• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

ff kijken op mn gsm, anders zondag :-)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:26
Vrijdag schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:46:
[...]

Ah kijk, nu sna p ik het (y)

Pics? :9
Je hersenen staan ook uit naarmate het later wordt op vrijdag? :+

• Accident

Accident

's Happen

Chakotay schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:47:
[...]

En wat voor motor rij je? :+
Monster 1200 my '17

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:14

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:47:
[...]

Je hersenen staan ook uit naarmate het later wordt op vrijdag? :+
Hoe later het wordt op vrijdag: :) -> 8) -> :+ -> 8)7 -> :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Accident

Accident

's Happen

Chakotay schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:47:
[...]

En wat voor motor rij je? :+
Deze dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bnqc8UnBiORfBS6MVOjAMIzb/medium.jpg

Heb overigens 2 rode monsters :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qnQ0PQfBEn7OD9yt46pK1T7K/medium.jpg

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zie je, motoren zijn pussy magnets :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Accident

Accident

's Happen

Het is een kater ;)

wel een kastraat dus ja :*)

[ Voor 45% gewijzigd door Accident op 13-04-2018 21:00 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een monster :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Accident schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:00:
Het is een kater ;)

wel een kastraat dus ja :*)
Het gaat om het idee ;)

• Accident

Accident

's Happen

Z'n zus woont hier ook, maar die zit liever onder de motor 8)7

• lolgast
Hahah, dit had zo mooi kunnen zijn. Maar helaas, faal :D

Verwijderd

lolgast schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:16:
Moet je een Ducati 749 kopen. Zonder gein, hoeveel aanspraak ik met dat ding heb bij terrasjes...
Die Racer van me is wat dat betreft ook apart. Helaas klopt het dudes verhaal wel, kan me de laatste keer dat een vrouw me op het ding aansprak niet herinneren. Ding veroorzaakt voornamelijk een hengstenbal :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:03:
[...]

Hahah, dit had zo mooi kunnen zijn. Maar helaas, faal :D
Story of my life ;(

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
O+ O+ O+ O+ O+ O+ voor beiden!

I have stability. The ability to stab.

• Accident

Accident

's Happen

tnx, met beide ook erg blij, alhoewel die pluizige vd week mn pepermolen heeft gesloopt :P

• SmurfLink
  • Niet online
Accident schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:06:
tnx, met beide ook erg blij, alhoewel die pluizige vd week mn pepermolen heeft gesloopt :P
Ik heb 2 kittens van bijna een jaar oud, ik ken je pijn. :p Stelletje terroristen..

• Accident

Accident

's Happen

die van mij zijn nu 2,5j en denken nog kitten te zijn.
zijn net sloopkogels met 5 en 6,5 kg :D

maar goed de vorige werd na een jaar of 12 wat rustiger, er is hoop :+

[ Voor 28% gewijzigd door Accident op 13-04-2018 21:10 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
accident is happen? _O-

• SmurfLink
  • Niet online
Accident schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:09:
die van mij zijn nu 2,5j en denken nog kitten te zijn.
zijn net sloopkogels met 5 en 6,5 kg :D

maar goed de vorige werd na een jaar of 12 wat rustiger, er is hoop :+
Haha, blijven hopen! Ik hoop dat er nog een stukje behang hier heel blijft voor ik dit huis wil gaan verkopen. :p

Gezien ik in een flat woon straks geen mooie plaatjes van mijn motor met katten, helaas. Wel leuk om te zien!

• Accident

Accident

's Happen

• Accident

Accident

's Happen

SmurfLink schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:13:
[...]

Haha, blijven hopen! Ik hoop dat er nog een stukje behang hier heel blijft voor ik dit huis wil gaan verkopen. :p

Gezien ik in een flat woon straks geen mooie plaatjes van mijn motor met katten, helaas. Wel leuk om te zien!
daar doen ze niet aan, ze zijn wat dat betreft goed afgericht :+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:37:
[...]

Bij een Ducati weten ze dat je lekker vaak thuis bent om ze aandacht te geven, want stuk gaat ie :+
Maat van me had een Ducati 750 SS, heeft nu vanavond een (trouwens erg nette) R6 gekocht.

1 van de opmerkingen die hij maakte (hij leek zich te verspreken) was "Weet ik tenminste dat ik een betrouwbare motor heb" :+ :D

Z'n Ducati heeft ook wel wat, maar met de v2 is het nou niet bepaald prettig om rustig te rijden, eigenlijk probert het ding je er gewoon vanaf te gooien. Doe mij dan maar een 4cyl :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:11
Joopieboy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:28:
So true :X

Plus de bekende 'daar begin ik niet aan, want anders rijd ik mijn eigen helemaal dood' :')
Dat was ik, vóór mijn midlife-crisis (op m'n 28ste). O-)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 16:59
aidanl schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:07:
[...]

Probleem voor de verzekeraars is meer dat de technologie die tegenwoordig in voertuigen toegepast steeds complexer en duurder wordt. Zelfs simpelweg een lampje zelf vervangen is met veel nieuwe auto´s al een hele klus. Daarom hebben de verzekeraars dus tegen de oude premies redelijk verlies geleden door hoger uitvallende claims. Neem een Tesla, was hier bij mijn werk er 1 van een trap gereden paar jaar terug. Je ziet aan de foto's geen schade, helaas was deze Tesla total loss omdat het accu pakket bij de achterbak aan de trap aan bonken gereden was. Dat zou met een oude Opel Cadet geen probleem zijn geweest, waarschijnlijk had die ook weer prima omhoog kunnen rijden :P

Maar daarom gaan de premies dus komende jaren waarschijnlijk nog wel wat verder omhoog ter compensatie van de eventuele hogere claims.
Dat snap ik, dat de voertuigen steeds complexer worden en evt. schade ook steeds duurder om te repareren. En ook dat daardoor de premie omhoog kan gaan.
Maar ik kan moeilijk geloven dat verzekeraars het laten gebeuren dat ze al meerdere jaren honderden miljoenen verlies lopen.
Ze passen de premie's gelijk aan voor nieuwe klanten en eerst volgende mogelijkheid voor bestaande klanten, als ze verlies draaien. Of sterker nog, als ze niet zoveel winst hebben als het jaar daarvoor, want dat zien ze al als verlies :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jullie missen het belangrijke punt, de belangrijke prijzen die veel grote schadebedrijven hanteren. De inkoopprijzen en kortingen bereken ze niet door, terwijl dat makkelijk kan zonder het rendement aan te tasten van een gezond bedrijf...

• Accident

Accident

's Happen

Destruction schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 01:26:
[...]

Maat van me had een Ducati 750 SS, heeft nu vanavond een (trouwens erg nette) R6 gekocht.

1 van de opmerkingen die hij maakte (hij leek zich te verspreken) was "Weet ik tenminste dat ik een betrouwbare motor heb" :+ :D

Z'n Ducati heeft ook wel wat, maar met de v2 is het nou niet bepaald prettig om rustig te rijden, eigenlijk probert het ding je er gewoon vanaf te gooien. Doe mij dan maar een 4cyl :)
Moet zeggen dat dat wel meevalt, gewoon alles een versnelling lager, dus rotonde in 1 ipv 2 bijvoorbeeld

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En eventueel bij lagere snelheid de koppeling erbij pakken, valt idd wel mee maar ik snap dat als je van een redelijk tamme 4 cilinder komt het best wel indrukwekkend kan zijn. Hele andere afgifte en reactie. :P

Edit: veel te actief hier, zo maar eens de gixxer aanslingeren :+

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 14-04-2018 11:00 ]

• Accident

Accident

's Happen

Jep, de Duc heeft bij 2700 rpm al ff veel koppel als mn vorige motor (z800) maximaal had :P

edit: zou ook wel willen rijden maar familie bezoek, en mn vrouw gaat op de fiets heen (Zoetermeer ~ Baarn)
en wil niet terug fietsen dus moet met de auto :/

[ Voor 46% gewijzigd door Accident op 14-04-2018 11:29 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Accident gaat ze achterop 8)

• Accident

Accident

's Happen

Daar heb ik geen probleem mee, alleen de fietsendrager staat nog in bestelling :+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11

Destruction

(ex-)Automonteur

@Accident je vrouw met de auto, kan jij met de motor :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Accident

Accident

's Happen

Te laat, ze is al vertrokken op de (trap)fiets :)

• lolgast
Met de motor gaan en zeggen dat je het nog na-riep maar dat ze stug doorfietste })

• Accident

Accident

's Happen

Dat is een optie, is ze wel pas rond middernacht thuis >:)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Destruction schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 01:26:
[...]

Dat valt zelfs met het blok van mijn fiets wel mee. Ik moet minimaal 35km/u rijden om de koppeling los te kunnen laten en ie niet meer bokt. Krappe rotondes zijn dan soms wel wat lastig. Zodra ik boven die 35km/u kom rijd het heerlijk. Liever een goed lopende v-twin dan een slecht lopende 4-in-lijn. Tuurlijk kan een v-twin ook rot rijden, maar dat kan ook met de mapping te maken hebben en dat gedrag kan je ook bij een 4-in-lijn vinden. Dingen als surging bijvoorbeeld waarbij het mengsel constant word aangepast terwijl je met een constante snelheid rijd is enorm irritant. Ik vind zelf een v-twin net zo goed rijden als een 4-in-lijn zolang je maar op een snelheid rijd waar ie niet bokt.

• lolgast
Ik ervaar het toch anders :P Ik vind een hoop van de 749s, maar niet dat hij comfortabel rijdt. Vind het ook leuk om hem gehad te hebben, maar hij gaat weg voor de zomer van 2019 en dan hoef ik er geen meer terug ;)

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:16:
Ik ervaar het toch anders :P Ik vind een hoop van de 749s, maar niet dat hij comfortabel rijdt. Vind het ook leuk om hem gehad te hebben, maar hij gaat weg voor de zomer van 2019 en dan hoef ik er geen meer terug ;)
Niet comfortabel door het blok of hoe je er op zit ?

Ik vind mijn fiets qua zithouding heerlijk rijden, maar het blijft natuurlijk een SS en heeft niet het comfort van een GS :P Qua blok is het op lage snelheden voor mij vrij bagger, maar zodra ik 50 of harder rij vind ik het blok geweldig, helemaal als ie goed warm is. Dit alleen wel na het mappen, daarvoor was het een stuk minder en het mappen is een wereld van verschil geweest. Heb nu vaak tijdens rijden dat ik echt geniet van het blok, dat had ik met de SV niet. Hoewel de SV minder snel ging bokken had dat blok een irritante dip op 6000 toeren en had ie ook last van surging. Vooral dat laatste vind ik heel erg irritant rijden en dat had de RC8 voor het mappen ook.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:42
Mijn allereerste keer met 100 over een bospad :7. Het kostte nog even wat moeite om die knop om te zetten maar toen ging het echt los, wat een enorme kick om zo over modder, zand en grind te vliegen!

• lolgast
@PilatuS Ik bedoel het blok. De zithouding is echt 100% beter dan die van de zx7r die ik hiervoor reed. Heb het blok inmiddels 3 keer laten afstellen en er is prima mee te rijden, maar comfortabel? Nah, niet echt.
Maar, dat wist ik wel een beetje toen ik deze motor kocht. Wil er gewoon een gehad hebben. De volgende wordt weer een ietwat minder emotionele keuze :+

• PilatuS
  • Niet online
Geen idee hoe zo'n blok loopt wat jij hebt. Voor mij is het echt puur op lage snelheden dat ik het niet fijn vind lopen, maar zodra je wat harder rijd vind ik het blok echt geweldig na het mappen. Van de week reed ik op de dijk en was het blok goed warm. Dan verbaas ik mij er over hoe heelijk het loopt en rijd. Ik kan van dit blok meer genieten dan van de SV en heb zelfs liever dik blok dan van de Hornet.

Ook wel grappig trouwens. Een 2018 SuperDuke 1290R heeft 155 achterwiel PK met 125Nm. De mijne heeft 150 achterwiel PK met 125Nm. Niet slecht voor 1145cc tegenover 1301cc :P

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2018 15:36 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:21
Nog 5 weken en dan gaat Bommes een weekje op motor vakantie.
Voor die tijd nog een beurtje aan de Vespa.
Had eigenlijk nog de Malossi cilinderkop en cilinder willen kopen/plaatsen voor die trip maar dat laat de spaarrekening nog even niet toe.
Of ik moet de Fazer snel verkopen.. :?

Daarmee dus meteen ook de knoop doorgehakt, het tripje ga ik op de Vespa doen.
Retourtje naar zuid Frankrijk, binnendoor.
Tot de grens BE/FR wel via de snelweg, rest provinciaal.
Tijd om een route in elkaar te draaien, gear bij elkaar te zoeken en de rest van de voorbereidingen te treffen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Met 7 weken vertraging is mijn nieuwe speeltje eindelijk aangekomen bij de dealer en kan ik hem aanstaaande zaterdag ophalen. Eerste 5 dagen racen in Spanje en dan zaterdag lekker toeren *O*.

Btw, op het voorspatbord lijkt een reflector gemonteerd te zitten. Is dat iets nieuws wat verplicht is? Ken het alleen van Amerikaanse voertuigen die zo'n ding hebben. Weet dat op de achterkant een bepaald overvlakte reflecterend moet zijn maar aan de zijkant heb ik het volgens mij nog nooit gezien?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nJAbmn/IMG_20180414_094339_1.jpg

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

xos schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:19:
Met 7 weken vertraging is mijn nieuwe speeltje eindelijk aangekomen bij de dealer en kan ik hem aanstaaande zaterdag ophalen. Eerste 5 dagen racen in Spanje en dan zaterdag lekker toeren *O*.

Btw, op het voorspatbord lijkt een reflector gemonteerd te zitten. Is dat iets nieuws wat verplicht is? Ken het alleen van Amerikaanse voertuigen die zo'n ding hebben. Weet dat op de achterkant een bepaald overvlakte reflecterend moet zijn maar aan de zijkant heb ik het volgens mij nog nooit gezien?

[afbeelding]
Nice!

Geen idee, sommige nieuwe motoren hebben het wel en sommige niet. Misschien hangt het ook af van het vermogen/CC?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 16:59
Vrijdag schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:31:
[...]

Nice!

Geen idee, sommige nieuwe motoren hebben het wel en sommige niet. Misschien hangt het ook af van het vermogen/CC?
Welke nieuwe motoren hebben het niet? Ik heb heb tot nu toe bij elke nieuwe gezien, of de eigenaar had hem al verwijderd. Maar bij aflevering zitten ze er wel op als het goed is :o
Is dat niet onderdeel van de euro4 norm? Of is dat alleen motorisch?

• xos
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Net opgezocht, schijnbaar onderdeel van de nieuwe regels. Had het nog niet gezien maar iedere nieuwe motor zal het dan wel hebben. Heb nog een carbon voorspatbord die nu op de racer zit. Als ik hem er niet netjes vanaf krijg dan wissel ik ze wel om.

Als het gaat over veiligheid zouden ze misschien eens wat moeten verzinnen om motorrijders bewuster te maken over hun gedrag. Vandaag weer zo'n paljas op een GS1200. 2 baans oprit naar de snelweg die voor het invoegen naar 1 baan gaat en waar dus geritst moet worden. Er wordt gewoon 100kmh gereden op beide rijhelften en van file was geen sprake. Deze pipo vindt het nodig om tussen de 2 rijbanen in te halen alsof het een file was terwijl auto's op het punt staan om te ritsen. Dan kan je wel een fluoriserend helmpje en kleding dragen maar bespaar je de moeite als je toch suicidaal gedrag toont.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tankiej schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:42:
[...]

Welke nieuwe motoren hebben het niet? Ik heb heb tot nu toe bij elke nieuwe gezien, of de eigenaar had hem al verwijderd. Maar bij aflevering zitten ze er wel op als het goed is :o
Is dat niet onderdeel van de euro4 norm? Of is dat alleen motorisch?
Oh dat zou kunnen inderdaad. Dan hebben de eigenaren het er al afgehaald :P Net als die foeilelijke taartschep tegenwoordig.

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-01 08:58

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Vandaag eerste langere tocht met de motor gedaan. Heerlijk, maar moet wel een andere helm, deze is niet zo heel comfortabel merk ik.

Fotonerd

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:57:
[...]

Oh dat zou kunnen inderdaad. Dan hebben de eigenaren het er al afgehaald :P Net als die foeilelijke taartschep tegenwoordig.
Zo'n taartscherp is ook wel een beetje het gevolg van hoe motoren tegenwoordig gemaakt worden. Je ziet steeds meer motoren waarvan de kont vrij kort en klein is. Dan moet je wel zo'n taartschep er op zetten om het spatbord verder dan het achterwiel te laten komen. Doe je dat niet word alles vies als je in de regen rijd.

• Accident

Accident

's Happen

@lolgast en @PilatuS mss omdat de Testreta moderner/anders is maar gaat allemaal best smooth, alles tov mn vorige 4cyl motor een versnelling lager maar geen gek gebok oid

wel er vol aansleuren vanuit lage toeren :-)

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
lolgast schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:35:
@Godoftwente Dan kom je met leren pakken (combipakken dan) waarschijnlijk bij de merken IXS of Dainese uit in maat 96 of 98. Dat zijn lengte maten voor het postuur Italiaanse man. Ik heb werkelijk alle merken gepast, maar alleen die twee zitten goed.
Zelfde postuur als jij, zelfde eetgewoontes ook dus denk ik :+
kneusteun schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:44:
fc-moto in de gaten houden (of motoin) daar komen soms hele goede deals voorbij.
Heb een mooi pakje gevonden, maat 98. kleiner dan maat 98 is blijkbaar al lastig te vinden.
https://www.fc-moto.de/nl/IXS-Crow-2PC
Enigste nadelen die ik gevonden heb zijn de B klasse kunststof beschermingen, en het feit dat er geen reflectoren op zitten.

Overigens toch voor een duur pak gekozen, gezien mijn postuur. Lastig om een goed passend pak te vinden.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben ik vanochtend lekker aan het lesrijden, wil ik invoegen op de snelweg...klapt ineens mijn linker spiegel naar binnen toe door trilling en rijwind. Ik kon dus niet meer (goed) zien wat er achter mij aan kwam op de weg. Geen paniek, gewoon de spiegel weer op z'n plekje duwen, kijken, nog een keer extra over de schouders kijken en gaan.

Bleek dat de moer waarmee de spiegelarm vastgezet wordt niet goed vast te zitten. Gelukkig ben ik geen paniekzaaier dus lekker doorgaan. Zolang het vooruit gaat is er niets aan de hand. In dit geval maar even wat meer de rechter spiegel gebruiken om achterom te kijken.

De andere lesrijder die komende week examen heeft was niet al te veel actie van plan. 70 waar 80 mocht, dat soort dingen. Op zich hou ik wel van vlot rijden, geen gejaag. Ik moest me dus best wel even inhouden om 'm niet in te halen...

[ Voor 0% gewijzigd door sypie op 15-04-2018 08:33 . Reden: Autocorrect gecorrigeerd. ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 12:54
De laatste gaat het niet halen. Het eerste overkomt iedereen wel eens.

Zelfs op mijn CBF moet ik nog eens een schroef iets vaster draaien :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-01 12:46
Ik heb geleerd om altijd +-5km/u harder te rijden dan het is toegestaan, behalve bij flitspalen dan.
Uiteraard de situatie moet het ook toestaan blabla.

Geloof dat de examinator dan inderdaad geen goede afloop zal toekennen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
xos schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:54:
Net opgezocht, schijnbaar onderdeel van de nieuwe regels.
Welke? :?

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Euro 4 norm, dus ABS en reflectoren verplicht

edit: ik kan zo snel even geen overzicht vinden, maar je moet denken aan dingen als strengere emissie-eisen, vast gelaste db-killers en de verplichte obd-stekker. Vooral door die laatste zijn er enorm veel motoren niet meer te koop, voor iets als een XJR1300 is de ombouw te duur

[ Voor 75% gewijzigd door Maegrim op 15-04-2018 01:39 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:52

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Maegrim Dat verklaart een hoop.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-01 17:59
sypie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:45:
De andere lesrijder die komende week examen heeft was niet al te veel actie van plan. 70 waar 80 mocht, dat soort dingen.
Als ie dat op zijn examen teveel doet (zonder dat de situatie om aangepaste snelheid vraagt), istie gezakt.
Hier in omgeving Apeldoorn heb je bij Klarenbeek en Wilp aardig wat 60km wegen. Dit waren vroeger 80km wegen. Rij je daar niet minstens 60, ook in de bochten, dan ben je gewoon gezakt wegens te angstig rijden of onvoldoende motorbeheersing. Dat werd ons meerdere malen met exact die bewoording duidelijk gemaakt door onze instructeur. Hij liet ons de bewuste wegen ook net zo vaak oefenen tot we daar ook echt met volle snelheid door de bochten gingen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En toch is dat raar. Want het is een “maximale” snelheid. Als je 70 wilt rijden dan mag dat gewoon.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Klopt, maar toch had ook ik (in .be) het gevoel ook beoordeeld te worden op aandurven van 'rijden als een moto' en dus eerder te snel dan te traag. Was me er door de instructeur duidelijk ingestampt want ik had de neiging eerder voorzichtig te rijden tijdens het lessen.

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Eerste examen schoot de motor tijdens het wegrijden uit de versnelling. Daar baalde ik al van, en daarna reed ik op relatief onbekende wegen en dus iets rustiger dan normaal. Het algemene beeld was: te onzeker. (Zelf mee eens hoor)

Het tweede examen gingen we richting wegen die ik op mijn duimpje kende. Ik reed letterlijk een paar minuten, en toen hoorde ik in mijn oortje dat hij genoeg had gezien en dat ik terug naar het CBR moest. En hij wilde me niet meer zien. ;)
Met andere woorden: gas erop, weg wezen, en geslaagd. Snelheid is dus echt van doorslaggevend belang voor het algemene beeld.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:16:
Dat klopt idd, zeker ook bij een Yamaha is de houding redelijk extreem. Dat is weer het voordeel van Suzuki met niet al te lange clipons en daarmee in het algemeen een houding wat best goed te doen is. :) Zit wel best wat verschil tussen allemaal. GSX-RR is dan wel weer best extreem. :P

Over Gixxer gesproken, mijne net over de 50dkm heengezet. *O* Vanaf 4 maart vorig jaar heb ik haar, toen gekocht met 28dkm. :$

Over 6dkm maar eens een beurtje en een vers achterbandje. 8) De 3e. :X Eerste toen ik hem kocht was halverwege, die afgereden, nu de T30 Evo waar ik straks een goeie 20dkm of net wat meer mee heb gereden, valt niet tegen. :P
Xepos schreef op zondag 15 april 2018 @ 00:43:
Ik heb geleerd om altijd +-5km/u harder te rijden dan het is toegestaan, behalve bij flitspalen dan.
Uiteraard de situatie moet het ook toestaan blabla.

Geloof dat de examinator dan inderdaad geen goede afloop zal toekennen.
Altijd ruimte als een soort buffer om je heen creëren, en idd dat betekend vaak net even iets vlotter als de rest rijden. Daarom heb ik zo een hekel aan die trajectcontroles...

• InZane
  • Laatst online: 20:00
AcidBurn schreef op zondag 15 april 2018 @ 01:40:
[...]

Als ie dat op zijn examen teveel doet (zonder dat de situatie om aangepaste snelheid vraagt), istie gezakt.
Hier in omgeving Apeldoorn heb je bij Klarenbeek en Wilp aardig wat 60km wegen. Dit waren vroeger 80km wegen. Rij je daar niet minstens 60, ook in de bochten, dan ben je gewoon gezakt wegens te angstig rijden of onvoldoende motorbeheersing. Dat werd ons meerdere malen met exact die bewoording duidelijk gemaakt door onze instructeur. Hij liet ons de bewuste wegen ook net zo vaak oefenen tot we daar ook echt met volle snelheid door de bochten gingen.
Daar kwam ik ook vaak met lessen ja. Instructeur vond 10-15 km te snel prima en niet als een oud wijf door de bochten. Je bent motorrijder, geen automobilist die toevallig op een motor zit :P
Ik kom nog steeds regelmatig op die weggetjes want ik woon toevallig in Apeldoorn oost :)

(Ook mooi hardlopen daar trouwens)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:27:
[...]

[...]

Altijd ruimte als een soort buffer om je heen creëren, en idd dat betekend vaak net even iets vlotter als de rest rijden. Daarom heb ik zo een hekel aan die trajectcontroles...
Inderdaad! En iedereen gaat meteen raar rijden: Inhalen durft niemand meer, banen opschuiven wordt heel moeilijk want iedereen kruipt elkaars kont in én de helft van de automobilisten pakt de telefoon er maar bij, vooral bij de 80km/u trajectcontroles.

Kortom: :N

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De helft? In die paar jaar woon-werk verkeer werd ik gemiddeld een keer per week bijna van mijn sokken gereden door 90% van de tijd iemand die afgeleid was door de telefoon. Dode hoek kijken doen ze niet meer maar wel alleen aan hun eigen denken. Je ziet het aankomen, maakt je zichtbaar, maar toch willen ze je niet zien...

Gister ook, een rit, mooi binnendoor richting Roermond, 3x (!!!) getoeterd voor een auto uit de zijstraat die niet opletten ondanks slingerend rijden en laten zien je er bent, maar toch 1x echt moet uitwijken.

Echt soms...

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:22:
De helft? In die paar jaar woon-werk verkeer werd ik gemiddeld een keer per week bijna van mijn sokken gereden door 90% van de tijd iemand die afgeleid was door de telefoon. Dode hoek kijken doen ze niet meer maar wel alleen aan hun eigen denken. Je ziet het aankomen, maakt je zichtbaar, maar toch willen ze je niet zien...

Gister ook, een rit, mooi binnendoor richting Roermond, 3x (!!!) getoeterd voor een auto uit de zijstraat die niet opletten ondanks slingerend rijden en laten zien je er bent, maar toch 1x echt moet uitwijken.

Echt soms...
Gewoon spiegeltje eraf tikken toch? })

• Osiris
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:23:
[...]

Gewoon spiegeltje eraf tikken toch? })
Hoe wilde je dat doen zónder je voorwiel in de auto in kwestie te parkeren bij een auto die haaks op jouw rijrichting aan komt rijden? :o

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:32:
[...]

Hoe wilde je dat doen zónder je voorwiel in de auto in kwestie te parkeren bij een auto die haaks op jouw rijrichting aan komt rijden? :o
Joopieboy is lang en heeft dus ook lange armen, moet lukken :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Doet wel zeer aan de elleboog moet ik zeggen :P

Maar wat ik laatst al zei, ben wat rustiger geworden :+

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4nBxTCEqTdl3heFos8qMhKVj/full.jpg

De bewegende beelden moet ik nog kopieren en verwerken enzo.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-01 17:59
InZane schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:07:
[...]
Daar kwam ik ook vaak met lessen ja. Instructeur vond 10-15 km te snel prima en niet als een oud wijf door de bochten. Je bent motorrijder, geen automobilist die toevallig op een motor zit :P
Ik kom nog steeds regelmatig op die weggetjes want ik woon toevallig in Apeldoorn oost :)
Toevallig ook bij Douwe Thomas gelest?
Termen als "rijden als een oud wijf" en "je bent motorrijder, geen autorijder op de motor" klinken me erg bekend in de oren van hem nml :D

• InZane
  • Laatst online: 20:00
AcidBurn schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:38:
[...]

Toevallig ook bij Douwe Thomas gelest?
Termen als "rijden als een oud wijf" en "je bent motorrijder, geen autorijder op de motor" klinken me erg bekend in de oren van hem nml :D
Nee bij Roel Vrenken, maar ik weet dat ze mekaar wel kennen. Ze zijn allebei instructeur geweest bij de rijschool van Frits Groeneveld. Die doet tegenwoordig alleen nog maar VRO en dat soort trainingen voor motoren.
Zag Douwe vandaag nog bij Premium Motors :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Mijn instructeur knalde ook gewoon binnendoor in de bocht als het hem niet snel genoeg ging :P

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:21
Vandaag de Vespa even uitgelaten.
Was samen met mijn vriendin naar de motorkleding Outlet geweest om voor haar een helm te kopen.
Ze had er nog geen, en na haar auto ongeluk 10 jaar terug (nog steeds zware whiplash klachten) heeft ze niet meer achterop een motor mee gedurfd.

Evengoed wilde ze het toch proberen, dus maar een helm gekocht, beetje een gok of het ging met haar rug en nek maar ja je moet toch ergens beginnen.
Na de winkel door naar mijn huis, Vespa uit de schuur en binnendoor naar Maarheeze naar een jaren 50 vintage braderie ding.
Kei veel Harley's daar met mijn Vespa dus er tussen O+
Terug en langs haar moeder gereden en nu weer thuis.

En.. het was haar perfect bevallen, ze vind haar helm helemaal geweldig en het achterop mee rijden vond ze super.
Geen pijn in haar rug of nek, en lekker buiten de wind in het gezicht..
Toen we thuis afstapte was het eerste dat ze zei: houd er maar rekening mee dat we veel vaker samen gaan rijden.
O+ O+

Foto van de helm erbij.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/04/1523809140-750-x-1007px-FB_IMG_1523808612927.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 15-04-2018 19:10 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Heeft iemand een goed adres van een motorzaak / werkplaats in de randstad? Heb met een nieuwe accu nog steeds startproblemen helaas. Wil daar graag iemand met verstand naar laten kijken.

Motoport vind ik na de laatste keer groot onderhoud maar prutsers, voorvork te ver doorsteken, boutjes niet goed vastzetten of TE vast zetten.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:29
ShininNL schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:36:
Heeft iemand een goed adres van een motorzaak / werkplaats in de randstad? Heb met een nieuwe accu nog steeds startproblemen helaas. Wil daar graag iemand met verstand naar laten kijken.

Motoport vind ik na de laatste keer groot onderhoud maar prutsers, voorvork te ver doorsteken, boutjes niet goed vastzetten of TE vast zetten.
In Amsterdam: deze dames en heren: https://frismotorservice.nl/
Altijd prettig geholpen daar.

[ Voor 3% gewijzigd door Nero22 op 15-04-2018 18:40 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• PilatuS
  • Niet online
Leuk voor de persoon op de andere rijbaan :X

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Wat is dat voor circuit dat daar zo veel camera's staan?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Sveninho
  • Laatst online: 06-01-2022
Nero22 schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:39:
[...]

In Amsterdam: deze dames en heren: https://frismotorservice.nl/
Altijd prettig geholpen daar.
Ik lees regelmatig me, maar nog nooit gereageerd. Ik vind dit een geschikt moment!

Wel eens gebruik gemaakt van de wasplaats? Ik woon sinds kort in Amsterdam zonder tuin of iets dergelijke (bij het ouderlijk huis was dit wel) dus ik mis nu helaas de uitgebreide mogelijkheid om de motor te poetsen. Ideale oplossing als het overdekt is, de juiste middeltjes en je een uur de tijd hebt!

[ Voor 12% gewijzigd door Sveninho op 15-04-2018 19:00 ]

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:56:
Is zo'n plek waar mensen bij elkaar komen om zo hard mogelijk door de bocht te gaan. Beetje hetzelfde als Mulholland, maar dan iets meer naar het oosten :P

• lolgast
@PilatuS Holy shit :o Die gast krijgt nog bijna zijn tank op zijn kop ook

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:29
Sveninho schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:59:
[...]

Ik lees regelmatig me, maar nog nooit gereageerd. Ik vind dit een geschikt moment!

Wel eens gebruik gemaakt van de wasplaats? Ik woon sinds kort in Amsterdam zonder tuin of iets dergelijke (bij het ouderlijk huis was dit wel) dus ik mis nu helaas de uitgebreide mogelijkheid om de motor te poetsen. Ideale oplossing als het overdekt is, de juiste middeltjes en je een uur de tijd hebt!
Neuh, nog nooit gebruik van gemaakt. Daar rijd ik dan weer iets teveel voor - dan blijf ik bezig. :P Een keertje hebben ze na een grote beurt (die iets langer duurde dan in eerste instantie geschat werd), wel de hele motor opgepoest voor me. Die zag er dan ook schitterend uit daarna. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BDeSJ4k.jpg

Zelf wassen doe ik bij Zwart, bij Lijnden. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nero22 op 15-04-2018 19:10 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-01 12:46
DrivinUCrazy schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:56:
Een openbare weg in Taiwan vanaf 6:30

• Sveninho
Nero22 schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:09:
[...]

Neuh, nog nooit gebruik van gemaakt. Daar rijd ik dan weer iets teveel voor - dan blijf ik bezig. :P Een keertje hebben ze na een grote beurt (die iets langer duurde dan in eerste instantie geschat werd), wel de hele motor opgepoest voor me. Die zag er dan ook schitterend uit daarna. _/-\o_
[afbeelding]

Zelf wassen doe ik bij Zwart, bij Lijnden. ;)
Glimt wel fijn zo te zien! Thanks, heb ze maar een mail gestuurd met de vraag welke middeltjes ze hebben ter beschikking. :)

Lijnden vind ik net te ver vanuit Oost. Moet der ook nog waxen, alhoewel ik der wel kan droog rijden op die manier. :9 :9 :9
Edit; Afstand is bijna hetzelfde. Ik zal Zwart eens proberen!
:X

[ Voor 7% gewijzigd door Sveninho op 15-04-2018 19:19 ]

• HTT-Thalan
Kleine sample van de beelden van dit weekend. Audio uiteraard nog ruk, maar die nep-action cam heeft het toch netjes gedaan die dag.

[YouTube: https://youtu.be/ELrhWLmq4hg]

- edit -

Ik zie dat Youtube de best goede kwaliteit van mijn video toch weer reduceert tot een pixelbrij.
Word ik zo ziek van, waarom krijg ik niet gewoon de resolutie die ik upload te zien?

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-04-2018 19:39 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Bommes super toch. Nu weer lekker samen cruisen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Woask schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:18:
[...]
Ik heb het zelfde modelletje als @caesar1000 hè. :+ :>
Zoals @xos en @PilatuS aangeven heeft een 125cc/lichte motor minder gewicht waardoor de banden minder te verwerken krijgen dan bij zwaardere motoren (die vaak ook meer pk's hebben) het geval is. Vanwege de relatief grote banden van de Duke (voor een lichte motor) moet je daarom best hard rijden, wil je ze echt warm krijgen.

Je kunt het beste rustig beginnen met de nieuwe banden inrijden, en daarna het tempo opvoeren om zo ook de rest van het oppervlak van de band 'schoon' te krijgen. ;)
PilatuS schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:54:
Leuk voor de persoon op de andere rijbaan :X

[video]
Het feit dat de 2e rijder na het ongeluk redelijk snel van zijn plaats beweegt en dat beide rijders er met voornamelijk botbreuken vanaf komen, geeft wel aan hoe belangrijk goede bescherming is en hoeveel invloed het heeft op de gevolgen van een ongeluk. Beide rijders hadden overigens een volledige (leren) uitrusting aan, dus dat scheelt veel. :')

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo even een wind van verfrissing door dit topic heen. 1 op 16 doen met een gixxer met toch lekker goed doorgereden te hebben op de snelweg. :Y

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:09:
1 op 16 doen met een gixxer met toch lekker goed doorgereden te hebben op de snelweg. :Y
Mijn eerste ritje was 1:10 en dat was nog een rustig ritje ook :X Sindsdien niet meer naar het verbruik gekeken, maar dat was wel erg extreem voor een langzaam eerste ritje van 100km.

• Sveninho
Joopieboy schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:09:
Zo even een wind van verfrissing door dit topic heen. 1 op 16 doen met een gixxer met toch lekker goed doorgereden te hebben op de snelweg. :Y
Dit vind ik knap. Ik haal hoogstens 1:14.
PilatuS schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:25:
[...]

Mijn eerste ritje was 1:10 en dat was nog een rustig ritje ook :X Sindsdien niet meer naar het verbruik gekeken, maar dat was wel erg extreem voor een langzaam eerste ritje van 100km.
Dit vind ik nog veel knapper!!!! Wanneer schakel je? 14K?

• PilatuS
  • Niet online
Sveninho schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:44:
[...]

Dit vind ik nog veel knapper!!!! Wanneer schakel je? 14K?
Nope. Gewoon met rustig rijden. De motor stond vanuit de fabriek heel arm en na het mappen is ie een stuk rijker gezet waardoor ie veel beter loopt. Verder is ie onderin erg rijk gezet waardoor ie vooral daar flink beter loopt. De tuner had het over stroperig laten lopen op lage toeren door een erg rijk mengsel. Het resultaat mag er zijn qua hoe ie nu loopt, maar zuinig is het niet. Vooral langzaam rijden kost nu heel veel benzine. Ga ik op de snelweg rijden is ie een stuk zuiniger dan met 50km/u rijden. Dit wel met een 1145cc V-Twin, dus echt zuinig krijg je die dingen toch nooit.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:07
Even een vraagje. Ik heb mijn a2 rijbewijs nu bijna een jaar en vind dat ik nog wat moeite heb om de motor lager te krijgen dan wat ik nu heb. Als ik zo even moet gokken heb ik denk ik nog een cm over op het achterwiel. Een collega van mij vrijwel niets en die heeft in november zijn rijbewijs gehaald. Ik vroeg hoe die dat deed en hij deed niets speciaals zei die, hangt niet van de motor af bijvoorbeeld. Puur countersteering.

Ik snap bij countersteering het gedeelte van rechts (naar voren) drukken als je rechts wil en links drukken als je naar links wilt.
Wat ik alleen nog niet helemaal snap is of je nou hard moet drukken en als je eenmaal in de bocht zit of je moet blijven drukken?

• PilatuS
  • Niet online
Aschtra schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:53:
Even een vraagje. Ik heb mijn a2 rijbewijs nu bijna een jaar en vind dat ik nog wat moeite heb om de motor lager te krijgen dan wat ik nu heb. Als ik zo even moet gokken heb ik denk ik nog een cm over op het achterwiel. Een collega van mij vrijwel niets en die heeft in november zijn rijbewijs gehaald. Ik vroeg hoe die dat deed en hij deed niets speciaals zei die, hangt niet van de motor af bijvoorbeeld. Puur countersteering.

Ik snap bij countersteering het gedeelte van rechts (naar voren) drukken als je rechts wil en links drukken als je naar links wilt.
Wat ik alleen nog niet helemaal snap is of je nou hard moet drukken en als je eenmaal in de bocht zit of je moet blijven drukken?
Hoeveel je overhoud op de achterband heeft ook flink te maken met de achterband zelf. Een 150 band rij je never nooit helemaal op de rand, met een 190 band is het heel makkelijker. Verder zal je minder band gebruiken als je er netjes mee rijd. Kissing the mirror scheelt al wat hellingshoek en er naast gaan hangen nog meer. Hoe beter je rijd hoe minder je de band gebruikt. Ga je tegenhangen geef je de motor juist meer hellingshoek en zal je de band ook veel sneller helemaal gebruiken. Hetzelfde met rechtop blijven zitten, dit zorgt voor meer hellingshoek dan er naast gaan hangen of mee gaan met de motor de bocht in. Als die collega van je zoals je zegt recht blijft zitten maakt dat de hele band gebruiken juist makkelijker. Er naast hangen is juist om voor minder hellingshoek te zorgen zodat je harder door de bocht kan :)

Met countersteering is het zo dat iedereen dat altijd doet. Er is namelijk geen enkele andere manier om een bocht te nemen op een motor, brommer of fiets. Je hoeft helemaal niet harder te gaan drukken, gewoon door de bocht gaan met de druk die nodig is. Zodra je in de bocht ligt hoef je ook niet hard of harder te drukken. Het is echt nergens voor nodig om bezig te zijn met hoe hard je waar en wanneer drukt, gewoon lekker de bochten rijden en goed kijken met de juiste lijn. Hoeveel je overhoud op je achterband boeit ook totaal niet, op straat je band helemaal gebruiken moet je aardig hard voor gaan. Zelf hou ik ook een stuk over als ik op straat rij, alleen op het circuit rij ik de randen er helemaal af.

Zoek anders Twist of the Wrist eens op en kijk die. Dat geeft veel info en tips. Vind dat sowieso iets wat eigenlijk iedereen zou moeten kijken, vooral de SR tips zijn erg fijn om te weten en wat mee te doen mocht het nodig zijn. Daar kan je ook zien dat je met 1 vinger op het uiteinde van het stuur een bocht kan nemen als we het toch over hard drukken hebben :P

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 15-04-2018 22:14 ]

• Sveninho
PilatuS schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:51:
[...]

Nope. Gewoon met rustig rijden. De motor stond vanuit de fabriek heel arm en na het mappen is ie een stuk rijker gezet waardoor ie veel beter loopt. Verder is ie onderin erg rijk gezet waardoor ie vooral daar flink beter loopt. De tuner had het over stroperig laten lopen op lage toeren door een erg rijk mengsel. Het resultaat mag er zijn qua hoe ie nu loopt, maar zuinig is het niet. Vooral langzaam rijden kost nu heel veel benzine. Ga ik op de snelweg rijden is ie een stuk zuiniger dan met 50km/u rijden. Dit wel met een 1145cc V-Twin, dus echt zuinig krijg je die dingen toch nooit.
Mij niet gezien. 1:10! Rij ook woon-werk met dat beest. 8)7

• PilatuS
  • Niet online
Sveninho schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:09:
[...]

Mij niet gezien. 1:10! Rij ook woon-werk met dat beest. 8)7
Geen woon/werk hier met mijn fiets. Alleen ritjes voor de lol. Dan is het verbruik nog wel te doen. Normaal zit ik zo rond de 1:13 dus die 1:10 verbaasde mijn wel even. Als ik woon/werk zou doen zou ik dat verbruik ook niet willen hebben, dan kocht ik er wel een CB500 ofzo bij :)

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:07
PilatuS schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:59:
[...]

Hoeveel je overhoud op de achterband heeft ook flink te maken met de achterband zelf. Een 150 band rij je never nooit helemaal op de rand, met een 190 band is het heel makkelijker. Verder zal je minder band gebruiken als je er netjes mee rijd. Kissing the mirror scheelt al wat hellingshoek en er naast gaan hangen nog meer. Hoe beter je rijd hoe minder je de band gebruikt. Ga je tegenhangen geef je de motor juist meer hellingshoek en zal je de band ook veel sneller helemaal gebruiken. Hetzelfde met rechtop blijven zitten, dit zorgt voor meer hellingshoek dan er naast gaan hangen of mee gaan met de motor de bocht in. Als die collega van je zoals je zegt recht blijft zitten maakt dat de hele band gebruiken juist makkelijker. Er naast hangen is juist om voor minder hellingshoek te zorgen zodat je harder door de bocht kan :)

Met countersteering is het zo dat iedereen dat altijd doet. Er is namelijk geen enkele andere manier om een bocht te nemen op een motor, brommer of fiets. Je hoeft helemaal niet harder te gaan drukken, gewoon door de bocht gaan met de druk die nodig is. Zodra je in de bocht ligt hoef je ook niet hard of harder te drukken. Het is echt nergens voor nodig om bezig te zijn met hoe hard je waar en wanneer drukt, gewoon lekker de bochten rijden en goed kijken met de juiste lijn. Hoeveel je overhoud op je achterband boeit ook totaal niet, op straat je band helemaal gebruiken moet je aardig hard voor gaan. Zelf hou ik ook een stuk over als ik op straat rij, alleen op het circuit rij ik de randen er helemaal af.
Ik heb een Yamaha R3. Volgens de website een 140 achterband. Die collega heeft inderdaad een veel bredere band. Zal wel iets van 190 zijn. Ik dacht dat je iedere band wel ‘op’ kon rijden. Maar als ik je verhaal zo lees zit ik misschien al aardig op de max.

Hou me er niet altijd mee bezig hoor.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Moet toch ook altijd wel lachen als m'n zzr1400 1:20 (de boordcomputer is wss wel optimistisch) aangeeft tijdens rustig cruisen op de snelweg. M'n auto doet met moeite 1:14 :D

[ Voor 14% gewijzigd door ShininNL op 15-04-2018 22:19 ]

• PilatuS
  • Niet online
Aschtra schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:16:
[...]

Ik heb een Yamaha R3. Volgens de website een 140 achterband. Die collega heeft inderdaad een veel bredere band. Zal wel iets van 190 zijn. Ik dacht dat je iedere band wel ‘op’ kon rijden. Maar als ik je verhaal zo lees zit ik misschien al aardig op de max.

Hou me er niet altijd mee bezig hoor.
Een 140 band krijg je nooit helemaal de randen van weg.

Zie hier een band van de RC390 cup. Die gasten rijden harder dan jij of ik en zelfs die houden een rand over.

Afbeeldingslocatie: https://blog.ktm.com/wp-content/uploads/2014/06/IMG_4698.jpg

Als ik mijn 190 band achter helemaal gebruikt heb hou ik op mijn 120 band voor een flink rand over. Die voorband krijg je nooit helemaal gebruikt waarbij jouw 140 band er tussen in zit. Met een 190 band is het vrij makkelijk en met jouw band onmogelijk dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 15-04-2018 22:20 ]

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:51:
[...]

Ah, dat verklaart wellicht waarom mijn ZZR-1400 zo enooooorm veel zuipt in de stad.. En dan heb ik 't niet over optrekken/stilstaan, maar gewoon stabiele stukjes haalt 'ie niet meer dan 1:12, terwijl 100 km/h in z'n 6 zelfs 1:22 kán halen (wind in de rug en slipstreamen :+)

Denk dat de ZZR ook zo (fabrieks af) gemapt is dat 't niet zuiniger gáát, ondanks dat de rol- en luchtweerstand fors veel lager is bij langzaam rijden..
ShininNL schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:18:
Moet toch ook altijd wel lachen als m'n zzr1400 1:20 (de boordcomputer is wss wel optimistisch) aangeeft tijdens rustig cruisen op de snelweg. M'n auto doet met moeite 1:14 :D
Dat lukt me alleen bij de 100 km/h-stukjes hoor.. :P Meeste snelwegverkeer is 1:13 tot 1:16.

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 15-04-2018 22:35 ]

• EBOOZ
  • Laatst online: 27-01 19:19
Vandaag - na een klein rondje te hebben gereden - hoor ik opeens tikken bij m'n voorwiel bij het achteruit rollen van m'n motor :/

Van de week de remmen maar eens controleren...

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Iemand in de omgeving Den Haag/Rotterdam (Amsterdam/Haarlem kan ook) een adres waar ik mijn Hawk kan laten tunen/mappen/afstellen? Ik heb er een BSM Vampire slip-on demper op met killer, de vlotterkamers zijn afgesteld en er zit een nieuw kitje in. Verder een K&N filter. De vering en sbk stuur maakt denk ik niet zoveel uit qua verbruik :P

Ik rij namelijk maar 140km op een volle tank, 10L. Daarbij maakt het niet uit of ik rustig rij of niet. Vraag me af of er een bepaalde instelling is die er voor zorgt dat ik zuiniger kan rijden. Vermogen vind ik niet zo belangrijk, maximale comfortabele kruissnelheid is ongeveer 140km/u. Daarna waai/tril ik er af :+

Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht