Raym09 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:16:
[...]
Dat klinkt inderdaad zoals het zou moeten
[...]
Dat is ook alweer 12jaar geleden
[...]
Heb je de accu vorstvrij gehouden en opgeladen met een druppellader die verschillende laad/ontlaad cycli draait? (dus niet 6 maanden continu door heeft staan laden). Anders kan je accu inderdaad wel eens kapot zijn gegaan in de tussentijd.
[...]
Zoals gezegd zou dat goed moeten zijn, alleen wat vreemd dat ze pas na 3 regelaars de "dan gaan we verder zoeken" instelling krijgen.
(groot vs klein zegt overigens weinig, genoeg groten die prutsen en kleine zaken die super vakmanschap leveren)
De accu heeft niet aan de lader gezeten, maar is in de bike gebleven. I know. Stupid.
De motor staat helaas buiten en toen met de echte echte koude dagen was het 'te laat'.
Ik heb hem voor de eerste rit wel aan de druppellader moeten hangen natuurlijk. Deze is toen netjes opgeladen en hield ook spanning. Enige wat er 'mis' ging is m'n stadlampje die door was gebrand en een zekering mee nam. Was zo opgelost.
Misschien heb ik het mis hoor, maar als de accu defect was dan zou deze toch ook geen lading mogen behouden? Of zie ik iets over het hoofd?
Wat betreft de instelling van de zaak het is inderdaad treurig. Zit ook een beetje middenin nu wat betreft de motor. Wel of niet rijden.
Wel rijden = er uiteindelijk achterkomen dat het misschien weer stuk gaat. Heb al 2 keer langs de snelweg gestaan. Liever niet?!
Niet rijden = Duur speelgoed in de achtertuin hebben staan.
PheraX schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:02:
Ik had vannochtend op de snelweg de situatie dat bij een driebaansweg de rechter twee banen waren afgesloten (rode kruis op matrix bord) ivm met een ongeval. Mag ik in dit geval aan de rechterkant van de linkerbaan inhalen.
Ik ken de wet niet, maar volgens mij moet je in zo een geval gewoon aansluiten.

Persoonlijk zou ik het ook hebben gedaan mits er geen agent in zicht was.