Gefeliciteerd! Perfecte timing lijkt me zoGodoftwente schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:27:
Hoppaa! Rijbewijs is binnen![]()
Nu op zoek naar een sportieve tweewieler
Weet je al wat je zoekt?Godoftwente schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:27:
Hoppaa! Rijbewijs is binnen![]()
Nu op zoek naar een sportieve tweewieler
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Dus vandaag mn ECU weggebracht naar een tuner, die fuelmappings aan gaat passen en een hoop emissiemeuk uit gaat schakelen, zoals closed loop, injectiestop, AIS enz enz. Zou het rijgedrag en de gasrespons drastisch beter maken.
Na 't werk ophalen, ben erg benieuwd...
@Godoftwente Gefeliciteerd!
[ Voor 7% gewijzigd door BioHazard op 02-05-2018 16:01 ]
Grubeater schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:54:
Nu snel de N18 over @Godoftwente, nog snel gedaan.

Dat was eerder nog veel leuker! wist je zeker dat er geen flitsers waren
Werklui nog roepen of het harder kon
[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 02-05-2018 16:01 ]
Het was zoiets, op een gegeven moment stond mijn mobiel uit om op te laden.

Als je vanuit het midden van het land vertrekt scheelt dat zo'n 100km.
@kneusteun Morgen ga ik met een vriend (AT) een stuk van de Trans Euro Trail rijden. Van Groesbeek naar Deurne is het plan.
[ Voor 15% gewijzigd door Grubeater op 02-05-2018 16:06 . Reden: TET ]
Bij wie als ik vragen mag?BioHazard schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:57:
Ik heb mn MT09 nu een jaar, en de gasrespons is iets waar ik nooit aan heb kunnen wennen. Blijft toch wat onvoorspelbaar, hakkelig.
Dus vandaag mn ECU weggebracht naar een tuner, die fuelmappings aan gaat passen en een hoop emissiemeuk uit gaat schakelen, zoals closed loop, injectiestop, AIS enz enz. Zou het rijgedrag en de gasrespons drastisch beter maken.
Ik wil de ECU van de FZ1 ook nog laten flashen, gasrespons tussen 4,5 en 8,5k is best wel een b*tch bij flink door tuffen.
Awesome
Carmo in Helmond, zit bij mij om de hoek. Tis prijzig, maar mn hobby mag af en toe wel wat kosten.Raym09 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:25:
[...]
Bij wie als ik vragen mag?
Ik wil de ECU van de FZ1 ook nog laten flashen, gasrespons tussen 4,5 en 8,5k is best wel een b*tch bij flink door tuffen.
Ik laat je nog wel even weten hoe het bevallen is.
Lekkere spartaanse apparaten dus. Ik rij zelf op een hele oude 600F (eerste fietsje he). Maar ik vind dat ouwe spul sowieso wel leuk. Als ik een keer een leuke Blackbird tegenkom voor de juiste prijs..SniperGuy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:20:
[...]
Deze blijft voorlopig nog wel, heb hiervoor een CBR954RR 2003, een CBR100RR 2009 ABS Repsol gehad (TL verklaard) en nu deze HRC. Het is de fijnste Honda die ik ik heb mogen bezitten![]()
Ook een blauwe maandag een RSV Mille gehad (Italiaans, moet ik verder gaan???)
En Italiaans.. Tja, karakter he
Een vriend van me is die-hard Alfist en eigenlijk fan van alles wat ook maar iets met Italië te maken heeft en ik vind het altijd altijd zalig om het er nog eens extra in te wrijven als er weer eens trammelant met dat apparaat is
Nou, ik ben waarschijnlijk de eerste persoon die examen heeft gehad op de N18.Grubeater schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:54:
Nu snel de N18 over @Godoftwente, nog snel gedaan.
We gingen er tijdens mijn examen al overheen, was lekker rustig.
Zit te denken aan iets als de cbr 600 rr (2003). Alleen vindt ze wel aan de prijs.
Ben actief aan het rondkijken.
Da's wel super! Imho must have mods.SniperGuy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:02:
[...]
OEM(look) FTW!![]()
Mijn Blade is OEM, op de achterknippers en tail-tidy na:
[afbeelding]
(ik heb een witte hugger en het standaard witte voorspatbord)
Achterknippers heb ik in het achterlicht zitten, niet echt een geweldige oplossing eigenlijk, wel mooi strak.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Versys 650 uit 2014Willem30 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:23:
[...]
JazekerIets terug in het topic al gedeeld; Het zal richting een toermotor gaan.
Net 12,5K op de teller.
De nieuwe motor heeft nu 930km en volgens het boekje moet die uiteraard op 1k binnen voor een oliewissel.
Nu had ik graag dit weekend nog een ritje van 250km gedaan.
Zou ik dit nog doen en daarna de motor op eerste onderhoudsbeurt brengen met net geen 1200km?
Ik bel sowieso morgen nog naar de dealer om te vragen of hij vrijdag nog tijd heeft maar ik vrees er voor
Dit is al de zoveelste de laatste tijd die daar gepakt wordt. En ik geef toe, ook ik houd me daar niet altijd aan de geldende 60/80 km/h. Het zijn lekkere weggetjes, heel overzichtelijk, en lang niet zo saai als de A2 die iets verderop ligt.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Man, had vandaag les.. instructeur had het kort even met de ander over het ongeluk wat er gisteren in Bussum is gebeurd, was een collega van ze. Dan sta je toch weer ff stil hoe snel 't afgelopen kan zijn. Denk niet dat degene die daar les had ooit nog in een auto zal stappen...Motor sloeg af, hij heeft haar gesommeerd de auto te verlaten, gordel af en eruit geduwd... was te laat om er zelf nog uit te komen, trein kwam al. Pff.
https://www.nu.nl/binnenl...in-bussum.html?redirect=1
[ Voor 26% gewijzigd door SmurfLink op 02-05-2018 18:12 ]
I have stability. The ability to stab.
Goed dat je het laat zien, want dat is idd een gevaarlijk stukje... De 60 is net zoals rondom Eindhoven gekomen omdat de wegen dan aan minder eisen hoeven te voldoen en dus goedkoper te onderhouden zijn. Maar het is ook een goeie inkomstenbron...DrivinUCrazy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:09:
https://www.1limburg.nl/o...an-scheurende-motorrijder
Dit is al de zoveelste de laatste tijd die daar gepakt wordt. En ik geef toe, ook ik houd me daar niet altijd aan de geldende 60/80 km/h. Het zijn lekkere weggetjes, heel overzichtelijk, en lang niet zo saai als de A2 die iets verderop ligt.
Alleen WA, dan zal dat toch wel meevallen neem ik aan.lolgast schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:29:
@Godoftwente Hoe oud ben je? Check de verzekering mogelijkheden even voor je die aanschaft
Ben 24 overigens, dus verzekering zal maximaal zijn.
Die extra 200 Km's gewoon lekker er bij zetten en daarna de olie eraf incl. het filter. Zo'n "1000" beurt is bij een dealer overigens maar iets van een (ruim) half uurtje werk, incl. 't kettingstellen én nalopen van alles wat er tijdens 't "ontkratten" is vastgezet door de dealerAnoshky schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:03:
Guys, een mening gevraagd!
De nieuwe motor heeft nu 930km en volgens het boekje moet die uiteraard op 1k binnen voor een oliewissel.
Zou ik dit nog doen en daarna de motor op eerste onderhoudsbeurt brengen met net geen 1200km?
Ik bel sowieso morgen nog naar de dealer om te vragen of hij vrijdag nog tijd heeft maar ik vrees er voor
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mááád Wóóórld.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Rijden hier in de zomer (Den Haag en Rotterdam) ook best vaak rond hoor. Zijn doorgaans dezelfde "types" die je normaal gesproken op een MP3 ziet rijden. Motoren zijn vrijwel altijd de meest dikke GSA1200 uitvoeringen, met koffers en alles er op en eraan.steveman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:47:
GS1200 waterfiets nu ook al een "rode puntjes"-opgeklapte-systeemhelmfiets?
Mááád Wóóórld.
Ik denk dat ze zijn uitgekeken op de grotere BMW's, Audi's en Mercedessen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
In Utrecht het zelfde verhaal, gaat goed met de zaken denk ik danVrijdag schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:54:
[...]
Rijden hier in de zomer (Den Haag en Rotterdam) ook best vaak rond hoor. Zijn doorgaans dezelfde "types" die je normaal gesproken op een MP3 ziet rijden. Motoren zijn vrijwel altijd de meest dikke GSA1200 uitvoeringen, met koffers en alles er op en eraan.
Ik denk dat ze zijn uitgekeken op de grotere BMW's, Audi's en Mercedessen
Eigenlijk zouden ze dan eens met @HTT-Thalan moeten meegaancyntax schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:59:
[...]
In Utrecht het zelfde verhaal, gaat goed met de zaken denk ik dan. Ze pakken ook elk stukje berm, fietspad of stoep wanneer ze de gelegenheid krijgen want off-road motor hé
.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Louis Vuil-tasVrijdag schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:11:
[...]
Eigenlijk zouden ze dan eens met @HTT-Thalan moeten meegaanAlleen worden hun LV tasjes dan denk ik vies
Past wel bij de vuilniszakjas die daar vaak bij wordt gedragen
Jammer dat ik geen tuin heb waar ik 'm zelf kan wassen (appartement
Bij m'n ouders aan de andere kant van het land wassen is een optie, maar eer ik terug ben is de motor alweer vuil.
Kortom: waarschijnlijk krijgt m'n motor voortaan gewoon eind van het jaar gewoon weer een kleine beurt.
Is dit de eerste beurt waar de verscheping/inrij olie vervangen word of de eerste echte beurt..Anoshky schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:03:
Guys, een mening gevraagd!
Als de eerste olie er nog in zit zou ik de beurt voor de trip doen.. is die al vervangen dan na..
Maar dealer kan je beste advies geven en zorgen dat je geen gezeik met je garantie hebt..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nais dat ziet er wel uit als een leuk stukje.Grubeater schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:03:
[...]
Het was zoiets, op een gegeven moment stond mijn mobiel uit om op te laden.
[afbeelding]
Als je vanuit het midden van het land vertrekt scheelt dat zo'n 100km.
@kneusteun Morgen ga ik met een vriend (AT) een stuk van de Trans Euro Trail rijden. Van Groesbeek naar Deurne is het plan.
Heb van de week de knoop doorgehakt en mijn tkc80 gaan er volgende week af en de 70 erop. Iets meer toeren en iets minder raggen... begint toch wel beetje een oude opa te worden die netjes behandeld moet worden. Straks zijn ze er niet meer 😭
Tuinslang vanuit je appartement (balkon) uitgerold? Meteen een bewijs dat mensen met een appartement óók gewoon d'r motor thuis kunnen wassen áls ze maar een tuinslang van een "X" aantal meters hebbenJoopieboy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:41:
Na alle modder en zand van het weekend, het hok maar eens een beetje liefde gegeven.
[afbeelding]
Jup, 2 slangen van 10 meter aan elkaar gekoppeld, dubbele wasmachinekraan, raam aan de voorkant open en slang naar buiten flikkeren.wimmel_1 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:48:
[...]
Tuinslang vanuit je appartement (balkon) uitgerold? Meteen een bewijs dat mensen met een appartement óók gewoon d'r motor thuis kunnen wassen áls ze maar een tuinslang van een "X" aantal meters hebben

Ik kon helaas geen hoekwoning of 2 onder 1 kapper met eigen oprit en garage betalen, dit kwam het dichtste bij.
Uiteindelijk naar buiten gestapt met het bonnetje van een nieuw Revit pak.

helaas niet mijn ducati...
Zelf had ik nog laarzen nodig. Ik wou al een nieuw paar maar ik zag een paar dagen terug dat ik een schroef (inclusief een stuk plastic) wat de slider bij mijn tenen vast houd ben verloren. Dus voor mijzelf gelijk de Alpinestars SMX -6 V2 aangeschaft.

Zowel het pak als de laarzen zijn verzonden want wij wouden de stad zelf nog in dus de verwachting is dat het morgen allemaal binnen komt!
Termaat is echt wel een aanrader. De winkel hangt super vol (ik had ook niet verwacht toen ik er voor stond dat het zo groot zou zijn) maar het advies is goed en ze nemen de tijd voor je.
Ik woon om de hoek, en dan kom je niet langs.R0y. schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:55:
Vandaag een dagje in Nijmegen geweest en bij Termaat binnen gestapt. Mijn vriendin was opzoek naar een nieuw leren pak en wij waren gisteren al bij de outlet in Breda geweest maar daar hadden we niets gevonden.
Wel je vriendin?Uiteindelijk naar buiten gestapt met het bonnetje van een nieuw Revit pak.
[afbeelding]
helaas niet mijn ducati...
In de kelder hangt ook genoeg, wel slim om overdag te komen. Koopavond kan het erg druk zijn.Zelf had ik nog laarzen nodig. Ik wou al een nieuw paar maar ik zag een paar dagen terug dat ik een schroef (inclusief een stuk plastic) wat de slider bij mijn tenen vast houd ben verloren. Dus voor mijzelf gelijk de Alpinestars SMX -6 V2 aangeschaft.
[afbeelding]
Zowel het pak als de laarzen zijn verzonden want wij wouden de stad zelf nog in dus de verwachting is dat het morgen allemaal binnen komt!
Termaat is echt wel een aanrader. De winkel hangt super vol (ik had ook niet verwacht toen ik er voor stond dat het zo groot zou zijn) maar het advies is goed en ze nemen de tijd voor je.
Ik zou toch echt eerst ff checken. Al zoek je maar via MP een kenteken en controleerje het ff. Een supersport als beginnend bestuurder verzekeren is niet zo eenvoudig als je soms zou denken. Genoeg ervaringen hierGodoftwente schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:25:
[...]
Alleen WA, dan zal dat toch wel meevallen neem ik aan.
Ben 24 overigens, dus verzekering zal maximaal zijn.
Ik ging altijd met een paar emmers naar beneden.Joopieboy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:52:
[...]
Jup, 2 slangen van 10 meter aan elkaar gekoppeld, dubbele wasmachinekraan, raam aan de voorkant open en slang naar buiten flikkeren.
[afbeelding]
Ik kon helaas geen hoekwoning of 2 onder 1 kapper met eigen oprit en garage betalen, dit kwam het dichtste bij.
Nu heb ik het geluk dat de vorige eigenaar van het huis toen hij de garage liet plaatsen (zo'n prefab ding) direct aan de buitenkant (mijn kant in de tuin) een aansluiting voor een tuinslang heeft laten maken. Vervolgens heeft hij een leiding erin laten verwerken en net naast de roldeur een kraanaansluiting laten maken (nog wel binnen mijn garage) zodat ik niet door heel de garage moet met een tuinslang maar puur van het kraantje in de tuin naar aansluiting bij de garage (+- 10 meter).
Super handig!
Sorry! @Raym09 liet al zo iets weten (hij was mijn persoonlijke gids voor Nijmegen via Whatsapp) maar eigenlijk niet meer over nagedacht.Grubeater schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:02:
[...]
Ik woon om de hoek, en dan kom je niet langs.
..Wel je vriendin?
Ja ze hebben letterlijk elke cm. ruimte wel benut daar zo.. Ik heb de service bij de outlet stores (Breda en Eindhoven) wel altijd positief ervaren maar bij Termaat nemen ze echt de tijd voor je en het kwam over dat ze daar gewoon (meer?) verstand van zaken hebben.In de kelder hangt ook genoeg, wel slim om overdag te komen. Koopavond kan het erg druk zijn.
Als ik een nieuw pak moet hebben (wat hopelijk binnenkort niet nodig is
Ik kwam daarnet in Sprunden een opgebroken weg tegen. Lijkt wel of ze dat daar periodiek voor de lol doen, elke paar weken ligt er wel een stuk open daar. Oud stelletje dat daar liep keek toch vreemd om toen ik besloot niet om te rijdenVrijdag schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:11:
[...]
Eigenlijk zouden ze dan eens met @HTT-Thalan moeten meegaanAlleen worden hun LV tasjes dan denk ik vies
Alle restanten van de sloop-alp zijn naar mijn clubdealer gegaan vanavond, en hij heeft me gevraagd of ik het leuk zou vinden om van de restanten, gecombineerd met alle meuk die hij nog heeft liggen, een crossalp te bouwen samen. En dan verkopen en van de winst samen wat leuks doen. Nou, daar heb ik wel oren naar. Wel het project, niet de zooi thuis, en ook nog een complete werkplaats tot mijn beschikking
Ik ben de laatste millimeters van de dunlops nu op aan het rijden, en dan komt er binnenkort een setje semi-noppen op. Eind van de maand 3 dagen offroad in Limburg met het internationaal Transalp Treffen 2018, 200 deelnemers. Word vast vet!
@HTT-Thalan Ad gaat er gewoon vanuit dat jij die cross-Alp terug koopt.
@Godoftwente & @lolgast Als ik mezelf 13 jaar jonger maak dan kom ik per maand op het dubbele bedrag uit, en dat is met een Transalp uit 1995. Met een jonger en sneller motor wordt dat alleen maar meer.
Ik betaal nu 250 euro per jaar voor WA+ voor een supersport uit 2010 met zat vermogen. Wat de premie zou zijn voor iemand die net volledig A heeft en jonger is dan 25 wil ik niet eens wetenGrubeater schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:12:
Als ik mezelf 13 jaar jonger maak dan kom ik per maand op het dubbele bedrag uit, en dat is met een Transalp uit 1995. Met een jonger en sneller motor wordt dat alleen maar meer.
En ik was toen al 31
Edit: met @418O2 dus
[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 02-05-2018 22:33 ]
Ik viel net nog in de oude regeling waarbij je na 2 jaar automatisch A krijgt
[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 02-05-2018 22:36 ]
Hier de oude, oude regeling. Met 21 jaar gelijk vol A halen en klaar zijncyntax schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:34:
Ik viel net nog in de oude regeling waarbij je na 2 jaar automatisch A krijgt![]()
[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 02-05-2018 22:44 ]
Voor jouw lol ja, kan je lekker overheen raggenHTT-Thalan schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:01:
[...]
Ik kwam daarnet in Sprunden een opgebroken weg tegen. Lijkt wel of ze dat daar periodiek voor de lol doen, elke paar weken ligt er wel een stuk open daar.
Mocht je zoektocht tot Amersfoort uitwaaien, ik heb een statisch balanceerunit en nog een stapel loodjes. gelukkig maar, want naarmate ze opraken worden ze zwaarder. Zegt men.PilatuS schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:00:
Net naar de bandenboer geweest voor het monteren en balanceren. Achterwiel was zo gedaan. Alleen het voorwiel is niet gelukt. Op het dynamische apparaat moet het wiel natuurlijk helemaal goed in het midden zitten dus stop je aan beide kanten 2 spacers in het wiel die de boel op zijn plek houden wanneer het apparaat het wiel laat draaien. Helaas waren de grootste spacer net anderhalve millimeter te klein. Mijn voorwiel kon dus niet op het apparaat om het balanceren te doen. Mogelijk is er morgen of overmorgen een oplossing voor, anders moet ik met het wiel maar even ergens anders heen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Werd vanavond gebelt dat de spacers er morgen moeten zijn. Dus even langs morgen of vrijdag. Sowieso bedankt voor het aanbodsteveman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:20:
[...]
Mocht je zoektocht tot Amersfoort uitwaaien, ik heb een statisch balanceerunit en nog een stapel loodjes. gelukkig maar, want naarmate ze opraken worden ze zwaarder. Zegt men.
Nu heb ik mijn banden altijd op 2.5 voor / 2.9 achter gehouden omdat ik dacht dat dit zo hoorde, maar bij de laatste keuring gaven ze aan dat ik beter 2.2 en 2.4 kan hanteren voor deze motor en banden. Dat is mijn prima, maar ik denk nu wel te merken dat de achterkant een beetje zwalkt bij grote snelwegbochten, vooral de driekwart waar je redelijk schuin gaat soms. Iemand een verklaring of zie ik spoken?
[ Voor 34% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-05-2018 08:21 ]
Daar heb ik hem destijds ook mogen inleverenDrivinUCrazy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:09:
https://www.1limburg.nl/o...an-scheurende-motorrijder
Ik rijd tegenwoordig dan ook lekker over de A2, om zo snel mogelijk naar onze buren te rijden.
Minder druk -> meer grip bij offroad. Dus als jij aangeeft vaak offroad te gaan, en nauwelijks snelweg, dan is het logisch iets minder druk op de band te zetten lijkt me.HTT-Thalan schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:18:
Gisteren de hele dag voor mijn werk op de motor weggeweest, vandaag weer twee presentaties geven en weer is het lekker weer. Het is jammer van de euro's maar je leeft (volgens de gangbare opinie) maar 1 keer dus vandaag laat ik de leasebak gewoon weer thuis. Wel even de taartschep van mijn nieuwe helm geschroefd, dat is toch net wat fijner met zij/rukwinden zoals gistermiddag.
Nu heb ik mijn banden altijd op 2.5 voor / 2.9 achter gehouden omdat ik dacht dat dit zo hoorde, maar bij de laatste keuring gaven ze aan dat ik beter 2.2 en 2.4 kan hanteren voor deze motor en banden. Dat is mijn prima, maar ik denk nu wel te merken dat de achterkant een beetje zwalkt bij grote snelwegbochten, vooral de driekwart waar je redelijk schuin gaat soms. Iemand een verklaring of zie ik spoken?
Overigens staat de druk die je banden moeten hebben toch op je frame?
Offroad en semi offroad heb je idd hele andere bandenspanningen.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 03-05-2018 09:27 . Reden: Ochtendtypo ]
Is dat niet andersom? 2.9 achter en 2.5 voor?Joopieboy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:02:
Vaak is dat met moderne banden niet echt meer van toepassing, beetje wegbanden hebben idd meer druk nodig. Geloof dat Bridgestone bij mijn motor ook 2.5 achter en 2.9 voor aangeeft, met lange ritten heb ik hem zelf op 2.4 achter en 2.8 voor staan, met wat overtuigendere ritten en zeker in de hete zomer gaat voor nog wel eens naar 2.6, anders is ie te stug en te hard om lekker mee te sturen. Achter een tikje zachter vond ik dan weer niet lekker.
Offroad en semi offroad heb je idd hele andere bandenspanningen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Vrij zacht eigenlijk voor op verharde wegen. Voor offroad is dat weer een ander verhaal. Zou het eens proberen met 2.4 voor en 2.6 achter.HTT-Thalan schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:18:
Gisteren de hele dag voor mijn werk op de motor weggeweest, vandaag weer twee presentaties geven en weer is het lekker weer. Het is jammer van de euro's maar je leeft (volgens de gangbare opinie) maar 1 keer dus vandaag laat ik de leasebak gewoon weer thuis. Wel even de taartschep van mijn nieuwe helm geschroefd, dat is toch net wat fijner met zij/rukwinden zoals gistermiddag.
Stik, ook goeiemorge
Bij offroad heb ik de banden meestal rond de 1 bar zittenGodoftwente schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:50:
[...]
Minder druk -> meer grip bij offroad. Dus als jij aangeeft vaak offroad te gaan, en nauwelijks snelweg, dan is het logisch iets minder druk op de band te zetten lijkt me.
Overigens staat de druk die je banden moeten hebben toch op je frame?
Euh, ik zeg al niks meerThoit schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:34:
[...]
Bij offroad heb ik de banden meestal rond de 1 bar zitten
Na gister zijn de schadevrije jaren (3) van de lease maatschappij meegenomen qua korting en zit ik nu op een 7.78 in de maand voor de Suzuki 600F uit 1995 met 86pk. Ik ben 31 jaar en heb sinds 2016 mijn motorrijbewijs.
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Daarom dus links en in dit geval vooral rechts koekeloeren.
aangezien het Canada was heeft de motorrijder "sorry ey" gezegd"
[ Voor 36% gewijzigd door steveman op 03-05-2018 09:56 ]
Omgerekend een boete van 264€steveman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:56:
https://www.nu.nl/235061/video/motorrijder-canada-overleeft-botsing-met-truck-die-door-rood-rijdt.html
Daarom dus links en in dit geval vooral rechts koekeloeren.
aangezien het Canada was heeft de motorrijder "sorry ey" gezegd"
En, hoe is het bevallen?BioHazard schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:26:
[...]
Carmo in Helmond, zit bij mij om de hoek. Tis prijzig, maar mn hobby mag af en toe wel wat kosten.![]()
Ik laat je nog wel even weten hoe het bevallen is.
Ik heb een katvervanger voor de Duc besteld, als ik die gemonteerd heb is het ook handig om alles te laten tunen. Ben benieuwd
Maar het is heerlijk in geperforeerd leder met thermoshirt erondersylvesterrr schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:23:
Brr, het is vandaag nog te koud voor een shirt met korte mouwen en doorwaai jas.Zo eigenwijs als ik ben niet even naar een tankstation gegaan om me om te kleden (had een shirt met lange mouwen mee).
(dat was dinsdagochtend wel te koud, met die regen)
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat geloof ik best.noes schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:25:
[...]
Maar het is heerlijk in geperforeerd leder met thermoshirt eronder
(dat was dinsdagochtend wel te koud, met die regen)
Ik had een thermoshirt met korte mouwen aan, maar had ook een thermoshirt met lange mouwen mee.
Gelukkig wordt het een prachtig weekend. Morgen naar Cochem rijden en vanaf daar tot aan de grens met Luxemburg alwaar ik ga overnachten. Zaterdagavond weer thuis.
Ik zag dit nieuwsbericht zojuist op FOK staan...
95 km/uur!!!De politie achtervolgde woensdagochtend een crossmotorrijder rond en in Breskens. Hij werd even later aangehouden. Rond 07:45 uur reed de man op zijn crossmotor zonder kentekenplaat met hoge snelheid vanaf Breskens richting Schoondijke. De politie zag de motorrijder over de N676 net buiten de bebouwde kom van Breskens rijden en zette het politievoertuig dwars over de weg en gaf het stopteken.
De verdachte keerde om en reed met hoge snelheid terug richting Breskens. Hij reed daarbij over de doorgetrokken streep. De politie zette met sirenes de achtervolging in waarbij snelheden van 120 km/uur gehaald werden. Een politiemotorrijder ging naast de verdachte rijden en gaf nogmaals een stopteken. De verdachte negeerde het teken. Hij reed via een fietspad richting de wijk Ghistelkerke, negeerde op de Philips van Kleefstraat de gesloten verklaring, stak het voetpad bij een supermarkt over en reed de dijk op en vervolgens door het gras richting de Kareldoormanlaan.
De politie verloor hem uit het oog, maar de agenten vermoedden wie de bestuurder kon zijn. De politie stelde een buurtonderzoek in en zag omstreeks 08:45 uur de 22-jarige verdachte uit Breskens op een fiets nabij zijn woning. De politie nam voor nader onderzoek twee voertuigen, een crossmotor en een opgevoerde snorfiets, in beslag. Bij een meting op de rollerbank haalde de snorfiets een snelheid van bijna 95 km/uur. De verdachte werd verhoord en later die middag weer in vrijheid gesteld. De zaak wordt voorgelegd aan het Openbaar Ministerie.
Jij rijd een CBR 600 F3 toch? Ik ben begonnen op een F4, waarschijnlijk met hetzelfde vermogen dus. Ik was toen 24 of net 25 en kreeg hem niet overal verzekert. Uiteindelijk via Independer bij Unigarant uitgekomen voor €19,90 per maand WA+. Ik had toen geen schade vrije jaren omdat mijn vriendin hoofdbestuurder van onze auto is (i.v.m. werk, ik ga altijd op de trapfiets). Een jaar later ben ik naar ZLM verhuist omdat ik toen ook gebruik kon maken van haar korting (en omdat wij de rest ook bij ZLM hebben).InZane schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:08:
Ik ook zonder problemen gelijk na behalen rijbewijs een 100pk fiets verzekerd voor een paar eurootjes per maand. Maar ik was toen al 37
[ Voor 51% gewijzigd door R0y. op 03-05-2018 11:20 ]
Bij mij lag gisterochtend een laagje ijs op het dak van de garagesylvesterrr schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:43:
[...]
Dat geloof ik best.
Ik had een thermoshirt met korte mouwen aan, maar had ook een thermoshirt met lange mouwen mee.Motorjeans met thermobroek was wel heel goed te doen trouwens.
Gelukkig wordt het een prachtig weekend. Morgen naar Cochem rijden en vanaf daar tot aan de grens met Luxemburg alwaar ik ga overnachten. Zaterdagavond weer thuis.
Maar gelukkig komend weekend mooi weer inderdaad
Dat noemde ze vroeger bij ons een amateur
Daar zaten idioten bij de ze ombouwden naar 125cc en de 120 km/uur dik voorbij gingen. Krom getrokken puchframes en vastlopers waren schering en inslag. Overigens ging de generatie van mijn vader net zo ver en verder, brommers opvoeren die daarna harder liepen als de motoren van de politie
Awesome
Vulcanette doekjes!! (mits er niet teveel zand op zit) Ik was eerst sceptisch, maar werkt zeer goed.Raym09 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:35:
Een discussie die ik nog niet zovaak voorbij heb zien komen:
Hoe en waarmee wassen jullie je motor en zet je hem daarna in de was en zo ja waarmee?
Nu gebruik ik een allegaartje van ooit verzamelde meuk uit pakketjes, maar wil eens een systeem hebben wat je door kan om alles weer spic en span te krijgen.
Zie tegenwoordig veel van die wasschuimen voorbij komen, zien er mooi uit maar is het ook beter als gewoon een emmer sop?
Ook te gebruiken voor blanke kunsstof delen. Laat een laagje achter waardoor vuil daarna er makkelijk afkrijgt en aangezien het zonder water is hoef je niet bang te zijn voor oxidati van metalen delen. Vliegen ed haal ik er wel eers af met de 'weken met een natte handoek' methode.
We hebben ook nog een CBR600F3 in de familie gehad, super ding! zag er met bijna 60000km ook nog als nieuw uit. 1x een kapotte accu gehad (niet eens de spannningsregelaar) en op een gegeven moment begon de NAKS bij koude motor een beetje te rammelen, maar dat was het ook welInZane schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:39:
[...]
Lekkere spartaanse apparaten dus. Ik rij zelf op een hele oude 600F (eerste fietsje he). Maar ik vind dat ouwe spul sowieso wel leuk. Als ik een keer een leuke Blackbird tegenkom voor de juiste prijs..
En Italiaans.. Tja, karakter he
Een vriend van me is die-hard Alfist en eigenlijk fan van alles wat ook maar iets met Italië te maken heeft en ik vind het altijd altijd zalig om het er nog eens extra in te wrijven als er weer eens trammelant met dat apparaat is
Mijn Aprilia, tja was ook een import vanuit Italie (fout1), was niet in originele kleurstelling (fout2) en kwam bij 125cc world vandaan (fout3, google maar eens...). Startkoppeling was al snel stuk en bijna alles wat bij een RSV kapot gaat ging kapot (behalve het startrelais!)
Klapper was een kapotte zuiger+cilinder welke toen vervangen is. Ding reed wel prima 3 dagen later heb ik hem ingerolen bij Motorport voor een 954RR (die een lekke koppakking bleek te hebben, maar garantie
Een tuner die tuned zonder vermogensbank metingen zal nooit mijn voorkeur hebben, valt een beetje onder "internet tuning" (mapje downloaden, flashen en klaar)BioHazard schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:57:
Ik heb mn MT09 nu een jaar, en de gasrespons is iets waar ik nooit aan heb kunnen wennen. Blijft toch wat onvoorspelbaar, hakkelig.
Paul Ritzen doet tegenwoordig ook OBD tuning, hij is er flink fan van als ik het moet geloven (is een topic over op MF)Raym09 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:25:
[...]
Bij wie als ik vragen mag?
[ Voor 25% gewijzigd door Leviathius op 03-05-2018 12:12 ]
Is exact de reactie die hij postte op zijn eigen Facebook pagina als reactie op de 'Motorrijders' column. Wat een luie vent.Leviathius schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:11:
Een vervolg op de autoweek column van afgelopen zondag:
[afbeelding]
Gebruiken jullie 'speciaal' spul om je pak mee schoon te maken?
Ik vind het toch aardig wat voor zo'n snorfietsje. Heb wel eens een vliegje met 50 per uur o.i.d. in mijn ogen gehad. Laat staan met 120Raym09 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:45:
[...]
Dat noemde ze vroeger bij ons een amateur![]()
Daar zaten idioten bij de ze ombouwden naar 125cc en de 120 km/uur dik voorbij gingen. Krom getrokken puchframes en vastlopers waren schering en inslag. Overigens ging de generatie van mijn vader net zo ver en verder, brommers opvoeren die daarna harder liepen als de motoren van de politie
Een vriend van me had een honda NSR50 en daar past ook gewoon het 125cc blok in van de NSR125.. zo gezegd zo gedaan, en hij reed over de weg ipv fietspad en motorrijders zwaaiden naar hem..Raym09 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:45:
[...]
Dat noemde ze vroeger bij ons een amateur![]()
Volgens mij is hij er nooit mee gepakt..
Gelukkig was het frame en de remmen etc wel gedimentioneerd op het 125cc blok, dus extreem gevaarlijk was het niet..
Durft zo te zien ook aardig te vragen, dynorun + afstellen van een PC die niet bij hem vandaan komt €230,-. Dat afstellen kan ik hier ook 5 minuten vandaan doen bij Hoegee voor €150,- of op 20min hier vandaan bij Powerpoint Tiel waar het (meen ik) €135,- kost. Misschien is hij iets beter, daar kan ik niet over oordelen maar die paar procent wat dat scheelt ben ik toch niet naar opzoek.SniperGuy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:53:
[...]
Paul Ritzen doet tegenwoordig ook OBD tuning, hij is er flink fan van als ik het moet geloven (is een topic over op MF)
Ben een beetje allergies voor de ondertoon die (IMO) aan dat soort opmerkingen hangt. (koop je PC bij mij en anders betaal je er maar dik voor of moet ik je werk niet hebben.)
Moet overigens een ECU flash hebben en daarna een dynorun, de brakke gasrespons tussen 4,5-8,5k komt namelijk van de fuelcut die er wegens emissie eisen inzit. Die is er niet uit te krijgen met een PC.
@ToolkiT Dat had mijn zwager dus ook, de 125cc versie gekocht en daar een brommerplaatje op. Van de buitenkant af was het verschil namelijk niet te zien.
@ToolkiT Mijn zwager is er naar mijn weten nooit mee gepakt
[ Voor 14% gewijzigd door A13X op 03-05-2018 12:40 ]
Awesome
Is die zwager van jou een 'held'? dan zou het wel eens dezelfde kunnen zijn?Raym09 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:37:
[...]
@ToolkiT Dat had mijn zwager dus ook, de 125cc versie gekocht en daar een brommerplaatje op. Van de buitenkant af was het verschil namelijk niet te zien.
Er hoeft geen powercommander in, maar krijg de indruk dat het wat soepeler kan.
Omgeving ZuidHolland.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Heb vroeger met 2-takt geracet, dus heb heel wat uren in een testbankhok doorgebracht._Apache_ schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:52:
Heeft iemand ervaringen met het laten nakijken van het motor vermogen? Niet dat ik vermogen mis oid, maar wil hem even op de rollerbank hebben en kijken of er nog wat soepelheid te behalen valt.
Er hoeft geen powercommander in, maar krijg de indruk dat het wat soepeler kan.
Omgeving ZuidHolland.
Van wanneer is je motor? De nieuwere motor zijn namelijk vaak erg arm afgesteld omdat ze aan emissie eisen moeten voldoen. Hierdoor kan je vaak met enkele aanpassingen de motor veel soepeler laten lopen.
Zou op het specifieke model eens rondzoeken of het een bekend probleem is en bij een goede zaak eens een run maken en kijken wat er te halen valt. Om het goed te laten doen, kan best wat kosten. Zou dan kijken of het je waard is om het te laten doen
FJR 1300, uit 2004. Op vakantie lange tijd met E10 getankt, waardoor heel het uitlaat systeem zwart uit geslagen is. En merk nu dat na een injectorreiniger en met premium benzine het blok veel feller reageert. Maar om nu voor 25k km per jaar premium te gaan tanken voel je wel in de portemonnee.Thoit schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:02:
[...]
Heb vroeger met 2-takt geracet, dus heb heel wat uren in een testbankhok doorgebracht.
Van wanneer is je motor? De nieuwere motor zijn namelijk vaak erg arm afgesteld omdat ze aan emissie eisen moeten voldoen. Hierdoor kan je vaak met enkele aanpassingen de motor veel soepeler laten lopen.
Zou op het specifieke model eens rondzoeken of het een bekend probleem is en bij een goede zaak eens een run maken en kijken wat er te halen valt. Om het goed te laten doen, kan best wat kosten. Zou dan kijken of het je waard is om het te laten doen
En vind het sowieso wel interessant of er wat uit te halen is, en of alle 140 paarden nog op hun plek zitten.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Tja ik kan me voorstellen dat er prutsers binnenkomen die er een bende (oa. qua bedrading) van maken en dan langkomen en verwachten dat je als ondernemer er 2x zoveel tijd in moet stoppen om het te repareren. Dat kan je even doen als ondernemer, maar daarna besta je waarschijnlijk niet meer...Raym09 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:37:
[...]
Durft zo te zien ook aardig te vragen, dynorun + afstellen van een PC die niet bij hem vandaan komt €230,-. Dat afstellen kan ik hier ook 5 minuten vandaan doen bij Hoegee voor €150,- of op 20min hier vandaan bij Powerpoint Tiel waar het (meen ik) €135,- kost. Misschien is hij iets beter, daar kan ik niet over oordelen maar die paar procent wat dat scheelt ben ik toch niet naar opzoek.
Ben een beetje allergies voor de ondertoon die (IMO) aan dat soort opmerkingen hangt. (koop je PC bij mij en anders betaal je er maar dik voor of moet ik je werk niet hebben.)
Moet overigens een ECU flash hebben en daarna een dynorun, de brakke gasrespons tussen 4,5-8,5k komt namelijk van de fuelcut die er wegens emissie eisen inzit. Die is er niet uit te krijgen met een PC.
[...]
Meeste bedrijven rekenen idd zo rond de 150 om af te stellen.
Flashen via ECU zal altijd de voorkeur hebben over een piggybag (PC, Rapidbike, Bazzaz) omdat je de signalen dan direct met de juiste waardes uit de ECU komen en niet onderweg nog eens door een kastje gaan om aangepast te worden. Tevens minder overgangs punten (connectors) dus minder kans op storingen.
Als je het goed wil laten doen is Ritzen wel een echte aanrader. Goedkoop is hij niet, maar hij is wel iemand die veel verder gaat en veel meer kennis heeft dan de gemiddelde zaak die een autotune met een PC doet. Verder geeft in de ECU mappen veel meer mogelijkheden dan via een PC. Mijn motor is bij Ritzen geweest en dat was niet goedkoop omdat ik per cilinder een map heb laten maken, maar damn wat loopt de motor nu geweldig. Voor mij was het iedere euro meer dan waard. Tuurlijk kan je op een goedkopere manier ook flinke vooruitgang boeken, maar als je het echt goed wil hebben en daar het geld voor over hebt is Ritzen zeker aan te raden.Raym09 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:37:
[...]
Durft zo te zien ook aardig te vragen, dynorun + afstellen van een PC die niet bij hem vandaan komt €230,-. Dat afstellen kan ik hier ook 5 minuten vandaan doen bij Hoegee voor €150,- of op 20min hier vandaan bij Powerpoint Tiel waar het (meen ik) €135,- kost. Misschien is hij iets beter, daar kan ik niet over oordelen maar die paar procent wat dat scheelt ben ik toch niet naar opzoek.
Niet echt. Vaak na het rijden gewoon een nat vaatdoekje er overheen om schoon te maken.R0y. schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:21:
Paar weken (misschien wel maanden) mijn leren pak schoongemaakt met speciaal spul. Ik heb het idee dat ik dat toen niet goed heb gedaan. Ik zie namelijk nog wat witte strepen (het was wit spul..). Zat te denken om zo wat van dat blank ledervet te halen en daar het pak vanavond mee in te smeren. Ik heb namelijk ook het idee dat het leer ook nogal droog is. Schoonmaken wil ik straks ook gaan doen met groene zeep.
Gebruiken jullie 'speciaal' spul om je pak mee schoon te maken?
[...]
Ik vind het toch aardig wat voor zo'n snorfietsje. Heb wel eens een vliegje met 50 per uur o.i.d. in mijn ogen gehad. Laat staan met 120
En ik heb het wel eens met ledervet gedaan. Helpt ook heel erg goed en het het leer mooi soepel.
Maar ik gebruik dat vet tegenwoordig bijna alleen maar voor mij lederen schoenen. Pak poetsen is te veel gedoe.
Af en toe goede benzine tanken wil ook wel helpen hoor. Mijn motor mag ook E10 hebben, maar tank het alleen als ik een hele dag ga rijden, dan stook ik het dezelfde dag er weer doorheen en doe op het einde er wel weer 98 in._Apache_ schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:06:
[...]
FJR 1300, uit 2004. Op vakantie lange tijd met E10 getankt, waardoor heel het uitlaat systeem zwart uit geslagen is. En merk nu dat na een injectorreiniger en met premium benzine het blok veel feller reageert. Maar om nu voor 25k km per jaar premium te gaan tanken voel je wel in de portemonnee.
En vind het sowieso wel interessant of er wat uit te halen is, en of alle 140 paarden nog op hun plek zitten.
Haal dan deze: https://www.action.com/nl...ean-leerreinigingsdoekjes, dat is in ieder geval beter dan je huidige manier. Alleen water gebruiken zorgt er voor dat je leer ontzettend snel zijn soepelheid verliest en dus gaat scheuren.Panini schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:15:
[...]
Niet echt. Vaak na het rijden gewoon een nat vaatdoekje er overheen om schoon te maken.
En ik heb het wel eens met ledervet gedaan. Helpt ook heel erg goed en het het leer mooi soepel.
Maar ik gebruik dat vet tegenwoordig bijna alleen maar voor mij lederen schoenen. Pak poetsen is te veel gedoe.
Nooit over nagedacht eigenlijk.lolgast schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:22:
[...]
Haal dan deze: https://www.action.com/nl...ean-leerreinigingsdoekjes, dat is in ieder geval beter dan je huidige manier. Alleen water gebruiken zorgt er voor dat je leer ontzettend snel zijn soepelheid verliest en dus gaat scheuren.
Bedankt voor de tip! Ik loop zo direct even naar de Action.
Om daar maar even op in te haken.Thoit schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:16:
[...]
Af en toe goede benzine tanken wil ook wel helpen hoor. Mijn motor mag ook E10 hebben, maar tank het alleen als ik een hele dag ga rijden, dan stook ik het dezelfde dag er weer doorheen en doe op het einde er wel weer 98 in.
Tijdens rijles gooiden ze er altijd 98 in. Tanken jullie 95 of 98?
[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 03-05-2018 13:54 ]
Hier wordt door Aral (Duits tankstation merk) heel uitgebreid uitgelegd wat de verschillen in brandstoffen zijn:Godoftwente schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:50:
[...]
Om daar maar even op in te haken.
Tijdens rijles gooiden ze er altijd 98 in. Tanken jullie 95 of 98?
YouTube: JP Performance - Zu Besuch bei Aral! | Ultimate 102 | Teil 2
Bij mij ligt het er net maar aan welke motor ik pak. De KTM krijgt alleen 98 en de Yamaha wissel ik af. Tank voor de motoren ook alleen in Belgie of Duitsland, waar E5 of E10 verkocht wordt, dat heb ik er liever niet in. In Nederland zou ik gewoon 95 pakken.
Als ik één of ander werkelijk racemonster zou hebben dan pas zou ik 98 overwegen.
(S1000rr, Panigale, RC8R, H2R etc.)
Ik tank vanaf heden v-power/ultimate/esso exelium etc in mijn Shiver. Tank van de Shiver kan niet zo goed tegen ethanol (gaat uitzetten). De premium brandstoffen hebben geen ethanol, hierdoor bespraak ik me een hele boel problemen.lolgast schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:54:
Ik merk echt 0,0 verschil in 98 of 95. Dus gewoon 95 want die is goedkoper
In Deutschland tank ik trouwens altijd Aral 102. Motor loopt hier voelbaar beter op!
Gooi hier gewoon 95 in mijn fietsPanini schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:57:
Als ik één of ander werkelijk racemonster zou hebben dan pas zou ik 98 overwegen.
(S1000rr, Panigale, RC8R, H2R etc.)
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 03-05-2018 14:02 ]
Domme vraag van de smurf, geldt dit ook voor nepleer? Ik heb een oud nepleren jack waar ik verknocht aan ben, maar deze begint af te bladderen.. ik heb hier nooit iets van onderhoud aan gedaan, ben van plan straks een (nep) lederen motorjas ter vervanging te halen.. maar moet je dat ook onderhouden?lolgast schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:22:
[...]
Haal dan deze: https://www.action.com/nl...ean-leerreinigingsdoekjes, dat is in ieder geval beter dan je huidige manier. Alleen water gebruiken zorgt er voor dat je leer ontzettend snel zijn soepelheid verliest en dus gaat scheuren.
I have stability. The ability to stab.
Oh ik begrijp het wel, maar het toont vooral dat je een techneut bent en niet veel kaas hebt gegeven van bedrijfsvoering. Daardoor heb je een aantal keren je neus gestoten en nu speel je op veilig/naai je iedereen in dezelfde hoek. Daar ben ik een beetje allergisch voor en zoek dan iemand op die wel weet hoe je afspraken maakt en dat soort praktijken niet nodig heeft. Die zijn vaak ook wat beter in de communicatieve kant van het zaken doen.SniperGuy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:07:
[...]
Tja ik kan me voorstellen dat er prutsers binnenkomen die er een bende (oa. qua bedrading) van maken en dan langkomen en verwachten dat je als ondernemer er 2x zoveel tijd in moet stoppen om het te repareren. Dat kan je even doen als ondernemer, maar daarna besta je waarschijnlijk niet meer...
Meeste bedrijven rekenen idd zo rond de 150 om af te stellen.
[afbeelding]
Flashen via ECU zal altijd de voorkeur hebben over een piggybag (PC, Rapidbike, Bazzaz) omdat je de signalen dan direct met de juiste waardes uit de ECU komen en niet onderweg nog eens door een kastje gaan om aangepast te worden. Tevens minder overgangs punten (connectors) dus minder kans op storingen.
@Godoftwente Jouw instructeur misschien maar die van mij toen niet. Voor het gevoel willen sommige iets zachter/soepeler lopen op 98, maar echt tastbaar is zoiets niet.
@Panini Ik meen dat dit aan pingelen word toegedicht, 98 heeft daar minder last van en daardoor zou het soepeler lopen. Of dat echt klopt...
[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 03-05-2018 14:12 ]
Awesome
Ieder zijn recht natuurlijk.
Echter was de stelregel niet bij dit soort motoren:
Hogere compressie --> euro 98.
Wellicht dat iemand met meer technische kennis hier wat meer over kan zeggen.
Edit: @Raym09 Zo te zien heeft de compressieverhouding er dus wel mee te maken (volgens de Wiki). Voor de rest is het voor nu te veel om uit te zoeken tijdens werktijd.
[ Voor 19% gewijzigd door Panini op 03-05-2018 14:15 ]
Schiet me opeens een reactie te binnen...Panini schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:08:
[...]
Ieder zijn recht natuurlijk.![]()
Chevy454 in "Verschil Euro 98/95 bij turbo moter"
Ik vraag mij erg af of het echt nuttig is. Heb wel eens een test gezien van een auto met 500+ pk waarbij er met 98 een paar pk bij kwam. Of het helpt slijtage tegen te gaan, geen idee. Als het echt puur om een klein beetje vermogen gaat vind ik het sowieso nutteloos. Ik denk dat het de hogere prijs niet waard is.Panini schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:08:
[...]
Ieder zijn recht natuurlijk.![]()
Wij doen het hier met 95 sowieso al beter dan wat ze in de USA er in moeten gooien
Ik weet wel dat een verstandig automobilist die een oldtimer rijdt, 98 tankt.PilatuS schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:18:
[...]
Ik vraag mij erg af of het echt nuttig is. Heb wel eens een test gezien van een auto met 500+ pk waarbij er met 98 een paar pk bij kwam. Of het helpt slijtage tegen te gaan, geen idee. Als het echt puur om een klein beetje vermogen gaat vind ik het sowieso nutteloos. Ik denk dat het de hogere prijs niet waard is.
Wij doen het hier met 95 sowieso al beter dan wat ze in de USA er in moeten gooien
Loopt de auto veel soepeler op, en zal waarschijnlijk veel beter zijn voor de motor.
Maar ik heb er ook geen kaas van gegeten. Zodoende mijn vraag
Dit topic is gesloten.
![]()
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht