Pff

Afgelopen woensdag toch een close call gehad.Reed met m'n vriendin een mooie zelfgeplande route over de UH-heuvelrug, langs amerongen over de lekdijk naar Wijk bij Duurstede en vervolgens door het achterland rondom Langbroek terug omhoog richting Amersfoort.
Op de Lekdijk, vlak voor Wijk bij Duurstede, reed ik rustig, net stil gestaan om samen even te genieten van het uitzicht, en reed dus nog rustig, zo rond de 60. Hadden afgesproken dat we de communicatie tussen onze Sena's even open hielden om in 't stadje te kunnen kletsen en de route on-the-fly aan te passen. Gelukkig, want daardoor kon mijn vriendin, die op dat moment opzij keek, horen dat ik plots 'oh god' zei, en kon ze zich schrapzetten op de aanvaring.
Wat er gebeurde... In de laatste bocht voor Wijk bij Duurstede kwamen er twee Citroen Jumpers aan, de voorste met een kano op het dak gebonden, de achterste met een karretje met ook een kano. Vlak voordat we langs elkaar zouden rijden komt er een windrukje, en schuift de kano van het dak van de voorste auto loodrecht over het asfalt voor mijn neus. Ik remde hard, raakte de kano met lage snelheid, maar kon vervolgens de motor niet houden, waardoor we omvielen. Gelukkig beide ongeschonden (op wat spierpijn) van de motor afgekomen...
De boot, nadat we 'm aan de kant hebben getrokken. Zoals je ziet is 'ie met dakdragers en al er af gekomen..
Motor leek na optillen weinig schade te hebben..
De heren van de auto's stopten netjes direct en hielpen me netjes met het optillen en gaven me hun details. Gisterochtend langs de garage gegaan voor een inventaris.
Schade valt mee, (relatief nieuwe) voorband heeft de impact opgevangen zonder schade, ook niets te zien aan de velg.
Enige functionele schade was de KMtellerkabel, die gisterochtend direct is vervangen
Daarnaast wat krassen op het passagiersstapje, de handkap en de diepste op de cilinderbescherming:
Totale kosten incl btw en manuren: 222 euro en een beetje. Morgen langs de bestuurder van 't busje om 't te regelen
Best geschrokken maar ook blij, blij dat ik een keer niet 'sportief' over de lekdijk reed, dat het windvlaagje niet een halve seconden later kwam, zodat ik die kano niet recht in m'n gezicht kreeg. Ook blij dat dankzij de cilinder en het stepje mijn vriendin niet de motor op haar been kreeg en natuurlijk blij dat de motor functioneel gewoon nog perfect is aangezien ik hem elke dag nodig heb
Route overigens na inspectie van de motor gewoon afgemaakt, heerlijk nog een uurtje samen genoten en nagepraat over ons geluk