"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Fun has been hadmr_zippey schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:19:
[...]
zie het een beetje laat en nog beetje last van griep/verkoudheid (afgelopen dinsdag paar flinke niesbuien in mn helm gehad en woensdag knockout door koorts) anders was ik graag met je mee gegaan, ken hier wel het een en ander. De veersemeer route die @R0y. aangaf is in ieder geval wel leuk. je kan ongeveer iedere afslag nemen voor afwisseling, verloren rijden op een eiland is nogal lastighave fun
Ik had wel verwacht de veerboot in Vlissingen naar Breskens te kunnen nemen terug naar huis maar dat is tegenwoordig blijkbaar enkel voor trapfiets en scooter, niet voor auto/moto. Vroegah wel
[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 27-04-2018 18:09 ]
Voor die 3-4 weken - verspreid over een heel jaar - ga ik geen dedicated apparaat kopen voor navigatie. Dat vind ik het niet waard. Overigens heeft zo'n apparaat ook nadelen:wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:35:
[...]
[...]
Qua kostprijs kan en wíl ik de aanschaf van dat soort software voor op een smartphone nog wel begrijpen maar als je éénmaal aan het gemak qua bediening van een dedicated MOTOR navigatie gewend bent dan denk ik niet dat je nog wil gaan klooien met zo'n smartphonescherm wat niet kán reageren op input middels een vinger waar een handschoen omheen zit?
Ik kan dat soort navigatie dan ook nog steeds niet als geschikte vervanger zien voor de goedkoopste motor navigatiesystemen van bijv. Garmin óf TomTom.
Heb hier overigens al sinds een jaar of twee de Zümo 595 van Garmin in gebruik welke m'n 660 / 550 / .... opgevolgd heeft.
- smartphone gaat gewoon mee in je zak, zoals altijd; je dedicated apparaat is weer extra spul dat je moet meesleuren als je even ergens binnenloopt.
- ik moet een extra laadpunt regelen, want m'n smartphone heeft hoe dan ook prik nodig in verband met Spotify en Flitsmeister op de achtergrond.
Doe mij maar gewoon Tomtom op m'n smartphone voor € 20 per jaar in plaats van € 400-600 per 5 jaar (en volgens mij ben ik nog optimistisch).
Smiles per gallonsteveman schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:03:
De enige hoeken die er echt toe doen zijn je mondhoeken!of
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hoe bedoel je online systeem ? De kaarten download je gewoon thuis over wifi en de updates voor die kaarten zijn de rest van je leven gratis. Bij een los systeem zijn de updates vaak 2 jaar tot 5 jaar en dan mag je weer opnieuw betalen.wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:47:
[...]
Als ik 't vanuit m'n werk/vakgebied bekijk dan vind ik die "online" systemen eigenlijk maar een beetje "eng"Laat mij dan maar lekker de kaarten van m'n Zümo thuis updaten, als 't moet tot 4 keer per jaar aan toe
En de Sygic/Tom-Tom én andere applicatie's vragen daarna niet meer om toegang tot de 'locatie" van je smartphone terwijl er op de achtergrond ook nog door je smartphone naar updates van de app ansich gezocht wordt? IMHO een beetje naïef om te denken dat "Life-Time" updates voor dat soort installaties wél voor jouw eigen levensduur zouden gaan gelden in plaats van voor de levensduur van de applicatie én/of de gebruikte smartphonePilatuS schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:29:
[...]
Hoe bedoel je online systeem ? De kaarten download je gewoon thuis over wifi en de updates voor die kaarten zijn de rest van je leven gratis. Bij een los systeem zijn de updates vaak 2 jaar tot 5 jaar en dan mag je weer opnieuw betalen.
Software as a Service (SAAS) is juist op dat soort installaties van toepassing doordat ook 't OS van de smartphone er een grote rol in speelt....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Klopt vroeger mocht je met de boot inclusief broodje kroket! Nu is het enkel de tunnelDryhte schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:06:
[...]
Fun has been had't is een rondje Walcheren + Schouwen Duivenland (?) geworden.
Ik had wel verwacht de veerboot in Vlissingen naar Breskens te kunnen nemen terug naar huis maar dat is tegenwoordig blijkbaar enkel voor trapfiets en scooter, niet voor auto/moto. Vroegah weldenk ik toch
[afbeelding]
Geen idee wat zulke software op de achtergrond nog meer doet. Alleen voor mij is een losse navigatie qua kosten tegenover gebruik geen optie. Ik zijn jaren dat ik de navigatie misschien 3x gebruik. Ga je dat tegenover de kosten van een los systeem zetten worden die ritjes wel erg duur.wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:38:
[...]
En de Sygic/Tom-Tom én andere applicatie's vragen daarna niet meer om toegang tot de 'locatie" van je smartphone terwijl er op de achtergrond ook nog door je smartphone naar updates van de app ansich gezocht wordt? IMHO een beetje naïef om te denken dat "Life-Time" updates voor dat soort installaties wél voor jouw eigen levensduur zouden gaan gelden in plaats van voor de levensduur van de applicatie én/of de gebruikte smartphone
Software as a Service (SAAS) is juist op dat soort installaties van toepassing doordat ook 't OS van de smartphone er een grote rol in speelt....
Grotendeels met je eens maar in mijn nieuwste Revit handschoenen zit geleidend spul in de wijsvinger en duim verwerktwimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:35:
[...]
[...]
Qua kostprijs kan en wíl ik de aanschaf van dat soort software voor op een smartphone nog wel begrijpen maar als je éénmaal aan het gemak qua bediening van een dedicated MOTOR navigatie gewend bent dan denk ik niet dat je nog wil gaan klooien met zo'n smartphonescherm wat niet kán reageren op input middels een vinger waar een handschoen omheen zit?
Ik kan dat soort navigatie dan ook nog steeds niet als geschikte vervanger zien voor de goedkoopste motor navigatiesystemen van bijv. Garmin óf TomTom.
Heb hier overigens al sinds een jaar of twee de Zümo 595 van Garmin in gebruik welke m'n 660 / 550 / .... opgevolgd heeft.
Voor sommigen wel, ik gebruik zeer regelmatig de navigatie, en al helemaal als het 'erop' zit. Het enige wat mij dus tegen houd is de kostprijs...PilatuS schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:41:
[...]
Geen idee wat zulke software op de achtergrond nog meer doet. Alleen voor mij is een losse navigatie qua kosten tegenover gebruik geen optie. Ik zijn jaren dat ik de navigatie misschien 3x gebruik. Ga je dat tegenover de kosten van een los systeem zetten worden die ritjes wel erg duur.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Andere voorstellen om eens naar te kijken? Budget wordt zo'n €2000-€2500.
Voordat ik er verder op in ga én misschien wat alternatieven ga noemen welke óók voor jouw budget wel te koop staan, waarom een BMW én waarom een fiets met carburateurs (als in: oude techniek)?sypie schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:19:
Hevig aan het nadenken wat mijn eerste motor gaat worden. Omdat ik niet zozeer snel hoef te zijn maar wel lekker wil kunnen rijden zat ik te denken aan een BMW R100RT. Prima doorrijden, lekker rechtop zitten, met de kop uit de wind en enigszins wat comfort.
En alhoewel ik redelijk bochtengezind ben en dus de hele band oprij en niet enkel het middenstuk, kantelen de nieuwe banden weer zo snel in.. Zalig.. De fiets voelt weer nimble aan
S21 à 300€ geplaatst en balanced...
Never ever financial advice...
Omdat ik exact nul verstand heb van verbrandingsmotoren, wat betreft auto's net zo. PK's, afkortingen zoals TDI, TSI, aantal kleppen en cilinders doen mij niks. Wanneer ik iets zie of rijd kan ik beoordelen of ik het interessant vind. Qua auto is voor mij een 1.4 benzinedingetje prima, hoeft niet bloedjesnel te kunnen als ik maar droog en zonder problemen van A naar B kan komen. Met de motor is het punt van droog blijven iets minder belangrijk.wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:31:
[...]
Voordat ik er verder op in ga én misschien wat alternatieven ga noemen welke óók voor jouw budget wel te koop staan, waarom een BMW én waarom een fiets met carburateurs (als in: oude techniek)?
Dat de techniek van een motor oud is doet in mijn ogen niet af aan het rijcomfort of betrouwbaarheid.
In dat dik gedrukte deel heb je natuurlijk 100% gelijk maar: Houd er in dat geval ook rekening mee dat er steeds minder bedrijven het onderhoud voor je kúnnen én/óf willen gaan uitvoeren (zonder daarbij de echte hobby rijders voor de kop te willen stoten). Onderdelen zijn bijvoorbeeld vaak al niet meer "instant" nieuw te bestellen....sypie schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:21:
[...]
Omdat ik exact nul verstand heb van verbrandingsmotoren, wat betreft auto's net zo. PK's, afkortingen zoals TDI, TSI, aantal kleppen en cilinders doen mij niks. Wanneer ik iets zie of rijd kan ik beoordelen of ik het interessant vind. Qua auto is voor mij een 1.4 benzinedingetje prima, hoeft niet bloedjesnel te kunnen als ik maar droog en zonder problemen van A naar B kan komen. Met de motor is het punt van droog blijven iets minder belangrijk.
Dat de techniek van een motor oud is doet in mijn ogen niet af aan het rijcomfort of betrouwbaarheid.
Het voordeel van zo'n oude fiets is de simpele techniek zodat je er véél gewoon zélf aan kunt doen, het nadeel is.... Eveneens die simpele techniek welke tegenwoordig niet meer gemakkelijk uit te lezen is door de gemiddelde "dealer" en je dus op jezelf aangewezen bent.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 27-04-2018 20:31 ]
Ik weet niet hoe lang je bent..? Ik heb een keer een 100rt te leen gekregen van m'n garage, en zat toch met m'n knieen tegen de voorkant aan en voelde me echt opgevouwen, en ik ben maar de gemiddelde 1.83sypie schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:19:
Hevig aan het nadenken wat mijn eerste motor gaat worden. Omdat ik niet zozeer snel hoef te zijn maar wel lekker wil kunnen rijden zat ik te denken aan een BMW R100RT. Prima doorrijden, lekker rechtop zitten, met de kop uit de wind en enigszins wat comfort.
Als je je budget met 500 kunt verhogen dan kan je al de eerste 1100gsjes kopen van medio-eind jaren 90, toch net wat jonger. Al zijn er natuurlijk legio andere merken op de markt.
Motorserivce Amersfoort (in Edewimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:30:
[...]
In dat dik gedrukte deel heb je natuurlijk 100% gelijk maar: Houd er in dat geval ook rekening mee dat er steeds minder bedrijven het onderhoud voor je kunnen én/óf willen gaan uitvoeren (zonder daarbij de echte hobby rijders voor de kop te willen stoten).
Het voordeel van zo'n oude fiets is de simpele techniek zodat je er véél gewoon zélf aan kunt doen, het nadeel is.... Eveneens die simpele techniek welke tegenwoordig niet meer gemakkelijk uit te lezen is door de gemiddelde "dealer" en je dus op jezelf aangewezen bent.
Ik ben net zoiets. Langer zal het in ieder geval niet meer worden.daredha schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:31:
[...]
Ik weet niet hoe lang je bent..? Ik heb een keer een 100rt te leen gekregen van m'n garage, en zat toch met m'n knieen tegen de voorkant aan en voelde me echt opgevouwen, en ik ben maar de gemiddelde 1.83
Vind ik toch minder mooi qua model dan de R100RT.daredha schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:31:
Als je je budget met 500 kunt verhogen dan kan je al de eerste 1100gsjes kopen van medio-eind jaren 90, toch net wat jonger. Al zijn er natuurlijk legio andere merken op de markt.
Er zullen zo links en rechts wel van deze zaken zijn die nog ouderwetsche motorfietsen onderhouden. Dat is voor mij niet echt een punt wat een dergelijke aankoop tegen zou houden.daredha schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:31:
Motorserivce Amersfoort (in Ede) is BMW-only en doet alle modellen, hoe oud dan ook. Dus wat dat betreft, met een BMW kan je altijd wel ergens terecht.
Wel zit nu _alles_ onder het stuifmeel. De voorrijder liet hele stofwolken stuifmeel opwaaien, vooral in de bossen. Was wel mooi om te zien, maar van mij hoeft dat niet zo. Hooikoorts en zo.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Soesterberg

Muiderpoort

Zeeburg (A'dam)

Egmond aan zee

Hoogwoud

Fort Kijkduin in Den Helder

Lelystad

Helemaal uitgepoept.

En toen weer terug naar Nijmegen na een kleine 500 km.
Morgen weer een rondje touren, maar deze keer niet alleen.
Zondag naar Apeldoorn om op 2 KTM's te gaan zitten, wie zie ik daar nog meer?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Met mooi weer ga ik ook, maar het ziet er niet goed uit.Grubeater schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:08:
Zondag naar Apeldoorn om op 2 KTM's te gaan zitten, wie zie ik daar nog meer?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Inschrijving Honda & Promotor Dakar in de Polder.
Beste Thalan,
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van je inschrijving. Uit het aantal inzendingen selcteren wre 12 motorrijders. Als jij erbij zit, nemen we - telefonisch of per mail - contact met je op.
Jan Kruithof | Promotor
[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-04-2018 07:38 ]
Precies wat hij zegt.PilatuS schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:47:
[...]
Met mooi weer ga ik ook, maar het ziet er niet goed uit.
Als het een beetje fatsoenlijk weer is ga ik wel even kijken.
Vandaag eerst naar de pitstopdag van Ten Kate
[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 28-04-2018 08:00 ]
Ziet er strak uit! Is dat een wrap? En zo ja, hoeveel kost je dat ongeveer?
Ja wrap/bestickering. Ontwerp en bestickeren moet je rond de €550,- voor rekenen.daredha schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:48:
[...]
Ziet er strak uit! Is dat een wrap? En zo ja, hoeveel kost je dat ongeveer?
Ik denk eerder vriendin, lijkt mij net iets te groot voor een zoontje. En volgens mij wel een pak aan.lolgast schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:13:
Zie ik bij 51 seconde nou bij iemand het zoontje (in een t-shirt) ook vallen...
Dat zijn wat originele manieren om af te stappen
Sfeerfoto's:

Beetje hoogmoed:

En mijn Gixxer en het FZ'tje van Raym09 deden een wedstrijd wie het beste en snelste vies kon worden... Raym09 heeft geen spatbord en een korter kontje maar wel een hugger, mijn Gixxer heeft helemaal niks.

Dijkjes, maas en waal, wat een feest.

Fietsen en brommers in de fietsstalling:

Heerlijke dag zo, nu even een kop koffie, zo even douchen, en zo lekker onderuit.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 28-04-2018 20:07 ]
Tijdens het ontbijt (om half 1 vanmiddag..
Na wat verzinnen toch maar andere plannen gesmeed. Ineens 5 minuten later kwam ze met de kinopelis in Antwerpen. Kunnen we daar niet met de Vespa naar toe vroeg ze.
Vanuit Eindhoven "met zonder" snelwegen ruim 2 uur sturen.
Dus nu in Antwerpen aan het wachten tot de film begint

Selfie voor de deur met de Vespa volgt straks nog wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 29-04-2018 15:37 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wel goed op slot zetten daar in AntwerpenBommes schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:41:
Zojuist de langere vuurdoop voor mijn nieuwe vriendin op de motor..
Tijdens het ontbijt (om half 1 vanmiddag..) kwam ze met de vraag of we niet waar komen gaan rijden vanaf.
Na wat verzin toch maar andere plannen gesmeed. Ineens 5 minuten later kwam ze met de kinopelis in Antwerpen. Kunnen we daar niet meer Vespa naar toe vroeg ze.ja hoor alles kan.
Vanuit Eindhoven met zonder snelwegen ruim 2 uur sturen.
Dus nu aan het wachten tot de film begint![]()
Selfie voor de deur met de Vespa volgt straks nog wel.
En altijd klaar voor het terras met een t shirtInZane schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:21:
[...]
Dat zijn wat originele manieren om af te stappen
@Raym09's hugger had een dun laagje gele modder erop.Joopieboy schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:06:
Vandaag een heerlijke dag gehad met @Raym09 en @GrubeaterWe hadden eerst om 10 uur afgesproken, maar dat werd al snel een uurtje later.
Land van Maas en Waal aangedaan, richting en door Nijmegen naar Kleve toe, daar door richting de Maasduinen. Goeie 180km gehad met de route en mazzel met het weer op een buitje aan het begin van de route, verder zelfs nog af en toe zon.
Sfeerfoto's:
[afbeelding]
Beetje hoogmoed:
[afbeelding]
En mijn Gixxer en het FZ'tje van Raym09 deden een wedstrijd wie het beste en snelste vies kon worden... Raym09 heeft geen spatbord en een korter kontje maar wel een hugger, mijn Gixxer heeft helemaal niks.Ik zal maar geen foto laten zien na de rit... Geloof dat Raym09 er nog wel een heeft.
[afbeelding]
Dijkjes, maas en waal, wat een feest.
[afbeelding]
Fietsen en brommers in de fietsstalling:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heerlijke dag zo, nu even een kop koffie, zo even douchen, en zo lekker onderuit.
Leuk hoor, achter 2x 150+ pk aan rijden met 50 pk.
Joopieboy en Raym09 hadden mij zo kwijt kunnen rijden. Ik ben zelf meer van de lange adem, maar leuk om een keer op een andere manier te rijden.
Volgende keer rij ik wel in Nijmegen voorop, dan waren we sneller uit de drukte geweest en eerder op de dijkjes.
Ook goed je je eigen tempo aanhoud, heeft weinig zin als je over je eigen kunnen heen gaat, daar hebben we met zijn allen niks aan.
Was een prima dagje zo.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Selfie zijn we vergeten, sorry, wel eentje van zo net. Het spel weer veilig in de voortuin opslot
[ Voor 41% gewijzigd door Bommes op 29-04-2018 01:39 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Had de bestickering in dit topic nog niet gezien, maar je pak gaf het weg. Sommige dingen veranderen nooit
¯\_(ツ)_/¯
Ouch, daar zullen een hoop pijnlijke schaafwonden bij zitten
Was je er gisteren? Kom dan ff op de koffie in box 3BoltYes schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:17:
@Tylen Gespot trouwens
[afbeelding]
Had de bestickering in dit topic nog niet gezien, maar je pak gaf het weg. Sommige dingen veranderen nooit
Pak wordt zsm vervangen. Hij zit ook beetje te strak hahaha.
Maarreh zie je ook voor je op deze manier? Of kijk je naar je tank
Verwijderd
Prijs inclusief montage veel erg mee 237 euro (177 euro set + 60 euro arbeidsloon).
Verwijderd
Komt me heel bekend voorGrubeater schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:47:
[...]
Leuk hoor, achter 2x 150+ pk aan rijden met 50 pk.
Ja ik zie nog alles. 😅gebruikershaes schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:37:
@Verwijderd vette foto!
Maarreh zie je ook voor je op deze manier? Of kijk je naar je tank
Yes, was toch in de buurt. Was er met de fam, dus kon niet al te lang blijven plakken. Toevallig net jouw race kunnen zienTylen schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:29:
[...]
Was je er gisteren? Kom dan ff op de koffie in box 3
Pak wordt zsm vervangen. Hij zit ook beetje te strak hahaha.
[afbeelding]
Zal het voor de volgende keer onthouden en kom ik zeker even op de koffie
¯\_(ツ)_/¯
Gezellig. Net als vroegahhh.BoltYes schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:15:
[...]
Yes, was toch in de buurt. Was er met de fam, dus kon niet al te lang blijven plakken. Toevallig net jouw race kunnen zien![]()
Zal het voor de volgende keer onthouden en kom ik zeker even op de koffie
¯\_(ツ)_/¯

Na aanmelding kreeg je een bandje met de tijden en de motor die je ging rijden.

Als eerste was de 790 Duke aan de beurt, totaal niet mijn fiets. De eerste bochten gingen voor geen meter, je moet veel meer werken om de bocht in te gaan. Op de Alp ben ik dat niet gewend.

Op de foto links.
Tussendoor hadden we genoeg tijd om de 1090 Adventure R goed te bekijken.

Op de foto links, vriend rechts.
De demofietsen stonden bijna allemaal op Oostenrijks kenteken, een enkeling op dealerplaten.
1090 Adventure R met standaard demper.

1090 Adventure R met Akrapovic demper.

Er waren wat kleine verschillen tussen de 1090 Adventure R die ik reed en die mijn vriend reed. Ik zat achter een hoge ruit en had een standaard demper. De andere 1090 Adventure R had naast de Akra nog een laag ruitje, mistlampen, keienvanger en een bagagerek.
Deze 1090 Adventure R kon mij meer bekoren. Vertrouwde V-twin, makkelijker te sturen, hoog tourscherm waarmee ik totaal uit de wind zat. Met 1,80 m kon ik met de tenen aan de grond, bij de non-R was dat geen probleem.
Een stuk vlotter dan de Alp met 125pk. Als ik gisteren met @Joopieboy & @Raym09 de 1090 Adventure R had gehad was ik beter meegekomen.
Ik moet wel mijn kabels van de Alp smeren, dat ging toch een partij zwaar toen we weg reden.
I have stability. The ability to stab.
Verwijderd

Even wezen poetsen. Spul van Poorboys is echt fantastisch, niet heel goedkoop, maar alles wat ik van ze koop doet precies wat het moet doen. Lijkt een beetje op HG wat dat betreft: kost een paar centen, maar het werkt. Dus alle krasjes uit de tank gepoetst, al het plastic behandeld, alles opnieuw in de was gezet, bandjes opgepoetst: hij is nu mooier dan toen ik hem van de dealer kreeg
Niet het beste weer voor de foto's
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2018 22:09 ]
Noem je mij nu dik?SmurfLink schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:21:
@Grubeater Hihi, je ziet er echt uit als een reus op die 790!
Nieuw werk vinden en dan kunnen we aan de slag.
@Verwijderd Zonde om mee te rijden.
zitten zelfs filmpjes bij
[ Voor 8% gewijzigd door mr_zippey op 29-04-2018 22:25 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Verwijderd
Hij gaat volgende week een paar duizend kilometer maken richting Zuid-Europa
Blijft wel lastig om alle hoekjes en gaatjes te pakken, daarom is zo'n foamlans wel prettig en verder met geduld en een kwast aan de gang
Ik zag al wat plaatjes van Premium langskomen op de sociale media. Als het een beetje weer was geweest was ik nog wel even komen kijken, maar het was helaas niet echt geweldig. Kwam ook nog eens bij dat de vrouw moest werken vandaag en ik dus de kinders had. Die zaten niet echt te wachten op op wéér een motorzaak na de pitstopdag van Ten Kate gisteren. Ten Kate vinden ze sowieso leuker dan Premium, want daar kunnen ze boven met Lego spelenGrubeater schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:56:
Vandaag was ik bij KTM on tour in Apeldoorn bij Premium Motors. We waren met zijn drieën, een goede vriend met zijn AT en zijn neef met een K75RT:
[afbeelding]
Na aanmelding kreeg je een bandje met de tijden en de motor die je ging rijden.
[afbeelding]
Als eerste was de 790 Duke aan de beurt, totaal niet mijn fiets. De eerste bochten gingen voor geen meter, je moet veel meer werken om de bocht in te gaan. Op de Alp ben ik dat niet gewend.
[afbeelding]
Op de foto links.
Tussendoor hadden we genoeg tijd om de 1090 Adventure R goed te bekijken.
[afbeelding]
Op de foto links, vriend rechts.
De demofietsen stonden bijna allemaal op Oostenrijks kenteken, een enkeling op dealerplaten.
1090 Adventure R met standaard demper.
[afbeelding]
1090 Adventure R met Akrapovic demper.
[afbeelding]
Er waren wat kleine verschillen tussen de 1090 Adventure R die ik reed en die mijn vriend reed. Ik zat achter een hoge ruit en had een standaard demper. De andere 1090 Adventure R had naast de Akra nog een laag ruitje, mistlampen, keienvanger en een bagagerek.
Deze 1090 Adventure R kon mij meer bekoren. Vertrouwde V-twin, makkelijker te sturen, hoog tourscherm waarmee ik totaal uit de wind zat. Met 1,80 m kon ik met de tenen aan de grond, bij de non-R was dat geen probleem.
Een stuk vlotter dan de Alp met 125pk. Als ik gisteren met @Joopieboy & @Raym09 de 1090 Adventure R had gehad was ik beter meegekomen.
Ik moet wel mijn kabels van de Alp smeren, dat ging toch een partij zwaar toen we weg reden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zou niet weten wat ik ermee moetmr_zippey schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:24:
@HTT-Thalan Jij zocht nog een goedkope uitdaging? check deze dan http://www.motor-forum.nl...erscooter-met-wielen.html
zitten zelfs filmpjes bij
Grubeater schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:17:
[...]
Noem je mij nu dik?![]()
Nieuw werk vinden en dan kunnen we aan de slag.![]()
@Verwijderd Zonde om mee te rijden.
Net aan de kant gezet en uiteindelijk een Artikel 5 gekregen, ivm door-slalommen aan het einde van een file. (auto's reden baksteensgewijs met redelijke gaten, ik ging nog een stukje heen en weer tot ik ergens de ruimte had). Nu afwachten wat het word, alleen een acceptgiro in de bus voor een boete, of een uitnodiging om voor te komen / pasje in te leveren.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Aiii das helaas altijd een stevigeChakotay schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:51:
* Chakotay moet toch eens rustiger aan gaan doen met de woonwerk-ritjes...
Net aan de kant gezet en uiteindelijk een Artikel 5 gekregen, ivm door-slalommen aan het einde van een file. (auto's reden baksteensgewijs met redelijke gaten, ik ging nog een stukje heen en weer tot ik ergens de ruimte had). Nu afwachten wat het word, alleen een acceptgiro in de bus voor een boete, of een uitnodiging om voor te komen / pasje in te leveren.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Goed dit te lezen, ik doe precies hetzelfde aan het eind van een file. Niet meer doen.Chakotay schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:51:
* Chakotay moet toch eens rustiger aan gaan doen met de woonwerk-ritjes...
Dat slalommen (na een file met 60km/u+) is vanuit autobestuurders-oogpunt overigens wel echt gruwelijk irritant. Volgens mij vergeten een hoop motorrijders dat de mensen in de auto ook niet voor hun lol in de file staan en ook gewoon zo snel mogelijk van A naar B willen.. Ik zie liever dan aan het einde van de file de auto's iets meer afstand houden en het wat laten waaieren dan bovenop elkaar te blijven rijden en bij de eerste de beste remactie voor hun ook weer keihard moeten remmen met een nieuwe file tot gevolg.
Rustig blijven ademen, even gas los en laten gaan jongens
Wat voor tempo, als ik vragen mag?Chakotay schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:56:
Dit was ook wel terecht, ik hield er een aardig tempo bij aan. De agent was ook goed kwaad, als ik mijn rijbewijs daadwerkelijk bij had denk ik dat hij hem terplekke ingenomen had.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik moet zeggen, dat gesprek (nouja, eenrichtingsverkeer vooral) maakte wel indruk
+1Skyrunner schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:25:
[...]
Ook een dikke bak! Ik schiet nu ineens in de lach want ik weet nog goed dat ik destijds de BMW's uitmaakte voor oude lullen bakken. En nu sta ik er zelf in.....
[ Voor 17% gewijzigd door Willem30 op 30-04-2018 10:13 ]
Oeps, dus dat wordt nog een boete er bovenop voor het niet bij je hebben van je rijbewijs? Dat wordt al met al een flinke kluif, hopen dat je je rijbewijs iig mag houden... Je hebt in ieder geval een les geleerd, it's something?Chakotay schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:56:
Dit was ook wel terecht, ik hield er een aardig tempo bij aan. De agent was ook goed kwaad, als ik mijn rijbewijs daadwerkelijk bij had denk ik dat hij hem terplekke ingenomen had.
@SmurfLink hij zei uiteindelijk dat ik alleen de artikel 5 krijg. Halverwege het gesprek (net als @lolgast voornamelijk eenrichtingsverkeer) wel nog de MF-sticker van het kenteken mogen halen met de opmerking 'daar krijg je ook een boete voor!', maar daar heeft hij daarna niets meer over gezegd.
DitPheraX schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:56:
[...]
Goed dit te lezen, ik doe precies hetzelfde aan het eind van een file. Niet meer doen.
@Chakotay echt heel kut voor je, ik weet niet zeker of ik dit zelf ook doe (ik voeg eigenlijk altijd weer in zodra het +50 gaat) maar je hebt ons weer van een wijze les voorzien, voor wat het je waard is
Zo dan, die was zeker pissedChakotay schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:20:
@noes tussen de 80 en 100 geloof ik
@SmurfLink hij zei uiteindelijk dat ik alleen de artikel 5 krijg. Halverwege het gesprek (net als @lolgast voornamelijk eenrichtingsverkeer) wel nog de MF-sticker van het kenteken mogen halen met de opmerking 'daar krijg je ook een boete voor!', maar daar heeft hij daarna niets meer over gezegd.
Alleen wat dit ding er nou er nou weer moest? 2 wielen teveel!Willem30 schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:12:
Afgelopen zaterdag bij de Pitstopdag van Ten Kate motoren geweest. Erg leuk met al die motoren, dynojet,stuntshow,etc.![]()
[...]
+1

@Chakotay Balen! Moet toegeven dat ik me er ook weleens schuldig aan heb gemaakt
Iets met dezelfde sponsor of zo....InZane schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:36:
[...]
Alleen wat dit ding er nou er nou weer moest? 2 wielen teveel!
[afbeelding]
Ben ook nog op de foto geweest zittend op de Superbike. Wat een gaaf ding.
Verwijderd
Voordeel is vaak dat het liefhebbersfietsen zijn en meestal van oude lullen zijn geweest: d'r is doorgaans wat minder mee gerost. Ben zelf wat huiverig om van die hoogtoerige viercilinders tweedehands aan te schaffen, tenzij het echt een betrouwbaar ding is. Genoeg gevallen die hem koud naar 10k+ rpm trekken.Willem30 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:09:
[...]
In mijn zoektocht naar een toermotor is de FJR ook al voorbij gekomen.Binnenkort eens een proefrit maken. Vooral ben ik benieuwd of het me bevalt qua rijden en gewicht komende van een 600cc sport motor.
Overigens kwam ik ook BMW R1100/1150/1200 tegen die me wel leuk lijken.
De karakteristiek van een boxer moet je liggen, maar ik vind het fantastisch. Lijkt een beetje op een grote atmosferische motor in een auto: vanaf 0 koppel en het blijft maar gaan. Klinkt geweldig ook, leuke roffel en wat onbalans voor het karakter
Ah, dat vroeg ik me al af, volgens mij zijn ze meestal niet zo heel kinderachtig als je het allemaal met een beetje beleid doet. Heb wel vaker acties uitgehaald die formeel niet helemaal legaal zijn terwijl er politiewagens naast stonden.
Respect voor je zelfinzicht trouwens, de meesten staan de tieren dat die agenten maar eikels zijn
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 10:59 ]
Dat rondje heb ik laatst bij het WSBK promo event al gedaan. Dit keer dus maar overgeslagenWillem30 schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:45:
[...]
Iets met dezelfde sponsor of zo....![]()
Ben ook nog op de foto geweest zittend op de Superbike. Wat een gaaf ding.
De kids vonden het ook leuk:

Zou de volgende keer alleen wel leuk zijn als er gewoon 2 Honda's meerijden tijdens de WSBK in Assen
Ben er ook geweest voor de tweede keer. Maar ik hoop dat ze de volgende keer weer eens wat andere onderdelen in het programma gooien. Ieder jaar dezelfde shows gaat wel een beetje vervelen.Willem30 schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:12:
Afgelopen zaterdag bij de Pitstopdag van Ten Kate motoren geweest. Erg leuk met al die motoren, dynojet,stuntshow,etc.![]()
[...]
+1
Ik ben zeer benieuwd.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:51:
[...]
Voordeel is vaak dat het liefhebbersfietsen zijn en meestal van oude lullen zijn geweest: d'r is doorgaans wat minder mee gerost. Ben zelf wat huiverig om van die hoogtoerige viercilinders tweedehands aan te schaffen, tenzij het echt een betrouwbaar ding is. Genoeg gevallen die hem koud naar 10k+ rpm trekken.
De karakteristiek van een boxer moet je liggen, maar ik vind het fantastisch. Lijkt een beetje op een grote atmosferische motor in een auto: vanaf 0 koppel en het blijft maar gaan. Klinkt geweldig ook, leuke roffel en wat onbalans voor het karakter
Binnenkort ergens proberen proefrit te regelen. Niet alle motorzaken of verkopers zijn er fan van merk ik al.
Denk niet dat het veel zal veranderen. Dan groeit het steeds meer naar een evenement met ander soort vergunningen.wilco1985 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:50:
[...]
Ben er ook geweest voor de tweede keer. Maar ik hoop dat ze de volgende keer weer eens wat andere onderdelen in het programma gooien. Ieder jaar dezelfde shows gaat wel een beetje vervelen.
Toch vrij simpel, als er geen proefrit mogelijk is, of moeilijk moeilijk, dan ga ik lekker ergens anders heen met mijn geldWillem30 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:07:
[...]
Ik ben zeer benieuwd.
Binnenkort ergens proberen proefrit te regelen. Niet alle motorzaken of verkopers zijn er fan van merk ik al.
[...]
Denk niet dat het veel zal veranderen. Dan groeit het steeds meer naar een evenement met ander soort vergunningen.
Zo ben ik toen op een zaterdag 4 motorwinkels afgegaan door het hele land die een ZZR1400 hadden staan. Had niks in te ruilen, gewoon direct cash.
[ Voor 12% gewijzigd door ShininNL op 30-04-2018 12:11 ]
Ik denk het wel, anders hebben ze wel er veel moeite gedaan om er een replica van te maken.Tylen schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:33:
Was dat wel de echte superbike? Zo te zien zit er een standaard dashboard in.
Het zag er iig wel ongeveer zo uit:
Die foto met je kids erop zie je duidelijk het grijze randje van het originele dashboard. Daarnaast zijn de knoppen niet aangesloten op de cliponsInZane schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:38:
[...]
Ik denk het wel, anders hebben ze wel er veel moeite gedaan om er een replica van te maken.
Het zag er iig wel ongeveer zo uit:
[afbeelding]
Misschien dat het een demofiets oid is. Ik weet het niet heurTylen schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:43:
[...]
Die foto met je kids erop zie je duidelijk het grijze randje van het originele dashboard. Daarnaast zijn de knoppen niet aangesloten op de cliponsDenk niet dat het een echte was waar ze ook daadwerkelijk mee rijden.
Er stonden er ook een aantal in de werkplaats. Dat was vast niet allemaal nep
Dan begin je toch wel te zweten. Keertje na een flinke sprint (+ 200 km/h) met een TVR aan de kant gezet door twee agenten. Dacht toen ook echt dat ik mijn rijbewijs een tijdje kwijt zou zijn.lolgast schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:10:
Overigens, ik ben ook niet heiliger dan de paus. Ik ben ooit door een (niet agent, ik gok iemand van Diplomatiek Transport oid) Audi Q7 met zwaailichten aan de kant gezet, ondanks dat hij daar eigenlijk geen tijd voor had, maar het toch wel tijd vond voor een hartig woordje
Ik moet zeggen, dat gesprek (nouja, eenrichtingsverkeer vooral) maakte wel indruk
Gelukkig konden ze geen fatsoenlijke meting doen en kwam ik er met de schrik vanaf. De houding van de agenten was ook echt totaal verschillend. De wat oudere agent probeerde mij te onderwijzen op de gevaren en wat er allemaal mis kan gaan.
De jongere agent (jaartje of 19 denk ik) begon driftig rondjes om mijn motor te lopen om te controleren of hij ergens een boete voor kon schrijven.
Dit is trouwens ook een heel sneu stuk:
Oh nee, begint het nu hier ook?Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:56:
[...]
Dan begin je toch wel te zweten. Keertje na een flinke sprint (+ 200 km/h) met een TVR aan de kant gezet door twee agenten. Dacht toen ook echt dat ik mijn rijbewijs een tijdje kwijt zou zijn.
Gelukkig konden ze geen fatsoenlijke meting doen en kwam ik er met de schrik vanaf. De houding van de agenten was ook echt totaal verschillend. De wat oudere agent probeerde mij te onderwijzen op de gevaren en wat er allemaal mis kan gaan.
De jongere agent (jaartje of 19 denk ik) begon driftig rondjes om mijn motor te lopen om te controleren of hij ergens een boete voor kon schrijven.![]()
[afbeelding]
Vraag mij sowieso af hoe vaak het de echte fietsen zijn. Volgens mij zijn het toch heel vaak replica's?Tylen schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:43:
[...]
Die foto met je kids erop zie je duidelijk het grijze randje van het originele dashboard. Daarnaast zijn de knoppen niet aangesloten op de cliponsDenk niet dat het een echte was waar ze ook daadwerkelijk mee rijden.
Dacht ik deel het ook maar even voor de mensen die niet op MF/Facebook zitten. Heeft al aardig wat los gemaakt lees ik. Hoeft hier natuurlijk geen hele pagina's aan gewijd te worden.
Wat een lul de behanger is dat zeg..Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:56:
[...]
[afbeelding]
Maar qua blehrpijp snachts door de stad heeft hij wel gelijk IMHO..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
linkje naar MF topic?Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:12:
[...]
Dacht ik deel het ook maar even voor de mensen die niet op MF/Facebook zitten. Heeft al aardig wat los gemaakt lees ik. Hoeft hier natuurlijk geen hele pagina's aan gewijd te worden.
Autoweek? Had ik hoger ingeschat. Nooit geweten dat ze niveau Telegraaf zijn.Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:56:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 30-04-2018 13:26 ]
Ja en Nee...Osiris schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:25:
Zie 't meer als een column. Gewoon negeren, koekblikkers(dat gedeelte klopte dan weer wel
)
Deze man heeft in zijn functie een soort voorbeeldrol. En om dat dit soort gedrag te stimuleren lijkt me een slechte zaak van AutoWeek..
Zeker omdat de meeste motorrijders petrolheads zijn die ook graag autobladen lezen..
https://twitter.com/vandenhof/status/990912877879054337
Een motorrijder zou waarschijnlijk een boete ontvangen wegens "het onnodig geluid vervoorzaken", ik vraag me af of dat ook geldt voor zo'n automobilist.
Mee eens, sowieso is 90% van de mensen die met wijd open knalpijp hier door mijn woonplaats rijdt, zeker nadat het donker is geworden, Roof Boxer volk op een motorscooter, of nog erger een driewieler, of nóg erger een quad. Die gasten komen ook nooit hoger dan de tweede versnelling, misschien weten ze niet waar de andere versnellingen zitten. En dan steeds gas geven, uitrollen, gas geven, uitrollen. Ik kan me voorstellen dat de tolerantie voor de knalpijp bij veel mensen helemaal weg is.ToolkiT schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:20:
[...]
Wat een lul de behanger is dat zeg..
Maar qua blehrpijp snachts door de stad heeft hij wel gelijk IMHO..
Maar het blijft een idioot stuk, vooral de soort van oproep om gevaarlijke situaties te veroorzaken door te doen alsof je keihard weg gaat scheuren verdient geen prijs.
Die MF stickers weten de meeste agenten ook niet wat ze er mee aan moeten. Ben ook een keer staande gehouden voor de hoek van de kentekenplaat die in orde bleek te zijn. Begon die agent ook over die sticker. Vertelde hem toen dat er iemand op MF er een boete voor had gekregen en het succesvol had aangevochten bij de rechter. Bij mij mocht ie blijven zitten.Chakotay schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:20:
@noes tussen de 80 en 100 geloof ik
Sterkte trouwens met die artikel 5, je weet nooit wat het gaat worden bij zoiets.
Dit topic is gesloten.
![]()
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht