• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sveninho schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:35:
[...]
Wacht even. Ben je kandidaat of instructeur?
Ik ben kandidaat. Op de momenten dat ik voorop rijd hoor ik dan ook vaak in mijn oortje dat de andere gas bij moet geven of (in enkele gevallen) dat ik even een stop en go mag uitvoeren omdat ik even wat tijd moet rekken.

Een paar momenten heb ik de leiding wel genomen, instructeur zei hier verder niks van tegen mij. Op de momenten dat de andere kandidaat weer bij is geef ik die dan een seintje om mij in te halen, waar ik dan ook rekening mee houd. Soms gebeurt dat en soms is de angst te groot denk ik. Jammer.

Ach, verder wel lekker gereden. Mooi weer, rustige weg, leuk vrouwvolk in de stad... Ik vermaak me prima (nog een twee V-woorden...)

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-12 13:33
McKaamos schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 13:15:
Ik kende m nog niet, maar das n beetje het Fast-and-Furious petjesvolk oid?
Klopt, beetje vergelijkbaar met Autostyle catalogus volk. ;(
Verlengde achterbruggen, rijden met Roof boxer helmpjes + korte spijkerbroek en als debielen overal gas geven.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:25

A13X

Dude

@McKaamos :Y

Vandaag de RAM mount binnen gekregen, nog even testen maar dit lijkt een mooie oplossing! Kan zowel in het midden over de riserbar als ernaast.

S8 past overigens krapper dan verwacht, is toch minder xl dan ik dacht :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/COnNkY6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3aYKje8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CByTxrt.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ybCIyDB.jpg

Awesome

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Raym09 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:08:

Vandaag de RAM mount binnen gekregen, nog even testen maar dit lijkt een mooie oplossing! Kan zowel in het midden over de riserbar als ernaast.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een review wordt zeer gewaardeerd! Ik ben ook op zoek om m'n TomTom rider 3 te vervangen. Leuk en aardig, dat ding. Maar je moet hem altijd meenemen (is best lomp), maar het heeft niet de voordelen van Waze, Flitsmeister, Spotify.

Aangezien ik ook in de regen rijd, heeft iemand een goed product wat ook tegen een buitje kan (en waar een USB c kabel door kan/in zit)?

• A13X

A13X

Dude

ixl85 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:16:
[...]

Een review wordt zeer gewaardeerd! Ik ben ook op zoek om m'n TomTom rider 3 te vervangen. Leuk en aardig, dat ding. Maar je moet hem altijd meenemen (is best lomp), maar het heeft niet de voordelen van Waze, Flitsmeister, Spotify.

Aangezien ik ook in de regen rijd, heeft iemand een goed product wat ook tegen een buitje kan (en waar een USB c kabel door kan/in zit)?
Dezelfde redenen waarom ik niet aan een stand alone navigatie wil. Te duur voor de enkele keer dat het meer kan dan mijn telefoon.

Nu nog wel een goede app voor Android zien te vinden. Scenic is alleen voor IOS en anderen vragen al snel geld. Wil dan wel eerst weten of ze dat ook waard zijn. Waze staat op het lijstje net als my route.

Awesome

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Raym09 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:30:
[...]

Dezelfde redenen waarom ik niet aan een stand alone navigatie wil. Te duur voor de enkele keer dat het meer kan dan mijn telefoon.

Nu nog wel een goede app voor Android zien te vinden. Scenic is alleen voor IOS en anderen vragen al snel geld. Wil dan wel eerst weten of ze dat ook waard zijn. Waze staat op het lijstje net als my route.
Deze zijn gratis:
HERE WeGo
Kurviger (speciaal voor motoren, nog niet echt uitgeprobeerd)
Google Maps

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• A13X

A13X

Dude

noes schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:43:
[...]

Deze zijn gratis:
HERE WeGo
Kurviger (speciaal voor motoren, nog niet echt uitgeprobeerd)
Google Maps
Kurviger is deels gratis, maar het navigatie gedeelte weer niet. Daarvoor moet pro(9,99) worden aangeschaft. Al wel gelukt om in de gratis versie een gpx van het www in te laden. Ziet er wel veel belovend uit.

Maps word al naar tevredenheid gebruikt voor standaard A naar B navigatie. Echter kun je daar niet een route inladen en volgen (zonder dat maps hem willekeurig aanpast)

Kon bij here we go geen mogelijkheid vinden om een route in te laden.

Awesome

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm.... Ik moet hier schijnbaar maar niet meer zeggen dat ik nóóit gekke dingen mee maak tijdens de ritjes welke ik met m'n motor hier in de omgeving maak. Lijkt erop dat ik de goden aan het verzoeken ben geweest en dat er toch maar iets moest gaan gebeuren....

In een, nomaal érg lekker te nemen maar volledig "blinde" bocht vanwege een zandwal én begroeiing, vanmiddag even "UK Style" een paar automobilisten mogen omzeilen doordat er één automobilist van mening dacht te moeten zijn dat de binnenbocht voor hém bedoeld was om een tragere voorligger in te gaan halen.... Motor wijd moeten laten lopen om maar niets te raken wat ik niet persé wilde raken.

Klikje voor locatie Waarbij ik met de motor uit '\t linker deel van 't scherm kwam en dus een rechter bocht vóór me had.

Nou zit ik in zo'n bocht altijd vrij ver tegen de weg-as aan zodat ik zoveel mogelijk overzicht kan creëren voor mezelf en dat was vanmiddag ook maar goed ook. Naar rechts uitwijken, en dus op m'n "eigen" weghelft uiterst rechts gaan rijden, was géén optie geweest. Daar reed meneer "Petmans" al met z'n Honda Civic Coupe ..... De oudere dame op de passagiersstoel van de andere auto, welke ingehaald werd door "petmans", deed haar handen al voor d'r ogen.... De bestuurder van die auto gelukkig niet :|

Ná zo'n akkefietje weet je in ieder geval wél dat je hart ook nog op z'n plek zit.... :o

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 21-04-2018 18:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-12 20:48
Dat zijn geen geintjes @wimmel_1 :o

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:46
[...]

Tomtom, kost je €20 per jaar voor alle landen. Op Android is het inclusief de befaamde kronkelroutes (misschien inmiddels ook op iOS...). :Y Via de website kan je ook gpx routes inladen. Dit is de route die ik vandaag heb gereden met navigatie. :) Het is dat ik moe was, anders had ik wel meer dijkjes gepakt. :+

Trouwens, heb vorige week motor onderbroek en ondershirt van lidl ontvangen. Heerlijk met dit weer (in combinatie met kevlar broek en doorwaai jas). 8-)

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 21-04-2018 18:07 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:49:
Dat zijn geen geintjes @wimmel_1 :o
Dat zijn inderdaad serieus geen grappen en ik gun ook écht niemand dezelfde beleving. Jij zal die bocht waarschijnlijk ook wel kennen? Zo vér is 't niet verwijderd van jouw habitat :)

• lolgast
Ja die bocht kom ik ook regelmatig met ritjes. Hij zit vrij standaard in de route als mijn schoonpa voorop rijdt :) Maar wat jij beschrijft gelukkig nog nooit gezien daar

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Nu nog wel een goede app voor Android zien te vinden.
Heb hier Sygic. 1x betalen en je bent voor de rest van je leven klaar en je krijgt alle updates.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:39
Wat is er mis met google maps?

Ohja sygic is wel chill omdat je toer ritten kan inladen btw, maar daar hoef je niet voor te betalen.

[ Voor 63% gewijzigd door kneusteun op 21-04-2018 18:25 ]

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:25:
Wat is er mis met google maps?

Ohja sygic is wel chill omdat je toer ritten kan inladen btw, maar daar hoef je niet voor te betalen.
Er is niets mis met Google Maps, maar Sygic vind ik toch flink fijner. Had toen gebruik gemaakt van een actie. 1x 40 euro voor een goed programma met alle updates voor de rest van je leven vind ik geen geld. Dan heb je ook nog eens alle mappen van de hele wereld. Ik ga echt geen 20 euro per jaar betalen :P

• kneusteun
PilatuS schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:27:
[...]

Er is niets mis met Google Maps, maar Sygic vind ik toch flink fijner. Had toen gebruik gemaakt van een actie. 1x 40 euro voor een goed programma met alle updates voor de rest van je leven vind ik geen geld. Dan heb je ook nog eens alle mappen van de hele wereld. Ik ga echt geen 20 euro per jaar betalen :P
Nee klopt, maar hij is bijna altijd wel in de aanbieding.

• Mawlana
Google Maps gebruik ik als 'functioneel' rijd (als ik ergens moet zijn). Tomtom gebruik ik wanneer ik recreatief rijd in verband met de kronkelroutes...

Drie routes van Rotterdam naar Amsterdam: https://s.skewl.net/q113vloo095m8og

Met Google maps kan ik hooguit de snelwegen vermijden, maar dan pakt ie vaak gewoon een N-weg terwijl er mooie dijkwegen zijn (die ik niet ken). Ik heb wel twintig euro per jaar over voor die functie, het is een ruime tankbeurt. :P

• kneusteun
sylvesterrr schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:40:
Google Maps gebruik ik als 'functioneel' rijd (als ik ergens moet zijn). Tomtom gebruik ik wanneer ik recreatief rijd in verband met de kronkelroutes...

Drie routes van Rotterdam naar Amsterdam: https://s.skewl.net/q113vloo095m8og

Met Google maps kan ik hooguit de snelwegen vermijden, maar dan pakt ie vaak gewoon een N-weg terwijl er mooie dijkwegen zijn (die ik niet ken). Ik heb wel twintig euro per jaar over voor die functie, het is een ruime tankbeurt. :P
Je kunt op maps ook gewoon routes inladen en delen. Dus het maakt niet echt uit welke app je gebruikt.

• Mawlana
kneusteun schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:49:
[...]

Je kunt op maps ook gewoon routes inladen en delen. Dus het maakt niet echt uit welke app je gebruikt.
Maar ik wil helemaal geen routes inladen als ik even m'n motor wil uitlaten. :P

Vandaag heb ik eerst naar Werkendam genavigeerd (kronkelend). Op het pontje heb ik besloten om naar de Mac in Ijsselstein te gaan, dus een kronkelende route naar Ijsselstein uitgezocht. Terwijl ik m'n ijsje at vond ik het wel genoeg geweest voor vandaag: kronkelend terug naar Rotterdam. :)

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12 19:38
Vandaag heerlijk genoten van een zelfgemaakte route, kwartiertje dijk, uurtje kleine landweggetjes en wat verplichte N-wegen om 't te verbinden. In totaal 1,5 uur heerlijk door het prachtige landschap rond de utrechtse heuvelrug gereden :)

En, om maar mee te doen met de traditie, wat foto's
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/st7iQGcl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C8DG4xhl.jpg

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:54
Wat zat er vandaag een hoop volk op de motor in t-shirts, korte mouwen, ditto broeken en sneakers zeg!

• kneusteun
sylvesterrr schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:55:
[...]

Maar ik wil helemaal geen routes inladen als ik even m'n motor wil uitlaten. :P

Vandaag heb ik eerst naar Werkendam genavigeerd (kronkelend). Op het pontje heb ik besloten om naar de Mac in Ijsselstein te gaan, dus een kronkelende route naar Ijsselstein uitgezocht. Terwijl ik m'n ijsje at vond ik het wel genoeg geweest voor vandaag: kronkelend terug naar Rotterdam. :)
Klopt het mooiste is dan ook gewoon de zon in de gaten houden en de wegen rijden die het leukst lijken. En dan af en toe ff kijken of je wel een beetje de goede richting rijdt.

Maar af en toe is het wel leuk om routes in te laden van het internet want dan kun je nog wel eens mooie wegen tegenkomen.

• PilatuS
  • Niet online
Hier ook een lekkere rit gemaakt samen met iemand met een 1290R. Vanuit Arnhem binnendoor naar Duitsland en binnendoor weer terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y3m9TEtqCqRvLq9teBsZrJ0X/full.jpg

• Mawlana
kneusteun schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:04:
[...]

Klopt het mooiste is dan ook gewoon de zon in de gaten houden en de wegen rijden die het leukst lijken. En dan af en toe ff kijken of je wel een beetje de goede richting rijdt.
Zonder Tomtom zou ik al die leuke dijkwegen niet kennen. Als je weet dat er ergens een leuke weg is, dan kan je er wel een beetje op gevoel naartoe rijden. De route die ik vandaag heb gereden was waarschijnlijk 75% nieuw voor mij.
Maar af en toe is het wel leuk om routes in te laden van het internet want dan kun je nog wel eens mooie wegen tegenkomen.
Tuurlijk, dat doe ik ook wel. Ik wil echter ook de mogelijkheid hebben om leuke routes te rijden zonder een mooie route te moeten zoeken. :P

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
Een gratis alternatief is Calimoto. Kan navigeren met kronkelroutes en tourtjes genereren. Kan alleen geen .gpx inladen.
Maps.Me is ook een goede optie als je offline navigatie wil

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Mawlana
Nog een voorbeeld van vorige week zaterdag: heen met Google Maps (eerste stukje over de snelweg, zelf besloten, daarna met de optie snelweg vermijden), terug met tomtom.
Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/w111bnywizc1cos-600px

Toch wel een aardig verschil toch? :)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-12 12:04
Hoe laad je een gpx in in Maps?

EDIT:
(klinkt gemakzuchtiger dan het bedoeld is - ik bedoel, is het mogelijk om dit op de telefoon te doen? Via my maps op de pc lukt het al)

Er is trouwens bijzonder veel nutteloze info over te vinden, zoals dat je zou moeten omzetten naar kml of kmz ipv gpx te gebruiken...

[ Voor 82% gewijzigd door Dryhte op 21-04-2018 20:48 ]

• lolgast
Hier ook een Scenic gebruiker. Ben er erg over te spreken. Mijn vrouw gebruikt hem ook, met mijn account. Op 1 telefoon de route maken/downloaden en dan kan hij vervolgens op de tweede telefoon uit je account geladen worden. Werkt top. Begeleiding is duidelijk en de app snel :)

Maak met het grootste gemak in 5 minuten een route door simpelweg een paar punten aan te stippen op de map, heb daardoor erg gevarieerd gereden vorig jaar

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:57
ixl85 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:16:
[...]

@McKaamos Naar een review ben ik ook wel benieuw daarbij alvast een vraag: heb je een kabel die je GSM laadt tijdens het rijden en hoe zeer rammelt dat?
Ik heb een soortgelijke constructie gebruikt met een oude auto TomTom en door de trillingen van de motor is op een gegeven moment (na de 2e zomer) het usb contact van de printplaat gebroken. Waarschijnlijk door het gewicht van de kabel. Eerst vaker last van het feit dat de TomTom niet geladen werd en toen niks meer. Daarna maar een TomTom voor de motor gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door rvrbtcpt op 21-04-2018 20:54 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:07

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:04:
Hmmm.... Ik moet hier schijnbaar maar niet meer zeggen dat ik nóóit gekke dingen mee maak tijdens de ritjes welke ik met m'n motor hier in de omgeving maak. Lijkt erop dat ik de goden aan het verzoeken ben geweest en dat er toch maar iets moest gaan gebeuren....

In een, nomaal érg lekker te nemen maar volledig "blinde" bocht vanwege een zandwal én begroeiing, vanmiddag even "UK Style" een paar automobilisten mogen omzeilen doordat er één automobilist van mening dacht te moeten zijn dat de binnenbocht voor hém bedoeld was om een tragere voorligger in te gaan halen.... Motor wijd moeten laten lopen om maar niets te raken wat ik niet persé wilde raken.

Klikje voor locatie Waarbij ik met de motor uit '\t linker deel van 't scherm kwam en dus een rechter bocht vóór me had.

Nou zit ik in zo'n bocht altijd vrij ver tegen de weg-as aan zodat ik zoveel mogelijk overzicht kan creëren voor mezelf en dat was vanmiddag ook maar goed ook. Naar rechts uitwijken, en dus op m'n "eigen" weghelft uiterst rechts gaan rijden, was géén optie geweest. Daar reed meneer "Petmans" al met z'n Honda Civic Coupe ..... De oudere dame op de passagiersstoel van de andere auto, welke ingehaald werd door "petmans", deed haar handen al voor d'r ogen.... De bestuurder van die auto gelukkig niet :|

Ná zo'n akkefietje weet je in ieder geval wél dat je hart ook nog op z'n plek zit.... :o
Zo, da's niet best. Gelukkig kan je het hier navertellen. :)

Zo, vandaag met de binnengekomen Ram mount mijn Tomtom een nieuw plekje gegeven. Zo hoef ik in ieder geval niet meer naar beneden te kijken voor elke kruising, was soms toch een beetje tricky.

Hopelijk geen last van vibraties, geheel voelt niet heel stabiel. Alleen even geen tijd om te testen hoe het op de weg werkt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Heb voorheen een tijdje in Boxtel gewerkt en heb wel vaker het idee gehad dat ze daar niet kunnen rijden in de omgeving. :+ Meerdere malen dubieus inhalende auto's mogen ontwijken op de Gestelseweg ook bijvoorbeeld. Maar dat was dan tenminste nog rechtuit i.p.v. midden in de bocht zoals bij jou.

Moest zeggen dat ik ook even schrok toen ik ineens bij Bing Maps terecht kwam. :P

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:02

thijsco19

KTM 990 SMT

[...]

Bij mij zitten de 'pootjes' van de ram mount door dat rubberen 'netje' heen, die hoekjes die je om je telefoon doet, daardoor zit dat rubberen 'netje' veel beter om je telefoon heen.

Als app gebruik ik osmand. Gratis en offline. Je kan kaarten downloaden van de hele wereld (helaas wel beperkt tot 4 downloads..)
Je kan heel makkelijk gpx routes inladen, je hoeft ze alleen op je telefoon te zetten en effe op te zoeken via de app.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bazziek Niks mis met Bing (= HERE) maps, hoor :+ ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 21-04-2018 21:51 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-12 22:48

Clush

Do as I say...

Zo, reisje geboekt voor de meivakantie oOo *O*

Vier dagen en vijf nachten om rond te knorren in Ierland, en zowel op de heen- als terugreis ook nog een overnachting in respectievelijk Wales en Engeland.

Ik hoop natuurlijk dat het mooi weer is, maar toch: zijn er nog do's en don'ts mbt regenkleding? Ik vind nat worden op zich niet erg, maar 's ochtends natte kleding aantrekken staat me wel een beetje tegen.

... not as I do.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05
Handschoenen in de mouwen, broek over de laarzen.

Verder weet ik er ook niet zo veel van en heb ik een eendelige regenoverall gekocht voor over mijn textielen pak. Nog nooit nodig gehad, dus het werkt goed tegen de regen. Preventief :p

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:22

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:00:
Wat zat er vandaag een hoop volk op de motor in t-shirts, korte mouwen, ditto broeken en sneakers zeg!
Dat viel mij dus ook op!
Kon zelf vandaag niet opstappen, zat in de auto, maar inderdaad belachelijk veel mensen zo gekleed op de motor gezien!

Fotonerd

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wimmel_1 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:49:
@Bazziek Niks mis met Bing (= HERE) maps, hoor :+ ;)
Here is niet van Microsoft. Dat was van Nokia en viel niet onder de overnamedeal.
Dat is uiteindelijk verkocht aan een aantal autofabrikanten, waar onder BMW, Audi en Daimler (Mercedes)

Wikipedia: Here (company)

Ze leveren wel kaarten en diensten aan Microsoft (Bing), dus in die zin is er wel een verbinding, maar precies andersom ;)

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 21-04-2018 22:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• PilatuS
  • Niet online
Xilantof schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:13:
[...]

Dat viel mij dus ook op!
Kon zelf vandaag niet opstappen, zat in de auto, maar inderdaad belachelijk veel mensen zo gekleed op de motor gezien!
Heb er vandaag ook genoeg gezien. Ook nog zo'n idioot met die kleding die op een MP3 met 50 over de boulevard in Nijmegen kwam rijden 8)7 (Dus niet de weg die er naast ligt maar waar de mensen lopen en de motor parkeren) Ook op de Posbank nog 1 zo'n gast op een R1 en zijn maat op een MP3, ook t-shirt, sneakers en een trainingbroek, de ideale outfit om op een motor te stappen dus :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

McKaamos schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:16:
[...]

Here is niet van Microsoft. Dat was van Nokia en viel niet onder de overnamedeal.
Dat is uiteindelijk verkocht aan een aantal autofabrikanten, waar onder BMW, Audi en Daimler (Mercedes)

Wikipedia: Here (company)

Ze leveren wel kaarten en diensten aan Microsoft (Bing), dus in die zin is er wel een verbinding, maar precies andersom ;)
Bijna ál 't kaartmateriaal in "Europeesche" auto navigatie systemen komt van "HERE" net zoals dat 't kaartmateriaal van Garmin daar tegenwoordig vandaan komt. :)

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12 21:15
Raym09 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:08:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ha waar heb je hem vandaan besteld? Wil er ook 1 gaan kopen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• A13X

A13X

Dude

@wimmel_1
Misschien deze even aan mr.Civic laten zien :+
[YouTube: https://youtu.be/G-093Eytt9s]

@aidanl Via Bol.com bij Emounting.nl, was even duur bij beide maar ik had nog een bol.com bon.

[ Voor 32% gewijzigd door A13X op 21-04-2018 22:53 ]

Awesome

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Vanmiddag mijn nieuwe motor opgehaald en een kort toertje gemaakt. Was flink wennen na 5 dagen met slicks op warm asfalt geraced te hebben om dan ineens op een naked bike met standaard vering en spekgladde banden te stappen. Voelt zo onstabiel aan. Het went gelukkig snel :). Owh en kuddo's voor degene die iets opvalt wat waarschijnlijk alleen logisch is voor Italianen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/krHdwx/Whats_App_Image_2018_04_21_at_20_53_12.jpg

Vorige week in Spanje geraced en er was ook team die aan het trainen waren voor Bol d'or (bekende 24h endurance race). Omdat we beide een '17 RSV4 reden raakte we in gesprek. Dat ding was volledig WSBK spec opgebouwd met aan paar aanpassingen om hem geschikt te maken voor endurance racen. Er wordt hier wel eens geklaagd over een zware koppeling dan zou je eens moeten voelen hoe een koppeling aanvoelt die het 24h moet volhouden op race pace. Ze hadden een extra caliper op het achterwiel gezet die aangestuurd werd met een extra rempomp op de plek waar normaal gesproken de koppeling zit. De koppeling was vervangen door een remhendel vanaf een fiets (shimano XT 8)7). Die is een stuk kleiner en kon zo "onder" de extra rempomp geplaatst worden. Dat ding wordt alleen bij de start en pitsstops gebruikt en kan daarom best wel op een wat minder ideale plek geplaatst worden. Om de koppelingsplaten heel te houden zijn er veel zwaardere veren geplaatst die de platen aangedrukt houden. Moet je eens voorstellen om met een remhendel van een fiets een verzwaarde koppeling in te drukken die ook nog eens niet ideaal geplaatst is na 24h racen. Dacht eerst dat de kabel bleef hangen zo zwaar gaat dat :X. Krijg streeds meer bewondering voor die tak van racen.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:06

Secsytime

Automagisch

xos schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:53:
Vanmiddag mijn nieuwe motor opgehaald en een kort toertje gemaakt. Was flink wennen na 5 dagen met slicks op warm asfalt geraced te hebben om dan ineens op een naked bike met standaard vering en spekgladde banden te stappen. Voelt zo onstabiel aan. Het went gelukkig snel :). Owh en kuddo's voor degene die iets opvalt wat waarschijnlijk alleen logisch is voor Italianen.

[afbeelding]

Vorige week in Spanje geraced en er was ook team die aan het trainen waren voor Bol d'or (bekende 24h endurance race). Omdat we beide een '17 RSV4 reden raakte we in gesprek. Dat ding was volledig WSBK spec opgebouwd met aan paar aanpassingen om hem geschikt te maken voor endurance racen. Er wordt hier wel eens geklaagd over een zware koppeling dan zou je eens moeten voelen hoe een koppeling aanvoelt die het 24h moet volhouden op race pace. Ze hadden een extra caliper op het achterwiel gezet die aangestuurd werd met een extra rempomp op de plek waar normaal gesproken de koppeling zit. De koppeling was vervangen door een remhendel vanaf een fiets (shimano XT 8)7). Die is een stuk kleiner en kon zo "onder" de extra rempomp geplaatst worden. Dat ding wordt alleen bij de start en pitsstops gebruikt en kan daarom best wel op een wat minder ideale plek geplaatst worden. Om de koppelingsplaten heel te houden zijn er veel zwaardere veren geplaatst die de platen aangedrukt houden. Moet je eens voorstellen om met een remhendel van een fiets een verzwaarde koppeling in te drukken die ook nog eens niet ideaal geplaatst is na 24h racen. Dacht eerst dat de kabel bleef hangen zo zwaar gaat dat :X. Krijg streeds meer bewondering voor die tak van racen.
passagierstepjes op een monoseat :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@xos de bevestiging van de remklauw aan de onderzijde van de achterbrug blijf ik toch altijd wel “bijzonder” vinden maar .... da’s vooral vanwege de extra stang welke er vanwege die construc5ie noodzakelijk is. Echt remmen op ‘t achterwiel zal toch wel niet gaan lukken door de plaatsing van ‘t reservoir 🤣

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 23:03:
@xos de bevestiging van de remklauw aan de onderzijde van de achterbrug blijf ik toch altijd wel “bijzonder” vinden maar .... da’s vooral vanwege de extra stang welke er vanwege die construc5ie noodzakelijk is. Echt remmen op ‘t achterwiel zal toch wel niet gaan lukken door de plaatsing van ‘t reservoir 🤣
Bij mij zit ie ook aan de onderkant van de achterbrug, maar dan op een manier waardoor een stang niet nodig is. Het geheel op de foto schuif je in de achterbrug. (Plaatje staat op zijn kop btw)

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/nGcAAOSwMtxXrPOr/s-l1600.jpg

• xos

xos

Ik weet niet precies naar welke stang @wimmel_1 refereert. Onderaan is wat Aprilia standaard doet op iig de Tuono en RSV. Maakt monteren van het achterwiel weer net een beetje makkelijker. Letten we op Yamaha :+ (wat heb ik daar een jaar lang op zitten vloeken).

Denk wel dat het ding functioneert, er zat echt niks maar dan ook niks op wat geen functie had.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Geen action cam lopende ben ik bang? :o

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 23:17:
Ik weet niet precies naar welke stang @wimmel_1 refereert. Onderaan is wat Aprilia standaard doet op iig de Tuono en RSV. Maakt monteren van het achterwiel weer net een beetje makkelijker. Letten we op Yamaha :+ (wat heb ik daar een jaar lang op zitten vloeken).

Denk wel dat het ding functioneert, er zat echt niks maar dan ook niks op wat geen functie had.
Mijn remklauw met bracket blijven ook gewoon netjes zitten als het wiel er uit gaat. Die bracket met klauw word netjes naar voren geschoven als de ketting gestelt word zodat ie altijd op de juiste plek zit. Ik denk dat jouw motor ook zo'n soort iets heeft. Best handig inderdaad en slim gemaakt.

• xos

xos

Zo'n geleiding hebben meer, zo niet alle motoren waarbij de ketting verstelt kan worden vermoed ik. Althans alle motoren die ik heb gehad hebben een dergelijk systeem. Grote voordeel van de klauw onderop is dat je de schijf makkelijk tussen de remblokken kan laten vallen. Bij de klauw bovenop moet je het achterwiel omhoog duwen tussen de blokken in. Dat is lastig omdat je tegen de klauw aan kijkt ipv de remblokken ziet zitten. Druk je er naast heb je kans dat je de klauw of een wiel spacer schuin drukt in het geval van de R1. Erg irritant en het vergt wat oefening voordat je er handig in word.

Wat je soms ziet als goedkope oplossing is dat door de blokjes waar de as doorheen gaat gaten worden geboord om zo de remklauw vast zetten. De klauw kan dan nog steeds bewegen omdat de blokken mee bewegen als de ketting wordt gesteld. Goedkope oplossing die aardig goed werkt zolang de blokken sterk genoeg blijven nadat er gaten in zijn geboord.

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 23:34:
Zo'n geleiding hebben meer, zo niet alle motoren waarbij de ketting verstelt kan worden vermoed ik.
Dat zal best. Zo'n stang zie je tegenwoordig nooit meer. Heb mij eerder wel eens afgevraagd waar die dingen voor waren, maar ik zag ze alleen bij motoren van voor 2000. Heb verder geen idee welke motoren de remklauw boven of onder hebben zitten, daar let ik nooit op. Heb wel eens een bandenboer gehad die het bij mijn fiets erg handig vond tegenover andere fietsen.
Clush schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:59:
Zo, reisje geboekt voor de meivakantie oOo *O*

Vier dagen en vijf nachten om rond te knorren in Ierland, en zowel op de heen- als terugreis ook nog een overnachting in respectievelijk Wales en Engeland.

Ik hoop natuurlijk dat het mooi weer is, maar toch: zijn er nog do's en don'ts mbt regenkleding? Ik vind nat worden op zich niet erg, maar 's ochtends natte kleding aantrekken staat me wel een beetje tegen.
Wanneer en wat is je route? Kom je langs Reading?

• A13X

A13X

Dude

ToolkiT schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 23:59:
[...]

Click eens op zijn tekst "reisje geboekt" :+ en kijk wanneer de mei vakantie valt :P

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 22-04-2018 00:05 ]

Awesome

Raym09 schreef op zondag 22 april 2018 @ 00:04:
[...]

Click eens op zijn tekst "reisje geboekt" :+ en kijk wanneer de mei vakantie valt :P
Dat is alleen de ierse route, ik was benieuwd naar de Britse route.. Maw of hij hier lang komt, is op de route waarschijnlijk..

• Clush

Clush

Do as I say...

ToolkiT schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 23:59:
[...]

2 mei klap ik dwars door engeland (Harwich - Fishguard) en overnacht ik in Brecon. Was van plan om langs Cambridge en Oxford te gaan, vooral omdat het best een uitdagende afstand is en ik dus niet heel veel tijd heb om te touren en om Londen een beetje te ontwijken.

Terugweg overnacht ik in Hereford en heb ik iets meer tijd te besteden voordat ik 's avonds de boot moet hebben.

... not as I do.

• lolgast
*knip* don't feed the troll

@xos Mooie motor hoor! Voor wat betreft opvallende dingen die bij Italianen logisch zijn:
- de spiegels zijn kut?
- links en rechts zijn op dezelfde plek verschillende bouten/moeren gebruikt?
- de standaard is mooier weggewerkt dan handig?
Zit ik al in de buurt? :D
Ik weet dat @Secsytime het al heeft geraden, maar bovenstaande lijstje zou zomaar ook van toepassing kunnen zijn :+

[ Voor 43% gewijzigd door deepbass909 op 22-04-2018 22:45 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:00:
Ik ben weer wat spul tegengekomen ja. :X

Zelf reed ik dan nu ook een keer met motorjeans en mijn doorwaaijack, dat zit een voelt toch al minder prettig dan met een volledig leren pak...

Over routes, ik maak zelf ook voor de jongens waar ik vaker mee rijd gewoon een Garmin route met Tyre. Zelf zet ik ze dan op de telefoon en open ik ze met Sygic, werkt echt perfect. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 22-04-2018 08:14 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

@ de navigatie discussie:
Ik zou ook nog wel eens een navigatiepakketje willen.

Zo'n kogel in de stuurpen zetten en daar een waterdicht telefoonhoesje op parkeren, is mijn voorlopige plan.

Here maps heb de afgelopen 5 jaar in de auto gebruikt, vooral vanwege de MyCommute functie en de verkeersinfo. Dan kon ik m'n werkgever vanuit de auto bellen als ik merkte dat t wat langer ging duren.
Nu hebben de meeste navigatiepakketten wel de optie om snelwegen te vermijden, maar schijnbaar hebben TomTom en Garmin de extra optie dat ze extra bochtige wegen e.d. automatisch mee kunnen nemen in de routeberekening. Dat staat me eigenlijk wel heel erg aan.
Daarom lijkt het me op termijn eigenlijk best wel interessant om dedicated navigatie aan te schaffen. Alleen die prijzen... mijn god... 400-600 euro voor zo'n ding :X
Toevallig zag ik ook nog de GoRider Extensa SE langs komen voor ongeveer 200 euro (excl communicatie/bluetooth kit). Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met dat ding?
200 euro en een tientje per jaar voor benelux kaarten is economisch gezien best wel interessant. Een TomTom/Garmin vervang je ook wel om de X jaren, dus eigenlijk altijd duurder.

[ Voor 72% gewijzigd door deepbass909 op 22-04-2018 22:45 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12 21:15

Dussss gisteren heerlijk kunnen rijden in de bollenstreek! Rijen met mensen langs de weg, dacht eerst dat ik feestelijk onthaald werd... bleken ze te wachten op de bloemen corso :+

Vooral op de boulevards langs de stranden zie je een hoop mensen zonder motor kleding. Dat is puur stoer doen en herrie maken.

[ Voor 44% gewijzigd door deepbass909 op 22-04-2018 22:46 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Mawlana
McKaamos schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:05:
[...]

maar schijnbaar hebben TomTom en Garmin de extra optie dat ze extra bochtige wegen e.d. automatisch mee kunnen nemen in de routeberekening. Dat staat me eigenlijk wel heel erg aan.
Daarom lijkt het me op termijn eigenlijk best wel interessant om dedicated navigatie aan te schaffen. Alleen die prijzen... mijn god... 400-600 euro voor zo'n ding :X
Als je al een goede mount voor je telefoon hebt, dan kan je gewoon tomtom installeren. Inclusief de feature voor de bochtige wegen (winding routes). Nadelen ten opzichte van een dedicated navigatie: niet met handschoenen te bedienen en bij zonlicht wellicht iets minder goed zichtbaar (afhankelijk van je telefoon). In plaats van €400 uit te geven aan een apparaat kan je €20 per jaar uitgeven aan die app (€400=20x€20). Dan houd je geld over voor een communicatiesetje. :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

sylvesterrr schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:05:
[...]

Als je al een goede mount voor je telefoon hebt, dan kan je gewoon tomtom installeren. Inclusief de feature voor de bochtige wegen (winding routes). Nadelen ten opzichte van een dedicated navigatie: niet met handschoenen te bedienen en bij zonlicht wellicht iets minder goed zichtbaar (afhankelijk van je telefoon). In plaats van €400 uit te geven aan een apparaat kan je €20 per jaar uitgeven aan die app (€400=20x€20).
Ah, zit dat ook in de app? Nice :)
Dat is absoluut economischer dan een apparaat van 400+ euro.

Phonemount heb ik nog niet, maar dat kost je de kop niet.
Zo'n kogel van RAM of Ultimate Addons in de stuurpen kost 20-30 euro, hoesje ook ongeveer zoiets. Dus dat valt alleszinds mee.
Systeem van Ultimate Addons lijkt me trouwens steviger in de stuurpen bevestigd dan die van RAM.
Als ik het zo zie, is die van RAM met een semi-flexibel stuk plastic waar je een bout in vast trekt, zodat het plastic uitzet.
Die van Ultimate Addons is aluminium en bestaat uit twee delen met een schuine snede er in. Die maakt zichzelf breed, zoals een plug in de muur. En omdat t materiaal niet vervormt, lijkt me die ook makkelijker te verwijderen voor onderhoud. Komt makkelijker terug in de oude vorm.

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 22-04-2018 10:13 ]

• Mawlana
McKaamos schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:06:
[...]

Ja. Zoek m'n posts van gisteren in dit topic maar op. Nee, ik heb geen aandelen. :+

Ik weet trouwens niet of de iPhone app net zo goed is als de Android app. Winding routes is op de iPhone volgens mij veel later erbij gekomen, met hier en daar wat tekortkomingen geloof ik.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

sylvesterrr schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:09:
[...]

Ja. Zoek m'n posts van gisteren in dit topic maar op. Nee, ik heb geen aandelen. :+

Ik weet trouwens niet of de iPhone app net zo goed is als de Android app. Winding routes is op de iPhone volgens mij veel later erbij gekomen, met hier en daar wat tekortkomingen geloof ik.
Njah ik heb toch geen iPhone :P
Android is ook niet mijn eerste keuze, maar bij gebrek aan beter...

Clush schreef op zondag 22 april 2018 @ 01:58:
[...]

2 mei klap ik dwars door engeland (Harwich - Fishguard) en overnacht ik in Brecon. Was van plan om langs Cambridge en Oxford te gaan, vooral omdat het best een uitdagende afstand is en ik dus niet heel veel tijd heb om te touren en om Londen een beetje te ontwijken.

Terugweg overnacht ik in Hereford en heb ik iets meer tijd te besteden voordat ik 's avonds de boot moet hebben.
Harwich - Brecon is best een stuk, zeker omdat je heel stuk op de M25 moet, wat best filegevoelig is. Binnendoor zou ik niet doen als je het op 1dag doet..
Je komt wel bij mij langs trouwens (ik woon tussen de M4 en M40 en je komt over een van die twee.. Dus als je een koffiebreak nodig hebt klop maar aan :)
Oxford Centre is trouwens auto/motor vrij dus aangezien je schema zou ik dat overslaan en je route via de cotswolds doen en daar door wat leuke dorpjes rijden..

• Panini
Zijn we er nu al uit wat er niet klopt aan de Appie van @xos ?
Of wat klopt er in ieder geval volgens jou niet Xos?

Enige wat ik zie wat niet klopt: die enorme uitlaat. :+
Komt er een mooie vervanging daarvoor?

[ Voor 29% gewijzigd door Panini op 22-04-2018 10:55 ]

• xos

xos

@Secsytime had het bij het juiste eind :).

Aprilia zal wel 1 productielijn hebben voor de RR versie (met duoseat) en de RF (monoseat) zodat ze bij beide passagiersstepjes monteren. Slaat in geval van een RF nergens op. Nu moet ik ze er afhalen en voorzien van nette schroeven om het af te doppen. Kortom, zij kunnen zich geld besparen door ze niet te monteren en het bespaart mij een zoektocht naar de juiste schroeven.

• Panini
xos schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:57:
@Secsytime had het bij het juiste eind :).

Aprilia zal wel 1 productielijn hebben voor de RR versie (met duoseat) en de RF (monoseat) zodat ze bij beide passagiersstepjes monteren. Slaat in geval van een RF nergens op. Nu moet ik ze er afhalen en voorzien van nette schroeven om het af te doppen. Kortom, zij kunnen zich geld besparen door ze niet te monteren en het bespaart mij een zoektocht naar de juiste schroeven.
Aha, bedankt voor de verheldering. Het is bij jouw versie dus zo te zien niet mogelijk om er alsnog een duoseat van te maken. Zou ook niet erg comfortabel zijn als ik dat kontje zie. :9~

Alleen maar goed ook. Niemand wordt blij van duoseat rijden. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 22-04-2018 11:19 ]

• xos

xos

Het is mogelijk om er een duoseat van te maken maar dan moet je de achterkant van een RR kopen. Dat past wel op het subframe maar dat is een behoorlijke investering + de kleurstelling is anders dus er komt nog spuitwerk bij wil je het netjes hebben. Als je toch al bereid bent om die investering te doen zal het kopen van een paar passagiersteunen ook geen probleem zijn. Waarschijnlijk is het goedkoper om een RR te kopen en die om te toveren naar RF spec met duoseat als je dat wilt dan om aan zo'n verbouwing te beginnen.

• Clush

Clush

Do as I say...

ToolkiT schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:12:
[...]

Harwich - Brecon is best een stuk, zeker omdat je heel stuk op de M25 moet, wat best filegevoelig is. Binnendoor zou ik niet doen als je het op 1dag doet..
Je komt wel bij mij langs trouwens (ik woon tussen de M4 en M40 en je komt over een van die twee.. Dus als je een koffiebreak nodig hebt klop maar aan :)
Oxford Centre is trouwens auto/motor vrij dus aangezien je schema zou ik dat overslaan en je route via de cotswolds doen en daar door wat leuke dorpjes rijden..
Ik was niet zozeer van plan om Oxford te bezichtigen, was meer een indicatie waar ik ongeveer langsrijd. Het is wel zo dat ik al om 06.30 van de boot rol, dus ik heb een tamelijk lange dag de tijd om in Brecon te komen, en ik denk dat ik de M25 laat voor wat het is en iets noordelijker ga.

... not as I do.

• Sveninho
  • Laatst online: 06-01-2022
Voor hen die het van de week hadden over de banden ompompen!
Durf alleen niet te zeggen of het kwalitatief ook daar zal zijn.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:47

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:02:
[...]

Alleen maar goed ook. Niemand wordt blij van duoseat rijden. :+
* Vrijdag kan zich een filmpje van vorige week herinneren.... :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan
Adhd hier, heb een perfecte score op mijn rijbewijs (al meer dan 10 jaar) en al mijn rijbewijzen (incl heftruck) in 1 keer gehaald op alle examens.

En vanmiddag kwam ik er verdorie achter dat ik vergeten was houtsnippers te halen voor de smoker. Atgatt natuurlijk, dus pak aan, helemaal via het bos, galderse meren en nog wat achtjes gedraaid, uitwijk, noodstop, op het parkeerterrein, praatje gemaakt met mede motorrijder, alvorens bij de jumbo die hier 800m vandaan ligt mijn boodschappen te doen :+.

Ik denk dat ik maar eens een algehele avb video online ga zetten, de enige daarvan op YouTube zijn volgens mij van rijscholen?

• Sveninho
HTT-Thalan schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:16:
Adhd hier, heb een perfecte score op mijn rijbewijs (al meer dan 10 jaar) en al mijn rijbewijzen (incl heftruck) in 1 keer gehaald op alle examens.

En vanmiddag kwam ik er verdorie achter dat ik vergeten was houtsnippers te halen voor de smoker. Atgatt natuurlijk, dus pak aan, helemaal via het bos, galderse meren en nog wat achtjes gedraaid, uitwijk, noodstop, op het parkeerterrein, praatje gemaakt met mede motorrijder, alvorens bij de jumbo die hier 800m vandaan ligt mijn boodschappen te doen :+.

Ik denk dat ik maar eens een algehele avb video online ga zetten, de enige daarvan op YouTube zijn volgens mij van rijscholen?
Aldus je hebt motor gereden! Vind wel jammer dat je niet wat dontus hebt gemaakt en een paar burnouts or what not. :P

• HTT-Thalan
Sveninho schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:35:
[...]

Aldus je hebt motor gereden! Vind wel jammer dat je niet wat dontus hebt gemaakt en een paar burnouts or what not. :P
Aan het asfalt aldaar te zien waren anderen mij reeds voor!

• Sveninho
HTT-Thalan schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:37:
[...]

Aan het asfalt aldaar te zien waren anderen mij reeds voor!
Dan heb je 10 KM bewaard op je profiel. Moois!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:51
Ga ik touren of de snelweg op, dan gaat alles aan. Is het een kort ritje binnen mijn eigen dorp, dan gaat alles aan behalve de motorbroek. Die duurt me te lang om aan/uit te trekken. Zowieso heb ik geen motorlaarzen, zie het nut er niet van in tegenover de S3 veiligheidsschoenen die ik zelf al draag.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

AcidBurn schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:55:
Ga ik touren of de snelweg op, dan gaat alles aan. Is het een kort ritje binnen mijn eigen dorp, dan gaat alles aan behalve de motorbroek. Die duurt me te lang om aan/uit te trekken. Zowieso heb ik geen motorlaarzen, zie het nut er niet van in tegenover de S3 veiligheidsschoenen die ik zelf al draag.
Hebben je veiligheidsschoenen wel enkelbescherming?

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:11:
[...]

Hebben je veiligheidsschoenen wel enkelbescherming?
Sowieso niet tegen het draaien van de enkel.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
McKaamos schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:06:
[...]

Phonemount heb ik nog niet, maar dat kost je de kop niet.
Zo'n kogel van RAM of Ultimate Addons in de stuurpen kost 20-30 euro, hoesje ook ongeveer zoiets. Dus dat valt alleszinds mee.
Systeem van Ultimate Addons lijkt me trouwens steviger in de stuurpen bevestigd dan die van RAM.
Als ik het zo zie, is die van RAM met een semi-flexibel stuk plastic waar je een bout in vast trekt, zodat het plastic uitzet.
Die van Ultimate Addons is aluminium en bestaat uit twee delen met een schuine snede er in. Die maakt zichzelf breed, zoals een plug in de muur. En omdat t materiaal niet vervormt, lijkt me die ook makkelijker te verwijderen voor onderhoud. Komt makkelijker terug in de oude vorm.
Of anders de gratis alternatieven die hier zijn aangedragen ook even uitproberen waaronder Calimoto.
Clush schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:09:
[...]

Ik was niet zozeer van plan om Oxford te bezichtigen, was meer een indicatie waar ik ongeveer langsrijd. Het is wel zo dat ik al om 06.30 van de boot rol, dus ik heb een tamelijk lange dag de tijd om in Brecon te komen, en ik denk dat ik de M25 laat voor wat het is en iets noordelijker ga.
Ah, op die fiets.. Dan moet je via Cambridge, dat is wel een stuk langer, maar waarschijnlijk ook meer scenic, hoewel het eerste stuk erg op NL lijkt..
Ga je niet via Cambridge dan moet je wel over de M25 want alle routes gaan daar over...

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:51
Noes/PilatuS: Het zijn hoge werkschoenen, mijn enkels zijn afgeschermd.
Wellicht niet even goed als met motorlaarzen, maar nog altijd stukken beter dan gewone schoenen en het is een bewuste keuze van mijn kant.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wat vindt men van in kortebroek op motor door de wijk met zoonlief van denk 10 achterop ook in kortebroek en zonder helm of wat dan ook. Zomaar iets wat ik gister constateerde in de wijk en ook een stuk via voetpad. Ach ja.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:58
sugarlee89 schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:02:
Wat vindt men van in kortebroek op motor door de wijk met zoonlief van denk 10 achterop ook in kortebroek en zonder helm of wat dan ook. Zomaar iets wat ik gister constateerde in de wijk en ook een stuk via voetpad. Ach ja.
Het klinkt natuurlijk heel fout, maar het ligt ook erg aan de snelheid. Als je niet harder rijdt dan 20 km/h bijvoorbeeld loop je in feite hetzelfde risico als op de trapfiets. En wie rijdt daar nou op in vol leer en met helm?

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12 19:38
Wekko306 schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:04:
[...]

Het klinkt natuurlijk heel fout, maar het ligt ook erg aan de snelheid. Als je niet harder rijdt dan 20 km/h bijvoorbeeld loop je in feite hetzelfde risico als op de trapfiets. En wie rijdt daar nou op in vol leer en met helm?
Ik weet niet hoe 't met jouw fiets zit, maar mijn trapfiets is geen 250 kilo en heeft geen gloeiend hete uitlaat :/

[ Voor 4% gewijzigd door daredha op 22-04-2018 15:07 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

/me Krijgt een oude foto toegestuurd

Weet jij wat voor motor dit is? Als het goed is een Yamaha.

*gaat googlen... vindt niet echt matches... Hey wacht eens even, dat moest vast Jawa zijn. En ja hoor _O-

Type 353, zo bleek.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:58
daredha schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:07:
[...]

Ik weet niet hoe 't met jouw fiets zit, maar mijn trapfiets is geen 250 kilo en heeft geen gloeiend hete uitlaat :/
Niet? Die van mij wel hoor, maar dat is dan ook een echte Gazelle :+
Maar even zonder dollen, ik snap je punt wel al denk ik dat het risico soms wel wat overdreven wordt. Al zou ik zelf ook niet zo snel m'n kinderen achterop nemen, en/of zonder goede kleding rijden.

• Osiris
  • Niet online
Ligt zeker niet alleen aan de snelheid.

Je motor is inderdaad tig keer zwaarder, is anders in hanteren en als 't goed is rij je er ook niet over fietspaden/fietsstroken.

De dingen die mis kúnnen gaan zijn simpelweg van een andere orde. Dat het 999 van de 1000x goed gaat, neemt niet weg dat je met andere risico's aan het spelen bent.

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 22-04-2018 15:25 ]

• Clush

Clush

Do as I say...

Wekko306 schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:13:
[...]

Niet? Die van mij wel hoor, maar dat is dan ook een echte Gazelle :+
Maar even zonder dollen, ik snap je punt wel al denk ik dat het risico soms wel wat overdreven wordt. Al zou ik zelf ook niet zo snel m'n kinderen achterop nemen, en/of zonder goede kleding rijden.
Tja, mijn motor is tegelijk gewoon mijn dagelijkse vervoermiddel. Als ik naar mijn ouders ga die 3 kilometer verderop wonen doe ik dat ook gewoon op m'n nikes en in spijkerbroek. Supermarkt zelfde verhaal.

Handschoenen en motorvest doe ik wel altijd aan, maar dat is ook de moeite niet. Rijden zonder handschoenen voelt ook verkeerd, je hele grip is anders.

... not as I do.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met gewone schoenen zou ik niet durven. Als er wat gebeurd ben je zo door je enkel heen. ;)

• Osiris
  • Niet online
Een bron heb ik (nog :P) niet, maar volgens mij waren juist dat soort korte ritjes (bijv. naar de benzinepomp) juist risicovol.

edit:
Een bron gevonden:
12. Most motorcycle accidents occur during a short trip associated with shopping, errands, friends, entertainment, or recreation, and usually occurs very shortly after the beginning of the trip.
Heb 'em (nog?) niet op betrouwbaarheid beoordeeld though.

Ook interessant in dit kader:
37. The likelihood of injury is extremely high in motorcycle accidents: 98% of multiple vehicle collisions and 96% of the single vehicle accidents resulted in some kind of injury to the motorcycle rider; 45% resulted in more than a minor injury.
en
38. Half of the injuries to motorcyclists are to the ankle-foot, lower leg, knee, and thigh-upper leg.
Of dit komt door de kleine ritjes die geen fatsoenlijke broek en schoeisel aan hebben staat er niet bij, maar lijkt me een mogelijk logisch verband. ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Osiris op 22-04-2018 15:36 ]

• lolgast
@Osiris Omdat men de moeite niet neemt om beschermende kleding aan te trekken ja ;) Zelfde wordt gezegd over de gordel in de auto. Heb er alleen ook nooit een onderzoek over gevonden.

Verder met @Joopieboy “Even” tanken in je normale kleding en juist dan op je smoel gaan door de diesel op de grond met een motor op je enkel. Ik pas :)

• HTT-Thalan
Het mag op het eerste gezicht geen motor gerelateerd iets lijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9mh47n9ip56JbbhWg2c4lkks/full.jpg

maar mijn vrouw heeft deze speciaal uitgezocht op formaat en gewicht (minder dan een kilo, zo groot als een broodtrommeltje en met een handige stuffsack) om op motortochtjes mee te nemen. Hangt binnen een minuut en, by extension, ik dus ook :P.

Nu kan ik overal waar ik kom even een tukkie doen of van het weer genieten met een boek :z.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Linkje? Is geen eens een slecht idee. :D

@HTT-Thalan Beetje prijzig... Maar wel mooi.

[ Voor 43% gewijzigd door thijsco19 op 22-04-2018 16:57 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• HTT-Thalan
thijsco19 schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:51:
https://www.bever.nl/nl/p...CAC60003.html?colour=3157

staat niet op de foto maar naast de carabiners krijg je er ook twee voorgeknoopte stukken paracord bij. Die zwiep je om een boom of ander stevig object heen om de carabiners aan vast te hangen.
Die vind je prijzig? Ik vond de 49 liter Ortlieb drybag die ik er ook bij kreeg een stuk prijziger. en daar kan ik nog niet eens in liggen :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3CuriLEq2iArOarAoSMDNfOU/full.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-04-2018 16:59 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:40:
@Osiris Omdat men de moeite niet neemt om beschermende kleding aan te trekken ja ;) Zelfde wordt gezegd over de gordel in de auto. Heb er alleen ook nooit een onderzoek over gevonden.

Verder met @Joopieboy “Even” tanken in je normale kleding en juist dan op je smoel gaan door de diesel op de grond met een motor op je enkel. Ik pas :)
Daarom, ook de reden dat ik nu een set laarzen met enkelbrace heb genomen. Vorige waren nieuw best prima maar na verloop van tijd wordt het zo slap als wat. :Y

• HTT-Thalan
Zo.

[YouTube: https://youtu.be/pExWbEH1bL8]

Ik wou vanmiddag een hele serie doen, dus ik ben langs de intertoys geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5IPOd5axefFLss8Lv2FxO2Au/full.jpg

ik zet de eerste 3 neer voor de langzame slalom en ze waaien allemaal weg :').

Die volledige AVB instructievideo mét pionnen moet dus nog even wachten :P.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:15
Rat :+
Wilde misschien nog even een rondje doen, maar die hevige regen en onweersbuien die ineens verschijnen lijkt mij het geen goed idee.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

thijsco19 schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:51:

Decathlon heeft ook mooie hangmatten, zijn niet duur en lekkere stof:
1 persoon
2 persoon

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:43
Gloeiende gloeiende :(

* FragFrog ging vandaag bij een motor kijken om wellicht te kopen.

Een erg nette ER-6N met ABS uit 2009, net 10k op de teller, nieuwe banden eronder, leek allemaal goed in orde. Maar, nog nooit op dit model gezeten dus eerst maar even proefzitten of het wat voor me is. We zijn aan het praten, starten even, ik tik met m'n voet per ongeluk de koppeling aan dus hij slaat af, owja moet je even de standaard inklappen. Zit allemaal wel goed eigenlijk, ding klinkt leuk en start prima, dus ik zet'm af en laat'm opzij zakken op... je raadt het al, niet de standaard :/

Stukke fairing

Long story short, ik heb hem maar gekocht, kon moeilijk anders. Maakt waanzinnig lekkere bochten, maar zithouding is denk ik toch iets te oncomfortabel voor mij om er echt dagen op te zitten, dus wellicht dat ik'm binnenkort weer verkoop. Nieuwe kap is inmiddels besteld, net ietsje meer dan honderd euro kwijt inclusief verzendkosten dus het kon erger. Komende weken nog maar wat meer erop rijden, wellicht wen ik er nog aan. Maar oh zo dom, in twee jaar motorrijden heb ik er nog nooit eentje om laten vallen (afgezien bij les, dat telt niet :P), en letterlijk de eerste keer dat ik op iemand anders' motor zit... Oh well, die fout maak ik niet weer :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05
Tja, lullig. En feli, denk ik.

Nu, als beelddenker die ik soms ben... Jij tikt met je voet de koppeling aan terwijl je er op zit.

Hoe doe je dat? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht