• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 23:46
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:24:
[...]

En die Quadro's snap ik ook niet helemaal. Heb je eerst de MP3 en varianten, komt er nu een merk met voor 2 wielen en achter ook. Bij mij heet het dan toch echt langzamerhand een cabrio... 8)7

[...]
Ik weet dat die Quadro's heel erg veel reclame krijgen vanuit Hans van Wijk. Volgens mij zijn zij tegenwoordig hoofdleverancier van die krengen in NL, vandaar dat ze dus ook op de beurs staan. Maar ik vind ze echt helemaal niets, ik snap dat misschien iemand met een handicap hiermee toch enigzins motorrijden kan ervaren. Maar als iemand anders er op gaat rijden zodat die met autorijbewijs "het motorrijden kan ervaren" dan verklaar ik je voor gek.

Overigens al genoeg mensen die met die Quadro's de bocht uit gevlogen zijn. Er zit een mooi handeltje op om het kantelen te blokkeren als je hem parkeert. Maar als je die vergeet bij het weg rijden en je wil hem de bocht in gooien... :*)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-12 15:16
[...]

Zoals al genoemd, het aantal pitspoezen viel voor een dergelijke show/beurs tegen. Zelfs mijn vriendin vond dat jammer. :+ 8)7
Die meid van Kawasaki zag er op een of andere manier ook nog wel uit alsof ze vaker op een motor zat. De rest leken het maar enge lawaaimakende dingen te vinden. Dan gaat de charme voor mij er ook wel af.
He-le-maal mee eens. Die had ook gewoon normale kleren aan ipv zo'n latex pakkie (wat ik dus trouwens totaal niet smakelijk eruit vind zien..).

@HTT-Thalan Eind April heb ik hopelijk mijn A, dan zullen we wel eens zien :9

YouTube: MotorcycleGeek

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]
Die Yamaha Niken stond er ook. Aan de ene kant wil ik het ding wel eens rijden, puur voor de ervaring. Aan de andere kant... Ik snap het voordeel er niet echt van. Daarnaast lijkt het stuurmechanisme me onnodig ingewikkeld bij onderhoud. Ik vond hem wel breder dan ik in eerste instantie uit de filmpjes had verwacht.
[...]
Vind het wel een gaaf ding om te zien, maar zou er denk ik niet snel één kopen. Is natuurlijk wel ideaal voor korte mensen die bang zijn een motor om te laten vallen, mindervaliden (bijv motorrijders na ongeluk, zo kan je tenminste je hobby deels voortzetten), en wellicht dat er ook een rijbewijs B versie komt: ziet er een stuk beter uit dan zo'n MP3.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:05

A13X

Dude

[...]
Ook wel grappig waren de luide reacties bij Zero. "Dit (elektrisch rijden) wordt het toch nooit"; "geen geluid meer" (er kwam anders herrie genoeg af); "gaan we een weekendje weg, maar de volgende camping is over 230 km... Jammer joh!"
Alleen met die laatste kan ik het eens zijn. De actieradius is het gewoon nog niet. Maar de technologie gaat met sprongen vooruit, dus ik zie het nog wel wat worden.
Met een elektrotechnische achtergrond ben ik misschien wat bevooroordeeld, maar ik juich dit soort initiatieven wel toe. :)
Ben het helemaal met je eens, mocht gisteravond vanuit mijn werk onderstaande BMW I3 voor een avondje meenemen. De actieradius is (zonder de beschikking over een laadpaal/snellader) al snel erg krap maar het rijd helemaal niet verkeerd. (werk overigens bij geen van beide bedrijven, maar wel eentje die zeer nauw verwant is met SolarEis)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/il7e2RMl.jpg?1

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 23-02-2018 10:50 ]

Awesome

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:10
Oja, gister op de terugweg de aartsvijand van @Vrijdag nog tegen gekomen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SrSQMmGAhbjriO0ZU5FGCZ0j/full.jpg

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
FastFred schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:52:
[...]
sja ik weet wel wie ik verkies 8)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:25
DrivinUCrazy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:27:
"we gaan zonder boodschappenlijstje"
"we gaan vandaag niets kopen hoor!"
"naja, een setje zomerhandschoenen misschien" (voor mij)

We komen naar huis met een goede Richa jas (59 euro), Difi broek, een of ander Duits merk handschoenen voor haar... En een setje geventileerde zomerhandschoenen voor mij. :Y)
Het koopjesjagen is op zich dus wel gelukt.

Voor laarzen en een helm moeten we eens naar een winkel waar ze meer tijd voor je hebben. We zijn zeker goed geholpen, maar laarzen en een helm hebben iets meer tijd voor bezinning nodig.

De wall of death maakte overigens de meeste indruk. Met Indian motoren van >90 jaar oud! Een aanrader om te bekijken als je dat nog nooit hebt gezien.
Klopt, is erg mooi om te zien. Heb het al een paar keer gezien, vooral als ze op de zijkant gaan zitten met de handen los denk je ook van WTF.
FastFred schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:03:
Paar dingetjes van vandaag

- heel veel motoren :D
- je moet echt met de motor komen (gratis parkeren), want de auto parkeren kost je een whopping € 4,- per uur. De parkeerkosten waren aan het einde van de dag duurder dan het toegangskaartje
- van de 5 parkeerautomaten waren er 3 defect

Wat try the bike betreft:
- Honda 650F gereden
- Vooral vooruit kijken
- Niet te snel willen gaan bij de langzame slalom
- Gevoel in de koppeling krijgen met je hand (terwijl ik m'n linkervoet gewend ben in de auto) is best lastig
- in de 1e versnelling lijkt soepel gasgeven bijna onmogelijk
- 1x laten afslaan :+
Vorig jaar had ik de auto bij de parkeergarage neergezet rechts van de afrit (als je van het zuiden komt). Kost dacht ik 5 euro en je moet een paar minuten met de tram (kaartje is inbegrepen). Bevalt prima, kost namelijk stuk minder en je bent ook nog sneller omdat je niet in de file staat.
Raym09 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:49:
[...]

Ben het helemaal met je eens, mocht gisteravond vanuit mijn werk onderstaande BMW I3 voor een avondje meenemen. De actieradius is (zonder de beschikking over een laadpaal/snellader) al snel erg krap maar het rijd helemaal niet verkeerd. (werk overigens bij geen van beide bedrijven, maar wel eentje die zeer nauw verwant is met SolarEis)
Zelf rijd ik een Golf GTE, dus rijd dagelijks elektrisch maar ben vaak toch wel blij dat ik een benzine motor kan bijschakelen. Ben wel serieus aan het denken om een KTM Freeride E te proberen, en te kijken of ik daar iets mee kan doen voor in de toekomst.

• aidanl
Ik vind de huidige E-motoren nog net te duur. Als de prijs omlaag zou gaan zou ik het serieus overwegen voor W/W, range is verder geen issue met wat ik rijd (Rotterdam - Den Haag).

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Raym09 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:49:
[...]

[afbeelding]
Collega van me rijd met een E-Golf en heeft regelmatig issues met het niet vrij beschikbaar hebben van een laadpaal op de zaak óf bij klanten.... Best lullig als je in Zuid Limburg woont en ooit naar klanten moet in Gelderland of Overijsel :X

Laat mij dan maar lekker met een Dieseltje rijden waarbij ik ±1200Km actieradius kán hebben (al is 400Km op een volle tank ook haalbaar....).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 23-02-2018 11:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Thoit
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:17:
[...]

Collega van me rijd met een E-Golf en heeft regelmatig issues met het niet vrij beschikbaar hebben van een laadpaal op de zaak óf bij klanten.... Best lullig als je in Zuid Limburg woont en ooit naar klanten moet in Gelderland of Overijsel :X

Laat mij dan maar lekker met een Dieseltje rijden waarbij ik ±1200Km actieradius kán hebben (al is 400Km op een volle tank ook haalbaar....).
Klopt of een auto die duidelijk niet elektrisch rijdt bij een laadpaal geparkeerd staat omdat die parkeerplaats het dichtste bij de deur is. Dat is een van de redenen waarbij ik blij ben dat ik nog een benzine motor erin heb liggen :)

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-12 19:48
Op de beurs even op koopjes jacht voor een duo communicatie setje. Ga voor de Sena 20S Evo of de Sena 30K.

Om de prijzen een beetje te vergelijken heb ik de prijzen op internet beetje opgezocht: https://docs.google.com/s...Yf2aNKd4tgkQJHoy1/pubhtml
Misschien dat iemand anders er ook iets aan heeft.

Als ik wat vind op de beurs en is goedkoper dan via internet bestellen dan gaat hij mee in de tas :)

• aidanl
SlideR NL schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:27:
Op de beurs even op koopjes jacht voor een duo communicatie setje. Ga voor de Sena 20S Evo of de Sena 30K.

Om de prijzen een beetje te vergelijken heb ik de prijzen op internet beetje opgezocht: https://docs.google.com/s...Yf2aNKd4tgkQJHoy1/pubhtml
Misschien dat iemand anders er ook iets aan heeft.

Als ik wat vind op de beurs en is goedkoper dan via internet bestellen dan gaat hij mee in de tas :)
Wacht even beetje tot einde van de dag, op die manier heb ik vorig jaar de 20S met een mooie korting kunnen kopen. Ze liepen redelijk te stunten met de prijzen, einde van de dag waren ze op zn laagst.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:15
Vrijdag schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:53:
[...]

Of flink ankeren, als je dat goed timed kan je je meisje een kusje geven 8)

[afbeelding]

Knap hoor, ik doe hem dat niet na.
Welke van de 2 acties op deze afbeelding doel je nu op :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:55
Zo, ik ben er :P.

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:17:
[...]

Dat noemt men een gebrek aan anticiperend vermogen geloof ik... :D De Nederlandse overheid doet nu hetzelfde met het niet aansluiten van woningen op het gasnet... Je kunt er vanuit gaan dat dit over een aantal jaren een reëel probleem zal worden...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2018 12:10 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:09:
[...]

Dat noemt men een gebrek aan anticiperend vermogen geloof ik... :D De Nederlandse overheid doet nu hetzelfde met het niet aansluiten van woningen op het gasnet... Je kunt er vanuit gaan dat dit over een aantal jaren een reëel probleem zal worden...
Ik noem 't meer een "El-Cheapo" instelling van hém... Hij wist van te voren waar 'ie aan begon met die auto en ook toen had 'ie die klanten al. Hij had bijv. ook een Golf GTE kunnen gaan rijden tegen 7% bijtelling maar besloot tóch voor de 0% bijtelling te willen gaan mét behoud van privé kilometers op een zakelijke auto :*)

Fastned zit gelukkig niet in z'n leasecontract én is ook niet te declareren op de zaak dus hij betaald nu alsnog véél meer dan dat 'ie op voorhand uitgerekend had >:)

Ik juich 't gebruik van alternatieve brandstoffen overigens alleen maar toe, 't moet alleen niet ten koste van een stukje praktisch gebruik gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 23-02-2018 12:34 ]

• A13X

A13X

Dude

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:09:
[...]
Vertel, waarom zouden we aan het gas (dat op raakt hier in Nederland en dan uit het o zo betrouwbare Rusland moet komen) blijven zitten?

* A13X helpt met SolarEis projecten volop mee om Nederland van het gas af te krijgen

Awesome

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:47

Vrijdag

De Zwarte

Reloader schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:48:
[...]

Welke van de 2 acties op deze afbeelding doel je nu op :+
Alletwee op dit moment ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

Raym09 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:19:
[...]

Vertel, waarom zouden we aan het gas (dat op raakt hier in Nederland en dan uit het o zo betrouwbare Rusland moet komen) blijven zitten?

/me helpt met SolarEis projecten volop mee om Nederland van het gas af te krijgen
Er wordt op dit moment volop onderzoek gedaan naar een alternatieve hernieuwbare vorm van brandstof/gas en daarom denk ik dat het beter is om het net gewoon te laten liggen. Gas heeft nou eenmaal zijn voordelen t.o.v. elektrisch stoken...

Dit moet jullie als motorrijders toch wel prikkelen, want zo'n bonkende stampende motor tussen je benen werkt toch een stuk opwindender dan een hele reeks met samengepakte batterijen... Hernieuwbare brandstoffen zullen voorkomen dat de verbrandingsmotor volledig verdwijnt denk ik.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:ˆˆ

Er stond hier laatst een heel artikel in de krant om het huidige aardgasnet om te bouwen / geschikt te maken voor Waterstof Gas. Is vooral met alle CV installaties in NL wel handig doordat die dan ook maar een (kleine?) aanpassing nodig zouden hebben in tegenstelling tot het volledig in één klap afschrijven van die apparatuur bij 99% van de NL bevolking. Zo'n zelfde exercitie hebben we een aantal jaar geleden (jaren 70) ook gehad met de omschakeling van butagas naar aardgas...

Nou is dat "spel" niet helemaal mijn vak/kennisgebied, maar 't klonk vrij logisch. Grootste uitdaging zat geloof ik in het opwekken van voldoende "groene" stroom om waterstofgas te kunnen maken. De transport en opslag kosten van "stroom" (elektriciteit) zijn voor voertuigen IMHO de grootste beperking op het moment en accu's zijn ook niet écht milieuvriendelijk te maken/af te breken.

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 23-02-2018 13:07 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-12 22:07

Secsytime

Automagisch

[...]

Zoals al genoemd, het aantal pitspoezen viel voor een dergelijke show/beurs tegen. Zelfs mijn vriendin vond dat jammer. :+ 8)7
Die meid van Kawasaki zag er op een of andere manier ook nog wel uit alsof ze vaker op een motor zat. De rest leken het maar enge lawaaimakende dingen te vinden. Dan gaat de charme voor mij er ook wel af.

Die Yamaha Niken stond er ook. Aan de ene kant wil ik het ding wel eens rijden, puur voor de ervaring. Aan de andere kant... Ik snap het voordeel er niet echt van. Daarnaast lijkt het stuurmechanisme me onnodig ingewikkeld bij onderhoud. Ik vond hem wel breder dan ik in eerste instantie uit de filmpjes had verwacht.

En die Quadro's snap ik ook niet helemaal. Heb je eerst de MP3 en varianten, komt er nu een merk met voor 2 wielen en achter ook. Bij mij heet het dan toch echt langzamerhand een cabrio... 8)7

Ook wel grappig waren de luide reacties bij Zero. "Dit (elektrisch rijden) wordt het toch nooit"; "geen geluid meer" (er kwam anders herrie genoeg af); "gaan we een weekendje weg, maar de volgende camping is over 230 km... Jammer joh!"
Alleen met die laatste kan ik het eens zijn. De actieradius is het gewoon nog niet. Maar de technologie gaat met sprongen vooruit, dus ik zie het nog wel wat worden.
Met een elektrotechnische achtergrond ben ik misschien wat bevooroordeeld, maar ik juich dit soort initiatieven wel toe. :)
Ach, een verplichte koffiestop lost dat probleem ook wel weer op (;

• Dryhte
Secsytime schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:59:
[...]

Ach, een verplichte koffiestop lost dat probleem ook wel weer op (;
Zeg maar verplichte 5-gangen diner stop ;) met een koffiestop van 15' laad je zo'n ding niet op hoor...

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dryhte schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Zeg maar verplichte 5-gangen diner stop ;) met een koffiestop van 15' laad je zo'n ding niet op hoor...
In een uur laadt die 0-95%.. er vanuit gaande dat je hem niet helemaal leeg rijdt voor je stopt, zal het dus altijd minder dan een uur zijn.

Dus misschien een kopje koffie en een broodje (; je moet toch eten.

• Thoit
Secsytime schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:07:
[...]

In een uur laadt die 0-95%.. er vanuit gaande dat je hem niet helemaal leeg rijdt voor je stopt, zal het dus altijd minder dan een uur zijn.

Dus misschien een kopje koffie en een broodje (; je moet toch eten.
En als je na een dag op de motorbeurs lopen snel naar huis wil heb je dus echt geen zin meer om een uur koffie te drinken en een broodje te eten ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thoit schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:09:
[...]

En als je na een dag op de motorbeurs lopen snel naar huis wil heb je dus echt geen zin meer om een uur koffie te drinken en een broodje te eten ;)
Als iedereen z'n elektrisch voertuig daar wil snelladen tijdens het bezoek mag Eniexis er eerst een nieuw "onderstation" neer gaan zetten :P Óf de NS / ProRail moet wat stroom willen afstaan voor een laadstation met een paar honderd aansluitingen en daarmee indirect d'r eigen businessmodel om zeep willen gaan helpen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 23-02-2018 13:17 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

FastFred schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:52:

[afbeelding]
En toen ging er per ongeluk een spiegeltje af? >:) :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:24:
[...]

En toen ging er per ongeluk een spiegeltje af? >:) :+
Jouw favoriete muziek is zeker een nummer van Bob Geldof (Boomtown Rats)? 8)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Thoit schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:09:
[...]

Wat is dat nou weer voor een non argument.. je kan toch laden als je op de beurs bent. De infra is er nog niet overal, maarja.. dat komt er vanzelf als er meer elektrische voertuigen zijn.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:25:
[...]

Jouw favoriete muziek is zeker een nummer van Bob Geldof (Boomtown Rats)? 8)
Eerder deze:

:P

• Dryhte
Secsytime schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:27:
[...]

Wat is dat nou weer voor een non argument.. je kan toch laden als je op de beurs bent. De infra is er nog niet overal, maarja.. dat komt er vanzelf als er meer elektrische voertuigen zijn.
Ach ja ik ga niet proefkonijn spelen ;) Early adopter = screwed. Altijd en overal.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dryhte schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:28:
[...]

Ach ja ik ga niet proefkonijn spelen ;) Early adopter = screwed. Altijd en overal.
Tsja, het blijft een kip en ei verhaal..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor de wat jongere kijkbuiskinderen die Bob Geldof waarschijnlijk niet eens meer kennen....

En de tekst is ook nú helaas weer actueel... 8)7 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 23-02-2018 13:48 . Reden: WiKi linkje met uitleg aangaande de tekst van 't nummer toe gevoegd. ]

• Thoit
Secsytime schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:27:
[...]

Dan moet je daar ook in de gelegenheid zijn om hem te kunnen laden. Dit is namelijk vaak niet het geval. Ik woon in Limburg, dat haalt een elektrische motor in de praktijk niet tot thuis. Zoals reeds al aangegeven was, is het een mooie start maar op dit moment heeft het in deze situatie nadelen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-12 15:21
Afhankelijk zijn van een lader op locatie als de accu maar goed genoeg is voor een ritje enkele reis is ook wel wat gevaarlijk. Als de laadpunten bezet zijn kom je niet meer thuis... Elk half uur naar buiten lopen om te kijken of er dan wel een plekje is, is ook niet praktisch :P

Ik ben nog steeds van plan om zodra ze binnen mijn budget 2ehands beschikbaar zijn een e-motor voor woonwerk aan te schaffen. Deze moet echter wel in alle omstandigheden op 1 lading naar kantoor en weer terug naar huis kunnen komen (110km), met een voor mij normaal rijgedrag. Dus gewoon 130 op de snelweg, en ook genoeg bereik als het -5 is zoals komende week.

In principe zou ik gewoon op het werk kunnen opladen, maar je zult net zien dat 'alle' laadpunten de hele dag bezet zijn. Op het moment zijn hier op zo'n 1000 man 6 volwaardige laders voor auto's en 6 standaard 230V stopcontacten voor fietsen (daar zou bijvoorbeeld een Zero ook op kunnen, duurt alleen wat langer :P )

Overigens vind ik nu met een benzinemotor mijn helm afzetten en naar binnen moeten om te tanken ipv even snel bij een pinautomaat te tanken al teveel gedoe, dus onderweg met een (of 10...) bakje koffie opladen is sowieso geen optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 23-02-2018 13:49 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chakotay

We hebben op de standplaats van m'n werk een 4-tal oplaadpunten terwijl er een slordige 500 man die locatie als "standplaats" hebben. Wat ik zie bij collega's welke met een elektrische auto rijden is dat ze een WhatsApp groep hebben pér vestiging / standplaats waarmee ze 't onderling op lossen. Als ze zien dat er een voertuig "vol" is dan is 't even een App'je in die groep gooien met 't verzoek de auto even te verzetten naar een normale parkeerplek. Werkt geloof ik vrij aardig, maar je blijft uiteraard wél afhankelijk van de medewerking van je collega's.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 23-02-2018 13:56 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-12 15:21
@wimmel_1 nette oplossing, hoor ik wel vaker inderdaad :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Chakotay schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:01:
@wimmel_1 nette oplossing, hoor ik wel vaker inderdaad :)
Moet je als baas blij mee zijn, mensen die elke dag hun auto moeten gaan verplaatsen. Bij grote kantoren ben je zo 20 minuten weg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:03:
[...]

Moet je als baas blij mee zijn, mensen die elke dag hun auto moeten gaan verplaatsen. Bij grote kantoren ben je zo 20 minuten weg
't is natuurlijk niet de bedoeling dat je meteen boodschappen gaat doen in 't dorp, hé >:)

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:57
Hmmmmmmmmmm... tot voor kort had ik totaal geen idee welke is eventueel als de opvolger van mijn S1000R zou kiezen. Enige interesse had ik voor de Tuono, maar dan zonder de gekende issues :)

Maar... sinds kort lijkt mij de Triumph Speed Triple RS wel eens een interessante nieuwe te zijn... In het voorjaar maar eens een testritje boeken! :)

Never ever financial advice...

• A13X

A13X

Dude

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:46:
[...]
het net gewoon te laten liggen.
Het bestaand net laten ze ook liggen alleen nieuwbouw word er niet meer op aangesloten, daarbij zijn de huidige alternatieven (waaronder SolarEis) een stuk "groener" dan een gasgestookte CV ketel. Een warmtepomp voor verwarming alleen heeft weinig voordelen t.o.v. een gasketel, ga je daarentegen ook koelen en ga je slim om met de wijze waarop je de warmte en koude buffert dan zijn de alternatieven veel rendabeler op de lange termijn.
wimmel_1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:51:
Grootste uitdaging zat geloof ik in het opwekken van voldoende "groene" stroom om waterstofgas te kunnen maken. De transport en opslag kosten van "stroom" (elektriciteit) zijn voor voertuigen IMHO de grootste beperking op het moment en accu's zijn ook niet écht milieuvriendelijk te maken/af te breken.
Vooral dat produceren ervan op grote schaal is lastig en kost veel stroom, en waarom zou je waterstof maken met stroom om er daarna je huis mee te verwarmen? Dezelfde stroom kun je ook gewoon rechtstreeks gebruiken om je huis te verwarmen. Voor gebruik in auto's, vrachtwagens e.d. zie ik wel toekomst voor waterstof en voor retrofit van bestaande woningen waar gas ligt en alleen een ketel met radiatoren aanwezig is ook wel. Maar voor nieuwe woningen en wooncomplexen zijn veel zuinigere en schonere alternatieven dan gas te krijgen.

Awesome

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12 20:29
kazzzdafke schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:19:
Hmmmmmmmmmm... tot voor kort had ik totaal geen idee welke is eventueel als de opvolger van mijn S1000R zou kiezen. Enige interesse had ik voor de Tuono, maar dan zonder de gekende issues :)

Maar... sinds kort lijkt mij de Triumph Speed Triple RS wel eens een interessante nieuwe te zijn... In het voorjaar maar eens een testritje boeken! :)
Staat een testverslag online: http://www.motorfreaks.nl...oligan/38134/artikel.html

Lijkt idd een mooie fiets om te hebben :D

• aidanl
We hebben bij het pand hier in de garage maar 1 oplaad punt, krijg denk ruzie als ik daar de motor neerzet :P ze zijn hier bij dit pand nog niet erg van de E voertuigen. Op een andere locatie hebben ze juist meer oplaadpalen neer gezet omdat er steeds meer auto's bij kwamen.

• HTT-Thalan
Beetje magere selectie spullen op de beurs :/. Zo goed als alles gericht op de asfalt racer, helmen en kleding inclus :P.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:14:
Beetje magere selectie spullen op de beurs :/. Zo goed als alles gericht op de asfalt racer, helmen en kleding inclus :P.
Twee keer van de verharde weg en hij heeft het over asfalt racers... :Ap

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12 10:51

JK

Als je KNMV-lid bent, kan je op de beurs een powerbank gratis ophalen op vertoon van je ledenpas. Ik was er gister, sturen ze pas vandaag die nieuwsbrief met die info (en gister zag ik het ook niet op Facebook)...
De marketing/communicatie afdeling van KNMV weet wel precies wanneer ze wat moeten sturen.
Anyway, zal toch wel baggerkwaliteit zijn, ik houd het wel bij mijn Xiaomi 10.400mAh powerbank.

Benieuwd hoe lang de motorbeurs nog zal overleven in huidige vorm en heel erg benieuwd of meer importeurs er voor kiezen om een eigen moment te houden. De kosten voor een plek zijn niet mals.

[ Voor 7% gewijzigd door JK op 23-02-2018 15:39 . Reden: paar woorden erbij ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

En dan is het zulk stralend weer en denk je "kom, ik ga vandaag op de motor naar werk". Dan kom je buiten.... HOLYFIGGINSHITTBALLSBATMAN wat is het koud! En zó veel zout op de weg...

* Vrijdag is weer laf met de trein gegaan vandaag.

Trouwens, als ik op weerplaza kijk, https://www.weerplaza.nl/nederland/utrecht/19344/ Waarom doen ze die beurs niet een maandje later? Februari is meestal best wel koud, kouder dan december en januari. maart is al vaak wat zachter.

• aidanl
Ik heb spijt dat ik de motor niet heb gepakt... ik werk in Rotterdam bij de Brienenoordbrug en moet nog even naar Voorburg, Den Haag. Zie verkeer in Google maps op dit moment.... tunnelbuis bij de A4 is even dicht. :'(

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-12 15:40

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@JK Die mailing heb ik niet gehad en ben wel KNMV-lid. Willen ze speciaal jou naar de beurs lokken?

Morgen ben ik dus op de beurs, van 14:00 tot 18:00 in Hal 10 stand C024 bij de Transalpclub.
Wel nog even mijn rempedaal verzetten.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:53:
Ik heb spijt dat ik de motor niet heb gepakt... ik werk in Rotterdam bij de Brienenoordbrug en moet nog even naar Voorburg, Den Haag. Zie verkeer in Google maps op dit moment.... tunnelbuis bij de A4 is even dicht. :'(
Ga via Berkel en Roodenrijs de N471, stukje N470 en dan richting Nootdorp. kan je bij het Van der Valk hotel over de A12 Leidschenveen in en dan onder de A4 door naar Voorburg.

Weet niet of dit werkt, maar dit is het idee: https://www.google.nl/map...!2d52.0799873!2m1!1b1!3e0

• HTT-Thalan
418O2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:33:
[...]

Twee keer van de verharde weg en hij heeft het over asfalt racers... :Ap
Ik bedoel dat ik geen racer / ss rijder ben :P.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:04
Gisteren geweest, maar wellicht dat we volgend jaar een paar jaar pauze inlassen (sinds 2002). Is toch veelal ouwe meuk voor nieuwprijzen. Alleen motorjeans en als je geluk hebt zaken als gereedschap ed.
Heb voor 25 euro een iridium vizier gescoord (voor een Shoei Xspirit2 helm) en wat luchtgereedschap at net een paar euro goedkoper was dan via internet :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:51:

Er stond hier laatst een heel artikel in de krant om het huidige aardgasnet om te bouwen / geschikt te maken voor Waterstof Gas. Is vooral met alle CV installaties in NL wel handig doordat die dan ook maar een (kleine?) aanpassing nodig zouden hebben in tegenstelling tot het volledig in één klap afschrijven van die apparatuur bij 99% van de NL bevolking. Zo'n zelfde exercitie hebben we een aantal jaar geleden (jaren 70) ook gehad met de omschakeling van butagas naar aardgas...

Nou is dat "spel" niet helemaal mijn vak/kennisgebied, maar 't klonk vrij logisch. Grootste uitdaging zat geloof ik in het opwekken van voldoende "groene" stroom om waterstofgas te kunnen maken. De transport en opslag kosten van "stroom" (elektriciteit) zijn voor voertuigen IMHO de grootste beperking op het moment en accu's zijn ook niet écht milieuvriendelijk te maken/af te breken.
Ik heb liever dat ze de gasleidingen hergebruiken voor glasvezel projecten. Maar.. in mn huidige huis zal gas nog wel even noodzaak blijven: geen mogelijkheid tot zonneboiler of zonnecollectoren. Tja, dan wordt electriciteit om huis mee te verwarmen wel prijzig. Voor het volgende huis wil ik er wel serieus onderzoek naar doen.
Vrijdag schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:43:
En dan is het zulk stralend weer en denk je "kom, ik ga vandaag op de motor naar werk". Dan kom je buiten.... HOLYFIGGINSHITTBALLSBATMAN wat is het koud! En zó veel zout op de weg...

* Vrijdag is weer laf met de trein gegaan vandaag.

Trouwens, als ik op weerplaza kijk, https://www.weerplaza.nl/nederland/utrecht/19344/ Waarom doen ze die beurs niet een maandje later? Februari is meestal best wel koud, kouder dan december en januari. maart is al vaak wat zachter.
Prima weer vanmorgen hoor. Zonnetje, droog, rustig op de weg :) Thermoshirt + T-shirt + jasje met voering is warm zat voor het torso.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:52
@aidanl Ik hoor hier net een collega roepen dat de tunnel weer open is

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12 20:18
SniperGuy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:01:
Gisteren geweest, maar wellicht dat we volgend jaar een paar jaar pauze inlassen (sinds 2002). Is toch veelal ouwe meuk voor nieuwprijzen. Alleen motorjeans en als je geluk hebt zaken als gereedschap ed.
Heb voor 25 euro een iridium vizier gescoord (voor een Shoei Xspirit2 helm) en wat luchtgereedschap at net een paar euro goedkoper was dan via internet :)
Iridium ziet er vet uit! Weet jij zo nog of deze ook voor de HJC RPHA11 beschikbaar waren en waar deze stond? Ik ga er morgen heen. Mijn eerste keer!

• SniperGuy
Arie Molenaar uit de grabbelbak/tafel. Was vnl. Shoei vizieren wat er lag :Y

• SniperGuy
JK schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:38:
Als je KNMV-lid bent, kan je op de beurs een powerbank gratis ophalen op vertoon van je ledenpas. Ik was er gister, sturen ze pas vandaag die nieuwsbrief met die info (en gister zag ik het ook niet op Facebook)...
De marketing/communicatie afdeling van KNMV weet wel precies wanneer ze wat moeten sturen.
Anyway, zal toch wel baggerkwaliteit zijn, ik houd het wel bij mijn Xiaomi 10.400mAh powerbank.

Benieuwd hoe lang de motorbeurs nog zal overleven in huidige vorm en heel erg benieuwd of meer importeurs er voor kiezen om een eigen moment te houden. De kosten voor een plek zijn niet mals.
Ja zwaar vervelend, heb woensdag specifiek nog gekeken op de site/facebook om te zien of er nog goodies waren, maar er was niks te zien. Powerbank (hoe klein ook) komt altijd wel van pas.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aidanl schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:53:
De A13 hebben ze toch nog niet opgeruimd? :9

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:13:
[...]

De A13 hebben ze toch nog niet opgeruimd? :9
Het is nu de A13 waar het rood is: http://www.verkeerplaza.nl/

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12 10:51

JK

Grubeater schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:58:
@JK Die mailing heb ik niet gehad en ben wel KNMV-lid. Willen ze speciaal jou naar de beurs lokken?
@Grubeater Mailserver zal vast niet zo snel zijn. Je krijgt 'm straks ook wel.
SniperGuy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:09:
[...]
Ja zwaar vervelend, heb woensdag specifiek nog gekeken op de site/facebook om te zien of er nog goodies waren, maar er was niks te zien. Powerbank (hoe klein ook) komt altijd wel van pas.
@SniperGuy Ik keek op de beurs zelf nog even op FB, en het werd niet vermeld. Ik liep langs de stand en het leek er ook op alsof er niets werd weggegeven, behalve plastic tassen met een Grip er in. Ze kunnen wel van pas komen, die powerbanks, maar als deze dezelfde kwaliteit heeft als van waar BMW vorig jaar mee kwam, dan is het een paar keer laden en dan is het klaar en kan je 'm weggooien. Beter verlagen ze de jaarlijkse contributie.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat ben ik blij dat ik niet (meer) dagelijks daar in de rand(debielen)stad hoef te zijn voor m'n werk :P

Heb jarenlang dagelijks in 't centrum van Rotterdam moeten zijn voor diverse klanten én af en toe op 't hoofdkantoor van m'n werkgever (in 's-Gravenhage).... "Groene Provider", en dan je mensen vanuit Noord-Brabant naar Rotterdam laten rijden in de spits :o

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:55:
[...]

Wat ben ik blij dat ik niet (meer) dagelijks daar in de rand(debielen)stad hoef te zijn voor m'n werk :P

Heb jarenlang dagelijks in 't centrum van Rotterdam moeten zijn voor diverse klanten én af en toe op 't hoofdkantoor van m'n werkgever (in 's-Gravenhage).... "Groene Provider", en dan je mensen vanuit Noord-Brabant naar Rotterdam laten rijden in de spits :o
Da's niet zo ver. Heb een tijd 4 dagen per week Leiden - Eindhoven gedaan.

Binnenkort:
2x per week Leiden - Arnhem
1x per week Leiden - Zeist.
1x per week Leiden - Tilburg

FML :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@w4rguy Ik hoop dan op beter weer voor je! En gratis koffie op de werkvloer :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

w4rguy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:17:
[...]

Da's niet zo ver. Heb een tijd 4 dagen per week Leiden - Eindhoven gedaan.

Binnenkort:
2x per week Leiden - Arnhem
1x per week Leiden - Zeist.
1x per week Leiden - Tilburg

FML :D
Ik woon in de regio E'hoven en moet ook wel eens naar Groningen. Is 250Km voor me en daar heb ik meestal minder tijd voor nodig dan voor de 100Km. naar Rotterdam óf Amsterdam (in de spits, met de auto).

Vanuit Tilburg naar Eindhoven wil je s'ochtend overigens ook niet doen, net zoals je s'avonds de andere kant op weer vast komt te staan ;)

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Vrijdag schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:19:
@w4rguy Ik hoop dan op beter weer voor je! En gratis koffie op de werkvloer :P
Mjaaahh .. officieel mag ik de tweewieler niet met de tankpas van de lease auto vullen. :+

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

w4rguy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:36:
[...]

Mjaaahh .. officieel mag ik de tweewieler niet met de tankpas van de lease auto vullen. :+
Gewoon tanken op een onbemand station. Is nog goedkoper ook. Beetje de outlawbiker uithangen, fight the system! 8)

Iedereen wint :Y)

• lolgast
5 x per week Oss -> Den Haag (centrum) ;)
Motor en leaseauto hebben zelfde brandstof en verbruk, maar mijn voorstel werd niet geaccepteerd :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[YouTube: https://youtu.be/bh_KFpqh9ZA?t=3m48s]

Die café racer die ze er van hebben gemaakt :9~ <3

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2UzXpmmtjyHSDmO4zxVxpNBf/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WhlFMddj9cAaa9x8Y2SjnLgy/full.jpg

Koud, maar was wel een rondje waard O+ Kom maar op met die warme temperaturen, maar helaas lijkt dat nog ver weg ;w

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:54
Gisteren en vandaag lekker rondje gedaan hoor.. Vandaag voelde ik mijzelf beetje verplicht, had van de week een verse voorband besteld en binnen gekregen. Begin van de middag even laten monteren. Tja dan moet je nog ff wat kms maken om hem in te rijden.. Errug hoor met dit weer, was lekker in zeeland. ;) 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• HTT-Thalan
Buit *O*.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ffsroezsDtk0slNErqWweU1T/full.jpg

Van links naar rechts:

Eindelijk echte Oxford Hotgrips, via MLM parts voor slechts 55 euro
Nieuwe kettingspray, inclusief schoonmaakborstel
Klarpilot, anti fog spray, lijkt goed te werken, ook aan de buitenzijde voor minder last bij regen
Oliefles (vanwege mijn valbeugels kom ik er met een trechter niet bij)
Nieuwe helm *O* voor offroad gebruik, doch de klep is verwijderbaar voor normaal gebruik. Vizier kan eruit en vervangen worden voor de goggles die ervoor liggen (voor als het echt ruig word)
Tasje van MLM voor alle troep in de topkoffer (was gratis)
4 liter nieuwe Putoline olie 15W50, en omdat ik blijkbaar grootverbruiker ben kreeg ik er een buff en best toffe rugzak bij. Die laatste was een lifesaver, want mijn topkoffer was al vol van alle andere troep die ik gekocht heb, dus zo kon alles toch mee :P.

Bij elkaar minder dan 200 euro betaald, nette buit al zeg ik het zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-02-2018 20:54 ]

• lolgast
Aardig geslaagd voor het geld :D

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ophidian schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:37:
[afbeelding]
[afbeelding]

Koud, maar was wel een rondje waard O+ Kom maar op met die warme temperaturen, maar helaas lijkt dat nog ver weg ;w
Altijd nice (y)

Ga je er nog een verkorte kentekenplaat op zetten?

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12 13:55
Zo morgen naar de beurs. Aanraders voor wat ik moet zien?
De verschillende shows en de BMW stand staan sowieso gepland maar voor de rest weet ik het niet zeker eigenlijk.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Je kan hier de plattegrond vinden:

http://www.motorbeursutre...Bezoeker/Plattegrond.aspx

Als je alles hebt gezien kan je altijd nog gewoon ergens gaan zitten en lekker mensen kijken :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:34

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, mensen met goede ervaringen omtrent verwarmde handschoenen op batterij? Barcelona gaat nog wel een beetje aan de frisse kant zijn...

Evt op micro-usb is ook ok, dat heb ik al bij het stuur :+

Oh wacht, onverwarmde winterhandschoenen zullen ook wel volstaan met 15 graadjes.

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 23-02-2018 23:53 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ophidian schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:37:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vind het dapper, hier liggen nog kilo's zout op de weg. :P Plus met deze temperaturen krijg ik de banden niet warm en dat is toch wel ongeveer zelfmoord. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:54:
Buit *O*.

[afbeelding]

Van links naar rechts:

[...]

Bij elkaar minder dan 200 euro betaald, nette buit al zeg ik het zelf.
Not bad, not bad at all!

Zelf niet naar de beurs geweest, maar wel nieuwe handschoenen besteld: Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/167915/files/098092775/knox-zero-2-outdry.jpg

Heb nu REV'IT! Kryptonite GTX handschoenen, maar mis toch een manchet, mn polsen worden toch al snel wat koeler. Verder zijn het heel fijne handschoenen, veel bewegingsvrijheid en goed waterdicht. Anyway, als de Knox Zero bevallen, gaan deze in de verkoop. Iemand nog op zoek? Maar twee winters gebruikt (incl deze).

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-12 15:40

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@HTT-Thalan Volgens mij gaat er 10w40 half-syntheet in de Alp, of is dat voor de oudste jaren anders?

Vandaag mijn rempedaal bij gesteld, stond na de verlaagde voetsteunen toch nog iets te hoog.
Voetsteun en rempedaal

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-12 21:36
Toch vroeg op zo'n zaterdag (voor mij dan)... Zo de reis naar Utrecht is opstarten. Ben niet specifiek naar iets op zoek, maar als de kans er zich toe leent (lees: er staat geen rij van hier tot tokio) laat ik misschien wel oordoppen aanmeten...

Heb er zin in! :Y

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 02:33:
@HTT-Thalan Volgens mij gaat er 10w40 half-syntheet in de Alp, of is dat voor de oudste jaren anders?
Niet specifiek, ik probeer het olieverbruik een beetje te temmen en daarvoor helpt een dikkere olie wel wat. Een volsyntheet werkt ook prima in de alpjes :Y.

• aidanl
Ben toch goed in Den Haag terecht gekomen. Via N wegen naar Zevenhuizen gereden en daar zonder problemen de A12 naar Den Haag. Dank voor advies @Vrijdag @lolgast !

Zometeen vertrek ik ook naar Utrecht. Wil bij Alphine oordopjes halen en verder lekker een dagje uit! :)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:48:
Op het moment zijn hier op zo'n 1000 man 6 volwaardige laders voor auto's en 6 standaard 230V stopcontacten voor fietsen (daar zou bijvoorbeeld een Zero ook op kunnen, duurt alleen wat langer :P )
Gewoon op 230 hangen dat ding. Volgens mij kunnen ze dat niet factureren/doorrekenen, dus van die 19 cent per kilometer valt gelijk de 'brandstofpost' weg :Y) Gratis brandstof van de baas ftw!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• A13X

A13X

Dude

Gisteravond naar de beurs geweest, het is dat ik en mijn zwager allebei ons volop aan het oriënteren zijn op een nieuwe motor en daarvoor was de beurs handig maar verder vind ik het maar magertjes.

Bijna alle motoren op mijn shortlist gezien en op gezeten.
- KTM 990 superduke, het buitenbeentje op mijn lijst, is afgevallen. Mooi ding maar niet wat ik zoek.
- Kawasaki Z1000, al zat hij goed, heeft ook in het echt nogal een hoog "roofboxer" gehalte. (IMO)
- Aprilia Tuono 1000 model 2003,in het brons grijs.... :r
- Yamaha FZ1 positief verrast, had een veel minder sportieve houding verwacht. Zeker een mogelijke kanshebber. Jammer genoeg geen FZ1s gezien.
- Aprilia Tuono 1000R (2007) zwart en wit/rode variant, zeer van gecharmeerd, goede zit overal mooi model. Enige minpunt is dat de kop nogal veel van een insect weg heeft.
- Triumph Speed Triple 1050, zat ook goed, al leek hij iets minder ontspannen te zitten dan de Tuono. Lastig te beoordelen zonder daadwerkelijk te rijden. Helaas geen 955i gezien.

Tijd voor proefritjes met in iedergeval de laatste 3 dus, en een Tuono 2003 in een andere kleurstelling :+

Uiteindelijk ook maar nieuwe oordoppen laten aanmeten bij Audisafe. Mijn huidige set van hun is ondertussen 14 jaar oud, helaas vergeten mee te nemen dus die kon niet getest worden. Ach als ze nog zo goed dempen als de nieuwe heb ik gewoon een setje reserve 8)

Awesome

• kazzzdafke
Een speed minder ontspannen dan den Tuono??
Dat zou me pas echt verbazen.

• A13X

A13X

Dude

kazzzdafke schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:32:
Een speed minder ontspannen dan den Tuono??
Dat zou me pas echt verbazen.
Stuur van de Tuono komt verder omhoog en is rechter, de tank is smaller waardoor je je benen makkelijker kwijt kan. Positie van de schakel/remset lijkt iets lager te zijn bij de Tuono. Ook is de algehele zit van de Tuono rechter op dan die van de Speed.

Ik vond het meer ontspannen.

Awesome

• kazzzdafke
Ik kroop op de tuono en vond dat toch op zen minst zo sportief zitten als mijn s1000r.
Binnenkort maar eens de speed proberen.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

@kazzzdafke een Tuono V2 en de V4 zijn compleet andere machines. Misschien dat je de V4 als referentie gebruikt aangezien dat de tegenhanger is van jouw bmw?. De v4 is volgens mij 2010 of 2011 geintroduceerd.

Verwijderd

Can A Triumph Scrambler Actually Go Off Road?! :) Leuke en gave test rit 8) _/-\o_

Vanaf 2:20 begint het leuke werk.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kazzzdafke schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:40:
Ik kroop op de tuono en vond dat toch op zen minst zo sportief zitten als mijn s1000r.
Binnenkort maar eens de speed proberen.
Waarom zou je je S1000R willen inruilen?

• kazzzdafke
xos schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:41:
@kazzzdafke een Tuono V2 en de V4 zijn compleet andere machines. Misschien dat je de V4 als referentie gebruikt aangezien dat de tegenhanger is van jouw bmw?. De v4 is volgens mij 2010 of 2011 geintroduceerd.
Wops! Ik bedoel idd de v4 natuurlijk :)
noes schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:03:
[...]

Waarom zou je je S1000R willen inruilen?
Ah omdat het eens weer tijd is voor wat anders? Ik hou mijn masjientjes ongeveer 3 jaar en dan wil ik weer wat nieuws proberen.

Maar ben uiterst tevreden van de S1kR en wist niet of ik em wel zou willen verkopen na 3 jaar omdat ik geen interesse had in iets anders.
En dan komt nu de nieuwe speed triple RS, die beetje mijn interesse heeft gewekt. 3 cyl en uiterst gebalanceerd...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kazzzdafke schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:24:
[...]

[...]

Ah omdat het eens weer tijd is voor wat anders? Ik hou mijn masjientjes ongeveer 3 jaar en dan wil ik weer wat nieuws proberen.

Maar ben uiterst tevreden van de S1kR en wist niet of ik em wel zou willen verkopen na 3 jaar omdat ik geen interesse had in iets anders.
En dan komt nu de nieuwe speed triple RS, die beetje mijn interesse heeft gewekt. 3 cyl en uiterst gebalanceerd...
Fair enough! Heb zelf de S1000RR en ben er ook nog erg blij mee, dus vroeg me af of je hekelpunten had :)

• kazzzdafke
noes schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:37:
[...]

Fair enough! Heb zelf de S1000RR en ben er ook nog erg blij mee, dus vroeg me af of je hekelpunten had :)
Nee buiten dat ik er noooooooit echt rustig mee kan rijden. Het lukt niet. Hij is zo goed in alles wat hij doet, dat het gewoon een schande is als je em niet goed gebruikt :)
Enkel de adaptieve vering, daar zou ik mss de öhlins willen opzien, manueel verstelbaar. Das toch nog altijd een heel stuk beter.

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11 11:57
Vandaag de motor van t vrouwtje opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xw5q0IUAF7KWHx5pK2nf7LFn/thumb.jpg
Ze vond t toch iets te koud om van Bruchem naar Groningen te rijden, dus dan maar op deze manier :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

cryonic90 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:16:
[afbeelding]
Ze vond t toch iets te koud om van Bruchem naar Groningen te rijden, dus dan maar op deze manier :)
Gezien de troep op de weg een prima manier lijkt me (y)

• cryonic90
Vrijdag schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:18:
[...]

Zeker weten! en een stuk relaxter en comfortabeler ook nog.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

cryonic90 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:16:
[afbeelding]
SV1000? :9

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Vrijdag schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:18:
[...]

gelukkig stuift dat niet omhoog verder :Z :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• cryonic90
Net niet... Ze moet eerst maar eens een beetje rustig aan doen, dus het is een 650 geworden ;)

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:18
Vrijdag schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:35:
[...]

Altijd nice (y)

Ga je er nog een verkorte kentekenplaat op zetten?
Nee, ik vind dat soort dingen niet zo belangrijk ;) En nu zit mijn rug niet onder de zooi als het geregend heeft :P
Joopieboy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:12:
[...]

Ik vind het dapper, hier liggen nog kilo's zout op de weg. :P Plus met deze temperaturen krijg ik de banden niet warm en dat is toch wel ongeveer zelfmoord. :+
Ach, we hebben hem gekocht om te rijden, het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Continu stilstaan is ook niet lekker, dus even een klein rondje dat het blok en de wielen weer draaide ;) Ons kennende wordt hij over een jaar of twee ingeruild op wat anders :+ Auto's doen we ook maar Max 2 jaar mee.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

kazzzdafke schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:44:
[...]

Nee buiten dat ik er noooooooit echt rustig mee kan rijden. Het lukt niet. Hij is zo goed in alles wat hij doet, dat het gewoon een schande is als je em niet goed gebruikt :)
Enkel de adaptieve vering, daar zou ik mss de öhlins willen opzien, manueel verstelbaar. Das toch nog altijd een heel stuk beter.
Mocht je rondkijken voor een nieuwe motor dan zou ik elektronische vering niet direct afschrijven. Dan heb je wel over de tweede generatie vering die dit jaar op de r1m en duc v4 is geïntroduceerd. Daar hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen over, ook van mensen die echt serieus kunnen sturen.

De techniek is inmiddels zo verfijnd dat het afstellen een stuk makkelijker is geworden maar dat de vering ook de informatie van de ecu/imu kan gebruiken. Iets wat traditionele vering niet kan. Daardoor kan er onderscheid gemaakt worden in de verschillende fases van een bocht en dat zou een enorme stap vooruit te zijn. Je kan bv opgeven dat je meer ondersteuning wilt tijdens het aanremmen van een bocht zonder dat het rijgedrag ergens anders wijzigt. Nu draai je preload of compressie demping bij wat altijd en overal invloed heeft. Zelfde geldt wanneer je een high sider dreigt te krijgen en TC grijpt in, de vering kan dan de rebound demping kortstondig verhogen zodat je niet door je eigen vering gaat kijken of die tesla nog steeds ergens rondzweeft in de ruimte. Erg mooie techniek :).
Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht