Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05 11:10
Kecin schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Hartelijk dank! Ik zie dat de kilometers met de gewenste opties vaak hoger zitten of de prijs toch een par duizenden verschilt met de clima optie. Achteraf inbouwen lijkt me verschrikkelijk. Fijn om de officiële optie te weten. Er is gelukkig nog geen haast bij dus ik ga de Marktplaats filters instellen. Het spiegelpakket viel me overigens aan op, er staan er veel zonder automatisch dimmende binnenspiegel. Dat kan echt niet meer, haha. Voor de rest toevallig bij wen Jupiter Rood wezen kijken met Nightpakket. Zag er wel gruwelijk mooi uit. Wel een statement op de weg zullen we maar zeggen. Ik kijk ondertussen ook naar de gewone C station. Die ligt qua prijzen niet heel gek, wel de opties, minder de looks van een CLA maar nogsteeds een prachtige wagen.
Dual zone achteraf inbouwen is heel kostbaar. Er kan écht heel veel als je wilt achteraf (check https://www.mercedesforum.nl/mbenznl/) maar het zijn serieuze ingrepen vaak.
Vrij unieke optie op de rode CLA welke ik deelde is de in 12 kleuren instelbare sfeer verlichting (code 877), zie je niet veel voorbij komen. Klein detail imho maar maakt het wel af.
Let ook op het AMG exclusief pakket (code P39) dat deze auto heeft. (zie het leren dashboard met contrast sticksels), zie je ook zeker niet vaak.

Dat er destijds zo veel auto's geconfigureerd zijn zonder dimmende spiegel vind ik ook een vreemde maar lijkt een trent te zijn geweest in die jaren. Ook C klasse zie je vaak zonder. Destijds was dat ook een van de weinige opties welke ik toevoegde aan de mijn lease edition A-Klasse W176.
Nightpakket zou ik niet heel veel waarde aan hechten, achteraf donker maken van ruiten is relatief eenvoudig en zijn vele bedrijven die dat doen. Destijds heeft de dealer het voor aflevering voor mij orde gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door MrLink op 09-08-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Het beste moment om je in een topic te melden is altijd natuurlijk als je problemen hebt O-) en bij deze dus. Een paar maanden geleden hebben we een tweedehands Mercedes R-klasse gekocht, prima ding alleen sluit de kofferbak de laatste tijd niet meer zo lekker.

Hij werkt alleen maar electronisch (als in je kan met de afstandsbeding of een knopje de kofferbak open en dicht doen. Normaal wanneer ie dichtging hoorde je 'm even zoemen en dan een klik. Nu is het even zoemen en dan niets meer. Gevolg is dat het lampje gaat branden en piepen dat ie niet goed gesloten is.

Ik heb al een keer de beide onderdelen bekeken en ze vrijgemaakt van stof enzo, maar het lijkt toch of het echt niet meer wil. Voor ik naar de dealer ga, wilde ik eerst nog even hier kijken of er iemand een goede tip heeft.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:28

PauseBreak

derp!

Klinkt als een nieuw motortje of opnieuw afstellen van het bestaande systeem.

Nee, merp!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Mocht iemand het ooit nog afvragen
De originele Mercedes w177 dakdragers passen ook met de v177 sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 19:07
Ik zag deze CLA 200 Sedan voorbij komen op Auto Scout 24.

Dit zou de eerste serieuze auto worden die ik aanschaf, maar ik wil wel een goede koop doen (sowieso laat ik een Occasionkeuring uitvoeren tijdens de proefrit en voor het aanschaffen). Ik ben niet echt bekend met auto's in het algemeen en al helemaal niet met het aanschaffen van occasions.

Het enige wat ik aan deze auto kan ontdekken is dat er zelf een beetje aan geknutseld is (doet voorkomen alsof het een AMG Night pakket heeft, maar de spiegels en raamlijsten zijn volgens mij zelf ontchroomd (of laten doen natuurlijk). Verder waarschijnlijk niet de originele velgen, maar dat kan ik hebben. Al met al denk ik, indien de auto in goede staat is, een leuke wagen voor nog geen 25k.

Iemand die zijn plasje erover kan doen / advies heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@gotangclan, hoewel er NAP onder en in de advertentie staat, dit is niet het geval.
>> Onderhoudshistorie aanwezig (zie foto). NAP-certificaat dus << dit klopt dus niet volgens het RDW, auto is ingevoerd na zo'n 9 maanden.

Belangrijk is dus het achterhalen en zichtbaar krijgen van de onderhoudshistorie, dit zou digitaal gegaan zijn (als het goed is).

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 19-08-2022 15:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 22:38
gotangclan schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:16:

Lage KM stand is verdacht weinig... Bel Stern eens en vraag naar de onderhoudsgeschiedenis en KM standen. Duits geïmporteerd na 1 jaar is mogelijk een huurauto geweest. stel dat dat was met 15000 op de teller dan heeft hij in 8 jaar nauwelijks gereden. Check de VIN met bv https://www.lastvin.com/ en https://de.vin-info.com/

Neem eventueel een garantie er bij voor bv 1 jaar mits de dekking goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

ChrisL1971 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:14:
[...]

Lage KM stand is verdacht weinig... Bel Stern eens en vraag naar de onderhoudsgeschiedenis en KM standen. Duits geïmporteerd na 1 jaar is mogelijk een huurauto geweest. stel dat dat was met 15000 op de teller dan heeft hij in 8 jaar nauwelijks gereden. Check de VIN met bv https://www.lastvin.com/ en https://de.vin-info.com/

Neem eventueel een garantie er bij voor bv 1 jaar mits de dekking goed is.
Er zijn checks waar je kan zien of een auto in de verhuur heeft gezeten, een schadeverleden heeft, taxi is geweest enz. De garage die mijn AMG heeft ingevoerd, heeft voor mij ook een dergelijke check gedaan op basis van het VIN nummer. Nu was ik er niet zo heel bang voor omdat mijn AMG bij een duitse Mercedes dealer stond, maar liever goed controleren dan nadien spijt en moeten procederen. Het rapport dat ik destijds had, was van CarVertical.com. Zeer compleet, met een lijst van fabrieksopties, schadeverleden uit ongeveer heel Europa, taxi-/verhuurhistorie, enz enz.

Uit Duitsland geïmporteerd na 1 jaar is ook goed mogelijk dat het een Jahreswagen was. Dan kan een lage km-stand prima kloppen. Maar sowieso zou de auto bij Mercedes een onderhoudshistorie moeten hebben en als daar uit komt dat er onderhoud is gepleegd op hogere KM-standen, dan weet je genoeg.
gotangclan schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:16:
Ik zag deze CLA 200 Sedan voorbij komen op Auto Scout 24.

Dit zou de eerste serieuze auto worden die ik aanschaf, maar ik wil wel een goede koop doen (sowieso laat ik een Occasionkeuring uitvoeren tijdens de proefrit en voor het aanschaffen). Ik ben niet echt bekend met auto's in het algemeen en al helemaal niet met het aanschaffen van occasions.

Het enige wat ik aan deze auto kan ontdekken is dat er zelf een beetje aan geknutseld is (doet voorkomen alsof het een AMG Night pakket heeft, maar de spiegels en raamlijsten zijn volgens mij zelf ontchroomd (of laten doen natuurlijk). Verder waarschijnlijk niet de originele velgen, maar dat kan ik hebben. Al met al denk ik, indien de auto in goede staat is, een leuke wagen voor nog geen 25k.

Kijk ook eens naar zelf importeren vanuit Duitsland of dit te laten doen via bijvoorbeeld Das Import of concurrenten. Je zal dan meer keus hebben voor jongere auto's, vaak meer opties en mogelijk lagere km-standen. Als je naar de CLA 250 zoekt, dan vind ik er 1 met wel iets meer kilometers, maar wel 2 jaar jonger voor ongeveer dezelfde prijs. Een CLA 200 vind ik er 2 met dezelfde prijs en kilometers, maar wel bouwjaar eind 2016 / begin 2017. En dat is al inclusief invoeren en alle gedoe erom heen.

Eventueel kan je ook dagelijks even kijken op de Duitse site van Mercedes en in de gaten houden of er een auto naar jouw wensen voorbij komt. Duitse prijs zal dan ongeveer rond de 22-23.000 mogen liggen om op 25k inclusief invoer en BPM uit te komen.

[ Voor 43% gewijzigd door thunder8 op 20-08-2022 08:05 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotangclan
Wederom weer goed advies; dank daarvoor! Even gekeken op een van de bekende Duitse import sites; ik zie 'm er inderdaad tussen staan, al zou ik dan wel even een nieuwe banden eronder laten zetten.

Dat gezegd hebbende; eenmaal bij de garage vraag ik of zij contact op kunnen nemen met Stern om de onderhoudshistorie met mij te delen. Daarna laat ik een occasion keuring doen tijdens de proefrit waar serieuze gebreken / slijtage hoe dan ook naar voren zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotangclan
Aansluitend op deze post ben ik best benieuwd naar wat ik kan verwachten aan restwaarde.

Uiteraard is dat lastig in te schatten en afhankelijk van een diverse factoren, maar stel ik rij 8 jaar in deze auto à ~10k km/jaar.

Wat schatten jullie in dat deze, dan 17 jaar oude CLA (in normale/goede staat), tegen 2030 met 130-150k op de teller zou mogen kosten?

Ik schat een duizend of 5; of zit ik er dan wel heel erg naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gotangclan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:37:
Aansluitend op deze post ben ik best benieuwd naar wat ik kan verwachten aan restwaarde.

Uiteraard is dat lastig in te schatten en afhankelijk van een diverse factoren, maar stel ik rij 8 jaar in deze auto à ~10k km/jaar.

Wat schatten jullie in dat deze, dan 17 jaar oude CLA (in normale/goede staat), tegen 2030 met 130-150k op de teller zou mogen kosten?

Ik schat een duizend of 5; of zit ik er dan wel heel erg naast?
Daar is geen zinnige uitspraak over te doen, gezien de explosieve prijsstijging voor het 2ehands aanbod de laatste paar jaren, daar is nu langzaamaan een kentering in te zien. Kans is aardig groot dat je nu eigenlijk al teveel betaald, maar dat doet iedereen wel die nu een gebruikte auto koopt.

Gezien alles richting EV en PHEV of iets met een accu lijkt te gaan, is het redelijk onvoorspelbaar en niet in te schatten wat dat met benzine aangedreven auto´s gaat doen. Als het dezelfde kant op gaat dan de diesel aangedreven auto in Nederland dan zou dat bedroevend minder kunnen zijn dan waar je nu meer rekent. Maar dat is natuurlijk een algemeen iets, heeft niet zozeer met deze auto zelf van doen.

Ik zou dus minder rekening houden met een bepaalde verwachting voor de toekomst en je meer focussen op de auto zelf en of ie het waard is wat men er nu voor vraagt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:18
Even een CLA update van mijn kant. Momenteel verblijven we in de Dordogne wat natuurlijk een prachtige streek is. Waar de CLA als een dijk op de snelweg ligt zo anders is het op de B (of C) wegen. Wát een afgrijselijk straf afgesteld onderstel heb je dan zeg. Je zit haast te stuiteren in je auto. Eenmaal op een fatsoenlijk stuk asfalt voelt de auto weer comfortabel aan. Ergernis en zwaar minpuntje voor de CLA 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Pluspunt bedoel je! Lekker strak sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 22:56
hardware-lover schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:39:
[...]

Daar is geen zinnige uitspraak over te doen, gezien de explosieve prijsstijging voor het 2ehands aanbod de laatste paar jaren, daar is nu langzaamaan een kentering in te zien. Kans is aardig groot dat je nu eigenlijk al teveel betaald, maar dat doet iedereen wel die nu een gebruikte auto koopt.

Gezien alles richting EV en PHEV of iets met een accu lijkt te gaan, is het redelijk onvoorspelbaar en niet in te schatten wat dat met benzine aangedreven auto´s gaat doen. Als het dezelfde kant op gaat dan de diesel aangedreven auto in Nederland dan zou dat bedroevend minder kunnen zijn dan waar je nu meer rekent. Maar dat is natuurlijk een algemeen iets, heeft niet zozeer met deze auto zelf van doen.

Ik zou dus minder rekening houden met een bepaalde verwachting voor de toekomst en je meer focussen op de auto zelf en of ie het waard is wat men er nu voor vraagt.
Zeker waar, maar zodra de auto 17 jaar oud is dan maakt 3, 4 of 5k ook niet echt meer het verschil in een restbedrag berekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Scrtz schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:00:
[...]
Zeker waar, maar zodra de auto 17 jaar oud is dan maakt 3, 4 of 5k ook niet echt meer het verschil in een restbedrag berekening.
Ik heb er nu ook nog eentje staan van bijna 18 jaar oud, ik heb dan toch liever die 5k dan 3k 😉 en dat maakt procentueel gezien flink wat uit in de berekening van de restwaarde. En dan doel ik op het eerste gedeelte van mijn vorige reactie.

Er zijn auto's die nu voor evenveel of zelfs meer geld worden verkocht dan enkele jaren geleden als gebruikt aangekocht. We leven in een rare wereld op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:26
wd200 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:49:
Ik vind het ook niet erg dat het allemaal wat harder is, om min of meer te weten wat er onder mij aan het gebeuren is. 'Lekker strak sturen' is echter wel het laatste wat in mij opkomt om de CLA te beschrijven. ;w

Ik zou graag eens mijn auto langs de onderkant bekijken op de brug eigenlijk. Weer twee maanden in Kroatië rondgereden en overal in steegjes zitten schrapen. :*) Die plastic stukken die uitsteken zijn al lang volledig weg bij mij dus daar heb ik geen last meer van, maar dat stuk dat nog in koetswerkkleur is vooraan de auto langs onder staat ook vol zwarte strepen en krassen (heb een witte CLA).

Eens benieuwd hoe boos de leasemaatschappij zal zijn als ik mijn auto over 15 maanden mag teruggeven.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
Nog mensen ervaring met gekraak van het dashboard thv het stuur bij een C-klasse (2019)? Zeker bij bumpy roads valt het op...

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:18
wd200 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:49:
Op een weg met normaal asfalt wel ja. Zeker die bergwegen! Punt is alleen dat er overal hobbelige wegen met gaten zijn en dan ga je niet ‘lekker strak sturen’ met je gezin erin 😉

• Gamer
  • Laatst online: 21:35

Gamer

mobile

Vandaag iets bizars met de DAB+ van een 2021 GLA.

Radio speelt 2 seconden muziek, valt uit met een klik (via de luidsprekers) en krijg dan op het scherm een antenne te zien, dit herhaalt zich constant.
Reset doet niets uit.
Gezien ik weken moet wachten voor een afspraak met de garage, iemand een idee wat dit kan zijn?

• gotangclan
Paar nachtjes over geslapen maar ik ben er toch nog niet helemaal uit. De nieuwe CLA's ('19-heden) gaan met AMG styling momenteel op zijn minst weg voor 35-37k.

Ik denk dat, binnen een jaar (extra afschrijving + hogere inflatie / recessie) deze prijzen nog wel is zouden kunnen zakken naar 30-32k of minder.

Dan scheelt het ineens niet zoveel meer met de 25k voor de CLA uit 2013 die ik op het oog heb. Krijg ik er wel een 5-6 jaar jongere wagen voor terug én van het nieuwste model. Dat samen met het MBUX systeem maakt hem denk ik op de lange termijn ook wat meer waardevast. Infotainment van de 2013 CLA's is nu al zeer gedateerd, ga na over een jaar of 8...

Daarnaast ben ik in beide gevallen wat huiverig voor een lage restwaarde, zeker gezien de opkomst van elektrische auto's.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Gamer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:43:
Vandaag iets bizars met de DAB+ van een 2021 GLA.

Radio speelt 2 seconden muziek, valt uit met een klik (via de luidsprekers) en krijg dan op het scherm een antenne te zien, dit herhaalt zich constant.
Reset doet niets uit.
Gezien ik weken moet wachten voor een afspraak met de garage, iemand een idee wat dit kan zijn?
C klasse van m'n schoonvader had exact hetzelfde. Update moest er aan te pas komen.

The best is yet to come

• Gamer
  • Laatst online: 21:35

Gamer

mobile

Ok, thanks.
Niet iets wat ik zelf kan doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-05 16:19
in november 2021 een EQA besteld, oorpspronkelijke leverdatum midden mei 2022. Vandaag bericht gekregen dat het op z'n vroegst Feb-2023 zal worden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Laatst online: 21:26
gotangclan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:53:
[...]

Dan scheelt het ineens niet zoveel meer met de 25k voor de CLA uit 2013 die ik op het oog heb. Krijg ik er wel een 5-6 jaar jongere wagen voor terug én van het nieuwste model. Dat samen met het MBUX systeem maakt hem denk ik op de lange termijn ook wat meer waardevast. Infotainment van de 2013 CLA's is nu al zeer gedateerd, ga na over een jaar of 8...
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar jij denkt dat het huidige infotainment in 2030 wel nog modern gaat aanvoelen? :+ Android Auto / Apple CarPlay is een must, voor de rest is gans die MBUX-ervaring voor de dag van vandaag al een hel. Trage interface en de ene methode van input nog vreselijker dan de andere.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBTweaker
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-10-2022
begin maart een GLA 250e besteld, bij bestelling werd mij november 2022 gemeld, vandaag bericht gekregen dat het begin september 2022 zal zijn..
het kan dus ook meevallen in sommigste gevallen : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stijnec1 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:27:
in november 2021 een EQA besteld, oorpspronkelijke leverdatum midden mei 2022. Vandaag bericht gekregen dat het op z'n vroegst Feb-2023 zal worden....
Je bent niet de enige die daarmee geconfronteerd wordt, het heeft zelfs zijn eigen topic; Bizarre levertijd Mercedes

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 15:04
Th1x4nG schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Ik begrijp wat je wil zeggen, maar jij denkt dat het huidige infotainment in 2030 wel nog modern gaat aanvoelen? :+ Android Auto / Apple CarPlay is een must, voor de rest is gans die MBUX-ervaring voor de dag van vandaag al een hel. Trage interface en de ene methode van input nog vreselijker dan de andere.
In mijn auto (EQC) werkt MBUX best soepel en ik vind het er ook netjes uitzien. Zeker mooier dan CarPlay wat echt wel voordelen heeft, maar ik niet de schoonheidsprijs vind verdienen. Wat vind jij vervelend aan de input dan? Ik gebruik meestal bediening op stuur, maar anders is er altijd nog het touchpad en touch screen. Juist dat vind ik bij Mercedes beter gedaan dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:09
MBTweaker schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:36:
begin maart een GLA 250e besteld, bij bestelling werd mij november 2022 gemeld, vandaag bericht gekregen dat het begin september 2022 zal zijn..
het kan dus ook meevallen in sommigste gevallen : )
Bij welke dealer besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBTweaker
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-10-2022
Van Mossel (bij bestelling nog Vereenooghe) Roeselare Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36
Th1x4nG schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Ik vind in de C series juist de MBUX fijner en sneller dan Android Auto (Heb OnePlus 8t).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Sinds de benz gebruik ik Apple CarPlay nooit meer; het enige wat ik soms mis is spotify via het autoscherm.

Navi is zoveel fijner en werkt op beide displays

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik prefereer ook de navigatie van de auto zelf ipv carplay. Ik heb alleen google maps via carplay gebruikt toen ik mijn road trip maakte omdat ik daar elke keer routes had met meerdere stop punten en dat werkte nou eenmaal makkelijker met google maps.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• aex351
  • Laatst online: 20:26

aex351

I am the one

GilbertvH schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:54:
Even een CLA update van mijn kant. Momenteel verblijven we in de Dordogne wat natuurlijk een prachtige streek is. Waar de CLA als een dijk op de snelweg ligt zo anders is het op de B (of C) wegen. Wát een afgrijselijk straf afgesteld onderstel heb je dan zeg. Je zit haast te stuiteren in je auto. Eenmaal op een fatsoenlijk stuk asfalt voelt de auto weer comfortabel aan. Ergernis en zwaar minpuntje voor de CLA 😑
Het is een leuke auto om te zien. Echter, ik weet niet of dit zich beperkt tot de AMG line. Het is geen leuke all-round auto. Het is echt bedoeld voor de snelweg. Drempels en andere type wegen zijn gewoon niet leuk. Vooral drempels, maakt niet uit waar, zijn vaker wel dan niet een uitdaging :/. Ik weet niet of de A-klasse ook dit probleem heeft. Alleen door dit kijk ik wel sneller naar een andere merk auto/type. Krijg bijna de neiging om naar SUV's te kijken. Omdat een stukje leuk autorijden ook wel belangrijk is. Zonder dat de hele bumper eraan gaat.

Nb. om Android Auto/Car Play te activeren. Je kan op Aliexpress voor 20-30 euro een dongle kopen om dit te activeren.

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 24-09-2022 01:13 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indostylo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-01 11:53
Is er een handige tweaker hier die goed is met auto programeren?

Ik wil graag een AMG menu op mijn MBUX, en bereid voor eventueel een vergoeding te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:50
Helaas hebben 2 kansparels vannacht mijn spiegelglas eraf getrapt. Nu heb ik nog een glas liggen welke verwarmd kan worden, alleen zitten hier een zwarte en een blauwe draad aan. De zwarte kan ik nergens naar herleiden, die blauwe zit vast gesoldeerd aan het glas. Op mb fora zie ik niet echt info over die blauwe draad. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH3Y-nsL_PcOLbNOaj4QCPBttNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jz6AXN81THHuqfnGMFn02gcW.jpg?f=fotoalbum_large

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

KillaZ schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:33:
Helaas hebben 2 kansparels vannacht mijn spiegelglas eraf getrapt. Nu heb ik nog een glas liggen welke verwarmd kan worden, alleen zitten hier een zwarte en een blauwe draad aan. De zwarte kan ik nergens naar herleiden, die blauwe zit vast gesoldeerd aan het glas. Op mb fora zie ik niet echt info over die blauwe draad. Iemand een idee?

[Afbeelding]
Zo te zien zitten de geleidepootjes nog aan het glas. Krijg je deze niet meer terug gemonteerd? Misschien met een goede dubbelzijdige tape weer op de plek te krijgen? Of is het glas zelf kapot, wat hier op de foto niet te zien is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:50
thunder8 schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:11:
[...]

Zo te zien zitten de geleidepootjes nog aan het glas. Krijg je deze niet meer terug gemonteerd? Misschien met een goede dubbelzijdige tape weer op de plek te krijgen? Of is het glas zelf kapot, wat hier op de foto niet te zien is?
Het glas was stuk inderdaad. Heb de nieuwe erop zitten, de verwarmings draden gemonteerd en de 2 overige in de vloerbare rubber gezet en netjes weggemoffeld. Kijken of dat zo goed gaat.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-05 09:19

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik ben een nieuwe GLE aan het bestellen en ik snap een optie niet helemaal goed.

Standaard heb ik:
Smartphone integratiepakket (Apple CarPlayTM) [SA-16U]
Zonder meerprijs De uitrusting is gratis. Er kunnen echter andere opties vereist zijn, die tot een andere prijs leiden.

Maar er is ook een:
Past bij u
Andere klanten met een vergelijkbare configuratie hebben vaak deze uitrusting gekozen.
Smartphone integratiepakket [SA-14U]
484 €

Wat is nu het verschil en waarom zou ik de SA-14U willen? De standaard offerte die ik via mijn fleetmanager kwam is met SA-14U. Maar ik zie niet waarom je die 484e extra zou uitgeven? Mijn garage is franstalig en of mijn frans is niet goed genoeg of mijn garage kan niet goed uitleggen wat ik nu extra krijg. Iemand die dat hier wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

swtimmer schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:36:
Ik ben een nieuwe GLE aan het bestellen en ik snap een optie niet helemaal goed.

Standaard heb ik:
Zonder meerprijs De uitrusting is gratis. Er kunnen echter andere opties vereist zijn, die tot een andere prijs leiden.

Maar er is ook een:
Past bij u
Andere klanten met een vergelijkbare configuratie hebben vaak deze uitrusting gekozen.
484 €

Wat is nu het verschil en waarom zou ik de SA-14U willen? De standaard offerte die ik via mijn fleetmanager kwam is met SA-14U. Maar ik zie niet waarom je die 484e extra zou uitgeven? Mijn garage is franstalig en of mijn frans is niet goed genoeg of mijn garage kan niet goed uitleggen wat ik nu extra krijg. Iemand die dat hier wel weet?
Enige wat ik kan vinden is dat 16U alleen Apple Carplay is, 17U is Android Auto en 14U is de combinatie van beide. Dat zou het verschil kunnen zijn. (bron: Prijslijst EQA opties lijst) Als je alleen Apple Carplay nodig hebt, dan zou je kunnen kiezen voor SA-16U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

thunder8 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:25:
[...]

Enige wat ik kan vinden is dat 16U alleen Apple Carplay is, 17U is Android Auto en 14U is de combinatie van beide. Dat zou het verschil kunnen zijn. (bron: Prijslijst EQA opties lijst) Als je alleen Apple Carplay nodig hebt, dan zou je kunnen kiezen voor SA-16U.
Die lijkt dus ook gratis. Ook draadloos opladen zit erbij. Het lijkt dus totaal niet logisch waarom je nog zoveel meer moet betalen, voor wat?

Zonder meerprijs De uitrusting is gratis.
Smartphone integratiepakket (Android Auto) [SA-17U]
Antenne GSM [SA-274]
Draadloos oplaadsysteem voor smartphone vooraan [SA-897]
Zonder meerprijs De uitrusting is gratis
Multifunctionele telefonie [SA-899]
351 €
484 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-05 15:44
swtimmer schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:41:
[...]

Die lijkt dus ook gratis. Ook draadloos opladen zit erbij. Het lijkt dus totaal niet logisch waarom je nog zoveel meer moet betalen, voor wat?

Smartphone integratiepakket (Android Auto) [SA-17U]
Antenne GSM [SA-274]
Draadloos oplaadsysteem voor smartphone vooraan [SA-897]
Zonder meerprijs De uitrusting is gratis
Multifunctionele telefonie [SA-899]
351 €
484 €
Vink die SA-U16 of 17 eens aan? Zeggen ze dan niet dat je de optie SA-14U nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Tibs schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:01:
[...]

Vink die SA-U16 of 17 eens aan? Zeggen ze dan niet dat je de optie SA-14U nodig hebt?
Nee, want hij is al standaard aangevinkt?! Dat is ook waardoor ik het allemaal niet meer snap. Lastig systeem altijd met die rot opties. De helft annuleren ze straks ook nog omdat de chips op zijn :+

/edit, moet vast een bug zijn geweest want inderdaad als ik nu de optie aanklik moet ik ook de betaalde optie. Nu is het duurder maar logischer!

[ Voor 15% gewijzigd door swtimmer op 27-09-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik weet niet hoe het bij andere modellen zit maar bij mijn A klasse had ik zowel carplay als android car in 1 pakket van 365 euro maar geen draadloos opladen. wellicht is dat bij de A niet mogelijk? beetje jammer maar ja. Ik kan er wel een draadloze oplader bij leggen maar dan werkt carplay niet (moet met kabel)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• wd200
swtimmer schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:36:

Standaard heb ik:

Maar er is ook een:
Past bij u
484 €

En als je even een NLD dealer belt ?

• thunder8

thunder8

wvdburgt schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:09:
Ik weet niet hoe het bij andere modellen zit maar bij mijn A klasse had ik zowel carplay als android car in 1 pakket van 365 euro maar geen draadloos opladen. wellicht is dat bij de A niet mogelijk? beetje jammer maar ja. Ik kan er wel een draadloze oplader bij leggen maar dan werkt carplay niet (moet met kabel)
Voor Carplay zijn wel draadloze modules te krijgen. Ik heb er al een tijdje 1 in mijn CLA 45 AMG en dat werkt prima. Jammer genoeg kan ik alleen geen mooie draadloze lader vinden die integreert in het dash. Inbay heeft een mooie oplossing, maar dan net weer niet voor de AMG helaas. En ze reageren niet op vragen.

• Fox-Racing
  • Laatst online: 22-05 15:00
Welke draadloze Carplay module heb jij @thunder8 ??

Ik ben ook aan het zoeken voor mijn W177

RichardVos.nl

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

wd200 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:38:
[...]

En als je even een NLD dealer belt ?
Het lijkt dat het een bugje was, want nu moet ik dus wel het betaalde pakket nemen om de " gratis opties " te krijgen. Ik ga dit weekend nog even langs bij een lokale dealer om nog eens even te kijken of ik wat opties mis. Maar omdat ik verplicht bij die ene dealer moet bestellen wil ik niet al te veel van hun tijd opmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Fox-Racing schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:17:
Welke draadloze Carplay module heb jij @thunder8 ??

Ik ben ook aan het zoeken voor mijn W177
Ik heb de Carlinkit CPC200-UW2 plus, maar er zijn nieuwere modellen op de markt die een stuk sneller zijn qua opstarten en stabieler zijn. Hoewel ik met deze ook zelden problemen heb. In ieder geval te weinig om naar een nieuwer model te kijken. Er zijn wel youtube filmpjes waar diverse modellen met elkaar vergeleken worden en je kan kijken welke de betere zijn en dan zal je alleen nog even moeten kijken welke hier goed verkrijgbaar zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 16:40
Er zijn heel veel soorten meestal allemaal met dezelfde software, check dus veel YouTube filmpjes! ik heb er een in mijn c-klasse 2020 enige probleem wat ik heb is dat CarPlay helemaal wireless opstart maar daarna na een zwart scherm gaat en ik dan moet navigeren naar home en dan naar CarPlay. Dus er zitten soms wel haken en ogen aan.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Gekke vraag misschien maar ik heb ooit eens de radio gestart en sindsdien probeert ie dat regelmatig als eerste. Ik gebruik eigelijk alleen maar bluetooth en carplay maar mijn auto blijft hardnekkig naar radio springen als ik hem start. ik verander het meteen maar die priority veranderd niet. Iemand tips?

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-05 08:43
Zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwe GLA ? Vanaf 2020.
Ben benieuwd naar jullie ervaring en meningen.

Ik ben geen SUV fan maar de A klasse vind ik nogal gewoontjes er uit zien. Zelfs met de AMG styling pakket.
Maar de GLA ziet er best strak uit! En praktisch.

Een A klasse maar dan gewoon hoger? Of is het heel anders qua rijden etc.

• TheBelgianStone
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-08-2024
Wie heeft er een A/B/CLA/GLA/GLB en is niet tevreden van de bouwkwaliteit?

Momenteel bijna 2 jaar in het bezit van een CLA250e en erger mij dood aan rammeltjes, piepjes, kraakjes in het interieur. Op 55.000 km heb ik 33.000km elektrisch gereden, ik begrijp dat er in pure EV mode meer zaken beginnen opvallen (rolgeluiden etc..) maar momenteel is het onhoudbaar.

De meeste geluiden komen uit de regio van het handschoenenkastje (ook als deze volledig leeg is) en uit de B-stijl waar de gordelmechanica zit (het is niet de gordel die tegen het interieur tikt).

Iemand soortgelijke ervaringen?

Alvast bedankt

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Atsiz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:49:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwe GLA ? Vanaf 2020.
Ben benieuwd naar jullie ervaring en meningen.

Ik ben geen SUV fan maar de A klasse vind ik nogal gewoontjes er uit zien. Zelfs met de AMG styling pakket.
Maar de GLA ziet er best strak uit! En praktisch.

Een A klasse maar dan gewoon hoger? Of is het heel anders qua rijden etc.
Filmpje?

Testing, one, two ...

• Badeendd
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
Weet iemand het verschil tussen de Business Solution AMG en de AMG Line van nu?

Welke standaarduitrusting mist er bij welke uitvoering?
Welke is rijker uitgerust?

Ik kan namelijk van mijn bestelde AMG line die pas volgend jaar word geleverd, een Business Solution AMG krijgen die dit jaar wordt geleverd (deze is goedkoper en scheelt ook weer qua bijtelling etc) maar ben alleen benieuwd naar de verschillen.

• wd200
Badeendd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:36:

Ik kan namelijk van mijn bestelde AMG line die pas volgend jaar word geleverd, een Business Solution AMG krijgen die dit jaar wordt geleverd (deze is goedkoper en scheelt ook weer qua bijtelling etc) maar ben alleen benieuwd naar de verschillen.
Dat kan echt van alles zijn afhankelijk welke pakketten waar nu wel of niet inzetten en lijkt mij echt maatwerk.
Dealer het even onder elkaar laten zetten voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:14
Op de camera gezien dat er afgelopen nacht een steenmarter onder en rond mijn CLA 200 SB liep. Na wat vlug zoekwerk zie ik dat Mercedes in ieder geval de motorruimte volledig dicht heeft zitten en dat in theorie de steenmarter hier niet bij kan komen. Klopt dit? En zijn er mensen met ervaringen/tips om de steenmarter weg te jagen van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MekkerSchaap
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-05 20:14
Badeendd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:36:

Het belangrijkste verschil geef je zelf al aan, een business solution is een stuk goedkoper in de bijtelling vanwege het pakket voordeel.

Een business solution heeft altijd een night pakket (zonder night pakket is een optie zonder meerprijs) en in het interieur zijn alu sierlijsten standaard, beide zijn optie bij een AMG line. Het meeste voordeel heb je als deze business solution is voorzien van een plus pakket, daar zit het panoramadak in en nog wat andere zaken maar dat is afhankelijk van de productiedatum i.v.m chip problemen. Elektrische stoelen met geheugen en AR zijn bijvoorbeeld een tijd niet leverbaar geweest.

Let op dat er een BPM verhoging aan komt per Januari (bijtelling) maar ook het facelift model A klasse, de prijs van het nieuwe model gaat ook omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJt2iILPBF1bDAeVZGXMDKLVl9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8b6KJbWXMRhpB3fS40dsdXm.jpg?f=fotoalbum_large

Is mijn passagier airbag nu aan of uit ?
Of gaat die “aan” en het lampje “uit” als er iemand zit ?

[ Voor 7% gewijzigd door wd200 op 06-11-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@wd200 ik kijk het morgen eens na maar volgens mij brandt bij mij dat lampje ook als er geen passagier zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

wd200 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:37:
[Afbeelding]

Als het goed is staat die nu uit. Als er iemand op de stoel plaatsneemt, dan gaat die aan. Dit voorkomt dat de airbag onnodig ploft bij een ongeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wd200 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:37:
[Afbeelding]

Het e.e.a. is afhankelijk van de aanwezigheid van kinderzitje herkenning (staat er in mijn handleiding).
Ik heb dit niet en dan dooft de tekst na enkele seconden.

Is deze herkenning echter wel aanwezig dan is die signalering wel van toepassing, deze is afhankelijk van wel/geen zitje aanwezig en of deze wel/niet voorzien is van transponders die door het Mercedes systeem worden herkent.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
thunder8 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:11:
[...]

Als het goed is staat die nu uit. Als er iemand op de stoel plaatsneemt, dan gaat die aan. Dit voorkomt dat de airbag onnodig ploft bij een ongeval.
Dat klinkt wel logisch.. vanmiddag eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Laatst online: 25-05 13:20
Zijn er hier al mensen met hun Mercedes-Benz die slim kunnen opladen met een dynamisch energie contract? TIbber kan dit met meerdere auto's, maar hier staat Mercedes-Benz niet bij. Ik kan er zelf niet veel over vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-04 19:46
Sinds 30 september ook de trotse "eigenaar" van een Mercedes-Benz, de CLA 250 e Shooting Brake DCT Business Line 5D via Athlon private lease.

Bevalt tot nu toe uitstekend 3300 mee gereden waarvan 1600 puur elektrisch. Dus in totaal 3.5 l de 100 km. We rijden veel korte ritjes kinderen naar sport, boodschappen, een keer naar het werk, etc en met zonnepanelen is dat een prima business case voor een phev.

Gisteren eerste manco gehad de MBUX en apple carplay hadden ruzie met elkaar dus de radio wilde niet harder / zachter. Na een tijdje van het contact alles weer als vanouds gelukkig.

Nu alleen in afwachting totdat de kofferset weer bestelbaar is want de kofferbakruimte is wel een heel stuk kleiner dan mijn laguna 2 phase 2 uit 2007. Daar kon je al je bagage in kwijt en dan nog twee lijken meenemen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzzTemyoghVLr0YB-nXBagCQjZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4nTCxkF3D0QimK9gjdk0gKY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMvZRyMTdgdnqptXeN1KlJkvw4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UECnIpQF6D2uvYzwTjpQqu2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

nadd schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:26:
...

Nu alleen in afwachting totdat de kofferset weer bestelbaar is want de kofferbakruimte is wel een heel stuk kleiner dan mijn laguna 2 phase 2 uit 2007. Daar kon je al je bagage in kwijt en dan nog twee lijken meenemen :-)
Dat is helaas een beetje een nadeel van dit soort "lifestyle" stations. Door de sterk aflopende daklijn is de kofferruimte minder groot en economisch dan je zou denken. Voor de echte pakezel bij Mercedes moet je denk ik toch echt naar een E-klasse station. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:16
Mocht iemand nog Thule dakdragers met een nette 135L dakkoffer zoeken tbv een W204 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar de laatste Garmin navigatieupdate voor een C-klasse uit 2016. Mercedes vraagt een veelvoud van wat anderen vragen op o.a. Marktplaats. Iemand ervaring met zulke SD kaarten? Wat zijn de risico's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

MaZo schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:08:
Ik ben op zoek naar de laatste Garmin navigatieupdate voor een C-klasse uit 2016. Mercedes vraagt een veelvoud van wat anderen vragen op o.a. Marktplaats. Iemand ervaring met zulke SD kaarten? Wat zijn de risico's?
Ik heb in het verleden wel eens gekeken op Ebay. Er was mij verteld dat voor mijn oude A klasse uit 2017 de laatste kaart van 2021 q4 is en daarna niet meer gemaakt werd? Ik weet niet hoe dat is voor jouw model maar ik heb het gevoel dat Mercedes er mee wil stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MaZo schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:08:
Dit zou de laatste kunnen zijn? https://www.amazon.nl/dp/B09GW85W7Z

Wel even goed opletten. Ik weet niet hoe het met de C-klasse uit jouw modelreeks zit, maar mijn W246 (B-klasse), is destijds geleverd met verschillende navigatiesystemen (of helemaal geen). Ik heb origineel geen Garmin, zoals anderen vaak wel met hetzelfde model (module in het dashboardkastje), en dien gebruik te maken van een SD-kaart update via de dealer. Ze hebben wel ieder jaar een aanbieding daarvoor, maar, los van de €95,- daarvoor, ben ik wat allergisch voor het continue "alstublieft" na iedere instructie, dus gebruik ik het niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja, aan het nummer te zien lijkt dit dezelfde versie als o.a. op Marktplaats worden aangeboden:

https://www.marktplaats.n...lot-navigatie-update-2022
https://www.marktplaats.n...art-c-e-w213-glc-v-klasse

Schijnt een eenvoudige swap / upgrade te zijn, alleen weet ik niet of zo'n (naar alle waarschijnlijkheid) kloon nog eventuele negatieve gevolgen heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door MaZo op 08-12-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@MaZo, dat weet ik zo ook niet. Misschien is er op het Mercedes forum iets over terug te vinden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

thunder8 schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:03:
[...]

Dat is helaas een beetje een nadeel van dit soort "lifestyle" stations. Door de sterk aflopende daklijn is de kofferruimte minder groot en economisch dan je zou denken. Voor de echte pakezel bij Mercedes moet je denk ik toch echt naar een E-klasse station. ;)
Helaas is bij de plugin E station de kofferbak ook niet extreem handig door die accu bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Sinds enkele dagen een EQE voor de deur, geweldige wagen. Er is echter 1 iets waar ik niet mee kan leven en dat is het patserige projecteren van het mercedes logo waneer je de wagen opendoet.

los van met tape overplakken, weet Ier iemand hoe dit (niet destructief, want lease wagen) uit kan gezet worden? Ik ben al even op zoek gegaan in de menu's maar kan het niet vinden. (uiteraard ook google etc geprobeerd)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:00
Yalopa schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:44:
Sinds enkele dagen een EQE voor de deur, geweldige wagen. Er is echter 1 iets waar ik niet mee kan leven en dat is het patserige projecteren van het mercedes logo waneer je de wagen opendoet.

los van met tape overplakken, weet Ier iemand hoe dit (niet destructief, want lease wagen) uit kan gezet worden? Ik ben al even op zoek gegaan in de menu's maar kan het niet vinden. (uiteraard ook google etc geprobeerd)
Gewoon morgen even je dealer bellen, hebben ze ook weer wat te lachen. ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:39

Grappig dat je dat vindt. Typisch iets wat heel veel mensen “cool” vinden en zelf ook achteraf modden bij hun auto. Zelf vind ik het helemaal niks, behalve goedkoop en kitscherig. Ik ben dus zowaar niet de enige :+

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zullen beslist mensen te vinden zijn die deze auto al als "patserig" zien, zonder dat de deuren in het donker open gedaan worden :+

Aangezien die lampjes (onder in het portier neem ik aan), als los artikel te bestellen zijn, o.a. bij Mercedes zelf, zullen er ook vrijwel zeker losse uitvoeringen beschikbaar zijn waarbij het verlicht wordt zonder het logo op de grond. Wat al wordt geopperd, de dealer heeft mogelijk een oplossing, zo niet, mogelijk wel een verwonderende blik :D

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
hardware-lover schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:39:
[...]

Er zullen beslist mensen te vinden zijn die deze auto al als "patserig" zien, zonder dat de deuren in het donker open gedaan worden :+

Aangezien die lampjes (onder in het portier neem ik aan), als los artikel te bestellen zijn, o.a. bij Mercedes zelf, zullen er ook vrijwel zeker losse uitvoeringen beschikbaar zijn waarbij het verlicht wordt zonder het logo op de grond. Wat al wordt geopperd, de dealer heeft mogelijk een oplossing, zo niet, mogelijk wel een verwonderende blik :D
Mercedes wordt inderdaad altijd al als patserig gezien, maar de elektrische lijn tot nu toe niet. Die wordt een beetje suf bevonden tot nu toe. De enige die een beetje in de smaak valt (als Mercedes product) tot dusver is de EQE SUV.

Ik wil het gezicht van de medewerker weleens zien als je komt vragen om het projecterende logo te verwijderen whahahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Grappig dat mensen daar zo anders over denken. Dat is 1 van de weinige mods die ik bij mijn AMG heb uitgevoerd. Heb nu AMG/Affalterbach logo's die geprojecteerd worden ipv een zwak gelig lampje. Ik zie het ook totaal niet als patserig, maar zoals gezegd, ieder zijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorenn92
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-05 14:51
Sinds kort ben ik in het bezit van een A250e, heel fijne wagen. Alleen is er nog 1 onduidelijkheid.

Ik heb bij enkele andere wagens en op youtube gezien dat er in het media menu een optie ‘online music’ moet zijn, maar die mist bij mij.

Als ik op de website bij de pakketten ga kijken en op mijn VIN nummer zoek kan ik een ‘entertainment pakket’ vinden en zegt die dat mijn wagen compatibel is. Maar eenmaal ik inlog is dat pakket niet meer compatibel en kan ik het dus ook niet nemen. In de technische vereisten linkt men naar een document waarin staat dat een A-klasse geproduceerd na 06/2022 dit kan, waaronder mijn wagen met productiedatum 10/2022 valt.

Heeft iemand een idee wat hier nog het issue kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@jorenn92, deze pagina ook voorbij zien komen? https://www.mercedes-benz...premium/online-music.html

Heb je een Mercedes dealer ook al benaderd met deze vraag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorenn92
hardware-lover schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:44:
@jorenn92, deze pagina ook voorbij zien komen? https://www.mercedes-benz...premium/online-music.html

Heb je een Mercedes dealer ook al benaderd met deze vraag?
Die kan ik helaas niet activeren, ik word doorverwezen naar de .be website maar daar lijkt er geen gelijkaardige pagina te bestaan.

De dealer begreep het zelf ook niet. Ze hebben een interne ticket bij Mercedes support aangemaakt, maar daar zijn ze helemaal niet behulpzaam. De enige reactie die ik daar krijg is dat het nooit gewerkt heeft op NTG6.

Maar uit de documenten die gelinkt zijn in de ‘technische vereisten’ van onderstaand pakket lijkt me die info niet correct?

https://shop.mercedes-ben...p/Entertainmentpakket/707

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@jorenn92, ik verwijs je even door naar een andere website waar aardig wat kennis zit. Mogelijk hebben ze daar een antwoord/oplossing op je vraag. https://www.mercedesforum.nl/forum/index.php

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:13:
[...]

Grappig dat mensen daar zo anders over denken. Dat is 1 van de weinige mods die ik bij mijn AMG heb uitgevoerd. Heb nu AMG/Affalterbach logo's die geprojecteerd worden ipv een zwak gelig lampje. Ik zie het ook totaal niet als patserig, maar zoals gezegd, ieder zijn mening. :)
Patser! :+

• Joyous-P
jorenn92 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:36:
Sinds kort ben ik in het bezit van een A250e, heel fijne wagen. Alleen is er nog 1 onduidelijkheid.

Ik heb bij enkele andere wagens en op youtube gezien dat er in het media menu een optie ‘online music’ moet zijn, maar die mist bij mij.

Als ik op de website bij de pakketten ga kijken en op mijn VIN nummer zoek kan ik een ‘entertainment pakket’ vinden en zegt die dat mijn wagen compatibel is. Maar eenmaal ik inlog is dat pakket niet meer compatibel en kan ik het dus ook niet nemen. In de technische vereisten linkt men naar een document waarin staat dat een A-klasse geproduceerd na 06/2022 dit kan, waaronder mijn wagen met productiedatum 10/2022 valt.

Heeft iemand een idee wat hier nog het issue kan zijn?
Werkt dit niet alleen als je ook "Internet in the car" hebt?

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05 13:26
Misschien zie ik iets over het hoofd… maar waarom heeft Mercedes geen bochtenverlichting meer op (sommige van) hun modellen. Mijn S204 uit 2013 had Intelligent Light System waarbij de lichten meedraaiden in de bochten en je ook zijdelingse verlichting had bij het indraaien. Dat laatste zit zelfs gewoon standaard op veel kleine modellen van non-premium merken. Bij het bestellen van mijn S205 in 2017 was er echter van ILS geen sprake, en had ik een auto zonder zijverlichting. Ik rijd nu tijdelijk met een E uit 2018 en ook die heeft dit niet, wat ik de voorbije dagen tot grote ergernis mis. We zitten op een vakantiepark en de parkings en wegjes zijn zeer pover verlicht en een korte 90° draai nemen is gewoon een ramp in het donker.
Ben al benieuwd voor mijn nieuwe, maar ook daar waren er geen extra licht-opties, en ik denk ook niet dat het er standaard op zit. Onbegrijpelijk eigenlijk.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Twixie, ik zie het systeem nog steeds voorbij komen bij diverse (ook nieuwe) Mercedes modellen? Of het dan nog steeds zo heet durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het zal vaak (nog steeds) optioneel zijn verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorenn92
Joyous-P schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:12:
[...]

Werkt dit niet alleen als je ook "Internet in the car" hebt?
Vroeger wel inderdaad, maar tegenwoordig is het mogelijk om de internetverbinding van je smartphone te delen met het systeem en de service op die manier te gebruiken.

TuneIn en de browser werken op die manier bijvoorbeeld wel zonder duur data abonnement voor de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
jorenn92 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:30:
[...]

Vroeger wel inderdaad, maar tegenwoordig is het mogelijk om de internetverbinding van je smartphone te delen met het systeem en de service op die manier te gebruiken.

TuneIn en de browser werken op die manier bijvoorbeeld wel zonder duur data abonnement voor de auto zelf.
Hoe heb je dit dan gedaan? ik heb net gekeken bij mijn A Limo maar kom steeds uit op die vodafone zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
jorenn92 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:30:
[...]

koesie schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:30:
[...]

Hoe heb je dit dan gedaan? ik heb net gekeken bij mijn A Limo maar kom steeds uit op die vodafone zooi
Ik ben ook erg benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, want ik blijf net koesie als op de Vodafone pagina uitkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Joyous-P op 31-12-2022 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorenn92
Joyous-P schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:35:
[...]

[...]

Ik ben ook erg benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, want ik blijf net koesie als op de Vodafone pagina uitkomen.
Ik geloof dat dit pas sinds een recente update beschikbaar is. Misschien hebben jullie die ota update nog niet ontvangen?

Onder Instellingen -> Systeem -> Verbinden met het internet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOzrNDZLL1rX9EK2grJOQopazi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoXtDpO1tZBMuQuFjkG8jz5r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ehans
  • Laatst online: 22:07
Je kunt sinds de november versie van MBUX de tether functie van de smartphone gebruiken. Dan moet de telefoon NIET met een kabel verbonden zijn en kun je via verbindingen dat via Bluetooth realiseren. Werkt in mijn EQA van mei 2021 uitstekend, maar ik heb eind november een nieuwe MBUX OS gekregen omdat mijn navi was vastgelopen.

Ik heb bij ‘Mein anders TV’ (Mercedes dealer op YouTube) gezien dat naast Amazon en Tidal nu ook Spotify beschikbaar is als muziek streamingdienst. Heeft iemand dat geactiveerd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
jorenn92 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:29:
[...]

Ik geloof dat dit pas sinds een recente update beschikbaar is. Misschien hebben jullie die ota update nog niet ontvangen?

Onder Instellingen -> Systeem -> Verbinden met het internet
Bedankt, welke software versie draai jij?
ik draai deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dp4N39j/Screenshot-2023-01-01-204559.png

Ik zag in de MercedesMe app nog dit staan, maar dat lijkt niet de update te zijn waar het om gaat. Aangezien ik de optie niet heb.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yhfPmJ5/Screenshot-2023-01-01-205130.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorenn92
koesie schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:54:
[...]

Bedankt, welke software versie draai jij?
ik draai deze:
[Afbeelding]

Ik zag in de MercedesMe app nog dit staan, maar dat lijkt niet de update te zijn waar het om gaat. Aangezien ik de optie niet heb.

[Afbeelding]
Vreemd, ik draai net dezelfde versie.
Mijn wagen is geleverd met deze softwareversie en tether functie.

Je kan misschien contact opnemen met je dealer? Die zal je wel kunnen vertellen welke update je nog mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:59

Je kan de buitenverlichting algeheel uitzetten.
Op mijn W206 C klasse heb ik gezien dat de spiegelkap zowel een projector als een lampje heeft, afplakken van de projector zorgt er dus voor dat het licht blijft zonder patserig logo. Niet wat je vroeg of niet zelf kon bedenken, maar zo loste ik het op.

🤞🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25

bord4kop

maximaal 100KB!

Heb vorige week een S205 gekocht.

De wagen bevalt erg goed. Maar Mercedes Me is waardeloos.

Ik had het excellence pakket erbij gekocht (€329,-) maar geen enkele dienst werkte. :( Na het zoveelste telefoontje en mailtje heb ik zojuist de dienst geannuleerd binnen de opzegperiode. Jammer dat het niet werkt

Carpics:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0ZBWhviFxnMwcMoGPUDziZj33U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJK8ifK8EPhshBJnFjmxU2Sg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSrGadgaknbZASpCF8hkp4bg6kI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyzW4ZdqbG0eZhuiRLtWtGGL.jpg?f=fotoalbum_large

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@bord4kop, prachtige auto. Volgens mij had ik 'm ook al voorbij zien komen op het Mercedes forum?

Jammer dat Mercedes Me niet werkt voor je, ik heb nog een tamelijk beperkte versie daarvan maar deze werkt over het algemeen aardig goed. Soms komen er wat rare dingen in tevoorschijn, zoals de terugkerende melding voor het bij moeten vullen van AdBlue, dit met een benzine Mercedes, maar dat is op een later moment weer rechtgetrokken.

Los van dat, hopelijk verder veel zorgeloos rijplezier met je Mercedes ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:17
Oei... ik vond mijn C-klasse zo terug in de parkeergarage:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wh8R6uMWehXIu1QKvWCxGvJjng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQfs75pjLcp0yscj4mxVgaCE.jpg?f=fotoalbum_large

Van zowel de leasecompany als de garage mocht ik er niet meer in rijden: geen koelvloeistof meer. Hij staat inmiddels drie weken bij de garage, zonder dat er een diagnose is gesteld. Dat gaat nog (minstens) twee weken extra duren, want het is druk en te weinig personeel.

Is dat een issue met mijn garage (die ik hier nog niet ga noemen), of met Mercedes (of elk willekeurig automerk) in het algemeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
In het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Nou, zonder diagnose niet hoor. Wachttijden zijn lang, maar niet op deze manier. Althans, dat herken ik niet van mijn dealer (Van Mossel). Wel heb ik pasgeleden twee weken gewacht op een nieuw achterlicht (zat vocht in). Dat was ook geen groot probleem, maar dit is gewoon schade waardoor je niet meer kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zo te lezen zal ik maar op tijd de volgende beurt inclusief APK in gaan plannen 😳

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 61 ... 69 Laatste