@SmokingSig Op de motor bedoelde je denk ik
Maar ja die neem ik wel eens mee. Gaat in een gewone rugzak, omdat het om 2 à 3 keer per jaar gaat en ik daar geen aparte tas voor ga kopen
In een gewone rugzak (met laptopvak) die in de topkoffer gaatSmokingSig schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:44:
Ik ben voor Motul ketting olie gegaan.
Zijn er mensen die de laptop meenemen op de laptop ? Zoja wat voor rugzak gebruiken jullie
Zo, vandaag voor het eerst sinds heule lange tijd met de motor naar het werk gegaan (en de laatste keer wss, vandaag m'n laatste werkdag bij m'n huidige werkgever
), en m'n 2e ritje met de Fazer. Ding rijdt echt super zo met woon/werk verkeer. Soepel blok, 'smeuïg' zo met die carburateurs (mijn GSX-R had toch wel last van het aan/uit-effect met constante snelheid. Alleen is het wel echt een héél lineair blok
Vaak bu'j te bang!
Een gewone rugzak, eentje met een "laptop" vak waar de werkbetonplaatlaptop maar amper in past.SmokingSig schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:44:
Zijn er mensen die de laptop meenemen op de laptop ? Zoja wat voor rugzak gebruiken jullie
(17" HP Elitebook) Niet echt een fijne oplossing, dus als het kan laat ik de laptop mooi op de zaak staan.
Awesome
Ik heb een ‘16. Eerste motor. Rijdt heerlijk!aveenhuysen schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:58:
Hier iemand in het bezit van een Honda CB650F ´17 of ´18 en wat is je ervaring en wat was je vorige motorfiets? Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Napsju op 17-04-2018 08:21 ]
Lekker!
Kan ik begrijpen.lolgast schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:50:
@SmokingSig
Maar ja die neem ik wel eens mee. Gaat in een gewone rugzak, omdat het om 2 à 3 keer per jaar gaat en ik daar geen aparte tas voor ga kopen
Een topkoffer heb ik niet.Tankiej schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:50:
[...]
In een gewone rugzak (met laptopvak) die in de topkoffer gaat
Maar hoe zit het met veiligheid ? Ik zou toch wekelijks de laptop meenemen. Maar is het dan niet beter om een verstevigde rugzak te hebben om de rug te beschermen ?
Ik neem aan dat zo een laptop adapter niet goed aanvoelt in de rug tijdens een valpartij.
[ Voor 52% gewijzigd door SmokingSig op 17-04-2018 08:40 ]
Je laptop is toch je rugbeschermer dan?
Vaak bu'j te bang!
Als je hem echt regelmatig mee gaat nemen zou ik investeren in een koffer (indien mogelijk) of een goede rugzak die voor gebruik op de motor is ontwikkelt.
Oké en stel je gebruikt die dan zonder laptop maar met "brol" er in ?
Vroeg me gwn af of er daarmee rekening wordt gehouden in motoland
*dubbelpost*
Is inderdaad misschien een beter idee. Maar op een cb500s van 1999 is dat niet echt.. mooilolgast schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:40:
Als je hem echt regelmatig mee gaat nemen zou ik investeren in een koffer (indien mogelijk) of een goede rugzak die voor gebruik op de motor is ontwikkelt.
[ Voor 36% gewijzigd door SmokingSig op 17-04-2018 09:01 ]
Tegenwoordig gaat het ding in een normale rugzak in de koffer. Op de vorige motoren zonder koffer ging het in een Kriega US20 die achterop de buddy geklikt zat, ideaal. Geen extra gewicht op je rug, en het sloopt je rug ook niet als je een keer een asfaltinspectie doet.SmokingSig schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:44:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Wel een keer flink proefgereden (het model stond op de shortlist van m'n vriendin), was een Rood-wit-blauw model van de eerste serie (in basis hetzelfde als de latere modellen).aveenhuysen schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:58:
Hier iemand in het bezit van een Honda CB650F ´17 of ´18 en wat is je ervaring en wat was je vorige motorfiets? Alvast bedankt.
Zag er leuk en goed afgewerkt uit, geen high end spul (als USD voorvork, instelbaar etc) maar voelde allemaal degelijk aan. 2014 Model zag er ook goed ge-designed uit, 2017-2018 nog inmho wat beter.
Sturen ging erg soepel, alleen het motorvermogen en de beleving was niet ons ding (waaay te saai) M'n vriendin had tot dan toe alleen ervaring op een SV650 lesmotor en een Kawa Z750. Hetkan zijn dat de motor die wij reden nog niet los was (stond 1200km op de teller) en de standaard demper hielp ook niet mee voor de beleveing. Voor mijn gevoel haalde hij het opgegeven vermogen niet.
M'n vriending heeft uiteindelijk een laatste facelift model Hornet gekocht. Is net wat pittiger en nog beter afgewerkt (alleen gemaakt in Italie
Dit is de les motor bij mijn rijschool. Hebben ze er een stuk of 6 van (volgens mij 2017). Kan het niet echt vergelijken met een andere motor aangezien ik geen ervaring heb. Maar hij is wel gevoelig bij het wegrijden (injectie) en voorspelbaar.aveenhuysen schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:58:
Vindt het een mooie motor, alleen ikzelf ga denk ik voor een motor met iets meer pit.
Flink wat brommers op de weg weer trouwens... 19 op het werk hier vandaag, ik moest bijna zoeken naar een plekje
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Ik ga me alvast ergeren aan die foto's van mooie vergezichten, bochtige weggetjes, lekker eten en een luierende @BommesBommes schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:36:
Zo routes klaar.
Pinkster vakantie = motor vakantie.
Rondje om de Gorges du Verdon.
8 dagen sturen, 2650 km totaal, camping gear achterop.
1ste dag een paar uurtjes snelweg om te beginnen de rest alleen maar D en N wegen.
Erg veel zin in...
Veel plezier alvast!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vandaag heb ik voor het eerst gereden met een geleende backprotector, de Spidi 118 "Back Warrior" (maar ik ben geen rugridder). Die heb ik nodig voor een dag circuitrijden in Frankrijk deze zomer.
Het voelde fijn, maar hoe weet ik nu of 'ie ook echt goed zit?
[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 17-04-2018 10:15 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Krijg haast een lam handje van al dat zwaaien onderweg, motor seizoen is eindelijk begonnen!Chakotay schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:59:
Flink wat brommers op de weg weer trouwens... 19 op het werk hier vandaag, ik moest bijna zoeken naar een plekje
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
J-P is inderdaad briljant, aantal keer mogen tegenkomen op het gs forum kampeer dingen. Vriend van me en zijn vrouw zijn al een aantal keer met ze mee geweest. Aanrader om op een leuke manier dingen te leren.Least Inkling schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:07:
[...]
Is met de eigen fiets en on road. ik doe het via http://moveonmotortrainingen.nl/eifeltraining/
Is inclusief 3 2 dagen half pension 299,-
Heb de eigenaar een aantal jaar kunnen volgen op een ander forum (ja foei). Hij wordt zeer gewaardeerd als een eerlijke, humorvolle Zeeuw.
Ja, 15" macbook pro in een Ogio Mach 5 Stealth. Daarvoor een XLmoto/Course Slipstream rugzak, de ritsen zijn daar kapot van gegaan (2x al). Ook een lange tijd een normale rugzak gebruikt, Northface Vault.SmokingSig schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:44:
Ogio tas is een dure, maar zit héél lekker, past veel in en heeft veel vakjes.
Maar.. wat voor rugzak je ook gebruikt, ik vind het zelf heel fijn eentje te hebben met zo'n strap tussen de twee schouder straps, zodat hij recht op je rug blijft en je schouderstrap niet af kan zakken.
Nog een tip: laat één lader lekker thuis, en één op kantoor, scheelt weer een halve kilo op je rug en je kan m nooit vergeten
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
@charrel hij is voor alles in, die J-P. Sowieso heeft ie een goede muzieksmaak;) (subjectief)
Voorbereiding op de cursus best veel contact gehad hoe we de dagen ingevuld wilde zien. Eerlijke antwoorden hoe hij er in zat, en goed advies.
Als ik naar zijn planning kijk, is ie weinig thuis. Cursusdagen zitten vol.
Voorbereiding op de cursus best veel contact gehad hoe we de dagen ingevuld wilde zien. Eerlijke antwoorden hoe hij er in zat, en goed advies.
Als ik naar zijn planning kijk, is ie weinig thuis. Cursusdagen zitten vol.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Ja hier stond het ook vol, zowel op de buitenplaatsen als het motorgedeelte van de garage.Chakotay schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:59:
I have stability. The ability to stab.
Ik hoop dat mijn motor snel gerepareerd is zodat ik ook nog een beetje mooi weer mee kan pakken.. en de taartschep er eindelijk af kan zagen (kit is inmiddels al binnen)
Als hij niet gaat verschuiven tijdens het rijden en in je nek kruipt bijvoorbeeld.CodeCaster schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:14:
Vandaag heb ik voor het eerst gereden met een geleende backprotector, de Spidi 118 "Back Warrior" (maar ik ben geen rugridder). Die heb ik nodig voor een dag circuitrijden in Frankrijk deze zomer.
De maten hebben een vrij grote range, dus met 180-195 kan je niet snel fout gaan voor de gemiddelde man.
Goed dat je een backprotector mee neemt tijdens een circuitdag.
Die losse schuimpjes in de meeste combipakken heb je niks aan.
Hopelijk kan mij binnenkort aansluiten bij de club. 12 mei heb ik mijn AVD examen
. Kijk er erg naar uit en al de periode daarna
Zo erg was het nu ook weer niet.
Van beide pijpen was de naad los gegaan aan de binnenkant van de kuiten die tegen de motor aankomen.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Poehee, je zou komende donderdag maar de hele dag vrij hebben genomen en 3 uur rijles hebben en je AVB examen erachteraan
.
Lekker heel de dag motorrijden!
Totdat je zaktLeviathius schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:13:
Poehee, je zou komende donderdag maar de hele dag vrij hebben genomen en 3 uur rijles hebben en je AVB examen erachteraan.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat verwacht ik niet eigenlijk. Heb al 1,5jr mijn A2 én de afgelopen weken minstens 2x per week zelf de oefeningen geoefend op mijn motor. Ik kan 8-tjes draaien, daar word je bang van!
Ik hoop het ook niet voor je natuurlijkLeviathius schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:16:
[...]
Dat verwacht ik niet eigenlijk. Heb al 1,5jr mijn A2 én de afgelopen weken minstens 2x per week zelf de oefeningen geoefend op mijn motor.
* Vrijdag roept @HTT-ThalanIk kan 8-tjes draaien, daar word je bang van!
Ik zet een andere helm op en rij incognito achter hem aanVrijdag schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:17:
[...]
Ik hoop het ook niet voor je natuurlijkSucces alvast
[...]
* Vrijdag roept @HTT-Thalan
Verwijderd
Ik kan ook 8-tjes draaienLeviathius schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:16:
[...]
Ik kan 8-tjes draaien, daar word je bang van!
Kijk dat is pas een lesmotor om je AVB op te doen!
In dat geval ga ik liever even ernaast stilstaan en vragen of ze op de tank wil
Ja maar op deze manier kan je der even goed van alle kanten bekijken ^^Vrijdag schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:37:
[...]
In dat geval ga ik liever even ernaast stilstaan en vragen of ze op de tank wil
Guys... 't is nog maar dinsdag hooraidanl schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:40:
[...]
Ja maar op deze manier kan je der even goed van alle kanten bekijken ^^
Daar heb je wel een goed argument inderdaad!aidanl schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:40:
[...]
Ja maar op deze manier kan je der even goed van alle kanten bekijken ^^
Het is voor mij altijd vrijdagDryhte schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:47:
[...]
Guys... 't is nog maar dinsdag hoorhoe gaan jullie het volhouden tot @Vrijdag ?
Ah, de achterbanden zijn binnen... nu nog de voorbanden... zonder trackinginfo niet dat het wat uitmaakt bij de domme pakkettendienst want het loopt nogal achter
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Okay, het is er weer voor
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22
Okee, ik las een korte pauze in. Even naar de wc hoor...
Vet filmpje 
Hoe generaliserend
Hoe generaliserend
Die stem er ook bij, geweldig! 
Maar dit is juist motivatie om het op kantoor uit te houden tot Vrijdag!Dryhte schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:47:
[...]
Guys... 't is nog maar dinsdag hoorhoe gaan jullie het volhouden tot @Vrijdag ?
[ Voor 81% gewijzigd door aidanl op 17-04-2018 12:47 ]
Haha dezelfde maker heeft ook een versie voor de vrouwen gemaakt
Iets minder geslaagd maar toch wel grappig voor een dinsdagmiddag.
SmokingSig schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:37:
[...]
[...]
Kan ik begrijpen.
[...]
Een topkoffer heb ik niet.
Maar hoe zit het met veiligheid ? Ik zou toch wekelijks de laptop meenemen. Maar is het dan niet beter om een verstevigde rugzak te hebben om de rug te beschermen ?
Ik neem aan dat zo een laptop adapter niet goed aanvoelt in de rug tijdens een valpartij.

Rugzak met backprotector en extra coolheidsfactor, wel een beetje prijzig
Ik had zoiets (ooit gekregen op werk), maar nooit gebruikt want laptop paste er niet in..Secsytime schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:56:
[...]
[afbeelding]
Rugzak met backprotector en extra coolheidsfactor, wel een beetje prijzig
Dus let op voor je zo'n ding koopt dat alles er wel in past..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Er bestaat niet een "zoiets" er is maar één Boblbee!!ToolkiT schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:00:
[...]
Ik had zoiets (ooit gekregen op werk), maar nooit gebruikt want laptop paste er niet in..
Dus let op voor je zo'n ding koopt dat alles er wel in past..
Zo te zien is die ook in Sydney opgenomen.. en op een Honda Postie bikeXepos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:51:
Haha dezelfde maker heeft ook een versie voor de vrouwen gemaakt
[video]
doet me denken aan dit boek: https://www.amazon.co.uk/...dney-London/dp/0957229720
https://www.nathanmillward.com/
https://www.redbull.com/a...n-a-postie-bike-interview
Ik ga op mijn Vespa, en heb geen zijkoffers.Bazziek schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:05:
[...]
Klinkt gaaf! Ben van plan volgend jaar ook een motor kampeervakantie te plannen. Wat neem je zoal mee op de motor en wat laat je juist thuis? Zal voor mij even wennen worden om niet alles achter in de auto te kunnen gooien qua inpak-planning.
Wel een topkoffer en flink wat ruimte onder het zadel.
Achter op het zadel maak ik een rol van mijn tent, luchtbed en slaapzak.
In de koffer achterop, kleding en wat lichte dingen zoals pomp voor het luchtbed, kussentje, stokbroodje.
Onder het zadel de zware zooi, brander, bestek, bord, beker, wat gereedschap, voetpomp voor mijn banden.
En aan de bagage haak (tussen mijn benen, voordeeltje van een scooter) hangt mijn rugzak, met wat te eten en drinken, tablet, papieren en zo.
Ik echt niet veel bij me, maar wel wat dingen die ik echt handig vind. Tenthamer om de haringen goed in de grond te slaan bijvoorbeeld.
Koffie potje, goede koffie.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ideaal dat je zoveel laag en centraal kwijt kan. Zal een stuk beter sturen dan veel gewicht aan de buitenkant in koffers. Alle slaapspullen in 1 rol doen klinkt wel handig eigenlijk.Bommes schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:09:
[...]
Ik ga op mijn Vespa, en heb geen zijkoffers.
Wel een topkoffer en flink wat ruimte onder het zadel.
Achter op het zadel maak ik een rol van mijn tent, luchtbed en slaapzak.
In de koffer achterop, kleding en wat lichte dingen zoals pomp voor het luchtbed, kussentje, stokbroodje.
Onder het zadel de zware zooi, brander, bestek, bord, beker, wat gereedschap, voetpomp voor mijn banden.
En aan de bagage haak (tussen mijn benen, voordeeltje van een scooter) hangt mijn rugzak, met wat te eten en drinken, tablet, papieren en zo.
Ik echt niet veel bij me, maar wel wat dingen die ik echt handig vind. Tenthamer om de haringen goed in de grond te slaan bijvoorbeeld.
De mijne was wat meer basic dan dit model.. Ik zal eens kijken of ik hem nog op zolder heb liggen.. elastiek van sluiting was al wel vergaan..Secsytime schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:02:
[...]
Er bestaat niet een "zoiets" er is maar één Boblbee!!
Je zou vrijdag maar vrij hebben genomen en lekker 3 dagen in Assen gaan rondhangenLeviathius schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:13:
Poehee, je zou komende donderdag maar de hele dag vrij hebben genomen en 3 uur rijles hebben en je AVB examen erachteraan.
Succes trouwens alvast!
Je kunt alles vergeten, behalve dat!Bommes schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:09:
[...]
....hoe ik op kampeervakantie ga met de Vespa...
I can beat thatInZane schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:15:
[...]
Je zou vrijdag maar vrij hebben genomen en lekker 3 dagen in Assen gaan rondhangen
Succes trouwens alvast!
Je zult 3 werkdagen vrij hebben genomen om naar de Eifel te gaan
Morgen dus
[ Voor 41% gewijzigd door Least Inkling op 17-04-2018 13:54 ]
Goed bekeken! Zou ik ook wel willen!Least Inkling schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:52:
[...]
Je kunt alles vergeten, behalve dat!
[...]
I can beat that![]()
Je zult 3 werkdagen vrij hebben genomen om naar de Eifel te gaan![]()
Morgen dus
Toevallig GSX-R rijders? Als ik specifieker moet zijn 750 K6.
Ik ga nu al het tweede seizoen tegemoet (heb de motor nog niet zo lang) waarbij ik m'n spanningsregelaar vermoord. Heb er afgelopen jaar al 3 gehad inclusief 3 accu's. Dit word nummer 4.
Ik ben op zoek naar tips, tricks en advies.
Ik ben zelf niet zo handig, maar ik probeer zoveel mogelijk uren bij de motorzaak vandaan te besparen voordat ik der dan toch weg moet brengen.
Ik ga nu al het tweede seizoen tegemoet (heb de motor nog niet zo lang) waarbij ik m'n spanningsregelaar vermoord. Heb er afgelopen jaar al 3 gehad inclusief 3 accu's. Dit word nummer 4.
Ik ben zelf niet zo handig, maar ik probeer zoveel mogelijk uren bij de motorzaak vandaan te besparen voordat ik der dan toch weg moet brengen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sveninho op 17-04-2018 15:32 ]
Dan zou ik je toch gaan afvragen of er niet iets op jouw motor je spanningsregelaar(s) aan het vermoorden is....1 kan ouderdom/slechte ontwerp zijn maar 3 in zo'n korte tijd, tenzij het gebruikte regelaars( of slechte imitaties) zijn geweest lijkt me dat niet normaal en dus een symptoom i.p.v. de oorzaak.Sveninho schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:31:
Al zou een goede garage bij nummer 2 al wat verder moeten gaan kijken dan de neus lang is....heb je geen garantie op de regelaars zelf?
[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 17-04-2018 15:41 ]
Awesome
Er zijn ook nog zoiets als 'mosfet spannignsregelaars' oid? Die zouden een sterk verbeterde levensduur moeten hebben? Tenminste, ik kan me nog herinneren ooit zoiets gelezen te hebben toen ik info aan het inwinnen was over de VFR800 van mijn pa
:^Raym09 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:39:
[...]
Dan zou ik je toch gaan afvragen of er niet iets op jouw motor je spanningsregelaar(s) aan het vermoorden is....1 kan ouderdom/slechte ontwerp zijn maar 3 in zo'n korte tijd, tenzij het gebruikte regelaars( of slechte imitaties) zijn geweest lijkt me dat niet normaal en dus een symptoom i.p.v. de oorzaak.
Al zou een goede garage bij nummer 2 al wat verder moeten gaan kijken dan de neus lang is....heb je geen garantie op de regelaars zelf?
Het probleem zit meestal niet in de elektrische afnemers, maar in de te hoge aanvoer stroom/spanning.
Wellicht de wisselspanning die hieruit komt eens meten voordat je wederom een spanningsregelaar gaat vervangen!
Laadspanning checken kan een goede indicatie zijn van hoe je spanningsregelaar er aantoe is.
Race verslagje van afgelopen Zaterdag. Ik had een beetje pech
https://www.jeroentielen.nl/procup-600-assen-14-april-2018/
https://www.jeroentielen.nl/procup-600-assen-14-april-2018/
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
@Tylen dat je race nummer er niet afgewaaid is
Leuke foto's!
Wat zijn je ambities? In dezelfde cup blijven rijden?
Leuke foto's!
Wat zijn je ambities? In dezelfde cup blijven rijden?
Ik heb geen ambities
Zolang ik het leuk vind blijf ik het doen. Rijd nu al 13 jaar in deze cup.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Allen bedankt voor de reacties, ik zal eens een proefritje wagen eerst.aveenhuysen schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:58:
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
zoëen heb ik, doet het nu een jaar, meer kan ik er niet over zeggenlolgast schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:45:
Er zijn ook nog zoiets als 'mosfet spannignsregelaars' oid? Die zouden een sterk verbeterde levensduur moeten hebben? Tenminste, ik kan me nog herinneren ooit zoiets gelezen te hebben toen ik info aan het inwinnen was over de VFR800 van mijn pa
Verwijderd
Hoi!Sveninho schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:31:
Duidelijk dat er iets niet helemaal goed is, spanningsregelaar is vaak een combinatie met je dynamo en accu, dus als een van de drie defect is, stook je de rest vaak ook op.
Toch maar even langs een zaak in de buurt gegaan voor de nieuwe koppelingscilinder op het blok en verse remvloeistof voor. Daarna nog een stukje gereden.

Kwam op de dijk nog 2 mensen tegen die op hun dooie gemak aan het oversteken waren. Blijkbaar waren ze naar de uiterwaarde ofzo aan het kijken. 200m voordat ik er was zag ik ze al lopen en het ging erg langzaam terwijl ze totaal niet aan het opletten waren. Toen ik er bijna was maar een dot gas gegeven zodat ze in ieder geval door hadden dat er een motor langs ze zou gaan rijden. Geen idee waar ze met de gedachten zaten, maar bij het verkeer niet. Geef ik ietjes gas schrikt die man zo erg dat ie bijna omviel. Voelde mij wel lullig dat ie zo schrok, maar er langs rijden terwijl hij er pas de laatste meters achter zou komen vond ik ook geen optie. Gelukkig viel ie niet, maar hij schrok zo dat het zomaar mogelijk was geweest.
Toch apart dat mensen een weg oversteken waar je 60 mag en waar zelfs de meeste bewoners makkelijk de 80 of nog flink meer aantikken en dan totaal niet opletten alsof je ergens in het bos loopt.

Kwam op de dijk nog 2 mensen tegen die op hun dooie gemak aan het oversteken waren. Blijkbaar waren ze naar de uiterwaarde ofzo aan het kijken. 200m voordat ik er was zag ik ze al lopen en het ging erg langzaam terwijl ze totaal niet aan het opletten waren. Toen ik er bijna was maar een dot gas gegeven zodat ze in ieder geval door hadden dat er een motor langs ze zou gaan rijden. Geen idee waar ze met de gedachten zaten, maar bij het verkeer niet. Geef ik ietjes gas schrikt die man zo erg dat ie bijna omviel. Voelde mij wel lullig dat ie zo schrok, maar er langs rijden terwijl hij er pas de laatste meters achter zou komen vond ik ook geen optie. Gelukkig viel ie niet, maar hij schrok zo dat het zomaar mogelijk was geweest.
Toch apart dat mensen een weg oversteken waar je 60 mag en waar zelfs de meeste bewoners makkelijk de 80 of nog flink meer aantikken en dan totaal niet opletten alsof je ergens in het bos loopt.
Nou, ik niet hoor. Sommige mensen hebben nu eenmaal harde lessen nodig. Ze zullen ongetwijfeld in geuren en kleuren op elke verjaardag vertellen wat voor asovolk motorrijders zijn, zolang ze voortaan maar uitkijken.PilatuS schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:25:
Voelde mij wel lullig dat ie zo schrok
Er zal een gieter hun kant op vliegen!
Ben ik opzich ook wel met je eens hoor. Hij schrok alleen zo erg dat ik dacht dat ie zou vallen of een hartaanval zou krijgen. Als het iemand van 30 was had het mij ook veel minder geboeit dan bij iemand van in de 70. Vooral de leeftijd bepaalde hier dat ik mij lullig voeldeVrijdag schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:42:
[...]
Nou, ik niet hoor. Sommige mensen hebben nu eenmaal harde lessen nodig. Ze zullen ongetwijfeld in geuren en kleuren op elke verjaardag vertellen wat voor asovolk motorrijders zijn, zolang ze voortaan maar uitkijken.
Er zal een gieter hun kant op vliegen!
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 17-04-2018 20:46 ]
Ja, dat is ook wel weer zo. Maar hopelijk letten ze voortaan beter op in het verkeerPilatuS schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:44:
[...]
Ben ik opzich ook wel met je eens hoor. Hij schrok alleen zo erg dat ik dacht dat ie zou vallen of een hartaanval zou krijgen. Als het iemand van 30 was had het mij ook veel minder geboeit dan bij iemand van in de 70. Vooral de leeftijd bepaalde hier dat ik mij lullig voeldeZe konden verder beide wel prima lopen hoor, als iemand slecht ter been is dan was het voor mij ook weer anders geweest.
Tja, voor hun eigen veiligheid zou het ze toch sieren om op te letten voor het oversteken. uist als die man slecht ter been zou zijn geweest mag ie toch even beter kijken... of als je weet dat je traag bent in ieder geval. Ben je niet in staat om fatsoenlijk om je heen te kijken dan dien je niet aan het verkeer deel te nemen.
Nogmaals enorm bedankt voor de link naar de filmpjes van Rdalsem guys! Ik kijk nu die met de 12 AVB oefeningen terug (had deze voor ik begon ook gekeken) en grappig genoeg kijk je er nu heel anders naar. Herken veel dingen, de tips komen veel meer aan. Morgen maar gelijk proberen in de praktijk te brengen.
Alle snelle oefeningen gaan prima, maar die verdraaide langzame slalom en nu de halve draai moeten nog wel echt beter.. 8tje nog niet geprobeerd.
Nogmaals enorm bedankt voor de link naar de filmpjes van Rdalsem guys! Ik kijk nu die met de 12 AVB oefeningen terug (had deze voor ik begon ook gekeken) en grappig genoeg kijk je er nu heel anders naar. Herken veel dingen, de tips komen veel meer aan. Morgen maar gelijk proberen in de praktijk te brengen.
Laten we inderdaad hopen dat ze beter gaan opletten want anders gaat het een keer goed fout. Als je tientallen meters weg bent van een motor die toch echt genoeg geluid maakt en je dat niet doorhebt terwijl je op je gemak over een drukke dijkweg loopt doe je iets niet goed
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met een ding als dit:
http://www.dx.com/p/motor...-lock-446951#.WtZAP5exWHs
Een slot wat de voor-rem van je motor aangeknepen houdt.
Opzich wel handig bedacht. Als je je voorwiel aan iets vast legt met een ketting, krijg je het wiel er ook niet zomaar uit (iets wat iig wel eens gebeurt met fietsen).
Aan de andere kant lijkt het me ook niet 100% geweldig als je rem constant op druk staat.
En als je 'm weg zet met hete remmen, loop je het risico op kromme schijven.
Plus, chinese website, dus potentieel chinese roestvastheid e.d.
Heb ze ook wel duurder gezien vanuit de USA en UK, maar in hoeverre dat gewoon re-sale van hetzelfde ding is voor een hogere prijs, is me niet duidelijk.
http://www.dx.com/p/motor...-lock-446951#.WtZAP5exWHs
Een slot wat de voor-rem van je motor aangeknepen houdt.
Opzich wel handig bedacht. Als je je voorwiel aan iets vast legt met een ketting, krijg je het wiel er ook niet zomaar uit (iets wat iig wel eens gebeurt met fietsen).
Aan de andere kant lijkt het me ook niet 100% geweldig als je rem constant op druk staat.
En als je 'm weg zet met hete remmen, loop je het risico op kromme schijven.
Plus, chinese website, dus potentieel chinese roestvastheid e.d.
Heb ze ook wel duurder gezien vanuit de USA en UK, maar in hoeverre dat gewoon re-sale van hetzelfde ding is voor een hogere prijs, is me niet duidelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 17-04-2018 21:03 ]
Tips:SmurfLink schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:57:
Tja, voor hun eigen veiligheid zou het ze toch sieren om op te letten voor het oversteken. uist als die man slecht ter been zou zijn geweest mag ie toch even beter kijken... of als je weet dat je traag bent in ieder geval. Ben je niet in staat om fatsoenlijk om je heen te kijken dan dien je niet aan het verkeer deel te nemen.
Nogmaals enorm bedankt voor de link naar de filmpjes van Rdalsem guys! Ik kijk nu die met de 12 AVB oefeningen terug (had deze voor ik begon ook gekeken) en grappig genoeg kijk je er nu heel anders naar. Herken veel dingen, de tips komen veel meer aan. Morgen maar gelijk proberen in de praktijk te brengen.Alle snelle oefeningen gaan prima, maar die verdraaide langzame slalom en nu de halve draai moeten nog wel echt beter.. 8tje nog niet geprobeerd.
- doorkijken
- doorkijken
- halve koppeling, half gas, achterrem er een beetje op
- doorkijken
oh, en goed doorkijken (waar je heen wilt).
De beste optie is toch nog altijd zorgen dat je motor ergens aan vast staat. Nou helpt dat natuurlijk ook niet altijd, maar heel veel fietsen worden gestolen door ze binnen 30 seconden in een busje te tillen. Daar gaat dit niet tegen helpen.
Mij is het altijd geleerd om het zonder de koppeling te doen. Motor trekkend houden en met de achterrem de snelheid regelen. Hier dingen als 8-tje, langzame slalom en halve draai zonder de koppeling gedaan.HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:03:
[...]
- halve koppeling, half gas, achterrem er een beetje op
[ Voor 44% gewijzigd door PilatuS op 17-04-2018 21:06 ]
Naja, een motor van 200 kilo waarvan de wielen niet willen draaien, lijkt me hele andere koek om 'even' in een busje te tillen.PilatuS schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:04:
De beste optie is toch nog altijd zorgen dat je motor ergens aan vast staat. Nou helpt dat natuurlijk ook niet altijd, maar heel veel fietsen worden gestolen door ze binnen 30 seconden in een busje te tillen. Daar gaat dit niet tegen helpen.
Heb van de woningbouw al wel akkoord gekregen dat ik een anker aan de wand mag zetten waar m'n motor aan vast gezet kan worden. Lijkt me ook wel de betere optie, maar meer sloten is altijd beter
Hoe onhandelbaarder je het ding kan maken, hoe kleiner het risico dattie spontaan verdwijnt.
[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 17-04-2018 21:08 ]
Daar denken deze gasten anders overMcKaamos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:06:
[...]
Naja, een motor van 200 kilo waarvan de wielen niet willen draaien, lijkt me hele andere koek om 'even' in een busje te tillen.
Heb van de woningbouw al wel akkoord gekregen dat ik een anker aan de wand mag zetten waar m'n motor aan vast gezet kan worden. Lijkt me ook wel de betere optie, maar meer sloten is altijd beter
Ja, het achterwiel draait, maar voor is sowieso geen probleem. Met voor en achter geblokkeerd word het wel iets moeilijker, maar dan nog lukt het ze wel helaas.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 17-04-2018 21:08 ]
Naja, daar draaien de wielen nog gewoon.PilatuS schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:07:
[...]
Daar denken deze gasten anders over
[video]
Ja, het achterwiel draait, maar voor is sowieso geen probleem. Met voor en achter geblokkeerd word het wel iets moeilijker, maar dan nog lukt het ze wel helaas.
Zodra dat achterwiel vast zit, wordt t een stuk lastiger om dat ding weg te krijgen, want dan moet het ding met beide wielen van de vloer af. In dit geval is het alleen het voorwiel, zodat je hooguit de helft van het gewicht met twee man tilt.
Voor-rem aangeknepen en achter een dikke ketting er doorheen maakt t flink lastiger.
Jij stiekeme eddittert!
[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 17-04-2018 21:11 ]
Het voorwiel hangt voor het grootste deel in de lucht. Het achterwiel draait daar inderdaad, maar slepen werkt ook echt wel hoor. Dan kost het ze misschien 15 seconden meer. Van wat ik zo zie vermoed ik dat het een R6 is. Het is in ieder geval geen lichte 125cc.McKaamos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:09:
[...]
Naja, daar draaien de wielen nog gewoon.
Zodra dat achterwiel vast zit, wordt t een stuk lastiger om dat ding weg te krijgen, want dan moet het ding met beide wielen van de vloer af. In dit geval is het alleen het voorwiel, zodat je hooguit de helft van het gewicht met twee man tilt.
Tuurlijk helpt ieder slot, maar voor mij is ergens aan vast zetten het enige wat echt helpt.
Schuldig, en right back at youJij stiekeme eddittert!
[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 17-04-2018 21:13 ]
@SmurfLink Mijn tip voor de langzame oefeningen is naast het kijken, kijken en kijken ook de heupjes gebruiken. Bij de langzame slalom moet je het net zo doen als met skiën. Terwijl je bezig bent met het bochtje rechtsom maken, alvast je bovenlichaam zo positioneren dat je de linksom bocht soepeltjes kunt door zwiepen.
Meer snelheid maakt het 8tje ook makkelijker, vaak ben je te bange!!Leviathius schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:13:
@SmurfLink Mijn tip voor de langzame oefeningen is naast het kijken, kijken en kijken ook de heupjes gebruiken. Bij de langzame slalom moet je het net zo doen als met skiën. Terwijl je bezig bent met het bochtje rechtsom maken, alvast je bovenlichaam zo positioneren dat je de linksom bocht soepeltjes kunt door zwiepen.
Verwijderd
Afgelopen vrijdag de Gixxer over de 50dkm heen mogen zitten. En dit terwijl ik hem pas sinds 4 maart vorig jaar heb, met 28dkm. 

En de Gixxer in zijn natuurlijke habitat

Ik blijf maar duimpjes uitdelen hier! Thanks voor de tips guys, morgen maar proberen het wat sneller te doen. Ik leer de langzame oefeningen ook met koppeling erbij, krijg d'r aardig kramp in m'n klauwtjes van omdat ik natuurlijk nog veel te veel knijp. Slippende koppeling, trekkende motor, voetrem erop is iig hoe het me wordt aangeleerd.
SmurfLink schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:28:
morgen maar proberen het wat sneller te doen
Zoals mijn instructeur zei: die inbus in je navel ff losdraaienLeviathius schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:13:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Deze Amerikaanse agent laat het er heel makkelijk uitzien. #GoldenOldieSecsytime schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:18:
[...]
Meer snelheid maakt het 8tje ook makkelijker, vaak ben je te bange!!
[YouTube: https://youtu.be/M9MVY8swO5M]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Heel gaaf iddGrubeater schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:38:
[...]
Deze Amerikaanse agent laat het er heel makkelijk uitzien. #GoldenOldie
[video]
Dit wil ik @Verwijderd wel met z'n Gixxer zien doen
D
.
Dat niet, maar hij zegt het wel op een Alp te kunnenMcKaamos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:43:
[...]
Heel gaaf iddWel regelmatig 'schrraaaaaaap'
Dit wil ik @Verwijderd wel met z'n Gixxer zien doen
Het is deze rugzak geworden

Het leuke is dat er een sluiting is tussen de schouders en ook rond de heup/nieren.

Het leuke is dat er een sluiting is tussen de schouders en ook rond de heup/nieren.
[ Voor 3% gewijzigd door SmokingSig op 17-04-2018 21:55 ]
Jah, uhh, iedereen kan dat op een Alp. Da's geen vergelijk met zo'n amerikaans politieslagschip natuurlijkHTT-Thalan schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:45:
D
[...]
Dat niet, maar hij zegt het wel op een Alp te kunnen.
Als je dat niet kan op een Alp, dan heb je waarschijnlijk je rijbewijs verdiend onder het buro van de examinator
[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 17-04-2018 22:00 ]
Dat slagschip heeft dan wel weer een heel laag zwaartepunt.McKaamos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:58:
[...]
Jah, uhh, iedereen kan dat op een Alp. Da's geen vergelijk met zo'n amerikaans politieslagschip natuurlijk
Zolang je de motor in beweging houdt, kun je in principe best veel afschuinen (en hoef je niet per se heel hard te gaan).. dit voelt misschien niet zo, maar je gaat pas op je plaat wanneer je remt
Zelfde met de motor lopend steerlocken, dit hoef je met remmen niet te proberen.. dan leg je hem neer xD (dat heb ik mogen ervaren op de lesmotor)
True true, dat slagschip heeft zo zijn stiekeme pluspuntjes die je kan benutten. Moet je wel weten wat je doet en vrij veel ervaring met zo'n ding hebben.Secsytime schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:02:
[...]
Dat slagschip heeft dan wel weer een heel laag zwaartepunt.
Zolang je de motor in beweging houdt, kun je in principe best veel afschuinen (en hoef je niet per se heel hard te gaan).. dit voelt misschien niet zo, maar je gaat pas op je plaat wanneer je remt(en de motor nog afgeschuind is)
Zelfde met de motor lopend steerlocken, dit hoef je met remmen niet te proberen.. dan leg je hem neer xD (dat heb ik mogen ervaren op de lesmotor)
Een Alp hoeft er niet stiekem om te zijn, die is sowieso heel wendbaar. Pretty much equivalent aan wat je met rijles zou rijden. (meestal vrij vergevingsgezinde en wendbare motoren)
Zo'n gixxer heeft de beperkte stuuruitslag tegen zich en heeft snelheid en veel afschuining nodig om het te redden. Letterlijk achtjes draaien met knee-downs
Verwijderd
Ik ga mijn Gixxer niet aanpassenHTT-Thalan schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:45:
D
[...]
Dat niet, maar hij zegt het wel op een Alp te kunnen.
Is subtiel, maar leuk dat het je opvalt!PilatuS schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:02:
[...]
Mooi gemaakt dat die witte lijn op het zadel precies op de juiste plek uitkomt
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2018 22:18 ]
dat is fors binnen een jaar, in ieder geval goed gebruiktVerwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:25:
Afgelopen vrijdag de Gixxer over de 50dkm heen mogen zitten. En dit terwijl ik hem pas sinds 4 mei vorig jaar heb, met 28dkm.
[afbeelding]
[afbeelding]
Allen bedankt voor de reacties. Excuus voor mijn tempo. Gisteren toch terug naar de zaak gereden waar hij destijds is geweest. Er zit een imitatie regelaar onder die normaliter word gebruikt bij vervanging. Voor hun was mijn verschijnsel naar zeggen ook nieuw.
De vorige keer (september) dat de motor daar heeft gestaan hebben ze zowel de regelaar als accu vervangen. De dynamo zou in orde zijn na diverse metingen. Ik ben een leek hierin dus ik geloof ze op hun woord. Is geen klein zaakje dus ik ga er ook niet vanuit dat ze een grapje maakte.
Gisteren terug geweest met een smeulende accu. Wederom de meetapparatuur erop en kwam bij 5K toeren netjes uit op 14,3V. De accu hebben ze terug genomen onder het mom defect, nieuwe erin en de spannings was 13,5V. Neuwe accu, nog niet helemaal vol, niet zo gek dus.
Als je deze waardes ziet en hoort dan ga je er niet vanuit dat er iets mis is met de spanningsregelaar. De monteurs wisten ook niets meer toe te voegen aan het verhaal behalve; Ja als deze accu ook dood gaat moeten we toch weer verder kijken? Seriously?
Verder heb ik ook geen gekke dingen op de motor aangesloten behalve mjn Optimate aansluiting van de druppellader die tevens ook werkt als USB lader an het stuur. Ik heb ook geen gekke Xenon of Led installaties die extra kunnen trekken. Het is een groot mysterie dus.
Wat betreft de regelaar die is een nieuw imitatie model die vaker bij de zaak word besteld. Zou dus niet om een goedkoop Chineesje gaan om het zo maar even te noemen.
Helaas geven ze maar 3 maanden garantie (September is alweer even geleden, heb sindsdien ook niet meer gereden), maar de accu hebben ze dus kosteloos vervangen. Volgens mij is hiermee het probleem nog steeds niet uitgesloten, maar weer tijdelij opgelapt.
Wat betreft laadspanning die bleek gisteren wederom oké te zijn. 14,3V op de oude accu en 13,5V op de nieuwe nog niet volledig opgeladen accu. De trifecta (dynamo, regelaar, accu) zouden dus in orde moeten zijn.
De vorige keer (september) dat de motor daar heeft gestaan hebben ze zowel de regelaar als accu vervangen. De dynamo zou in orde zijn na diverse metingen. Ik ben een leek hierin dus ik geloof ze op hun woord. Is geen klein zaakje dus ik ga er ook niet vanuit dat ze een grapje maakte.
Gisteren terug geweest met een smeulende accu. Wederom de meetapparatuur erop en kwam bij 5K toeren netjes uit op 14,3V. De accu hebben ze terug genomen onder het mom defect, nieuwe erin en de spannings was 13,5V. Neuwe accu, nog niet helemaal vol, niet zo gek dus.
Als je deze waardes ziet en hoort dan ga je er niet vanuit dat er iets mis is met de spanningsregelaar. De monteurs wisten ook niets meer toe te voegen aan het verhaal behalve; Ja als deze accu ook dood gaat moeten we toch weer verder kijken? Seriously?
Verder heb ik ook geen gekke dingen op de motor aangesloten behalve mjn Optimate aansluiting van de druppellader die tevens ook werkt als USB lader an het stuur. Ik heb ook geen gekke Xenon of Led installaties die extra kunnen trekken. Het is een groot mysterie dus.
Motor komt uit 2006. Zo oud is het beestje dus niet.Raym09 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:39:
[...]
Dan zou ik je toch gaan afvragen of er niet iets op jouw motor je spanningsregelaar(s) aan het vermoorden is....1 kan ouderdom/slechte ontwerp zijn maar 3 in zo'n korte tijd, tenzij het gebruikte regelaars( of slechte imitaties) zijn geweest lijkt me dat niet normaal en dus een symptoom i.p.v. de oorzaak.
Wat betreft de regelaar die is een nieuw imitatie model die vaker bij de zaak word besteld. Zou dus niet om een goedkoop Chineesje gaan om het zo maar even te noemen.
Helaas geven ze maar 3 maanden garantie (September is alweer even geleden, heb sindsdien ook niet meer gereden), maar de accu hebben ze dus kosteloos vervangen. Volgens mij is hiermee het probleem nog steeds niet uitgesloten, maar weer tijdelij opgelapt.
Mosfet wel eens van gehoord ja. Die zou grotere vinnen hebben voor betere koeling. De huidige die eronder zit heeft ook grotere vinnen tov de vorige 2-3.lolgast schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:45:
Men zou de dynamo hebben nagemeten. Ik kan als klant er alleen maar vanuit gaan dat dit echt is gebeurd.SniperGuy schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:46:
[...]
:^
Het probleem zit meestal niet in de elektrische afnemers, maar in de te hoge aanvoer stroom/spanning.
Wellicht de wisselspanning die hieruit komt eens meten voordat je wederom een spanningsregelaar gaat vervangen!
Laadspanning checken kan een goede indicatie zijn van hoe je spanningsregelaar er aantoe is.
Wat betreft laadspanning die bleek gisteren wederom oké te zijn. 14,3V op de oude accu en 13,5V op de nieuwe nog niet volledig opgeladen accu. De trifecta (dynamo, regelaar, accu) zouden dus in orde moeten zijn.
Ik heb ooit eens een filmpje gezien waar ze een stang door de voor- en achterwiel deden en zo met 4 man een loodzware motor alsnog in een busje zette....PilatuS schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:07:
[...]
Daar denken deze gasten anders over
[video]
Dat klinkt inderdaad zoals het zou moetenSveninho schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:22:
Dat is ook alweer 12jaar geledenMotor komt uit 2006. Zo oud is het beestje dus niet.
Heb je de accu vorstvrij gehouden en opgeladen met een druppellader die verschillende laad/ontlaad cycli draait? (dus niet 6 maanden continu door heeft staan laden). Anders kan je accu inderdaad wel eens kapot zijn gegaan in de tussentijd.(September is alweer even geleden, heb sindsdien ook niet meer gereden)
Zoals gezegd zou dat goed moeten zijn, alleen wat vreemd dat ze pas na 3 regelaars de "dan gaan we verder zoeken" instelling krijgen.Men zou de dynamo hebben nagemeten. Ik kan als klant er alleen maar vanuit gaan dat dit echt is gebeurd.
(groot vs klein zegt overigens weinig, genoeg groten die prutsen en kleine zaken die super vakmanschap leveren)
Awesome
Zo is het mij ook aangeleerd... Had zelf ontzettend lang moeite met de langzame oefeningen.... En ineens had ik het kunstje door en ging het super soepel.SmurfLink schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:28:
Ik blijf maar duimpjes uitdelen hier! Thanks voor de tips guys, morgen maar proberen het wat sneller te doen. Ik leer de langzame oefeningen ook met koppeling erbij, krijg d'r aardig kramp in m'n klauwtjes van omdat ik natuurlijk nog veel te veel knijp. Slippende koppeling, trekkende motor, voetrem erop is iig hoe het me wordt aangeleerd.
Succes vandaag!
Fotonerd
Ik had vannochtend op de snelweg de situatie dat bij een driebaansweg de rechter twee banen waren afgesloten (rode kruis op matrix bord) ivm met een ongeval. Mag ik in dit geval aan de rechterkant van de linkerbaan inhalen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht