Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Panini schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:10:
[...]

Dat kan je toch geen race noemen dan joh :+
Jouw Hornet zal in zijn 1 ook al 80 lopen?
Het is vooral voor de moraalridders he O-) .

100 redt ie nog wel in zijn 1. >:) 160 in zijn 3. :D

Hoe dan ook, ik houd verder absoluut niet van rijden op hoge snelheden. Het bochtenwerk vermaak ik mij veel meer mee.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Vergeet ook niet:
Hard rijden = minder goed zichtbaar = minder goed posen ;(
Langzamer rijden = beter zichtbaar = beter posen 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Vrijdag op 19-02-2018 09:26 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Raym09 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:01:
[...]

Leukste is als je zo'n poser treft in een gesprek, en dan vragen wat er allemaal naast die 300pk in die auto zit. Oh het is een automaat? En je hebt ook tractioncontrol? Dus eigenlijk wil je zeggen dat je auto heeft gewonnen? Bedoel zo te horen hoef jij alleen het gas onderin te duwen en het stuur recht te houden, de auto/elektronica doet de rest :> Gaat het gesprek ineens ergens anders over :+
Een beetje moderne sportieve motor heeft tegenwoordig ook traction control, wheelie control, launch control, quick shifter up en down met auto-blipper. En slide control begint ook zijn intrede te doen. In theorie ook niet veel meer dan koppeling in, jezelf moed inpraten, knopje indrukken, jezelf meer moed inpraten, vol gas, jezelf nog meer moed inpraten en koppeling los.

Heb het meestal andersom, dat motoren je willen uitdagen. Naast je staan en een paar keer revven en je kant opkijken. Ze verliezen het tot op heden altijd :P. Krijg meestal wel een duimpje, dat is dan wel weer aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
xos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:52:
[...]

Een beetje moderne sportieve motor heeft tegenwoordig ook traction control, wheelie control, launch control, quick shifter up en down met auto-blipper. En slide control begint ook zijn intrede te doen. In theorie ook niet veel meer dan koppeling in, jezelf moed inpraten, knopje indrukken, jezelf meer moed inpraten, vol gas, jezelf nog meer moed inpraten en koppeling los.

Heb het meestal andersom, dat motoren je willen uitdagen. Naast je staan en een paar keer revven en je kant opkijken. Ze verliezen het tot op heden altijd :P. Krijg meestal wel een duimpje, dat is dan wel weer aardig.
Wat is slide control dan? Het enige wat ik kan vinden op 'slide control' is dit :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Crosspost vanuit het "heb je wat nieuws en moet je het showen topic":
Zaterdag mijn "nieuwe" motor opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DbdIeEtdeZPOMkHzlJOVjbTx/thumb.jpg

Een Benelli TNT 1130 Evo uit 2007.
Moeten nog een paar dingetjes aan gebeuren, maar wat een machine! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:51
w4rguy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:14:
[...]

Het is vooral voor de moraalridders he O-) .

100 redt ie nog wel in zijn 1. >:) 160 in zijn 3. :D

Hoe dan ook, ik houd verder absoluut niet van rijden op hoge snelheden. Het bochtenwerk vermaak ik mij veel meer mee.
Het bochtenwerk moet uiteraard ook op hoge snelheid gaan hé. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

DragonSlayer666 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:56:
[...]

Wat is slide control dan? Het enige wat ik kan vinden op 'slide control' is dit :+
[video]
Goede vraag, heb een jaar geleden een poging gedaan om dat uit te zoeken maar kon niks vinden van een officiele bron zoals een fabrikant. Posts op internet forums spreken elkaar ook wat tegen. Mijn idee momenteel is dat traction controle eigenlijk wat dom is en allen werkt op het verschil in snelheid tussen voor en achterwiel. Bij een motor draait het achterwiel eigenlijk altijd minstens zo snel als het voorwiel, behalve als deze in de lucht hangt. Wordt het verschil tussen beide wielen te groot neemt de motor vermogen af totdat het verschil weer in een bepaalde bandbreedte komt.

Slide control gaat een stapje verder. Met de introductie van een IMU kan bepaald worden in welke richting de motor stuurt (of eigenlijk, hoe snel een verandering van richting is). Is de primaire richting rechtdoor dan kan de motor bepalen om TC niet in te laten grijpen ondanks dat het rotatieverschil tussen voor en achterband groter wordt dan een bepaalde limiet waar TC normaal gesproken zou ingrijpen. Immers is er geen risico op een high/low sider omdat de motor zich voornamelijk voorwaards beweegt. Daardoor kan het achterwiel harder spinnen dan met alleen TC mogelijk is en kan je sturen met het gas net zoals de motogp mensen dat doen. Dus door het achterwiel te laten spinnen kan een sooft van mini drift worden gecreeerd die gebruikt kan worden om de bocht door te glijden. Bij reviews over deze techniek hoor je dan ook vaak dat het gas vol opengehouden kan worden en dat de electronica dan zorgt dat de motor zijn lijn blijft houden door een drift/slide. Wel voor mensen met een groot hart ;).

Maar als iemand concreter weet wat het is verbeter me vooral. Misschien dat er inmiddels wat meer informatie op internet over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:02

A13X

Dude

xos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:52:
[...]

True, ik zei ook niet dat dat er niet is maar het is wel een stuk minder en korter beschikbaar dan in de auto wereld. Ik zit nu zelf naar motoren van 10-15jaar oud te kijken en daarbij mag je blij zijn als er ABS op zit. Terwijl mijn koekblik van 17jaar oud al standaard voorzien was van ABS en DSG is ook alweer 15jaar oud.

Vaak is het ook zo dat de leeftijd van sommige motoren moeilijk is in te schatten. Sommige van 15jaar oud kunnen v.w.b. styling nog prima mee.

@DragonSlayer666 Electronica die helpt met powersliden (correct me if I'm wrong @xos)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

BMW heeft geen slide control op het s1000rr, misschien wel op het hp4 race. Maar dat is Troy Corser, 1 van de weinige mensen die dit gewoon echt zelf kan zonder hulp van electronica. Als je dat ziet besef je maar weer hoe beperkt onze skills zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
In dit filmpje wordt Slide Control duidelijk uitgelegd.

Vanaf 2:45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

cryonic90 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:35:
[afbeelding]

Wat een bruut apparaat! Veel fijne km's ermee! :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:50:
Toen ik mijn motor kocht stonden alle vering instellingen belabberd. Geen voorspanning, geen demping (echt volledig open); alles stond op het uiterste.

Wel zaten er stickertjes op van MAX suspension, een italiaans vering merk. Motorisch leek alles in orde, dus gekocht. En thuis alles eens goed afgesteld, en nu stuurt het ding zo strak als een scheermes.
Afstellen lijkt ook niemand echt goed door te hebben, de meesten besteden er ook geen aandacht aan...

Eerste kneedown met de gsx650f was ook met een goed afgestelde vering, maar idd ding bleef dwijlen. :P Nu met de gixxer ook weer naar Huybers gebracht en laten afstellen naar wens, naderhand achter nog een enkele klik zachter gezet omdat die nog wel eens ging stuiteren/schuiven. Da's nu echt geniaal...
Freubel schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:57:
Nou mooi weer, schoon wegdek, zonnetje aan de hemel - dus het ongedierte komt ook weer tevoorschijn.
Net op de N247 rond 17:15 weer zo'n ploegje met randdebielen incl. quad die met gemak de 150 en harder aantikten. (80 km weg)
Wachten is weer op de eerste boomklever.... zucht...
Schoon wegdek? Ik ben alleen maar pekel onderweg tegenkomen. :X Gixxer komt echt de schuur niet uit zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 19-02-2018 12:50 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Ik had (en heb) het ook niet door, maar ik ben zo goed en zo kwaad als het ging uitgegaan van de fabriekssetting. Dat dat niet helemaal klopte vanwege de vervangingsveren, soit.
Vervolgens een tabel van Hyperpro gebruikt die ze meeleveren bij het spul om zelf te installeren, en daarmee kan eigenlijk iedereen aan de slag. Laten we wel wezen: als ik het kan... ;)
Vrijdag schreef op maandag 19 februari 2018 @ 00:26:
Voor diegenen die hun motor nog eventjes binnen laten slapen: Ik heb vandaag bij de Big Bazar (een soort Action) een motor/scooterhoes gekocht voor zeven euro. Het is gewoon een plastic cover dus niet geschikt om eroverheen te gooien als je motor nog nat of warm is (ademt niet) maar als je 'm voor langere tijd stalt staat 'ie in elk geval stofvrij.

Voor:

[afbeelding]

Na:

[afbeelding]

Zoals je ziet is de hoes best groot, volgens mij kan je er zelfs nog een BMW K1200 mee afdekken :)
Vergis je niet hoeveel condens je zo verzamelt door temperatuursverschillen. Voor binnen zou ik altijd een ademende hoes pakken, of de temperatuur moet wel heel constant zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 17:17
DrivinUCrazy schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:50:
Toen ik mijn motor kocht stonden alle vering instellingen belabberd. Geen voorspanning, geen demping (echt volledig open); alles stond op het uiterste.

Wel zaten er stickertjes op van MAX suspension, een italiaans vering merk. Motorisch leek alles in orde, dus gekocht. En thuis alles eens goed afgesteld, en nu stuurt het ding zo strak als een scheermes.
Afstelmogelijkheden zijn redelijk beperkt bij de MT-07. Veel gehoorde klacht was dat de veren gewoon te slap waren die erin zitten. Vandaar dat veel mensen er veren van Hyperpro of anderen in doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:38:
[...]
Schoon wegdek? Ik ben alleen maar pekel onderweg tegenkomen. :X Gixxer komt echt de schuur niet uit zo.
Kreeg vrijdag ook geen proefrit los, eerst de vorst en pekel weg daarna mag je rijden wat je wilt.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
cryonic90 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:35:
[afbeelding]

Vet ding, veel plezier ermee.

Toevallig in Hilversum gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

DrivinUCrazy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:51:

[...]

Vergis je niet hoeveel condens je zo verzamelt door temperatuursverschillen. Voor binnen zou ik altijd een ademende hoes pakken, of de temperatuur moet wel heel constant zijn.
Hmm, het is een geventileerde stalling met twee van die daklichten. Zal het anders helpen als ik er op een paar plekken gewoon een paar gaten in maak? Het is er namelijk behoorlijk droog verder.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
spookz0r schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Vet ding, veel plezier ermee.

Toevallig in Hilversum gekocht?
Klopt, in Hilversum gekocht ;)
Vanwaar de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
cryonic90 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:03:
[...]

Klopt, in Hilversum gekocht ;)
Vanwaar de vraag?
Hij kwam mij bekend voor. Die dealer zit op 5 minuten van mijn huis.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Raym09 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:40:
Hallo koos motorloos ;w

Hornet zojuist verkocht aan een medetweaker, @lolgast hij mag dus achter mijn naam weg...
Staat nu bij mij in de schuur. De vervanging van de oude hornet. Mag er helaas niet altijd op rijden. Expert tip. Zoek geen vrouw die ook gek is op motoren :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IR84P668RvRTnF2fNgDrsHem/medium.jpg

Oud en nieuw. De zwarte gaat binnenkort in de verkoop. Anders wordt de schuur te vol 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/INvfmUYT4KAgi93qLiQlNA5k/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Lekker stuk, die blauwe... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
:) Ja rijdt prima.
Heb er gelijk maar een middagje mee gereden. Het zout moest er toch weer afgespoeld worden. En het was ook nog perfect weer zaterdag. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Kreeg vrijdag ook geen proefrit los, eerst de vorst en pekel weg daarna mag je rijden wat je wilt.
Trouwens als je lief vraagt mag je gerust eens een rondje op de gixxer, alleen jammer dat jij een hekel hebt aan clipons. :+

Zat trouwens het budget een beetje te plannen voor de gixxer en het aankomende onderhoud, tijd om weer eens wat extra uren te maken op het werk. :X Achterband zal na dit seizoen, afhankelijk van de kilometers nog wel eerder, ook op zijn, kettingset komt eraan (moet wel na zoveel kilometers), en dit jaar dan misschien niet maar komend jaar zeker wel schijven en remmen. :X

Aja. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:37
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:51:
Ik had (en heb) het ook niet door, maar ik ben zo goed en zo kwaad als het ging uitgegaan van de fabriekssetting. Dat dat niet helemaal klopte vanwege de vervangingsveren, soit.
Vervolgens een tabel van Hyperpro gebruikt die ze meeleveren bij het spul om zelf te installeren, en daarmee kan eigenlijk iedereen aan de slag. Laten we wel wezen: als ik het kan... ;)

[...]

Bedoel je deze?
https://www.hyperonline.n...ounting%20Manual%20NL.pdf

Wil altijd nog een keer aan de slag met de vering afstellen, maar ook nooit echt aan toegekomen. Heb altijd het idee dat ik nog te weinig ervaring heb om de verschillen echt te merken :P
spookz0r schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Afstelmogelijkheden zijn redelijk beperkt bij de MT-07. Veel gehoorde klacht was dat de veren gewoon te slap waren die erin zitten. Vandaar dat veel mensen er veren van Hyperpro of anderen in doen.
Klopt, las ik ook over de MT09 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Goedemiddag! :D

Ik ben van plan om dit voorjaar te beginnen met motorrijden, nadat ik een jaar geleden mijn A2 rijbewijs heb binnengehaald. Nu staat er toevallig een Hornet uit 2005 (Honda CB 600 F) te koop in mijn regio met een aardige kilometerstand en een nog vriendelijkere prijs. Mooie kans dus! Hopelijk kan ik dan ook op korte termijn stoppen met uitsluitend passief meegenieten van dit topic. :9

Nog wel één vraagje aan de ervaringsdeskundigen uit dit topic:
Hoe zijn jullie ervaringen met dit type motor en het bijbehorend onderhoud? Ik hoorde dat Honda nog weleens wisselende bouwkwaliteit heeft afgeleverd en dan met name als het om accu's gaat. Die ervaringen kom ik niet zo tegen als ik dit topic doorlees.

* Overigens beleef ik al ruim een jaar veel plezier aan dit topic. Thanks and keep it up. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:07:
[...]

Trouwens als je lief vraagt mag je gerust eens een rondje op de gixxer, alleen jammer dat jij een hekel hebt aan clipons. :+
Oehh mijn beste Puss in Boots imitatie er dan maar eens bijzoeken :P

Ach hekel is misschien ook weer wat gechargeerd, heb 8jaar een CBR gehad en een 2 jaar geregeld op de VF400F van mijn (toen nog geen) ex gereden. Bedenk me net dat die laatste ook clipons had :+ Heb er niet zozeer een hekel aan maar zoals @wilco1985 ondertussen wel kan bevestigen stuurt die brede streetbar zo enorm heerlijk en dan vooral op lage snelheid O+

@BannerFigurezZz Honda heeft alleen een slechte reputatie als het gaat om spanningsregelaars, als die sneuvelen kost het je ongeveer €120,-, 10 minuten tijd en als je pech hebt een accu. Voor de rest zijn Honda's haast niet kapot krijgen als je ze netjes onderhoud. (Ps: als de motor 13jaar oud is zit er hoogst waarschijnlijk niet de originele accu in, die worden overigens ook niet door honda gemaakt. Dacht dat die standaard Yuasa gebruiken maar dat weet ik niet zeker)

Een paar post boven je staat een blauwe en zwarte Hornet van @wilco1985 en die heeft op de zwarte 100k+ aan km's staan.

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 19-02-2018 14:27 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57

Winkiller

De Mopperpot

Joopieboy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:38:
[...]
Ach hij is niet van suiker, beetje lauw water na de rit en klaar is Joopieboy. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Winkiller schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:32:
[...]

Ach hij is niet van suiker, beetje lauw water na de rit en klaar is Joopieboy. ;)
Beter laat je de motor helemaal afkoelen en spuit je 'm daarna pas met koud water af. In lauw/warm water lost zout op waardoor 't vervolgens op plekken kan komen waar je 't écht liever niet hebt (in lagers/kettingschakels/.... ). Plekken waar je 't vervolgens dus écht niet meer uit kunt poetsen :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Raym09 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:23:
[...]
maar zoals @wilco1985 ondertussen wel kan bevestigen stuurt die brede streetbar zo enorm heerlijk en dan vooral op lage snelheid O+
Het beviel mij erg goed. Veel meer feedback. Nu ben ik zelf best wel lang en is een hornet niet extreem groot. Mogelijk dat een wat kortere rijder en minder blij van wordt.
Ik had verwacht dat ik vermoeide onderarmen / polsen zou krijgen omdat je meer voorover zit maar dat is erg mee gevallen. Heb toch zeker drie uur gereden.

De zwarte Hornet heeft ruim 130.000km. 90.000 daarvan heb ik er zelf op gezet. Enige problemen die ik heb gehad zijn een kapotte schakelaar voor de zij standaard en de spanningsregelaar.
Het is aan te raden om je accu toch met een jaartje of 5 wel te vervangen.
En uiteraard gewoon met onderhoud problemen voor zijn.
Heb maar een keer een klep hoeven te stellen die niet meer binnen de toleranties zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
wilco1985 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:45:
[...]
Heb maar een keer een klep hoeven te stellen die niet meer binnen de toleranties zat.
Voel je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Ik niet de voelmaat wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Winkiller schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:32:
[...]

Beter voorkomen dan genezen ;) Pekel gaat echt overal zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
spookz0r schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:05:
[...]

Hij kwam mij bekend voor. Die dealer zit op 5 minuten van mijn huis.
Vandaar! Grappig, voor mij iets minder dicht in de buurt, moest vanuit Groningen komen, was best fris die terugreis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:44
wilco1985 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:14:
[...]

Staat nu bij mij in de schuur. De vervanging van de oude hornet. Mag er helaas niet altijd op rijden. Expert tip. Zoek geen vrouw die ook gek is op motoren :+

[afbeelding]

Oud en nieuw. De zwarte gaat binnenkort in de verkoop. Anders wordt de schuur te vol 8)

[afbeelding]
Wat mag die kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:10:
[...]

Bedoel je deze?
https://www.hyperonline.n...ounting%20Manual%20NL.pdf

Wil altijd nog een keer aan de slag met de vering afstellen, maar ook nooit echt aan toegekomen. Heb altijd het idee dat ik nog te weinig ervaring heb om de verschillen echt te merken :P
Jup, dat is 'm!
Eerst vanaf pagina 26 afwerken.
Daarna naar een industrieterrein of zo en eens gaan spelen met wat noodstops en bochtjes. Vervolgens ga je de tabel op pagina 33 gebruiken.

Blijf in het begin wel voorzichtig. Ik dacht dat het al vrij goed was. Vervolgens bleek ik bij bergaf aanremmen van een bocht een behoorlijk blokkerend en kwispelend achterwiel te hebben. Niet leuk als je snelheid vanwege een inhaalactie al wat hoog was. :X De veervoorspanning nog een klikje minder gezet, en sindsdien zou ik als leek zeggen dat het perfect is. Voor mij tenminste

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
Heb je even een pm gestuurd.
Joopieboy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:08:
[...]
Pekel gaat echt overal zitten ;)
Ja dat is zeker waar. Ik spuit altijd af na een pekel rit en nog zag ik dit weekend op de remklauwen van de TA de bekende wit uitgebeten puntjes verschijnen. Na de pekel ellende de klauwen maar eens in de verf zetten en de rubbers vervangen.

Toch raar dat je vlees wel goed kunt houden in pekel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
cryonic90 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Vandaar! Grappig, voor mij iets minder dicht in de buurt, moest vanuit Groningen komen, was best fris die terugreis....
Zal idd fris zijn geweest maar wel de moeite waard. Blijven aparte verschijningen Benelli's. Ziet ze ook niet heel vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is toevallig: bij de buren gaat het ook even over de werking en afstelling van vering:
http://www.motor-forum.nl...n-hoe-stel-je-het-af.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:49:
Dat is toevallig: bij de buren gaat het ook even over de werking en afstelling van vering:
Ook handig: https://www.sportrider.co...cycle-suspension-settings

Het is op die manier natuurlijk niet optimaal, maar in vrijwel alle gevallen wel een stuk beter :) Voor mijn motor deze settings als basis gebruikt wat flink beter was dan de originele settings.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 19-02-2018 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
BannerFigurezZz schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:18:
Goedemiddag! :D

Ik ben van plan om dit voorjaar te beginnen met motorrijden, nadat ik een jaar geleden mijn A2 rijbewijs heb binnengehaald. Nu staat er toevallig een Hornet uit 2005 (Honda CB 600 F) te koop in mijn regio met een aardige kilometerstand en een nog vriendelijkere prijs. Mooie kans dus! Hopelijk kan ik dan ook op korte termijn stoppen met uitsluitend passief meegenieten van dit topic. :9

Nog wel één vraagje aan de ervaringsdeskundigen uit dit topic:
Hoe zijn jullie ervaringen met dit type motor en het bijbehorend onderhoud? Ik hoorde dat Honda nog weleens wisselende bouwkwaliteit heeft afgeleverd en dan met name als het om accu's gaat. Die ervaringen kom ik niet zo tegen als ik dit topic doorlees.

* Overigens beleef ik al ruim een jaar veel plezier aan dit topic. Thanks and keep it up. _/-\o_
Ik ben vooral bekend met de PC41, vanaf 2007. (om precies te zijn de 2011 en 2012)
Zoals al genoemd is de spanningsregelaar nog wel eens een aandachtspuntje. Zelf geen last van gehad. :)

Ik heb een kapot remlichtschakelaartje gehad. Onder garantie vervangen, maar dat kan anders ook niet de wereld hebben gekost.

Wel een aandachtspuntje is de nokkenaskettingspanner, ook wel afgekort met NAKS. Hier zit een veertje in, en die veer wordt lui. Als die ketting gaat ratelen: direct actie ondernemen. Hier hebben overigens wel meer motoren last van. Je kunt hier op 2 manieren mee omgaan: accepteren, en de NAKS om de zoveel tijd vervangen. Of je vervangt deze door een handmatig exemplaar die je zelf om de zoveel tijd een beetje moet aandraaien.
Ook hier heb ik nooit last van gehad, maar het is een aandachtspuntje voor de proefrit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Hornet is inderdaad een prima brommer, kan flinke km's standen aan met het juiste onderhoud.
Naks is inderdaad niet te sterk, spanningsregelaar en accu gebeurt ook nog wel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:17
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I29JOAml.jpg
Hornets unite (PC41, 2007) :D

Twee jaar in dienst, 32.000 km bijna. Met regulier onderhoud (ik doe hem zelf elke 10.000 km, anders wordt het me te gortig), geen enkel probleem gehad naast lekke banden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nero22 op 19-02-2018 19:18 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zie er nu elke dag op werk eentje staan. Stiekem best een mooi ding! :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit was de mijne.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xAtZ554uoZUuIOqnerxSH1c4/full.jpg

2 jaar gehad en zo'n 10k mee gereden. Toen voor een paar 100 euro minder dan de aanschafwaarde weer verkocht. Heerlijke machine's zijn het :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8RWNDVb.png

Dat was zo'n 40k de mijne :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo een heb ik 4500 km gehad. En toen grondig stuk gemaakt, hoewel die daarna ook weer is opgelapt.

Daarna deze voor 31.500 km (ja, deze foto is genomen in Nederland):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ta5BujqmxyFCZewV8z7V6SjG/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ik had drie jaar lang hun grote broer dikke oom B-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ve5FPi8.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Maegrim op 19-02-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:03:
Zo een heb ik 4500 km gehad. En toen grondig stuk gemaakt, hoewel die daarna ook weer is opgelapt.

Daarna deze voor 31.500 km (ja, deze foto is genomen in Nederland):
[afbeelding]
Dat is bij Slenaken toch? Erg mooi gebied, daar heb ik alleen mijn absolute hekel aan wielrenners opgelopen... Hoewel ze daar sinds afgelopen jaar ook op aan het controleren zijn gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

@Maegrim Dat is toch meer de oom, dit is de grote broer:
Afbeeldingslocatie: https://boraski.com/hornet900/images/cb900f/large/details1.jpg

De 900 variant, oude cbr900rr blok erin.

[ Voor 17% gewijzigd door charrel op 19-02-2018 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joopieboy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:08:
[...]

Dat is bij Slenaken toch? Erg mooi gebied, daar heb ik alleen mijn absolute hekel aan wielrenners opgelopen... Hoewel ze daar sinds afgelopen jaar ook op aan het controleren zijn gelukkig.
Bijna goed. Boven op de Gulperberg, met Gulpen op de achtergrond. Slenaken is nog een klein stukje doorrijden, maar binnendoor is dat maar een paar minnuutjes rijden.

Maar inderdaad, dit stukje nederland wordt overbevolkt door amateur wielrenners. Vandaar ook dat ik altijd de kleinere onbekende weggetjes opzocht in plaats van de bekende routes zoals de Mergelland route of het parcours van de Amstel Gold Race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Dan heb ik hier het kleine neefje staan :+

Afbeeldingslocatie: http://moto.zombdrive.com/images/honda-cb1-1989-3.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door lolgast op 19-02-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@DrivinUCrazy Gulpen idd, mooi dorpje! Bij Reijmerstok zit ook een heel leuk tentje om te eten. Maar sowieso erg mooi bovenlangs via en tussen de velden door daar, kom je ook veel oldtimers tegen. Helaas allemaal erg klein en kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Yeeaahh Hornet's forever!

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/18582011_10155213190282464_4017711335249235189_n.jpg?oh=95e73f32fd8e2398de6dad4cb784aa85&oe=5B1DAE22

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Topic maar hernoemen naar "The Hornet's Nest"? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:44:
Leven die beestjes niet in een "Hive"? >:)

Ik blijf 't een rare naam voor een motorfiets vinden overigens.... Als je op een Hive met "HORNETS" wat GAS geeft gaat alles wat er in zit slapen :P

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 19-02-2018 23:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:49:
[...]

Leven die beestjes niet in een "Hive"? >:)

Ik blijf 't een rare naam voor een motorfiets vinden overigens.... Als je op een Hive met "HORNETS" wat GAS geeft gaat alles wat er in zit slapen :P
Ik moet bij Hive altijd aan Tyranids denken:

Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/d__/images/c/c2/Tyranid_art_fex_gaunts.jpg/revision/latest?cb=20111012144456&path-prefix=dow

/nerdmode off :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:08:
[...]

Wielrenners zijn toch net als konijnen? Tactisch gebruik maken van de koppeling en het gas als je langsrijdt, en ze schrikken zo aan de kant. Werkt nog het beste als je geen dbkiller hebt. >:)

Maar inderdaad, prachtig gebied, alleen vanaf mei hoef je er niet meer komen in de weekenden met zon. Dan rij je zo de file en controles in. Of je moet natuurlijk al om 7u 's ochtends daar rondcrossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Vrijdag schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:44:
Hornet-meeting organiseren.

Gek genoeg zijn er genoeg hornet-rijders in Nederland volgensmij maar er bestaat geen Nederlandse Hornet facebookgroep... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:49:
Thanks voor het delen! ;)
Hopelijk hebben jullie er wat aan, als jullie vragen hebben hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
w4rguy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:49:
[...]

Gek genoeg zijn er genoeg hornet-rijders in Nederland volgensmij maar er bestaat geen Nederlandse Hornet facebookgroep... :/
Wat houd je tegen om er één aan te maken?
Er bestond ook geen Triumph Tiger groep (voor zover ik weet), iemand heeft er eind november/begin december eentje aangemaakt en zitten nu op iets meer dan 350 leden. Zeer actieve groep, al veel ritjes gepland staan voor dit jaar :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:59:
[...]

Er bestond ook geen Triumph Tiger groep (voor zover ik weet), iemand heeft er eind november/begin december eentje aangemaakt en zitten nu op iets meer dan 350 leden. Zeer actieve groep, al veel ritjes gepland staan voor dit jaar :D
Waar is de arme sloeber/wij-sleutelen-meer-dan-rijden-groep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tankiej schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:59:
[...]

Ik heb een race onderdelen / racers groep op facebook. Nu rond de 6500 leden. Lol. 😍

Dus als @Joopieboy nog schijven zoekt weet ik ze wel te vinden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 20-02-2018 08:08 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:01:
[...]

Waar is de arme sloeber/wij-sleutel-meer-dan-rijden-groep?
Probeer het eens bij je lokale stadion. Op de parking zie ik 's avonds altijd wel een groep staan met meer plastic dan pk's ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het motorrijden zit weer in de lift :)

https://nos.nl/artikel/22...50-plussers-op-motor.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 13:40
Ha, ik was jullie al kwijt, zaten we al in deeltje 21. :$

@Verwijderd wilde net de link posten, zag het net langskomen. Goed nieuws dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:14:
[...]
Probeer het eens bij je lokale stadion. Op de parking zie ik 's avonds altijd wel een groep staan met meer plastic dan pk's ;).
Die zijn allemaal voorzien van aftermarket ABS :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 01-09 01:05
Ook hier een Hornet in de schuur :D

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2173c6009f097cc22799c9ce8b428b6e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:14:
[...]

Of, bij het gebrek aan een stadion, de Macdonalds.. Good times O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
w4rguy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:49:
[...]

Niet iedereen met een Hornet is standaard actief op faceboek :+
Leuk al die plaatjes hier een paar van onze collectie.

De oude. Voor iemand die heel enthousiast wordt van al die hornets, deze is te koop :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O7TFUFU9refPwYnipI9gEH13/medium.jpg

En de nieuwe 8) Ben benieuwd of deze ook weer 130k+ mee gaat :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IUuS0XCo63ZKXoKRrE4cwzFO/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ha dat hoorde ik net ook op de radio, wou 'm net gaan posten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
SmurfLink schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:17:
[...]
Ha dat hoorde ik net ook op de radio, wou 'm net gaan posten :p
Weet niet of dit positief is. Hoe groter een groep hoe meer (politieke) aandacht wat vaak weer meer en strengere regels tot gevolgen gaat hebben.
Ook het percentage zondagsrijders zal hiermee flink gaan toe nemen wat weer voor de nodige ongevallen en negatieve aandacht zal gaan zorgen.

Maar de branche zal er blij mee zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:28
In Drenthe en Zeeland hebben relatief veel mensen een motorrijbewijs. In Rotterdam en Amsterdam hebben heel weinig mensen een motorrijbewijs of een motor.
Dat vind ik dan weer apart, je zou zeggen dat je juist in grote steden meer voordeel hebt van de motor met het drukke verkeer. Misschien komt het doordat er minder mensen een tuin & schuur hebben voor stalling, maar een oud barrel dat puur als gebruiksvoorwerk gebruikt word kan prima op de stoep :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:30:
[...]

Dat vind ik dan weer apart, je zou zeggen dat je juist in grote steden meer voordeel hebt van de motor met het drukke verkeer. Misschien komt het doordat er minder mensen een tuin & schuur hebben voor stalling, maar een oud barrel dat puur als gebruiksvoorwerk gebruikt word kan prima op de stoep :)
Tellen ze MP3's ook mee? Die zie ik namelijk steeds vaker in de stad (Den Haag) rondrijden. Okee, dat zijn nog wel eens tasje-kraagje-akra types maar ook redelijk wat forenzen volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
[...]

Denk dat als ik in een grote stad zou wonen sneller een brommer/scooter zou halen dan een motor. Zodat ik ook gebruik kan maken van de fietspaden, die zijn wat makkelijker te begaan dan de autowegen in grote steden, vooral in het centrum.
wilco1985 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:29:
[...]

Weet niet of dit positief is. Hoe groter een groep hoe meer (politieke) aandacht wat vaak weer meer en strengere regels tot gevolgen gaat hebben.
Ook het percentage zondagsrijders zal hiermee flink gaan toe nemen wat weer voor de nodige ongevallen en negatieve aandacht zal gaan zorgen.

Maar de branche zal er blij mee zijn 8)
Mij lijkt het juist positief, al die 50 jarige motorrijders zullen vast niet tienduizende kilometers per jaar maken maar wel een nieuwe motorfiets aanschaffen. Dan komen er over een tijdje meer scherp geprijsde tweedehands motoren op de markt!

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 20-02-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
[...]

Ik denk dat het vooral is omdat je hier genoeg leuke wegen dichtbij hebt en die wegen makkelijker te vinden/bekender zijn.

Bovendien is Drenthe/het oosten sowieso altijd redelijk motorminded geweest. (denk ook aan zwarte cross etc)

@Cyntax, niet bang dat de markt dan vooral bestaat uit 2ehands BMW RT1600's? :+

[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 20-02-2018 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 10:27
Over MP3 gesproken, ik zag laatst een leasemaatschappij die bieden 7 wheels lease aan waarbij je dus een kleine auto en MP3 kan leasen. :)

V-Strom 650

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xos

xos

In de grote steden werkt het openbaar vervoer heel redelijk itt de buitengebieden waar het vaak gewoon geen optie is. Vermoed dat het autobezit ook veel lager is.

En een plaatje tijdens het inrijden van een RSV4 omdat het gaaf is :P.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kJ6ekx/28239022_10215681206892301_733540046995182800_o.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:28
Vrijdag schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:31:
[...]

Tellen ze MP3's ook mee? Die zie ik namelijk steeds vaker in de stad (Den Haag) rondrijden. Okee, dat zijn nog wel eens tasje-kraagje-akra types maar ook redelijk wat forenzen volgens mij.
Ligt eraan welke versie. Degene die met B-rijbewijs gereden mag worden staat op een auto-kenteken, en zal waarschijnlijk niet meegerekend worden in dit soort onderzoeken. En terecht :+
cyntax schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:33:
[...]

Denk dat als ik in een grote stad zou wonen sneller een brommer/scooter zou halen dan een motor. Zodat ik ook gebruik kan maken van de fietspaden, die zijn wat makkelijker te begaan dan de autowegen in grote steden, vooral in het centrum.

[...]
Daar heb je wel weer een punt, voor veel Amsterdammers houdt de wereld op buiten de ring, dan heb je ook niet meer dan een brommer nodig :P
xos schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:35:
In de grote steden werkt het openbaar vervoer heel redelijk itt de buitengebieden waar het vaak gewoon geen optie is. Vermoed dat het autobezit ook veel lager is.

En een plaatje tijdens het inrijden van een RSV4 omdat het gaaf is :P.
[afbeelding]
Don't lick this!

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 20-02-2018 09:37 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:26:
[...]

Wielrenners zijn toch net als konijnen? Tactisch gebruik maken van de koppeling en het gas als je langsrijdt, en ze schrikken zo aan de kant. Werkt nog het beste als je geen dbkiller hebt. >:)

Maar inderdaad, prachtig gebied, alleen vanaf mei hoef je er niet meer komen in de weekenden met zon. Dan rij je zo de file en controles in. Of je moet natuurlijk al om 7u 's ochtends daar rondcrossen.
Je komt al aanrijden, je schakelt terug op de motor, remt af, toetert een keer, schakel nog een keer terug, en dan nog 10 breed blijven fietsen... Toeter je nog een keer en heel soms reageren ze wel maar meestal met de vinger of iets. Nja dan is het gewoon de gaskraan open en hebben ze pech... Zo kom ik dus aan krassen op mijn spiegel. :+
Tylen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:08:
[...]

Ik heb een race onderdelen / racers groep op facebook. Nu rond de 6500 leden. Lol. 😍

Dus als @Joopieboy nog schijven zoekt weet ik ze wel te vinden ;)
Ik moet nog even kijken maar idd, dat gaat wel goedkomen! :)

Edit: hoe heette die groep? Zie hem zo niet staan bij jou.

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 20-02-2018 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:39:
[...]

Je komt al aanrijden, je schakelt terug op de motor, remt af, toetert een keer, schakel nog een keer terug, en dan nog 10 breed blijven fietsen... Toeter je nog een keer en heel soms reageren ze wel maar meestal met de vinger of iets. Nja dan is het gewoon de gaskraan open en hebben ze pech... Zo kom ik dus aan krassen op mijn spiegel. :+
Bullbar op je brommert :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zou je idd bijna doen... Dikke brede allroad met zo een hekwerk voorop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wilco1985 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:17:
Voor iemand die heel enthousiast wordt van al die hornets, deze is te koop :+
[afbeelding]
200 euro. Kom ik er vandaag nog om 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:42:
[...]
200 euro. Kom ik er vandaag nog om 8).
Kan hem wel ruilen tegen je TA. Heb nog spare parts nodig >:) Helaas wel de verkeerde kleur :/

[ Voor 7% gewijzigd door wilco1985 op 20-02-2018 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

[...]
Ik moet nog even kijken maar idd, dat gaat wel goedkomen! :)

Edit: hoe heette die groep? Zie hem zo niet staan bij jou.
Marketplace race bikes & accessories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wilco1985 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:45:
[...]

Kan hem wel ruilen tegen je TA. Heb nog spare parts nodig >:) Helaas wel de verkeerde kleur :/
Ik heb nog rotzooi van de sloop-alp liggen, roep maar wat je nodig hebt, dan mag je het voor een appel en een ei hebben. O.a. voorvork, kabelboom, lamp, bits and bolts hier en daar. En uiteraard het frame + brug en pro-link, maar die heeft wel een revisie nodig. En de tank is gratis, er is een bevestigingspunt af.

Gisteren weer een mede-Alp rijder heel blij gemaakt door hem voor een vriendelijke prijs mijn oude CDI's te verkopen, de zijne waren op.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-02-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:21:
[...]

Ik heb nog rotzooi van de sloop-alp liggen, roep maar wat je nodig hebt, dan mag je het voor een appel en een ei hebben. O.a. voorvork, kabelboom, lamp, bits and bolts hier en daar. En uiteraard het frame + brug en pro-link, maar die heeft wel een revisie nodig. En de tank is gratis, er is een bevestigingspunt af.

Gisteren weer een mede-Alp rijder heel blij gemaakt door hem voor een vriendelijke prijs mijn oude CDI's te verkopen, de zijne waren op.
Ben nog opzoek naar vervangende zijpanelen voor een groene pd10. Probleem is dat alle onderdelen die aangeboden worden het zelfde probleem hebben als de mijne. Afgebroken bevestigingspinnen. Gelukkig zitten ze ook nog met een bout vast dus verliezen zal ik ze niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
[...]

Ik ben het beide zeer actief, motorrijder + wielrenner.
In beide categorieën heb je de cowboys die denken dat ze alleen op de weg zijn.

Onderschat trouwens niet: als je met 30km/h aan het fietsen bent, dan heb je veel wind in je oren en hoor je niet echt heel goed wat er achter je komt.
Als je dan zoals bv in de streek rond Gulpen/Valkenburg tegen je limiet omhoog aan het fietsen bent, dan ben je even weg van de wereld :)

Als het een troost mag zijn, ik denk dat ik in beide disciplines bij de 'verstandige' gerekend mag worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Anoshky schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:26:
[...]
Onderschat trouwens niet: als je met 30km/h aan het fietsen bent, dan heb je veel wind in je oren en hoor je niet echt heel goed wat er achter je komt.
Geloof ik best, maar waarom dan de irritatie als iemand met wat meer herrie je aandacht probeert te krijgen?
Als je dan zoals bv in de streek rond Gulpen/Valkenburg tegen je limiet omhoog aan het fietsen bent, dan ben je even weg van de wereld :)
Moet je je dan überhaupt wel op de openbare weg begeven? Je begeeft je op de openbare weg en dient je verantwoordelijkheid te nemen. Denk niet dat iemand het kan waarderen als je een ongeluk veroorzaakt en je excuus is "ja sorry ik fietste net een tijdje tegen mijn limiet en was daardoor even weg van de wereld". 8)7

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat laatste is sowieso een ding, ze denken met 5 man gelijk een heel peloton te zijn en dan maar op de weg t gaan fietsen, pleur op... En als je een toeter al niet hoort dan ben je ook niet goed bezig imho.

Maar zelfde als motorrijders, er zijn altijd een groepje uitzonderlijke, en als het er teveel worden dan krijg je zoals rond de Ruhrsee en met diverse dijken dat je er niet meer mag komen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Raym09 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:35:
[...]

Geloof ik best, maar waarom dan de irritatie als iemand met wat meer herrie je aandacht probeert te krijgen?

[...]

Moet je je dan überhaupt wel op de openbare weg begeven? Je begeeft je op de openbare weg en dient je verantwoordelijkheid te nemen. Denk niet dat iemand het kan waarderen als je een ongeluk veroorzaakt en je excuus is "ja sorry ik fietste net een tijdje tegen mijn limiet en was daardoor even weg van de wereld". 8)7
Ik kan me persoonlijk helemaal kapot fietsen terwijl ik wel nog bewust uiterst rechts aan het rijden ben :+
En ik ken zelf verschillende motorvrienden die op bepaalde plekken zoals klaverbladen ook bewust de limiet gaan opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

In Amsterdam wil je wss geen motor op de straat zetten, gezien het risico dat ie morgen weg is vrij groot is. Plus je staat alsnog veel vast in het verkeer, dus daarom kiezen mensen veelal snorfietsen zodat ze over 't fietspad mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:06

Destruction

(ex-)Automonteur

De Telegraaf kwam er al mee dat motoren in de spits het file probleem zouden kunnen oplossen... No shit, sherlock...

Leuk dat de motor en motorrijden populairder wordt, maar ik hoop dat er echte motorrijders bij gekomen zijn, ipv mensen die motor mogen rijden (die laatsten zijn te herkennen aan het gebrek aan beschermende kleding o.a).

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Hallo!

Na een jaar 'motorloos' te zijn geweest, gaat er dit jaar weer eentje komen. Ben nog beetje aan het twijfel wat ik wil, ik had mijn zinnen gezet op een KTM Duke 690 (3e generatie), maar een hornet lijkt met eigenlijk ook wel leuk, grappig dus om de hornets voorbij te zien komen.

Plan is om een keer een Duke 690 te huren voor een dag om te kijken hoe het bevalt, heb namelijk nog nooit met een 1 cilinder gereden.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:35
Vraagje over de Hornet's, de oude Hornet is wat aan de kleine kant, ik heb in het vorige deel al eens een foto gezien van een lange tweaker op een Hornet en dat ziet er gewoon debiel uit (sorry!), zelf ben ik 2.03. Zijn de nieuwere Hornet's groter of zijn die van hetzelfde formaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
darkkingll schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:34:
[...]

@Cyntax, niet bang dat de markt dan vooral bestaat uit 2ehands BMW RT1600's? :+
Mwa, die 50 plussers kopen meestal R1200GS (A)'s dat is vooralsnog de meest verkochte motorfiets in Europa. Dat is toevallig ook mijn droommotor dus dat komt goed uit :P. Overigens zou ik een K1600GT ook geen probleem vinden.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/27912723_10155976227398467_5667300137344089053_o.jpg?oh=1f4d7457e68dbcbe19e7d9a6a3e875a9&oe=5B18C574
SmurfLink schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:08:
[...]

In Amsterdam wil je wss geen motor op de straat zetten, gezien het risico dat ie morgen weg is vrij groot is. Plus je staat alsnog veel vast in het verkeer, dus daarom kiezen mensen veelal snorfietsen zodat ze over 't fietspad mogen.
Mwa, zijn genoeg mensen die het doen. Een maat van me had een gloednieuwe Triumph Daytona 675R gekocht in 2015 en liet hem ook gewoon op de wallen dagelijks staan zonder problemen. Je moet de motor in zicht parkeren en niet verstoppen.

[ Voor 40% gewijzigd door cyntax op 20-02-2018 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Anoshky schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:51:
[...]
Ik kan me persoonlijk helemaal kapot fietsen terwijl ik wel nog bewust uiterst rechts aan het rijden ben :+
Gelukkig zie ik die ook geregeld fietsen, zijn zelden de enkelingen die een probleem vormen. Eerder de 10+ groepen die hun bierbuik amper in hun pakje kunnen krijgen. Overigens ging het over de wielrenners in de populaire gebieden als het enorm druk is, dan moet je je gewoon aanpassen aan de drukte. Zowel op de wielrenfiets als op de motor.

Ik hou ook wel van pittig doorrijden, maar zodra er ander verkeer bij komt gaat het tempo eruit.
En ik ken zelf verschillende motorvrienden die op bepaalde plekken zoals klaverbladen ook bewust de limiet gaan opzoeken...
Beetje een "ja maar hij" argument hé? Maakt het rijden op de weg terwijl je de van de kaart bent niet ineens goed, geeft alleen aan dat zij zich ook misdragen.

Ik ken er overigens 2 die daar zijn verongelukt, de een is dood, de ander was opgegeven en is op eigen kracht gaan ademen toen de stekker eruit ging. Die is er overigens nog genadig vanaf gekomen na 10jaar revalidatie.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

cyntax schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:29:
[...]

Mwa, zijn genoeg mensen die het doen. Een maat van me had een gloednieuwe Triumph Daytona 675R gekocht in 2015 en liet hem ook gewoon op de wallen dagelijks staan zonder problemen. Je moet de motor in zicht parkeren en niet verstoppen.
Logisch, mensen die daar komen willen ergens anders op rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik zou de 749s zo inruilen voor een 675R ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FastFred schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:29:
Vraagje over de Hornet's, de oude Hornet is wat aan de kleine kant, ik heb in het vorige deel al eens een foto gezien van een lange tweaker op een Hornet en dat ziet er gewoon debiel uit (sorry!), zelf ben ik 2.03. Zijn de nieuwere Hornet's groter of zijn die van hetzelfde formaat?
Die schelen niet zoveel, het blijven naked bikes. Je kan een verhoogd zadel laten maken, je voetsteunen verlagen en je stuur verhogen maar daarmee verander je deels ook de rij-eigenschappen van de machine.

Ik zou dan zelf eerder echt naar het touring-segment gaan kijken. Die zijn vaak wat groter en rijden comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

cyntax schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:33:
[...]

Zodat ik ook gebruik kan maken van de fietspaden,
Want dat kan niet met de motor?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Pagina: 1 ... 9 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht