• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:49:
Tja, lullig. En feli, denk ik.

Nu, als beelddenker die ik soms ben... Jij tikt met je voet de koppeling aan terwijl je er op zit.

Hoe doe je dat? :P
Misschien dat hij hem daarom liet vallen. Hij stond niet op de standaard, maar zijn linkerbeen was ook niet in een positie om de motor tegen te houden.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54

Destruction

(ex-)Automonteur

Ondanks de voorspellingen toch nog de hele middag op de motor gezeten, pas rond 18:00 ging het echt mis hier.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/31073381_10210199684462845_8162738289833410560_n.jpg?_nc_cat=0&oh=4853eec5fed141ee1ffc610c29641309&oe=5B6828F5
Het huidige motorrijdend wagenpark van de vriendengroep.

Transalp, Ducati M600, Div900 (mine), R6, CBR600F.

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 22-04-2018 19:42 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52
Destruction schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:39:
Ondanks de voorspellingen toch nog de hele middag op de motor gezeten, pas rond 18:00 ging het echt mis hier.

[afbeelding]
Het huidige motorrijdend wagenpark van de vriendengroep.

Transalp, Ducati M600, Div900 (mine), R6, CBR600F.
Ik heb het gelukkig ook droog gehouden, maar hield het weer wel goed in de gaten vanaf het TT circuit. Daardoor iets eerder weer vertrokken richting Apeldoorn.
Drie dagen op en neer geknald naar Assen over de snelweg. Ik heb dringend behoefte aan een mooi bochtig weggetje, maar vandaag niet meer :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40
Wij zijn vandaag de Eifel in geweest (what else is new), en vanaf 12:00 was er 50% kans op regen. Tot half 4 zaten wij aan de goede kant van die kans, maar daarna begon het toch te regenen!
Even later was het ook weer zo droog. 30 cm damp boven de wegen van het water dat direct weer verdampte, echt gaaf om te zien. Ook die frisse boslucht na een bui is heerlijk.
Daarna nog een keer een flinke bui gehad, en toen stond het water ook echt op de weg.
En stukje verderop was het weer droog, dus uiteindelijk allemaal relatief droog weer thuis gekomen.
Het was weer een goede dag. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12 22:46
Ik had eind van de middag nog rijles. De laatste 5 minuten begon het al aardig te plenzen, maar toen ik samen met mijn rij instructeur net binnen stond barstte het helemaal los. De regen, hagel en takken kwamen horizontaal langs het raam vliegen :X ... toen was ik wel blij dat we echt net terug waren, daar had ik niet graag middenin gereden.

• Ophidian
  • Laatst online: 22:42
Vandaag ook nog maar even een uurtje rondgereden op wat bochtige weggetjes hier. Was op de langzame stukjes zelfs wat te warm in mijn leren pak.

Gisteren nog maar even opgepoetst :D Nog steeds erg blij met de LED lampen, en niet meer dat gele halogeen.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/if6i3n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15n7ksn.jpg

Oh ja, show je overbewerkte maar te vette LED-achterlicht _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/vew45e.jpg

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

FragFrog schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:24:
Gloeiende gloeiende :(

* FragFrog ging vandaag bij een motor kijken om wellicht te kopen.

Een erg nette ER-6N met ABS uit 2009, net 10k op de teller, nieuwe banden eronder, leek allemaal goed in orde. Maar, nog nooit op dit model gezeten dus eerst maar even proefzitten of het wat voor me is. We zijn aan het praten, starten even, ik tik met m'n voet per ongeluk de koppeling aan dus hij slaat af, owja moet je even de standaard inklappen. Zit allemaal wel goed eigenlijk, ding klinkt leuk en start prima, dus ik zet'm af en laat'm opzij zakken op... je raadt het al, niet de standaard :/

[afbeelding]

Long story short, ik heb hem maar gekocht, kon moeilijk anders. Maakt waanzinnig lekkere bochten, maar zithouding is denk ik toch iets te oncomfortabel voor mij om er echt dagen op te zitten, dus wellicht dat ik'm binnenkort weer verkoop. Nieuwe kap is inmiddels besteld, net ietsje meer dan honderd euro kwijt inclusief verzendkosten dus het kon erger. Komende weken nog maar wat meer erop rijden, wellicht wen ik er nog aan. Maar oh zo dom, in twee jaar motorrijden heb ik er nog nooit eentje om laten vallen (afgezien bij les, dat telt niet :P), en letterlijk de eerste keer dat ik op iemand anders' motor zit... Oh well, die fout maak ik niet weer :+
Balen, maar wel netjes dat je het zo met de verkoper hebt afgehandeld.
Maar ER6 zijn geen vervelende fietsen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:36
DrivinUCrazy schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:49:
Nu, als beelddenker die ik soms ben... Jij tikt met je voet de koppeling aan terwijl je er op zit.

Hoe doe je dat? :P
Erm, het schakelpedaal dus :+ Heb nogal lompe laarzen en miste de voetsteun...
ToolkiT schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:43:
Maar ER6 zijn geen vervelende fietsen :)
Absoluut niet! Was origineel op zoek naar een MT-07, maar die zijn erg slecht te vinden, of gelijk flink duurder. Ligt ook meer aan mij, heb ookal op een XJ6 gezeten die het toch net niet is qua zithouding. Ook wel kans dat ik me binnenkort bedenk en toch weer voor iets van een Rebel of een Vulcan S ga, als ik een leuke tegenkom.

Er zijn zoveel motoren en het is zo lastig kiezen... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door FragFrog op 22-04-2018 22:00 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

HTT-Thalan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:39:
[...]

En een zandhapgroep is er zeker niet? :P.
Ik meld me aan voor zandhappen, just in case :P

Makerij Hofman

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb zojuist wat volledig ongepaste reacties van een specifieke gebruiker verwijderd en reacties daarop verwijderd dan wel gemodereerd. Mocht je dus bericht ontvangen dat een reactie is aangepast of verplaatst, is dit de reden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FragFrog schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:59:
[...]

Erm, het schakelpedaal dus :+ Heb nogal lompe laarzen en miste de voetsteun...

[...]

Absoluut niet! Was origineel op zoek naar een MT-07, maar die zijn erg slecht te vinden, of gelijk flink duurder. Ligt ook meer aan mij, heb ookal op een XJ6 gezeten die het toch net niet is qua zithouding. Ook wel kans dat ik me binnenkort bedenk en toch weer voor iets van een Rebel of een Vulcan S ga, als ik een leuke tegenkom.

Er zijn zoveel motoren en het is zo lastig kiezen... ;(
Oef wel balen! En ook gefeliciteerd denk ik :) Maar op een XJ6 ga je denk ik wel plezier hebben :Y Eventueel kan je een ander stuur monteren om je zithouding te verbeteren, hoger/lager. Of andere rem/schakelset natuurlijk. De standaard XJ6 voetsteunen zijn toch al niet de mooiste, met die lange staart eraan om voor de passagiersvoetsteunen.

Edit: niet goed gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 23-04-2018 14:05 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:50
McKaamos schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:05:
[mbr]*knip* don't feed the troll[/]

@ de navigatie discussie:
Ik zou ook nog wel eens een navigatiepakketje willen.

Zo'n kogel in de stuurpen zetten en daar een waterdicht telefoonhoesje op parkeren, is mijn voorlopige plan.

Here maps heb de afgelopen 5 jaar in de auto gebruikt, vooral vanwege de MyCommute functie en de verkeersinfo. Dan kon ik m'n werkgever vanuit de auto bellen als ik merkte dat t wat langer ging duren.
Nu hebben de meeste navigatiepakketten wel de optie om snelwegen te vermijden, maar schijnbaar hebben TomTom en Garmin de extra optie dat ze extra bochtige wegen e.d. automatisch mee kunnen nemen in de routeberekening. Dat staat me eigenlijk wel heel erg aan.
Daarom lijkt het me op termijn eigenlijk best wel interessant om dedicated navigatie aan te schaffen. Alleen die prijzen... mijn god... 400-600 euro voor zo'n ding :X
Toevallig zag ik ook nog de GoRider Extensa SE langs komen voor ongeveer 200 euro (excl communicatie/bluetooth kit). Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met dat ding?
200 euro en een tientje per jaar voor benelux kaarten is economisch gezien best wel interessant. Een TomTom/Garmin vervang je ook wel om de X jaren, dus eigenlijk altijd duurder.
Heb zo'n China navigatie gehad en dat was echt een klote ding. Je zag niks op het scherm als de zon scheen, het was enorm traag en vaak viel die ineens uit of had die geen GPS.

Heb ook met een telefoon geprobeerd, maar het nadeel vind je telkens je handschoenen moet uit doen om de navigatie te bedienen, en het is niet waterdicht.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52
Thoit schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:07:
[...]
Heb ook met een telefoon geprobeerd, maar het nadeel vind je telkens je handschoenen moet uit doen om de navigatie te bedienen, en het is niet waterdicht.
Waterdichtheid begint wel steeds meer gemeengoed te worden bij telefoons. Ik denk dat over een tijdje bijna elk toestel wel waterdicht is.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Thoit schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:07:
[...]

Heb zo'n China navigatie gehad en dat was echt een klote ding. Je zag niks op het scherm als de zon scheen, het was enorm traag en vaak viel die ineens uit of had die geen GPS.

GoRider is Nederlands ;)
En er zijn reviews van die opzich best positief zijn, maar gebruikerservaring is altijd beter.

Telefoon is inderdaad wel nadelig. Waterdicht (of op z'n minst regen bestendig) is het wel te maken, maar het blijft aanknoeien met bedienen.
Aan de andere kant, hoe vaak bedien je je telefoon nu echt? Je stelt 'm in en gas er op, toch?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:21
@Thoit Ik heb voor de bediening van de telefoon op de motor zo'n ding gekocht. Met elastiek vastgemaakt aan de telefoonhouder :)
https://www.aliexpress.co...iPad-For/32798903821.html

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:27

A13X

Dude

McKaamos schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:22:
[...]

GoRider is Nederlands ;)
En er zijn reviews van die opzich best positief zijn, maar gebruikerservaring is altijd beter.

Telefoon is inderdaad wel nadelig. Waterdicht (of op z'n minst regen bestendig) is het wel te maken, maar het blijft aanknoeien met bedienen.
Aan de andere kant, hoe vaak bedien je je telefoon nu echt? Je stelt 'm in en gas er op, toch?
Ik gebruik hem met een S8 waterdichtheid en stofdichtheid gelijk opgelost, al zal natuurlijk niet iedereen dat toestel hebben. Wel gemerkt dat een handschoen voor touchscreen erg handig kan zijn in de eerste paar minuten. Vanmorgen de eerste rit gedaan naar het werk ermee en moest toch 2x weer mijn handschoen uittrekken. De eerste keer om de helderheid weer naar automatisch te zetten, gister op handmatig gezet omdat mijn accu bijna leeg was. De 2e keer omdat Google maps was verschoven en ik hem weer op centreren moest zetten. Daarna heb ik hem niet meer hoeven aanraken tot op het werk.

Eerste conclusie is dat hij echt stevig zit, de tether is een b*tch om eromheen te doen maar totaal geen trillingen gezien onderweg. Hij bleef ook goed op zijn plek zitten en in de goede stand.

De eerste correctie zal echter zijn om hem meer in het zicht te zetten, hij stond nu vlak boven de tank en daarmee net uit het zicht. Ik moest dus echt omlaag kijken om de navigatie te zien, dat maakt voor een bekende route niet uit maar wel bij een onbekende natuurlijk.

Awesome

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
FragFrog schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:24:
Gloeiende gloeiende :(

* FragFrog ging vandaag bij een motor kijken om wellicht te kopen.

Een erg nette ER-6N met ABS uit 2009, net 10k op de teller, nieuwe banden eronder, leek allemaal goed in orde. Maar, nog nooit op dit model gezeten dus eerst maar even proefzitten of het wat voor me is. We zijn aan het praten, starten even, ik tik met m'n voet per ongeluk de koppeling aan dus hij slaat af, owja moet je even de standaard inklappen. Zit allemaal wel goed eigenlijk, ding klinkt leuk en start prima, dus ik zet'm af en laat'm opzij zakken op... je raadt het al, niet de standaard :/

[afbeelding]

Long story short, ik heb hem maar gekocht, kon moeilijk anders. Maakt waanzinnig lekkere bochten, maar zithouding is denk ik toch iets te oncomfortabel voor mij om er echt dagen op te zitten, dus wellicht dat ik'm binnenkort weer verkoop. Nieuwe kap is inmiddels besteld, net ietsje meer dan honderd euro kwijt inclusief verzendkosten dus het kon erger. Komende weken nog maar wat meer erop rijden, wellicht wen ik er nog aan. Maar oh zo dom, in twee jaar motorrijden heb ik er nog nooit eentje om laten vallen (afgezien bij les, dat telt niet :P), en letterlijk de eerste keer dat ik op iemand anders' motor zit... Oh well, die fout maak ik niet weer :+
Zuur van de val, maar alsnog gefeliciteerd met je aankoop! ER6 zijn prima fietsen, ik neig er zelf ook naar eentje als eerste motor. 10K is niet veel afstand nog. Ben wel van plan er valdoppen op te laten zetten zoals bij m'n lesNinja, gezien ik mezelf dit foutje ook wel zie maken.
Wel netjes dat je hem meeneemt nu je er schade mee gemaakt hebt.

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-12 18:07
Hm, het is weer onder de 20°, en ik zie meteen minder dan de helft van de motoren onderweg en op het werk. Lekker doorrijden weer in de file! :+

@navigatieverhaal: ik zweer nog steeds bij de dedicated apparaten, zowel op de motor als in de auto. In beide gevallen een TomTom op het moment. Diverse redenen:
  • Het werkt altijd
  • Fatsoenlijke houder met stroomaansluiting waar het apparaat snel maar steving in & uit te klikken is
  • Ik vind de interface en instructies van TomTom nog altijd het prettigst
  • Goede ondersteuning voor het inladen & volgen van complexe routes van honderden kilometers
  • De kronkelwegen-functie, 3x klikken en ik heb een mooie route over kleine weggetjes waar ik anders niet snel zou komen
  • Water-stof & trillingsbestendig. Waterdicht zijn telefoons tegenwoordig ook wel, maar dag in dag uit de trillingen van een motor kunnen overleven is een ander verhaal.

[ Voor 73% gewijzigd door Chakotay op 23-04-2018 09:23 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-12 12:04
Chakotay schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:18:
Hm, het is weer onder de 20°, en ik zie meteen minder dan de helft van de motoren onderweg en op het werk. Lekker doorrijden weer in de file! :+

...
Yeehaah!

Op de trapfiets viel 't ook goed mee (meer zuurstof dan voorbije dagen)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik was eigenlijk wel van plan met de motor naar werk te gaan. Maar gisteravond was God of War 4 toch wel erg tof... en toen was het ineens twee uur. En om vijf uur werd mijn zoontje wakker en kon niet meer slapen en en en en....

Dus nu ben ik maar met de trein ;w

Maar ach, ik ben dan ook een mooi weer rijder en hard-core poser 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:10

bakvis

Tweakers.Nerd

Zo, alle onderdelen voor mijn Aprilia Shiver upgrade zijn binnen :] !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nokRO7lccSaQsYjn1U3gRbm6/medium.jpg
Wat zie je op bovenstaande foto:

- 2x voorpoten van een Aprilia Tuono (2007) geimporteerd uit Amerika: €280,00 (inc verzending en douane)
- 1x Wilbers Road 640 achterveer voor een Shiver, gebruikt gekocht via MF: €265,00
- 2x Brembo 100mm remklauwen van een BMW S1000RR, passen ook op en Tuono, gebruikt gekocht via Facebook: €150,00

Bovenstaande upgrade gaat zo op een shiver passen. Is al door meerdere mensen gedaan. Al met al vielen de kosten me mee voor de aanschaf van de onderdelen, nergens heb ik ze goedkoper kunnen vinden. Voor €700,00 kun je alles hebben als je goed zoekt en geluk hebt.

Buiden de aanschaf van de onderdelen heb ik ook nog gekozen om de voorpoten en de achterveer te laten reviseren bij JJ suspension in Mill. Dit drukt de prijs nog zo'n 350-400 euro omhoog, maar dan weet ik ook zeker dat alles goed is.

"Helaas" ga ik aankomend weekend naar Rome, ik kan dus niets inbouwen. Dit gaat hopelijk 5 mei gebeuren. Ik zal natuurlijk wat foto's maken en mijn bevindingen posten!

Mijn Specs

Verwijderd

@navigatieverhaal: ik zweer nog steeds bij de dedicated apparaten, zowel op de motor als in de auto. In beide gevallen een TomTom op het moment. Diverse redenen:
  • Het werkt altijd
  • Fatsoenlijke houder met stroomaansluiting waar het apparaat snel maar steving in & uit te klikken is
  • Goede ondersteuning voor het inladen & volgen van complexe routes van honderden kilometers
  • De kronkelwegen-functie, 3x klikken en ik heb een mooie route over kleine weggetjes waar ik anders niet snel zou komen
  • Water-stof & trillingsbestendig. Waterdicht zijn telefoons tegenwoordig ook wel, maar dag in dag uit de trillingen van een motor kunnen overleven is een ander verhaal.
Yep, dat is ook de reden dat ik voor bijv. serieuze outdoor activiteiten een echte GPS meeneem in plaats van een smartphone. Smartphones zijn leuk maar blijven op een enkele uitzondering na kwetsbaar.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12 21:15
SmurfLink schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:49:
[...]

Zuur van de val, maar alsnog gefeliciteerd met je aankoop! ER6 zijn prima fietsen, ik neig er zelf ook naar eentje als eerste motor. 10K is niet veel afstand nog. Ben wel van plan er valdoppen op te laten zetten zoals bij m'n lesNinja, gezien ik mezelf dit foutje ook wel zie maken.
Wel netjes dat je hem meeneemt nu je er schade mee gemaakt hebt.
Kan hem ook aanraden. Mijn vriendin heeft als eerste motor een ER6F gekocht uit 2007. 14.000km op de teller voor iets van 4000 euro (incl. beurt). Is een hele leuke fiets op om te rijden, zelfde blok als mijn Versys 650. Blok is heel gemoedelijk en vergevend als je net de verkeerde versnelling te pakken hebt voor een bocht of rotonde. Bokt dus ook niet heel snel.

Enige problemen die we nu zijn tegen gekomen:
- Accu moest vervangen worden omdat deze op was, maar zat er denk al een tijd in.
- Bij de F (dus niet N) vibreren de kuipdelen nogal. Bij specifieke hoeveelheid toeren is dat merkbaar te horen. De vorige eigenaar heeft met een soort plak spul geprobeerd de kuipdelen vaster te zetten waardoor je hier geen last meer van hebt. Dit is nu alleen los gekomen waardoor de vibraties weer hoorbaar zijn. Is dus nog een klusje voor de zomer. Overigens is dit bij de nieuwere versies minder merkbaar omdat het blok toen in rubbers gehangen is waardoor de vibraties minder door de fiets heen gaan.

Verder is de ER6 is geen hele hoge motor dus ook goed voor de kleinere dames. Laat mijn vriendin nou nog net is korter zijn dus binnenkort wordt de fiets onder handen genomen door HyperPro om hem nog net iets lager te krijgen.

@Leviathius gefeliciteerd! *O*

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-12 23:01
Hoera ik heb mijn A! :9

Weekje wachten en dan hop hop gas erop met mijn MT!

YouTube: MotorcycleGeek

• lolgast
Lekker bezig! 8)

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:49:

Nu kun je eindelijk mijn oldtimer bijhouden!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32

Gefeliciteerd :*)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:20

• Het werkt altijd
Zelfde hier, ben ook nog steeds erg blij dat ik een Garmin heb aangeschaft. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wel echt gewoon een goed apparaat voor de navigatie :)

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:12
Vanavond een leuk ritje voor de boeg: Door de polder en over de dijk naar Enkhuizen, kaartje ophalen voor de vrijdag van Best Kept Secret. Niks geen snelweg, alles binnendoor is veel leuker. Zal ik voor de optie "spannende route" gaan? ;)

Wordt wel krap aan met brandstof trouwens. Mijn ervaring is dat ik 120 mijl kan rijden op 1 tank, en dit ritje is 112 mijl totaal :o

Jazzy: Daar is toch geen lol aan? ;)
Ik vind het juist wel geinig om pas thuis weer te tanken en dan kijken hoeveel (of weinig) er nog over is.
Het is ook geen ramp als hij het niet haalt. Heb nog een reservestand, maar die moet ik handmatig inschakelen en dat gaat niet tijdens het rijden.

[ Voor 28% gewijzigd door AcidBurn op 23-04-2018 11:51 ]

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ze hebben in de polder ook gewoon tankstations hoor. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-12 13:33
Jazzy schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:47:
Leugens! :o

• Dryhte
Boerendiesel zeker :+ of tanken ze daar ook 98?

• lolgast
/me kijkt naar avatar van @Jazzy, die moet het weten :+

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ja, maar dan moet je eerst geld wisselen :P

* Vrijdag rent hard weg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

AcidBurn schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:41:
Jazzy: Daar is toch geen lol aan? ;)
Ik vind het juist wel geinig om pas thuis weer te tanken en dan kijken hoeveel (of weinig) er nog over is.
Het is ook geen ramp als hij het niet haalt. Heb nog een reservestand, maar die moet ik handmatig inschakelen en dat gaat niet tijdens het rijden.
Ik heb een (waarschijnlijk irrationele) angst om zonder peut te komen staan dus ik kijkt wel uit. Alleen het lezen van jouw post geeft me al stress. :) Zodra het lampje gaat branden zit ik echt om de 30 seconden op de brandstofmeter te kijken en durf het gas niet meer aan te raken tot ik een pomp gehaald heb. Moet wel zeggen dat ik geen reservestand heb en mijn 1000 zuipt als een malle.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• AcidBurn
  • Laatst online: 23:12
Ik heb geen waarschuwingslampje of brandstof meter, maar dus wel een reserve stand.
Heb alleen geen idee hoelang ik daarop kan rijden, nooit meer dan 10 km geprobeerd.

Ik herken jouw angst overigens wel, ik heb hetzelfde met de auto. Dat ding zuipt als een dronken Ier, en de meter klopt geen moer van. Ja, vol is vol. Maar leeg is de ene keer echt bijna leeg, en de andere keer heb ik nog 10 liter over. Dus die tank ik bij voorkeur wel voordat het lampje gaat branden ;)
Ook wel bizar trouwens. de auto rijdt tussen de 1:5 (vol gas, zwaar beladen of grote aanhanger erachter) en 1:8. De motor haalt 1:17 zonder problemen :o

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:56

*O*

Een 07?

• Leviathius
Yesss!

Gewoon omdat het kan, plaats ik hem lekker opnieuw 8)
MT-07
Album: https://imgur.com/a/W5UeE

• Chakotay
Hmm, tanken. Ik ga nog even kijken wat ik doe vanmiddag. Ritje naar huis is 55km, lampje is een paar km voor aankomst op het werk vanochtend aangegaan. Geen pinpas mee, ga ik het erop gokken dat ik het haal of voor 5 euro die nog in mijn jas zit ergens een paar liter halen? :+

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:15
Chakotay schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:27:
Hmm, tanken. Ik ga nog even kijken wat ik doe vanmiddag. Ritje naar huis is 55km, lampje is een paar km voor aankomst op het werk vanochtend aangegaan. Geen pinpas mee, ga ik het erop gokken dat ik het haal of voor 5 euro die nog in mijn jas zit ergens een paar liter halen? :+
Zoek dan wel een tankstation waar ze een Vmin van 2l aanhouden en niet 5l. :+

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:56
Leviathius schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:27:
[...]

Yesss!

Gewoon omdat het kan, plaats ik hem lekker opnieuw 8)
[afbeelding]
Album: https://imgur.com/a/W5UeE
Oja, natuurlijk. Had die al gezien.

Netjes met mooie mods. :)
Gister even nieuwe handschoenen gekocht:
https://www.motolegends.c...s-d3o-gloves-in-rust.html

De oude waren bij de duim volledig doorgesleten (was een soort kunst leer/suede) en polskitteband was ook op..

Leuke zaak, van buiten lijkt het een pakhuis, je moet op de bel drukken om naar binnen te gaan, maar binnen is het ingericht als een soort woonkamer met relaxte banken etc.. en pakhuis is eraanvast, dus wat ze niet hebben hangen kunnen ze uit pakhuis halen.. ideaal :)

• aidanl
AcidBurn schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:16:
Ik heb geen waarschuwingslampje of brandstof meter, maar dus wel een reserve stand.
Heb alleen geen idee hoelang ik daarop kan rijden, nooit meer dan 10 km geprobeerd.

Ik herken jouw angst overigens wel, ik heb hetzelfde met de auto. Dat ding zuipt als een dronken Ier, en de meter klopt geen moer van. Ja, vol is vol. Maar leeg is de ene keer echt bijna leeg, en de andere keer heb ik nog 10 liter over. Dus die tank ik bij voorkeur wel voordat het lampje gaat branden ;)
Ook wel bizar trouwens. de auto rijdt tussen de 1:5 (vol gas, zwaar beladen of grote aanhanger erachter) en 1:8. De motor haalt 1:17 zonder problemen :o
Ik weet inmiddels precies wat mijn auto en motor doen wat betreft gebruik.

Auto (Opel Corsa D, 2014):
Als lampje gaat branden heb je nog 50km, als tekst op dashboard getoond wordt nog 30km. Als tekst begint te knipperen 10-15km.

Motor (Versys 650, 2016)
Als indicator gaat knipperen heb je nog 50km.

Vaak genoeg nog even naar werk (20km) met branden / knipperende lampjes. Maar 1x echt spannend gemaakt, met de auto alles knipperend en dan al 8km gereden wetende dat er nog max 2km uit te halen was. Toen begon ik wel even te zweten :P

aidanl schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:45:
[...]

Kan hem ook aanraden. Mijn vriendin heeft als eerste motor een ER6F gekocht uit 2007. 14.000km op de teller voor iets van 4000 euro (incl. beurt). Is een hele leuke fiets op om te rijden, zelfde blok als mijn Versys 650. Blok is heel gemoedelijk en vergevend als je net de verkeerde versnelling te pakken hebt voor een bocht of rotonde. Bokt dus ook niet heel snel.
Versys blok is op zelfde basis, maar heeft andere tune (meer koppel, minder topvermogen), je kan het bijvoorbeeld zien aan verbindingsbuisje in uitlaatsysteem..

Ik heb trouwens op Ebay ook een vervanger voor mijn ietswat kromme koppeling besteld (omlaten vallen bij motor wassen |:( )
Meteen ook van die hendel beschermer dingen besteld..
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit..

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:34
SmurfLink schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:49:
ER6 zijn prima fietsen, ik neig er zelf ook naar eentje als eerste motor.
Ik kan het je ook niet afraden. Mijn lesmotoren waren ER6n en die dingen reden wel erg lekker. Buiten dat klinken ze ook ook erg lekker.

• Tankiej
Dat ligt eraan of je denkt dat ie die 55km kan rijden of niet :+

Bij mij ging zaterdag +/- 40km voor het einde van een rit het lampje aan, actieradius gaf toen nog 60km aan, dus dat kon makkelijk. Op het eindpunt gaf ie nog 12km aan, dichtstbijzijnde tankstation was 9 kilometer rijden. Was heel even spannend, maar uiteindelijk ging er net geen 17 liter in, van de 19 die er in kan. Dus ik had nog wel verder kunnen rijden :P

• Dryhte
ToolkiT schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:50:
Gister even nieuwe handschoenen gekocht:
https://www.motolegends.c...s-d3o-gloves-in-rust.html

De oude waren bij de duim volledig doorgesleten (was een soort kunst leer/suede) en polskitteband was ook op..

Leuke zaak, van buiten lijkt het een pakhuis, je moet op de bel drukken om naar binnen te gaan, maar binnen is het ingericht als een soort woonkamer met relaxte banken etc.. en pakhuis is eraanvast, dus wat ze niet hebben hangen kunnen ze uit pakhuis halen.. ideaal :)
Mooie handschoen. hadden ze die enkel kort of bestaan ze ook iets langer?

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Tanken.... Ik word al nerveus als ik de 100km ben gepasseerd :X

Dryhte schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:01:
[...]

Mooie handschoen. hadden ze die enkel kort of bestaan ze ook iets langer?
Geen idee, ik zocht alleen een kort model..

• SmurfLink
  • Niet online

Jaaaa lekker man! Gefeliciteerd!! :p

• Chakotay
sylvesterrr schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:32:
[...]

Zoek dan wel een tankstation waar ze een Vmin van 2l aanhouden en niet 5l. :+
Hoe werkt dat uberhaupt? Ik zie het vaak op de pomp staan, maar heb zeker vroegâh met de brommer toch echt wel minder dan 5L getankt.

• A13X

A13X

Dude

Tankiej schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:01:
[...]
Dus ik had nog wel verder kunnen rijden :P
Dat is een leuke theorie tot je erachter komt dat je niet bij die laatste 1-1,5 kan komen vanwege de bouw van de tank.

Ooit een keer misgegokt en stil komen te vallen, toen de motor een eind over laten hellen naar de kant van de aansluiting en toen kon ik nog even een stukje verder tot de pomp rijden :+

@Vrijdag kan wel kloppen, toen ik achter je reed met het tweakers weekend had ik juist een laag verbruik. Vast van alle benzine die al in de aangezogen lucht zat :+

[ Voor 15% gewijzigd door A13X op 23-04-2018 13:08 ]

Awesome

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Chakotay schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:04:
[...]

Hoe werkt dat uberhaupt? Ik zie het vaak op de pomp staan, maar heb zeker vroegâh met de brommer toch echt wel minder dan 5L getankt.
volgens een kennis, die bij een tankstation heeft gewerkt, boeit het allemaal niet zoveel.

• Tankiej
Raym09 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:04:
[...]

Dat is een leuke theorie tot je erachter komt dat je niet bij die laatste 1-1,5 kan komen vanwege de bouw van de tank.

Ooit een keer misgegokt en stil komen te vallen, toen de motor een eind over laten hellen naar de kant van de aansluiting en toen kon ik nog even een stukje verder tot de pomp rijden :+
Haha, ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk :P
Ik wil het best een keer uit proberen, maar dan wel als ik een jerrycan bij me heb om verder te kunnen komen.

Eén keer met m'n vorige motor gehad (SV650S), die had een 16 liter tank. Als het lampje aan ging kon ik nog zo'n 45-50km rijden in ieder geval, wellicht meer. Maar ik had niet precies in de gaten gehad wanneer het lampje aan ging, ik dacht ik kan nog wel even. Viel ie opeens uit, net toen ik op de afrit (snelweg) zat naar een tankstation. Laatste 100 meter mogen duwen. Toen ging er 15,9 liter in :+

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:04:
[...]

@Vrijdag kan wel kloppen, toen ik achter je reed met het tweakers weekend had ik juist een laag verbruik. Vast van alle benzine die al in de aangezogen lucht zat :+
:D _O-

Nee joh, dat kwam door mijn brede schouders die er voor zorgde dat je in mijn slipstream zat 8)

• Dryhte
ToolkiT schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:03:
[...]

Geen idee, ik zocht alleen een kort model..
Furygan lijken wel de enige te zijn die D3O in handschoenen verwerken?

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:19
Zijn er hier nog mensen met lange smalle benen ? Ik had een Richa broek gekocht (ik was nog een leek en kende er niets van, werd aanbevolen door de medewerken in de winkel) maar die was eigenlijk te breed terwijl hij zei dat ze goed zat...

Ik heb de broekspijpen smaller laten stikken maar mijn kniebeschermer lag nog altijd, naast de knie :p

Nu heb ik een Macna slim/stretch fit gekocht maat 32. De kniebeschermers zitten exact op de goede plaats maar onderaan komt de wind er wat in. Neem ik maat 34 dan hangen ze weer te laag.

Mensen met herkenbaar probleem en hoe opgelost ?

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingSig op 23-04-2018 14:04 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

bakvis schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:58:
Zo, alle onderdelen voor mijn Aprilia Shiver upgrade zijn binnen :] !

[afbeelding]
Wat zie je op bovenstaande foto:

- 2x voorpoten van een Aprilia Tuono (2007) geimporteerd uit Amerika: €280,00 (inc verzending en douane)
- 1x Wilbers Road 640 achterveer voor een Shiver, gebruikt gekocht via MF: €265,00
- 2x Brembo 100mm remklauwen van een BMW S1000RR, passen ook op en Tuono, gebruikt gekocht via Facebook: €150,00

Bovenstaande upgrade gaat zo op een shiver passen. Is al door meerdere mensen gedaan. Al met al vielen de kosten me mee voor de aanschaf van de onderdelen, nergens heb ik ze goedkoper kunnen vinden. Voor €700,00 kun je alles hebben als je goed zoekt en geluk hebt.

Buiten de aanschaf van de onderdelen heb ik ook nog gekozen om de voorpoten en de achterveer te laten reviseren bij JJ suspension in Mill. Dit drukt de prijs nog zo'n 350-400 euro omhoog, maar dan weet ik ook zeker dat alles goed is.

"Helaas" ga ik aankomend weekend naar Rome, ik kan dus niets inbouwen. Dit gaat hopelijk 5 mei gebeuren. Ik zal natuurlijk wat foto's maken en mijn bevindingen posten!
Zo, dat wordt een mooie upgrade! Die stoppers doen hun werk écht goed. Heb je niet ook nieuwe schijven en blokken nodig? Nu je toch bezig bent, zou ik maar meteen voor staalomvlochten leidingen gaan :Y

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:09
SmokingSig schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:04:
Zijn er hier nog mensen met lange smalle benen ? Ik had een Richa broek gekocht (ik was nog een leek en kende er niets van, werd aanbevolen door de medewerken in de winkel) maar die was eigenlijk te breed terwijl hij zei dat ze goed zat...

Ik heb de broekspijpen smaller laten stikken maar mijn kniebeschermer lag nog altijd, naast de knie :p

Nu heb ik een Macna slim/stretch fit gekocht maat 32. De kniebeschermers zitten exact op de goede plaats maar onderaan komt de wind er wat in. Neem ik maat 34 dan hangen ze weer te laag.

Ga naar een goede zaak en zoek een lengtemaat. Ik gok dat ze je bij ten Kate wel kunnen helpen

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
SmokingSig schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:04:

Ja ik, verschrikkelijk. Heb bij motorkledingcenter zowat alle jeans gepast. Of het was te groot of veel te klein. Vooral die pijpen die dan heel breed zijn. Ze hadden één skinny, maar die was dan ook weer echt te skinny :+ Ik zocht slim fit, maar die waren er niet. Ook op de vraag of er broeken waren met smalle pijpen, maar geen skinny jeans werd ik vaag aangekeken 8)7 Ben voor een Revit Lombard 2 gegaan met een kleine maat met de gedachte dat deze wel zou rekken. Niet dus :P Hij zit wel redelijk strak bij mijn heupen, maar het is te doen. Eigenlijk wil ik nog een andere die beter past. Mogelijk dat er nu een lading nieuwe jeans zijn. Binnenkort maar is kijken. Gelukkig past mijn leren combi wel perfect, maar deze is een beetje warm met 25+ graden :P

[ Voor 4% gewijzigd door ProfaNe op 23-04-2018 14:16 ]

• A13X

A13X

Dude

Over AVB gesproken, wie doet dit na :P
rot video koppeling werkt niet dus klik hierrrr

@SmokingSig je broekspijpen laten verlengen met dezelfde stof? Heb zelf het probleem niet met motorbroeken, maar ooit wel eens een werkbroek 5cm laten verlengen.

V.w.b. Denim motor broeken heb ik nu de PMJ Legend Caferacer, deze is ruimschoots lang genoeg. Al kruipt de pijp soms nog wel eens een beetje omhoog door de wind.

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 23-04-2018 14:15 ]

Awesome

• Leviathius
Bij AVB leer je om hetzelfde rondje te maken (wel kleiner), maar dan zonder zo debiel ernaast te hangen :9

• SmokingSig
Raym09 schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:12:

@SmokingSig je broekspijpen laten verlengen met dezelfde stof? Heb zelf het probleem niet met motorbroeken, maar ooit wel eens een werkbroek 5cm laten verlengen.

V.w.b. Denim motor broeken heb ik nu de PMJ Legend Caferacer, deze is ruimschoots lang genoeg. Al kruipt de pijp soms nog wel eens een beetje omhoog door de wind.
Mja dan moet ik een stof vinden die hetzelfde is, waar doe je dat :+ De broek (heb ze nu zelf aan op het werk) zit goed en sluit overal goed aan. Maar er zou een 2~3 centimer bij mogen als ik op de moto zit.

Al moet ik wel toegeven dat het net leuk is met dit warme weer zo een extra "ventialtie gat" te hebben.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ProfaNe schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:12:
[...]

Ja ik, verschrikkelijk. Heb bij motorkledingcenter zowat alle jeans gepast. Of het was te groot of veel te klein. Vooral die pijpen die dan heel breed zijn. Ze hadden één skinny, maar die was dan ook weer echt te skinny :+ Ik zocht slim fit, maar die waren er niet. Ook op de vraag of er broeken waren met smalle pijpen, maar geen skinny jeans werd ik vaag aangekeken 8)7 Ben voor een Revit Lombard 2 gegaan met een kleine maat met de gedachte dat deze wel zou rekken. Niet dus :P Hij zit wel redelijk strak bij mijn heupen, maar het is te doen. Eigenlijk wil ik nog een andere die beter past. Mogelijk dat er nu een lading nieuwe jeans zijn. Binnenkort maar is kijken. Gelukkig past mijn leren combi wel perfect, maar deze is een beetje warm met 25+ graden :P
Ben je al wel eens in Duitand wezen kijken bij Louis motorrad? Daar hebben ze van een (eigen?) Merk Vanucci allerlei Motorbroeken en dat was voor mij ook de beste optie na veel zoeken...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• SmokingSig
FYI ik ben bij RAD gaan kijken. Toch wel een zeer grote speler hier in BE.
Joopieboy schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:24:
[...]

Ben je al wel eens in Duitand wezen kijken bij Louis motorrad? Daar hebben ze van een (eigen?) Merk Vanucci allerlei Motorbroeken en dat was voor mij ook de beste optie na veel zoeken...
Bedankt voor de tip.

[ Voor 69% gewijzigd door SmokingSig op 23-04-2018 14:25 ]

• A13X

A13X

Dude

SmokingSig schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:23:
[...]

Mja dan moet ik een stof vinden die hetzelfde is, waar doe je dat :+ De broek (heb ze nu zelf aan op het werk) zit goed en sluit overal goed aan. Maar er zou een 2~3 centimer bij mogen als ik op de moto zit.

Al moet ik wel toegeven dat het net leuk is met dit warme weer zo een extra "ventialtie gat" te hebben.
Is een simpele strap aan de binnenkant welke onder je enkel doorgaat en je broek omlaag houd dan geen oplossing?

Awesome

• ProfaNe
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:24:
[...]

Thnx voor de tip, ga ik zeker naar kijken.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

ProfaNe schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:31:
[...]

Thnx voor de tip, ga ik zeker naar kijken.
Een andere grote keten in Duitsland is de Polo, daar kom ik geregeld. Misschien kun je bezoekjes combineren.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• SmokingSig
ProfaNe schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:12:
[...]

Ik weet niet of het jou maat zal zijn maar deze heb ik nu. Buiten dat het iets te kort is, mooi en zeer licht: https://www.rad.eu/nl/c/p...stone-donkere-wassing.htm.
Raym09 schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:28:
[...]

Is een simpele strap aan de binnenkant welke onder je enkel doorgaat en je broek omlaag houd dan geen oplossing?
Hmm daar vrees ik voor. Ik heb wandellaarzen aan (pas begonnen :9 ) en op mijn moto komt de achterkant net aan de rand waar de laars begint.

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingSig op 23-04-2018 14:39 ]

• aidanl
ToolkiT schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:53:
[...]

Versys blok is op zelfde basis, maar heeft andere tune (meer koppel, minder topvermogen), je kan het bijvoorbeeld zien aan verbindingsbuisje in uitlaatsysteem..
Yes klopt, het is ook goed merkbaar. Daarintegen ongeacht de tuning blijft het blok bij beide motoren erg gemakkelijk en vergevend. Tot op het punt dat ik mijn eigen Versys soms saai vind voelen ten opzichte van bijv. de MT-07 of FZ8 die ik als leenfietsen had tijdens onderhoud.

Wel merkte ik dat kwa balans je de ER6F exact moet berijden zoals bij het lessen aangeleerd krijgt, goed blijven klemmen met je benen. Met de Versys kan je bij wijze van je benen de lucht in gooien en nog steeds gemakkelijk de motor afschuinen op een rotonde. Overigens kan dit ook te maken hebben dat ik dermate gewend ben aan de combinatie van mijn lengte en het evenwicht van de Versys ten opzichte van de ER6F.

• ProfaNe
  • Niet online
SmokingSig schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:38:
[...]

Ik weet niet of het jou maat zal zijn maar deze heb ik nu. Buiten dat het iets te kort is, mooi en zeer licht: https://www.rad.eu/nl/c/p...stone-donkere-wassing.htm.

[...]

Hmm daar vrees ik voor. Ik heb wandellaarzen aan (pas begonnen :9 ) en op mijn moto komt de achterkant net aan de rand waar de laars begint.
Wow dat ziet er wel goed uit. Welke maat heb jij normaal en welke maat heb je deze broek gekocht? Ik heb vrijwel al mijn broeken in maat 31 en lengte 34. Lang en dun dus :9

Edit: wel heb ik altijd mijn twijfels bij delen van kevlar vs een revit broek die volledig beveiligd is met cordura en kevlar op bepaalde plekken. Voor mijn gevoel is revit vele male veiliger.

Edit2: zo te zien hebben ze bij motorkledingcenter.nl een nieuwe slimfit: https://www.motorkledingcenter.nl/john-doe-ironhead.html

[ Voor 20% gewijzigd door ProfaNe op 23-04-2018 15:10 ]

• SmokingSig
ProfaNe schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:03:
[...]

Wow dat ziet er wel goed uit. Welke maat heb jij normaal en welke maat heb je deze broek gekocht? Ik heb vrijwel al mijn broeken in maat 31 en lengte 34. Lang en dun dus :9
Wel dat is een beetje het probleem. Macna werkt niet met breedte X /lengte Y. Deze werken gewoon met maat 28, 30, 32, 34 ... Ik heb nu 32 (iets te kort). Eigenlijk zou ik maat 33 willen maar dat hebben ze niet...

http://www.macna.com/service-support/size-charts/

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingSig op 23-04-2018 15:06 ]

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:18
Een nieuwe foto voor in de op:
Kawasaki Z750s

[ Voor 95% gewijzigd door Robbie T op 23-04-2018 15:37 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:10

bakvis

Tweakers.Nerd

noes schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:11:
[...]

Zo, dat wordt een mooie upgrade! Die stoppers doen hun werk écht goed. Heb je niet ook nieuwe schijven en blokken nodig? Nu je toch bezig bent, zou ik maar meteen voor staalomvlochten leidingen gaan :Y
Dat ze hun werk goed doen geloof ik meteen! Ze zitten niet voor niets op menig super naked/supersport etc. De volgende stap is brembo monoblocks. Heb ik ook even over zitte twijfelen maar het prijsverschil voor een OE set monoblock (ducati panigale etc.) leek het mij niet waard. Buiten dat je een goed setje monoblocks ook moet aansturen met een Brembo RC19 master cilinder. Dit is ook weer 300 euro... Het was een keer goed met geld uitgeven :X

De klauwen kwamen met orginele remblokken, deze hebben nog 2-2.5mm aan voering, meer dan voldoende om nog even mee rond te rijden. Nieuwe remschijven hoeven ook niet, de afstand en spacing is identiek aan de afstand van mijn huidige blokken.

Staal omvlochten remleidingen heeft mijn Shiver standaard al af fabriek 8) ...

Mijn Specs

• Chakotay
Het is gelukt zonder te tanken :+ Morgen volgooien, ik ben benieuwd hoeveel liter er morgen in gaat als ik hem weer vol gooi, volgens spec kan er 25L in.

• SmurfLink
  • Niet online
De fietspompdiscussie kort even opnieuw aanzwengelen: Ik zag vanmiddag deze in het krantje... nou heb ik m'n motoronderkleding en handschoenen destijds bij Lidl gehaald, en dit is prima kwaliteit spul. Verder haal ik er regelmatig van dit soort aanbiedingen, tot nu toe nooit teleurgesteld. Zou deze pomp ook wat zijn? Manometer, 3 adapters, tot 8 bar...
https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=5395

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12 19:38
Na 9,5e week eindelijk mijn Alpine oortjes binnen die ik had laten passen op de motorbeurs *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/63QVczxl.jpg

En ze passen nog heerlijk ook :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:19:
De fietspompdiscussie kort even opnieuw aanzwengelen: Ik zag vanmiddag deze in het krantje... nou heb ik m'n motoronderkleding en handschoenen destijds bij Lidl gehaald, en dit is prima kwaliteit spul. Verder haal ik er regelmatig van dit soort aanbiedingen, tot nu toe nooit teleurgesteld. Zou deze pomp ook wat zijn? Manometer, 3 adapters, tot 8 bar...
https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=5395
Heb m gehad. Kort. En toen was ie stuk.

De goede merken hebben dit soort pompen al voor 20 tot 30 euro (BBB, SKS, Bontrager etc.)

• aidanl
daredha schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:21:
Na 9,5e week eindelijk mijn Alpine oortjes binnen die ik had laten passen op de motorbeurs *O*

[afbeelding]

Oeh zat er vandaag nog aan te denken, hopelijk liggen ze deze week ook bij mij in de brievenbus!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:24:
[...]

Heb m gehad. Kort. En toen was ie stuk.

De goede merken hebben dit soort pompen al voor 20 tot 30 euro (BBB, SKS, Bontrager etc.)
Dat is duidelijk, dan skip ik deze volledig. Leek me ook te mooi om waard te zijn voor die prijs. Dan toch maar wat meer uitgeven.

• Mawlana
daredha schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:21:

[afbeelding]

Bijna 10 weken levertijd? :/ Ik ben vorige week dinsdag bij Alpine langsgeweest, betekent dat dat ik mijn oordopjes pas op tijd krijg voor het 2019 seizoen?

• SmurfLink
  • Niet online
sylvesterrr schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:36:
[...]

Bijna 10 weken levertijd? :/ Ik ben vorige week dinsdag bij Alpine langsgeweest, betekent dat dat ik mijn oordopjes pas op tijd krijg voor het 2019 seizoen?
Nee dat was alleen voor de motorbeurs gezien het extreem druk was daar. Hoewel ik dit ook wel erg lang vind, de mijne waren er exct 1 maand geleden al!

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 23-04-2018 18:39 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Mogelijk kost het via de Motorbeurs meer tijd. Had de mijne binnen 2 weken bij een audicien.

• Chakotay
Bij de motorbeurs e.d. krijgen ze honderden nieuwe bestellingen tegelijk, daar word het niet sneller op. Je kunt ook bij een willekeurige gehoordwinkel een setje bestellen, dan hoef je minder lang te wachten.

• Mawlana
SmurfLink schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:38:
[...]

Nee dat was alleen voor de motorbeurs gezien het extreem druk was daar. Hoewel ik dit ook wel erg lang vind, de mijne waren er exct 1 maand geleden al!
Levertijd bij Alpine bedraagt normaliter twee weken (volgens de folder die je daar krijgt). Wegens drukte is de levertijd nu 2-4 weken. Ik hoop mijn oordopjes binnen twee weken (vanaf nu) te ontvangen, dan kan ik deze onderweg maar Zwitserland nog testen.

Oordopjes bij andere winkels vond ik duur. Vooral als je nog een verzekering (tegen verlies) bij wil hebben. Daarnaast weet ik van Alpine dat je de filters kosteloos kan laten wisselen.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Vandaag gratis een set kappen mogen ophalen bij een ex-transalp rijder die stopt (vanwege pensioen en een gammel gestel). Er zat een hoop kapot spul bij maar wonder boven wonder een intacte en bijna complete kappenset (in diverse lelijke kleuren :+) tussen het geheel. Ik mis dus alleen nog een neusje + lamp en een tank, waarvoor ik reeds in contact sta met iemand via het TA forum.

Als ik die neus + lamp passend kan maken, kan ik dus een complete dakar kappenset gaan spuiten zonder mijn originele witte Honda kappen te vernielen.... :).

Het meeste van de andere spullen ga ik gewoon weggeven aangezien ik het ook maar gehad heb, er zit vast nog wel een andere TA rijder op plastic of metalen delen te wachten.

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:36
Heb aantal dagen geleden mail gehad dat i.v.m drukte bij Alpine mijn aangemeten oordoppen ook enige vertraging zullen hebben. Ik had afspraak op 7 april. :(

V-Strom 650

• Mawlana
Xoxol schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:58:
Heb aantal dagen geleden mail gehad dat i.v.m drukte bij Alpine mijn aangemeten oordoppen ook enige vertraging zullen hebben. Ik had afspraak op 7 april. :(
Dat belooft niet veel goeds. Ik was er tien dagen later. :')

Ik zal hen eens een mailtje sturen. Wellicht dat ik tegen een kleine vergoeding voorrang kan krijgen in verband met mijn verjaardag eind volgende week. O-)

* Mawlana is de Spark plugs van Moldex inmiddels wel beu...

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 23-04-2018 20:24 ]

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:36
sylvesterrr schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:23:
[...]

Dat belooft niet veel goeds. Ik was er tien dagen later. :')

Ik zal hen eens een mailtje sturen. Wellicht dat ik tegen een kleine vergoeding voorrang kan krijgen in verband met mijn verjaardag eind volgende week. O-)
Ik hoop het voor je! En dan alvast gefeliciteerd! :)

V-Strom 650

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Hopelijk krijg ik vandaag te horen dat m'n motor klaar is.. fingers crossed... hij is al 2 weken niet thuis :'(

Verwijderd

Zo vanmiddag maar eens de motor wegbrengen voor een nieuwe ketting en kettingwielset (na 28.000km). Ik kan het nauwelijks goedkoper zelf doen dan ik het laat doen dus dan is de keuze niet zo moeilijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2018 10:43 ]

• JK
  • Registratie: Maart 2000

JK

[...]

10 weken is idd erg lang. Normaal gesproken bij Alpine is het 4 weken. Maar goed, flinke drukte op de MBU...
Je kan natuurlijk altijd bellen om de status na te vragen.

• Leviathius
Als ik het zo lees ben ik blij dat ik mijn oordoppen bij de concurrent Audisafe heb laten maken op de beurs. Zijn een maand geleden al binnen gekomen, dus rijd al lekker stil rond :)

• Dryhte
Mijn setje otoplastieken zijn uit mijn zak gevallen ergens onderweg (zal me leren om met mijn motorjasje te posen ;) )

Dus maar nieuwe laten maken (en ja, vermoedelijk een maandje wachttijd)

• aidanl
Alphine had wel al een brief gestuurd dat het helaas wat langer duurde en had als goedmakertje MotoSafe Tour dopjes er bij gedaan. Dat vind ik dan wel weer een nette oplossing.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Is er een verschil tussen Alpine en Audisafe en een audicien? Of is het gewoon een kwestie van ander labeltje er op en dan een premium prijs? :P

• Dryhte
Er zijn verschillende fabrikanten, maar die van Alpine zijn eigenlijk die van Variphone en dat zijn dezelfde die ik bij een geluidstechnieker haal ;) Ik denk dat Hans Anders andere verkoopt, en er zal vast nog wel een andere fabrikant zijn, maar die van Variphone (V-sil moto) zie ik wel vaak terugkomen.

• DrivinUCrazy
Het kan natuurlijk dat de audicien een ander merk voert dan Alpine.

Zelf heb ik goede ervaringen met Exinore, wat tegenwoordig is overgegaan in Elacin. Die laat ik bij de audicien aanmeten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Leviathius
Vrijdag schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:41:
Is er een verschil tussen Alpine en Audisafe en een audicien? Of is het gewoon een kwestie van ander labeltje er op en dan een premium prijs? :P
Ik verwacht dat de filter kwaliteit, de kwaliteit van de doppies zelf en dergelijke eigenschappen redelijk hetzelfde zijn. Bij Audisafe had je wel 3 opties (zacht, hard, zacht premium) met bijbehorende extra jaren garantie, type filters en kleuren. Ook waren ze wel iets goedkoper dan Alpine, maar dat kan dan ook weer de beurs-strijd zijn geweest :P. Ook zullen er wel verschillen zitten in de garantie periode en mogelijkheden. Bij Audisafe heb ik zacht premium gekozen en daarbij kreeg je 5 jaar volledige garantie en lekgarantie en mogelijkheid om filter te wisselen wanneer gewenst. Geen idee wat het bij Alpine was eigenlijk..

Kortom, maakt eigenlijk geen fluit uit waar je voor gaat. Gewoon kijken naar welke voorwaarden je bevallen en welke eisen je hebt. Alles is beter dan geen dopjes :9.

Pagina: 1 ... 56 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht