Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Oef inderdaad. Afgelopen zondag even naar Goedhart geweest - moest nog kettingsmeer, dus dacht hun feestje ook even te checken. Wat een drukte! Blij dat ik na 2 busjes smeer m weer kon smeren
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 20-02-2018 21:21 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Inderdaad
Oja en opstappen doe ik gewoon altijd zo (zonder het been vast te houden overigens)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 21:23 ]
De babyboomers vullen hun midlifecrisis goed in met het geld dat ze van onze generatie plukkencaesar1000 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:05:
[...]
Genoeg potentiële kopers in ieder geval:
[afbeelding]
Eigenlijk wel benieuwd hoe deze samenstelling in het topic is. Poll?
stelletje posersVrijdag schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:20:
Kijk nou, de conciërge uit de Luizenmoeder @ 20 secondes
[video]
Klinkt als een event voor mij
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ikke nie iigFastFred schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:37:
Nu ben ik stiekem toch wel benieuwd wie er hier 60+ is
Behalve 's morgens, als ik uit mijn bed rol. Voor de rest van dag voel ik me 28, behalve als ik weer in de spiegel kijk en een bijna 50+'er zie...
Midlife crisisses zijn zo vermoeiend..
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Het staat er bovenHTT-Thalan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:38:
Oh was dat leeftijd? Ik dacht dat het over je gemiddelde snelheid BBK ging.
Maar euh waren er al plannen voor een tweakers motor tocht/meeting?
Gister trouwens toch maar de monteur gebeld om de motor op te laten halen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik mis ook de optie nietGrubeater schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:28:
Doe ik ook een poll.
Poll: Op welke dag ben jij op de Motorbeurs te vinden?
• Donderdag
• Vrijdag
• Zaterdag
• Zondag
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
De leeftijdsverdeling in dit topic zal niet anders zijn dan over heel GoT/Tweakers.
Heb wel het idee dat de motorbeurs beetje op zijn retour is, Triumph, Honda, Goedhart en Motozoom zullen bijvoorbeeld niet aanwezig zijn.
Atlas#22744
ZekerJoopieboy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:44:
Dit jaar willen we wel weer een keer een rit organiseren ja, zeker na de goeie ervaringen van afgelopen jaar.
Awesome
Als je een roze helm opzet en een string boven je broek uit laat komen mag je vast wel bij iemand achterop!Raym09 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:57:
[...]
Zekerwas erg gezellig, als ik weer in het bezit ben van een motor
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Kan toch ook wel in mijn raceoverall bij een van die leernichten hier achteropHTT-Thalan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:59:
[...]
Als je een roze helm opzet en een string boven je broek uit laat komen mag je vast wel bij iemand achterop!
Awesome
Verwijderd
Volgens mij wonen ook aardig wat tweakers in dit topic in het zuidenCodeCaster schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:59:
Volgens mij wonen er al aardig wat posters uit dit topic in of rond Leiden, kunnen we daar geen chapter starten?
Verwijderd
• Noord-Holland
• Friesland
• Groningen
• Flevoland
• Drenthe
• Overijssel
• Zuid-Holland
• Utrecht
• Gelderland
• Zeeland
• Noord-Brabant
• Limburg
• Ik woon niet in een NL Provincie
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
• Meer!
• Minder!
Tussenstand:
Was al bezigLeast Inkling schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:21:
Even een poll of we wel polls willen
[ Voor 19% gewijzigd door DragonSlayer666 op 21-02-2018 11:22 ]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Is dat net zoals geen referendum houden over het afschaffen van het raadgevend referendum?Least Inkling schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:21:
Even een poll of we wel polls willen
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik mis de optie: "Ik vind 't precies goed zo"DragonSlayer666 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:21:
Poll: Willen we meer of minder polls?
• Meer!
• Minder!
Tussenstand:
[afbeelding]
[...]
Was al bezig
Nee, dat kan niet. Het is meer of minder. Geen middenwegwimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:22:
[...]
Ik mis de optie: "Ik vind 't precies goed zo"
• Minder polls op korte termijn, meer op lange termijn
• Minder polls op korte termijn, minder op lange termijn
• Meer polls op korte termijn, minder op lange termijn
• Meer polls op korte termijn, meer op lange termijn
• De huidige frequentie is goed
Tussenstand:
[ Voor 6% gewijzigd door tdw op 21-02-2018 11:36 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Er is nu geen optie voor mensen die de huidige frequentie graag willen behouden.tdw schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:31:
Poll: Meer of minder polls?
Tussenstand:
[afbeelding]
@HTT-Thalan was me voor.tdw schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:31:
Poll: Meer of minder polls?
Tussenstand:
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door DragonSlayer666 op 21-02-2018 11:37 . Reden: Too little, too late. ]
HTT-Thalan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:34:
[...]
Er is nu geen optie voor mensen die de huidige frequentie graag willen behouden.
Is gefixt, bedankt!DragonSlayer666 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:36:
[...]
Of als ik hetzelfde aantal polls wil op de lange termijn?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Poll: Waar willen we het over hebben?
• Motoren
• Polls
• All of the above
• Anders
Tussenstand:
@HTT-Thalan aangepast
[ Voor 21% gewijzigd door aidanl op 21-02-2018 11:40 ]
Ik mis de optie 'all of the above'.aidanl schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:38:
Zo, ook maar even een belangrijke toegevoegd:
Poll: Waar willen we het over hebben?
• Motoren
• Polls
[afbeelding]
Lekker agnostisch ....
Ook zo lekker niks zeggendVerwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:09:
Poll: In welke Nederlandse Provincie woon je?
Awesome
Tsss.... Als je in Noord-Brabant van Oost naar West (óf andersom?) gaat rijden dan ben je ±170Km. aan het rijden over bijna alleen maar snelwegen zónder de provincie te verlaten.... Kost je ± 2 uur volgens de routeplannerRaym09 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:52:
[...]
Ook zo lekker niks zeggendom van het noorden van Gelderland naar het zuiden te komen heb je een dik uur over de snelweg (90/100km) nodig. Van Oost naar West is het zelfs ruim 1,5uur en 140km. Nog niet echt bepaald in de buurt
Woensdrecht - Boxmeer in een rechte lijn zal iets van 140Km zijn, denk ik
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 21-02-2018 12:04 ]
Misschien is dat wel een goede vervanging voor de referendum, gewoon even een polletje op Tweakers!Least Inkling schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:50:
Dit was het democratisch proces wat we eigenlijk gewoon in onze NL-politiek zouden willen hebben, dus zeer zeker niets gemist
Motoren:
Bah het is nog steeds koud...
Zelfs mijn vriendin hield het amper vol op de gixxerHTT-Thalan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:59:
[...]
Als je een roze helm opzet en een string boven je broek uit laat komen mag je vast wel bij iemand achterop!
U riep?wimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:07:
[...]
JA, en dan is 't nog niet eens @Vrijdag
Poll: Welke haarkleur heeft de voorkeur op de motor om te posen?
• Rood
• Blond
• Brunette
• Zwart
• Anders
Tussenstand:
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Het gaat om het posen hè, dan mag datStoney3K schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:10:
Ik mis de optie: Er zit een helm overheen dus je ziet het toch niet.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Helaas moet ik werkenChakotay schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:16:
Hebben jullie het allemaal te koud ofzo? Ga eens rijden ipv bullshit posten
Voor mij nog steeds te koudChakotay schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:16:
Hebben jullie het allemaal te koud ofzo? Ga eens rijden ipv bullshit posten
Rood is wel sneller inderdaadaidanl schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:19:
@Chakotay Ja
@Vrijdag maar misschien is het ook wel belangrijk welke kleur de motor heeft. Rood is altijd beter toch?
Hier, nog maar een poll:
Poll: Welke kleur is belangrijk op de motor?
• Rood
• Groen
• Blauw
• Zwart
• Geel
• Wit
• Zilver
• Vettig/modderig/onherkenbaar
• Chroom. Heul Veul chroom.
• Al deze kleuren. Maar dan matte.
Tussenstand:
Atlas#22744
Zal ik nog een poll...Chakotay schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:25:
@Vrijdag Ik mis een optie, alle motoren worden na een paar weken vanzelf grijs in deze tijd van het jaar
@Kasai Ai, helemaal vergeten
[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 21-02-2018 13:27 ]
Ben ook geen bikkel hoor...ProfaNe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:23:
[...]
Voor mij nog steeds te koudBen dan ook geen bikkel zoals sommige hier. Oja en ik heb alleen een leren combi
of leren jas + kevlar broek.
2] klompje metaal dat de vorm heeft van een kootje uit een schapenpoot en behoort tot een set van identieke stukjes die kinderen bij het bikkelspel omhoogwerpen en behendig met de hand opvangen.
Least Inkling schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:27:
[...]
Ben ook geen bikkel hoor...
2] klompje metaal dat de vorm heeft van een kootje uit een schapenpoot en behoort tot een set van identieke stukjes die kinderen bij het bikkelspel omhoogwerpen en behendig met de hand opvangen.
@Vrijdag wat een doodzonde. Je mist de belangrijkste kleur: oranje!Vrijdag schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:24:
[...]
Rood is wel sneller inderdaad
Hier, nog maar een poll:
Poll: Welke kleur is belangrijk op de motor?
• Rood
• Groen
• Blauw
• Zwart
• Geel
• Wit
• Zilver
• Al deze kleuren. Maar dan matte.
Tussenstand:
[afbeelding]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
caesar1000 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:30:
[...]
@Vrijdag wat een doodzonde. Je mist de belangrijkste kleur: oranje!
[afbeelding]
@caesar1000 Spuit 11Kasai schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:26:
Ik mis KTM oranje.
edit: zo halen we die top 1 positie wel
[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 21-02-2018 13:33 ]
Awesome
Ho ho, Kawa oranje moet er dan ook bij!caesar1000 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:30:
[...]
@Vrijdag wat een doodzonde. Je mist de belangrijkste kleur: oranje!![]()
![]()
[afbeelding]
Mijn oranje (
[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 21-02-2018 13:33 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Poll: Welke motorkleur is het mooiste?
• Rood
• Groen
• Blauw
• Zwart
• Geel
• Wit
• Zilver/grijs
• Alles maar dan matte
• KTM ORANJE!
Tussenstand:
Klein beetje aangepast
Ik mis GEWOON oranjeVrijdag schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:34:
Nieuwe poll dan maar
Poll: Welke motorkleur is het mooiste?
• Rood
• Groen
• Blauw
• Zwart
• Geel
• Wit
• Zilver/grijs
• Alles maar dan matte
• KTM ORANJE!
Tussenstand:
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 21-02-2018 13:48 ]
• Ja graag!
• Neuh, hij doet maar
• Nee eg nie! Ik hou van Vrijdag!
Nog even en we zijn weer terug in 2001 toen 't hier ook een beetje te rap ging en de motor gerelateerde topique's stantepé dichtgegooid werden.....Raym09 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:31:
[...]
>>KNIPPERDEKNIP<<
edit: zo halen we die top 1 positie wel![]()
Ietsje later was MF ineens een feit (Mei / Juni 2001 was dat, geloof ik). Maar dat kan @duderuud waarschijnlijk véél beter uitleggen
Een poll speciaal voor mij!Least Inkling schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:49:
Poll: Moet Vrijdag ophouden met polls maken?
• Ja graag!
• Neuh, hij doet maar
• Nee eg nie! Ik hou van Vrijdag!
[afbeelding]
Tussen alle polls door nog even een poserfilmpje, Wheels and Waves 2017 in Biarritz:
Voor alle hipsters, customizers, retroliefhebbers, posers, baardmannen en koffieleuten
[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 21-02-2018 13:58 ]
So hé mooi spul tussen en dan bedoel ik niet de baarden
KTM oranje is niet mooi en ik heb een KTMKasai schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:26:
Ik mis KTM oranje.
Ik mis All of the above.Vrijdag schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:09:
[...]
U riep?
Poll: Welke haarkleur heeft de voorkeur op de motor om te posen?
• Rood
• Blond
• Brunette
• Zwart
• Anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Opmerking over een poll hoort er ook bij zie ik.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Mei 2001 inderdaad. Toenmalige motortopic hier op GoT werd op slot gegooid omdat het off-topic was.wimmel_1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:50:
[...]
Nog even en we zijn weer terug in 2001 toen 't hier ook een beetje te rap ging en de motor gerelateerde topique's stantepé dichtgegooid werden.....![]()
![]()
Ietsje later was MF ineens een feit (Mei / Juni 2001 was dat, geloof ik). Maar dat kan @duderuud waarschijnlijk véél beter uitleggen
Het enige alternatief toen waren de prikpagina's van Startpagina maar dat was zo enorm waardeloos dat ik dacht dat ik het zelf beter kon.
Bleek ook wel zo te zijn
We draaien al veel te lang dezelfde software als Tweakers (al heeft Tweakers zelf een fork gebouwd) en we zijn druk bezig met nieuwe software.
Maar alsnog toch best knap dat je 't met de "As-IS" MyREACT software zolang hebt weten vol te houdenduderuud schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:33:
Template/huisstijl is nog niet klaar dus niet echt. Kan je alleen vertellen dat de software van Xenforo is (versie 2) en dat de migratie van de data al gedaan is/werkt.
Binnenkort maar weer eens gaan kijken dan, hopelijk is de sfeer wat minder toxisch als dat ik het tig jaar geleden heb ervaren.duderuud schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:33:
Template/huisstijl is nog niet klaar dus niet echt. Kan je alleen vertellen dat de software van Xenforo is (versie 2) en dat de migratie van de data al gedaan is/werkt.
Awesome
Ik kijk er eigenlijk nog steeds dagelijks maar 't posten is tot praktisch "0" gedaald, mede vanwege de sfeer welke er door een aantal mensen bepaald lijkt te moeten worden. Ergens best jammer want ik heb er ook een aantal héle goede vrienden aan over gehouden welke ik nog zeker wekelijks/maandelijks zie maar weke daar vanwege zo'n zelfde rede ook amper/niet meer komen.Raym09 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:37:
[...]
Binnenkort maar weer eens gaan kijken dan, hopelijk is de sfeer wat minder toxisch als dat ik het tig jaar geleden heb ervaren.
Met de mensen uit het topic in kwestie al wel verschillende keren op pad geweest, maar er lopen ook genoeg op dat forum rond waar ik niet perse in real life mee hoef te spreken..
Wat dat betreft is dit wel een erg fijn topic
Haha, ja, ik zag de post van @wilco1985 net voordat ik op versturen drukte. Geweldig dat die dingen zo lang zo soepel blijven rijden. Geruststellend om te lezen. Verder is het natuurlijk bij een proefrit belangrijk om op dingen als geschraap, geknal, geratel en de bekende purple haze te letten.Raym09 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:23:
[...]
@BannerFigurezZz Honda heeft alleen een slechte reputatie als het gaat om spanningsregelaars, als die sneuvelen kost het je ongeveer €120,-, 10 minuten tijd en als je pech hebt een accu. Voor de rest zijn Honda's haast niet kapot krijgen als je ze netjes onderhoud. (Ps: als de motor 13jaar oud is zit er hoogst waarschijnlijk niet de originele accu in, die worden overigens ook niet door honda gemaakt. Dacht dat die standaard Yuasa gebruiken maar dat weet ik niet zeker)
Een paar post boven je staat een blauwe en zwarte Hornet van @wilco1985 en die heeft op de zwarte 100k+ aan km's staan.
Super! Naast de accu van de meneer/mevrouw hierboven, een super goed aandachtspunt om op te letten. Aankomend weekend ga ik eens kijken hoe die er nu echt uitziet en klinkt.DrivinUCrazy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:00:
[...]
Ik ben vooral bekend met de PC41, vanaf 2007. (om precies te zijn de 2011 en 2012)
Zoals al genoemd is de spanningsregelaar nog wel eens een aandachtspuntje. Zelf geen last van gehad.![]()
Ik heb een kapot remlichtschakelaartje gehad. Onder garantie vervangen, maar dat kan anders ook niet de wereld hebben gekost.
Wel een aandachtspuntje is de nokkenaskettingspanner, ook wel afgekort met NAKS. Hier zit een veertje in, en die veer wordt lui. Als die ketting gaat ratelen: direct actie ondernemen. Hier hebben overigens wel meer motoren last van. Je kunt hier op 2 manieren mee omgaan: accepteren, en de NAKS om de zoveel tijd vervangen. Of je vervangt deze door een handmatig exemplaar die je zelf om de zoveel tijd een beetje moet aandraaien.
Ook hier heb ik nooit last van gehad, maar het is een aandachtspuntje voor de proefrit.
Allebei bedankt! Hopelijk kan ik snel en vol gepaste trots aan het lijstje met rijdende Tweakers worden toegevoegd.
Het stationair toerental van de (PC41) Hornets is trouwens vrij hoog, zeker bij een koude motor. Tegen de 2000 rpm als ik me niet vergis. Niet raar van opkijken.BannerFigurezZz schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:44:
[...]
Haha, ja, ik zag de post van @wilco1985 net voordat ik op versturen drukte. Geweldig dat die dingen zo lang zo soepel blijven rijden. Geruststellend om te lezen. Verder is het natuurlijk bij een proefrit belangrijk om op dingen als geschraap, geknal, geratel en de bekende purple haze te letten.![]()
[...]
Super! Naast de accu van de meneer/mevrouw hierboven, een super goed aandachtspunt om op te letten. Aankomend weekend ga ik eens kijken hoe die er nu echt uitziet en klinkt.
Allebei bedankt! Hopelijk kan ik snel en vol gepaste trots aan het lijstje met rijdende Tweakers worden toegevoegd.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Goed dat je het zegt! Al was me dat waarschijnlijk niet opgevallen. Volgens mij was dit ook het type motor waar ik les op heb gehad. Al waren die natuurlijk zelden 'koud' bij het starten en waren ze van een wat later type.DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:51:
[...]
Het stationair toerental van de (PC41) Hornets is trouwens vrij hoog, zeker bij een koude motor. Tegen de 2000 rpm als ik me niet vergis. Niet raar van opkijken.
[ Voor 3% gewijzigd door BannerFigurezZz op 21-02-2018 15:02 ]
Wordt ook regelmatig gespamd, en het idee dat mijn wachtwoord veilig is daar nu heb ik ook niet echt.duderuud schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:21:
[...]
Mei 2001 inderdaad. Toenmalige motortopic hier op GoT werd op slot gegooid omdat het off-topic was.
Het enige alternatief toen waren de prikpagina's van Startpagina maar dat was zo enorm waardeloos dat ik dacht dat ik het zelf beter kon.
Bleek ook wel zo te zijn
We draaien al veel te lang dezelfde software als Tweakers (al heeft Tweakers zelf een fork gebouwd) en we zijn druk bezig met nieuwe software.
Ik zit er al tijden (lees: Jaren) op te wachten dat ze m'n wachtwoord daar eens plaintekst uitlezenJoopieboy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:12:
[...]
Wordt ook regelmatig gespamd, en het idee dat mijn wachtwoord veilig is daar nu heb ik ook niet echt.Maar goed dat jullie daar nu mee bezig zijn!
Maar: Alles is natuurlijk ook wel een beetje inherent aan de techniek welke er in 2001 beschikbaar was én de kennis welke daar destijds mee gemoeid ging. Als ze nú ineens besluiten om alles naar HTTPS over te zetten dan vrees ik met grote vrezen dat @duderuud geen enkele moderator meer over heeft na een paar dagen/weken.
Hij ziet er wel echt uit als een bad-ass op die oude foto, echt heel tof
Inclusief exact dezelfde foto. Als dat geen plagiaat is, weet ik het ook niet meer?
"Maar is dat niet erg lastig? Je hebt maar 2 banden ipv 4!"
Verkopers...
Dit topic is gesloten.
![]()
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht