• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-12 07:50
DragonSlayer666 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:08:
[...]

Heb mijn A2 -> A RBW in jeans en Rev'it stealth gedaan. Wel motorlaarzen aangedaan, durfde schoenen niet aan.
Geen eens een vraag over gehad. Als ze het niet kunnen zien, kan je wel vragen of een rare blik krijgen. Maar in principe is het enige verplichte stuk 'motorkleding' je helm. De rest is niet verplicht, maar heb je het niet, kan je er wel een boete voor krijgen 8)7.

On another note, heeft eender van de heren en dames met ervaring met de Yamaha Heated Grips, heeft een van jullie ook ervaring met de Datona heated grips (Of vica versa). Hoe zijn de Yamaha's met hitte productie tov de Datona's?
Ik weet dat die Oxfords amper warmte produceren. Ik rijd eigenlijk bijna het hele jaar door met doorwaaihandschoenen, dus dan zijn goede heated grips geen overbodig luxe O-)
Heb zelf nu de Datona Heated grips en ben er te spreken over, maar de Yamaha's zien er zeer slick uit. Hoor graag adviezen!
Bij mij gaven ze aan dat alles bedekt moest zijn en je enkels beschermd moesten zijn. Hoge werkschoenen waren bijv. toegestaan.

Bij mij worden de Oxfords op de hoogste stand echt wel warm hoor, vaak helpt het ook om wat tape om het stuur te doen, zodat de handvatten niet het stuur gaan verwarmen.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hm, dat is positief. Ik moet namelijk sowieso nog een broek gaan kopen, maar met het oog op de zomer en financien... kan ik wellicht dan beter eerst een motorjeans aanschaffen voor de resterende lesperiode, en daarna een stoffen overbroek die voor de wat koelere periodes prettiger is. Qua prijs lijken ze elkaar weinig te ontlopen dus ik zal het bedrag sowieso uit moeten geven, dan is een Jeans met het oog op comfort wellicht een stuk fijner voor de aankomende warmere dagen. Weer iets om over na te denken, fijn dat iedereen hier altijd zo snel en uitgebreid reageert! :p

I have stability. The ability to stab.

Verwijderd

__fred__ schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:42:
[...]
Toch doorgezet en nu 10k verder gaan de stepjes weer tegen de grond en vind ik ‘m eigenlijk een tikkie tam.
Maar eens aan je bochten techniek werken dan ;)

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Panini schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:15:
[...]

Uh whut? Nog nooit gehoord dat iemand een boete kreeg voor het niet dragen van motorkleding. Of lees ik je bericht verkeerd.
Je leest mijn bericht goed. Uit persoonlijke kringen kan ik het bevestigen. Hele vage constructie. Hij is ertegen in beroep gegaan, omdat het niet in de wet staat. Maar toch verloren, want artikel 5. |:(
Thoit schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:53:
[...]

Bij mij worden de Oxfords op de hoogste stand echt wel warm hoor, vaak helpt het ook om wat tape om het stuur te doen, zodat de handvatten niet het stuur gaan verwarmen.
Nja, met Goretex handschoenen oid is het warm zat. Maar vergeleken met de Datona's zijn de Oxfords een beetje megh. Gezien ik ook met -15 rustig een half uur tot een uur rijdt, wil ik wel de mogelijkheid tot standje nucleair hebben :9

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-12 13:33
DragonSlayer666 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:11:
[...]

Je leest mijn bericht goed. Uit persoonlijke kringen kan ik het bevestigen. Hele vage constructie. Hij is ertegen in beroep gegaan, omdat het niet in de wet staat. Maar toch verloren, want artikel 5. |:(

[...]

Nja, met Goretex handschoenen oid is het warm zat. Maar vergeleken met de Datona's zijn de Oxfords een beetje megh. Gezien ik ook met -15 rustig een half uur tot een uur rijdt, wil ik wel de mogelijkheid tot standje nucleair hebben :9
Damn, wist niet dat dit ook gebeurde.Zou toch weleens het arrest willen zien hiervan, vrij apart dit. Hierdoor ontstaat namelijk vervelende jurisprudentie.
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:00:
[...]

^^ Dat gaat een keer fout anders.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:35

steveman

Comfortabel ten onder

DragonSlayer666 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:11:
[...]

Mja dubbel gevoel bij, "eigen verantwoordelijkheid" vs "wie gaat de huidtransplantatie vergoeden".

Moet je mensen tegen zichzelf willen beschermen?

Ik heb een collega die op z'n plaat ging met bescheiden snelheid, huid goed geschaafd, paar weken niet werken... Maar vervolgens rijdt ie bij warm weer nog steeds met z'n achterlijke fietscourierhelm :')

Ergens denk ik dat het antwoord "ja" is.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SmurfLink
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:19:
[...]

Mja dubbel gevoel bij, "eigen verantwoordelijkheid" vs "wie gaat de huidtransplantatie vergoeden".

Ik heb een collega die op z'n plaat ging met bescheiden snelheid, huid goed geschaafd, paar weken niet werken... Maar vervolgens rijdt ie bij warm weer nog steeds met z'n achterlijke fietscourierhelm :')

Wat dat betreft lijkt het me ook wel terecht als dit een keer aangepast gaat worden. Met het mooie weer zie je zoveel tokkies met korte broeken, tshirtjes en soms zelfs slippers op de motor. Dat mensen zichzelf kapot rijden is 1 ding, maar alle extra ellende voor de hulpdiensten, zorgkosten, verzekeringen die steeds duurder worden... In de auto wordt je ook gedwongen je gordel te dragen, dan lijkt me beschermende jas/broek voor motorrijders een vergelijkbare veiligheidsregel die wat mij betreft best verplicht zou mogen zijn. Dan wel lastig om te bepalen wat wel/niet veilige kleding is (is vast met keurmerk te regelen), maar dingen als slippers, korte broeken en t-shirtjes kan je wel gelijk afschrijven.

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:40
Willem30 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:09:
[...]

In mijn zoektocht naar een toermotor is de FJR ook al voorbij gekomen. :9~ Binnenkort eens een proefrit maken. Vooral ben ik benieuwd of het me bevalt qua rijden en gewicht komende van een 600cc sport motor.
Overigens kwam ik ook BMW R1100/1150/1200 tegen die me wel leuk lijken. :9
Ook een dikke bak! Ik schiet nu ineens in de lach want ik weet nog goed dat ik destijds de BMW's uitmaakte voor oude lullen bakken. En nu sta ik er zelf in.....

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-12 12:04
SmurfLink schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:23:
[...]

Wat dat betreft lijkt het me ook wel terecht als dit een keer aangepast gaat worden. Met het mooie weer zie je zoveel tokkies met korte broeken, tshirtjes en soms zelfs slippers op de motor. Dat mensen zichzelf kapot rijden is 1 ding, maar alle extra ellende voor de hulpdiensten, zorgkosten, verzekeringen die steeds duurder worden... In de auto wordt je ook gedwongen je gordel te dragen, dan lijkt me beschermende jas/broek voor motorrijders een vergelijkbare veiligheidsregel die wat mij betreft best verplicht zou mogen zijn. Dan wel lastig om te bepalen wat wel/niet veilige kleding is (is vast met keurmerk te regelen), maar dingen als slippers, korte broeken en t-shirtjes kan je wel gelijk afschrijven.
In .be zijn die ook verboden trouwens.

Verplicht zijn:
- handschoenen
- jas met lange mouwen (of overall)
- lange broek (of overall)
- laarzen of bottines die de enkels bedekken
- valhelm

Er staat niets in over de kwaliteit van wat je draagt, maar er zijn tenminste wel enige regels voor.

• Thoit
Dryhte schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:39:
[...]

Verplicht zijn:
- handschoenen
- valhelm

Er staat niets in over de kwaliteit van wat je draagt, maar er zijn tenminste wel enige regels voor.
Klopt, toen ik nog de klassieke Vespa's had werd ik in Belgie ook een keer op m'n vingers getikt omdat ik geen handschoenen aan had.

Een normaal vest is trouwens al voldoende omdat je lange mouwen hebt.

• SmurfLink
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:39:
[...]

Verplicht zijn:
- handschoenen
- valhelm

Dat lijkt me inderdaad een prima begin. Zouden ze hier in Nederland ook in mogen voeren. Hier zijn alleen handschoenen en keurmerk helm verplicht.

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 26-04-2018 10:43 ]

Verwijderd

Alleen de helm is verplicht, that's it. Laatst zat er weer zo'n gup met z'n zoontje van een jaar of 10 achterop de motor, beiden in alleen tshirt en korte broek gekleed. De helm kon er nog nét vanaf.

:X

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:17
Morgen t/m maandag ga ik rijden in Duitsland, wil ik vanmorgen nog even met de motor weg: Achterband slap. :-(

Er zit een spijker in. Gelukkig nog een zaak in de buurt kunnen vinden die een passende band op voorraad heeft.
Opgepompt met de compressor en naar de zaak gehobbeld.

Nu hopen dat ie straks klaar is.

A yawn is a silent scream for coffee.

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
-MVR- schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:00:
Morgen t/m maandag ga ik rijden in Duitsland, wil ik vanmorgen nog even met de motor weg: Achterband slap. :-(

Er zit een spijker in. Gelukkig nog een zaak in de buurt kunnen vinden die een passende band op voorraad heeft.
Opgepompt met de compressor en naar de zaak gehobbeld.

Nu hopen dat ie straks klaar is.
Is plakken niet vele goedkoper? Of wordt dit niet gedaan met motorbanden?
Heb mijn scooterband ook meerdere malen geplakt, en met autobanden wordt het ook wel gedaan.

• Thoit
Godoftwente schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:02:
[...]

Heb mijn scooterband ook meerdere malen geplakt, en met autobanden wordt het ook wel gedaan.
Een prop is meestal een noodoplossing. Meestal worden bij motoren er nieuwe banden opgezet.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-12 03:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Godoftwente schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:02:
[...]

Plakken niet, maar er wordt een parapluutje ingeschoten. Dat kan prima, hoewel veel mensen het niet vertrouwen.

• SmurfLink
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:53:
Alleen de helm is verplicht, that's it. Laatst zat er weer zo'n gup met z'n zoontje van een jaar of 10 achterop de motor, beiden in alleen tshirt en korte broek gekleed. De helm kon er nog nét vanaf.

:X
Je hebt gelijk, zelfs handschoenen zijn niet eens verplicht.

Bij het praktijkexamen is een hoop meer verplicht, bizar dat daar uberhaupt verschil in zit!
https://www.rijksoverheid...veilig-rijden-op-de-motor
Daarnaast gelden er ook kledingeisen tijdens het examen. Zo moet de motorrijder een goedgekeurde helm, oogbescherming, hoge schoenen of laarzen, handschoenen en beschermende kleding dragen.
Waarom dit niet gewoon instellen voor altijd, niet alleen 't praktijkexamen?

nb: Overigens vind ik hoge schoenen ook vrij vreemd. Dan mag ik dus met mijn Converse HiTops ook examen doen? terwijl hier 0 bescherming in zit?

[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 26-04-2018 11:17 ]

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Icephase schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:05:
[...]

Plakken niet, maar er wordt een parapluutje ingeschoten. Dat kan prima, hoewel veel mensen het niet vertrouwen.
Dat parapluutje wordt toch echt aan de binnenkant van de band vastgeplakt ;)
Maar heb beide wel eens gebruikt, en scheelt toch aardig aan kosten. zon parapluutje kost missschien 10 euro. Een nieuwe band toch wel iets meer. Is toch het proberen waard.

Prop heb ik persoonlijk slechte ervaring mee (scooter).

• DragonSlayer666
Panini schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:16:
[...]

Damn, wist niet dat dit ook gebeurde.Zou toch weleens het arrest willen zien hiervan, vrij apart dit. Hierdoor ontstaat namelijk vervelende jurisprudentie.
Ik zal eens kijken of ik die voor je op kan vissen. (heb niet zoveel contact meer met de betreffende persoon, dus ga mijn best doen :X.
[...]

Ja, daar komt artikel 5 dus om de hoek.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

• Panini
[...]

SmurfLink schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:23:
[...]

Wat mij betreft moet je toch ook altijd met beschermende kleding rijden. Maar als je buiten de wet om gaat treden en dit soort dingen aan een 'kapstok' artikel gaat hangen moet er gewoon wetgeving voor worden gemaakt.
DragonSlayer666 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:18:
[...]

Ik zal eens kijken of ik die voor je op kan vissen. (heb niet zoveel contact meer met de betreffende persoon, dus ga mijn best doen :X.

[...]

Ja, daar komt artikel 5 dus om de hoek.

[...]
Voel je niet verplicht hoor als het veel moeite is. ;)

Wel een hele ruime interpretatie dan van het artikel als je hierdoor kan beboeten voor het niet dragen van motorkleding. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Panini op 26-04-2018 11:45 ]

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
Dacht iets gelezen te hebben in het theorieboekje dat je in ieder geval lange mouwen en een lange broek moest dragen voor op de motor. Maar het zou kunnen dat dit dan alleen voor het examen is.

@SmurfLink Ik heb mijn AVD examen met mijn motorjeans gedaan dus geen probleem daar.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:13
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:00:
[...]

Haha, is een bekend probleem bij een FJR, vrij zware fiets, niet zo stugge vering en plaatsing van de stepjes. Gebeurt meer mensen, als je hyperpro eronder zet is het over. Wellicht doe ik dat nog een keer, heb een leenmotor met hyperpro gereden tijdens onderhoud en die was een tikkie strakker.

• DragonSlayer666
Panini schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:42:
[...]

Voel je niet verplicht hoor als het veel moeite is. ;)

Wel een hele ruime interpretatie dan van het artikel als je hierdoor kan beboeten voor het niet dragen van motorkleding. :X
In theorie, kunnen ze je beboeten omdat je vanmorgen jam op je boterham hebt gedaan, in plaats van chocopasta. Want de jam had bedorven kunnen zijn, waardoor je onwel kan worden in de auto en daarmee mogelijk jezelf en/of anderen in gevaar kan brengen 8)7 |:(

(oke, dit is de wet HEEL ver doorgetrokken, maar zo breed is artikel 5)

• Panini
DragonSlayer666 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:54:
[...]

In theorie, kunnen ze je beboeten omdat je vanmorgen jam op je boterham hebt gedaan, in plaats van chocopasta. Want de jam had bedorven kunnen zijn, waardoor je onwel kan worden in de auto en daarmee mogelijk jezelf en/of anderen in gevaar kan brengen 8)7 |:(

(oke, dit is de wet HEEL ver doorgetrokken, maar zo breed is artikel 5)
Ow shit, vanaf nu geen jam meer voor mij dus. :+
__fred__ schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:51:
[...]

Haha, is een bekend probleem bij een FJR, vrij zware fiets, niet zo stugge vering en plaatsing van de stepjes. Gebeurt meer mensen, als je hyperpro eronder zet is het over. Wellicht doe ik dat nog een keer, heb een leenmotor met hyperpro gereden tijdens onderhoud en die was een tikkie strakker.
Of gaan verzitten als je hard de bocht door gaat is ook een optie.
Stepjes aan de grond komt vaak ook door een slechte houding als je hard de bocht door gaat. Zit een hele wetenschappelijke verklaring achter. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Panini op 26-04-2018 11:59 ]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:13
Panini schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:56:
Of gaan verzitten als je hard de bocht door gaat is ook een optie.
Stepjes aan de grond komt vaak ook door een slechte houding als je hard de bocht door gaat. Zit een hele wetenschappelijke verklaring achter. ;)
Ik weet dat ik het kan voorkomen door te verzitten en zelf over te hangen i.p.v. de motor "plat" te gooien. Het probleem is ook niet het voorkomen. Probleem is dat de FJR vrij zwaar is en niet super geveerd. Bij "aflevering" zou je bij 90 kilo belasting en de hardste stand vering achter, bij 45 graden de grond raken met de stepjes (die naar binnen buigen) en bij meer dan 50 de uitlaat. Bij ouder worden van de motor (en een wat zwaardere berijder + gear), loopt die hoek terug. Stel dat het 40 graden wordt, dat is zo schokkend niet in een bocht. Circuitrijders zitten rond de 60 graden.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

MotoGP-rijders zijn inderdaad ook circuitrijders :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SmurfLink
  • Niet online
Xepos schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:48:
Dacht iets gelezen te hebben in het theorieboekje dat je in ieder geval lange mouwen en een lange broek moest dragen voor op de motor. Maar het zou kunnen dat dit dan alleen voor het examen is.

@SmurfLink Ik heb mijn AVD examen met mijn motorjeans gedaan dus geen probleem daar.
Daarom was ik gaan googlen, ik dacht exact hetzelfde (Theorie in Feb gehaald). :p Maar dat geldt dus alleen voor examens.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12 07:19
Zijn er mensen (BE) die extra lessen hebben gepakt zoals veiligheid, bochtenwerk etc nadat ze hun rijbewijs hebben of als jaarlijkse opfrissing ? Zoja waar in BE ?

Ik heb nu een 700km met mij cb500s van 1999 maar ik heb het gevoel dat ik veel meer vertrouwen had in de moto van de rijles voor het examen :|

[ Voor 30% gewijzigd door SmokingSig op 26-04-2018 12:35 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

M'n voorband is net een half jaar oud, maar toen ik m'n motor deze week de tuin in reed, was 'ie alweer behoorlijk zacht en indeukbaar.

Ik had geen tijd meer om te controleren wat de oorzaak was, maar beter moet er niet alwéér een nieuwe op. -O- Zo wel, dan neem ik de achterband ook meteen mee. :Y)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:02

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Nope, zat toen op de trapfiets in de andere richting te fietsen. ;)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:47

A13X

Dude

Grubeater schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:47:
[...]

Nope, zat toen op de trapfiets in de andere richting te fietsen. ;)
Dan heb je een dubbelganger :+

Awesome

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Of zijn motor staat niet meer in de schuur :+

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:32

Youk

Volvo For Life

SmokingSig schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:34:
Zijn er mensen (BE) die extra lessen hebben gepakt zoals veiligheid, bochtenwerk etc nadat ze hun rijbewijs hebben of als jaarlijkse opfrissing ? Zoja waar in BE ?

Ik heb nu een 700km met mij cb500s van 1999 maar ik heb het gevoel dat ik veel meer vertrouwen had in de moto van de rijles voor het examen :|
Zelf heb ik (jaren geleden) 2 keer een extra opleiding gevolgd. Dit was bij Centrum Motoropleiding Dirk

Ik heb de advanced en de sliptraining gevolgd. De advanced starte met wat theorie in een café/zaal in Londerzeel. Vervolgens de weg op en afsluiten op een parking in de buurt van brucargo (Zaventem). De sliptraining was te doen in Puurs aan de inkart net naast de A12 bij jesco. Is wel al dik 10 jaar geleden, maar was toen wel in orde.

Volvo Classic Club Belgium

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:09:
[...]

Je hebt gelijk, zelfs handschoenen zijn niet eens verplicht.

Bij het praktijkexamen is een hoop meer verplicht, bizar dat daar uberhaupt verschil in zit!
https://www.rijksoverheid...veilig-rijden-op-de-motor

[...]

Waarom dit niet gewoon instellen voor altijd, niet alleen 't praktijkexamen?

nb: Overigens vind ik hoge schoenen ook vrij vreemd. Dan mag ik dus met mijn Converse HiTops ook examen doen? terwijl hier 0 bescherming in zit?
Vrij eenvoudige reden: er is geen keurmerk voor motorkleding. Dus hoe ga je controleren of jij goede motorkleding draagt? En, als dat keurmerk er is, moet ik dan al mijn oude motorkleding weggooien?

Keurmerk vereist vervolgens weer 'onderhoud': nieuwe producten moeten gecontroleerd en gekeurd worden, nieuwe materialen aan de eisen toegevoegd worden en oude wellicht er uit (niet veilig genoeg meer). Dat kost geld. En het levert te weinig op.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

lolgast schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:49:
Of zijn motor staat niet meer in de schuur :+
Gecontroleerd, de Alp ligt gewoon vast aan de ketting. 8)

• Dryhte
SmokingSig schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:34:

Ik heb een 'basic' opleiding meegedaan van Clubmot. https://www.clubmot.be/opleiding.html

Ze doen ook 'master' niveau maar als je nog niet te veel km's achter de rug hebt raden ze zelf de 'basic' aan.

Goede ervaring mee, alvast...

begonnen op een parkeerterrein met motorbeheersing refresh, vervolgens een stukje baan (met observatie), moeilijkere stukken (kasseien, grind), een beetje bochtentechniek,...

Ik wou dit jaar eigenlijk opnieuw gaan maar het komt er niet van...

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:27
Het is gelukt om de handvatten te monteren.

Voor:
1
Na:
2

Het was een hoop geklooi om de twee kabels (drive by wire?) opnieuw te monteren een het tandwiel. Na een uur kwam ik er pas achter dat je de kabel makkelijk wat losser of strakker kan zetten 8)7

Enige wat mij nu nog stoort is dat de handvatten zo'n 4 millimeter (gok ik) korter zijn waardoor je het stuur ziet. Maar eens kijken of ik daar een ringetje voor kan vinden o.i.d.

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:56:
[...]

Vrij eenvoudige reden: er is geen keurmerk voor motorkleding. Dus hoe ga je controleren of jij goede motorkleding draagt? En, als dat keurmerk er is, moet ik dan al mijn oude motorkleding weggooien?

Keurmerk vereist vervolgens weer 'onderhoud': nieuwe producten moeten gecontroleerd en gekeurd worden, nieuwe materialen aan de eisen toegevoegd worden en oude wellicht er uit (niet veilig genoeg meer). Dat kost geld. En het levert te weinig op.
Als het keurmerk het probleem is, dan maar zonder keurmerk. Het zou al schelen als mensen gewoon fatsoenlijke schoenen, een spijkerbroek en een jas zouden dragen, ipv tshirtje, korte broek of slippers. Dus als je het verplicht stelt zonder de kwaliteit erbij te benoemen gaat het ook al een hoop schelen. Natuurlijk zou uiteindelijk een keurmerk mooier zijn, maar dat moet niet de drempel zijn om dit in te voeren.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-12 22:13
Nou, zojuist een offerte gekregen met de kosten van de onderdelen die stuk/beschadigd zijn tijdens mijn val(len) laatst.1900,49 ex dempers, want die kunnen niet meer nieuw geleverd worden. Tweedehands is een set 850 euro..

Totaal dus €2750.49 :'( ;( :F

• lolgast
Zonder kappen? :o Waar komt dat bedrag vandaan joh

• gebruikershaes
lolgast schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:38:
Zonder kappen? :o Waar komt dat bedrag vandaan joh
Één kap. De seat cover op de buddy seat.
Dit is om hem helemaal weer zgan te krijgen. In principe kan ik koppelingsdeksel en dempers overslaan. Die zijn beschadigd, maar functioneren nog goed.

- voetrem pookje (foto 1) 74.55
- koppelingsdeksel (foto 1) 515.55
- rechter spiegel - rizoma elisse (foto 2) 159.00
- gashandel (foto 2) samen met l hadvat 92.10
- voorremhandel (foto 2) 125.21
- demper cover links (foto 3) uitlaat delen heeft Ducati van dit model niet meer
Zag op speurders.nl een gebruikte set voor 850.00
- demper links (foto 4)
- schakelpook (foto 5) 64.70
- standaard (foto 5) 146.25
- linker spiegel - rizoma elisse (foto 6) 159.00
- linker handvat (foto 6)
- koppelingshandel (geen foto) 125.25
- stuur - krom (geen foto) 71.80
- knipperlicht links voor (geen foto) 27.35
- tail tidy van R&G - krom (foto 7) 125.00
- knipperlicht links achter (foto 7) 27.35
- seat cover - rood (foto 7) 187.38

[ Voor 7% gewijzigd door gebruikershaes op 26-04-2018 13:43 ]

• lolgast
@gebruikershaes Ik zou maar eens kijken of hier niet wat te halen valt dan. Onder andere die koppelingsdeksel moet toch goedkoper kunnen. Maar standaard en koppelingshendel ook lijkt mij
https://www.motorparts-on...-696/2008-2010/all?page=1

• SmurfLink
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:34:
Nou, zojuist een offerte gekregen met de kosten van de onderdelen die stuk/beschadigd zijn tijdens mijn val laatst.1900,49 ex dempers, want die kunnen niet meer nieuw geleverd worden. Tweedehands is een set 850 euro..

Totaal dus €2750.49 :'( ;( :F
Mozeskriebel dat is een hoop geld o_O Ben je voor een deel van de kosten verzekerd of wordt dit een paar maanden water en brood?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Poeh, niet benijdenswaardig :/

• gebruikershaes
@lolgast
Ja goeie. Het liefst heb ik het natuurlijk nieuw, mja moet ik eerst wat geluk hebben bij het casino :D.

@SmurfLink
Euh, ja ik heb de kosten opgevraagd om het deels via de verzekering van de tegenpartij proberen te krijgen. Wie weet lukt het.

• lolgast
@gebruikershaes
Nou gezien die prijzen ging ik toch achter mijn oren krabben. Zo'n koppelingsdeksel heeft die site voor €185 inclusief verzenden. Dat verschil is prijs wordt de motor echt niet minder waard door de paar krasjes die er op dat deksel zitten ;)
Met de standaard hetzelfde, €45 inclusief verzenden, dat scheelt €100! En dat ziet echt niemand hoor :+

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:15:
Het is gelukt om de handvatten te monteren.

Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]

Het was een hoop geklooi om de twee kabels (drive by wire?) opnieuw te monteren een het tandwiel. Na een uur kwam ik er pas achter dat je de kabel makkelijk wat losser of strakker kan zetten 8)7

Enige wat mij nu nog stoort is dat de handvatten zo'n 4 millimeter (gok ik) korter zijn waardoor je het stuur ziet. Maar eens kijken of ik daar een ringetje voor kan vinden o.i.d.
Netjes hoor! Maar houdt dat nu ook echt lekkerder vast? Vind ze er mooi uit zien, maar dat metaal dempt natuurlijk geen trillingen.
SmurfLink schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:34:
[...]

Als het keurmerk het probleem is, dan maar zonder keurmerk. Het zou al schelen als mensen gewoon fatsoenlijke schoenen, een spijkerbroek en een jas zouden dragen, ipv tshirtje, korte broek of slippers. Dus als je het verplicht stelt zonder de kwaliteit erbij te benoemen gaat het ook al een hoop schelen. Natuurlijk zou uiteindelijk een keurmerk mooier zijn, maar dat moet niet de drempel zijn om dit in te voeren.
Tja, spijkerbroek of korte broek maakt voor een val met 100km/u echt niks uit hoor. Zie ook vaak zat van die mannetjes in pantalon op de motorscooter of GS over de snelweg. Is dan wel lange broek, maar nog dunner dan jeans. Maar, wellicht dat een 'verplichting dat de bestuurder aannemelijk kan maken dat hij/zij met veiligheid bij een val rekening houdt' achtige passage wel zou werken ja.

Maar aan de andere kant.. snelwegen doe ik altijd in compleet pak, maar als ik eens iets moet ophalen binnen de stad laat ik de motorbroek nog wel es thuis. Misschien vind ik het wel fijner als er geen regels voor zijn, of alleen op de snelweg? :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:31
Gewoon het volledige bedrag claimen bij de tegenpartij. Je hoeft het geld niet volledig uit te geven, je kan besluiten om sommige dingen niet te laten vervangen of aftermarket spul kopen.

Heb ik ook gedaan. Inclusief groot onderhoud nog geld aan overgehouden. :+

• gebruikershaes
lolgast schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:57:
@gebruikershaes
Nou gezien die prijzen ging ik toch achter mijn oren krabben. Zo'n koppelingsdeksel heeft die site voor €185 inclusief verzenden. Dat verschil is prijs wordt de motor echt niet minder waard door de paar krasjes die er op dat deksel zitten ;)
Met de standaard hetzelfde, €45 inclusief verzenden, dat scheelt €100! En dat ziet echt niemand hoor :+
Ja ik denk idd dat ik het zo oplos. Tenzij ik dus geluk bij het casino heb ;D. Wat onwaarschijnlijk is.
sylvesterrr schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:28:
Gewoon het volledige bedrag claimen bij de tegenpartij. Je hoeft het geld niet volledig uit te geven, je kan besluiten om sommige dingen niet te laten vervangen of aftermarket spul kopen.

Heb ik ook gedaan. Inclusief groot onderhoud nog geld aan overgehouden. :+
Ja kan ook. Als ik al iets krijg, want het was een fietster en minderjarig.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30
Dat kan prima inderdaad. Jaren geleden ben ik eens met een oude ZZR600 omvergetikt in de file. Vergelijkbare schade, wat krassen en uitstekend spul. Dat kwam ook op een goede €2000, wat meer was dan de dagwaarde van de motor. Dat dus lekker laten uitbetalen, voor een paarhonderd euro het 'wrak' zelf teruggekocht van de verzekeraar, wat klein spul vervangen en de rest in mijn zak gestoken. Aangezien het bedrag waar hij op getaxeerd was hoger was dan ik voor de hele motor betaald had, heb ik er zelfs winst op gemaakt :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• R0y.
noes schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:24:
[...]

Netjes hoor! Maar houdt dat nu ook echt lekkerder vast? Vind ze er mooi uit zien, maar dat metaal dempt natuurlijk geen trillingen.
Ik merk weinig verschil behalve dat mijn handen er sneller overheen glijden. Upgrade was puur voor de looks.

De rizoma spiegels daarentegen zijn wel iestiepietsie onhandig. Alles is heel erg ingezoomd. Als ik voor een auto rijd kan ik nog net niet de neus haren van de bestuurder achter me tellen...

• Dryhte
Vanavond en morgen voormiddag reed/rijd ik door Zeeland :) al wat mooie dijkjes gevonden regio Veere & Vrouwenpolder. Iemand tips? Of zin om mee te rijden morgen? Ik logeer in Domburg.

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 26-04-2018 22:52 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:31
Dryhte schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:32:
Vanavond en morgen voormiddag reed/rijd ik door Zeeland :) al wat mooie dijkjes gevonden regio Veere & Vrouwenpolder. Iemand tips? Of zin om mee te rijden morgen? Ik logeer in Domburg.
Je bent helaas al diep in Zeeland, anders had ik best willen meerijden. :P Ik denk dat ik een oude route van me ga herhalen.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:10:
Ik kom maar weer even posen. Tijd voor nieuwe banden, tijd voor een burnout. Met dank aan @caesar1000 voor de mooie foto :)

[afbeelding]
Mochten anderen uit dit topic ook mooie foto's van hun motor/zichzelf rijdend willen: let me know! (DM)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c2H0ShFccsjpQGuPuuP1Dsa4/full.jpg

Zo kunnen we het dagelijkse aantal foto's in dit topic weer wat opkrikken. :+
__fred__ schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:15:
[...]
Ik weet dat ik het kan voorkomen door te verzitten en zelf over te hangen i.p.v. de motor "plat" te gooien. Het probleem is ook niet het voorkomen. Probleem is dat de FJR vrij zwaar is en niet super geveerd. Bij "aflevering" zou je bij 90 kilo belasting en de hardste stand vering achter, bij 45 graden de grond raken met de stepjes (die naar binnen buigen) en bij meer dan 50 de uitlaat. Bij ouder worden van de motor (en een wat zwaardere berijder + gear), loopt die hoek terug. Stel dat het 40 graden wordt, dat is zo schokkend niet in een bocht. Circuitrijders zitten rond de 60 graden.
De meeste casual circuitrijders dromen van 60 graden lean. ;)

Er zit veel verschil tussen 50 en 60 graden lean angle zoals je kunt zien in onderstaande afbeelding. Bij zulke hellingshoeken zijn slicks ook wel handig om te hebben (samen met een goed afgestelde motor/vering). :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/i1qxHsAZsQI/hqdefault.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:53
caesar1000 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:47:
De meeste casual circuitrijders dromen van 60 graden lean. ;)

Er zit veel verschil tussen 50 en 60 graden lean angle zoals je kunt zien in onderstaande afbeelding. Bij zulke hellingshoeken zijn slicks ook wel handig om te hebben (samen met een goed afgestelde motor/vering). :+

[afbeelding]
Als ik naar dat plaatje kijk heb ik alpje echt wel al bijhoorlijk schuin gehad. Schuiner dan "Street bike".

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 05:57:
[...]

Als ik naar dat plaatje kijk heb ik alpje echt wel al bijhoorlijk schuin gehad. Schuiner dan "Street bike".
Omvallen telt niet hé :>

Ben overigens dan wel benieuwd hoe je dat hebt bepaalt, gewoon op basis van gevoel?

Awesome

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Raym09 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:08:
[...]

Ben overigens dan wel benieuwd hoe je dat hebt bepaalt, gewoon op basis van gevoel?
Ik voel een "DIY hellingshoekmeter voor de motorfiets how-to" aankomen :P
Iets met een simpele ATTiny chip, een I2C accelerometer chipje, een klein karakter LCDtje (HD47780?) en een reset knopje zodat je 'm na elke bocht even kan bekijken en resetten.
Of automatische triggering voor de volgende ronde zodra je weer over het middenpunt komt, en een beperkt aantal slots voor de uitgelezen waarden, waar je dan even doorheen kan scrollen.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 27-04-2018 08:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

McKaamos schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:13:
[...]

Iets met een simpele ATTiny chip, een I2C accelerometer chipje, een klein karakter LCDtje (HD47780?) en een reset knopje zodat je 'm na elke bocht even kan bekijken en resetten.
Een beetje moderne motorfiets heeft zo'n ding al standaard aan boord (de sensor welke een val detecteert om vervolgens 't blok / de injectie uit te kunnen schakelen), 't enige wat mist is een indicator op 't display.

De éérste Yamaha R1's uit 2004 (RN12) hadden dat ding af fabriek verkeerd afgesteld staan waardoor de motor ooit af sloeg in een lekkere bocht.... Is toen nog een terugroepactie voor geweest ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:20:
[...]

Een beetje moderne motorfiets heeft zo'n ding al standaard aan boord (de sensor welke een val detecteert om vervolgens 't blok uit te schakelen), 't enige wat mist is een indicator op 't display.

De éérste Yamaha R1's uit 2004 (RN12) hadden dat ding af fabriek verkeerd afgesteld staan waardoor de motor ooit af sloeg in een lekkere bocht.... Is toen nog een terugroepactie voor geweest ;)
Allicht, maar dan moet je er mee kunnen interfacen. Voor minder dan 10 euro zelf iets bouwen is waarschijnlijk effectiever en universeler (makkelijk en snel op een andere motor te zetten) dan een systeem wat iets van Canbus oid moet uitlezen.
Durf te wedden dat mijn fiets het niet heeft, iig. Dus voor mij sowieso geen optie.

• A13X

A13X

Dude

McKaamos schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:13:
[...]

Of automatische triggering voor de volgende ronde zodra je weer over het middenpunt komt, en een beperkt aantal slots voor de uitgelezen waarden, waar je dan even doorheen kan scrollen.
Zijn apps voor, maar hoe betrouwbaar die zijn 🤔

Laatst de MyRide App van Yamaha geprobeerd, maar vrij vlot over het klaverblad en over de rotondes met stevig inkantelen en ik zat pas op 8-9graden 🤣

Maar 1 rit getest, maar dat klonk wel erg magertjes.

Awesome

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Raym09 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:25:
[...]

Zijn apps voor, maar hoe betrouwbaar die zijn 🤔

Laatst de MyRide App van Yamaha geprobeerd, maar vrij vlot over het klaverblad en over de rotondes met stevig inkantelen en ik zat pas op 8-9graden 🤣

Maar 1 rit getest, maar dat klonk wel erg magertjes.
Njah das natuurlijk ook afhankelijk van hoe accuraat de sensor in je telefoon is, en nog belangrijker: hoe snel.
Alssie maar eens per zoveel seconden pollt, moet je maar net geluk hebben dattie de waarde leest op het moment dat jij maximaal schuin hangt.
Plus operating system overhead, en dat kan de snelheid er van ook beperken.

Ik zou denken dat 8 a 9 graden is wanneer je een beetje gaat lopen slalommen in je rijbaan.
caesar1000 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:47:
[...]

Mochten anderen uit dit topic ook mooie foto's van hun motor/zichzelf rijdend willen: let me know! (DM)

[afbeelding]

Zo kunnen we het dagelijkse aantal foto's in dit topic weer wat opkrikken. :+
Tegen een vergoeding, neem ik aan? :)

Binnenkort m'n eigen DSLR eens nalopen. Ligt al jaren stil.
Had al het idee om met wat vrienden m'n DSLR op een statief in de berm te parkeren en dan om beurten langs te komen scheuren terwijl iemand op de shutter drukt.

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 27-04-2018 08:50 ]

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:31
Ik mag me bijna hier melden, afgelopen woensdag avb gehaald, 8 mei theorie.
Avd zal end mei of eerste week juni zijn, afhankelijk van beschikbaarheid.

Heeft iemand nog tips voor avd ? (Afgezien van kijken,kijken en kijken ?)

Bijna 2027

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Tha_Flash schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:53:
Ik mag me bijna hier melden, afgelopen woensdag avb gehaald, 8 mei theorie.
Avd zal end mei of eerste week juni zijn, afhankelijk van beschikbaarheid.

Heeft iemand nog tips voor avd ? (Afgezien van kijken,kijken en kijken ?)
Vlotjes rijden. Als je kan inhalen met een dotje gas bij, gewoon doen. Op de motor ben je klein, laag en snel, dus je wil maximaal zicht naar voren hebben.
Bewaken dat je je overzicht behoudt. Niet de dicht achter grote voertuigen rijden (in essentie alles groter dan een MPV of bestelwagen defineert groot, want daar kijk je niet overheen), tegen de midden-as van de weg rijden om er langsheen te kunnen zien, er voorbij gaan indien mogelijk.
Snelweg op gewoon vol open trekken zodat je zo ver mogelijk voor voertuigen kan invoegen. Is de examinator je kwijt, dan kan hij je ook niet afkeuren, dus automatisch geslaagd (ja zo werkt het echt). En je krijgt vanzelf een seintje door de intercom dat je even ergens moet stoppen als je te ver weg bent.
En laat jezelf niet 'boxed in' raken op de snelweg door teveel rechts te hangen.

En gefeli met je AVB :)

Edit:
Oh, en zorg dat je bij bijzondere gevallen een redenering hebt zodat je tekst en uitleg kan geven waarom je iets hebt aangepakt zoals je het hebt gedaan.
Zo had ik met mn AVD examen (in de stromende regen) dat ik achter een kolonne van 8 vrachtwagens bleef, op de snelweg.
Moest er bij de volgende afrit af, en tussen vrachtwagens rijden om de afrit te pakken is gevaarlijker dan er achter blijven zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 27-04-2018 09:38 ]

• R0y.
Jammer maar vandaag heb ik andere plannen.

De dijk van Veere naar Vrouwenpolder is erg leuk maar een rondje Veerse meer ook. Dat is vanaf de dijk ( richting Vrouwenpolder ) rotonde rechts en bij de eerste stoplichten weer naar rechts en dan de bordjes volgen zo uit mijn hoofd.

Wat betreft culinaire aanraders is dat de Mexicaan in Domburg ( zit op het hoekje van ‘de straat’ en de Domburger ( beste burger van Zeeland, nr3 van NL) die een stuk verder zit.

Veel plezier!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:08:
[...]

Op dit moment gewoon gevoel, maar ik zal wel eens wat beelden bekijken.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Meten is weten, met circuitrijden zijn m'n foto's ook altijd nog een teleurstelling geweest :D ;( :+

"Maar het leek zo schuin!"

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 27-04-2018 09:51 ]

• lolgast
Ze zijn volgens mij niet goedkoop, maar
http://www.leanometer.com

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ohja van die smartphone apps zijn vaak ook wat optimistisch, op z'n zachts gezegd.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:45:
[...]

Even fyi en voor jouw gevoel, dit is 51 graden:
Afbeeldingslocatie: https://www.bikebd.com/wp-content/uploads/2017/08/motorcycle-lean-angle-motogp.jpg
;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Was @HTT-Thalan toevallig niet gewoon op z'n temperatuurmeter aan het kijken toen 'ie dacht dat 'ie een grotere hellingshoek dan 45 graden had?

>:) :P

Já ... Hij's té flauw maar ó zo makkelijk in te koppen 8)

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

-5 graden. 8)
Oh ja. -O-

Ik maak mij geen illusies, de verlaagde stepjes van de Alp komen alleen met rotondes aan de grond.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38
steveman schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:53:
Ohja van die smartphone apps zijn vaak ook wat optimistisch, op z'n zachts gezegd.
Deze ook?

Diablo Super Biker
https://play.google.com/s...li.diablosuperbiker&hl=en

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:54:
[...]

Even fyi en voor jouw gevoel, dit is 51 graden:
[afbeelding]
;)
Ik heb mijn Hawk schuiner gehad 8)

spoiler:
Toen ik vergeten was dat ik er een schijfrem op had en de motor heel beheerst liet zakken :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ja die gaf bij mij iets van 60 graden aan of zo met m'n S5:+

Op een eerdere telefoon, S2, was ie wat geloofwaardiger geloof ik, 48 graden ooit als max gemeten. Wat op zich best mogelijk is daar m'n slijtbout altijd in de weg zat, tot ie eruit viel en de zijkant van m'n laars aan de beurt was.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:27:
[...]

Ik heb mijn Hawk schuiner gehad 8)

spoiler:
Toen ik vergeten was dat ik er een schijfrem op had en de motor heel beheerst liet zakken :')
Ik ook :') Toen ik hem op een kruispunt neerlegde...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zonder te crashen heb ik een yammie 450 supermoto heeeeuuul schuin gehad. Maar dan zit je zelf best wel rechtop :+

Toen met die highsider kon ie best eens een salto gemaakt hebben... 360o yo!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:06:
[...]

Ik ook :') Toen ik hem op een kruispunt neerlegde...
Hmmm.... Als ik er nú zo eens over na denk dan is m'n huidige brommer de éérste welke niet binnen één jaar de ±90 graden hellingshoek gehaald heeft :o

Meest extreme was m'n 2012 R6 welke op de dag van aanschaf met 12Km op de ODO meter al "plat" in huis lag. Tijdens 't monteren van de crashprotectors je fiets éven iets verder rechtop zetten waarbij de gloedje nieuwe jiffy inklapt en je de brommer dus ook niet meer overeind houd als je aan de rechterkant van 't ding op je hurken zit.....

M'n 2008 R6 lag binnen twee dagen en ±200Km op de ODO meter al economisch Total Loss op straat en mocht daarna de kuipset van m'n andere 2008 R6 (voor circuitgebruik / zonder kenteken) gaan dragen....

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jij hebt ook best wel een goeie score zeg maar :D

Aantal knap lullige, maar ook een paar waarvan je denkt, toch iets rustiger geworden door de jaren? :+

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:15

Ethirty

Who...me?

Volgens mij haalt @wimmel_1 geld moet rollen en een motor moet rollen door elkaar. :o

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:15:
Jij hebt ook best wel een goeie score zeg maar :D

Aantal knap lullige, maar ook een paar waarvan je denkt, toch iets rustiger geworden door de jaren? :+
Iets of wat.... ;) :9

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat je het erg onderschat. Genoeg mensen die denken dat ze heel hard gaan omdat het zo voelt. Ga je dan kijk naar foto's valt het heel erg tegen. Ik denk dat jouw motor onderuit gaat als je in de buurt van de 50 graden komt. Het lijkt mij heel sterk dat je de 50 graden ooit gehaalt hebt. Op Lelystad ben ik zelf denk ik niet veel verder dan 45 graden gekomen en dan gebruik ik de hele achterband en zit ik met de knie aan de grond. Ik denk niet dat jouw motor hoeken van 50 graden kan halen zonder dat je onderuit gaat.

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:10:
[...]

Ik denk dat je het erg onderschat. Genoeg mensen die denken dat ze heel hard gaan omdat het zo voelt. Ga je dan kijk naar foto's valt het heel erg tegen. Ik denk dat jouw motor onderuit gaat als je in de buurt van de 50 graden komt. Het lijkt mij heel sterk dat je de 50 graden ooit gehaalt hebt. Op Lelystad ben ik zelf denk ik niet veel verder dan 45 graden gekomen en dan gebruik ik de hele achterband en zit ik met de knie aan de grond. Ik denk niet dat jouw motor hoeken van 50 graden kan halen zonder dat je onderuit gaat.
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben, maar als ik naar dat plaatje van @caesar1000 kijk ziet 50% er niet zo schuin uit, eigenlijk. Ik druk hem wel eens een bochtje in (geen circuit, gewoon na een afslag op een kruising oid) en ga daarbij 'best plat' (voor een hoge motor). Geen idee hoeveel graden natuurlijk, maar ik zal eens kijken of zoiets te meten valt. Gewoon omdat ik het wil weten :P.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:33
zie het een beetje laat en nog beetje last van griep/verkoudheid (afgelopen dinsdag paar flinke niesbuien in mn helm gehad en woensdag knockout door koorts) anders was ik graag met je mee gegaan, ken hier wel het een en ander. De veersemeer route die @R0y. aangaf is in ieder geval wel leuk. je kan ongeveer iedere afslag nemen voor afwisseling, verloren rijden op een eiland is nogal lastig ;) have fun 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:10:
[...]

Dat had ik ook met mijn circuitdagje vorig jaar. "OMGWTF ik ga echt superschuin!" Op de foto viel dat toch vies tegen. Als ie op de standaard staat, staat de motor schuiner :')

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 27-04-2018 14:33 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:16:
[...]
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben, maar als ik naar dat plaatje van @caesar1000 kijk ziet 50% er niet zo schuin uit, eigenlijk. Ik druk hem wel eens een bochtje in (geen circuit, gewoon na een afslag op een kruising oid) en ga daarbij 'best plat' (voor een hoge motor). Geen idee hoeveel graden natuurlijk, maar ik zal eens kijken of zoiets te meten valt. Gewoon omdat ik het wil weten :P.
Vergis je je niet in de manier waarop het plaatje de hellingshoek aangeeft?

De halve cirkeldiagram geeft de hellingshoek aan en daarnaast staan lijntjes die het aantal graden helling met de tekst verbinden. Als je kijkt naar de tussenlijntjes valt het wel mee ja, maar dat is niet de juiste manier van aflezen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/i1qxHsAZsQI/hqdefault.jpg
McKaamos schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:32:
[...]

Tegen een vergoeding, neem ik aan? :)

Binnenkort m'n eigen DSLR eens nalopen. Ligt al jaren stil.
Had al het idee om met wat vrienden m'n DSLR op een statief in de berm te parkeren en dan om beurten langs te komen scheuren terwijl iemand op de shutter drukt.
Ik stuur je een DM. Er zijn verschillende opties mogelijk wat betreft het fotograferen. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:16:
[...]

Wil je het weten moet iets als een Lean O Meter gebruiken of iemand moet een foto maken recht van voren in een bocht en dan kan je het uitzoeken. Een app op je telefoon zegt helaas niets. Bij Steveman gaf zo'n app dus 60 graden aan wat vrijwel onmogelijk is.

Dit filmpje met meter geeft wel goed aan hoe plat iemand gaat: YouTube: Super Bike Gyroscope Mount And Leanometer Test Go Pro Motorcycle

Daar kan je ook zijn voorganger een kneedown zien maken terwijl de meter rond de 40 graden zit en hij net zo hard rijd. Verder ook wat Vrijdag zegt, voor je gevoel gaat het heel hard maar in de praktijk valt het vies tegen. Zet het beeld bij het filmpje eens stil op 3:05 :) Nog een paar graden platter dan dat en hij gaat onderuit en dat met een SS.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 27-04-2018 14:46 ]

• HTT-Thalan
caesar1000 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:38:
[...]

Vergis je je niet in de manier waarop het plaatje de hellingshoek aangeeft?

De halve cirkeldiagram geeft de hellingshoek aan en daarnaast staan lijntjes die het aantal graden helling met de tekst verbinden. Als je kijkt naar de tussenlijntjes valt het wel mee ja, maar dat is niet de juiste manier van aflezen.
Verrek, dat zou het wel eens kunnen zijn ja :P.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:21:
[...]

Verrek, dat zou het wel eens kunnen zijn ja :P.
Gelukkig ben je niet proefondervindelijk gaan kijken of je die 45 graden wel eens "even" zou kunnen gaan halen met je eigen fiets. Zou érg zonde zijn geweest als je de Trans Alp nét iets te plat op 't asfalt neer zou moeten gaan leggen ;)

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:49:
[...]

Gelukkig ben je niet proefondervindelijk gaan kijken of je die 45 graden wel eens "even" zou kunnen gaan halen met je eigen fiets. Zou érg zonde zijn geweest als je de Trans Alp nét iets te plat op 't asfalt neer zou moeten gaan leggen ;)
Dan haalt ie wel de 90 graden. Da's toch beter dan een MotoGP fiets :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/04/2018-04-08-10.31.31-Custom.jpg
:)

• PilatuS
  • Niet online
Sygic heeft trouwens weer mooie aanbiedingen. EU lifetime voor 13 euro. EU lifetime met verkeer voor 17 euro. Wereld lifetime met verkeer voor 24 euro. Is nog 3 dagen geldig met een korting van 74% tot 77%. We hadden het laatst over navigatie dus misschien heeft iemand er wat aan :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien we interessant idd, eens kijken. :) Gebruik eigenlijk altijd de gratis versie. :P

• PilatuS
  • Niet online
Heb het zelf jaren terug gekocht met iets van 50% korting en vond dat al wel een goede deal. Dit is gewoon dirt cheap voor wat je krijgt :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:24:
Misschien we interessant idd, eens kijken. :) Gebruik eigenlijk altijd de gratis versie. :P
PilatuS schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:27:
Heb het zelf jaren terug gekocht met iets van 50% korting en vond dat al wel een goede deal. Dit is gewoon dirt cheap voor wat je krijgt :)
Qua kostprijs kan en wíl ik de aanschaf van dat soort software voor op een smartphone nog wel begrijpen maar als je éénmaal aan het gemak qua bediening van een dedicated MOTOR navigatie gewend bent dan denk ik niet dat je nog wil gaan klooien met zo'n smartphonescherm wat niet kán reageren op input middels een vinger waar een handschoen omheen zit?

Ik kan dat soort navigatie dan ook nog steeds niet als geschikte vervanger zien voor de goedkoopste motor navigatiesystemen van bijv. Garmin óf TomTom.

Heb hier overigens al sinds een jaar of twee de Zümo 595 van Garmin in gebruik welke m'n 660 / 550 / .... opgevolgd heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 27-04-2018 17:36 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:35:
[...]

Qua kostprijs kan en wíl ik de aanschaf van dat soort software voor op een smartphone nog wel begrijpen maar als je éénmaal aan het gemak qua bediening van een dedicated MOTOR navigatie gewend bent dan denk ik niet dat je nog wil gaan klooien met zo'n smartphonescherm wat niet kán reageren op input middels een vinger waar een handschoen omheen zit?

Ik kan dat soort navigatie dan ook nog steeds niet als geschikte vervanger zien voor de goedkoopste motor navigatiesystemen van bijv. Garmin óf TomTom.

Heb hier overigens al sinds een jaar of twee de Zümo 595 van Garmin in gebruik welke m'n 660 / 550 / .... opgevolgd heeft.
Ik twijfel ook nog steeds, niet of ik wel of niet een TomTom koop, want gezien hardwaretechnisch en softwarematig die dingen toch best wel steken laten vallen is het een no go om voor een Garmin te gaan. Alleen de kostprijs... Ik heb dan liever weer een verse achterband en zoals laatst de handvatverwarming. :P

Voor nu red ik mij wel met de 'oplossing' die ik nu heb, maar ik zou in de toekomst wel eens graag wat beters willen ja. :)

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
@wimmel_1 Je kan ook een handschoen kopen die geschikt zijn voor telefoons?
De Rev'It Summit 2 die ik heb werkt prima. Mijn telefoon zit meestal nog eens in een vakje in mijn tanktas en zelfs dan reageert de telefoon nog op input.

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:35:
[...]

[...]

Gebruik je de navigatie vaak dan heb je helemaal gelijk. Gebruik je het af en toe vind ik een goede losse navigatie te duur en dan zit je daar meestal ook nog met de kaarten. Over 10 jaar kan ik dit programma nog gebruiken op de telefoon die ik dan heb. Het 10 jaar redden met een losse unit zonder te betalen voor updates zie ik niet zo snel gebeuren. Het is persoonlijk wat de beste optie is vind ik.

Wat betreft bedienen stop ik sowieso liever even en dan is de handschoen uit doen ook geen probleem.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:40:
[...]

Gebruik je de navigatie vaak dan heb je helemaal gelijk. Gebruik je het af en toe vind ik een goede losse navigatie te duur en dan zit je daar meestal ook nog met de kaarten. Over 10 jaar kan ik dit programma nog gebruiken op de telefoon die ik dan heb. Het 10 jaar redden met een losse unit zonder te betalen voor updates zie ik niet zo snel gebeuren. Het is persoonlijk wat de beste optie is vind ik.

Wat betreft bedienen stop ik sowieso liever even en dan is de handschoen uit doen ook geen probleem.
Als ik 't vanuit m'n werk/vakgebied bekijk dan vind ik die "online" systemen eigenlijk maar een beetje "eng" ;) Laat mij dan maar lekker de kaarten van m'n Zümo thuis updaten, als 't moet tot 4 keer per jaar aan toe :P

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als Sygic met routes uit Tyre (gpx, itn... etc) om kan gaan, zonder bij iedere haarspeltbocht "make a u-turn" te zeggen wil ik hem best overwegen :)

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:49:
[...]

Ik zou eerst zijn begonnen met het opmeten van de geometrie van mijn banden en het nalopen van oude beelden ;).
Pagina: 1 ... 59 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht