• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:07

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

FragFrog schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:45:
[...]

Ik ben helaas niet in de buurt, maar de bata-race is wel een geweldig feest, kan het aanraden! Heb'm zelf drie keer gelopen, vooral het eindfeest is zeer de moeite waard :+
Ik heb de Bata ook ooit twee keer gelopen, maar mee helpen vind ik leuker. :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Heeft iemand wat van de overpiced faillissement gescoord?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55
Dat zal wel een artikeltje 5 worden van een overijverige ambtenaar :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
Grubeater schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:02:
Iemand nog zin in episch verkeer regelen op 20/21 april?
https://www.batavierenrace.nl/46/medewerker/motorrijder.html

[afbeelding]

De Batavierenrace is een estafetteloop van Nijmegen naar Enschede via Duitsland, de Achterhoek naar Twente. Meer dan 330 teams doen er aan mee en de race is verdeeld over 25 etappes. De route komt langs meerdere gevaarlijke punten en overal moet het verkeer geregeld worden.
Naast 330+ lopers en hun begeleidende fietsers zijn er ook 330+ personenbusjes met de rest van het team onderweg. Vooral bij wisselpunten waar de ene etappe finisht en de volgende etappe start is dit een leuke opdracht om die busjes te parkeren. Je zult genoeg busjes sloten in zien rijden, hun deur verliezen of op andere manier hun borg zien verliezen. :+

[afbeelding]

Je staat drie keer ongeveer 3 uur verkeer te regelen, 's nachts op een plek, 's morgens de tweede plek en 's middags op de derde plek. Tussendoor rij je naar het volgende gedeelte van de route om daar weer de motor te parkeren en klaar te gaan staan. Meestal ben je op tijd op locatie en is er nog tijd om een uitje te knappen voor dat de 5 minuten fietser aankomt om de eerste loper aan te kondigen. Het verplaatsen tussen de plekken gebeurd gewoon op normaal rij tempo, stapvoets wordt er niet gereden.

[afbeelding]

Naast wisselpunten zijn er 3 herstarts om te zorgen dat het lopersveld niet kilometers lang wordt en de verschillende ploegen van de teams af te lossen:

[...]

[afbeelding]

Met geluk kom je tijdens de race de verzorgingsploeg tegen met thee/koffie/ranja en pannenkoeken. Met ongeveer 150 motoren de Sintelbaan op rijden tijdens groot gejoel van honderden studenten is erg leuk. In Enschede is er een slaapplek geregeld als je dat aangeeft. Naast de befaamde Bata-Trui zijn avondeten en een gratis borrel na de race ook geregeld. Vergeet ook niet het Batavierenfeest met 5 verschillende locatie's mocht je nog puf hebben na de race *O* .

[afbeelding]

De Batavierenrace is een van de redenen dat ik motor rij, ik doe al 10 jaar mee als medewerker. Voornamelijk in de fotoploeg achterop de motor, maar dit jaar ga ik lekker zelf rijden 8) .

Dit jaar vragen ze ook om duo's om op benzinevergoeding te besparen, neem dus je vriend/vriendin/partner mee om samen verkeer te regelen.

[afbeelding]
Lijkt me gaaf, zou ik de eerste zijn net een Vespa die zich opgeeft ??. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/02/1519796803-600-x-359px-IMAG1128-1.jpg

*O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
@Bommes ik vond dit meer iets voor jou eigenlijk

https://www.facebook.com/...rmalink/1247949228672717/

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:02
Weet je zeker dat @Bommes niet de persoon is die voorop rijd?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
aidanl schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:15:
[...]
Maar vaak zie je ook wel aan de rijstijl of het nou een lease bak of privé auto is. De bestuurders met leasebak zijn meestal minder zorgzaam kwa rijstijl als de mensen die hem zelf hebben moeten kopen.
Volgens mij zie je het niet alleen terug in zorgzaamheid voor hun auto maar ook aan de rijstijl. De meeste mensen die alles zelf betalen rijden ook wat zuiniger, trekken minder vlot op en dat soort streken. Leaserijders crossen maar wat van A naar B want ze hoeven toch niks te betalen voor de meters die ze maken. En minder meters maken op dezelfde tank maakt ze ook geen bal uit, voelen ze niks van. Terwijl ik met mijn privé-auto alles zelf mag betalen. Dan rijd ik écht wel wat rustiger...

Gisteren toch maar weer een motorrijles gedaan. Afgelopen 2 maanden werd het 'm niet en ik dacht de ergste kou wel gehad te hebben...Flut. Gelukkig zijn de lesmotoren nu voorzien van handvatverwarming, dat scheelde écht een slok op een borrel (niet verstandig tijdens kou...). Voor de rest weinig last van de kou behalve mijn tenen en mijn vingertoppen. Ooit maar eens kijken naar andere handschoenen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:24

Vrijdag

De Zwarte

@sypie onderhandschoenen helpen ook goed :)

@SmurfLink en en en?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeĂŻnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". JĂ­j bent die kwaliteitsposter!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:11:
[...]

Volgens mij zie je het niet alleen terug in zorgzaamheid voor hun auto maar ook aan de rijstijl. De meeste mensen die alles zelf betalen rijden ook wat zuiniger, trekken minder vlot op en dat soort streken. Leaserijders crossen maar wat van A naar B want ze hoeven toch niks te betalen voor de meters die ze maken. En minder meters maken op dezelfde tank maakt ze ook geen bal uit, voelen ze niks van. Terwijl ik met mijn privé-auto alles zelf mag betalen. Dan rijd ik écht wel wat rustiger...
Niet helemaal, Leaserijders zijn over het algemeen nog steeds Hollanders. Hoe zuiniger je rijdt en tankt, hoe minder je verbruikt, hoe meer geld je terugkrijgt... dus het is nog steeds lonend om zuinig te rijden. Dat voel je echt wel.

@Vrijdag Ik ga zo die kant op, moet om 11u present zijn en dr staat flink wat file. Brr. Op hoop van zege ;.;

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 28-02-2018 09:14 ]

I have stability. The ability to stab.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vandaag gelukkig niet, A4 was goed te doen :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@SmurfLink rustig aan doen en geen koffie of thee drinken voordat je naar binnen gaat. Anders moet je plassen en da's niet goed voor je concentratie. Zet 'm op, we (y) (y) !

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeĂŻnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". JĂ­j bent die kwaliteitsposter!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12 15:03
SmurfLink schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:57:
Dit is op zich waar. Met een autorijbewijs mag je totaan het AVB examen gewoon verder. Pas bij AVD heb je het theorieexamen nodig voor zover ik weet. Leek mij simpelweg praktischer het ervoor te doen gezien het nu koud is en ik toch net zo goed binnen een boekje kan gaan zitten lezen. Dan hoef ik me er straks niet meer druk om te maken en kan ik me volledig op AVB focussen.
Klopt. Ik heb volgende week vrijdag mijn AVB en mijn motortheorie ook nog niet (2x over 1 fout teveel |:( |:( ). In ieder geval veel succes met jou theorie!! Ik mag 12 maart weer een poging doen :X

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Exigence

dnkroz

Grubeater schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:02:
Iemand nog zin in episch verkeer regelen op 20/21 april?
https://www.batavierenrace.nl/46/medewerker/motorrijder.html

[afbeelding]

De Batavierenrace is een estafetteloop van Nijmegen naar Enschede via Duitsland, de Achterhoek naar Twente. Meer dan 330 teams doen er aan mee en de race is verdeeld over 25 etappes. De route komt langs meerdere gevaarlijke punten en overal moet het verkeer geregeld worden.
Naast 330+ lopers en hun begeleidende fietsers zijn er ook 330+ personenbusjes met de rest van het team onderweg. Vooral bij wisselpunten waar de ene etappe finisht en de volgende etappe start is dit een leuke opdracht om die busjes te parkeren. Je zult genoeg busjes sloten in zien rijden, hun deur verliezen of op andere manier hun borg zien verliezen. :+

[afbeelding]

Je staat drie keer ongeveer 3 uur verkeer te regelen, 's nachts op een plek, 's morgens de tweede plek en 's middags op de derde plek. Tussendoor rij je naar het volgende gedeelte van de route om daar weer de motor te parkeren en klaar te gaan staan. Meestal ben je op tijd op locatie en is er nog tijd om een uitje te knappen voor dat de 5 minuten fietser aankomt om de eerste loper aan te kondigen. Het verplaatsen tussen de plekken gebeurd gewoon op normaal rij tempo, stapvoets wordt er niet gereden.

[afbeelding]

Naast wisselpunten zijn er 3 herstarts om te zorgen dat het lopersveld niet kilometers lang wordt en de verschillende ploegen van de teams af te lossen:

[...]

[afbeelding]

Met geluk kom je tijdens de race de verzorgingsploeg tegen met thee/koffie/ranja en pannenkoeken. Met ongeveer 150 motoren de Sintelbaan op rijden tijdens groot gejoel van honderden studenten is erg leuk. In Enschede is er een slaapplek geregeld als je dat aangeeft. Naast de befaamde Bata-Trui zijn avondeten en een gratis borrel na de race ook geregeld. Vergeet ook niet het Batavierenfeest met 5 verschillende locatie's mocht je nog puf hebben na de race *O* .

[afbeelding]

De Batavierenrace is een van de redenen dat ik motor rij, ik doe al 10 jaar mee als medewerker. Voornamelijk in de fotoploeg achterop de motor, maar dit jaar ga ik lekker zelf rijden 8) .

Dit jaar vragen ze ook om duo's om op benzinevergoeding te besparen, neem dus je vriend/vriendin/partner mee om samen verkeer te regelen.

[afbeelding]
Ik ben er bij dit jaar :) Sta zelfs op je foto 8) Moet alleen nog wel even het examen doen 8)7 Kom dit jaar alleen wel op een andere motor denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aQgeo3pkiuf1yej9LhnFoii4/full.jpg

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Exigence schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:42:
[...]

Ik ben er bij dit jaar :) Sta zelfs op je foto 8) Moet alleen nog wel even het examen doen 8)7 Kom dit jaar alleen wel op een andere motor denk ik.

[afbeelding]
Klinkt interessant... Maar.. even.
  1. Je mag op 3 verschillende plekken verkeer regelen in 24 uur tijd.
  2. Die 3 vershillende plekken zijn zo ingeregeld dat je (denk ik) niet lang tussen de plekken hoeft te rijden?
  3. Het grootste gedeelte van de tijd sta je op 1 plek verkeer te regelen?
  4. Als je geluk hebt kom je een service auto tegen. (bij geen geluk heb je het dus beter zelf geregeld)?
Misschien mis ik even wat het zó leuk maakt? dat je er 24 uur van je privé tijd voor over hebt?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
FragFrog schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:45:
[...]

Ik ben helaas niet in de buurt, maar de bata-race is wel een geweldig feest, kan het aanraden! Heb'm zelf drie keer gelopen, vooral het eindfeest is zeer de moeite waard :+
Eens. I kheb er 1x gechauffeurd. was erg tof..
Ik zit nu te twijfelen of ik er heen ga op de motor, kost me namelijk een verlofdag..

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Dat soort dingen moet je doen om het evenement door te laten gaan en niet omdat het je leuk lijkt. Beste is om er rekening mee te houden dat alles maar dan ook alles slecht is georganiseerd voor de vrijwilligers. Dan kan het alleen maar meevallen. Ik doe ook een paar keer per jaar vrijwilligerswerk bij dit soort evenementen en nagenoeg altijd zijn de intenties van de organisatie beter dan de uitvoering (dit is geen oordeel over dat evenement waar ik zelf geen ervaring mee heb, misschien dat zij een positieve uitzondering zijn).

• darkkingll
Inderdaad, Gewoon van het slechtste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen..
Ik ben daarom ook erg benieuwd naar die geregelde slaapplek..

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 16:29

Wootlock

Evilution

Hamza schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:17:
Heeft iemand wat van de overpiced faillissement gescoord?
Defineer overpriced ?
Ik heb een helm gescoord voor 100 euro (retail 200 euro) dus ik ben tevreden :+

"Don't let your dreams be memes"

• Bommes
Dit is meer iets voor mij:
http://www.alpenbutt.com
Helaas geen 2018 versie.. ;(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 23:46
Mijn ervaring als vrijwilliger bij evenementen is dat je er zelf ook wel wat van moet maken. Meestal helpen we met een vaste club vrijwilligers bij bepaalde sport evenementen. Het is dan hard door werken, maar wij zorgen zelf ook voor lol en gezelligheid. Daarnaast gaan er altijd een paar kratjes bier mee dus dat helpt ook altijd wel :D

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Tylen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:11:
Die porsche bestuurder dacht waarschijnlijk: “wow ik in mijn dameskappers Porsche houdt gewoon die motor bij.”

Volgende keer er voorbij klappen en een stipje in de horizon worden. Begrepen?
lolgast schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:37:
Ik denk dat iedereen hier met een SS wel herkent dat ongeveer elke Golf/CRX en/of equivalent een wedstrijdje wil doen. Dat is prima, maar niet bij elk stoplicht. Ik haal er namelijk weinig voldoening uit :+
Wie weet roepen die dan vervolgens ook leuk dat ze hebben gewonnen van een motor met een stoplichtsprintje :P
Mooiste is altijd als er een petje naast je komt staan die wil racen. Prima, ik ben de moeilijkste niet. Vervolgens gaat het stoplicht op groen en je geeft precies genoeg gas om gelijkop te blijven rijden/iets langzamer dan het petje. Om vervolgens de rest van de pony's ook maar eens van stal te halen en met een riant gat het petje uit je spiegel te zien verdwijnen :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• aidanl
tdw schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:48:
[...]

[...]

Mooiste is altijd als er een petje naast je komt staan die wil racen. Prima, ik ben de moeilijkste niet. Vervolgens gaat het stoplicht op groen en je geeft precies genoeg gas om gelijkop te blijven rijden/iets langzamer dan het petje. Om vervolgens de rest van de pony's ook maar eens van stal te halen en met een riant gat het petje uit je spiegel te zien verdwijnen :')
Vooral die verbaasde blije gezichten als ze denken sneller als je te zijn, en dan het veraste teleurgestelde gezicht als je echt gas bij geeft... heerlijk!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

NL-RaVeR schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:53:
[...]

Meer van dit graag :o (of iig de source :+ )
Ik zoek gewoon op cafe racer+girl/redhead/chick en voilĂ  8)

Als je een mooie rit wilt maken kan je ook nog naar Biarritz deze zomer, daar is elk jaar het Wheels and Waves festival: http://www.wheels-and-waves.com/
Volgens mij hebben wij hier niet zoiets, of wat daar op lijkt helaas. Er is in Vlaanderen wel de zogeheten Chopperbash: https://sinnersupply.com/chopper-bash/info/ dat zijn voornamelijk Harleys en niet echt caféracers/klassiekers.

Wereldwijd heb je natuurlijk wel de Distinguished Gentlemen's Ride, elk derde weekend in september: https://www.gentlemansride.com/
Misschien dit jaar ook meedoen in Rotterdam/Den Haag/Amsterdam (ben ik nog niet over uit)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[...]

[...]

Mensen willen met mij nooit "racen" :'( :'( :'(
De enige die goed op het gas ging en bleef gaan was een BMW 650i, maar die dacht dat ik hem achterna zat oid want die knalde hem met 150+ over ve vluchtstrook 8)7 :X |:(

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:17
Zijn er hier mensen met ervaring met een USB aansluiting op de motor? Het idee is namelijk om een USB aansluiting te maken onder bijv. het zadel. Als ik dan onderweg iets wil opladen leg ik dat onder het zadel en kan het opladen.

Wil dit echter op de accu aansluiten, met een zekering ertussen. Het moet er echter niet voor zorgen dat het de accu gaat leegtrekken. In China is genoeg te krijgen, maar weet niet of dit een beetje kwaliteit is.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
Vrijdag schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:56:
[...]
Wereldwijd heb je natuurlijk wel de Distinguished Gentlemen's Ride, elk derde weekend in september: https://www.gentlemansride.com/
Misschien dit jaar ook meedoen in Rotterdam/Den Haag/Amsterdam (ben ik nog niet over uit)
Daar heb ik vorig jaar in meegereden met m'n Mash 125cc 8) enorm leuke sfeer, massa's retro & vintage bikes. Helaas heb ik vermoedelijk geen retro motor ter beschikking in september, dus zal ik de volgende editie aan mij voorbij moeten laten gaan... (tenzij ik m'n buurman kan overhalen om z'n vintage legermotor uit te lenen)

• Bommes
Thoit schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:15:
Zijn er hier mensen met ervaring met een USB aansluiting op de motor? Het idee is namelijk om een USB aansluiting te maken onder bijv. het zadel. Als ik dan onderweg iets wil opladen leg ik dat onder het zadel en kan het opladen.

Wil dit echter op de accu aansluiten, met een zekering ertussen. Het moet er echter niet voor zorgen dat het de accu gaat leegtrekken. In China is genoeg te krijgen, maar weet niet of dit een beetje kwaliteit is.
USB zou ik niet rechtstreeks aansluiten, in die connectors wordt van 12 volt 5 volt gemaakt.
Die blijven dus (ook wanneer niet in gebruik) altijd stroom trekken.
Beter via contact schakelen dus.
Dryhte schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Daar heb ik vorig jaar in meegereden met m'n Mash 125cc 8) enorm leuke sfeer, massa's retro & vintage bikes. Helaas heb ik vermoedelijk geen retro motor ter beschikking in september, dus zal ik de volgende editie aan mij voorbij moeten laten gaan... (tenzij ik m'n buurman kan overhalen om z'n vintage legermotor uit te lenen)
Ik zou ook gerust met mijn totaal niet vintage Fazer mee rijden.
Beetje tof pak aan een het perfect.
In mijn geval kan ik ook mijn Vespa pakken dat is vintage genoeg maar dat terzijde.. >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Bommes op 28-02-2018 12:20 ]

• HTT-Thalan

Ik heb een 12v aansluiting in mijn cockpit gezet waar ik af en toe een usb convertor in prik. De zekering inderdaad als bescherming tegen eventueel kortsluiten (en dat heeft me ook gered toen de bedrading op de (in NL gekochte!) socket niet bleek te kloppen.

De kabel heb ik gewoon kant en klaar met zekering erin gekocht (origineel bedoeld voor een set verwarmde handschoenen) en de stekker eraf geknipt. Niet de moeite om dat uit China te halen voor mij.

Accu leegtrekken zou ik niet zo bang voor zijn met een telefoon. Die neem je waarschijnlijk toch mee zodra je afstapt en zodra hij vol is trekt hij bijna niks meer.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-02-2018 12:19 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:31

Ik gebruik nu gewoon de CANBUS stekker op mijn S1kR, maar ervoor op de FZ had ik een USB connector gekoppeld aan het licht. Makkelijk zat en staat ook uit als je de motor afzet, dus geen kans op leeglopen.
Is ook heel makkelijk bij te komen, lichtkapje eraf en knippen/plakken maar :)

EDIT: ik had em wel op het stuur, maar ik zie dat jij onder het zadel wil.

[ Voor 4% gewijzigd door kazzzdafke op 28-02-2018 12:24 ]

Never ever financial advice...

• SmurfLink
  • Niet online
NL-RaVeR schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:32:
[...]

Klopt. Ik heb volgende week vrijdag mijn AVB en mijn motortheorie ook nog niet (2x over 1 fout teveel |:( |:( ). In ieder geval veel succes met jou theorie!! Ik mag 12 maart weer een poging doen :X
Jij ook veel succes!

Smurfje is geslaagd. : D Ik had 2 fouten (dat je met een motor gewoon op parkeerschijfzone plekken mag parkeren wist ik oprecht niet, noch dat je buiten de bebouwde kom naast fietsers ook voetgangers moet verwachten). Heel erg blij mee, zag er echt als een berg tegenop! Laat die les maar komen zaterdag, verwacht dat AVB en AVD een stuk makkelijker me afgaan dan dit.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015

Least Inkling

Product of the cold war

@SmurfLink nou feli dan!!

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Jij ook veel succes!

Smurfje is geslaagd. : D Ik had 2 fouten (dat je met een motor gewoon op parkeerschijfzone plekken mag parkeren wist ik oprecht niet, noch dat je buiten de bebouwde kom naast fietsers ook voetgangers moet verwachten). Heel erg blij mee, zag er echt als een berg tegenop! Laat die les maar komen zaterdag, verwacht dat AVB en AVD een stuk makkelijker me afgaan dan dit.
Killer! Jij gaat deze zomer lekker toeren :9.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Mash! Ik heb ze zondag op de beurs zien staan en ze zien er best wel geinig uit!

Lekker kleine, lichte motoren, prima als je veel in de stad rijdt. Bovendien zijn ze nieuw niet echt duur.

En die versie met sidecar... :9~ Ik vind dat echt heel gaaf!

Afbeeldingslocatie: http://www.mash-motors.nl/wp-content/uploads/sites/19/2016/07/FAMILY_SIDE_400_green_02.jpg

Gefeliciteerd @SmurfLink !

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[...]

Met de S1000RR trek ik altijd vlot op, zo snel dat een auto echt zn best moet doen om bij te blijven. Afgelopen herfst stond ik naast een nieuwe X5M, die ging wel even snel mee. Toen maar eens écht gas gegeven en wegwezen :) Verder merk ik niet zo of ze racen willen, ben eigenlijk altijd wel vlotter. Op mn Fazertje ben ik vaak al zoveel sneller weg dan de meeste auto's, dus laat staan met een supersport met 197pk :Y

@SmurfLink gefeliciteerd :)

• HTT-Thalan
Iemand bekend met deze machines en hun specifieke 'quirks'? Hij staat vlakbij te koop en al jaren stil daarbij, ik twijfel welke prijs realitisch is gezien de hoeveelheid moeite die erin moet om hem weer 'bij' te krijgen (grote beurt, de balhoofdlagers moeten gesmeerd, invoeren op NL kenteken...).

https://www.marktplaats.n...reviousPage=mijnberichten

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-02-2018 12:36 ]

• Kleynus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-12 14:26
Goedemiddag allen!

Na een tijdje jaloers kijkend naar de motoren en motorpraat kan ik er eindelijk ook over meepraten!
Sinds zaterdag heb ik een v-strom 650 uit 2006
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OyErZIHazDF18imeUEZqzR6x/medium.jpg

Ik heb al 2jaar mijn rijbewijs alleen omdat ik het geweldige idee had om een huis te kopen heeft het wat langer geduurd.

Als iemand nog tips heeft om het motorrijden weer op te pakken na een lange tijd hoor ik het graag!

• Dryhte
Vrijdag schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:34:
[...]

Mash! Ik heb ze zondag op de beurs zien staan en ze zien er best wel geinig uit!

Lekker kleine, lichte motoren, prima als je veel in de stad rijdt. Bovendien zijn ze nieuw niet echt duur.

En die versie met sidecar... :9~ Ik vind dat echt heel gaaf!

[afbeelding]
Ik vind ze nog steeds erg mooi, maar 't blijft een 125cc - voor stad prima, maar voor 'echt' verkeer (lees: sneller dan 90km/h) niet geschikt... 'k heb 'm dus maar verkocht, ik reed toch enkel op de CB500X. Wel spijt in het hart :)

• Thoit
Bommes schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:18:
[...]

USB zou ik niet rechtstreeks aansluiten, in die connectors wordt van 12 volt 5 volt gemaakt.
Die blijven dus (ook wanneer niet in gebruik) altijd stroom trekken.
Beter via contact schakelen dus.

[...]

Ik zou ook gerust met mijn totaal niet vintage Fazer mee rijden.
Beetje tof pak aan een het perfect.
In mijn geval kan ik ook mijn Vespa pakken dat is vintage genoeg maar dat terzijde.. >:)
Ik wil juist niet in de kabelboom gaan knippen. Vandaar dat ik het liefste iets wil wat rechtstreeks op de accu is aangesloten. Bij mijn Oxford handvaten is het ook zo gemaakt, zodat het rechstreeks op de accu is aangesloten. Hierbij zit iets ingebouwd wat ervoor zorgt dat de accu niet leeggetrokken wordt.
HTT-Thalan schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:19:
[...]

Ik heb een 12v aansluiting in mijn cockpit gezet waar ik af en toe een usb convertor in prik. De zekering inderdaad als bescherming tegen eventueel kortsluiten (en dat heeft me ook gered toen de bedrading op de (in NL gekochte!) socket niet bleek te kloppen.

De kabel heb ik gewoon kant en klaar met zekering erin gekocht (origineel bedoeld voor een set verwarmde handschoenen) en de stekker eraf geknipt. Niet de moeite om dat uit China te halen voor mij.

Accu leegtrekken zou ik niet zo bang voor zijn met een telefoon. Die neem je waarschijnlijk toch mee zodra je afstapt en zodra hij vol is trekt hij bijna niks meer.
Mijn ervaring is dat het spul wat hier wordt aangeboden hetzelfde is als in China, alleen dan voor de dubbele prijs. Het heeft geen haast dus even wachten is geen probleem. Sommige dingen kan je echter beter niet in China kopen, vandaar de vraag of er mensen ervaring mee hebben.

• HTT-Thalan
Thoit schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:39:
[...]

Ik wil juist niet in de kabelboom gaan knippen. Vandaar dat ik het liefste iets wil wat rechtstreeks op de accu is aangesloten. Bij mijn Oxford handvaten is het ook zo gemaakt, zodat het rechstreeks op de accu is aangesloten. Hierbij zit iets ingebouwd wat ervoor zorgt dat de accu niet leeggetrokken wordt.

[...]

Mijn ervaring is dat het spul wat hier wordt aangeboden hetzelfde is als in China, alleen dan voor de dubbele prijs. Het heeft geen haast dus even wachten is geen probleem. Sommige dingen kan je echter beter niet in China kopen, vandaar de vraag of er mensen ervaring mee hebben.
Dat ligt er idd aan. Spul dat van hoogspanning naar laagspanning moet ben ik wat voorzichtiger mee. Montage op de motor lijdt vooral onder slechte schroefdraden, goedkoop plastic en soms waardeloze pasvorm. Kabels daarentegen lijken mij geen enkele risico. Ik gebruik een China Ebay mount voor mijn telefoon en dat gaat (nog) prima maar de handkappen b.v. waren onbruikbaar waardeloos.

• Thoit
Kleynus schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:35:
Goedemiddag allen!

Na een tijdje jaloers kijkend naar de motoren en motorpraat kan ik er eindelijk ook over meepraten!
Sinds zaterdag heb ik een v-strom 650 uit 2006
[afbeelding]

Ik heb al 2jaar mijn rijbewijs alleen omdat ik het geweldige idee had om een huis te kopen heeft het wat langer geduurd.

Als iemand nog tips heeft om het motorrijden weer op te pakken na een lange tijd hoor ik het graag!
Vooral veel rijden is het belangrijkste. Ga in het begin gewoon naar een industrieterrein en doe wat oefeningen die je bij AVB ook hebt gehad om weer wat feeling voor de motor te krijgen.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb een USB-aansluiting, uit china, met een trafo/zekering direct aangesloten op de accu. Echter bij mij trok hij dus wel de accu leeg. Of althans, het was één van de boosdoeners. Hij verbruikte continu 10mA. Normaal was dit geen probleem maar laatst was mijn accu toch ineens leeg.

Ik heb nu de USB los getrokken van de accu en ga toch kijken of ik het kan schakelen.

Oh en wat ook een dingetje was: goedkope USB-kabels/aansluitingen hebben soms niet een perfecte pasvorm. Ik moet het dekseltje van de USB-aansluiting onder de stekker klemmen om er voor te zorgen dat de USB-stekker contact blijft maken. Anders zegt mijn telefoon op een gegeven moment 'Accessoire wordt niet ondersteund'. Omdat ie de hele tijd halve spanningen binnen krijgt.

Verder is het super relaxed!
Thoit schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:39:
[...]

Je hebt ook handmatige schakelaars. Daar ga ik naar kijken. Bij een elektroboer. Even krimpkousje erbij, soldeerbout en presto.

[ Voor 17% gewijzigd door w4rguy op 28-02-2018 12:45 ]

Verwijderd

Nu nog mooi weer...

• HTT-Thalan
Kijk eens naar buiten, het is prachtig weer! Wijd opengestrekte velden, goed zicht in de bochten, blauw lucht met een zonnetje en af en toe een romantisch sneeuwvlokje :*).

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vind 't weer zoals we dat nú hebben écht 't mooiste weer van de wereld, heerlijk zonnetje bij een paar graden vorst :)

't Is alleen géén weer om m'n motorfiets buiten te rijden, die mag pas bij ±15 graden celsius de weg weer op. M'n skie's komen daarentegen bij die temperatuur weer niet meer buiten 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 28-02-2018 12:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Thoit
w4rguy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:43:
[...]
Je hebt ook handmatige schakelaars. Daar ga ik naar kijken. Bij een elektroboer. Even krimpkousje erbij, soldeerbout en presto.
Je hebt ook USB aansluitingen met een schakelaar erin:

Afbeeldingslocatie: https://img.dxcdn.com/productimages/sku_438996_1.jpg

Echter heb je dan maar één USB aansluitng.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Thoit schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:48:
[...]

Je hebt ook USB aansluitingen met een schakelaar erin:

[afbeelding]

Echter heb je dan maar één USB aansluitng.
Eén is voor mij voldoende. Maar:

Deze is heel aanwezig op je stuur. Grappenmakers kunnen zo hun eigen telefoons er op aansluiten als ze het zien en je accu alsnog leeg trekken. Houd er ook rekening mee dat USB op zichzelf niet waterdicht is. Als je de aansluiting wil kunnen gebruiken in de regen moet de aansluiting op een plek zitten waar moeilijk/geen water komt en het liefst op-zijn-kop zodat water er niet in kan druppelen maar af loopt.

En dit zo groot op je stuur vind ik echt verschrikkelijk lelijk. Ik heb de USB-aansluiting onder de kap van mijn koplamp gemonteerd aan de voorvork. Alleen als je weet dat ie er zit zal je hem vinden. En met de motor op het stuurslot kom je er praktisch niet bij tenzij de kabel er al in zit.

[ Voor 14% gewijzigd door w4rguy op 28-02-2018 12:53 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Ik vind ze nog steeds erg mooi, maar 't blijft een 125cc - voor stad prima, maar voor 'echt' verkeer (lees: sneller dan 90km/h) niet geschikt... 'k heb 'm dus maar verkocht, ik reed toch enkel op de CB500X. Wel spijt in het hart :)
Oh wat zonde, had je ook geen ruimte/geld om hem voor "ernaast" te houden?

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:00

Ik heb ook een usb-aansluiting onder het zadel. Aangezien ik deze niet veel gebruik heb ik standaard de zekering er uit en bij het boordgereedschap inzitten. Indien nodig, zekering erin en klaar.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015

Least Inkling

Product of the cold war

BartW schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:06:
[...]

Ik heb ook een usb-aansluiting onder het zadel. Aangezien ik deze niet veel gebruik heb ik standaard de zekering er uit en bij het boordgereedschap inzitten. Indien nodig, zekering erin en klaar.
Hmm.. wat voel ik me dom nu...

En ik maar opladen :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:23
Hahaha. Omgekeerde logica :D

Ik heb een oplaadkabel van Optimate aan mijn accu hangen en daar een adapter van gekocht. Tijdens het rijden de adapter erin en telefoon kan opgeladen worden. Kom ik thuis, adapter er weer uit en klaar :)

• Dryhte
Vrijdag schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:55:
[...]

Stond in de weg, jaarlijkse verzekering, geen onderhoud en geen kilometers... Wegens de 125cc te weinig toepasbaar in mijn dagelijkse kilometers. Mocht 't een 250cc geweest zijn had ik 'm wellicht gehouden (en nu en dan gebruikt).

• FastFred
w4rguy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Eén is voor mij voldoende. Maar:

Deze is heel aanwezig op je stuur. Grappenmakers kunnen zo hun eigen telefoons er op aansluiten als ze het zien en je accu alsnog leeg trekken.
En daarom schakel je die dus op contact.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FastFred schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:27:
[...]

En daarom schakel je die dus op contact.
Maar er zijn alternatieven dan zo'n groot ding. Die kan je schakelen op contact én heb je niet zo'n lomp ding op je stuur.

But again: over smaak valt te twisten.

• Kleynus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-12 14:26
Thoit schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:41:
[...]

Vooral veel rijden is het belangrijkste. Ga in het begin gewoon naar een industrieterrein en doe wat oefeningen die je bij AVB ook hebt gehad om weer wat feeling voor de motor te krijgen.
Thanks, ben ik ook zeker van plan.
afgelopen dagen heb ik in de buurt wat gereden, het industrieterrein ligt aan de andere kant van de stad.
en het was gewoon koud om lang te rijden

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:16:
[...]

Stond in de weg, jaarlijkse verzekering, geen onderhoud en geen kilometers... Wegens de 125cc te weinig toepasbaar in mijn dagelijkse kilometers. Mocht 't een 250cc geweest zijn had ik 'm wellicht gehouden (en nu en dan gebruikt).
Ah begrijpelijk inderdaad. Dan kost ze meer dan dat ze "smiles per gallon" oplevert ja.

• tdw

tdw

Amai seg!

Aansluiten met behulp van een relais is mogelijk (schakelen op standslicht). Wat wil je gaan opladen dat je er bang voor bent dat het je accu leegtrekt?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Dryhte
Vrijdag schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:24:
[...]

Ah begrijpelijk inderdaad. Dan kost ze meer dan dat ze "smiles per gallon" oplevert ja.
Klopt.

Nu houd ik wel erg van de nieuwe retro bikes (Z900RS :9~ ) en de kans bestaat wel dat er een motor komt 'voor erbij', maar eerlijk gezegd, een 125cc gaat 't niet worden ;)

Wat ik wel nog zou zien zitten: http://www.swm-motorcycles.it/en/models/classic/ of https://royalenfield.com/motorcycles/bullet-500

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:41:
[...]

Klopt.

Nu houd ik wel erg van de nieuwe retro bikes (Z900RS :9~ ) en de kans bestaat wel dat er een motor komt 'voor erbij', maar eerlijk gezegd, een 125cc gaat 't niet worden ;)

Wat ik wel nog zou zien zitten: http://www.swm-motorcycles.it/en/models/classic/ of https://royalenfield.com/motorcycles/bullet-500
Ik zou een Z650RS ook wel gaaf vinden trouwens, gewoon een wat kleinere uitvoering van de Z900RS (en hopelijk ook goedkoper :P )

Trouwens, die Gran Milano!

Afbeeldingslocatie: http://www.swm-motorcycles.it/ufiles/big/5562ee22e82839.578740423.jpg?1496329811

Bar-ends, wrap om de uitlaatbochten en een tailtidy erop en dan issie helemaal mooi! :9

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:13

Rick-Jan

always connected

Vrijdag schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:55:
[...]

Dit vind ik zelf interessant nu ik m'n volledig rijbewijs heb, hebben er tweakers 2 motoren? En waarvoor gebruik je die? Pekefliets, oldtimer, fun en woon werk bike?

Mij lijkt het ook leuk om 2 motoren te hebben, maar dat is natuurlijk wel extra kosten. En zoals @Dryhte al aangeeft neig je misschien toch naar 1 motor omdat die praktischer is.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Thoit
tdw schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:25:
[...]

Aansluiten met behulp van een relais is mogelijk (schakelen op standslicht). Wat wil je gaan opladen dat je er bang voor bent dat het je accu leegtrekt?
Ik wil als we in de zomer met de motor naar BRNO gaan de mogelijkheid hebben om onderweg iets te kunnen opladen, zonder dat ik afhankelijk ben van mijn powerbank.

Het gaat dus om bijv. Telefoon, GoPro, powerbank.

Het leegtrekken gaat mij er meer om dat de USB aansluiting zelf de accu niet leegtrekt. Ik kan idd een geschakelde kabel aftappen, maar zoals gezegd wil ik liever niet knippen in de originele kabelboom.

• Dryhte
Rick-Jan schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:47:
[...]

Dit vind ik zelf interessant nu ik m'n volledig rijbewijs heb, hebben er tweakers 2 motoren? En waarvoor gebruik je die? Pekefliets, oldtimer, fun en woon werk bike?

Mij lijkt het ook leuk om 2 motoren te hebben, maar dat is natuurlijk wel extra kosten. En zoals @Dryhte al aangeeft neig je misschien toch naar 1 motor omdat die praktischer is.
Wel ik had éérst die 125cc (als 38jarige gekocht omdat ik er met rijbewijs B op mag rijden, en om te zien of het iets voor mij was). Toen heb ik binnen het half jaar mijn A gehaald omdat ik merkte dat ik 125cc niet voor woon-werk kon gebruiken (al te vaak snelweg nodig). Toen heb ik dus meteen de CB500X gekocht en is de 125cc blijven staan omdat ik 'm zo mooi vond, maar als je er niet op rijdt heb je niets aan een tweede motor...
Vrijdag schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:46:
[...]

Ik zou een Z650RS ook wel gaaf vinden trouwens, gewoon een wat kleinere uitvoering van de Z900RS (en hopelijk ook goedkoper :P )
Helemaal mee eens, 900cc hoeft dat niet te hebben.

En ja, die Milano is :9

• Thoit
[...]

Ben teruggegaan van 5 naar 2 motoren. Heb een Yamaha XJ900s (Diversion) voor in de zomer de Eifel onveilig te maken. Deze heb ik gekocht omdat m'n vriendin mee wilde, en hierop kan ze goed achterop zitten.

Tevens heb ik ook nog een KTM EXC 500, dit is puur voor de fun. Elke zondag ga ik met vrienden crossen met de KTM.

Meestal hebben mensen meerdere motoren omdat ze verschillende doeleindes hebben. Of omdat ze het gewoon leuk vinden :9

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-12 11:28
[...]

Yep, wel meer. Maar er zijn maar 2 rijdbaar op het moment :+
Met de rest ben ik lekker de beunhaas aan het uithangen.

Neemt gelukkig niet zoveel ruimte in beslag en is een leuke bezigheid.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:56
[...]

ehh. Hier 10 stuks... :P Maar vooral oldtimers en hobby: Honda CX500, CX500 C (langdurig opknapproject), GL500 Silverwing, GL1000, Honda Deauville (was woon-werk, nu hobby), Vespa 90 cc (hobby, gaat in de verkoop), GL500 en CX 500C van mijn vrouw, CX500C van mijn dochter en nog een 125 cc Rebel (was van mijn dochter, nu in de verkoop)

Verwijderd

noes schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:34:
[...]

Met de S1000RR trek ik altijd vlot op, zo snel dat een auto echt zn best moet doen om bij te blijven. Afgelopen herfst stond ik naast een nieuwe X5M, die ging wel even snel mee. Toen maar eens écht gas gegeven en wegwezen :) Verder merk ik niet zo of ze racen willen, ben eigenlijk altijd wel vlotter. Op mn Fazertje ben ik vaak al zoveel sneller weg dan de meeste auto's, dus laat staan met een supersport met 197pk :Y

@SmurfLink gefeliciteerd :)
Hier in Tilburg zit het europese service center van Tesla. Laten nou net heel van die dingen op de ring waaraan Tesla ligt rondrijden. Ik weet niets van Tesla's maar wat ik wel weet dat ik al verschillende keren helemaal zoek ben gereden door zo'n ding met mijn Bandit 650.'

Zo'n Tesla P100D is wel een leuke autotje 8)

• tdw

tdw

Amai seg!

Thoit schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:49:
[...]

Het leegtrekken gaat mij er meer om dat de USB aansluiting zelf de accu niet leegtrekt. Ik kan idd een geschakelde kabel aftappen, maar zoals gezegd wil ik liever niet knippen in de originele kabelboom.
Naja, wat ik zou doen is het stadslicht voor losknippen. Gaat die verbinding een keer stuk, dan werkt je stadslicht niet meer. Dat zal voor niemand een probleem zijn gok ik. Vervolgens ga je aan de slag met een relais en kun je later, mocht je dat willen, ook nog verwarmde handvatten of kleding aan dat relais hangen zonder dat je bang hoeft te zijn dat het je accu leeg trekt :)

~ James May

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
SmurfLink schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:14:
[...]

Niet helemaal, Leaserijders zijn over het algemeen nog steeds Hollanders. Hoe zuiniger je rijdt en tankt, hoe minder je verbruikt, hoe meer geld je terugkrijgt... dus het is nog steeds lonend om zuinig te rijden. Dat voel je echt wel.

@Vrijdag Ik ga zo die kant op, moet om 11u present zijn en dr staat flink wat file. Brr. Op hoop van zege ;.;
Die regeling ken ik hier niet. Op brandstof hoef ik niet te letten en voor m'n 1 op 15 rijdende Volvo V60 (waar ik absoluut niet stevig mee rij) krijg ik nog een groen rijden bonus ook :9

Succes zo meteen!

XXXVI

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Bommes Dat zou leuk zijn *O* .

@Exigence Jou hoef ik niet over te halen. ;)
w4rguy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Klinkt interessant... Maar.. even.
  1. Je mag op 3 verschillende plekken verkeer regelen in 24 uur tijd.
  2. Die 3 verschillende plekken zijn zo ingeregeld dat je (denk ik) niet lang tussen de plekken hoeft te rijden?
  3. Het grootste gedeelte van de tijd sta je op 1 plek verkeer te regelen?
  4. Als je geluk hebt kom je een service auto tegen. (bij geen geluk heb je het dus beter zelf geregeld)?
Misschien mis ik even wat het zó leuk maakt? dat je er 24 uur van je privé tijd voor over hebt?
  1. 3 verschillende plekken tussen zaterdag 00:00 en 17:00, ga er vanuit dat je nacht doorhaalt. Door de jaren heen ben ik 34 tot 42 uur aan een stuk wakker geweest.
  2. De race gaat over 180+km tussen Nijmegen en Enschede. Als je 's nachts in Duitsland staat, sta je 's morgens ergens in de Achterhoek en 's middags in Twente. Je bent zeker een half tot een uur onderweg tussen de plekken op de route. Kijk hier voor de voorlopige route.
  3. Ja, de lopers starten in groepen van 50 lopers om de 15 minuten bij de start en herstarts, dat zijn 7-8 startgroepen. Sta je op een etappe net na een (her)start dan sta je zeker 2 uur, iedere etappe heeft een sluitingstijd. Sta je net voor een (her)start dan is het lopersveld erg uitgestrekt en sta je daar langer dan 3 uur. Als het goed is dit mooi verdeeld over de verschillende motorploegen.
  4. Serviceauto's kom je niet tegen, er zijn 3 verzorgingsploegen op de motor. Het is altijd slim om zelf genoeg eten en drinken mee te nemen, genoeg motorrijders gezien met hun eigen brandertje.
Batavierenrace 2017

@darkkingll Op de UT campus in Enschede staan blokhutten, genoeg plek om je motor te parkeren. Er staan (stapel)bedden, je hoeft alleen een kussen en slaapzak mee te nemen. Er is een aparte douche en toilet gebouw bij. Er zijn ook nog slaapplekken in de sporthallen en andere lokaties, maar daar heb ik geen ervaring mee. Oordoppen zijn handig i.v.m. snurkers. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.utwente.nl/.uc/icb/79e0c00102a25e25010b36ea01e922b039bc2d4f0f0701c44f03d70180.png

@xos De Batavierenrace is redelijk goed geregeld, maar de organisatie is ieder jaar in handen van een nieuwe groep studenten. Zo gaat er ieder jaar wel iets anders zoals het niet hoort, maar er is een grote groep vaste vrijwilligers die voor continuĂŻteit zorgt. Over het avondeten na de race zijn altijd wel opmerkingen over, maar het is moeilijk om 500+ vrijwilligers tevreden te stellen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ik heb er twee, Kawa GPZ 500s en Honda Hawk. De Hawk heb ik gekocht omdat de Kawa me problemen bleef geven, Kawa ga ik nog verkopen.

Het aantal motoren dat je wil is natuurlijk de motoren die je hebt +1. Altijd +1 :P
Dryhte schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:51:
[...]

[...]

Helemaal mee eens, 900cc hoeft dat niet te hebben.

En ja, die Milano is :9
Inderdaad, voor een dergelijke motor zijn het vooral de looks en vermogen onderin wat mij betreft. Op de beurs heb ik ook nog op een Suzuki SV 650 Café uitvoering gezeten, dat voelde ook wel aan als een leuke neo-retro machine. Hoewel met die lage clipons ik waarschijnlijk snel last krijg van mijn rug.

Afbeeldingslocatie: http://www.motostorebarendrecht.nl/wp-content/uploads/SV650XA.jpg

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Grubeater schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:30:
@Bommes Dat zou leuk zijn *O* .

@Exigence Jou hoef ik niet over te halen. ;)

[...]
  1. 3 verschillende plekken tussen zaterdag 00:00 en 17:00, ga er vanuit dat je nacht doorhaalt. Door de jaren heen ben ik 34 tot 42 uur aan een stuk wakker geweest.
  2. De race gaat over 180+km tussen Nijmegen en Enschede. Als je 's nachts in Duitsland staat, sta je 's morgens ergens in de Achterhoek en 's middags in Twente. Je bent zeker een half tot een uur onderweg tussen de plekken op de route. Kijk hier voor de voorlopige route.
  3. Ja, de lopers starten in groepen van 50 lopers om de 15 minuten bij de start en herstarts, dat zijn 7-8 startgroepen. Sta je op een etappe net na een (her)start dan sta je zeker 2 uur, iedere etappe heeft een sluitingstijd. Sta je net voor een (her)start dan is het lopersveld erg uitgestrekt en sta je daar langer dan 3 uur. Als het goed is dit mooi verdeeld over de verschillende motorploegen.
  4. Serviceauto's kom je niet tegen, er zijn 3 verzorgingsploegen op de motor. Het is altijd slim om zelf genoeg eten en drinken mee te nemen, genoeg motorrijders gezien met hun eigen brandertje.
Maar je bent dus wel 34-42 uur wakker. Ik weet niet, ergens houdt me dat tegen. Helemaal als het écht kloteweer is.

Het idee om 'op straat te overleven' spreekt me dan weer wel aan.

Moet je zo'n verplichte begeleiderscursus doen dat jij weet? Dan denk ik er even over na.

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

w4rguy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:40:
[...]

Maar je bent dus wel 34-42 uur wakker. Ik weet niet, ergens houdt me dat tegen. Helemaal als het écht kloteweer is.

Het idee om 'op straat te overleven' spreekt me dan weer wel aan.

Moet je zo'n verplichte begeleiderscursus doen dat jij weet? Dan denk ik er even over na.
Er lopen en fietsen minimaal zo'n 650 (oud)studenten voorbij als je het verkeer regelt, je ziet direct waarvoor je het doet. Vooral bij wisselpunten is het erg druk en heb je dan ook veel aanspraak, maar ook veel te doen.
Het kan in april flink regenen maar ik heb ook een jaar gehad dat het dik boven de 20 graden was en dat de lopers met bosjes omvielen.
Ik heb toen nog met ambulancepersoneel in de greppel gestaan om een loper eruit te tillen. Traumaheli kwam ook nog voorbij. :X Allemaal goed afgelopen hoor.

Als je je opgeeft krijg je een linkje met een code om op https://www.verkeersregelaarsexamen.nl/ de online test te maken en voor het begin van de race is er nog in Nijmegen een instructie van de politie. Ik heb de online test al gedaan voor dit jaar.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Na 40 uur wakker geweest te zijn kan je nog mooi even je motor total loss rijden op weg naar huis 8)7

• darkkingll
Hmm, tempting..
Ik ga even kijken hoe mijn werksituatie begin volgende maand is en me dan toch maar inschrijven.

Ik rijd nu al wel eens nachtdiensten, dus ben al wel regelmatig 24 uur wakker geweest, maar 34-42 uur word een nieuwe uitdaging..

• darkkingll
Maegrim schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:59:
Na 40 uur wakker geweest te zijn kan je nog mooi even je motor total loss rijden op weg naar huis 8)7
Ja, hier ben ik wel een beetje bang voor.. Enschede is 1.5 uur rijden voor mij geloof ik.. :X

• Bommes
[...]

Mijn Vespa GTS en de Yamaha Fazer.
Beide rijdend.
De Vespa voornaamlijk voor vakantie ritjes/trips. De Fazer een tijd voor woon-werk en wat "gas er op" ritten hier in de buurt.

Het wordt ondertussen wel eens tijd om te zorgen dat de Vespa weer klaar is voor een flinke rit.
Pinksteren 1 week vrij, wil ff heen en weer naar de Provence denk ik. Ooit een gave binnen door route gevonden van uit NL daar heen en weer terug.
Leuke dorpjes onderweg, b&b, kleine hotelletjes.

Vespa heeft nu ruim 30 duizend gelopen, wil een nieuwe cilinderkop en cilinder.
Grotere kleppen en meer cc's + 8 pk.
Koppeling en variomaat poelies zijn aan vervanging toe. Afhankelijk van wat ik daarin koop gaat dat voor meer trekkracht zorgen.
Lijkt allemaal weinig maar met standaard 23pk zijn alle extra paardjes welkom.

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Maegrim schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:59:
En @darkkingll :
Daarom zijn er slaapplekken in Enschede, kun je nog feesten na de race, slapen en zondagochtend je eigen eitjes bakken bij het motorrijdersontbijt dat door leden van MotorSportGroep wordt georganiseerd. :*)

Voor de vergunningen moet je wel voor 1 april het online examen hebben afgerond. Lotte Hoekstra kan je meer info geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Grubeater op 28-02-2018 16:07 ]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Grubeater schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:04:
[...]

En @darkkingll :
Daarom zijn er slaapplekken in Enschede, kun je nog feesten na de race, slapen en zondagochtend je eigen eitjes bakken bij het motorrijdersontbijt dat door leden van MotorSportGroep wordt georganiseerd. :*)

Voor de vergunningen moet je wel voor 1 april het online examen hebben afgerond. Lotte Hoekstra kan je meer info geven.
aaahh ja, zoals ik het dus zie is:

Vrijdag 23:59 - Start Race
Zaterdag 01:00 - verkeer begeleiden op locatie 1
Zaterdag 08:00 - verkeer begeleiden op locatie 2
Zaterdag 13:00 - verkeer begeleiden op locatie 3
Zaterdag middag - Einde - Eten
Zaterdag avond - Feest
Zaterdag ochtend - Ontbijt en naar huis

Ik vind het wel steeds leuker klinken eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door w4rguy op 28-02-2018 16:14 ]

• darkkingll
Mjah, dat klink wel goed vol te houden inderdaad..
Ik ga vanavond eens kijken of ik kan/me aanmelden.

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@w4rguy Je moet waarschijnlijk wel rond 20:30 in Nijmegen zijn voor de instructie en kennismaking met je ploegleider en de rest van de ploeg. Misschien is het leuk om met wat mensen van GoT in een ploeg te zitten?

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-12 17:22

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

[...]

Was aan het afbouwen van 5 naar 2.
Vorige jaar nummer 3 weggedaan na 25 jaar dienst en +300.000km.
Blijft nog een Ténéré , voornamelijk winter/pekelfiets en een FJR1300 Explorer over.
Voorkeur voor een motor is inherent aan de bestuurder (zijn/haar karakter). Maar verandering van spijs doet duidelijk eten in mijn geval.

Maar het begint weer te kriebelen, ik betrap me erop dat ik wel eens naar een e-motor aan het kijken ben.
Tja eerst de schuur verbouwen want met een aanhanger (rechtop met een lier) 2 motoren, 8 fietsen, werkbank en kasten is de garage al vol.

Extra kosten? Behalve verzekering (best wel veel korting bij meerdere verzekeringen bij 1 verzekeringsmaatschappij), en wegenbelasting is dat niet heel veel op een mogelijk preventief beurtje na als je te weinig kilometers rijd. Oh, ja afschrijving....

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• SmurfLink
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Die regeling ken ik hier niet. Op brandstof hoef ik niet te letten en voor m'n 1 op 15 rijdende Volvo V60 (waar ik absoluut niet stevig mee rij) krijg ik nog een groen rijden bonus ook :9

Succes zo meteen!
Zal wel per werkgever verschillen dan, hier hoef je er op zich niet op te letten het zit al in je huidige leaseprijs, maar geld terugkrijgen is altijd leuk.

Thanks ^^ ben echt heel happy nu. Nu op naar m'n eerste les zaterdag en dan de twee examens. :D

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:43:
[...]

Zal wel per werkgever verschillen dan, hier hoef je er op zich niet op te letten het zit al in je huidige leaseprijs, maar geld terugkrijgen is altijd leuk.

Thanks ^^ ben echt heel happy nu. Nu op naar m'n eerste les zaterdag en dan de twee examens. :D
Voor mij maakt 't qua eigen bijdrage niets uit, brandstof zit in het contract van de werkgever, maar..... Brandstof wordt altijd op basis van na-calculatie doorbelast aan de contracthouder (en dus de werkgever). Stel dat de brandstof qua literprijs zou verdubbelen dan worden die kosten dus 100% extra doorberekend aan de werkgever vanuit de maatschappij welke verantwoordelijk is voor het "tankpasje" wat ik / jij in gebruik hebben.

Ik vind 't persoonlijk overigens altijd wel leuk om zo zuinig mogelijk te kunnen rijden in de baas z'n tijd... Tijdens privé uren wordt dat vaak een ander verhaal :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:38:
[...]
Ik vind 't persoonlijk overigens altijd wel leuk om zo zuinig mogelijk te kunnen rijden in de baas z'n tijd... Tijdens privé uren wordt dat vaak een ander verhaal :9
Als je met de auto van A naar B moet met voornamelijk snelweg is toch vrij zinloos om flink door te rijden. Ik zit dan liever lekker relax op de rechterbaan dan constant linkshangen om een paar minuten te besparen. Ze hebben ooit eens een test gedaan van Groningen naar Maastricht op een zo snel mogelijke manier of een zo zuinig mogelijk manier. Scheelde iets van 15 minuten qua tijd, maar het verschil in brandstof was extreem groot. Ik snap mensen niet zo die moelijk doen om 1 auto verder naar voren te komen.

Of je rijd voor de lol en dan maakt de brandstof inderdaad niet uit, zowel op de motor als met de auto niet. Of je rijd omdat je ergens heen moet, in dat geval is rustig rijden wel zo prettig voor jezelf en voor het verbruik.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Nu nog niet maar dat gaat wel komen. :)
Gixxer gaat niet snel weer weg, maar er komt tzt wel wat comfortabelere terug voor de lange ritten. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12 08:26
[...]

Ach die xtra kosten moet je je niet zo druk om maken, wegenbelasting is maar 10tje pm pm. Verzekering kan opzich supercheap als je niet nieuw koopt.
Heb zelf een Kawasaki Z750, KLE 500 en ZX-6R en betaal denk ik amper 30,- per maand in totaal....is wel omdat de ninja circuitfiets is zonder kenteken, die was in de verzekering in zn 1tje duurder dan de andere 2 bij elkaar 8)7

Verwijderd

DraZ666 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:56:
[...]

Ach die xtra kosten moet je je niet zo druk om maken, wegenbelasting is maar 10tje pm pm. Verzekering kan opzich supercheap als je niet nieuw koopt.
Heb zelf een Kawasaki Z750, KLE 500 en ZX-6R en betaal denk ik amper 30,- per maand in totaal....is wel omdat de ninja circuitfiets is zonder kenteken, die was in de verzekering in zn 1tje duurder dan de andere 2 bij elkaar 8)7
Een tientje aan belasting voor een motor die je niet gebruikt is anders een hoop geld... :D

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Jazeker, Fazer uit 1999 voor de winter, S1000RR uit 2010 voor de zomer. Eentje voor de deur geparkeerd als ik er mee rijd, de ander op werk. Paar keer per jaar wisselen (want Fazer is ook wel es leuk in de zomer, plus onderhoud is beter te doen met lekker weer). S1000RR stel ik liever niet bloot aan pekel en is eigenlijk verschrikkelijk rijden als t koud, nat en glad is. Je bent het ding meer aan het temmen dan genieten: hij fluistert continue in je oor "dat kan harder".
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:54:
[...]

Hier in Tilburg zit het europese service center van Tesla. Laten nou net heel van die dingen op de ring waaraan Tesla ligt rondrijden. Ik weet niets van Tesla's maar wat ik wel weet dat ik al verschillende keren helemaal zoek ben gereden door zo'n ding met mijn Bandit 650.'

Zo'n Tesla P100D is wel een leuke autotje 8)

[video]
Ja die maffe dingen gaan wel flink rap, maar 90% van de Teslas die ik tegenkom zijn taxis. En die andere 10% moeten nog naar huis rijden na een sprintje en hebben geen zin tussentijds te moeten laden. Maar soms heb je er een tussen.. erg irritant, want na optrekken moet ik wel es een baantje opschuiven en moet bij die dingen er altijd rekening mee houden: ze blijven soms schuin achter me hangen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:53:
[...]

Jazeker, Fazer uit 1999 voor de winter, S1000RR uit 2010 voor de zomer. Eentje voor de deur geparkeerd als ik er mee rijd, de ander op werk. Paar keer per jaar wisselen (want Fazer is ook wel es leuk in de zomer, plus onderhoud is beter te doen met lekker weer). S1000RR stel ik liever niet bloot aan pekel en is eigenlijk verschrikkelijk rijden als t koud, nat en glad is. Je bent het ding meer aan het temmen dan genieten: hij fluistert continue in je oor "dat kan harder".
Is jouw Fazer toevallig wit met rood/blauw? En staat ie nu onder een cover? :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 00:09:
[...]

Is jouw Fazer toevallig wit met rood/blauw? En staat ie nu onder een cover? :P
Nee, rood. Staat wel onder n hoes :)

• Thoit
wimmel_1 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:38:
[...]

Voor mij maakt 't qua eigen bijdrage niets uit, brandstof zit in het contract van de werkgever, maar..... Brandstof wordt altijd op basis van na-calculatie doorbelast aan de contracthouder (en dus de werkgever). Stel dat de brandstof qua literprijs zou verdubbelen dan worden die kosten dus 100% extra doorberekend aan de werkgever vanuit de maatschappij welke verantwoordelijk is voor het "tankpasje" wat ik / jij in gebruik hebben.

In de baas z'n tijd probeer ik ook altijd zuinig te rijden, privé let ik er soms op. Doe wel dagelijks bij de klant de auto aan de laadpaal hangen. Is een paar minuten lopen, maar in de straat moet je extreem vroeg zijn voor hem een beetje in de buurt neer te kunnen zetten. Die ellende bespaar ik mij elke ochtend door naar de laadpaal te rijden waar altijd plaats is. Beetje beweging is ook niet slecht na een dag zitten :+

• HTT-Thalan
Thoit schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:49:
[...]

In de baas z'n tijd probeer ik ook altijd zuinig te rijden, privé let ik er soms op. Doe wel dagelijks bij de klant de auto aan de laadpaal hangen. Is een paar minuten lopen, maar in de straat moet je extreem vroeg zijn voor hem een beetje in de buurt neer te kunnen zetten. Die ellende bespaar ik mij elke ochtend door naar de laadpaal te rijden waar altijd plaats is. Beetje beweging is ook niet slecht na een dag zitten :+
Als ik de tijd heb doe ik het rustig aan, maar meer voor mijn eigen gemak dan de baas zijn verbruik. Voor een snelle wagen is hij relatief zuinig, maar er valt bijna niks te winnen met het nieuwe rijden. Voor mij is dit al heel erg zuinig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ikEMW6osCeEln33LrB7AtSun/medium.jpg

En dan heb ik voornamelijk 100 en 120 gereden en rustig opgetrokken. De powerbox zit er nu niet tussen, heeft met dit weer ook geen zin.

• FastFred
PilatuS schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:48:
[...]

Als je met de auto van A naar B moet met voornamelijk snelweg is toch vrij zinloos om flink door te rijden. Ik zit dan liever lekker relax op de rechterbaan dan constant linkshangen om een paar minuten te besparen. Ze hebben ooit eens een test gedaan van Groningen naar Maastricht op een zo snel mogelijke manier of een zo zuinig mogelijk manier. Scheelde iets van 15 minuten qua tijd, maar het verschil in brandstof was extreem groot. Ik snap mensen niet zo die moelijk doen om 1 auto verder naar voren te komen.
+1 Ben vorige maand een paar keer vanuit de Achterhoek naar Eindhoven geweest, ik kon 2x heen en weer op 1 tank redden. 1x was het redelijk krap en ik wilde zien of ik het halen kon op de terugweg, uit Eindhoven vertrokken met nog 150km in de tank en 120km te gaan tot huis. Met files werd dat nog aardig krap maar ik heb het gehaald, heb nergens harder dan 100 gereden en ik kwam een kwartier later thuis dan als ik overal vmax had gereden.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Het grote motortopic...

De hornets die ik reed konden vrij zuinig zijn. 1:18 in Nederland, 1:22 in de Eifel.
De super tenere heeft wat meer dorst, maar is dan wel weer constanter met het verbruik. 1:16-1:18.
Deels ligt dit natuurlijk ook aan de rechterhand. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:25:
Het grote motortopic...

De hornets die ik reed konden vrij zuinig zijn. 1:18 in Nederland, 1:22 in de Eifel.
De super tenere heeft wat meer dorst, maar is dan wel weer constanter met het verbruik. 1:16-1:18.
Volgens mij is de cilinderinhoud ook het dubbele? :P

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:31

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:25:
Het grote motortopic...

* A13X heeft zijn toenmalige hornet ook wel eens naar de 1:13 gekregen :X

Awesome

• aidanl
Op 1 of andere manier is het verbruik van de Versys vrij hoog. Met alleen W/W (15km per enkele rit) haal ik in de zomer 300km op 20L. Dus 1:15, terwijl Kawasaki roept dat hij heel zuinig is. En dat is niet als een gek rijden, zelfs met proberen brandstof te besparen.

In de koudere maanden zakt dat terug naar 250km op 20L, dus 1:12,5. Hebben de andere Versys eigenaren hier daar ook last van? En zo niet, wat zou de reden kunnen zijn?

Overigens is het verbruik bij langere tourtjes zo'n 1:17,5.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Geen idee wat mijn Hawk verbruikt. Eén op een emmer ofzo. Na 140km heb ik een droge tank :9

Verwijderd

@aidanl als ik dat verbruik zo lees dat klopt er inderdaad iets niet.

Ik zou zeggen begin met stap 1: zijn je metingen goed uitgevoerd.

Heel belangrijk om te weten.

• Thoit
aidanl schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:44:
Op 1 of andere manier is het verbruik van de Versys vrij hoog. Met alleen W/W (15km per enkele rit) haal ik in de zomer 300km op 20L. Dus 1:15, terwijl Kawasaki roept dat hij heel zuinig is. En dat is niet als een gek rijden, zelfs met proberen brandstof te besparen.

In de koudere maanden zakt dat terug naar 250km op 20L, dus 1:12,5. Hebben de andere Versys eigenaren hier daar ook last van? En zo niet, wat zou de reden kunnen zijn?

Overigens is het verbruik bij langere tourtjes zo'n 1:17,5.
Hier kan je kijken wat andere mensen met een vergelijkbaar model verbruiken:

https://www.spritmonitor....tmodel=versys&powerunit=2

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-12 15:12
Thoit schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Hier kan je kijken wat andere mensen met een vergelijkbaar model verbruiken:

https://www.spritmonitor....tmodel=versys&powerunit=2
Ik vraag me wel af of die website niet wat te rooskleurig is. 1:23 met een 1100GS? Ik haal met een beetje geluk 1:20 maar duik er vaak onder :/ Wat doen die mensen, de hele dag op 60 rondcruisen?

Niet verder gekeken dan mijn neus lang is. :+ Gemiddeld 1 op 17.8, dat lijkt meer op mijn normale verbruik

[ Voor 10% gewijzigd door daredha op 01-03-2018 11:12 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht