Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Grubeater schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:15:
[...]

@w4rguy Ik zou eerst met de acculader aan de slag gaan.
Een optimate zal ik moeten kopen want die heb ik nu niet. Action/Dunlop lader doet niks meer :/

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Raym09 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:13:
[...]

@Grubeater bijvullen moet je eigenlijk alleen met (gedestilleerd) water doen. Accuzuur alleen bij de eerste vulling bij ingebruiksname.

Oeps.... Quote had wijzigen moeten zijn :+ ach 't is @Vrijdag
Afbeeldingslocatie: https://images4.sw-cdn.net/product/picture/710x528_9668603_6749635_1459355890.jpg
Nog even een redhead en een accu voor @Vrijdag. 8)

@w4rguy De motor starten met startkabels en dan kijken of de accu oplaadt tijdens het rijden? En anders zou ik direct een nieuwe accu halen omdat die 6,8V wel erg laag is. Zeker als de accu al ouder is.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik met een oude accu niet moelijk doen en gewoon een nieuwe halen. Als ik ergens geen zin in heb is het wel een onbetrouwbare accu waarbij je niet weet of je fiets na 2 weken niet rijden wel of niet gaat starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
w4rguy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:35:
Even een vraagje voor de techneuten hier. Mijn motor startte vanochtend niet meer: accu leeg.

Met een multimeter net gemeten: 6.8V

Is er nog iets dat ik kan doen? De druppellader herkent hem niet :(
Ik heb laatst van een collega een truukje geleerd voor als de lader niet wil laden. Je hebt er alleen nog een accu voor nodig, liefst 12 volt, eentje die het nog wel doet. Als je dan de accu's in serie aansluit dan wil de lader vaak wel aanspringen en zal eerst de accu met de laagste spanning geladen worden. Het gaat erom dat er een stroompje door de accu gaat. Als dat eenmaal gebeurt is het alleen nog wachten.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Grubeater schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:29:
[...]

[afbeelding]
Nog even een redhead en een accu voor @Vrijdag. 8)

@w4rguy De motor starten met startkabels en dan kijken of de accu oplaadt tijdens het rijden? En anders zou ik direct een nieuwe accu halen omdat die 6,8V wel erg laag is. Zeker als de accu al ouder is.
Ha, ik heb er nog eentje gevonden!

Afbeeldingslocatie: https://imagesvc.timeincapp.com/v3/foundry/image/?q=60&url=http%3A%2F%2Fd254andzyoxz3f.cloudfront.net%2Fwomens-moto-exhibit-tamara-art-1.jpg

Wáárom zijn al die afbeeldingresultaten elke keer van pinterest? Opdarren met die inlogzooi!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Buren ook alvast even laten wennen aan t komende voorjaar >:)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheidsduivel op motor tegen de politie: 'Als het niet glad was, hadden jullie mij nooit gevangen' 8)7 :X

http://www.omroepbrabant....e+mij+nooit+gevangen.aspx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:05:
[video]
Hoewel niet motorgerelateerd het mooiste geluid blijft de wereldberoemde Deutz 545 scheepsdiesel maken 1000pk bij 380 toeren 8)

Muziek _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22
Joopieboy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:05:
[video]
Extra condens in de uitlaat zonder dat 'ie warm wordt. Waarom?

Hier in de buurt zit een droeftoeter die iedere zaterdag zijn motor buiten zet om eens een paar keer aan het gas te jengelen. Geen idee waarom, want ik zie hem nooit er mee rijden.
De buren vinden het daardoor wel extra fijn dat ik niet onnodig mijn motor laat draaien.
:Y)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik laat hem altijd even na een paar maanden lopen voor een minuutje of tien, zeker omdat die van de week richting de dealer gaat. Aan het gas kom ik meestal niet teveel. Loopt alles weer even en verzet ik hem een klein beetje. :)

Maar idd zo een pipo is wel erg triest ja. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:23:
[...]

Hoewel niet motorgerelateerd het mooiste geluid blijft de wereldberoemde Deutz 545 scheepsdiesel maken 1000pk bij 380 toeren 8)

Muziek _/-\o_

[video]
Ah, scheepsmotoren :P

Een vriend van me heeft een woonschip (voormalig binnenvaartschip uit 1924), daar staat zo'n ding in:

Geinig spul en het is voor mij een leuke afwisseling geweest op de auto's :) Het oude blok had sinds 1980 niet meer gelopen, ging niet meer rond. Kop eraf gehaald en toen bleken de cilinders vol water (nu dus roest) te hebben gestaan. Ander blok erin en nu heeft 't ding op eigen kracht de scheepswerf verlaten en ligt-ie weer op z'n vaste ligplaats :)

Ik kan het trouwens in de winterperiode ook nooit laten om de motor af en toe even te starten. Eigenlijk moet je dat idd niet doen als je niet ook van plan bent om te gaan rijden, dat klopt wel.. Maar toch hé :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 17-02-2018 13:28 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:09

Secsytime

Automagisch

Had deze hier nog niet voorbij zien komen, prachtig filmpje.. krijg meteen jeuk om naar Noorwegen te rijden in het voorjaar :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:16

A13X

Dude

Hallo koos motorloos ;w

Hornet zojuist verkocht aan een medetweaker, @lolgast hij mag dus achter mijn naam weg...

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat komt er voor terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trexpaxs
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:19
Hallo!

wist helemaal niet dat er een motorclubje op tweakers verstopt zat! lache
heb wel een vraag, ben nog bezig met A, ik rij af op 12 Maart en 10 april ben ik jarig 24 heujjj

ik zit een beetje in de knoop wat voor motor ik nou wil..
mijn budget zit rond de 3~5K met 5k echt de absolute max

zit te twijfelen tussen deze:
kawa Z1000
kawa Z750
Benelli TNT 1130 SPORT EVO (ken eigg niks van benelli)
Yamaha XJR 1300
Aprilia Shiver 750

ik ben meer een (poser) zegmaar, hou van soms ff retehard op te trekken en m dan lekker uit te laten rollen.
dus vermogen is wel een must, rij voor les op een 78pk yamaha en t is wel lackluster zegmaar, verveel me al met de kracht.

als jullie een goed idee hebben voor een motor wat ik in de gaten moet houden hoor ik t graag!
ga natuurlijk niet dag 1 kopen, ff testrijden een maandje en dan voor mn verjaardag kopen om op mn verjaardag er zelf niet te zijn want/rijden hahaha

EDIT: ff vergeten waarvoor ik ga rijden: school/fun school is 20km en heb auto dus kan met echt tyfusweer lekker rustig opweg.

[ Voor 6% gewijzigd door Trexpaxs op 17-02-2018 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
Trexpaxs schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:35:
Hallo!
...

ik ben meer een (poser) zegmaar, hou van soms ff retehard op te trekken en m dan lekker uit te laten rollen.
dus vermogen is wel een must, rij voor les op een 78pk yamaha en t is wel lackluster zegmaar, verveel me al met de kracht.

...
Hmmm... Lijkt me een gevalletje Hayabusa. Liefst een rode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Trexpaxs : WELKOM HIER!!!

Benelli is in je lijstje wel een beetje een "vreemde eend in de bijt" als in: Het is (tegenwoordig) een motorfietsmerk voor liefhebbers van de merknaam :) Beetje net zoals Moto Morini een merk wat bijna net zoveel faillisementen heeft meegemaakt als dat er doorstarts zijn geweest onder nieuwe eigenaren van de merknaam (N-1 that is). Motorblokken kwamen in 't verleden vanuit de Suzuki fabrieken maar waar 't blok in die TNT 1130 Sport EVO precies vandaan komt is me een raadsel.... (1090 Ducati blok / kloon waarschijnlijk).

Tegenwoordig is de merknaam geloof ik in Chinese handen waarbij er ook onderdelen vandaar op geschroefd worden om de nieuwprijs te drukken.... Hoeft niet nadelig te zijn maar.... Als je eens "snel" wat nodig hebt dan helpt dat meestal niet écht mee aan de beschikbaarheid van onderdelen én 't vinden van een dealer welke je er aan kan gaan helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 17-02-2018 16:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trexpaxs
wimmel_1 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:45:
@Trexpaxs : WELKOM HIER!!!

Benelli is in je lijstje wel een beetje een "vreemde eend in de bijt" als in: Het is een motorfietsmerk voor liefhebbers van de merknaam :) Beetje net zoals Moto Morini een merk wat bijna net zoveel faillisementen heeft meegemaakt als dat er doorstarts zijn geweest (N-1 that is).

Tegenwoordig is 't geloof ik Chinese handen waarbij er ook onderdelen vandaar op geschroefd worden.... Hoeft niet nadelig te zijn maar.... Als je eens "snel" wat nodig hebt dan helpt dat meestal niet écht mee aan de beschikbaarheid van onderdelen.
aaah makes sense, ik vind t ondanks wel vet, alleen dat wat je nu zegt + de droge koppeling (geluid daarvan) wordt het een afvaller dan denk ik
Dryhte schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:43:
[...]

Hmmm... Lijkt me een gevalletje Hayabusa. Liefst een rode.
HAHAHA nee tanks, een haya is een schuivert, vind ik niet zo chill voor mn rug, als ze da naked versie nou een keer maken... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:00
Trexpaxs schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:48:
[...]

aaah makes sense, ik vind t ondanks wel vet, alleen dat wat je nu zegt + de droge koppeling (geluid daarvan) wordt het een afvaller dan denk ik

[...]

HAHAHA nee tanks, een haya is een schuivert, vind ik niet zo chill voor mn rug, als ze da naked versie nou een keer maken... >:)
De B-king is toch een soort van naked Hayabusa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trexpaxs
CFC-Mathijs schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:50:
[...]

De B-king is toch een soort van naked Hayabusa?
oh wow, vet ding! jammer dat de goedkoopste op mrktplaats 950 eu uit mn maximum is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Benelli is anders ook nirt goedkoop ;).

Kijk eens naar een vmax.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

heb wel een vraag, ben nog bezig met A, ik rij af op 12 Maart en 10 april ben ik jarig 24 heujjj
Dus je doet examen voordat je 24 bent. Dan heb je toch geen volledig A ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
Vandaag de SMT weer in elkaar gezet. Flink lijstje aanpassingen gedaan:

* ITG luchtfilter
* 2nd flies verwijdert
* SAS verwijdert
* Carterbescherming geplaatst
* Valbeugels gemonteerd
* Extra ledverlichting op de valbeugels gemonteerd (uiteraard met relais en schakelaar)
* Ledverlichting in de koplamp geplaatst
* Handvatverwarming geplaatst
* GiPro gear indicator aangesloten

Binnenkort even een custommap laden en dan in maart nog even de 30.000 km beurt. Dan moet de SMT een jaartje kunnen :)

Foto's volgen binnenkort.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trexpaxs
PilatuS schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:02:
[...]

Dus je doet examen voordat je 24 bent. Dan heb je toch geen volledig A ?
jawel tegenwoordig kan je A met type 80 melding halen, dan krijg je automatisch op de 24ste je A
Tylen schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:58:

Kijk eens naar een vmax.
Ben geen super groot fan de Vmax tbh, ronde koplampen zijn niet mn ding, tenzij het echt heel vet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@PilatuS A met code 80 mag je zodra je 24 wordt A rijden toch? Anders moet @Trexpaxs zijn examen een maandje verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:58:

Kijk eens naar een vmax.
Ik heb in een grijs verleden nog héél even met een Benelli Tornado gereden. Was in feite gewoon een Suzuki TL-R, alleen dan wat exclusiever :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Hallo!

wist helemaal niet dat er een motorclubje op tweakers verstopt zat! lache
:?

Je bent 23 als je afrijdt, zit je dan niet nog aan 35 kW vast ?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

tdw schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:18:
[...]

:?

Je bent 23 als je afrijdt, zit je dan niet nog aan 35 kW vast ?
Tot je 24 wordt, code 80 is een vreemd verhaal: https://www.cbr.nl/312.pp?id=1450

[ Voor 5% gewijzigd door Grubeater op 17-02-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Oh, dat stukje had ik even gemist. Gelukkig hebben we een getrapt rijbewijs 8)7

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Trexpaxs schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:48:
[...]

[...]

Je hebt een B-King, de naked versie van een Hayabusa. Wil je nog groter heb je een GSX1400, daar heb je een Big-Bore kit voor dan krijg je 1590cc. Ook kan je er nog een turbo op zetten.. :)
Anders gewoon een FZ1? Ook leuke motor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Trexpaxs schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:04:
[...]

jawel tegenwoordig kan je A met type 80 melding halen, dan krijg je automatisch op de 24ste je A

[...]

Ben geen super groot fan de Vmax tbh, ronde koplampen zijn niet mn ding, tenzij het echt heel vet is.
Speed of street triple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
CB1300 of een van z'n collega's dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Zit nog in dubio, hangt af van de proefrit met een andere 2003 Tuono binnenkort.

Zit te overwegen om het budget een stuk op te hogen en iets nieuwers te halen omdat dit er toch eentje voor wat langere tijd word. Dan komt ook de speed triple 1050 binnen bereik. Heb ook een 2007 Tuono voor weinig aangeboden gekregen, ook een erg mooi ding.

Heb geen haast en het is nog geen super mooi weer dus rustig wat rondkijken.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Slecht nieuws voor de motorrijders onder ons die regelmatig in de lente/zomer op de Lekdijk bij Lopik rijden. Vanaf nu zal dat stuk in de weekenden verboden zijn voor motoren. Laten we hopen dat andere gemeenten dit niet als voorbeeld gaan zien, en dezelfde stap nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sz1OC8uWzy2Jbzlklx63PQWY/full.png

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Raym09 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:00:
[...]

Zit nog in dubio, hangt af van de proefrit met een andere 2003 Tuono binnenkort.

Zit te overwegen om het budget een stuk op te hogen en iets nieuwers te halen omdat dit er toch eentje voor wat langere tijd word. Dan komt ook de speed triple 1050 binnen bereik. Heb ook een 2007 Tuono voor weinig aangeboden gekregen, ook een erg mooi ding.

Heb geen haast en het is nog geen super mooi weer dus rustig wat rondkijken.
Met een beetje geluk ligt een Honda CB1000R ook nog wel binnen 't budget dus? Die fietsen zijn er vanaf 2008 en rijden en laten zich onderhouden "des Honda's" + de meeste hebben inmiddels door vorige eigenaren al wel een upgrade qua voorvork/vering gehad. Zónder aangepaste voorvork/vering is het overigens ook best een lekkere fiets om mee te rijden in een praktisch rechte lijn... Bochten moeten elkaar alleen niet de snel opvolgen in een wat hoger tempo :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:09:
Slecht nieuws voor de motorrijders onder ons die regelmatig in de lente/zomer op de Lekdijk bij Lopik rijden. Vanaf nu zal dat stuk in de weekenden verboden zijn voor motoren. Laten we hopen dat andere gemeenten dit niet als voorbeeld gaan zien, en dezelfde stap nemen.

[afbeelding]
Die dijk is járen geleden al verpest voor ALLE verkeer middels die overeindstaande "bisschopsmutsen" in de berm waardoor iedere passage van tegemoetkomende auto's onderling een serieus gevaar op levert tijdens de spits. Uitwijken naar de berm met je motorfiets: Suicide is Painless!!

In de zomer kun je er op doordeweekse avonden gewoon lekker blijven rijden, in 't weekend was 't er tóch al te druk met fietsers en wandelaars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
caesar1000 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:09:

[afbeelding]
geen handhaving tho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:38:

En omdat het vrijdag is:

[afbeelding]

Ik kon geen redhead vinden helaas ;(
Wat vreselijk :p Nou dit is toch wel perfect plaatje voor mij hoor, mooie blondine op groen racemonster.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

wimmel_1 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:10:
[...]
Met een beetje geluk ligt een Honda CB1000R ook nog wel binnen 't budget dus? Die fietsen zijn er vanaf 2008 en rijden en laten zich onderhouden "des Honda's" + de meeste hebben inmiddels door vorige eigenaren al wel een upgrade qua voorvork/vering gehad. Zónder aangepaste voorvork/vering is het overigens ook best een lekkere fiets om mee te rijden in een praktisch rechte lijn... Bochten moeten elkaar alleen niet de snel opvolgen in een wat hoger tempo :o
Helaas niet, zie ze tenmiste niet onder de 5-6k staan. De grens van het nieuwe budget zou dan rond de 4,5k komen te liggen en op marktplaats er toevallig 1 speed triple 1050 voor net eronder.

Die 2007 Tuono zou echter voor 4,2k weg mogen...

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Raym09 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:33:
[...]

Helaas niet, zie ze tenmiste niet onder de 5-6k staan. De grens van het nieuwe budget zou dan rond de 4,5k komen te liggen en op marktplaats er toevallig 1 speed triple 1050 voor net eronder.

Kijk met die Tuono (tweede model) wel even uit aangaande 't daadwerkelijk aantal gereden kilometers. De fietsen van dat type hebben een issue met de boordelectronica waarbij het loskoppelen van de accu (bedoeld/onbedoeld) een reset van de ODO meter oplevert.

Een goed ingevuld én te controleren/verifiëren onderhoudsboekje is bij dat type fiets een "MUST HAVE"!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trexpaxs
[...]

ohhh de Aprilia Tuono 2007 is ook nice :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou het wel weten en voor de Tuono gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trexpaxs
PilatuS schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:40:
Ik zou het wel weten en voor de Tuono gaan :)
hoe zou je zeggen dat het onderhoud is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Trexpaxs schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:43:
[...]

hoe zou je zeggen dat het onderhoud is??
Ik heb geen idee. Vind het gewoon een hele dikke fiets, dat is alles :P

Los van dat heeft ieder type meestal zo wel zijn zwakke punten. Sowieso even goed onderzoek doen en zorgen dat je een fiets vind die goed aantoonbaar onderhoud heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Lekker stukje gereden vandaag :9 Halverwege mijn linker zijspiegel kwijtgeraakt maar omdat we toch naar Goedhart gingen daar maar een nieuwe gekocht. Er opgeschroefd en erachter gekomen dat twee verschillende spiegels ook geen porum is. Dus maar meteen een tweede gekocht. Ach, wat er eerst op zat was twee tientjes van Ebay dus tja. Bovendien zijn de nieuwe een stuk groter, dus kan ik meer zien.

Daarna nog even de motor afgespoeld en afgedroogd en nu lekker met een warme prak achter de pc. Een nerd zijn is fijn 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Dit iets voor jou?

http://www.motor-forum.nl...lia-Tuono-Alice-ROOD.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50

Winkiller

De Mopperpot

Iemand van hier nog bij Goedhart in Bodegraven geweest ? Ik heb vandaag wel gereden voor het eerst dit jaar maar was ff vergeten dat ze een special hadden bij Berry, misschien morgenmiddag even langs als het de moeite waard is. Ik heb eigenlijk niets nodig... :X

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2eb5q2w.jpg
Dierenbegraafplaats Zevenhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Uurtje rondgelopen, wel leuk maar niets bijzonders :+ lekker druk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Maegrim schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:34:
Uurtje rondgelopen, wel leuk maar niets bijzonders :+ lekker druk ook
Vanochtend ook effe geweest.
Ze hadden 2 KTM 990 smt's staan, zien er leuk uit, iets minder dan op sommige foto's maar dat zal specifiek aan de kleine verschillen liggen tussen de verschillende bouwjaren.
Zat wel prima voor zover de ruimte het toeliet.

Hoelaat was jij er en was je op de motor?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
13 tot iets na 15u op m'n VFR

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
Ben vandaag wezen kijken bij een MT-07 in Gilze en was zo onder de indruk van hoe nieuw hij eruit zag en de prijs was ook fantastisch... Dus zodra ik mijn A heb (ergens in April) is deze MT-07 van mij! :9~

MT-07

Details:
3500km, Akrapovic Titanium exhaust, belly pan (heet dat zo?), LED knippers en verkorte kentekenhouder.

Is alleen gebruikt om in de afgelopen 3 jaar een halfjaarlijkse tour te doen in mei en oktober door de Eifel/Ardennen. Vandaar de lage kilometerstand. Hij is origineel wit, maar is gewrapt in Audi Nardo Grey en is perfect gedaan. Het wrappen is door de motorzaak zelf gedaan, want hij was niet tevreden met de wrap kwaliteiten van andere zaken in de buurt. Ohja, motor was van de eigenaar van de zaak, dus perfect onderhouden! :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gaaf ding! Ga je veel plezier aan beleven en mooiste uitlaat imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Leviathius schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:01:
Ben vandaag wezen kijken bij een MT-07 in Gilze en was zo onder de indruk van hoe nieuw hij eruit zag en de prijs was ook fantastisch... Dus zodra ik mijn A heb (ergens in April) is deze MT-07 van mij! :9~

[afbeelding]

Details:
3500km, Akrapovic Titanium exhaust, belly pan (heet dat zo?), LED knippers en verkorte kentekenhouder.

Is alleen gebruikt om in de afgelopen 3 jaar een halfjaarlijkse tour te doen in mei en oktober door de Eifel/Ardennen. Vandaar de lage kilometerstand. Hij is origineel wit, maar is gewrapt in Audi Nardo Grey en is perfect gedaan. Het wrappen is door de motorzaak zelf gedaan, want hij was niet tevreden met de wrap kwaliteiten van andere zaken in de buurt. Ohja, motor was van de eigenaar van de zaak, dus perfect onderhouden! :9
Gave dingen ja. Maat van me heeft een MT07 gehad, fijne motor. Ik heb zelf een MT09 (met eenzelfde Akra :9 ) en ben groot fan van de MT lijn in het algemeen.

Krijg je geen spijt van! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Joopieboy schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:02:
Gaaf ding! Ga je veel plezier aan beleven en mooiste uitlaat imho. :)
Inderdaad de mooiste uitlaat. Zit natuurlijk al wel ff te neuzen naar MT07's, maar al die uitlaten zijn het net niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ohja, motor was van de eigenaar van de zaak, dus perfect onderhouden! :9
Vast wel met 3.500km. Alleen de 1.000km beurt doen is genoeg om op perfect onderhouden te zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
PilatuS schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:29:
[...]

Vast wel met 3.500km. Alleen de 1.000km beurt doen is genoeg om op perfect onderhouden te zitten :+
Haha ik snap je punt, maar hij heeft ook ieder jaar de olie en remvloeistof verwisseld. Het is in ieder geval beter dan eentje kopen van een petjes drager die er non stop wheelies mee trekt en die dan zegt "perfect onderhouden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:32:
[...]

Haha ik snap je punt, maar hij heeft ook ieder jaar de olie en remvloeistof verwisseld. Het is in ieder geval beter dan eentje kopen van een petjes drager die er non stop wheelies mee trekt en die dan zegt "perfect onderhouden".
Dat is zeker zo :)

Sowieso zijn dit de fietsen om te kopen. Mijn eigen fiets had er 3.800km op staan en er zat geen krasje op. Verder schaamranden van 7cm, dus hard mee door de bocht heeft de vorige eigenaar ook nooit gedaan. Je koopt dan een fiets die eigenlijk nieuw is, maar dan voor een flinke zak met geld minder. Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[afbeelding]

Details:

Maar heb je hem gekocht of ga je hem pas kopen in April? Want dan ben je waarschijnlijk te laat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Tylen schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:40:
[...]

Maar heb je hem gekocht of ga je hem pas kopen in April? Want dan ben je waarschijnlijk te laat.
Scherp opgemerkt, maar inderdaad ik heb hem al gekocht (aanbetaling) :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:51
Maegrim schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:52:
[...]

CB1300 of een van z'n collega's dus :+
Gaat heul niet hard nie.

/me ging een keertje achterop een CB1300 zitten en een rondje over het parkeerterrein doen toen hij nog een Ninja250R reed. Een wereld ging voor hem open die dag:+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
met die Ninja ben ik toen vol gas over het zelfde parkeerterrein gereden !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trexpaxs
Leviathius schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:48:
[...]

Scherp opgemerkt, maar inderdaad ik heb hem al gekocht (aanbetaling) :9
wat ik me nou afvraag, je hebt, net zoals ik nog geen rijbewijs. hoe doe je dan een aankoop zonder testrit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Trexpaxs schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 23:30:
[...]

wat ik me nou afvraag, je hebt, net zoals ik nog geen rijbewijs. hoe doe je dan een aankoop zonder testrit??
Leviathius heeft A2 want hij heeft al een motor. Officieel mocht hij er nog niet mee rijden, maar ik neem aan dat Leviathius gewoon gereden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:51
Ik heb mijn grotejongensmotor toen ook gekocht zonder testrit. Sterker nog - had nog niet eens mijn normale A-rijbewijs toen. Ik zag hem staan in de showroom en diezelfde dag heb ik hem nog gekocht. Niet eens op internet gekeken of het überhaupt wel een leuk ding zou zijn.

Achteraf gezien misschien niet heel slim, maar och, ik heb er nog steeds plezier van (2 jaar) :+

[ Voor 10% gewijzigd door Nero22 op 18-02-2018 00:21 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:46
Zo... in het kader van voorbereiden op het mooie weer een windscherm besteld ter vervanging van het originele "windscherm" van mijn r1150r...

Het is de Wunderlich Vario-ERGO geworden. Ik had ook een andere optie gevonden die op de originele beugels vastgezet kon worden echter was die bijna 2x zo duur dus ik dacht... meh...

En direct ook maar een communicatieset besteld, een duopack Cardo Scala Smartpack. Was bij Amazon één aanbieder die hem verkoopt voor zo'n 320 euro... Wat 80 euro goedkoper is dan bij Coolbleu waar die 100 euro is afgeprijst 8)7

Nu hopen dat beide gaan bevallen! Nu nog een keer een navigatie systeem en we zijn compleet (niet klaar.. dat ben je nooit ben ik inmiddels achter haha). Ik zat overigens te denken aan de TomTom Rider 450. Ondanks dat vele om mij heen zweren bij Garmin Zumo's heb ik het idee dat dit grotendeels persoonlijke voorkeur is (zoals iPhone v.s. Android...?). Wellciht dat iemand hier ervaring heeft met beide?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Trexpaxs schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 23:30:
[...]

Zoals @Grubeater al aangaf heb ik al een A2 rijbewijs. Echter heb ik op deze motor geen proefrit gemaakt, want de accu was leeg.. Laatste beetje was eruit geperst toen we het contact omzetten om de kilometerstand en lampjes te checken. Heb wel erop gezeten natuurlijk en aangezien dit bijna dé meest verkochte motor is van de laatste paar jaar zal het vast allemaal wel goed zitten rijtechnisch. Dus heb er vooral op gelet of ik er goed op kon zitten en dat beviel uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Thalaron als ik de kwaliteitsproblemen zoals vocht achter het scherm en die gein bekijk (meerdere vrienden hadden dit geintje) dan hoef ik al geen TomTom meer. Plus het lijkt erop dat de Garmin met functies heeft en met name voor routes, dan weet ik het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49

[afbeelding]

Details:

Ik vond de vering wat slapjes van de MT-07 en de remmen ook niet echt best.

Veel plezier ermee iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

spookz0r schreef op zondag 18 februari 2018 @ 04:11:
[...]

Ik vond de vering wat slapjes van de MT-07 en de remmen ook niet echt best.

Veel plezier ermee iig :)
Remmen is een Japans dingetje, gesinterd blokken scheelt zoveel. En vering slap? Ik heb er een tijd geleden mee gereden maar dat herken ik niet. Klinkt eerder als een standaard afstelling die niet deugd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Extra condens in de uitlaat zonder dat 'ie warm wordt. Waarom?

Hier in de buurt zit een droeftoeter die iedere zaterdag zijn motor buiten zet om eens een paar keer aan het gas te jengelen. Geen idee waarom, want ik zie hem nooit er mee rijden.
De buren vinden het daardoor wel extra fijn dat ik niet onnodig mijn motor laat draaien.
:Y)
Omdat een motorblok het niet leuk vind om niet gebruikt te worden. Als de motor voor langere tijd stil staat is het juist goed om het blok een keer in de zoveel tijd eens te laten draaien. Beter is om er een stuk mee te rijden, zodat alles belast wordt en even goed warm wordt.
Thalaron schreef op zondag 18 februari 2018 @ 00:56:
Zo... in het kader van voorbereiden op het mooie weer een windscherm besteld ter vervanging van het originele "windscherm" van mijn r1150r...

Het is de Wunderlich Vario-ERGO geworden. Ik had ook een andere optie gevonden die op de originele beugels vastgezet kon worden echter was die bijna 2x zo duur dus ik dacht... meh...

En direct ook maar een communicatieset besteld, een duopack Cardo Scala Smartpack. Was bij Amazon één aanbieder die hem verkoopt voor zo'n 320 euro... Wat 80 euro goedkoper is dan bij Coolbleu waar die 100 euro is afgeprijst 8)7

Nu hopen dat beide gaan bevallen! Nu nog een keer een navigatie systeem en we zijn compleet (niet klaar.. dat ben je nooit ben ik inmiddels achter haha). Ik zat overigens te denken aan de TomTom Rider 450. Ondanks dat vele om mij heen zweren bij Garmin Zumo's heb ik het idee dat dit grotendeels persoonlijke voorkeur is (zoals iPhone v.s. Android...?). Wellciht dat iemand hier ervaring heeft met beide?
Het is inderdaad een stukje persoonlijke voorkeur. Heb vorig jaar een TomTom rider 410 gekocht. De 450 was toen net uit en kon de 410 hierdoor een stuk goedkoper krijgen. Enige verschil tussen de 2 modellen is dat het scherm wat gevoeliger is bij de 450. De 410 heb ik zonder moeite kunnen bedienen met handschoenen, dus was voor mij geen reden om de 450 te kopen.

Een Garmin met dezelfde kaarten (heel de wereld) was toen bijna dubbel zo duur.
De vochtproblemen van de schermen is vooral bij de oudere modellen, en volgens mij lost TomTom dit goed op als het voor mocht komen.

Wat ik een groot voordeel van de TomTom vind is dat je rechts een informatie balkje hebt waarin je altijd kunt zien hoever het nog is tot bijv. Het volgende tankstation. Tevens kan je doormiddel van Mystics de routes via het internet over te zetten en hoeft dus niet moeilijk te doen met kabels. Tevens is er een kronkelroute functie waarmee je eenvoudig leuke routes kan maken. In het begin downloadde ik altijd routes van het internet, maar tegenwoordig gebruik ik steeds vaker de kronkelroute functie.

Het nadeel is dat veel mensen routes maken met basecamp voor hun Garmin. Als je vervolgens de route inlaad in de TomTom kan deze anders uitvallen. Dit is op te lossen door vooraf even de route na te lopen.

Gisteravond de KTM weer in elkaar geschroefd. Alle kettinggeleiders zitten er nieuw op, en vorige week reeds nieuwe KVS, olie + filter en luchtfilter gemonteerd. Zo meteen lekker crossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Joopieboy En @Thoit , beide bedankt voor jullie reactie. Het grote voordeel bij TomTom is voor ons de interface (niet dat Garmin nu zo slecht is, maar meer omdat we al meer dan 10 jaar met TomTom werk en dit dus gewend ben. Daarnaast kan ik inderdaad 2x een TomTom 450 halen voor de prijs van 1 Zumo 590...

Wellicht dat ik op de motorbeurs (1e keer dat ik erheen ga) nog wat ervaringen kan peilen als ze daar geen aanwezigheid hebben om ze beide te vergelijken.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:25
Joopieboy schreef op zondag 18 februari 2018 @ 04:13:
[...]

Remmen is een Japans dingetje, gesinterd blokken scheelt zoveel. En vering slap? Ik heb er een tijd geleden mee gereden maar dat herken ik niet. Klinkt eerder als een standaard afstelling die niet deugd.
Rij zelf sinds vorig jaar zomer een MT-07 en de slappe vering kan ik zeker bevestigen. Als je hem sportief rijdt is hij erg zenuwachtig in bochten (vooral bochtcombinaties). Ik heb de verenset laten vervangen voor een streetbox set van Hyperpro, waarbij ze ook direct beschermende kousjes om m'n voorpoten hebben gedaan (volgens de man van Hyperpro zijn de voorpoten van nieuwe motoren een stuk zwakker en lopen deze snel krassen op). En als je dan die streetbox set hebt, kun je hele leuke dingen doen met de fiets :9~.

Gelijk maar even voorstellen in dit topic, lees al langer passief mee!
MT-07 '17 Night Fluo, SC-Project black, Hyperpro Streetbox, LED knippers, andere kentekenplaathouder, Yamaha schermpje

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/pyggg33en/IMG_2039.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/foe1gty3j/12260_1058378.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/s30th5a67/12260_1058363.jpg

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

zo, voor hen die gisteren het topic lazen en mijn verhaal van de accu met 6V.

Het is opgelost.

We hadden eerst 2 motor accu's op elkaar aangesloten om 1 motor te starten, maar dat was niet genoeg. Dus: de auto er bij gehaald. 5 minuten de startkabels er tussen. Vervolgens los gehaald en proberen te starten. Helaas zonder geluk.

Toen maar 1 van de motoren gestart met de startkabels ter tussen. Wel opgelet dat de auto uit stond, en dat ging goed! Met wat horten en stoten startte de Versys weer.

De Hornet vervolgens ook aan de auto gekoppeld en ook gestart. Daarna een rit gemaakt met mijn huisgenoot en bij terugkomst weer de accu gemeten: 12.26Volt.

Vervolgens de accessoires doorgemeten, en toen bleek de USB-lader (5Volt) in ruststand 10mA te verbruiken. Die heb ik dus los gehaald en nu zou het leegtrekken van de accu moeten zijn verholpen.

Vandaag nog even meten of hij zijn spanning vast heeft gehouden. Anders moet er een nieuwe accu komen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

[afbeelding]

Details:

Wauw, die ziet er gaaf uit zeg! Veel plezier ermee!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@spookz0r klopt had ik ook al gelezen, maar het is al een grote upgrade ten opzichte van mijn zeer comfortabel geveerde CB500F. Ter indicatie, ik kan met 80 over drempels vliegen die met de auto met 50 nog pijn doen. En zoals @homemix25 al aangaf kun je met hyperpro vering het probleem oplossen, dus misschien dat dat in de toekomst nog gaat komen. Het gaat sowieso een flinke upgrade zijn wat betreft alles ten opzichte van mijn 35KW motor(tje :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
Joopieboy schreef op zondag 18 februari 2018 @ 04:13:
[...]

Ik merkte het wel bij een proefrit en ben zelf niet al te zwaar. Denk dat de vering/remmerij gewoon het punt is waar ze op kosten hebben bespaard.
Leviathius schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:31:
@spookz0r klopt had ik ook al gelezen, maar het is al een grote upgrade ten opzichte van mijn zeer comfortabel geveerde CB500F. Ter indicatie, ik kan met 80 over drempels vliegen die met de auto met 50 nog pijn doen. En zoals @homemix25 al aangaf kun je met hyperpro vering het probleem oplossen, dus misschien dat dat in de toekomst nog gaat komen. Het gaat sowieso een flinke upgrade zijn wat betreft alles ten opzichte van mijn 35KW motor(tje :+)
Ja met andere vering zal het wel een hoop schelen. Je zal er iig plezier van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:22
Toen ik mijn motor kocht stonden alle vering instellingen belabberd. Geen voorspanning, geen demping (echt volledig open); alles stond op het uiterste.

Wel zaten er stickertjes op van MAX suspension, een italiaans vering merk. Motorisch leek alles in orde, dus gekocht. En thuis alles eens goed afgesteld, en nu stuurt het ding zo strak als een scheermes.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53
Kans is klein, maar heeft er iemand hier nog interesse in een CDI voor een Transalp 600? Ik heb er twee over die ik niet meer nodig zal hebben. Mag voor een lief prijsje weg. Ze staan uiteraard al op het TA forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Al gezien, struin het internet ondertussen al een paar maandjes af :+

Eens bedenken of ik naar de motorbeurs ga en wanneer dan. Zie nu ik het budget verhoogd heb ook wat opties vrijkomen die ik nog niet overwogen had. Een Triumph speed triple 1050 vind ik ook heel gaaf, en een FZ1 is ook nog niet zo gek (al is dat meer een tourmotor, dan een naked).

Nog tweakers uit de omgeving van Nijmegen die gaan en eventueel samen willen gaan?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Raym09 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:17:
[...]

Al gezien, struin het internet ondertussen al een paar maandjes af :+

Eens bedenken of ik naar de motorbeurs ga en wanneer dan. Zie nu ik het budget verhoogd heb ook wat opties vrijkomen die ik nog niet overwogen had. Een Triumph speed triple 1050 vind ik ook heel gaaf, en een FZ1 is ook nog niet zo gek (al is dat meer een tourmotor, dan een naked).

Nog tweakers uit de omgeving van Nijmegen die gaan en eventueel samen willen gaan?
:W Ik ga zaterdag, 's middags sta ik op de stand van de Transalp club. Waarschijnlijk ga ik met de motor, maar een NS groepsticket is goedkoper (vanaf 4 personen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Grubeater schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:27:
[...]
Waarschijnlijk ga ik met de motor
:/

moet je er wel een hebben :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:35:
[...]
Verder schaamranden van 7cm, dus hard mee door de bocht heeft de vorige eigenaar ook nooit gedaan.
Lekker belangrijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Geeft aan dat er rustig met het ding gedaan is. 1 van de redenen dat ik de motor graag wou kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:20:
[...]

Geeft aan dat er rustig met het ding gedaan is. 1 van de redenen dat ik de motor graag wou kopen :)
Je hoeft je zelf niet te verdedigen hoor, ik weet hoe er gesproken word over de zogenaamde schaamranden.
Het leuke eraan is dat het helemaal niets met rustig aan doen te maken hebt, meer met verstandig rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:30:
[...]

Je hoeft je zelf niet te verdedigen hoor, ik weet hoe er gesproken word over de zogenaamde schaamranden.
Het leuke eraan is dat het helemaal niets met rustig aan doen te maken hebt, meer met verstandig rijden. ;)
Het ging mij puur om de staat van de motor toen ik deze kocht. Volledig origineel met geen enkel krasje of roest en dus flink schaamranden. Daar maakte ik uit op dat de motor nooit flink gebruikt is. Dit staat los van wat ik er zelf van vind aangezien ik de motor toen nog niet had gekocht.

Los van dat loop je op straat natuurlijk een flink risico als je daar zo hard gaat dat je de randen er compleet af rijd. Persoonlijk kom ik op straat nooit zover ik ga ik wel naar het circuit om echt plat te gaan. Ik ga er op straat niet eens naast hangen, verder dan kissing the mirror terwijl mijn kont op dezelfde plek blijft kom ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 18-02-2018 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:34:
[...]
verder dan kissing the mirror terwijl mijn kont op dezelfde plek blijft kom ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/CSXtUo9i--U/maxresdefault.jpg

Zoiets? :+ :+ _O-

Nogmaals je hoeft je niet te verdedigen, ik weet wat je wel bedoeld, ik plaag een beetje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Vandaag ook het eerste ritje van het jaar gemaakt. Het zonnetje scheen dus ik kon het niet meer laten.
Fijn stukje door brabant en limburg gemaakt.

Wel stopte na een goede 70 kilometer de handvatverwarming rechts er mee dus daar moet ik nog even naar kijken deze week (werd alleen nog warm op standje nucleair).

Verder was het prima te doen, zelfs zonder wintervoering in het pak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Het ging mij puur om de staat van de motor toen ik deze kocht. Volledig origineel met geen enkel krasje of roest en dus flink schaamranden. Daar maakte ik uit op dat de motor nooit flink gebruikt is. Dit staat los van wat ik er zelf van vind aangezien ik de motor toen nog niet had gekocht.

Los van dat loop je op straat natuurlijk een flink risico als je daar zo hard gaat dat je de randen er compleet af rijd. Persoonlijk kom ik op straat nooit zover ik ga ik wel naar het circuit om echt plat te gaan. Ik ga er op straat niet eens naast hangen, verder dan kissing the mirror terwijl mijn kont op dezelfde plek blijft kom ik niet.
Schaamranden, dus misschien alleen maar constant wheelies :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:11
Nou mooi weer, schoon wegdek, zonnetje aan de hemel - dus het ongedierte komt ook weer tevoorschijn.
Net op de N247 rond 17:15 weer zo'n ploegje met randdebielen incl. quad die met gemak de 150 en harder aantikten. (80 km weg)
Wachten is weer op de eerste boomklever.... zucht...

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Het zwarte gat dat motoren heet... vanmiddag moeite met starten ivm accu... toch maar een Optima 4 besteld.. dat het maar snel 15+ graden word zodat dat geld zichzelf terug verdiend!

Wij willen straks wanneer we 12.5 jaar samen zijn een weekend weg met onze 2 hondjes (boxer en bulldog)... zaten te denken aan de Eifel, is dat aan te raden voor beginnende rijders? (Afgelopen zomer ons rijbewijs gehaald en dus relatief weinig ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53
verder dan kissing the mirror terwijl mijn kont op dezelfde plek blijft kom ik niet.
Het ging mij een stuk beter af nadat ik besloot mijn spiegels verder naar binnen te positioneren. Hoefde ik niet meer zo plat door de bocht om erbij te kunnen.
Thalaron schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:51:
Het zwarte gat dat motoren heet... vanmiddag moeite met starten ivm accu... toch maar een Optima 4 besteld.. dat het maar snel 15+ graden word zodat dat geld zichzelf terug verdiend!

Wij willen straks wanneer we 12.5 jaar samen zijn een weekend weg met onze 2 hondjes (boxer en bulldog)... zaten te denken aan de Eifel, is dat aan te raden voor beginnende rijders? (Afgelopen zomer ons rijbewijs gehaald en dus relatief weinig ervaring.
Ik zie niet in waarom niet. Het zijn gewoon normale autowegen, met normale snelheidslimieten, en het autoverkeer dat ik tegenkwam leek zich heel netjes aan de snelheden en belijning te houden.

Wat ik heb geleerd om daar goed te kunnen rijden:

- de bochten goed doorkijken
- voor de bocht klaar zijn met alle handelingen (snelheid eruit, juiste versnelling, gas licht trekkend, positie op de weg)
- kijken waar je uit wil komen
- motor trekkend houden door de hele handeling heen

Uiteraard ga je tegenkomen dat je soms hele scherpe bochten moet rijden met soms ook nog eens een flink hoogteverschil. Het hiervoor genoemde blijft opgaan. Je weet van je lessen dat je mits je de motor trekkend houd prima met 5km/u overeind blijft, dus blijf dat gebruiken.

Kom je bochten tegen die slecht/niet overzichtelijk zijn, kies dan een nog iets lagere aanvangssnelheid, kies een positie weg van mogelijk gevaar (mensen die over de middenstreep komen bv) en als je echt bij moet remmen in de bocht, pak dan heel zachtjes (!) de achterrem erbij, maar kies eerder voor uitwijken. Door gas terug te nemen valt de motor nog scherper de bocht in, door de remmen gaat hij staan en ga je dus wijder lopen.

En begin met de kleine bochtjes, voordat je diep de Eifel in gaat kun je in de buitengebieden langzaam wennen.

[ Voor 72% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-02-2018 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:53:
[...]
als je echt bij moet remmen in de bocht, pak dan heel zachtjes (!) de achterrem erbij, maar kies eerder voor uitwijken. Door gas terug te nemen valt de motor nog scherper de bocht in, door de remmen gaat hij staan en ga je dus wijder
Uhm door alleen de achterrem erbij te pakken trek je de motor juist dieper de bocht in. Dus dat moet je dan wel compenseren door het (deels) overeind trekken van de motor. Alleen de voorrem drukt de motor rechtop.

Aanvullend op de rest van het verhaal, laat je niet opjagen door anderen die harder willen maar achter je zitten. De aller scherpste haarspeldbochten moeten in de 1e versnelling dus denk niet dat het minimaal in zijn 2 moet kunnen. Zorg dat je de juiste lijn rijd, buitenkant bocht aanhouden tot je door kunt kijken en kunt zien of de weg vrij is.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Rijden in de eifel is prima te doen als beginner. Ik heb vorig jaar mijn A-rijbewijs gehaald en 4 maanden later reed ik ook in de eifel.

De tips die al gegeven waren zijn zeker waardevol. Zorg dat je van tevoren klaar bent met je handelingen en kijk goed door. Er zijn genoeg locals die als gekken door de bochten rijden maar laat je niet opjagen, zij halen je wel in (of je komt ze verderop tegen als ze onderuit zijn gegaan). Je zal merken dat het snel begint te wennen, maar wordt niet overmoedig. Je kan soms plots verrast worden door een bocht die ineens scherper aantrekt dan je verwachtte. Belangrijk dan is om je niet kapot te staren op het gevaar maar om te blijven kijken waar je naartoe wilt gaan

Last but not least, zorg dat je wat spulletjes bij je hebt mocht het toch fout gaan. Mijn huisgenoot vroeg zich af waarom ik tie-wraps, duct tape en wat tangetjes mee nam toen we gingen rijden. Tot hij zelf onderuit lag en zijn knipperlicht provisorisch gefixeerd moest worden. Toen kwamen die tie-wraps wel erg van pas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Voor diegenen die hun motor nog eventjes binnen laten slapen: Ik heb vandaag bij de Big Bazar (een soort Action) een motor/scooterhoes gekocht voor zeven euro. Het is gewoon een plastic cover dus niet geschikt om eroverheen te gooien als je motor nog nat of warm is (ademt niet) maar als je 'm voor langere tijd stalt staat 'ie in elk geval stofvrij.

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cwRbwS/IMG_20180218_141607522.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/i97ibS/IMG_20180218_141838397.jpg

Zoals je ziet is de hoes best groot, volgens mij kan je er zelfs nog een BMW K1200 mee afdekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38
Hmm ik weet niet of ik dat zou doen, ook voor langere tijd. Of hij moet in een verwarmde en afgesloten ruimte staan. Ik hou het wel bij mijn dekentjes :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Leviathius
Nou het is gebeurd hoor, heb een stoplicht dragrace verloren... :'(

Het stoplicht sprong op groen en ik reed normaal weg zoals ik altijd deed. Hard genoeg om alle auto's veilig achter mij te laten. Had het echter te laat door dat die BMW (auto) die naast mij stond zijn best aan het doen was om mij bij te houden/in te halen. Zodra ik het merkte zat hij al naast mij en spurtte die er vandoor. Dus gefeliciteerd meneer de BMW rijder, u heeft van mij gewonnen met uw 300pk stationwagen met nieuwprijs van 101.000€. Tegen mij, een motormuisje met een motortje met 48pk twv 4.5k€ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Leviathius schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:43:

Het stoplicht sprong op groen en ik reed normaal weg zoals ik altijd deed. Hard genoeg om alle auto's veilig achter mij te laten. Had het echter te laat door dat die BMW (auto) die naast mij stond zijn best aan het doen was om mij bij te houden/in te halen. Zodra ik het merkte zat hij al naast mij en spurtte die er vandoor. Dus gefeliciteerd meneer de BMW rijder, u heeft van mij gewonnen met uw 300pk stationwagen met nieuwprijs van 101.000€. Tegen mij, een motormuisje met een motortje met 48pk twv 4.5k€ :+
dragraces <3!

gister met een maatje van me 3x achter elkaar tegelijk bij een stoplicht. Hij op een Shadow 1300, ik op de Hornet 600. Bij de derde keer ben ik maar iets rustiger op het gas gegaan om hem een voorsprongetje te geven, om er vervolgens alsnog vol overheen te komen :P.

voor de moraalridders: topsnelheid bleef iedere keer netjes onder de 80 km/h

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Leviathius schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:43:
Leukste is als je zo'n poser treft in een gesprek, en dan vragen wat er allemaal naast die 300pk in die auto zit. Oh het is een automaat? En je hebt ook tractioncontrol? Dus eigenlijk wil je zeggen dat je auto heeft gewonnen? Bedoel zo te horen hoef jij alleen het gas onderin te duwen en het stuur recht te houden, de auto/elektronica doet de rest :> Gaat het gesprek ineens ergens anders over :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54

Gewoon doen! Zo moeilijk is het niet rijden in de Eifel. Vooral zo ver mogelijk vooruit kijken en je eigen tempo aanhouden. Probeer dus niet de locals bij te houden, want dat lukt je meestal toch niet :P

Houd er ook rekening mee dat het vaak fris kan zijn onder de bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
w4rguy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:56:
[...]

dragraces <3!

gister met een maatje van me 3x achter elkaar tegelijk bij een stoplicht. Hij op een Shadow 1300, ik op de Hornet 600. Bij de derde keer ben ik maar iets rustiger op het gas gegaan om hem een voorsprongetje te geven, om er vervolgens alsnog vol overheen te komen :P.

voor de moraalridders: topsnelheid bleef iedere keer netjes onder de 80 km/h
Dat kan je toch geen race noemen dan joh :+
Jouw Hornet zal in zijn 1 ook al 80 lopen?
Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht