Leuk stukje over de helm!
Zoals al vaak besproken wordt er even bevestigd hoe dat met die keuring zit.
Aldi of gamma dus mijden... snap ook niet dat mensen daar op besparen.
Ach, hangt allemaal af van het gebruikkneusteun schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:33:
YouTube: Promotor TV: aflevering 61 - S5/06
Leuk stukje over de helm!
Zoals al vaak besproken wordt er even bevestigd hoe dat met die keuring zit.
Aldi of gamma dus mijden... snap ook niet dat mensen daar op besparen.
Ik snap dat mensen zo'n helm kopen voor de 1-2 keer per jaar dat ze iemand achterop hebben. Voor gebruik voor jezelf.. nee
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22
pff doet die hetvan mij nou beter met 1 op 16?Vrijdag schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:03:
Iemand in de omgeving Den Haag/Rotterdam (Amsterdam/Haarlem kan ook) een adres waar ik mijn Hawk kan laten tunen/mappen/afstellen? Ik heb er een BSM Vampire slip-on demper op met killer, de vlotterkamers zijn afgesteld en er zit een nieuw kitje in. Verder een K&N filter. De vering en sbk stuur maakt denk ik niet zoveel uit qua verbruik
Ik rij namelijk maar 140km op een volle tank, 10L. Daarbij maakt het niet uit of ik rustig rij of niet. Vraag me af of er een bepaalde instelling is die er voor zorgt dat ik zuiniger kan rijden. Vermogen vind ik niet zo belangrijk, maximale comfortabele kruissnelheid is ongeveer 140km/u. Daarna waai/tril ik er af
Dan ben je beter af bij Hansa Texaco aan de Anthony Fokkerweg. Die hebben een gebouw naast hun benzinepomp waar je met muntjes de hogedruk reiniger enz kan gebruiken:Sveninho schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:59:
[...]
Ik lees regelmatig me, maar nog nooit gereageerd. Ik vind dit een geschikt moment!
Wel eens gebruik gemaakt van de wasplaats? Ik woon sinds kort in Amsterdam zonder tuin of iets dergelijke (bij het ouderlijk huis was dit wel) dus ik mis nu helaas de uitgebreide mogelijkheid om de motor te poetsen. Ideale oplossing als het overdekt is, de juiste middeltjes en je een uur de tijd hebt!
Dit klopt. Bij mijn auto examen kreeg ik in de eerste plaats ook te horen dat ik 'te voorzichtig' was... terwijl ik prima reed (dit vond mijn eigen instructeur ook). De 2e keer toch iets meer gas erop, volgens m'n eigen instructeur reed ik een stuk slechter dan de vorige poging, en toch was ik nu volgens de examinatrice (zelfde persoon als vorige poging, maar zij herkende me niet meer) 'het voorbeeld dat vrouwen kunnen rijden'...DrivinUCrazy schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:13:
Eerste examen schoot de motor tijdens het wegrijden uit de versnelling. Daar baalde ik al van, en daarna reed ik op relatief onbekende wegen en dus iets rustiger dan normaal. Het algemene beeld was: te onzeker. (Zelf mee eens hoor)
Het tweede examen gingen we richting wegen die ik op mijn duimpje kende. Ik reed letterlijk een paar minuten, en toen hoorde ik in mijn oortje dat hij genoeg had gezien en dat ik terug naar het CBR moest. En hij wilde me niet meer zien.
Met andere woorden: gas erop, weg wezen, en geslaagd. Snelheid is dus echt van doorslaggevend belang voor het algemene beeld.
Een deel is denk ik toch het zelfvertrouwen, maar een groot deel is ook wel echt willekeur van je examinator.
I have stability. The ability to stab.
Dit heb ik nu met de verandering van 180 op de hornet naar de 190 op de FZ1 al gemerkt. Ondanks dat ik nog niet op het tempo en bochtenwerk op het niveau van de hornet zit zijn de randen op de band al ongeveer even groot. Denk dat als ik wat meer moeite doe, ze er zo af zouden zijn.PilatuS schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:59:
[...]
Hoeveel je overhoud op de achterband heeft ook flink te maken met de achterband zelf. Een 150 band rij je never nooit helemaal op de rand, met een 190 band is het heel makkelijker.
Vroeger op de VF400F van mijn ex zat er een 110 achter, daarbij kon je het vergeten om de rand eraf te krijgen.
Leeftijd speelt ook nog een rol, ik ging samen op met iemand die 35jaar ouder was (20 vs 55). Hij zakte en ik slaagde maar allebei met dezelfde opmerking > het mag wat harder! De redenatie was dat ik mezelf had ingehouden t.o.v. de rijlessen, je bent nog jong jij gaat nog wel (een heel stuk) harder rijden. De andere man reed ook tijdens de rijlessen al erg rustig en die zou na het behalen alleen maar rustiger zijn gaan rijden. Ik zou mijn "fout" dus wel na het rijbewijs herstellen en hij zou "verslechteren".SmurfLink schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:19:
[...]
Een deel is denk ik toch het zelfvertrouwen, maar een groot deel is ook wel echt willekeur van je examinator.Te zacht rijden gaat in ieder geval niet helpen.
Awesome
Meeltje naar de BMW-dealer, jap eentje op voorraad. BMW service voor BMW prijzen, dat wel
Maar om even het echte nieuws van fake nieuws te onderscheiden, hij vertelde me dat een druppellader eigenlijk helemaal niet goed was (bouwde geen weerstand op
Maximaal 2 weken was zijn advies, terwijl ik al jaren een druppellader gebruik.
En dat me verteld is dat een druppelladers het effect van accu gebruiken nabootsen (de-/-chargen) wat de kwaliteit van de accu kan verlengen.
Fake news? Real news?
Techneuten hier die me kunnen enlighten?
Edit: aanpassing van taalfouten, gerelateerd aan het vroege moment van de dag. Niet helemaal gelukt...
[ Voor 7% gewijzigd door Least Inkling op 16-04-2018 09:06 ]
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Misschien een halve waarheid. Ik kan me voorstellen dat met een accu met dopjes je geregeld de hoogte van je accuzuur moet controleren en bijhouden.Least Inkling schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:59:
Mooi weer was het om te rijden dit weekend! Dus niet...accu dood. Shit en ik "moet" woensdag naar de Eifel.
Meeltje naar de BMW-dealer, jap eentje op voorraad. BMW service voor BMW prijzen, dat wel![]()
Maar om even het echte nieuws van fake nieuws te onderscheiden, hij vertelde me dat een druppellader eigenlijk helemaal niet goed was (bouwde geen weerstand op, dit was het moment dat ik afhaakte
)
En dat me verteld is dat een druppelladers het effect van accu gebruiken nabootsen (de-/-chargen) wat de kwaliteit van de accu kan verlengen.
Fake news? Real news?
Edit: aanpassing van taalfouten, gerelateerd aan het vroege moment van de dag. Niet helemaal gelukt...
Dat is NVT bij gel of onderhoudsvrije accu's en daarop kan je een druppellader (mits je geen fancy BMW canbus achtige systemen hebt) prima maanden aangesloten laten staan.
Wel een echte druppellader nemen en geen knakending.
Tis een gel-accu en een Optimate 4 met canbus aansluiting specifiek voor de BMW (uiteraard...)
Vond het een wonderbaarlijke opmerking van deze monteur motor technicus.
Ik gebruik al 15 jaar een Optimate, de eerste jaren voor m'n motor die buiten onder een hoes gestald stond. Nooit enig probleem gehad
- mooi afgewerkt, high quality
- geluid is wel lekker, stiller en dieper dan de mijne
- mooi dashboard, beetje zoeken in het begin
- koppeling pakt snel op
- remmen ok
- goeie zitpositie
- verrassend goeie windverdeling op het lichaam
- vrij licht fietsje al bij al
Maar....
Tegenover de s1000r veel te braaf, zelfs in sport verrast hij eigenlijk niet. Na 10 min had ik het gevoel dat ik deze motor al 3 jaar in bezit had. Leuk zou je denken, en de meeste zullen dit ook als positief ervaren, maar ik heb liever een "uitdaging" (wat misschien wat overdreven is uitgedrukt), maar geen "saaie" motor (wat mss voor de speed ook weer wat overdreven is uitgedrukt). Maar het is allemaal zo voorspelbaar, met voor mij dan, weinig karakter.
De s1000r is zeker zo wendbaar, al niet wendbaarder.
Zadel is zeer leuk, breed en comfortabeler dan s1000r , maar als je er wil gaan naast hangen te breed. Dan zit het in de weg.
De remmen zijn dezelfde als de s1000r maar het aangrijpingspunt is veel later en bijten veel minder.
Korte review
Conclusie:
Spijtig mss dat ik de s1000r zo goed vind, anders had deze zeker in de garage mogen staan, moest ik een mooie speelse betrouwbare Ardennenmotor zoeken!

[ Voor 6% gewijzigd door kazzzdafke op 16-04-2018 09:27 ]
Never ever financial advice...
Gisteren de eerste keer er even mee gereden, en stond in de straat hier al dwars terwijl ik al voorzichtig met de nieuwe bandjes deed
Nu echter nog een schakelaar in mijn hoofd omzetten om de bandjes geheel te gebruiken, ga nog te stijfjes door de bocht. Vooral omdat het totaalbedrag in je hoofd zit en ik nog te bang ben om het te crashen
Plaatjes bij het praatje:

Is het geen plaatje
Moet eerlijk zeggen dat deze motor een stuk zwaarder is dan ik had verwacht, maar voor een 23 jaar oud beestje rijdt het nog prima!
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Jamaar als je een grotere tank hebt kan je net wat meer dan alleen even naar het tankstationAccident schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:48:
[...]
pff doet die hetvan mij nou beter met 1 op 16?
Welkom! Mooi glimmend gewassenFurbz4300 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:29:
Een paar weken geleden melde ik mij op dit forum. Nu mag ik eindelijk het blije nieuws verspreiden. Dames en heren, hierbij presenteer ik jullie mijn eerste motor!
[afbeelding]
Is het geen plaatje
Moet eerlijk zeggen dat deze motor een stuk zwaarder is dan ik had verwacht, maar voor een 23 jaar oud beestje rijdt het nog prima!
[ Voor 50% gewijzigd door Vrijdag op 16-04-2018 09:32 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Proficiat
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Heeeeeel 90's. Ik denk dat ik hem na de zomer ook maar even laat restylen naar iets wat meer van deze tijd is. Voorlopig vind ik het nog wel ok, om een blauwe 90's blur te zijn.
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Bij een enduro heb je veel kettinggeleiders, je ziet dat de ketting na de geleider wat omlaag hangt. Omdat er veel veerweg is, is de spanning van de ketting ook veel lager dan bij een wegmotor. Spanning is het minimale wat KTM aangeeftlolgast schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:32:
@Thoit Ben ik nou gek of loopt die ketting heel raar aan de onderkant
Edit: @Furbz4300 Proficiat met de aanschaf
Dat ziet er ook niet verkeerd uit. Thanks!Khayma schreef op maandag 16 april 2018 @ 02:59:
[...]
Dan ben je beter af bij Hansa Texaco aan de Anthony Fokkerweg. Die hebben een gebouw naast hun benzinepomp waar je met muntjes de hogedruk reiniger enz kan gebruiken:
[afbeelding]
Bijzonder profiel in de achterband. Wat zijn het?Thoit schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:27:
Vorige week mijn supermoto wielen ontvangen en de KTM omgebouwd naar supermoto. Helaas had ik een pakking die lekte in de hoofdremcilinder, wat heel erg netjes was opgelost door Motomaster.
Gisteren de eerste keer er even mee gereden, en stond in de straat hier al dwars terwijl ik al voorzichtig met de nieuwe bandjes deedGelukkig ben ik van deze motor wel gewend dat die alle kanten uitgaat, dus was geen schrik moment.
Nu echter nog een schakelaar in mijn hoofd omzetten om de bandjes geheel te gebruiken, ga nog te stijfjes door de bocht. Vooral omdat het totaalbedrag in je hoofd zit en ik nog te bang ben om het te crashen![]()
Plaatjes bij het praatje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 58% gewijzigd door Sveninho op 16-04-2018 09:47 ]
Neeeeee, lekker houden zo! Hoort bij die fiets!Furbz4300 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:36:
[...]
Heeeeeel 90's. Ik denk dat ik hem na de zomer ook maar even laat restylen naar iets wat meer van deze tijd is. Voorlopig vind ik het nog wel ok, om een blauwe 90's blur te zijn.
Net zoals deze fiets:

Beste biker film. Ooit
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Banden?Sveninho schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:41:
[...]
Dat ziet er ook niet verkeerd uit. Thanks!
[...]
Bijzonder profiel in de achterband. Wat zijn het?
En dan ook nog als motorrijder...
* Least Inkling gaat stilletjes in een hoekje zitten huilen
Really? Vandaar die mythische tekensThoit schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:53:
[...]
Banden?Nee het zijn slicks die zijn opgesneden door Goldspeed om een DOT-code te krijgen zodat ze legaal zijn voor de openbare weg.
Least Inkling schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:56:
Nooit geweten dat ie in een film speelde, en dat had ik graag zo willen houden @Vrijdag
En dan ook nog als motorrijder...
* Least Inkling gaat stilletjes in een hoekje zitten huilen

Eindbaas
En dat paard schikt zich rot...niet van de motor maar van hem...dierenbeul
Hahahaaha good god, ik weet nu zeker dat ik hem een kleine makeover ga geven. De vergelijking met Vanilla Ice heeft me over de streep getrokken
Is een Tuono dan niet meer wat voor je? Volgens mij zijn die minder voorspellend en je hebt italiaans karakterkazzzdafke schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:24:
Ik ben hem dus eens gaan testen, die speed RS
- mooi afgewerkt, high quality
- geluid is wel lekker, stiller en dieper dan de mijne
- mooi dashboard, beetje zoeken in het begin
- koppeling pakt snel op
- remmen ok
- goeie zitpositie
- verrassend goeie windverdeling op het lichaam
- vrij licht fietsje al bij al
Maar....
Tegenover de s1000r veel te braaf, zelfs in sport verrast hij eigenlijk niet. Na 10 min had ik het gevoel dat ik deze motor al 3 jaar in bezit had. Leuk zou je denken, en de meeste zullen dit ook als positief ervaren, maar ik heb liever een "uitdaging" (wat misschien wat overdreven is uitgedrukt), maar geen "saaie" motor (wat mss voor de speed ook weer wat overdreven is uitgedrukt). Maar het is allemaal zo voorspelbaar, met voor mij dan, weinig karakter.
De s1000r is zeker zo wendbaar, al niet wendbaarder.
Zadel is zeer leuk, breed en comfortabeler dan s1000r , maar als je er wil gaan naast hangen te breed. Dan zit het in de weg.
De remmen zijn dezelfde als de s1000r maar het aangrijpingspunt is veel later en bijten veel minder.
Korte review
Conclusie:
Spijtig mss dat ik de s1000r zo goed vind, anders had deze zeker in de garage mogen staan, moest ik een mooie speelse betrouwbare Ardennenmotor zoeken!
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas redelijk wat betrouwbaarheidsissuesThoit schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:08:
[...]
Is een Tuono dan niet meer wat voor je? Volgens mij zijn die minder voorspellend en je hebt italiaans karakter
Aantal kennissen die der eentje hebben...
Dan blijft er volgens mij alleen nog maar een SuperDuke over. Al vind ik het oude model mooier dan het nieuwe. Maar je hebt naar mijn mening al dé Hypernaked, dus waarom dan iets anders pakken?kazzzdafke schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:18:
[...]
Helaas redelijk wat betrouwbaarheidsissues
Aantal kennissen die der eentje hebben...
Tom Cruise reed in Top Gun ook op een karakteristieke motor, de GPZ900r:Furbz4300 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:08:
@Vrijdag
Hahahaaha good god, ik weet nu zeker dat ik hem een kleine makeover ga geven. De vergelijking met Vanilla Ice heeft me over de streep getrokken

Zonde geld, lekker geld in je zak houden en km maken en rijden. Centjes gebruiken voor een opvolgerFurbz4300 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:36:
[...]
Verwijderd
Ik heb een sleutelcursus bij Pols motoren gevolgd en die hadden een soortgelijk verhaal. Het permanent aan de druppellader hangen in de lange wintermaanden was volgens hun ook funest voor de accu. Zelf hang ik overigens nooit mijn motor aan de druppellader en deze start gewoon na elke winterstop.Least Inkling schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:59:
Mooi weer was het om te rijden dit weekend! Dus niet...accu dood. Shit en ik "moet" woensdag naar de Eifel.
Meeltje naar de BMW-dealer, jap eentje op voorraad. BMW service voor BMW prijzen, dat wel![]()
Maar om even het echte nieuws van fake nieuws te onderscheiden, hij vertelde me dat een druppellader eigenlijk helemaal niet goed was (bouwde geen weerstand op, dit was het moment dat ik afhaakte
)
Fake news? Real news?
Als ik weet dat ik de motor een tijdje zal laten staan haal ik in elk geval de accupolen los.
[ Voor 104% gewijzigd door _eLMo_ op 16-04-2018 14:22 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
http://ruggedroads.co.uk/...7ec5/Products/B-KCRLTR600
Het hoeft geen echte dakar crosser te worden, want dat zou zoveel technische aanpassingen vergen dat ik beter met een andere motor begin als basis, maar voor het reguliere Benelux offroad gebruik is de Alp prima, en dan vind ik zo'n look toch wel heel erg vet.
Had ik een paar pagina's geleden al eens uitgelegd, maar het gaat snel hierThoit schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:20:
[...]
Dan blijft er volgens mij alleen nog maar een SuperDuke over. Al vind ik het oude model mooier dan het nieuwe. Maar je hebt naar mijn mening al dé Hypernaked, dus waarom dan iets anders pakken?
2 cyl is niet echt iets voor mij, veel te zenuwachtig. En de SD doet mij pijn in de liesstreek (zadel).
Verder ben ik zeker dat ik de bijna perfecte moto voor me heb, maar ik ben zelfstandige en ik schrijf deze af op 3 jaar. Dus daarna zoek ik weer wat anders
[ Voor 99% gewijzigd door _eLMo_ op 16-04-2018 14:22 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Alle benodigde technische aanpassingen zijn al gemaakt en getest (_eLMo_ schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:01:
[...]
Wat voor een offroad rijd je? Als je gewoon wat standaard semi-verharde paden rijd, dan heb je zoiets niet nodig (sowieso voornamelijk cosmetisch). Ik zou dan eerder eens nadenken over betere gear zoals helm/bril, schoenen, stuurverhoging/ander stuur, valbeugels etcetera.
- verhoogd stuur
- verlaagde en verbrede steps
- plaatstalen bodemplaat
- progressieve veer achter (voor heeft geen zin)
- valbeugels voor en achter (kofferrek
- volledige handkappen
- offroad helm met losse bril
Het gaat mij inderdaad alleen om het cosmetische aspect. Een klassieke alp is leuk, maar ik bewaar de fairing dan liever intact (nu hij dat nog is) voor een latere restauratie om hem voor nu een modernere look te geven.
Verwijderd
https://www.datona.nl/motormover-voor-middenbok.html
https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/018133
https://www.louis.nl/arti...-manoeuvreerhulp/10003235
Kun je dan niet beter gewoon 2 paddocks halen die je kunt verrijden? Zon middenbok ding ziet er behoorlijk onstabiel uit..Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:14:
Hebben hier mensen positieve of negatieve ervaringen met motormovers voor motoren met een middenbok? Ik heb het dan over deze motormovers:
https://www.datona.nl/motormover-voor-middenbok.html
https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/018133
https://www.louis.nl/arti...-manoeuvreerhulp/10003235
Verwijderd
Zijn heel stabiel hoor, lees de commentaren op datona maar eensSecsytime schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:20:
[...]
Kun je dan niet beter gewoon 2 paddocks halen die je kunt verrijden? Zon middenbok ding ziet er behoorlijk onstabiel uit..
Een tuinhuisje met stoeptegels wordt een uitdaging denk ik.
Waarom niet deze? Catalonagrau staat m erg goed!kazzzdafke schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:57:
[...]
Had ik een paar pagina's geleden al eens uitgelegd, maar het gaat snel hier
2 cyl is niet echt iets voor mij, veel te zenuwachtig. En de SD doet mij pijn in de liesstreek (zadel).
Verder ben ik zeker dat ik de bijna perfecte moto voor me heb, maar ik ben zelfstandige en ik schrijf deze af op 3 jaar. Dus daarna zoek ik weer wat anders
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Wordt wel je alp 2x zoveel waardHTT-Thalan schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:56:
Even niet kijkende naar de prijs, want er zijn meerdere manieren om aan zoiets te komen, maar wat vinden we hiervan?
http://ruggedroads.co.uk/...7ec5/Products/B-KCRLTR600
Het hoeft geen echte dakar crosser te worden, want dat zou zoveel technische aanpassingen vergen dat ik beter met een andere motor begin als basis, maar voor het reguliere Benelux offroad gebruik is de Alp prima, en dan vind ik zo'n look toch wel heel erg vet.
Ik zit regelmatig op die site, en ze hebben leuk spul!
Het is wel vanilla ice hesugarlee89 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:11:
[...]
Wow ik heb echt onder een steen geleefd begin jaren 90. Dacht altijd dat een neger was.
I have stability. The ability to stab.
sugarlee89 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:11:
[...]
Wow ik heb echt onder een steen geleefd begin jaren 90. Dacht altijd dat een neger was.
* McKaamos begint luidkeels The Offspring mee te bléhren.
"But they didn't have Ice Cube, so he bought Vanilla Ice!"
Wel, ik ben nu in gesprek met iemand die de fairing vóór (dus vervanging van de neus en delen zijkant tank) inclusief voorspatbord en dubbele voorlamp voor 200 pond wil leveren. Dan mis ik alleen de zijpanelen onder het zadel, maar die kan ik 2ehands sourcen en dan zelf schuren/spuiten. Ik heb nog een tank liggen die wellicht gered en opgeofferd kan worden om over te spuiten. Dan ben ik in principe klaar.kneusteun schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:23:
[...]
Wordt wel je alp 2x zoveel waard![]()
Ik zit regelmatig op die site, en ze hebben leuk spul!
Je gaat niet voor een AT tank (van een RD04 vermoed ik)? Die modificatie is ook mogelijk en krijg je meer range.HTT-Thalan schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:40:
[...]
Wel, ik ben nu in gesprek met iemand die de fairing vóór (dus vervanging van de neus en delen zijkant tank) inclusief voorspatbord en dubbele voorlamp voor 200 pond wil leveren. Dan mis ik alleen de zijpanelen onder het zadel, maar die kan ik 2ehands sourcen en dan zelf schuren/spuiten. Ik heb nog een tank liggen die wellicht gered en opgeofferd kan worden om over te spuiten. Dan ben ik in principe klaar.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Klopt, maar voegt ook gewicht en complexiteit toe, nog los van de prijs (die dingen zijn dúúr!). Ik vind de eenvoud van de alp ook wel fijn. Wellicht dat ik, zodra ik mijn kampeerbepakking heb ingekrompen tot alleen mijn dry-bag, het kofferrek er ook wel af haal tesamen met zo'n huzar uitlaat om nog wat gewicht te besparen.Grubeater schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:48:
[...]
Je gaat niet voor een AT tank (van een RD04 vermoed ik)? Die modificatie is ook mogelijk en krijg je meer range.
Ik heb de onderhandelingen voor de fairing set compleet, maar de head unit past er niet in. Ik heb Pedro Mota een berichtje gestuurd om te vragen hoe hij dat opgelost heeft. Ik kies uiteraard wel een mooiere kleurstelling dan hij
[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-04-2018 14:21 ]
Heel erg vet. Ben nieuwe grenzen over gegaan, heb mijn techniek verfijnd en ben, bonus, niet op mijn plaat gegaanLeast Inkling schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:59:
@HTT-Thalan hoe was het weekend bevallen? Filmpje moet ik nog bekijken
Mooi man, je bent nooit te jong/oud/ervaren om iets te leren. Als je zelf kunt bepalen dat je er op vooruit gegaan bent, chapeau!
Ga woensdag een bochtenstage doen in de Eifel, heb er veel zin. Met instructeur in je oor dingen aan- en afleren.
Had alleen een leerdoel op nat wegdek. Die ga ik wss niet halen. Wordt gietertje meenemen, want het wordt 25 graden.
Life is hell...
Nou, in het begin van de rit vroeg ik de voorrijders nog of het iets rustiger kon omdat ik niet bij kon benen. Aan het eind van de ochtend ging ik er met een stofwolk langsLeast Inkling schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:06:
Niet op je plaat gaan is altijd prettig![]()
Mooi man, je bent nooit te jong/oud/ervaren om iets te leren. Als je zelf kunt bepalen dat je er op vooruit gegaan bent, chapeau!
Ga woensdag een bochtenstage doen in de Eifel, heb er veel zin. Met instructeur in je oor dingen aan- en afleren.
Had alleen een leerdoel op nat wegdek. Die ga ik wss niet halen. Wordt gietertje meenemen, want het wordt 25 graden.
Life is hell...
Bochten in de Eifel is leuk! Hopelijk zit behalve het weer ook het verkeer een beetje mee.
Wordt fun, no doubt
Zeer stabiel en perfect om je motor in de garage of schuur te manoevreren. Werkt prima met m'n Boxer van 230+ kg. Wel een strakke gladde vloer nodig, op stenen of tegels zou ik het niet gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:29:
[...]
Zijn heel stabiel hoor, lees de commentaren op datona maar eens
Vooral dat is al belangrijk, trappen en niet knijpenHTT-Thalan schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:15:
[...]
Nou, in het begin van de rit vroeg ik de voorrijders nog of het iets rustiger kon omdat ik niet bij kon benen. Aan het eind van de ochtend ging ik er met een stofwolk langsik moest even die knop omzetten. Weten hoe het moet is één, het ook echt doen soms een heel ander verhaal, zeker als je gas moet geven waar je eigenlijk op de rem wil trappen.
Bochten in de Eifel is leuk! Hopelijk zit behalve het weer ook het verkeer een beetje mee.
Maar inderdaad hoe meer gas hoe makkelijker het wordt, je kan dan rustig sturen wat je wil die brommer gaat wel rechtdoor.
Waarmee doe je dit? Quanta costa?Least Inkling schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:18:
Instructeur gaat letten op hoe je techniek is in bochten, op basis daarvan gaat ie de routes bepalen, dus niet vantevoren. Voordeel van binnendoor rijden is, dat het autovolk meestal de doorgaande routes pakt.
Wordt fun, no doubt
In het zand spelen is inderdaad een knop omzetten, echter vind ik die nog altijd veel makkelijker om te zetten dan op het asfalt.
Naja als je echt over mul zand hebt en een motorfiets uit de categorie 200+ dan is dat best wel een flinke stap.Thoit schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:01:
[...]
Waarmee doe je dit? Quanta costa?
In het zand spelen is inderdaad een knop omzetten, echter vind ik die nog altijd veel makkelijker om te zetten dan op het asfalt.
Op een 450 crosser is het allemaal niet zo boeiend natuurlijk.
Dat zelfde gaat op asfalt natuurlijk ook op sv650 vs hayabusa ofzo
Is met de eigen fiets en on road. ik doe het via http://moveonmotortrainingen.nl/eifeltraining/Thoit schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:01:
[...]
Waarmee doe je dit? Quanta costa?
Is inclusief 3 2 dagen half pension 299,-
Heb de eigenaar een aantal jaar kunnen volgen op een ander forum (ja foei
Kwam er toevallig achter dat je op je 21e al voor A kan gaan, echter wel met een code. Net zo handig, hoef je niet opnieuw examen te doen.
Once again open up your bag of tricks!
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat een alp behoorlijk hard tegen de grond kan gaankneusteun schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:03:
[...]
Naja als je echt over mul zand hebt en een motorfiets uit de categorie 200+ dan is dat best wel een flinke stap.
Op een 450 crosser is het allemaal niet zo boeiend natuurlijk.
Dat zelfde gaat op asfalt natuurlijk ook op sv650 vs hayabusa ofzo
Dit al eens geprobeerd? : https://support.google.com/youtube/answer/1722171HTT-Thalan schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:32:
Ik zie dat Youtube de best goede kwaliteit van mijn video toch weer reduceert tot een pixelbrij.
Word ik zo ziek van, waarom krijg ik niet gewoon de resolutie die ik upload te zien?
Yup, ook speciaal profiel voor aangemaakt binnen Powerdirector met die settings, maar het helpt geen zier. Het outputbestand is prima, maar na de upload (en ook na alle processing) blijft er gewoon geen ruk van over.SlideR NL schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:35:
[...]
Dit al eens geprobeerd? : https://support.google.com/youtube/answer/1722171
vimeo icm adobe is perfect, volgens mij met youtube gaat dat ook wel redelijk goed met de renderprofielen.HTT-Thalan schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:54:
[...]
Yup, ook speciaal profiel voor aangemaakt binnen Powerdirector met die settings, maar het helpt geen zier. Het outputbestand is prima, maar na de upload (en ook na alle processing) blijft er gewoon geen ruk van over.
Scheelt al dat ik geluukig altijd tkc80's heb gehad.HTT-Thalan schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:32:
[...]
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat een alp behoorlijk hard tegen de grond kan gaan. En omdat je ook niet de vermogen / gewicht ratio van een CRF'je hebt (en vaak ook geen echte noppen) komt het alleen nog op je techniek aan, elke fout word afgestraft.
En ja met de ktm 450 exc of de AT dan merk ik wel hoe ik wel wat aanpas in rijden.
Gelukkig de AT nooit plat gehad, de ktm wel een keer in backflip gegooid en 50% van de kappen naar de kolere
Grootste probleem is vastzitten met een grote fiets.... damn wat een werk om dat eruit te trekken
Nu je het noemt trouwens, de banden. Iemand van de club op deze rit had Michelen Sirac banden, welke mij door een vertegenwoordiger van Michelin werden aangeraden als een uitstekende opvolger van mijn huidige Dunlop Trailmax band (hij kwam bij onze garage op bezoek toen mijn Alp daar op de brug stond).kneusteun schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:55:
[...]
Scheelt al dat ik geluukig altijd tkc80's heb gehad.
En ja met de ktm 450 exc of de AT dan merk ik wel hoe ik wel wat aanpas in rijden.
Gelukkig de AT nooit plat gehad, de ktm wel een keer in backflip gegooid en 50% van de kappen naar de kolere![]()
Grootste probleem is vastzitten met een grote fiets.... damn wat een werk om dat eruit te trekkentoen twee crossers ervoor gebonden om mijn tenere eruit te trekken
Nou, echt niet
Alles met zulk profiel is gewoon een wegband.HTT-Thalan schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:50:
[...]
Nu je het noemt trouwens, de banden. Iemand van de club op deze rit had Michelen Sirac banden, welke mij door een vertegenwoordiger van Michelin werden aangeraden als een uitstekende opvolger van mijn huidige Dunlop Trailmax band (hij kwam bij onze garage op bezoek toen mijn Alp daar op de brug stond).
Nou, echt nietdie dingen liepen vol en wég was de grip, zijn voorband was één grote slick geworden en hij gleed zo de sloot in. Mijn dunlopjes hielden het een stuk beter uit, geen enkel probleem met grip gehad.
Die scouts k60's lossen ook echt slecht.
Mijn dealer heeft nu deze op voorraad:kneusteun schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:08:
[...]
Alles met zulk profiel is gewoon een wegband.
Die scouts k60's lossen ook echt slecht.
. Niet te duur en lijken het goed te doen
zijn dat die wilds? keek ik ook naar, maar ook wisselende verhalen.HTT-Thalan schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:24:
[...]
Mijn dealer heeft nu deze op voorraad:
[afbeelding].
Niet te duur en lijken het goed te doen. Tijd zal leren hoe lang ik er mee doe.
Uiteindelijk als je echt veel wil afwisselen zand en asfalt is er maar 1 band voor adv en dat is de tkc80.
Slijt als een malle, kost niet veel en heeft overal grip.
Explorer. En de reviews die ik gelezen heb zijn wel positief:kneusteun schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:43:
[...]
zijn dat die wilds? keek ik ook naar, maar ook wisselende verhalen.
Uiteindelijk als je echt veel wil afwisselen zand en asfalt is er maar 1 band voor adv en dat is de tkc80.
Slijt als een malle, kost niet veel en heeft overal grip.
https://www.revzilla.com/...explorer-dual-sport-tires
Inderdaad, nu je het zegtGrubeater schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:02:
@HTT-Thalan Lijkt verdacht veel op die Michelin Anakee Wild die @kneusteun dacht te herkennen.
Eum.... ik rij met een S1000Rnoes schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:10:
[...]
Waarom niet deze? Catalonagrau staat m erg goed!
Heb je al eens op een 1290R gereden ? Las dat je geen fan van een v-twin was, maar vraag mij af of je die fiets al eens geprobeerd had.
Yep, staat hier ook iets hoger. Ik krijg daar pijn aan de lies op dat zadel + ligt me echt niet..PilatuS schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:00:
[...]
Heb je al eens op een 1290R gereden ? Las dat je geen fan van een v-twin was, maar vraag mij af of je die fiets al eens geprobeerd had.
Voor even, maar niet voor mijn bike te zijn.
Even voor de duidelijkheid, de beelden komen dus van een sub-50 euro camera af
Zonder verdere disclaimers: wat beelden van het kampeerweekend.
[ Voor 8% gewijzigd door Racer89 op 16-04-2018 20:14 ]
Check of de zuigers niet vast zitten. Had het zelf vorig jaar ook bij de laatste meters. Bleek toen dat aan beide kanten 1 of 2 van de 4 zuigers iets vast zaten. Heb de boel toen schoongemaakt en het geluid was toen ook weg.Racer89 schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:13:
Kun je eigenlijk iets doen aan piepende remmen? Heb hier redelijk wat last van met de achter rem. Blokjes e.d. zijn nog goed. Is alleen als ik rem.
Contactoppervlakken van de blokjes met de klauw invetten met een hoge-temperatuur-bestendige vet-soort.Racer89 schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:13:
Kun je eigenlijk iets doen aan piepende remmen? Heb hier redelijk wat last van met de achter rem. Blokjes e.d. zijn nog goed. Is alleen als ik rem.
Denk aan kopervet (1500 graden bestendig) of keramisch vet (ommenabij 1000 graden).
Helpt dat niet, dan zijn meestal gewoon de remblokjes van een materuaal gemaakt wat inherent gevoelig is voor het produceren van een piepgeluid, en is het een kwestie van duurdere/betere remblokken.
En dit idd.PilatuS schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:15:
[...]
Check of de zuigers niet vast zitten. Had het zelf vorig jaar ook bij de laatste meters. Bleek toen dat aan beide kanten 1 of 2 van de 4 zuigers iets vast zaten. Heb de boel toen schoongemaakt en het geluid was toen ook weg.
Ik was er vanuit gegaan dat de boel verder goed gangbaar is, maar worth checking out als dat mogelijk niet het geval is.
[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 16-04-2018 20:17 ]
Bovengenoemde tips of even de randjes een vijl langshalen van de blokken.Racer89 schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:13:
Ikzelf heb voor en achter gesinterde blokken, dusja, genieten.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het is best raar. Soms heeft hij dat geluid en soms niet.
De zuiger hoeft ook niet compleet vast te zitten hoor. Mijn schijven liepen ook niet aan toen ik er last van had.Racer89 schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:28:
Bedankt voor de tips ga morgen direct even alles nakijken. Zuiger blijft volgens mij niet hangen. Aangezien hij ook niet aanloopt als ik stil sta. En ongeveer een half jaar geleden nog nieuwe dot4 er in gedaan.
Het is best raar. Soms heeft hij dat geluid en soms niet.
Heb ik 2 jaar terug ook gedaan ergens, maar ik kan me toch niet meer herinneren hoe die "school" heet..Least Inkling schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:07:
[...]
Is met de eigen fiets en on road. ik doe het via http://moveonmotortrainingen.nl/eifeltraining/
Is inclusief 3 2 dagen half pension 299,-
Heb de eigenaar een aantal jaar kunnen volgen op een ander forum (ja foei). Hij wordt zeer gewaardeerd als een eerlijke, humorvolle Zeeuw.
Instructeurs waren bijna allemaal motor agenten die ook les gaven op de politie trainingen, erg hoog BMW RT/GT gehalte zeg maar.
Was een 1dags cursus, verzamelen ergens langs te A2 bij Weert, door naar de Eifel, daar onder verdelen in groepjes van 6 a 7 rijders.
Ik was met mijn Vespa, de enige motorscooter rijder en kreeg ik zoals zo vaak weer de spreekwoordelijke aaien over mijn bol
Voorop rijden ging met een oortje in, 2de was de instructeur die aanwijzingen gaf, de rest volgt.
Zelfs met mijn 22pk was het goed bij te houden
Ik ging als laatste voorop, en na 3 bochten een hard gelach in mijn oortje: "okay je hebt de rest al los gereden..goed bezig, ga maar ff door ze vinden ons wel terug bij de volgende afslag"
Op wat veiligheids dingen heb ik wel bij geleerd die dag, denk dat mijn voordeel was dat ik het merendeel van de 30.000km die ik op de Vespa heb gereden in het zuiden van Europa meestal door de bergen heb gereden.
Was wel een flinke dag trouwens, vroeg verzamelen en begin van de avond weer thuis met ruim 400km op de klok er bij.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Daarom, gewoon weer een zelfde. Nieuw kleurtje, alle opties aanvinken, gaaaaan
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Pinkster vakantie = motor vakantie.
Rondje om de Gorges du Verdon.
8 dagen sturen, 2650 km totaal, camping gear achterop.
1ste dag een paar uurtjes snelweg om te beginnen de rest alleen maar D en N wegen.
Erg veel zin in...
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Klinkt gaaf! Ben van plan volgend jaar ook een motor kampeervakantie te plannen. Wat neem je zoal mee op de motor en wat laat je juist thuis? Zal voor mij even wennen worden om niet alles achter in de auto te kunnen gooien qua inpak-planning.Bommes schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:36:
Zo routes klaar.
Pinkster vakantie = motor vakantie.
Rondje om de Gorges du Verdon.
8 dagen sturen, 2650 km totaal, camping gear achterop.
1ste dag een paar uurtjes snelweg om te beginnen de rest alleen maar D en N wegen.
Erg veel zin in...
Een broek van vijf tientjes is de moeite niet om weg te brengen, volgend jaar koop ik wel een nieuwe.
Nou, dan kan je leg day wel skippen haha.Grubeater schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:33:
De naad van mijn motorbroek was ter hoogte van mijn kuiten aan beide kanten los gegaan. Even met naald en draad gerepareerd.
Een broek van vijf tientjes is de moeite niet om weg te brengen, volgend jaar koop ik wel een nieuwe.
2014 model ...aveenhuysen schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:58:
Hier iemand in het bezit van een Honda CB650F ´17 of ´18 en wat is je ervaring en wat was je vorige motorfiets? Alvast bedankt.
Vanwege de betere zithouding tov een 2017 model.
Ervaring, prima motor, maar ben honda minded. Voor mij was de hornet iets te giftig, op de hogere toerentallen. Opa is al 40, dus schakellui rijden heeft ook wel iets. Deze kan beiden. Rustig waar je het wil, altijd wel trekkracht, en als je sportief wil, dan begint het bij 7k rpm leuk te worden, en dat schopt nog even na tot in de begrenzer.
De zottigheid van de eindspurt van de hornet heeft hij niet. Soms wel jammer, maar dat gebruikte ik ook niet zo vaak. De cb650f heeft het koppel al op 8k, ipv 10k van de hornet. De 650 heeft ook wat minder vermogen, maar eerlijk mis ik dat niet. Rijgddrag is veel prettiger, en acceleratie is erg linear, en voorspelbaar.
Neutral rijgedrag. Richt zich niet op bij remmen in bocht. Blijft op gemikte koers, zowel bij remmen als bij flink gas gevenin de bocht.
Erg zuinig, zeer vlotte ritjes eindig ik met 1 op 18,2. De 749s doet dan 1 op 14 of minder.
Nadelen?
Soms wat "saai" maar dan 2 versnellingen terug, gas erop, probleem opgelost.
Door het soepele blok zoek ik vaak de 7e versnelling..gear indicator, proBleem opgelost.
Door dit injectie blok, beetje "aan uit reactie" bij zeer weinig gas. Bij bv wegrijden, maar ook rotonde in hogere versnelling. Op te lossen door minimale freeplay van het gas af te stellen. Dan wen je er wel aan in een halve dag. Desnoods beetje koppelin erbij...
Koppelingshandle is niet afstelbaar. Aangrijppunt ligt vrij ver en kort boven in. Wel goed doseerbaar though! Dus even een afstelbare kopen, als je geen king kong klauwen hebt...
Leuk speelgoed
Gewoon test rijden.... Dit is slechts mijn prsoonlijke mening
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Nooit eerder iets geüpload? YouTube rendert eerst in 240p, 360p etc totdat een tijd later HD te bekijken isHTT-Thalan schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:04:
Ik zal het maar op Gremlins gooien, maar de beelden zijn nu na 3 uur uploaden en processing min of meer aangekomen zoals verstuurd.
Zijn er mensen die de laptop meenemen op de laptop ? Zoja wat voor rugzak gebruiken jullie
Dit topic is gesloten.
![]()
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht