Mag niet, toch?
Kan wel, maar mag niet. Alleen die fietspaden die op dezelfde rijbaan zitten en met rode verf zijn aangegeven. Alleen daar mag je als motorrijder op rijden als je de intentie hebt om af te slaan en geen fietsers hinderd. Verder mag je niet zomaar op los liggende fietspaden rijden helaas
Edit: Dit soort fietspaden mag je alleen op als je van plan bent om af te slaan in een zijstraat bijvoorbeeld.
[ Voor 17% gewijzigd door Leviathius op 20-02-2018 12:26 ]
Ja, en tourmotoren vind ik dus weer niks aanw4rguy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:19:
[...]
Die schelen niet zoveel, het blijven naked bikes. Je kan een verhoogd zadel laten maken, je voetsteunen verlagen en je stuur verhogen maar daarmee verander je deels ook de rij-eigenschappen van de machine.
Ik zou dan zelf eerder echt naar het touring-segment gaan kijken. Die zijn vaak wat groter en rijden comfortabeler.
Ben ook al een beetje aan het kijken geweest naar een Fazer 6 ABS naked, die zijn een stukkie groter.
Kleine correctie, als er een fiets op het wegdek staat en een doorgetrokken streep dan mag je daar als motorrijder nog steeds niet op rijden, dat is een fietsstrook. Ook niet om af te slaan. Alleen als het een onderbroken witte streep is, dan is het een fietsSUGGESTIEstrook en dan mag het wel, mits je geen fietsers hindert.Leviathius schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:25:
[...]
Kan wel, maar mag niet. Alleen die fietspaden die op dezelfde rijbaan zitten en met rode verf zijn aangegeven. Alleen daar mag je als motorrijder op rijden als je de intentie hebt om af te slaan en geen fietsers hinderd. Verder mag je niet zomaar op los liggende fietspaden rijden helaas. Wil niet zeggen dat het gewoon kan en soms goed uitkomt natuurlijk
Ik zie nu je edit, je had 'm al idd.
[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 20-02-2018 12:27 ]
I have stability. The ability to stab.
Te hard rijden ook niet
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik weet niet wat je budget of voorkeur is maar je zou ook kunnen kijken naar de wat grotere/zwaardere nakeds zoals een Kawa ZRX1200 of een Honda CB1300. Zit je wel meteen in een hele andere klasse ook, dat wel.FastFred schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:29:
Vraagje over de Hornet's, de oude Hornet is wat aan de kleine kant, ik heb in het vorige deel al eens een foto gezien van een lange tweaker op een Hornet en dat ziet er gewoon debiel uit (sorry!), zelf ben ik 2.03. Zijn de nieuwere Hornet's groter of zijn die van hetzelfde formaat?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Deze motoren zijn heel prettig voor langere personen. Ik zit zelf met 1,99m op een GSX1400, en vind het heerlijk om een zwaardere/lompe motor te hebben.Vrijdag schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:31:
[...]
Ik weet niet wat je budget of voorkeur is maar je zou ook kunnen kijken naar de wat grotere/zwaardere nakeds zoals een Kawa ZRX1200 of een Honda CB1300. Zit je wel meteen in een hele andere klasse ook, dat wel.
@Vrijdag Als ik m'n motorrijbewijs idd ga halen, zat ik te denken aan 3-4k voor de motor.
Goed, die keuzes moet ik dan maar eens heroverwegen dan
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
mja... voor het ene maak ik een uitzondering, voor het andere niet
140 euro voor een fietspad? Pfff. Ze doen het zelf ook
Motoren voor lange mensen is echt zo kut. Ga je Googlen, kom je uit op topics van 10 jaar geleden waar iemand zegt. "Ja, de GSXR uit 2003 is echt super voor lange mensen, met mijn 1.80 zit ik er prima op."
Gast, 1.80, facking kabouter
Gast, 1.80, facking kabouter
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 20-02-2018 12:50 ]
@cyntax Hoe vaak ik dat niet doe
Vooral bij die punten waar 1 voertuig tegelijk door kan. Ff rechts via het fietspad dan maar 
@FastFred Hij staat volgens mij ook in de startpost, maar misschien heb je hier wat aan: http://cycle-ergo.com/
@FastFred Hij staat volgens mij ook in de startpost, maar misschien heb je hier wat aan: http://cycle-ergo.com/
[ Voor 33% gewijzigd door lolgast op 20-02-2018 12:52 ]
Heel herkenbaar. Het mag wel wanneer er onderbroken streep op die fietsstrook ligt, er geen fiets-icoontje op staat en er niet zo'n pijl staat van "Je moet langs deze kant passeren"lolgast schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:49:
@cyntax Hoe vaak ik dat niet doeVooral bij die punten waar 1 voertuig tegelijk door kan. Ff rechts via het fietspad dan maar
~ James May
@lolgast Ja die ken ik, maar die vertelt mij niet of mijn heupen en knieën zeer beginnen te doen na 20km of na 200km. Ik ben meer op zoek naar persoonlijke ervaringen, maar het enige dat ik vind zijn topics met ervaringen van anderen, 15 jaar geleden
[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 20-02-2018 12:54 ]
lolgast schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:49:
@cyntax Hoe vaak ik dat niet doeVooral bij die punten waar 1 auto tegelijk door kan. Ff rechts via het fietspad dan maar

Hornbach in Breda. Kom ik de laatste tijd wat vaker vanwege de zolder die ik aan het ombouwen ben.
Soms ook op de motor, als ik kleine spullen haal die in de koffer(s) passen.
Ik kom dus aanrijden onderaan deze plaat, en je kunt nog voor de grote kruising linksaf richting Shell station.
De kruising heeft namelijk hele vervelende lichten waar je enorm lang moet wachten, en linksaf krijgt ook vrij snel rood (korte groen periode) dus je staat er vaak wel 2x te wachten (met de auto).
Je slaat linksaf richting Shell en pakt even die 10 meter fietspad mee, ook op de terugweg. Scheelt je makkelijk een paar minuten
He, zoeen heb ik ook nog ergens in het archief, voor het wat tever het centrum in rijden
Krijg je voor busbanen eigenlijk dezelfde? Dat doe ik zowat dagelijks onderweg naar het werk. Gisteren voor het eerst in een jaar eens politie gezien, maar gezien ze een paarhonderd meter voor me zaten gok ik niet dat ze mijn kenteken hebben kunnen noteren
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
~ James May
@Chakotay ze hebben natuurlijk met hun laserogen de weerspiegeling in andere voertuigen en winkelpanden van je kentekenplaat allang gezien.
Volgens mij kunnen ze dat...
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Das bijna 8 jaar geleden. Ik zou er niet al te veel rechten aan ontlenen
Dat doen ze met die drone die achter de zuurstokauto aan vliegt. Nooit gezien?Least Inkling schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:58:
@Chakotay ze hebben natuurlijk met hun laserogen de weerspiegeling in andere voertuigen en winkelpanden van je kentekenplaat allang gezien.
^^ en ik maar denken wie is die malloot die die drone bestuurt. Dat zijn zij dus..
Ik lig hier nu dus al minutenlang in een deuk om 'de zuurstokauto'
De definitie van fietsstrook, fietssugestiestrook, fietspad, rijbaan en weg zijn vooralsnog niet veranderd. Het item is dus nog steeds actueellolgast schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:59:
Das bijna 8 jaar geleden. Ik zou er niet al te veel rechten aan ontlenen
~ James May
Gaan er nog mensen deze week naar de Motorbeurs?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ja, een stuk meer dan volgende week denk ik.Stoney3K schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:07:
Ik ga donderdag
Even een beetje snuffelen aan een potentieel nieuwe hobby
Dat blijft nogal persoonlijk, de een kan beter opgekropt op een motor zitten dan een ander. Sommigen rijden rustig 1000km op een supersport terwijl de ander na 20km al bedankt. Dat zul je toch echt zelf moeten gaan ervaren uiteindelijk.FastFred schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:53:
@lolgast Ja die ken ik, maar die vertelt mij niet of mijn heupen en knieën zeer beginnen te doen na 20km of na 200km. Ik ben meer op zoek naar persoonlijke ervaringen, maar het enige dat ik vind zijn topics met ervaringen van anderen, 15 jaar geleden
Edit: Beurs staat wel in de planning maar weet nog niet welke dag
[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 20-02-2018 13:12 ]
Awesome
Ik ga zondag. Als het weer een beetje te doen is achterop de GS van een vriend van me. Dat wordt dus warm aankleden. Hoewel, dat ding heeft zowat alles er op zitten behalve een koffieautomaat
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik denk dat ik vrijdag ga. Vrijdag avond iets ondernemen maakt altijd dat je weekend langer lijkt te duren
.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:08:
[...]
Ja, een stuk meer dan volgende week denk ik.
Ik ben er denk ik zaterdag, al vind ik het idee van vrijdagavond ook helemaal geen slecht plan.
* Stoney3K heeft een eersteklas treinkaartje uit de Spoordeelwinkel maar was ook liever op 2 wielen gegaan.
Ik ben er zaterdag, zit nog steeds te hopen op lekker weer maar zoals het er nu uitziet wordt het verdomd koud. Motorbeurs start van nieuw motorseizoen? Volgens mij kunnen de die motorbeurs tegenwoordig een maand later gaan houden.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Yes, vrijdagavondStoney3K schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:07:
...hier ook iemand met de trein. No shameStoney3K schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:16:
* Stoney3K heeft een eersteklas treinkaartje uit de Spoordeelwinkel maar was ook liever op 2 wielen gegaan.
~ James May
Yes Donderdag uit werk, zit echt op 5 minuten lopenStoney3K schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:07:
Misschien kunnen we een mini-meet houden van Tweakers.
Die motorbeurs is toch voor de gezelligheid?
Donderdag overdag samen met @DragonSlayer666
Dan zijn de mensen die er staan nog fris en fruitig, de motoren nog vers en de dames nog mooi
Dan zijn de mensen die er staan nog fris en fruitig, de motoren nog vers en de dames nog mooi
@Leviathius tegen zaterdag zijn alle motoren EN dames helemaal ondergekwijld zeker?
Ondergekwijld, vettig, bevlekt en betast
Bavaria is niet voor niets sponsor.
Maar on the bright side, dan glimmen de motoren nog wel.
[ Voor 34% gewijzigd door Stoney3K op 20-02-2018 13:25 ]
Door griep geveld was ik afgelopen zondag te beroerd om op te staan om zender te wisselen toen omroep fryslan over 't beeld heen schoof. Bleek 't een best interessante docu te zijn over een frieze racer die de isle of man heeft gedaan. Terug te kijken hier:
https://www.npo.nl/fryslan-dok/17-02-2018/POW_03690234
kleine spoiler alert: die eerste scene is echt... apart, aangezien je nooit te horen krijgt waarom ze daar nou precies met tranen in de ogen staan, en er de rest van de docu ook niet meer op terug wordt gegrepen. Kan natuurlijk dat ik net iets gemist heb in een hoest, anders negeren en de rest lekker kijken
Overigens zou ik van m'n leven nooit zoiets doen, en heb ik ook geen medelijden met de mensen die gewond / omkomen op de Isle of Man, maar het geeft wel gave beelden
https://www.npo.nl/fryslan-dok/17-02-2018/POW_03690234
kleine spoiler alert: die eerste scene is echt... apart, aangezien je nooit te horen krijgt waarom ze daar nou precies met tranen in de ogen staan, en er de rest van de docu ook niet meer op terug wordt gegrepen. Kan natuurlijk dat ik net iets gemist heb in een hoest, anders negeren en de rest lekker kijken
Overigens zou ik van m'n leven nooit zoiets doen, en heb ik ook geen medelijden met de mensen die gewond / omkomen op de Isle of Man, maar het geeft wel gave beelden
Nee als het een BMW zou moeten worden dan deze....S1000XR.cyntax schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:29:
[...]
Mwa, die 50 plussers kopen meestal R1200GS (A)'s dat is vooralsnog de meest verkochte motorfiets in Europa.

[ Voor 21% gewijzigd door Winkiller op 20-02-2018 13:50 ]
Qua onderhoud en betrouwbaarheid is het natuurlijk wel een wereld van verschil.Kasai schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:18:
Hallo!
Na een jaar 'motorloos' te zijn geweest, gaat er dit jaar weer eentje komen. Ben nog beetje aan het twijfel wat ik wil, ik had mijn zinnen gezet op een KTM Duke 690 (3e generatie), maar een hornet lijkt met eigenlijk ook wel leuk, grappig dus om de hornets voorbij te zien komen.
Plan is om een keer een Duke 690 te huren voor een dag om te kijken hoe het bevalt, heb namelijk nog nooit met een 1 cilinder gereden.
KloptFastFred schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:29:
ik heb in het vorige deel al eens een foto gezien van een lange tweaker op een Hornet en dat ziet er gewoon debiel uit (sorry!)

Het heeft verder ook wel te maken met het rechtop zitten dat het er zo vreemd uitziet. Als je wat meer voor over gaat zitten ziet het er minder vreemd uit. Ook als de motor aan de voorkant hoog is lijkt het geheel minder klein. Het heeft niet zozeer te maken met dat de motor echt klein is, meer hoe het er uit ziet door het rechtop zitten en niets aan de voorkant.
Misschien ziet het er ook zo vreemd uit niet omdat je rechtop zit, maar omdat je rechtop zit terwijl de voetsteunen zo ver naar achter zitten en je dus met opgetrokken knieën moet zitten. Dan is het veel natuurlijker om voorover te gaan zitten. En dat kleine voorwiel maakt natuurlijk ook dat de motor al een voorover-houding heeft.
Als je een rechtop-zithouding wil dan moeten die voetsteunen toch echt een stuk lager en naar voren zitten dan waar ze nu op de foto staan.
Het kan overigens nog gekker: Ik heb met mijn 1,87 op een Monkey gereden. Reed nog niet eens zo heel gek ook
Als je een rechtop-zithouding wil dan moeten die voetsteunen toch echt een stuk lager en naar voren zitten dan waar ze nu op de foto staan.
Het kan overigens nog gekker: Ik heb met mijn 1,87 op een Monkey gereden. Reed nog niet eens zo heel gek ook
[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 20-02-2018 14:04 ]
Ja dat geloof ik, qua prijs ook, maar ook qua hoe mooi ik ze vindPilatuS schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:59:
[...]
Qua onderhoud en betrouwbaarheid is het natuurlijk wel een wereld van verschil.
Heb 3x een Honda gehad dat is wel super goed bevallen.
Atlas#22744
Ok, toch maar eens zien of er hier in de buurt bij een motorzaak zo'n Hornet staat. Ik vind dat model zo gaaf
Honda Grom is ook perfect voor lange mensen
Kennis van mij heeft er 1, kwam met zijn 2,5m even voorbij rijden. Ik lachte me helemaal dood
Kennis van mij heeft er 1, kwam met zijn 2,5m even voorbij rijden. Ik lachte me helemaal dood
Op zondag zijn de dames zo moe van het staan dat ze zich liever in mij armen vleienLeviathius schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:22:
Donderdag overdag samen met @DragonSlayer666![]()
* Vrijdag hoop tegen beter weten in...
Ik zit op die foto wel met de tenen op de stepjes. Doe dat altijd bij iedere motor omdat ik het zelf fijner vind zitten.Stoney3K schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:04:
Misschien ziet het er ook zo vreemd uit niet omdat je rechtop zit, maar omdat je rechtop zit terwijl de voetsteunen zo ver naar achter zitten en je dus met opgetrokken knieën moet zitten. Dan is het veel natuurlijker om voorover te gaan zitten. En dat kleine voorwiel maakt natuurlijk ook dat de motor al een voorover-houding heeft.
Toch denk ik dat iedere naked met een lang iemand er vreemd uitziet. Andere motoren lijken een stuk grote als er flink wat kuipwerk aan de voorkant zit, niet dat ze ook echt veel groter zijn. Ik zou zo geen naked weten die echt flink groter is dan zo'n Hornet.
2.5m, holy shitaidanl schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:10:
Kennis van mij heeft er 1, kwam met zijn 2,5m even voorbij rijden. Ik lachte me helemaal dood![]()
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 20-02-2018 14:26 ]
De hele S1000 lijn is gaaf (R, RR, XR) ja, maar ook de K1300S en R vind ik erg vet.Winkiller schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:49:
[...]
Nee als het een BMW zou moeten worden dan deze....S1000XR.
[afbeelding]
[afbeelding]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik denk ook dat het vooral komt door de 'schuine' zithouding terwijl je bovenlichaam rechtop zit.PilatuS schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:25:
[...]
Ik zit op die foto wel met de tenen op de stepjes. Doe dat altijd bij iedere motor omdat ik het zelf fijner vind zitten.
Toch denk ik dat iedere naked met een lang iemand er vreemd uitziet. Andere motoren lijken een stuk grote als er flink wat kuipwerk aan de voorkant zit, niet dat ze ook echt veel groter zijn. Ik zou zo geen naked weten die echt flink groter is dan zo'n Hornet.
Op een scrambler en sommige caféracers zit je wel rechtop maar dan zitten de stepjes ook redelijk laag, bij jouw motor zouden ze dan ongeveer ter hoogte van de uitlaat zitten, midden onder het motorblok.
De afstand tussen zadel en stepjes was bij de Hornet ook wel erg bagger voor mijn lengte. Later met de SV was het alleen niet heel veel beter. Dat is het nadeel van een motor waarbij iedereen vanaf 1.65m met de voeten op de grond moet kunnen komen. Gelukkig is het nu met de KTM wel een stuk beter omdat het zadel flink hoger zit. Je moet voor die fiets toch wel minimaal 1.80 zijn wil je met de voeten op de grond kunnen komen.Stoney3K schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:31:
[...]
Ik denk ook dat het vooral komt door de 'schuine' zithouding terwijl je bovenlichaam rechtop zit.
Op een scrambler en sommige caféracers zit je wel rechtop maar dan zitten de stepjes ook redelijk laag, bij jouw motor zouden ze dan ongeveer ter hoogte van de uitlaat zitten, midden onder het motorblok.
Er zullen ook wel wat nakeds zijn die beter zitten dan zo'n Hornet. Alleen een naked dit geschikt is voor ienand die meer dan 2 meter is en waarbij het er niet vreemd uitziet, denk niet dat die bestaat. Voor mij was de Hornet ook alleen voor leren rijden, ben vrij snel naar iets anders gegaan.
Ik ga zondag voor het eerst. ^^ zin in! Ga proberen er om 10u strak te zijn zodat ik een proeflesje kan nemen.Stoney3K schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:07:
Ben enorm blij met mijn K1300R en toch een tijdje erg zitten twijfelen of ik toch niet voor een S1000XR (mooi, mat, donkerblauw) moet gaan.noes schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:30:
[...]
De hele S1000 lijn is gaaf (R, RR, XR) ja, maar ook de K1300S en R vind ik erg vet.
Heb besloten op de K1300R te blijven rijden (en hopelijk dit jaar meer dan 5000km te rijden) - mss later dit jaar een SC-Project slip-on erop ofzo voor toch net iets lekkerder geluid
2,5meter op een Honda Grom ziet er dus zo uit:aidanl schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:10:
Kennis van mij heeft er 1, kwam met zijn 2,5m even voorbij rijden. Ik lachte me helemaal dood![]()

Bron: http://cycle-ergo.com/
Ik zei niet dat hij er vaak op reedSlideR NL schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:48:
[...]
2,5meter op een Honda Grom ziet er dus zo uit:
[afbeelding]
Ik zit tegen de 2 meter aan (1.96) en moet zeggen dat de Z900/1000 en de GSX-S1000 prima kunnen van iemand met die lengte.PilatuS schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:35:
[...]
Er zullen ook wel wat nakeds zijn die beter zitten dan zo'n Hornet. Alleen een naked dit geschikt is voor ienand die meer dan 2 meter is en waarbij het er niet vreemd uitziet, denk niet dat die bestaat. Voor mij was de Hornet ook alleen voor leren rijden, ben vrij snel naar iets anders gegaan.
"Don't let your dreams be memes"
Ik ben nog altijd aan het zoeken op internet. Al die topics over 'motoren voor lange mensen' en dan van die mensen die een halve meter korter zijn dan mij "ik zit prima op motor X"
Hier moeten we echt een real life foto van zien te krijgen. Dit is wel echt prachtig!SlideR NL schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:48:
[...]
2,5meter op een Honda Grom ziet er dus zo uit:
[afbeelding]
@aidanl Kan jij hier een foto van regelen?
[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 20-02-2018 14:58 ]
Tja tour motoren pas je vast, maar daar geef je zelf van aan dat je die minder vind. Je kan trouwens ook kijken in de category toursport. Dan zie je misschien iets minder stereotype tour motoren. De nieuwe kawasaki H2 SX is bijvoorbeeld zo een fiets.FastFred schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:56:
Ik ben nog altijd aan het zoeken op internet. Al die topics over 'motoren voor lange mensen' en dan van die mensen die een halve meter korter zijn dan mij "ik zit prima op motor X"
@SmurfLink ik zal is kijken wat ik kan regelen
[ Voor 4% gewijzigd door aidanl op 20-02-2018 14:59 ]
De gemiddelde lengte van mannen in NL is ook maar 182cm, dus als jij 200cm bent is het niet zo gek dat je niet veel ervaringen vindt..FastFred schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:56:
Met mijn 180cm en voorkeur juist voor tour fietsen had ik moeite een motor te vinden waar ik bij de grond kon! Omgekeerde wereld dus.
Maar val je iemand lastig op een klaverblad?Anoshky schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:51:
[...]
Ik kan me persoonlijk helemaal kapot fietsen terwijl ik wel nog bewust uiterst rechts aan het rijden ben![]()
En ik ken zelf verschillende motorvrienden die op bepaalde plekken zoals klaverbladen ook bewust de limiet gaan opzoeken...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het zal vast wel prima rijden, maar het moet er wel een beetje vreemd uitzien. Maargoed, ik denk dat dit bij iedere naked wel zo is.Wootlock schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:51:
[...]
Ik zit tegen de 2 meter aan (1.96) en moet zeggen dat de Z900/1000 en de GSX-S1000 prima kunnen van iemand met die lengte.
Rond de 2 meter denk ik dat je toch het beste uitkomt met de grote toermodellen.FastFred schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:56:
Nou wil het toeval dat er binnenkort een beurs is met best veel motoren bij elkaar. Misschien een idee om gewoon even te gaan proefzitten?
[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 20-02-2018 15:16 ]
Dat was donderdag ook het plan, misschien vrijdag ook nog wel, heb 2 dagen gesnipperdlolgast schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:15:
Nou wil het toeval dat er binnenkort een beurs is met best veel motoren bij elkaar. Misschien een idee om gewoon even te gaan proefzitten?
Moet je eerst al die 50-plussers er vanaf duwen
De helft heeft moeite om hun been over het zadel te krijgen. Dat gaan ze echt geen 50x keer doenLeast Inkling schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:41:
Ik ga zaterdagochtend even kijken, gezellig met een goede vriend van me
XXXVI
De mensen die op de motoren zitten eraf krijgen is niet zo'n probleem. Het is vooral zelf erop zien te klimmen. Die motoren staan zo dicht op elkaar gepropt dat zodra je er 1tje rechtop zet, je waarschijnlijk de rest omgooid die erna in de rij staanPilatuS schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:42:
[...]
De helft heeft moeite om hun been over het zadel te krijgen. Dat gaan ze echt geen 50x keer doen
Die staan toch alleen maar bij de 1200GSA's en Electra Glide'sLeast Inkling schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:41:
Haha
leuk die generalisaties
210 cm hier.
Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/
Ik neem daar uit op dat dat dus op je 50ste is?nixjuh schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:47:
[...]
Mocht ik ooit weer eens wat kopen wordt het denk ik toch een R1200GS.
Ik ben zelf 1,92 en op elke motor waarop ik tot nu toe heb gezeten (niet gereden, nog geen A rijbewijs) zat ik prima kwa zithouding. Ik denk dat het ook veel uit maakt hoe lang je armen en beneden zijn, buiten je lengte om.
Over rijbewijs gesproken, naar verwachting mag ik op 9 maart mijn AVB gaan doen
Hahaha, ja zo voelt het wel een beetje als je op zo'n ding rijdt.. Maar met een open uitlaat kan zo'n R1200GS toch best sportief uit de bocht komen. En ik vind het vervelend om toe te geven, maar het rijdt toch wel echt lekker zo'n apparaat.
Maargoed, dit jaar word ik 30, nog 20 jaar sparen.. Kan ongeveer wel kloppen.
Succes met je AVB alvast, gaat je vast wel lukken!
Maargoed, dit jaar word ik 30, nog 20 jaar sparen.. Kan ongeveer wel kloppen.
Succes met je AVB alvast, gaat je vast wel lukken!
NL-RaVeR schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:50:
[...]
Ik neem daar uit op dat dat dus op je 50ste is?![]()
Ik ben zelf 1,92 en op elke motor waarop ik tot nu toe heb gezeten (niet gereden, nog geen A rijbewijs) zat ik prima kwa zithouding. Ik denk dat het ook veel uit maakt hoe lang je armen en beneden zijn, buiten je lengte om.
Over rijbewijs gesproken, naar verwachting mag ik op 9 maart mijn AVB gaan doen
Met open uitlaat rijdt een motor sportiever?nixjuh schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:52:
... Maar met een open uitlaat kan zo'n R1200GS toch best sportief uit de bocht komen...
[...]
/me Leviathius haalt meteen heel zijn demper eraf en boekt een dagje circuit
[ Voor 31% gewijzigd door Leviathius op 20-02-2018 15:55 ]
Beter rijden niet, maar beter klinken wel. Heb eens een R1200GS gezien met van die MV Agusta F4 achtige uitlaten. Dat klonk wel erg bruut.
Als je naar de beurs gaat moet je even langs de stand van Jekyll&hyde uitlaten lopen. Die hebben dan een R1200GS staan met regelbare db-killer. En als die open staat joh
. Menig 50 plusser merkt dat er weer leven in zijn p...mannelijkheid zit. Bij wijze van
.
Maar zelfs bij die 50-plussers gaat die mannelijkheid in de ruststand als je de prijs hoort..
Genoeg potentiële kopers in ieder geval:Least Inkling schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:02:
Maar zelfs bij die 50-plussers gaat die mannelijkheid in de ruststand als je de prijs hoort..

Eigenlijk wel benieuwd hoe deze samenstelling in het topic is. Poll?
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Lekker 1000km op een dag rijden met zo'n herrie pijp, vorig jaar op de terugweg uit de vogezen 980km gereden op 1 dag. Vriend van me nam ook de lange tour terug met zijn capo nord met open uitlaat. Dit jaar gaat ie ook mee, heeft nu zijn standaard pijp erop geknutseld voor de vakantie... werd gek van de herrie op de terugweg de vorige keer.
Ik zat met 31 jaar op een 1200gs, zit eigenlijk nog steeds op dezelfde
Ik zat met 31 jaar op een 1200gs, zit eigenlijk nog steeds op dezelfde
Ik zit nog 3 maanden net aan de goede kantcaesar1000 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:05:
[...]
Genoeg potentiële kopers in ieder geval:
[afbeelding]
Eigenlijk wel benieuwd hoe deze samenstelling in het topic is. Poll?
Allemaal jochies zie ik wel..
Doe ik ook een poll
.
Poll: Op welke dag ben jij op de Motorbeurs te vinden?
• Donderdag
• Vrijdag
• Zaterdag
• Zondag
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
De leeftijdsverdeling in dit topic zal niet anders zijn dan over heel GoT/Tweakers.
• Donderdag
• Vrijdag
• Zaterdag
• Zondag
Tussenstand:
De leeftijdsverdeling in dit topic zal niet anders zijn dan over heel GoT/Tweakers.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik klikte op donderdag maar bedoelde vrijdag. Dus.
~ James May
Kan het nog grover?lolgast schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:15:
U vraagt wij draaien
Poll: Leeftijd
• 18 - 20
• 21 - 30
• 31 - 40
• 41 - 50
• 51 - 60
• echt oud!![]()
Tussenstand:
[afbeelding]
Met mijn 31 jaren moet ik al op "tot 40" stemmen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
@tdw dat betekent dus donderdag gaan, anders klopt de poll niet meer
• nietGrubeater schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:28:
Doe ik ook een poll.
• Donderdag
• Vrijdag
• Zaterdag
• Zondag
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik met mijn 40 ooknoes schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:43:
[...]
Kan het nog grover?![]()
Met mijn 31 jaren moet ik al op "tot 40" stemmen.
Even ranten..
Wat heb ik een ontzettende pleuris hekel aan motorrijders die op een drukke snelweg vinden dat ze rechts in mogen halen, omdat er 110 gereden wordt terwijl hij 130 wil. En dat dan vooral doen bij een auto waardoor je zojuist bent ingehaald met 150.. Stomme klootzak
Wat heb ik een ontzettende pleuris hekel aan motorrijders die op een drukke snelweg vinden dat ze rechts in mogen halen, omdat er 110 gereden wordt terwijl hij 130 wil. En dat dan vooral doen bij een auto waardoor je zojuist bent ingehaald met 150.. Stomme klootzak
Ah, je zag me net rijden dus?
Maak ik me ook schuldig aan. Zie vaak zat dat er op een 4 baans snelweg vlnr baan 1 vol is, baan 2 elke 50m een auto, baan 3 leeg en baan 4 vol met vrachtwagens enzo. Zoek het uit, dan tuf ik bij een 130 weg ook lekker met 130 over baan 3. Iets met rechts rijdenlolgast schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:11:
Even ranten..
Never ride faster than your guardian angel can fly.
@charrel zo snel kun je niet van de snelweg af en je telefoon pakken 
Maar dat heeft niks met rechtsrijden te maken. Als je in zo’n situatie als automobilist naar rechts gaat kom je er nooit meer tussen. Juist omdat er 50m verder op de rechterbaan al een auto zit en het dus geen zin heeft om naar rechts te gaan.
Ik snap her gewoon niet, waarom invoegen voor een voertuig waarvan je weet dat hij sneller wil dan jij...
Edit: niet invoegen trouwens, gewoon ervoor flikkeren
Maar dat heeft niks met rechtsrijden te maken. Als je in zo’n situatie als automobilist naar rechts gaat kom je er nooit meer tussen. Juist omdat er 50m verder op de rechterbaan al een auto zit en het dus geen zin heeft om naar rechts te gaan.
Ik snap her gewoon niet, waarom invoegen voor een voertuig waarvan je weet dat hij sneller wil dan jij...
[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 20-02-2018 17:26 ]
In dat geval ben ik het met je eens. In mijn geval gaat het om de 2e rijbaan die allemaal naar rechts horen te gaan, waardoor links vol zit. Dan ga ik daar niet met 90 aansluiten nee.lolgast schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:25:
@charrel zo snel kun je niet van de snelweg af en je telefoon pakken
Ik doe het ook als links 100 rijdt en vol zit en op rijbaan 2 voor 2,5km niemand zit, dan haal ik ook langs rechts in en vooraan steek ik hem er weer tussen. Dan maar asociaal, moet je maar naar rechts.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Ik heb een pleuris hekel aan automobilisten die je met 150 inhalen en vervolgens met 110 links blijven plakken als ze er rechts voorbij kunnen.lolgast schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:11:
Even ranten..
Lijken wel duitsers
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht