• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48

RKD

SmurfLink schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:19:
De fietspompdiscussie kort even opnieuw aanzwengelen: Ik zag vanmiddag deze in het krantje... nou heb ik m'n motoronderkleding en handschoenen destijds bij Lidl gehaald, en dit is prima kwaliteit spul. Verder haal ik er regelmatig van dit soort aanbiedingen, tot nu toe nooit teleurgesteld. Zou deze pomp ook wat zijn? Manometer, 3 adapters, tot 8 bar...
https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=5395
Misschien te laat, ik heb zelf een AIRMAN.
Past precies onder mijn buddy (V-Strom 650) en erg makkelijk om altijd bij je te hebben.

Komt ook wel aardig uit diverse testen.

iRacing Profiel

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:29

Exigence

dnkroz

Afgelopen weekend voor de 8e keer met de Batavierenrace meegedaan als verkeersregelaar. Super weer gehad, en de motor hield zich prima (donderdag voor het eerst gelopen na anderhalf jaar stilstand :D ). Donderdag nog de carburateur uit elkaar gehaald en schoongemaakt. En toen was het in één keer starten en lopen :D

Mijn iets aangepaste DR650RSE:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BSjjbhZpLEJXswKGxv7kAL8s/full.jpg

- 25 L Acerbis kunststof tank
- Verbreed en verhoogd Renthal stuur
- Acerbis handkappen
- Touratech navigatiehouder
- Oxford handvatverwarming
- Marving aluminium demper (ipv. dubbele stalen)
- Stalen remleidingen
- Klein choke-knopje ipv. lange kabel
- Heidenau K60 Scout
- Passagierssteps verwijderd

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:59

Vrijdag

De Zwarte

Ha bedankt allemaal voor de oordopjesvraag!

Ik ga binnenkort maar eens bij de plaatselijke audicien langs om te kijken wat ze zoal verkopen. Die Alpine Motosafe dopjes hebben zo'n vervelend uitstekend filter. Met mijn systeemhelm gaat dat nog wel maar ik wil eigenlijk een integraal aanschaffen. Dan is het wel zo fijn als de dopjes goed blijven zitten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:10
Na weken van meelezen tijd om wat te posten :).

Ben sinds kort begonnen met motorrijlessen dus nog een echte n00b xD maar wat ontzettend gaaf zeg!! hoop over 1,5 maand af te kunnen rijden dan is het tijd voor t echte werk. tot die tijd veel inlezen.

De eerste les zonder oordopjes gereden maar gisteren toch maar doppen in gedaan wat een verschil. Normaal ook altijd oordoppen in met stappen enz ivm gehoorbeschadiging (altijd piep). Ik had niet verwacht dat het windgeruis zo aanwezig zou zijn, tijdens het skiën nooit last van gehad terwijl je dan ook snelheden van 100km/h bereikt.

iracing profiel

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-12 21:15
Reden dat ik voor Alphine ging op de beurs is omdat de mensen die er rond liepen beter konden vertellen hoe of wat en zelf ook ervaring hadden met motor rijden. Toen ik mensen aansprak bij Audisafe was dat een stuk minder. Zo wou bijvoorbeeld een maat weten of je ook met een koordje er aan kon krijgen zodat hij die ook gewoon voor zijn werk kon gebruiken. Bij Audisafe kon dat allemaal en was dat geen probleem. Bij Alphine zeiden ze meteen niet doen want met dat koordje in je helm wordt juist iedere beweging van het koordje door wind of beweging versterkt richting de oordoppen zelf. Dat heb ik ook later bevestigd gekregen van een audicien die zelf ook motor rijd. Dit was maar 1 van de zaken waar we naar gevraagd hebben, maar in totaliteit leek het personeel Alphine net iets meer verstand te hebben van de combinatie gehoorbescherming en motorrijden.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19
Vrijdag schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:26:
Ha bedankt allemaal voor de oordopjesvraag!

Ik ga binnenkort maar eens bij de plaatselijke audicien langs om te kijken wat ze zoal verkopen. Die Alpine Motosafe dopjes hebben zo'n vervelend uitstekend filter. Met mijn systeemhelm gaat dat nog wel maar ik wil eigenlijk een integraal aanschaffen. Dan is het wel zo fijn als de dopjes goed blijven zitten.
Ik gebruik ook de Alpine Motosafe dopjes in combinatie met een integraalhelm. Geen problemen mee hoor.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-12 11:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Exigence In welke motorploeg zat jij? Na 10 jaar Bata in de fotoploeg zat ik dit jaar in motorploeg 1.

In Nijmegen stonden we met 4 man bij een kruispunt met een verkeersregelinstallatie, niet heel druk.

In Ulft bij de herstart stond ik bij de uitgang van het DRU Cultuurfabriek terrein waar alle 350 busjes van de deelnemers geparkeerd stonden. Daar was het lekker druk, met doorgaand verkeer en touringcars op de Frank Daamenstraat terwijl de busjes vanuit de Hutteweg naar rechts gingen. Als er dan ook touringcars uit het zuiden komen i.p.v. het noorden wordt het al leuker, zeker als die bus blijft staan omdat er gekotst is. Maar er is niet gebotst en ik had geen stress.
Leuk om te zien hoe sommige studenten het busje steeds een meter vooruit laten gaan en dan lieten afslaan omdat ze de koppeling te snel lieten opkomen. Dan helpt het niet dat er nog 20 busjes achter je zitten die dezelfde kant op willen. :+

In Barchem stonden we met zijn tweeën bij een zandpad (Maandagsdijk) dat naar de Borculoseweg leidde. Daar moesten we mensen ontraden om deze weg te nemen aangezien de Borculoseweg vol stond met touringcars. Verbieden konden we het niet want er was geen toestemming verleend om de weg te sluiten. De meeste mensen zagen ons staan en reden toen maar door. Mensen die stopten wilden weten hoe ze nu in Lochem moesten komen. De N312 ligt in het verlengde van de Lenderiet, dus we stuurden ze door tot de provinciale weg om daar rechts te gaan. Op wat aanwonenden en voetballertjes na hebben we niemand gehad die echt door wilde. Dit was een erg rustig plekje.

De komende jaren vermaakt ik mij wel als verkeersregelaar bij de Batavierenrace. 8)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-12 00:09
Vandaag mijn AVB behaald, nu snel theorie regelen en dan kan ik het laatste examen doen d:)b

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik kom maar weer even posen. Tijd voor nieuwe banden, tijd voor een burnout. Met dank aan @caesar1000 voor de mooie foto :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D173UYKK0reGzDBGj9P1Td3m/medium.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 24-04-2018 14:10 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-12 23:01
@PilatuS Hmm 6000x4000 pixels maar... Kon dat niet groter? We live in the future now man!
Ah je hebt t al gefixt :9.
Zonder gekheid, gave foto! (y)

[ Voor 11% gewijzigd door Leviathius op 24-04-2018 14:13 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12 07:19
Welke motorlaarzen dragen jullie ?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:21
@SmokingSig De Alpinestar SMX6 (v1). Zitten echt heerlijk. Heb toen de geperforeerde gekocht omdat de normale op waren, maar aangezien ik goed-weer rijder ben geen probleem. Bij toeval echt heerlijk verfrissend op een warme zomerdag :D

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-12 12:04
SmokingSig schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:14:
Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/56AE/FE64/8C8A/AD26/09A4/4DEB/AEAD/7789/Forma-Adventure-Low-Boots-BROWN.jpg

Forma Adventure Low O+

• SmokingSig
Aha die zag ik passeren in een review van FortNine. Werke die clips (zoals skiboots) goed of eerder stroef ?

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-12 11:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Sinds vrijdag Forma ADV Tourer, zitten goed en de clip gaat makkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/a97ec256dbaf553bb345534cd0ca3c70d68916a5/?url=http%3A%2F%2Fwww.termaatmotoren.nl%2Fimg%2F5a69b66638a16_Forma-Adventure%2520Tourer-Black%2520101.jpg

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• aidanl
@SmokingSig Alpinestar Web Gore-Tex. Prima voor alle soorten weer en je kan er ook prima bijv. de gehele motorbeurs of Assen overstruinen zonder dat ze naar de knoppen gaan :)

• Dryhte
SmokingSig schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:18:
[...]

Aha die zag ik passeren in een review van ForNine. Werke die clips (zoals skiboots) goed of eerder stroef ?
Werken goed. Erg handig aan en uit te doen. Bovenaan is er ook nog een groot vlak bijzonder stevige velcro.

Aangenaam om de hele dag aan te hebben, maar vermoedelijk wel warm voor de zomer. (ik heb nog 'motor sneakers' van TCX maar die hebben nauwelijks grip dus ongeschikt voor trips waar ook wandelen aan te pas komt).

Zeer goed waterdicht (al enkele serieuze plensbuien van meer dan een half uur meegemaakt).

EDIT: belangrijkste was wel de 'adventure' grip van de zolen... type 'bergschoen'.

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 24-04-2018 14:37 ]

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
Ik draag de Rev'It Discovery Outdry

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/167915/files/094212554/800x800x2/revit-discovery-outdry.jpg

Wel een beetje warm met temperaturen van vorige week (28+) maar voor de rest prima.
Waterdicht, niet koud bij temperaturen van 3-5 graden en ook nog best comfortabel om mee rond te lopen.
Ook nog eens een makkelijk systeem om de laars dicht te doen dmv een draaiknop.

[ Voor 10% gewijzigd door Xepos op 24-04-2018 14:27 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-12 07:47
Ik heb de Revit Scout H2O, lijkt best een beetje op hierboven, maar duidelijk minder premium. Ook wat aan de warme kant, ik vind het wel een voordeel dat ze goed stevig zijn en dat je er wat makkelijker op loopt omdat ze toch ook wat lager zijn dan de meeste laarzen. Ook een goedkope optie, in ieder geval de goedkoopste van Revit.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/101410/files/177174146/650x750x2/image.jpg

Vandaag het vijfde en zesde uurtje les gehad, weer gestaag vooruitgang geboekt! Volgende week uurtjes 7, 8 en 9. Ik denk dat ik wat meer lessen nodig heb dan sommige mensen, die misschien sneller meer vertrouwen hebben en de bediening 100% in de vingers, maar ik wil alsnog binnen twee maanden klaar zijn. Een beetje doorgassen dus :-).

[ Voor 4% gewijzigd door Groever op 24-04-2018 14:55 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Alpinestars SuperTech R

Afbeeldingslocatie: https://e.ridersdiscount.com/generated/605/1/17605-white-red-alpinestars-supertech-r-boots-2012-white-red-us-12-eu-47_500.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• lolgast
Voor als je denkt: "Hoezo kiezen tussen óf een gebroken enkel óf een gebroken scheenbeen" ;)

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Ik heb een setje laarsen van AlpineStars, type weet ik zo niet en een paar sneakers van Revit.

• Tylen

Tylen

lolgast schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:00:
[...]

Voor als je denkt: "Hoezo kiezen tussen óf een gebroken enkel óf een gebroken scheenbeen" ;)
Ik snap je niet :? :?

• Exigence
  • Laatst online: 23:29

Exigence

dnkroz

Grubeater schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:48:
@Exigence In welke motorploeg zat jij? Na 10 jaar Bata in de fotoploeg zat ik dit jaar in motorploeg 1.

In Nijmegen stonden we met 4 man bij een kruispunt met een verkeersregelinstallatie, niet heel druk.

In Ulft bij de herstart stond ik bij de uitgang van het DRU Cultuurfabriek terrein waar alle 350 busjes van de deelnemers geparkeerd stonden. Daar was het lekker druk, met doorgaand verkeer en touringcars op de Frank Daamenstraat terwijl de busjes vanuit de Hutteweg naar rechts gingen. Als er dan ook touringcars uit het zuiden komen i.p.v. het noorden wordt het al leuker, zeker als die bus blijft staan omdat er gekotst is. Maar er is niet gebotst en ik had geen stress.
Leuk om te zien hoe sommige studenten het busje steeds een meter vooruit laten gaan en dan lieten afslaan omdat ze de koppeling te snel lieten opkomen. Dan helpt het niet dat er nog 20 busjes achter je zitten die dezelfde kant op willen. :+

In Barchem stonden we met zijn tweeën bij een zandpad (Maandagsdijk) dat naar de Borculoseweg leidde. Daar moesten we mensen ontraden om deze weg te nemen aangezien de Borculoseweg vol stond met touringcars. Verbieden konden we het niet want er was geen toestemming verleend om de weg te sluiten. De meeste mensen zagen ons staan en reden toen maar door. Mensen die stopten wilden weten hoe ze nu in Lochem moesten komen. De N312 ligt in het verlengde van de Lenderiet, dus we stuurden ze door tot de provinciale weg om daar rechts te gaan. Op wat aanwonenden en voetballertjes na hebben we niemand gehad die echt door wilde. Dit was een erg rustig plekje.

De komende jaren vermaakt ik mij wel als verkeersregelaar bij de Batavierenrace. 8)
Ik zat in ploeg 3. Traditioneel staan wij 3x op een wisselpunt. De laatste jaren 's nachts altijd op Dingdung, meestal héél héél erg druk (alle 350 op een zeer smalle landweg, en ze kruisen de lopersroute). 's Ochtends wisselpunt bij de bakker/Zwarte Veen. Tot twee jaar geleden erg druk, vorig jaar en afgelopen jaar wat meer loper/fietser wissels dus niet iedereen passeert. Ging erg smooth dit jaar. Laatste wisselpunt was op Nettelhorst, waar het erg geleidelijk ging (we hoorden dat het in Barchem helemaal vast stond?) veel mensen hebben dit WP waarschijnlijk als loper/fietser wissel gebruikt ivm. wachttijd.

• lolgast
@Tylen Omdat die laarzen door de binnenlaars extra enkelbescherming biedt en van zichzelf al bescherming voor de schenen biedt. Bij de SMX6 zonder binnenschoen is de kans toch groter dat die het ergens op de overbrenging bij de enkelbescherming begeven :)

• Tylen

Tylen

lolgast schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:10:
@Tylen Omdat die laarzen door de binnenlaars extra enkelbescherming biedt en van zichzelf al bescherming voor de schenen biedt. Bij de SMX6 zonder binnenschoen is de kans toch groter dat die het ergens op de overbrenging bij de enkelbescherming begeven :)
Ah ok. Ik dacht dat de SMX ook een binnenschoen had. Ze zitten wel erg lekker hoor. Net pantoffeltjes.

• SmokingSig
Zeer mooie laarzen reeds gepasseerd. Die Forma Adventure Low zien echt wel knap uit. Maar dat staat niet zo goed op een rode cb500s denkik :p

• Dryhte
SmokingSig schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:15:
Zeer mooie laarzen reeds gepasseerd. Die Forma Adventure Low zien echt wel knap uit. Maar dat staat niet zo goed op een rode cb500s denkik :p
Die ADV tourer passen er misschien iets beter bij? Lijken me zeer gelijkaardig en iets 'strakker'. Maar helaas enkel in hoge versie te krijgen.

Ik heb zelf helaas enkel de zwarte versie van de Adventure Low kunnen kopen, vind de bruine mooier/stoerder... Toch erg tevreden mee (je kan er ook goed mee posen ;) motorjeans, bruin leren jasje... 8) )

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 24-04-2018 15:20 ]

• SmokingSig
Dryhte schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:19:
[...]

Die ADV tourer passen er misschien iets beter bij? Lijken me zeer gelijkaardig en iets 'strakker'. Maar helaas enkel in hoge versie te krijgen.

Ik heb zelf helaas enkel de zwarte versie van de Adventure Low kunnen kopen, vind de bruine mooier/stoerder... Toch erg tevreden mee (je kan er ook goed mee posen ;) motorjeans, bruin leren jasje... 8) )
Mja zo een lange laars is echt mijn ding niet :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:20
Grubeater schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:21:
Sinds vrijdag Forma ADV Tourer, zitten goed en de clip gaat makkelijk.

[afbeelding]
Die zien er wel tof uit, zoiets wil ik ook wel als opvolger van m'n huidige laarzen (Alpinestars Web Gore-tex). Die zijn wel aan vervanging toe na 7 jaar.
Zie dat die ADV Tourer laarzen verkrijgbaar zijn t/m maat 49, maar eens kijken of die passen. Ik heb eigenlijk 49,5 :+

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb nog geen laarzen maar ga die begin volgende maand uitzoeken. Ik neig naar de alpinestars fastback-2 drystar, die een andere GOTter recentelijk heeft gekocht, maar ik heb nog een paar andere opties. :)

I have stability. The ability to stab.

• SmokingSig
Hmm enige BE winkel waar ik ze vind is hier: https://www.motoadventure...duct/forma-adventure-low/

Zijn de adventure low maar dan in het zwart. Ook niet mis.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:49
JK schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:58:
[...]

10 weken is idd erg lang. Normaal gesproken bij Alpine is het 4 weken. Maar goed, flinke drukte op de MBU...
Je kan natuurlijk altijd bellen om de status na te vragen.
Ik heb zonet een mailtje gestuurd en gevraagd of het laten bezorgen van gebak op m'n verjaardag zou helpen de levertijd te verkorten. :P :+

• Dryhte
SmokingSig schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:34:
Hmm enige BE winkel waar ik ze vind is hier: https://www.motoadventure...duct/forma-adventure-low/

Zijn de adventure low maar dan in het zwart. Ook niet mis.
Die heb ik. Wel gekocht bij een plaatselijke motoboer (Motorshop Gent, de plaatselijke Yamaha dealer). Ik kon ze daar namelijk passen (wel de hoge versie) en heb ze dan pas besteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 24-04-2018 15:40 ]

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:24
Alpinestars SMX-nogwat. Bevallen eigenlijk altijd goed, beetje warm (maar niet te) in de zomer, behoorlijk waterdicht en warm genoeg als het koud is.

• SniperGuy
  • Laatst online: 27-12 20:29
Dainese Torque RS Out

Afbeeldingslocatie: https://data.outletmoto.eu/imgprodotto/motorcycle-boots-dainese-racing-torque-out-rs-white-black-red_16378.jpg?v=2

Missschie volgende keer eens kijken voor Dainese IN (gaan in de broekspijp ipv erover), alleen ben blijf ik dan gebonden aan een Dainese pak (heb ik nu ook) die voorbereid zijn op Dainese In schoenen :)

En bijbehorende handschoenen :9

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71lGOtIPQdL._SX355_.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door SniperGuy op 24-04-2018 16:27 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26

Ethirty

Who...me?

Leviathius schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:49:
[...]

Bij Audisafe heb ik zacht premium gekozen en daarbij kreeg je 5 jaar volledige garantie en lekgarantie en mogelijkheid om filter te wisselen wanneer gewenst. Geen idee wat het bij Alpine was eigenlijk..
Hmm, wel een goede om even uit te zoeken. Heb een jaar of wat geleden ook Audisafe gekocht, maar die aan de linkerkant lekt en dat geeft net zo veel herrie als geen doppen 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:51:
[...]

Hmm, wel een goede om even uit te zoeken. Heb een jaar of wat geleden ook Audisafe gekocht, maar die aan de linkerkant lekt en dat geeft net zo veel herrie als geen doppen 8)7
Bij het aanmeten van doppen is het heel belangrijk je kaak niet te bewegen. Als bjvoorbeeld even een glimlach hebt kan dit er al voor zorgen dat het verkeerd gaat. Stop maar eens een vinger in je oor en beweeg je kaak, je voelt dan de vorm van je gehoor veranderen. Als het spul bij het aanmeten nog niet uitgehard is verander je dan de vorm van het dopje dat je krijgt. Heb hetzelfde bij Alpine gehad en kreeg toen wel een nieuwe zonder extra betaling.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Vandaag toch maar (eindelijk) begonnen met mijn eerste motorrijles. Een try-out van 2 uur bij een lokale rijschool. Damn, dat bevalt goed zeg. Dit weekend maar eens vast gaan kijken voor een eigen pak enzo, want die leenspullen van de rijschool worden het echt niet...

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
MueR schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:03:
Vandaag toch maar (eindelijk) begonnen met mijn eerste motorrijles. Een try-out van 2 uur bij een lokale rijschool. Damn, dat bevalt goed zeg. Dit weekend maar eens vast gaan kijken voor een eigen pak enzo, want die leenspullen van de rijschool worden het echt niet...
Een eigen helm is sowieso wel prettig. Daarna laarzen en handschoenen.

Helm hoe dan ook niet online kopen zonder passen.

• MueR

MueR

is niet lief

418O2 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:07:
[...]

Een eigen helm is sowieso wel prettig. Daarna laarzen en handschoenen.

Helm hoe dan ook niet online kopen zonder passen.
Eigen alles (behalve de motor dus) was wel het plan ja. Genoeg winkels hier in de buurt, online kopen ga ik niet doen, iig zeker niet met een helm.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/4CE2/202D/7060/1B0A/8E59/3E70/5055/033F/Sidi-Fusion-Rain.jpg
Sidi Fusion Rain. Toen met 50% korting gescoord door motorzaak die wegging :9

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
MueR schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:03:
Eigen helm, handschoenen en laarzen waren ook mijn eerste aanschaf. Ook met het oog op hygiëne. Wordt niet heel enthousiast van een helm of handschoen waar het zweet van mijn voorganger nog in klotste :+

Nog mensen die naar de pitstop dagen gaan bij ten Kate aankomend weekend? Altijd leuk brommers kiek'n :*)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

/me Show je motorlaarzen!
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/04/2018-04-13-11.16.02-Custom-e1523611425845.jpg
De welbekende Alpinestars SMX6 in formaat roeiboot :P

Wel goed beschermde enkels door de brace, maar toch nog comfortabel kunnen lopen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Joopieboy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:12:
/me Show je motorlaarzen!
[afbeelding]
De welbekende Alpinestars SMX6 in formaat roeiboot :P

Wel goed beschermde enkels door de brace, maar toch nog comfortabel kunnen lopen. :+
Roeiboot? Kano! :+

TCX Explorer Evo :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tcxboots.com/image.php/_files/immagini/2016/08/dxsrkr.jpg?resize(1100x800)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Krijg je bij een kano de peddels er niet bij dan? Want die mis ik idd nog :+

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Joopieboy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:24:
Krijg je bij een kano de peddels er niet bij dan? Want die mis ik idd nog :+
Bij een roeiboot ook toch? :+
In dat licht: Olietanker? :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als een olietanker licht geeft kun je beter wegwezen :+

Is het al @Vrijdag :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Het prettige met het aangename combineren: Motorboten 8)

Hier ben ik @Joopieboy :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

U riep, ik hoor tetten? :+

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Vrijdag schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:29:
Het prettige met het aangename combineren: Motorboten 8)

Hier ben ik @Joopieboy :+
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/thegreatoutdoorsman.net/wp-content/uploads/2017/09/img_3950.gif
Alstublieft :+

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 24-04-2018 18:32 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Blrblrblrblrblrbl :P

• Mawlana
Vergeleken met de rest hier heb ik best saaie laarzen. :P

Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/k10sjghdff040cw-600px

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

sylvesterrr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:47:
Vergeleken met de rest hier heb ik best saaie laarzen. :P

[afbeelding]
Mwoh, toch Alpinestars, right? niet heel saai ofzo :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://www.motozoom.com/imports/afbeeldingen/products/DE000076054.jpg
Nee hoor, mijne zijn ook saai maar zitten heerlijk. Lopen heerlijk, dit is mijn 3e paar in mijn motor carrière... Ze worden wel steeds duurder:

• Mawlana
McKaamos schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:50:
[...]

Mwoh, toch Alpinestars, right? niet heel saai ofzo :)
Alpinestars inderdaad. Ik bedoelde saai qua kleurstelling. :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

sylvesterrr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:51:
[...]

Alpinestars inderdaad. Ik bedoelde saai qua kleurstelling. :P
Dan zijn mijne ook oersaai :P
Maar ze zitten wel lekker.

Beter idee:
Show je gear! Indien meerdere sets of delen: wat je het meest gebruikt.

Helm: Shark D-Skwal (what's in a name, right?)
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.louis.de/content/catalogue/articles/img700x465/Shark_DSkwal-HiwoMatBlackGrey-216004_410_FR01_2017.JPG
Met pinlock anti-fog insert, werkt echt heerlijk tegen beslagen vizier. En een handig zonnevizier wat omlaag klapt.

Handschoenen: Revit Sand 3
Afbeeldingslocatie: https://www.motardinn.com/f/13645/136454004/revit-sand-3.jpg
Lekker flexibel omdat alle bescherming van rubber gemaakt is ipv hard kunststof :)

Jas: Revit Flatbush Vintage zwart
Afbeeldingslocatie: https://www.ridersline.com.au/shop/1297-facebook_og_large/revit-flatbush-vintage-leather-jacket.jpg

Broek: Revit Maverick Evo
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/020768727/600x600x2/revit-maverick-evo-motorbroek.jpg

Laarzen: TCX Explorer Evo
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/f510d7b3aebdbc937617071305b7805d0b9b4088/?url=http%3A%2F%2Fwww.tcxboots.com%2Fimage.php%2F_files%2Fimmagini%2F2016%2F08%2Fdxsrkr.jpg%3Fresize%281100x800%29

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 24-04-2018 19:08 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wilco1985 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:12:
[...]

Eigen helm, handschoenen en laarzen waren ook mijn eerste aanschaf. Ook met het oog op hygiëne. Wordt niet heel enthousiast van een helm of handschoen waar het zweet van mijn voorganger nog in klotste :+
Dat was precies mijn redenatie ook. Had helm en handschoenen al voor ik begon. :p Ben redelijk van de hygiëne en merk nu hoe ontieglijk veel ik in die handschoenen zweet dus blij met m'n keuze!

I have stability. The ability to stab.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SmurfLink schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:13:
[...]

Dat was precies mijn redenatie ook. Had helm en handschoenen al voor ik begon. :p Ben redelijk van de hygiëne en merk nu hoe ontieglijk veel ik in die handschoenen zweet dus blij met m'n keuze!
Herkenbaar. Ik ken mezelf, ben niet gek op de ongewassen kleding van een ander aan mn lijf :P
En ik ga er gemakshalve maar vanuit dat een ander er net zo over denkt.
Voor ik begon had ik m'n motorpak al gefixt :P

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 24-04-2018 19:46 ]

• Mawlana
McKaamos schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:05:
[...]

Dan zijn mijne ook oersaai :P
Maar ze zitten wel lekker.

Beter idee:
Show je gear! Indien meerdere sets of delen: wat je het meest gebruikt.

Helm: Shark D-Skwal (what's in a name, right?)
[afbeelding]
Met pinlock anti-fog insert, werkt echt heerlijk tegen beslagen vizier. En een handig zonnevizier wat omlaag klapt.

Handschoenen: Revit Sand 3
[afbeelding]
Lekker flexibel omdat alle bescherming van rubber gemaakt is ipv hard kunststof :)

Jas: Revit Flatbush Vintage zwart
[afbeelding]

Broek: Revit Maverick Evo
[afbeelding]

Laarzen: TCX Explorer Evo
[afbeelding]
Helm: Schubert C3 met Sena 20S
Jas: Revit Sand 2 (silver/red) & Revit GT-R Air 2
Broek: Revit Sand 2 (silver/black) + kevlar broek (huismerk)
Laarzen: Alpinestars Air Plus Gore-Tex
Schoenen: Alpinestars Jethro Drystar (brown)
Handschoenen: Alpinestars Overland Drystar + IXS handschoenen (zomer)

AVB heb ik trouwens met spul van de rijschool gedaan. Daarna direct volledige outfit gekocht. :) Stiekem wel blij dat ik niet met m'n eigen spullen op m'n bek gegaan tijdens AVB. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 24-04-2018 19:48 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zooo, vanmorgen glibberde m'n motor gezellig een aantal cm naar links toe, soort mini-powerslide de bocht door :X

Reed al niet te raar, want recent aan de weg gewerkt, maar reed nog op 't oude asfalt voor 't nieuwe. Lag denk ik wat olie of andere prut.

Gelukkig was 't nog geen 2 seconden en overeind gebleven. Schrok er raar genoeg niet eens echt meer van 8)7

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
gisteren m'n sena 20S uit elkaar gepulkt omdat ie niet meer aangaat ;(
de batterij is niet opgezwollen, maar da's waarschijnlijk de dader. een nieuwe batterij uit china zal wel een maand duren...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ofGttBc.jpg

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Nog mensen die naar de pitstop dagen gaan bij ten Kate aankomend weekend? Altijd leuk brommers kiek'n :*)
Vroeg me al af wanneer de pitstop dagen zouden zijn dit jaar :)

Het is de bedoeling dat ik a.s zaterdag met m'n motor bezig ben, als ik de onderdelen (voorvork keerringen en progresieve voorvering) optijd geleverd krijg. Mochten de spullen niet optijd komen ga ik weer kijken bij ten Kate :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
[...]

Ik woon om de hoek en kom denk ik wel even buurten :)

XXXVI

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19
Uiteraard. Was vorig jaar ook leuk :)
De brommer moet alleen wel eerst dringend schoon na die 3 dagen Assen afgelopen weekend :X

En wat gear betreft:

Held Cartagena laarzen
Held handschoenen
Held textielpak
IXS leren pak
Rev'it jeans
Shark Speed-R helm

[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 24-04-2018 22:28 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-12 12:39
De meeste hier hebben maar 1 outfit?
Hoe doe je dat in zomer en in winter?
Ik heb echt 3 a 4 broeken
3 paar schoenen
4 jassen
Handschoenen momenteel nog maar 2

Maar ik kan echt niet met 20+ graden hetzelfde dragen als met -2 ofzo, en ja de binnen jas heb ik ook, maar die heb ik nog nooit gebruikt.

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:58:
Ligt er aan wanneer je gaat rijden. Aangezien ik alleen met mooi weer rij heb ik maar 1 pak. Dan zit ik wel met minimaal 15 graden tot max 25 graden wil het prettig zijn, maar voor mij is dat prima. Heb ook 6 maanden niet gereden afgelopen winter.

Heb je textiel en geen leer kan je natuurlijk meer met 1 pak als je er een dikke trui onder kan doen wat met leer niet lukt. Voor de mensen die het hele jaar door rijden, die hebben eerder meer dan 1 pak.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb er 3 en kan nog wat combineren. :+ Goretex met voering die eruit te halen is, zomertextiel alsin motorjeans en een doorwaaijack, en dan mijn leren pak waar ik eigenlijk bijna altijd in rijd, in combinatie met thermoondergoed en eventueel een dun vestje :Y

• Mawlana
Mijn Revit-pak kan ik zowel in de zomer als winter aan dankzij de uitneembare thermo-voering aan. In de winter rijd ik overigens alleen als de zon schijnt. :P Bij mooi weer gaat m'n doorwaai jack aan, en sinds ik een kevlar broek heb ook m'n motor jeans...

Wellicht dat ik over een tijdje ook een hele collectie heb, wie weet. Ik rijd pas 3 jaar motor, en ben er net achtergekomen dat ik m'n gear vorig jaar nauwelijks heb gebruikt: slechts 2500km gereden in heel 2017 wegens omstandigheden. Ter vergelijking: 15000km in 2015 (mei-augustus) en 13000km in 2016 (maart-oktober).

Ik heb de afgelopen maand al meer gereden dan in heel 2017. :+

Maar even iets anders, ik ga in mei twee keer weg:
1) Eifel + Luxemburg (1 overnachting)
2) Eifel + Schwarzwald (1 overnachting, vlak voor Schwarzwald) - ik moet in Zwitserland zijn, mooi excuus om een leuk ritje te maken. ;)

Het is heel verleidelijk om alleen m'n doorwaai jas en motor jeans mee te nemen, maar dan ben ik totaal niet voorbereid op eventueel koud/regenachtig weer. Aan de andere kant als ik m'n textiel pak meeneem, dan kan het akelig warm worden. Textiel pak heeft zo'n irritant pakformaat dat ik dat niet even in m'n tas kan meenemen.

Derde optie zou kunnen zijn om m'n doorwaai jas en motor jeans mee te nemen, in combinatie met een dun vestje om koude wind te gaan + regenpak tegen de regen.

Wat is wijsheid?

[ Voor 36% gewijzigd door Mawlana op 24-04-2018 23:27 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eifel kan het soms best fris zijn, doorwaaijack gebruik ik vooral als ik ergens heen moet of rondje rond de kerk. Motorjeans is prima maar niet comfortabel genoeg voor lange ritten en met beetje regen helemaal niet fijn. Verleden pakte ik dan het liefste mijn goretex pak, voering van de jas eventueel mee en idd een trui. Ben je met een buitje niet gelijk de sjaak, en je kan hem open ritsen voor koeling.

Maar sinds ik weer een leren pak heb gebruik ik die voornamelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 24-04-2018 23:33 ]

• Mawlana
Joopieboy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:32:
Eifel kan het soms best fris zijn, doorwaaijack gebruik ik vooral als ik ergens heen moet of rondje rond de kerk. Motorjeans is prima maar niet comfortabel genoeg voor lange ritten en met beetje regen helemaal niet fijn. Verleden pakte ik dan het liefste mijn goretex pak, voering van de jas eventueel mee en idd een trui. Ben je met een buitje niet gelijk de sjaak, en je kan hem open ritsen voor koeling.

Maar sinds ik weer een leren pak heb gebruik ik die voornamelijk...
Met jeans rijden vind ik beduidend prettiger dan met textiel, in ieder geval bij ritten tot 5u (langere ritten heb ik dit jaar nog niet gereden). Zoals je zegt, met regen lijkt het mij niet fijn inderdaad.

Lastig dit... Waarom heeft een motorpak een irritant pakformaat? :-(

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
sylvesterrr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 00:16:
[...]

Met jeans rijden vind ik beduidend prettiger dan met textiel, in ieder geval bij ritten tot 5u (langere ritten heb ik dit jaar nog niet gereden). Zoals je zegt, met regen lijkt het mij niet fijn inderdaad.

Lastig dit... Waarom heeft een motorpak een irritant pakformaat? :-(
Confectiematen bedoel je?

• Mawlana
418O2 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 00:28:
[...]

Confectiematen bedoel je?
Nee, formaat wanneer je 'm opvouwt (om in te pakken). Zo'n motorpak is gewoon lomp om mee te nemen. :+ Volgens mij past een jas of broek maar nét in m'n Kriega US20.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zit vooral met het verschuiven naar voren toe op mijn zadel, en door een wat ruwere stof krult die broek op en dat gaat vooral knellen rondom mijn zaakje...

• Tankiej
3 paar schoenen
4 jassen

Maar ik kan echt niet met 20+ graden hetzelfde dragen als met -2 ofzo, en ja de binnen jas heb ik ook, maar die heb ik nog nooit gebruikt.
Door in de winter de motor binnen te laten staan :+
Dag voor vertrek de weersvoorspelling bekijken en dan besluiten welke motorkleding daar het beste bij past.
Daar is zo ver van te voren niets zinnigs over te zeggen. Wie weet wordt het zonnig weer met 25+ graden, of regen met +/- 15.. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Tankiej op 25-04-2018 07:14 ]

• Tylen

Tylen

3 paar schoenen
4 jassen

Heb vorig jaar beetje opgeruimd in de garage. Heb nu nog 2 leren pakken. 2 setjes laarzen. 3 Helmen. 3 setjes handschoenen. En nog normale broek en jas voor op de monster.

* Tylen moet misschien nog meer op gaan ruimen :)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

3 paar schoenen
4 jassen

2 jassen (beide leder)
2 broeken (1x jeans, 1x overbroek)
1 2-delig leder pak (favoriet)
5 paar handschoenen (oude nooit weggegooid, maar wel steeds ge-upgrade, gebruik er doorgaans 2 of 3).
1 paar laarzen
1 paar motorschoenen (wel bijna op)
2 helmen (ook hier, oude niet weggedaan, die is nog goed voor karten etc :) )

Ik rijd dan ook de hele winter door (tenzij echt glad) en iedere dag naar werk op de motor.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:11

A13X

Dude

1 jas 3 seizoenen > Rev'it Ignition
1 doorwaai jack > Drive (is vervangen door de Ignition)
1 jas > Ratrace, eigenlijk aardig versleten maar is nog wel waterdicht en langer dan de Ignition dus word heel af en toe gebruikt.
1 Textiele (over)broek
1 Motorjeans PMJ Legend Caferacer
1 paar laarsen > TCX Infinity
1 paar motorschoenen > TCX X square plus
1 oude helm Shark
1 huidige helm Scorpion Exo-500
3 paar handschoenen 1 setje van Held en nog een paar goedkope.

Nog een oud textiel pak liggen van toen ik ben begonnen, binnenkort maar eens weggooien. (slecht pasvorm en de "protectors" zijn waarschijnlijk ook wel vergaan.)

Wensen:
een nieuwe helm, minder luidruchtig en deze is 4-5jaar oud
een setje handschoenen met korte cufs
uiteindelijk wil ik ook nog een volledig leren pak/raceoverall erbij, voor de circuitdagen of volle dagen rijden.

Awesome

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:12
Ik rij het hele jaar door, en heb welgeteld 1 pak, textiel. Wel met uitneembare voering ;)
1 paar zomer en 1 paar winter handschoenen, en 1 helm. Die ik serieus online besteld heb. Zelfde maat aangehouden als ik met rijles op had, zit uitstekend. Soms moet je geluk hebben, en voor de prijs durfde ik die gok wel te nemen.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-12 12:39
Tankiej schreef op woensdag 25 april 2018 @ 06:26:
[...]

Door in de winter de motor binnen te laten staan :+

[...]

Dag voor vertrek de weersvoorspelling bekijken en dan besluiten welke motorkleding daar het beste bij past.
Daar is zo ver van te voren niets zinnigs over te zeggen. Wie weet wordt het zonnig weer met 25+ graden, of regen met +/- 15.. :)
Dan nog, in de zomer 15 graden of 30+ is ook wel verschilletje ;)
Of regen en niet regen.
Afgelopen Zondag ook paar van die harley darah's die in zon leren vestje en spijkerbroek door de stromende regen gingen >:)

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-12 07:47
Ik heb ook nog les, en heb voor de eerste les ook alles al aangeschaft. Alleen mijn helm was toen nog niet binnen, en ik ben blij dat ik die van de rijschool na die ene keer niet meer op hoef!

Ik heb eerst een outfit gekocht voor redelijk tot matig weer, dat is het hier toch het meest, later zal ik nog wel eens een leren jas en motorjeans aanschaffen om mijn street cred te verhogen.

Nu heb ik:
Helm: Shoei NXR Wit
Jas: Rev’it Safari 3 Zwart met rugprotector
Handschoenen: Rev’it Trocadero H2O
Broek: Rev’it Varenne
Laarzen: Rev’it Scout H2O

Het enige wat ik nu nodig heb zijn zomerhandschoenen, het is al snel te warm voor de winterhandschoenen die ik heb.

• Tankiej
kneusteun schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:43:
[...]

Dan nog, in de zomer 15 graden of 30+ is ook wel verschilletje ;)
Of regen en niet regen.
Afgelopen Zondag ook paar van die harley darah's die in zon leren vestje en spijkerbroek door de stromende regen gingen >:)
Klopt, ik heb eigenlijk nog wel iets nodig voor als het richting de 30 graden gaat.
Voor 10-25 graden voldoet m'n huidige pak (eventueel met thermovoering erin). Is ook waterdicht, dus dat gaat over het algemeen prima in de lente, zomer en herfst.
Die paar dagen per jaar dat het echt heel warm is, 30+, doe ik de rits van m'n jas wel een beetje open voor wat extra rijwind.

Maar daarnaast rijd ik ook alleen plezierritjes en vakanties, als het even kan laat ik de motor staan als het te koud/regenachtig/warm is :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25
Handschoenen: Winter tussen -20 en ~+5. Zomer: Alles daarboven.

Jas: Difi jas met wintervoering, voering gaat eruit boven de 5 graden. Boven de 15 graden Macna zomerjas met Mesh. Boven de 25 graden: Koelvest eronder.

Broek: Rev'it met dubbele Goretex wintervoering, kan in totaal 2 lagen verwijderen en hou dan alleen de buitenbroek over, maar ook die verwisselt boven de 10 graden meestal voor de motorjeans met kevlar, tenzij ik regen verwacht.

Schoenen: Nu nog Difi laarzen en Furygan schoenen (die waarschijnlijk beter beschermen dan de laarzen). Difi's gaan er op termijn uit voor een paar Alpinestars hybride tour/offroad laarzen met buckles.

Helm: Bayard voor 'hoge' snelheden (alles tussen de 100 en 140 :+) en de Viper offroad helm tot 100km/u want daarboven kun je niet meer veilig omkijken vanwege de taartschep :9. Dit is wel mijn favoriete helm momenteel, heel veel zich naar de zijkant, ietsjes lichter en verder net zo prima qua stilte en waterdichtheid.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-12 22:48

Clush

Do as I say...

Ik heb jeans en een hoodie met kevlarvoering, een textielen overbroek, een leren jas, een kunststof jas en een doorwaai-jas, warme en koude handschoenen, casual motorschoenen, werkschoenen en een veelvoud aan nette laarzen die ik ook draag als ik niet op de motor ben.

Dat wissel ik een beetje af, hoewel het gemak van motorjeans er wel voor zorgt dat ik de overbroek nauwelijks draag.

... not as I do.

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
ephymerous schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:45:
[...]

Ik woon om de hoek en kom denk ik wel even buurten :)
Ik ook, nouja om de de hoek is wat overdreven maar met een 20 minuten sta ik bij ten Kate op de stoep 8)
Vorig jaar was het ook een leuk gratis uitje dus dit jaar ga ik zeker weer. Of het moet de hele dag plenzen van de regen dan sla ik hem maar over. 8)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Raym09 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:31:
[...]

Wensen:
een nieuwe helm, minder luidruchtig en deze is 4-5jaar oud
een setje handschoenen met korte cufs
uiteindelijk wil ik ook nog een volledig leren pak/raceoverall erbij, voor de circuitdagen of volle dagen rijden.
Wat voor handschoenen zoek je? Heb nog een paar Revit Kryptonite Goretex handschoenen liggen, met kort manchet, die ik eigenlijk niet meer draag. Zijn mid-season, dus heerlijk voor de frisse dagen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

RvdH schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:52:
Shit. Net garage gebeld, onderdelen komen pas op z'n vroegst eind deze week maar waarschijnlijk pas begin volgende week binnen :(. Wat een marteling om al deze posts te lezen en het weertje buiten te zien.
Verdomme, net garage weer gebeld, nog steeds geen onderdelen binnen. Misschien deze week, maar door koningsdag kunnen ze dan sowieso pas of zaterdag of dinsdag er wat mee doen. Had ik ze nou maar inderdaad gewoon zelf besteld, had ik allang weer rondgereden :(

• darkkingll
Heb je een Triumph ofzo? Dat dat zo lang duurt....

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:11

A13X

Dude

noes schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:07:
[...]

Wat voor handschoenen zoek je? Heb nog een paar Revit Kryptonite Goretex handschoenen liggen, met kort manchet, die ik eigenlijk niet meer draag. Zijn mid-season, dus heerlijk voor de frisse dagen.
Oeh dat zijn wel mooie dingen, al zoek ik meer zomerhandschoenen en heb ik wel grote klauwen maar niet zo groot (xl-10,5/11).

De handschoenen van Held zijn al geschikt voor het voor en najaar, maar nogal zweterig in de zomer. Dus zoek daarvoor korte cufs en dunne voering. De handschoenen die ik daar nu voor heb zijn aan het kapot gaan en hebben een vrij dikke cuf waardoor de jas wat rottig eroverheen sluit.

De Held Quattrotempi's
Afbeeldingslocatie: https://www.polo-motorrad.de/media/catalog/product/cache/1/image/1500x1500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/e/de000070945.jpg

Awesome

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

darkkingll schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:19:
Heb je een Triumph ofzo? Dat dat zo lang duurt....
Ducati.. en blijkbaar moeten de onderdelen rechtstreeks uit de fabriek in Bologna komen.. hebben ze niet zo op de schap liggen. Wat ik ook wel kan snappen.. maar toch.

• Dryhte
RvdH schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:32:
[...]

Ducati.. en blijkbaar moeten de onderdelen rechtstreeks uit de fabriek in Bologna komen.. hebben ze niet zo op de schap liggen. Wat ik ook wel kan snappen.. maar toch.
En ze sturen een koerier op een ducati? Die onderweg stuk gaat natuurlijk >:)

• lolgast
RvdH schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:32:
[...]

Heb ik ook gehad inderdaad met een simpel rubbertje voor in de rug... 3 weken levertijd :/

• darkkingll
Ah, op die fiets.. Bij Triumph is het haast net zo: heb 2 weken mogen wachten op een dynamo voor een Speed Four/TT |:(

• MueR

MueR

is niet lief

McKaamos schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:44:
[...]

Herkenbaar. Ik ken mezelf, ben niet gek op de ongewassen kleding van een ander aan mn lijf :P
En ik ga er gemakshalve maar vanuit dat een ander er net zo over denkt.
Voor ik begon had ik m'n motorpak al gefixt :P
Mijn redenatie was een beetje "als les 1 bevalt koop ik direct spul", wat nogal een verandering is voor mij. Normaal koop ik eerst alles en ga ik dan eens kijken of het bevalt :P

• aidanl
Ik heb inmiddels:

2 textiel jassen met winter/regenvoering (oude Macna jas die ik nooit de deur uit gedaan heb + nieuwere Macna Jura)
1 textiel broek die aan vervanging toe is (Macna)
1 spijkerbroek (Alpinestar)
1 hoodie
1 paar laarzen (Alpinestar Web Gor-Tex)
1 helm (HJC IS-MAX2)
1 paar zomerhandschoenen (Held Desert)
1 paar winterhandschoenen (Five)

Spijkerbroek gebruik ik het meest omdat ik die op kantoor kan dragen zonder dat mensen merken dat het motorkleding is (kleding voorschrift is netjes cq. overhemd etc.). Verder kan ik met bovenstaande hele jaar W/W rijden maar ook prima vakantie / plezier ritjes.

Helm is nu 3 jaar oud en merk dat de padding niet erg geweldig meer is. Wil dus een nieuwe helm, maar wil er wel mijn Sena 20S op kunnen zetten. Een Shubert C4 die overigens goed past valt dus af.

[ Voor 11% gewijzigd door aidanl op 25-04-2018 10:34 ]

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
MueR schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:00:
[...]

Mijn redenatie was een beetje "als les 1 bevalt koop ik direct spul", wat nogal een verandering is voor mij. Normaal koop ik eerst alles en ga ik dan eens kijken of het bevalt :P
Ik heb eerst de bijzondere verichtingen met leenkleding gedaan. Toen ik dat gehaald heb ben ik naar de Gamma gegaan en heb ik eerst wat basics lekker goedkoop gehaald. Zoals laarzen en handschoenen. Ook gelijk een eigen helm (goede) gehaald want ik vond het wel irritant om steeds andermans helm te gebruiken.

Ik had al eens een helm gekocht van de Aldi voor het rijden op het circuit met de auto. Die vloog bijna van mijn hoofd tijdens de eerste rijles. Eerste rijles was namelijk per ongeluk gelijk op de snelweg haha. Was toen wel even een andere ervaring dan met de auto ;p Na die bijna doodervaring maar een andere gekocht :P

Toen ik het wegexamen had gepland heb ik een heel pak gekocht.

Inmiddels 3-4 jaar verder en heb ik het volgende verzameld:
Helm: HJC - FS-11
Jas: Rev'It Warrior Zwart/wit
Broek: Rev'It Warrior Zwart
Broek2: Rev'It Austin Blue
Riem: Rev'It Safeway 2 (om kevlar broek aan leren jas te ritsen)
'Onder' broek: Rev'It Glacier
Handschoenen 1: Rev'It Drifter H2O (zomer)
Handschoenen 2: Dane Basic 3 Goretex (winter)

Laarzen: Gamma ;(

Ben nog steeds op zoek naar andere laarzen. Maar ik zou het liefst laarzen willen die zowel bij mijn leren pak als bij mijn kevlar broek goed passen. Dus waar ik de kevlar broek overheen kan dragen en de lerenbroek bij in.

Overigens heb ik de kevlar broek sinds december. De Dane handschoenen heb ik nu een jaartje.

De rest allemaal redelijk snel na het rijbewijs gekocht. Zelfde als de Z750 uit 2008 die ik nog steeds heb :)

[ Voor 10% gewijzigd door Proqzor op 25-04-2018 10:36 ]

• André
  • Laatst online: 28-12 13:51

André

Analytics dude

Motorweekend is weer gepland, dit keer naar motorhotel Am Vulkanberg. Vorig jaar hebben we gereden met een hele goedkope headset, de G6-BT-Interphone-DUO. Maar boven de 80 konden we elkaar al niet meer verstaan. Dus nu de Scala Rider Freecom 4 aangeschaft. Die moet goed genoeg zijn volgens de reviews, ben benieuwd.

Volgende week inbouwen en even proefkletsen op de snelweg.

• SniperGuy
  • Laatst online: 27-12 20:29
Maegrim schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:24:
gisteren m'n sena 20S uit elkaar gepulkt omdat ie niet meer aangaat ;(
de batterij is niet opgezwollen, maar da's waarschijnlijk de dader. een nieuwe batterij uit china zal wel een maand duren...

[afbeelding]
En hij gaat wel aan met als hij aan de lade hangt? Mijn Sena SMH10R is een keer verzopen (uitgerekend tijdens motorvakantie) omdat het rubber afdekdopje tijdens de 5 uur durende regenbui niet goed voor de microUSB aansluiting zat 8)7 |:( Op de terugweg van diezelfde motorvakantie was alles dermate opgedroogd dat hij spontaan weer begon te werken. No problems ever since :D

Mijn gear:
Helm: Shoei X Spirit 2 Kagayama3
Suit: Dainese Laguna Seca
Gloves: Dainese Full Metal
Laarzen: Dainese Torque RS Out
Rugbescherming: Spidi AIR

Reserve set:
Suit: IXS
Handschoenen: Alpinestar GP-Pro
Laarzen: Spidi XPD

Woonwerk/doorwaai set:
Jas: Bering textiel incl. warme binnenvoering en airco ritsen :9
Broek: Revit Kevlar jeans

• Tankiej
André schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:41:
Motorweekend is weer gepland, dit keer naar motorhotel Am Vulkanberg. Vorig jaar hebben we gereden met een hele goedkope headset, de G6-BT-Interphone-DUO. Maar boven de 80 konden we elkaar al niet meer verstaan. Dus nu de Scala Rider Freecom 4 aangeschaft. Die moet goed genoeg zijn volgens de reviews, ben benieuwd.

Volgende week inbouwen en even proefkletsen op de snelweg.
Veel plezier alvast, dat is een leuk hotel, prima mensen d:)b

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-12 18:07
Vanochtend heb ik weer getankt nadat ik maandagmiddag de hele rit op reserve gereden had, viel me nog mee. Er ging 22.3 liter in, volgens spec is de tank 25L. Ik had verwacht dat er minder over was :+

Over het kledingverhaal:

Ik rij het hele jaar door, maar gebruik eigenlijk bijna altijd hetzelfde setje.

Jas: Alpinestars Andes Touring.
Broek: Aplinestars Andes Touring.

De jas heeft een uitneembare wintervoering die er als het wat warmer word uitgaat, en heeft een set ritsen om hem ook met warm weer nog bruikbaar te maken. De broek heeft ook een uitneembare wintervoering, maar die ligt het hele jaar in de kast aangezien hij toch meestal over een normale broek aan gaat, en ik niet snel koude benen heeft.

Voor warm&zonnig weer heb ik ook nog een Rev-It motorjeans liggen, type even kwijt.

Handschoenen: Rev-it Sand 3 het grootste deel van het jaar, als het goed koud word nog een setje winterhandschoenen waar ik het merk zo snel even niet van weet.

Laarzen: Alpinestars S-MX 6 Goretex, het hele jaar door.

Helm: Schuberth R1 & HJC RPHA11. De Schuberth heeft de voorkeur, maar die is helaas redelijk op het eind van zijn levensduur. De HJC heb ik 2 jaar terug gewonnen bij Motozoom. Leuke helm, maar ik zou hem zelf niet snel kopen. Veel te kleine schuifjes voor de ventilatie, geen zonnevizier, en minder stil dan de Schuberth.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Pagina: 1 ... 57 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht