• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:41:
[...]

Sortakinda en toch redelijk SFW :P

[afbeelding]

...én ontopic want motor 8)
Hij doet er ook echt moeite voor :D _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:42:
[...]

Hij doet er ook echt moeite voor :D _O_
Moeite? Welnee O-)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:48
Selectieve quote van @HTT-Thalan O-)
...
maar ik ben nog steeds van mening dat zijn actie onnodig risicovol was
Zoals elke inhaalactie via rechts ;) Voor hetzelfde geld komt die Volvo naar rechts jouw kant op, waar jij nu naar rechts kwam bij hem.

Ik denk dat de beste manier om dit te voorkomen is om, na het inhalen van die Skoda meteen een baan op te schuiven en in hetzelfde tempo te blijven rijden. In het ergste geval kom je dan rechts naast de motorrijder terecht, maar dan moet hij wel op jouw wachten. Maar dan gok je er van te voren al op dat die Volvo links blijft ;)

Edit:
/me heeft een beeld van @Vrijdag dat hij 200GB aan georganiseerde foto's van motoren+vrouwen heeft :P

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 20-04-2018 09:45 ]

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-12 13:33
Vrijdag schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:41:
[...]

Sortakinda en toch redelijk SFW :P

[afbeelding]

...én ontopic want motor 8)
Meh, hier loop niet warm voor.
Op vrijdag moet je toch wel beters kunnen komen Vrijdag :+

@HTT-Thalan : Toch ben je echt veel te lang aan het wachten als motorrijder. Je hangt erachter alsof je in een koekblik zit :+

Je had hem er al wat eerder voorbij moeten zetten vind ik. Ruimte opzoeken voor jezelf en dat slakje in de Volvo voorbij.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
wimmel_1 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 01:04:
[...]

Hoorntjes als in de zin van "opplak dingen" welke ooit wel grappig (kunnen) zijn óf van die "Roof Boxer" hoorntjes welke bij dát type/merk Systeem/Jet helm horen?

Die laatste categorie zie je helaas veel bij een bepaald soort mensen/motorrijders en dat doet 't merk niet veel goeds aan IMHO. Beetje 't zelfde als dat je "vroegâh" met bepaalde kledingmerken (Londsdale / Australian I.E.) had....
Oh, kan je die hoorntjes ook opplakken? Dat verklaart waarschijnlijk waarom ik tegenwoordig zelfs scooterrijders met zulke helmen zie. |:( Ik zie die kinderen niet zo 1,2,3 een veel te dure helm kopen. :')

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:04
Panini schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:45:
[...]

Moi non plus... :X
@HTT-Thalan : Toch ben je echt veel te lang aan het wachten als motorrijder. Je hangt erachter alsof je in een koekblik zit :+

...
Betrap ik mezelf ook wel eens op. Ben dan ook al 20 jaar (500.000+ km) koekblikker en pas een goede 2 jaar (30.000km) biker ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 20-04-2018 09:49 ]

• Panini
Dryhte schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:47:
[...]

Moi non plus... :X

[...]

Betrap ik mezelf ook wel eens op. Ben dan ook al 20 jaar koekblikker en pas 2 jaar biker ;)
Ben daar tijdens mijn rijexamen de eerste keer op gezakt. Heel snel afgeleerd toen :+
Stap ook altijd met een hele andere mindset op de motor dan wanneer ik rond tuf in mijn afgetrapte Toyota.

Afbeeldingslocatie: https://www.oliepeil.nl/images/stories/2016/06-juni/JoeBar_GAAAS.gif
sylvesterrr schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:46:
[...]

Oh, kan je die hoorntjes ook opplakken? Dat verklaart waarschijnlijk waarom ik tegenwoordig zelfs scooterrijders met zulke helmen zie. |:( Ik zie die kinderen niet zo 1,2,3 een veel te dure helm kopen. :')
Goede kans dat ze het ook niet zelf kopen maar van de ouders krijgen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 20-04-2018 09:52 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:47:
[...]

Betrap ik mezelf ook wel eens op. Ben dan ook al 20 jaar (500.000+ km) koekblikker en pas een goede 2 jaar (30.000km) biker ;)
Ik vergelijkbaar (maar slechts 10 jaar blikker), maar met de auto was ik ook nooit sloom, vaak zat rechts ingehaald :9 - slechts 1x boete voor gehad, met de motor.

Opvallend is hoeveel stukken A4 maar voor 66% benut worden (linker 2 banen), dus kan je gewoon naar rechterbaan, iedereen voorbij en weer voor het treintje invoegen :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Hier kom ik straks nog op terug :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dryhte
noes schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:53:
[...]

Ik vergelijkbaar (maar slechts 10 jaar blikker), maar met de auto was ik ook nooit sloom, vaak zat rechts ingehaald :9 - slechts 1x boete voor gehad, met de motor.

Opvallend is hoeveel stukken A4 maar voor 66% benut worden (linker 2 banen), dus kan je gewoon naar rechterbaan, iedereen voorbij en weer voor het treintje invoegen :Y
Achja bij mij is het meestal zoiets van: erg druk, je hangt achter 1 auto, links voortdurend gepasseerd worden (geen zin om mijn leven te wagen door ertussen te wringen want snelheid is rond de 90), en geen zin om rechts te passeren want wel zin om thuis te komen ;)

In situaties waar je gemakkelijk en duidelijk rechts kan passeren doe ik het soms (vaker met de auto) maar da's dan eerder om een signaal te geven dan puur om het inhalen...

Als er links een gat valt ga ik er links wel voorbij, maar dan heb ik me wel een paar minuten lullig gevoeld ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:07
Gisteravond heb ik een tijdje op een terrasje in Utrecht gezeten, daar kwamen nog een paar interessant geklede motorrijders langs... Een jongen & meisje op een GSX-R, netjes in een 2deling leren Busa-pak. Dat pak was echter minstens 4 maten te groot bij beide, het kruis hing bijna op de knieen 8)7 Een setje motorlaarzen was ook geen budget meer voor, ze hadden sneakers eronder. Aparte combinatie :+

Even later vertrok er ook nog iemand op zijn GS in korte broek en wifebeater. Geen van beide had echter een roof boxer, dat was wel weer bijzonder.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• NotAFarmer
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-11 19:58
'Nieuw' op tweakers en motorrijder dus ik dacht ik kom mij ook melden!

2x FZR 600, 1989 & 1991 uit Emmen

Plaatje is klikbaar voor grote versie!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fZ41ZeW.jpg

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55

Je had hem er al wat eerder voorbij moeten zetten vind ik. Ruimte opzoeken voor jezelf en dat slakje in de Volvo voorbij.
Nou ja, misschien is dat het ook wel, ik ben nog te beleefd als biker :+.

• Panini
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:08:
[...]

Nou ja, misschien is dat het ook wel, ik ben nog te beleefd als biker :+.
Yep. Jouw eigen ruimte is belangrijker dan niet rechts in willen halen. ;)
Of voor welke andere reden je erachter bleef hangen.
Vrijdag schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:56:
[...]

Hier kom ik straks nog op terug :P
Vooruit dan maar, hopelijk dit keer wel met wat geschikt functioneel bloot. :+

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:30
(jarig!)
CodeCaster schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:31:
Ik merk de afgelopen dagen dat bij mijn FZ1 (1000 998cc, injectie, TPS) de motor "stikt" of "verzuipt" als ik bij lage toeren flink op het gas ga hangen. :/ Dat is nieuw.

De motor was warm, ik reed zo'n 30 in z'n één, ik had een leeg stuk weg voor me, rolde rond de 3-4K RPM en draaide stevig aan het gas, maar de motor kakte eerst in alvorens meer toeren te maken.

Of hoort dat gewoon, en heb ik het voorheen beter gedaan door het gas íets rustiger open te draaien?
Zoiets vergelijkbaars wil mijn ZX6R ook nog weleens doen als ik onder de 6000 RPM plotseling vol het gas open draai. Nadat ie even bokt pakt ie hem dan ook wel op, maar lekker voelt het niet nee. Kwestie van iets meer toeren hebben voordat je hem vol opendraait, of iets geleidelijker opendraaien.

Ik weet dat de Triumph Speed Triple 1050 van een kameraad van me exact hetzelfde heeft, als een motor die 15 jaar nieuwer is dat ook nog steeds doet, och dan heb ik er bij mijn machine ook niet zo'n moeite mee :+

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Dringend advies gezocht!!!
Ik was gisteren bezig met de spiegels aan te draaien en voordat ik het wist was het knak. Afgebroken bouten. Ik vermoed ouderdom en lang geen vet gezien.

Nou heb ik geprobeerd deze uit te boren maar ik kom niet verder en ik voel de bui al hangen. Het bitje wilde bijten, maar zei toch ook maar knak.
Mis ik iets? Wat kan ik nog proberen? :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qexuhrn.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oEoVyKJ.jpg

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sveninho schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:23:
Dringend advies gezocht!!!
Ik was gisteren bezig met de spiegels aan te draaien en voordat ik het wist was het knak. Afgebroken bout. Ik vermoed ouderdom en lang geen vet gezien.

Nou heb ik geprobeerd deze uit te boren maar ik kom niet verder en ik voel de bui al hangen. Het bitje wilde bijten, maar zei toch ook maar knak.
Mis ik iets? Wat kan ik nog proberen? :(

[afbeelding]
[afbeelding]
Denk dat je voor een nieuwe spiegel moet gaan, lijkt me de moeite van het uitboren niet waard. Plus dat bij uitboren je de spiegel goed moet vastzetten in bankschroef oid en er kans is dat je m daar ook weer bij beschadigt.

• Sveninho
noes schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:26:
[...]

Denk dat je voor een nieuwe spiegel moet gaan, lijkt me de moeite van het uitboren niet waard. Plus dat bij uitboren je de spiegel goed moet vastzetten in bankschroef oid en er kans is dat je m daar ook weer bij beschadigt.
Niet wat ik wilde horen, maar optie nieuwe spiegel was ik zelf ook al bang voor.
Blijf maar pech hebben met dat ding.

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:43:
Ik snap ooit niet dat jullie allemaal van die "gekke" dingen mee maken onderweg... Heb er net weer een ritje van ±200Km in 3 uur tijd op zitten met een paar maten van me (waarvan 0,0 snelweg kilometers, alleen maar landelijke wegen en ooit een klein stukje "N weg" als verbinding) en we hebben niks "vreemds" mee gemaakt.... Van de Biesbosch hebben ze trouwens een aardig "circuit" gemaakt.... :o

@HTT-Thalan Rijd dan ook eens gewoon dóór met dat hok van je..... }) >:)
Dat snap ik dus ook niet, rij toch elke dag motor en ik maak zelden of nooit van die rare dingen mee, De Biesbosch is wel een prachtig circuit inderdaad _/-\o_

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sveninho schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:33:
[...]

Niet wat ik wilde horen, maar optie nieuwe spiegel was ik zelf ook al bang voor.
Blijf maar pech hebben met dat ding.
On second thought: je kan natuurlijk nog wel even proberen dat stuk goed in te spuiten met kruipolie of zelfs in een badje met olie te leggen. Misschien krijg je het dan wél los. Misschien heb je nét voldoende vlees om met dremel een sleufje in de kop te zetten, dan kan je een platkop schroevendraaier gebruiken. Is makkelijker dan uitboren.

Maar een nieuwe (of gebruikte) spiegel kost meestal niet zoveel, dus je moet ook eens kijken of je het de moeite waard vindt.

• Sveninho
noes schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:40:
[...]

On second thought: je kan natuurlijk nog wel even proberen dat stuk goed in te spuiten met kruipolie of zelfs in een badje met olie te leggen. Misschien krijg je het dan wél los. Misschien heb je nét voldoende vlees om met dremel een sleufje in de kop te zetten, dan kan je een platkop schroevendraaier gebruiken. Is makkelijker dan uitboren.

Maar een nieuwe (of gebruikte) spiegel kost meestal niet zoveel, dus je moet ook eens kijken of je het de moeite waard vindt.
Zal hem even inspuiten. Valt te proberen.
Helaas niet genoeg uitsteeksel voor een dremel en platkop. Denk ook niet dat, dat nog zou werken. Het zit echt super vast.

Thanks voor het meedenken! Ik krijg later nog wat hulp van familie en zo niet wordt het een andere route.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:10

A13X

Dude

CodeCaster schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:31:
Ik merk de afgelopen dagen dat bij mijn FZ1 (1000 998cc, injectie, TPS) de motor "stikt" of "verzuipt" als ik bij lage toeren flink op het gas ga hangen. :/ Dat is nieuw.

De motor was warm, ik reed zo'n 30 in z'n één, ik had een leeg stuk weg voor me, rolde rond de 3-4K RPM en draaide stevig aan het gas, maar de motor kakte eerst in alvorens meer toeren te maken.

Of hoort dat gewoon, en heb ik het voorheen beter gedaan door het gas íets rustiger open te draaien?
UTwizard schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:19:
[...]

Zoiets vergelijkbaars wil mijn ZX6R ook nog weleens doen als ik onder de 6000 RPM plotseling vol het gas open draai. Nadat ie even bokt pakt ie hem dan ook wel op, maar lekker voelt het niet nee. Kwestie van iets meer toeren hebben voordat je hem vol opendraait, of iets geleidelijker opendraaien.

Ik weet dat de Triumph Speed Triple 1050 van een kameraad van me exact hetzelfde heeft, als een motor die 15 jaar nieuwer is dat ook nog steeds doet, och dan heb ik er bij mijn machine ook niet zo'n moeite mee :+
Injectie motoren hebben nogal eens een "fuel cut" boven een bepaald toerental als het gas dicht gaat. Bij de FZ1 word tussen de 4(,5?)k en 8,5k toeren + gas dicht de injectors volledig uit gezet. De motor krijgt op dat moment totaal geen brandstof, dat kan bij gas weer open weer voor een ruwe opstart zorgen omdat de injector weer moeten beginnen vanaf nul i.p.v. een kleine hoeveelheid. Reden hiervoor zijn de emissie eisen waaraan je motor af fabriek aan moet voldoen.

@CodeCaster dit zou het kunnen zijn, echter als het echt eerder 3k is dan 4k dan is het waarschijnlijk wat anders.

Awesome

• lolgast
@Sveninho Tip van flip: Volgende keer kleiner beginnen met boortjes. Ten eerste makkelijker centreren, en je molt je (veel te dure) boortjes niet zo snel. En zorg dat het uit te boren boutje stiller dan stil ligt.

Maar zoals vele al boven mij. Zoek een andere spiegel :+ Dat is goedkoper dan nog zo'n boortje mollen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmokingSig schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:24:
Leuk nieuws "Files beu? Koop een motor (u bent niet de enige)!" : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180419_03471417

Motorverkoop stijgt in BE door de files.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xWxFNB-mPTU]

>:) :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12 12:12
Je merkt de toename in de motoren veel, ook veel meer vrouwen die op de motor stappen. Aan de andere kant betekent het ook veel meer vervelende lui, zeker die 3-wielers of motorscooters met iets te asosciale bestuurders. Ik hoop dat het respect in de files wel aanwezig blijft, de idiote acties lijk je helaas wel steeds vaker te zien.

Ik heb het zelf het mooie weer gebruikt om mijn motor te verkopen. De lokale wegen had ik inmiddels al 100x gezien de afgelopen 10 jaar, en de laatste 3 jaar heb ik behalve motorweekendjes nauwelijks gereden. Het deed wel pijn om hem weg te doen, zeker als je tijdens het mooie weer nog even snel een paar korte ritjes maakte, maar aan de andere kant zat er veel te weinig op. Wellicht gaat het over een paar jaar weer kriebelen..

Wat ik mij trouwens afvroeg, over de files, die driewielers zijn met een auto-rijbewijs te besturen en hebben ook een auto-kenteken. Deze zouden dus eigenlijk niet tussen de files door mogen rijden? Dat is weer een extra regeltje in de gedragsregels dat het wel is toegestaan?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Divak Waarom zou dat niet mogen? Er staat volgens mij nergens in de wet dat het filteren voorbehouden is aan motorfietsen alléén.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Sveninho
lolgast schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:10:
@Sveninho Tip van flip: Volgende keer kleiner beginnen met boortjes. Ten eerste makkelijker centreren, en je molt je (veel te dure) boortjes niet zo snel. En zorg dat het uit te boren boutje stiller dan stil ligt.

Maar zoals vele al boven mij. Zoek een andere spiegel :+ Dat is goedkoper dan nog zo'n boortje mollen
Thanks flip. Ik ben klein begonnen en langzamer groter gegaan tot dat de afgebeelde maar er eindelijk in paste.

Het is niet anders.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zo, TomTom Rider 550 (Plus) besteld! Nu m'n motor nog terug.. :/

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
wimmel_1 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:11:
@Divak Waarom zou dat niet mogen? Er staat volgens mij nergens in de wet dat het filteren voorbehouden is aan motorfietsen alléén.
Sterker nog, er staat in de wet helemaal niks over filteren. In theorie zou je het ook met je dikke Volvo XC90 mogen doen. Echter krijg je er vermoedelijk een artikel 5 voor.

Er staat nergens in de wet iets over met hoeveel voertuigen je tegelijk hetzelfde stuk rijbaan mag gebruiken.
Het 'slalommen' tijdens het filteren (linkerbaan, rechterbaan, linkerbaan, rechterbaan, linkerbaan) tussen de strepen door om ruimte te zoeken is wel telkens wisselen van rijstrook zonder knipperlicht, dus die is wel 'strafbaar'(net als rechts inhalen).

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-12 12:00
@Vrijdag wel braaf ingepakt in leer en hooguit doet ze naast het pompen aan de koppeling ook de voorrem :9

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/6c/bd/f6/6cbdf63b3db5c39aafc03116a1e11659.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:44:
[...]

Sterker nog, er staat in de wet helemaal niks over filteren. In theorie zou je het ook met je dikke Volvo XC90 mogen doen. Echter krijg je er vermoedelijk een artikel 5 voor.

Er staat nergens in de wet iets over met hoeveel voertuigen je tegelijk hetzelfde stuk rijbaan mag gebruiken.
Het 'slalommen' tijdens het filteren (linkerbaan, rechterbaan, linkerbaan, rechterbaan, linkerbaan) tussen de strepen door om ruimte te zoeken is wel telkens wisselen van rijstrook zonder knipperlicht, dus die is wel 'strafbaar'(net als rechts inhalen).
Er staat echter vermoedelijk wel iets in de wet over inhalen... en dat dat rechts niet mag.
In de Belgische wegcode staat er vervolgens vermeld dat je als motor, binnen bepaalde voorwaarden, niet aan het inhalen bent bij het filteren. (voorwaarden: tussen de twee meest linkse rijstroken, niet sneller dan 50 km/h, niet meer dan 20km/h sneller dan het omliggende verkeer).
Wat dus betekent dat je
- niet 'rechts inhaalt' (en dus niets doet wat verboden is)
- geen richtingaanwijzers moet voeren (aangezien je niet inhaalt)

Staat het in de Nederlandse wegcode niets specifiek vermeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 20-04-2018 12:53 ]

• Mawlana
  • Nu online
Ik zag gisteren trouwens nog een malloot op Laan van Zuid (Rotterdam) veel te hard zigzaggen tussen auto's. Een malloot met korte mouwen en korte broek, met gelijksoortige passagier. Iets met deathwish enzo... :F
Divak schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:58:
Wat ik mij trouwens afvroeg, over de files, die driewielers zijn met een auto-rijbewijs te besturen en hebben ook een auto-kenteken. Deze zouden dus eigenlijk niet tussen de files door mogen rijden? Dat is weer een extra regeltje in de gedragsregels dat het wel is toegestaan?
Ik vraag me eigenlijk wel af of al die sjonnies die op zo'n driewieler rijden hun autorijbewijs daadwerkelijk vóór 19 januari 2013 hebben behaald.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:32:
[...]
waar ik over viel is dat hij heel goed kon zien wat ik van plan was en de inhaalactie startte toen ik al richting aangaf. Ik heb mijn spiegel gecheckt (maar dat zie je niet in de beelden omdat ik mijn hoofd daarvoor niet hoef te draaien) en nog eens mijn dode hoek gecontroleerd, waar hij nog niet in zat toen ik naar rechts begon te bewegen.

Tuurlijk, ik hing links, maar we kwamen letterlijk_net_ uit een filtermoment, en ik keek even aan of die volvo naar rechts zou gaan (wat hij niet deed).

Uiteraard is dit voor mij ook weer een leermomentje, maar ik ben nog steeds van mening dat zijn actie onnodig risicovol was.
Ik heb het idee dat jouw actie en zijn actie vrijwel tegelijk kwamen en dat het daarom wat minder fijn ging. Van wat ik zie gaan jullie beide tegelijk iets doen en voor hem is het dan ook niet meer te doen om er mee te stoppen. Toen jij naar rechts ging begon hij precies op dat moment met inhalen. Als jij 2 seconden eerder naar recht gegaan was of hij 2 seconden eerder was begonnen met inhalen was het heel anders gegaan. Gewoon pech met de timing als je mij vraagt.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@Vrijdag we wachten!!!

Oke hier op werk is het echt kapot rustig, zijn met zo weinig mensen, geen leiding aanwezig, geen dringende klussen.. ik zit een beetje naar de visjes in de vijver te staren. Hebben net uitgebreid zitten lunchen in het zonnetje...:p Wat een vrijdag is dit zeg, prachtig. Maar daar mogen wel wat mooie plaatjes bij!

I have stability. The ability to stab.

• lolgast
Ik heb nog een uitlaat spruitstuk van een CB1 liggen die gespoten moet worden. Je bent welkom :+

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 20-04-2018 13:17 ]

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12 12:12
Interessant. In theorie zouden we dus het hele fileprobleem op de A4 kunnen oplossen als we er gewoon met zijn allen unaniem besluiten om netjes 3 dik naast elkaar gaan rijden over de 2 rijstroken?

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:16
RvdH schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:44:
Zo, TomTom Rider 550 (Plus) besteld! Nu m'n motor nog terug.. :/
Laat weten of het deftig werkt ;)

• SmurfLink
  • Niet online
Divak schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:18:
Interessant. In theorie zouden we dus het hele fileprobleem op de A4 kunnen oplossen als we er gewoon met zijn allen unaniem besluiten om netjes 3 dik naast elkaar gaan rijden over de 2 rijstroken?
Ff potje gele verf mee, bij weguitbreidingen gaat het ook prima met z'n 3en op 2 rijstroken, dus waarom dan niet gewoon? :p Op de A27 rij ik nu dagelijks met 3 naast elkaar tussen de gele lijntjes.

• A13X

A13X

Dude

SmurfLink schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:12:
@Vrijdag we wachten!!!

Oke hier op werk is het echt kapot rustig, zijn met zo weinig mensen, geen leiding aanwezig, geen dringende klussen.. ik zit een beetje naar de visjes in de vijver te staren. Hebben net uitgebreid zitten lunchen in het zonnetje...:p Wat een vrijdag is dit zeg, prachtig. Maar daar mogen wel wat mooie plaatjes bij!
Dus je hebt niks te doen, maar laat @Vrijdag de plaatjes zoeken :?

Awesome

• Dryhte
SmurfLink schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:12:
@Vrijdag we wachten!!!

Here you go...

https://www.google.be/sea...bm=isch&tbo=u&source=univ

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tsss, moet ik al het werk weer voor jullie doen :P

Afbeeldingslocatie: https://st2.depositphotos.com/6642506/10445/i/950/depositphotos_104454766-stock-photo-red-haired-womangirl-with-dangerousangryserious.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/j2EocS/9ec2495fe7996ace3507783f3b70f9bd_merida_disney_brave_merida.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dSeX47/22c650c9276dd2c68569f91fff58acd9_biker_girl_biker_babes.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kdZMxS/b1210f293b1c017c73921007442d3e66_girl_motorcycle_biker_girl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/c5s8cS/ce8190157dba07aab5553a886f15e1c6_tattoed_girls_inked_girls.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iZS8cS/7d078858edb7fff1708fd03c6f702a05_edie_campbell_triumph_bikes.jpg

:P
:9~

[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 20-04-2018 13:34 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Raym09 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:23:
[...]

Dus je hebt niks te doen, maar laat @Vrijdag de plaatjes zoeken :?
Ja want @Vrijdag heeft de collectie! :p

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12 21:15
gebruikershaes schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:40:
Thanks voor de reacties so far.
Dit was gewoon heel lullig. Normaal houd ik de hoofden van de fietsers in de gaten, want hun kijkrichting verraadt ook vaak de rijrichting. Dit was echter van rechtdoor naar links in een halve sec.

Schade is te fixen, maar toch wel een paar honderd euro. Stuur krom, spiegel kapot, handvat weggeschaafd, schakelpook afgebroken, uitlaat geschaafd, tail tidy krom en knipperlicht stuk.

Maar waardoor komt het dat je geen gelijk kunt krijgen als je een geschil hebt met een fietser? Omdat zij niet verzekerd zijn?
Fietsers en voetgangers worden altijd gezien als gevoelige bestuurders. Hierdoor heb je eigenlijk altijd voor zowel auto, scooter of motor dat je als schuldige partij wordt aangewezen. Zelfs als jij kan bewijzen dat bijvoorbeeld een voetganger plots overstak en dat niet op een zebrapad plaats vond krijg jij de schuld. Laatst was er een rechtzaak waarbij de rechter de bestuurder van het voertuig (auto vs fietser) gelijk heeft gegeven omdat alles gefilmd was met een dashcam, maar dan nog is dat uitzonderlijk.

Het is dus heel erg klote, maar ik ben bang dat je niets gaat winnen met de verzekeraar. Hoogstens kan je misschien nog wat regelen met het meisje of haar ouders.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31
Zwaait vanaf Assen. Nog meer Tweakers daar? :)

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
gebruikershaes schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:15:
[...]

Verrek je hebt gelijk :| . Maar ik vraag me af of dit wordt gezien als een kruispunt. Aangezien het een toerit naar wat parkeerplaatsen is. Ik weet het niet..

[afbeelding]

[...]

Cool, daar staat idd nuttige info in. Thanks!

[...]

True! Ik ga dit zsm doen. Nou maar hopen dat ik hem nooit nodig ga hebben. Door dit soort acties wordt het motorrijden niet perse leuker of zo 8)7 .
Nee Joh, op gelijkwaardige kruispunten gaat rechtdoor op dezelfde weg voor, en moet de fietser je voor laten gaan.
Overigens is dit niet eens een gelijkwaardig kruispunt, maar een inrit.
Maar dat met fietsers hebben krijgen altijd gelijk geloof ik direct. Geen ervaring mee gelukkig.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
InZane schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:42:
Zwaait vanaf Assen. Nog meer Tweakers daar? :)
Geen tijd voor helaas :(

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-12 16:25

Wootlock

Evilution

HTT-Thalan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:18:
[...]

Eaukay, hier issie:

Ik heb de beelden expres niet ge-edit of opgeleukt, om te laten zien dat zoiets echt in een 'split second' voorbij is.

Ik was net klaar met een stukje filteren, en het verkeer begint weer sneller te stromen. Ik besluit dat ik hier dus ook niet meer ga filteren en wil op de baan rechts van mij invoegen. Ik zet mijn richting uit, check mijn spiegel en kijk nog even gauw over mijn rechterschouder.

En in die kwart seconde daartussen (nadat ik mijn route naar rechts dus al 'clear' verklaard heb) besluit hij er rechts omheen te vlíegen, letterlijk. Want hij was niet niet klaar met filteren en wilde overduidelijk niet wachten. Hij kwam voor mij echt uit het niks en ik kan me niet voorstellen dat hij mijn richtingaanwijzer niet gezien heeft.

Als dit een crash was geworden had ik hem aan zijn veren over de vangrail getrokken denk ik, om hem even in alle rust uit te foeteren (op camera uiteraard :+).

[video].
Ik heb tijdens het lessen geleerd dat mijn plek op de rijbaan links uit het midden is.
Als je daar had gereden dan was er niets aan de hand en had je hem ook eerder zien komen :>

"Don't let your dreams be memes"

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:44

thijsco19

KTM 990 SMT

Dryhte schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:52:
[...]

Er staat echter vermoedelijk wel iets in de wet over inhalen... en dat dat rechts niet mag.
In de Belgische wegcode staat er vervolgens vermeld dat je als motor, binnen bepaalde voorwaarden, niet aan het inhalen bent bij het filteren. (voorwaarden: tussen de twee meest linkse rijstroken, niet sneller dan 50 km/h, niet meer dan 20km/h sneller dan het omliggende verkeer).
Wat dus betekent dat je
- niet 'rechts inhaalt' (en dus niets doet wat verboden is)
- geen richtingaanwijzers moet voeren (aangezien je niet inhaalt)

Staat het in de Nederlandse wegcode niets specifiek vermeld?
Voor zover ik weet mag je in de file bij file vorming gewoon rechts inhalen. Hoe kan je anders in een file rijden? Vaak zat de dat rechterbaan meer door rijd dan de linker.

Dus in de file, met het filteren, mag je zowel links als rechts inhalen. Het enigste wat ventueel voor problemen kan zorgen is het 'baan veranderen zonder knipperlicht'. Al is dat over het algemeen, mits filteren netjes word gedaan, geen probleem.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• lolgast
@Wootlock Ja, maar linksom kon hij sowieso niet inhalen dus vrij logisch dat hij rechts reed natuurlijk :+

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 20-04-2018 14:13 ]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:44

thijsco19

KTM 990 SMT

Oeps...

[ Voor 98% gewijzigd door thijsco19 op 20-04-2018 14:14 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• SmurfLink
  • Niet online
Het is inderdaad toegestaan om in filevorming rechts in te halen, eveneens als je op een in/uitrit rijdt waarbij de blokmarkering dit duidelijk aangeeft.

Daar krijg ik nog wel eens boze reacties op als ik dit in het koekblik doe op de A27, vlak na de afrit van de N230 richting Utrecht nog krijg je dan 3 rijbanen, de rechter rijbaan krijgt invoegend verkeer en wordt vervolgens de afrit richting A28. Ik rij dus consequent op die rechter rijstrook, en zo gauw de blokmarkering begint ga ik weer gewoon 100 rijden wat daar de max is. Soms zit er een slak op de middelste baan die minder rijdt, en die gaat dan raar doen dat ik 'm rechts inhaal terwijl dat toch echt is toegestaan. :p Jammer joh, steek die energie eens in het kennen van de verkeersregels, daar heb je meer aan.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:44:
[...]

XC90? Pak het dan gelijk goed aan! :+

Afbeeldingslocatie: https://media.gettyimages.com/photos/iraqis-drive-past-a-us-abrams-tank-positioning-on-a-highway-southeast-picture-id3455624

@Vrijdag
De juiste motor én de juiste haarkleur. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FKq3rAI.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 20-04-2018 14:42 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:32
aidanl schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:31:
Zelfs als jij kan bewijzen dat bijvoorbeeld een voetganger plots overstak en dat niet op een zebrapad plaats vond krijg jij de schuld. Laatst was er een rechtzaak waarbij de rechter de bestuurder van het voertuig (auto vs fietser) gelijk heeft gegeven omdat alles gefilmd was met een dashcam, maar dan nog is dat uitzonderlijk.
Je ontkracht gelijk je eigen stelling, dat is ook best knap :+
Als je hard bewijs hebt dat de ander (fietser/voetganger) toch echt aansprakelijk is, dan is diegene dat ook.

• SmurfLink
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:35:
[...]

Als je hard bewijs hebt dat de ander (fietser/voetganger) toch echt aansprakelijk is, dan is diegene dat ook.
Niet zo zeer. Hij geeft aan dat het ontzettend zeldzaam is en geeft daar een voorbeeld van. Dus in het algemeen ben je alsnog de sjaak als je bewijs hebt.. Maar een dashcam verandert het tegenwoordig wel zodat het kantelpunt wellicht er aankomt, dat nu je op beeld heb dat de fietser gewoonweg fout zit dat er vaker in het voordeel van de auto/motor wordt geoordeeld.

• Panini
Vrijdag schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:28:
Natuurlijk, het is vrijdag. :+

Mooie selectie van plaatjes, niet teleurgesteld.
Je houdt van rood? >:)
caesar1000 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:26:
[...]

XC90? Pak het dan gelijk goed aan! :+

[afbeelding]
Ah, 67.5 ton FREEDOM IN YOUR FACE

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/1e/b2/50/1eb250eb4a5817dd9004cede2b096481.png

[ Voor 45% gewijzigd door Panini op 20-04-2018 14:47 ]

• DragonSlayer666
[quote]TheBrut3 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:35:
[...]

[/quote]

Klopt, niet geheel. Al is de voetganger/fietser 100% schuldig, hoeft het niet zo te zijn dat diegene aansprakelijk gesteld wordt.

Uit het stukje van de ANWB:

[quote][list]
[li]De bestuurder van het motorvoertuig is aansprakelijk en moet de schade van de fietser of voetganger vergoeden, tenzij de bestuurder overmacht kan aantonen. Bij overmacht krijgt de fietser of voetganger geen schadevergoeding.[/li]
[li]Is er geen overmacht, dan krijgt de fietser of voetganger altijd minimaal 50% van zijn schade vergoed. Ook al is er sprake van eigen schuld van de fietser of voetganger.[/li]
[li]In sommige gevallen krijgt de fietser of voetganger bij eigen schuld meer dan 50%. Dit is afhankelijk van onder meer de ernst van de verkeersfouten van beide partijen, de ernst van de verwondingen, en het wel of niet verzekerd zijn van de schade (de zogenaamde 'billijkeidscorrectie").[/li]
[/list]

De fietser of voetganger krijgt dus altijd (ook bij eigen schuld) tussen de 50% en 100% van zijn schade vergoed.

Overmacht
Er is sprake van overmacht als de bestuurder bewijst dat hem geen enkel verwijt valt te maken. En eventuele fout van de andere weggebruiker moet zó onwaarschijnlijk zijn geweest dat de bestuurder daarmee geen rekening hoefde te houden. In de praktijk is overmacht moeilijk te bewijzen, en zal de bestuurder van het motorvoertuig vaak aansprakelijk zijn.[/quote]

Oftewel: Enkel als het zo belachelijk onwaarschijnlijk is dat de ander een fout kan maken (moedwillig door rood rijden terwijl er een dubbele vrachtwagen van 40 ton met 80 km/h aan komt denderen is een waarschijnlijke fout), wordt de zwakke deelnemer aansprakelijk gesteld.

/me DragonSlayer666 slaat de plank volledig mis

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-12 15:20
fijne start van de dag vandaag. Voorvork van me motor lekt. Gisteren al gezien maar dacht kan nog wel voor het weekend. Maar reed weg en voorwiel ging met 30km/u al trillen alsof hij los zat.
Maar ff op zoek naar garage in alkmaar die dat voor mooi prijsje kan fixen voor me.

Iemand nog tips?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:51:

[...]

Oftewel: Enkel als het zo belachelijk onwaarschijnlijk is dat de ander een fout kan maken (moedwillig door rood rijden terwijl er een vrachtwagen met 100 aan komt denderen is een waarschijnlijke fout), wordt de zwakke deelnemer aansprakelijk gesteld.
Inderdaad! Vrachtwagens mogen helemaal geen 100 km/u :+

[ Voor 16% gewijzigd door noes op 20-04-2018 14:55 ]

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:51:
[...]

Klopt, niet geheel. Al is de voetganger/fietser 100% schuldig, hoeft het niet zo te zijn dat diegene aansprakelijk gesteld wordt.

Uit het stukje van de ANWB:

[...]

Oftewel: Enkel als het zo belachelijk onwaarschijnlijk is dat de ander een fout kan maken (moedwillig door rood rijden terwijl er een vrachtwagen met 100 aan komt denderen is een waarschijnlijke fout), wordt de zwakke deelnemer aansprakelijk gesteld.
Let wel, het gaat hier over de schade aan de zwakke weggebruiker.
Als deze zwakke weggebruiker in dit geval schade aan de motor heeft veroorzaakt, valt die schade niet onder bovenstaande...

En als ik me goed herinner mankeerde de fietser niets (dus heeft geen schade), en is de enige met schade onze medetweaker.

Er staat in je verhaal niets over hoe zijn schadeafhandeling zal verlopen.

• DragonSlayer666
Crapper. Daar heb je helemaal gelijk in, my bad.
noes schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:53:
[...]

Inderdaad! Vrachtwagens mogen helemaal geen 100 km/u :+
Nee, gaat toch om 80 km/h? :+
Dryhte schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:54:
[...]

Let wel, het gaat hier over de schade aan de zwakke weggebruiker.
Als deze zwakke weggebruiker in dit geval schade aan de motor heeft veroorzaakt, valt die schade niet onder bovenstaande...

En als ik me goed herinner mankeerde de fietser niets (dus heeft geen schade), en is de enige met schade onze medetweaker.

Er staat in je verhaal niets over hoe zijn schadeafhandeling zal verlopen.
Crapper, je hebt helemaal gelijk. My bad. |:(

• DragonSlayer666
Panini schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:43:
[...]

Ah, 67.5 ton FREEDOM IN YOUR FACE

[afbeelding]
Ben meer hiervan:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/L-PcQM-kaBs/hqdefault.jpg
Bonuspunten als je het voertuig kan benoemen.

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:01:
[...]

Ben meer hiervan:
[afbeelding]
a-10 warthog?

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

• lolgast
Air Force Warthog

/me bedankt google image search :+

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:01:
[...]
Ben meer hiervan:
[afbeelding]
lolgast schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:03:
Air Force Warthog

/me bedankt google image search :+
Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II 'Warthog' is de officiële naam. :)

Afbeeldingslocatie: http://img.myconfinedspace.com/wp-content/uploads/2007/01/ptsf-004f.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door caesar1000 op 20-04-2018 15:06 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

caesar1000 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:04:
[...]

[...]

[...]

[afbeelding]
Brrrt

Ontopic: dat geluid maakte m'n vorige Fazer met lekke uitlaat ook. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 20-04-2018 15:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DragonSlayer666
caesar1000 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:04:
[...]

[...]

[...]

[afbeelding]
Als we dan gaan muggenziften, moeten we het wel goed doen. De officiële naam is: "Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II". Warthog en Hog zijn de nicknames :+

Mooiste feitjes aan dat vliegtuig:
  • Het is letterlijk een rotary cannon met vleugels en motoren
  • 1 motor geeft meer dan genoeg kracht(40.32KN) om mee te vliegen. Het kanon levert echter zoveel contra-kracht(45KN) dat er 2 motoren nodig zijn om het de recoil op te vangen. Anders valt het vliegtuig uit de lucht _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door DragonSlayer666 op 20-04-2018 15:14 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12 21:15
TheBrut3 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:35:
[...]

Zoals ik ook al schreef is dat uitzonderlijk. Indien de (zwakere) tegenpartij ook nog zelf schade heeft dan moet je zelfs al is er bewijs toch nog opdraaien voor 50% van de totale schade.

Ik ben het zeker niet eens met deze regeling. In mijn ogen zou de gene die schade veroorzaakt ook moeten opdraaien voor de schade. Zelfde vreemde regeling zie je bijv. ook wanneer een auto van achter aangereden wordt. De gene die achter reed is altijd de veroorzaker en zelfs met bewijs blijven verzekeraars daar vrij moeilijk over doen. Daarom zie je hier ook veel fraude bij met mensen met een roestbak die expres op de rem gaan staan en dan geld voor schade in eigen zak stoppen en de beschadigde auto gewoon dumpen.

Overigens is dit alles ook uit eigen ervaring met mijn werk bij verzekeraars en persoonlijke ervaring met schade zaken.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
CodeCaster schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:07:
[...]

Brrrt
[video]

Ontopic: dat geluid maakte m'n vorige Fazer met lekke uitlaat ook. O-)
Brrrrtt met een motor:
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:09:
[...]
Als we dan gaan muggenziften, moeten we het wel goed doen. De officiële naam is: "Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II". Warthog en Hog zijn de nicknames :+
Daarom staat 'Warthog' tussen enkele aanhalingstekens en schuingedrukt; het is een nickname. >:)

• Mawlana
  • Nu online
Quote uit dezelfde link die ik gisteren heb gepost:
De automobilist is aansprakelijk voor de schade van de fietser zonder dat zijn schuld bewezen hoeft te worden. Andersom kan de automobilist de schade die hij oploopt door een fout van een fietser of voetganger, claimen bij de fietser of voetganger (of diens AVP-verzekering). Dan gelden de normale wettelijke regels.
Je mag als automobilist/motorrijder vaak inderdaad (gedeeltelijk) opdraaien voor de schade van de zwakke deelnemer. Je eigen schade mag je claimen bij de zwakke deelnemer (die weer de AVP-verzekering kan aanspreken). Zo lees ik het in ieder geval.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:43:
[...]

Natuurlijk, het is vrijdag. :+

Mooie selectie van plaatjes, niet teleurgesteld.
Je houdt van rood? >:)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/28rivm.jpg

Meisjes met rode haren :9~ O+

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 20-04-2018 16:20 ]

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Wie ga ik in Nijmegen nog zien voor de Batavierenrace? Ik zit in Motorploeg 1. :W

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

https://www.facebook.com/.../videos/1026859997353037/
ATGATT :D

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 20-04-2018 16:54 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:54:
[...]

De rit in 2009 heb ik destijds geörganiseerd: Motor - GoT Najaarsrit In 2010 heeft @Mud samen met @komkommer 't laatste ritje binnen Nederland georganiseerd : Got Motorrit 2010

Vorig jaar zijn we nog met een man of 10 van hier naar de Eifel gereden voor een weekend.... 8)
2010 o_0 !waar is de tijd gebleven :x

Makerij Hofman

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Misschien omdat ik wat ouder ben:

Afbeeldingslocatie: https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=335x1024:format=jpg/path/sc8be69b0662eff40/image/i612a8d5d343be56b/version/1514643589/image.jpg

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
wimmel_1 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:54:
[...]

De rit in 2009 heb ik destijds geörganiseerd: Motor - GoT Najaarsrit In 2010 heeft @Mud samen met @komkommer 't laatste ritje binnen Nederland georganiseerd : Got Motorrit 2010

Vorig jaar zijn we nog met een man of 10 van hier naar de Eifel gereden voor een weekend.... 8)
In 2014 is ook nog een rit geweest, die in 2010 was niet de laatste :D
GBTW in "Het grote motortopic deel 15"

Er zijn zelfs bewegende beelden van (van de motoren dan, niet het rijden) :P
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2bp5O_6Wjus]

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 20-04-2018 17:06 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tankiej schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:00:
[...]

In 2014 is ook nog een rit geweest, die in 2010 was niet de laatste :D
GBTW in "Het grote motortopic deel 15"

Er zijn zelfs bewegende beelden van (van de motoren dan, niet het rijden) :P
[video]
Hee, de Tweakers chapter van Brag & Boost :+

* Vrijdag rent hard weg!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Voor de Batavierenrace nog even om de hoek bij Termaat binnen gewipt:
Afbeeldingslocatie: http://www.termaatmotoren.nl/img/5a69b66638a16_Forma-Adventure%20Tourer-Black%20101.jpg
8)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Grubeater schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:15:
Voor de Batavierenrace nog even om de hoek bij Termaat binnen gewipt:
[afbeelding]
8)
Dat lijken mij geen prettige hardloopschoenen hoor.. :+
Of heb je het over een andere race dan deze Wikipedia: Batavierenrace ?

p.s. zelf vond ik de vatenbierenrace veel leuker :7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Mawlana
  • Nu online
ToolkiT schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:54:
[...]

Dat lijken mij geen prettige hardloopschoenen hoor.. :+
Of heb je het over een andere race dan deze Wikipedia: Batavierenrace ?

p.s. zelf vond ik de vatenbierenrace veel leuker :7
https://www.batavierenrace.nl/46/medewerker/motorrijder.html ;)

• treative
  • Laatst online: 24-12 13:51
slommer schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:53:
fijne start van de dag vandaag. Voorvork van me motor lekt. Gisteren al gezien maar dacht kan nog wel voor het weekend. Maar reed weg en voorwiel ging met 30km/u al trillen alsof hij los zat.
Maar ff op zoek naar garage in alkmaar die dat voor mooi prijsje kan fixen voor me.

Iemand nog tips?
Mijn vork is ook een beetje nat, ik merk er tot zover nog niks van.

Sig

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
Is een windscherm het enige remedie om de domme vliegjes/bijen/muggen/insecten tegen te houden?

Vandaag even op de autosnelweg gereden met mijn naked CBF500 en mijn hele helm en jas zit onder de insectenresten en -bloed. Vind het rijden op de autosnelweg overigens maar niks zoveel tegenwind en lawaai, zelfs met oordopjes.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn helm zit ook gewoon vol met vliegjes hoor, ondanks tour ruitje op de ZZR.

• InZane
  • Laatst online: 21:31
Ik rij een CBR en mijn helm zag er ook niet meer uit na totaal 240 km snelweg vandaag.

Even iets anders: Ik heb 2 weekendkaarten ter waarde van bijna 100 euro in de aanbieding voor de Superbikes dit weekend. Ik neem ze mee naar Assen morgen. Mocht er iemand zin hebben. Kost je hooguit een drankje :P Doe even een PB en weg is pech.

Edit: 1 kaartje weg.

[ Voor 62% gewijzigd door InZane op 21-04-2018 00:49 ]

• PilatuS
  • Niet online
Xepos schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:30:
Is een windscherm het enige remedie om de domme vliegjes/bijen/muggen/insecten tegen te houden?

Vandaag even op de autosnelweg gereden met mijn naked CBF500 en mijn hele helm en jas zit onder de insectenresten en -bloed. Vind het rijden op de autosnelweg overigens maar niks zoveel tegenwind en lawaai, zelfs met oordopjes.
Een windscherm doet niets tenzij ie extreem hoog is. Wat ik goed vind helpen is zodra er een vlieg op het vizier komt gelijk je hoofd naar links of rechts draaien. Vaak genoeg waait de vlieg er dan weer af en hou je een klein plekje over.

Mijn pak maak ik na vrijwel iedere rit schoon. Het kost je dan nog geen minuut met een natte spons en handdoek. Het vizier maak ik sowieso na iedere rit schoon.

Helaas is dit gewoon iets wat erbij hoort, een windscherm gaat je niet helpen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:08:
[...]

Een windscherm doet niets tenzij ie extreem hoog is. Wat ik goed vind helpen is zodra er een vlieg op het vizier komt gelijk je hoofd naar links of rechts draaien. Vaak genoeg waait de vlieg er dan weer af en hou je een klein plekje over.

Mijn pak maak ik na vrijwel iedere rit schoon. Het kost je dan nog geen minuut met een natte spons en handdoek. Het vizier maak ik sowieso na iedere rit schoon.

Helaas is dit gewoon iets wat erbij hoort, een windscherm gaat je niet helpen.
Makkelijker gezegd dan gedaan als je woon/werk of andere functionele ritten doet ;)

Bij de bouwmarkten, tankstations en automateriaal zaken zijn ook spuitflessen met anti-beestjes(-kadaver) spul te koop, werkt erg goed! Ook bij beestjes die al een week op je pak plakken. Daarna wel met natte doek napoetsn, anders krijg je witte vegen

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:44:
[...]

Makkelijker gezegd dan gedaan als je woon/werk of andere functionele ritten doet ;)
Als je veel kilometers maakt snap ik dat je het schoonmaken wat minder vaak gaat doen ja :)

• Sveninho
Vrijdag schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:28:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

:9~
Ik val niet bewust (of onbewust) op roodharige, maar er zitten hier wel een paar tussen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 01:07:
[...]

Als je veel kilometers maakt snap ik dat je het schoonmaken wat minder vaak gaat doen ja :)
Veel kilometers == Motor niet meer schoonmaken.

Zie je heel duidelijk bij mij op het werk momenteel prachtig glimmende motoren van seizoensrijders inclusief schone motorpakken. Als je dan mijn motor en kleding ziet en die van andere collega's die het hele jaar doorrijden. Sommige motoren van de mensen die het hele jaar doorrijden lijken wel ratbikes :P

Btw kwam er net achter dat ik mijn Bandit al weer 3 jaar heb volgend jaar maar naar iets anders kijken (wordt 100% een dikke all-road DL1000, XT1200 of een CRF1000).

• sypie
  • Niet online
Net weer les gereden. Had een medekandidaat mee te rijden net zoals vorige week. Te voorzichtig, geen gas durven geven, niet aangeven dat je de instructeur niet kunt horen of verstaan... Hoorde geregeld in mijn oortje dat er iemand gas moest geven, hup hup, je mag hier 80 enz.

Kennelijk moet er iemand nog een lesje V's hebben voor het motorrijden: veilig, vlot, vrijheid, vgenieten, vlekker rijden...;)

• lolgast
Dat lijkt me wel irritant. Ik had met lessen bijna altijd dezelfde mede-lesser en die was qua rijstijl en aandachtspunten met AVB bijna hetzelfde als ikzelf. Dat is wel lekker qua aandacht van de instructeur :)

• sypie
  • Niet online
Dat is ook irritant. Wil je na een verkeerslicht of kruising vlot wegrijden moet je weer inhouden omdat iemand voor je z'n pols niet zo ver krijgt op de een of andere manier. Maakt anderhalf uur wel een beetje een tam lesje.

Te hard rijden hoeft ook weer niet, jagen doe je maar op dieren niet op de motor. Er is echter ook een gulden middenweg, die moet gevonden worden.

• Sveninho
sypie schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:10:
Dat is ook irritant. Wil je na een verkeerslicht of kruising vlot wegrijden moet je weer inhouden omdat iemand voor je z'n pols niet zo ver krijgt op de een of andere manier. Maakt anderhalf uur wel een beetje een tam lesje.

Te hard rijden hoeft ook weer niet, jagen doe je maar op dieren niet op de motor. Er is echter ook een gulden middenweg, die moet gevonden worden.
sypie schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:37:
Net weer les gereden. Had een medekandidaat mee te rijden net zoals vorige week. Te voorzichtig, geen gas durven geven, niet aangeven dat je de instructeur niet kunt horen of verstaan... Hoorde geregeld in mijn oortje dat er iemand gas moest geven, hup hup, je mag hier 80 enz.

Kennelijk moet er iemand nog een lesje V's hebben voor het motorrijden: veilig, vlot, vrijheid, vgenieten, vlekker rijden...;)
Lachen dit!!! Niet de les, maar de manier van beschrijven. De v van vgenieten kende ik nog niet. Voeg ik toe aan mijn woordenboek!
Voor het vervolg misschien eerst voorsorteren zodat jij wel lekker van 0 kan weg knallen en die andere knaap (of knaapin) maar zijn/haar best moet doen!

• sypie
  • Niet online
Sveninho schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:28:
Lachen dit!!! Niet de les, maar de manier van beschrijven. De v van vgenieten kende ik nog niet. Voeg ik toe aan mijn woordenboek!
Soms moet je creatief met letters zijn :+
Sveninho schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:28:
Voor het vervolg misschien eerst voorsorteren zodat jij wel lekker van 0 kan weg knallen en die andere knaap (of knaapin) maar zijn/haar best moet doen!
Zou een optie kunnen zijn maar ik wil iemand anders niet z'n plezier ontnemen door iedere keer de leiding te nemen tijdens de les. Je moet mensen wel een beetje in hun waarde laten, de correcties komen wel van de instructeur. Op zaterdag ben ik vrij, hoef ik zelf geen les te geven. Zal ik dus ook iemand anders in een leer-positie niet de les lezen.

• Sveninho
sypie schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:32:
[...]

Soms moet je creatief met letters zijn :+

[...]
Zou een optie kunnen zijn maar ik wil iemand anders niet z'n plezier ontnemen door iedere keer de leiding te nemen tijdens de les. Je moet mensen wel een beetje in hun waarde laten, de correcties komen wel van de instructeur. Op zaterdag ben ik vrij, hoef ik zelf geen les te geven. Zal ik dus ook iemand anders in een leer-positie niet de les lezen.
Wacht even. Ben je kandidaat of instructeur?
In geval kandidaat; Je moet zelf ook nog slagen hé. Ik ga mezelf niet opofferen voor een ander omdat jij eigenlijk 'niet durft motor te rijden'... Hoe ego dit ook mag klinken.
In geval instructeur; Lekker blerren in het oor van je kandidaat! Had ik destijds ook. 'Ben je nou motorrijder of automobilist?'

• Panini
Vrijdag schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:13:
[...]

Hee, de Tweakers chapter van Brag & Boost :+

* Vrijdag rent hard weg!
Zo te zien is Brag & Boost niet alleen een begrip op het motorforum :X

• A13X

A13X

Dude

sypie schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:37:

Achteraf gezien was mijn instructeur niet zo goed in wat ze noemen "softe skills" maar ik heb een keer samen met iemand gelest en toen we na de route stopten voor de verrichtingen kregen we het er van langs :X

Althans dat dacht ik, tot hij mij expliciet aankijkt en zegt "ja jij niet" , en toen naar de ander keek en verder ging met MAAR jij...... :D

Ook zoiets, niet doorrijden, het kijktrucje bij elk kruispunt herhalen ondanks dat het kruispunt van 500mtr afstand al volledig te overzien was.

Stiekem zat ik overigens wel in mijn helm te gniffelen, het was namelijk mijn oude buur jongen van 6-7 jaar ouder die een beetje de tiran probeerde uit te hangen toen ik nog op de basisschool zat. Ach ook triest want zijn pa had vooral liefde voor zijn sherry...

Awesome

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sveninho schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:35:
[...]

Wacht even. Ben je kandidaat of instructeur?
In geval kandidaat; Je moet zelf ook nog slagen hé. Ik ga mezelf niet opofferen voor een ander omdat jij eigenlijk 'niet durft motor te rijden'... Hoe ego dit ook mag klinken.
In geval instructeur; Lekker blerren in het oor van je kandidaat! Had ik destijds ook. 'Ben je nou motorrijder of automobilist?'
Je moet zelf ook slagen idd, maar als je als duo (trio met de instructeur erbij) rijdt, krijg je om-en-om de leiding aangewezen, zodat je je leading-skills én je volg-skills kan oefenen.

@Raym09 je signature. Bobaflex? :-)
Panini schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:50:
[...]

Zo te zien is Brag & Boost niet alleen een begrip op het motorforum :X
Ik kende m nog niet, maar das n beetje het Fast-and-Furious petjesvolk oid?

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 21-04-2018 13:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• lolgast
Ben het ook wel met @sypie eens. De instructeur trekt heus wel aan de bel. En continu lekker snel weg zijn en vervolgens moeten wachten bij bijvoorbeeld een busstop haalt ook niets uit. Kun je net zo goed even inhouden

• Sveninho
lolgast schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 13:19:
Ben het ook wel met @sypie eens. De instructeur trekt heus wel aan de bel. En continu lekker snel weg zijn en vervolgens moeten wachten bij bijvoorbeeld een busstop haalt ook niets uit. Kun je net zo goed even inhouden
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn buddy een Transporter voor zich liet gaan onderweg naar de snelweg.
Instructeur was not amused, maar ik had even 3 minuten vrijspel. :9 :X

[ Voor 3% gewijzigd door Sveninho op 21-04-2018 13:28 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht