wellicht een stomme vraag, maar hoe monteer je het beste rubber tegels op de muur? lijkt mij dat als ik er gewoon schroeven doorheen boor de boel op termijn kan gaan scheuren door z'n eigen gewicht.X21r schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:12:
[...]
Kijk niet naar de cijfers , er word steeds op een andere manier gemeten ( oa spec van bij welk vermogen van de WP het geluid meten).
Cijfers Medfort sus kast 9dB .. ha ha ..ha ha
Bij de frequenties die wij ervaren als geluids overlast ( de brom bij 50 tot 150Hz is de demping van die sus kast GEEN 9db. punt (uit mijn geheugen zelfs negatief.. dus brom geluid versterken)
Wat WAS het gewicht jouw type Wp was het een split (ik las dat) dan is hij <50 kg dus een licht gewicht type.
Is het een monoblok dan is hij 75kg niet echt zwaar .
In beide gevallen een licht gewicht type welke op een zeer stevige ondergrond moet staan om te zorgen dat de behuizing niet mee trilt.
De behuizing maakt bij licht gewicht types veel lawaai.. de behuizing word aan geslagen als een stemvork en produceren dan op een freq een zeer harde brom.( wat de sus kast ook kan doen...)
Krijg je nu een split of monoblok en wat is het gewicht ???
en kan zoiets ook ipv epdm: https://www.amazon.nl/-/e...Q&pd_rd_i=B0BV2GQMSG&th=1
[...]
Bekijk het op de volgende manier de compressor creëert een aardbeving in het horizontale vlak.
Nu als de compressor op zachte grond staat ( op veren of zelfs bigfoots) zal de bodem van de Wp waar de compressor op zit hevig trillen.. het gebouw daar boven zal aardig mee gaan trillen.
Hoe stevig is dit gebouw ?? bij licht gewicht Wp zit er niet veel materiaal in de constructie en zal de toren hevig trillen.
Bij zwaardere Wp ( in gewicht in kg) blijkt dat de behuizing nauwelijks trilt, en zo geen extra geluid produceert.
Dus extra massa aan de voeten is eigenlijk de Wp verankerd aan rotsen![]()
Welk bewijs is er .. een paar tegels op de licht gewicht Wp leggen en het geluid beeld veranderd duidelijk.. minder geluid overlast .....is al uit geprobeerd bij een paar tweakers.
Waarbij de standaard H frame plus veren en tegen gewicht niet voldoende bleken.
[...]
Er zijn nu verplichte geluid waardes en regels waar is de installateur verantwoordelijk voor is om de regels te vermelden aan hun klanten, de regels zijn waarop gehandhaafd kan worden door de gemeente
Dat de klant toch wat anders kiest is dan zijn eigen verantwoordelijkheid.
Ter info : de koude lucht die hij er langs trekt is niet zo erg( het is de buiten temperatuur) de uitgeblazen lucht is 5 a 10 graden kouder..
Ter info : aan de voor en achterkant van de Wp komt evenveel geluid uit.
Nu hoor jij op hoog vermogen van de Wp geluid, dus is dat overlast en zal opgelost moeten worden en kan. Ondanks dat toen de regels anders waren.
Wat kan je doen...bij de buren is het blijkbaar een licht gewicht Wp... leg er tegels op.. zoals hier vermeld in het forum.
Of monteer rubber tuin tegels TEGEN jouw muur, die vangen het geluid op wat tegen jouw muur komt.
vergeet ook niet de voegen waar ontluchtings gaten in zitten behoorlijk "dicht" te maken.(moeilijk voor geluid maar waar toch wat lucht door kan)
Rubber tuin tegels zie onderstaande maar dan tegen de jouw muur.
En voor constructie op jouw houten dak het zelfde
[Afbeelding]
Foto van Thiazzz zijn installatie.
Nu zei @Thiazzz in zijn laatse post dat hij de behuizing hoorde en voelde trillen.
Ook hier een blijkbaar licht gewicht cq slechte constructie die de behuizing van de Wp laat mee trillen.
@Thiazzz geen platen verzwaren maar de bodemplaat van de Wp voorzien van meer massa.
Extra massa toevoegen op de balken welke de voeten van de Wp vast houden.
Zie aardbevings verhaal.![]()
Maar ik zie ook rubbers binnen in je veren ? zitten die los ? niet vast gevroren ?
[...]
Bij muur beugels moet je bij 4 a 5Kw types ( licht gewicht) ook meer massa aan de voeten van de Wp monteren....
Dus op je aanbouw moet mogelijke zijn met zoveel mogelijke voorzorg maatregelen,
Dakkapel is nog moeilijker stil te krijgen en inderdaad moeilijk toegankelijk.
ik las weer bigfoot ergens in je tekst !!! weg er mee ...... H frame en AM veren (veren zonder rubbers er in of er om).
[ Voor 3% gewijzigd door greg-a op 25-02-2025 09:37 ]