Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-10 09:24
Het gaat bij de meeste motoren er meer om, omdat de premium brandstoffen vaak spul erin hebben wat de motor doet reinigen. Hierdoor gaat die vaak juist spoeler lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:30
PilatuS schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:18:
[...]

Ik vraag mij erg af of het echt nuttig is. Heb wel eens een test gezien van een auto met 500+ pk waarbij er met 98 een paar pk bij kwam. Of het helpt slijtage tegen te gaan, geen idee. Als het echt puur om een klein beetje vermogen gaat vind ik het sowieso nutteloos. Ik denk dat het de hogere prijs niet waard is.

Wij doen het hier met 95 sowieso al beter dan wat ze in de USA er in moeten gooien :)
Klopt, 95 is in USA al premium. Ik merk vrij weinig tussen 95 en 98 behalve dat op 98 er nog meer lawaai maakt. Maar kan ook placebo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:54
Trouwens, voor iedereen die over de A12 moet in de buurt van Zoetermeer: https://www.nu.nl/binnenl...vrachtwagen-vangrail.html

Ik denk dat ik maar overwerk vanavond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Godoftwente schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:20:
[...]

Ik weet wel dat een verstandig automobilist die een oldtimer rijdt, 98 tankt.
Loopt de auto veel soepeler op, en zal waarschijnlijk veel beter zijn voor de motor.
Maar ik heb er ook geen kaas van gegeten. Zodoende mijn vraag :)
Loopt de motor van een oldtimer soepeler en is het beter voor de motor, of denken ze dat het zo is ? Dat vraag ik mij heel erg af namelijk. Misschien is het wel zo, maar zonder bewijs kan het net zo goed een gevoel zijn en geen feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 14:48
[...]

Ik vraag mij erg af of het echt nuttig is. Heb wel eens een test gezien van een auto met 500+ pk waarbij er met 98 een paar pk bij kwam. Of het helpt slijtage tegen te gaan, geen idee. Als het echt puur om een klein beetje vermogen gaat vind ik het sowieso nutteloos. Ik denk dat het de hogere prijs niet waard is.

Wij doen het hier met 95 sowieso al beter dan wat ze in de USA er in moeten gooien :)
Ik weet dat Fifth Gear een test gedaan heeft met een Golf.
https://www.youtube.com/watch?v=WTaBngvsPrc
Op 5:30 zie je de resultaten. Scheelde maar zo een 5 pk.

Echter ook een andere keer getest met een Subaru dacht ik. En daar kwam wel best een verschil uit bij verschillende soorten benzine(+25pk): https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI (5:02)

Dus zal bij sommige motoren zeker wel nuttig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Ik weet dat Fifth Gear een test gedaan heeft met een Golf.
https://www.youtube.com/watch?v=WTaBngvsPrc
Op 5:30 zie je de resultaten. Scheelde maar zo een 5 pk.

Echter ook een andere keer getest met een Subaru dacht ik. En daar kwam wel best een verschil uit bij verschillende soorten benzine(+25pk): https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI (5:02)

Dus zal bij sommige motoren zeker wel nuttig zijn :)
Wat meer vermogen is dus wel bewezen. Vind het persoonlijk daarvoor niet de moeite waard. Ik zou er misschien 1 of 2pk bij krijgen en vind dat zelf nutteloos. Dan blijft de vraag nog over of het beter voor de motor is. Dat zou voor mij wel een punt zijn waarbij ik het zou doen. Alleen zoiets is dan weer moeilijk te bewijzen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:18
Denk dat de discussie E5 en E10 veeeeel belangrijker is / wordt. Zeker voor oldtimers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Om als lurker even een kleine duit in het zakje te doen mbt octaangehaltes: in de US staat een lager getal vermeld op de pomp, maar kloptvastheid is gelijk. Dit heeft te maken met dat men in Europa het RON-getal aanhoudt en in de VS het PON-getal: Wikipedia: Octane rating

* BdK9001 kruipt weer in zijn lurkhoekje en gaat nog even door met sparen voor A-rijbewijs + pak + motor

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
PilatuS schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:35:
[...]

Wat meer vermogen is dus wel bewezen. Vind het persoonlijk daarvoor niet de moeite waard. Ik zou er misschien 1 of 2pk bij krijgen en vind dat zelf nutteloos. Dan blijft de vraag nog over of het beter voor de motor is. Dat zou voor mij wel een punt zijn waarbij ik het zou doen. Alleen zoiets is dan weer moeilijk te bewijzen denk ik.
Kan mij niet voorstellen dat het zo moeilijk te bewijzen is.
Aantal motoren onder gelijke omstandigheden en belasting met Euro 95 of 98 laten draaien.
Vervolgens onderzoek doen naar de staat van de motor.

Snelle zoekopdracht voor 'high octane fuel' geeft al een aantal hits op de zoekmachine van Erasmus universiteit: https://eur-on-worldcat-org.eur.idm.oclc.org/discovery

Mocht je uit nieuwsgierigheid sommige artikelen willen lezen dan kan dat. ;)
BdK9001 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:40:
Om als lurker even een kleine duit in het zakje te doen mbt octaangehaltes: in de US staat een lager getal vermeld op de pomp, maar kloptvastheid is gelijk. Dit heeft te maken met dat men in Europa het RON-getal aanhoudt en in de VS het PON-getal: Wikipedia: Octane rating

* BdK9001 kruipt weer in zijn lurkhoekje en gaat nog even door met sparen voor A-rijbewijs + pak + motor
In Amerika moeten ze ook weer voor dit een ander meetstelsel hebben. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Panini op 03-05-2018 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Zo simpel is het niet, want geen enkele motor is 100% hetzelfde. Daarom is er ook vraag naar mappings op maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
lolgast schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:00:
Zo simpel is het niet, want geen enkele motor is 100% hetzelfde. Daarom is er ook vraag naar mappings op maat
Zou het dan ook testen met dezelfde motor. Anders schiet het natuurlijk niet op. Maar daar zullen onderzoekers vast wel een methodologisch verantwoorde testopstelling voor hebben.

Laten wij niet het wiel opnieuw gaan uitvinden hier. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Zoals ik al zei, ik persoonlijk merk het verschil echt niet. Dus het zal me aan mijn reet oxideren wat de uitkomst überhaupt gaat zijn :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Panini schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:50:
[...]

In Amerika moeten ze ook weer voor dit een ander meetstelsel hebben. :+
Afbeeldingslocatie: https://drtanstravels.files.wordpress.com/2015/07/imperial_vs__metric_by_nekit1234007-d5p0ou51.png
:+

[ Voor 3% gewijzigd door BdK9001 op 03-05-2018 15:16 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Heerlijke infograph dit.
Maar: post em dan ook gelijk hier in het topic.

Scheelt ons weer een klik.

Edit: nevermind :+

[ Voor 17% gewijzigd door Panini op 03-05-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56
Godoftwente schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Om daar maar even op in te haken.
Tijdens rijles gooiden ze er altijd 98 in. Tanken jullie 95 of 98?
Als ik weet dat m'n motor niet lang stil zal staan: E95
Vlak voor de winterstop gaat er wel E98 of iig premium benzine in. Reden is minder/geen ethanol (welke hygroscopisch is en vocht aantrekt) inzit wat beter is voor de stalen tank.

Qua inlaat- en uitlaattraject is er echt geen verschil te zien tussen normale, witte pomp en premium benzine.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag een stukje van de Trans Euro Trail gereden. Vanaf Groesbeek naar Deurne gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jcjxNtkGexph8BpuxpeC0rkI/medium.png

Na het veer in Afferden over de Maas hadden we nog niet veel modder gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Usb02zT83Fyk7GhxGYEQbTuD/medium.jpg

Maar in Deurne was het goed te zien dat we wat meer modder hadden gezien. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0hXxd9y0rqNapHXHfYjfpmp5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JhpDfQsVGHzxRBqZL0z5vgbK/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/crtUv5lrUeEiwqCv1lYwkzro/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AdunInUAgR231aG2OvVKNYvE/medium.jpg

Na het afspuiten bij een tankstation is het meeste eraf, maar nu ga ik er nog met een sopje overheen.

Het viel mij mee, je kunt nog redelijk door de modder heen met mijn bandjes.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:25:
[...]

Klopt, 95 is in USA al premium. Ik merk vrij weinig tussen 95 en 98 behalve dat op 98 er nog meer lawaai maakt. Maar kan ook placebo zijn.
In de US gebruiken ze een ander systeem PON ipv RON. dus hun 91 is vergelijkbaar met onze 95, 93=98..
https://www.etuners.gr/fuel/
Wikipedia: Octane rating

zelf tank ik trouwens meestal 95.. de meeste moderne motoren hebben variable fuel sensors en passen ontsteking aan, aan de hand van de brandstof..
Ik merk eigenlijk geen verschil met 98..

Als je wereldreizigers ziet die tanken wat er beschikbaar is.. dat is vaak maar 92 RON.. motoren vinden dat niet fijn maar lopen er wel op..

[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 03-05-2018 15:52 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25
R0y. schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:15:
Edit:
Jij rijd een CBR 600 F3 toch? Ik ben begonnen op een F4, waarschijnlijk met hetzelfde vermogen dus. Ik was toen 24 of net 25 en kreeg hem niet overal verzekert. Uiteindelijk via Independer bij Unigarant uitgekomen voor €19,90 per maand WA+. Ik had toen geen schade vrije jaren omdat mijn vriendin hoofdbestuurder van onze auto is (i.v.m. werk, ik ga altijd op de trapfiets). Een jaar later ben ik naar ZLM verhuist omdat ik toen ook gebruik kon maken van haar korting (en omdat wij de rest ook bij ZLM hebben).
Heb een F3 ja :) Dat ik 'm makkelijk overal wel kon verzekeren komt vast door mijn leeftijd en/of schadevrije jaren.
SniperGuy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:53:

[...]

We hebben ook nog een CBR600F3 in de familie gehad, super ding! zag er met bijna 60000km ook nog als nieuw uit. 1x een kapotte accu gehad (niet eens de spannningsregelaar) en op een gegeven moment begon de NAKS bij koude motor een beetje te rammelen, maar dat was het ook wel _/-\o_
Tja, altijd starten en lopen dat gekke apparaat. Natuurlijk heeft ie wel wat gebruikssporen, maar geen valschade verder. Geloof dat de teller nu op 43k staat. Mensen zijn altijd verbaasd als ik zeg dat ie van '95 is :)

Enige wat ik heb gehad is dat op een warme zomerdag mijn temperatuur ineens in het rood liep toen ik voor een verkeerslicht stond te wachten. Bleek alleen een kapotte zekering te zijn. Die heb ik vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad. Heb iig wel altijd reserve zekering in het zekeringkastje zitten voor als het nog eens gebeurt.

[ Voor 39% gewijzigd door InZane op 03-05-2018 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:50:
[...]

Kan mij niet voorstellen dat het zo moeilijk te bewijzen is.
Aantal motoren onder gelijke omstandigheden en belasting met Euro 95 of 98 laten draaien.
Vervolgens onderzoek doen naar de staat van de motor.
Wat lolgast zegt dus. Ook al heb je 2 motoren van hetzelfde type zijn ze toch anders. Het is vrijwel onmogelijk om 2 motoren te bouwen die 100% gelijk aan elkaar zijn. Als je het dan hebt over betrouwbaarheid op lange termijn kan je niet met zekerheid zeggen dat een defect veroozaakt is door de benzine of iets anders. Verder zou je de motoren dan binnen moeten testen waarbij het klimaat helemaal hetzelfde is. In de echte wereld gaan testen gaat sowieso niet werken want dan komen er nog meer variabelen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Grubeater schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:45:
Vandaag een stukje van de Trans Euro Trail gereden. Vanaf Groesbeek naar Deurne gereden.
Het viel mij mee, je kunt nog redelijk door de modder heen met mijn bandjes.
Heb je hier een tomtom route van of wat meer info? Zit momenteel dagelijks in groesbeek met een vstrom650 en lijkt mij wel eens leuk om te proberen. een beetje modderrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Patrock schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:27:
[...]

Heb je hier een tomtom route van of wat meer info? Zit momenteel dagelijks in groesbeek met een vstrom650 en lijkt mij wel eens leuk om te proberen. een beetje modderrijden.
Trans Euro Trail, ze hebben gpx bestanden maar op het forum is meer te vinden dacht ik. Lees je wel even in over offroad rijden (voorrem gebruiken is wegglijden/omvallen, koppeling en achterrem zijn je vrienden), handig om iemand mee te nemen. Mocht je vallen dan kun je samen de motor(en) overeind zetten en bij erger is er iemand die 112 kan bellen.
Het stuk Groesbeek is goed te doen, vooral zand en gravel. Lees ook de Code of Conduct door, dingen als eigen weg en natuurgebieden mijden, ook al gaat de TET er doorheen. Dan klopt de route niet en moet die aangepast worden.

De Alp is nu zo schoon dat @Verwijderd er overheen kan. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Grubeater op 03-05-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:59

Vrijdag

De Zwarte

@ brandstof discussie en mapping: Is dat iets waar je vooral wat aan hebt bij nieuwere motoren of sommige motoren?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:13:
@ brandstof discussie en mapping: Is dat iets waar je vooral wat aan hebt bij nieuwere motoren of sommige motoren?
De mapping heeft het meeste zin bij moderne motoren, maar bij iedere motor is er wat te verbeteren. Door de milieueisen zijn motoren vanuit de fabriek gemapped om aan die eisen te voldoen, niet om zo goed mogelijk te lopen. Bij een moderne ECU is er vaak ook enorm veel aan te passen. Iedere motor van de afgelopen 15 jaar die injectie heeft zal te verbeteren zijn. Naar mate de eisen strenger worden lopen ze ook minder goed. Zo stond mijn motor heel erg arm waardoor ie matig liep. Zou je dan ook nog eens een andere uitlaat plaatsen maak je het probleem nog groter.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 03-05-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:21:
[...]

De mapping heeft het meeste zin bij moderne motoren, maar bij iedere motor is er wat te verbeteren. Door de milieueisen zijn motoren vanuit de fabriek gemapped om aan die eisen te voldoen, niet om zo goed mogelijk te lopen. Bij een moderne ECU is er vaak ook enorm veel aan te passen. Iedere motor van de afgelopen 15 jaar die injectie heeft zal te verbeteren zijn. Naar mate de eisen strenger worden lopen ze ook minder goed. Zo stond mijn motor heel erg arm waardoor ie matig liep. Zou je dan ook nog eens een andere uitlaat plaatsen maak je het probleem nog groter.
Ah, als het alleen met injectiemotoren werkt valt mijn Hawk daar buiten. Die heeft nog carbs. Maar misschien is een keer laten nakijken cq afstellen wel een goed idee. Zeker met de aftermarket uitlaat is dat denk ik geen overbodige luxe. Heb alleen geen idee waar ik dat het beste kan laten doen. Er zit inmiddels wel een nieuw kitje in, dat wel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:24:
[...]

Ah, als het alleen met injectiemotoren werkt valt mijn Hawk daar buiten. Die heeft nog carbs. Maar misschien is een keer laten nakijken cq afstellen wel een goed idee. Zeker met de aftermarket uitlaat is dat denk ik geen overbodige luxe. Heb alleen geen idee waar ik dat het beste kan laten doen. Er zit inmiddels wel een nieuw kitje in, dat wel.
Afstellen kan met carbs ook gewoon hoor :) Met een ECU is er alleen meer mogelijk.

Ik heb de mijne bij Ritzen laten afstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:28:
[...]

Afstellen kan met carbs ook gewoon hoor :) Met een ECU is er alleen meer mogelijk.

Ik heb de mijne bij Ritzen laten afstellen.
Ah okee top! Het gaat mij in elk geval niet om extra vermogen, dat gaat 'm sowieso niet worden, maar meer dat de motor niet zo enorm snel door de brandstof gaat. Volgens @Raym09 rook het naar pure benzine toen hij achter me reed in de Eifel :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:10

steveman

Comfortabel ten onder

Ik kan weer garage spelen :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bzALgTc.png

Hmm... zal ook eens even achter m'n schokdemper aan bellen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:46:
[...]

Ah okee top! Het gaat mij in elk geval niet om extra vermogen, dat gaat 'm sowieso niet worden, maar meer dat de motor niet zo enorm snel door de brandstof gaat. Volgens @Raym09 rook het naar pure benzine toen hij achter me reed in de Eifel :P
Voor extra vermogen hoef je het ook zeker niet te doen. Ik kreeg er wel flink wat vermogen en vooral ook koppel bij, maar daar ging het bij mij ook zeker niet om. Je kan altijd een dynorun laten maken zodat ze kunnen meten wat het A/F ratio is. Aan de hand daarvan kan je beslissen of mappen wel of niet nuttig is.

Of je motor er zuiniger van word weet ik zo niet. Als ie nu te rijk staat natuurlijk wel, maar bij mij stond ie juist arm en is het verbruik flink toegenomen. Met zo'n 25% zefls, maar dat heb ik er voor over gezien hoe ie nu loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:36
lolgast schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:28:
Trouwens, voor iedereen die over de A12 moet in de buurt van Zoetermeer: https://www.nu.nl/binnenl...vrachtwagen-vangrail.html

Ik denk dat ik maar overwerk vanavond :+
Ah, dat verklaart waarom de terugweg (Schiphol-Rijk - Rotterdam) een ramp was. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10 15:12

BioHazard

*\o/*

RvdH schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:03:
[...]

En, hoe is het bevallen?

Ik heb een katvervanger voor de Duc besteld, als ik die gemonteerd heb is het ook handig om alles te laten tunen. Ben benieuwd :)
Nou, ik heb twee ritten gemaakt ermee nu en ik ben er wel tevreden over. Maar afgezet tegen de prijs, mwah.

Onderin, voelt die nog steeds wat hakkelig (onder de 4k), maar wel minder dan voorheen.

Tijdens 't "echte" rijden is het wel een stuk beter dan voorheen. Motorrem is veel minder. Die was best fel, was even wennen om zo weinig te remmen op de motor, maar ik vind het nu best fijn. De injectiestop is weg, dus op het gas rollen is veel soepeler dan voorheen. Verder merk ik toch wel een toename in vermogen.

Ook is de gasrestrictie in de 5 en 6 weg, waardoor die in die versnellingen veel beter door pakt. Daardoor is de topsnelheid wel toegenomen tot 260-270, maar dat gaan we toch nooit doen. :X Verder is closed loop weg, dus de o2 sensor wordt niet meer gebruikt om het mengsel armer te maken tijdens cruisen.

Het is inderdaad geen custom mapping, maar mijn setup komt heel vaak voor, dus ik denk dat de mapping wel goed zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:52:
[afbeelding]

Ik moet van 't weekend ook écht m'n olie weer verversen inderdaad.

Blij toe dat ik de vorige keer meteen alles maal 4 heb besteld, zodat ik te allen tijde de olie kan doen.

Dacht laatst al "Hmm, volgens mij wordt 't wel weer eens tijd, ik wil het bij gaan houden!" Dat was toen de teller ergens in de 30+ Mm stond.

Teller staat nu ondertussen op 40+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

M'n cbrretje verbruikt amper olie, helemaal met hoe weinig kms die maakt. Dus dan houd ik de voorraad lekker bij oliehandel.nl (geen verzendkosten betaald, maar had ook wat ander spul meebesteld dit keer).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36
Dik 1 op 23 gereden vandaag :o en dan heb ik af en toe nog doorgetrokken ook! Rondje voor klantbezoeken in het westen des lands. 279km op 11.89 liter, vanmorgen en na terugkomst afgetankt.

Was heerlijk rijweer, helaas wel veel snelweg gezien :P. Ook nog een flink ongeluk gezien, noodstop gemaakt voor een paar overstekende eenden en gezwaaid naar een laserende motoragent bovenop een viaduct op de A4 :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:24:
M'n cbrretje verbruikt amper olie, helemaal met hoe weinig kms die maakt. Dus dan houd ik de voorraad lekker bij oliehandel.nl (geen verzendkosten betaald, maar had ook wat ander spul meebesteld dit keer).
Oh, 't is ook niet zozeer het verbruik, maar met 1000 km per week vind ik 't vervelend dat ik moet wachten op een pakketbezorger die toch nooit langskomt als ik thuis ben en dan alleen op zaterdag, want andere dagen zijn geen optie blahblahblah :P

Dan liever een voorraadje, aangezien ik éigenlijk elke 6 à 7 weken m'n olie wil vervangen ;) Wat dus niet gelukt is -O-

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:51:
Ook nog een flink ongeluk gezien, noodstop gemaakt voor een paar overstekende eenden en gezwaaid naar een laserende motoragent bovenop een viaduct op de A4 :+.
Ik word helemaal gek van de laser controles rondom Tilburg. Laatst stonden ze net aan de andere kant van dit viaduct te laseren:

https://www.google.nl/map...CrHxCA!2e0!7i13312!8i6656

Gelukkig reed ik nu eens een keer niet te hard maar normaal is dat een bocht die ik met 120 a 130 neem :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Lekker kontje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:02:
[...]

Ik word helemaal gek van de laser controles rondom Tilburg. Laatst stonden ze net aan de andere kant van dit viaduct te laseren:

https://www.google.nl/map...CrHxCA!2e0!7i13312!8i6656

Gelukkig reed ik nu eens een keer niet te hard maar normaal is dat een bocht die ik met 120 a 130 neem :X
Ik reed 30 onder de geldende limiet dus ik geloofde het allemaal wel :P. Laseren vind ik wel een vervelende soort controle, maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt (ik ben er in ieder geval nooit voor langs de kant gezet, laat ik het zo zeggen). Nu ik het zeg, ik heb op de motor nog nooit een bekeuring gereden voor wat dan ook. En ondanks dat ik het qua snelheid niet bont maak permiteer ik me genoeg andere twijfelachtige handelingen af en toe :P.

Nu je bochten aanhaalt: Vandaag inderdad met 2,4 en 2,6 bar gereden (ipv de eerdere 2,2 en 2,4) en dat ging al stukken beter op de snelwegbochten inderdaad. Maar 120/130... ik geloof dat mijn snelste bochten niet boven de 100 uitkomen.

Op welke afstand doen ze zoiets trouwens? En laseren ze vaker van voor of van achter? Ik kan me voorstellen dat bij laseren vanvoor je nog wel de kans hebt om ze op tijd te zien, of spelen ze verstoppertje? :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
Het is bijna vrijdag, dan mag het hè? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:22:
[...]

Het is bijna @Vrijdag , dan mag het hè? :)
Ftfy :>

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10 23:08
Op aanraden van wat mensen hier verder gaan zoeken naar mooie laarsjes. Uiteindelijk kwam ik erachter dat Sidi me heel aardig zat. Vervolgens vond ik op marktplaats een zgan paar voor 5 tientjes, ik ben gelukkig _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LwGCZ2T.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Ardj op 03-05-2018 21:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:26
Afgelopen weekend naar Duitsland geweest samen met mijn vrouw. Op de terugweg met nog 110KM te gaan wilde de BMW R1150R niet meer starten. Oorzaak: Accu leeg ondanks een rit van 100KM aan een stuk.

Na wat gekloot met een verse bij het tankstation aangeschafte startkabel en een noodoplossing via de canbus aansluiting (gestripte splitterkabel welke ik heb gestript) daar ik bij mij niet zomaar bij de accu kon ben ik weer thuisgekomen.

Eenmaal thuis bleek de accu inderdaad het probleem te zijn.

Nieuwe (gel)Accu besteld en direct een schoonmaakset voor mijn luchtfilter.

Gelukkig hoefde ik om bovenstaande te vervangen slechts mijn zadel(s), bagagedrager, alle kappen en de tank te verwijderen :X
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0XjNLix.jpg

Maar! Hij is klaar voor het weekend! (En morgen!)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen is het zover, dan een goed rondje Europa rijden :) Ook hier maar gewoon de acculader meegenomen just in case :P Ben benieuwd, morgen gaat het feest beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:02

Secsytime

Automagisch

Thalaron schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:01:
Afgelopen weekend naar Duitsland geweest samen met mijn vrouw. Op de terugweg met nog 110KM te gaan wilde de BMW R1150R niet meer starten. Oorzaak: Accu leeg ondanks een rit van 100KM aan een stuk.

Na wat gekloot met een verse bij het tankstation aangeschafte startkabel en een noodoplossing via de canbus aansluiting (gestripte splitterkabel welke ik heb gestript) daar ik bij mij niet zomaar bij de accu kon ben ik weer thuisgekomen.

Eenmaal thuis bleek de accu inderdaad het probleem te zijn.

Nieuwe (gel)Accu besteld en direct een schoonmaakset voor mijn luchtfilter.

Gelukkig hoefde ik om bovenstaande te vervangen slechts mijn zadel(s), bagagedrager, alle kappen en de tank te verwijderen :X
[afbeelding]

Maar! Hij is klaar voor het weekend! (En morgen!)
Wat is dat voor een bijzondere veer onder je tank? Dubbele voorvering???

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Eindelijk zo een waterdichte ordlieb tas gekocht, en een schapenvacht voor op het zadel van de Vespa.
* Bommes is aan het voorbereiden voor 2700km touren

Plaatjes volgen later, nu eerst ff pitten..
nieuwe functie,+ collega vertrokken (dus ineens 2 keer zoveel werk lijkt het wel) + een nieuwe vriendin.. O+
* Bommes is gesloopt :O

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 03-05-2018 21:44 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:27:
[...]

Zoek maar eens op “telelever” 😏 Is een typisch BMW dingetje.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:05:
Morgen is het zover, dan een goed rondje Europa rijden :) Ook hier maar gewoon de acculader meegenomen just in case :P Ben benieuwd, morgen gaat het feest beginnen :)
Ah nee hè. Krijgen we hier weer van die @Bommes foto's te zien zeker? :( :P

* Vrijdag start zijn jaloezie maar alvast op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15

charrel

Cortisol4life..

Secsytime schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:27:
[...]

Niet dubbel, dat ding met de veer is de demper. De vorkpoten zijn alleen maar voor de geleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56
InZane schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:54:
[...]

Heb een F3 ja :) Dat ik 'm makkelijk overal wel kon verzekeren komt vast door mijn leeftijd en/of schadevrije jaren.

[...]

Tja, altijd starten en lopen dat gekke apparaat. Natuurlijk heeft ie wel wat gebruikssporen, maar geen valschade verder. Geloof dat de teller nu op 43k staat. Mensen zijn altijd verbaasd als ik zeg dat ie van '95 is :)

Enige wat ik heb gehad is dat op een warme zomerdag mijn temperatuur ineens in het rood liep toen ik voor een verkeerslicht stond te wachten. Bleek alleen een kapotte zekering te zijn. Die heb ik vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad. Heb iig wel altijd reserve zekering in het zekeringkastje zitten voor als het nog eens gebeurt.
Ik heb alleen nooit gesnapt dat het zadel niet te verwijderen is om wat spullen in op te bergen. Alleen dat ene postvakje als je het kuipwerk van de kont verwijdert :F
steveman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:52:
[afbeelding]

Een goed WPHB is een must, heb alleen wel gemerkt dat sommige zaken in een Haynes niet kloppen voor mijn fiets (oa het bedradingsschema) en de ABS bleed procedure staat er niet in (er staat: ga maar naar de dealer, waarschijnlijk omdat die specifieke procedure een moeilijkheidsgraad van 17 steeksleutels heeft :P ). Gelukkig heb ik ook nog een Honda WPHB om bepaalde zaken te vergelijken :)

Ik moet alleen nog remvloeistof verversen, remklauwen een beetje cleanen en een nieuw luchtfilter erin steken. Gelukkig geen zaken waardoor ik niet kan rijden, olie verversen heb ik gelukkig al gedaan (mocht ook wel weer) :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ticket binnen voor het Internationaal Transalp Treffen in Valkenburg eind van de maand *O*.
3 dagen lang touren, offroad, eten en sterke verhalen uitwisselen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• lolgast
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beetje laat inhakend op de discussie, maargoed.
Godoftwente schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:20:
[...]

Ik weet wel dat een verstandig automobilist die een oldtimer rijdt, 98 tankt.
Loopt de auto veel soepeler op, en zal waarschijnlijk veel beter zijn voor de motor.
Maar ik heb er ook geen kaas van gegeten. Zodoende mijn vraag :)
Nou, niet echt.
Onze Euro95 bevat tegenwoordig ethanol en dat kan rubbers aantasten die daar niet tegen kunnen.
Gelukkig kunnen de rubbers en leidingen van modernere auto's daar prima tegen, maar van een oldtimer vaak niet. En dan krijg je benzine lekjes e.d.
Euro98 zit geen ethanol in, dus minder risico op lekjes. Zodoende is het interessant. Beter lopen doen ze niet, want oldtimers komen nog uit de tijd dat je Euro91 aan de pomp kon krijgen.
Mijn eerste auto (een Corsa A uit 1991) had nog een octaanschakelaar die ik op Euro91 kon zetten. Ontwerp van die motor kwam dan ook uit de 80's. Maar zelfs die auto was al geschikt voor bijgemengde ethanol.
Thoit schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:21:
Het gaat bij de meeste motoren er meer om, omdat de premium brandstoffen vaak spul erin hebben wat de motor doet reinigen. Hierdoor gaat die vaak juist spoeler lopen.
Mwoh, dat schijnt flink busted te zijn.
Kassa heeft al eens een testje gedaan, al was dat niet echt heel erg wetenschappelijk. Ze hebben wel gedaan waar de brandstof fabrikanten reclame mee maken (kleppen in een bad van benzine zetten), en behaalden 0 resultaat.
[...]

gebruikershaes schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:25:
[...]

Amerikanen tellen octaangetallen anders dan Europeanen.
Wij tellen in RON, Amerikanen en Canadezen tellen in AKI. Hun standaard brandstof is grofweg gelijk aan wat wij Euro95 noemen.
Wikipedia: Octane rating

Als je motor meer lawaai maakt op Euro98, dan zit dat toch echt tussen je oren ;)
Het octaangetal stelt alleen maar hoe klopvast de brandstof is. Dat betekent dat je motorblok hogere compressie kan maken tijdens de compressieslag (je weet wel, Suck, Squeeze, Bang, Blow).
Echter, je kan de compressie niet veranderen, dus als je motor goed loopt op 95, heeft 98 in princiepe geen voordelen.
Heb je er een slimme ECU op zitten, dan kan die nog gaan lopen draaien aan de ontstekingstiming waardoor je marginaal meer vermogen krijgt, maar het is zo weinig dat je dat niet kan merken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
McKaamos schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:11:

Mwoh, dat schijnt flink busted te zijn.
Kassa heeft al eens een testje gedaan, al was dat niet echt heel erg wetenschappelijk. Ze hebben wel gedaan waar de brandstof fabrikanten reclame mee maken (kleppen in een bad van benzine zetten), en behaalden 0 resultaat.

Echter, je kan de compressie niet veranderen, dus als je motor goed loopt op 95, heeft 98 in princiepe geen voordelen.
Heb je er een slimme ECU op zitten, dan kan die nog gaan lopen draaien aan de ontstekingstiming waardoor je marginaal meer vermogen krijgt, maar het is zo weinig dat je dat niet kan merken.
Kijk maar eens het filmpje wat ik eerder postte, daarin wordt het heel uitgebreid uitgelegd hoe het bij de Aral zit. Kan best zijn dat het bij andere fabrikanten niet zo is, maar daar dus wel :)

Dat marginaal meer vermogen ligt dus maar net aan je blok. Heb je een mega lui blok, ga je het niet merken. Heb je een motor met veel vermogen kán het dus wel behoorlijk veel uitmaken. En ja dit heb ik ook zelf getest op een testbank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:14
@Bommes Foto verslagen zijn gaaf. Laat maar komen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gisteravond na het werk lekker nog een stuk wezen rijden. Op een gegeven moment een paar mooie wegen gezien die niet verhard waren, dus toch maar eens de motor geprobeerd waar hij voor bedoeld is!
motorrijden

paar zandpaden en graspaden. Op een gegeven moment over een gravel/gras stuk ongeveer 3 meter bijna recht omhoog moeten rijden om de dijk op te komen. Dat was wel even spannend. Want ik kon niet zien wat er op de dijk reed.

Beetje vaart maken en precies goed ingeschat. Voelde wel even als een overwinning!

Voor herhaling vatbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

SniperGuy schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 00:15:
[...]

Ik heb alleen nooit gesnapt dat het zadel niet te verwijderen is om wat spullen in op te bergen. Alleen dat ene postvakje als je het kuipwerk van de kont verwijdert :F

[...]

Een goed WPHB is een must, heb alleen wel gemerkt dat sommige zaken in een Haynes niet kloppen voor mijn fiets (oa het bedradingsschema) en de ABS bleed procedure staat er niet in (er staat: ga maar naar de dealer, waarschijnlijk omdat die specifieke procedure een moeilijkheidsgraad van 17 steeksleutels heeft :P ). Gelukkig heb ik ook nog een Honda WPHB om bepaalde zaken te vergelijken :)

Ik moet alleen nog remvloeistof verversen, remklauwen een beetje cleanen en een nieuw luchtfilter erin steken. Gelukkig geen zaken waardoor ik niet kan rijden, olie verversen heb ik gelukkig al gedaan (mocht ook wel weer) :X
Ik had voorheen een wphb van een eerder model, als het goed is zijn alleen de USD-vorkjes anders... Als het goed is... Maarja een haastig ingescande pdf werkt toch minder fijn dan een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:11:
Beetje laat inhakend op de discussie, maargoed.

Nou, niet echt.
Onze Euro95 bevat tegenwoordig ethanol en dat kan rubbers aantasten die daar niet tegen kunnen.
Gelukkig kunnen de rubbers en leidingen van modernere auto's daar prima tegen, maar van een oldtimer vaak niet. En dan krijg je benzine lekjes e.d.
Euro98 zit geen ethanol in, dus minder risico op lekjes. Zodoende is het interessant. Beter lopen doen ze niet, want oldtimers komen nog uit de tijd dat je Euro91 aan de pomp kon krijgen.
Mijn eerste auto (een Corsa A uit 1991) had nog een octaanschakelaar die ik op Euro91 kon zetten. Ontwerp van die motor kwam dan ook uit de 80's. Maar zelfs die auto was al geschikt voor bijgemengde ethanol.
Dit is de reden dat ik in het buitenland in m'n speeltjes gewoon E98 gooi. Niet zozeer voor het vermogen, maar die ethanolrommel hoeft er niet in wmb en de meerprijs is marginaal als je corrigeert voor energieinhoud. De NineT zal er vást tegen kunnen, maar doe het toch maar niet, die paar pk extra is het ook waard. Maak ik mezelf dan maar wijs :P
Geldt voor 90% van de motoren, maar motoren met en hoge compressie en/of die fors zijn geblazen en/of veel toeren lopen kunnen wel baat hebben bij de hogere klopvastheid van 98, Het duurt alleen wel een tijdje voordat 'ie z'n onsteking begint te vervroegen... Moet er eerlijk bij zeggen dat ik die paar pk ook niet zo merk (bij de Z4 of de NineT, om het over de Aygo maar niet te hebben :P ), maar bij sommige wagens scheelt het redelijk (enkele procenten tot een procent of 8 ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-10 16:57
Raym09 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Durft zo te zien ook aardig te vragen, dynorun + afstellen van een PC die niet bij hem vandaan komt €230,-. Dat afstellen kan ik hier ook 5 minuten vandaan doen bij Hoegee voor €150,- of op 20min hier vandaan bij Powerpoint Tiel waar het (meen ik) €135,- kost. Misschien is hij iets beter, daar kan ik niet over oordelen maar die paar procent wat dat scheelt ben ik toch niet naar opzoek.

Ben een beetje allergies voor de ondertoon die (IMO) aan dat soort opmerkingen hangt. (koop je PC bij mij en anders betaal je er maar dik voor of moet ik je werk niet hebben.)
Ik heb mijn motor 2xlaten afstellen bij Powerpoint, PC kwam daar wel vandaan maar niet doormij gekocht (2de hands). Je wordt er goed geholpen in Tiel, Je mag meekijken met alles wat hij doet en hij gaat net zolang door tot het goed is. Ook krijg je uiteraard uitleg over alles.

eerste keer:
Motor: BMC luchtfilter, Akrapovic Slip-on en octaan 95
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8aeee2f26723dc02169d71783f37af66.jpg

Tweede keer:
Motor: BMC Luchtfilter, Akrapovic full system, 102 octaan, kleine mods aan de cilinder kop, Afdekplaatjes op de cilinderkop "Kleen air mod".
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/0e30119bca80746f95922834ed83967b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Laatst online: 11-10 19:25
Sinds begin dit jaar ben ik eigenaar van een Harley Davidson Sportster XL1200C uit 2003. Deze is voorzien van open uitlaten van het type Screamin Eagles II. Nu houd ik oprecht van een mooi zwaar geluid maar ik begin me nu op snelweg stukken wel te storen aan de enorme dijk van geluid die er boven een X aantal toeren uit komt. Ik ben dus aan het kijken of ik hier een DB-killer o.i.d. in kan plaatsen maar het is me volstrekt onduidelijk welk type daarvoor geschikt is, waar ik verder op moet letten en welke consequenties dit heeft op de afstelling van de motor.

Iemand hier meer ervaring? Ik heb het gevoel dat ik gewoon even langs een specialist moet maar ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste en enige ben die met deze gedachte rondloopt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:02:
Ik word helemaal gek van de laser controles rondom Tilburg.
Nu ook weer:
- n261 waalwijk ri oisterwijk op de burgemeester bechtweg thv hmp 4.8 onder viaduct
- radar nb tilburg ri rijen op de bredaseweg nabij dongewyk

Die laatste ben ik bang voor. Daar reed ik vanmorgen :+ Maar de flitser is om 08:10 gemeld en ik reed er al voor 8 uur. Dus maar hopen dat die er nog niet stond, of anders één van de proeffoto's was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Omdat ik onverwachts deze zondag en maandag vrij ben en het mooi weer wordt wilde ik eens ergens anders gaan rijden dan de regio die ik normaal doe. Daarom was ik van plan om gewoon eens door Zeeland te gaan rijden.

Nadeel: ik ben daar nooit geweest en heb ook geen navigatie. Wat zijn nu leuke routes die ik bij wijze van spreken gewoon kan uitprinten aan de hand van een paar kernpunten (afslagen, wegen, bezienswaardigheden) en op mijn tank kan plakken?

Ik dacht dat @R0y. daar laatst iets over postte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:00:
Omdat ik onverwachts deze zondag en maandag vrij ben en het mooi weer wordt wilde ik eens ergens anders gaan rijden dan de regio die ik normaal doe. Daarom was ik van plan om gewoon eens door Zeeland te gaan rijden.

Nadeel: ik ben daar nooit geweest en heb ook geen navigatie. Wat zijn nu leuke routes die ik bij wijze van spreken gewoon kan uitprinten aan de hand van een paar kernpunten (afslagen, wegen, bezienswaardigheden) en op mijn tank kan plakken?

Ik heb toevallig gisteren het ‘rondje walcheren’ gedaan en opgenomen met mijn TomTom. Zal zo wel even kijken of dat is gelukt en die exporteren. Als je leuk wilt sturen en door wilt rijden adviseer ik je wel om de route maandag te rijden en niet zondag. Het is namelijk door de toeristische dorpjes heen ( Zoutelande, Domburg, Westkapelle en uiteindelijk boulevard Vlissingen) en het is dan natuurlijk super druk!

Ik heb ook nog wat routes voor Zeeuws-vlaanderen mocht je daar naar toe willen. Laat maar even weten als je die wilt hebben. Deze routes heb ik zelf nog niet gereden maar via een kennis gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 04-05-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Zal eens navraag gaan doen!
Waarom zulke partijen altijd zo idioot ver uit de bewoonde wereld zitten is me altijd een raadsel :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
R0y. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Ik heb toevallig gisteren het ‘rondje walcheren’ gedaan en opgenomen met mijn TomTom. Zal zo wel even kijken of dat is gelukt en die exporteren. Als je leuk wilt sturen en door wilt rijden adviseer ik je wel om de route maandag te rijden en niet zondag. Het is namelijk door de toeristische dorpjes heen ( Zoutelande, Domburg, Westkapelle en uiteindelijk boulevard Vlissingen) en het is dan natuurlijk super druk!

Ik heb ook nog wat routes voor Zeeuws-vlaanderen mocht je daar naar toe willen. Laat maar even weten als je die wilt hebben. Deze routes heb ik zelf nog niet gereden maar via een kennis gehad.
Ik wil ze beide graag (mijn eigen rondje Walcheren/Schouwen Duivenland was leuk maar op goed geluk bij elkaar gescharreld).

Ik woon in Oost Vlaanderen waar je ook lekker kan rijden, maar Zeeland is eens iets helemaal anders :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Dryhte schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:41:
[...]

Ik wil ze beide graag (mijn eigen rondje Walcheren/Schouwen Duivenland was leuk maar op goed geluk bij elkaar gescharreld).

Ik woon in Oost Vlaanderen waar je ook lekker kan rijden, maar Zeeland is eens iets helemaal anders :)
Vrijdag schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:00:

Via Myrouteapp is de route te downloaden:
Members only:

Als jullie hem als PDF o.i.d. willen kan je hem van daar uit ook exporteren volgens mij, is dat niet het geval laat het even weten. @Vrijdag als je zondag gaat, laat het even weten. Misschien dat ik even aanhaak (mits het voor de MotoGP is :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:47:
[...]

[...]

Via Myrouteapp is de route te downloaden:
***members only***

Als jullie hem als PDF o.i.d. willen kan je hem van daar uit ook exporteren volgens mij, is dat niet het geval laat het even weten. @Vrijdag als je zondag gaat, laat het even weten. Misschien dat ik even aanhaak (mits het voor de MotoGP is :+ ).
Hee dankjewel! Ik dacht om zondagochtend eerst even te gaan sporten en dan zo rond een uur of twaalf weg te rijden uit Den Haag die kant op. We kunnen natuurlijk ook een stuk samen rijden, Moto GP is 's avonds toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:21:
[...]

Hee dankjewel! Ik dacht om zondagochtend eerst even te gaan sporten en dan zo rond een uur of twaalf weg te rijden uit Den Haag die kant op. We kunnen natuurlijk ook een stuk samen rijden, Moto GP is 's avonds toch?
Nee die begint al om 13:30 als ik het goed heb dus dat gaat hem niet worden. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Jerez heeft geen tijdsverschil t.o.v. Nederland ;) Gewoon 14.00 uur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Joost.B schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Waarom zulke partijen altijd zo idioot ver uit de bewoonde wereld zitten is me altijd een raadsel :+ .
Vraag ik me ook altijd af ja. Ik had die ook al een paar keer gekregen als advies.

Heb op m'n CBR een open open Mivv demper zitten (Sport Line) en daar zit verder geen db killer (E keur ook niet trouwens) bij. Er is ook geen gaatje oid voor de bevestiging van een killer.
Demper geeft een prachtig mooi diep geluid hoor, maar ik heb bijna medelijden met mijn buren als ik een keertje vroeg in de ochtend op pad ga. Meestal duw ik 'm dan eerst naar de weg om daar pas te starten en gelijk rustig weg te rijden.

Nou kan ik dus 2 dingen doen: Nieuwe demper kopen met E keur en killer of een custom killer laten maken. In dat laatste geval heb ik dan natuurlijk nog steeds geen E keur.
Eigenlijk heb ik niet zoveel zin om een nieuwe demper van een paar honderd euro te kopen voor dat ouwe beestje.

Plaatjes:
CBR

Mivv

[ Voor 13% gewijzigd door InZane op 04-05-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
InZane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Vraag ik me ook altijd af ja. Ik had die ook al een paar keer gekregen als advies.

Heb op m'n CBR een open open Mivv demper zitten (Sport Line) en daar zit verder geen db killer (E keur ook niet trouwens) bij. Er is ook geen gaatje oid voor de bevestiging van een killer.
Demper geeft een prachtig mooi diep geluid hoor, maar ik heb bijna medelijden met mijn buren als ik een keertje vroeg in de ochtend op pad ga. Meestal duw ik 'm dan eerst naar de weg om daar pas te starten en gelijk rustig weg te rijden.

Nou kan ik dus 2 dingen doen: Nieuwe demper kopen met E keur en killer of een custom killer laten maken. In dat laatste geval heb ik dan natuurlijk nog steeds geen E keur.
Eigenlijk heb ik niet zoveel zin om een nieuwe demper van een paar honderd euro te kopen voor dat ouwe beestje.
Waarom niet een gebruikte met E-keurmerk erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Thoit schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:25:
[...]

Waarom niet een gebruikte met E-keurmerk erop zetten?
Ja dat is misschien nog wel een idee. Ga marktplaats en MF maar eens een beetje in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Thoit schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:24:
[...]

Kijk maar eens het filmpje wat ik eerder postte, daarin wordt het heel uitgebreid uitgelegd hoe het bij de Aral zit. Kan best zijn dat het bij andere fabrikanten niet zo is, maar daar dus wel :)

Dat marginaal meer vermogen ligt dus maar net aan je blok. Heb je een mega lui blok, ga je het niet merken. Heb je een motor met veel vermogen kán het dus wel behoorlijk veel uitmaken. En ja dit heb ik ook zelf getest op een testbank :)
Als ik zo dat filmpje zie, zijn ze in ieder geval open over het onderzoek. Dat was hier wel anders destijds.

Wat vermogen betreft ligt het inderdaad aan het blok en aan de ECU.
Is je blok en ECU geschikt, dan kan er inderdaad aardig extra vermogen uit geperst worden. Dat is in ieder geval in het land der auto's redelijk ongebruikelijk. Die worden gewoon gebouwd op Euro95 en that's it.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar het gemiddelde koekblik heeft weinig tot geen profijt van Euro98.
Eigenlijk zou ik er ook wel eens wat over willen zien m.b.t. motoren. Eens zien of het daar anders verdeeld is.
Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:47:
[...]

Dit is de reden dat ik in het buitenland in m'n speeltjes gewoon E98 gooi. Niet zozeer voor het vermogen, maar die ethanolrommel hoeft er niet in wmb en de meerprijs is marginaal als je corrigeert voor energieinhoud. De NineT zal er vást tegen kunnen, maar doe het toch maar niet, die paar pk extra is het ook waard. Maak ik mezelf dan maar wijs :P
[...]
Naja, als je er in Nederland wel gewoon Euro95 in mikt, krijg je dus automatisch ook ethanol mee. We zitten hier ook al tussen 5 en 10% ethanol, zonder dat dat aan de pomp vermeld hoeft te worden.
Als ik het goed heb, is het in Duitsland wel verplicht vermeld en kan je ook ethanolvrije Euro95 krijgen. Hier is dat al volledig uitgebannen.

Edit: Oh en laten we het nog even niet hebben over de 'blue' varianten. Ethanol trekt water aan (het is een alcohol, hygroscopisch) en er zijn ook varianten op de markt waarin de ethanol niet zo uitgebreid ontdaan wordt van water als de reguliere versie.
Of dat nu zo gezond is voor het motorblok....
Geldt voor 90% van de motoren, maar motoren met en hoge compressie en/of die fors zijn geblazen en/of veel toeren lopen kunnen wel baat hebben bij de hogere klopvastheid van 98, Het duurt alleen wel een tijdje voordat 'ie z'n onsteking begint te vervroegen... Moet er eerlijk bij zeggen dat ik die paar pk ook niet zo merk (bij de Z4 of de NineT, om het over de Aygo maar niet te hebben :P ), maar bij sommige wagens scheelt het redelijk (enkele procenten tot een procent of 8 ).
True true. Het belangrijkste is dat de ECU voldoende ruimte heeft om bij te regelen. Dat hebben de meeste auto's niet (iig niet genoeg om Euro98 echt te benutten), dus doet Euro98 vrij weinig.
Zodra je een wat meer performance gerichte auto hebt, is dat nog wel eens anders.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is gesteld met motoren.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 04-05-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21
InZane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Ja dat is misschien nog wel een idee. Ga marktplaats en MF maar eens een beetje in de gaten houden.
Een stock demper heb je voor een paar tientjes al.

Ik zit met hetzelfde probleem, schaam me dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:43:
[...]

Nee die begint al om 13:30 als ik het goed heb dus dat gaat hem niet worden. ;w
Thoit schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:03:
[...]

Jerez heeft geen tijdsverschil t.o.v. Nederland ;) Gewoon 14.00 uur dus.
Ohw jammer. Nuja, dan is het vast rustiger op de weg qua motoren als iedereen MotoGP gaat kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
418O2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Ja maar eigenlijk vind ik een stock demper dan weer geen gezicht. Zoek liever een leuke after market demper met E keur en losse killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:29
[...]

Als je vanuit Den Haag rijd haak ik ook misschien wel aan als dat goed is. Ik kom uit omgeving Delft :) Ik moet even checken wat mijn leidinggevende ( :+ ) precies in gedachten heeft dit weekend.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
418O2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Nou wat InZane zegt doe ik dus ook. Ik sta om half 7 in de ochtend 200kg te verplaatsen met de hand om niemand wakker te hoeven maken om hem dan op de doorgaande weg pas te starten. Best knullig maar wel zo netjes.

Een stock demper ben ik visueel dan weer niet echt van gecharmeerd. Ik wil de Harley wel de Harley houden zeg maar qua uitstraling.. E-keur zou prettig zijn maar je krijgt dan al snel van die trompetten die het hele visuele spel slopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Joost.B schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Nou wat InZane zegt doe ik dus ook. Ik sta om half 7 in de ochtend 200kg te verplaatsen met de hand om niemand wakker te hoeven maken om hem dan op de doorgaande weg pas te starten. Best knullig maar wel zo netjes.

Een stock demper ben ik visueel dan weer niet echt van gecharmeerd. Ik wil de Harley wel de Harley houden zeg maar qua uitstraling.. E-keur zou prettig zijn maar je krijgt dan al snel van die trompetten die het hele visuele spel slopen..
Ik ben een mooi weer rijder en een uitslaper, dus dat heb ik niet. Maar als ik door een dorpje rij ga ik wel vaak 50 in de 5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
418O2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:48:
[...]

Ik ben een mooi weer rijder en een uitslaper, dus dat heb ik niet. Maar als ik door een dorpje rij ga ik wel vaak 50 in de 5 :P
Tja, ik ben normaal ook niet zo vroeg, maar laatst met dat superbike weekend vertrok ik dus wel 3 dagen lang vroeg richting Assen met een open demper :+

Ben vorig jaar ook al een keer van de snelweg geplukt voor, gelukkig, alleen maar standaard controle en een paar weken geleden reed ik in een fuik, maar dat was alleen maar alcoholcontrole. Op zulk soort momenten knijp ik 'm toch wel even.
418O2 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Daar zit ik ook mee. En de boete is hoger dan een hagelnieuwe ekeur uitlaat...

Waarom zou je een uitneembare killer willen? Waar zou je dan zonder rijden?
Oke, vaste killer mag ook wel, maar als 't maar niet de uitstraling heeft van zo'n lelijke stock demper.

[ Voor 23% gewijzigd door InZane op 04-05-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
InZane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:53:
[...]

Tja, ik ben normaal ook niet zo vroeg, maar laatst met dat superbike weekend vertrok ik dus wel 3 dagen lang vroeg richting Assen met een open demper :+

Ben vorig jaar ook al een keer van de snelweg geplukt voor, gelukkig, alleen maar standaard controle en een paar weken geleden reed ik in een fuik, maar dat was alleen maar alcoholcontrole. Op zulk soort momenten knijp ik 'm toch wel even.
Daar zit ik ook mee. En de boete is hoger dan een hagelnieuwe ekeur uitlaat...

Waarom zou je een uitneembare killer willen? Waar zou je dan zonder rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

InZane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Ja maar eigenlijk vind ik een stock demper dan weer geen gezicht. Zoek liever een leuke after market demper met E keur en losse killer.
https://www.silenciadores...nda-cbr-600-f-91-98-p-125

Die heb ik op t oog. Hier in NL voor een euro of 100 minder te vinden. Zal wel iets met adviesprijs en winstmarge zijn.
Met E-keur en verwijderbare DB killer. En oogt bijna stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
McKaamos schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:55:
[...]

https://www.silenciadores...nda-cbr-600-f-91-98-p-125

Die heb ik op t oog. Hier in NL voor een euro of 100 minder te vinden. Zal wel iets met adviesprijs en winstmarge zijn.
Met E-keur en verwijderbare DB killer. En oogt bijna stock.
Dat is niet slecht op zich! Waar heb je die gezien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
InZane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]
Op mijn CBR F had ik een hurric SP. E-keur en killer en ik schaamde me nog steeds dood... Ik had ook altijd een extra papier mee in mijn binnenzakvan de fabrikant waarop stond dat hij legaal was (bovenop de e-keur op mijn uitlaat).

Die hurric had ik via marktplaats voor zo’n €120 op de kop getikt als ik het mijzelf goed herinner.

De Akrapovic die ik nu op mijn GSR heb vind ik eigenlijk net te tam zonder DB killer ( ik rijd altijd zonder ).. heb hem wel aangeschaft ( zat er niet bij toen ik de motor kocht ) voor ritjes richting DE en omstreken maar die blijft er lekker uit.

Ach... het geeft ook wel weer een goed gevoel dat niet idereen zich dood ergert als ik langs rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Als je vanuit Den Haag rijd haak ik ook misschien wel aan als dat goed is. Ik kom uit omgeving Delft :) Ik moet even checken wat mijn leidinggevende ( :+ ) precies in gedachten heeft dit weekend.
Leuk! Houdt er wel rekening mee dat ik dus geen navigatie heb en het best kan dat we verdwalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:29
Ik heb laatst zitten kijken om een nieuwe uitlaat onder de Versys te zetten, maar denk dat ik het toch niet ga doen.

- Op de Versys kan je (zonder zelf t een en ander te slopen) geen slipon zetten. Je moet het gehele systeem vervangen
- Versys is uit 2016 en valt al onder de nieuwe norm. Dat betekent dat je eigenlijk sowieso moet gaan remappen dan met een PC gaan installeren omdat met het volledige systeem hij veel te arm gaat lopen.
- Toegevoegde waarde (geluid / vermogen) is minimaal doordat de uitlaten die beschikbaar zijn allemaal extra interne DB killers (niet te verwijderen) bevatten en extra vermogen op basis van uitlaat (zonder remappen en/of PC) meestal max 4pk is.

Als ik dan de kosten voor een volledig systeem + remappen zet ten opziche van de toegevoegde waarde... muah dan hoeft het eigenlijk niet meer.
Vrijdag schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:53:
[...]

Leuk! Houdt er wel rekening mee dat ik dus geen navigatie heb en het best kan dat we verdwalen :P
dat is toch de leukste vorm van lokaal toeren? :D

[ Voor 13% gewijzigd door aidanl op 04-05-2018 15:00 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:58:

[...]

dat is toch de leukste vorm van lokaal toeren? :D
Dat is waar 8)

Afbeeldingslocatie: https://bikeglam.com/wp-content/uploads/2015/12/Bikers-quotes-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:09
R0y. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:52:
Op mijn CBR F had ik een hurric SP. E-keur en killer en ik schaamde me nog steeds dood... Ik had ook altijd een extra papier mee in mijn binnenzakvan de fabrikant waarop stond dat hij legaal was (bovenop de e-keur op mijn uitlaat).
En wat ga je met dat papiertje doen dan als de politie je een bon geeft voor teveel lawaai? :+
E-keur =/= wettelijk toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
TheBrut3 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:16:
[...]

En wat ga je met dat papiertje doen dan als de politie je een bon geeft voor teveel lawaai? :+
E-keur =/= wettelijk toegestaan.
I know enkel als ze een meting zouden doen zou ik alsnog een probleem hebben gehad ( e keur of niet ). Volgens mijn kenteken mocht ik toen 98 db (?) produceren maar dat zat er ver boven.

Ook was het e-keur slecht zichtbaar ( vond in zelf ) vandaar het extra bewijsje. Heb ik nu ook bij mijn huidige pijp ( certificaat van Akrapovic waar de e-keur op staat ) en heb ik gewoon standaard bij mijn banden reparatie setje zitten mocht ik het ooit nodig hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joost.B schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Verklaar: Bewoonde wereld? ;)

Als je wat meer in 't Oosten of Zuiden van Nederland woont dan zijn er vaak genoeg bedrijven te vinden welke een goede service aan motoren én auto's kunnen verlenen doordat er vanuit 't verleden ook vaker geraced/gecrossed werd én nog steeds wordt.... Kom je in de drukker bevolkte randstad dan waren de mensen van oudsher daar al anders ingesteld én kom je vanzelfsprekend ook minder "specialisten" tegen... :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
wimmel_1 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:07:
[...]

Nou, als je iets te laat remt zit je in Duitsland :+

Maar ik heb wat schoonfamilie in Aalten wonen. Dat is wel aardig in de buurt. Dus als ik nog eens die kant op ga, dan kan ik er weleens langs gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

InZane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:53:
[...]

Maar ik heb wat schoonfamilie in Aalten wonen.
Angus? :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Dat is biefstuk toch? :9

Oh die gast van ACDC ja :D Nee dat is geen familie _O-

[ Voor 15% gewijzigd door InZane op 04-05-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

InZane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:09:
[...]

Dat is biefstuk toch? :9

Oh die gast van ACDC ja :D Nee dat is geen familie _O-
Ah jammer, anders had je mooi Highway to Hell kunnen blèren tijdens het rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Net gereden met de nieuwe bandjes. Het voorwiel kon eerst niet gebalanceerd worden omdat de juiste spacers voor het balanceerapparaat er niet waren. Gelukkig waren ze er vrij snel dus kon ik vanmiddag het voorwiel ophalen. Wel grappig dat het wiel volledig in balans was na het verwijderen van al het oude lood. Nu dus een voorwiel zonder lood op de velg :P

Moet wel enorm gaan wennen aan de SportSmart 2 Max banden. In de reviews werd al aangeven dat de voorkant heel anders was qua sturen, waarbij de reviewers er wel allemaal positief over waren. Alleen voor mij is het een hele vreemde ervaring. Heb wel vaker met nieuwe banden gereden dus dat de motor anders stuurt met ronde banden ben ik wel bekend mee, maar nu voelt voor wel heel vreemd aan. Nog niet echt bochten hard kunnen pakken omdat ze er net onder zitten. Wel even naar Duitsland gegaan om ze goed heet te krijgen wat toch wel weer even leuk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-10 14:54
wimmel_1 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:07:
[...]

Als je wat meer in 't Oosten of Zuiden van Nederland woont dan zijn er vaak genoeg bedrijven te vinden welke een goede service aan motoren én auto's kunnen verlenen doordat er vanuit 't verleden ook vaker geraced/gecrossed werd én nog steeds wordt.... Kom je in de drukker bevolkte randstad dan waren de mensen van oudsher daar al anders ingesteld én kom je vanzelfsprekend ook minder "specialisten" tegen... :*)
90% rijdt Dakar en dergelijke evenementen met vering wat buiten de bewoonde wereld wegkomt ;)
Boeren power! Hier wordt niet bekeurd als je keer iets doet wat niet mag. En hier steekt de buurman nog een duimpje op als je je motor even laat janken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

InZane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:53:
[...]

Nou, als je iets te laat remt zit je in Duitsland :+

Maar ik heb wat schoonfamilie in Aalten wonen. Dat is wel aardig in de buurt. Dus als ik nog eens die kant op ga, dan kan ik er weleens langs gaan :)
Pajic heeft het druk, zonder afspraak kom je nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:21

A13X

Dude

Promotor heeft een stukje over gehoorsbescherming gemaakt.

[ Voor 32% gewijzigd door A13X op 04-05-2018 19:56 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Die manbun... laatst hadden ze er twee tegelijk in beeld :')

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:36
Een jaartje niet rijden is niet goed voor de conditie haha. Daar waar ik vroeger 1000km op een dag (waarvan de helft snelweg) kon rijden ben ik nu na 500km (waarvan de helft snelweg) aardig kapot. Goed dat ik er een overnachting aan heb vastgeplakt. :P

Heerlijk gestuurd vandaag. :)
Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/u113bfkhhqiaogc-600px

Drie keer raden waar ik ben geweest ... :P
Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/c112njx55nipcso-600px

[ Voor 16% gewijzigd door Mawlana op 04-05-2018 21:18 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht