• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ophidian schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:52:

[...]

Ach, we hebben hem gekocht om te rijden, het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Continu stilstaan is ook niet lekker, dus even een klein rondje dat het blok en de wielen weer draaide ;) Ons kennende wordt hij over een jaar of twee ingeruild op wat anders :+ Auto's doen we ook maar Max 2 jaar mee.
Eens maar zout is toch net ff wat anders. En fijn als je dat zo kan doen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12 19:10

GSX-MAN

de/het/een

Brrr, morgenochtend op de motor ergens heen. Pak aan, blik op oneindig en gaan dan maar.

Slecht idee... Hoe laat?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:08
@GSX-MAN lagen, lagen, lagen ;)

• GSX-MAN
  • Laatst online: 09-12 19:10

GSX-MAN

de/het/een

Longsleeve, teampolo, 3-laags Rev'it jack. Handvatverwarming is ook geen straf. En verder gewoon rustig aan richting de vereniging. Het is een kilometer of 43, gelukkig geen wereldreis.

Slecht idee... Hoe laat?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:39

Vrijdag

De Zwarte

Pak kranten of folders onder je jas. Houdt de windt tegen. Oude krantenwijktruc :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
https://www.nu.nl/utrecht...-centraal.html?redirect=1

Mensen hier wat van gemerkt vandaag? Hopelijk is alles morgen wel gewoon open. :(

I have stability. The ability to stab.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op zondag 25 februari 2018 @ 00:49:
https://www.nu.nl/utrecht...-centraal.html?redirect=1

Mensen hier wat van gemerkt vandaag? Hopelijk is alles morgen wel gewoon open. :(
In de hal van de Jaarbeurs vindt zaterdag en zondag de Motorbeurs plaats. De brand heeft voor die beurs geen gevolgen.
;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-12 15:12
Gisterochtend toch even geweest. Aangezien de vriendin op 't laatste moment niet kon werd het een efficient bezoekje:
  • oordoppen aan laten meten
  • een rev'it maximus wsp balaclava
  • Wat putoline-zooi gekocht
Kort (maar redelijk volledig) rondje gelopen, waarbij ik echt even heb staan kwijlen bij de nieuwe F750GS van BMW. Vriendin en ik zijn dusdanig gecharmeerd van deze motor dat 't goed mogelijk is dat we er binnent wee jaar allebei een kopen. :)

Volledige lijst foto's hier

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/75WB5bql.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ntfRvuQl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rGldA13l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v2sf2m6l.jpg

En als laatste, actieshot van een omstander :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mee3PxYl.jpg

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
daredha schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:42:
Door griep geveld was ik afgelopen zondag te beroerd om op te staan om zender te wisselen toen omroep fryslan over 't beeld heen schoof. Bleek 't een best interessante docu te zijn over een frieze racer die de isle of man heeft gedaan. Terug te kijken hier:
https://www.npo.nl/fryslan-dok/17-02-2018/POW_03690234

kleine spoiler alert: die eerste scene is echt... apart, aangezien je nooit te horen krijgt waarom ze daar nou precies met tranen in de ogen staan, en er de rest van de docu ook niet meer op terug wordt gegrepen. Kan natuurlijk dat ik net iets gemist heb in een hoest, anders negeren en de rest lekker kijken

Overigens zou ik van m'n leven nooit zoiets doen, en heb ik ook geen medelijden met de mensen die gewond / omkomen op de Isle of Man, maar het geeft wel gave beelden
Ik had je post nog in een tabje open staan om te kijken.
Daarnet gekeken en leuke docu om te kijken, bedankt voor de tip!

Ze komen er trouwens wel heel kort op terug, gaat over het ongeval van Jochem van den Hoek.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anoshky schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:54:
[...]

Ik had je post nog in een tabje open staan om te kijken.
Daarnet gekeken en leuke docu om te kijken, bedankt voor de tip!

Ze komen er trouwens wel heel kort op terug, gaat over het ongeval van Jochem van den Hoek.
Da's Bert Folkertsma. Kwam hem laatst ook toevallig tegen en heb het ook gekeken. Heel benaderbare man, heb heb inmiddels ook op facebook. Of dat komt omdat ik 50% Fries ben en hij daarom mij een invite stuurde :P.

Even in ander nieuws:
Wanneer kan die kou even stoppen? Het is al dagen perfect motorweer. Zonnig, weinig wind, lekker sfeertje. En dan die kou... :-(

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-12 22:07

Secsytime

Automagisch

Gister ook even op de beurs geweest, was lekker rustig tussen 4-6. Twee dingen die me vooral opvielen:
1: Echt heel jammer dat Honda en Triumph niet aanwezig zijn, vond dit echt een gemis.
2: Wat is de duke 790 een ontzettend teleurstellende fiets geworden. Denk dat ik ooit nog een 1290 ga kopen :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:55
w4rguy schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:38:
Wanneer kan die kou even stoppen? Het is al dagen perfect motorweer. Zonnig, weinig wind, lekker sfeertje. En dan die kou... :-(
Dan trek je toch een extra shirtje aan? Het is inderdaad heerlijk motorweer, ik ga nu de zon op de voorkant van het huis staat mijn nieuwe Oxford grips maar eens monteren :Y.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wordt komende week inderdaad tijd om even een trui aan te trekken. Met de heated grips ging 't van de week nog wel zonde trui, maar die voorspelde -10 °C vind ik toch wat te tricky :+

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Het is niet de kou op mijn lichaam die me dwars zit. Het zijn de gladde wegen. En motorrijden is voor mij een hobby, geen noodzakelijkheid. Ik ga niet voor de lol onderuit omdat er toevallig ergens een dun laagje ijs ligt.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

w4rguy schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:38:
[...]

Da's Bert Folkertsma. Kwam hem laatst ook toevallig tegen en heb het ook gekeken. Heel benaderbare man, heb heb inmiddels ook op facebook. Of dat komt omdat ik 50% Fries ben en hij daarom mij een invite stuurde :P.

Even in ander nieuws:
Volgende week, dan wordt het ipv -11 ineens +11 graden, en je raadt t niet, met regen. ;)

Maar goed ook, kan de pekel lekker weggespoeld worden. :Y Hopelijk erna weer lekker de motor de weg op. *O* Dan is die ook weer helemaal netjes. O+

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Joopieboy schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Volgende week, dan wordt het ipv -11 ineens +11 graden, en je raadt t niet, met regen. ;)
daar ben ik dus ook bang voor :P. Maarja ... even geduld hebben denk ik. Gisteren de eerste spullen besteld om zowel de motor van mijzelf als die van mijn huisgenoot een beurt te geven. Ze hebben nog wat kilometers te gaan voor het nodig is maar dan is het vast binnen.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-12 22:07

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Maar goed ook, kan de pekel lekker weggespoeld worden. :Y Hopelijk erna weer lekker de motor de weg op. *O* Dan is die ook weer helemaal netjes. O+
Waar heb je de handvatverwarming van yamaha gekocht als ik vragen mag? :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Waar heb je de handvatverwarming van yamaha gekocht als ik vragen mag? :P
Via de dealer, huybers motoren. :P

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-12 21:36
R0y. schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 07:18:
Toch vroeg op zo'n zaterdag (voor mij dan)... Zo de reis naar Utrecht is opstarten. Ben niet specifiek naar iets op zoek, maar als de kans er zich toe leent (lees: er staat geen rij van hier tot tokio) laat ik misschien wel oordoppen aanmeten...

Heb er zin in! :Y
Beurs was leuk, nog erg getwijfeld over de doppen maar toch niet gedaan.

Ik kwam bij de stand van nonoise en de mevrouw die daar stond kwam juist met argumenten voor hun product waar ik juist last van had bij de Alpine universele doppen.
Na een lange rit ging de filter op mijn oor drukken waardoor in echt last kreeg. Ook zaten ze niet meer goed en plopten ze nog wel eens uit mijn oren. Daarom een setje van hun universele aangeschaft. Het filter zit in het midden i.p.v. het einde dus ik hoop dat dit een stuk gaat schelen, zo niet laat ik alsnog alpine doppen aanmeten.

De beurs zelf was wel leuk. Nog even voor barracuda spiegels zitten te kijken maar na een snelle Google zoekopdracht kwam ik er achter dat het dus niets scheelt.

• Osiris
  • Niet online
w4rguy schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:41:
Het is niet de kou op mijn lichaam die me dwars zit. Het zijn de gladde wegen. En motorrijden is voor mij een hobby, geen noodzakelijkheid. Ik ga niet voor de lol onderuit omdat er toevallig ergens een dun laagje ijs ligt.
Welke gladde wegen? Vrieskou maakt het wegdek niet per definitie spontaan spekglad ofzo.

Wel moet je natuurlijk rekening houden met 't feit dat je banden wellicht niet op hun gebruikelijke temperatuur geraken, maar dat wil niet zeggen dat 't per se een glibberbende wordt.

Gewoon niet te gek doen :)

edit:
Oh, en als 't KNMI zegt dat 't code geel is vanwege gladheid, dan rij ik ook niet hoor. Maar dat zou dan betekenen dat het óf geregend heeft óf de lucht is enorm vochtig, waardoor er bevriezing van weggedeelten op kan treden. Maar zolang die Siberische beer nog over ons land waait, zal de lucht droog zijn, dus treedt dat niet op :)

[ Voor 22% gewijzigd door Osiris op 25-02-2018 14:04 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-12 15:57
R0y. schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Beurs was leuk, nog erg getwijfeld over de doppen maar toch niet gedaan.

Ik kwam bij de stand van nonoizzze en de mevrouw die daar stond kwam juist met argumenten voor hun product waar ik juist last van had bij de Alpine universele doppen.
Na een lange rit ging de filter op mijn oor drukken waardoor in echt last kreeg. Ook zaten ze niet meer goed en plopten ze nog wel eens uit mijn oren. Daarom een setje van hun universele aangeschaft. Het filter zit in het midden i.p.v. het einde dus ik hoop dat dit een stuk gaat schelen, zo niet laat ik alsnog alpine doppen aanmeten.

De beurs zelf was wel leuk. Nog even voor barracuda spiegels zitten te kijken maar na een snelle Google zoekopdracht kwam ik er achter dat het dus niets scheelt.
Weet je ook welk model dat precies is? Ik heb namelijk altijd last van jeukende oren nadat ik de doppen een tijdje in m'n oor heb. Heb nu de grijze van NoNoise en daar totaal geen last van. Wel vind ik ze iets teveel dempen. Die grijze kan ik overigens niet meer terugvinden op hun website.

[ Voor 12% gewijzigd door gebruikershaes op 25-02-2018 14:09 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-12 21:36
gebruikershaes schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:06:
[...]

Weet je ook welk model dat precies is? Ik heb namelijk altijd last van jeukende oren nadat ik de doppen een tijdje in m'n oor heb. Heb nu de grijze van NoNoise en daar totaal geen last van. Wel vind ik ze iets teveel dempen. Die grijze kan ik overigens niet meer terugvinden op hun website.
Volgens mij de onderstaande.
https://www.nonoise-earplugs.com/nl/producten/motorsport/

Die verkoopster had het over een nieuw materiaal, dit zou er voor zorgen dat ze dus langer goed blijven zitten. Zou het e.e.a. te maken hebben met de zuurgraad etc.

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-12 15:12
Osiris schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:03:
[...]

Welke gladde wegen? Vrieskou maakt het wegdek niet per definitie spontaan spekglad ofzo.

Wel moet je natuurlijk rekening houden met 't feit dat je banden wellicht niet op hun gebruikelijke temperatuur geraken, maar dat wil niet zeggen dat 't per se een glibberbende wordt.

Gewoon niet te gek doen :)

edit:
Oh, en als 't KNMI zegt dat 't code geel is vanwege gladheid, dan rij ik ook niet hoor. Maar dat zou dan betekenen dat het óf geregend heeft óf de lucht is enorm vochtig, waardoor er bevriezing van weggedeelten op kan treden. Maar zolang die Siberische beer nog over ons land waait, zal de lucht droog zijn, dus treedt dat niet op :)
En oook bijna geen pekel meer te bekennen :) net 50 minuten rondgereden in het Leusdense achterland, heerlijk zo met de zon, en na terugkomst motor geinspecteerd en geen pekel gevonden

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:10
Na lange tijd toch maar weer eens dit topic opgezocht. Gisteren naar de beurs geweest en heb bij Alpine oordoppen aan laten meten. Voorheen alleen met universele doppen gereden. Ben benieuwd hoe het bevalt.

Na gisteren weer echt zin om te rijden, maar zojuist bleek de accu leeg te zijn. Had ik ook wel verwacht na 2 maanden stilstand.

Vond het gisteren trouwens erg druk op de beurs, in sommige gangpaden en op sommige stands was er nauwelijks een doorkomen aan.

• Osiris
  • Niet online
daredha schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:49:
[...]

En oook bijna geen pekel meer te bekennen :) net 50 minuten rondgereden in het Leusdense achterland, heerlijk zo met de zon, en na terugkomst motor geinspecteerd en geen pekel gevonden
You sure? Vrijdag waren de wegen nog compleet wit en 't heeft in tussentijd niet geregend volgens mij.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:15:
[...]

You sure? Vrijdag waren de wegen nog compleet wit en 't heeft in tussentijd niet geregend volgens mij.
https://rijkswaterstaatstrooit.nl

Dus ;)

Geen zout, zeker?

Zelfs de naven van mijn fiets beginnen te oxideren...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kwam deze gisteren op de beurs tegen: YouTube: KTM 1290 - COUVERCLE DE COUPLAGE ET autres pièces froides

Toch wel verleidelijk om te kopen :P

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:21
Wel erg gaaf inderdaad :)

XXXVI

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

noes schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 00:08:
[...]

Not bad, not bad at all!

Zelf niet naar de beurs geweest, maar wel nieuwe handschoenen besteld: [afbeelding]

Heb nu REV'IT! Kryptonite GTX handschoenen, maar mis toch een manchet, mn polsen worden toch al snel wat koeler. Verder zijn het heel fijne handschoenen, veel bewegingsvrijheid en goed waterdicht. Anyway, als de Knox Zero bevallen, gaan deze in de verkoop. Iemand nog op zoek? Maar twee winters gebruikt (incl deze).
Knox handschenen zijn fijn, heb dus een paar Kryptonite GTX in XXL over, shameless marktplaats link.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:31:
[...]

https://rijkswaterstaatstrooit.nl

Dus ;)

Geen zout, zeker?

Zelfs de naven van mijn fiets beginnen te oxideren...
Jezus, wat is die site gaaaaaaaaaaar geworden.. :X

Maareuh, ik snap je post niet (aangezien die site amper werkt). Bedoel je dat er wél zout gestrooid is? Want dat bedoelde ik toch ook, dat de wegen nog wit zijn? Of wil je zeggen dat er recentelijk géén zout is gestrooid? In dat geval maakt 't alsnog niet uit, want geregend heeft 't ook niet..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:03:
[...]

Jezus, wat is die site gaaaaaaaaaaar geworden.. :X

Maareuh, ik snap je post niet (aangezien die site amper werkt). Bedoel je dat er wél zout gestrooid is? Want dat bedoelde ik toch ook, dat de wegen nog wit zijn? Of wil je zeggen dat er recentelijk géén zout is gestrooid? In dat geval maakt 't alsnog niet uit, want geregend heeft 't ook niet..
Jup is er is vannacht weer gestrooid, met name viaducten en op- en afritten. En klopt die site is amper bruikbaar, zeker mobiel. :P

• HTT-Thalan
Potverdorie wat een gehannes weer met die verwarming. De oude gas-sleuf moest terug want die Oxfords schuiven daar op, maar niet zo makkelijk. Voor de linker moest ik eerst het uiteinde van het stuur bijvijlen want die had een opstaand randje.

Het gas loopt helaas niet helemaal soepel en dat is ook bijna niet te doen, combinatie van oude techniek, dubbele gaskabel, oud stuur, oude sleuf, het voegt allemaal net een klein beetje weerstand toe. Maar hey, ik heb weer warme pootjes.

Volgende stop nieuwe bougies, want dat stationair lopen is nog niet helemaal opgelost, tesamen met dat ruig lopen van de cylinders als ik van de snelweg kom, die twee zijn waarschijnlijk gerelateerd.

Kreeg ook nog de Oxford superglue aan mijn fikken, maar tering, dat plakt :X.

• SmurfLink
  • Niet online
Wat was het prachtig om zo'n motorbeurs mee te maken zeg. Heb m'n oogjes uit gekeken! Op alle 3 Kawasaki modellen die ik op het oog had gezeten (ja, de Versys wint het ook na proefzitten van de Z650 en Ninja650, ben verliefd geloof ik ;) ).
Verder veel rondgekeken, setje Otoplastieken bij Alpine laten aanmeten nadat ik de verkoper vroeg of het ook voor concerten kon, blijkt er een prachtig filter te zijn voor zowel tourmotoren als concerten, nou dan heb je mij happy. Wat een geniaal proces is dat aanmeten zeg. Gele prut in je oren gespoten, inene begint het te bruisen als een malle en ploep, toen hoorde ik niks meer. 5 minuten zalige rust. :p
Verder toch nog even wezen neuzen tussen alle spullen, en toen zag ik een prachtig smurfblauw motorjack. Was eigenlijk nog niet van plan om voor kleding te kijken zolang ik les (heb al helm en handschoenen), maar dit was echt te mooi om waar te zijn. M'n favoriete kleurtje, enige die er nog was en het was mijn maat. :D En nog met fikse korting, dus sjah, die is mee naar huis gegaan. Dan hoef ik later alleen nog een broek en laarzen en dan is m'n basisuitrusting compleet!

Superleuke dag gehad, erg gezellig, wel flink vermoeiend haha, dat wordt lekker vroeg slapen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zo, weer in de trein op weg naar huis. Hoho, vanaf mijn ouders ben ik wel bij een vriend achterop gegaan heen en terug. Zit best prima zo op de GS :P

Nog gekeken naar een broek en een helm maar niks gevonden wat past of me bevalt. Ga wel een keer naar motorkledingcenter denk ik. Verder natuurlijk lekker kunnen kijken en zitten op allemaal mooi spul :9

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:08
@SmurfLink Dat wordt dus een witte broek en een witte helm bij je blauwe jack :+

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:34:
Verder natuurlijk lekker kunnen kijken en zitten op allemaal mooi spul :9
Wie kopt 'em in?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:52
A dirty mind...? ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik was deze vergeten helaas ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.treatment4addiction.com/images/article_images/drugs_depressants_rohypnol.jpg

:+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:07:
[..]
Verder toch nog even wezen neuzen tussen alle spullen, en toen zag ik een prachtig smurfblauw motorjack. Was eigenlijk nog niet van plan om voor kleding te kijken zolang ik les (heb al helm en handschoenen), maar dit was echt te mooi om waar te zijn. M'n favoriete kleurtje, enige die er nog was en het was mijn maat. :D En nog met fikse korting, dus sjah, die is mee naar huis gegaan.
Foto? :*)

• SmurfLink
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:04:
@SmurfLink Dat wordt dus een witte broek en een witte helm bij je blauwe jack :+
Haha, oh die zou best grappig zijn XD Mijn helm is al zwart, dat wordt ff een verfje eroverheen. Heb nog wel een witte skibroek. Nou mijn carnavalsoutfit voor volgend jaar is klaar, Motorsmurf!
De dame die op de Kawasakistand rondwandelde en op motors zat was niet verkeerd nee ;)
ik mag nog niet bij het fotoalbum (blijkbaar niet genoeg karma? idk, geen idee hoe dat systeem werkt)
Maar bij dezen ;)
http://prntscr.com/ijsv2r

En ja, mijn auto is ook die kleur, en het vest wat eronder zit ook. ;) Maar de planning is nog steeds een groene Kawa te kopen. Ach, de blauwe Kawa's zijn stiekem ook mooi maar heb altijd een groene gewild. :p

[ Voor 28% gewijzigd door SmurfLink op 26-02-2018 08:27 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
SmurfLink schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:23:
[...]

Haha, oh die zou best grappig zijn XD Mijn helm is al zwart, dat wordt ff een verfje eroverheen. Heb nog wel een witte skibroek. Nou mijn carnavalsoutfit voor volgend jaar is klaar, Motorsmurf!

[...]

De dame die op de Kawasakistand rondwandelde en op motors zat was niet verkeerd nee ;)

[...]

ik mag nog niet bij het fotoalbum (blijkbaar niet genoeg karma? idk, geen idee hoe dat systeem werkt)
Maar bij dezen ;)

En ja, mijn auto is ook die kleur, en het vest wat eronder zit ook. ;) Maar de planning is nog steeds een groene Kawa te kopen. Ach, de blauwe Kawa's zijn stiekem ook mooi maar heb altijd een groene gewild. :p
Kawa is sowieso goed bezig. Ik wou dat ik er een dealer van in de buurt had... Maar dat ze nu ook nog de lekkerste meisjes weten in te huren? _/-\o_

• SmurfLink
  • Niet online
Had nog even met d'r gebabbeld. Ze rijdt zelf geen motor (had net 2 jaar d'r rijbewijs), maar wil het uiteindelijk wel. Paps reed wel motor dus ze zat als klein meisje al achterop. Valt me weer mee ;) toch nog wel een linkje naar motoren en niet alleen erop zitten en mooi wezen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:23:
[...]

[...]

[...]

Maar bij dezen ;)

Ha, die is cool! Maar vloekt idd wel met een groene Kawa... zou gewoon voor een vol zwarte motor gaan :Y

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Toffe jas. :)

Ook ik ben grotendeels geslaagd op de beurs: AlpineStars motorjeans met lekkere korting, momentsleutel voor weinig en inspiratie opgedaan voor een motorreis.. Die reis naar Ljubljana en Dubrovnik (o.a.) van OK motorreizen lijkt mij wel erg gaaf..

Daarnaast ook wat inspiratie opgedaan voor modificaties bij de Rizoma stand.. Wishlist: nieuwe LED knippertjes en een oranje rvs remvloeistofreservoir..

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jezus die Z900rs.... Met verlaagd zadel kan ik daar dus prima op zitten O+ O+

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:04:
[...]

Ha, die is cool! Maar vloekt idd wel met een groene Kawa... zou gewoon voor een vol zwarte motor gaan :Y
Naah ;) zwart is zo saai. Maar op zich matcht dit prachtig met een blauwe Kawa.. misschien toch van m'n geloof afvallen.

of toch gewoon voor vloeken gaan.. Het is belangrijk dat een motorrijder opvalt toch? Nou, dat komt helemaal goed! :)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:25
HTT-Thalan schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:20:
Potverdorie wat een gehannes weer met die verwarming. De oude gas-sleuf moest terug want die Oxfords schuiven daar op, maar niet zo makkelijk. Voor de linker moest ik eerst het uiteinde van het stuur bijvijlen want die had een opstaand randje.

Het gas loopt helaas niet helemaal soepel en dat is ook bijna niet te doen, combinatie van oude techniek, dubbele gaskabel, oud stuur, oude sleuf, het voegt allemaal net een klein beetje weerstand toe. Maar hey, ik heb weer warme pootjes.

Volgende stop nieuwe bougies, want dat stationair lopen is nog niet helemaal opgelost, tesamen met dat ruig lopen van de cylinders als ik van de snelweg kom, die twee zijn waarschijnlijk gerelateerd.

Kreeg ook nog de Oxford superglue aan mijn fikken, maar tering, dat plakt :X.
Bijvijlen is wel knap :P De superglue werkte bij mij ook prima tussen m'n vingers, had letterlijk een stuk vel eraf getrokken.

Gisteren ook weer naar de motorbeurs geweest, was erg leuk. Je merkte bij de merken wel goed dat Honda en Triumph ontbraken, er was behoorlijk veel plaats namelijk. Had mijn Alpine doppen ook laten testen want had het idee dat ze lekken. Links lekte er inderdaad
een dopje. Maar gelijk nieuwe laten maken met een zwaarde filter. Had eerst eentje voor tour, maar nu voor race. Na een tijdje snelweg merkte ik het namelijk 's avonds nog in mijn oren.

• lolgast
@SmurfLink Je kunt ook op de verkeerde manier opvallen :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:07:
@SmurfLink Je kunt ook op de verkeerde manier opvallen :+
Straks komt deze haar achterna:

Afbeeldingslocatie: https://ssli.ebayimg.com/images/g/AhYAAOSw~CRTpW1X/s-l1600.jpg

• Younes
  • Laatst online: 03-12 14:20

Younes

Wie, Wat, Waar?

Jammer dat Honda er niet was

...en waarom?

• HTT-Thalan
Thoit schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:06:
[...]

Bijvijlen is wel knap :P De superglue werkte bij mij ook prima tussen m'n vingers, had letterlijk een stuk vel eraf getrokken.

Gisteren ook weer naar de motorbeurs geweest, was erg leuk. Je merkte bij de merken wel goed dat Honda en Triumph ontbraken, er was behoorlijk veel plaats namelijk. Had mijn Alpine doppen ook laten testen want had het idee dat ze lekken. Links lekte er inderdaad
een dopje. Maar gelijk nieuwe laten maken met een zwaarde filter. Had eerst eentje voor tour, maar nu voor race. Na een tijdje snelweg merkte ik het namelijk 's avonds nog in mijn oren.
Ik had het geluk dat ik gelijk doorhad dat de tube lekte, dus ik heb mijn vingers niet tegen elkaar gedrukt en ook niks meer aangeraakt, waardoor het direct opdroogde als een soort extra huid en ik nergens aan bleef hangen. Een deel met een schuurspons weggekregen, had helaas geen aceton in huis.

Heb daarna met de restanten alsnog het rechter handvat over de gassleuf kunnen lijmen. De linker hoefde ik niet te lijmen want die zit van zichzelf al ontzettend vast geklemd dat je minimaal twee handen nodig hebt om hem te verdraaien.

Ook het bolletje van mijn remhendel afgezaagd met de slijptol want ik kreeg mijn handkap niet meer helemaal goed zonder de rem te klemmen.

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:45:
[...]

Ik had het geluk dat ik gelijk doorhad dat de tube lekte, dus ik heb mijn vingers niet tegen elkaar gedrukt en ook niks meer aangeraakt, waardoor het direct opdroogde als een soort extra huid en ik nergens aan bleef hangen. Een deel met een schuurspons weggekregen, had helaas geen aceton in huis.

Heb daarna met de restanten alsnog het rechter handvat over de gassleuf kunnen lijmen. De linker hoefde ik niet te lijmen want die zit van zichzelf al ontzettend vast geklemd dat je minimaal twee handen nodig hebt om hem te verdraaien.

Ook het bolletje van mijn remhendel afgezaagd met de slijptol want ik kreeg mijn handkap niet meer helemaal goed zonder de rem te klemmen.
LOL - ghetto style opgelost >:)

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:53:
[...]

LOL - ghetto style opgelost >:)
Ik ga waarschijnlijk binnenkort ook de slijptol in mijn einddemper zetten want ik ben er een beetje lam van om elke paar weken mijn achterlicht te spalken. De vraag is nog of ik hem aan het eind inkort of na de bocht. Of misschien gewoon een nieuwe eindemper regelen. Ik weet het nog niet.

• SmurfLink
  • Niet online

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

• HTT-Thalan
Vet! Zoiets wil ik ook wel :P.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Zo, na een weekje afwezigheid even de laatste 4 pagina's teruggelezen. Had geen zin om 27 pagina's te gaan lezen... Stelletje spammers :)

Vrijdag naar de motorbeurs geweest. Setje nieuwe laarzen gekocht (Alpinestars Web), was allang blij dat ze mijn maat hebben. Ik ben gezegend met behoorlijk grote voeten, dus heb voor motorlaarzen maatje 50 nodig.
Nog een mooie jas voor mijn vriendin gekocht, dan zit ze toch weer wat beter achterop dan met mijn oude jas.

Voor de rest nog kettingvet van Putoline, inclusief magnetische houder gekocht en nog twee flessen schoonmaakzooi bij motorkledingcenter gekregen.
Jammer genoeg kwam ik er zaterdag pas achter dat je bij het KNMV een powerbank kon krijgen op vertoon van je pas... Anders had ik dat ook nog gehad.

Uiteindelijk alles gekocht wat ik wilde en ik ben nog meer weg van de MT-10. Denk alleen wel dat ik de Tourer editie zou willen, die vind ik echt heel gaaf!

XBL: DonFrans

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:05

Wootlock

Evilution

Dit jaar niet naar de motorbeurs geweest maar toch een mooie nieuwe helm kunnen scoren op de veiling van het (helaas) failiet verklaarde Van der Heyden in Den Bosch.
Een Shark D-skwal Rakken (de groene variant, want ja ik rijd Kawasaki :+) als opvolger voor mijn Shark S900 :)
Vandaag ophalen ! nu nog een paar nieuwe laarzen scoren ergens...

"Don't let your dreams be memes"

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 23:46
Zaterdag op motorbeurs geweest, lekker druk! Einde van de dag werd het wat rustiger, je kan toch beter donderdag of vrijdag gaan als je alles goed wilt kunnen zien/proberen. Er liepen wel wat meer beursdames rond, maar wel minder als vorig jaar. Verder doppen van Alphine laten aanmeten op dezelfde wijze die @SmurfLink zo mooi beschreef :)

Ik vond het jammer dat Triumph miste, de Tiger XCX blijft toch mijn droomfiets. Eerst nog huis + tuin waar die veilig kan staan voordat ik er aan begin. Voorlopig blijf ik lekker met de Versys rijden!

Verder was het lekker fris onderweg. Op terug weg nog een idioot die de weg bij de beurs overstak terwijl er een groep motoren op hem afkwam. Hij probeerde nog na te trappen richting de motoren maar raakte gelukkig niets. Achteraf spijt dat ik zelf niet een poging heb gedaan om hem alrijdend op zijn muil te trappen...

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• SmurfLink
  • Niet online
Haha die is ook wel tof. Of gewoon een koekiemonster en dan heel hard KOOEEEEKIIIIIEEEEEEEEE brullen als je rijdt. :p

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:23:
[...]

Haha die is ook wel tof. Of gewoon een koekiemonster en dan heel hard KOOEEEEKIIIIIEEEEEEEEE brullen als je rijdt. :p
In plaats van BRRRROOOOAAAAAPPPPP :P

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-12 15:16
Even tussen al het ge-BROOAAAPPP door, wie hebben er ervaring met het plaatsen van een LED lamp in je koplamp? Zat op Aliexpress te kijken en voor iets meer dan een tientje heb je al een paar H4 LED lampen. Maar zijn die goed voor op de motor? Niet te fel enzo, wil natuurlijk niemand verblinden.

Voorbeeld: Linkie

@Joopieboy Jij wist veel over LED lampen en dergelijke toch?

YouTube: MotorcycleGeek

• lolgast
Daar moet je joopie voor hebben inderdaad
LED Verlichting auto+motor

Verwijderd

Ik weet wel dat je moet oppassen met die lampen want vaak zijn ze slecht afgeregeld waardoor ze binnen korte tijd opfikken...

• Dryhte
Leviathius schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:27:
Even tussen al het ge-BROOAAAPPP door, wie hebben er ervaring met het plaatsen van een LED lamp in je koplamp? Zat op Aliexpress te kijken en voor iets meer dan een tientje heb je al een paar H4 LED lampen. Maar zijn die goed voor op de motor? Niet te fel enzo, wil natuurlijk niemand verblinden.

Voorbeeld: Linkie

n = 1 and all that, maar ik rijd al 15000km met volle tevredenheid met deze: http://stores.advmonster.com/h4-r3-led-headlight/

@Joopieboy weet vermoedelijk wel nog betere maar die heb ik dan natuurlijk nog niet uitgeprobeerd ;)

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:41

Rick-Jan

always connected

Zojuist examen gedaan voor A na 2 jaar een A2 motor gereden te hebben. Het was fris maar wel geslaagd! *O*

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Gefeliciteerd! :)

• lolgast
Goed bezig! Proficiat :D

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:56:
[...]

Ik ga waarschijnlijk binnenkort ook de slijptol in mijn einddemper zetten want ik ben er een beetje lam van om elke paar weken mijn achterlicht te spalken. De vraag is nog of ik hem aan het eind inkort of na de bocht. Of misschien gewoon een nieuwe eindemper regelen. Ik weet het nog niet.
Wat heeft je achterlicht met je einddemper te maken?
Leviathius schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:27:
[...]
Ja @Joopieboy weet daar veel van, wellicht dat je me ook kan vertellen welke H7 lampjes het beste zijn op dit moment :9

• HTT-Thalan
noes schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:17:
[...]

Wat heeft je achterlicht met je einddemper te maken?
Vaudje. Ik bedoel mijn rechts-achter knipperlicht :P.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Dryhte schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:55:
[...]

n = 1 and all that, maar ik rijd al 15000km met volle tevredenheid met deze: http://stores.advmonster.com/h4-r3-led-headlight/

@Joopieboy weet vermoedelijk wel nog betere maar die heb ik dan natuurlijk nog niet uitgeprobeerd ;)
Rijden je tegenliggers ook met volle tevredenheid?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:32
Ik ben vrijdag naar de beurs geweest. Oordoppen aan laten meten bij Noizezz. Scheelde nog een 10tje met Alpine. Volgens mij zit er geen verschil tussen de uiteindelijke doppen.
Ik kreeg netjes bij Shoei een aantal gratis nieuwe air-vents voor mij GT-Air aangezien die van mij vol stof zaten na mijn Patagonie reis.

Over die reis...
Vorige week terug gekomen uit Patagonie. 4000 km gereden in zo'n 14 dagen. Gestart in Ushuaia en zigzag over de grens tussen Chili en Argentinie naar boven gereden totaan Temuco.
Mocht ik binnenkort mijn foto's bewerkt hebben zal ik misschien een langer verslagje typen...

Patagonia

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• Frans92

Frans92

VFR800

Voronwë schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:34:
Ik ben vrijdag naar de beurs geweest. Oordoppen aan laten meten bij Noizezz. Scheelde nog een 10tje met Alpine. Volgens mij zit er geen verschil tussen de uiteindelijke doppen.
Ik kreeg netjes bij Shoei een aantal gratis nieuwe air-vents voor mij GT-Air aangezien die van mij vol stof zaten na mijn Patagonie reis.

Over die reis...
Vorige week terug gekomen uit Patagonie. 4000 km gereden in zo'n 14 dagen. Gestart in Ushuaia en zigzag over de grens tussen Chili en Argentinie naar boven gereden totaan Temuco.
Mocht ik binnenkort mijn foto's bewerkt hebben zal ik misschien een langer verslagje typen...

[afbeelding]
Langer verslag is altijd leuk om te lezen! Ik ben in ieder geval benieuwd.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:26
Op de motorbeurs een leuke Rev'It Corona motorjeans gescoord. Pakte wat ik dacht dat mijn maat was uit het rek en die paste perfect. 20€ goedkoper dan de goedkoopste die ik online kon vinden dus mooie deal mijn inziens!

Nog even de TomTom Rider 550 bekeken. Leuk spul... echter vraag ik mij af in hoeverre dat dit meer waard is dan TomTom Go op mijn S8...

Go heeft naast kronkel routes ook de optie om ritten in te laden zover ik heb begrepen dus ik zie niet veel waarde is een losse navigatie. Daarnaast heeft de telefoon ook nog de optie om over te stappen naar Waze/Navigon en b.v. Google Maps.

Enerzijds lijkt me de RAM Mount een handige/universele oplossing. Echter heb ik mijn twijfels over hoe stevig de telefoon hier in blijft zitten en of dit niet teveel trillingen geeft richting de telefoon? Is dit een terechte twijfel? Toestel zal in mijn geval t.a.t. achter een windscherm zitten.

Wellicht dat er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Of is een oplossing zoals SP Connect of Quad Lock slimmer? (Heeft niet mijn voorkeur ivm specifieke hoesjes nodig, maar verder maakt het mij weinig uit).

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 26-02-2018 15:44 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Dryhte
tdw schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:30:
[...]

Rijden je tegenliggers ook met volle tevredenheid?
Er is wel wat strooilicht (wat wel zo leuk is want verkeersborden lichten mooi op, net als bij mijn trapfiets :-) ) maar ik heb geen tegenliggers die flitsen dus ik neem aan dat 't best meevalt. Het lichtbeeld is ook mooi vlak.

• Thoit
Thalaron schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:42:
Op de motorbeurs een leuke Rev'It Corona motorjeans gescoord. Pakte wat ik dacht dat mijn maat was uit het rek en die paste perfect. 20€ goedkoper dan de goedkoopste die ik online kon vinden dus mooie deal mijn inziens!

Nog even de TomTom Rider 550 bekeken. Leuk spul... echter vraag ik mij af in hoeverre dat dit meer waard is dan TomTom Go op mijn S8...

Go heeft naast kronkel routes ook de optie om ritten in te laden zover ik heb begrepen dus ik zie niet veel waarde is een losse navigatie. Daarnaast heeft de telefoon ook nog de optie om over te stappen naar Waze/Navigon en b.v. Google Maps.

Enerzijds lijkt me de RAM Mount een handige/universele oplossing. Echter heb ik mijn twijfels over hoe stevig de telefoon hier in blijft zitten en of dit niet teveel trillingen geeft richting de telefoon? Is dit een terechte twijfel? Toestel zal in mijn geval t.a.t. achter een windscherm zitten.

Wellicht dat er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Of is een oplossing zoals SP Connect of Quad Lock slimmer? (Heeft niet mijn voorkeur ivm specifieke hoesjes nodig, maar verder maakt het mij weinig uit).
Het grootste nadeel van de telefoon als motornavigatie blijft de bediening. Met de TomTom Rider kan ik bijv. tijdens het rijden van een rit eenvoudig een tankstation selecteren tijdens het rijden of als ik stil sta. Daarvoor hoef ik niet extra de handschoenen uit te doen. Stiekem gebeurd dat nog best vaak waardoor ik toch een TomTom Rider heb gekocht. Een goede mount met hoesje voor een telefoon is ook niet bepaald goedkoop..

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:24:
[...]

Vaudje. Ik bedoel mijn rechts-achter knipperlicht :P.
Dan nog mis ik de uitleg? :)

• lolgast
Ik denk dat het knipperlicht in de luchtstroom van de uitlaat zit en dus smelt? ;)

• Dryhte
noes schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:49:
[...]

Dan nog mis ik de uitleg? :)
Hij vertelde ooit dat zijn hete uitlaatgassen zijn knippers beschadigen :) ik denk dat het daarmee te maken heeft.

• Frans92

Frans92

VFR800

Dan moet je toch echt koude benzine tanken. Dat lukt deze week best goed.

• Thoit
Frans92 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:51:
Dan moet je toch echt koude benzine tanken. Dat lukt deze week best goed.

En voor de zomer gewoon koudere bougies :9

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier al jaren een RAM Mount met X-Grip. Gebruik navigatie niet heel vaak dus daarom is het voor mij met de telefoon een fijne oplossing. Sowieso is het handig omdat ik geen nieuwe houder hoef te kopen wanneer ik een nieuwe telefoon koop. Gebruik deze nu al een jaar of 5 met 3 verschillende telefoons. Voor dingen als trillingen hoef je niet bang te zijn. Verder gaat de telefoon ook nergens heen, helemaal niet achter een scherm. Zelfs 200 rijden is geen probleem.

• lolgast
Ik kan dat beamen O-) In het begin was ik nog bang dat hij zou vallen dus deed ik een extra rubberen houder om de hoekjes, maar die moeite neem ik niet meer. Zit muurvast :Y

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:26
@PilatuS thnx voor je reactie. Hoewel 200km/u wel degelijk een probleem zal worden. Volgens mijn papieren is de max van mijn motor namelijk 198 :Y)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:50:
[...]

Hij vertelde ooit dat zijn hete uitlaatgassen zijn knippers beschadigen :) ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ABBb7FlFBQaU1QgpvceGqSjH/medium.jpg

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:43

Ik had een RAM mount met X-Grip, geen beweging in te krijgen @ 210km/h op een naked..

Mag nu echter op zoek naar een nieuwe, want m'n S8 past niet goed in de grip vergeleken met m'n iPhone 7+

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-12 15:21
Thoit schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:53:
[...]

En voor de zomer gewoon koudere bougies :9
De bougies kun je gewoon laten zitten, je moet alleen zorgen dat je blauwe ipv rode bougievonkjes gebruikt. Scheelt zo 25°!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Stoney3K
  • Laatst online: 16-12 12:47

Stoney3K

Flatsehats!

Chakotay schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:59:
[...]

De bougies kun je gewoon laten zitten, je moet alleen zorgen dat je blauwe ipv rode bougievonkjes gebruikt. Scheelt zo 25°!
Gewoon instelbare bougies gebruiken. Die gekleurde vonkjes zijn zo ouderwets :P

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Thoit schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Het grootste nadeel van de telefoon als motornavigatie blijft de bediening.
M'n nieuwe Revit handschoenen kan je telefoons mee bedienen :Y
Ik kon op de VFR moeilijk een tweede ram mount kwijt naast de Zumo maar ook daar is een oplossing voor. Nu dus een X-grip die ik tussen de VFR en SMT over kan zetten, te gierig om er twee te halen :+

[ Voor 31% gewijzigd door Maegrim op 26-02-2018 16:47 ]

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12 13:55
Vanochtend een rondje proberen te rijden met de motor maar helaas de motor start niet! Zelfs niet met de choke op vol open wilt die niet starten. Ik hoop dat wanneer iets warmer word dat die het dan wel doet. Anders word het troubleshooten

[ Voor 12% gewijzigd door Xepos op 26-02-2018 17:25 ]

• SmokingSig
  • Laatst online: 11:52
Xepos schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:25:
Vanochtend een rondje proberen te rijden met de motor maar helaas de motor start niet! Zelfs niet met de choke op vol open wilt die niet starten. Ik hoop dat wanneer iets warmer word dat die het dan wel doet. Anders word het troubleshooten
Wat is hier eigenlijk jullie eerste stappen plan om zoiets te onderzoeken ?

Kill switch checken, vloeistoffen controleren, batterij uitmeten, .... ? (ik ben een noob :p )

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:47

Least Inkling

Product of the cold war

Over die reis...

[afbeelding]
Ben heel benieuwd naar je (3 uur durende) reisverslag!

Patagonia, hoe kom je erop? Vet hoor

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12 13:55
SmokingSig schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:32:
[...]

Kill switch checken, vloeistoffen controleren, batterij uitmeten, .... ? (ik ben een noob :p )
Hahaha, ik ben ook een noob.
Maar inderdaad batterij en vloeistoffen en bougies (bij koud weer willen ze wel eens stoppen met vonken). Daarna het nummer opzoeken van de pechdienst.
De kill switch kan het niet zijn want dan zou de motor niet eens het start geluid maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Xepos op 26-02-2018 17:49 ]

Verwijderd

SmokingSig schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:32:
[...]

Van makkelijk naar moeiljk... Luisteren of er daadwerkelijk iets start, dan bougie checken of er vonk is, eventeel kijken of er brandstof is, en uiteindelijk carbs nakijken.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-12 15:40

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Xepos Ik weet niet hoe oud je motor is, maar slecht contact ergens in de kabelboom is ook mogelijk. Loop alle kabel na en controleer of alle stekkers nog in orde zijn door ze even los en weer vast te maken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Thoit
Maegrim schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:35:
[...]

M'n nieuwe Revit handschoenen kan je telefoons mee bedienen :Y
Ik kon op de VFR moeilijk een tweede ram mount kwijt naast de Zumo maar ook daar is een oplossing voor. Nu dus een X-grip die ik tussen de VFR en SMT over kan zetten, te gierig om er twee te halen :+
Maar werkt dat ook? Heb verschillende touchscreen handschoenen gehad en werkte voor geen meter. Met motorhandschoenen lijkt het mij helemaal lomp.

• lolgast
Of simpelweg oude brandstof waardoor het geen euro 95 maar euro 92 is geworden :+ Is de CB1 hier ook erg gevoelig voor

[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 26-02-2018 18:46 ]

• HTT-Thalan
Xepos schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:25:
Ik haal uit de OP dat het om een CBF500 uit 2006 gaat? Dan neem ik aan dat hij in ieder geval injectie heeft.
Hoor je wel iets klikken? Gaat de startmotor wel rond? Je kunt een bougie uitdraaien en de bougie kabel er weer aan maken zodat je kunt zíen of hij vonkt of niet. Als dat niet het geval is weet je het probleem, zowel is het een brandstof/luchtprobleem lijkt me.

Oh, ik lees nu choke. Dan kunnen het wat meer mogelijke problemen zijn :+ hij kan verzopen zijn of simpelweg teveel brandstof krijgen (probeer het eens zonder choke?). Heb je wel vonk? Zie bovenstaande test.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-02-2018 18:57 ]

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:10
Ik heb het bij Alpine laten doen, daar had je namelijk incl verzekering en schoonmaakmiddel. Deed je dat bij Noizezz erbij, was je daar duurder uit.

Ben benieuwd wanneer de doppen binnenkomen en hoe dat bevalt in vergelijking met universele doppen en schuimpjes waar ik het tot nu toe mee deed.

• SmurfLink
  • Niet online

Mijn buddy heeft de X-grip van RAM en dat ding zit zo ontieglijk stevig, gaat met geen mogelijkheid eruit vliegen of trillen.

Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht