Hier ook X-grip, als ik denk de snelweg op te gaan doe ik de rubbertjes nog wel eens vast, maar totaal onnodig.
Waar je bij de X-Grip wel goed op moet letten is dan de achterkant van de telefoon netjes plat op het midden van de houder zit. Als hier ruimte tussen zit dan kan ie wel los komen. Er staat een video op YT waarbij de telefoon er vandoor gaan omdat ie dit verkeerd gedaan heeft.
Zou dat echt het enige zijn wat diegene fout had gedaan? De rubberen pootjes die je telefoon klemmen zijn namelijk mooi conisch, waardoor de telefoon nauwelijks kans heeft om omhoog te komen
Je laat al een set zien die je beter links kan laten liggen, scoor een setje Lumileds, iets meer geld maar heb je wel plezier van.Leviathius schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:27:
Even tussen al het ge-BROOAAAPPP door, wie hebben er ervaring met het plaatsen van een LED lamp in je koplamp? Zat op Aliexpress te kijken en voor iets meer dan een tientje heb je al een paar H4 LED lampen. Maar zijn die goed voor op de motor? Niet te fel enzo, wil natuurlijk niemand verblinden.
Voorbeeld: Linkie
@Joopieboy Jij wist veel over LED lampen en dergelijke toch?
H7 had jij hè?
https://m.ebay.com/itm/G7...76a9cc:g:zlEAAOSw-8paVw2W
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ah, maar geen enkele van Aliexpress is goed? Heb trouwens H4 nodig.Joopieboy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:27:
[...]
Je laat al een set zien die je beter links kan laten liggen, scoor een setje Lumileds, iets meer geld maar heb je wel plezier van.
H7 had jij hè?
https://m.ebay.com/itm/G7...76a9cc:g:zlEAAOSw-8paVw2W
En wat is het verschil tussen een LED en bijvoorbeeld die Philips Xtreme vision lampies? En jaja, veel vragen, maar is zo'n LED niet té fel?
Er staan wel meer filmpjes online waarbij de telefoon er vandoor gaat door verschillende fouten. Hoe dan ook is het belangrijk om de telefoon goed plat op de achterkant te hebben zitten. Wat ik zelf altijd doe is de telefoon tegen de achterkant drukken en dan de klem laten pakken.lolgast schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:18:
Zou dat echt het enige zijn wat diegene fout had gedaan? De rubberen pootjes die je telefoon klemmen zijn namelijk mooi conisch, waardoor de telefoon nauwelijks kans heeft om omhoog te komen
Edit: Net ook een filmpje gezien waarbij de grip veel te groot is voor de telefoon en dan ook nog frontaal in de wind zit, dan vraag je er ook wel om
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 26-02-2018 20:38 ]
Ik heb alleen goeie ervaringen met deze en een andere verkoper op eBay met leds, en ik kom vergelijkbare niet tegen op AE of BG. Ja de versies met fan die je dus absoluut niet wilt, of versies met overduidelijk cob LED's ipv ZES, etc. Plus met garantie op eBay heb ik betere ervaringen.Leviathius schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:32:
[...]
Ah, maar geen enkele van Aliexpress is goed? Heb trouwens H4 nodig.
En wat is het verschil tussen een LED en bijvoorbeeld die Philips Xtreme vision lampies? En jaja, veel vragen, maar is zo'n LED niet té fel?
H4 zal ik zo even opzoeken.
Philips Xtreme Vision heeft iets meer lichtopbrengst tov gewone halogeen. 1100 van 13-1400 Lumen. Net iets witter licht maar gaan wel wat sneller stuk en worden vaak ook wat warmer. Dus echt een heel groot verschil en met name qua levensduur en toch meer opbrengst is er niet.
En te fel, ja dat kun je zo noemen. Daar is het type koplamp en welke led je erin stopt wel heel erg belangrijk. Maar de Chinese specs klopt sowieso geen zak van. Heb de link van Philips even niet, maar meende ze volgens hun in de Lumiled samenstelling effectief zo rond de 1800lumen zaten.
Edit: https://www.lumileds.com/...gh-power-leds/luxeon-z-es
Rond de 180lumen bij 6500k en 3V, zitten er 4 per blok, dus dat is een 720 Lumen per lamp, bij dimlicht. Grootlicht x2, maar dus ook 1440 Lumen effectief als set. Ik weet dat de OSRAM Nightbreakers effectief 1300 Lumen.
Edit 2:
https://m.ebay.com/itm/H4...s-Luxeon-ZES/262729686568
Deze dus.

Let niet op mijn led stadslicht, die is 'wat' fel.
[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 26-02-2018 20:53 ]
Te fel? Nee joh, zeker niet als ze gewoon goed afgesteld staan. Je ziet meer en je wordt wat eerder gezien 

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Veel mensen zijn lyrisch over de Cyclops Adventuresports LED lampen. Google maar eens dan vind je genoeg reviews. Daar ben ik destijds ook op uit gekomen bij mijn zoektocht naar een goede LED lamp. Ik had overigens nog wel wat strooi licht, ook met de Cyclops unit, ik denk dat het niet te voorkomen is als je een LED lamp met een halogeen reflector gebruikt. Het was zeker wel te vel en ik had mijn koplamp nog verder omlaag afgesteld dan wat eigenlijk mogelijk is door wat bouten te verlengen. Als je ziet dat je verkeersborden verlicht dan weet je vrijwel zeker dat je ook tegenliggers verblind.
Als je het echt goed wilt doen dan moet je gewoon de hele koplamp unit vervangen voor een projector style lamp of speciale reflectors bedoeld voor LED lampen. Ik ga ook geen gebruik meer maken van LED lampen in halogeen behuizingen.
https://www.cyclopsadvent.../led-headlight-bulbs.html
Destijds op mijn TR650:

Als je het echt goed wilt doen dan moet je gewoon de hele koplamp unit vervangen voor een projector style lamp of speciale reflectors bedoeld voor LED lampen. Ik ga ook geen gebruik meer maken van LED lampen in halogeen behuizingen.
Destijds op mijn TR650:

[ Voor 27% gewijzigd door cyntax op 26-02-2018 21:08 ]
Het was verdomde koud vandaag op de brommert. Zelfs mijn elektrische handschoenen konden er niet tegenop, bevroren zadel (keihard) en een koppelingskabel die echt even los getrokken moest worden.
Het mag van mij weer zomer worden
Het mag van mij weer zomer worden
Een quote is een gebrek aan originaliteit
@Grubeater Dat zal ik zeker eens doen, de motor is paar keer gevallen dus wellicht dat er dan een paar kabels beetje los zijn geraakt.
@lolgast Hm, brandstof is volgens mij 3-4 weken oud en dan E10 van België. Tank is halfvol, zou toch niet zo snel degraderen?
@HTT-Thalan Dankje ga ik ook eens controleren! Zonder choke moet ik inderdaad ook nog doen en wellicht helpt gas geven ook.
@lolgast Hm, brandstof is volgens mij 3-4 weken oud en dan E10 van België. Tank is halfvol, zou toch niet zo snel degraderen?
@HTT-Thalan Dankje ga ik ook eens controleren! Zonder choke moet ik inderdaad ook nog doen en wellicht helpt gas geven ook.
Ja vergeet die maar heel snel, geen centraal lichtpunt (cob LED's, Dus een groot oppervlakte), veel warmopbrengst mede ook door de cob LED's, een fan die dus altijd vervuilt en vaak faalt en daarmee de koelcapaciteit helemaal niet haalt. Plus een fan in een vaak afgesloten behuizing is helemaal kansloos. Nog meer?cyntax schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:02:
Veel mensen zijn lyrisch over de Cyclops Adventuresports LED lampen. Google maar eens dan vind je genoeg reviews. Daar ben ik destijds ook op uit gekomen bij mijn zoektocht naar een goede LED lamp. Ik had overigens nog wel wat strooi licht, ook met de Cyclops unit, ik denk dat het niet te voorkomen is als je een LED lamp met een halogeen reflector gebruikt. Het was zeker wel te vel en ik had mijn koplamp nog verder omlaag afgesteld dan wat eigenlijk mogelijk is door wat bouten te verlengen. Als je ziet dat je verkeersborden verlicht dan weet je vrijwel zeker dat je ook tegenliggers verblind.
Destijds op mijn TR650:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, gewoon nee. Niet heel gek dat je daarmee gaat verblinden....
Dit is een Lumiled in een halogeen behuizing:

In een Suzuki Alto, dus geen geweldige koplampen.
Begrijp ik het goed dat je niet helemaal enthousiast bent over de COB led?
Bij een “otto motor” is het vrij simpel beginnen: je hebt een vonk en brandstof nodig. Haal dus de bougie eruit en houd die tegen het frame en kijk of die start. Tip: vraag een vervelende buurman / schoonmoeder oid en vraag of ze de bougie vast kunnen houden. Als ze een meter in de lucht springen heb je vonkSmokingSig schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:32:
[...]
Wat is hier eigenlijk jullie eerste stappen plan om zoiets te onderzoeken ?
Kill switch checken, vloeistoffen controleren, batterij uitmeten, .... ? (ik ben een noob)
Als je veel gestart hebt en de bougie is nat dan weet je ook wel dat die benzine krijgt.
Ook kan je met een multimeter meten hoeveel spanning de accu heeft. En kijk even je zekeringen na.
@Joopieboy Dat blok wat aan die kabel zit, die moet je dan ook in je koplamp unit frotten? Want ik heb ook van die lampen gezien met gewoon een kabel zeg maar. En wat was er precies fout aan LED's met zo'n fan koel systeempie?
Ohja, die H4 die jij had gelinkt. Dat is er gewoon 1 toch? Of gaan die per paar? nvm, gaan per paar zie ik.
Ohja, die H4 die jij had gelinkt. Dat is er gewoon 1 toch? Of gaan die per paar? nvm, gaan per paar zie ik.
[ Voor 20% gewijzigd door Leviathius op 26-02-2018 21:46 ]
Wat heeft oververhitting met verblinding te makenJoopieboy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:26:
[...]
Ja vergeet die maar heel snel, geen centraal lichtpunt (cob LED's, Dus een groot oppervlakte), veel warmopbrengst mede ook door de cob LED's, een fan die dus altijd vervuilt en vaak faalt en daarmee de koelcapaciteit helemaal niet haalt. Plus een fan in een vaak afgesloten behuizing is helemaal kansloos. Nog meer?
Nee, gewoon nee. Niet heel gek dat je daarmee gaat verblinden....
Dit is een Lumiled in een halogeen behuizing:
[afbeelding]
In een Suzuki Alto, dus geen geweldige koplampen.
Overigens worden die cyclops LEDs veelvuldig gebruikt in (woestijn) Rally's zonder faalen en is het meestal zo dat de fan buiten de behuizing valt van de motoren die ik van dichtbij heb kunnen bekijken. Ik ben er mee eens dat het idioot is als de fan in de behuizing zou vallen. Overigens kunnen cob LEDs ook gewoon passief gekoeld worden, het ligt aan de kwaliteit ervan. Mijn koplamp is in ieder geval nog nooit heet geweest, ook bij 30 graden buitentemperatuur niet.
Lezen @cyntax, volgens mij wil je het niet begrijpen wat ik schrijf.
Halogeen heeft een gloeidraad die gecentreerd in de koplamp hoort te zitten, de minste afwijking geeft dus problemen en strooilicht. Zie je met action lampjes met een 'scheef' gloeidraad, de xenon buislampjes, maar dus ook met de leds zoals jij laat zien, die zijn relatief groot dus nooit gecentreerd.
Cob heeft een lagere opbrengst dus meer verlies, warmte. Dat is een groot probleem en zeker met de gebruikte koeling.
Jij roept dat ze heel blijven in de woestijn, ik zet er mijn vraagtekens bij, heel groot.
Het kan, maar dan niet met deze specs. Dan heb je het over een andere (oudere) generatie leds met ongeveer de effectieve halve waarde als opgegeven hierboven. Dan kan het wel.
Sterker nog, in veel inmiddels wat oudere reviews, worden deze behoorlijk slecht aangeschreven of zelfs voor gewaarschuwd. Ik weet ook niet of jij ervaring/vergelijking hebt met bijvoorbeeld een set zoals ik erin heb zitten, maar ik denk dat je schrikt van hoe breed en goed mijn lichtbeeld is ivm een set zoals jij hebt. Naast het strooilicht en de ellende heb je in feite maar een smalle en korte bundel voor je motor. Ik heb met 1 koplamp een vergelijkbaar lichtbeeld/opbrengst met een standaard auto en 2 koplampen.
Met de fans, ze hebben _allemaal_ problemen met koelen, te weinig capaciteit, werking in een behuizing is al ondermaats, de kwaliteit van de (vaak goedkope) fans is echt slecht, ze maken herrie, halen de specs niet, vervuilen en presteren nog minder, bladen breken soms af, onbalans, ellende en gaan met regelmaat gewoon stuk. De led koelt al slecht zo, maar zonder fan dan stoken ze zichzelf gewoon op. Veel van die setjes hebben ook imitatie leds erin, dus een Cree type led verkopen als Lumiled (ZES) die dus al een lager rendement en meer warmte heeft, nja je raadt t al... Sommige setjes hebben wel een aantal echt ZES leds maar vaak gecombineerd met een aantal goedkopere, waardoor het wat lijkt. Opbrengst is redelijk en kleur lijkt te kloppen. Maar helaas...
Naam, merkje, sticker, iedereen kan er zijn eigen ding op plakken maar het is altijd hetzelfde spul. Daarom kan ik alleen spreken over de leds die ik zelf in mijn handen heb gehad, heb gezien, of besteld en/of ingebouwd voor anderen.
Zelfde met stadslichten, goeie ervaringen met OSRAM leds. Koop een set van tien maar krijg een set van 'Samsung', oftewel rommel...
Cob heeft een lagere opbrengst dus meer verlies, warmte. Dat is een groot probleem en zeker met de gebruikte koeling.
Jij roept dat ze heel blijven in de woestijn, ik zet er mijn vraagtekens bij, heel groot.
Het kan, maar dan niet met deze specs. Dan heb je het over een andere (oudere) generatie leds met ongeveer de effectieve halve waarde als opgegeven hierboven. Dan kan het wel.
Sterker nog, in veel inmiddels wat oudere reviews, worden deze behoorlijk slecht aangeschreven of zelfs voor gewaarschuwd. Ik weet ook niet of jij ervaring/vergelijking hebt met bijvoorbeeld een set zoals ik erin heb zitten, maar ik denk dat je schrikt van hoe breed en goed mijn lichtbeeld is ivm een set zoals jij hebt. Naast het strooilicht en de ellende heb je in feite maar een smalle en korte bundel voor je motor. Ik heb met 1 koplamp een vergelijkbaar lichtbeeld/opbrengst met een standaard auto en 2 koplampen.
Dat is een driver, stuurunit voor de spanningsregeling en aansturing van de led. Mijn ervaring is dat die vaak zo klein is en met de lengte van de kabels je ze vaak wel goed weg kunt werken.Leviathius schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:44:
@Joopieboy Dat blok wat aan die kabel zit, die moet je dan ook in je koplamp unit frotten? Want ik heb ook van die lampen gezien met gewoon een kabel zeg maar. En wat was er precies fout aan LED's met zo'n fan koel systeempie?
Met de fans, ze hebben _allemaal_ problemen met koelen, te weinig capaciteit, werking in een behuizing is al ondermaats, de kwaliteit van de (vaak goedkope) fans is echt slecht, ze maken herrie, halen de specs niet, vervuilen en presteren nog minder, bladen breken soms af, onbalans, ellende en gaan met regelmaat gewoon stuk. De led koelt al slecht zo, maar zonder fan dan stoken ze zichzelf gewoon op. Veel van die setjes hebben ook imitatie leds erin, dus een Cree type led verkopen als Lumiled (ZES) die dus al een lager rendement en meer warmte heeft, nja je raadt t al... Sommige setjes hebben wel een aantal echt ZES leds maar vaak gecombineerd met een aantal goedkopere, waardoor het wat lijkt. Opbrengst is redelijk en kleur lijkt te kloppen. Maar helaas...
Naam, merkje, sticker, iedereen kan er zijn eigen ding op plakken maar het is altijd hetzelfde spul. Daarom kan ik alleen spreken over de leds die ik zelf in mijn handen heb gehad, heb gezien, of besteld en/of ingebouwd voor anderen.
Zelfde met stadslichten, goeie ervaringen met OSRAM leds. Koop een set van tien maar krijg een set van 'Samsung', oftewel rommel...
[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 26-02-2018 22:08 ]
Goffer, kudt mobiele ondersteuning of dikke vingers
[ Voor 96% gewijzigd door Joopieboy op 26-02-2018 21:56 ]
Ja, dat heb je dus niet geschreven hé op mijn eerste reactie dus dan is het logisch dat ik het niet begrijpJoopieboy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:51:
Lezen @cyntax, volgens mij wil je het niet begrijpen wat ik schrijf.Halogeen heeft een gloeidraad die gecentreerd in de koplamp hoort te zitten, de minste afwijking geeft dus problemen en strooilicht. Zie je met action lampjes met een 'scheef' gloeidraad, de xenon buislampjes, maar dus ook met de leds zoals jij laat zien, die zijn relatief groot dus nooit gecentreerd.
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 26-02-2018 22:08 ]
Sorry, ik meende dat ik aardig compleet was in mijn verhaal maar ik zit ook aardig te editten. Zoals nu eigenlijk ook. 
En idd, die Lumileds of de nieuwe serie van Philips werken prima in een halogeen unit zoals ik liet zien met de koplamp van een Alto.
Let op, een geslepen glas unit kan het lichtvermogen _niet_ aan en gaat echt een raar licht geven. Standaard halogeen doet dat eigenlijk al maar vanwege het beperkte vermogen is dit niet zo interessant/spannend.
En idd, die Lumileds of de nieuwe serie van Philips werken prima in een halogeen unit zoals ik liet zien met de koplamp van een Alto.
Let op, een geslepen glas unit kan het lichtvermogen _niet_ aan en gaat echt een raar licht geven. Standaard halogeen doet dat eigenlijk al maar vanwege het beperkte vermogen is dit niet zo interessant/spannend.
[ Voor 59% gewijzigd door Joopieboy op 26-02-2018 22:11 ]
Vandaag ontvangen en meteen gekeken of ie past. De mount zelf is super. Echter kan ik door de vorm van de helm hem niet geheel goed krijgen. Dus ook maar even gopro straight joint adapters / extensions besteld. Foto's hiero.Leviathius schreef op maandag 12 februari 2018 @ 07:59:
[...]
Ik heb mijn camera ook op mijn kin gemonteerd met behulp van dezelfde video als jij hebt geplaatst. Ik had een bundel aan gopro accessoires gekocht uit china (ook met harnas en andere ongein) en het is mij gelukt. Zal vanavond een aantal foto's maken van hoe het er bij zit. Ben er zelf erg tevreden over eigenlijk
Die mount die je liet zien ziet er best netjes uit eigenlijk 🤔
Nou @Joopieboy heb ze besteld hoor. Mooi dat het er 2 zijn, kan ik het in mijn huidige motor proberen en in mijn aanstaande nieuwe. Thanks voor de hulp en uitgebreide uitleg! Was een leerzame maandagavond 
Dat plaatje kon ik ook niet helemaal vlak plakken op mijn helm. Heb het uiteindelijk opgelost door meerdere reepjes plakker te gebruiken en zo de oneffenheden van mijn helm op te lossen. Tot nog toe zit het erg stevig, zelfs op snelweg snelheden. Beeldstabiliteit is ook uitstekend, ook in combinatie met EIS. Ben nog steeds aan het wachten op n microfoon uit China, maarja, het weer is toch nog ruk...Eoghlear schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:10:
[...]
Vandaag ontvangen en meteen gekeken of ie past. De mount zelf is super. Echter kan ik door de vorm van de helm hem niet geheel goed krijgen. Dus ook maar even gopro straight joint adapters / extensions besteld. Foto's hiero.
[ Voor 65% gewijzigd door Leviathius op 26-02-2018 22:13 ]
Aja leuk om mijn kennis en ervaring te delen.
Wil niet weten voor hoeveel honderden euro's aan leds ik inmiddels besteld heb. 
Edit: o en stadslicht:
https://m.ebay.com/itm/4-...C-White-Lamp/202033344001
Edit: o en stadslicht:
https://m.ebay.com/itm/4-...C-White-Lamp/202033344001
[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 26-02-2018 22:12 ]
Ga je al wisselen?Leviathius schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:11:
Nou @Joopieboy heb ze besteld hoor. Mooi dat het er 2 zijn, kan ik het in mijn huidige motor proberen en in mijn aanstaande nieuwe. Thanks voor de hulp en uitgebreide uitleg! Was een leerzame maandagavond
All-Round nerd | iRacing Profiel
Jazekers, zie hier: Leviathius in "Het grote motortopic deel 21"
Eind april heb ik mijn A als het goed is, dus dan wordt mijn huidige CB500f vervangen met de bovenstaande MT-07
En lucht. In de juiste verhouding op het juiste moment.Thoit schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:36:
[...]
Bij een “otto motor” is het vrij simpel beginnen: je hebt een vonk en brandstof nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door tdw op 26-02-2018 22:15 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Oh nice, wist niet dat je A2 had! Mooie fiets! Had zelf ook naar de MT-07 zitten kijken maar gezien die niet veel tweedehands te verkrijgen zijn en het mijn eerste motor zou worden toch niet gekozen.Leviathius schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:14:
[...]
Jazekers, zie hier: Leviathius in "Het grote motortopic deel 21"
Eind april heb ik mijn A als het goed is, dus dan wordt mijn huidige CB500f vervangen met de bovenstaande MT-07
Gok dat je hier veel plezier van gaat krijgen!
Ik heb gisteren toch nog een ritje buiten gereden. Kwam ik een Porsche Boxster tegen die voor me heel stoer en overdreven auto's in ging halen. Na een rotonde kwam ik achter hem te zitten en ik wilde wel even 'spelen'. Zodra ik achter hem zat durfde hij geen gas meer te geven
Later bij een rood stoplicht trok hij ineens wel hard op. Ik hield hem moeiteloos bij
Een Boxter is geen 'dure' Porsche. Wordt een beetje gezien als de poor mens variant
Dat is ook nog optie. Eens kijken van het weekend. Heb toch nog stickers en adapters genoeg. Maar op het eerste gezicht moet ik wel veel opvullen.Dat plaatje kon ik ook niet helemaal vlak plakken op mijn helm. Heb het uiteindelijk opgelost door meerdere reepjes plakker te gebruiken en zo de oneffenheden van mijn helm op te lossen. Tot nog toe zit het erg stevig, zelfs op snelweg snelheden. ..
Terwijl er van dat nieuwere model wel hele gave uitvoeringen zijn die best wel flink geld kosten noglolgast schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:22:
Een Boxter is geen 'dure' Porsche. Wordt een beetje gezien als de poor mens variant
Die heet ook geen Boxter meer toch? Of was dar nou de Cayman die is geschrapt..? Of allebei..?
Ik blijkbaar ook niet, maar daar is internet voor 
De Boxter en Cayman zijn blijkbaar allebei geschrapt als model en omgedoopt naar Porsche 718 (718 Cayman wanneer met dak, 718 Boxter wanneer cabrio). Beetje geval 'leuker kunnen we het niet maken..'
)
De Boxter en Cayman zijn blijkbaar allebei geschrapt als model en omgedoopt naar Porsche 718 (718 Cayman wanneer met dak, 718 Boxter wanneer cabrio). Beetje geval 'leuker kunnen we het niet maken..'
Hoe dan ook, hij reed ermee alsof het een 911 GT3 RS was. Dus ik vond het wel leuk om even te laten zien dat ie niet zo stoer was
Porsche heeft alle diesels eruit gegooit. /offtopic
Vrijdagavond voor mijn ritje van zaterdagochtend naar de Motorbeurs nog even het rempedaal los gehad, het stond iets te hoog. Niet handig als je wilt remmen in een noodsituatie.
Ik had namelijk paar weken eerder dit mooie setje verlaagde voetsteunen gemonteerd.

Een ander schakelpookje voor een cross Honda is dan ook handig.

Het scheelt dat het rempedaal paar weken geleden bij het monteren van de voetsteunen al los is geweest, nu kostte het veel minder moeite.
Vrijdagavond voor mijn ritje van zaterdagochtend naar de Motorbeurs nog even het rempedaal los gehad, het stond iets te hoog. Niet handig als je wilt remmen in een noodsituatie.
Ik had namelijk paar weken eerder dit mooie setje verlaagde voetsteunen gemonteerd.

Een ander schakelpookje voor een cross Honda is dan ook handig.

Het scheelt dat het rempedaal paar weken geleden bij het monteren van de voetsteunen al los is geweest, nu kostte het veel minder moeite.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Totdat jullie een bocht tegen komen dan ben je op je tweewieler nergensw4rguy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:36:
Hoe dan ook, hij reed ermee alsof het een 911 GT3 RS was. Dus ik vond het wel leuk om even te laten zien dat ie niet zo stoer was
En fatsoenlijke wagen gaat dan wel harder door de bocht dan een motor, maar het is een stuk leuker op de motorxos schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:43:
[...]
Totdat jullie een bocht tegen komen dan ben je op je tweewieler nergens.
@xos Mijn ervaring is dat de gemiddelde autobestuurder (ja ook die in o.a. Porsches) behoorlijk conservatief door de bochten gaan. Dat houd ik met de motor over het algemeen prima bij
Dus dat, op één iemand na die wel kan rijden. Dan houd ik toch liever wel een bepaalde marge op de brommer.
Scheelt ook dat op de weg nooit wat ligt of in de bocht uit een lantaarnpaal op de uitwijklijn staat met ervoor iets van een stoep ervoor ofzo. Meestal niet bevorderlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 26-02-2018 23:30 ]
Dus eigenlijk zeg je dat de gemiddelde Porsche bestuurder verantwoordelijker is dan jij op de openbare weg
. Zo'n ding heeft trouwens echt een schier oneigelijke hoeveelheid grip. Maar de meeste die in zo'n ding rijden krijgen een maandelijkse toelage van de overheid en korting voor het OV.
Ik ben toevallig Porsche fanboy en heb 2 991's waaronder de eerder genoemde GT3RS. Ik kan je garanderen dat je op een hele speciale motor moet zitten, een dosis kunde moet hebben en ideale omstandigheden wil je dat bijhouden bij een stoplichtsprintje. En zo'n 911 doet dat keer op keer, jij op de motor niet kan ik je vertellen
.
Ik ben toevallig Porsche fanboy en heb 2 991's waaronder de eerder genoemde GT3RS. Ik kan je garanderen dat je op een hele speciale motor moet zitten, een dosis kunde moet hebben en ideale omstandigheden wil je dat bijhouden bij een stoplichtsprintje. En zo'n 911 doet dat keer op keer, jij op de motor niet kan ik je vertellen
Mm kromme zin, ik doelde meer dat ik soms een goeie bestuurder (of auto) moet laten gaan omdat ik toch wel marge houd. Plus ik ben geen Rossi. 
Van een Tesla win je het ook niet kan ik je zeggen trouwens, en een Impreza WRC STI ook niet.
Ik trok vrij vlot weg, en ik hoorde boven alles uit ineens een hoop gesis en geblaas. Ellebogen naar binnen en ik zag niet veel meer dan een giga intercooler.
Die heb ik maar laten gaan... Zelfde met een RS op de Autobahn met 240, en die liep serieus hard weg...
Van een Tesla win je het ook niet kan ik je zeggen trouwens, en een Impreza WRC STI ook niet.
[ Voor 55% gewijzigd door Joopieboy op 26-02-2018 23:27 ]
/me Launch Control onxos schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:15:
Dus eigenlijk zeg je dat de gemiddelde Porsche bestuurder verantwoordelijker is dan jij op de openbare weg. Zo'n ding heeft trouwens echt een schier oneigelijke hoeveelheid grip. Maar de meeste die in zo'n ding rijden krijgen een maandelijkse toelage van de overheid en korting voor het OV.
Ik ben toevallig Porsche fanboy en heb 2 991's waaronder de eerder genoemde GT3RS. Ik kan je garanderen dat je op een hele speciale motor moet zitten, een dosis kunde moet hebben en ideale omstandigheden wil je dat bijhouden bij een stoplichtsprintje. En zo'n 911 doet dat keer op keer, jij op de motor niet kan ik je vertellen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8Hi-BbXy8Mw]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Launch control, wheelie control, abs?
Enige wat ik heb is een hendel en een beetje verstand en flink wat vermogen...
De perfecte launch op een motor is verrekte lastig, ook met launch control. Uiteindelijk ben je nog steeds verantwoordelijk om de koppeling op de juiste snelheid los te laten en moet de electronica perfect werken voor de omstandigheden die op dat moment gelden. Kijk naar de motogp waar iedere race wel 1 van de topcoureurs het verprutst.
Deze pipo op zijn bmw accelereert niet maximaal. Dan kan je zien omdat hij zwalkt over de weg. Dat betekend dat zijn voorwiel nog grip heeft om te sturen. Als het voorwiel net boven de weg hangt wat optimaal is en hij zou zo sturen dan is de kans aanwezig dat het eindigd met een tankslapper.
Deze pipo op zijn bmw accelereert niet maximaal. Dan kan je zien omdat hij zwalkt over de weg. Dat betekend dat zijn voorwiel nog grip heeft om te sturen. Als het voorwiel net boven de weg hangt wat optimaal is en hij zou zo sturen dan is de kans aanwezig dat het eindigd met een tankslapper.
"(…) hield hem (…) bij."w4rguy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:20:
[...]
Ik heb gisteren toch nog een ritje buiten gereden. Kwam ik een Porsche Boxster tegen die voor me heel stoer en overdreven auto's in ging halen. Na een rotonde kwam ik achter hem te zitten en ik wilde wel even 'spelen'. Zodra ik achter hem zat durfde hij geen gas meer te geven![]()
Later bij een rood stoplicht trok hij ineens wel hard op. Ik hield hem moeiteloos bij. Dan zal je je wel kut voelen denk ik, in je dure Porsche
Dat kan natuurlijk niet hè, "bijhouden".
Die porsche bestuurder dacht waarschijnlijk: “wow ik in mijn dameskappers Porsche houdt gewoon die motor bij.”
Volgende keer er voorbij klappen en een stipje in de horizon worden. Begrepen?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik weet zeker dat @xos jou eruit trekt bij het verkeerslicht.Joopieboy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:28:
Launch control, wheelie control, abs?Enige wat ik heb is een hendel en een beetje verstand en flink wat vermogen...
@xos wanneer rondje Assen ermee? Leuk om de ronde tijden te vergelijken
Verwijderd
Brr. Toch wel een beetje fris op de motor nu. Zo zonder windscherm en handvatverwarming duurt een half uur snelweg toch wel lang...
[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 27-02-2018 08:38 ]
Verwijderd
Ik kreeg het vooral koud van al het strooizout. Is niet goed voor mijn uitlaat...
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2018 08:47 ]
Er was wel weer behoorlijk gestrooid ja. Zag ze gisteravond rond 10 uur al rondrijden, laagje zout lag vanmorgen nog goed zichtbaar op de weg
Ja, hier net zo. De weg is op sommige plekken flink grijs van het zout..
De Triumph blijft dus nog mooi een poosje in de garage.
De Triumph blijft dus nog mooi een poosje in de garage.
Hm, -6°... Wat jammer dat ik thuiswerk vandaag 
Al komt het koudste punt morgen of donderdag pas geloof ik, dan ga ik wel weer op de motor... Eens zien hoe dat gaat.
Al komt het koudste punt morgen of donderdag pas geloof ik, dan ga ik wel weer op de motor... Eens zien hoe dat gaat.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Op een enkelbaans weg met directe tegenliggers?Osiris schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:32:
[...]
"(…) hield hem (…) bij."
Dat kan natuurlijk niet hè, "bijhouden".Minimaal "ruim voorblijven" en dat soort termen
Sorry meneer. Volgende keer zoef ik er overheenTylen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:11:
Die porsche bestuurder dacht waarschijnlijk: “wow ik in mijn dameskappers Porsche houdt gewoon die motor bij.”
Geen plannen om op Assen te rijden. Ben een beetje kieskeurig waar en wanneer er wel mee te rijden. Geen zin om tussen de 325i's uit het jaar kruik te rijden. Er zitten er altijd een aantal tussen die veel risico nemen om iemand in een snelle auto voorbij te komen om zich na afloop op de borst te kunnen slaan. Net als met de motor moet je kijken voor anderen. Maar als oud race-instructeur weet je hoe het werktTylen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:15:
[...]
Ik weet zeker dat @xos jou eruit trekt bij het verkeerslicht.
Half april naar Spanje en dan overdag met de motor en 's-avonds met de auto het circuit op. Dan kan ik mooi vergelijken. Spa staat ook nog op het programma begin juni. Maar je woont in de buurt dus ik neem aan dat je langs komt voor een ritje als het weer is opgeknapt.
Als je naar Spa gaat met de Porsche en ik mag naast je zitten dan kom ik zeker langs.xos schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:23:
[...]
Geen plannen om op Assen te rijden. Ben een beetje kieskeurig waar en wanneer er wel mee te rijden. Geen zin om tussen de 325i's uit het jaar kruik te rijden. Er zitten er altijd een aantal tussen die veel risico nemen om iemand in een snelle auto voorbij te komen om zich na afloop op de borst te kunnen slaan. Net als met de motor moet je kijken voor anderen. Maar als oud race-instructeur weet je hoe het werkt.
Half april naar Spanje en dan overdag met de motor en 's-avonds met de auto het circuit op. Dan kan ik mooi vergelijken. Spa staat ook nog op het programma begin juni. Maar je woont in de buurt dus ik neem aan dat je langs komt voor een ritje als het weer is opgeknapt.
Ik snap je volkomen wat betreft die knaken bakken tegelijkertijd op de baan. Verstandig. Wel leuk dat je kan vergelijken op Spanje. Ben echt benieuwd hoeveel verschil erin zit. Theoretisch moet je sneller zijn met de auto maar ik vrees dat het je niet gaat lukken
Ik weet niet hoe het nu is, maar vroegah was de Vijverberg Trofee een best wel goede optie voor vrij rijden op Assen. Voornamelijk wat dikkere/snellere auto's(Porsche's, een enkele Ferrari en wat full-bred race-auto's) waarbij er naar mijn idee weinig competitiedrang was.
Maakt niet uit wat voor auto of motor je hebt, gaat er om of je er mee kan rijden. Zo heb ik ooit met een Nisan Micra (1.0L) bij een stoplicht sprint ook één of andere Porche verslagen 
Uiteraard geeft een paar pk extra een voorsprong maar dan nog.
Uiteraard geeft een paar pk extra een voorsprong maar dan nog.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
@ de Porsche / sprintjes discussie.
De bestuurder op zowel de motor als in de auto is toch wel het belangrijkste.
Even wat persoonlijk fapvoer:
YouTube: Warren Racing's V Max
jaren 70 frame met een 145pk 120nm sterke 1200 uit 1986. Iek vind mooi!
De bestuurder op zowel de motor als in de auto is toch wel het belangrijkste.
Even wat persoonlijk fapvoer:
YouTube: Warren Racing's V Max
jaren 70 frame met een 145pk 120nm sterke 1200 uit 1986. Iek vind mooi!
Yeah, bestuurder is idd het belangrijkste. Ik rij met m'n Opeltje corsa er soms BMW's, Audi's en Mercedessen uit.. .dat zou eigenlijk gewoon niet mogelijk moeten zijn. Maarja als die patsers niet kunnen schakelen... doeiiiiii
I have stability. The ability to stab.
Wedden dat het hem geen tweede keer luktProfaNe schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:35:
Wat een lucky gast is dit:
YouTube: INTENSE CRASH | BIKER VS SEMI TRUCK
Ben benieuwd waarom hij zijn dash heeft geblurd
Niemand die bedenkt dat je never ever gaat winnen in de auto situaties die hier geschetst worden? Met een Nissan Micra een Porsche verslaan, of met een Opeltje Corsa van noemenswaardige Duitse auto's winnen
Die andere bestuurder had simpelweg geen zin in een wedstrijdje
Beetje hetzelfde als wanneer mijn vrouw roept dat ze met de CB1 sneller weg was dan ik met de 749s. Ja dat snap ik, ik liet haar voor gaan
@ProfaNe Wat een geluk!
Beetje hetzelfde als wanneer mijn vrouw roept dat ze met de CB1 sneller weg was dan ik met de 749s. Ja dat snap ik, ik liet haar voor gaan
@ProfaNe Wat een geluk!
[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 27-02-2018 13:20 ]
Op het moment dat de Porche naast me achterlijk gas loopt te geven en klaar voor de start zit, om vervolgens verslagen te worden door een Micra. Ja dan die bestuurder last van compensatie gedrag en kan niet rijden. Tuurlijk, op het circuit win je het nooit, maar het komt er ook echt wel op aan of je zelf een beetje kan rijden of dat je in de dure auto van je vader een beetje loopt te showen.lolgast schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:20:
Niemand die bedenkt dat je never ever gaat winnen in de auto situaties die hier geschetst worden? Met een Nissan Micra een Porsche verslaan, of met een Opeltje Corsa van noemenswaardige Duitse auto's winnen![]()
@ProfaNe Wat een geluk!
Overigens heb ik ook wel eens een sprintje op de motor verloren van een auto met aanhangwagen. Zat even niet op te letten en trok te rustig op. Bestuurder lachte zich dood
Natuurlijk maakt de rijder veel uit, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat als je een snelle auto hebt je niet bij elk stoplicht denkt dat je op een baan bent.
Ik denk dat iedereen hier met een SS wel herkent dat ongeveer elke Golf/CRX en/of equivalent een wedstrijdje wil doen. Dat is prima, maar niet bij elk stoplicht. Ik haal er namelijk weinig voldoening uit 
Wie weet roepen die dan vervolgens ook leuk dat ze hebben gewonnen van een motor met een stoplichtsprintje
Wie weet roepen die dan vervolgens ook leuk dat ze hebben gewonnen van een motor met een stoplichtsprintje
Met alle respect... ik denk dat ze niet eens moeite doen. Als je een wat nieuwere auto rijdt, zeker een BMW of Audi, dan wordt je te kust en te keur uitgedaagd voor een sprintje. Vooral door 10 jaar oude Polo's, Corsa's en Ibiza's... kom op zegSmurfLink schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:15:
Yeah, bestuurder is idd het belangrijkste. Ik rij met m'n Opeltje corsa er soms BMW's, Audi's en Mercedessen uit.. .dat zou eigenlijk gewoon niet mogelijk moeten zijn. Maarja als die patsers niet kunnen schakelen... doeiiiiii
Precies dat!lolgast schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:20:
Niemand die bedenkt dat je never ever gaat winnen in de auto situaties die hier geschetst worden? Met een Nissan Micra een Porsche verslaan, of met een Opeltje Corsa van noemenswaardige Duitse auto's winnen![]()
Wat gebeurd er dat het voorwiel zo gaat slingeren? De beste man heeft erg veel gelukProfaNe schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:35:
Wat een lucky gast is dit:
YouTube: INTENSE CRASH | BIKER VS SEMI TRUCK
[ Voor 40% gewijzigd door ephymerous op 27-02-2018 13:50 ]
XXXVI
Meestal in die kleine gebakjes heb je 'The Element of Surprise' Dus als je dan in de eerste 3-5seconden niet opvalt en gelijk op het gas gaat win je de 0-100 sprint meestal wel. (Ik reed een 1.4 Micra 840KG met 84PK /130nm) Dus ik snap die gedachtengang wel. Boven de 100 leg je het altijd af.
Head 2 Head , nee dan niet haha.
Head 2 Head , nee dan niet haha.
[ Voor 6% gewijzigd door radium6969 op 27-02-2018 13:47 ]
En toch zijn het altijd precies die BMW's, Audi's etc. (leasebakken) die een sprintje willen trekken wanneer jij er op de motor naast staat.
Auto's hebben twee wielen teveel.
Hier, pak aan, een foto van een motor:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vanwaar het vooroordeel dat BMW's, Audi's, etc leasebakken zijn?aidanl schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:51:
En toch zijn het altijd precies die BMW's, Audi's etc. (leasebakken) die een sprintje willen trekken wanneer jij er op de motor naast staat.
Ik ben niet echt van de wedstrijdjes, maar vaak zitten ze te drammen achter het stoplicht ,beetje met gas herrie te maken... en vervolgens rijden ze niet door als 't groen wordt. Ja dan ga ik d'r vandoor ja.. Ik daag ze niet uit, het is eerder andersom, dat ze denken snel te zijn en dat dus niet zijn.lolgast schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:20:
@ProfaNe Wat een geluk!
[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 27-02-2018 14:12 ]
Schijnbaar is er heel even 94mph te zien op het dashboard dus ca. 150km/h en een vermoeden van een wheelie.wilco1985 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:19:
[...]
Wedden dat het hem geen tweede keer lukt![]()
Ben benieuwd waarom hij zijn dash heeft geblurdKwam vast niet zonder reden in deze situatie terecht. Helaas staan er niet meer details
@racediscussie de meeste stoplicht wedstrijdjes hebben meer met reactie snelheid dan met de daadwerkelijke auto/motor te maken. Als je 1 of 2 seconden eerder weg bent heb je al snel een goede voorsprong ongeachte waarmee je rijd.
Ik ben, op de motor, ook wel eens pas na 2 stoplichten erachter gekomen dat de auto naast mij een wedstrijdje, met mij, aan het doen was. Maar ik ben (IMO) vrij scherp op de verkeersstromen en het groen licht gefocust. Dan weet je ongeveer wanneer je groen gaat krijgen, of de weg dan ook echt leeg is, en kun je vlot weg. Koppel dat aan een wat sportieve rijstijl en meestal ben je als eerste aan de overkant.
Awesome
Tsja veel koppel hèTylen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:15:
[...]
Ik weet zeker dat @xos jou eruit trekt bij het verkeerslicht.
Geen vooroordeel maar een constatering. In zowel mijn huidige werk in de IT bij verschillende klanten in diverse branches en tijdens mijn studenten baantje in het transport van lease auto´s viel het gros van de leasebakken binnen de merken BMW, Audi of Mercedes. Tijdens de mindere economische jaren werden deze vervangen voor goedkopere merken als bijv. Peugeot. Nu het weer beter gaat met bedrijven zijn de eerder genoemde lease auto's weer terug gekomen, met als toevoeging o.a. Volvo omdat deze tot op heden voordeling waren vanwegen de lage bijtelling. Echter worden de eind-contract Volvo's nu doorverkocht aan andere EU landen omdat de bijtelling niet meer zo gunstig is en de dealers/lease maatschappijen de auto's niet meer aan de straat stenen kwijt kunnen. Bovendien krijgen ze momenteel een mooie bonus als ze de voertuigen in het buitenland verkopen. Dit laatste geld in het algemeen voor de plug-in hybrids waaronder ook de Mitsubishi Outlander.Tylen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:09:
[...]
Vanwaar het vooroordeel dat BMW's, Audi's, etc leasebakken zijn?
Dus vandaar
Je bedoeld dus dat leasend Nederland het liefst in die auto's rijd. NIet dat die auto's per definitie lease auto's zijn.aidanl schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:04:
[...]
Geen vooroordeel maar een constatering. In zowel mijn huidige werk in de IT bij verschillende klanten in diverse branches en tijdens mijn studenten baantje in het transport van lease auto´s viel het gros van de leasebakken binnen de merken BMW, Audi of Mercedes. Tijdens de mindere economische jaren werden deze vervangen voor goedkopere merken als bijv. Peugeot. Nu het weer beter gaat met bedrijven zijn de eerder genoemde lease auto's weer terug gekomen, met als toevoeging o.a. Volvo omdat deze tot op heden voordeling waren vanwegen de lage bijtelling. Echter worden de eind-contract Volvo's nu doorverkocht aan andere EU landen omdat de bijtelling niet meer zo gunstig is en de dealers/lease maatschappijen de auto's niet meer aan de straat stenen kwijt kunnen. Bovendien krijgen ze momenteel een mooie bonus als ze de voertuigen in het buitenland verkopen. Dit laatste geld in het algemeen voor de plug-in hybrids waaronder ook de Mitsubishi Outlander.
Dus vandaar
Als je naast mij staat bij het verkeerslicht zal ik het sprintje niet uit de weg gaan. Ik rijd overigens een prive bmw
Wanneer gaan we?Tylen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:06:
[...]
Als je naast mij staat bij het verkeerslicht zal ik het sprintje niet uit de weg gaan.
Oh wacht. Wat voor BMW?
Nee gewoon een auto die in 3.2 naar de 100 gaat,
Zo was het inderdaad bedoeld, uiteraard zijn er genoeg mensen nog met een eigen privé leasebak-voertuigTylen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:06:
[...]
Je bedoeld dus dat leasend Nederland het liefst in die auto's rijd. NIet dat die auto's per definitie lease auto's zijn.
Als je naast mij staat bij het verkeerslicht zal ik het sprintje niet uit de weg gaan. Ik rijd overigens een prive bmwNiks lease aan.
Maar vaak zie je ook wel aan de rijstijl of het nou een lease bak of privé auto is. De bestuurders met leasebak zijn meestal minder zorgzaam kwa rijstijl als de mensen die hem zelf hebben moeten kopen.
Nopeaidanl schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:15:
[...]
Zo was het inderdaad bedoeld, uiteraard zijn er genoeg mensen nog met een eigen privé leasebak-voertuig
Maar vaak zie je ook wel aan de rijstijl of het nou een lease bak of privé auto is. De bestuurders met leasebak zijn meestal minder zorgzaam kwa rijstijl als de mensen die hem zelf hebben moeten kopen.
Meer van dit graagVrijdag schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:53:
Auto's hebben twee wielen teveel.
[afbeelding]
Iemand nog zin in episch verkeer regelen op 20/21 april?
https://www.batavierenrace.nl/46/medewerker/motorrijder.html

De Batavierenrace is een estafetteloop van Nijmegen naar Enschede via Duitsland, de Achterhoek naar Twente. Meer dan 330 teams doen er aan mee en de race is verdeeld over 25 etappes. De route komt langs meerdere gevaarlijke punten en overal moet het verkeer geregeld worden.
Naast 330+ lopers en hun begeleidende fietsers zijn er ook 330+ personenbusjes met de rest van het team onderweg. Vooral bij wisselpunten waar de ene etappe finisht en de volgende etappe start is dit een leuke opdracht om die busjes te parkeren. Je zult genoeg busjes sloten in zien rijden, hun deur verliezen of op andere manier hun borg zien verliezen.

Je staat drie keer ongeveer 3 uur verkeer te regelen, 's nachts op een plek, 's morgens de tweede plek en 's middags op de derde plek. Tussendoor rij je naar het volgende gedeelte van de route om daar weer de motor te parkeren en klaar te gaan staan. Meestal ben je op tijd op locatie en is er nog tijd om een uitje te knappen voor dat de 5 minuten fietser aankomt om de eerste loper aan te kondigen. Het verplaatsen tussen de plekken gebeurd gewoon op normaal rij tempo, stapvoets wordt er niet gereden.

Naast wisselpunten zijn er 3 herstarts om te zorgen dat het lopersveld niet kilometers lang wordt en de verschillende ploegen van de teams af te lossen:
Met geluk kom je tijdens de race de verzorgingsploeg tegen met thee/koffie/ranja en pannenkoeken. Met ongeveer 150 motoren de Sintelbaan op rijden tijdens groot gejoel van honderden studenten is erg leuk. In Enschede is er een slaapplek geregeld als je dat aangeeft. Naast de befaamde Bata-Trui zijn avondeten en een gratis borrel na de race ook geregeld. Vergeet ook niet het Batavierenfeest met 5 verschillende locatie's mocht je nog puf hebben na de race
.

De Batavierenrace is een van de redenen dat ik motor rij, ik doe al 10 jaar mee als medewerker. Voornamelijk in de fotoploeg achterop de motor, maar dit jaar ga ik lekker zelf rijden
.
Dit jaar vragen ze ook om duo's om op benzinevergoeding te besparen, neem dus je vriend/vriendin/partner mee om samen verkeer te regelen.
https://www.batavierenrace.nl/46/medewerker/motorrijder.html

De Batavierenrace is een estafetteloop van Nijmegen naar Enschede via Duitsland, de Achterhoek naar Twente. Meer dan 330 teams doen er aan mee en de race is verdeeld over 25 etappes. De route komt langs meerdere gevaarlijke punten en overal moet het verkeer geregeld worden.
Naast 330+ lopers en hun begeleidende fietsers zijn er ook 330+ personenbusjes met de rest van het team onderweg. Vooral bij wisselpunten waar de ene etappe finisht en de volgende etappe start is dit een leuke opdracht om die busjes te parkeren. Je zult genoeg busjes sloten in zien rijden, hun deur verliezen of op andere manier hun borg zien verliezen.

Je staat drie keer ongeveer 3 uur verkeer te regelen, 's nachts op een plek, 's morgens de tweede plek en 's middags op de derde plek. Tussendoor rij je naar het volgende gedeelte van de route om daar weer de motor te parkeren en klaar te gaan staan. Meestal ben je op tijd op locatie en is er nog tijd om een uitje te knappen voor dat de 5 minuten fietser aankomt om de eerste loper aan te kondigen. Het verplaatsen tussen de plekken gebeurd gewoon op normaal rij tempo, stapvoets wordt er niet gereden.

Naast wisselpunten zijn er 3 herstarts om te zorgen dat het lopersveld niet kilometers lang wordt en de verschillende ploegen van de teams af te lossen:
De route van de Batavierenrace bestaat uit 25 etappes, die samen ruim 180 km lang zijn. Deze 25 etappes zijn verdeeld in het nacht-, ochtend- en middagblok. De eerste 9 etappes vormen het nachtblok en loopt van Nijmegen naar Ulft. In Ulft volgt een herstart, waarna de volgende 8 lopers in de ochtend richting Barchem rennen. Hier vindt herstart Topicus plaats. Hierna loopt het laatste blok richting de Oude Markt in Enschede, waar de laatste herstart plaats vindt voor de laatste twee etappes (1 mannen en 1 vrouwen etappe, welke hetzelfde zijn). Vanaf 14.30 uur komen de eerste lopers aan op de Oude Markt. Vervolgens verzamelen alle laatste lopers zich rond 17.00 uur om te beginnen aan de laatste strijd tegen elkaar om als eerste de finish op de campus van Universiteit Twente te bereiken.

Met geluk kom je tijdens de race de verzorgingsploeg tegen met thee/koffie/ranja en pannenkoeken. Met ongeveer 150 motoren de Sintelbaan op rijden tijdens groot gejoel van honderden studenten is erg leuk. In Enschede is er een slaapplek geregeld als je dat aangeeft. Naast de befaamde Bata-Trui zijn avondeten en een gratis borrel na de race ook geregeld. Vergeet ook niet het Batavierenfeest met 5 verschillende locatie's mocht je nog puf hebben na de race

De Batavierenrace is een van de redenen dat ik motor rij, ik doe al 10 jaar mee als medewerker. Voornamelijk in de fotoploeg achterop de motor, maar dit jaar ga ik lekker zelf rijden
Dit jaar vragen ze ook om duo's om op benzinevergoeding te besparen, neem dus je vriend/vriendin/partner mee om samen verkeer te regelen.
Zijn er nog zaken of zijn er andere mensen met input ? Lijkt me leuk mini overzicht/stappen plan.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:53:
[...]
Van makkelijk naar moeiljk... Luisteren of er daadwerkelijk iets start, dan bougie checken of er vonk is, eventeel kijken of er brandstof is, en uiteindelijk carbs nakijken.
- Luisteren
- Start er iets
- Shoke indien aanwezig
- Vloeistoffen
- Batterij uitmeten
- Bougies controleren op vonk
...
SmokingSig schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:33:
[...]
Zijn er nog zaken of zijn er andere mensen met input ? Lijkt me leuk mini overzicht/stappen plan.
- Luisteren
- Start er iets
- Shoke indien aanwezig
- Vloeistoffen
- Batterij uitmeten
- Bougies controleren op vonk
...

Bron
Alleen als we er een beslissingsboom van maken, super handig en snel te gebruiken i.p.v. een stuk tekst.SmokingSig schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:50:
[...]
Misschien iets voor in de TS @lolgast ?
Dit zijspan lijkt mij erg onhandig offroad.
O ik dacht die Aprilia van hem.Tylen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:09:
[...]
Nee gewoon een auto die in 3.2 naar de 100 gaat,Volgens mij deed die van jou dat ook af fabriek
Dus niks koppel/pk verhouding. Gewoon een fucking snelle auto hahaha
Vandaag niet met de RS naar kantoor gegaan, want ik ben na kantoor nog even wat nieuwe paintball gear gaan ophalen voor het nieuwe seizoen, en dat zijn prive kilometers natuurlijk
. De motorkleding kwam bovendien prima van pas aangezien we vandaag BHV herhalingstraining hadden, dus ik stond als enige niet te kleumen toen we buiten de blusoefeningen gingen doen.
Vanmorgen was wat fris aan de teentjes, vergeten mijn dikke sokken aan te doen, maar vanmiddag was een heerlijke rit terug. Nog wat sneeuw gezien ook
. En ik was zeker niet de enige motorrijder, zelfs de politie was 3 motoren sterk op pad in Breda voor een lasercontrole... gelukkig hield ik me voorbeeldig aan de snelheid (van mijn voorganger, dus ik kon niet anders
) en wisselden wij een goedkeurend knikje uit.
Vanmorgen was wat fris aan de teentjes, vergeten mijn dikke sokken aan te doen, maar vanmiddag was een heerlijke rit terug. Nog wat sneeuw gezien ook
Buh, begin stiekem toch wel nerveus te worden voor m'n theorie examen... last minute nog even aan het leren geslagen, maar het gaat toch grotendeels afhangen welke vragen ik krijg. Of d'r veel van die vieze instinkers inzitten... daar ga ik helaas nog steeds de fout mee in. Op hoop van zege.
Iemand nog last minute tips? Ik ga sowieso op tijd weg morgen, zorg dat ik er minstens een half uur eerder ben.
Iemand nog last minute tips? Ik ga sowieso op tijd weg morgen, zorg dat ik er minstens een half uur eerder ben.
[ Voor 16% gewijzigd door SmurfLink op 27-02-2018 19:53 ]
Diep inademen, als het niet lukt ben je op zijn hoogst 35 euro armer, dat is (hoop ik) ook de wereld niet. Je hebt meer dan ruim de tijd, dus neem die ook. Er zitten zeker instinkers in, maar niks heel veel erger dan je in de oefen examens hebt kunnen zien.SmurfLink schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:52:
Buh, begin stiekem toch wel nerveus te worden voor m'n theorie examen... last minute nog even aan het leren geslagen, maar het gaat toch grotendeels afhangen welke vragen ik krijg. Of d'r veel van die vieze instinkers inzitten... daar ga ik helaas nog steeds de fout mee in. Op hoop van zege.
Ik had o.a. een instinker met die matrix borden. Ik weet dat ze rechtsgeldig zijn, maar ik kreeg een foto van een vierkant matrixbord, met vierkante belichting en zonder rode rand, dus ik vond hem meer vergelijkbaar met een normaal advies-snelheidsbord. Fout dus, terwijl ik die beslissing wel overwogen maakte.
Maar je mag een paar fouten maken gelukkig
Ik ben helaas niet in de buurt, maar de bata-race is wel een geweldig feest, kan het aanraden! Heb'm zelf drie keer gelopen, vooral het eindfeest is zeer de moeite waardGrubeater schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:02:
Iemand nog zin in episch verkeer regelen op 20/21 april?
Als je voldoende geleerd hebt is het prima te doen. Ik heb mijn autotheorie gehaald zonder te leren dus dacht dat bij motor ook wel even te doen, niet dus. Toen een 2e hands boek gekocht en een paar uur geleerd. Toen wat proefexamens gemaakt en toen geslaagd. Gewoon lekker relax naar toe gaan en als je het niet haalt dan komt het de volgende keer welSmurfLink schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:52:
Ik had 't er gister nog over, over de examens enzo. Heeft hij zelf ook jaren geleden gehaald, maar kort na het kopen van een eigen motor mee gestopt. Angst zegt ie zelf.
Die wist mij te vertellen dat als je je auto theorie binnen had en binnen een periode van x aantal maanden/jaren je motorrijbewijs wilde halen je geen motor theorie examen hoefde te doen. AVB en AVD zei hem ook geen fluit
Die wist mij te vertellen dat als je je auto theorie binnen had en binnen een periode van x aantal maanden/jaren je motorrijbewijs wilde halen je geen motor theorie examen hoefde te doen. AVB en AVD zei hem ook geen fluit
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 27-02-2018 21:39 ]
Thanks beiden voor het advies. Hoop dat het gaat lukken. Is op zich niet einde van de wereld om het nogmaals te moeten doen, maar ronduit onpraktisch en zonde van de tijd/geld.
Dit is op zich waar. Met een autorijbewijs mag je totaan het AVB examen gewoon verder. Pas bij AVD heb je het theorieexamen nodig voor zover ik weet. Leek mij simpelweg praktischer het ervoor te doen gezien het nu koud is en ik toch net zo goed binnen een boekje kan gaan zitten lezen. Dan hoef ik me er straks niet meer druk om te maken en kan ik me volledig op AVB focussen.FastFred schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:38:
Ik had 't er gister nog over, over de examens enzo. Heeft hij zelf ook jaren geleden gehaald, maar kort na het kopen van een eigen motor mee gestopt. Angst zegt ie zelf.
Las op rtv oost dat hij met pech stond. Chauffeur heeft hem mee genomenRaym09 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:51:
Het was blijkbaar toch erg glad vandaag
https://www.telegraaf.nl/...er-trucker-schiet-te-hulp
https://www.rtvoost.nl/ni...oor-plotselinge-sneeuwval
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht