Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw ze willen dit jaar nog mensen de ruimte in schieten bij SpaceX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
SuBBaSS schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:35:
Volgens mij wil Musk niets liever dan op die tafel klimmen en eens even goed feesten met de meute. :P

En terecht!
Ik vind het wel mooi hoor, die gast is wel puur zoals hij daar zit (heb ik het idee).
Marketing en PR zijn wel z'n core dingetjes he...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:35:
Wauw ze willen dit jaar nog mensen de ruimte in schieten bij SpaceX.
Zijn ze die al aan het opleiden vraag ik me dan af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Titanium grid-fins op de side boosters. Als hij mocht kiezen wou hij dat de centre-core zou ontploffen. Mooie vent en leuke persconferentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
beantherio schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:37:
[...]

Dat wordt geen SpaceX personeel. Astronauten komen van NASA ect. Ze gaan nu alleen nog met een Russische raket omhoog.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Elon gaat vast een giga-feestje bouwen nu de formaliteiten over zijn, en terecht, goeie show gezien vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
PalingDrone schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:38:
Elon gaat vast een giga-feestje bouwen nu de formaliteiten over zijn, en terecht, goeie show gezien vanavond :)
Mooie tijd om in leven te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenndeman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-08-2022
beantherio schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:37:
[...]

Ja, er zijn continue twee astronauten van de NASA bij de ontwikkeling betrokken welke er ook in mee moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

SuBBaSS

-has Ryzen

PalingDrone schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:37:
[...]

Tja, de manier waarop hij daar dan invulling aan geeft staat me wel aan.
Niet zo'n gladde marketingmachine wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
pirke schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:38:
[...]

Mooie tijd om in leven te zijn :)
Voor hem zeker, minder stress dan afgelopen week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:37:
[...]

Nee, ik denk dat hij gewoon echt zo is als persoon. Je kunt het niet faken om een totale awkward nerd met gigantische humor te zijn :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51
Het klinkt mij in de oren dat het succes van SpaceX nu grotendeels afhangt van nieuwe wensen van (potentiële) klanten. Elon gaf zonet al aan dat hij open is voor suggesties voor nieuwe toepassingen. Je kunt moeilijk leven van alleen overheidscontracten die onderhevig kunnen zijn aan instabiliteit in de politiek. Waarom bouwen ze toch een BFR als niemand zoveel payload de ruimte in wil knallen? Er zal toch echt een nieuwe industrie moeten ontstaan die de BFR nodig heeft. Een satalliet weegt hoogstens een paar ton, geen tientallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Is dit nou de tweede ronde?
Het leek overnieuw te beginnen maar de audio is wel gewoon ok.
(Tijdstip pakt me een beetje op mijn scherpheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
PalingDrone schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:40:
[...]

Voor hem zeker, minder stress dan afgelopen week.
Voor mij ook hoor, eventjes live een elektrische auto in baan om de aarde bekijken... had je 20 jaar geleden niet mee aan hoeven te komen. Daarnaast heeft ie nog genoeg plannen om de komende jaren nog zeer interessant te maken. Ik ben het helemaal met m eens dat een nieuwe space race supergaaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SuBBaSS schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:41:
Is dit nou de tweede ronde?
Het leek overnieuw te beginnen maar de audio is wel gewoon ok.
(Tijdstip pakt me een beetje op mijn scherpheid).
Het stukje van tijdens de stream downtime denk ik

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Laatst online: 27-05 21:30
Hij liep net de zaal uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Is "back to the future" toch nog uitgekomen: we hebben vliegende auto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

RocketKoen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:41:
[...]

Het stukje van tijdens de stream downtime denk ik
Dat zal 't zijn ja. Hij begon eerder ook met ABC news, die hadden duidelijk een dealtje. :P
Vandaar dat het me opviel.

Nou ja, dan kan de stream wel weer uit, mooi nog even met Starman meeloeren. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2udwa5f.png

Wát een beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
ownage maxim schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:40:
Het klinkt mij in de oren dat het succes van SpaceX nu grotendeels afhangt van nieuwe wensen van (potentiële) klanten. Elon gaf zonet al aan dat hij open is voor suggesties voor nieuwe toepassingen. Je kunt moeilijk leven van alleen overheidscontracten die onderhevig kunnen zijn aan instabiliteit in de politiek. Waarom bouwen ze toch een BFR als niemand zoveel payload de ruimte in wil knallen? Er zal toch echt een nieuwe industrie moeten ontstaan die de BFR nodig heeft. Een satalliet weegt hoogstens een paar ton, geen tientallen.
Het zal voorlopig ook wel een niche product blijven en weinig klanten trekken. Maar de modulaire opbouw van de FH helpt natuurlijk wel om ruimte te laten voor de markt om te groeien en ondertussen gewoon geld te blijven verdienen. En als er een klant voor FH aanbelt plakken ze gewoon 3 gebruikte F9's aan elkaar en kunnen ze die klant ook bedienen. Het is een mooi efficiënt en vooral goedkoop systeem.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Moest hier ook wel even om gniffelen (helaas missen juist de Elon-quirks hier):

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DVY2Oo1XcAE7HIu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46

matroosoft

Lone Christian

beantherio schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:45:
[...]

Het zal voorlopig ook wel een niche product blijven en weinig klanten trekken. Maar de modulaire opbouw van de FH helpt natuurlijk wel om ruimte te laten voor de markt om te groeien en ondertussen gewoon geld te blijven verdienen. En als er een klant voor FH aanbelt plakken ze gewoon 3 gebruikte F9's aan elkaar en kunnen ze die klant ook bedienen. Het is een mooi efficiënt en vooral goedkoop systeem.
Zo simpel is het ook weer niet, center core is 'heavily modified', zijboosters zijn wel vrijwel hetzelfde behalve de nose cone. Launch kosten FH 90 miljoen tegen 60 miljoen voor F9. Wat dat betreft idd wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
12 uur stroom voor onderweg na de lancering was de schatting van Elon.

Zijn oude Tesla heeft iig een prima range met z'n accu bij die lage temperatuur ;)

Toch jammer dat er niet een zonnepaneeltje op dat ding zit om die dashcam jaarlijks op zijn verjaardag een foto te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46

matroosoft

Lone Christian

Was de context niet dat er gevraagd werd wat de testpayload van de BFR zou zijn? En dat in perspectief van de Tesla Roadster payload nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 18:35
Totale samenvatting:

[ Voor 20% gewijzigd door bottom line op 07-02-2018 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom bouwen ze toch een BFR als niemand zoveel payload de ruimte in wil knallen?
Je snapt het niet. SpaceX wil zoveel payload de ruimte in schieten. Ze willen Mars koloniseren met een miljoen mensen. For real.

Daarnaast willen ze midden 2012 een constellatie van 12000 satellieten in Low Orbit hebben om overal snel internet te bieden (waar, met net-neutraliteit en de brakke provider-keuze in de VS zéker vraag naar is).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Die NatGeo serie 'Mars' die ook op Netflix staat gaat daar ook over.
Het Marskolonisatie programma vanuit SpaceX.

Bij de Starman werd hier thuis gelijk 'fakenews' geroepen.
Als je niet beter weet ziet het er ook best nep uit.

Die twee tegelijk terugkerende side boosters vond ik zelf het mooiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41
PalingDrone schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:50:
12 uur stroom voor onderweg na de lancering was de schatting van Elon.
Zou me niks verbazen als ik er geen seconde van ga missen. Zit hier ademloos naar te staren en te jagen naar de mooiste shots!

Gelukkig een vrije dag morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Youp1e schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:54:
[...]

Zou me niks verbazen als ik er geen seconde van ga missen. Zit hier ademloos naar te staren en te jagen naar de mooiste shots!

Gelukkig een vrije dag morgen!
:D
Die gedachte kwam hier ook al op (ook vrij).
Scheelt dat ik ook meteen een paar nba wedstrijden kan meenemen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beantherio
https://twitter.com/ChrisG_NSF/status/961041451466543104

"I’ve waited 7 years for this: #FalconHeavy achievement unlocked! #SpaceX"

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DVZOGYAXUAUQuqc.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
Elon Musk’s Tesla overshot Mars’ orbit and is headed to the asteroid belt

Hij gaat dus iets verder dan de bedoeling.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DVZ0h3YW4AIc-9w?format=jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Semyon op 07-02-2018 07:28 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, succes!!

En hier is de launch video met geupdate met beelden van beide boosters
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bCc16uozHVE]
En de complete Starman video van 4 uur en 40 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20
schilderstape schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:28:
[...]

Nu zie je pas echt goed hoe bizar groot het allemaal is
Serieus groot inderdaad. Mijn vriendin en ik hebben in 2013 de launch pad tour gedaan bij de Cape. De stellage die gebruikt was voor de shuttles stond er toen nog op (paar maanden later werd het afgebroken t.b.v. SpaceX). Maar als je daar naartoe rijdt denk je ook: valt wel mee. Als je dan onder het pad in de fire pit staat denk je daar anders over. Echt een aanrader om ooit te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mooi hoe Tony Stark uhh Elon Musk dat toch weet te brengen, of een succes of een mooie vuurwerkshow, hij is er iig eerlijk over :)

De verwijzing naar hitchhiker's guide to the galaxy is ook geniaal, zegt de gek met een 42 tattoo op zn pols :+

[ Voor 27% gewijzigd door Bierkameel op 07-02-2018 08:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

eborn schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:57:
[...] Echt een aanrader om ooit te doen!
Nou, dat kan je zeggen. Ik heb toen een "private" tour (15 mensen ofzo) genomen. Die doen ze 2x per dag. Kosten waren erg hoog ($350,- pp), maar elke cent waard.

Je word meegenomen naar de launchpads van diverse Gemini, Mercury en Apollo launches. Inclusief binnenkijken bij de diverse gebouwen die er staan.

De plek waar Alan Shepard met Mercury 7 de lucht in ging is magisch. Het Mission Control zat gewoon in een bunker met ramen er naast waar men gewoon op een launchknop drukte. Daar mag je dan in en het is alsof de tijd stil heeft gestaan. Ze hebben destijds na het "opgebruiken" van een launchpad de deur dichtgetrokken en zijn 200 meter verderop verder gegaan.

Ook het launchpad van Apollo 1 waar 3 mensen het leven lieten en de plek waar de Challenger begraven/opgeborgen ligt zijn echt momenten om stil van te zijn.

Ik was zakelijk in de buurt en was dus lekker alleen. Kon het allemaal mooi op mij in laten werken.

EDIT:

De tour die ik had bestaat niet meer zie ik. Maar, er is zo te zien nu een veel goedkopere optie:

https://www.kennedyspacec...anaveral-early-space-tour

Zal wel wat massaler zijn, maar blijft vet.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 07-02-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Mooi dit interview als het nog niet voorbij is gekomen:
YouTube: Elon Musk celebrates successful Falcon Heavy rocket launch

Falcon 9 kost 60 milj. Falcon Heavy kost 90 milj. vanwege de extra stage, meeste is 'solvable' en herbruikbaar. Toch mooi. En ze hebben nu twee Falcon 9 v3 en v4's de lucht in geschoten, alle falcon raketten gingen ze hierna 'toch' al niet meer gebruiken vanwege de v5 wat hun main architecture blijft de komende tijd.

discogs

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Toch raar dat er allemaal negatieve reacties zijn, ook op de FP overigens. Dat gaat dan vooral om het ego van de man. Nu vind ik het wel meevallen, maar al zou het wel zo zijn:

"Pietje heeft de cure tegen cancer gevonden
- Ja, maar hij doet er wel erg opschepperig over"

Zonder mannen als Musk liepen we jaren en jaren achter. Op gebied van ruimtevaart en auto's. Die hele automarkt zet hij (samen met Nissan in het lagere segment) op zijn kop. De rest zijn volgers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Zo. Deze ochtend even een paar korte filmpjes terug gezien. Zoals ik gisteravond al zei: ik ben geen ruimtevaart-geek, spaceX-fan en begrijp van dit alles maar heel weinig, maar wat gisteravond gebeurde met het retourtje van de boosters, kan niet anders zijn dan een enorme stap vooruit in de ruimtevaart.

Je komt de zin "Born to late to land on the moon, born to early to travel the universe" wel eens tegen, maar als de ontwikkelingen zo doorgaan, ga ik het echt nog wel mee maken dat we de eerste bemande vlucht naar Mars op tv gaan zien.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
PWM schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:56:
[...]
Zonder mannen als Musk liepen we jaren en jaren achter. Op gebied van ruimtevaart en auto's. [...]
Laat staan op het gebied van ruimtevaartauto's :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Tis allemaal afgunst. Elon is hand's down de tofste gast by far op de planeet op dit moment.
Niet dat ik een biertje met hem in de kroeg zou drinken want als je hem ziet praten zeg je die is niet helemaal fris af en toe. Maar tis een visionair en revolutionair.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 14:08
loewie1984 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:04:
Tis allemaal afgunst. Elon is hand's down de tofste gast by far op de planeet op dit moment.
Niet dat ik een biertje met hem in de kroeg zou drinken want als je hem ziet praten zeg je die is niet helemaal fris af en toe. Maar tis een visionair en revolutionair.
Precies, ik begrijp de vergelijking met Tony Stark ook daadwerkelijk niet. Ik zie alleen overeenkomsten wat betreft technologische progressie maar Tony Stark is zoals mij, een echte charmeur :+ en een ontzettend assertieve en zelfverzekerde man. Het gevoel dat ik bij Elon zijn presentaties krijg is erg clumsy. Desalniettemin vind ik het geweldig wat hij doet, maar ik wil nog het meest felicitaties geven aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt. Elon is de visionair, de medewerkers zijn de mensen die de visie omzetten in daadwerkelijke acties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: https://media1.popsugar-assets.com/files/thumbor/JX40lSZZeJQ_RkxCmVeLFHrtgps/fit-in/500x500/filters:format_auto-!!-:strip_icc-!!-/2014/12/21/987/n/1922398/b0d17d70499b8a4b_thumb_temp_image881416727416.jpg
Hij heeft Amber Heard weten te scoren dus hoezo geen charmeur? :+

Anyhow, je merkt wel dat het echt een nerd is, bij interviews is het lastig om een spontaan praatje te doen en komt het al snel geforceerd over en gaat hij snel richting de techniek, iets dat ik bij mezelf ook vaak bespeur.
Met techneuten onder elkaar is dat leuk maar de meeste mensen haken al snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Jasphur schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:57:
Zo. Deze ochtend even een paar korte filmpjes terug gezien. Zoals ik gisteravond al zei: ik ben geen ruimtevaart-geek, spaceX-fan en begrijp van dit alles maar heel weinig, maar wat gisteravond gebeurde met het retourtje van de boosters, kan niet anders zijn dan een enorme stap vooruit in de ruimtevaart.

Je komt de zin "Born to late to land on the moon, born to early to travel the universe" wel eens tegen, maar als de ontwikkelingen zo doorgaan, ga ik het echt nog wel mee maken dat we de eerste bemande vlucht naar Mars op tv gaan zien.
Had precies hetzelfde. Vond het weinig boeiend maar ben toch maar even gaan kijken en moet toch wel concluderen dat het echt super vet was. Die launch is echt machtig om te zien en ook die landing van die boosters was echt super vet. Dacht dat die dingen altijd ergens in de oceaan neer storten maar zo synchroon op precies de juiste plek laten landen. Knap hoor.

Wat ik wel wat tegen vond vallen (en dat is ongetwijfeld in dit topic al aan bod gekomen) dat we met 50 jaar aan technologie en vooruitgang niet zoveel verder lijken te zijn. Tuurlijk zijn er bepaalde stappen gezet maar heb het idee (en kan er ook helemaal naast zitten uiteraard) dat de vooruitgang in de ruimtevaart redelijk minimaal is als je kijkt naar bijv electronica en vervoer. De huidige mobiele telefoons bevatten meer rekenkracht dan de eerste raketten zeg maar. Dacht dat de stap wel groter zou zijn (dus krachtigere raketten etc). Wat je kan meenemen vond ik wat tegenvallen. Dan gaat het wel lastig worden om grote projecten naar Mars te doen als je elke keer maar een kleine vracht kan meenemen zeg maar. Maar goed, dit is een mooi begin in iedergeval.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Als ik nu die Live beelden van Starman bekijk, valt me eigenlijk vooral op hoe dicht dat ding nog bij de aarde is/lijkt. Ik had eigenlijk verwacht dat na bijna twaalf uur vliegen, de aarde al een stuk verder weg zou lijken in elk geval. Ik snap (denk te snappen) dat dat ding niet loodrecht van de aarde wegvliegt, maar dat je een soort baan om de aarde maakt die je steeds groter maakt totdat je genoeg snelheid hebt om eruit te ontsnappen, maar dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 16:49
Een hoop opmerkingen overal over het crashen van de middelste core, maar is dit niet pas de 2de keer dat ze uberhaupt een 3 engine landing burn deden? Waarvan de eerste vorige week wonderbaarlijk de landing in het water overleefde.

Wat ik me ook afvraag, als je 1 motor ontsteekt, kun je daar me niet ook de naastliggende motor ontsteken?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:30
thewizard2006 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:42:
[...]

\ Wat je kan meenemen vond ik wat tegenvallen. Dan gaat het wel lastig worden om grote projecten naar Mars te doen als je elke keer maar een kleine vracht kan meenemen zeg maar. Maar goed, dit is een mooi begin in iedergeval.
De Falcon heavy kan het gewicht van een hele boeing 737 inclusief lading de ruimte in schieten, dat is niet bepaald een kleine vracht.
With the ability to lift into orbit nearly 64 metric tons (141,000 lb)---a mass greater than a 737 jetliner loaded with passengers, crew, luggage and fuel
http://www.spacex.com/falcon-heavy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
MewBie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:50:
Een hoop opmerkingen overal over het crashen van de middelste core, maar is dit niet pas de 2de keer dat ze uberhaupt een 3 engine landing burn deden? Waarvan de eerste vorige week wonderbaarlijk de landing in het water overleefde.
Zat ik vanmorgen in de auto ook te denken ja. Dat kun je bijna nauwelijks verwerken in een build die al klaar staat om gelanceerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
thewizard2006 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:42:
Wat je kan meenemen vond ik wat tegenvallen. Dan gaat het wel lastig worden om grote projecten naar Mars te doen als je elke keer maar een kleine vracht kan meenemen zeg maar.
De bedoeling is ook heel duidelijk voor SpaceX on dit op te lossen met gewoon vaker te vliegen. Ipv steeds grotere en grotere raketten the maken om op mars af te vuren, waarom niet een flink aantal keer vliegen. Dingen naar boven brengen. Propellant naar boven brengen. En dan pas naar mars.

De nieuwe bfr heeft als grootste innovatie dat hij van het begin af aan ontworpen is om daagelijks (!) te gaan vliegen. Ja dezelfde.

Vroeger was de enige oplossing inderdaad om meer en meer ineens naar boven the kunnen zeulen. Maar als dat nog je verwachting is, dan heeft de techniek je al ingehaald 🙂.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:31:
[afbeelding]
Hij heeft Amber Heard weten te scoren dus hoezo geen charmeur? :+
Uuuuhm....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
Livestream was de op een na grootste livestream ooit van Youtube. Max 2.3 miljoen kijkers, hoogste was 8 miljoen voor de Red Bull Stratos jump :)

https://www.theverge.com/...outube-live-stream-record

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

offtopic:
Golddigger is alleen als ze zelf niet al stinkend rijk was :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Paar prachtige high-res plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4711/40126461411_aabc643fd8_z.jpg
Falcon Heavy Demo Mission by SpaceX, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4654/25254688767_83c0563d06_z.jpg
Falcon Heavy Demo Mission by SpaceX, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:43
Gingen ze nu ook de 2de stage proberen te recoveren? Ik ben wel benieuwd hoe dat zal werken, gaat die dan ook gewoon landen zoals een first stage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Stond niet vermeld in het mission profile plaatje van Musk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
Nee was niet de bedoeling, ik stelde deze vraag ook maar er was iemand die reageerde dat Musk wel ergens had gezegd dat ze het gingen proberen.
Stel dat ze dat gaan doen, wanneer is het de bedoeling dat die 2de stage terugkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
dennisschr17 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:04:
[...]

Het lijkt ook wel verdacht veel op The Stig van Top Gear :+
Dacht ik ook aan. Zou dat wel helemaal toeval zijn?

Bij Top Gear en nu dus The Grand Tour zijn ze nu niet bepaald Tesla-fans en maken ze ook af en toe een sneer of andere geintjes richting Tesla en Musk. Ook hebben ze een juridisch gevechtje gehad over een Tesla Roadster review jaren terug.

Deze Tesla met een Stig-like spaceman in de ruimte is wel de ultieme "finger" terug. Niet dat SpaceX en Musk het puur daarom hebben gedaan uiteraard maar het kan in de achtergrond hebben meegespeeld om het precies zo aan te kleden?

Kan er niet zo snel iets over vinden, maar ik ben ook niet zo goed op de hoogte. Best mogelijk dat ik iets meen te zien dat er helemaal niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
glennvho schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:46:
Gingen ze nu ook de 2de stage proberen te recoveren? Ik ben wel benieuwd hoe dat zal werken, gaat die dan ook gewoon landen zoals een first stage?
Nee, Die noemde hij als expendable tijdens de persco. Ook voor toekomstige FH launches.
Ze hebben er wel eens over gepraat. Maar de ontwikkeling gaat nu volledig naar de BFR. Die kan de 2e stage namelijk wel recoveren (want die zit vast aan de cargo/crew cabine).

Ze hadden het er wel over dat ze misschien gaat proberen om de Dragon te vangen met het schip dat ze gemaakt hebben voor de fairing. Dat zou een hoop schade schelen als die niet in de zee landt. Daar moeten ze dan wel toestemming van krijgen van NASA. Omdat de dragon dingen mee terug neemt van het ISS. En in de toekomst zelfs personen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Nieuwe desktop: return of the jediboosters :P

Deze is ook wel heel mooi.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4696/40126460511_b15bf84c85_z.jpgFalcon Heavy Demo Mission by SpaceX, on Flickr

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55

Erazzzer

Fear me, I'm German!

arsimo schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:51:
[...]

Dacht ik ook aan. Zou dat wel helemaal toeval zijn?

Bij Top Gear en nu dus The Grand Tour zijn ze nu niet bepaald Tesla-fans en maken ze ook af en toe een sneer of andere geintjes richting Tesla en Musk. Ook hebben ze een juridisch gevechtje gehad over een Tesla Roadster review jaren terug.

Deze Tesla met een Stig-like spaceman in de ruimte is wel de ultieme "finger" terug. Niet dat SpaceX en Musk het puur daarom hebben gedaan uiteraard maar het kan in de achtergrond hebben meegespeeld om het precies zo aan te kleden?

Kan er niet zo snel iets over vinden, maar ik ben ook niet zo goed op de hoogte. Best mogelijk dat ik iets meen te zien dat er helemaal niet is.
Jongens, dit heeft niets met de Stig te maken. Dit is het ruimtepak van SpaceX wat ze voor Marsmissies willen gebruiken. Niet achter alles een verhaal gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Erg fraai! :9~

De laatste heb ik een beetje aangepast naar persoonlijke smaak (ziet er iets dramatischer uit :+)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tdoLF1E.jpg

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:01

WhySoSerious

Be the change.

Vraag me af of KSP sales ook de lucht in gaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Erazzzer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:55:
[...]

Jongens, dit heeft niets met de Stig te maken. Dit is het ruimtepak van SpaceX wat ze voor Marsmissies willen gebruiken. Niet achter alles een verhaal gaan zoeken...
Ik wil ook zeker niet suggeren dat het ruimtepak an sich iets met de Stig te maken heeft - uiteraard niet, en ook niet dat die er aan doet denken. Maar ergens moet de inspiratie vandaan gekomen zijn om er eentje zo "uitdagend" in die Tesla te plaatsen.

Maar je zal gelijk hebben, het zal toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

arsimo schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:00:
[...]

Ik wil ook zeker niet suggeren dat het ruimtepak an sich iets met de Stig te maken heeft - uiteraard niet, en ook niet dat die er aan doet denken. Maar ergens moet de inspiratie vandaan gekomen zijn om er eentje zo "uitdagend" in die Tesla te plaatsen.

Het is gewoon een wit pak met een zwart vizier. Wit, zodat er niet te veel warmte geabsorbeerd wordt van de zon en de astronaut verbrandt en een zwart vizier om zonlicht niet te hard in de ogen van de astronaut te laten schijnen. Zo worden al sinds de jaren 50 pakken voor astronauten gemaakt, daar zit weinig inspiratie in opgedaan door Top Gear. Waarschijnlijk is in de ruimtevaart inspiratie opgedaan door de makers van Top Gear.

En waarom deze zo "uitdagend" in de Tesla geplaatst is. Dat pak zal vol instrumenten zitten om metingen te doen hoe het pak zich houdt in de ruimte. Dit zijn leermomenten voor het doel om naar Mars te vliegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Erazzzer op 07-02-2018 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

arsimo schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:00:
[...]

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het pak vol sensors zit en ze zo de eerste praktijktests in outerspace testen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Net even op mijn werk verteld over de lancering van gisteren. Blijven ze maar doorzeuren over waarom die Tesla nou in de ruimte zweeft. }:| "Wat willen ze daar nou mee bereiken" "Geef die auto van aan iemand die hem nodig heeft" bla bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:51:
[...]

Je snapt het niet. SpaceX wil zoveel payload de ruimte in schieten. Ze willen Mars koloniseren met een miljoen mensen. For real.

Daarnaast willen ze midden 2012 een constellatie van 12000 satellieten in Low Orbit hebben om overal snel internet te bieden (waar, met net-neutraliteit en de brakke provider-keuze in de VS zéker vraag naar is).
Ik ga er dan maar vanuit dat hij binnenkort ook tijdreizen wil uitvinden. ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jasphur schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:05:
Net even op mijn werk verteld over de lancering van gisteren. Blijven ze maar doorzeuren over waarom die Tesla nou in de ruimte zweeft. }:| "Wat willen ze daar nou mee bereiken" "Geef die auto van aan iemand die hem nodig heeft" bla bla bla
Niemand heeft een Roadster "nodig", dat zal altijd een tweede of derde auto zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Die roadster is de goedkoopste reclame die je kan krijgen.
Kijk hoeveel extra publiciteit dat ding de afgelopen weken heeft opgeleverd. Voor een 10 jaar oude auto die misschien nog €10k waard is.

Superbowl reclames van $5 miljoen voor 30 seconden. Dat is geldverspilling.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Erazzzer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:04:
[...]

Het is gewoon een wit pak met een zwart vizier. Wit, zodat er niet te veel warmte geabsorbeerd wordt van de zon en de astronaut verbrandt en een zwart vizier om zonlicht niet te hard in de ogen van de astronaut te laten schijnen. Zo worden al sinds de jaren 50 pakken voor astronauten gemaakt, daar zit weinig inspiratie in opgedaan door Top Gear. Waarschijnlijk is in de ruimtevaart inspiratie opgedaan door de makers van Top Gear.
Je snapt mijn punt niet. Het pak zelf staat uiteraard geheel los van de Stig. Zowel kwa werking als uiterlijk.

Het gaat mij om het onstaan van het idee van het plaatsen van zo'n pak als een chauffeur/autoracer in die Tesla. Daar zou heel misschien een verband kunnen zijn omdat die doet denken aan de Stig in een raceauto. Al zal dat verband er hoogstwaarschijnlijk (ook) niet zijn.

Ik zal het hier bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Ethirty Het enige wat mijn collega's horen is Tesla en denken dat meteen aan die model s. En zijn, zelfs met het giga logo van SpaceX, er heilig van overtuigd dat Tesla de lancering heeft gedaan. Achjaaaaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
Mensen met gebrek aan fantasie en visie, en mogelijk ook niet zoveel humor. Ik ben blij dat er mensen zoals Musk zijn die dat wel hebben en een en ander ook kunnen (laten) realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar dit zou de afloop zijn van de center booster:
Elon Musk said on a conference call with reporters that the launch "seems to have gone as well as one could have hoped with the exception of center core. The center core obviously didn't land on the drone ship" and he said that "we're looking at the issue." Musk says that the core ran out of propellant, which kept the core from being able to slow down as much as it needed for landing. Because of that, the core apparently hit the water at 300MPH, and it was about 100 meters from the ship. "It was enough to take out two thrusters and shower the deck with shrapnel," Musk said. That should be worth seeing on video: "We have the video," Musk confirmed, "it sounds like some pretty fun footage... if the cameras didn't get blown up as well."
Bron

Misschien maar goed dat hij 100 meter ernaast gecrashed is, 23 ton raket aan bijna 500 km/h op je schip laten beuken had ook niet goed afgelopen voor het drone ship :D
Volgende keer weer iets meer brandstof meenemen, zelfde fout als een van de eerste pogingen tot landen?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Is dit toevallig bij een bedrijf waar duurzaamheid ineens helemaal hot is? Warme truiendagen, wat je thuis doet aan duurzaamheid?
Ik merk namelijk ook wat weerstand als: 'Nou wat een CO2 zou zo'n raketje wel niet uitstoten.....'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De center core is dus met hoge snelheid in het water terecht gekomen. Laat de video maar komen! :)
The center core obviously didn't land on the drone ship" and he said that "we're looking at the issue." Musk says that the core ran out of propellant, which kept the core from being able to slow down as much as it needed for landing. Because of that, the core apparently hit the water at 300MPH, and it was about 100 meters from the ship. "It was enough to take out two thrusters and shower the deck with shrapnel," Musk said. That should be worth seeing on video: "We have the video," Musk confirmed, "it sounds like some pretty fun footage... if the cameras didn't get blown up as well."

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ethirty schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:05:
[...]

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het pak vol sensors zit en ze zo de eerste praktijktests in outerspace testen.
Tijdens de persconferentie vannacht zei Musk dat er verder niks inzit qua sensoren, behalve een etalagepop. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
MewBie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:50:

Wat ik me ook afvraag, als je 1 motor ontsteekt, kun je daar me niet ook de naastliggende motor ontsteken?
Gelukkig iemand die het door heeft. Deze landing (van de core) was extreem expirimenteel, ze hebben het vorige week voor het eerst gedaan en toen zetten ze er al geen droneship onder omdat ze dachten dat het toch zou mislukken. In het Ruimtevaart-topic ben ik hier iers dieper op ingegaan, maar een 3 engine landingburn is compleet anders en de marges zijn extreem klein.

Edit: Vanaf hier: Balance in "Ontwikkelingen in de ruimtevaart - Deel II"

[ Voor 6% gewijzigd door Balance op 07-02-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

arsimo schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Je snapt mijn punt niet. Het pak zelf staat uiteraard geheel los van de Stig. Zowel kwa werking als uiterlijk.

Het gaat mij om het onstaan van het idee van het plaatsen van zo'n pak als een chauffeur/autoracer in die Tesla. Daar zou heel misschien een verband kunnen zijn omdat die doet denken aan de Stig in een raceauto. Al zal dat verband er hoogstwaarschijnlijk (ook) niet zijn.

Ik zal het hier bij laten.
Haha, nee, ik blijf erbij dat je te veel aan TG denkt. Elon wil een Tesla de ruimte in schieten. Elon heeft een pak wat getest moet worden. Wat zou de meest logische plek zijn om die pop te plaatsen? In de kofferbak? Het idee is gewoon ontstaan omdat het vrij logisch is daar een pop te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Laatst online: 27-05 21:30
Aan dat pak is drie jaar gewerkt en is het toekomstige astronauten pak.it looks badass cause space is badass.

[ Voor 27% gewijzigd door sigilens op 07-02-2018 11:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
De eerste memes komen al binnen:
https://imgur.com/gallery/E4yR9
sigilens schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:14:
Aan dat pak is drie jaar gewerkt en is het toekomstige astronauten pak.it looks badass cause spaceshuttle is badass.
"It's easy to make a spacesuit look good. And it's easy to make a spacesuit functional. But it turns out it is very hard to do both" :P

[ Voor 74% gewijzigd door RocketKoen op 07-02-2018 11:15 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
WhySoSerious schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:59:
Vraag me af off KSP sales ook de lucht in gaan nu.
Zal ongetwijfeld een kleine boost in zitten, miljoenen mensen hebben de live-stream bekeken.

Kom ook vooral even kijken in het [PC] Kerbal Space Program topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Binnetie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Is dit toevallig bij een bedrijf waar duurzaamheid ineens helemaal hot is? Warme truiendagen, wat je thuis doet aan duurzaamheid?
Ik merk namelijk ook wat weerstand als: 'Nou wat een CO2 zou zo'n raketje wel niet uitstoten.....'
Nee, dat niet eens eigenlijk. Meer dat ze de meerwaarde van herbruikbare boosters niet inzien denk ik. Maar goed. Over naar de orde van de dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Ethirty schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:06:
[...]

Niemand heeft een Roadster "nodig", dat zal altijd een tweede of derde auto zijn.
Kwam recent iemand tegen die er dagelijks mee rijd. Als 340.000 kilomters mee op de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Balance schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:13:
[...]
Gelukkig iemand die het door heeft. Deze landing (van de core) was extreem expirimenteel, ze hebben het vorige week voor het eerst gedaan en toen zetten ze er al geen droneship onder omdat ze dachten dat het toch zou mislukken. In het Ruimtevaart-topic ben ik hier iers dieper op ingegaan, maar een 3 engine landingburn is compleet anders en de marges zijn extreem klein.

Edit: Vanaf hier: Balance in "Ontwikkelingen in de ruimtevaart - Deel II"
Enig idee waarom een 3 engine landing burn geprobeerd was? SpaceX heeft het landen met 1 engine burn inmiddels geperfectioneerd, dus waarom het roer omgooien?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:43
XWB schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:28:
[...]

Enig idee waarom een 3 engine landing burn geprobeerd was? SpaceX heeft het landen met 1 engine burn inmiddels geperfectioneerd, dus waarom het roer omgooien?
Hogere snelheid? Misschien willen ze dit al testen omdat de BFR ook meerdere engines nodig zal hebben voor tijdens de landing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 18:35
[...]

Minder fuel voor nodig. Ze moeten minder keren de motor opstarten om snelheid af te remmen. Met 3 engines kan je blijven dalen en op het einde pas je remmen te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:01

WhySoSerious

Be the change.

[...]

Meer thrust, dus kortere periode om te burnen. Daardoor dus minder fuel nodig (waardoor er dus minder fuel nodig is bij het opstijgen).

Zie het een beetje alsof je een noodstop moet maken met je auto. Met remklauw op 1 wiel heb je minder stopvermogen dan wanneer je op alle 4 de wielen kunt afremmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T9PvW7JVPHK2F9CX8inakyxL/full.png
Ik had gister dit topic open laten staan op m'n desktop :P.

@XWB Ik gok dat er te weinig brandstof over was waardoor ze wisten dat ze het met 1 engine in ieder geval niet gingen redden. Met drie motoren bespaar je serieuze brandstof (~40%) omdat je landing burn veel korter duurt waardoor je minder tijd aan 't 'zweven' bent. (zie het linkje hierboven naar de discussie in het Ruimtevaart-topic)

Blijkbaar was er dus te weinig ontstekingsvloeistof (Triethylaluminum-Triethyborane) om de motoren op te starten, en moesten ze dus met 1 engine het toch proberen. Maar aangezien ze op drie motoren hadden gerekend was er dus ook te weinig brandstof.

Waarom ze niet de center core iets eerder losgekoppeld hadden zodat er iets meer brandstof over was snap ik ook niet. Er was in de tweede trap nog genoeg brandstof over om hem richting Ceres te schieten, dus ze hadden best was op de center core kunnen besparen.

Anyway, de belangrijkste missie was natuurlijk een succesvolle test en een succesvolle aflevering van de payload, en dat is zeker gelukt. Die simultane landing is ook goed gegaan, dus je zou zo kunnen zeggen dat op z'n slechts een zesde van de missie is mislukt. Zelfs dat vind ik voor een eerste vlucht zeer netjes :).

[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 07-02-2018 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:32

superwashandje

grofheid alom

Erazzzer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:14:
[...]

Haha, nee, ik blijf erbij dat je te veel aan TG denkt. Elon wil een Tesla de ruimte in schieten. Elon heeft een pak wat getest moet worden. Wat zou de meest logische plek zijn om die pop te plaatsen? In de kofferbak? Het idee is gewoon ontstaan omdat het vrij logisch is daar een pop te plaatsen.
ik heb gelezen dat elon musk een schurk is die de wereld op wil blazen zodra hij de belangrijke mensen naar mars heeft geschoten. James Bond kwam erachter maar is gevangen door elon en verlamd in het pak in de tesla gehezen om van hem af te zijn. O-)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Laatst online: 11-09 12:25
Ik ben eigenlijk best nog wel onder de indruk van de lancering van gisteren! <3

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

superwashandje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:40:
[...]

ik heb gelezen dat elon musk een schurk is die de wereld op wil blazen zodra hij de belangrijke mensen naar mars heeft geschoten. James Bond kwam erachter maar is gevangen door elon en verlamd in het pak in de tesla gehezen om van hem af te zijn. O-)
Ja maar, ja maar, James Bond weet de 2nd stage dan zo te gebruiken dat hij veilig terug komt op aarde en Elon vermoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ik heb wat leuks gebouwd: Balance in "[PC] Kerbal Space Program" :P

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• RocketKoen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dmF5CaU.png

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Op de frontpage lees ik dat ze wel geprobeerd hebben om de fairing terug te laten komen maar dat deze mogelijk is neergestort:
Musk heeft ook gezegd dat het laten landen en hergebruiken van de fairing van de raket, het bovenste omhulsel van de raket waarin de Tesla Roadster zat, erg moeilijk is gebleken. Deze neuskegel is gemaakt van een honingraatstructuur van aluminium en koolstofvezel en kost volgens Musk enkele miljoenen dollars, waardoor het succesvol opvangen hiervan in zijn ogen het proberen waard was. Musk zei echter dat het omhulsel door zijn vorm de luchtstroom van de landingsparachute verstoorde. Vermoedelijk is hierdoor de fairing neergestort of in ieder geval verloren gegaan, al gaat Musk ervan uit dat de omhulsels bij nieuwe lanceringen wel heelhuids kunnen worden teruggebracht naar de aarde.
Hebben ze dan geen locatie waar deze neergestort zou moeten zijn? In het water laten ze zoiets dan gewoon zinken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Binnetie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:55:
Op de frontpage lees ik dat ze wel geprobeerd hebben om de fairing terug te laten komen maar dat deze mogelijk is neergestort:

[...]
Volgens Musk gaat SpaceX aan een nieuwe fairing iteratie werken waarmee recovery wel mogelijk moet zijn.
Musk: Fairing recovery is difficult. Awkward fairing size interferes with parachute airflow. We'll be working on fairing version 2 soon

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
jip_86 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:02:
Livestream was de op een na grootste livestream ooit van Youtube. Max 2.3 miljoen kijkers, hoogste was 8 miljoen voor de Red Bull Stratos jump :)

https://www.theverge.com/...outube-live-stream-record
De regie waren anders maar wat amateurs :p 2x dezelfde booster feed side-by-side tonen, tijdens het "moment supreme" (wegspringen van de fairing) knippen naar een trajectory map 8)7 en dan een toch wat gerushed einde.

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 07-02-2018 12:19 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:17:
[...]

De regie waren anders maar wat amateurs :p 2x dezelfde booster feed side-by-side tonen, tijdens het "moment supreme" (wegspringen van de fairing) knippen naar een trajectory map 8)7 en dan een toch wat gerushed einde.
Dat vond ik dus ook. Als je nu kijkt hebben ze het filmpje aangepast. De stream van beide boosters erin gezet en de map is verdwenen. Daar zit het opengaan van de fairing in gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
arsimo schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Mensen met gebrek aan fantasie en visie, en mogelijk ook niet zoveel humor. Ik ben blij dat er mensen zoals Musk zijn die dat wel hebben en een en ander ook kunnen (laten) realiseren.
Wat je ook van Musk of Tesla vindt, Wat hier gedaan is is gewoon zowel publicitair als technisch een hele grote prestatie.

Het plaatje van de synchroon landende boosters is een geweldig gezicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
core_dump schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:36:
[...]

Wat je ook van Musk of Tesla vindt, Wat hier gedaan is is gewoon zowel publicitair als technisch een hele grote prestatie.

Het plaatje van de synchroon landende boosters is een geweldig gezicht..
Dit soort events zorgen ervoor dat een nieuwe generatie wordt geïnspireerd om de ruimtevaart in te gaan. Het is misschien niet de maanlanding, maar komt qua beeldvorming wel in de buurt.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor algemene discussies over ruimtevaart hebben we dit topic: Ontwikkelingen in de ruimtevaart - Deel II