• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:45

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:12:
Geweldig, werd gebeld door de staatloterij of ik mee wou doen. En als ik zou winnen, wat ik met het geld zou doen. Gaf aan een mooie wereldreis op de motor. Zei ze dat ze zelf ook motor wou gaan rijden, helaas vroeg ze vervolgens het volgende:

"Maar is dat niet erg lastig? Je hebt maar 2 banden ipv 4!"

Verkopers... 8)7
:') :'( :')

Jeeemig ;w

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Maar ze heeft toch gewoon gelijk dat de helft van het aantal banden moeilijker is?
Probeer het eens op een 1-wieler :p.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xos schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:55:
Maar ze heeft toch gewoon gelijk dat de helft van het aantal banden moeilijker is?
Probeer het eens op een 1-wieler :p.
Kwestie van een béétje gas geven, dan heb je nog maar 1 wiel op de weg, toch?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
wimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:19:
[...]

M'n VFR red dat niet hoor ;(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je met een 50cc een wheelie kan maken moet dat met jouw VFR ook zeker wel lukken hoor :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:19:
[...]

Of flink ankeren, als je dat goed timed kan je je meisje een kusje geven 8)

Afbeeldingslocatie: https://bmwmcmag.com/wp-content/uploads/2013/07/BMD13-Chris-Pfeiffer-shares-kiss-with-Alena-Gerber.jpg

Knap hoor, ik doe hem dat niet na.

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 21-02-2018 18:53 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:36
PilatuS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:49:
[...]

Als je met een 50cc een wheelie kan maken moet dat met jouw VFR ook zeker wel lukken hoor :)
Een 50cc is meestal ook dermate licht dat je het voorwiel ook zonder gasgeven wel van de grond rukt.

Nou moet ik zeggen dat ik de koppeling nog nooit 'gedropt' heb maar bij mij komt het voorwiel ook niet van de grond als ik stevig optrek hoor.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wedden, vol gas geven en koppeling laten schieten :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:53:
[...]

Een 50cc is meestal ook dermate licht dat je het voorwiel ook zonder gasgeven wel van de grond rukt.

Nou moet ik zeggen dat ik de koppeling nog nooit 'gedropt' heb maar bij mij komt het voorwiel ook niet van de grond als ik stevig optrek hoor.
Met iedere motor die een beetje vermogen heeft kan je een clutch up wheelie doen. Voor een power wheelie heb je inderdaad flink wat vermogen nodig, dus dat zal met jouw fiets niet zo snel gaan. Met die van mij is het geen enkel probleem.

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:07:
[...]

Met iedere motor die een beetje vermogen heeft kan je een clutch up wheelie doen. Voor een power wheelie heb je inderdaad flink wat vermogen nodig, dus dat zal met jouw fiets niet zo snel gaan. Met die van mij is het geen enkel probleem.
We hebben vandaag de carbs gesync'd en een rubberen flap uit het luchtfilter verwijderd voor nog een pekaatje extra, dit word langzamerhand de snelste PD06 van Nederland :P.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-12 21:01

duderuud

Sliden is koel

wimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:17:
[...]

Ik zit er al tijden (lees: Jaren) op te wachten dat ze m'n wachtwoord daar eens plaintekst uitlezen :+

Maar: Alles is natuurlijk ook wel een beetje inherent aan de techniek welke er in 2001 beschikbaar was én de kennis welke daar destijds mee gemoeid ging. Als ze nú ineens besluiten om alles naar HTTPS over te zetten dan vrees ik met grote vrezen dat @duderuud geen enkele moderator meer over heeft na een paar dagen/weken.
Het nieuwe forum draait iig op https. Je moet wel tegenwoordig. Was in 2001 inderdaad niet echt in de picture ;)

Motor-Forum.nl

• Maegrim
Joopieboy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:54:
[...]

Wedden, vol gas geven en koppeling laten schieten :Y
Ja, maar dat zegt wimmel niet. Puur op het gas blijft het voorwiel gewoon op de grond :+

• xos

xos

@duderuud ik meen een tijd geleden ook eens gelezen te hebben dat MF naar een eigen frontpage wilde met nieuws, reviews e.d.? Volgens mij was het aantrekken van reviewers ook rond die koers. Heb ik het mis of is dat nog iets wat in de pijplijn zit?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19
Een paar maanden geleden bij Crispy Design een aantal decals gekocht. Dit omdat ik over één aspect van de SMT niet tevreden ben. Dat is de brave witte kleurstelling. Knap lastig om te plakken. De bovenste is dan ook niet helemaal naar wens gelukt. Je ziet het niet op de foto maar om de "hoek" plakken is echt rotwerk.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2vczv6f.jpg

Het eindresultaat houden jullie tegoed.

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 21-02-2018 20:11 ]

XXXVI

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xos schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:53:
@duderuud ik meen een tijd geleden ook eens gelezen te hebben dat MF naar een eigen frontpage wilde met nieuws, reviews e.d.? Volgens mij was het aantrekken van reviewers ook rond die koers. Heb ik het mis of is dat nog iets wat in de pijplijn zit?
Je bedoeld eigenlijk te zeggen dat er (eindelijk) eens één GOEDE en gezamelijke "Landing Page" gaat komen voor Motor-Form, Motormeuk, Motorshopper, Motor.... Zooi? 8)

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-12 09:16
DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:51:
[...]

Het stationair toerental van de (PC41) Hornets is trouwens vrij hoog, zeker bij een koude motor. Tegen de 2000 rpm als ik me niet vergis. Niet raar van opkijken.
Standaard - soms tikt de mijne nog even de 3000 aan. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nero22 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:44:
[...]

Standaard - soms tikt de mijne nog even de 3000 aan. :+
Het is ook niet voor niets dat je een moderne injectiefiets niet meer op de stoep warm hoeft te laten draaien.

Een PC41 is (AFAIK) vanaf 2007 geleverd dus.... Aankleden -> Opstappen -> Starten -> Wegrijden. 't Blok komt tijdens 't rustig rijden wel op temperatuur, net zoals de olie én de koelvloeistof.

• xos

xos

wimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:22:
[...]

Je bedoeld eigenlijk te zeggen dat er (eindelijk) eens één GOEDE en gezamelijke "Landing Page" gaat komen voor Motor-Form, Motormeuk, Motorshopper, Motor.... Zooi? 8)
Zoiets, meen dat daar ooit een topic op MF over was. Zou wel handig zijn.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12 12:47

Stoney3K

Flatsehats!

HTT-Thalan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:53:
[...]

Ligt echt aan welke 50cc hoor. Ik ga je zomaar even wedden dat je een ZR50 van een slordige 100 kilo rijklaar echt niet van de grond krijgt als je de koppeling dropt.

Dat in contrast tot mijn oude Monkey die ik met 30 kilo schoon aan de haak gewoon achterin een auto kon gooien, bij de eerste proefrit reed ik met een beetje gas heel netjes in zijn 1 weg... of eigenlijk, de brommer haalde mij zo'n beetje onderlangs in. :+

Die fiets was zo licht dat ik de eerste versnelling eigenlijk nooit gebruikte. Helaas was het lichte gewicht ook zijn doodsteek, het ding was echt binnen 5 minuten in een onbewaakt ogenblik gejat :P

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:30
Even een ticket scoren voor de beurs morgen hoor. Heb je een motorrijbewijs? Ben je van plan een motorrijbewijs te gaan halen? Echt, wanneer? Wat voor motor zoek je? Wanneer ga je die kopen? Wil je je inschrijven voor een van deze tig nieuwsbrieven en magazines?

Jesus man, ik wil gewoon zo'n kutkaartje bestellen :/

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 21-02-2018 22:47 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heren, het is hier niet de huiskamer. Meer dan 100 posts die niet bepaald serieus zijn, met een flinke berg weinig nuttige polls zijn niet de bedoeling.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19
FastFred schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:47:
Even een ticket scoren voor de beurs morgen hoor. Heb je een motorrijbewijs? Ben je van plan een motorrijbewijs te gaan halen? Echt, wanneer? Wat voor motor zoek je? Wanneer ga je die kopen? Wil je je inschrijven voor een van deze tig nieuwsbrieven en magazines?

Ik heb een klein risicootje genomen en ze op Marktplaats gekocht voor een paar euro stuk :)

XXXVI

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-12 16:17
FastFred schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:47:

Ik heb een ticket gehaald bij Motorkledingcenter, niet die talloze vragen of je onzin wil ontvangen, en een voucher voor een flesje motorwasspul. Niet dat ik hem vaak was, maar wellicht kan ik het dan eens proberen :+

Vanmiddag maar eens kijken op de beurs!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb mijn ticket van iemand hier overgenomen, dus ik vertrouw dat dat wel goed zit. Zat ook dat motorwasspul bij maar die wilde hij zelf gebruiken (nou heb ik nog geen motor dus lijkt me goeie deal) :p Baal nu wel dat ik pas zondag ga, haha. Begin nogal ongeduldig te worden qua alles XD ik wil een fiets!

I have stability. The ability to stab.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
SmurfLink schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:06:
Heb mijn ticket van iemand hier overgenomen, dus ik vertrouw dat dat wel goed zit. Zat ook dat motorwasspul bij maar die wilde hij zelf gebruiken (nou heb ik nog geen motor dus lijkt me goeie deal) :p Baal nu wel dat ik pas zondag ga, haha. Begin nogal ongeduldig te worden qua alles XD ik wil een fiets!
Je kijkt je ogen uit!

• SmurfLink
  • Niet online
XD pff, ik heb al een degelijk barrel wat doorgaat voor een stadsfiets. Is goed onderhouden dus rijdt prima, ziet er niet uit dus wordt niet gejat op station.

maar nu 't lessen zo dichtbij komt begint het wel echt te kriebelen om er een grotere brombroer bij te krijgen. :p

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-12 15:21
SmurfLink schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:29:
XD pff, ik heb al een degelijk barrel wat doorgaat voor een stadsfiets. Is goed onderhouden dus rijdt prima, ziet er niet uit dus wordt niet gejat op station.

maar nu 't lessen zo dichtbij komt begint het wel echt te kriebelen om er een grotere brombroer bij te krijgen. :p
Zoiets?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 11:17
Ik heb ook een VFR en die gaat prima op zijn achterwiel, ik denk dat je niet genoeg gas hebt gegeven >:) .

In zijn 1 gaat ie gewoon met gas op 1 wiel, in zijn 2 lukt met koppeling maar heb ik wat meer moeite mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Simcon op 22-02-2018 10:59 ]

• Maegrim
misschien wil ik dat oudje dat helemaal niet aandoen O+ bijna 150k op de teller
de SMT vindt dat veel leuker :P

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ben wel benieuwd, is er iemand hier met ervaring wat betreft de occasion prijzen op de motorbeurs?
Ik denk namelijk dat het enigste voordeel is dat je er heel veel hebt staan en je in 1 dag heel veel kan bekijken.
Maar of de prijzen ook echt lager zullen zijn....
En je kunt je kunt denk ik ook niet even ter plekke een testritje maken?

• Maegrim
toen ik in 2013 daar rondkeek voor een motor waren de prijzen hetzelfde als online, en een testrit gaat niet nee :N

[ Voor 6% gewijzigd door Maegrim op 22-02-2018 11:22 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:17:
Ben wel benieuwd, is er iemand hier met ervaring wat betreft de occasion prijzen op de motorbeurs?
Ik heb zelf juist de ervaring dat beursprijzen uit verhouding hoog zijn, omdat standhouders een graantje mee willen pikken van de impulsiviteit van bezoekers. Die denken heel gauw "Het is een beurs dus het is nu of nooit, doe eens gek!" en gooien met meer geld dan wanneer ze alle tijd hebben om er over na te denken.

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:07:
[...]

Moet wel zeggen dat vooral clutch up wheelen echt slecht voor je motor is, misschien niet als je een wheelie pro bent. Maar als amateur kost het je gewoon balhoofdlagers, forkseals, en je ketting en tandwielen hebben ook aardig wat te verduren.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:17:
Ik denk namelijk dat het enigste voordeel is dat je er heel veel hebt staan en je in 1 dag heel veel kan bekijken.
Maar of de prijzen ook echt lager zullen zijn....
En je kunt je kunt denk ik ook niet even ter plekke een testritje maken?
Hou bijvoorbeeld een site als https://www.motoroccasion.nl/ erbij, dan heb je een beetje een richtlijn. Ik denk niet dat ze al hun prijzen op die site voor de beurs gaan aanpassen.
Of de eigen sites van de dealers zelf.

Je kan natuurlijk wel proberen op de beurs een proefritafspraak te maken en die "afleverbeurt"kosten eraf lullen.

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 22:27
Clutch up is toch alleen anders met het omhoog komen van het voorwiel? Daar lijden de forkseals en balhoofdlagers toch niet meer mee?

Die hebben het zwaarder met de landing lijkt me..

• kneusteun
  • Nu online
Vrijdag schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Hou bijvoorbeeld een site als https://www.motoroccasion.nl/ erbij, dan heb je een beetje een richtlijn. Ik denk niet dat ze al hun prijzen op die site voor de beurs gaan aanpassen.
Of de eigen sites van de dealers zelf.

Je kan natuurlijk wel proberen op de beurs een proefritafspraak te maken en die "afleverbeurt"kosten eraf lullen.
Ben zelf niet opzoek hoor, maar was benieuwd wat de ervaringen waren.
Helmen en kleding wist ik wel dat dit nauwelijks scheelt of zelfs duurder is.

• kneusteun
  • Nu online
Ohja wat de VFR wheelie betreft kan dit inderdaad op power al wel.
Wat je kan proberen is de achterrem gebruiken ipv koppeling.
Je gaat licht trekkend de rem gebruiken en dan terwijl je gas losgooit laat je de rem los.

Misschien dat voor sommige mensen dat makkelijker is dan alleen op koppeling.

• SmurfLink
  • Niet online
Wat zijn dingen waar je juist wel op de beurs voor kan kijken wat de moeite waard is daar te halen? Eerder was er een discussie over op maat gemaakte gehoorbescherming, is dat de moeite waard of kan je het later voor vergelijkbare prijs ook elders halen?

• kneusteun
  • Nu online
trouwens die msx125's aka groms trekken ook prima wheelies! lijkt me echt prachtig om ernaast te hebben.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
SmurfLink schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:38:
Wat zijn dingen waar je juist wel op de beurs voor kan kijken wat de moeite waard is daar te halen? Eerder was er een discussie over op maat gemaakte gehoorbescherming, is dat de moeite waard of kan je het later voor vergelijkbare prijs ook elders halen?
Ik betaalde vorig jaar 95€ (niet op de beurs hoor) voor een setje op maat gemaakte motordopjes (en 80€ voor slaapdopjes).

Members only: Tweakers Only
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat geeft je een referentie van een 'goede' prijs. (op de website van Audionova wordt gewag gemaakt van 139€ voor dezelfde doppen)

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 22-02-2018 12:50 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:41:
trouwens die msx125's aka groms trekken ook prima wheelies! lijkt me echt prachtig om ernaast te hebben.
Als ik ooit ergens het grote lot win, dan komt er zeker zo'n msx125 voor erbij.
Lijkt me ook enorm leuk speelfietsje.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Volgens mij zijn het vooral de op maat gemaakte oordopjes waar je nog een redelijke korting mee kan scoren. De vorige twee keer dat ik er was viel het verder wel mee. Nuja, als je niet zo modebewust bent kan je vaak ook nog wel oude collectie kleding of handschoenen voor een redelijke prijs vinden.
Ben zelf een beetje aan het kijken naar een nieuwe helm (integraal) en een motorbroek. Ik wil echter wel een broek waar je ook de regenliner uit kan halen want met warmer weer is dat gewoon keihard zweten.

• kneusteun
  • Nu online
Anoshky schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:48:
[...]

[video]
zo duur zijn ze niet ;)
Een nieuwe (iets mooiere looks) is 4,5k dat is best goed te doen!

Maar je moet inderdaad dan een paar vrienden hebben die ook zo'n ding hebben.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-12 16:03
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Moet wel zeggen dat vooral clutch up wheelen echt slecht voor je motor is, misschien niet als je een wheelie pro bent. Maar als amateur kost het je gewoon balhoofdlagers, forkseals, en je ketting en tandwielen hebben ook aardig wat te verduren.
Dit snap ik inderdaad niet. Maakt voor de lagers e.d. weinig uit of de motor op power of koppeling op het achterwiel gaat. Als de hoogte van de wheelie maar hetzelfde is.

Ik ga zondag naar de motorbeurs voor mijn op maat gemaakte doppen te testen. Volgens mij lekken ze, zo ja, laat ik nieuwe maken. Qua kleding e.d. ga ik mij echt niet de stress op de hals halen om in de drukte te passen voor misschien een paar cent te besparen.

• FastFred
Anoshky schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:48:
[...]

[video]
Op een van de stands hier heb ik er voor het eerst een in t echt gezien, daar kun je toch niet op zitten? Wat een priegelding...

Oh, over een uurtje ben ik aan de beurt, voor t eerst motorrijden :D

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38

Reley

Zoom Zoom

Zaterdag proefrit op een 2015 Suzuki DL V-strom 650 XTA :D

#zinan! :7

Tot zover mijn nutteloze inbreng weer...

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:46
FastFred schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:42:
[...]

Op een van de stands hier heb ik er voor het eerst een in t echt gezien, daar kun je toch niet op zitten? Wat een priegelding...

Voor de kleine mensch is het perfect. Een vriend van me heeft een rijschool met Honda CBF650 motoren, prima les fietsen maar vooral voor dames toch net iets te groot. Dan is zo´n mini-bike (:+) perfect!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ja, maar jij bent toch ook best lang? Ik ben maar 1m70, dan is het de perfecte funbike :9

Ook ideaal als je in een flat woont trouwens, je rolt dat ding gewoon de lift in. Weegt niet meer dan een gemiddeld SBS6 kijkend stelletje :P

• Anoshky
kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:55:
[...]

zo duur zijn ze niet ;)
Een nieuwe (iets mooiere looks) is 4,5k dat is best goed te doen!

Maar je moet inderdaad dan een paar vrienden hebben die ook zo'n ding hebben.
Zolang ik geen miljonair ben is 'iets voor erbij' van 4,5k niet te verantwoorden bij mijn wederhelft 8)7
[...]

Mij lijkt het iets om op een verlaten parkeerterrein gek mee te doen, niet om lange toertochten mee te doen!

• aidanl
Vrijdag schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:49:
[...]

Ja, maar jij bent toch ook best lang? Ik ben maar 1m70, dan is het de perfecte funbike :9

Ook ideaal als je in een flat woont trouwens, je rolt dat ding gewoon de lift in. Weegt niet meer dan een gemiddeld SBS6 kijkend stelletje :P
Ideale kerstboom ook, hang der met kerst een paar ballen en lichtjes aan omdat het toch geen weer is om te rijden! Waarschijnlijk ook perfect voor stadsverkeer, lekker compact.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
Pff 't voelt vandaag als @Vrijdag ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zal ik een poll.... ;)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Lexo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:41:
Clutch up is toch alleen anders met het omhoog komen van het voorwiel? Daar lijden de forkseals en balhoofdlagers toch niet meer mee?

Die hebben het zwaarder met de landing lijkt me..
Wat Lexo zegt dus :)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Denk dat een powerwheelie wel een zachtere landing kent dan een clutch wheelie: je geeft vol/veel gas, door de acceleratie komt voorwiel omhoog -> acceleratie neemt geleidelijk af (want snelheid neemt toe) -> motor heeft steeds minder de neiging in de ketting te klimmen en de neus zakt rustig naar beneden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:13:
[...]

Denk dat een powerwheelie wel een zachtere landing kent dan een clutch wheelie: je geeft vol/veel gas, door de acceleratie komt voorwiel omhoog -> acceleratie neemt geleidelijk af (want snelheid neemt toe) -> motor heeft steeds minder de neiging in de ketting te klimmen en de neus zakt rustig naar beneden.
Een powerwheelie of clutchwheelie is puur hoe je de voorkant omhoog krijgt. Wat er daarna gebeurt staat er los van. Zodra je op het balans punt zit moet je een keer weer naar beneden, maar hoe je dat doet staat los van hoe je omhoog gekomen bent.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-12 17:23

A13X

Dude

Altijd wel fan van MCGarage, en die heeft een filmpje gemaakt of wheelies slecht voor je motor zijn.

Awesome

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Een powerwheelie of clutchwheelie is puur hoe je de voorkant omhoog krijgt. Wat er daarna gebeurt staat er los van. Zodra je op het balans punt zit moet je een keer weer naar beneden, maar hoe je dat doet staat los van hoe je omhoog gekomen bent.
True, maar mijn aanname is dat je bij een powerwheelie ook door accelereert en daardoor het voorwiel vanzelf weer naar beneden gaat en dat een zachte landing geeft. Maar je hebt gelijk, je kan het gas temmen nadat het voorwiel omhoog is.

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:38:
[...]

True, maar mijn aanname is dat je bij een powerwheelie ook door accelereert en daardoor het voorwiel vanzelf weer naar beneden gaat en dat een zachte landing geeft. Maar je hebt gelijk, je kan het gas temmen nadat het voorwiel omhoog is.
Dat ligt er aan of je het voorwiel omhoog laat komen of ook echt op het achterwiel gaat rijden. Zodra je naar het balanspunt gaat en voor langere tijd op het achterwiel rijd maakt het niets uit. Laat je het voorwiel even omhoog komen zonder op het balanspunt te blijven rijden dan ben ik het met je eens.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:44:
[...]

Dat ligt er aan of je het voorwiel omhoog laat komen of ook echt op het achterwiel gaat rijden. Zodra je naar het balanspunt gaat en voor langere tijd op het achterwiel rijd maakt het niets uit. Laat je het voorwiel even omhoog komen zonder op het balanspunt te blijven rijden dan ben ik het met je eens.
Dat is wat ik bedoelde, maar wat rottiger uitlegde ;)

• kneusteun
  • Nu online
Anoshky schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:53:
[...]

Zolang ik geen miljonair ben is 'iets voor erbij' van 4,5k niet te verantwoorden bij mijn wederhelft 8)7

[...]

Mij lijkt het iets om op een verlaten parkeerterrein gek mee te doen, niet om lange toertochten mee te doen!
Ik zeg dan gewoon dat hij zo klein is dat ook zij er op kan rijden ;)
Mijn vriendin kan namelijk op mijn AT bij lange na niet bij de grond.... en de BMW is nu zo verlaagd dat het voor mij wel een kinderfietsje lijkt 8)7

Plus dat hij zo klein is dat deze gewoon in huis kan staan 8)7 we hebben namelijk al wel een giga stallings probleem. De chopper staat nu in delen op zolder en mijn caferacer bij vrienden in de stalling :X

Edit: ik was met crypto aan het sparen voor een leuk SM ding, maar dat kan dus ook een grom zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 22-02-2018 16:27 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:25:
[...]

Edit: ik was met op crypto aan het sparen gokken voor een leuk SM ding, maar dat kan dus ook een grom zijn.
FTFY ;)

• Anoshky
kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:25:
[...]

Ik zeg dan gewoon dat hij zo klein is dat ook zij er op kan rijden ;)
Mijn vriendin kan namelijk op mijn AT bij lange na niet bij de grond.... en de BMW is nu zo verlaagd dat het voor mij wel een kinderfietsje lijkt 8)7

Plus dat hij zo klein is dat deze gewoon in huis kan staan 8)7 we hebben namelijk al wel een giga stallings probleem. De chopper staat nu in delen op zolder en mijn caferacer bij vrienden in de stalling :X

Edit: ik was met crypto aan het sparen voor een leuk SM ding, maar dat kan dus ook een grom zijn.
Ah crypto... mijn SX is er deels door betaald!
Maar het bezorgde me te veel stress, ik ga wel lekker rijden ipv gokken :+
Enkel nog wat longterm holds laten staan ;)

• kneusteun
  • Nu online
Anoshky schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Ah crypto... mijn SX is er deels door betaald!
Maar het bezorgde me te veel stress, ik ga wel lekker rijden ipv gokken :+
Enkel nog wat longterm holds laten staan ;)
Ik gebruik het gewoon als rente accelerator. Dus hodl en af en toe buy-in

• kneusteun
  • Nu online
Naja gokken is een groot woord, maar ik snap je punt ;)
Maar geloof me als ik zeg dat ik amper iets verlies als alles op 0 komt.
Als je nu pas instapt dan is het wel wat anders ja.

• FastFred
Dat try the bike op de motorbeurs. Weet niet, had er meer van verwacht, deed me weinig eerlijk gezegd.

Misschien hadden de instructeurs er genoeg van na een hele dag. Toen ik me inschreef deden ze stapvoets rijden, slalom (snel en langzaam), met 1 hand rijden, staand op de stepjes rijden en de snelle slalom doen.

Toen ik om 3 uur aan de beurt was hebben we 6 rondjes over de parkeerplaats gedaan met een langzame en een snelle slalom.

[ Voor 62% gewijzigd door FastFred op 22-02-2018 20:14 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online
"we gaan zonder boodschappenlijstje"
"we gaan vandaag niets kopen hoor!"
"naja, een setje zomerhandschoenen misschien" (voor mij)

We komen naar huis met een goede Richa jas (59 euro), Difi broek, een of ander Duits merk handschoenen voor haar... En een setje geventileerde zomerhandschoenen voor mij. :Y)
Het koopjesjagen is op zich dus wel gelukt.

Voor laarzen en een helm moeten we eens naar een winkel waar ze meer tijd voor je hebben. We zijn zeker goed geholpen, maar laarzen en een helm hebben iets meer tijd voor bezinning nodig.

De wall of death maakte overigens de meeste indruk. Met Indian motoren van >90 jaar oud! Een aanrader om te bekijken als je dat nog nooit hebt gezien.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-12 15:16
Voor de mensen die de komende dagen gaan en het eten te duur vinden. Er zit tussen hal 9 en 10 een klein eettentje waar je voor 2,25 een prima portie (lekkere!) friet krijgt incl saus. Prima tussendoortje om de dag mee te overbruggen.

Verder was het vandaag prima rondlopen op de beurs. Stuntshow was gaaf om een keer te zien en natuurlijk lekker mijn kontafdruk achtergelaten op allerlei motoren :9

YouTube: MotorcycleGeek

• PilatuS
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:11:
Dat try the bike op de motorbeurs. Weet niet, had er meer van verwacht, deed me weinig eerlijk gezegd.

Misschien hadden de instructeurs er genoeg van na een hele dag. Toen ik me inschreef deden ze stapvoets rijden, slalom (snel en langzaam), met 1 hand rijden, staand op de stepjes rijden en de snelle slalom doen.

Toen ik om 3 uur aan de beurt was hebben we 6 rondjes over de parkeerplaats gedaan met een langzame en een snelle slalom.
Als je eens wat beter een idee wil krijgen gewoon een proefles nemen. Dan heb je ook wat meer tijd en aandacht om eens wat langer op een fiets te zitten.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zijn er nog mooie custom motoren net als vorig jaar? Toen stonden er best gave bouwsels :9 In elk geval ga ik zondag zelf eens kijken.

• FastFred
Paar dingetjes van vandaag

- heel veel motoren :D
- je moet echt met de motor komen (gratis parkeren), want de auto parkeren kost je een whopping € 4,- per uur. De parkeerkosten waren aan het einde van de dag duurder dan het toegangskaartje
- van de 5 parkeerautomaten waren er 3 defect

Wat try the bike betreft:
- Honda 650F gereden
- Vooral vooruit kijken
- Niet te snel willen gaan bij de langzame slalom
- Gevoel in de koppeling krijgen met je hand (terwijl ik m'n linkervoet gewend ben in de auto) is best lastig
- in de 1e versnelling lijkt soepel gasgeven bijna onmogelijk
- 1x laten afslaan :+

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:51
Was fijn om vandaag ff proef te zitten op een paar motoren, maar man man man wat zit zo'n ongelooflijk mooie SS verschrikkelijk. :P

• FastFred
- De Z900RS is in het echt nog mooier dan op een plaatje trouwens

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Woask schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:06:
Was fijn om vandaag ff proef te zitten op een paar motoren, maar man man man wat zit zo'n ongelooflijk mooie SS verschrikkelijk. :P
Het is maar net wat je gewend bent. :P Ik zit er persoonlijk beter een comfortabeler op dan een sporttour machine...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
Mensen die zo'n fiets hebben rijden altijd zo hard dat de wind de druk op de polsen weg neemt :+

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-12 22:50
Ik heb toegeven en ben na SS naar een naked gegaan

• xos

xos

FastFred schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:03:
Paar dingetjes van vandaag

- heel veel motoren :D
- je moet echt met de motor komen (gratis parkeren), want de auto parkeren kost je een whopping € 4,- per uur. De parkeerkosten waren aan het einde van de dag duurder dan het toegangskaartje
- van de 5 parkeerautomaten waren er 3 defect

Wat try the bike betreft:
- Honda 650F gereden
- Vooral vooruit kijken
- Niet te snel willen gaan bij de langzame slalom
- Gevoel in de koppeling krijgen met je hand (terwijl ik m'n linkervoet gewend ben in de auto) is best lastig
- in de 1e versnelling lijkt soepel gasgeven bijna onmogelijk
- 1x laten afslaan :+
Na 4 uur betaal je voor een dagpas, volgens mij 16.50 euro. Niet goedkoop maar de teller stopt wel voordat het echt uit de hand loopt.

Vond het vandaag heel prima te doen. Niet echt druk en kon gewoon alles rustig bekijken en nergens in de rij gestaan. Stonden ook veel mooie motoren. Geen spijt dat ik ben gegaan :).

Alleen lijken de pitspoezen niet alleen van het circuit verbannen te zijn maar ook van de beursvloer. Waren er niet heel veel terwijl voorgaande jaren de grote merken vaak wel wat hadden rondlopen.

• Leviathius
@FastFred Hmm 650F, toevallig les van ene Kevin gehad?

• FastFred
No idea, zwart met rode motor (waren er 2 van) van Motorskills ofzo?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

xos schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:51:
[...]

Alleen lijken de pitspoezen niet alleen van het circuit verbannen te zijn maar ook van de beursvloer. Waren er niet heel veel terwijl voorgaande jaren de grote merken vaak wel wat hadden rondlopen.
:-( -O-

• FastFred
Jup, dat viel mij ook op :'(

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Daar mag je dus een stelletje doorgedraaide feministen voor bedanken die van elke mug een olifant maken.

• Leviathius
FastFred schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:02:
No idea, zwart met rode motor (waren er 2 van) van Motorskills ofzo?
Yep dat was dus mijn rijschool/instructeur (y)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-12 17:23

A13X

Dude

FastFred schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:03:
Als je een Park and ride had opgezocht had je voor €5,- kunnen parkeren en met 5 mensen met de bus (10min ofzo) naar de jaarbeurs kunnen gaan. P+R Papendorp bijvoorbeeld.

Awesome

• HTT-Thalan
Hmm, minus 4. Misschien maar mijn winterbroek aandoen als ik straks vertrek.
Leviathius schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:52:
[...]

Yep dat was dus mijn rijschool/instructeur (y)
Eigenlijk moeten we allemaal opnieuw in de rij gaan staan daar en doen alsof we een proefles nodig hebben :P.

[ Voor 65% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-02-2018 08:50 ]

• aidanl
Leviathius schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:41:
[...]

Verder was het vandaag prima rondlopen op de beurs. Stuntshow was gaaf om een keer te zien en natuurlijk lekker mijn kontafdruk achtergelaten op allerlei motoren :9
En kwijl bij de dames achtergelaten zeker? :+

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Raym09 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 07:13:
[...]

Als je een Park and ride had opgezocht had je voor €5,- kunnen parkeren en met 5 mensen met de bus (10min ofzo) naar de jaarbeurs kunnen gaan. P+R Papendorp bijvoorbeeld.
Of lid vaste bezoeker worden van Holland Casino :+ Kost parkeren altijd €6

• aidanl
Ik ga morgen hopelijk met de motor (hangt nog van wat anderen af). Maar zo niet, mijn werkgever heeft sinds paar weken een nieuwe locatie op 10 minuten lopen van de beurs, dus dan kan ik daar met een tag gratis terecht :)

• SmurfLink
  • Niet online
xos schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:51:
[...]

;( Da's wel jammer.

Klinkt wel goed al deze reviews! Pffff is het al zondag???

:D nee het is @Vrijdag !

• Leviathius
aidanl schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:51:
[...]

En kwijl bij de dames achtergelaten zeker? :+
Nou het grappige was dat je mooiere dames zag rondlopen tussen de bezoekers, dan de paar pitspoezen die er liepen. Er waren hooguit 5 of 6 pitspoezen... Zelfs bij Kawasaki was er maar 1tje die rondliep op de stand ipv op iedere motor een leuke dame. Maarja, gingen voor de motoren he :9

• aidanl
Leviathius schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:00:
[...]

Nou het grappige was dat je mooiere dames zag rondlopen tussen de bezoekers, dan de paar pitspoezen die er liepen. Er waren hooguit 5 of 6 pitspoezen... Zelfs bij Kawasaki was er maar 1tje die rondliep op de stand ipv op iedere motor een leuke dame. Maarja, gingen voor de motoren he :9
Om om dan te gaan zitten kwijlen op andere bezoekers is ook beetje #metoo :+
Misschien dat er van het weekend meer zijn, maar inderdaad.. we gaan voor de motoren! :D

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Iemand nog plaatjes geschoten, voor ons als forum lurkers? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door radium6969 op 23-02-2018 09:09 ]

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 11:29

Kasai

Legendary

En dan liefst een foto van de KTM 790 Duke :+

Bij de Goedhart seizoensopening hadden ze hem nog niet :(

Atlas#22744

• HTT-Thalan
[...]

Ik moet zeggen dat ik het ook altijd wel een beetje een cheap move heb gevonden. Een beetje een belediging (niet écht, ik ben niet gauw beledigd, maar je snapt waar ik heen wel) richting mij als man dat ik gelokt zou moeten worden met een of andere bimbo om mij een product te slijten.

Maar goed, ik ben ooit om mijn nummer gevraagd door een stripper die ongewoon verrast was dat ik een uur met haar heb zitten kletsen nadat ze haar kleren weer áán had en niet eens probeerde haar te versieren (ik was met vrienden mee in Belgie, mocht je je dat afvragen, en heb ik nee gezegd :P).

• Leviathius
@Kasai In dit topic van de buren staan een paar foto's.

Ik heb eigenlijk geen foto's gemaakt, maar wel korte filmpjes van veel motoren. Ben van plan er een soort compilatie van te maken. Maar ik vrees dat ik te weinig beeldmateriaal heb en kwaliteit van het filmen zal ook bagger zijn. Maarja, al doende leert men!

Wat wel leuk was, was dat bij de Kawasaki stand een (kawa) man mij zag met mijn action cam op n stokkie en vroeg waarvoor het was. Toen ik zei Youtube videos te willen gaan maken gaf hij mij zijn kaartje en moest ik contact opnemen met hem. Hij zocht namelijk zo'n iemand en dan hij zei: "Kom gewoon een keer langs, dan krijg je de nieuwe modellen mee, Z900 enzo en mag je ze proefrijden en filmen. Is goed voor mijn Facebook! 8) " En ik zat daar: 'Ehmmm maar natuurlijk!! :D _/-\o_ ". Klein nadeel, het is 1,5u rijden naar die motorzaak voor mij :+.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-12 15:21
HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 07:52:
Hmm, minus 4. Misschien maar mijn winterbroek aandoen als ik straks vertrek.

[...]
Lekker weertje zo inderdaad, maar de wegen zijn mooi droog *O*

Mijn dashboard vind deze temperaturen echter niet leuk, die gaat pas weer aan als het een paar graden boven 0 is... De laatste dagen is dat pas tegen de tijd dat ik bijna op het werk aangekomen ben :+ Op de terugweg smiddags gaat hij wel netjes aan.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• aidanl
Zat vanmorgen even te twijfelen om de motor toch maar weer te pakken. Toch maar niet gedaan want er ligt nog een berg zout op de weg, het was lekker rustig op de weg dus met koekblik hoefde ik toch nergens file te rijden en het is gewoon koud :P

• DrivinUCrazy
  • Nu online
[...]

Zoals al genoemd, het aantal pitspoezen viel voor een dergelijke show/beurs tegen. Zelfs mijn vriendin vond dat jammer. :+ 8)7
Die meid van Kawasaki zag er op een of andere manier ook nog wel uit alsof ze vaker op een motor zat. De rest leken het maar enge lawaaimakende dingen te vinden. Dan gaat de charme voor mij er ook wel af.

Die Yamaha Niken stond er ook. Aan de ene kant wil ik het ding wel eens rijden, puur voor de ervaring. Aan de andere kant... Ik snap het voordeel er niet echt van. Daarnaast lijkt het stuurmechanisme me onnodig ingewikkeld bij onderhoud. Ik vond hem wel breder dan ik in eerste instantie uit de filmpjes had verwacht.

En die Quadro's snap ik ook niet helemaal. Heb je eerst de MP3 en varianten, komt er nu een merk met voor 2 wielen en achter ook. Bij mij heet het dan toch echt langzamerhand een cabrio... 8)7

Ook wel grappig waren de luide reacties bij Zero. "Dit (elektrisch rijden) wordt het toch nooit"; "geen geluid meer" (er kwam anders herrie genoeg af); "gaan we een weekendje weg, maar de volgende camping is over 230 km... Jammer joh!"
Alleen met die laatste kan ik het eens zijn. De actieradius is het gewoon nog niet. Maar de technologie gaat met sprongen vooruit, dus ik zie het nog wel wat worden.
Met een elektrotechnische achtergrond ben ik misschien wat bevooroordeeld, maar ik juich dit soort initiatieven wel toe. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:19:
[...]

Lekker weertje zo inderdaad, maar de wegen zijn mooi droog *O*

Mijn dashboard vind deze temperaturen echter niet leuk, die gaat pas weer aan als het een paar graden boven 0 is... De laatste dagen is dat pas tegen de tijd dat ik bijna op het werk aangekomen ben :+ Op de terugweg smiddags gaat hij wel netjes aan.
We hebben van de week bij het syncen van de carbs de choke kabel los gehaald omdat het rubber gezwollen bleek te zijn (waardoor hij wat klemt). Dat start ook wat lastig met 5 onder nul :P maar gelukkig hoef ik maar een seconde of 30 te choken. Dus wat betreft koud-weer-issues ben ik nog gezegend denk ik, gezien de leeftijd van het beestje.

@Leviathius heb je een co-rijder nodig die jou filmt terwijl je die modellen reviewt? :+
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:24:
Alleen met die laatste kan ik het eens zijn. De actieradius is het gewoon nog niet. Maar de technologie gaat met sprongen vooruit, dus ik zie het nog wel wat worden.
Met een elektrotechnische achtergrond ben ik misschien wat bevooroordeeld, maar ik juich dit soort initiatieven wel toe. :)
Dat, en de prijzen. Een DSR met grootste actieradius en quickcharger legt het qua prijs gewoon af tegen een zuinige kilometervreter, ongeacht het kilometrage en de KWh prijs (of het moet gratis kunnen). Voor woon-werk word het hem dan gewoon niet, terwijl dat soort mensen de hype wel kunnen vergroten.

[ Voor 29% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-02-2018 09:26 ]

• Anoshky
Kasai schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:10:
En dan liefst een foto van de KTM 790 Duke :+

Bij de Goedhart seizoensopening hadden ze hem nog niet :(
Op het salon in Brussel gezien en moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld was.
Bouwkwaliteit lijkt me niet wat we van KTM gewoon zijn...
Pagina: 1 ... 12 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht