Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:55
Vandaag een flinke rit gehad door Zeeland, zo’n 230 km. Was ook erg druk onderweg.

Had voor de grap de Yamaha MyRide app aangezet voor de lean angle te meten. 6 graden volgens dat ding.. zal wel komen omdat ik op een Suzuki rijd dat hij niet werkt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:06

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:40:
Spontaan met de leidinggevende besloten om dit weekend even Valkenburg en terug te rijden. Gisteravond hotel geboekt voor een nachtje en rijden maar! :D TomTom spannende route met max bochten en max heuvels levert tot nu toe een leuke route op.

Dus sorry @Vrijdag ik kan zondag helaas niet meer mee naar Zeeland :P
Geen probleem, veel plezier met rijden :Y overdag én 's nachts ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

InZane schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:03:
[...]

Dat is niet slecht op zich! Waar heb je die gezien? :)
Bij uitlaatstore hebben ze ook Delkevic. En in tegenstelling tot wat @Joopieboy claimt, die klinkt niet als een natte scheet! Had er een van 350mm op mijn Fazer gezet, donker geluid, wel aanwezig (origineel was heel stilletjes) maar niet hard: YouTube: Delkevic 350mm Oval on FZS600 1999 :Y

Dit was incl nieuwe bochten, maar je kan ze ook zonder kopen. Schappelijke prijs (150 piek) en zien er goed uit.

[ Voor 10% gewijzigd door noes op 05-05-2018 18:36 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met een motor huren in Luxemburg? Ben op zoek naar wat adresjes maar het valt niet mee :) We zijn op zoek naar of iets uit de BMW boxer stal of iets ala een Yamaha R6 :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:31
Ik wil ook wel zo'n uitlaat lijntje... Maar een Akra lijn voor mijn motor kost iets van 2k :(

En ik heb überhaupt maar 2 merken gezien welke een uitlaatspruitstuk maken voor de Z1000SX (Arrow en Akra).

[ Voor 37% gewijzigd door TheBrut3 op 05-05-2018 18:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

owja ik had een foto beloofd, echt een straf dit, met 25 graden en een brul uit de pijp over de zo ongeveer de meest fantastische wegen ooit crossen:

Afbeeldingslocatie: https://download.neofoto.nl/open/dump/moto.jpeg

Check op maps Kautenberg -> Wiltz maar eens, drie keer raden wat we vandaag drie keer hebben gereden ;) Plus nog een berg aan andere routes ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-10 21:11

Clush

Do as I say...

Ondertussen in Ierland...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Oon7dJp0SUDIagedObwQeJcG/medium.jpg

Ben te druk met rondknorren om veel foto's te maken :w

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:59:
[...]
En zo ben ik geen circuitracer, maar ik heb net weer wat AVB oefeningen op film gezet voor mijn kanaal en daarbij heb ik een lean angle van 50 graden gemeten met de Pirelli App.
Neem die app met een flinke korrel zout hoor. Volgens mij was het steveman die met zo'n app voorbij de 60 graden kwam. No way dat zoiets klopt. Jouw 50 graden kan ook prima 40 graden zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:26:
[...]

Neem die app met een flinke korrel zout hoor. Volgens mij was het steveman die met zo'n app voorbij de 60 graden kwam. No way dat zoiets klopt. Jouw 50 graden kan ook prima 40 graden zijn geweest.
Is het überhaupt niet zo, dat je met de juiste houding helemaal niet zo diep hoeft te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:28:
[...]

Is het überhaupt niet zo, dat je met de juiste houding helemaal niet zo diep hoeft te gaan?
Hoe beter je houding hoe minder de hellingshoek. Hoewel je met AVB oefeningen prima met de verkeerde houding kan rijden, dat werkt een stuk beter.. Als je die houding maar niet in bochten gaat gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:48
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:29:
[...]

Dit is allemaal maar voorbereiding :P ik word vooral geinsprireerd door dit soort dingen:

[video]

[video]
Nice :*) . Dat is wel even wat anders. Heb je er al een reis voor gepland?
Een offroad tripje staat nog steeds hoog op het verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:02
Panini schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:51:
[...]

Nice :*) . Dat is wel even wat anders. Heb je er al een reis voor gepland?
Een offroad tripje staat nog steeds hoog op het verlanglijstje.
Nee joh, ik heb nog een heel end te gaan voor ik dat soort rijgedrag onder de knie heb :P. En je bent welkom om een keer een simpele intro te komen doen, ik heb hier wel wat zandwegen in de buurt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:56:
[...]

Nee joh, ik heb nog een heel end te gaan voor ik dat soort rijgedrag onder de knie heb :P. En je bent welkom om een keer een simpele intro te komen doen, ik heb hier wel wat zandwegen in de buurt :).
Snap ik, maar daarvoor heb je wel wat oefening nodig in het buitenland toch. ;) Een weekend weg in Portugal of Spanje is ideaal daarvoor denk ik.

Ik ga het hier in Nederland niet proberen met mij motor :9 . Voor dit jaar staat wel een weekendje offroad in het buitenland nog op de kalender hopelijk. Bezig nu om met een groep gasten dit op te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:54
Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:36:
Die laatste Transalp is echt vet!

Is dit niks voor jou trouwens?
http://www.offroadzweden.nl/blog/

Ook wel na over zitten denken. :)
Wil zoiets van het zomer doen met de vriendin.
Ga deze ff bookmarken! Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:29
Haha dankje @Vrijdag , dat komt goed! En veel plezier morgen in zeeland.

6 uurtjes rijden, 1 uur stop en dan ben je in Valkenburg helemaal binnendoor vanuit regio Delft. 3 pontjes en stukje België er ook bij. Ik ga nu vaker van dit soort weekenden plannen! :D

Morgen vanuit Valkenburg binnendoor naar Antwerpen, even lunchen en dan binnendoor via zeeland weer terug naar huis. Belooft ook weer een mooie rit te worden.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:30:
[...]

Bij uitlaatstore hebben ze ook Delkevic. En in tegenstelling tot wat @Joopieboy claimt, die klinkt niet als een natte scheet! Had er een van 350mm op mijn Fazer gezet, donker geluid, wel aanwezig (origineel was heel stilletjes) maar niet hard: YouTube: Delkevic 350mm Oval on FZS600 1999 :Y

Dit was incl nieuwe bochten, maar je kan ze ook zonder kopen. Schappelijke prijs (150 piek) en zien er goed uit.
Geen e keur en verrekkes luid, net zoals Bos, Hurric en dat soort herrie merken. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:03
Ok, ik ben inmiddels thuis.

Duitsland: top
Luxemburg: nog beter (+ € 1,235 per liter Euro95 :9 )
België: gatenkaas :{ - op een gegeven moment m'n tomtom maar op 'snelwegen vermijden' gezet in plaats van 'kronkelroutes'.

In Luxemburg heb ik bijna een wielrenner aangetikt, met 90km/u. De mensen die op Wie Rijdt? hebben de video vast wel gezien. Volgens mij een vergelijkbare situatie als iemand anders in dit topic. [Video: https://s.skewl.net/u111xqztm9ao0wg]

In België ben ik eenmaal in de berm uitgekomen vanwege een - voor mij - onzichtbaar hobbeltje in de bocht. Gelukkig nog wel overeind gebleven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:52:
[...]

Geen e keur en verrekkes luid, net zoals Bos, Hurric en dat soort herrie merken. :P
Er is ook heel veel matig spul en troep te koop helaas. Voor mijn fiets is er een uitlaat van Dominator. Die is lekker goedkoop maar extreem luid. Verder hebben ze de neiging om uit elkaar te klappen. Tijdje terug een bericht van iemand gezien die met zijn 3e uitlaat bezig was nadat de eerste 2 uit elkaar geklapt waren. Hij kreeg wel netjes 2x een nieuwe, maar dan nog schiet het niet echt op.

Een beetje extra geluid is ook weinig mis mee voor de meeste motoren, maar sommige uitlaten zijn gewoon niet normaal meer. Zodra het over de 115dB gaat zou ik er echt niet mee rond willen rijden. RJ heeft een filmpje van een Austin Racing GP1 uitlaat op de 1290R, dat ding doet gewoon even 124dB :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja hoe die daar mee kan rond rijden geen idee, bloedende oren :P Maar in Engeland rijden ze sowieso allemaal rond met van die shorty's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:40:
Haha ja hoe die daar mee kan rond rijden geen idee, bloedende oren :P Maar in Engeland rijden ze sowieso allemaal rond met van die shorty's...
RJ heeft dat ding er ook vanaf gehaalt omdat het te luid was. Maar die dingen worden dus gewoon verkocht en er rijden dus genoeg mensen wel mee rond. Die uitlaat is eigenlijk ook meer een blikje bier wat hol is dan een einddemper :P
sylvesterrr schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:24:

In Luxemburg heb ik bijna een wielrenner aangetikt, met 90km/u. De mensen die op Wie Rijdt? hebben de video vast wel gezien. Volgens mij een vergelijkbare situatie als iemand anders in dit topic. [video]
Heeft die wielrenner mooi mazzel dat jij zo verstandig bent om er zeer ruim langs te gaan. Genoeg mensen doen dat niet en dan was het een flinke klap geworden.

Edit: Kwam deze tegen, iets wat we allemaal wel willen doen :P

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 05-05-2018 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:03

Ethirty

Who...me?

sylvesterrr schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:24:

In Luxemburg heb ik bijna een wielrenner aangetikt, met 90km/u. De mensen die op Wie Rijdt? hebben de video vast wel gezien. Volgens mij een vergelijkbare situatie als iemand anders in dit topic. [video]

In België ben ik eenmaal in de berm uitgekomen vanwege een - voor mij - onzichtbaar hobbeltje in de bocht. Gelukkig nog wel overeind gebleven. :)
Ik heb vandaag binnen 50km wel 10 stelletjes op fiets, 2 audi's en een camper gehad die vonden dat ik wel wat dichter bij de berm mocht rijden. Gewoon ook niét een beetje aan de kant, nee uitwijken of raken.

Heb ik even gemist dat het treiter de motorrijder dag was?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Ethirty Misschien waren ze afgeleid? 8)7

Niet iedereen is al behoed op ons motorrijders, probeer daar dus op te anticiperen en niet te veel aan te ergeren.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Grubeater schreef op zondag 6 mei 2018 @ 00:16:

Niet iedereen is al behoed op ons motorrijders, probeer daar dus op te anticiperen en niet te veel aan te ergeren.
Tsja, dit.. Maar af en toe ben je dat wel even zat, waarom opent dat ingeblikte klootjesvolk niet gewoon hun ogen? :(

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Grubeater schreef op zondag 6 mei 2018 @ 00:16:
@Ethirty Misschien waren ze afgeleid? 8)7

Damnit, helemaal gemist! }:|

Anticiperen doe ik wel, alleen niet aan ergeren is soms wel lastig. Ben een vrij rustige rijder, maar krijg soms de neiging om met 10k rpm en een gestrekt been wat fietsers omver te kegelen. :+

Maar goed, het zijn bejaarden en racefietsers, die weten niet beter, dus ik laat ze er maar mee wegkomen. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10 19:28
Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:18:
[...]

Nou ja eerder omdat ze bij de Kruidvat geen asociale winstmarges rekenen op hun lenzen, en het imho gewoon prima spul is. :P

[...]

Haalt die dat wel in het zand? :+

Ik heb trouwens nog een must besteld voor iedere SS of naked rijder, een zadeltas. Via mf op een uitgekomen die geen 130+ euro kost zoals SW Motech. Ervaringen waren erg goed dus maar besteld:
[afbeelding]
18ltr, kunnen de zware dingen zoals schoenen en mijn toilettas lekker achterop. :Y

En als we toch bezig zijn, ook via Ali maar wat andere knipperlichten besteld die wat feller zijn. Bij mijn vallen ze zeker voor met de led koplamp aardig weg. :P
[afbeelding]
Zouden 2,5W moeten zijn. :P Gelijk nieuwe adapterplaten besteld, kabeltjes had ik nog liggen.
Die geestbeest dingen zijn fel! _/-\o_ , wel meer geel dan oranje. Maar dat hebben nieuwe auto's ook steeds meer.
Een goede keus. Heb zeook op de cb650f. Idd vanwege led koplamp en led achterlicht.. :+

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:41
Degenen die vandaag de Eifel in gaan, er zijn extra controles aangekondigd. Met name in de noord Eifel, dus de Rursee en Kreis Euskirchen.

Wij gaan vandaag de Vulkan-Eifel en/of Luxemburg in.
Hopelijk kan ik vandaag ook mijn nieuwe Sena testen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PsYgHo schreef op zondag 6 mei 2018 @ 01:35:
[...]

Die geestbeest dingen zijn fel! _/-\o_ , wel meer geel dan oranje. Maar dat hebben nieuwe auto's ook steeds meer.
Een goede keus. Heb zeook op de cb650f. Idd vanwege led koplamp en led achterlicht.. :+
Gelukkig, goeie keuze dan. :P En echt echt oranje wordt idd steeds moeilijker met die leds maar dat vind ik niet zo storend. :)
DrivinUCrazy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 06:52:
Degenen die vandaag de Eifel in gaan, er zijn extra controles aangekondigd. Met name in de noord Eifel, dus de Rursee en Kreis Euskirchen.

Mja rond de Ruhrsee wil je sowieso al jaren niet meer komen eigenlijk maar dat het nu rond de 'gewone' Eifel ook raak is verbaasd mij niks, afgelopen jaar waren er al meer controles en politie te zien, wordt ook steeds gekker.

Vulkaaneifel is mooi trouwens maar veel slecht asfalt, eind vorig jaar naar Luxemburg geweest en zo langs het zwarte woud, dat is toch wel erg mooi hoor! En lekker en goed rijden. :)

Edit: link naar het artikel:
https://www.limburger.nl/...rongelukt-in-duitse-eifel

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 06-05-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HTT-Thalan om aardig te kunnen zien hoe schuin je gaat moet je in een bocht je blik eens naar beneden richten en kijken naar de lijn stuur-balhoofd-tank.

Dan valt in praktijk dat schuin gaan vaak vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:52:
[...]

Geen ekeur klopt, maar je valt er niet negatief mee op qua geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:44:
[...]

Geen ekeur klopt, maar je valt er niet negatief mee op qua geluid.
In Duitsland worden ze steeds strenger qua controles op lokatie / onderweg. Ik kon in 2016 met m'n toen nét 2 weken oude 2017 met m'n bijna een jaar oude MT-10 ook aan de kant van de weg een volledige APK ondergaan waarbij het maar goed was dat ik de, bij de origineel Yamaha, Akrapovic uitlaat bijbehorende papieren bij me had vanwege het corresponderende E-Keur nummer.

Dat je dan alsnog een verbaal van €25,- krijgt vanwege het ontbreken van een niet ronde reflector aan de achterzijde....... Tsjah, ik had dat ding er zélf bewust van af gelaten bij het bevestigen van een andere, ook origineel Yamaha, korte kentekenplaathouder :/

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-05-2018 11:19 . Reden: Time flies..... ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:42:
Vooral als je achterwiel recent nog een paar cm opzij is geschoven en je banden überhaupt een beetje vierkant aan het worden raken en het bochtenwerk sowieso wat minder soepeltjes gaat.

* Osiris = oud wijf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:56
wimmel_1 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:52:
[...]

In Duitsland worden ze steeds strenger qua controles op lokatie / onderweg. Ik kon in 2016 met m'n toen nét 2 weken oude MT-10 ook aan de kant van de weg een volledige APK ondergaan waarbij het maar goed was dat ik de, bij de origineel Yamaha, Akrapovic uitlaat bijbehorende papieren bij me had vanwege het corresponderende E-Keur nummer.

Dat je dan alsnog een verbaal van €25,- krijgt vanwege het ontbreken van een niet ronde reflector aan de achterzijde....... Tsjah, ik had dat ding er zélf bewust van af gelaten bij het bevestigen van een andere, ook origineel Yamaha, korte kentekenplaathouder :/
2016 ook al? In 2017 kreeg je die ook (MF weekend) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tankiej schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:14:
[...]

2016 ook al? In 2017 kreeg je die ook (MF weekend) :+
Hmmm..... Was dat pas in 2017? :o Dan was de brommer toen al bijna een jaar oud....

Binnenkort maar weer eens gaan shoppen voor iets nieuws dan maar.... :*) 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 06-05-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:56
wimmel_1 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Hmmm..... Was dat pas in 2017? :o Dan was de brommer toen al bijna een jaar oud....

Ik was er 2016 niet bij, 2017 wel. Toen kregen veel mensen bekeuringen vanwege die rode reflector. Ik heb hem er gelukkig wel op zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Als ik jou zo een beetje hoor en ken, denk ik dat die MT jouw stiekem best goed bevalt en de nood om te vernieuwen of veranderen een stuk minder is. Zeker bij die R6jes heb je door de loop der jaren wel leuke verbeteringen gehad. Of toch stiekem die SP? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
PsYgHo schreef op zondag 6 mei 2018 @ 01:35:
[...]

Om die LED knipperlichten te installeren heb je dan zeker zoiets nodig? En deze kabels? Of is alleen de relais al voldoende? En zijn de stekkers universeel of moet ik daar dan nog met mijn niet bestaande soldeer skills iets in elkaar knutselen?

Ben namelijk ook op zoek naar nieuwe knipperlichten, mijn huidige is afgebroken en heb het nu vastgemaakt met duct-tape :+

[ Voor 3% gewijzigd door Xepos op 06-05-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Xepos schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:02:
[...]

Om die LED knipperlichten te installeren heb je dan zeker zoiets nodig? En deze kabels? Of is alleen de relais al voldoende? En zijn de stekkers universeel of moet ik daar dan nog met mijn niet bestaande soldeer skills iets in elkaar knutselen?

Ben namelijk ook op zoek naar nieuwe knipperlichten, mijn huidige is afgebroken en heb het nu vastgemaakt met duct-tape :+
Je hebt pasklare relais hé, scheelt een hoop gekloot en gebeun. ;) Adapterkabeltjes zou ik wel aanraden, en dan een adapterplaten voor in je kuip. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:42:
@HTT-Thalan om aardig te kunnen zien hoe schuin je gaat moet je in een bocht je blik eens naar beneden richten en kijken naar de lijn stuur-balhoofd-tank.

Ik krijg 210 kilo schuin genoeg om alle speciale manoeuvres vloeiend uit te voeren, soepeltjes en veilig alle soorten bochten te nemen en als het asfalt ook stopt red ik me nu ook heel aardig, dus ik ben allang tevreden :9. Op (hoge) snelheid zijn een hoop zaken anders, maar ik heb helemaal geen behoefte om het tempo op te voeren :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Crap, ik ben net wakker. Te laat voor het rondje Zeeland :{ Naja, ga ik morgen dan maar doen. Vanavond wat eerder naar bed.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Weet niet hoeveel dagen je denkt geslapen te hebben, maar morgen is het maandag hè. ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ethirty schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:13:
Weet niet hoeveel dagen je denkt geslapen te hebben, maar morgen is het maandag hè. ;)
Joh :P :D

Morgen ben ik vrij (puur toeval trouwens), dus vanaaf vroeg naar bed en morgen op tijd opstaan. Vanaf hier naar Middelburg is het al anderhalf uur rijden als ik over de N57 ga. Gelukkig is het morgen ook lekker weer volgens de voorspellingen :9

Straks even naar Motorkledingcenter om te kijken naar zomerhandschoenen en een zomercol. De Revit Karma is voor deze temperaturen net even iets teveel.

[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 06-05-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
@Vrijdag

Is een zomercol niet een contradictio in terminis?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:00

steveman

Comfortabel ten onder

Gisteravond nog even wezen rijden, laagstaande zon, route tussen bossen door... En wat kom je tegen? Motorrijnerds met zwarte kleding zonder licht aan.

Als je niet gezien wil worden zijn dat stappen 0 en 1... :F

(altijd)Dimlicht aan en gaan!

/airbox51

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:51:
@Vrijdag

Is een zomercol niet een contradictio in terminis?
Niet echt. Mijn rijinstructeur raadde het aan om je nek te beschermen tegen insecten, en het voert juist zweet af als 't warm is. Heb er zelf eentje van Buff gehaald en hij werkt erg prettig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:59:
Gisteravond nog even wezen rijden, laagstaande zon, route tussen bossen door... En wat kom je tegen? Motorrijnerds met zwarte kleding zonder licht aan.

/airbox51
Mijn motor heeft gelukkig standaard de verlichting aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:59:

/airbox51
Ik weet wel dat als hi-viz verplicht zou worden ik stop met motorrijden. Licht altijd aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Is het tegenwoordig ook niet standaard dat bij nieuwere fietsen het licht altijd aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:51:
[...]

Ik weet wel dat als hi-viz verplicht zou worden ik stop met motorrijden. Licht altijd aan natuurlijk.
Hi-viz geloof ik ook niet in. Als de verlichting (die altijd aan is) niet afdoende is, waarom een hesje dan wel? Enige voordeel wat je daarmee hebt is dat als je gevallen bent of met pech langs de kant staat, je zichtbaarder bent.
Panini schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:55:
Is het tegenwoordig ook niet standaard dat bij nieuwere fietsen het licht altijd aan staat?
Ja :Y

[ Voor 18% gewijzigd door noes op 06-05-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Iemand hier eigenlijk ervaring met die ali headsets?
Zit te twijfelen of ik gewoon een sena of iets haal of toch eerst die Chinese dingen probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:26
Panini schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:55:
Mijn fiets is 23 jaar oud en mijn verlichting kan al niet uit :P

Geen tijd gehad om te rijden vandaag. Zit met de kinders, dus het werd zwemmen.
Misschien vanavond het ding nog even uitlaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10 20:47
DrivinUCrazy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 06:52:

hoe was het ? welke route heb je gereden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10 20:47
kneusteun schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:27:
Zit te twijfelen of ik gewoon een sena of iets haal of toch eerst die Chinese dingen probeer.
op MF gaat verschillende referentie rond. strekking dikke prijs / kwaliteit verhouding maar vaak zijn het net niet. dus bedenk goed wat je wil (enkel navi horen, bellen, communiceren onderling etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53
kneusteun schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:27:
Ik heb een paar weken geleden 2 setjes besteld van de BT-S2 (volgens mij ergens uit India oid)
Heb ze nog niet binnen, maar zodra ik ze heb zal ik laten weten of het bevalt!

Op mijn cb600f zit nog wel een schakelaar voor de verlichting maar die laat ik altijd op 'aan' staan, verlichting gaat uit zodra het contact wordt uitgezet.

[ Voor 15% gewijzigd door alexthegrat op 06-05-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:55
InZane schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:00:
[...]

Mijn fiets is 23 jaar oud en mijn verlichting kan al niet uit :P

Geen tijd gehad om te rijden vandaag. Zit met de kinders, dus het werd zwemmen.
Misschien vanavond het ding nog even uitlaten :)
Vreemd, op mijn F4 (99) moest ik het altijd met de hand uitzetten.

Edit: was eens aan het Google-en op de cockpit van een F3 en een F4 maar op de laatst genoemde vind ik ook niet het schuif knopje wat ik had. Misschien had de vorige eigenaar dit zelf gemaakt oid. Ik vond het irritant iig!

zwemmen lijkt mij ook geen straf met dit weer! :)

[ Voor 19% gewijzigd door R0y. op 06-05-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:58
Ik heb een oudere versie van InZane's motor (CBR600F uit '88) en ik kan het licht uit ook niet uitzetten. Gaat standaard aan als contact aangaat, en uit bij contact uit. Enige optie die ik heb qua licht, is groot licht aan/uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 09:39
noes schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:56:
[...]

Hi-viz geloof ik ook niet in. Als de verlichting (die altijd aan is) niet afdoende is, waarom een hesje dan wel? Enige voordeel wat je daarmee hebt is dat als je gevallen bent of met pech langs de kant staat, je zichtbaarder bent.
Je gelooft er niet, maar als je stilstaat dan zou het ineens wel werken? :/ Je mag ook gewoon zeggen dat je 't niet mooi vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:24
Op mijn '97 Virago kon ik het licht nog gewoon handmatig in/uitschakelen. Die had op een gegeven moment onderweg ook een maf probleem waarbij de zekering doorbrandde als de koplamp aan stond, dus dat kwam goed van pas. Koplamp uit, knipperlichten ed werkten nog wel, naar benzinestation gereden en een nieuwe lamp erin gedaan, toen was het opgelost. Nog steeds mijn meest bizarre euvel ooit :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Die Hi viz heb je helemaal geen last van. Als mensen dat pertinent niet willen is dat IMO puur een estetisch bezwaar. Ofwel een vrouwendingetje ;).

* HTT-Thalan rent weg

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:32:
Die Hi viz heb je helemaal geen last van. Als mensen dat pertinent niet willen is dat IMO puur een estetisch bezwaar. Ofwel een vrouwendingetje ;).

* HTT-Thalan rent weg
Ja ik zou het ook bijzonder onprettig vinden om elke keer weer een extra hesje aan te moeten trekken. Qua zichtbaarheid voegt het weinig toe op mijn felblauwe, reflecterende motorjack... dus ik schaar mij toch echt in het kamp dat het overbodig vindt om dit te gaan verplichten. En in dit weer is een extra laagje alleen maar extra warmte.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:31
Daarom zijn er ook roze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 6 mei 2018 @ 14:09:
[...]

Niet echt. Mijn rijinstructeur raadde het aan om je nek te beschermen tegen insecten, en het voert juist zweet af als 't warm is. Heb er zelf eentje van Buff gehaald en hij werkt erg prettig.
Daar had ik niet over nagedacht. Bij mij gaat het prima zonder col en zal zo nog wel even doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

* HTT-Thalan rent weg
Is inderdaad esthetisch, ziet er niet uit. Ben nog geen BMW rijder van 60+
Maar dat maakt jou ook een vrouw 😂 want jij wil ook kappen voor het mooie plaatsje 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

* HTT-Thalan rent weg
Neenee, dat is iets heel anders. Dat heet namelijk posen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

TheBrut3 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:18:
[...]

Daarom zijn er ook roze.
Rijbewijzen zijn ook roze. 8)7

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:39:
[...]

Is inderdaad esthetisch, ziet er niet uit. Ben nog geen BMW rijder van 60+
Maar dat maakt jou ook een vrouw 😂 want jij wil ook kappen voor het mooie plaatsje 🤔
Wat @Vrijdag zegt, das posen 8). En mijn high viz zit gewoon geïntegreerd in mijn jas :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

* HTT-Thalan rent weg
Als jij zoiets zegt dan neemt niemand dat serieus hoor. Je hoeft niet te rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:49:
[...]

Wat @Vrijdag zegt, das posen 8). En mijn high viz zit gewoon geïntegreerd in mijn jas :P.
Posen is voor Echte Mannen. En Echte Mooiweerrijders. Zoals ik :7 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Volgens mij is al meermaals bewezen dat hi viz niks doet. Geluid en je zelf neerzetten op de juiste plek is veel slimmer.
En ja lamp is altijd aan! Maar meer om de SR een beetje te ontlasten 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

kneusteun schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:53:
Volgens mij is al meermaals bewezen dat hi viz niks doet. Geluid en je zelf neerzetten op de juiste plek is veel slimmer.
Loud pipes save lives, right? :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zoals @wimmel_1 en zovelen aangeven, geluid achter je hoor je niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:53:
Mijn vrouw heeft een keer achter mij gereden tijdens noodweer in de nacht. Mijn dertig jaar oude achterlichtje was als een kaarsje maar mijn high viz vest lichte op als een vuurtoren. Ik vind het wel een prettig idee dat ik zo zichtbaar ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Joopieboy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:19:
Die van mij is goed te horen, hoe ver het geluid naar voren draagt geen idee, maar gok zo dat dat vies tegen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:28:
[...]

Mijn vrouw heeft een keer achter mij gereden tijdens noodweer in de nacht. Mijn dertig jaar oude achterlichtje was als een kaarsje maar mijn high viz vest lichte op als een vuurtoren. Ik vind het wel een prettig idee dat ik zo zichtbaar ben.
Nadeel van hviz of alleen al de strepen op een pak, en zeker met wat meer kilometers per jaar dan is de boel binnen no time vuil en grijs en reflecteert het amper. :P Mijn 'goretex' pak had ook al die lichtgevende strepen maar is niks meer van over, meer een uniforme kleur inmiddels. :+

Maar het werk wel, zeker. :) En daarom heb ik ook alles led, koplamp, achterlicht, valt net even wat meer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:26
treative schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:21:
[...]
Mijn vork is ook een beetje nat, ik merk er tot zover nog niks van.
Hij is afgelopen dinsdag gefixed door Motor Service Alkmaar.
Lager van me voorwiel was ook stuk waardoor hij zo ging slingeren.
Alles nu weer top om met het mooie weer te rijden _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hi-viz: in veel landen om ons heen (België en Luxemburg bijvoorbeeld) moet je bij pech tóch al een hesje bij je hebben. Dan kan ik het net zo goed aan trekken. Nee, dat is geen extra handeling: dat zit standaard om mijn jas heen. Hoogstens een extra rits, poeh heej... :z
Voordelen van een los hesje:
- als deze vaal is kan ik deze gewoon vervangen. Met fluo delen in een pak werkt dat toch iets lastiger. En ja, ik heb al 2 hesjes versleten en mijn pak gaat nog steeds gewoon door.
- Als het warm is, zoals vandaag, zet ik de rits van mijn jas een stukje open. Daar vervolgens het hi-viz vestje overheen wel dichtritsen, en mijn normale jas is opeens een doorwaai jas.
- In combinatie met mijn gele helm gaat men op de Nederlandse snelweg toch iets vlugger aan de kant. O-)
- Als ik achteraan rij ben ik zelfs voor de eerste rijder goed herkenbaar. Dubbele koplamp, breedstralers, geel koppie er boven uit. Kan niet missen, we zijn compleet!
wd200 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:36:
[...]

hoe was het ? welke route heb je gereden ?
We hebben de snelweg tot Winterspelt genomen, en toen de route door Luxemburg gepakt. We zijn allemaal gevorderde rijders. (15.000 km - 35.000 km per jaar, en allen al meerdere jaren hun rijbewijs; zelfs race-ervaring zit er bij. Ik ben nog een van de minder ervaren rijders maar kan probleemloos meekomen)
Het was machtig mooi. Prachtige vergezichten, heerlijke weggetjes.
Ondanks de bak aan ervaring hebben we allemaal toch redelijk afgezien. 250 km bochtjes aan een stuk. _/-\o_ Mooi glooiende weggetjes, afgewisseld met kleine krappe haarspeldjes, en vervolgens weer mooi glooiende weggetjes. Wiltz hebben we volgens mij van 3 kanten gezien. :+
Laatst hebben we een route van 480 km gereden achter Koblenz; dat was minder vermoeiend dan die 250 km (plus snelweg heen en terug, ik klok toch weer 600 km erbij!) van vandaag.

Dus samengevat: een heerlijke route, maar als je hem helemaal wil rijden let dan goed op de minder ervaren rijders. De grapjas die denkt, 250 km, dat doe ik wel ff, en daarna doe ik route 2 er ook nog wel even achter aan: no way. ;) Als je daar in het hotel zit maakt dat het wel iets eenvoudiger natuurlijk.
De route door de Vulkan-Eifel zal vast niet lang op zich laten wachten.

De Sena 20S Evo heeft zich ook goed gehouden vandaag. Ok, het kostte even wat moeite om te pairen met een Cardo setje, maar op een gegeven moment had ik door dat ik de knop 12 seconden (!) moest inhouden, het menu in gaan, scrollen naar "universal pairing", en dan nog op de telefoonknop moest drukken. Tja, dat krijg je als je duizend-en-een functies in zo'n apparaatje met 3 knopjes stopt.
De geluidskwaliteit is zeer in orde, het bereik ook, maar voice control werkt alleen voor hele basic commando's. Als de batterij leger raakt werkt de voice control blijkbaar sowieso niet goed meer.
Wel een briljante functie: omgevingsgeluiden versterken. Er zit een microfoontje in de buitenunit, waarschijnlijk om noise-canceling en het automatische volume te regelen. Dit kun je ook aan zetten als je bijvoorbeeld stil staat. Wil je met iemand overleggen naast je kun je hem prima verstaan zonder je helm af te zetten. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DrivinUCrazy Van Winterspelt tot aan Luxemburg is nog zo'n slordige 50Km. rijden als je bij Vianden Luxemburg binnen "valt" óf een paar kilometer minder als je over Dasburg gaat.
Zijn beide érg leuke en mooie routes waar je continue 100Km/h mág rijden (behalve in de paar dorpjes welke je tegen komt) maar je bent een knappe jongen als je er met een gemiddelde van 70Km/h overheen gaat :+

Ik ga overigens meestal al bij Verviers van de snelweg af en rijd dan praktisch parallel aan de E42 binnendoor. Ook daar heb je al érg leuke wegen!!

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 06-05-2018 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:19:
Was van de week met wat maten wezen rijden, en ze vonden het maar laf dat ik men db-killer erin liet zitten. Dus ik zei dat hij zonder gewoon ronduit asociaal is, maar dat geloofden ze maar niet. Zij hebben beide de killer eruit (kawa z750 en z800). Nou moet ik zeggen dat die van hun wel meevallen zonder db-killer.

Toen we terug waren wilden ze mijn db-killer er toch wel graag uithalen, want ik stelde me vast aan. Nou, daar zijn ze achter gekomen :+ :+ Ze hebben een rondje gedaan op men brommer zonder db-killer, en dan merk je dat het geluid niet alleen naar achter gaat. Mensen voor ons keken om omdat ze de brommer aan hoorden komen. Zonder db-killer komt er echt een heel bruut geluidje uit.. ik schaam me alleen dood voor het kabaal, dus hij gaat er weer lekker in!

Verder kwam ik na het wisselen van motor er ook achter hoe vierkant men band was :X Binnenkort maar even een nieuwe achterband, denk aan een Michelin Pilot Road 4, omdat ik ook veel snelweg km's maak. Of is dat af te raden op een Street Triple?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@wimmel_1 De routes begonnen in Winterspelt. En de "standaard" wegen naar Luxemburg kennen we wel. Met standaard bedoel ik via Weiswampach of Bastogne. Vandaar dat we er voor hebben gekozen om écht de route van begin tot eind te rijden zoals die online werd gezet. We zijn dan inderdaad even boven Vianden bij Keppeshausen de Luxemburgse grens over gegaan.
Ok, hier en daar hebben we vanwege werkzaamheden even moeten improviseren, maar dat hoort er bij. :P

Binnendoor vanaf Verviers of zelfs vanuit Eijsden naar Luxemburg hoort ook bij ons bekende repertoire.

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-05-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier een goed voorbeeld van geluid voor je of achter je horen, scheelt flink: YouTube: POLICE vs. BIKERS 2018 Police Chase, Getaways & Pullovers! 2018 ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Van mij mogen ze morgen nog dezelfde strenge controles als in DACH invoeren. Alles e-keur en geen decibel meer dan origineel. De hoeveelheid herriepijpen en kermisknipperlichten is in Nederland teveel.

Leuk dat je kleine knipperlichten en kleine spiegels hebt, maar die dingen zitten er voor de veiligheid op. Origineel of e-keur. Geen aliexpress. En als toppunt het gecombineerd achterlicht, remlicht en knipperlicht, dat is wachten tot er iemand achterop zit.

Het was vandaag op de boulevard weer een parade van holbewoners.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:55:
Leuk dat je kleine knipperlichten en kleine spiegels hebt, maar die dingen zitten er voor de veiligheid op. Origineel of e-keur. Geen aliexpress. En als toppunt het gecombineerd achterlicht, remlicht en knipperlicht, dat is wachten tot er iemand achterop zit.
Dat vind ik een beetje overdreven. Zolang die dingen ver genoeg uit elkaar zitten en fel genoeg zijn maakt geen reet uit of ze e-keur hebben of niet. Volledig eens met knipperlichten in het achterlicht, maar verder boeit het mij niets waar het vandaan komt als het maar goed zichtbaar is en ver genoeg uit elkaar zit. Of het nou 20cm of 30cm uit elkaar zit maakt ook geen reet uit. Wanneer die dingen netjes aan beide kanten van de nummerplaat zitten is het voor iedereen duidelijk.

Hetzelfde met spiegels. Als je fatsoenlijk achter je kan kijken maakt het mij ook niets uit waar het vandaan komt. Iets met e-keur hoeft niet beter of veiliger te zijn dan zonder e-keur. Sowieso zijn spiegels leuk, maar het maakt meer uit of en hoe je ze gebruikt dan waar ze vandaan komen.

Laten we aub niet te extreem worden met zulke dingen en kijken naar de geest van de wet en niet naar de letter van de wet. Wanneer iets met normaal gebruik veilig is laat dat dan lekker zitten. Moet er niet aan denken staande gehouden te worden en een boete te krijgen omdat mijn knipperlichten 2cm te dicht bij elkaar zitten terwijl iedereen die niet blind is ze perfect kan zien.

Edit: Voor mijn motor heb ik 80 euro per(!) knipperlicht moeten betalen, maar dat was puur omdat alles op 12v werkt en dat voor mij fiets niet ging. (Moest 8v zijn omdat er ergens in de kabelboom een weerstand zit en een bepaald type wel out-of-the-box werkt) Vind dat bedrag compleet gestoord en had graag iets anders gekocht.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 06-05-2018 22:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Vandaag mn vriendin een half achterop gehad. Ze vindt het nog leuk ook en wil nu eigen kleding gaan kopen :’)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@PilatuS Niet helemaal mee eens. Wie bepaalt wat fel genoeg is? Hoe bepaal je dat?
Genoeg knippers die geel kleuren, maar geen licht uitstralen. Sterker nog, dat is de reden waarom ik de originele 10W knippers heb vervangen door led: om overdag zichtbaarder te zijn. Met e-keur, dat dan weer wel.

Ik ben niet echt voorstander van het Duitse systeem waarbij zelfs een type band een goedkeuring nodig schijnt te hebben voor jouw model motor. Aan de andere kant vind ik wel dat er enige vorm van regulering mag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:22:
@PilatuS Niet helemaal mee eens. Wie bepaalt wat fel genoeg is? Hoe bepaal je dat?
Als ze overdag bij veel zon goed zichtbaar zijn dan is het prima. Mijn punt is dat het fatsoenlijk spul moet zijn op een fatsoenlijke manier gemonteerd. Ik denk dat jij en ik prima kunnen bepalen of iets wel of niet goed zichtbaar is. Alles e-keur of een boete vind ik overdreven als het gewoon netjes is.

De knipperlichten die ik nu heb zijn trouwens overdag al zo fel dat het bijna pijn aan je ogen doet, zelfs in de volle zon. Wil niet eens weten hoe lomp die dingen in de nacht zijn. Kan niet zeggen dat dit nou zo'n geweldige oplossing is omdat het eigenlijk net te fel is, maar wel met e-keur.

Edit: Zo zit het bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UvGaVhykmGyEnaeGKwAKAUDA/full.jpg

Dit is overdag onder een hoek. Je zou er eens in de nacht recht in moeten kijken :P Qua afstand tussen de knipperlichten is dit trouwens ook niet volgens de regels, maar wat is hier mis mee ?

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 06-05-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

FragFrog schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:26:
Op mijn '97 Virago kon ik het licht nog gewoon handmatig in/uitschakelen. Die had op een gegeven moment onderweg ook een maf probleem waarbij de zekering doorbrandde als de koplamp aan stond, dus dat kwam goed van pas. Koplamp uit, knipperlichten ed werkten nog wel, naar benzinestation gereden en een nieuwe lamp erin gedaan, toen was het opgelost. Nog steeds mijn meest bizarre euvel ooit :+
Dan was de zekering ook niet doorgebrand. Anders had je die ook moeten vervangen. 8)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Heerlijke bochten inderdaad. :Y
Dus samengevat: een heerlijke route, maar als je hem helemaal wil rijden let dan goed op de minder ervaren rijders. De grapjas die denkt, 250 km, dat doe ik wel ff, en daarna doe ik route 2 er ook nog wel even achter aan: no way. ;) Als je daar in het hotel zit maakt dat het wel iets eenvoudiger natuurlijk.
250km echt sturen in dat gebied is zwaarder dan 500km snelweg inderdaad. :P Vooral met een supersport kan het een aanslag op je polsen zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Tylen schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:32:
Dan was de zekering ook niet doorgebrand. Anders had je die ook moeten vervangen. 8)
Heb ik ook moeten doen :+ Gelukkig rijd die rammelbak rond met een reserve-zekering in de zekeringbox. Heb er uiteindelijk nog drie doorgebrand voordat ik doorhad wat het probleem nou was. Halve kabelboom al nageplozen op dat punt.. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
Nemen jullie trouwens extra gloeilampjes meer?

Gisteren op de terugweg merkte ik dat één van m'n richtingaanwijzers het had begeven. Het viel me op een gegeven moment dat de indicator naar links sneller knipperde, dat in combinatie met de alarmlichten van de automobilist die me 40km eerder had ingehaald wist ik hoe laat het was en ben naar het dichtstbijzijnde tankstation gegaan. Uiteraard hadden ze dat lampje niet meer. Twee opties: anwb bellen of familie 30km verderop. Neefje heeft witte lampjes bij een tankstation gevonden en gebracht. :Y

Ik haat het als anderen geen richting aangeven, en aangezien ik een hekel heb aan hypocrisie ben ik dus niet gaan doorrijden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
PilatuS schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:27:
[...]

Als ze overdag bij veel zon goed zichtbaar zijn dan is het prima. Mijn punt is dat het fatsoenlijk spul moet zijn op een fatsoenlijke manier gemonteerd. Ik denk dat jij en ik prima kunnen bepalen of iets wel of niet goed zichtbaar is. Alles e-keur of een boete vind ik overdreven als het gewoon netjes is.

De knipperlichten die ik nu heb zijn trouwens overdag al zo fel dat het bijna pijn aan je ogen doet, zelfs in de volle zon. Wil niet eens weten hoe lomp die dingen in de nacht zijn. Kan niet zeggen dat dit nou zo'n geweldige oplossing is omdat het eigenlijk net te fel is, maar wel met e-keur.

Edit: Zo zit het bij mij.

[afbeelding]

Dit is overdag onder een hoek. Je zou er eens in de nacht recht in moeten kijken :P Qua afstand tussen de knipperlichten is dit trouwens ook niet volgens de regels, maar wat is hier mis mee ?
Goed fel, duidelijk uit elkaar, en met voldoende afstand tot het remlicht geplaatst. Lijkt mij prima. Sterk vergelijkbaar met die van mij overigens, maar ik heb ze nog op originele extra steeltjes gezet om ze verder uit elkaar te krijgen.

Mijn punt is alleen dat niet iedereen zijn best doet om het duidelijk en goed zichtbaar te laten zijn, maar alleen knippers er op zet omdat daar schijnbaar moet. Dan zou ik het fijn vinden als zulk basale functies aan minimum eisen gebonden zijn. De kleur is wettelijk vastgelegd. De felheid niet. Daar mag van mij best een component op gekeurd worden; dat is ook meetbaar.

Ik heb een setje Chinese knippers in de kast liggen, en die kleuren inderdaad geel (niet eens mooi geel/oranje), maar licht stralen ze niet echt uit. Die komen van zijn leven niet op mijn motor!

@sylvesterrr Nee. Ten eerste trillen die waarschijnlijk kapot in het doosje, en ten tweede heb ik alles led behalve de dubbele koplamp. Dat is dus al redundant uitgevoerd. Bij een tankstation vind ik wel een H7 lampje.
Ik vervang zoiets wel direct. Ik kan het niet hebben als ik weet dat er iets stuk is terwijl ik het zelf eenvoudig kan fixen.

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-05-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Mijn motor is helemaal origineel en het geluid dat zit wel snor, duidelijk hoorbaar maar niet overdreven.
Als ik bij een stoplicht naar voren ga dan laat ik hem afremmen op het blok en dan geeft ie wel wat flinke klappen en ik kan zien dat mensen kijken.
Qua lamp heb ik nog nooit groot licht gebruikt omdat die 2e lamp op de twin het vermogen van een vuurtoren heeft!!! het dorp verderop kan me al zien aankomen dan....

En ik heb niks tegen hi-viz, maar ik vind het er niet uit zien. Helemaal als je door de drek gaat dan krijg je dat nooit meer fatsoenlijk schoon.

Het is veel belangrijker om gewoon assertief en anticiperend te rijden, dan er maar van uit te gaan dat ze je wel zien door het gele hesje. En als het een fijn idee vindt om dat te doen dan by all means, maar laat ze het niet verplichten.
Straks doen we ook allemaal zo'n oranje vlaggetje achterop :)

Edit: wat knippers betreft heb ik ze op me cafe racert ook niet zitten, en het hoeft ook niet. Arm uitsteken is weinig moeite en duidelijker dan de pinkers van de R6 (dat is echt drama) en steek daarmee ook mijn hand uit als ik op een N weg een afslag moet hebben, puur om even zeker te zijn dat ze het zien.
It is also perhaps instructive to heed the results of a 2017 study in the same journal that found drivers who are cyclists tend to be better at spotting cyclists, so perhaps training is the answer.
Read more at http://www.cyclingweekly....58674#JsKJPz23gDZGcpdY.99

[ Voor 28% gewijzigd door kneusteun op 06-05-2018 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DrivinUCrazy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:22:
Genoeg knippers die geel kleuren, maar geen licht uitstralen. Sterker nog, dat is de reden waarom ik de originele 10W knippers heb vervangen door led: om overdag zichtbaarder te zijn. Met e-keur, dat dan weer wel.
Volgens mij is verlichting zonder e-keur eerder te fel dan niet fel genoeg.

Maar bij de dealer wordt je gewoon opgelicht waar je bij staat. Heb de originele led plus knippers van Yamaha laten plaatsen, ben je gewoon €200 verder en alsnog zo'n lompe weerstand onder je zadel "want een relais past niet".

Begrijp heel goed dat mensen het dan allemaal zelf regelen. Alleen sommigen kopen het kleinste, minst zichtbare lampje of zo'n alles in 1 kerstboom. Maar zie slechte smaak maar eens te verbieden.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
The TRL's report says:

The results are interesting in that they show the previously held assertion that a bright reflective jacket will improve rider conspicuity may not always be true ...

[T]he message seems to be that the most conspicuous outfit will be dictated by the lighting conditions and local environment at the time, which may be extremely variable within the confines of even a fairly short ride.

In the conclusion they add:

Given that environments may differ over even fairly small changes in time or location, there is not likely to be a one-size-fits-all solution, meaning that motorcyclists need to be aware of the limitations of whichever interventions they use.
En dan komt er nog bij kijken dat het gewoon neerkomt op het feit hoe goed de automobilist waarneemt. Want dat is natuurlijk het probleem, en volgens vele onderzoeken is het meestal niet door contrast maar gewoon doordat vermoeidheid of stress ervoor zorgen dat ze niet waarnemen maar kijken. Dus noem het luiheid/automatisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ethirty schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:53:
[...]

Maar bij de dealer wordt je gewoon opgelicht waar je bij staat. Heb de originele led plus knippers van Yamaha laten plaatsen, ben je gewoon €200 verder en alsnog zo'n lompe weerstand onder je zadel "want een relais past niet".

Begrijp heel goed dat mensen het dan allemaal zelf regelen. Alleen sommigen kopen het kleinste, minst zichtbare lampje of zo'n alles in 1 kerstboom. Maar zie slechte smaak maar eens te verbieden.
Dat! mijn auto had bij de APK te felle knipperlichten, deze moesten vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:45:
[...]

Mijn punt is alleen dat niet iedereen zijn best doet om het duidelijk en goed zichtbaar te laten zijn, maar alleen knippers er op zet omdat daar schijnbaar moet. Dan zou ik het fijn vinden als zulk basale functies aan minimum eisen gebonden zijn. De kleur is wettelijk vastgelegd. De felheid niet. Daar mag van mij best een component op gekeurd worden; dat is ook meetbaar.
Ik vind het prima dat een agent kan beoordelen of iets wel of niet fatsoenlijk is. Dat gebeurt dan ook meestal in de geest van de wet en niet naar de letter van de wet bij een agent die redelijk is. Stel je gaat de helderheid meten is iets er net onder misschien ook wel weer wat overdreven voor een boete. Hetzelfde vind ik met de minimale afstand tussen de knippers.

Ben zelf een keer staande gehouden voor de hoek van de kentekenplaat. Er was ergens een controle waar ik lang reed en er werd een motoragent achter mij aan gestuurd voor die plaat. De hoek bleek goed te zijn en over de knipperlichten werd niets gezegt. Wel nog even een opmerking over de MF sticker gehad maar die mocht blijven zitten. Had ik een boete gekregen voor de afstand tussen de knipperlichten had ik dat niet redelijk gevonden. Krijg ik een boete voor iets dat duidelijk fout is dan vind ik dat prima. Alleen mierenneuken over wat in de letter van de wet staan terwijl iets in de praktijk geen problemen geeft vind ik nergens voor nodig. Vandaar ook mijn reactie dat alles perse e-keur zou moeten zijn.

Ik probeer op mijn motor alles zo goed mogelijk, maar ook gelijk zo mooi mogelijk naar mijn smaak te doen. De orginele kentekenhouder met knipperlichten vond ik enorm lelijk. Zelfs voordat ik de motor in mijn bezit had was de nieuwe kentekenplaathouder al besteld. Het is natuurlijk wel dat er mensen rondrijden met de meest vreemde oplossingen die ook niet duidelijk en dus veilig zijn. Die mensen worden vanzelf een keer staande gehouden en krijgen dan een boete. Alleen laten we niet te ver gaan en alles verbieden en boete's gaan geven voor dingen die in prakijk gewoon netjes zijn :)
Ethirty schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:53:
[...]

Mijn knipperlichten komen uit Duitsland en die zijn gewoon e-keur. Alleen dus voor een belachelijke prijs, maar die werken direct op mijn fiets zonder relais, weerstand of andere gekke oplossingen zoals een buck booster.

Bij de dealer rekenen ze ook vaak adviesprijzen voor bepaalde dingen terwijl hetzelfde spul op internet veel goedkoper te krijgen is. Zelf doe ik zoveel mogelijk zelf bij mijn motor omdat ik het leuk vind om te doen en het aardig wat geld scheelt. Alleen iets als kleppenstellen laat ik nog doen en de rest doe ik gewoon lekker zelf. Vind het leuk om een paar uutjes te klussen om dingen te monteren, olie te vervangen of iets als een quickshifter te monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:55:
Van mij mogen ze morgen nog dezelfde strenge controles als in DACH invoeren. Alles e-keur en geen decibel meer dan origineel. De hoeveelheid herriepijpen en kermisknipperlichten is in Nederland teveel.

Het was vandaag op de boulevard weer een parade van holbewoners.
Van mij mag de politie hun aandacht richten op Piet wegpiraat die nog even dat ohzo belangrijke berichtje moet beantwoorden bij 120 km/h.
Bij gaat veiligheid ook zeker voor en ik heb nog niemand dood neer zien vallen als ik voorbij tuf met mijn motor fiets. De keren dat ik een fout van een ander moet corrigeren op de weg vanwege die berichtjes machine zijn elke rit niet op 1 hand te tellen. Bij mij gaat veiligheid boven irritatie.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
VRO bochten gedaan in lelystad, geweldig _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.wegraceinfo.nl/wp-content/uploads/2018/05/18LS3-5908-294.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@PilatuS In het treffende voorbeeld van knipperlichten: ik zeg niet dat dat spul gekeurd moet worden door de agent op straat. Ik vind dat dat spul gekeurd moet zijn om in de handel gebracht te mogen worden. Uiteindelijk kom ik dus bij een soort e-keur uit. De plaatsing kun je dan weer prima aan de agent over laten, in de geest van de wet.

Hypocriet: ik heb er een illegale koplamp beschermer op zitten. Origineel van Yamaha, maar "off road use only" staat er op. Niet goedgekeurd voor op de openbare weg. Maar het houdt mijn koplampenglas wel langer helder. Zeker als ik zie hoe veel grind ik soms op me afgevuurd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:39:
Ik vind dat dat spul gekeurd moet zijn om in de handel gebracht te mogen worden.
Voor de hele planeet is dat erg lastig. Wat wij kopen op Ali is wel in orde NL en niet de USA of andersom, vandaar voor mij de geest van de wet en niet de letter van de wet.
Uiteindelijk kom ik dus bij een soort e-keur uit
Dat lijkt mij bij een wereld die steeds meer bij elkaar komt steeds moelijker. Ik hou het dan maar bij gezond verstand zoals jij jouw knipperlichten hebt zitten en ik de mijne. Dat er dan wat mensen rondrijden bij wie het niet klopt is dan maar zo, die worden vanzelf een keer aangehouden. Alles wat geen keurmerk heeft en daar boete's kunnen gaan geven voor iets dat in de prakijk voor niemand een probleem is vind ik geen goed idee.
Hypocriet: ik heb er een illegale koplamp beschermer op zitten. Origineel van Yamaha, maar "off road use only" staat er op. Niet goedgekeurd voor op de openbare weg. Maar het houdt mijn koplampenglas wel langer helder. Zeker als ik zie hoe veel grind ik soms op me afgevuurd krijg.
Heb hier een erg donkere koplampbechermer die er puur op zit voor de looks en zorgt voor wat minder licht uit de koplamp. Daar in de nacht mee rijden zou een heel slecht idee zijn en ik zou het ook volledig terecht vinden als ik daar een boete voor zo krijgen. Alleen rij ik alleen overdag en dan nog geeft het meer licht dan het licht uitzetten wat bij mijn motor niet eens kan.

Ik rij ook met een vizier rond dat zo donker is dat het in de EU niet eens te koop is. Een vizier voor mijn helm kost 80 in de EU en voor 30 euro inlcusief verzenden heb ik er 1tje uit China die dus goedkoper is en een flink stuk donker is. In de EU mogen die dingen niet verkocht worden, maar voor mij is het of met dit vizier rijden of met een licht EU vizier en een zonnebril. Dan geef ik toch de voorkeur aan dit vizier wat niet legaal is zonder een extra zonnebril. Een legaal vizier is niet donker genoeg voor mij want dan krijg ik echt last van mijn ogen met het weer zoals vandaag. Dus zou ik een legaal vizier moeten gebruiken met een zonnebril wat in de praktijk meer donker zou zijn dan het vizier wat ik nu heb zonder zonnebril. Dan kan mijn vizier wel niet legaal zijn, maar in de praktijk is het wel een betere optie. Dat vind ik soms gewoon jammer, dat een betere optie illegaal is en en een legale optie minder veilig is. Daarom ben ik wel blij met de rechters en agenten in ons land die meer kijken naar de geest van de wet dan naar de letter van de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Heeft Nederland nog steeds geen APK voor motoren trouwens? Moest hier vorige week voor de keuring, enige aanmerking was dat de koplamp net iets te hoog scheen. Erg vriendelijke kerel, wilde me wel helpen om hem even bij te stellen in plaats van'm gelijk af te keuren, maar helaas stond'ie al bijna op het maximum. "Ow, mmm, nou ja zo is het wel in orde". Top :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FragFrog schreef op maandag 7 mei 2018 @ 00:00:
Heeft Nederland nog steeds geen APK voor motoren trouwens?
Nope :)

Volgens mij is het grootste deel wel zo slim om hun fietsen in orde te hebben :) Dit nog los van het feit dat nog geen 2% van de ongelukken komt door technische problemen.
Pagina: 1 ... 66 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht