Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:55:
[...]
Well, is it? Je wilt wat verkopen. Ik ben niet de een of andere sjappie zonder centen en zo loop ik er ook niet bij

Geen proefrit geen verkoop, simpel als dat. En nee, het feit dat ik de proefrit bij de dealer doe wil óók niet zeggen dat ik hem daar bestel. Deal moet goed zijn, maar zonder proefrit maak je geen eens kans op die deal. Die proefrit kost een paar euro, welkom in de zakenwereld. Ik krijg met m'n bedrijfje ook geen gegarandeerde centen als ik tijd stop in aquisitie.
Een dealer mag m'n rijbewijs inzien, als dat nodig is er een kopietje van maken, evt. wil ik best een krabbeltje zetten onder het een of andere formuliertje waarmee ik verklaar de motor voor een proefrit meegenomen te hebben en deze in ieder geval voor sluitingstijd weer terug te brengen etc.. maar daarna wil ik geheel vrijblijvend een proefrit maken zonder gezeur. Als dat niet mogelijk is of als ik al een koopovereenkomst moet tekenen voor ik mag proefrijden, mogen ze 't hele ding houden inderdaad.
Als ik als particulier echter mijn motor tekoop heb staan en er komt iemand proefrijden gelden er wel andere voorwaarden (helaas is dat nodig

), vraagprijs danwel afgesproken bedrag is in mijn bezit, evenals een (foto)kopie van het rijbewijs (en die maak ik zelf) en we stellen een uitleen overeenkomst uit tbv proefrit op waar je verklaart aansprakelijkheid voor schades en boetes op je te nemen incl. je NAW gegevens. Zie je er na de proefrit vanaf? Geen enkel probleem, krijg je gewoon netjes je geld weer terug en de (foto)kopie wordt gewist waar je bij staat. De overeenkomst vernietig ik binnen 2 weken als er dan nog geen post uit Leeuwarden op de mat gevallen is. Je leest iets te vaak dat motoren gejat worden, je moet iets om enigsinds zeker te zijn dat een proefrijder terug komt. En ja, dat is bijzonder triest, en ja, ik vraag nogal wat van een proefrijder... Maar zoals ik al zei: Dan heb ik tenminste een beetje het idee dat de proefrijder terug zal komen om de deal al dan niet af te ronden.
Ik heb met auto's dit soort crap nog nooit meegemaakt. Ja één keer, Volkswagendealer die me niet voor vol aanzag voor een Polo Bluemotion. Nooit meer teruggekomen

Heb ook bij een dealer wel eens de vraag gehad of ik desbetreffende auto überhaupt wel kon betalen
(moest de auto voor een ander gaan bekijken en evt. kopen, geld was in mijn bezit, had hem direct kunnen aftikken zeg maar). Heb na die opmerking verteld dat-ie na zo'n opmerking die auto kan parkeren waar de zon niet schijnt, wat een droeftoeter was dat
[
Voor 5% gewijzigd door
Destruction op 30-04-2018 22:26
]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.