Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:38
RvdH schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:38:
Zo, na 12 jaar m'n motorrijbewijs te hebben lijkt het dan nu toch eindelijk echt een keertje te gaan gebeuren, ik ga een weekend lang motorrijden in de Eifel 8)

4 dagen lang bochtentraining in de Eifel :9~
Leuk, bij welke club? 2x deelgenomen aan een bochtentraining, beide keren erg goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Eddos schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Leuk, bij welke club? 2x deelgenomen aan een bochtentraining, beide keren erg goed bevallen.
Via http://www.affetto.nl/betere-bochten-met-affetto-ducati/ - in samenwerking met René Crommentuijn van rijschool Peel en Maas blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10 16:48
Ethirty schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:31:
[...]

Lijkt een thema te zijn, de Tracer 900 heeft op hoge snelheid de speedwobble, de 700 schijnt dat ook te doen. Vorm over functie ofzo :/
Ik heb geen issues met een speedwobble op mijn 700 (top was rond de 225 op de teler). Ja hij is vrij soft geveerd, maar tot nu toe geen echte last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-10 17:29
Sniffels schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:45:
[...]

Ik heb geen issues met een speedwobble op mijn 700 (top was rond de 225 op de teler). Ja hij is vrij soft geveerd, maar tot nu toe geen echte last van gehad.
Ik las een tijd terug dat wanneer je handkappen had men er meer last van had dan wanneer je ze er niet op had zitten.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10 16:48
aidanl schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:46:
[...]

Ik las een tijd terug dat wanneer je handkappen had men er meer last van had dan wanneer je ze er niet op had zitten.
Ah nee ik heb het kale model, dus geen tracer. Misschien dat ze dat even aan de agenten moeten vertellen die er een X-aantal besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Volgens mij waren er weinig fans hier die vorig jaar gingen, maar toch de vraag. Wie gaat er dit weekend naar de Mega Motor meeting in Veenendaal :P?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-10 21:55
Sniffels schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:49:
[...]

Ah nee ik heb het kale model, dus geen tracer. Misschien dat ze dat even aan de agenten moeten vertellen die er een X-aantal besteld hebben.
Welnee, dikke tip dus voor als je van ze weg wilt rijden! Boven de 180km/u houden ze het waarschijnlijk voor gezien en roepen ze de big boys op (BMW). Geeft jou mooi de tijd om ergens te schuilen en wachten tot je 3-sterren wanted level weer genormaliseerd is. :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Leviathius schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:53:
[...]

Welnee, dikke tip dus voor als je van ze weg wilt rijden! Boven de 180km/u houden ze het waarschijnlijk voor gezien en roepen ze de big boys op (BMW). Geeft jou mooi de tijd om ergens te schuilen en wachten tot je 3-sterren wanted level weer genormaliseerd is. :+
Is daar ook een cheatcode voor? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
aidanl schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:00:
[...]

Is daar ook een cheatcode voor? :+
Maar natuurlijk:

Linkerhand intrekken, Linkervoet klik naar beneden doen, linkerhand uitstrekken, rechter hand vastklemmen, rechter hand flink naar beneden draaien en mop mop gas erop! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:35

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Al zou het kunnen wil ik het niet :P

[afbeelding]

De zithouding is al vrij heftig ;) Hoewel het eigenlijk hard meevalt als je tegen de tank aan gaat zitten, dan zit je alsnog behoorlijk rechtop. Leg ik m'n kont tegen het zitje achter aan, dan lig je wel behoorlijk over de motor heen. Maar al met al valt het met niks tegen, ik rij er soms 300-500km op een dag mee en 't is best okay te doen. Natuurlijk een GS is comfortabeler....maar het is goed vol te houden :)
Ben jij dat zelf? En zit je op zo'n Nine-T dan ook echt altijd zo? Op de motorbeurs heb ik ook op een paar modellen gezeten (ik kan met mijn voetjes bij de grond 8) ! ) maar ik zat daar volgens mij wel rechter op. Hoewel dat volgens mij van die scrambler modellen waren, die hebben een wat ander stuur dacht ik.
ProfaNe schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:51:
Volgens mij waren er weinig fans hier die vorig jaar gingen, maar toch de vraag. Wie gaat er dit weekend naar de Mega Motor meeting in Veenendaal :P?
Dat is toch van Motome/Promotor? Ohnee, dat is het mega motor treffen |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 01-05-2018 15:15 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:38
RvdH schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:10:
[...]

Via http://www.affetto.nl/betere-bochten-met-affetto-ducati/ - in samenwerking met René Crommentuijn van rijschool Peel en Maas blijkbaar ;)
Ah, die ken ik niet, maar zal ook goed zijn :-). Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

ProfaNe schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:51:
Maar is het nu een MF event of een WR event? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:02:
[...]

Maar is het nu een MF event of een WR event? :+ :+
WR blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

RvdH schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:08:
[...]

Verdomme, net garage weer gebeld, nog steeds geen onderdelen binnen. Misschien deze week, maar door koningsdag kunnen ze dan sowieso pas of zaterdag of dinsdag er wat mee doen. Had ik ze nou maar inderdaad gewoon zelf besteld, had ik allang weer rondgereden :(
Zoo frustrerend dit.. nu net weer gebeld.. er is een gedeelte van de onderdelen binnen maar ze missen nog een rempedaal en koppelingsdeksel. Die kunnen morgen verzonden worden en overmorgen binnen zijn maar voor hetzelfde geld pas over een week.

Blijkbaar is Ducati aan het verhuizen van voorraadmagazijn en worden daardoor de onderdelen versnipperd en/of sporadisch maar verzonden enzo. Wat een gekut..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RvdH schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:38:
[...]

Zoo frustrerend dit.. nu net weer gebeld.. er is een gedeelte van de onderdelen binnen maar ze missen nog een rempedaal en koppelingsdeksel. Die kunnen morgen verzonden worden en overmorgen binnen zijn maar voor hetzelfde geld pas over een week.

Blijkbaar is Ducati aan het verhuizen van voorraadmagazijn en worden daardoor de onderdelen versnipperd en/of sporadisch maar verzonden enzo. Wat een gekut..
Ducati, stuk gaat blijft ie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:30

Ethirty

Who...me?

Sniffels schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:45:
[...]

Hey, nog een niet-MT-07 700 rijder! *O*

Maar ik had het over de Tracer 700/MT-07, niet de XSR. Die handkappen en ruit samen zijn volgens mij de reden van de wobble. Overigens zelf geen last van gehad, ik rij niet hard genoeg. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heeft er hier toevallig iemand (ook?) Apple AirPods én gebruikt diegene die dingen ook wel eens in zijn/haar helm in combinatie met een navigatiedevice (Garmin/Tom-Tom i.e.)?

Ik ga eind deze maand weer een lekker lang weekendje naar Duitsland met de motor en wil eigenlijk m'n Apple AirPods gaan gebruiken om het geluid van m'n Garmin Zümo in m'n helm te kunnen beluisteren. Ik kán natuurlijk ook m'n X-Lite 702 helm mét N-COM systeem meenemen maar..... Liever heb ik m'n Shoei Neotec mee waar helaas (nóg) géén communicatie in zit. Vraag is dus eigenlijk: Hoe bevalt het rijden met Apple AirPods gedurende een hele dag én is de microfoon ook nog gevoelig genoeg om te kunnen bellen? Hé Siri middels een dubbeltap op de helm gaat uiteraard niet werken maar voor de rest lijken ze me eigenlijk bést wel geschikt om te gaan gebruiken :*)

Ik kan natuurlijk hier thuis ook even een uur met m'n helm op gaan rondlopen terwijl ik die dingen in m'n oren heb maar dat is precies iets anders dan een hele dag met die combi rond rijden, lijk me. Normaal heb ik niet eens in de gaten dat ik die dingen in m'n oren heb en wordt ik er ooit vreemd op aan gekeken door m'n collega's...

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 01-05-2018 19:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:58
Kan je AirPods combineren met gehoorbescherming? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoezo op die leeftijd ben je toch al een gedeelte van je gehoor kwijt? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sylvesterrr schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:34:
Kan je AirPods combineren met gehoorbescherming? :?
Nope :Maar je kunt geluid ook wegnemen mét geluid (Een equalizer doet dat in een goede audioset bijvoorbeeld ook, vandaar de naam "Equalizer") én de AirPods sluiten bij mij sowieso al goed aan aan m'n gehoorgang/oor. In combinatie met een goed passende én stille helm zou ik ook zonder extra dopjes moeten kunnen rijden, in m'n X-Lite heb ik overigens wel altijd nog een setje "maat" doppen nodig.
Joopieboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:36:
Hoezo op die leeftijd ben je toch al een gedeelte van je gehoor kwijt? :+
Zó erg is 't nou ook weer niet hé :/ (ik hoor écht alles nog goed én heb nergens last van overigens) >:)

Feit is wel dat ik "vroegah" in de jaren '90 redelijk vaak als DJ werkte in wat club's hier in de regio én er destijds nog niet zo goed geluisterd werd naar alle adviezen welke er tegenwoordig wél zijn (Hell: Die adviezen kwamen later pas nadat veel mensen (discotheek / concert bezoekers) al last van een "ruis" hadden).

Wel grappig overigens dat veel mensen zicht er nu extra druk over maken maar vervolgens wél het volume van d'r, liefst zo goedkoop mogelijke, headsetjes (telefoon) zo hard mogelijk willen hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 01-05-2018 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Set maatdoppen aan laten meten en dan een Sena/Cardo in de helm zetten. Ideale combinatie, ik had eerder oordopjes die wel redelijk dempten, maar dit is veel beter. Ik gebruik Exinores ER25's voor praktisch alles (bios, slapen, motor, concert, etc). De Sena 30K bevalt me hier uitstekend :)
Vrijdag schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:09:
[...]

Ben jij dat zelf? En zit je op zo'n Nine-T dan ook echt altijd zo? Op de motorbeurs heb ik ook op een paar modellen gezeten (ik kan met mijn voetjes bij de grond 8) ! ) maar ik zat daar volgens mij wel rechter op. Hoewel dat volgens mij van die scrambler modellen waren, die hebben een wat ander stuur dacht ik.
De normale NineT, Scrambler en Pure hebben een normaal stuur met verhoging erin. De Racer heeft clipons die aanzienlijk dieper liggen waardoor je gedwongen wordt verder voorover te zitten. Maar je hebt wat ruimte daarin: ga je met je kont tegen het zitje zitten, dan lig je praktisch, beentjes wat wijder en helemaal naar voren en dan zit je best wel rechtop. :)

Ow en nee, dat ben ik niet, ben geen lekker blond mokkel met lang haar :P
Panini schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Blijft toch echt een mooie motor. :9~
Leuke foto ook; ben jij dat op de motor? Altijd leuk als je zulke motorfoto's hebt.

Ziet er nog best comfortabel uit. Niks verslaat een GS inderdaad (in ieder geval niks waar ik tot nu toe op gereden heb). Stapte toen tijdens een weekendje Eifel over op de GS van een maatje naar 300km op een Speed Triple gereden te hebben. Was echt net een rijdend bankstel. :+

Probeer ook maar eens 500 km op het keiharde zitje van een SS te doen. :X Dan ben je echt blij als je veel zitvlees hebt.
Haha ja, ben er ook nog steeds extreem blij mee. :) Het is zoals gezegd best te doen, maarja, wil je comfort: GS. Het zitje is trouwens dikke prima, lekker zacht leer, hoor ik vaker :) Zo'n street triple lijkt me ook wel een keer leuk maar volgens mij moet je daar wel redelijk aan hangen wil het een beetje lekker rijden :P Da's wel het voordeel van die boxer, koppel²³, waar dan ook in het toerenbereik.

Dit ben ik wel btw:

Afbeeldingslocatie: https://download.neofoto.nl/open/dump/9.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:03:
[...]

Nope :Maar je kunt geluid ook wegnemen mét geluid (Een equalizer doet dat in een goede audioset bijvoorbeeld ook, vandaar de naam "Equalizer") én de AirPods sluiten bij mij sowieso al goed aan aan m'n gehoorgang/oor. In combinatie met een goed passende én stille helm zou ik ook zonder extra dopjes moeten kunnen rijden, in m'n X-Lite heb ik overigens wel altijd nog een setje "maat" doppen nodig.

[...]

Zó erg is 't nou ook weer niet hé :/ (ik hoor écht alles nog goed én heb nergens last van) >:)

Feit is wel dat ik "vroegah" in de jaren '90 redelijk vaak als DJ werkte in wat club's hier in de regio én er destijds nog niet zo goed geluisterd werd naar alle adviezen welke er tegenwoordig wél zijn (Hell: Die adviezen kwamen later pas nadat veel mensen (discotheek / concert bezoekers) al last van een "ruis" hadden).

Wel grappig overigens dat veel mensen zicht er nu extra druk over maken maar vervolgens wél het volume van d'r, liefst zo goedkoop mogelijke, headsetjes (telefoon) zo hard mogelijk willen hebben.
Ja ik ken zat mensen met een ruisje of een continue piep, maar tegenwoordig wordt er ook niks of bijna niks aan gedaan. Beetje optredens gaan toch behoorlijk over de 120db heen vaak, niet gezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:49

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Ja... want dat zijn dezelfde mensen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:25

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Weten jullie een website waar ik motoronderdelen kan bestellen? Mijn voorspatbord is (nu al) kapot, geen idee waardoor, en volgens mij kan ik die wel zelf vervangen.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-10 16:17
Ik bestel meestal OEM onderdelen bij cmsnl of motorcyclespareparts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Xilantof schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:02:
Weten jullie een website waar ik motoronderdelen kan bestellen? Mijn voorspatbord is (nu al) kapot, geen idee waardoor, en volgens mij kan ik die wel zelf vervangen.
Sites genoeg :P Misschien even aangeven voor welke fiets het is als je een beter antwoord wil. Er zijn natuurlijk belachelijk veel sites en per merk heb je dan ook nog tig opties.

Los van dat gewoon even het partnummer opzoeken en dan kijken waar je het goedkoop kan krijgen. Voor mijn motor kijk ik ook altijd even rond wat de beste deal is. Liever uit de UK voor 10 euro minder en 3 dagen later dan hier in NL als het duurder is. Ik bestel regelmatig dingen en zelden op dezelfde site. Alleen voor kleine onderdelen voor mijn merk kom ik meestal uit bij een site in DL.

Edit: Misschien ook een goed moment om te upgraden naar carbon als je dat boeit. Een spatbord voor mijn fiets is in carbon niet heel veel duurder dan origineel :)

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 01-05-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

PilatuS schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:08:
[...]

Sites genoeg :P Misschien even aangeven voor welke fiets het is als je een beter antwoord wil. Er zijn natuurlijk belachelijk veel sites en per merk heb je dan ook nog tig opties.

Los van dat gewoon even het partnummer opzoeken en dan kijken waar je het goedkoop kan krijgen. Voor mijn motor kijk ik ook altijd even rond wat de beste deal is. Liever uit de UK voor 10 euro minder en 3 dagen later dan hier in NL als het duurder is. Ik bestel regelmatig dingen en zelden op dezelfde site. Alleen voor kleine onderdelen voor mijn merk kom ik meestal uit bij een site in DL.

Edit: Misschien ook een goed moment om te upgraden naar carbon als je dat boeit. Een spatbord voor mijn fiets is in carbon niet heel veel duurder dan origineel :)
Het gaat om een Honda NC700X uit 2012.
Partnummer moet ik nog opzoeken, maar met googlen vind ik vooral de spatbordverlengers.

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 16:09
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:09:
[...]

Haha ja, ben er ook nog steeds extreem blij mee. :) Het is zoals gezegd best te doen, maarja, wil je comfort: GS. Het zitje is trouwens dikke prima, lekker zacht leer, hoor ik vaker :) Zo'n street triple lijkt me ook wel een keer leuk maar volgens mij moet je daar wel redelijk aan hangen wil het een beetje lekker rijden :P Da's wel het voordeel van die boxer, koppel²³, waar dan ook in het toerenbereik.

Dit ben ik wel btw:

[afbeelding]
Snap ik, erg mooie motor _/-\o_
Hopelijk in de toekomst ook nog zoiets erbij, nu alleen niet het geld en vooral de ruimte.

Rijdt ook best apart. Je zit heel erg diep in de motor, waardoor je echt het gevoel hebt alsof je op het voorwiel zit. En een erg korte wielbasis. Maar ondanks dat kan je er best rust mee cruisen en rijdt het best stabiel.

Het hangen valt ook nog wel mee. Mede door het drie cilinder blok loopt een street triple erg lekker, maar echt het fijne weet ik er niet van. Heb er maar zo een 1500-2000 km mee gereden. Was een huurmotor die even uitgelaten mocht worden.

Zelf een SV650, dus kan goed begrijpen wat je zegt over koppel ;)
[...]

Ah ja, van die mensen waarbij je in de metro mee kan genieten van hun muziek. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:35

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:55:
[...]

Ja ik ken zat mensen met een ruisje of een continue piep, maar tegenwoordig wordt er ook niks of bijna niks aan gedaan. Beetje optredens gaan toch behoorlijk over de 120db heen vaak, niet gezond.
Als ik naar een concert ga doe ik ook oordoppen in, hoewel dat enigszins afhangt van het soort muziek. Hooverphonic laatst was dat niet nodig. Maar straks op WGT als ik weer een piep-knars-bonk artiest ga beluisteren zijn oordoppen geen overbodige luxe :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Xilantof schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:12:
[...]

Het gaat om een Honda NC700X uit 2012.
Partnummer moet ik nog opzoeken, maar met googlen vind ik vooral de spatbordverlengers.
Even naar een partfinder site gaan als je een origineel spatbord wil hebben. Daarna kan je op Google naar de beste deal zoeken. De prijzen lopen vaak enorm uiteen, dus ik zou je niet aanraden om op de eerste site gelijk te bestellen. Toevallig zelf vandaag remblokken gekocht en kwam bij Goedhart Motoren uit. Die hadden de beste deal voor mijn blokken en had daar nog nooit iets gekocht.

Je kan ook nog 2e hands overwegen. Vaak genoeg kan je een zo goed als nieuw onderdeel krijgen voor een fractie van de originele prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 01-05-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:56:
[...]

Ja... want dat zijn dezelfde mensen...
Dat is jouw uitspraak, niet de mijne :9

Zélfs een retorische vraag eindigt met een vraagteken dus dit was geen vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xilantof schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:02:
Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk je voorwiel uit de voorvork zal moeten gaan pakken om 't oude spatbordje netjes te kunnen verwijderen én 't nieuwe exemplaar terug te kunnen gaan plaatsen. Je kunt waarschijnlijk wel normaal aan de boutjes met schroefkop komen zonder je wiel te verwijderen maar daarna is er (waarschijnlijk) nog niet genoeg ruimte vrij om het ding tussen de buitenpoten van je voorvork uit te pakken :/

https://www.motorparts-online.com heeft misschien wel een tweedehands exemplaar maar ik heb 't nog niet bekeken voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:10
Wat @wimmel_1 zegt was voor mij precies de reden om het lekker door de dealer te laten doen :+ Hij moest toch weg voor onderhoud, dan kan zo’n spatbordje er qua uren wel bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha, goeie tip idd, was ik ook al achtergekomen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:51:
[...]

Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk je voorwiel uit de voorvork zal moeten gaan pakken

maar daarna is er (waarschijnlijk) nog niet genoeg ruimte vrij om het ding tussen de buitenpoten van je voorvork uit te pakken :/
Heb een tijd terug mijn spatbord vervangen door een model van carbon. Dat was flexibel genoeg om naar binnen te buigen en het wiel te laten zitten :P

Edit: Het oude spatbord was trouwens ook flexibel genoeg om het er op de zelfde manier uit te krijgen. Zal niet bij alle fietsen lukken, maar bij mij ging het prima :)

Edit2: Mijn motor staat er nu maar even zo bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vzu3UpCBg7ZMHF1eoI7xV5rv/full.jpg

Bij de vorige plek waar ik was geweest voor nieuwe banden had die kerel het balanceren van het achterwiel slecht gedaan. De motor ging niet veel later op de dyno en toen voelde die persoon gelijk dat het achterwiel niet goed in balans was.

Verder merkte ik ook dat de meeste bandenboeren het niet helemaal volgens het boekje doen. Dat wil zeggen niet de remklauwen er af halen en niet de voorvork indrukken voordat de 4 schroeven op de as vast gedraait worden. Mijn motor trekt ook naar rechts als ik zonder handen rij. Heb nu een bandenboer gevonden die er zo'n apparaat voor heeft, dan weet ik zeker dat het balanceren wel goed gaat.

Nu doe ik het demonteren en monteren liever zelf volgens het boekje, dan weet ik zeker dat het op de juiste manier gedaan word. Dit nog los van het geld dat het mij scheelt door de wielen zelf er uit te halen. Gooi ze morgen in de auto en laat nu alleen de banden er op zetten, de rest doe ik na de vorige ervaring liever zelf. Scheelt toch weer een paar tientjes en doe het nu op mijn gemak helemaal zoals het hoort. De 4 schroeven in de voorvork moeten ook met maar 15Nm, toen ik ze er vandaag uit haalde zaten ze veel vaster dan dat.

[ Voor 63% gewijzigd door PilatuS op 01-05-2018 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pff ben ik blij ik een goeie monteur heb, maar idd, ik herken die verhalen en zelf ook de nodige slechte ervaringen gehad bij de kwikfitters onder de motoren. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:12:
Pff ben ik blij ik een goeie monteur heb, maar idd, ik herken die verhalen en zelf ook de nodige slechte ervaringen gehad bij de kwikfitters onder de motoren. :X
Precies. Vooral het trekken naar rechts verbaast mij niets als het straks over is. De vorige persoon waar ik was deed het allemaal gewoon zo snel mogelijk, maar niet zo goed mogelijk. Heb de werkplaatshandleiding erbij waar precies staat hoe alles moet, dan kan ik het net zo goed zelf doen. De persoon die eerst bij mij aan huis kwam deed het wel altijd netjes, maar die is er helaas mee gestopt. Er zitten in een straal van 30km iets van 6 plekken waar ik het kan laten doen, maar heb er nu 1tje die 15km verderop zit en het dynamisch met een apparaat doet in plaats van statisch. Vanaf nu doe ik het maar op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waar had jij trouwens je carbon spatbord vandaan? Ik heb een adresje in Polen oid gekregen maar ik twijfel een beetje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:18:
Waar had jij trouwens je carbon spatbord vandaan? Ik heb een adresje in Polen oid gekregen maar ik twijfel een beetje. :)
Hier: https://the-carbon-king.com/ Geweldige kwaliteit en een erg nette prijs.

Weet zo niet wat een origineel spatbord kost, maar veel scheelt het niet. Er zit sowieso wat voor je motor bij, alleen niet klikken op Suzuki want dat werkt niet. Als ik zoek op GSXR komt er van alles naar boven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Check, eens spieken, wil het eigenlijk combineren met een hugger.

Zucht, hobby. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voorspatbord, achterspatbord, tankbeschermers, ketting beschermer voor, ketting beschermer achter laag, ketting beschermer achter hoog en nog op het kontje aan de bovenkant. Verder nog delen in/op de tankdop, reatsets en hendels.

I Love Carbon O+

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 01-05-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:22:

In principe en héél gechargeerd gezegd: Carbon = Carbon!! Waar het meestal fout gaat is als je meerdere kuipdelen wil laten vervangen en de verschillende delen op een niet gelijke manier opgebouwd worden zodat die delen optisch nooit goed bij elkaar (kunnen) gaan passen. Akrapovic levert bijvoorbeeld ook carbon kuipdelen en die spullen kosten vervolgens meteen de hoofdprijs doordat ze in één batch gemaakt worden pér bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:28:
[...]
In principe en héél gechargeerd gezegd: Carbon = Carbon!!
Er zit qua opbouw en afwerking veel verschil in. Heb 1 onderdeel uit China en dan zie je toch gelijk dat de twill weave niet helemaal netjes loopt en het erg dik is met flink veel hars. Het spul uit de UK van die site die ik net heb gepost is veel beter afgewerkt en minder dik.

Edit: Het deel wat bij mij in het kontje zit was trouwens een net niet onderdeel. Kreeg daar ook netjes een bericht over en kreeg korting als ik het toch wou hebben. Ben anderhalf uur aan het vijlen geweest om het passend te krijgen :P

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 01-05-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja precies, dat had ik ook al gezien. Maar het blijft voor mij ook een gebruiksvoorwerp, compleet carbon uit een serie is leuk voor een Ducati in de showroom. Maar het moet een beetje normaal blijven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:36:
Ja precies, dat had ik ook al gezien. Maar het blijft voor mij ook een gebruiksvoorwerp, compleet carbon uit een serie is leuk voor een Ducati in de showroom. Maar het moet een beetje normaal blijven. :)
Heb je ook gelijk in. Voor mij is het een beetje beide dus wat meer onderdelen. Ik kan trouwens nog flink meer kopen mocht ik het willen. Genoeg kappen die vervangen kunnen worden door carbon, maar vind het wel prima zo.

Setje carbon velgen is ook leuk trouwens, ben je alleen iets van 7000 euro verder ofzo :P

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 01-05-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:36:
Misschien dat 't iets is om je huidige delen te laten "Aqua-Dippen"? Kost niet zo héél veel, in vergelijking tot écht carbon, en als je 't in de winter laat doen dan maakt 't qua rijden ook niet veel uit voor de meeste mensen.

Kijk hier maar eens voor wat voorbeelden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik heb nog een klein barstje met dank aan de transporteur in mijn voorspatbord zitten, en gezien de 2e hands en nieuwprijzen misschien toch wat carbon overwegen. :$

En het gaat mij niet zo om het geld, je weet wat ik eraan uitgeef zo iedere keer. Maar ik kan zoiets gewoon niet goed praten. Ik vind 2-300 euro iets anders als 1000+...

@PilatuS ik vind die meerspaaks lichtgewicht racevelgen ook dikke porno, maar daar koop ik bijna een 2e Gixxer voor. :X

Edit: deze dus:
https://m.ebay.nl/itm/CAR...-2004-K3-K4-/162676856530

Zo zonde en klote dat voor het nieuwere model wél een kit leverbaar is, voor en achter een fender. :/

[ Voor 34% gewijzigd door Joopieboy op 01-05-2018 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grr...
Op ebay een setje goedkope 'pimp my levers' gekocht: https://www.ebay.co.uk/it...-2016-FZ8-2011-2015-Pair/ in matchend blauw..
Vanavond proberen te monteren en is het koperen busje waar asje door gaat niet op maat... originele busje past er niet in, maar as is te dun voor dit busje..
Als koperen busje eruit kan dan past origine busje op het oog wel..maar dat eruit halen lijkt niet te lukken..
Grof geweld.. geen beweging.. verhitten (op fornuis, je moet wat).. maakt geen verschil..

gelukkig had ik ook voor nog minder een besteld die op origneel leek:
https://www.ebay.co.uk/it...ed-ABS-Euro-2011-to-2014/
En die past teminste wel meteen..

* ToolkiT heeft dus geen krommer koppeling meer..

Nog betere tip: let op je jiffy als je moter wast en verplaatst.. als hij inklapt zonder dat je dat door hebt krijg je lullige schade..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:58
[...]

Dat klinkt meer als noise cancellation dan gehoorbescherming.
Weet niet of ik me aangesproken zou moeten voelen, maar ik hap even. :P
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@ToolkiT Ik had een mooie nieuwe koppelingshendel laten plaatsen vanwege speling, maar op de nieuwe de brommer gelegd. Werd ie ook niet beter van. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 01-05-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:45:
[...]

Misschien dat 't iets is om je huidige delen te laten "Aqua-Dippen"? Kost niet zo héél veel, in vergelijking tot écht carbon, en als je 't in de winter laat doen dan maakt 't qua rijden ook niet veel uit voor de meeste mensen.

Kijk hier maar eens voor wat voorbeelden :9
Die 'houten been' prothese is geniaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:47:
@PilatuS ik vind die meerspaaks lichtgewicht racevelgen ook dikke porno, maar daar koop ik bijna een 2e Gixxer voor. :X
Mijn fiets heeft de goedkope gesmede velgen van Marchesini. Die zijn 5 spaaks. Het R model heeft soms de duurdere versie met meer spaken. Eens naar gekeken, maar dan kom je inderdaad op prijzen uit voor een setje, niet normaal. Het zelfde met carbon velgen, ook die prijzen zijn compleet gestoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja carbon velgen kan niet een Chinees kopietje zijn, als t scheurt of er gebeurd wat mee ben je toch aardig de sjaak. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:52:
[...]

Die 'houten been' prothese is geniaal!
Ik ken die gast persoonlijk en 't is een échte kunstenaar in alle aspecten... Ook met agenda afspraken is 'ie ooit vrij creatief maar 't werk wat íe aflevert is serieus altijd BRIL-JANT :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-10 23:01

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Joopieboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:22:

Dan zet een beetje modder je toch aan het denken. ;)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb een paar carbonnen delen, maar wil het hier eigenlijk wel bij laten. Te veel carbon vind ik ook niet altijd even mooi. @Joopieboy Ik heb ook gekeken naar een voorspatbord bij de mijne, maar ik vind dat het de look van de motor wel heel erg aanpast, heb toen besloten toch maar weer origineel te kiezen

Uitlaatcover en koppelingsplaatdeksel (wil eigenlijk de schetsplaatjes nog, maar wordt wellicht ook wat donker dan)
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/281b6650068b65d3fb91ce49d2ee9f45.jpg

Hugger (met veel te korte spatbord voor de ketting :+ )
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/0272343b72cc24ce204465ad25542980.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

PilatuS schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:15:
[...]

Even naar een partfinder site gaan als je een origineel spatbord wil hebben. Daarna kan je op Google naar de beste deal zoeken. De prijzen lopen vaak enorm uiteen, dus ik zou je niet aanraden om op de eerste site gelijk te bestellen. Toevallig zelf vandaag remblokken gekocht en kwam bij Goedhart Motoren uit. Die hadden de beste deal voor mijn blokken en had daar nog nooit iets gekocht.

Je kan ook nog 2e hands overwegen. Vaak genoeg kan je een zo goed als nieuw onderdeel krijgen voor een fractie van de originele prijs.
Dankjewel voor de tip :)
wimmel_1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:51:
[...]

Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk je voorwiel uit de voorvork zal moeten gaan pakken om 't oude spatbordje netjes te kunnen verwijderen én 't nieuwe exemplaar terug te kunnen gaan plaatsen. Je kunt waarschijnlijk wel normaal aan de boutjes met schroefkop komen zonder je wiel te verwijderen maar daarna is er (waarschijnlijk) nog niet genoeg ruimte vrij om het ding tussen de buitenpoten van je voorvork uit te pakken :/

https://www.motorparts-online.com heeft misschien wel een tweedehands exemplaar maar ik heb 't nog niet bekeken voor je.
Dat hoeft gelukkig niet... Er is een service manual online te vinden en daaruit blijkt dat ie zonder het wiel los te maken vervangen kan worden *O*
Kon daarin alleen geen part-nummer vinden.

Fotonerd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:55

A13X

Dude

Grubeater schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 06:13:
[...]
Dan zet een beetje modder je toch aan het denken. ;)
Een beetje modder? ;w

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9K9nqdM.jpg?1l

Ding is viezer dan de Alp van @HTT-Thalan na een offroad ritje :')

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ToolkiT schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:47:
grr...
Op ebay een setje goedkope 'pimp my levers' gekocht: https://www.ebay.co.uk/it...-2016-FZ8-2011-2015-Pair/ in matchend blauw..
Vanavond proberen te monteren en is het koperen busje waar asje door gaat niet op maat... originele busje past er niet in, maar as is te dun voor dit busje..
Als koperen busje eruit kan dan past origine busje op het oog wel..maar dat eruit halen lijkt niet te lukken..
Grof geweld.. geen beweging.. verhitten (op fornuis, je moet wat).. maakt geen verschil..

gelukkig had ik ook voor nog minder een besteld die op origneel leek:
https://www.ebay.co.uk/it...ed-ABS-Euro-2011-to-2014/
En die past teminste wel meteen..

* ToolkiT heeft dus geen krommer koppeling meer..

Nog betere tip: let op je jiffy als je moter wast en verplaatst.. als hij inklapt zonder dat je dat door hebt krijg je lullige schade..
Gister met tandenpoetsen kreeg ik een ingeving: het is een rond gat... wat voor aparaat is goed in ronde gaten maken.. een boor natuurlijk DOH!.. had ik helemaal niet aan gedacht.. zal ik binnenkort eens mee aan de slag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:41:
Ik heb een paar carbonnen delen, maar wil het hier eigenlijk wel bij laten. Te veel carbon vind ik ook niet altijd even mooi. @Joopieboy Ik heb ook gekeken naar een voorspatbord bij de mijne, maar ik vind dat het de look van de motor wel heel erg aanpast, heb toen besloten toch maar weer origineel te kiezen

Uitlaatcover en koppelingsplaatdeksel (wil eigenlijk de schetsplaatjes nog, maar wordt wellicht ook wat donker dan)
[afbeelding]

Hugger (met veel te korte spatbord voor de ketting :+ )
[afbeelding]
Ja ik twijfel gewoon heel erg, je ziet meer en meer versjonniede gixxers rondrijden, zekervan mijn model, en ik houd hem bewust zoveel mogelijk origineel en netjes, vandaar ook de Leovince uitlaat zonder sticker, led knippers in het model zoals origineel zou kunnen, etc. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Joopieboy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:27:
[...]

Ja ik twijfel gewoon heel erg, je ziet meer en meer versjonniede gixxers rondrijden, zekervan mijn model, en ik houd hem bewust zoveel mogelijk origineel en netjes, vandaar ook de Leovince uitlaat zonder sticker, led knippers in het model zoals origineel zou kunnen, etc. -O-
Ik heb ondertussen simpelweg een tweede kappenset geregeld die ik ga overspuiten, inclusief een andere tank. Kan ik mijn originele set in Honda kleuren bewaren. Komt ook een ander uitlaatje op en de hele motor word (Honda) rood met zwarte accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

wimmel_1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:04:
Heeft er hier toevallig iemand (ook?) Apple AirPods én gebruikt diegene die dingen ook wel eens in zijn/haar helm in combinatie met een navigatiedevice (Garmin/Tom-Tom i.e.)?
Ik heb ze wel, AirPods, en sinds kort de TomTom Rider 550 maar nog geen kans gehad te proberen of dat goed gaat. Dus ik hoor het ook graag of dat een beetje goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32
@wimmel_1 @RvdH donderen die dingen niet uit je oor als je je helm afdoet, waarna je op de grond mag gaan zoeken? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Chakotay schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:03:
@wimmel_1 @RvdH donderen die dingen niet uit je oor als je je helm afdoet, waarna je op de grond mag gaan zoeken? :+
Ik vraag het me af.. ze zitten steviger dan gewone oordoppen, en ik had juist het idee dat als ik normale oordoppen in heb en daar een helm overheen doe, dat juist de kabel er bij het afzetten er voor zorgt dat ie de oordoppen uit mn oren trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 24-10 16:37
Panini schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:44:
[...]
Klopt, maar er is zeker wel zoiets als slechte publiciteit in dit geval :+
Dat soort bedrijven interesseert dat weinig, omdat er toch vaak mensen intrappen.

Met dit mooie weer (even) motorloos zijn is niet zo leuk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Willem30 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Dat soort bedrijven interesseert dat weinig, omdat er toch vaak mensen intrappen.

Met dit mooie weer (even) motorloos zijn is niet zo leuk. :/
Wat ik echt onbegrijpelijk vind. Als je alleen al de voorbeelden van hier leest merk je al dat het oplichters zijn. Iedereen met een greintje gezond verstond weet dat je er 9/10 keer slecht vanaf komt.

Wat is er mis met de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:23
Ik ga voortaan ook gewoon nog naar een echte Honda dealer.
Te vaak gezeik en gezever gehad met van die zelfstandige lui.

Uiteindelijk betaal je toch meer omdat ze iets niet goed doen....
En vind het wel fijn dat er ook gewoon nieuwe nette oem onderdelen op komen ipv sloop onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
RvdH schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:58:
[...]

Ik heb ze wel, AirPods, en sinds kort de Garmin Rider 550 maar nog geen kans gehad te proberen of dat goed gaat. Dus ik hoor het ook graag of dat een beetje goed werkt :)
Bedoel je niet TomTom ipv Garmin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

aidanl schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:14:
[...]

Bedoel je niet TomTom ipv Garmin?
Ja, staat er toch ook? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Een discussie die ik nog niet zovaak voorbij heb zien komen:

Hoe en waarmee wassen jullie je motor en zet je hem daarna in de was en zo ja waarmee?

Nu gebruik ik een allegaartje van ooit verzamelde meuk uit pakketjes, maar wil eens een systeem hebben wat je door kan om alles weer spic en span te krijgen.

Zie tegenwoordig veel van die wasschuimen voorbij komen, zien er mooi uit maar is het ook beter als gewoon een emmer sop?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Muckoff ben ik wel erg tevreden over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het is hoe bont je het wil maken, ik maak het bont. Tegenwoordig heb ik een schuimlans erbij (dat is met een motor dus wel een dikke aanrader, zeker met een open ding als die van mij), soppen met silk & suds van poor boys + wash mitt en dan drogen met een microvezeldoek.

Volledige pakket, wat ik vorige week heb gedaan?
Foam (modder weg, scheelt krassen en komt op meer plekken dan ik met de hand)
Afspuiten met hogedrukreiniger (hou afstand)
Wassen (scoor een paar synthetische kwasten bij de Action voor de hoekjes) + drogen

Lak:
Kleien van de gelakte delen
Polijsten (SSR 1-2.5 afhankelijk van de diepte van de krassen, voorzichtig proberen wat het effect is)
Glaze (black hole of white diamond, afhankelijk van je lak. In mijn geval beiden i.v.m. witte lak plus zwarte powdercoat op de cardanas e.d.)
EX (zachte wax)
Natty's Blue paste (harde wax, blijft écht enorm lang zitten)

Plastics: Trim restorer
Banden: bold n bright
Leer: HG 4 in 1 leer reiniger/verzorger

Het kost de eerste keer een vermogen aan materiaal, maar het spul gaat gruwelijk lang mee (van het meeste heb je maar wat druppels nodig, zeker op een motor), inmiddels vervang ik zo nu en dan wat (vrienden vinden het ook leuk, maar die leggen dan wat in voor de materiaalkosten). Valt allemaal bij carclean.nl te bestellen op HG na: Albert Heijn

Resultaat: Verwijderd in "Het grote motortopic deel 21"

Letterlijk beter dan nieuw vanaf de dealer...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Raym09 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:35:

Hoe en waarmee wassen jullie je motor en zet je hem daarna in de was en zo ja waarmee?

Nu gebruik ik een allegaartje van ooit verzamelde meuk uit pakketjes, maar wil eens een systeem hebben wat je door kan om alles weer spic en span te krijgen.

Zie tegenwoordig veel van die wasschuimen voorbij komen, zien er mooi uit maar is het ook beter als gewoon een emmer sop?
Helaas kan ik thuis mijn motor niet wassen. Iets met een appartement en een berging zonder water ;) Toevallig paar weken terug langs zo'n wasbox gegaan bij een benzinepomp. Even met de hogedruk (vanaf een ruime afstand) over de motor. Daarvoor heb ik maaanden niet gewassen. Ik rij dan ook alleen met mooi weer :P Verder ga ik na elke rit even met een handdoek over de kappen om de muggen weg te halen.

Daarnaast hoeft hij van mij niet spik en span te zijn. Ik rij zo snel, niemand ziet dat hij vies is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProfaNe schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:44:
Verder ga ik na elke rit even met een handdoek over de kappen om de muggen weg te halen.
Hier moet je wel mee oppassen, geeft makkelijk krassen. Handigste is om een handdoek behoorlijk nat te maken en die een kwartier over de voorkant te hangen. Kan het een tijdje weken, veeg je het daarna met een microvezeldoek allemaal zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Wassen doe ik met hetzelfde spul als de auto: Dodo Juice Born to be Mild. Waxen doe ik de motor niet. Wel drogen met behulp van een Quick Detailer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Thx _/-\o_

Ga eens even rondsnuffelen bij carclean.nl
ProfaNe schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:44:
[...]
Daarnaast hoeft hij van mij niet spik en span te zijn. Ik rij zo snel, niemand ziet dat hij vies is 8)
Dat hoeft van mij ook niet, echter bleef de Hornet redelijk schoon ook al was het wat minder weer. De FZ1N daarentegen wordt met wat nat weer echt een smerige varken. Dan heb ik hem liever goed in de was en een systeem waarmee ik hem inspuit, afspuit en hij daarna aardig goed schoon is.

Vanavond de blub er maar eens afspuiten en binnenkort eerst eens met @Joopieboy kijken of we die krassen van dochterlief er een beetje uit kunnen poetsen. Die misschien wat minder waren geweest als er een goede wax op had gezeten :/

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 02-05-2018 12:07 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wasbox bij de tank ;)

Zou willen dat ik het geduld voor zo'n detailing sessie had, want het ziet er wel heel mooi uit. Maar op de stoep, zonder tuinslang.. nou daar houdt het voor mij al op :N

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay
Ik rij wel eens door een flinke regenbui, telt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Panini schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Wat ik echt onbegrijpelijk vind. Als je alleen al de voorbeelden van hier leest merk je al dat het oplichters zijn. Iedereen met een greintje gezond verstond weet dat je er 9/10 keer slecht vanaf komt.

Wat is er mis met de motor?
Tja |:(

Even niet in het bezit van een motor. Recent motor verkocht en in Juni ga ik een andere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-10 16:05

De crosser spuit ik elke keer met de hogedruk af, vervolgens met een foamlance de grootste troep eraf laten halen en met de compressor alles droog spuiten.

Bij de wegmotor wil ik na het foamen als die echt smerig is nog wel eens met goede autowas shampoo (Wolfgang Autobathe) de motor nog eens met de hand wassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Chakotay schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:18:
Ik rij wel eens door een flinke regenbui, telt dat?
Dat is eigenlijk ook mijn main source van wassen, maar 2x per jaar gaat ie wel voor een behandeling naar een maat die dan graag het ding van top tot teen schoon maakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
kneusteun schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Dat is eigenlijk ook mijn main source van wassen, maar 2x per jaar gaat ie wel voor een behandeling naar een maat die dan graag het ding van top tot teen schoon maakt _/-\o_
Zo'n vrienden heb ik niet ;)

Bij mij 2x/j (of daaromtrent) een sopje met enkel een beetje afwasproduct. Ik kreeg wel 'klachten' van een vriend over de staat (wintervuil) van mijn ketting (waar ik normaal dus lekker afblijf behalve zo nu en dan eens te smeren), maar een ketting waar al 28k km mee gereden is nog uitgebreid gaan poetsen gaat misschien te ver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Dryhte zo is het hier ook, 2-3x per jaar was ik de motor wel daadwerkelijk met wat sop, en dasty voor de velgen e.d. De ketting schoonmaken heb ik echter nog nooit gedaan, dat ding moet juist vet zijn :P Offroad rij ik nooit, dus de hoeveelheid zand e.d. erop valt wel mee. Tot nu toe doe ik altijd zo'n 35k-40k met een kettingset, dus naar mijn ervaring is het niet nadelig voor de levensduur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 23:56

Ik gebruik eigenlijk ook hoofdzakelijk hetgeen wat ik toevallig al had liggen.

Normaal gesproken spuit ik 'm eerst af met de hogedruk van een afstandje. Daarna wassen volgens de 2 emmer methode, afspoelen en drogen en evt. de metalen delen in de wax. Velgen heb ik trouwens afgelopen weekend voor het eerst eens schoongemaakt met lampolie. Dat werkt als een tiet :)

Ketting heb ik tot nu toe nog niet schoongemaakt, maar ik ben van plan om dat aan het eind van dit seizoen wel te gaan doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:17
Joopieboy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:27:
[...]

OEM(look) FTW! :9
Mijn Blade is OEM, op de achterknippers en tail-tidy na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tkwi84sHKZR00c7n2ID7waz0/full.jpg
(ik heb een witte hugger en het standaard witte voorspatbord)

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 02-05-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Willem30 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:30:
[...]

Tja |:(

Even niet in het bezit van een motor. Recent motor verkocht en in Juni ga ik een andere kopen.
Ah jammer, je mist wat lekker weekenden dan. Al een idee voor een nieuwe motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op de verkoop aan een dealer.

De dealer waar ik de motor nieuw heb gekocht voor 12k biedt 9.5k. Ding is een jaar oud en heeft 1500 op de teller. Andere dealers bieden 9k.

Ik gok dat ik particulier 10.5k kan krijgen met veel moeite en frustratie.

Twijfel.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Tsjah, das altijd lastig. Tel je verzekering + wegenbelasting + maandje advertentie MP (€24) bij elkaar en haal dat van de €1000 af. Dan moet je je afvragen of je zin hebt in 'gedoe' voor het resterende bedrag :)

Er vanuit gaande dat hij binnen een maand verkocht is dan natuurlijk ook nog. Anders blijft er nog minder verschil over

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 02-05-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:12:

Ik gok dat ik particulier 10.5k kan krijgen met veel moeite en frustratie.
Dat weet je nooit. Soms kan het lastig zijn, maar dat hoeft niet. De kans bestaat ook dat je binnen 1 week het ding voor 10k of meer verkocht hebt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Panini schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:06:
[...]

Ah jammer, je mist wat lekker weekenden dan. Al een idee voor een nieuwe motor?
Jazeker ;) Iets terug in het topic al gedeeld; Het zal richting een toermotor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
SniperGuy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:02:
[...]

[afbeelding]
Vet ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dryhte schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Zo'n vrienden heb ik niet ;)

Bij mij 2x/j (of daaromtrent) een sopje met enkel een beetje afwasproduct. Ik kreeg wel 'klachten' van een vriend over de staat (wintervuil) van mijn ketting (waar ik normaal dus lekker afblijf behalve zo nu en dan eens te smeren), maar een ketting waar al 28k km mee gereden is nog uitgebreid gaan poetsen gaat misschien te ver?
Had mijn auto er laatst neergezet en die is volledig onder handen genomen :)
Nieuwe vloeistoffen en poetsen alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 23:56
SniperGuy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:02:
[...]

[afbeelding]
Ruilen met mijn CBR? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-10 21:12
kneusteun schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:34:
[...]

Had mijn auto er laatst neergezet en die is volledig onder handen genomen :)
Nieuwe vloeistoffen en poetsen alles.
Kan ik me motor en auto er ook niet even neerzetten? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:17
Deze blijft voorlopig nog wel, heb hiervoor een CBR954RR 2003, een CBR100RR 2009 ABS Repsol gehad (TL verklaard) en nu deze HRC. Het is de fijnste Honda die ik ik heb mogen bezitten *;
Ook een blauwe maandag een RSV Mille gehad (Italiaans, moet ik verder gaan???)

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Hoppaa! Rijbewijs is binnen *O*
Nu op zoek naar een sportieve tweewieler :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Godoftwente schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:27:
Gefeliciteerd en join the club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Godoftwente Gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Godoftwente schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:27:
Gefeliciteerd!

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Pagina: 1 ... 62 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht