Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mijn Gear:

Helm: HJC FG-ST met zwart vizier 8)
Jas: Volgens mij een ouder Alpinestars GP PRO leren combi
Broek: Volgens mij een ouder Alpinestars GP PRO leren combi
Jeans: Rev'it! Lombard 2
Laarzen: SIDI laarzen en Booster Pantano sneakers
Handschoenen: Alpinestars SP1(?) en Booster double voor in de zomer

Weet eigenlijk niet eens goed wat ik aan heb zoals je kan zien :P Staat op mijn leren combi ook nergens beschreven. Handschoenen ben ik even kwijt welk type het is.

Wil nog een textiel/doorwaai jas voor de warme dagen. Revit jupiter 2 kan je bijv. de binnenvoering helemaal uithalen. Of een Revit Eclipse. Daarnaast moet er nog goeie jeans komen aangezien de Revit Lombard 2 te krap zit.

[ Voor 13% gewijzigd door ProfaNe op 25-04-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Jas: Alpinestars Andes Touring.
Broek: Aplinestars Andes Touring.
Goede set wel, stevig ook(de jas heeft 2 glijpartijen overleefd). Helaas is de broek bij mij 2 jaar geleden overleden, gehele kruis was gescheurd na een ongeluk.. Sindsdien heb ik een Buse touring broek, Alpinestars jeans en voor in de zomer een Louis huismerk doorwaaijas.

Helm is een HJC is-17, handschoenen: die van de Aldi, plus een setje zomerhandschoenen.
Schoenen/laarzen had ik al eerder genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 08:37
komkommer schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:07:
[...]

Ik meld me aan voor zandhappen, just in case :P
Ik wil ook wel mee gaan zandhappen hoor. Graag wel met een beetje tempo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:35
darkkingll schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:15:
[...]

Goede set wel, stevig ook(de jas heeft 2 glijpartijen overleefd). Helaas is de broek bij mij 2 jaar geleden overleden, gehele kruis was gescheurd na een ongeluk.. Sindsdien heb ik een Buse touring broek, Alpinestars jeans en voor in de zomer een Louis huismerk doorwaaijas.

Helm is een HJC is-17, handschoenen: die van de Aldi, plus een setje zomerhandschoenen.
Schoenen/laarzen had ik al eerder genoemd.
Beter het kruis van je broek scheuren dan je eigen kruis (ik ken een verhaal van iemand met dat laatste, ook motorongelukje) :o

Tot nu toe heb ik alleen ene helm vroegtijdig af laten schrijven tgv een aanrijding, dan leer je goede gear wel waarderen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24
Thoit schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:16:
[...]

Ik wil ook wel mee gaan zandhappen hoor. Graag wel met een beetje tempo >:)
Dat brengt het totaal aan geinteresseerden daarvoor op 3 :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 12:47
Tussen mijn 19e en 25e heb ik eigenlijk uitsluitend motor gereden, met veel plezier. Begonnen met een eenvoudige 2-cylinder en over de jaren ge'upgrade naar een dikke Honda CBR1000F. Laatstgenoemde heb ik jaaaaren terug met pijn weggedaan omdat deze enkel in een schuurtje stond weg te rotten en ik inmiddels toch ook te dik was geworden voor mijn kleding.

In 2015 kreeg ik een nieuwe baan, in China, waarvan de 1e 6mnd in Schiedam en omdat ik van lease- naar eigen auto zou gaan heb ik toen, in een vlaag van verstandsverbijstering, gekozen voor een motorfiets, want ach... rijden kon ik toch en voor die 6mnd, waarom dik afschrijven op een auto?

Big mistake. Want? De 6mnd waren van januari t/m juni, niet bepaald het meest gunstige deel van het jaar en vooral, ik bleek bang geworden te zijn. Tientallen jaren ouder, heel lang niet meer op de motor gezeten en ineens zijn de wielen van die vrachtwagen wel erg groot, de bochten scherp (en mijn rug niet flexibel genoeg meer).

Uiteraard, achteraf gesproken, had ik een opfriscursus moeten doen en niet zomaar weer op de motor springen. Het is tenslotte over die jaren ook niet rustiger geworden op de weg en automobilisten lijken zo mogelijk nog meer maling te hebben aan de 2-wielers. Ik heb mijn zoontje ook nog achterop gehad, achteraf stom gewoon, gelukkig niets gebeurd.

Onder de streep vind ik motorrijden nog een mooi iets, maar of ik het nog eens doen zal, ik weet het niet. Age can be a bitch.

Geniet ervan mannen!

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Interessant om te lezen wat iedereen heeft! Kan ik weer inspiratie uit putten.

Ik ben aan het lessen (half Mei m'n AVB gepland :p Sinds vanochtend. Alles zat eigenlijk vol tot half/eind Juni, maar er kwam inene een plekje in Mei vrij dus direct gesnatched), dus heb nog niet compleet alles.

Helm: Premier Thesis (overgenomen van maat van me, die heeft er een jaar op gereden en wilde een nieuwe, schijnt luidruchtig te zijn maar ben nog niet de snelweg op geweest, komt uiteindelijk een nieuwe).
Jas: Difi met rug/schouder/elleboogprotectors
Broek: Nog geen, leen ik van de rijschool.
Schoenen: Nog geen, gebruik mijn Timberlands, komen een paar laarzen, waarschijnlijk Alpinestars fastback 2
Handschoenen: Crivit van de Lidl, zijn best wel degelijk voor die prijs, voor lessen iig goed genoeg.

Wensenlijstje:
jas: Leer, ik heb altijd leren jacks gedragen, de mijne is echt op, dus als ik die ga vervangen wil ik een motorjack.
Broek: Moet er nog komen, ik wil sowieso een stoffen overbroek, en daarnaast een paar motorjeans.
Hoodie: Zo'n motorhoodie met beschermpads voor rug/schouder/ellebogen voor korte ritjes in de zomer
Handschoenen: Een zomerpaar zou wenselijk zijn, zweet me nu al kapot in m'n eigen met de AVB oefeningen.

[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 25-04-2018 12:21 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
SmurfLink schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:19:

Helm: Premier Thesis (overgenomen van maat van me, die heeft er een jaar op gereden en wilde een nieuwe, schijnt luidruchtig te zijn maar ben nog niet de snelweg op geweest, komt uiteindelijk een nieuwe).
Jas: Difi met rug/schouder/elleboogprotectors
Broek: Nog geen, leen ik van de rijschool.
Schoenen: Nog geen, gebruik mijn Timberlands, komen een paar laarzen, waarschijnlijk Alpinestars fastback 2

Wensenlijstje:
jas: Leer, ik heb altijd leren jacks gedragen, de mijne is echt op, dus als ik die ga vervangen wil ik een motorjack.
Broek: Moet er nog komen, ik wil sowieso een stoffen overbroek, en daarnaast een paar motorjeans.
Hoodie: Zo'n motorhoodie met beschermpads voor rug/schouder/ellebogen voor korte ritjes in de zomer
Probeer je outfit zo compleet mogelijk te hebben voordat je serieus gaat rijden. Het is te makkelijk om te zeggen "ach, het gaat zo ook wel" om vervolgens onderuit te gaan en te moeten concluderen dat het zo niet gaat (ik noem de schoenen, goed passende broek).

Gebruikte helm? Hmm. Niks mee gebeurd, past goed? Overweeg oordopjes als hij echt luidruchtig blijkt te zijn (windgeruis kan heel vermoeiend werken).

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:36
Mijn gear:

Helm: HJC IS-17
Oordopjes: Hema foam oordopjes, in mijn ervaring dempen ze beter dan die van Alpine.
Jas: Rev'It Neptune met binnenvoering voor temperaturen <10 en een goretex voering voor regenbuien
Motorjeans: Rev'It Orlando H2O voor temperaturen < 20 en regen Rev'It Lombard 2 voor >20
Handschoenen: Rev'It Summit 2
Schoenen: Rev'It Discovery Outdry

Wenslijstje: handschoenen voor de zomer merk dat mijn huidige handschoenen iets te warm worden bij temperaturen > 25

Oh en een adventure bike a la BMW F850GS :+ maar dat blijft nog even sparen en ervaring opdoen op mijn naked Honda.

Had overigens het hele AVB gedeelte met spul van de motorschool gebruikt op mijn laarzen en helm na.
Simpelweg omdat ik geen hoge schoenen had en de helmen van de school vrijwel direct beslaan na het wegrijden.

[ Voor 33% gewijzigd door Xepos op 25-04-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Skyrunner schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:24:
Overweeg oordopjes als hij echt luidruchtig blijkt te zijn (windgeruis kan heel vermoeiend werken).
Ik weet dat dit niet voor iedereen op gaat, maar het helpt ook enorm om je snelheid te verlagen :P. Als ik lekker 95~100 rechterbaan aan het tuffen ben heb ik vrijwel geen windgeruis, ondanks mijn budget helmen (en gebruik zelden oordoppen hierdoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:35:
[...]

Ik weet dat dit niet voor iedereen op gaat, maar het helpt ook enorm om je snelheid te verlagen :P. Als ik lekker 95~100 rechterbaan aan het tuffen ben heb ik vrijwel geen windgeruis, ondanks mijn budget helmen (en gebruik zelden oordoppen hierdoor).
tuurlijk, maar 80-100km/u met een stevige tegenwind maakt ook een hoop decibels ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Mijn gear:

Helm: Shoei GT Air Wanderer TC-5
Jas: Ducati IOM78 C1
Handschoenen: Ducati Tour C3 (all-season)
Broek: merk Held volgens mij.. geen idee verder (aan vervanging toe)
Laarzen: Geen idee, ook aan vervanging toe :P

[ Voor 4% gewijzigd door RvdH op 25-04-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:28
[...]

Ik val hoogstwaarschijnlijk in slaap als ik op een lege weg onder de Vmax blijf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
daredha schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:21:
Na 9,5e week eindelijk mijn Alpine oortjes binnen die ik had laten passen op de motorbeurs *O*

[afbeelding]

En ze passen nog heerlijk ook :)
Vorige week of de week ervoor had ik ze ook binnengekregen. Alleen even wennen met indoen. De vorige serie moest je erin draaien, bij deze moet het net wat anders.

Trouwens wel heel netjes dat ze (omdat het langer duurde dan aangegeven) ze gratis vooraf een setje Motosafe doppen hadden verstuurd. Niet dat ik op de doppen aan het wachten was, maar nu heeft m'n vriendin ook goede oordoppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 08:55
@SmurfLink als ik vragen mag, vanwaar wil je een hoodie op de motor? Zo'n capuchon eraan lijkt me nogal irritant als je harder dan fiets-tempo gaat :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:23

A13X

Dude

[...]
Met een motor boven de 80km/h zit je al snel boven de 80dB(A), het is dus beter altijd gehoorbescherming te dragen. Dat het geen pijn aan je oren doet of heel hard klinkt betekend nog niet dat het geen schade kan veroorzaken. (maakte jouw motor overigens niet al 86dB(A) volgens type goedkeuring?)
Geluiden vanaf 80 decibel kunnen schadelijk zijn. Geluiden van 120 decibel kunnen je gehoor direct beschadigen. Hoe schadelijk geluiden tussen 80 en 120 decibel zijn hangt af van hoe vaak en hoe lang je er naar luistert. Een voorbeeld: geluid van 80 decibel kun je 8 uur per dag (of 40 uur per week) ‘veilig’ horen. Elke 3 decibel erbij is een verdubbeling van het geluid, waardoor 83 decibel nog maar 4 uur per dag (of 20 uur per week) veilig is. En 86 decibel nog maar 2 uur per dag (of 10 uur per week). Geluid van 103 decibel kan je gehoor in minder dan 5 minuten beschadigen.
Afbeeldingslocatie: https://www.oorcheck.nl/wp-content/uploads/2015/02/dB-tabel.png

Gevolgen zijn niet alleen dat je slechter hoort, je kan ook Tinnitus krijgen:

Beetje vreemd dat hier veel ATGATT advocaten zijn maar dat die het gehoor daarin buiten beschouwing onbenoemd laten.

[ Voor 22% gewijzigd door A13X op 25-04-2018 14:46 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-05 23:01
Chakotay schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:53:
@SmurfLink als ik vragen mag, vanwaar wil je een hoodie op de motor? Zo'n capuchon eraan lijkt me nogal irritant als je harder dan fiets-tempo gaat :P
Capuchon kan je er vaak afhalen. Ik heb er 1 van Booster, al gebruik ik heb tegenwoordig wat minder omdat het ding gewoon ontzettend lomp aanvoelt. Capuchon was opzich tijdens rijden niet hinderlijk, maar t was net zo gemakkelijk dat ding er af te halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 10:29

Frans92

VFR800

Ik draag bijna altijd oordoppen. Alleen als ik binnen de stad blijf, rijd ik zonder. Ik heb echt geen zin in oorsuizen.
Zou het ook iedereen aanraden hoor!

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:02:
[...]

Met een motor boven de 80km/h heb zit je al snel boven de 80dB(A), het is dus beter altijd gehoorbescherming te dragen. Dat het geen pijn aan je oren doet of heel hard klinkt betekend nog niet dat het geen schade kan veroorzaken. (maakte jouw motor overigens niet al 86dB(A) volgens type goedkeuring?)

[...]

[afbeelding]

Gevolgen zijn niet alleen dat je slechter hoort, je kan ook Tinnitus krijgen:
[video]

Beetje vreemd dat hier veel ATGATT advocaten zijn maar dat die het gehoor daarin buiten beschouwing onbenoemd laten.
Die 90db die ik doe zitten vooral achter mij :+.

Uiteraard moet je opletten dat je geen gehoorschade oploopt. Toen ik nog een laag ruitje had droeg ik ook vaker oordoppen, zeker bij hoge(re) snelheden, maar dat werd steeds minder nadat ik merkte dat ik er geen last van had. Tijd geleden mijn oren laten testen en ik bleek nog 20/20 gehoord te hebben, dus blijkbaar zat mijn 'gut feeling' goed, denk ik dan.

Ik luister ook vaak (best) hard muziek in de auto (al jaren) maar weet altijd goed aan te geven wat ik prettig vind en wat niet, en gezien bovengenoemd resultaat denk ik dat het allemaal nog wel binnen de normen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Frans92 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:04:
Ik draag bijna altijd oordoppen. Alleen als ik binnen de stad blijf, rijd ik zonder. Ik heb echt geen zin in oorsuizen.
Zou het ook iedereen aanraden hoor!
Ik heb het helaas al in een lichte vorm, kan ik je niet aanraden....Absolute stilte bestaat niet meer voor mij.

@HTT-Thalan Het gaat erom dat je het moet voorkomen, genezen is namelijk onmogelijk. Dus als jij je gehoor laat testen en het is wel aan gort ben je te laat en moet je er mee leven.

Een vergelijkbare piep als in bovenstaand filmpje zonder toonstijging/daling hoor ik de hele dag door zodra het omgevingsgeluid onder een bepaalde grens komt. Gelukkig nog heel mild en ligt die grens vrij laag waardoor ik er goed mee kan leven maar bedtijd = pieptoon.

[ Voor 37% gewijzigd door A13X op 25-04-2018 13:15 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 13:18
SniperGuy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:48:
[...]

En hij gaat wel aan met als hij aan de lade hangt?
Nee hij ging de dagen ervoor al moeilijk aan, nu gaan de lampjes wel knipperen maar daar blijft het bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OK gear time:

Helm:
Afbeeldingslocatie: https://bikegear.in/image/cache/catalog/Schuberth/helmet/schuberth-c3-pro-spike-white-red-blue-helmet-1-600x600.jpg
Schuberth C3Pro Met Sena 10C Bluetooth/camera

Outfit 1 (casual/retro):
Afbeeldingslocatie: https://smhttp-ssl-58064.nexcesscdn.net/media/product/00a/segura-jones-leather-jacket-fc9.jpg
Segura leren jack

Afbeeldingslocatie: https://ssli.ebayimg.com/images/g/rCQAAOSwlR9a1KFc/s-l640.jpg
Crane motorcycle jeans (koopje van de Aldi)

Afbeeldingslocatie: https://pacificpowersports.com/wp-content/uploads/2015/04/Trek-camel-brown.jpg
Falco motor gympen

Afbeeldingslocatie: https://www.motolegends.com/Images/Product/Default/small/FGN698_1.jpg
Furygan James handschoenen

Outfit 2 (touring/commute):
Afbeeldingslocatie: https://www.motardinn.com/f/110/1105533/rukka-armaxion-jacket-goretex.jpg
Rukka armaxion goretex pro jas

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51EgYlaFn9L._SL1200_.jpg
Rukka Goretex pro broek

Afbeeldingslocatie: https://www.remotemoto.com/photos/554/tcx-infinity-goretex-boots-27027.jpg
TCX infinity goretex laarzen

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.ebaystatic.com/d/l225/pict/141899590146_2.jpg
Rukka Goretex handschoenen (de rechter)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:11:
[...]

Ik heb het helaas al in een lichte vorm, kan ik je niet aanraden....Absolute stilte bestaat niet meer voor mij.

@HTT-Thalan Het gaat erom dat je het moet voorkomen, genezen is namelijk onmogelijk. Dus als jij je gehoor laat testen en het is wel aan gort ben je te laat en moet je er mee leven.

Een vergelijkbare piep als in bovenstaand filmpje zonder toonstijging/daling hoor ik de hele dag door zodra het omgevingsgeluid onder een bepaalde grens komt. Gelukkig nog heel mild en ligt die grens vrij laag waardoor ik er goed mee kan leven maar bedtijd = pieptoon.
Ik begrijp wat je zegt :) maar ik heb nu minder lawaai om mij heen dan in eerdere fases in mijn leven, waaraan ik sowieso al geen schade heb overgehouden. Mijn logica zegt dan dat als het lawaai nu minder is, het ook niet zal gaan gebeuren. Bovendien: ik werk niet in zware industrie, kom niet bij lawaaierige machines in de buurt, ga niet naar concerten en hou mijn oren al dicht als een baby te hard gaat huilen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik vraag me af of mijn slechte gehoor door het motorrijden komt. Jarenlang op de motor naar werk gegaan, het was nooit heel ver weg, maar toch. Sinds 2006 rijbewijs dus inmiddels 12 jaar alweer.

Ik heb ook een constante (maar wel zachte) ruis in mijn oren en moet bijvoorbeeld op een verjaardagsfeestje waar iedereen met elkaar aan het praten is, echt de persoon waar ik zelf mee praat aan blijven kijken en erg concentreren om het goed te blijven verstaan. In een kroeg probeer ik het niet eens meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Skyrunner schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:24:
[...]

Probeer je outfit zo compleet mogelijk te hebben voordat je serieus gaat rijden. Het is te makkelijk om te zeggen "ach, het gaat zo ook wel" om vervolgens onderuit te gaan en te moeten concluderen dat het zo niet gaat (ik noem de schoenen, goed passende broek).

Gebruikte helm? Hmm. Niks mee gebeurd, past goed? Overweeg oordopjes als hij echt luidruchtig blijkt te zijn (windgeruis kan heel vermoeiend werken).

Veel plezier!
Dat is het plan. Ik heb 14 mei mijn AVB, het weekend ervoor ga ik naar de outlet in breda om m'n laarzen te kopen. Komt goed uit zo, outlet was al gepland.

De broek van de rijschool zit prima, de kappen op de juiste plek, dus wat dat betreft is dat voor de lessen nu wel prima, maar als ik datzelfde weekend een betaalbare tegenkom dan doe ik dat wellicht ook gelijk. Ik probeer nu elke maand wat bij te kopen, gezien het best duur is zo in 1x met de rijlessen er naast.

De helm is gebruikt, nooit mee gebotst of gevallen, heb een precies even groot hoofd als m'n maatje, hij zit strak maar niet te strak. Oordoppen op maat liggen al een maandje klaar, op de motorbeurs laten maken. :) Dus hopelijk als ik met m'n AVD lessen begin is de outfit compleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

Exigence

dnkroz

Gear time?

Voor op de ZX6R:
- HJC FG-15 Vol Lez helm
- Rev'it TT wit/rood eendelig pak
- Rev'it SLR handschoenen
- Alpinestars SMX5 wit/zwart/fluor laarzen

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41SpMkeFiNL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/rev-it_1pc-suit_tt_white-red.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bikestop.co.uk/media/wysiwyg/categories/gloves/rev-it-gloves-slr-white-red.jpg
Afbeeldingslocatie: https://data.outletmoto.eu/imgprodotto/motorcycle-boots-racing-alpinestar-s-mx-5-white-black-red-yellow-fluo_6597_zoom.jpg?v=2

Voor op de DR650 rijd ik met een mengelmoesje van verschillende zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:53:
Merk nu dat ik het al heel warm heb met de jas (nou moet de wintervoering er nog uit, instructeur zei dat hij dat laat zitten omdat dat makkelijk te wassen is en de jas niet, wellicht toch er even uithalen). Maatje van me heeft zo'n hoodie voor als we zomers kleine stukjes rijden (naar 't strand ofzo), en dat ziet er leuk uit en het is best stevig spul. Dus als ik naar een etentje zou gaan ziet het er ook nog enigszins degelijk uit. Niet echt een hoofdding om te hebben maar voor erbij erg leuk. Hoodie zou ik dan idd even in de trui draaien tijdens 't rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 25-04-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Had eerst ook een groot assortiment aan 'goedkope' motorkleding van jeans tot 1 delig leren race pakken. Twee jaar geleden heb ik een grote opruiming gehouden en vrijwel al mijn oude zooi verkocht.

Daarvoor heb ik in de plaats twee textiele sets gekocht met als uitgangspositie dagelijks woon-werk het hele jaar door. Momenteel doe ik geen woon-werk meer op de motor omdat ik niet echt een geschikte motor daarvoor heb maar ik ben van plan aan het eind van dit jaar het weer te gaan doen. Kijk nu een beetje met een schuin oog naar een K1300GT.

All season set:
Schuberth S2
Rukka Armas Gore-Tex Jas (met Forcefield Pro Lite K backprotector) + Broek (2 valpartijen overleefd, geen krasje te bekennen)
Rukka Vauhti Gore-Tex handschoenen
Rukka Imatra Gore-Tex handschoenen (bij temperaturen onder 0C)
Gore-tex Meindls van de baas
Alpinestars Toucan v2 Gore-Tex (2 valpartijen overleefd, hebben mijn enkels intact gehouden)

Zomer set (bij temperaturen +25C):
Rukka Airman Gore-Tex jas (met Forcefield Pro Lite K backprotector) + broek
Held Sambia handschoenen

Overig:
Shoei Hornet ADV (te koop overigens)

Als side note moet ik zeggen dat Rukka spul meestal kwalitatief hoogstaand is, dat mag ook wel voor die prijs. Maarrr... ik heb wel veel ongeluk gehad met mijn Rukka Armas jas. Daarvan lieten de ritsen en reflectiedelen los, dit komt wel vaker voor heb ik gelezen. De defecten zijn overigens allemaal binnen de garantie gerepareerd al was ik mijn jas wel langer dan een maand kwijt. Het is mij al twee keer overkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 25-04-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

RvdH schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:25:
Ik vraag me af of mijn slechte gehoor door het motorrijden komt. Jarenlang op de motor naar werk gegaan, het was nooit heel ver weg, maar toch. Sinds 2006 rijbewijs dus inmiddels 12 jaar alweer.

Ik heb ook een constante (maar wel zachte) ruis in mijn oren en moet bijvoorbeeld op een verjaardagsfeestje waar iedereen met elkaar aan het praten is, echt de persoon waar ik zelf mee praat aan blijven kijken en erg concentreren om het goed te blijven verstaan. In een kroeg probeer ik het niet eens meer..
Dan ben je waarschijnlijk in zekere mate lawaaidoof:

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:21:
[...]Mijn logica zegt dan dat als het lawaai nu minder is, het ook niet zal gaan gebeuren. Bovendien: ik werk niet in zware industrie, kom niet bij lawaaierige machines in de buurt, ga niet naar concerten en hou mijn oren al dicht als een baby te hard gaat huilen :P.
Je ziet denk ik even iets over het hoofd.

De mate van herrie zegt niet per sé veel over de mogelijk schadelijke gevolgen, de duur van blootstelling des te meer en juist dat kan een struikelblok zijn op de motor (al heb je een goede helm).

Om je een idee te geven, de arbowet schrijft voor dat je bij een blootstelling van 83dB (A) van meer dan 4 uren gehoorbescherming dient te dragen (link).

83dB (A) is niet veel, zeg een haar föhn (tenzij het een Dyson is). Een beetje fatsoenlijke helm komt daar, denk ik, wellicht in de buurt met stevige wind en zeg 100km/u (?).

[ Voor 4% gewijzigd door Skyrunner op 25-04-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:00

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Exigence schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:06:
[...]
....
(we hoorden dat het in Barchem helemaal vast stond?)
....
Zou best kunnen, ieder kwartier ging de N312 dicht om de startgroep de weg te laten oversteken. Volgens mij staan de busjes aan de andere kant van het dorp en is het altijd druk bij een herstart. Zoals gezegd stond de Borculoseweg vol met touringcars, maar stond ik ver weg van het centrum van Barchem op een zandweg.

Leuke Batafiets zo'n DR650RSE, kennissen van mij hadden een DR Big, DR800. Die dingen maken helemaal dikke klappen. :>

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:49
Oke oke, ik zal mijn gear lijstje ook maar opstellen (bereid je voor op veel plaatjes :9):
offtopic:
Waarom is er geen foldable section ding op GoT?

- Rev'it Stealth Blauw
- Macna Westcoast donkergrijs
- Segura Retro 70 donkerbruin
- Rev'it jeans Philly 1 & 2
- Scorpion Exo 510 Air
- Alpinestars J6
- Furygan Caprino D3O bruin
- Rev'it kryptonite
- Rev'it Striker

En dan nu de plaatjes:
Jassen
Afbeeldingslocatie: https://www.24helmets.de/WebRoot/Store/Shops/es498210/56BA/265F/33DC/1E91/07CE/5BD8/5A60/2AFD/Revit_Stealth_blau.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/405x430/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/7/17mac0018_1_/macna-motorhoodies-macna-westcoast-black-101-30.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.motoin.de/images/product_images/popup_images/segura-retro-lederjacke-42681_4.jpg

Broeken
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/913PdlenstL._UY589_.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/405x430/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/5/15rev0341_1_/rev-it-motorjeans-rev-it-philly-dark-blue-30.jpg

Helm:
Afbeeldingslocatie: https://www.getgeared.co.uk/Products/TA7505110010D_Main-scorpion-exo-510-air-helmet-matt-black-6.jpg?resizeid=2&resizeh=450&resizew=450

Schoeisel:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1305/3449/products/00P_3195_801_vignettes_0_large_df58d635-2c06-462b-a212-5db3872da56e_grande.jpg?v=1514518105
Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/405x430/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/6/16alp0030_1_/alpinestars-motorschoenen-alpinestars-j-6-waterproof-brown-80-30.jpg

Handjes:
Afbeeldingslocatie: https://www.motorkledingstore.nl/image/cache/catalog/Revit/official/FGW074_0010UF_300RGB08-463x463_0.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/rev-it_gloves-leather_striker-2_silver-black.jpg

Oke, misschien heb ik een beetje veel :+.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-05 23:01
Er zit hier in het pand waar ik werk een bouwbedrijf gevestigd. Volgens mij hebben die lui allemaal permanente gehoor beschadiging want als je bij ze in de lift staat of in het rookhok staan ze continue tegen elkaar te schreeuwen op minder als 1m afstand...

Zelf heb ik altijd gehoorbescherming in. In het verleden vaak voor korte ritjes binnendoor niet gedaan, maar na veel verhalen te hebben gehoord van mensen die nu schade aan het gehoor hebben toch besloten om altijd maar gehoorbescherming in te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
Leviathius schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:04:
Oke oke, ik zal mijn gear lijstje ook maar opstellen (bereid je voor op veel plaatjes :9):
offtopic:
Waarom is er geen foldable section ding op GoT?

- Rev'it Stealth Blauw
- Macna Westcoast donkergrijs
- Segura Retro 70 donkerbruin
- Rev'it jeans Philly 1 & 2
- Scorpion Exo 510 Air
- Alpinestars J6
- Furygan Caprino D3O bruin
- Rev'it kryptonite
- Rev'it Striker
Dat Segura jasje heb ik ook, fijn ding. Poset lekker :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
d:)b

Fijne schoen he!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
Zekers. Zitten lekker stevig en zien er stoer uit. Heb ze 'gratis' kunnen kopen. 5€ In het casino voor de gein gestopt in de miljonairs automaat en er in 1x 185€ uit halen. Dus de volgende dag deze aangeschaft 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Mijn gear:

- Begonnen met een broek en jas van de Lidl wat ik in een dump store voor 25 euro totaal had gekocht. Dit heb ik tijdens het lessen vooral gebruikt. De jas gebruik ik nu nog in de winter met crossen. Doe er een cross-shirt overheen.

- Helm: Arai Viper GT
- Pak: Rev-It ééndelig leren pak
- Jas: Rev-IT Dayton
- Broek: Revit Factor 3
- Handshoenen: Alpinestars
- Laarzen: Alpinestars S-MX3
- Motorjeans

Voor het crossen heb ik:
- Helm: Acerbis Profile 3.0
- Broek: Klim XC
- Handschoenen: Klim Endurohandschoenen
- Crosslaarzen: MSR VXII
- Beschermbroek Alpinestars
- Kniebescherming Polisport
- Compleet body protection vast met rug, arm, borst bescherming

Wil nog graag een doorwaaijas hebben voor in de zomer en andere handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:11:
[...]

Zekers. Zitten lekker stevig en zien er stoer uit. Heb ze 'gratis' kunnen kopen. 5€ In het casino voor de gein gestopt in de miljonairs automaat en er in 1x 185€ uit halen. Dus de volgende dag deze aangeschaft 8).
Ik draag ze ook gewoon als winterschoenen, en je kunt er prima de hele dag op lopen. Ze zijn ook waterdicht maar heb er tot nu toe nog heel zuinig op geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 21:50
Ik heb deze zomerhandschoentjes in het bruin:

Afbeeldingslocatie: http://www.handelsboden.com/pub_images/thumbs/MC-handske_Richa_Bobber_5BO100-1.jpg

En voor de koudere dagen Richa gortex handschoenen.

Deze broek

Afbeeldingslocatie: https://www.motardinn.com/f/13604/136042891/macna-stone.jpg

Deze helm

Afbeeldingslocatie: https://image.rakuten.co.jp/auc-big-one/cabinet/helmet/shoei/03655006/luminous-white.jpg

[ Voor 167% gewijzigd door SmokingSig op 25-04-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Hoe bevalt deze v.w.b. geluid? Ik heb de voorloper(?) de EXO-500 air en ik vind het maar een luidruchtig kreng. Maar los van geluid is het wel een fijn ding, maar voor mij wel een twijfelgeval of ik wel weer voor een Scorpion zou gaan. Liever een stillere helm al is dat lastig zoeken/vergelijken.

* A13X had laatst een Hjc RPHA 70 geprobeerd en daarvan paste maatje M eigenlijk best wel goed. Al schijnen die dus ook best nog lawaaierig te zijn en ben niet zo'n fan van de sluiting van het vizier.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 15:34
Stelletje posers met al jullie fancy gear :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Panini schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:24:
Stelletje posers met al jullie fancy gear :+
Ik weet dat ik alpinestars schoenen en een shark helm heb, verder heb ik echt geen idee van merken en modellen. En idgaf tbf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Raym09 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:24:
[...]

Hoe bevalt deze v.w.b. geluid? Ik heb de voorloper(?) de EXO-500 air en ik vind het maar een luidruchtig kreng. Maar los van geluid is het wel een fijn ding, maar voor mij wel een twijfelgeval of ik wel weer voor een Scorpion zou gaan. Liever een stillere helm al is dat lastig zoeken/vergelijken.

* Leviathius had laatst een Hjc RPHA 70 geprobeerd en daarvan paste maatje M eigenlijk best wel goed. Al schijnen die dus ook best nog lawaaierig te zijn en ben niet zo'n fan van de sluiting van het vizier.
Ik zou willen dat ik vergelijkings materiaal had, maar dat heb ik helaas nog niet. Ik ben dus niet anders gewend dan deze helm qua geluid en dergelijke. Op mijn naked bike met snelweg snelheden is hij flink lawaaierig inderdaad. Maar met oordopjes in is dat probleem opgelost. Ik weet bijna wel zeker dat er genoeg stillere helmen te vinden zijn. Als ik nu een helm zou shoppen, zou ik er eerst mee willen rijden. Bij motorkledingcenter kan dat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Die motor jeans vind ik wel erg vet. Ziet er stukken beter uit dan zo'n stoffen broek die je over je normale broek heen aantrekt. Zal vast wel iets minder veilig zijn... maar ook wel weer praktischer, scheelt een hoop uit- en aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
RvdH schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:30:
Die motor jeans vind ik wel erg vet. Ziet er stukken beter uit dan zo'n stoffen broek die je over je normale broek heen aantrekt. Zal vast wel iets minder veilig zijn... maar ook wel weer praktischer, scheelt een hoop uit- en aantrekken.
Vooral dat laatste heb ik ze voor gekocht. Ik rijd er dagelijks mee naar mijn werk en ik hoef nu alleen mijn helm af te zetten en jas op te hangen en ik kan aan de slag. Geen schoenen wisselen, geen broek wisselen etc. Super fijn. Enige nadeel is dat ze wat dikker/zwaarder zijn dan normale jeans. Dat is even wennen en kan warm zijn in de zomer als je niet op de motor zit.

Had ergens gelezen dat motorjeans een stijlage-en-glij-tijd hadden van ongeveer 6-7 seconden. Verschilt natuurlijk heel erg per merk etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
418O2 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:27:
[...]

Ik weet dat ik alpinestars schoenen en een shark helm heb, verder heb ik echt geen idee van merken en modellen. En idgaf tbf.
Heb echt een allegaartje bij elkaar.

Maar de opmerking was ook slechts narrig bedoeld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:15
Panini schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:53:
[...]

Heb echt een allegaartje bij elkaar.

Maar de opmerking was ook slechts narrig bedoeld. :+
Ik heb ooit een textielpak met uitneembare voering gekocht. Ik vind textiel broeken allen niet zo swag, dus nu draag ik jeans. Als het te koud is voor jeans rij ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Naar het werk lijkt mij een kevlar jeans leuk voor een keer, maar voor elke dag is dat toch ook niet echt fris. En tevens loop je dan de hele dag met van die beschermdingen om je knieen. Lijkt mij een broek die je over je normale broek heen trekt toch prettiger.

Ben dan echter ook iemand die voor de fun rijdt, dus heb geen praktijk ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Thoit schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:55:
Naar het werk lijkt mij een kevlar jeans leuk voor een keer, maar voor elke dag is dat toch ook niet echt fris. En tevens loop je dan de hele dag met van die beschermdingen om je knieen. Lijkt mij een broek die je over je normale broek heen trekt toch prettiger.

Ben dan echter ook iemand die voor de fun rijdt, dus heb geen praktijk ervaring.
Daarom heb ik er 2 gekocht en gooi ik ze gewoon in de was. En het mooie bij de Rev'it jeans is dat er van die protector matjes in zitten. Daar merk je echt nauwelijks iets van.

Deze dingen:
Afbeeldingslocatie: https://www.webbikeworld.com/wp-content/uploads/2017/03/revit-westport-overshirt-seesoft-protectors.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:38:
[...]

Ik heb zonet een mailtje gestuurd en gevraagd of het laten bezorgen van gebak op m'n verjaardag zou helpen de levertijd te verkorten. :P :+
Helaas, het is er blijkbaar zo druk dat ze de verleiding hebben kunnen verstaan. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
Om even terug te komen op navigatie en gpx routes: Ik heb gevonden dat je gpx routes kan inladen in Google Maps (My Maps). Maar wat ik niet terugvind: hoe kan je dat gebruiken om mee te navigeren? Lukt dat gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 21:50
Dryhte schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:59:
Om even terug te komen op navigatie en gpx routes: Ik heb gevonden dat je gpx routes kan inladen in Google Maps (My Maps). Maar wat ik niet terugvind: hoe kan je dat gebruiken om mee te navigeren? Lukt dat gewoon niet?
Dat wil ik ook eens weten. Had het zelfde vorige week (met een wandelroute :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:12

Clush

Do as I say...

Kan inderdaad niet. Vroeger volgens mij wel, maar precieze routes inladen in google maps navigatie werkt niet. De enige manier om nu routes vast te leggen is dmv tussenstops.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21

Vrijdag

De Zwarte

sylvesterrr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:07:
[...]

Helaas, het is er blijkbaar zo druk dat ze de verleiding hebben kunnen verstaan. :-(
GoT-motorrijders verjaardagstaartopvreetmeet dan maar? :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Vrijdag schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:09:
[...]

GoT-motorrijders verjaardagstaartopvreetmeet dan maar? :9
Ik ga m'n verjaardag op de motor in de Eifel vieren. In Cochem kan ik je wel trakteren op Spaghetti eis. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

sylvesterrr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:20:
[...]

Ik ga m'n verjaardag op de motor in de Eifel vieren. In Cochem kan ik je wel trakteren op Spaghetti eis. :P
Spaghetti eis? :o

Afbeeldingslocatie: https://images-cdn.9gag.com/photo/a7DZgnx_460s.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:29
Paar weken geleden heb ik via marktplaats Rizoma handvatten op de kop getikt (zie foto). Wil morgen proberen om deze te gaan monteren. Heb al een aantal Youtube filmpjes gekeken en het ziet er niet zo moeilijk uit...

Bij het gas gedeelte moet het e.e.a. gedemonteerd worden inclusief de gaskabel. De handvatten zelf verwijderen met iets zoals Glasseks wat zijn werk als glijmiddel moet doen. Vergeet ik iets? Iemand nog tips? Ik heb ook de methode met de compressor gezien maar die heb ik niet :)

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB12dwoHVXXXXX_XpXXq6xXFXXX4/Gratis-verzending-22mm-rizoma-handvat-universele-motorfiets-stuur-handvatten-koolstofvezel-materiaal-zwart.jpg_640x640.jpg

Oh en om maar even mee te gaan in het kleding gebeuren:

Leren pak. Alpinestars Orbiter (geloof ik) 2 delig. Inclusief bochel, dan ga ik harder:
Afbeeldingslocatie: https://www.motardinn.com/f/6/64852/alpinestars-orbiter-2pc-suit.jpg

Handschoenen. Alpinestars SP-1:
Afbeeldingslocatie: https://cdn8.bigcommerce.com/s-coxd9/images/stencil/1280x1280/products/100017/470184/Alpinestars-SP-1-Gloves-Black__77986.1506427837.jpg?c=2&imbypass=on

Laarzen TCX S-R1:
Afbeeldingslocatie: https://i.otzovik.com/objects/b/680000/674196.png

Textiel jas, voor naar het werk of met minder weer. Alpinestars Fastback (volgens mij..). Zit een binnenvoering in en is lekker warm!
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/030814778/600x600x2/alpinestars-fastback-wp-motorjas.jpg

Heb ook nog een textiel broek van volgens mij Richa maar die heb ik van iemand gehad en is volgens mij al een heeeeel oud model :7

Helm. Shark Skwal Matador
Afbeeldingslocatie: https://www.jsaccessories.co.uk/imported_data/images/89154-shark-skwal-matador-helmet-kbs-02.jpg

Ik zou graag nog eens bijpassende laarzen van Alpinestars willen en een motor jeans. Wat mij wel trouwens tegenvalt is dat de letters Alpinestars van mijn leren broek vaag beginnen te worden..

[ Voor 50% gewijzigd door R0y. op 25-04-2018 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 16:04
laatst ook voor een hoody/vest gekeken, zag een mooie hangen voor +/- 120,- jammer genoeg geen kevlar voering oid, dus maar laten doen. met kevlar voering begon rondom 340,- vond ik net een beetje té.. had net een motorjeans van john doe (zelfs 30min waterdicht) en sneakers van difi uitgezocht. had eigenlijk sneakers van alpinestars op het oog maar die zaten te smal.. het kan maar 1x uitgegeven worden.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik snap die motorhoodies niet zo. Als je rijdt vangt dat wind en je krijgt zo'n ding toch niet over je helm. Da's toch niet handig :?

Of is het meer handig dat je tegenwoordig je helm bij veel tankstations moet afzetten. Kan je alsnog met je col voor en hoodie op de overval doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-05 23:56
Op maar even op de trend in te haken :9 :

Helm: SCORPION EXO-510 AIR (Super lawaaierig, zelfs met Alpine oordopjes. Als ie weer in rijdbare staat is met van die schuimen wegwerpdingen testen, die schijnen beter te dempen. Heb al geprobeerd het filter van de Alpine's dicht te lijmen, zonder resultaat helaas. Krijg altijd oorsuizen na een rondje gereden te hebben.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/epP4qBHqcrCmIuUh3CJ5AU7o/medium.jpg

Jas: Richa Infinity (Mouwen zijn iets te lang door mijn pens, das wel irritant. Verder lekker warm, ook in de winter.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B0AfhQLHZ7QdN1xeDkwV1FO9/medium.jpg

Broek: Held Sarai (Jammer dat de pijpen vanaf de knie zo wijd zijn, verder fijne broek! Ook jammer dat ik hem niet aan m'n jas kan ritsen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kkP1SOeRuMcVSxLYGZHzrQTT/medium.jpg

Schoeisel: Alpinestars SMX-1R (Iets te groot gekocht, schakelpads zitten op m'n tenen :P )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tFaAkI9do0TbAJiuWif5gnaI/medium.jpg

Handschoenen zomer: Richa Turbo (Fijne handschoen, veel protectie. Begint wel te rafelen.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wTySb4ivtyYoXZrYUEOqVzS0/medium.jpg

Handschoenen winter: Alpinestars WR-V (Maatje te klein gekocht, zat goed maar tijdens het rijden moet ik moeite doen om mijn handen om de handvatten te vouwen zegmaar. En ik kom er nu dus achter dat het volgens het boekje vrouwenhandschoenen zijn :+ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jjZ7ouoyAYEskMB1VKQH2c7O/medium.jpg

Wel leerzaam, weet nu goed waar ik op ga letten bij het kopen van nieuwe motorkleding. (Heb nu 6 maanden rbw) Wil ook nog een motorjeans, lijken me ideal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Even een klein vraagje... M'n CBR600F '97 heeft geen benzinelampje.
Eigenlijk zou ik die er wel graag op willen hebben.
Zijn daar kant-en-klare oplossingen voor? of moet je zoiets zelf beunen, en wat is dan een handige optie?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

McKaamos schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:12:
Zijn daar kant-en-klare oplossingen voor? of moet je zoiets zelf beunen, en wat is dan een handige optie?
Schakelaar op de reserve stand van je brandstofkraan :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dagteller niet genoeg voor je ?

Voor zover ik weet is er geen simpele oplossing voor. Heeft ook te maken met de soms vreemde vormen die bezinetanken voor motoren hebben. Ook mijn 2010 fiets heeft geen meter, alleen een melding als ik nog tussen de 25km en 50km kan rijden. Dus ik moet het ook met de dagteller doen en bevalt eigenlijk wel prima. Alleen niet vergeten te resetten als je tankt. Als je dan weet bij hoeveel kilometer je moet gaan tanken werkt het prima vind ik.

Edit: Heb trouwens nooit een fiets gehad met meter en mijn eerste fiets had ook geen lampje. Toch nog nooit zonder benzine gestaan de afgelopen 10 jaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 25-04-2018 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier ook maar even een plaatje van m'n helmen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hcQQLInEykCA7owWrE0p9tVZ/medium.jpg

In volgorde van plaats op afbeelding:
  • Een oude "Shark RFS2i" voor als 't minder mooi weer is én ik maar een klein stukje in de buurt rijd.
  • Een X-Lite 702 mét N-COM systeem voor als er écht geouwehoerd moet gaan worden tijdens 't rijden.
  • Een X-lite 802-R voor als 't wat sneller mág gaan.....
  • Een Shoei Neotec voor 't gemak...
Qua kleding: Al naar gelang 't ritje én de weersomstandigheden maar op de openbare weg is 't vaak een kevlar-jeans met een doorwaai jack en lage (Puma) motorschoenen.....

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 25-04-2018 20:52 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

@Raym09 da's technisch gezien een optie, ware het niet dat die kraan niet afsluit. Kan 'm op "off" zetten en gewoon doodleuk doorrijden :+ Dus de reservefunctie zal t ook wel niet doen.
Moet ik nog een keer fixen. Dat stomme kraantje kost alleen 100 euro :X

@PilatuS Als je altijd op dezelfde manier rijdt kan dat inderdaad voldoende zijn. Zoveel kilometers heb ik alleen nog niet gemaakt, om een beetje bekend te zijn met het verbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 25-04-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:37:
@Raym09 da's technisch gezien een optie, ware het niet dat die kraan niet afsluit. Kan 'm op "off" zetten en gewoon doodleuk doorrijden :+ Dus de reservefunctie zal t ook wel niet doen.
Moet ik nog een keer fixen. Dat stomme kraantje kost alleen 100 euro :X

@PilatuS Als je altijd op dezelfde manier rijdt kan dat inderdaad voldoende zijn. Zoveel kilometers heb ik alleen nog niet gemaakt, om een beetje bekend te zijn met het verbruik.
Even kijken hoeveel liters er in je tank gaan. Dan kijken hoeveel liters je er in gooit als je gaat tanken tegenover de gereden kilometers. Dan heb je een aardig goed idee van hoeveel kilometers je kan maken. Ik rij ook niet altijd hetzelfde en mijn verbruik kan ook aardig anders zijn. Daarom weet ik wat ik 100% zeker kan halen en voordat ik daar ben ga ik tanken. Als ik klaar ben met een rit en zit op bijvoorbeeld 70% van wat ik kan rijden dan tank ik gelijk even. Nog niet echt nodig, maar wel zo handig.

Wil je een melding op een fiets die het niet ondersteunt vanuit de fabriek moet er een vlotter in de tank komen met nog wat electronica, geen simpele of goedkope oplossing. Ik zou even uitzoeken wat je verbruik is en dan bedenken wat je 100% zeker moet kunnen halen. Dan moet het met de dagteller prima lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

PilatuS schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:49:
[...]

Even kijken hoeveel liters er in je tank gaan. Dan kijken hoeveel liters je er in gooit als je gaat tanken tegenover de gereden kilometers. Dan heb je een aardig goed idee van hoeveel kilometers je kan maken. Ik rij ook niet altijd hetzelfde en mijn verbruik kan ook aardig anders zijn. Daarom weet ik wat ik 100% zeker kan halen en voordat ik daar ben ga ik tanken. Als ik klaar ben met een rit en zit op bijvoorbeeld 70% van wat ik kan rijden dan tank ik gelijk even. Nog niet echt nodig, maar wel zo handig.

Wil je een melding op een fiets die het niet ondersteunt vanuit de fabriek moet er een vlotter in de tank komen met nog wat electronica, geen simpele of goedkope oplossing. Ik zou even uitzoeken wat je verbruik is en dan bedenken wat je 100% zeker moet halen. Dan moet het met de dagteller prima lukken.
Daar heb ik een mooi excel sheetje voor die ik ook al gebruik voor m'n auto.
Dus ik kan tot op de tiende-kilometer exact uitvinden wat het gemiddelde is, en hoe ik heb gereden op de betreffende volle tank.
Denk dat ik dat dan maar moet doen. En de kraan fixen, zodat ik fatsoenlijk reserve heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

McKaamos schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:55:
[...]

Dus ik kan tot op de tiende-kilometer exact uitvinden wat het gemiddelde is, en hoe ik heb gereden op de betreffende volle tank.
Denk dat ik dat dan maar moet doen. En de kraan fixen, zodat ik fatsoenlijk reserve heb.
Misschien even een "domme" vraag maar: Als je op de één of andere manier zou gaan constateren dat jouw motorfiets óf auto bijv. één liter per 100Km méér zou gaan gebruiken, zou je er dan iets aan gaan doen, en zo já: WAT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

wimmel_1 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:59:
[...]

Misschien even een "domme" vraag maar: Als je op de één of andere manier zou gaan constateren dat jouw motorfiets óf auto bijv. één liter per 100Km méér zou gaan gebruiken, zou je er dan iets aan gaan doen, en zo já: WAT?
Wat kan je niet vantevoren zeggen, dat vereist natuurlijk diagnose.
Maar ik heb inderdaad wel eens gehad dat een auto meer begon te zuipen. Bleek een benzinelek te zijn.

En je kan natuurlijk ook kritisch naar je eigen rijstijl kijken van de afgelopen periode, en of je vaker het gas open hebt getrokken/sportief hebt gereden. Daar moet je wel rekening mee houden natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 25-04-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:55:
[...]

Als je een paar keer getankt hebt moet je het prima kunnen weten wat er mogelijk is inderdaad. Als je dan een beetje rekening houdt met hoe je rijd mag het geen probleem zijn. Mijn verbruik kan zo'n 30% afwijken aan hand van hoe ik rij, maar ik weet zeker dat ik de 140km op een tank moet kunnen halen en vrijwel altijd gaat de 150km ook wel lukken. Staat de dagteller op 120km ga ik tanken wanneer ik langs een plek kom waar dat kan. Eindig ik een rit met 100km of meer tank ik voordat ik naar huis ga. Ga ik een flinke dijk rit rijden waar tanken niet mogelijk is hou ik daar rekening mee. De dagteller staat toch altijd op het display en voor mij werkt het prima. Je gemiddeld verbruik en het aantal liters wat in de tank gaat weten is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ja, eis. :P

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.thekitchenmaus.com/wp-content/uploads/2016/06/spaghetti_ice_cream_6440.jpg?resize=700%2C467

Ik gebruik trouwens Fuelio om m'n tankbeurten bij te houden. Kost me een minuutje per tankbeurt. Ik weet wanneer, waar en hoeveel ik heb getankt. Hierbij vul ik ook de kilometerstand in, dus ik weet het verbruik ook. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan EIS is hier dat IJS niet meer als EIS geschreven wordt maar gewoon als Gelatte.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

sylvesterrr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:04:
[...]

Ja, eis. :P

[afbeelding]

Ik gebruik trouwens Fuelio om m'n tankbeurten bij te houden. Kost me een minuutje per tankbeurt. Ik weet wanneer, waar en hoeveel ik heb getankt. Hierbij vul ik ook de kilometerstand in, dus ik weet het verbruik ook. :Y
Nou heb ik trek in ijs :9 Heb gelukkig nog wat waterijsjes in de vriezer liggen voor als ik thuiskom vanavond 8)

Qua tanken: Ik raak gewoon in paniek als ik 135km op de dagteller zie verschijnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:29

Destruction

(ex-)Automonteur

wimmel_1 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:59:
[...]

Ik houdt zelf van de auto en de motor ook het brandstofverbruik bij. Niet omdat zuinig rijden me nou zo intresseert, maar ik heb het bij een auto wel 's meegemaakt dat bij een gelijk blijvende rijstijl het verbruik steeds verder omhoog ging. Als je het verder niet bijhoudt kom je er op die manier pas veel later achter dat er een serieus probleem is (in dit geval een gevalletje economisch per total, onderweg naar de sloop gaf de motor het op en kwam vervolgens genoeg compressie tekort om niet meer te starten). Nou wist ik dat 't ding niet lang meer zou meegaan, maar dan nog. Je zult met zo'n ding onderweg naar je werk of een belangrijke afspraak stil komen te staan...

Ook is het voor mij een middel om te zien hoeveel kilometers ik in een bepaalde tijd heb gereden. Niet extreem nuttig, wel handig om te kijken of (bij de auto) de brandstof keuze de juiste is geweest :)

Mijn motor heeft overigens een benzinemeter en een waarschuwingslampje, ik werk met de dagteller icm de meter (net als bij de auto), die meter kan natuurlijk een keer kapot gaan en dan wil je wel een idee hebben van je rijbereik op een volle tank ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 25-04-2018 21:28 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-05 11:58
Ik heb een meter en lampje, maar tank uiteindelijk toch op de dagteller, vooral omdat ik de meter, hoewel hij consistent is, een rare schaal vind hebben.
Ik tank rond de 280km en tank dan tussen de 18 en 23 liter, volgens de specs past er 25 in mijn tank, dus dat vind ik comfortabel.

Wat betreft de meter: Het eerste van de 6 blokjes gaat, als ik zuinig rijd, voor 130km mee. De volgende 4 blokjes verdelen vervolgens de rest van de 150 km.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
daredha schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:12:
Wat betreft de meter: Het eerste van de 6 blokjes gaat, als ik zuinig rijd, voor 130km mee. De volgende 4 blokjes verdelen vervolgens de rest van de 150 km.. :/
Wanneer ik een melding op het scherm krijg slaat wat daar staat ook nergens op. Het begint met minimaal 25km en maximaal 50km. 2km verder is het dan opeens minimaal 10km en maximaal 20km. Rij je 1 kilometer verder is het weer minimaal 20km. Daar heb je dus ook compleet niets aan. Het enige wat er handig aan is, is dat het 40% van het scherm in neemt en je het niet kan missen. Dan weet je dat je echt moet gaan tanken. Qua betrouwbaarheid is het zo nutteloos dat de dagteller de enige optie is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mawlana
wimmel_1 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:06:
Dan EIS is hier dat IJS niet meer als EIS geschreven wordt maar gewoon als Gelatte.... >:)
Haha. Ik word gek van al die talen... :P

Moedertaal: Turks
Primaire taal: Nederlands
Voertaal op kantoor: Engels

Omringd met Portugese, Russische, Duitse, Chinese, Indiase en Italiaanse collega's die hun eigen moedertaal spreken. :')

Fuelio:
Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/u10pj2ob2kl1s8g-600px

Bij 200km overweeg ik te tanken, bij 220km ga ik actief op zoek naar een tankstation.

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 25-04-2018 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 19:56
Skyrunner schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:15:
Tussen mijn 19e en 25e heb ik eigenlijk uitsluitend motor gereden, met veel plezier. Begonnen met een eenvoudige 2-cylinder en over de jaren ge'upgrade naar een dikke Honda CBR1000F. Laatstgenoemde heb ik jaaaaren terug met pijn weggedaan omdat deze enkel in een schuurtje stond weg te rotten en ik inmiddels toch ook te dik was geworden voor mijn kleding.

In 2015 kreeg ik een nieuwe baan, in China, waarvan de 1e 6mnd in Schiedam en omdat ik van lease- naar eigen auto zou gaan heb ik toen, in een vlaag van verstandsverbijstering, gekozen voor een motorfiets, want ach... rijden kon ik toch en voor die 6mnd, waarom dik afschrijven op een auto?

Big mistake. Want? De 6mnd waren van januari t/m juni, niet bepaald het meest gunstige deel van het jaar en vooral, ik bleek bang geworden te zijn. Tientallen jaren ouder, heel lang niet meer op de motor gezeten en ineens zijn de wielen van die vrachtwagen wel erg groot, de bochten scherp (en mijn rug niet flexibel genoeg meer).

Uiteraard, achteraf gesproken, had ik een opfriscursus moeten doen en niet zomaar weer op de motor springen. Het is tenslotte over die jaren ook niet rustiger geworden op de weg en automobilisten lijken zo mogelijk nog meer maling te hebben aan de 2-wielers. Ik heb mijn zoontje ook nog achterop gehad, achteraf stom gewoon, gelukkig niets gebeurd.

Onder de streep vind ik motorrijden nog een mooi iets, maar of ik het nog eens doen zal, ik weet het niet. Age can be a bitch.

Geniet ervan mannen!
Lijkt wel een beetje op mijn verhaal, waarbij ik na dik 10 jaar niet rijden, zonder nadenken een FJR gekocht heb in Februari vorig jaar. Had exact dezelfde ervaring dat ik ineens niet lekker op het ding zat, terwijl ik vroeger nergens over nadacht en het een tweede natuur was. Toch doorgezet en nu 10k verder gaan de stepjes weer tegen de grond en vind ik ‘m eigenlijk een tikkie tam. M.a.w. wellicht toch een paar lesjes nemen voor het vertrouwen en inderdaad accepteren dat we de jongsten niet meer zijn. ;) In ieder geval ben ik nu blij dat ik weer ben gaan rijden, heb er een hoop lol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
__fred__ schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:42:
[...]

Lijkt wel een beetje op mijn verhaal, waarbij ik na dik 10 jaar niet rijden, zonder nadenken een FJR gekocht heb in Februari vorig jaar. Had exact dezelfde ervaring dat ik ineens niet lekker op het ding zat, terwijl ik vroeger nergens over nadacht en het een tweede natuur was.
Ik moet na de winterstop van 6 maanden altijd even inkomen. Laat staan als je 10 jaar niet gereden hebt. Dan ben je denk ik bijna weer op het niveau van beginnen met lessen. Het is toch iets wat je moet blijven doen wil je het niet verleren. Na 10 jaar is het vrijwel opnieuw beginnen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Neuh, ik reed op zich wel zo weg en heb vermoed ik niemand in gevaar gebracht. Vraag is wat ik gedaan zou hebben in een "noodsituatie". Er zijn genoeg foute reflexen die je hoopt te onderdrukken met een bak ervaring en motorisch geheugen, en dat is wat weg is en weer ff opgebouwd moet worden. Voor mijn gevoel zat ik weer lekker na 2k tot 3k kilometer en die had ik ook niet bij een rijschool gereden. Wellicht was het proces iets sneller gegaan en had het iets meer vertrouwen gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
__fred__ schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:20:
Neuh, ik reed op zich wel zo weg en heb vermoed ik niemand in gevaar gebracht.
Dat geloof ik ook wel hoor. Maar lekker op de motor zitten en vertouwen hebben in je skills is denk ik wel anders. Ik heb zelf een paar 100km nodig om weer vol vertrouwen en vloeiend op een motor te rijden. De eerste rit na 6 maanden rij ik ook zo weg, maar het kost even wat kilometers voor ik echt lekker aan het rijden ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
Het is denk ik net als met skiën. Als je elk jaar gaat (of een paar keer), dan duurt het maar een dag om erin te komen, maar als je een keer een paar jaar niet gaat, dan duurt het drie dagen. Gelukkig hoef je niet meer opnieuw te beginnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
__fred__ schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:35:
Het is denk ik net als met skiën. Als je elk jaar gaat (of een paar keer), dan duurt het maar een dag om erin te komen, maar als je een keer een paar jaar niet gaat, dan duurt het drie dagen. Gelukkig hoef je niet meer opnieuw te beginnen. ;)
Dat klopt inderdaad denk ik wel ja. Weer beginnen bij lessen zal het inderdaad niet zijn, maar wel wat langer inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Ander onderwerp, ik doe tussen de 300 en 360 kilometer op 22L benzine, afhankelijk van mijn rijstijl. Niet echt zuinig dus, zo’n 1300 cc. O-)

Maar nog altijd beter dan mijn auto (3,5L V6)

[ Voor 25% gewijzigd door __fred__ op 25-04-2018 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
__fred__ schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:49:
Ander onderwerp, ik doe tussen de 300 en 360 kilometer op 22L benzine. Niet echt zuinig dus, zo’n 1300 cc. O-)
Dat is 1:15 zo'n beetje. Ik doe 1:11 met 1145cc :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
Dat zou ik vast zelf ook wel halen, maar 50% van mijn woonwerkverkeer is trajectcontrole A2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik rij ook een F3 en zo rond de 200km begin ik altijd wel een beetje nerveus te worden, maar ik heb de reserve nog niet nodig gehad.
Ik ga er vanuit dat mijn kraantje wel werkt. Die draai ik eigenlijk alleen dicht als ik 'm wegzet voor de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Gisteravond gaan kartbiken in Hasselt, weer erg vermaakt. Vooral omdat vrienden meegingen die vaker met de motor het circuit op zijn geweest, die ik vervolgens op een rondje had gezet.

Volgende keer ga ik naar Racelandkart, daar hebben ze pitbikes die toch een stuk sneller zijn als kartbikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 07:13

Ktenolix

Pijlsnel

Leviathius schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:59:
[...]

Daarom heb ik er 2 gekocht en gooi ik ze gewoon in de was. En het mooie bij de Rev'it jeans is dat er van die protector matjes in zitten. Daar merk je echt nauwelijks iets van.

Deze dingen:
[afbeelding]
Die heb ik in mijn hoodie ook, maar in mijn broek zitten nog van die harde dingen. Wellicht dat ik deze nog eens vervang door die soepele.

Mijn gear:

HJC IS-17 (met donker vizier)
Afbeeldingslocatie: https://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/hjc_is17_mission_black.jpg

Rev'it! Stealth hoodie (met rugprotector Rev'it! seesoft RV)
Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0172/9862/revit_stealth_hoody_black_750x750.jpg

Rev'it! Vendome kevlar jeans
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/080528846/600x600x2/revit-vendome-2-motorbroek.jpg

Alpinestars Lunar dry motorschoenen
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/099655937/alpinestars-lunar-drystar-motorschoenen.jpg

Rev'it! zomerhandschoenen (weet zo type niet meer)

Daarnaast nog een oud leren pak met winterhandschoenen en laarzen dat ik via MP heb gekocht, maar die draag ik zelden.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
__fred__ schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:42:
[...]

Lijkt wel een beetje op mijn verhaal, waarbij ik na dik 10 jaar niet rijden, zonder nadenken een FJR gekocht heb in Februari vorig jaar. Had exact dezelfde ervaring dat ik ineens niet lekker op het ding zat, terwijl ik vroeger nergens over nadacht en het een tweede natuur was. Toch doorgezet en nu 10k verder gaan de stepjes weer tegen de grond en vind ik ‘m eigenlijk een tikkie tam. M.a.w. wellicht toch een paar lesjes nemen voor het vertrouwen en inderdaad accepteren dat we de jongsten niet meer zijn. ;) In ieder geval ben ik nu blij dat ik weer ben gaan rijden, heb er een hoop lol aan.
Klinkt goed, want stiekem vindt ik een FJR toch nog wel een erg dikke fiets :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 20-05 15:38
Skyrunner schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:54:
[...]
Klinkt goed, want stiekem vindt ik een FJR toch nog wel een erg dikke fiets :-)
In mijn zoektocht naar een toermotor is de FJR ook al voorbij gekomen. :9~ Binnenkort eens een proefrit maken. Vooral ben ik benieuwd of het me bevalt qua rijden en gewicht komende van een 600cc sport motor.
Overigens kwam ik ook BMW R1100/1150/1200 tegen die me wel leuk lijken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:29
@verbruikdiscussie
Op mijn GSR heb ik een metertje. Ideaal! Op mijn CBR F4 was het de dagteller, ging op zich ook prima en ging uiterlijk rond 220km tanken.

Nu lees ik dat de F3 een reserve kraantje heeft... vraag me af of mijn F4 die ook had B)

Zo maar eens aan operatie “handvat vervangen” beginnen. Wil vanmiddag met een kennis gaan rijden dus hoop toch dat het gaat lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:06:
Als we dan toch gaan mierenneuken, het is Gelato ;)

Wat ik me nog afvroeg, mag je eigenlijk afrijden met iets als motorjeans aan? Hoe zijn de regels daarvoor, word je er op afgerekend? Ik was het niet van plan, gewoon nieuwsgierigheid.

[ Voor 27% gewijzigd door SmurfLink op 26-04-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-01 09:39
SmurfLink schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:40:
[...]

Wat ik me nog afvroeg, mag je eigenlijk afrijden met iets als motorjeans aan? Hoe zijn de regels daarvoor, word je er op afgerekend? Ik was het niet van plan, gewoon nieuwsgierigheid.
Heb mijn A2 -> A RBW in jeans en Rev'it stealth gedaan. Wel motorlaarzen aangedaan, durfde schoenen niet aan.
Geen eens een vraag over gehad. Als ze het niet kunnen zien, kan je wel vragen of een rare blik krijgen. Maar in principe is het enige verplichte stuk 'motorkleding' je helm. De rest is niet verplicht, maar heb je het niet, kan je er wel een boete voor krijgen 8)7.

On another note, heeft eender van de heren en dames met ervaring met de Yamaha Heated Grips, heeft een van jullie ook ervaring met de Datona heated grips (Of vica versa). Hoe zijn de Yamaha's met hitte productie tov de Datona's?
Ik weet dat die Oxfords amper warmte produceren. Ik rijd eigenlijk bijna het hele jaar door met doorwaaihandschoenen, dus dan zijn goede heated grips geen overbodig luxe O-)
Heb zelf nu de Datona Heated grips en ben er te spreken over, maar de Yamaha's zien er zeer slick uit. Hoor graag adviezen!

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
DragonSlayer666 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:08:
[...]

Heb mijn A2 -> A RBW in jeans en Rev'it stealth gedaan. Wel motorlaarzen aangedaan, durfde schoenen niet aan.
Geen eens een vraag over gehad. Als ze het niet kunnen zien, kan je wel vragen of een rare blik krijgen. Maar in principe is het enige verplichte stuk 'motorkleding' je helm. De rest is niet verplicht, maar heb je het niet, kan je er wel een boete voor krijgen 8)7.
Uh whut? Nog nooit gehoord dat iemand een boete kreeg voor het niet dragen van motorkleding. Of lees ik je bericht verkeerd.
418O2 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:54:
[...]

Ik heb ooit een textielpak met uitneembare voering gekocht. Ik vind textiel broeken allen niet zo swag, dus nu draag ik jeans. Als het te koud is voor jeans rij ik niet.
Ik vind jeans juist niet zo swag, dus enkel een leren one-piece of een combi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@Grubeater Gespot! 8:30 Waalbrug!

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink ik zou niet weten waarom motorjeans bij een examen not-done is. Het is volwaardige motorkleding, een fatsoenlijke motorjeans met kevlar-voering is zelfs slijtvaster dan veel textiel-broeken.

Over het benzineverhaal: tanken bij 120km zoals hierboven genoemd, ik moet er niet aan denken... Dan zou ik elke dag na het werk langs de pomp moeten. Mijn laatste tankbeurt was na 350 km :+ Mijn motor heeft overigens zowel een dagteller, lampje als benzinemeter op het dashboard met 8 segmentjes, meer dan genoeg informatie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Ach, ik red 2x op en neer naar werk ook niet op 1 tank: bij 200km begint het lampje te branden. Gelukkig gaat er maar 15 liter in de tank, dus duurt een tankstop nooit lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-01 13:26
SmurfLink schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:40:
[...]

Ik heb mijn examen in mijn Rev-It motorjeans gedaan, niks over gehoord tijdens het examen, dus ik ga er vanuit dat dit geen probleem is.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
darkkingll schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:36:
Ach, ik red 2x op en neer naar werk ook niet op 1 tank: bij 200km begint het lampje te branden. Gelukkig gaat er maar 15 liter in de tank, dus duurt een tankstop nooit lang.
Mijn vorige motor was daar ook mee vergelijkbaar, 2x naar het werk was op het randje van wat haalbaar was. Een groter bereik werd daarom ook goed op gelet bij de aanschaf van de huidige motor :)

Pagina: 1 ... 58 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht