Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wel bizar aan dat stuk dat hij aangeeft niet eens te weten of dat 'voordringen' bij een stoplicht legaal is, en er wel over gaat janken. Nou vent, kom maar eens naar Almere toe. Hier zijn bij de stoplichten voor de vakken waar je als automobilist stilstaat nog op elke rijbaan motoren geschilderd om duidelijk aan te geven dat de scooters/motorfietsen voor de automobilisten horen bij een stoplicht. Waarom zie je het uberhaupt als voordringen, terwijl ze veel kwetsbaarder zijn tussen de koekblikken, en veel sneller wegzijn als het licht groen is? Als automobilist (koekblik, geen sardineblik, da's de trein) geef ik ze juist altijd de ruimte daarvoor..

En dan nog aanzetten tot gevaar en angeven dat de motorrijder niet oplet en de automobilist dat voor hem moet doen? 8)7 Ja want daarom leer ik bij m'n motorrijles dat alle auto's je dood willen hebben en je extra goed moet opletten... Bij mijn autorijlessen heb ik nooit wat over motorrijders geleerd..

Wat een kansloze knakkert.

[ Voor 18% gewijzigd door SmurfLink op 30-04-2018 14:34 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32
PilatuS schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:28:
[...]

Die MF stickers weten de meeste agenten ook niet wat ze er mee aan moeten. Ben ook een keer staande gehouden voor de hoek van de kentekenplaat die in orde bleek te zijn. Begon die agent ook over die sticker. Vertelde hem toen dat er iemand op MF er een boete voor had gekregen en het succesvol had aangevochten bij de rechter. Bij mij mocht ie blijven zitten.

Sterkte trouwens met die artikel 5, je weet nooit wat het gaat worden bij zoiets.
Volgens mij mag je niets op je kenteken plakken officieel, maar hoor inderdaad dat het succesvol aangevochten is. Gezien dat de agent al niet bepaald vrolijk was, leek het me niet slim om erover in discussie te gaan, en heb ik de sticker er terplekke afgehaald. Desnoods plak ik er wel weer een keer een nieuwe op, ik heb er nog wel een paar liggen ergens :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:37:
[...]

Volgens mij mag je niets op je kenteken plakken officieel, maar hoor inderdaad dat het succesvol aangevochten is. Gezien dat de agent al niet bepaald vrolijk was, leek het me niet slim om erover in discussie te gaan, en heb ik de sticker er terplekke afgehaald. Desnoods plak ik er wel weer een keer een nieuwe op, ik heb er nog wel een paar liggen ergens :P
Volgens mij zegt de wet dat je de kentekenplaat niet mag aanpassen. Met een sticker er op is de plaat niet aangepast :P Dat je daar geen discussie over aanging heb je helemaal gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:12

Secsytime

Automagisch

Wat is een MF sticker nou dan? Gewoon zon sticker die dealers ook op autos plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 16:09
Secsytime schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:28:
Wat is een MF sticker nou dan? Gewoon zon sticker die dealers ook op autos plakken?
Sticker op je kenteken waaraan leden van het Motor-Forum elkaar kunnen herkennen.

http://www.motor-forum.nl...auto-bestellingen-44.html

[ Voor 18% gewijzigd door Panini op 30-04-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Secsytime schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:28:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZBVQJLO.jpg

Dit is een MF sticker.

Niet mijn motor trouwens, gewoon een plaatje van Google :P

[ Voor 10% gewijzigd door Frans92 op 30-04-2018 15:30 ]

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:56:
[...]

Dit is trouwens ook een heel sneu stuk:
wat een sneu figuur zeg. Maar merk het vaker dat mensen moeilijk doen om het voorschieten bij een stoplicht/ de file. Maar doe je het bij een agent die staat te wachten is er geen enkel probleem.

2 weken terug zelf meegemaakt waarom het voorschieten toch echt wel verstandiger is, stond braaf te wachten op het stoplicht, werd mijn achterkant getoucheerd door een achteropkomende bestelbus. :( Het "veiligheidsexcuusje" is dus wel degelijk geldig. buiten dat niemand er last van heeft als je voorraan gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-10 23:18
[...]

Volgens mij komt dat omdat degenen die er een bekeuring voor hebben gehad, dat was op de feitcode die hoort bij dat het kenteken niet meer (goed) leesbaar is. Dat is niet het geval met een sticker in de rechterbovenhoek, dus die bekeuring wordt dan richting het ronde archief verwezen door een rechter.

Ik vraag me eigenlijk af of er wel echt iets is (in het wetboek/wegenverkeerswet/wat dan ook) dat zegt dat je geen sticker op je kenteken mag plakken. Als dat zo is, dan zou de bekeuring wel daarvoor uitgeschreven worden toch, en ook een feitcode krijgen die daar bij hoort?
Ik kan alleen vinden dat je een bekeuring kan krijgen voor het kenteken dat niet (goed) leesbaar is, niet voor een sticker plakken op je kenteken..

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 30-04-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-10 15:31
Bij zo'n sticker snap ik het ook wel. Ik dacht dat het om een sticker ging, op de kentekenplaat houder, hetzelfde als de naam van een autodealer oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Deze gooit 'm op een hele andere hoek, alleen hebben ze het specifiek over OVER de letters NL heen...
http://rechtennieuws.nl/3...ntekenplaat-verbodenquot/
Het plakken van stickers op Nederlandse kentekenplaten is volgens de Wegenverkeerswet 1994 verboden. Er mag geen sticker over de letters NL op de kentekenplaat worden geplakt, omdat er volgens de regelgeving geen wijzigingen mogen worden aangebracht aan of op de kentekenplaat. De politie kan hiervoor minimaal een bekeuring van 65 euro uitschrijven.

[ Voor 67% gewijzigd door SmurfLink op 30-04-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Frans92 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:29:
[...]

[afbeelding]

Dit is een MF sticker.

Niet mijn motor trouwens, gewoon een plaatje van Google :P
Oh.. ik snap wel dat ze daar niet blij mee zijn, of het illegaal is, dat mogen ze zelf uitzoeken :p. Ik zou het iig niet op men kenteken plakken, maar ik heb dan ook een Boblbee voor stickers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:48
Tankiej schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:40:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af of er wel echt iets is (in het wetboek/wegenverkeerswet/wat dan ook) dat zegt dat je geen sticker op je kenteken mag plakken. Als dat zo is, dan zou de bekeuring wel daarvoor uitgeschreven worden toch, en ook een feitcode krijgen die daar bij hoort?
Ik kan alleen vinden dat je een bekeuring kan krijgen voor het kenteken dat niet (goed) leesbaar is, niet voor een sticker plakken op je kenteken..
Artikel 41 Wegenverkeerswet 1994

1 Het is verboden:
a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:49
cyntax schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:12:
[...]

1 Het is verboden:
a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken;
Het is natuurlijk maar de vraag of je met het toevoegen van de sticker de herkenning van het kenteken bemoeilijkt. Om het stukje herkenning met behulp van technische voorzieningen moet je weten hoe die software werkt. Maar ik denk dat een sticker in het hoekje het uitlezen van een kenteken niet bemoeilijkt.
Er kan ook altijd vuil op zitten en zo'n kenteken herkenningssysteem zal daar ook wel mee overweg kunnen.

En dan nog de vraag: is de voornaamste reden voor het plakken van de sticker de herkenning te bemoeilijken?
met het oogmerk de herkenning [...] te bemoeilijken
Ik denk het niet.

Maar wat ik denk maakt niet zo veel uit. Het is hoe de rechter de wet interpreteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:29

A13X

Dude

[...]
1 Het is verboden:
met het oogmerk de herkenning te bemoeilijken;
Maar een MF sticker aanbrengen doe je niet met het oogmerk de herkenning te bemoeilijken, en hij wordt er ook niet door bemoeilijkt. Het kenteken is immers nog gewoon leesbaar zonder dat het gehinderd word door de sticker. Dus op basis daarvan zou je ook kunnen stellen dat dit ook niet het goede artikel is.

@SlideR NL je was net iets sneller :+

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 30-04-2018 16:28 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:09
Raym09 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:27:
[...]

Maar een MF sticker aanbrengen doe je niet met het oogmerk de herkenning te bemoeilijken, en hij wordt er ook niet door bemoeilijkt. Het kenteken is immers nog gewoon leesbaar zonder dat het gehinderd word door de sticker. Dus op basis daarvan zou je ook kunnen stellen dat dit ook niet het goede artikel is.

Om even de duivelsadvocaat te zijn:
Je kan ook redenen dat de herkenning toch anders is met 2 blauwe vlakken, waar een typische Nederlandse kenteken er maar 1 heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Raym09 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:27:
[...]

Die sticker is toch juist om de herkenning te vergemakkelijken? 8)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:34
Tylen schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:51:
[...]

Die sticker is toch juist om de herkenning te vergemakkelijken? 8)
Het is niet dat het kenteken er unieker van wordt ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-10 23:18
[...]

1 Het is verboden:
Dat is juist het artikel waar ik het over heb. Zo'n sticker bemoeilijkt de herkenning echter niet, dus als de bekeuring op basis van dat artikel wordt geschreven kan je het redelijk eenvouding aanvechten.

Sommigen zeggen echter dat je geheel geen sticker mag plakken op de kentekenplaat en dat je zelfs daar al een bekeuring voor kan krijgen. Daar kan ik echter niets over terug vinden..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt pech en je hebt pech :P https://imgur.com/gallery/xKN8ZE7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:02

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Meen me vaag iets te herinneren van een draadje op MF waar een moderator (toevallig ook agent) een user had beboet voor de MF sticker bij wijze van experiment. Maar nooit meer iets van gelezen hoe dat verhaal is afgelopen :?

* Destruction zit ook op MF en heeft een MF sticker op de kentekenplaat. Tot nu toe ben ik er nog nooit op aangesproken, mocht ik er ooit wel een boete voor krijgen ga ik eerst in bezwaar, mocht ik dat dan toch verliezen, ja dan zal de sticker eraf moeten. Maar zolang de wetgever kennelijk zelf niet eens weet hoe het zit zie ik geen reden om 'm eraf te halen :)

* Destruction heeft 'm er ook niet zelf op geplakt.. Dat krijg je als je je motor ook via MF koopt :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:41:
[...]

Meen me vaag iets te herinneren van een draadje op MF waar een moderator (toevallig ook agent) een user had beboet voor de MF sticker bij wijze van experiment. Maar nooit meer iets van gelezen hoe dat verhaal is afgelopen :?
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/8287891#8287891

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem30 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:07:
[...]

Ik ben zeer benieuwd.
Binnenkort ergens proberen proefrit te regelen. Niet alle motorzaken of verkopers zijn er fan van merk ik al. :/
Dat gezeik heb ik ook gehad, mocht bij gods gratie een proefrit komen maken op de nineT mits hem defacto al had gekocht. Dacht het ook ja beste vrienden, zo doen we geen zaken. Ik maak een proefrit, jij maakt een offerte en ik ga erover denken. Niet andersom.

Wat dat betreft waren die BMW-dealers maar raar.

[afbeelding]
Dit stond gewoon in autoweek? :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ah, da's goed nieuws dus. Maar, puur uit nieuwsgierigheid, was dit nou ook de beboete MF-er uit dat bewuste draadje?
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:44:
[...]

Dat gezeik heb ik ook gehad, mocht bij gods gratie een proefrit komen maken op de nineT mits hem defacto al had gekocht. Dacht het ook ja beste vrienden, zo doen we geen zaken. Ik maak een proefrit, jij maakt een offerte en ik ga erover denken. Niet andersom.
Dat soort verkopers :X Dat je een motor niet zomaar wil meegeven voor een proefrit oid is logisch, maar op die manier gaan we inderdaad geen zaken doen.
[...]

Dit stond gewoon in autoweek? :X
Yep, dit stond gewoon in de autoweek :/

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 30-04-2018 18:55 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wauw... Dat is bijna schokkend te noemen

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:51:
[...]

Ah, da's goed nieuws dus. Maar, puur uit nieuwsgierigheid, was dit nou ook de beboete MF-er uit dat bewuste draadje?
Dat zou ik niet weten. Heb op Google gezocht naar: MF sticker boete :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
[afbeelding]
Wat een zuur mannetje is dat zeg!
Beetje mensen aanzetten tot haat jegens motorrijders en aansporen tot het veroorzaken van potentieel dodelijke ongelukken.

Slechte zaak ook dat er geen redactielid is geweest die zegt: Dit kan echt niet.
Waarschijnlijk geen motorrijders bij Autoweek.

[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 30-04-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
TheBrut3 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:51:
[...]
Slechte zaak ook dat er geen redactielid is geweest die zegt: Dit kan echt niet.
Ow er is wel een reactie geweest. Zelfs van de hoofdredacteur (die ook motorrijder is):

https://www.facebook.com/AutoWeek/posts/1970940842950045

Alleen wellicht niet waar je naar op zoek bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 30-04-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:00:
[...]

Ow er is wel een reactie geweest. Zelfs van de hoofdredacteur (die ook motorrijder is):

Wat een slappe reactie van Autoweek zeg.. "Een column mag, nee: moét, reactie uitlokken van medestanders en tegenstanders" dus mensen oproepen om motorrijders bewust in gevaar te brengen valt hier ook onder, flikker toch op man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Secsytime schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:15:
[...]

Wat een slappe reactie van Autoweek zeg.. "Een column mag, nee: moét, reactie uitlokken van medestanders en tegenstanders" dus mensen oproepen om motorrijders bewust in gevaar te brengen valt hier ook onder, flikker toch op man.
Erg slap, dat wordt ook al snel duidelijk als je de meeste reacties eronder leest.

Om het maar weer over wat leukers te hebben:

Afbeeldingslocatie: https://motorfreaks.nl/afbeelding-groot/149793/0/0/Kawasaki_Aragon0001.jpg

Wat vinden jullie hiervan mensen? Nieuwe Kawasaki Z900RS.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het net niet gelukt vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:20:
[...]
Erg slap, dat wordt ook al snel duidelijk als je de meeste reacties eronder leest.

[afbeelding]

Vind hem erg mooi om te zien, maar van mij had de zit iets minder agressief mogen zijn. Verder vind ik het een ontwerpfout dat hij door het scherm (blijkbaar) boven de 160 km/u zenuwachtig wordt qua sturen. Niet dat je zo hard mag rijden uiteraard O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-10 14:11
Nieuw in dit topic en met veel plezier heel wat versies door zitten spitten. Ik ben afgelopen week begonnen met lessen. Nu heb ik de eerste lessen met een paar laarzen niet-motorlaarzen gereden, maar dat beviel erg slecht. Ze zijn te hoog en daardoor dus slecht onder het schakelpedaal te krijgen, met als gevolg dat ik eigenlijk met de zool schakel.

Om maar meteen van het gezeur af te zijn, heb ik besloten direct fatsoenlijke laarzen te kopen. Kwam uit op types a la S-MX6 V2. Ik twijfel alleen een beetje over de maat; 43 zit vrij strak om mijn kuiten (klittenband kan net op zijn plek getrokken worden), maar qua teenruimte prima, 44 lekker om mijn kuiten, maar wat ruim voorin.

Wat kan ik het beste doen volgens de kenners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ardj schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:32:
Nieuw in dit topic en met veel plezier heel wat versies door zitten spitten. Ik ben afgelopen week begonnen met lessen. Nu heb ik de eerste lessen met een paar laarzen niet-motorlaarzen gereden, maar dat beviel erg slecht. Ze zijn te hoog en daardoor dus slecht onder het schakelpedaal te krijgen, met als gevolg dat ik eigenlijk met de zool schakel.

Om maar meteen van het gezeur af te zijn, heb ik besloten direct fatsoenlijke laarzen te kopen. Kwam uit op types a la S-MX6 V2. Ik twijfel alleen een beetje over de maat; 43 zit vrij strak om mijn kuiten (klittenband kan net op zijn plek getrokken worden), maar qua teenruimte prima, 44 lekker om mijn kuiten, maar wat ruim voorin.

Andere laarzen passen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Haha, goed punt. Probleem is alleen dat op m'n kuiten tot nu toe in alles strak zit. Wat voor laarzen zitten in die prijsklasse (met vergelijkbare kwaliteit) waar ik naar zou kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Ardj schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:32:

Maatje groter is geen probleem joh. Heb ook altijd 1 of 2 maten te groot omdat ik dat lekker vind zitten bij motorlaarzen. Daardoor heb ik altijd wat teenruimte over.

Zoals de laars voor de rest maar gewoon goed zit en niet alle kanten op schuift.
Secsytime schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:25:
[...]

Vind hem erg mooi om te zien, maar van mij had de zit iets minder agressief mogen zijn. Verder vind ik het een ontwerpfout dat hij door het scherm (blijkbaar) boven de 160 km/u zenuwachtig wordt qua sturen. Niet dat je zo hard mag rijden uiteraard O-)
Natuurlijk rijden wij allemaal alleen zo hard op de Autobahn of het circuit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Ardj schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:37:
[...]

Haha, goed punt. Probleem is alleen dat op m'n kuiten tot nu toe in alles strak zit. Wat voor laarzen zitten in die prijsklasse (met vergelijkbare kwaliteit) waar ik naar zou kunnen kijken?
Heb je al verschillende merken geprobeerd?

Anders enkellaarzen?
Zoiets: Held Cattleman

Heb overigens met mijn laarzen ook een maat groter gekocht maar dat is volgens mij iets van Rev'It dat je altijd een maat groter moet kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Xepos op 30-04-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:46:
[...]

Maatje groter is geen probleem joh. Heb ook altijd 1 of 2 maten te groot omdat ik dat lekker vind zitten bij motorlaarzen. Daardoor heb ik altijd wat teenruimte over.

Zoals de laars voor de rest maar gewoon goed zit en niet alle kanten op schuift.
Hmm, dan ga ik morgen de 44 nog eens passen, kijken in hoeverre ze met fatsoenlijke sokken zitten.
Xepos schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:46:
[...]

Heb je al verschillende merken geprobeerd?

Anders enkellaarzen?
Zoiets: Held Cattleman

Heb overigens met mijn laarzen ook een maat groter gekocht maar dat is volgens mij iets van Rev'It dat je altijd een maat groter moet kopen.
Om één of andere reden heeft mijn rijschool moeite met veters, anders kocht ik eerst zoiets: https://www.louis.nl/arti...-plus-laarzen-city-urban/ oplossing voor nu en wat meer tijd om te zoeken naar een paar mooie, goedzittende laarzen voor leuk geld. Eens vragen waarom ze er moeite mee hebben...

Lopen ze niet teveel uit dan, als je ze draagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destruction schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:51:
Dat soort verkopers :X Dat je een motor niet zomaar wil meegeven voor een proefrit oid is logisch, maar op die manier gaan we inderdaad geen zaken doen.
Well, is it? Je wilt wat verkopen. Ik ben niet de een of andere sjappie zonder centen en zo loop ik er ook niet bij :) Geen proefrit geen verkoop, simpel als dat. En nee, het feit dat ik de proefrit bij de dealer doe wil óók niet zeggen dat ik hem daar bestel. Deal moet goed zijn, maar zonder proefrit maak je geen eens kans op die deal. Die proefrit kost een paar euro, welkom in de zakenwereld. Ik krijg met m'n bedrijfje ook geen gegarandeerde centen als ik tijd stop in aquisitie.

Ik heb met auto's dit soort crap nog nooit meegemaakt. Ja één keer, Volkswagendealer die me niet voor vol aanzag voor een Polo Bluemotion. Nooit meer teruggekomen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:04

Vrijdag

De Zwarte

[...]

[afbeelding]

Ik vind 'm gaaf hoor :9

Hoewel een vriend van me de afwerking niet zo mooi vond. Ik kan er echter geen fout in terugvinden. Heb 'm ook op de motorbeurs zien staan en wat mij betreft dikke prima.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Ardj schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:53:
[...]

Hmm, dan ga ik morgen de 44 nog eens passen, kijken in hoeverre ze met fatsoenlijke sokken zitten.

[...]

Om één of andere reden heeft mijn rijschool moeite met veters, anders kocht ik eerst zoiets: https://www.louis.nl/arti...-plus-laarzen-city-urban/ oplossing voor nu en wat meer tijd om te zoeken naar een paar mooie, goedzittende laarzen voor leuk geld. Eens vragen waarom ze er moeite mee hebben...

Lopen ze niet teveel uit dan, als je ze draagt?
Tot nu toe nooit gehad dat mijn laarzen veel groter worden.
Daarnaast wil je geen laarzen met veters uit veiligheidsoogpunt, denk dat je rijschool het daarom niet wilt. Idee is dat je kan blijven hangen achter je pook/rempedaal met vervelende gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:31:
[...]

Ja en Nee...
Deze man heeft in zijn functie een soort voorbeeldrol. En om dat dit soort gedrag te stimuleren lijkt me een slechte zaak van AutoWeek..
Zeker omdat de meeste motorrijders petrolheads zijn die ook graag autobladen lezen..
Daarbij dat scheef voor de auto zetten is domweg lijfbehoud. Al een paar keer gehad dat ze anders langs je op weg willen rijden en je gewoon van de weg af duwen, soms nog voor het groen is. Flutvolk.
Vrijdag schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:57:
[...]

Hoewel een vriend van me de afwerking niet zo mooi vond. Ik kan er echter geen fout in terugvinden. Heb 'm ook op de motorbeurs zien staan en wat mij betreft dikke prima.
Ik ben bevooroordeeld, maar de Nine T Racer vind ik echt véél mooier....lijnenspel klopt beter. Misschien dat sommige die uitstekende cilinders niet zo cool vinden maar deze kappen? Ik vind em weird tbh :P
PilatuS schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:59:
[...]

Dat is niet zo vreemd. Als jouw veters los komen en vast komen te zitten bij wat dan ook ga je een minder prettige dag hebben.
In wat, de trappers? :P Hoogstens zitten ze tegen de uitlaatlijn geplakt worst case. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ardj schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:53:
[...]
Om één of andere reden heeft mijn rijschool moeite met veters
Dat is niet zo vreemd. Als jouw veters los komen en vast komen te zitten bij wat dan ook ga je een minder prettige dag hebben.
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:59:
[...]
In wat, de trappers? :P Hoogstens zitten ze tegen de uitlaatlijn geplakt worst case. :)
Wat dacht van de ketting die je voet van het stepje rukt tot de ketting de veter kapot maakt. Wat er dan verder nog kan gebeuren laat ik aan je fantasie over :P Verters zijn gewoon een onnodig risico. Zeker op de snelweg met flink wat wind kunnen ze loskomen. Dan zal meestal best goed gaan, maar in een gekke situatie kan het goed fout gaan.

[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 30-04-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
[...]
Rempedaal, schakelpedaal, stepjes, ketting.
Je moet maar net zo lomp zijn om het te laten gebeuren mocht je voet bijvoorbeeld een keer weg glijden. :+
Vrijdag schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:57:
[...]

Heb ik dus ook. De afwerking klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
De laarzen gelinkt door @Ardj hebben een klittenband voor de veters dus het risico lijkt afgedekt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Oké, dus veiligheid (wat ik al verwacht had). Dank allemaal voor de antwoorden.
Ik ga dus nog eens kijken voor maat 44 van de SMX6'jes.

Iemand verder nog tips voor interessante modellen laarzen? Dus; breder bovenaan, beneden true to size) Budget van rond de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:55:
[...]

Well, is it? Je wilt wat verkopen. Ik ben niet de een of andere sjappie zonder centen en zo loop ik er ook niet bij :) Geen proefrit geen verkoop, simpel als dat. En nee, het feit dat ik de proefrit bij de dealer doe wil óók niet zeggen dat ik hem daar bestel. Deal moet goed zijn, maar zonder proefrit maak je geen eens kans op die deal. Die proefrit kost een paar euro, welkom in de zakenwereld. Ik krijg met m'n bedrijfje ook geen gegarandeerde centen als ik tijd stop in aquisitie.
Een dealer mag m'n rijbewijs inzien, als dat nodig is er een kopietje van maken, evt. wil ik best een krabbeltje zetten onder het een of andere formuliertje waarmee ik verklaar de motor voor een proefrit meegenomen te hebben en deze in ieder geval voor sluitingstijd weer terug te brengen etc.. maar daarna wil ik geheel vrijblijvend een proefrit maken zonder gezeur. Als dat niet mogelijk is of als ik al een koopovereenkomst moet tekenen voor ik mag proefrijden, mogen ze 't hele ding houden inderdaad.

Als ik als particulier echter mijn motor tekoop heb staan en er komt iemand proefrijden gelden er wel andere voorwaarden (helaas is dat nodig ;(), vraagprijs danwel afgesproken bedrag is in mijn bezit, evenals een (foto)kopie van het rijbewijs (en die maak ik zelf) en we stellen een uitleen overeenkomst uit tbv proefrit op waar je verklaart aansprakelijkheid voor schades en boetes op je te nemen incl. je NAW gegevens. Zie je er na de proefrit vanaf? Geen enkel probleem, krijg je gewoon netjes je geld weer terug en de (foto)kopie wordt gewist waar je bij staat. De overeenkomst vernietig ik binnen 2 weken als er dan nog geen post uit Leeuwarden op de mat gevallen is. Je leest iets te vaak dat motoren gejat worden, je moet iets om enigsinds zeker te zijn dat een proefrijder terug komt. En ja, dat is bijzonder triest, en ja, ik vraag nogal wat van een proefrijder... Maar zoals ik al zei: Dan heb ik tenminste een beetje het idee dat de proefrijder terug zal komen om de deal al dan niet af te ronden.
Ik heb met auto's dit soort crap nog nooit meegemaakt. Ja één keer, Volkswagendealer die me niet voor vol aanzag voor een Polo Bluemotion. Nooit meer teruggekomen :P
Heb ook bij een dealer wel eens de vraag gehad of ik desbetreffende auto überhaupt wel kon betalen (moest de auto voor een ander gaan bekijken en evt. kopen, geld was in mijn bezit, had hem direct kunnen aftikken zeg maar). Heb na die opmerking verteld dat-ie na zo'n opmerking die auto kan parkeren waar de zon niet schijnt, wat een droeftoeter was dat :|

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 30-04-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ardj schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:23:
Oké, dus veiligheid (wat ik al verwacht had). Dank allemaal voor de antwoorden.
Ik ga dus nog eens kijken voor maat 44 van de SMX6'jes.

Iemand verder nog tips voor interessante modellen laarzen? Dus; breder bovenaan, beneden true to size) Budget van rond de 200 euro.
Anders even langs een winkel die heel veel heeft liggen. Bepaalde merken en type's vallen net iets anders. Met een helm of een pak is het net zo. Heb zelf meer dan 10 verschillende helmen en pakken gepast tot ik iets gevonden heb wat voor mijn lichaam goed zat. De maat zegt opzich vrij weinig. Met helmen heb je ook bepaalde vormen van het hoofd waarbij sommige merken beter zitten dan andere merken. Zelf past mij Shoei goed en Schuberth kan ik vergeten, dat merk zit mij voor geen meter. Met laarzen zal het niet anders zijn. Daarom vind ik een winkel als Termaat prettig omdat ze enorm veel hebben liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Destruction schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:24:
[...]

Een dealer mag m'n rijbewijs inzien, als dat nodig is er een kopietje van maken, maar daarna wil ik geheel vrijblijvend een proefrit maken zonder gezeur. Als dat niet mogelijk is mogen ze 't hele ding houden inderdaad.

Als ik als particulier echter mijn motor tekoop heb staan en er komt iemand proefrijden gelden er wel andere voorwaarden (helaas is dat nodig ;(), vraagprijs danwel afgesproken bedrag is in mijn bezit, evenals een (foto)kopie van het rijbewijs (en die maak ik zelf) en we stellen een uitleen overeenkomst uit tbv proefrit op waar je verklaart aansprakelijkheid voor schades en boetes op je te nemen incl. je NAW gegevens. Zie je er na de proefrit vanaf? Geen enkel probleem, krijg je gewoon netjes je geld weer terug en de (foto)kopie wordt gewist waar je bij staat. De overeenkomst vernietig ik binnen 2 weken als er dan nog geen post uit Leeuwarden op de mat gevallen is. Je leest iets te vaak dat motoren gejat worden, je moet iets om enigsinds zeker te zijn dat een proefrijder terug komt. En ja, dat is bijzonder triest, en ja, ik vraag nogal wat van een proefrijder... Maar zoals ik al zei: Dan heb ik tenminste een beetje het idee dat de proefrijder terug zal komen om de deal al dan niet af te ronden.
Altijd jammer dat het uiteindelijk op zoiets moet uitlopen. Ik kan het namelijk van beide kanten snappen, zowel van de koper als verkoper

Ik vind het namelijk ook niet altijd een fijn idee om bij een onbekende koper met een bak met geld in mijn broekzak te lopen. Voor hetzelfde geld is er namelijk geen motor en word ik van mijn centen ontdaan. ;)

Eventueel contract tekenen, vader en/of vriendin achterlaten en rijbewijs of andere identificatie afgeven vind ik geen probleem. Tot nu toe, gelukkig, altijd genoeg geweest. Blijkbaar kom ik super betrouwbaar over. >:) :+

Jammer dat het vaak op een dergelijke manier moet.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 30-04-2018 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:29:
[...]

Altijd jammer dat het uiteindelijk op zoiets moet uitlopen. Ik kan het namelijk van beide kanten snappen, zowel van de koper als verkoper

Ik vind het namelijk ook niet altijd een fijn idee om bij een onbekende koper met een bak met geld in mijn broekzak te lopen. Voor hetzelfde geld is er namelijk geen motor en word ik van mijn centen ontdaan. ;)

Eventueel contract tekenen, vader en/of vriendin achterlaten en rijbewijs of andere identificatie afgeven vind ik geen probleem.

Jammer dat het vaak op een dergelijke manier moet.
Naja, de strekking van mijn verhaal is: Stel jij wil mijn motor kopen en je komt een proefrit maken, dat er dan iets bij mij achterblijft waarvan ik toch wel vrij zeker weet dat je 't (of hem/haar) terug wil hebben. Uiteraard wil ik mezelf een beetje ingedekt hebben voor het geval je met motor en al voorgoed verdwenen bent en ik niet weet wie je bent én geen onderpand bezit dat evt. hetzelfde waard kan zijn.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:22

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Spulletjes gekocht *O*

Schoenen: een welbekend paartje Alpinestars SMX 6 v2
Broek: Alpinestars Andes V2 Drystar
Jas: Alpinestars T-jaws WP
Handschoenen: Revit Chicane
Helm: HJC IS-17 Deadpool 8) (kon hem echt niet laten liggen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KbO3YLeiu8sYCByGYFZoo9qk/full.jpg

* MueR so happy ... nu nog even dat rijbewijs halen :P

[ Voor 5% gewijzigd door MueR op 30-04-2018 22:44 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25
[...]

[afbeelding]

Het is het voor mij ook net niet. Zie liever de 'gewone' Z900 (en dan wel de vol vermogen versie ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

MueR schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:42:
Spulletjes gekocht *O*

Schoenen: een welbekend paartje Alpinestars SMX 6 v2
Broek: Alpinestars Andes V2 Drystar
Jas: Alpinestars T-jaws WP
Handschoenen: Revit Chicane
Helm: HJC IS-17 Deadpool 8) (kon hem echt niet laten liggen)

[afbeelding]

* MueR so happy ... nu nog even dat rijbewijs halen :P
Congrats! Vergeet de oordoppen niet, verder nice outfit (:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:22

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Secsytime schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:52:
[...]

Congrats! Vergeet de oordoppen niet, verder nice outfit (:
Ik ga het een keer proberen met m'n schietdoppen, als dat niet werkt ga ik andere bestellen :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
[...]

Misschien dat sommige die uitstekende cilinders niet zo cool vinden
och, qua uiterlijk vind ik ze prima te doen maar op die boxers zit ik echt te vaak met m'n schenen tegen die cilinders te trappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Maegrim schreef op maandag 30 april 2018 @ 23:05:
[...]

och, qua uiterlijk vind ik ze prima te doen maar op die boxers zit ik echt te vaak met m'n schenen tegen die cilinders te trappen :P
Daarnaast heb je ook nog eens het risico dat ze over de grond schrapen bij gas geven :+
Scheen nog wel eens te gebeuren bij de HP2 van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:35

Ethirty

Who...me?

Secsytime schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:25:
[...]

Lijkt een thema te zijn, de Tracer 900 heeft op hoge snelheid de speedwobble, de 700 schijnt dat ook te doen. Vorm over functie ofzo :/

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:55:
[...]

Well, is it? Je wilt wat verkopen. Ik ben niet de een of andere sjappie zonder centen en zo loop ik er ook niet bij
Ik ben ook geen sjappie zonder centen, maar zo loop ik er wel bij :+. Maar er zijn zat zaken die mij geweldig vriendelijk behandelen. Natuurlijk is prijs uiteindelijk ook belangrijk bij het kopen van een motor, maar bij een zaak waar ik niet netjes wordt behandeld (en inderdaad een proefrit geen normale zaak is) ga ik niet eens praten over de prijs. Dan liever een paar honderd euro (potentieel) meer uitgeven bij een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 07:37
Zo heeft een kennis van mij eens een merc benz dealer bezocht in zijn spijkerbroek.
Werdt door de verkoper de deur gewezen, hij kon het toch niet betalen.
Beste man heeft een verhuurbedrijf met 100+ auto’s in bezit 8)7
Hij is nooit meer terug gegaan
Soms snap je verkopers niet dat ze alleen op de eerste indruk afgaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:00:
[...]

Dus omdat het een mening is mag je zomaar anderen oproepen tot gevaarlijke situaties waarbij de motorrijder zichzelf dood kan rijden?

Wauw...

@MueR Oke die helm is wel heeeul vet! Veel plezier!

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 01-05-2018 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 24-10 16:37
SmurfLink schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 07:59:
[...]

Dus omdat het een mening is mag je zomaar anderen oproepen tot gevaarlijke situaties waarbij de motorrijder zichzelf dood kan rijden?

Wauw...
Ik mag toch aannemen dat een hoofdredacteur wel een beetje in de gaten heeft voor het gepubliceerd wordt wat zijn mensen schrijven. :/
Ach ja, het artikel sluit wel aan bij de gemiddelde autoweek lezer die niks heeft met motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:18
Bah wat een sneue Harry die Nic. En die reactie van de redacteur slaat ook nergens op. En colum hoeft niet provocerend te zijn, het mag ook gewoon leuk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tip waar/hoe je het beste een motor in nieuwstaat te koop aan kan bieden voor particulieren? Ik ben een beetje huiverig voor niet serieuze kopers die willen proefrijden.

Hoe pak je zoiets aan.. of moet ik hem gewoon voor minder aan een dealer aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:38:
Iemand een tip waar/hoe je het beste een motor in nieuwstaat te koop aan kan bieden voor particulieren? Ik ben een beetje huiverig voor niet serieuze kopers die willen proefrijden.

Hoe pak je zoiets aan.. of moet ik hem gewoon voor minder aan een dealer aanbieden.
Destruction in "Het grote motortopic deel 21"

Uitgebreid verhaal is eerder gepost :) Dit klinkt als een goeie manier, iig garantie dat er niks geks gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 23:26
Er staan hierboven wel een paar tips, zoals zorgen dat je het geld in bezit hebt, een kopie van de ID-kaart hebt gemaakt en een contractje hebt opgesteld waarin staat wie er aansprakelijk is voor eventuele boetes. Het lijkt mij niet makkelijk om een motor zelf te verkopen, als je je adres geeft is vaak ook de locatie van de motor bekend en soms zie je op Facebook dat de nacht voordat er iemand langskomt een motor al wordt gestolen, of dat ze tijdens de proefrit ermee vandoor gaan. Dat is wel te voorkomen als je het geld dan al hebt, maar je weet nooit wie er aan de deur komt. Mijn vader heeft ook een motor te verkopen, maar durft het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 24-10 21:55
Ik heb mijn motor laatst ook particulier verkocht en ik zorgde er inderdaad ieder keer voor dat ik iets waardevols had, wat ze niet kwijt wilden hebben.

2 proefritjes/kijkers gehad:
1. Koper + broer. Koper had rijbewijs nog niet, dus broer zou een kort proefritje willen maken om te kijken of er dingen mis waren. Klinkt verdacht, maar waren vriendelijke normale gasten die er speciaal 1uur voor hadden gereden. Hij gaf uit zichzelf al zijn rijbewijs af (was echt :p) en ik had de koper nog als 'hostage' voor het geval hij niet zou terugkeren. Dan zou het gewoon heel simpel politie bellen zijn.

2. Koper had ook nog geen rijbewijs dus spraken we af op een grote parkeerplaats waar hij dan een klein rondje kon draaien. Van tevoren afgesproken dat als hij ook maar iets van schade maakt of omvalt, hij hem wel moet kopen. Aangezien het bij rijden op de parkeerplaats bleef kon ik alles in de gaten houden en had zijn vriend en auto als waardevol iets. Uiteindelijk vond de koper het geweldig en kocht mijn motor zonder over de prijs te onderhandelen. (iets met Zwitserse ouders en veel geld gok ik).

Al met al heb ik dan denk ik geluk gehad met louche kopers. Scheelt misschien ook dat ik in Brabant woon, daar wonen misschien minder motor criminelen dan in de randstad? :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:38:

Check ook je verzekeringsvoorwaarden over diefstal bij proefrit ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:00
Je zou ook eventueel een oude telefoon met GPS tracking ergens weg kunnen moffelen onder het zadel. Moet je wel bereid zijn er snel achter aan te gaan mocht je het idee hebben dat het mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Het ligt er ook maar net aan wat voor motor je te koop aanbied. Als je sportieve fiets aanbied, trekt dat vaak wat ander volk aan dan een toerfiets.

Het gehele bedrag vooraf geven zou ik zelf nooit doen als ik voor een motor zou gaan kijken. Heb het bedrag meestal niet bij me, dus dat wordt ook een beetje lastig.

Vaak helpt het al om vooraf even te bellen en een indicatie te krijgen welke persoon er voorbij komt (is natuurlijk puur buikgevoel, maar tot nu toe heeft het wel geholpen).

En zoals @Leviathius al aangeeft ligt het er vaak maar ook net aan of ze uit te buurt komen. Tot nu toe waren de mensen die bij mij uit de buurt kwamen het meest makkelijke, en deden ook niet moeilijk over de prijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Panini
Leviathius schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:06:
Al met al heb ik dan denk ik geluk gehad met louche kopers. Scheelt misschien ook dat ik in Brabant woon, daar wonen misschien minder motor criminelen dan in de randstad? :+
Afbeeldingslocatie: https://www.show.nl/wp-content/uploads/sites/2/2016/04/newkids.jpg

:+

Maar mooi voor jou dat je tot nu toe geen leipo's voor de deur hebt gehad. :*)
Wonen er inderdaad genoeg in de Randstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 24-10 21:55
Panini schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:19:
[...]

[afbeelding]

:+

Maar mooi voor jou dat je tot nu toe geen leipo's voor de deur hebt gehad. :*)
Wonen er inderdaad genoeg in de Randstad.
Hahaha, touché! :')

Ik heb denk ik inderdaad gewoon geluk gehad misschien. En zoals @Thoit zegt kan het ook liggen aan de type motor de je verkoopt. Ik had een A2 naked bike te koop. Geen dikke sportfiets of iets dergelijks.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Het moment dat mijn Ducati de deur uit gaat, gaat hij mooi naar de dealer :+ Dan maar x-100 euro minder, maar ik heb geen zin om daarmee naar MP te moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:26:
Het moment dat mijn Ducati de deur uit gaat, gaat hij mooi naar de dealer :+ Dan maar x-100 euro minder, maar ik heb geen zin om daarmee naar MP te moeten ;)
Toevallig gaat het ook om een ducati. Ik wil hem echter niet inruilen maar gewoon geld :P Ik denk dat ik er 10k bij een particulier voor krijg. Bij een dealer zal dat dan snel 9000 zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Denk dat ik dat met de KTM ook ga doen. Marktplaats is tegenwoordig ook niet heel goedkoop, en als ik er een redelijk bedrag voor terugkrijg vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Wat een bak wind vandaag. Heb het gevoel dat ik scheef geworden ben onderweg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:19
Ik ben weer aan de beterende hand na een week flinke keelonsteking, dus vandaag ga ik er maar weer eens op uit. Even die vliegroest van de ketting rijden. Oh, en:

.

Jaloers! Zodra de kinderen groot genoeg zijn willen mijn vrouw en ik ook wat van zulke trips gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Verwijderd Zonder nieuwe aanschaf kon dat bedrag wel eens flink tegen gaan vallen, want daarmee zit de dealer met een extra motor om te verkopen zonder er zelf echt iets mee op te schieten. Maar vaak willen ze per telefoon al wel een indicatie geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Gewoon aan een tweaker verkopen :+

@wilco1985 stuur weer omgebouwd en de lak bijgewerkt?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Raym09 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:36:
Gewoon aan een tweaker verkopen :+

@wilco1985 stuur weer omgebouwd en de lak bijgewerkt?
Werkt altijd er is een levendige motorhandel hier op tweakers :+

Stuur heb ik al omgebouwd maar de lak moet nog gebeuren. Al wel even een beurtje gegeven. Lak binnenkort maar eens bij stippen. Even wachten tot het mooi weer is heb niet zo veel zin in die lak lucht in de woonkamer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met zaken als "ikwilvanmijnmotoraf" dan? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thoit
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:53:
Daar heb ik destijds een dermate laag bedrag geboden gekregen, dat ik daarvoor liever de motor in brand zou steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dat is voor als je al €400 aan MP advertenties hebt uitgegeven en alle andere minderwaarde op je motor voor lief wilt nemen. Ik gok dat zij maximaal €5000 gaan geven en zeker geen stuiver meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Zelf geen ervaring mee maar:

- ga uit van een (belachelijk) laag bod
- heb je iets te verkopen dat ouder is of veel km's en ineens kopen ze niet alle motoren meer.
- Als je vooraf een bod krijgt met een "verkoopcontract" zorg dan dat alles klopt. (kennissen van mij hebben de auto ooit zo verkocht maar hadden het kenteken niet gecontroleerd. Dat stond er dus verkeer erin en daar werd gretig gebruik van gemaakt om eronderuit te komen en een nog lager bod neer te gooien)
- Als er nog niks vast is gelegd ga er dan maar vanuit dat ze elk smetje dat er te vinden is zullen gebruiken als excuus om een nog lager bod uit te brengen.

niet echt een partij waar je zaken mee wilt doen IMO
wilco1985 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:42:
[...] Even wachten tot het mooi weer is heb niet zo veel zin in die lak lucht in de woonkamer 8)
Watergedragen lak mop :> die zou niet zo sterk moeten ruiken

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 01-05-2018 10:00 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Maar je honda VRF gaat wel op MP :9 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
ProfaNe schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:00:
[...]

Maar je honda VRF gaat wel op MP :9 ?
Die is van mijn pa (de advertentie ook overigens, ik heet geen Peter :D )

[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 01-05-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Raym09 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:59:
[...]

Watergedragen lak mop :> die zou niet zo sterk moeten ruiken
Oh in dat geval had het wel mogelijk geweest. Dit weekend wordt het 20 graden dan moet het ook wel lukken. Daarna maar een proefritje maken om te kijken of de lak goed blijft zitten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

wilco1985 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:04:
[...]

Oh in dat geval had het wel mogelijk geweest. Dit weekend wordt het 20 graden dan moet het ook wel lukken. Daarna maar een proefritje maken om te kijken of de lak goed blijft zitten :9
Wel de instructie onthouden hoe je de lak moest aanbrengen?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32
Ik heb mijn '01 RSV Mille uiteindelijk via die toko verkocht. Ruim 100k gelopen, overgespoten kuipwerk in niet al te beste staat, iets waar lastig vanaf te komen is dus. Via de telefoon op €1000 uitgekomen. Uiteindelijk begon de toko die hem op was komen halen nog wel over vanalles te klagen, maar aangezien ik verder geen enkel bod had en hem al aardig lang te koop had staan, mochten ze hem voor €900 meenemen.

Met een motor die wel normaal verkoopbaar is zou ik nooit van zo'n toko gebruik maken in ieder geval. Achteraf gezien had ik deze ook liever gehouden :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Net zo slecht als wijkopenautos en die draak van een tvreclame van ze. :+

Ik heb toevallig mijn motor recent verkocht aan een handelaar die nog een redelijke prijs gaf, want ja een motor met 73000km op de teller is natuurlijk niet interessant en valt snel uit elkaar. :+

Nee, motoren van 15 jaar oud met 10.000km max op de teller zijn geloofwaardig. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Willem30 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:37:
[...]

Net zo slecht als wijkopenautos en die draak van een tvreclame van ze. :+
Brrr...elke keer als ik die reclame weer voorbij zie komen gaan mijn nekharen overeind staan. |:(
Je kan hem altijd nog hier te koop aanbieden :+
Of via het Motor-forum? Maar geen idee of dat beter is dan Marktplaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:33:
Ik ben weer aan de beterende hand na een week flinke keelonsteking, dus vandaag ga ik er maar weer eens op uit. Even die vliegroest van de ketting rijden. Oh, en:

[video].

Jaloers! Zodra de kinderen groot genoeg zijn willen mijn vrouw en ik ook wat van zulke trips gaan maken.
Leuk filmpje, zal ze even vanaf het begin gaan kijken. Weet je zeker dat dit niet je knappere broertje is? Hij lijkt wel aardig veel op je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Als je geen problemen hebt met handelsprijzen, dan is er vrij weinig mis mee. Maar verwacht vooral geen prijzen die je krijgt bij particuliere verkoop of inruil. En mogelijk proberen ze ter plaatse nog wat af te lullen van het bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Panini schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:50:
[...]
Brrr...elke keer als ik die reclame weer voorbij zie komen gaan mijn nekharen overeind staan. |:(
Negatieve reclame blijft wel goed hangen. :+ We hebben het er nu al te lang over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:59:
Wat dacht van de ketting die je voet van het stepje rukt tot de ketting de veter kapot maakt. Wat er dan verder nog kan gebeuren laat ik aan je fantasie over :P Verters zijn gewoon een onnodig risico. Zeker op de snelweg met flink wat wind kunnen ze loskomen. Dan zal meestal best goed gaan, maar in een gekke situatie kan het goed fout gaan.
Owja, duh, ik heb geen ketting :D Helemaal vergeten, met die cardanas kan er zo goed als niks misgaan.
Panini schreef op maandag 30 april 2018 @ 23:56:
[...]

Daarnaast heb je ook nog eens het risico dat ze over de grond schrapen bij gas geven :+
Scheen nog wel eens te gebeuren bij de HP2 van BMW.
Bij de NineT's zit je eerder met de steuntjes aan de grond dan de cilinders. De leanangle is wat beperkt, daarvoor zou 'ie ietsje hoger op de sloffen moeten staan :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Had mijn oude motor er voor de gein voor aangemeld, 1 dag na aanschaf (ding stond dus 1 dag op kenteken, 14km op de teller). Aanschafwaarde 6300, ik zou er 1800(!!!) voor terugkrijgen.

Je kan het dus beter noemen: "ikwilafgezetworden.nl"

[ Voor 6% gewijzigd door DragonSlayer666 op 01-05-2018 12:20 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:48:
[...]

Owja, duh, ik heb geen ketting :D Helemaal vergeten, met die cardanas kan er zo goed als niks misgaan.

[...]

Bij de NineT's zit je eerder met de steuntjes aan de grond dan de cilinders. De leanangle is wat beperkt, daarvoor zou 'ie ietsje hoger op de sloffen moeten staan :)
Er is geen mogelijkheid om de steuntjes wat hoger te zetten?
Of moet je daar een apart setje voor aanschaffen...
Willem30 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:36:
[...]

Negatieve reclame blijft wel goed hangen. :+ We hebben het er nu al te lang over.
Klopt, maar er is zeker wel zoiets als slechte publiciteit in dit geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panini schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Er is geen mogelijkheid om de steuntjes wat hoger te zetten?
Of moet je daar een apart setje voor aanschaffen...
Al zou het kunnen wil ik het niet :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.drivemag.net/media/default/0001/17/thumb_16984_default_large.jpeg

De zithouding is al vrij heftig ;) Hoewel het eigenlijk hard meevalt als je tegen de tank aan gaat zitten, dan zit je alsnog behoorlijk rechtop. Leg ik m'n kont tegen het zitje achter aan, dan lig je wel behoorlijk over de motor heen. Maar al met al valt het met niks tegen, ik rij er soms 300-500km op een dag mee en 't is best okay te doen. Natuurlijk een GS is comfortabeler....maar het is goed vol te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 21:08

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Laatst mijn auto proberen te verkopen via wijkopenauto's. vier maand daarvoor de auto gekocht voor €6.500. Wijkopenauto's bood op internet €5.800 voor het kale model, en na afspraak €2.200 voor deze auto met alle luxe opties er op.. want we hebben er al 4 staan van dat model. Ben weggereden met de auto, naar de motordealer, naar binnengestapt, testritje gemaakt op een leuke motor en auto ingeruild op de motor.

ontopic. weet niet wat ik nu fijner vind. het harde werken om snelheid te maken op de vstrom 650, of het lompe altijd vermogen hebben van de FZ1. die overigens nu aanvoelt als een kleine brommer qua zit.

M'n vriendin zit overigens nog steeds van rotmotor. maarja, kijk liever naar een 3e motor dan naar een auto erbij. #laathethaarniethoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Al zou het kunnen wil ik het niet :P

[afbeelding]

De zithouding is al vrij heftig ;) Hoewel het eigenlijk hard meevalt als je tegen de tank aan gaat zitten, dan zit je alsnog behoorlijk rechtop. Leg ik m'n kont tegen het zitje achter aan, dan lig je wel behoorlijk over de motor heen. Maar al met al valt het met niks tegen, ik rij er soms 300-500km op een dag mee en 't is best okay te doen. Natuurlijk een GS is comfortabeler....maar het is goed vol te houden :)
Blijft toch echt een mooie motor. :9~
Leuke foto ook; ben jij dat op de motor? Altijd leuk als je zulke motorfoto's hebt.

Ziet er nog best comfortabel uit. Niks verslaat een GS inderdaad (in ieder geval niks waar ik tot nu toe op gereden heb). Stapte toen tijdens een weekendje Eifel over op de GS van een maatje naar 300km op een Speed Triple gereden te hebben. Was echt net een rijdend bankstel. :+

Probeer ook maar eens 500 km op het keiharde zitje van een SS te doen. :X Dan ben je echt blij als je veel zitvlees hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zo, na 12 jaar m'n motorrijbewijs te hebben lijkt het dan nu toch eindelijk echt een keertje te gaan gebeuren, ik ga een weekend lang motorrijden in de Eifel 8)

4 dagen lang bochtentraining in de Eifel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
RvdH schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:38:
Zo, na 12 jaar m'n motorrijbewijs te hebben lijkt het dan nu toch eindelijk echt een keertje te gaan gebeuren, ik ga een weekend lang motorrijden in de Eifel 8)

4 dagen lang bochtentraining in de Eifel :9~
Nice, mooi stukje sturen daar en je bent er zo.
Geniet ervan! :*)
Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht