Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Raym09 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:55:
Promotor heeft een stukje over gehoorsbescherming gemaakt.

[video]
Wij van WC-Eend adviseren.... ;)

Duck-Tape?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 04-05-2018 21:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56
wimmel_1 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:18:
[...]

Duck-Tape?
ik adviseer weggooidopjes ipv maatdoppen die na een jaar toch niet meer helemaal afsluiten met alle gevolgen van dien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SniperGuy schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:28:
[...]

ik adviseer weggooidopjes ipv maatdoppen die na een jaar toch niet meer helemaal afsluiten met alle gevolgen van dien ;)
Gebruik hier al minimaal 4 jaar dezelfde doppen zonder dat ze lekken :)

Weggooidopjes werken pirma, maar dan moet je ze ook wel echt regelmatig weggooien. Als je daar te lang mee blijft rijden zitten ze ook minder goed. Heb zelf geen zin om iedere keer die weggooi dingen te moeten rollen om ze goed te krijgen. Mijn doppen op maat zitten iedere keer perfect zonder moelijk te hoeven doen. Ieder zo zijn ding.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 04-05-2018 21:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 09:39
Pff :/ Afgelopen woensdag toch een close call gehad.Reed met m'n vriendin een mooie zelfgeplande route over de UH-heuvelrug, langs amerongen over de lekdijk naar Wijk bij Duurstede en vervolgens door het achterland rondom Langbroek terug omhoog richting Amersfoort.

Op de Lekdijk, vlak voor Wijk bij Duurstede, reed ik rustig, net stil gestaan om samen even te genieten van het uitzicht, en reed dus nog rustig, zo rond de 60. Hadden afgesproken dat we de communicatie tussen onze Sena's even open hielden om in 't stadje te kunnen kletsen en de route on-the-fly aan te passen. Gelukkig, want daardoor kon mijn vriendin, die op dat moment opzij keek, horen dat ik plots 'oh god' zei, en kon ze zich schrapzetten op de aanvaring.

Wat er gebeurde... In de laatste bocht voor Wijk bij Duurstede kwamen er twee Citroen Jumpers aan, de voorste met een kano op het dak gebonden, de achterste met een karretje met ook een kano. Vlak voordat we langs elkaar zouden rijden komt er een windrukje, en schuift de kano van het dak van de voorste auto loodrecht over het asfalt voor mijn neus. Ik remde hard, raakte de kano met lage snelheid, maar kon vervolgens de motor niet houden, waardoor we omvielen. Gelukkig beide ongeschonden (op wat spierpijn) van de motor afgekomen...

De boot, nadat we 'm aan de kant hebben getrokken. Zoals je ziet is 'ie met dakdragers en al er af gekomen..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w4NYdNTl.jpg

Motor leek na optillen weinig schade te hebben..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kzhp7AUl.jpg

De heren van de auto's stopten netjes direct en hielpen me netjes met het optillen en gaven me hun details. Gisterochtend langs de garage gegaan voor een inventaris.

Schade valt mee, (relatief nieuwe) voorband heeft de impact opgevangen zonder schade, ook niets te zien aan de velg.
Enige functionele schade was de KMtellerkabel, die gisterochtend direct is vervangen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IETIzy4m.jpg

Daarnaast wat krassen op het passagiersstapje, de handkap en de diepste op de cilinderbescherming:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/viWiZ7lm.jpg

Totale kosten incl btw en manuren: 222 euro en een beetje. Morgen langs de bestuurder van 't busje om 't te regelen

Best geschrokken maar ook blij, blij dat ik een keer niet 'sportief' over de lekdijk reed, dat het windvlaagje niet een halve seconden later kwam, zodat ik die kano niet recht in m'n gezicht kreeg. Ook blij dat dankzij de cilinder en het stepje mijn vriendin niet de motor op haar been kreeg en natuurlijk blij dat de motor functioneel gewoon nog perfect is aangezien ik hem elke dag nodig heb

Route overigens na inspectie van de motor gewoon afgemaakt, heerlijk nog een uurtje samen genoten en nagepraat over ons geluk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Gebruik ik ook altijd. 👍🏻 1 setje per dag.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Ethirty

Who...me?

Gewoon van die gele schuimpjes? Die vallen er bij mij al uit als ik ze loslaat. :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Dan hebben ze al niet goed gezeten vanaf het begin... Goed opgemeten doen wij er op het werk 3 jaar mee en dan is het meer een controle of ze nog goed afsluiten. Vaak is het 5-6 jaar met een set otoplastieken. :)

Sterker nog, op het werk heb ik net nieuwe maar de set voor de motor gebruik ik nog. Die kunnen best al wel 6-7 jaar oud zijn en sluiten nog goed af.

En ik heb vanuit hygiënisch oogpunt harde plastieken, geen zachte. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:40:
Gewoon van die gele schuimpjes? Die vallen er bij mij al uit als ik ze loslaat. :')
Je moet ze tussen je vingers rollen en dan diep in je oor steken. Dan zetten ze uit in je oor en blijven ze perfect zitten. Het dempt dan ook heel goed en sluit perfect af. Prima spul hoor als je ze niet al te lang gebruikt, maar geef zelf wel de voorkeur aan doppen op maat. Iedere keer die dingen moeten rollen als ik stop heb ik echt geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Goed klein oprollen en goed ik je buis duwen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:47:
[...]

Je moet ze tussen je vingers rollen en dan diep in je oor steken. Dan zetten ze uit in je oor en blijven ze perfect zitten. Het dempt dan ook heel goed en sluit perfect af. Prima spul hoor als je ze niet al te lang gebruikt, maar geef zelf wel de voorkeur aan doppen op maat. Iedere keer die dingen moeten rollen als ik stop heb ik echt geen zin in.
Mja, ik ga het toch maar eens proberen. Maatdoppen en een dure Shoei hebben het geruis in mijn helm nou niet bepaald minder gemaakt, helaas. Haalt een hoop lol uit de hobby, als de wind zeer doet aan je oren.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:32

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ethirty schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:53:
[...]

Mja, ik ga het toch maar eens proberen. Maatdoppen en een dure Shoei hebben het geruis in mijn helm nou niet bepaald minder gemaakt, helaas. Haalt een hoop lol uit de hobby, als de wind zeer doet aan je oren.
Dan zou ik die maatdoppen maar terugbrengen en nieuwe vragen, want dan zijn ze niet goed gemaakt. Ik heb ze van Alpine en zijn super.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Laatst online: 11-10 19:25
wimmel_1 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:07:
[...]

Verklaar: Bewoonde wereld? ;)
Beetje aandikken hé :+ .

Verbaasde me alleen dat het gewoon anderhalf uur rijden was vanuit Utrecht. Heb al reactie gehad overigens! Hij kan iets maken maar qua kosten ook al behoorlijk aan de prijs. Toch nog even goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:53:
[...]

Hier ook maatdoppen en een Shoei en dat gaat prima. Lekken de maatdoppen niet ? Had het hier al eens eerder gezegt, als je die dingen laat aanmeten moet je niet je kaak bewegen. Even kort een glimlach is genoeg om de doppen te verpesten. Steek maar eens een vinger in je oor en maak een glimlach, dan voel je de gehoorgang veranderen. Bij het aanmeten word dit ook niet altijd verteld. Je kan meestal wel gratis nieuwe krijgen als ze niet helemaal goed zijn.

Heb hier iets van een jaar met van die gele wegwerp dingen gereden en dat werkt prima. Alleen doppen op maat moeten ook gewoon voor iedereen goed kunnen werken. Als ik een rit maak stop ik makkelijk 3x, dan 3x die dingen moeten rollen schiet voor mij persoonlijk niet op. Als je doppen op maat niets vind om welke reden dan ook zijn die gele dingen een prima optie als je ze dus niet al te lang blijft gebruiken.

Edit: Wat nog wel een ander ding is bij doppen op maat: de helm. Je hebt een helm nodig waarbij de oorschelp vrij zit. Drukt de boel in de helm op je oor kunnen ze ook gaan lekken. Met mijn Shoei XR1100 werken ze perfect, maar met een oude HJC lekken ze ook.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 04-05-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@daredha Als ze de dakdragers met dezelfde zorg als de kano hadden vast gemaakt dan was er niet gebeurd. Fijn dat er niets ernstigs is gebeurd.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

InZane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:03:
[...]

Dat is niet slecht op zich! Waar heb je die gezien? :)
Hier: https://www.uitlaatstore....itlaat-endy-cbr-600-f-91- :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:58:
[...]

Hier ook maatdoppen en een Shoei en dat gaat prima. Lekken de maatdoppen niet ? Had het hier al eens eerder gezegt, als je die dingen laat aanmeten moet je niet je kaak bewegen. Even kort een glimlach is genoeg om de doppen te verpesten. Steek maar eens een vinger in je oor en maak een glimlach, dan voel je de gehoorgang veranderen. Bij het aanmeten word dit ook niet altijd verteld. Je kan meestal wel gratis nieuwe krijgen als ze niet helemaal goed zijn.

Heb hier iets van een jaar met van die gele wegwerp dingen gereden en dat werkt prima. Alleen doppen op maat moeten ook gewoon voor iedereen goed kunnen werken. Als ik een rit maak stop ik makkelijk 3x, dan 3x die dingen moeten rollen schiet voor mij persoonlijk niet op. Als je doppen op maat niets vind om welke reden dan ook zijn die gele dingen een prima optie als je ze dus niet al te lang blijft gebruiken.

Edit: Wat nog wel een ander ding is bij doppen op maat: de helm. Je hebt een helm nodig waarbij de oorschelp vrij zit. Drukt de boel in de helm op je oor kunnen ze ook gaan lekken. Met mijn Shoei XR1100 werken ze perfect, maar met een oude HJC lekken ze ook.
Ik heb ze nu een jaar of 2, dus terugbrengen is een beetje laat ;) maar lekken doen ze inderdaad.
Had eerst een naked en reed alleen binnendoor dus toen had ik er nooit zo'n last van/merkte ik het nauwelijks.

Soms heb ik er even geen last van, maar ik hoef mijn kaak maar iets te bewegen in mijn helm en ik voel het ding verschuiven en terugduwen is best lastig met zo'n bol op je hoofd. :+

Heb de extra demping rond de oren al verwijderd om mijn oorschelpen iets meer ruimte te geven, dat helpt in ieder geval bij het opzetten, maar scheelt tegelijk helaas ook wat geluidsisolatie.

Ook al aan het pielen geweest met het afstellen van mijn vizier en het verstellen van mijn ruitje voor minder turbulentie, maar allemaal tevergeefs.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die Endy uitlaten ken ik helaas zelf niet, maar heel veel van die budget dingen klinken als een natte scheet...
Koop voor dat geld liever een Mivv Oval oid, heb je veel meer plezier van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Ethirty

Gaat voor alle oordoppen op dezelfde manier.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:11:
[...]

Ik heb ze nu een jaar of 2, dus terugbrengen is een beetje laat ;) maar lekken doen ze inderdaad.
Had eerst een naked en reed alleen binnendoor dus toen had ik er nooit zo'n last van/merkte ik het nauwelijks.

Soms heb ik er even geen last van, maar ik hoef mijn kaak maar iets te bewegen in mijn helm en ik voel het ding verschuiven en terugduwen is best lastig met zo'n bol op je hoofd. :+

Heb de extra demping rond de oren al verwijderd om mijn oorschelpen iets meer ruimte te geven, dat helpt in ieder geval bij het opzetten, maar scheelt tegelijk helaas ook wat geluidsisolatie.

Ook al aan het pielen geweest met het afstellen van mijn vizier en het verstellen van mijn ruitje voor minder turbulentie, maar allemaal tevergeefs.
Het lijkt er op dat je doppen gewoon totaal niet goed passen. Je kan inderdaad voor die gele dingen gaan, of je laat nieuwe maken. Mochten ze dan niet helemaal goed zijn ga je er gewoon mee terug. Heb zelf voor 1 oor een nieuwe laten maken omdat die net niet helemaal goed was. Die nieuwe was toen wel goed, maar mocht het weer niet helemaal in orde zijn geweest was ik weer terug gegaan.

Qua ruitje zijn er eigenlijk 2 opties. Of een lage ruit zodat de turbulente wind op je borst komt. Of een hele hoge ruit waarbij het over je hoofd heen gaat. In de praktijk zit het met de meeste ruitjes nogal slecht. Op mijn SV was het opzich prima, toen naar een hogere ruit gegaan en daar werd het flink slechter van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Joopieboy schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:17:
[...]

Die Endy uitlaten ken ik helaas zelf niet, maar heel veel van die budget dingen klinken als een natte scheet...
Koop voor dat geld liever een Mivv Oval oid, heb je veel meer plezier van!
Mwoh, als ik t zo zie, is dit een beetje in dezelfde categorie als t Duitse Novus Automotive.
Klinkt niet heel lomp maar wel lekker, om wel netjes binnen de europese richtlijnen te blijven.
Weet je die dubbele knalpijp onder de groene Corsa nog? dat idee dus. Wel E-keur en TUV goedkeuring er op, maar klinkt veel beter.

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 04-05-2018 22:19 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Laatst online: 22:31
Rijbewijs nog niet helemaal gehaald (avb wel) maar wel al een motor gekocht.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oZDU0aSGidzyWXzGOP8kcXGe/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VXnxiCvyHA7svCoD2mpcii9T/medium.png

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

@Joopieboy @InZane
Endy Supra's op een @Destruction mobiel:

Nou is een Div900 al niet de best klinkende motor op de markt, maar die Endy pijpen er op klinken best leuk zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nou, gelijk maar even op de site van Alpine gekeken. Deze maand alleen morgenochtend nog plek voor aanmeten, dus maar gelijk een afspraak gemaakt. Lang genoeg aangeklooid zo.

Nou alleen hopen dat het een beetje meevalt met die wachttijden van de levering.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:29:
Nou alleen hopen dat het een beetje meevalt met die wachttijden van de levering.
Normaal zou iets van 2 weken moeten zijn. Wel even goed stil zitten met die meuk in je oren dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mja, ik hoop dat het werkt. Zonder helm werken die maatdoppen op zich prima, gebruik ze ook als ik naar het datacenter moet.

Ga wel gelijk voor de maximale demping deze keer. En de pasgarantie is wel een fijn idee. Op de motorbeurs bij e.o.a. shop aan de andere kant van het land kopen is niet zo handig.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:40:
Mja, ik hoop dat het werkt. Zonder helm werken die maatdoppen op zich prima, gebruik ze ook als ik naar het datacenter moet.

Ga wel gelijk voor de maximale demping deze keer. En de pasgarantie is wel een fijn idee. Op de motorbeurs bij e.o.a. shop aan de andere kant van het land kopen is niet zo handig.
Die van Alpine zijn vrij groot in de oorschelp. Als je dan je oor plat duwt gaan ze aan de achterkant lekken. Zou wel even kijken of het nu alleen door je helm komt of niet. Het zou zonde zijn dure dopjes te kopen terwijl de oorzaak je helm is. Zoals gezegt, die van mij van Alpine werken in mijn oude HJC dus ook niet goed.

Heb ze zelf ook in de buurt laten maken, veel makkelijker voor als je terug moet en qua kosten viel het verschil ook reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:00

steveman

Comfortabel ten onder

Vandaag nog bij alpine voor de deur langsgefietst :)

Is even maf om met z'n allen met van die gele meuk in een ruimte te zitten, maar het resultaat mag er wezen. Ben zeer content met m'n blauwe blobs.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:55

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:29:
@Joopieboy @InZane
Endy Supra's op een @Destruction mobiel:
[video]
Nou is een Div900 al niet de best klinkende motor op de markt, maar die Endy pijpen er op klinken best leuk zo.
Euj, een Div :P

Heb er zelf Delkevic op zitten, netjes incl. de DB killer. Klinkt prima zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4uvSecY0kFXsfTAIM3ft9hg9/full.jpg

En een JijBuis filmpje van zo'nzelfde Div900 met Delkevic:

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:44:
[...]

Die van Alpine zijn vrij groot in de oorschelp. Als je dan je oor plat duwt gaan ze aan de achterkant lekken. Zou wel even kijken of het nu alleen door je helm komt of niet. Het zou zonde zijn dure dopjes te kopen terwijl de oorzaak je helm is. Zoals gezegt, die van mij van Alpine werken in mijn oude HJC dus ook niet goed.

Heb ze zelf ook in de buurt laten maken, veel makkelijker voor als je terug moet en qua kosten viel het verschil ook reuze mee.
Soesterberg is relatief dichtbij. En makkelijker dan de stad in. En nieuwe dopjes zijn altijd nog goedkoper dan een nieuwe helm, ik heb de pech dat vrijwel niks mij normaal past. De GT Air was een van de weinige. Ik kan de helm ook nog "op maat laten maken" door Shoei, maar dat kost ook rond de €100 en op zich zit de binnenkant prima om mijn hoofd.

Voor mijn eerste helm heb ik denk ik wel 30 verschillende modellen getest, voor mijn tweede zeker 20 :X

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:54:
[...]

Soesterberg is relatief dichtbij. En makkelijker dan de stad in. En nieuwe dopjes zijn altijd nog goedkoper dan een nieuwe helm, ik heb de pech dat vrijwel niks mij normaal past. De GT Air was een van de weinige. Ik kan de helm ook nog "op maat laten maken" door Shoei, maar dat kost ook rond de €100 en op zich zit de binnenkant prima om mijn hoofd.

Voor mijn eerste helm heb ik denk ik wel 30 verschillende modellen getest, voor mijn tweede zeker 20 :X
Ik hoop dat nieuwe dopjes de oplossing voor je is. Het zou natuurlijk wel zonde zijn als het probleem niet de dopjes zijn, maar de helm in combinatie met de dopjes.

Heb hier zelf ook een ovaal Shoei hoofd :P Iets als Arai of Schuberth past mij voor geen meter. Met de XR1100 een paar jaar terug voor mij de perfecte helm gevonden qua pasvorm, geluid en gewicht. Een paar jaar later alle kussens vervangen om de helm wat langer te kunnen gebruiken. Weinig zin om weer opzoek te gaan naar iets dat goed past omdat het voor mij ook een flinke zoektocht was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is voor iedereen wel lastig, ik heb zelf weer een vrij smal hoofd en daarmee kom ik bij HJC uit. Een helm van Shark zoals @caesar1000 heeft viel mij net iets ruimer waardoor ie net niet goed zat, een Shoei zou ook nog een optie zijn maar die vond ik net boven budget. Hoewel de RHPA 11 die ik nu heb ook iets duurder is dan ik in eerste instantie wilde uitgeven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ruitjes heb ik al mee lopen testen, maar daar werd het ook niet beter van. Kan altijd nog even doorsparen en een andere motor kopen. Iets als een Tiger lijkt me wel wat :+

Afbeeldingslocatie: https://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/1000_1x_/public/images/2016/08/2016-triumph-tiger-800-xcx-static.jpg

En over die zandpaadjes hoef je geen 100+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ethirty schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:08:
Ruitjes heb ik al mee lopen testen, maar daar werd het ook niet beter van. Kan altijd nog even doorsparen en een andere motor kopen. Iets als een Tiger lijkt me wel wat :+

[afbeelding]

Tja, het hoeft niet... Maar... >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ruitjes heb ik al mee lopen testen, maar daar werd het ook niet beter van.
In mijn ervaring is lager beter. Mijn huidige ruit is ook erg laag en dat bevalt goed. Als ik normaal vooruit kijk rij ik eigenlijk ook op een naked. Er is voor mij niets te zien omdat ik vrij hoog zit en de voorkant vrij laag is. Makers van verhoogde ruiten hebben het vaak over minder luchtdruk, maar in de praktijk ga je er alleen maar op achteruit. Alleen een ruit die heel hoog is zodat de luchtstroom over je heen gaat werkt goed, maar dan heb je het over lomp hoge ruitjes of een hoge ruit met een extra spoiler. Na de ervaring met de verhoogde ruit op de SV hou ik het maar lekker bij een lage ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Klopt. Na lang klooien heb ik óf een lage ruit op de super tenere (zomerse temperaturen), of een lomp hoge ruit met spoiler. Bijnaam: de schuifpui. :+

Die laatste is wel ultiem comfort hoor.

On another note: net een sena 20s evo in mijn helm geïnstalleerd. Zondag testen met een flink ritje.
Ik ben er al achter dat sommige voice commands feilloos herkend worden, en andere helemaal niet. :+

[ Voor 34% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-05-2018 23:32 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:30:
Klopt. Na lang klooien heb ik óf een lage ruit op de super tenere (zomerse temperaturen), of een lomp hoge ruit met spoiler. Bijnaam: de schuifpui. :+

Die laatste is wel ultiem comfort hoor.
Het ligt een beetje aan het soort fiets dat je hebt. Ga je voor een toermodel dan kan een hoge ruit een goede optie zijn. Wanneer alle lucht volledig over je helm heen gaat geloof ik wel dat dit geweldig rijd. Ga je alleen kijken naar naked, sport of sporttoer modellen krijg je zo'n hoge ruit eigenlijk niet voor elkaar. Dan is een zo laag mogelijke ruit waarbij de lucht op je borst komt wel de beste optie.

Met de SV kwam ik met een verhoogde ruit precies in de turbulentie te zitten. Man, wat rijd dat bagger zeg. Je hoofd word alle kanten op geramt en het geeft veel extra herrie. Nu pak ik nog wel iets turbulentie lucht, maar veel minder dan bij de SV. Een verhoogde ruit zou nu best mooi staat op de motor, maar na de ervaring met de SV laat ik de lage ruit lekker zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:44
Tha_Flash schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:25:
Rijbewijs nog niet helemaal gehaald (avb wel) maar wel al een motor gekocht.....

[afbeelding]

[afbeelding]
Had ook al op mijn 17e een motor staan. Niets mis met helemaal klaar zijn voor de dag dat je mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:28
PilatuS schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:37:
Met de SV kwam ik met een verhoogde ruit precies in de turbulentie te zitten. Man, wat rijd dat bagger zeg.
Ik had dezelfde ervaring op m'n Virago. Generieke ruit gemonteerd, en hoe ik die ook instelde, het bleef maar rammelen aan m'n helm.

Uiteindelijk een ~15 centimeter van de top afgezaagd en'm flink schuin gezet zodat de turbulentie net op m'n borst zit, en dan is het ineens veel comfortabeler. Ik zit nog te twijfelen of ik een ruit monteer op m'n ER6, het kan aangenamer worden, maar ook heel makkelijk onrijbaar.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:51

A13X

Dude

wimmel_1 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:18:
[...]

Duck-Tape?
Dus jij haalt je bril/lensen bij de kruidvat omdat ze je maar wat proberen aan te smeren bij de opticien? :?

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Laatst online: 22:31
Bazziek schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:27:
[...]

Had ook al op mijn 17e een motor staan. Niets mis met helemaal klaar zijn voor de dag dat je mag.
Ik ben 42 :+ iets met vroege mid-life crisis of zo

Bijna 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36
I disagree :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:47
Tha_Flash schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 07:17:
[...]

Ik ben 42 :+ iets met vroege mid-life crisis of zo
Vroeg? Bij mij begon de midlifecrisis op m'n 28-jarige leeftijd. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 06:37:
[...]

Dus jij haalt je bril/lensen bij de kruidvat omdat ze je maar wat proberen aan te smeren bij de opticien? :?
Nou ja eerder omdat ze bij de Kruidvat geen asociale winstmarges rekenen op hun lenzen, en het imho gewoon prima spul is. :P
Haalt die dat wel in het zand? :+

Ik heb trouwens nog een must besteld voor iedere SS of naked rijder, een zadeltas. Via mf op een uitgekomen die geen 130+ euro kost zoals SW Motech. Ervaringen waren erg goed dus maar besteld:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1AQq.Xh6I8KJjSszfq6yZVXXaU/Mofaner-Waterdicht-Motorfiets-Bagage-Tas-Sport-Achterbank-Motorbike-Staart-Zakken-Scooter-Helm-Pack-Voor-Harley-Voor.jpg_640x640q90.jpg
18ltr, kunnen de zware dingen zoals schoenen en mijn toilettas lekker achterop. :Y

En als we toch bezig zijn, ook via Ali maar wat andere knipperlichten besteld die wat feller zijn. Bij mijn vallen ze zeker voor met de led koplamp aardig weg. :P
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1.6mxbsuYBuNkSmRyq6AA3pXaU/GEEST-BEEST-Motorfiets-Signaal-Lichten-Gemodificeerde-Lichten-Waterdicht-Beurt-LED-Richting-Lichten-Decoratieve-Super-Heldere.jpg_640x640q90.jpg
Zouden 2,5W moeten zijn. :P Gelijk nieuwe adapterplaten besteld, kabeltjes had ik nog liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 05-05-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Nog ff een vraagje over gear: mijn onderbuik zegt dat ik het beste voor een systeemhelm (als ie past de C4) kan kiezen, maar ik heb nog niet echt een bron gevonden waar de voor/nadelen van systeem vs integraal uitgelegd worden.

Ben geen brildrager dus dat is geen argument.
Hoofdreden is het met de ‘buitenwereld’ kunnen communiceren zonder je helm af te moeten zetten; mezelf kennende ben ik geen circuit-type, zal meer de woon/werk & tour kant op gaan.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TheRookie schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:27:
Nog ff een vraagje over gear: mijn onderbuik zegt dat ik het beste voor een systeemhelm (als ie past de C4) kan kiezen, maar ik heb nog niet echt een bron gevonden waar de voor/nadelen van systeem vs integraal uitgelegd worden.

Hoofdreden is het met de ‘buitenwereld’ kunnen communiceren zonder je helm af te moeten zetten; mezelf kennende ben ik geen circuit-type, zal meer de woon/werk & tour kant op gaan.

Tips?
Je bent er wel beter mee te verstaan, maar zelf een ander verstaan blijft lastig.
Het blijft een hele hoop "Wat? Huh?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeker met een uitlaat en doppen in, soms echt schreeuwen dat mensen naast je echt staan te kijken van wtf?!

Gelukkig zijn er eigenlijk maar 3 signalen, tanken, drinken en pissen. :+

Maar een integraal helm is over het algemeen stiller en lichter, op en afzetten valt imho wel mee. Dat is een handigheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 05-05-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
TheRookie schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:27:

Tips?
Draag je oorbellen/piercings? Ik heb zelf altijd ringetjes in m'n oren, en de integraalhelm die m'n maatje als passagiershelm had was bij mij best irrtant op/af krijgen. Dus ik ben nu zelf voor een systeemhelm gegaan, dat is toch een stuk fijner op/af zetten. Met lessen is het ook net ff praktischer, bij de loopoefeningen kan ik m gewoon omhoog doen en niet helemaal af waarna ik 'm weer op moet hebben met wegrijden uit t vak. Gewoon ding naar beneden, klik, en wegrijden. Het communiceert een stuk makkelijker.

En inderdaad even iets halen in de winkel van het tankstation lijkt me ook wat relaxter zonder gelijk je helm af te moeten doen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SmurfLink schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:38:
[...]

Draag je oorbellen/piercings? Ik heb zelf altijd ringetjes in m'n oren, en de integraalhelm die m'n maatje als passagiershelm had was bij mij best irrtant op/af krijgen. Dus ik ben nu zelf voor een systeemhelm gegaan, dat is toch een stuk fijner op/af zetten. Met lessen is het ook net ff praktischer, bij de loopoefeningen kan ik m gewoon omhoog doen en niet helemaal af waarna ik 'm weer op moet hebben met wegrijden uit t vak. Gewoon ding naar beneden, klik, en wegrijden. Het communiceert een stuk makkelijker.

En inderdaad even iets halen in de winkel van het tankstation lijkt me ook wat relaxter zonder gelijk je helm af te moeten doen.
Ik heb zelf 7 ringetjes in m'n oren zitten, gepierced dus ook dicht geklemd en niet met de hand te verwijderen. Dus ik slaap ook gewoon met die dingen in mn oren enzo.
Kan niet zeggen dat ik er last van heb met een integraalhelm.

Maargoed, de andere praktische overwegingen zijn er natuurlijk ook nog. Helm op/af is nog altijd meer werk dan een klep optillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:18:
[...]
Nou ja eerder omdat ze hun de Kruidvat geen asociale winstmarges rekenen op hun lenzen, en het imho gewoon prima spul is. :P
Maar laat je ze ook opmeten bij de Kruidvat en vraag je advies e.d. aan de kassameisjes? Kun je daar ook aankloppen als je een probleem met je lenzen hebt? (en dan niet omwisselen voor nieuwe maar echt een oplossing geven)

Waarom zou je de ene specialist zijn marges niet gunnen en de andere wel? Waarom is een specialist die iets verkoopt ook gelijk bevooroordeeld als hij iets verkoopt in zijn specialisme? Natuurlijk heeft hij een commercieel belang maar betekend dat dan maar automatisch dat hij je het duurste van het duurste zal aansmeren ook al is dat niet nodig?

Bedoel jij hebt toch je handvatverwarming ook gegund aan de garage i.p.v. dat zelf te kopen? Ook daar kun je spreken van exorbitante marges, maar dan is het ineens gunnen. Want die specialist helpt mij ook vaak < hé dus iemand met commercieel belang kan ook in jou belang denken....Grootste verschil is overigens dat zijn werkuren apart gerekend worden en bij een opticien/audicien in de prijs van het product zitten. Daarom is kruidvat zo goedkoop, die bieden alleen het product en verder mag je het zelf uitzoeken.

(vriendin draagt overigens ook kruidvat, op aanraden van haar opticien omdat het idd goed spul ;) )

Edit: overigens gaat de "wij van wc eend" over het feit dat je je eigen product beter vind dat die van de concurrent. Niet of een product wel of niet nodig is, in dit filmpje word aangegeven waarom je het zou moeten dragen en dat hun daar opties voor hebben, niet dan Alpine beter is dan Audisafe oid.

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 05-05-2018 09:00 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:47
Bij een systeemhelm kan je wanneer je stilstaat de boel goed ventileren... :)
Raym09 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:53:
[...]

Maar laat je ze ook opmeten bij de Kruidvat en vraag je advies e.d. aan de kassameisjes? Kun je daar ook aankloppen als je een probleem met je lenzen hebt? (en dan niet omwisselen voor nieuwe maar echt een oplossing geven)

Waarom zou je de ene specialist zijn marges niet gunnen en de andere wel? Waarom is een specialist die iets verkoopt ook gelijk bevooroordeeld als hij iets verkoopt in zijn specialisme? Natuurlijk heeft hij een commercieel belang maar betekend dat dan maar automatisch dat hij je het duurste van het duurste zal aansmeren ook al is dat niet nodig?

Bedoel jij hebt toch je handvatverwarming ook gegund aan de garage i.p.v. dat zelf te kopen? Ook daar kun je spreken van exorbitante marges, maar dan is het ineens gunnen. Want die specialist helpt mij ook vaak < hé dus iemand met commercieel belang kan ook in jou belang denken....Grootste verschil is overigens dat zijn werkuren apart gerekend worden en bij een opticien/audicien in de prijs van het product zitten. Daarom is kruidvat zo goedkoop, die bieden alleen het product en verder mag je het zelf uitzoeken.

(vriendin draagt overigens ook kruidvat, op aanraden van haar opticien omdat het idd goed spul ;) )

Edit: overigens gaat de "wij van wc eend" over het feit dat je je eigen product beter vind dat die van de concurrent. Niet of een product wel of niet nodig is, in dit filmpje word aangegeven waarom je het zou moeten dragen en dat hun daar opties voor hebben, niet dan Alpine beter is dan Audisafe oid.
Toen ik nog lenzen droeg ben ik op een gegeven moment de lenzen online gaan kopen. Opticiens verkochten de lenzen met enorme winstmarges. 1x per jaar een optometrist (á €30) bezocht en klaar. :P Dat is ook een oplossing. Nu lekker zonder bril en lenzen. *O*

[ Voor 92% gewijzigd door Mawlana op 05-05-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik wil even uit de helft van de discussie blijven (stom heb al gereageerd) maar als je ogen zoals ik moet laten meten in het ziekenhuis of ervoor betaald bij de hans anders, ben je dan verplicht om daar je lenzen af te nemen? Dat zou mooi zijn...

Het is niet zoals dat je naar een frituur gaat met je eigen snacks en friet. Of zoals ik spullen koop via de motorzaak en die laat monteren. Dit zijn gebruiksartikelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
McKaamos schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:48:
[...]

Ik heb zelf 7 ringetjes in m'n oren zitten, gepierced dus ook dicht geklemd en niet met de hand te verwijderen. Dus ik slaap ook gewoon met die dingen in mn oren enzo.
Kan niet zeggen dat ik er last van heb met een integraalhelm.

Maargoed, de andere praktische overwegingen zijn er natuurlijk ook nog. Helm op/af is nog altijd meer werk dan een klep optillen.
Zal wel verschillen per persoon dan. Misschien gewoon een kwestie van beide proberen en wat prettiger zit.

Heb vanochtend mijn door dit topic geadviseerde Michelin voetpomp ontvangen. Die gaan we zo proberen op de fiets en basketbal bij gebrek aan motor. :) Hij is er in ieder geval ruim op tijd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30
sylvesterrr schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:06:
Bij een systeemhelm kan je wanneer je stilstaat de boel goed ventileren... :)
Integraalhelm met ingebouwd zonnevizier helpt ook. Op lage snelheden heb ik op warme dagen het gewone vizier omhoog en het zonnevizier omlaag. Koelt toch af zonder dat je bang hoeft te zijn voor beestjes in je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

InZane schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:11:
[...]

Integraalhelm met ingebouwd zonnevizier helpt ook. Op lage snelheden heb ik op warme dagen het gewone vizier omhoog en het zonnevizier omlaag. Koelt toch af zonder dat je bang hoeft te zijn voor beestjes in je ogen.
Precies dat, werkt prima. Op een enkel beestje wat alsnog onderdoor komt ma ach. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
Ik ben nu een beetje aan het klooien met routes e.d. Als ik een route maak of toevoeg aan mijn TomTom krijg ik vaak een route, en een track. Waarbij de route (volgens mij) routepunten gebruikt en zelf daar tussen gaat navigeren is een track echt specifiek hoe je moet rijden.

Mij lijkt de track optie dus het beste om te gebruiken, mits je zeker weet dat deze klopt. Zeg ik dat goed of vergeet ik dingen? Zo lijkt het mij dus weer verstandig om gebruik te maken van de ' route ' als je niet zeker weet dat hij ook klopt.
lolgast schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Haal dan deze: https://www.action.com/nl...ean-leerreinigingsdoekjes, dat is in ieder geval beter dan je huidige manier. Alleen water gebruiken zorgt er voor dat je leer ontzettend snel zijn soepelheid verliest en dus gaat scheuren.
Gisteren gekocht en ook direct na een kort ritje gebruikt. Top product! Bedankt voor de tip _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door R0y. op 05-05-2018 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik ben zo gek nog niet :D

@R0y. Ik vind routepunten prettiger overigens. Als de route is opgebroken loopt de navigatie anders continu te roepen dat je moet omkeren naar het originele punt, ipv slim te zijn en je op de nieuwe route te helpen om bij het volgende punt te komen.

Als ik een route maak gebruik ik zo min mogelijk punten om me te begeleiden, om bovenstaande problemen te voorkomen. Al doende leert men O-)

[ Voor 88% gewijzigd door lolgast op 05-05-2018 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
@R0y. Ik gebruik altijd de track. Als je daar van moet afwijken roept de tomtom een paar keer dat je moet omkeren, maar daarna wijst hij je netjes terug naar de track. Dat is juist een sterk punt van tomtom.

Als je routepunt net ongelukkig is geplaatst terwijl je een omleiding volgt kan dat net zo lastig zijn dat hij je terug wil sturen. Dan moet je er aan denken en route punt over te slaan.
De track bevat niet eens routepunten om over te slaan. ;)

En ik gebruik juist zo veel mogelijk punten voor een route. Die maak ik met MRA op de Here kaarten. Dan werkt het voor de Garmin rijders, en mijn tomtom redt zich wel.

[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-05-2018 10:09 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:54
Nou, dan hebben we alle uitersten maar meteen gehad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Sinds kort begonnen met het motorrijbewijs. Rijdt al een tijdje met een Rsv / 675R op circuit. maar wil volgend jaar eens de weide wereld in :)
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Africa Twin?

,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56
PilatuS schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:34:
[...]

Gebruik hier al minimaal 4 jaar dezelfde doppen zonder dat ze lekken :)

Weggooidopjes werken pirma, maar dan moet je ze ook wel echt regelmatig weggooien. Als je daar te lang mee blijft rijden zitten ze ook minder goed. Heb zelf geen zin om iedere keer die weggooi dingen te moeten rollen om ze goed te krijgen. Mijn doppen op maat zitten iedere keer perfect zonder moelijk te hoeven doen. Ieder zo zijn ding.
Ik heb dat geluk niet, na 3 aangemeten setjes in 7-8 jaar was ik er wel klaar mee |:(
Tylen schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:39:
[...]

Gebruik ik ook altijd. 👍🏻 1 setje per dag.
Ik meestal tot ze na het rollen niet snel genoeg meer uitzetten. Voordeel is ook: als er ooit eentje op de grond stuiterd tussen het gras en weg is, is er geen man overboord (heb ook altijd reserve setjes mee)
Doen als Rossi :P

Afbeeldingslocatie: https://media.gettyimages.com/photos/yamaha-rider-valentino-rossi-of-italy-shows-his-ear-plugs-as-he-in-picture-id180466789?s=612x612

Afbeeldingslocatie: https://media.gettyimages.com/photos/italys-valentino-rossi-of-fiat-yamaha-team-puts-ear-plugs-before-the-picture-id98428574?s=612x612

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSu9zt_Iw9rlvmuVkACd_GJ2glhwhF3C1gaXfm93_4b-nz3FwBA

Afbeeldingslocatie: https://t3.ftcdn.net/jpg/01/51/99/42/240_F_151994212_rRHuwrkemvYPRZP0i9gFBojLp9Bj1EZi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Haha.

Net terug. Kwam als laatste binnen (was 20min te vroeg) en stond als eerste weer buiten, nog voor de mensen die er al zaten het schuim uit hun oor hadden. :P
Opvallend veel vrouwelijke motorrijders ook.

Toch nog 4 weken levertijd, volgens Alpine wegens motor- en festivalseizoen.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ethirty schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:07:

Waar? :9

* Vrijdag staat al in de startblokken

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:06:
ervoor betaald bij de hans anders
Nuances..... Ik betaal daar namelijk niks voor, en op jaarbasis scheelt het een paar tientjes met kruidvat. :)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vrijdag schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Bij het inmeetcentrum van Alpine. ;)

Gek genoeg waren de meeste motorrijders zonder motor. _O-

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ethirty schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:25:
[...]

Bij het inmeetcentrum van Alpine. ;)

Gek genoeg waren de meeste motorrijders zonder motor. _O-
Crap, geen tijd voor. Ga zo naar Zandvoort, vriend van me is daar met circuittraining en ik ga even kijken :)

Wat? Met dit weer? :F

@Joopieboy : ik bestel mijn lenzen gewoon bij Vision Direct. Het zijn dezelfde als dat ik bij Pearle oid kan kopen. Alleen zijn ze bij VD ongeveer €40,00 goedkoper. Daar kan ik bijna drie keer van tanken dus dan is de keuze gauw gemaakt :+

[ Voor 25% gewijzigd door Vrijdag op 05-05-2018 11:29 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vrijdag schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:27:
[...]
Crap, geen tijd voor. Ga zo naar Zandvoort, vriend van me is daar met circuittraining en ik ga even kijken :)
Kleine kans op pitspoezen. Anders even op het strand gaan kijken. :Y

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ethirty schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:53:
[...]

Kleine kans op pitspoezen. Anders even op het strand gaan kijken. :Y
Posen op de boulevard, goed plan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:18:
Haalt die dat wel in het zand? :+
Hoe hard gaat de jouwe in het zand? :>.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:00
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Hard genoeg

8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:07:

Je weet wat ze op het internet zeggen dan he :p Pics or it didn't happen.

Kwam net op de fiets langs de parkeerplaats waar ik les. En m'n instructeur stond er vrolijk in het zonnetje les te geven. :p Was wel ff grappig, gedag gezegd, even gekeken hoe z'n leerling de noodstop deed (en weer eens moest uitwijken voor een auto die dr random tussendoor vloog, blij dat ik niet de enige ben die dat heeft)... en weer verder.
Die voetpomp werkt echt prachtig. Heb m'n fietsbanden altijd met ouderwetse pomp op gevoel gedaan, achter was wel netjes met 3 Bar (4 van gemaakt), maar voor zat er maar 2 in.. daar begon ie met 3-3,5 wel tegen te sputteren dus daar ben ik gestopt. Het rijdt wel echt fijner moet ik zeggen. Bochtjes lekkerder. Kan me voorstellen dat het met een motorfiets nog veel meer verschil maakt!

Zag zoveel motorrijders onderweg :'( Ikwilooooook.

[ Voor 63% gewijzigd door SmurfLink op 05-05-2018 13:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

2 ergonomische verbeteringen:

-eindelijk schakelpedaal wat lager gezet
-Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1UUAUDU.png

Dat kleine briesje door de perforatie heen :)F

Tevens gingen m'n vorige handschoenen steeds spontaan open... gaar klitteband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Nuances..... Ik betaal daar namelijk niks voor, en op jaarbasis scheelt het een paar tientjes met kruidvat. :)
Ik betaalde 3 tientjes voor een meetafspraak, en op jaarbasis scheelde het een ruime 100 euro, zeker gezien de sterkte die ik had. Dusja. Meende 15 euro per maand bij de Kruidvat per maand vs 32 euro bij de HA. Komt nog wel wat vloeistof bij, in mijn geval speciale voor droge ogen die net even iets duurder is, maar goed.
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Er gaat een filmpje rond van een R1 met noppen, en dat gaat niet zachtjes, dus het kan wel. :P Geef eerlijk toe dat mijn rijkunst en daar onvoldoende voor zijn. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 05-05-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hoe leer je eigenlijk een beetje offroad rijden?

Ik grapte gisteren over het upgraden naar een Tiger, maar ik zou daar nooit het zand mee indurven. Veel te bang dat ik hem neerleg en 10k schade heb. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ethirty schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:39:

Ik grapte gisteren over het upgraden naar een Tiger, maar ik zou daar nooit het zand mee indurven. Veel te bang dat ik hem neerleg en 10k schade heb. :P
Op een plek zonder vangrail flink de bocht verkeerd inschatten :+

Maar serieuzer: Ik heb wat leuke ervaringen opgedaan bij Redtread (wel even naar malaga vliegen...) Zoek nu eigenlijk iets uitdagenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
Volgens mij circuleerde er een poster van offroad motor training inclusief gebruik van hun motor in de buurt van Tilburg. Maar kan het niet zo 1, 2, 3 terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ok, gewoon een cursus zoeken incl fiets-gebruik dus. :)

Misschien toch nog even wachten op deze. 8)
[YouTube: https://youtu.be/fHvB_xurAGY]

Tegen de tijd dat deze op de markt is, heb ik genoeg kunnen sparen voor 2 van die dingen. Schiet eens op Yammie :F

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:33:
Er gaat een filmpje rond van een R1 met noppen, en dat gaat niet zachtjes, dus het kan wel. :P Geef eerlijk toe dat mijn rijkunst en daar onvoldoende voor zijn. :+
En zo ben ik geen circuitracer, maar ik heb net weer wat AVB oefeningen op film gezet voor mijn kanaal en daarbij heb ik een lean angle van 50 graden gemeten met de Pirelli App. Nog niet bijzonder, maar we komen er wel 8). Ik zit wel af en toe met de neus van mijn laars (en dus bijna met mijn peg) tegen het asfalt, dus veel verder hoef ik niet te gaan denk ik.

Oh, en tijdens de gecombineerde rem/uitwijkproef trok ik een kleine wheelie bij het starten :$.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/i1qxHsAZsQI/hqdefault.jpg

Ah, 50 graden is dus nog doodnormaal voor een straatfiets :P.

Je kunt ook voor 1000 euro of daaromtrent een oude allroad kopen en het daarmee proberen. Ik dacht er steeds aan om er een lichte crosser bij te halen om de techniek op punt te zetten maar sommige rijders in de club (vooral die met zware allroads dakar-achtige avonturen rijden) zeggen dat je dat beter niet kunt doen, omdat die crossers te vergevingsgezind zouden zijn: met een dot gas los je veel op terwijl het bij een allroad allemaal uit je techniek moet komen. Ik ben nog steeds van plan die motorcross cursus te doen (al was het maar omdat het gewoon enorm vet is) maar ben momenteel heel erg veel tijd aan het steken in techniek op lage snelheid en terreinrijden. Het word vanzelf makkelijker, en mijn motor is ondertussen redelijk goed 'bewapend' tegen schade bij een val (niet dat ik wakker lig van een kras of deuk meer).

[ Voor 76% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-05-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Duidelijk dat je het niet helemaal snapt, wel leuk je meer vertrouwen krijgen, maar ik kan ook een behoorlijke lean angle halen, maar dat wil je niet. :P Qua rust en stabiliteit in de motor is het beter om mee te hangen (kissing the mirror), daarbij schuin je de motor flink minder af. Dat en met plat gaan liggen op de motor of iig wat voorover/actiever gaan zitten help je de motor mee. Ik kan wel gerust zeggen dat mijn bochtensnelheid en manier van bochtensnelheid nemen enorm verbeterd is, en daarmee ook een hogere snelheid.

Enige wat ik nog niet kan is remmen en remmen op de motor en tussengas/review matching, dat krijg ik niet voor elkaar. Sowieso als ik verder wil komen zou ik echt wel een circuittraining moeten volgen. :)

Verschil tussen een wheelie en een powerhopje is ook wel behooijk. Ik vond ook altijd (zelfde met die Versys) dat ik een wheelie kon trekken, in werkelijkheid komt je voorwiel amper even iets van de grond af. :+ Werd pas echt serieus met de gixxer die dat op het gas ook doet, een hopje is dan link, dan voel je gelijk de beweging en je stuurdemper zijn werk doen. Beter kun je doorpakken en hem gelijk overeind zetten en later op het gas rustig neerzetten. De hopjes kun je voorkomen door goed voorover te gaan liggen, weer de rijhouding. :P

Best veel geleerd zo het afgelopen jaar en kritischer gaan kijk en op hoe en wat, gelukkig ook een aantal erg ervaren vrienden die wel circuit hebben gereden en tips en trucs geven. Zo denk je na 5 jaar een 650F en veel motoren te hebben gereden dat je aardig kan rijden, helaas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:21:
Duidelijk dat je het niet snapt, ik kan ook een behoorlijke lean angle halen, maar dat wil je niet. :P
Of jij snapt mijn bedoeling niet :P. Ik ben niet op zoek naar een zo schuin mogelijke lean angle, maar toen dat plaatje voor het eerst voorbij kwam dacht ik dat ik ook wel zo schuin ging, onbewust dus. Ik heb het nu alleen gemeten omdat ik het wilde weten. Ik weet nu ook dat ik bijna tegen de pegs zat, en daarmee dus dat hogere graden aantallen technisch niet eens mogelijk zijn met de Alp. Ik was gewoon nieuwsgierig, da's al :9.
Enige wat ik nog niet kan is remmen en remmen op de motor en tussengas/review matching, dat krijg ik niet voor elkaar. Sowieso als ik verder wil komen zou ik echt wel een circuittraining moeten volgen. :)
Dat kan ik zelfs :P. Zo lastig kan het toch niet zijn?
Verschil tussen een wheelie en een powerhopje is ook wel behooijk.
Die term kende ik nog niet, maar als we het zo gaan classificeren was dit inderdaad een powerhopje, geen wheelie O-). - edit- ik heb het nota bene op film! Even scheuren en lijmen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:33:
[...]

Ik betaalde 3 tientjes voor een meetafspraak, en op jaarbasis scheelde het een ruime 100 euro, zeker gezien de sterkte die ik had. Dusja. Meende 15 euro per maand bij de Kruidvat per maand vs 32 euro bij de HA.
Ik betaal nu 99/6mnd=16,50/mnd inclusief vloeistof(iets luxere dan basis). Al is die soms wat krap bemeten.

@HTT-Thalan met 50gr door een bocht op snelheid =/= 50gr met AVB en tegenhangen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:40:
[...]

Ik betaal nu 99/6mnd=16,50/mnd inclusief vloeistof(iets luxere dan basis). Al is die soms wat krap bemeten.

@HTT-Thalan met 50gr door een bocht op snelheid =/= 50gr met AVB en tegenhangen.
Ik spreek je niet tegen :* maar zoals geschreven was ik daar niet naar op zoek. Puur getriggerd door dat plaatje wat iemand pas postte ging ik me afvragen hoe schuin ik nou eigenlijk ga soms. Ik jaag het niet na, net zoals ik ook totaal geen interesse heb ik hard rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
10k schade heb je niet snel. Met valbeugels en handkappen sneuvelt er hoogstens een knipperlicht, een scheurtje in je kuipwerk of een spiegel die je even terug moet buigen. Misschien wat schaafplekken her en der.

Als je de motor als nieuw wilt houden moet je het niet doen. Maar als je kunt leven met gebruikssporen op de motor heb je niet zo snel een probleem.

Een tiger kan dat overigens prima hebben, om er als een survivor uit te zien. Tenzij je de motor hebt gekocht voor terrasposeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Of jij snapt mijn bedoeling niet :P. Ik ben niet op zoek naar een zo schuin mogelijke lean angle, maar toen dat plaatje voor het eerst voorbij kwam dacht ik dat ik ook wel zo schuin ging, onbewust dus. Ik heb het nu alleen gemeten omdat ik het wilde weten. Ik weet nu ook dat ik bijna tegen de pegs zat, en daarmee dus dat hogere graden aantallen technisch niet eens mogelijk zijn met de Alp. Ik was gewoon nieuwsgierig, da's al :9.

[...]

Dat kan ik zelfs :P. Zo lastig kan het toch niet zijn?

[...]

Die term kende ik nog niet, maar als we het zo gaan classificeren was dit inderdaad een powerhopje, geen wheelie O-). - edit- ik heb het nota bene op film! Even scheuren en lijmen :P.
Wat @Raym09 al zegt, lean angle is leuk maar geen vergelijk met meehangen of gewoon de motor platdrukken. Dat je 50 graden haalt lijkt misschien leuk maar dat is waarschijnlijk niet de beste manier. :) Het gaat niet om hard rijden, maar om controle en rust in de motor.

En als je aan het remmen bent, terugschakelen met tussengas om nog extra af te remmen op de motor? Nee dat krijg ik idd niet lekker en vloeiend voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:51:
[...]

Wat @Raym09 al zegt, lean angle is leuk maar geen vergelijk met meehangen of gewoon de motor platdrukken. Dat je 50 graden haalt lijkt misschien leuk maar dat is waarschijnlijk niet de beste manier. :) Het gaat niet om hard rijden, maar om controle en rust in de motor.
Ik had je al gelijk gegeven, toch? :*.
En als je aan het remmen bent, terugschakelen met tussengas om nog extra af te remmen op de motor? Nee dat krijg ik idd niet lekker en vloeiend voor elkaar.
Misschien moet je een Alpje kopen, dan gaat het allemaal niet zo vlot en heb je daar allemaal de tijd voor :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tussen gelijk geven en echt begrijpen zit ook een verschil hé, heb niet altijd het idee dat het kwartje, of briefje, gevallen was zeg maar. :+

Een Alp is idd veel makkelijker en leuk om hier in/door/rond de dorpjes te crossen, ik heb er alleen de plek niet voor. :) Of een XT660Z...

Eigenlijk wil ik wat langere reizen gaan maken, en daarvoor een V Strom 1000 gaan halen. Beugels met lampen, alu side-cases. :Y

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 05-05-2018 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:48
Vrijdag schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Zag er gisteren nog 3 in Renesse ook. Go go go! :+
Wel leuk dat ook telkens meer vrouwen op de motor stappen naar mijn gevoel.

Hoop mijn eigen vriendin in de toekomst ook nog eens op de motor te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 05-05-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ondanks het super heerlijke weer, stond er toch een te fiks windje voor mijn el cheapo pionnetjes, dus die waaiden steeds weg. De rijschoolhouder die daar aan het lesgeven was bood toen aan om met hen mee te rijden, dus daar heb ik 3 oefeningen mee konden doen voor hun les ten einde was:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cG6fVxPEmW4]

En voor @Joopieboy: Het powerhopje :*.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zc3d8RLKi4Y]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
@HTT-Thalan is die eerste oefening niet de Vertragingsoefening ipv snelle slalom? Ik zie een poortje en maar 3 pylonnen om omheen te slalommen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:19:
@HTT-Thalan is die eerste oefening niet de Vertragingsoefening ipv snelle slalom? Ik zie een poortje en maar 3 pylonnen om omheen te slalommen. :p
Je hebt helemaal gelijk, ik zit mijn termen door elkaar te halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:16:
Ondanks het super heerlijke weer, stond er toch een te fiks windje voor mijn el cheapo pionnetjes, dus die waaiden steeds weg. De rijschoolhouder die daar aan het lesgeven was bood toen aan om met hen mee te rijden, dus daar heb ik 3 oefeningen mee konden doen voor hun les ten einde was:

[video]

En voor @Joopieboy: Het powerhopje :*.

[video]
Hahaha, dat is inderdaad wel echt een hopje. :+
Doe je nog vaak dit soort oefeningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Wel leuk om ze zo vanaf de motor te zien, geeft weer ff perspectief! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Panini schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:20:
[...]

Hahaha, dat is inderdaad wel echt een hopje. :+
Doe je nog vaak dit soort oefeningen?
Op zijn minst iedere maand wel een paar, volgens mij. Scheelt dat ik praktisch naast dit parkeerterrein woon en de supermarkt hier ook om de hoek zit, dus kom er vaak langs. Zodra ik betere pionnen heb geregeld ga ik de hele AVB cursus op film zetten met tekst en begeleiding en er een special van maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:22:
[...]

Op zijn minst iedere maand wel een paar, volgens mij. Scheelt dat ik praktisch naast dit parkeerterrein woon en de supermarkt hier ook om de hoek zit, dus kom er vaak langs. Zodra ik betere pionnen heb geregeld ga ik de hele AVB cursus op film zetten met tekst en begeleiding en er een special van maken :).
Leuk, goed dat je het nog af en toe oefent. :) Doet mij eraan denken dat ik het misschien ook weer eens moet proberen. Misschien is Gymkhana iets voor je als je dit (motor behendigheid) echt leuk vindt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:41:
[...]

Ik spreek je niet tegen :* maar zoals geschreven was ik daar niet naar op zoek. Puur getriggerd door dat plaatje wat iemand pas postte ging ik me afvragen hoe schuin ik nou eigenlijk ga soms. Ik jaag het niet na, net zoals ik ook totaal geen interesse heb ik hard rijden.
Dat plaatje was gebaseerd op lean angle in snelle bochten, vandaar dat ik het vergelijk wat raar vond :)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Panini schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:25:
[...]

Leuk, goed dat je het nog af en toe oefent. :) Doet mij eraan denken dat ik het misschien ook weer eens moet proberen. Misschien is Gymkhana iets voor je als je dit (motor behendigheid) echt leuk vindt?
Dit is allemaal maar voorbereiding :P ik word vooral geinsprireerd door dit soort dingen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die laatste Transalp is echt vet!

Is dit niks voor jou trouwens?
http://www.offroadzweden.nl/blog/

Ook wel na over zitten denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:29
Spontaan met de leidinggevende besloten om dit weekend even Valkenburg en terug te rijden. Gisteravond hotel geboekt voor een nachtje en rijden maar! :D TomTom spannende route met max bochten en max heuvels levert tot nu toe een leuke route op.

Dus sorry @Vrijdag ik kan zondag helaas niet meer mee naar Zeeland :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:36:
Die laatste Transalp is echt vet!
Zeker! Helaas is de prijs dat ook :+ 2600 euro voor alleen de kappenset met accessoires, dan heb je nog niet de stuurverhogers, uitlaat of vering erbij...
Is dit niks voor jou trouwens?
http://www.offroadzweden.nl/blog/

Ook wel na over zitten denken. :)
Zeker wel, eind deze maand 3 dagen offroad in eigen land met nog 199 andere Transalp fans (en Africa Twin enzo) maar ik kijk zeker naar buitenland ritjes. Moet het een beetje coordineren met het gezin uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:47:
[...]

10k schade heb je niet snel. Met valbeugels en handkappen sneuvelt er hoogstens een knipperlicht, een scheurtje in je kuipwerk of een spiegel die je even terug moet buigen. Misschien wat schaafplekken her en der.

Als je de motor als nieuw wilt houden moet je het niet doen. Maar als je kunt leven met gebruikssporen op de motor heb je niet zo snel een probleem.

Een tiger kan dat overigens prima hebben, om er als een survivor uit te zien. Tenzij je de motor hebt gekocht voor terrasposeren.
Ik heb geen Tiger en ook 0,0 offroad ervaring. Wedden dat ik die 10k schade heel snel kan halen? Is het niet aan de fiets dan wel aan mezelf. :+

Net even een klein rondje gedaan, ik moet toch even de nieuwe TomTom mount testen. Helaas gefaald, kennelijk niet strak genoeg gedraait. Op een klinkerweggetje keek ik ineens tegen de bovenkant van de TT.
Uiteraard geen gereedschap mee. :')

#team_UTC+1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53
Vandaag was echt een heerlijk dagje :)
Was op bezoek bij m'n broer in Ridderkerk, op de terugweg maar een stuk Lekdijk meegepakt (vanaf Alblasserdam tot aan Vianen). Wat een mooi stuk is dat zeg!

20180505

Afgelopen week nieuwe remschijven en blokjes binnengekregen, binnenkort maar eens aan gaan sleutelen en dan gelijk ook maar de roest van de tank afhalen en opnieuw spuiten. Heeft iemand daar nog tips voor?
Pagina: 1 ... 65 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht