat tot 25 dacht ik voordat het als een brommer word geclassifeerd?

• HTT-Thalan
UTwizard schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:02:
[...]

Zijn fiets gaat tot 26-27 km/h :+
:o je had het over een echte fiets _O-.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Oke dat is wel oprecht indrukwekkend!
McKaamos schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:46:
[...]

Ik denk dat veel mensen in t begin ook wel vaak te verkrampt op de motor zitten. Dat merk ik in ieder geval wel bij mezelf. En waar je dat het meeste merkt is in je handen. Te hard knijpen in de handvatten waardoor je kramp krijgt.
Dat helpt ook niet met de langzame oefeningen, want dan ben je automatisch niet flexibel genoeg om je gewicht te gebruiken om de balans te houden.
Ik zag iemand al quoten dat z'n instructeur had gezegd dattie de inbusbout in z'n navel eens los moest draaien :P

@SmurfLink Succes!
Ja die kramp in m'n klauwtjes merk ik ook nog wel. Het gaat wel iets beter nu ik me bewust als ik de oefening uitrij probeer te ontspannen, maar je voelt het wel.

Vandaag ging het verdomd goed :p Alle snelle/rem oefeningen gingen in 1x, de langzame slalom ging zelfs nog best oke. Halve draai paar keer geoefend en ging wel flink beter dan vorige week maar is er nog niet. Na volgende les wil m'n instructeur gaan kijken wanneer we m'n examen kunnen inplannen. :) Dan kunnen we er naartoe werken.

Het was wel heul warm :9 maar daar zal ik zeker niet over klagen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:03:
[...]

Wat ook nog een rol speelt is dat de meeste motorrijders een voorkeur hebben voor of een bocht linksom of een bocht rechtsom.

Ik ga bijv. liever lekker plat een linkerbocht door dan lekker plat een rechterbocht :)

Leuke poll hierover:

http://www.motor-forum.nl...r-of-rechter-bocht-1.html
Ja dit merkte ik al bij de intake. Ik heb blijkbaar een afwijking met m'n rechter bocht. in het begin kwam ik steevast op de verkeerde weghelft terecht. Terwijl links absoluut 0 issue is. Dit was ook de bocht waarbij het vorige week fout ging en ik 'm neerlegde. Deze week stug weer om en om m'n bochtjes gemaakt, en het ging wel prima. Maar bij rechts blijft het dat ik veel meer moet nadenken terwijl links geen probleem is. Toch vreemd...
M'n halve draai zijn we ook met links begonnen... weet niet of me dat met rechts gaat lukken, maar het zal toch moeten. :p

[ Voor 26% gewijzigd door SmurfLink op 18-04-2018 15:07 ]

I have stability. The ability to stab.

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:04:
[...]

Dat kan mijn Alpje ook (met een andere chauffeur).
Het was wel heul warm :9 maar daar zal ik zeker niet over klagen.
Zo'n ding kopen:

https://www.jossmit.nl/co...U0nnYqSd2YixoChBoQAvD_BwE

werkt als een tiet, draag ik onder mijn (doorwaai) zomerjas om toch een graad of tien onder de buitentemperatuur te blijven.

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:06:
[...]

Dat kan mijn Alpje ook (met een andere chauffeur).

[...]

Zo'n ding kopen:

werkt als een tiet, draag ik onder mijn (doorwaai) zomerjas om toch een graad of tien onder de buitentemperatuur te blijven.
Ouch, 109 euri? Dat wordt nog even een dingetje voor de toekomst dan :/ Dat valt nu nog ff niet binnen m'n budget. Eerst de essentiele dingen (First up: fatsoenlijke Motorlaarzen, en daarna de broek, die leen ik nu nog van de rijschool).. daarna de extra's. Maar wel fijn om te weten dat dit bestaat! Ziet er ideaal uit! _/-\o_

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:09:
[...]

Ouch, 109 euri? Dat wordt nog even een dingetje voor de toekomst dan :/ Dat valt nu nog ff niet binnen m'n budget. Eerst de essentiele dingen (First up: fatsoenlijke Motorlaarzen, en daarna de broek, die leen ik nu nog van de rijschool).. daarna de extra's. Maar wel fijn om te weten dat dit bestaat! Ziet er ideaal uit! _/-\o_
https://www.gezondheid.be...useaction=art&art_id=6534
Vanaf 27°C kunnen vermoeidheid, concentratieproblemen en benauwdheid optreden. Rijden in een wagen met een te hoge binnentemperatuur is een even groot risico als rijden onder invloed van alcohol. Een interieurtemperatuur van 35°C komt overeen met 0,5 promille alcohol in het bloed. De beste omgevingstemperatuur voor de chauffeur is 20°C.
Ik vind het toch een stukje veiligheid. Misschien kun je wat CC's van de nog aan te schaffen motor schaven :+.

• Chakotay
@HTT-Thalan @SmurfLink die coolvests zijn inderdaad ideaal. Ik heb er ooit eentje voor ongeveer de helft van dat bedrag tijdens een veel te warme VRO-dag gekocht, ben er nog erg blij mee :)

• Leviathius
  • Laatst online: 22-12 22:57
Een goede zomerjas en zorgen dat je nooit stilstaat scheelt ook een hele hoop! :9 Ohja, en motorjeans!

YouTube: MotorcycleGeek

• SmurfLink
  • Niet online
Zorgen dat je niet stilstaat is vrij lastig tijdens je AVB lessen :p Ik ga er vanuit dat het een stuk minder puffen wordt als ik straks de snelweg op mag! We deden nu bewust de langzame en snelle oefeningen afgewisseld zodat ik ff kon uitwaaien bij 50.
Chakotay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:11:
@HTT-Thalan @SmurfLink die coolvests zijn inderdaad ideaal. Ik heb er ooit eentje voor ongeveer de helft van dat bedrag tijdens een veel te warme VRO-dag gekocht, ben er nog erg blij mee :)
Wat is een VRO dag? Ik zou het kunnen googlen, maar jij kan me er vast meer over vertellen! :p Die prijs klinkt een stuk aantrekkelijker!

[ Voor 47% gewijzigd door SmurfLink op 18-04-2018 15:18 ]

• InZane
SmurfLink schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:17:
Zorgen dat je niet stilstaat is vrij lastig tijdens je AVB lessen :p Ik ga er vanuit dat het een stuk minder puffen wordt als ik straks de snelweg op mag! We deden nu bewust de langzame en snelle oefeningen afgewisseld zodat ik ff kon uitwaaien bij 50.
Ik leste altijd in blokken van 2 uur en als het echt warm was maakte de instructeur er het 2e uur een AVD les van :)

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Oh jongens! Wat een heerlijke dag! Zon er op, 20+ graden. Deze jongen gaat niet over de snelweg naar huis! :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:23
Ik heb een collega gehad met zo'n ding. Hij was geen motorrijder, maar had dat ding gewoon aan op warme dagen :+
Volgens mij zijn ze in die paar jaar wel duurder geworden, ik meen dat hij het toen over €89,- had. Kan natuurlijk ook een actie zijn geweest.

• Xepos
TheBrut3 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb een collega gehad met zo'n ding. Hij was geen motorrijder, maar had dat ding gewoon aan op warme dagen :+
Volgens mij zijn ze in die paar jaar wel duurder geworden, ik meen dat hij het toen over €89,- had. Kan natuurlijk ook een actie zijn geweest.
Rev'It heeft een cooling insert die 69 euro kost. Moet je wel een geschikte jas hebben waaraan je de vest kan vast ritsen. Oh en van natte kleren houden aangezien je de vest gewoon in water onderdompeld.

• HTT-Thalan
TheBrut3 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:21:
[...]

Je hoort mij ook niet zeggen dat ik hem alleen op de motor draag :P.

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:23
Xepos schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:23:
Rev'It heeft een cooling insert die 69 euro kost. Moet je wel een geschikte jas hebben waaraan je de vest kan vast ritsen. Oh en van natte kleren houden aangezien je de vest gewoon in water onderdompeld.
Klopt, ik heb een Rev'It jas dus dat past. Maar ik vind dat dompelsysteem maar niets. Die van Magcna vul je met water en je kleding wordt er, zover ik weet, niet nat van. Ideaal systeem.

• HTT-Thalan
TheBrut3 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:24:
[...]

Klopt, ik heb een Rev'It jas dus dat past. Maar ik vind dat dompelsysteem maar niets. Die van Magcna vul je met water en je kleding wordt er, zover ik weet, niet nat van. Ideaal systeem.
Klopt, je blijft helemaal droog. Het vocht verdampt naar buiten toe en mits je een doorwaai jas draagt merk je daar dus niks van (behalve die heerlijke verkoeling :+).

Je kunt ze over een shirt dragen maar ik draag hem soms op de huid met een los shirt eroverheen, helpt ook prima.

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

Xepos schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:23:
[...]

Bij Rev'It zelf kost hij tegenwoordig €89,99.....even googlen levert geen lagere prijs dan €79,99 op :-(

Alleen bij een artikel van testmotor.nl word een adviesprijs van 69 euro opgegeven.

Awesome

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:16:
[...]

Dat klinkt inderdaad zoals het zou moeten

[...]

Dat is ook alweer 12jaar geleden :P

[...]

Heb je de accu vorstvrij gehouden en opgeladen met een druppellader die verschillende laad/ontlaad cycli draait? (dus niet 6 maanden continu door heeft staan laden). Anders kan je accu inderdaad wel eens kapot zijn gegaan in de tussentijd.

[...]

Zoals gezegd zou dat goed moeten zijn, alleen wat vreemd dat ze pas na 3 regelaars de "dan gaan we verder zoeken" instelling krijgen.

(groot vs klein zegt overigens weinig, genoeg groten die prutsen en kleine zaken die super vakmanschap leveren)
Precies dat laatste, ook de reden dus dat ik niet meer naar Motoport ga maar naar een specialist in de buurt die wel echt verstand van zaken heeft. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Dryhte
GVD zo een heerlijk weertje, weg met de motor, maar teveel hoofdpijn om een extra 'omweg' ritje te maken... Hadden we nu echt nodig...

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:03

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:04:
[...]

Het is een gifje in een loop. Het stukje dat 'ie omkukelt is er natuurlijk uitgeknipt :+
[...]

Zo'n ding kopen:

Dat ziet er serieus goed uit. Ga ik maar eens overwegen, straks vakantiegeld. Vooral ook omdat je niet met een nat pak zit.

[ Voor 53% gewijzigd door Vrijdag op 18-04-2018 17:56 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:05

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dryhte schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:33:
GVD zo een heerlijk weertje, weg met de motor, maar teveel hoofdpijn om een extra 'omweg' ritje te maken... Hadden we nu echt nodig...
Wel genoeg gedronken overdag, of had de hoofdpijn een andere oorzaak?

Vanmiddag even naar Kleve de motor warm gereden. Direct maar een kan olie in reserve gehaald bij de Polo omdat ik mijn huidige voorraad ging opmaken met het olie verversen. Alles ging goed, maar nu zit mijn oliefiltersleutel vast aan mijn oude oliefilter. 8)7 Een keer meenemen naar een vriend met een bankschroef.

Daarna maar even de olie opgewarmd door even de Ooijpolder in te rijden en daar wat bochtjes te nemen. oOo

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net weer een leuk momentje gehad. Rij op de dijk en er komt een auto van rechts die de dijk op wil rijden. Die auto heeft daar geen voorrang en natuurlijk rijd ie zo de dijk op. Terwijl ik er links langs ging met de toeter ingedrukt eens naar binnen gekeken. Zit er een man van minimaal 80 achter het stuur op een manier dat je eigenlijk gelijk al weet dat het misschien beter zou zijn als hij geen rijbewijs meer had. Die rijd dus lekker zo de dijk op zonder te kijken of er iets aankomt. Of in ieder geval zonder iets te zien als ie wel had gekeken.

Gelukkig hou ik er bij zulke situaties altijd rekening mee dat de auto doorzet in plaats van dat ik er vanuit ga dat ze wel zullen wachten. Voor mij was het gelukkig dus geen enkel probleem om er op een normale manier links langs te gaan en stoppen was ook mogelijk geweest indien nodig. Als je er wel vanuit gaat dat de auto in zo'n geval wel netjes wacht heb je echt een groot probleem.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik ga er bij verkeer van rechts ook áltijd vanuit dat ze zo er voor knallen, ook al hebben ze haaientanden/stopstreep en kijken ze naar me. Laat dan het gas een klein beetje los en hand op de koppeling zodat ik kan remmen als dat moet.

Trust no one!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:13:
Ik ga er bij verkeer van rechts ook áltijd vanuit dat ze zo er voor knallen, ook al hebben ze haaientanden/stopstreep en kijken ze naar me. Laat dan het gas een klein beetje los en hand op de koppeling zodat ik kan remmen als dat moet.

Trust no one!
Dat doe ik dus ook altijd zo. Altijd van de mogelijkheid uitgaan dat ze de boel er voor gooien.

• Chakotay
Dat is sowieso regel 1 van het motorrijden toch? Elke andere weggebruiker heeft als doel om jou omver te rijden.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zeker, dat was ook één van de eerste dingen die mijn instructeur me zei. "Ga er vanuit dat niemand je ziet en iedereen je te grazen wilt nemen."

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:13

Clush

Do as I say...

Dryhte schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:33:
Jajaja, mijn fiets staat al sinds vorige week bij de monteur -O-

... not as I do.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:29:
Dat is sowieso regel 1 van het motorrijden toch? Elke andere weggebruiker heeft als doel om jou omver te rijden.
Je kan beter een rare blik krijgen van waarom koop je te slalommen en gek te doen, dan niet gezien te worden met alle gevolgen van dien. :+

Zat van de week op Facebook een gixxer rijder die als 3e reed met wat vrienden, vrouw in een SUV was drukker met haar telefoon dan nog even goed kijken of na die twee motorrijders nog iemand anders kwam, en daar wordt je niet bepaald knapper op. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:29:
De meeste motorrijders zijn wel zo verstandig inderdaad, maar ik vraag mij af wat er gebeurt was met een brommer of auto in dit geval.

• Chakotay
Joopieboy schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:45:
[...]

Je kan beter een rare blik krijgen van waarom koop je te slalommen en gek te doen, dan niet gezien te worden met alle gevolgen van dien. :+

Zat van de week op Facebook een gixxer rijder die als 3e reed met wat vrienden, vrouw in een SUV was drukker met haar telefoon dan nog even goed kijken of na die twee motorrijders nog iemand anders kwam, en daar wordt je niet bepaald knapper op. :P
Speak for yourself :+

• Xepos
Raym09 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:02:
[...]

Bij Rev'It zelf kost hij tegenwoordig €89,99.....even googlen levert geen lagere prijs dan €79,99 op :-(

Alleen bij een artikel van testmotor.nl word een adviesprijs van 69 euro opgegeven.
https://www.fc-moto.de/nl/Revit-Cooling-Insert-Challenger
63,90 -10% korting + 6,90 verzendkosten

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:08

Fuelke

Forza Ferrari

Pfff, op de terugweg van woon-werk deze namiddag zag ik dat er iets verderop een ongeluk gebeurd was en ter hoogte van die plek lag er een motorrijder in het middag van de weg.

Uit bezorgdheid ben ik ook even aan de kant van de weg gaan staan, rond de motorrijder zelf stonden al een paar mensen die met hem aan het praten waren en op hem in aan het praten waren. Ik heb eerst gecheckt of er al een ambulance gebeld was, dan samen met iemand gecheckt of de motor wel degelijk stil lag. Ook nog even op gewezen dat ze zijn helm op moesten laten.

Daarna beetje geholpen met het verkeer om te leiden tot politie en brandweer ter plaatse waren.

Motorrijder was wel helder, hij vroeg om zijn gsm aan te geven zodat hij iemand van de familie kon bellen en hij was lucide genoeg om te vertellen dat de gsm in zijn topkoffer zat en dat we de sleutel nodig zouden hebben.

Petje af aan iedereen die hulp heeft geboden, ook aan de mensen die vroegen of er nog extra hulp nodig was.

Nog iets banaals misschien maar wel opmerkzaam. Het was een warme lentedag en ik had mijn wintervoering er nog in. Rijden ok met de koele rijwind. En dan heb ik daar 25 minuten gestaan / rondgewandeld in de warmte met die dikke jas en rugzak. En pas toen ik weer op de motor stapte dacht ik pff dat is warm, ik zweet me hier te pletter.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:01

steveman

Comfortabel ten onder

Zo dan, het is gelukt, op mijn manier :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h8zsCxI.png

Mja nu deze laten reviseren... of een exemplaar van een fiets met minder kms kopen en die onder handen laten nemen... Of een nieuw iets :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

steveman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:13:
Zo dan, het is gelukt, op mijn manier :)

[afbeelding]

Mja nu deze laten reviseren... of een exemplaar van een fiets met minder kms kopen en die onder handen laten nemen... Of een nieuw iets :?
Nieuwe motor 8)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ja lekker met een nieuwe motor circuitrijden d:)b :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:17:
[...]

Als je met deze fiets veel gaat circuitrijden zou ik niet op de achterveer gaan besparen. Geen idee wat de beste optie is voor jouw motor, maar ik zou er zelf geen probleem mee hebben om er een paar 100 euro meer voor uit te geven. Een goede aftermarket optie is niet goedkoop, dat weet ik, maar misschien wel de beste optie.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

steveman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:17:
[...]

Eens moet de eerste keer zijn toch? Anders wil ik wel het eerste rondje voor je doen O-)

• ProfaNe
  • Niet online
Afgelopen maandag lekker wezen rijden! Nu kwam ik langs een benzinepomp waar ik mijn bandenspanning ging controleren. Mijn ventielen zitten precies in het midden van de velg. Ben ik nou achterlijk bezig of klopt het dat die pomp niet past 8)7 ? Het is zo'n ding: http://www.vandotec.be/pu...oebehoren/savan%2001m.jpg

Ik krijg die nooit recht op mijn ventiel. Ben bij meerdere benzinepompen geweest en overal hebben ze dezelfde :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ProfaNe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:34:
Afgelopen maandag lekker wezen rijden! Nu kwam ik langs een benzinepomp waar ik mijn bandenspanning ging controleren. Mijn ventielen zitten precies in het midden van de velg. Ben ik nou achterlijk bezig of klopt het dat die pomp niet past 8)7 ? Het is zo'n ding: http://www.vandotec.be/pu...oebehoren/savan%2001m.jpg

Ik krijg die nooit recht op mijn ventiel. Ben bij meerdere benzinepompen geweest en overal hebben ze dezelfde :+
Bij de volgende bandenwissel haakse ventielen laten plaatsen.

De wereld is beter met haakse ventielen!
PilatuS schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:36:
[...]

Als je met deze fiets veel gaat circuitrijden zou ik niet op de achterveer gaan besparen. Geen idee wat de beste optie is voor jouw motor, maar ik zou er zelf geen probleem mee hebben om er een paar 100 euro meer voor uit te geven. Een goede aftermarket optie is niet goedkoop, dat weet ik, maar misschien wel de beste optie.
Mja, voordat ik een goed afgestelde cbr-rr-shock naar z'n limiet rijd... Is ie alweer aan revisie toe :+

[ Voor 28% gewijzigd door steveman op 19-04-2018 08:35 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
ProfaNe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:34:

Past inderdaad niet heel lekker. Voor als je volgende keer nieuwe banden laat monteren (of zelf monteert als je dat doet), vraag ze om ook haakse ventielen te plaatsen. Wordt het een stuk simpeler van :)

@steveman was net eerder :P

• lolgast
Wat @steveman zegt ;) Volgende bandenwissel aangeven dat je die wilt hebben. Maakt je leven een stuk makkelijker

• ProfaNe
  • Niet online
Ah thnx @steveman @Tankiej @lolgast

Beetje jammer dat ik nog geen 100km heb gereden met mijn huidige bandjes hahah

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
ProfaNe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:36:

Als er een winkel bij zit kun je naar binnen lopen en vragen. Misschien hebben ze wel een verlengstukje liggen waardoor het wel past. |:(

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y8m5SCj.png

Ik wierp even een blik op wat een Ohlins TTX zou kosten...
ProfaNe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:36:

Er bestaan ook hulpstukjes trouwens:

https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/004354

eerste hit.

Niet mee gaan rijden, maar wellicht handiger dan dat gepriegel.

• ProfaNe
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:39:
[afbeelding]

Ik wierp even een blik op wat een Ohlins TTX zou kosten...

[...]

eerste hit.

Thnx die ga ik bestellen. Past nog wel onder mijn zadel ;)

• InZane
steveman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:39:
[afbeelding]

eerste hit.

Erg handig inderdaad. Heb ik standaard bij me. Die dingen die ze bij de pompen hebben overal passen simpelweg niet. Bij het achterwiel zou het met wat rommelen misschien net lukken, maar voorwiel is onmogelijk door de dubbele remschijven.

• Sveninho
InZane schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:46:
[...]

Erg handig inderdaad. Heb ik standaard bij me. Die dingen die ze bij de pompen hebben overal passen simpelweg niet. Bij het achterwiel zou het met wat rommelen misschien net lukken, maar voorwiel is onmogelijk door de dubbele remschijven.
Het kan met een heleboel hocus-pocus, maar dan loop je (ik tenminste) nog aan tegen het probleem dat je het aantal bar niet in de gaten kan houden. Natuurlijk piept hij, maar met oortjes in en de Cardio met wat muziek is het toch even gissen. :X

Amen voor die hulpstukjes!
Pagina: 1 ... 51 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht