Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wachtijden zijn vrij lang. Wilde online een afspraak maken voor een kleine beurt (A3) bij de dealer in mijn woonplaats.
Daar kon ik in Mei terecht 8)7.
Nu maar een afspraak gemaakt bij een dealer bij mijn werk, daar kan ik volgende week terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

koesie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:17:
Wachtijden zijn vrij lang. Wilde online een afspraak maken voor een kleine beurt (A3) bij de dealer in mijn woonplaats.
Daar kon ik in Mei terecht 8)7.
Nu maar een afspraak gemaakt bij een dealer bij mijn werk, daar kan ik volgende week terecht.
Ik ben even bezig geweest met de service app om een afspraak in te plannen, ik zou iets voor in mei willen plannen. Nu zijn er in april enkel tijdstippen beschikbaar maar verder daarna helemaal niets. Het lijkt er dus op dat ze een beperkt aantal weken vooruit beschikbaar maken om de afspraak via de app te plannen? Kan me namelijk niet voorstellen dat er enkel wat plekken beschikbaar zijn in april en dan verder het hele jaar niet meer.

Ik ga over een paar weken weer eens kijken of dat daadwerkelijk het geval is, dat er steeds wat tijden beschikbaar komen voor een volgende maand.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 04:59
hardware-lover schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:40:
[...]

Ik ben even bezig geweest met de service app om een afspraak in te plannen, ik zou iets voor in mei willen plannen. Nu zijn er in april enkel tijdstippen beschikbaar maar verder daarna helemaal niets. Het lijkt er dus op dat ze een beperkt aantal weken vooruit beschikbaar maken om de afspraak via de app te plannen? Kan me namelijk niet voorstellen dat er enkel wat plekken beschikbaar zijn in april en dan verder het hele jaar niet meer.

Ik ga over een paar weken weer eens kijken of dat daadwerkelijk het geval is, dat er steeds wat tijden beschikbaar komen voor een volgende maand.
Bel even. Deze week wilde ik ook via de app een afspraak inplannen, maar deze Hedin vestiging had in de aankomende maanden geen plek volgens de app. Ik heb gebeld en kan er over 3 weken terecht voor groot onderhoud. Omdat ik er op wil wachten proberen ze meteen een kantoortje te reserveren waar ik in kan werken.
Oftewel; de kalender om zelf in te plannen is het per sé juist en met bellen is nog net wat meer (ongevraagde) service mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@InterCC, wat mij betreft (logischerwijze), de eerstvolgende actie als het via de app niet zou lukken. Ik was sowieso al van plan om naar "mijn" Mercedes garage te rijden en wat zaken te vragen, want met mijn gering totaal aantal km's per jaar, kan ik weinig met het aangegeven onderhoudsschema. Dan kan ik misschien ook meteen het onderhoud voor de maand mei inplannen en hoef ik de app ook niet te gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 14:16

Tags NL

Harmful or Harmless?

Sinds dinsdag ben ik eigenaar (Lease ;) ) van een Mercedes A180 2023 model (Facelift versie dus), superblij mee! Na jaren Golf is dit wel even anders :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g83ISCs9QGITTNiNhffpOwWRWnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhroByAtJSqo2xll40RcsxY5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJ9SC5O6AqjUYkMcSuTPgR5ZZk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApE3h8eQBiD57cDBNTwwy9U2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNT0XJszvAlFwA5mzwYnKmeqGnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cVH6h6VvjWgAXYJAseHXFda.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ln9mx3Aa14PWwbRaAqvNiZeN8zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJkrt06m5tp47eQL42F3y5Ma.jpg?f=fotoalbum_large

Merk/type : Mercedes Benz A180 1.3 100kW Luxury Line DCT 5 deuren
Carrosserie : Hatchback (5)
Kleur : Kosmoszwart metallic 191
Bekleding : Bekleding lederlook ARTIC 321
Brandstof : Euro loodvrij
Toebehoren : Premium Pack (PYN)
Rijassistentiepakket plus (PAY)
Nightpakket (P55)
Adaptieve grootlichtassistent plus (628)
Smartphoneintegratie (14U)
Warmtewerend, donkergetint glas (840)
18" vijfdubbelspaaks
lichtmetalen velgen (01R)
Vervallen typeaanduiding op het kofferdeksel (260)
Panoramaschuifdak (413)
MULTIBEAM LED (642)
Bekleding lederlook ARTICO zwart (JATO101)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Tags NL, mooie auto.

Zijn ze met downsizen al bij 1.3 aangeland bij Mercedes, wauw. Ik ken het van andere merken natuurlijk ook al langer, maar toch.

Dus de A160/A180/A200 eerder met 1.6, 1.5 en nu 1.3 inhoud? Wel aardig wat vermogen voor de 1.3 motor in de A180.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

hardware-lover schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:34:
@Tags NL, mooie auto.

Zijn ze met downsizen al bij 1.3 aangeland bij Mercedes, wauw. Ik ken het van andere merken natuurlijk ook al langer, maar toch.

Dus de A160/A180/A200 eerder met 1.6, 1.5 en nu 1.3 inhoud? Wel aardig wat vermogen voor de 1.3 motor in de A180.
Thanks, 1.3 136Pk maar nog 14Pk extra door mild hybrid accu, die is voor start/stop en acceleratie en met 150Pk prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-04 21:30
Tags NL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:50:
Sinds dinsdag ben ik eigenaar (Lease ;) ) van een Mercedes A180 2023 model (Facelift versie dus), superblij mee! Na jaren Golf is dit wel even anders :)
Is dat Android Auto op de tweede foto eindelijk full-screen of was dat op de pre-facelift ook al zo? Ik heb Apple Carplay en het is erg teleurstellend dat niet het volledige scherm in gebruik is genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 17:50
Joyous-P schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Is dat Android Auto op de tweede foto eindelijk full-screen of was dat op de pre-facelift ook al zo? Ik heb Apple Carplay en het is erg teleurstellend dat niet het volledige scherm in gebruik is genomen.
Pre-facelift niet full-screen. Ook benieuwd naar of dat nu opgelost is.

Edit: YouTube: 2023 MERCEDES A Class AMG NEW FACELIFT ! FULL In-Depth Review Exteri... vanaf 18:20 laat hij zien dat het nu breder is :)

[ Voor 26% gewijzigd door Th1x4nG op 03-03-2023 08:51 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:27
Ik heb pas mijn EQB ontvangen en daar is het ook nog de oude MBUX zonder full-screen Android Auto. Inderdaad zeer teleurstellend. Mijn aanloopwagen was een Citroën godbetert en die kon zelfs op het scherm tegelijk Waze en YouTube Music tonen. Volgens mij is dat overigens ook allemaal puur software, dus waarom we daarvoor voor een facelift moeten wachten is mij een groot raadsel.
Overigens in de facelift dan hopelijk ook gewoon wireless Carplay/Android Auto. Ook dat vind ik teleurstellend bij mij, terwijl het dan nog eens een optie was waar je meer dan €300 voor betaalt (en ja, ik wist dat wel al bij bestelling, maar toch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
Even een vraag tussendoor, hoe krijg ik de ruitenwissers omhoog zodat ik deze kan vervangen?
Edit: de spray-knop ingedrukt houden doet t m. O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Joyous-P op 03-03-2023 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Joyous-P schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:08:
Even een vraag tussendoor, hoe krijg ik de ruitenwissers omhoog zodat ik deze kan vervangen?
Zou wel helpen mocht je erbij vertellen welke wagen :p.

Maar heel toevallig las ik gisteren hoe ik het kan doen op mijn EQB (en dus gegarandeerd op een hoop andere Mercedes wagens van de voorbije jaren).
* Contact aan en direct weer uit doen.
* De knop voor eenmalige wipe 3 seconden ingedrukt houden.
Daarmee zouden de ruitenwissers omhoog moeten komen zodat je ze dan kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ze hebben precies de graphics ook wel aangepakt. Ik vind die er wel een pak simpeler/goedkoper uitzien dan pre facelift, moet ik zeggen. Ziet er helemaal niet meer Mercedes uit, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-04 01:56

wvdburgt

MacOS all the way baby!

hardware-lover schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:34:
@Tags NL, mooie auto.

die 1.3 komt ook in een 163 PK versie. Wel moet je dan een automaat pakken maar mijn ervaring is het lekker vlot. Zeker in de sport stand waardoor de automaat niet onder de 2000 toeren probeert te blijven:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 15:16
Ik dacht dat de A Klasse niet meer met handbak te krijgen is.
de 160 is er ook niet meer.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wvdburgt schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:37:
die 1.3 komt ook in een 163 PK versie. Wel moet je dan een automaat pakken maar mijn ervaring is het lekker vlot. Zeker in de sport stand waardoor de automaat niet onder de 2000 toeren probeert te blijven:D
Ik weet het, daarom haalde ik ook de verschillende A modellen aan met 1.3 motor ;)

Ik heb weliswaar geen A maar een (ouder model) B, en mijn uitvoering heeft aardig wat koppel beschikbaar waarbij het op toeren houden eigenlijk niet zo noodzakelijk is. Maar in S stand reageert ie inderdaad anders en houdt het toerental dan standaard wat hoger, gebruik de stand echter vrijwel niet moet ik zeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 17:50
Fox-Racing schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:42:
Ik dacht dat de A Klasse niet meer met handbak te krijgen is.
de 160 is er ook niet meer.
Klopt.

En de 1.3 zit ook al in de pre-facelift, alleen dan zonder mild hybrid.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Laatst online: 28-04 15:16
Klopt, ik ben van een A160 handbak nu naar een (Juli 2022) A180 Automaat gegaan

van een 1.6 102pk naar 1.3 136pk.
merk er niets van dat het maar een 1.3 is

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Van die nieuwe motoren merk je inderdaad niets qua vermogen. Het enige waar nog steeds aan getwijfeld wordt is de levensduur, maar dat lijkt me ook wel uitvoerig getest.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Joyous-P schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Hij is bijna hele breedte nu inderdaad (Android Auto) en full-hd, mijn Golf had lagere resolutie naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Joyous-P schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:08:
Edit: de spray-knop ingedrukt houden doet t m. O-)
Dat is handig te weten! Mijn workaround was auto uitzetten en ruitenwissers aan en wanneer die bovenaan stonden de deur open doen (dan stoppen de ruitenwissers ook). Spray knop ingedrukt houden klinkt handiger. ;) Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:37
Heb zojuist gelezen dat Mercedes voor een groot deel van z'n modellen de connectiviteitsopties uit gaat schakelen:

https://www.auto-motor-un...toppt-remote-paket-2g-3g/

Kort gezegd: Mercedes heeft altijd op een goedkope implementatie ingezet die afhankelijk is van 2G/UMTS en omdat dit langzaam wordt uitgefaseerd gaat men dus reeds proactief de opties uitschakelen, door abonnementsverlengingen niet meer aan te bieden. Het gaat dan bijvoorbeeld om zaken als standverwarming en het kunnen versturen van je doelbestemming naar de auto via de app.

Wat nog wel zou moeten blijven werken is de verkeersinformatie. Wat ik me ook afvraag is of je nog altijd wel je adresgegevens door kan geven in de auto. Zelf stuur ik de info toch pas wanneer ik reeds in de auto ben, omdat er sowieso niks bij de auto aankomt voordat het contact aangaat. Het is echter wel makkelijker zoeken en typen op de telefoon dan op de infotainment in de auto.

Het treft overigens een flink aantal modellen, in feite alles wat pre-MBUX is:
Betroffen sind über 20 Baureihen, die auf das 2013 mit der S-Klasse (W222) eingeführte Infotainmentsystem Comand Online NTG 5 oder das 2016 eingeführte NTG 5.5 setzen. Dazu zählen:

C/X117 (Mercedes CLA 2013 bis 2019)
X 156 (Mercedes GLA 2013 bis 2020)
W/X166 (Mercedes GLE / M-Klasse 2012 bis 2019)
R172 (Mercedes SLK / SLC 2011 bis 2020)
W176 (Mercedes A-Klasse 2012 bis 2018)
C/R190 (Mercedes AMG GT 2014 bis 2019)
W205 (Mercedes C-Klasse 2015 bis 2021)
A/C207 (Mercedes E-Klasse Cabrio/ Coupé 2007 bis 2017)
W212 (Mercedes E-Klasse 2009 bis 2016)
W213 (Mercedes E-Klasse 2016 bis 2020)
A/C217 (Mercedes S-Klasse Cabrio und Coupé 2014 bis 2020)
C/X218 (Mercedes CLS 2011 bis 2018)
W222 (Mercedes S-Klasse 2013 bis 2020)
R231 (Mercedes SL 2012 bis 2020)
A238 (Mercedes E-Klasse Cabrio)
W242 (Mercedes B-Klasse Electric Drive 2014 bis 2017)
W246 (Mercedes B-Klasse 2011 bis 2018)
X253 (Mercedes GLC 2015 bis 2022)
X290 (Mercedes AMG GT 2019 bis heute)
C292 (Mercedes GLE Coupé 2015 bis 2019)
W463 (Mercedes G-Klasse 1990 bis 2018)
W447 (Mercedes V-Klasse/Vito 2014 bis 2019)
X470 (Mercedes X-Klasse 2017 bis 2020)
451 (Smart Fortwo 2007 bis 2015)
453 (Smart Fortwo 2014 bis heute)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Cid Highwind schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:43:
Heb zojuist gelezen dat Mercedes voor een groot deel van z'n modellen de connectiviteitsopties uit gaat schakelen:

https://www.auto-motor-un...toppt-remote-paket-2g-3g/

Kort gezegd: Mercedes heeft altijd op een goedkope implementatie ingezet die afhankelijk is van 2G/UMTS en omdat dit langzaam wordt uitgefaseerd gaat men dus reeds proactief de opties uitschakelen, door abonnementsverlengingen niet meer aan te bieden. Het gaat dan bijvoorbeeld om zaken als standverwarming en het kunnen versturen van je doelbestemming naar de auto via de app.

Wat nog wel zou moeten blijven werken is de verkeersinformatie. Wat ik me ook afvraag is of je nog altijd wel je adresgegevens door kan geven in de auto. Zelf stuur ik de info toch pas wanneer ik reeds in de auto ben, omdat er sowieso niks bij de auto aankomt voordat het contact aangaat. Het is echter wel makkelijker zoeken en typen op de telefoon dan op de infotainment in de auto.

Het treft overigens een flink aantal modellen, in feite alles wat pre-MBUX is:

[...]
Mooi kloten. Ik heb een CLA 45 AMG X117 uit 2018 die dus niet meer ondersteund wordt en nog 5 jaar oud moet worden. Ik heb een 360 module ipv de 362. Niet dat ik betaalde diensten heb afgenomen, maar bepaalde info kunnen aflezen op de telefoon is wel fijn. En er komt dus ook geen oplossing om die module te vernieuwen naar de 362. Vorig jaar met een beurt de communicatie module nog laten bijwerken voor meer dan 100€. Dat had ik mij ook kunnen besparen dan...

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
thunder8 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:47:
[...]

Mooi kloten. Ik heb een CLA 45 AMG X117 uit 2018 die dus niet meer ondersteund wordt en nog 5 jaar oud moet worden. Ik heb een 360 module ipv de 362. Niet dat ik betaalde diensten heb afgenomen, maar bepaalde info kunnen aflezen op de telefoon is wel fijn. En er komt dus ook geen oplossing om die module te vernieuwen naar de 362. Vorig jaar met een beurt de communicatie module nog laten bijwerken voor meer dan 100€. Dat had ik mij ook kunnen besparen dan...
Ik hoop dat bepaalde info nog gewoon via Bluetooth kan worden overgedragen aan de telefoon zodra je uitstapt. Zaken als kilometerstand, AdBlue / brandstof, locatie. Maar aangezien het Mercedes is ga ik maar uit van het ergste en dan dat alles gewoon komt te vervallen. Sommige zaken hebben sowieso nooit helemaal zo gewerkt zoals het zou moeten dus ook hier heb ik weinig vertrouwen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Cid Highwind schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:13:
[...]

Ik hoop dat bepaalde info nog gewoon via Bluetooth kan worden overgedragen aan de telefoon zodra je uitstapt. Zaken als kilometerstand, AdBlue / brandstof, locatie. Maar aangezien het Mercedes is ga ik maar uit van het ergste en dan dat alles gewoon komt te vervallen. Sommige zaken hebben sowieso nooit helemaal zo gewerkt zoals het zou moeten dus ook hier heb ik weinig vertrouwen aan.
Dat verslaat het hele idee achter de remote services. Als dat via Bluetooth gaat, dan kan ik het net zo goed op het dashboard aflezen. Het is gewoon jammer dat behoorlijk nieuwe auto's nu een functie gaan missen, waar soms bij aanschaf veel voor betaald is. Als je dan slim bent als fabrikant, maar je een dergelijke module swapbaar en zorg je ervoor dat je klanten voor een kleine bijdrage kunnen upgraden, waardoor alles gewoon werkende blijft. Dat netwerktechnieken vernieuwd worden, lijkt me een zekerheid. Dus zorg je voor een upgrade. Dat zou ook in hun eigen voordeel zijn, omdat ze dan services kunnen blijven verkopen. Ben in ieder geval blij dat ik destijds toch niet de comfort opties heb gekocht voor 3 jaar. Dan geef je veel geld uit en kan je na 2 jaar een klein deel terug krijgen en dan de opties moeten missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
@thunder8 Niet per sé. Als ik iets moet weten en het is gesynchroniseerd op m'n telefoon hoef ik dus niet naar m'n auto te lopen. Aan zaken als kilometerstand en brandstof verandert immers niks wanneer deze geparkeerd staat.

De manier waarop Mercedes dit heeft geïmplementeerd is natuurlijk weer het perfecte voorbeeld waarom hun slogan pure kolder is. Das billigste oder nichts past beter. Nu zal het mijn tijd wel uitzitten, aangezien de mijne in niet afzienbare tijd uit de lease gaat. Maar het is nogal van de zotten dat een auto die nog geen 3 jaar oud is nu al features, waarmee ze juist hadden ingezet op recurring inkomsten ná de lease, geschrapt ziet worden. En het is nu niet alsof men het afschalen van 2G/3G niet aan had kunnen zien komen. Dat was 10 jaar geleden immers ook reeds bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-04 10:16
Ik ben sinds kort tegen het "car as a service" probleem aangelopen.

Mijn CLA is inmiddels 3 jaar oud, en ik heb ineens geen Remote functies meer.
Geen locatie, geen remote open/close doors/windows, geen traffic informatie, etc etc.

Mag ik nu ineens 329 euro per jaar extra voor betalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
XelaRetak schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:40:
Ik ben sinds kort tegen het "car as a service" probleem aangelopen.

Mijn CLA is inmiddels 3 jaar oud, en ik heb ineens geen Remote functies meer.
Geen locatie, geen remote open/close doors/windows, geen traffic informatie, etc etc.

Mag ik nu ineens 329 euro per jaar extra voor betalen :'(
Ja dat had ik ook, ben wel meedere keren gewaarschuwd van te voren.
En het was ook zichtbaar op de website/app dat het zou aflopen.
Een smak geld om te verlengen.
In mijn geval een lease auto en heeft mijn bedrijf het betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Dat probleem bestaat al ettelijke jaren, en eigenlijk al van zolang Mercedes Me bestaat. Had dit al voor in mijn C-klasse van 2017. Ook toen waren allerhande functies slechts 3 jaar inbegrepen. En in mijn geval wilde de leasing maatschappij de kosten niet op zich nemen, dus ineens moest ik het stellen zonder remote sluiten/openen, locatie, etc... Gelukkig zijn dat niet echt essentiële zaken, maar het blijft zuur om die handige features ineens kwijt te zijn.

Dat Mercedes daar vandaag (waarbij telecom-kosten een pak lager zijn dan pakweg 10 jaar geleden) nog dergelijke belachelijke bedragen voor durft vragen, is echter wel wraakroepend ja. Ik had overigens nog meer schrik voor mijn nieuwe EV, waarbij je nog meer vertrouwt op een app voor zaken als resterend batterijniveau checken, voorklimatisatie, laden remote regelen (snelheid, pauzeren, etc)... maar gelukkig blijken die zaken onbeperkt in tijd. Navigatie met live traffic, laadpaalinfo, etc... is dan weer wel beperkt tot 3 jaar en is ook daar belachelijk duur om te verlengen.

EDIT: Op https://www.mercedes-benz...d/service-management.html kun je checken wat er wanneer afloopt. Al bij al valt het nog mee en is het eigenlijk nog altijd dat remote openen/sluiten en locatie dat het grootste gemis wordt. Kaartupdates en Live Traffic is bij elke constructeur wel beperkt in tijd, denk ik. Navigatie met Electric Intelligence is dan weer onbeperkt in de tijd, wat wel vreemd is, want die zou ook rekening houden met files, laadpaalstatussen en dergelijke, dus is een beetje contradictorisch met die Live Traffic.

[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 27-03-2023 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
3 jaar is inderdaad een veredelde demo, het zou ze sieren het tot eerste naamsoverdracht te doen, ergo gewoon per account per auto. Goede manier om klanten te binden ook, maar ja, geld voor alles. Schwaben staan nu eenmaal bekend de Zeeuwen van Duitsland te zijn. ;)

@Twixie, @XelaRetak Ik heb enkel toegang tot de Duitse versie van het portaal, dus wellicht dat mijn opties anders zijn, maar ik werd dus in eerste instantie ook op het verkeerde been gezet. Ik kan dus kiezen voor het Excellence Paket, welke alle opties bevat en dus 329€/jaar kost. Maar er is tevens een "Navigations Paket" beschikbaar voor 139€/jaar. Daar zitten dan zaken als de gehele afstandsbediening niet in, maar wel zaken als Live Traffic Information en Car2X communicatie en kaartenupdates. Wellicht dat dit ook op de Nederlandse site beschikbaar is?

Gelukkig is mijn manager de moeilijkste niet, al helemaal niet als het om reiskosten / auto's gaat, dus ik zie hem die 140€ ook wel gewoon goedkeuren (uurtje werken op jaarbasis zou naar mijn mening sowieso nooit een discussiepunt mogen zijn). Maar 329€ zal waarschijnlijk al sneller tot vragen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 20:49
Cid Highwind schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:58:

@Twixie, @XelaRetak Ik heb enkel toegang tot de Duitse versie van het portaal, dus wellicht dat mijn opties anders zijn, maar ik werd dus in eerste instantie ook op het verkeerde been gezet. Ik kan dus kiezen voor het Excellence Paket, welke alle opties bevat en dus 329€/jaar kost. Maar er is tevens een "Navigations Paket" beschikbaar voor 139€/jaar. Daar zitten dan zaken als de gehele afstandsbediening niet in, maar wel zaken als Live Traffic Information en Car2X communicatie en kaartenupdates. Wellicht dat dit ook op de Nederlandse site beschikbaar is?
Ik heb vorige week dat pakket aangeschaft. Op de Mercedes Me website staat dat de services in het Navigatiepakket actief zijn tot 20-03-2024

[ Voor 13% gewijzigd door GilbertvH op 27-03-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
@Twixie, @XelaRetak Ik heb enkel toegang tot de Duitse versie van het portaal, dus wellicht dat mijn opties anders zijn
Hoezo enkel Duitse versie ? Welke portal je bezoekt staat totaal los van je wagen en welke opties je ervoor kunt bestellen. Als ik naar www.mercedes.de ga ipv .be, krijg ik evenzeer mijn nieuwe wagen te zien in mijn profiel.

Overigens is het absurde ook dat dat Excellence Pack dus een hoop opties heeft die je initieel al voor 3 jaar krijgt. Wat ze dan blijkbaar doen is dat je voor die €329 voor al die opties gewoon een jaar extra krijgt. Wil je dus persé ook Parkeren Voor Navigatie, wat je zelfs bij aankoop wagen niet krijgt, dan ben je dus verplicht ook al die bestaande opties al te verlengen tot 2027 ipv 2026. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Twixie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:31:
[...]

Hoezo enkel Duitse versie ? Welke portal je bezoekt staat totaal los van je wagen en welke opties je ervoor kunt bestellen. Als ik naar www.mercedes.de ga ipv .be, krijg ik evenzeer mijn nieuwe wagen te zien in mijn profiel.

Overigens is het absurde ook dat dat Excellence Pack dus een hoop opties heeft die je initieel al voor 3 jaar krijgt. Wat ze dan blijkbaar doen is dat je voor die €329 voor al die opties gewoon een jaar extra krijgt. Wil je dus persé ook Parkeren Voor Navigatie, wat je zelfs bij aankoop wagen niet krijgt, dan ben je dus verplicht ook al die bestaande opties al te verlengen tot 2027 ipv 2026. 8)7
Ik kreeg via jouw link, na het inloggen, meteen de melding dat ik zou worden omgeleid naar de Duitse versie, ik rijd namelijk op monochrome platen.

Sommige aanbieders van diensten maken verschil per land wat betreft de opties en paketten die men aanbiedt, dus vandaar dat ik niemand blij wil maken met een dode mus door simpel te stellen dat er dus ook een goedkoper pakket is indien het vooral om de verkeersinformatie te doen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-04 10:16
3 jaar is inderdaad een veredelde demo, het zou ze sieren het tot eerste naamsoverdracht te doen, ergo gewoon per account per auto. Goede manier om klanten te binden ook, maar ja, geld voor alles. Schwaben staan nu eenmaal bekend de Zeeuwen van Duitsland te zijn. ;)

Gelukkig is mijn manager de moeilijkste niet, al helemaal niet als het om reiskosten / auto's gaat, dus ik zie hem die 140€ ook wel gewoon goedkeuren (uurtje werken op jaarbasis zou naar mijn mening sowieso nooit een discussiepunt mogen zijn). Maar 329€ zal waarschijnlijk al sneller tot vragen leiden.
Klopt, er is zelfs een "remote" pakket met locatie tracking en remote deuren/ramen voor 89/jaar. Mijn werkgever zal er ook wel voor betalen, maar irritant is het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik rijd nu ruim een maand rond met een EQB. Er is echter 1 ding dat dermate slecht werkt, dat ik me afvraag of het specifiek aan mijn auto ligt : aangeven van snelheidslimieten.

Vooral op gewestwegen hier in Vlaanderen, lijkt de aangegeven snelheidsbeperking eerder door een RNG bepaald dan door wat er in de kaartdata zit. Om te beginnen geeft de wagen heel vaak 90 als beperking, terwijl de limiet buiten de bebouwde kom hier al sinds 2017 verlaagd is naar 70. Maar ook vaak is de aangegeven beperking over 1 of meerdere opeenvolgende wegen ook verschillend afhankelijk van het moment waarop ik daar passeer alsook van waar ik daar net voor kom.

Ik kon het hier net nog reproduceren, waarbij net na de bebouwde kom over verschillende binnenwegen de wagen 90 aangaf. Wanneer hij uiteindelijk 70 aangaf, beslis ik van effen een lus te doen en het hele traject terug te keren en in de terugweg gaf de wagen nu wel constant correct 70 aan. Ook wanneer ik het een tweede keer probeerde was het gedrag weer net hetzelfde.

Ook blijkt de wagen het heel lastig te hebben met einde bebouwde kom. Bijna steeds blijft de beperking op 50 staan tot een heel eind verder de wagen ineens toch lijkt door te hebben dat we niet langer in de bebouwde kom rijden.

Het probleem is dermate groot dat ik me eigenlijk niet kan inbeelden dat dit met alle modellen zo is. Anderzijds zou ik niet direct kunnen bedenken wat er met mijn wagen mis is dat hij zich op die manier misgedraagt.

Is dit herkenbaar voor sommigen ? NB: ik heb ook al eens mijn dealer gecontacteerd om hun mening te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Twixie schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:51:
Is dit herkenbaar voor sommigen ? NB: ik heb ook al eens mijn dealer gecontacteerd om hun mening te horen.
Absoluut. Eén van de eerste dingen die ik heb gedaan is automatisch snelheid wisselen op de cruise control uitzetten, omdat de wegsnelheden heeeel regelmatig onjuist zijn en op rare momenten wisselingen en vertragingen. Dit werkt nog zeker niet naar behoren in mijn ervaring. EQC overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Even mijn frustratie delen... Vorige week gepland onderhoud (B - grote beurt) gehad bij de dealer. Na onderhoud werd mij ook gedeeld dat de monteur bij auto de werkplaats inrijden schade had gereden. Best vervelend, maar kan gebeuren.
Deze week was plek om de auto te laten repareren. Ik zou vervangend vervoer krijgen en ze zouden het netjes regelen. Maandag gebracht en toen kreeg ik een relatief kale A klasse mee (als vervanging van een EQC). Daarna voelde ik mij wat naïef, want diverse vrienden vroegen waarom ik de auto zelf moest brengen en halen bij Mercedes andere dealers de auto regelmatig halen en vervangend vervoer achterlaten. Ik heb er niet om gevraagd, maar het is ook niet aangeboden.
Bij ophalen werd me gevraagd of ik de A klasse afgetankt had (niet gedaan) omdat het wel de bedoeling was. Daarop geantwoord dat ik dat wat vreemd vond omdat zij mijn auto beschadigd hebben ("Hebben wij dat gedaan? Ooh, dat wist ik niet") en ik de auto enkel heb gebruikt om thuis te komen en mijn auto weer op te halen. Daarna zou het intern geregeld worden.

Is enige frustratie om dit proces terecht? Beschadigen kan gebeuren, maar het was wel fijn geweest als:
  • Aangeboden was mijn auto te halen - zeker omdat de schade echt door hen komt
  • De vervangende auto enigszins gelijkwaardig was. Een EQC met bijna alle opties tegen een kale A-klasse is toch wel anders (en mijn lease factuur blijft gewoon hetzelfde)
  • Ze zich enigszins zouden voorbereiden op wie een auto komt afhalen. Naast verbazing dat zij schade hadden gereden had ik een "excuses voor de overlast" bij auto ophalen ook wel terecht gevonden
Excuses of zo lossen niets op en ik zoek echt geen compensatie of iets dergelijks, maar als vanuit mijn bedrijf iets mis ging proberen we het zo goed mogelijk op te lossen met zo min mogelijk overlast van de klant en tenminste excuses aan te bieden. Misschien verwacht ik dat ten onrechte ook van Mercedes, maar op die manier heb ik het zeker niet ervaren.

Maar goed. Verwacht ik meer dan terecht is of had ik in dezen wat meer van de dealer mogen verwachten? Ik heb een uitnodiging voor een review ontvangen en ben niet echt positief, maar ik wil ook niet ten onrechte negatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
InterCC schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:56:
Even mijn frustratie delen... Vorige week gepland onderhoud (B - grote beurt) gehad bij de dealer. Na onderhoud werd mij ook gedeeld dat de monteur bij auto de werkplaats inrijden schade had gereden. Best vervelend, maar kan gebeuren.
Deze week was plek om de auto te laten repareren. Ik zou vervangend vervoer krijgen en ze zouden het netjes regelen. Maandag gebracht en toen kreeg ik een relatief kale A klasse mee (als vervanging van een EQC). Daarna voelde ik mij wat naïef, want diverse vrienden vroegen waarom ik de auto zelf moest brengen en halen bij Mercedes andere dealers de auto regelmatig halen en vervangend vervoer achterlaten. Ik heb er niet om gevraagd, maar het is ook niet aangeboden.
Bij ophalen werd me gevraagd of ik de A klasse afgetankt had (niet gedaan) omdat het wel de bedoeling was. Daarop geantwoord dat ik dat wat vreemd vond omdat zij mijn auto beschadigd hebben ("Hebben wij dat gedaan? Ooh, dat wist ik niet") en ik de auto enkel heb gebruikt om thuis te komen en mijn auto weer op te halen. Daarna zou het intern geregeld worden.

Is enige frustratie om dit proces terecht? Beschadigen kan gebeuren, maar het was wel fijn geweest als:
  • De vervangende auto enigszins gelijkwaardig was. Een EQC met bijna alle opties tegen een kale A-klasse is toch wel anders (en mijn lease factuur blijft gewoon hetzelfde)
  • Ze zich enigszins zouden voorbereiden op wie een auto komt afhalen. Naast verbazing dat zij schade hadden gereden had ik een "excuses voor de overlast" bij auto ophalen ook wel terecht gevonden
Excuses of zo lossen niets op en ik zoek echt geen compensatie of iets dergelijks, maar als vanuit mijn bedrijf iets mis ging proberen we het zo goed mogelijk op te lossen met zo min mogelijk overlast van de klant en tenminste excuses aan te bieden. Misschien verwacht ik dat ten onrechte ook van Mercedes, maar op die manier heb ik het zeker niet ervaren.

Maar goed. Verwacht ik meer dan terecht is of had ik in dezen wat meer van de dealer mogen verwachten? Ik heb een uitnodiging voor een review ontvangen en ben niet echt positief, maar ik wil ook niet ten onrechte negatief zijn.
Ik zou een review geven die jij terecht vindt en niet je review checken bij ons ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Dean Martin schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:30:
[...]

Ik zou een review geven die jij terecht vindt en niet je review checken bij ons ;)
Haha, ik zal mijn review ook niet valideren hoor, maar wil wel even checken of mijn negatieve gevoel terecht of onterecht is. Als het normaal handelen is van alle dealers moet ik er niet over zeuren. Mijn ervaring moet dealers is echter behoorlijk beperkt aangezien ik hiervoor altijd een auto in eigen bezit had en onderhoud bij een bevriende monteur ipv dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joyous-P
Natuurlijk is het vervelend dat er schade gereden is tijdens onderhoud, maar dit kan nu eenmaal gebeuren. Alles is kostenloos gemaakt, ik zou er niet te veel mee zitten. Dat je een paar dagen (ik haal uit je verhaal niet dat je m weken kwijt geweest bent) in een A-klasse hebt moeten rijden doet je misschien wel goed.
Bij ophalen werd me gevraagd of ik de A klasse afgetankt had (niet gedaan) omdat het wel de bedoeling was.
Daarop geantwoord dat ik dat wat vreemd vond omdat zij mijn auto beschadigd hebben ("Hebben wij dat gedaan? Ooh, dat wist ik niet") en ik de auto enkel heb gebruikt om thuis te komen en mijn auto weer op te halen. Daarna zou het intern geregeld worden.
Je gebruikt toch de brandstof die er in zit (of zat)? Waarom zou je dat, ongeacht of het nu 1 of 10 liter is niet even bijvullen? De oorzaak van de schade, waarvoor jij vervangend vervoer hebt gekregen, is hierin niet relevant.
... en toen kreeg ik een relatief kale A klasse mee (als vervanging van een EQC).
Misschien omdat er geen andere auto beschikbaar was? Of denk je dat iemand daar jou niet mag, of stiekem een hekel heeft aan elektrische autos en jou daarom slechts (een kale ook nog wel) een A-klasse mee geeft.

Het is ook maar, zoals je zelf zegt, enkel maar om mee naar huis te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Joyous-P op 02-04-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Dean Martin schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:30:
[...]
Waarom niet met zijn of haar onvrede terug naar de dealer waar hij of zij geholpen is? Leg daar uit, in plaats van hier, wat je dwars zit en wellicht krijg je antwoorden op je vragen. Dien je antwoorden te krijgen op alle vragen of bevallen de antwoorden niet kun je het verder bespreken. Vriendelijkheid gaat twee kanten op.

[ Voor 28% gewijzigd door Joyous-P op 02-04-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Niet te hard aan tillen, alleen ervan leren en het volgende keer allemaal vantevoren tackelen. Ik kreeg ook altijd een A mee óf zelfs een Smart die niet vooruit te branden was en ik gewoon rechts mee bleef rijden, terwijl ik normaal graag de andere banen pak.

Als je eenmaal hoog rijden gewend bent en je krijgt dan zo’n skelter mee als een A dan is dat inderdaad wel even slikken. Wat een bagger auto (muv de hybride varianten; staan wat hoger) is dat zeg, totaal ongeschikt voor de Nederlandse wegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 02-04-2023 16:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-01 08:48
Nieuwe MB rijder hier...

Na 13 jaar in busjes en andere rolstoel-auto's te hebben gereden zonder luxe, nu een MB C220 Kombi gekocht. Wat een verademing zeg!

Ik moet wekelijks een flink stuk Autobahn rijden en daarom besloten om mezelf wat luxe te gunnen. Afgelopen weekend de autp opgehaald en gelijk een 1,5 uur Autobahn meegepakt richting huis.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wLxNqyg.jpg
2015-er met 116k op de teller, van een Rentner geweest en eigenlijk een z.g.a.n auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:01

dus iemand heeft perongeluk jou auto beschadigd, dit is volledig kosteloos hersteld en je hebt vervangend vervoer gekregen uitstekend geschikt voor de afstand die jij er mee gereden hebt? ik zou zeggen 4 van de 5 sterren in je review. een ongeluk zit in een klein hoekje en het is prima opgelost. de 5e ster kan gezien jou gevoel verdiend worden door de auto op te halen/af te leveren en een S-klasse voor jou deur te zetten die je dan ook niet gebruikt maar het ziet er wel cool uit ;)

Ik vind dat je zeurt om niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:19
Wat @Reloader min of meer al zegt: ik vind het ook een beetje spijkers op laag water zoeken door @InterCC .
Wellicht niet de meest klantvriendelijke dealer, maar het komt wat verwend over. Gedragsniveau van de pubers waar ik les aan geef zou ik haast zeggen :P Personeel om auto’s te brengen/halen is er misschien niet nu, wegens ziekte of gewoon een tekort. Dat zou ook kunnen natuurlijk.

Er zijn gewoon een hoop slechte dealers heb ik het idee, zeker zolang ze het allemaal druk hebben en geen (fatsoenlijk) personeel kunnen vinden. Wij hebben alleen écht goede ervaringen met de lokale Volvo dealer hier. Mercedes van Mossel is drama, Louwman is iets minder drama maar ook niet echt klantvriendelijk hier, enz. Pick your battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 23:37

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:32:
Niet te hard aan tillen, alleen ervan leren en het volgende keer allemaal vantevoren tackelen. Ik kreeg ook altijd een A mee óf zelfs een Smart die niet vooruit te branden was en ik gewoon rechts mee bleef rijden, terwijl ik normaal graag de andere banen pak.

Als je eenmaal hoog rijden gewend bent en je krijgt dan zo’n skelter mee als een A dan is dat inderdaad wel even slikken. Wat een bagger auto (muv de hybride varianten; staan wat hoger) is dat zeg, totaal ongeschikt voor de Nederlandse wegen.
Opzich vind ik de A niet een verkeerde wagen, het is alleen niet te vergelijken met de andere types. Het viel mij vooral op toen ik de CLA mee kreeg tijden een beurt hoe goed je dan de kwaliteit van de alle Vlaamse wegen kan voelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Je krijgt nog een A-klasse mee. En aftanken is standaard bij elke leenauto bij elke garage. Toen ik vorig jaar mijn AMG voor een B-beurt moest doen, was de leenauto die afgesproken was niet aanwezig. Kreeg een aftandse Smart mee, waar ik naast brengen en halen van de auto, ook gewoon mee naar mijn werk moest. Hoefde er niet voor te betalen, de afgesproken leen-auto was niet gratis geweest. Toen mijn AMG een 2 maand geleden om een duistere reden niet startte en ik via Mercedes Assistance werd afgesleept naar dezelfde dealer, kreeg ik meteen te horen dat er helemaal geen vervangend vervoer beschikbaar was. Dan sta je daar in een andere stad op een industrieterrein zonder opties. Gelukkig besloot mijn AMG het spontaan weer te doen. Dus geluk bij een ongeluk. Kreeg nog een bon mee voor autowassen voor de verloren tijd. Prima opgelost dus.

En het kan nog veel erger. Toen ik mijn AMG in Duitsland ging halen bij de dealer in Hannover, werd mij niet eens een kop koffie aangeboden na een rit van 3 uur. Als het aan de verkoper had gelegen, was ik binnen 3 minuten weer buiten geweest, terwijl je net 40k hebt uitgegeven voor een auto die je alleen op foto's hebt gezien en geen testrit hebt gedaan. Zelfs Mercedes Me was nog niet eens ontkoppeld, en toen ik om uitleg vroeg over hoe het een en ander werkte met de bak, was het snel snel. Heb nog nooit zo'n slechte ervaring gehad bij het afhalen van een auto. Zelfs de man van de garage die meegereden was en de import zou faciliteren, had dit nog nooit meegemaakt. En ook de afgesproken volle tank was natuurlijk niet geregeld.

Vind dat je aardig spijkers op laag water aan het zoeken bent. Ja, het kan beter, maar met de problemen die de meeste dealers op dit moment hebben qua personeel en beschikbaarheid van voertuigen, vind ik dat het netjes opgelost is. De schade is netjes opgelost, ga ik van uit, en je hebt vervangend vervoer gehad tijdens de reparatie. Heel veel meer moet je gewoon niet verwachten en krijg je het wel, dan is het een bonus.

[ Voor 9% gewijzigd door thunder8 op 06-04-2023 09:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:07:
[...]

Opzich vind ik de A niet een verkeerde wagen, het is alleen niet te vergelijken met de andere types. Het viel mij vooral op toen ik de CLA mee kreeg tijden een beurt hoe goed je dan de kwaliteit van de alle Vlaamse wegen kan voelen :+
Ja, haha…alsof je geen vering hebt. Maar nu is België sowieso een ramp. Ook veel vuil altijd langs de wegen. Gescheurde autobanden etc.

Nu ik toch in het MB topic zit: vandaag te horen gekregen wanneer mijn G63 gebouwd gaat worden *O*

Ik kreeg hem nu nog in de zomer, terwijl prognose jan 2024 zou zijn. Heel happy dus… >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024

Ik heb best veel meegemaakt in verschillende situaties, maar je zo opstellen, wat een verwendheid zeg. :X _/-\o_

Man, je rijdt in een Mercedes, niet in een Ferrari. Nu Mercedes modellen voor de massa maakt (qua aantallen, prijs en kwaliteit) hoef je dit soort dingen echt niet te verwachten hoor.

Ik rij zelf in een E klasse van 2018, maar ik vind de kwaliteit echt bedroevend. Het is echt een auto voor de massa geworden (helaas)
Andere merken zijn overigens echt niet beter, Audi heeft dezelfde kwaliteit en BMW heeft mij nooit kunnen bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Inevitable schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:14:
[...]

Ik heb best veel meegemaakt in verschillende situaties, maar je zo opstellen, wat een verwendheid zeg. :X _/-\o_

Man, je rijdt in een Mercedes, niet in een Ferrari. Nu Mercedes modellen voor de massa maakt (qua aantallen, prijs en kwaliteit) hoef je dit soort dingen echt niet te verwachten hoor.

Ik rij zelf in een E klasse van 2018, maar ik vind de kwaliteit echt bedroevend. Het is echt een auto voor de massa geworden (helaas)
Andere merken zijn overigens echt niet beter, Audi heeft dezelfde kwaliteit en BMW heeft mij nooit kunnen bekoren.
Waar stuit je op met je E-Klasse dan? Dat vind ik namelijk de mooiste E ooit.

Wel eens dat MB voor de massa geworden is, maar dat is ook een erg goede keus gebleken achteraf voor MB. De CC-modellen doen het erg goed en via deze weg kunnen ze veel omzet draaien, nieuwe snufjes makkelijker integreren en kunnen ze makkelijker de nieuwe milieunormen omzeilen (als ik het zo mag noemen). Ze hebben tegenwoordig nu eenmaal te maken met targets voor milieuvriendelijke auto’s om grote boetes te voorkomen. Naast het feit dat hoe meer je het merk ziet des te beter het is en dat is goed gelukt met de A, B, CLA en GLA (al is die laatste niet heel goed verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
Redondo1982 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:23:
[...]

Waar stuit je op met je E-Klasse dan? Dat vind ik namelijk de mooiste E ooit.

Wel eens dat MB voor de massa geworden is, maar dat is ook een erg goede keus gebleken achteraf voor MB. De CC-modellen doen het erg goed en via deze weg kunnen ze veel omzet draaien, nieuwe snufjes makkelijker integreren en kunnen ze makkelijker de nieuwe milieunormen omzeilen (als ik het zo mag noemen). Ze hebben tegenwoordig nu eenmaal te maken met targets voor milieuvriendelijke auto’s om grote boetes te voorkomen. Naast het feit dat hoe meer je het merk ziet des te beter het is en dat is goed gelukt met de A, B, CLA en GLA (al is die laatste niet heel goed verkocht).
Ik vind de W212 (of S212) een van de mooiste modellen die ze ooit hebben gemaakt als je het mij vraagt.

Waar ik zoal op stuit zijn kleine dingen maar die wel afdoen aan de kwaliteitsbeleving. bijvoorbeeld Led verlichting binnen wat af en toe gewoon half uitvalt, kleine trillingen in de auto, kleine geluidjes in de auto, de deurgrepen buitenzijde die heel erg plastic aanvoelen, de nieuwe navigatieschermen (Comand was gewoon 1000x beter) dat alles steeds meer digitaal moet (past gewoon niet bij dit merk) Auto is heel gevoelig als het op oliepeil aankomt, was bij de 212 niet het geval, rijcomfort vond ik bij het vorige model veel prettiger, sportstoelen passen niet bij een gewone E diesel, zitten ook niet prettig (stoelen die niet lekker zitten nog nooit gehad bij een benz, heb er al een flink aantal gehad) model voelt veel lichter aan op de weg, waarom er een sportstand op de automaat zit bij een reisauto als deze is mij werkelijk een raadsel en doet ook afbreuk aan het comfort (is gelukkig een instelling) 9 versnellingen is ook gewoon veel teveel, het lijkt wel een vrachtwagen qua schakelen, 7 versnellingen was meer dan genoeg, meer en meer nepleer in het interieur en plastic, hoort gewoon niet.

De S klasse is in mijn ogen nog de enige echte Mercedes. De A klasse in deze vorm hadden ze gewoon niet moeten maken en is leuk voor de lease, de elektrische modellen vind ik persoonlijk al helemaal niks niet qua techniek en al helemaal niet qua uiterlijk. Ik heb er sterk over na zitten denken om deze weer in te ruilen voor het vorige model. Maar met een V6 (die ook in de 212 niet heel denderend was helaas) met een fatsoenlijke km stand gewoon lastig te vinden.

Ik heb die van mij gekocht bij 80.000km en heeft nu 115.000 op de teller staan. Maar ik weet nu al wel dat deze niet nog een jaar op de oprit staat. Het is voor mij ook de laatste 'nieuwe' Mercedes. En laten we eerlijk zijn, een beetje Mercedes (kijk maar naar de S) heeft de ster op kap, niet er in. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Inevitable schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:57:
[...]

Ik vind de W212 (of S212) een van de mooiste modellen die ze ooit hebben gemaakt als je het mij vraagt.

Waar ik zoal op stuit zijn kleine dingen maar die wel afdoen aan de kwaliteitsbeleving. bijvoorbeeld Led verlichting binnen wat af en toe gewoon half uitvalt, kleine trillingen in de auto, kleine geluidjes in de auto, de deurgrepen buitenzijde die heel erg plastic aanvoelen, de nieuwe navigatieschermen (Comand was gewoon 1000x beter) dat alles steeds meer digitaal moet (past gewoon niet bij dit merk) Auto is heel gevoelig als het op oliepeil aankomt, was bij de 212 niet het geval, rijcomfort vond ik bij het vorige model veel prettiger, sportstoelen passen niet bij een gewone E diesel, zitten ook niet prettig (stoelen die niet lekker zitten nog nooit gehad bij een benz, heb er al een flink aantal gehad) model voelt veel lichter aan op de weg, waarom er een sportstand op de automaat zit bij een reisauto als deze is mij werkelijk een raadsel en doet ook afbreuk aan het comfort (is gelukkig een instelling) 9 versnellingen is ook gewoon veel teveel, het lijkt wel een vrachtwagen qua schakelen, 7 versnellingen was meer dan genoeg, meer en meer nepleer in het interieur en plastic, hoort gewoon niet.

De S klasse is in mijn ogen nog de enige echte Mercedes. De A klasse in deze vorm hadden ze gewoon niet moeten maken en is leuk voor de lease, de elektrische modellen vind ik persoonlijk al helemaal niks niet qua techniek en al helemaal niet qua uiterlijk. Ik heb er sterk over na zitten denken om deze weer in te ruilen voor het vorige model. Maar met een V6 (die ook in de 212 niet heel denderend was helaas) met een fatsoenlijke km stand gewoon lastig te vinden.

Ik heb die van mij gekocht bij 80.000km en heeft nu 115.000 op de teller staan. Maar ik weet nu al wel dat deze niet nog een jaar op de oprit staat. Het is voor mij ook de laatste 'nieuwe' Mercedes. En laten we eerlijk zijn, een beetje Mercedes (kijk maar naar de S) heeft de ster op kap, niet er in. _/-\o_
Muv de problemen die je hebt is de rest allemaal beleving en dus ook een mening. Ik vind een ster ook nog mooi op de motorkap, maar dat kan wat mij betreft alleen bij C, E en S. Op m’n aankomende auto (G) zie ik het bijv. niet zitten en is het ook nooit zo geweest.

Overigens vind ik de 9bak beter dan de 7bak automaat.

Je bent gewoon nog van de oude stempel en dat is ook wel mooi vind ik. Alleen MB moet ook verder en kansen benutten.

Zoveel mensen, zoveel wensen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 28-04 10:55
(jarig!)
Inevitable schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:57:
[...]

U zegt W212? Hier de mijne :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DM58qOWMCmpzHexcbjPJA-QflJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JobV0cDkKaFmid6hDaMo1xpt.jpg?f=fotoalbum_large

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 21:11

Aight!

'A toy robot...'

Echt een vette bak! Blij mee?

Ik zou mijn w211 graag willen vervangen voor een S212 maar ze zijn nog best prijzig. Vooral als je de geupdate kilometerteller wilt hebben.

Lijkt me echt een heerlijke auto en vooral die kofferbak ruimte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
(jarig!)
Aight! schreef op zondag 9 april 2023 @ 23:26:
[...]

Echt een vette bak! Blij mee?

Ik zou mijn w211 graag willen vervangen voor een S212 maar ze zijn nog best prijzig. Vooral als je de geupdate kilometerteller wilt hebben.

Lijkt me echt een heerlijke auto en vooral die kofferbak ruimte :D
Kofferbak is het at aan de kleine kant! :+
Mijn W212 heeft nog geen 150k gelopen en komt uit 2010. 1.8L turbo.

Stuurbekrachtigingspomp is vorig jaar vervangen en er zit ergens een lek bij de luchtvering (achter), maar verder rijdt dit hok geweldig!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04

aex351

I am the one

Mijn ervaring met Mercedes dealers (verschillende) is ook niet bijzonder positief te noemen. De eerste was een CLA W117 en had onderhoud nodig. Vervangend vervoer meekregen. Bleek een Mercedes B te zijn. Vervolgens werd ik vlak rond etenstijd opgebeld of ik de auto niet kon komen ophalen, de leasemaatschappij had geen goedkeuring gegeven voor onderhoud (bleek een administratieve fout te zijn) en de vervangend vervoer al beloofd was aan een monteur die aan het overwerken was :? :X. Was inmiddels 20:00 's avonds.

Volgende een CLA X118 andere dealer. Vergeten ze mij in de wachtkamer, 30 minuten gewacht. Komt de beste man naar me toe dat die mij helemaal vergeten was, het zo druk had en al bezig was gegaan met andere taken.

Dit soort dingen heb ik nog niet meegemaakt bij bijvoorbeeld Audi (meerdere gehad) / Volkswagen of BMW. Het enige dat ik bij BMW heb gemerkt is dat toen ze vergaten dat het een lease auto betrof ze mij een extra hoge rekening aanboden versus het uiteindelijke bedrag dat de leasemaatschappij heeft betaald.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
aex351 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:00:
[...]

Mijn ervaring met Mercedes dealers (verschillende) is ook niet bijzonder positief te noemen. De eerste was een CLA W117 en had onderhoud nodig. Vervangend vervoer meekregen. Bleek een Mercedes B te zijn. Vervolgens werd ik vlak rond etenstijd opgebeld of ik de auto niet kon komen ophalen, de leasemaatschappij had geen goedkeuring gegeven voor onderhoud (bleek een administratieve fout te zijn) en de vervangend vervoer al beloofd was aan een monteur die aan het overwerken was :? :X. Was inmiddels 20:00 's avonds.

Volgende een CLA X118 andere dealer. Vergeten ze mij in de wachtkamer, 30 minuten gewacht. Komt de beste man naar me toe dat die mij helemaal vergeten was, het zo druk had en al bezig was gegaan met andere taken.

Dit soort dingen heb ik nog niet meegemaakt bij bijvoorbeeld Audi (meerdere gehad) / Volkswagen of BMW. Het enige dat ik bij BMW heb gemerkt is dat toen ze vergaten dat het een lease auto betrof ze mij een extra hoge rekening aanboden versus het uiteindelijke bedrag dat de leasemaatschappij heeft betaald.
Het is overal wat. Koop je toch voortaan een auto (merk of bij andere dealer) waar je het beste behandeld wordt, problem solved. Door schade en schande word je wijzer in het leven. Foutje maken kan ook, toch? Ik heb het idee dat iedereen die een MB koopt dan ook denkt dat er helemaal niks mis kan gaan. Nou, er gaat gewoon net zoveel mis.

En wat is er mis met een B als je zelf CLA rijdt? Is allebei een compact car van MB. Of kwam je er thuis pas achter dat je leenauto een B was? Ik snap de context en expressie niet van dat ene zinnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Redondo1982 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:02:
[...]

Het is overal wat. Koop je toch voortaan een auto (merk of bij andere dealer) waar je het beste behandeld wordt, problem solved. Door schade en schande word je wijzer in het leven. Foutje maken kan ook, toch? Ik heb het idee dat iedereen die een MB koopt dan ook denkt dat er helemaal niks mis kan gaan. Nou, er gaat gewoon net zoveel mis.

En wat is er mis met een B als je zelf CLA rijdt? Is allebei een compact car van MB. Of kwam je er thuis pas achter dat je leenauto een B was? Ik snap de context en expressie niet van dat ene zinnetje.
Ik lees in je reply vooral excuses voor problemen die er niet horen te zijn. En nee, het is niet overal wat. Ik geef juist het voorbeeld dat bij de andere merken het beter geregeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
[...]Bleek een Mercedes B te zijn.
Oh my fucking god! Ik heb zo veel vragen ... Hoe ben je daar overheen gekomen? Gaat het? Nog veel last van gehad?
aex351 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:00:
[...]

Ik lees in je reply vooral excuses voor problemen die er niet horen te zijn. En nee, het is niet overal wat. Ik geef juist het voorbeeld dat bij de andere merken het beter geregeld is.
Het kan bij andere merken net zo goed mis gaan. Want toevallig is mijn kleine maar fijne A250e sinds Maart ook 3 keer terug geweest. De bodemplaat was los geraakt en tegen de uitlaat gekomen wat een flinke stank gaf en een paar weken later stopte de lendesteun er mee dat niet in 1 keer gemaakt kon worden.

Zowel qua service als vervangend vervoer niets te klagen. Een witte A-klasse hatchback, een zilveren CLA en als laatst zilveren A250e limousine mogen gebruiken. Ik schrijf er geen review over en zeg er niets over. Maar als we dat wel gaan doen weet ik zeker dat er meer positieve verhalen of reviews zijn dan negatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Redondo1982 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:02:
[...]Ik heb het idee dat iedereen die een MB koopt dan ook denkt dat er helemaal niks mis kan gaan. Nou, er gaat gewoon net zoveel mis.
Het zijn geloof ik vooral de eisen en verwachtingen van de mensen zelf, zouden ze zelf met hun werk wel eens een foutje maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Joyous-P schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:57:
[...]

Het zijn geloof ik vooral de eisen en verwachtingen van de mensen zelf, zouden ze zelf met hun werk wel eens een foutje maken?
Natuurlijk zijn het de eisen en verwachtingen. Mercedes positioneert zichzelf als een premium merk met een daarbij behorende prijs. Daar hoort niet bij dat je 's avonds opgebeld wordt omdat de vervangende vervoer (waarvoor gewoon betaald is) nodig is voor een monteur die overwerkt. Of dat ze je simpelweg vergeten in de wachtkamer.

Mercedes heeft leuke auto's. Maar die dealers/garages zijn categorie Nissan/Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Je vergeet even dat jouw lease maatschappij geen toestemming gegeven had om het onderhoud uit te voeren. Foutje van jou, had je dat wel even mogen controleren voordat je bij de dealer staat.

Natuurlijk heb je een punt dat een dealer je niet had mogen bellen, maar dat doen ze echt niet als eerste optie. Er is namelijk een kans dat de klant zijn of haar auto graag die avond al terug had gewild en zodoende hadden jullie beide blij geweest.

Ben nog wel benieuwd of je veel last hebt ondervonden dat je in zo'n nare B-klasse moest rijden. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
aex351 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:00:
[...]

Nee, dat heb je helemaal verkeerd. Ik kom bij alle dealers en heb al van alles gereden en ik weet dat het overal tegen kan zitten. Ik heb nu de krenten uit de pap gehaald door wijsheid uit het verleden. Je mag het best weten: MB koop ik privé bij één en dezelfde dealer, al voor meerdere jaren. Inmiddels al acht auto's gekocht in vijf jaar tijd, ja ik en mijn vrouw ruilen snel in >:)

Zakelijke bedrijfswagens: Peugeot, ook bij één dealer.

Ik heb alle merken al gereden of heb er goede contacten mee. Uit mijn eigen netwerk hoor ik ook dit soort verhalen, maar bij allerlei merken en dealers. Het is helaas nu eenmaal zo, maar het gaat om de oplossing vind ik. Tevens vind ik het echt heel eerlijk als iemand durft te zeggen dat ze je vergeten zijn. Hij had ook iets anders kunnen verzinnen, maar dan moet je maar gokken of het de waarheid is. Vaak weet je dat het een smoes is, maar je kunt niet weten of het echt waar is.

Als het bij andere merken beter geregeld is dan weet je toch wat je te doen staat. O-)

Je kan het ook omdraaien: je wringt je in allerlei bochten om toch die MB te rijden ipv dat ik excuses zoek. Ik zeg gewoon hoe het ook bij andere dealers/merken fout kan gaan. En als jij dat niet zo ervaart dan zou ik snel wegwezen bij die ene MB dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
aex351 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:21:
[...]

Natuurlijk zijn het de eisen en verwachtingen. Mercedes positioneert zichzelf als een premium merk met een daarbij behorende prijs. Daar hoort niet bij dat je 's avonds opgebeld wordt omdat de vervangende vervoer (waarvoor gewoon betaald is) nodig is voor een monteur die overwerkt. Of dat ze je simpelweg vergeten in de wachtkamer.

Mercedes heeft leuke auto's. Maar die dealers/garages zijn categorie Nissan/Honda.
Er is niks mis met Nissan en/of Honda. Als je maar de juiste dealer hebt of goede afspraken maakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
Prachtig, tijdloos mooi en heel betrouwbaar. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
Joyous-P schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:57:
[...]

Mensen slaan tegenwoordig helemaal door heb ik het idee. Ze denken overal recht op te hebben en/of mogen anderen geen fouten meer maken. Ik lees echt de meest gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
(jarig!)
Inevitable schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:59:
[...]

Prachtig, tijdloos mooi en heel betrouwbaar. _/-\o_
Zeker, ik moet dat hok alleen nodig schoonmaken :X De W211 is ook een mooie auto. Behalve de koplampen :P

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:26
Sinds afgelopen weekend ook eigenaar van een Mercedes. Een B220 W247. Rijdt heerlijk! Heeft iemand enig idee hoe ik de uitlaatsierstukken eruit klik? Wil ze vervangen met zwarte zodat het goed matcht met night package.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:14

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

[...]

Ik durf te wedden dat de B klasse een veel comfortabelere rijervaring heeft als de ‘sportief’ geveerde CLA.

Vreemd dat je hier een probleem van maakt ook de prijs stelling in de markt laat zien dat ze elkaar ook niet veel ontlopen. Het is geen gevalletje E klasse en A als leen auto.

En dan nog, het is een tijdelijke vervanging zolang het je van A naar B brengt is het voldoende. Het is niet dat je er maanden in dient te rijden, en dan nog…

Naast mijn lease plastic de EQA (wat overigens prima bevalt, behalve het design) is de W123 200 weer vlekkeloos door de APK gekomen en sinds januari van wegenbelasting vrijgesteld. Kwam er alleen achter dat ik in 5 jaar slecht 230km heb gereden, wordt tijd voor tour ritjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Hari-Bo op 14-04-2023 08:15 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Hari-Bo schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:09:
[...]

Ik durf te wedden dat de B klasse een veel comfortabelere rijervaring heeft als de ‘sportief’ geveerde CLA.

Vreemd dat je hier een probleem van maakt ook de prijs stelling in de markt laat zien dat ze elkaar ook niet veel ontlopen. Het is geen gevalletje E klasse en A als leen auto.

En dan nog, het is een tijdelijke vervanging zolang het je van A naar B brengt is het voldoende. Het is niet dat je er maanden in dient te rijden, en dan nog…
Absoluut, ik heb ook een keer een B meegekregen en die reed lekkerder dan een CLA met AMG line. Die laatste heb ik ooit in bezit gehad, ik vond alleen de CLA mooier. Dat is ook een beetje het probleem bij veel rijders van een A en CLA. Pas als ze hem hebben dan voelen ze de beperkingen van zo'n auto. Ze zijn een beetje blind gemaakt door het design en het merk, maar het rijdt niet zoals een E-klasse. Ik vind de A en CLA met AMG line ook een auto die niet voor de Nederlandse wegen gemaakt is, want je wordt gek van de drempels etc.

Ik kocht mijn eerste MB in 2017 (CLA). Hier heb ik iets langer in gereden dan een jaar en toen kocht ik een E-Coupe 2018 nieuw model. Mijn CLA vond ik mooi, want ik hou van de coupe-lijnen. Alleen ik werd gek van het rijgedrag en de zeer lage in- en uitstap, terwijl ik topfit ben. Alleen ik moest mezelf uit de auto zowat hijsen haha.

Om een lang verhaal kort te maken haha: ik ben ook verblind geweest door het model (CLA SB), maar kwam er na aankoop achter dat het helemaal niet zo goed reed dan ik had verwacht. Vandaar dus later de overstap naar een E.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Redondo1982 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:20:
[...]

Absoluut, ik heb ook een keer een B meegekregen en die reed lekkerder dan een CLA met AMG line. Die laatste heb ik ooit in bezit gehad, ik vond alleen de CLA mooier. Dat is ook een beetje het probleem bij veel rijders van een A en CLA. Pas als ze hem hebben dan voelen ze de beperkingen van zo'n auto. Ze zijn een beetje blind gemaakt door het design en het merk, maar het rijdt niet zoals een E-klasse. Ik vind de A en CLA met AMG line ook een auto die niet voor de Nederlandse wegen gemaakt is, want je wordt gek van de drempels etc.

Ik kocht mijn eerste MB in 2017 (CLA). Hier heb ik iets langer in gereden dan een jaar en toen kocht ik een E-Coupe 2018 nieuw model. Mijn CLA vond ik mooi, want ik hou van de coupe-lijnen. Alleen ik werd gek van het rijgedrag en de zeer lage in- en uitstap, terwijl ik topfit ben. Alleen ik moest mezelf uit de auto zowat hijsen haha.

Om een lang verhaal kort te maken haha: ik ben ook verblind geweest door het model (CLA SB), maar kwam er na aankoop achter dat het helemaal niet zo goed reed dan ik had verwacht. Vandaar dus later de overstap naar een E.
Het is ook niet zo raar dat een B soepeler rijdt dan een CLA met AMG-line uitrusting. De B is qua model meer gespitst op comfort en de CLA meer op sportief, helemaal met AMG-line. Dat drempels dan minder fijn te nemen zijn, is dan ook niet zo heel verwonderlijk. Dat een E-klasse het ook beter doet, tja die staat 2 klassen hoger in de hiërarchie. Heeft die ook AMG line of gewoon een standaard uitvoering? Dat zal ook verschil maken. De A en CLA zijn de instappers voor Mercedes en daar kan je niet de uitrusting en souplesse van verwachten die wel bij een C, E of S krijgt. Pak je een AMG-line, dan zal het comfort niet beter worden.

Ik heb nu een kleine 2 jaar een 2018 CLA 45 AMG SB en die bevalt mij uitstekend. Ja de instap is erg laag, maar ik vind het wel fijn. Vergeleken met mijn Abarth 500 is het zelfs extreem laag, want in de 500 zit je echt op de bok. :P Mijn AMG heeft adaptieve demping en ik rij eigenlijk altijd op de stugge setting. Mijn dagelijkse rit ging voorheen over een 80km weg, wat intussen een 60 is geworden met drempels. Op 1 drempel na, zijn ze allemaal met gemak met 90 te nemen. Alleen als je eraf gaat, wil de achterkant nog wel eens lichtjes airborne gaan. Ik heb geen hogere klasse AMG of Merc gereden, omdat die nog niet in mijn budget vallen. Mocht ik de kans krijgen, wil ik als opvolger een C/E63(S) of zelfs een AMG GT. Mocht dat niet lukken, blijft de CLA nog wel even bij mij, bevalt mij echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

De nieuwere CLA (>2019) heeft volgens mij een kortere voorkant en staat iets hoger. Althans, ik raak weinig tot geen drempels. Misschien komt dat vanwege de hybride uitvoering. De oudere CLA (<2019) was gewoon niet leuk, nagenoeg elke drempel pak je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
aex351 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:43:
De nieuwere CLA (>2019) heeft volgens mij een kortere voorkant en staat iets hoger. Althans, ik raak weinig tot geen drempels. Misschien komt dat vanwege de hybride uitvoering. De oudere CLA (<2019) was gewoon niet leuk, nagenoeg elke drempel pak je mee.
Dat komt inderdaad door de hybride uitvoering. Die staat standaard stukje hoger op de poten. Rijdt echt lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:33:
[...]

Het is ook niet zo raar dat een B soepeler rijdt dan een CLA met AMG-line uitrusting. De B is qua model meer gespitst op comfort en de CLA meer op sportief, helemaal met AMG-line. Dat drempels dan minder fijn te nemen zijn, is dan ook niet zo heel verwonderlijk. Dat een E-klasse het ook beter doet, tja die staat 2 klassen hoger in de hiërarchie. Heeft die ook AMG line of gewoon een standaard uitvoering? Dat zal ook verschil maken. De A en CLA zijn de instappers voor Mercedes en daar kan je niet de uitrusting en souplesse van verwachten die wel bij een C, E of S krijgt. Pak je een AMG-line, dan zal het comfort niet beter worden.

Ik heb nu een kleine 2 jaar een 2018 CLA 45 AMG SB en die bevalt mij uitstekend. Ja de instap is erg laag, maar ik vind het wel fijn. Vergeleken met mijn Abarth 500 is het zelfs extreem laag, want in de 500 zit je echt op de bok. :P Mijn AMG heeft adaptieve demping en ik rij eigenlijk altijd op de stugge setting. Mijn dagelijkse rit ging voorheen over een 80km weg, wat intussen een 60 is geworden met drempels. Op 1 drempel na, zijn ze allemaal met gemak met 90 te nemen. Alleen als je eraf gaat, wil de achterkant nog wel eens lichtjes airborne gaan. Ik heb geen hogere klasse AMG of Merc gereden, omdat die nog niet in mijn budget vallen. Mocht ik de kans krijgen, wil ik als opvolger een C/E63(S) of zelfs een AMG GT. Mocht dat niet lukken, blijft de CLA nog wel even bij mij, bevalt mij echt super.
Begrijp me niet verkeerd, CLA 45 SB AMG is echt een dijk van een auto. Alleen je kan dan drempels pakken die meegevormd zijn met de weg met die snelheden. In de straten lukt dat je echt niet haha. Het is inderdaad niet eerlijk vergelijken, maar jij weet dat gelukkig evenals mij. Alleen er zijn heel veel mensen die denken dat een CLA als een E rijdt en dat is verkeerde perceptie. Daar kunnen ze niks aan doen, maar dat komt door de ster >:)

AMG-GT 4 doors zou dan zeker mijn keuze zijn, mits die in je budget past te zijner tijd. Die heb ik al die tijd willen kopen, alleen ben uiteindelijk voor de G63 gegaan door de hoge zit en ik zakelijk toch nog wat spullen kwijt kan plus eea kan trekken (aanhanger). Die komt overigens in augustus in mijn bezit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Redondo1982 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:21:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, CLA 45 SB AMG is echt een dijk van een auto. Alleen je kan dan drempels pakken die meegevormd zijn met de weg met die snelheden. In de straten lukt dat je echt niet haha. Het is inderdaad niet eerlijk vergelijken, maar jij weet dat gelukkig evenals mij. Alleen er zijn heel veel mensen die denken dat een CLA als een E rijdt en dat is verkeerde perceptie. Daar kunnen ze niks aan doen, maar dat komt door de ster >:)

AMG-GT 4 doors zou dan zeker mijn keuze zijn, mits die in je budget past te zijner tijd. Die heb ik al die tijd willen kopen, alleen ben uiteindelijk voor de G63 gegaan door de hoge zit en ik zakelijk toch nog wat spullen kwijt kan plus eea kan trekken (aanhanger). Die komt overigens in augustus in mijn bezit :9~
Ik ga inderdaad niet met 90 door een woonwijk over drempels. :P Maar ook hogere drempels heb ik op lage snelheden nooit geraakt. Auto staat wel op originele hoogte, geen verlagingsveren oid. Herken mij niet in de geluiden van anderen dat de CLA een drama is met drempels met een CLA van voor 2019. En zo hoog staat de AMG ook niet. ;)

Als iemand denkt dat een CLA rijdt als een E, dan is dat inderdaad een hele verkeerde perceptie. Je weet dat bij Mercedes de E veel hoger staat qua klasse dan een A, B, C(LA).

Qua droom is het de AMG GT 2 deurs. Liefst een GT-S of R, maar die zullen qua prijs wel heel lang buiten bereik blijven. Voorlopig is de CLA meer dan genoeg voor mij alleen. Dan moeten mijn investeringen eerst weer flink rendement gaan halen en dan krijgen andere zaken ook nog wel even voorrang. Hoewel een G63 wel erg dik is, ben ik (nog) niet zo van de hoge auto's. Anders zou een GLE Coupe ook een optie zijn. Misschien dat ik mijn CLA ook nog eerst ga aanpassen met een set dikke velgen, een wrap en luchtvering. Maar kost veel geld, die ik toch niet terug ga zien. Mogelijk dat ik de 500 verkoop, als deze het juiste geld oplevert. Dan zijn die aanpassen zeker een optie. Wil dan wel zeker zijn dat ik de CLA nog wel een paar jaar hou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:36:
[...]

Ik ga inderdaad niet met 90 door een woonwijk over drempels. :P Maar ook hogere drempels heb ik op lage snelheden nooit geraakt. Auto staat wel op originele hoogte, geen verlagingsveren oid. Herken mij niet in de geluiden van anderen dat de CLA een drama is met drempels met een CLA van voor 2019. En zo hoog staat de AMG ook niet. ;)

Als iemand denkt dat een CLA rijdt als een E, dan is dat inderdaad een hele verkeerde perceptie. Je weet dat bij Mercedes de E veel hoger staat qua klasse dan een A, B, C(LA).

Qua droom is het de AMG GT 2 deurs. Liefst een GT-S of R, maar die zullen qua prijs wel heel lang buiten bereik blijven. Voorlopig is de CLA meer dan genoeg voor mij alleen. Dan moeten mijn investeringen eerst weer flink rendement gaan halen en dan krijgen andere zaken ook nog wel even voorrang. Hoewel een G63 wel erg dik is, ben ik (nog) niet zo van de hoge auto's. Anders zou een GLE Coupe ook een optie zijn. Misschien dat ik mijn CLA ook nog eerst ga aanpassen met een set dikke velgen, een wrap en luchtvering. Maar kost veel geld, die ik toch niet terug ga zien. Mogelijk dat ik de 500 verkoop, als deze het juiste geld oplevert. Dan zijn die aanpassen zeker een optie. Wil dan wel zeker zijn dat ik de CLA nog wel een paar jaar hou. ;)
Haha verstandig door de woonwijken.

AMG GT 2doors is wel next level ja. Ook niet echt daily car haha.

GLE Coupe (53 AMG) kan ik wel aanraden, die heb ik ook in bezit. Althans, mijn vrouw :+

G63 is voor mij king off the road, is oude gekoesterde droom. Bovendien een goede investering op dit moment haha. Dat woog wel mee in de beslissing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Redondo1982 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:47:
[...]

Haha verstandig door de woonwijken.

AMG GT 2doors is wel next level ja. Ook niet echt daily car haha.

GLE Coupe (53 AMG) kan ik wel aanraden, die heb ik ook in bezit. Althans, mijn vrouw :+

G63 is voor mij king off the road, is oude gekoesterde droom. Bovendien een goede investering op dit moment haha. Dat woog wel mee in de beslissing. ;)
Bij mij zou die gewoon daily worden. Auto's moeten rijden, zijn niet gemaakt voor de show. (hoewel mijn Abarth wel show is tegenwoordig. En rijdt ook nog zelden |:( )

Ik heb genoeg G63's in Berlijn gezien afgelopen zomer, genoeg voor een lifetime. Lijkt of die dingen daar weggegeven worden bij de bakker. :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:58:
[...]

Bij mij zou die gewoon daily worden. Auto's moeten rijden, zijn niet gemaakt voor de show. (hoewel mijn Abarth wel show is tegenwoordig. En rijdt ook nog zelden |:( )

Ik heb genoeg G63's in Berlijn gezien afgelopen zomer, genoeg voor een lifetime. Lijkt of die dingen daar weggegeven worden bij de bakker. :D _/-\o_
Ja, gewoon mee rijden. Alleen diegene die een GT kopen doen dat meestal voor erbij ;)

Wel een green hell pakken dan, hè?! :9~

G63 zie je in bepaalde gebieden erg veel, maar die hebben ook lang moeten wachten of hebben 150k boven de prijs betaald. In Amerika zijn ze voor 2023 gestopt met de V8 motoren en daar gaan ze nu voor 200k boven de normale prijs weg. Kwestie van vraag en aanbod zeg maar. Ik heb er bijna twee jaar op gewacht. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

thunder8 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:36:
[knip]

[knip]
Heb jij de haakjes niet verkeerd staan bij die CLA?

(CL)A << zou het eigenlijk moeten zijn, dus A, (CL)A, B, enz... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

hardware-lover schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:50:
[...]

Heb jij de haakjes niet verkeerd staan bij die CLA?

(CL)A << zou het eigenlijk moeten zijn, dus A, (CL)A, B, enz... ;)
Nee, het was geen volgorde van betere klasse van slecht naar goed, gewoon aanduiding van de klasses onder de E. ;) Ik weet dat de CLA geen C klasse is. En als je het dan helemaal goed wil doen, moet er ook nog GLA bij. :P Dan zou je dus (CL/GL-)A, B, C moeten schrijven. Wordt het niet meer leesbaar van.

[ Voor 8% gewijzigd door thunder8 op 14-04-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

thunder8 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:37:
Nee, het was geen volgorde van betere klasse van slecht naar goed, gewoon aanduiding van de klasses onder de E. ;) Ik weet dat de CLA geen C klasse is. En als je het dan helemaal goed wil doen, moet er ook nog GLA bij. :P Dan zou je dus (CL/GL-)A, B, C moeten schrijven. Wordt het niet meer leesbaar van.
Je hebt volkomen gelijk hoor, het is een ratjetoe van afkortingen. Maar we gaan een CLA niet to Mercedes C-Klasse bombarderen, ook al is ie best mooi 8)

@aex351, gezien de vanafprijzen zou je dat niet zeggen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 14-04-2023 22:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

hardware-lover schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:12:
[...]

Je hebt volkomen gelijk hoor, het is een ratjetoe van afkortingen. Maar we gaan een CLA niet to Mercedes C-Klasse bombarderen, ook al is ie best mooi 8)
Dat valt wel mee. Een CLA is een CLA. In mijn optiek is het de sportievere C. Terwijl de A sedan het daadwerkelijke jongere broertje is van de C sedan als je kijkt naar het ontwerp.

Met een A/C klasse pak je volgens mij niet elke drempel mee zoals je dat met de oudere CLA wel doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
aex351 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:20:
[...]

Dat valt wel mee. Een CLA is een CLA. In mijn optiek is het de sportievere C. Terwijl de A sedan het daadwerkelijke jongere broertje is van de C sedan als je kijkt naar het ontwerp.

Met een A/C klasse pak je volgens mij niet elke drempel mee zoals je dat met de oudere CLA wel doet.
Een CLA is gewoon een A klasse qua 'comfort', afwerking etc . Zeker geen C. Dat is dag en nacht verschil.

Als je het dan wilt vergelijken is een CLA de sportieve versie van de A sedan.

[ Voor 9% gewijzigd door Dean Martin op 15-04-2023 07:23 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Dean Martin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:09:
[...]

Een CLA is gewoon een A klasse qua 'comfort', afwerking etc . Zeker geen C. Dat is dag en nacht verschil.

Ik had ook al een heel verhaal getypt, maar mee gestopt. Hij heeft echt een aparte beleving qua schaling en inschatting. De sportieve C is gewoon de C Coupe of een C AMG (line). Just that simple.

Ik vind de CLA wel een mooie auto, daar niet van. Ik vind alleen het vorige model wel mooier, zeker in AMG 45 SB zoals @thunder8 die bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:50
Dean Martin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:09:
[...]

Precies. Daar valt ook niet over te discussiëren, kijk gewoon naar het interieur en je weet genoeg van welk model het een afgeleide is.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Redondo1982 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:54:
[...]

Ik had ook al een heel verhaal getypt, maar mee gestopt. Hij heeft echt een aparte beleving qua schaling en inschatting. De sportieve C is gewoon de C Coupe of een C AMG (line). Just that simple.

Ik vind de CLA wel een mooie auto, daar niet van. Ik vind alleen het vorige model wel mooier, zeker in AMG 45 SB zoals @thunder8 die bezit.
Dat klopt niet

Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Coupé 421pk
AMG C 43 4MATIC+ 408+14pk

Heeft een prijsverschil van 2000-3000.

De A klasse komt hier niet eens beurt met zijn AMG A 35 4MATIC Limousine 306+14pk.

Die heeft een prijsverschil van 30000.

Daarbij komt er nu een refresh aan van de CLA. Dus ik ben benieuwd of die dan vergelijkbare motoren krijgt die ook in de A / C worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

Inderdaad in de C-klasse heb je gewoon de Coupe AMG C43-63(S). Wat ook al een gruwelijk dikke bak is. Daar heb je geen CLA voor nodig. Die is gewoon een klasse lager dan de C.

Het laatste model vind ik de CLA 45 AMG SB ook niet mooi. Op 1 of andere wijze is het lijnenspel niet super. De Coupe vind ik wel weer mooi. Maarja dan moet je al beginnen met een OPF delete om nog een beetje geluid uit de motor te krijgen.
aex351 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:14:
[...]

Dat klopt niet

De A klasse komt hier niet eens beurt met zijn AMG A 35 4MATIC Limousine 306+14pk.

...
De A is ook in een A 45 AMG te krijgen, heeft dezelfde motor als de CLA en zelfde PK's. De 35 is het minder sterke broertje. De limousine is inderdaad alleen als A 35 AMG te krijgen, dat zal te maken hebben dat die anders teveel in het vaarwater van de CLA 45 coupe zit. Maar de hatch versie is gewoon als 45 AMG te krijgen

De C43 is een 3 liter V6 biturbo. Helaas wordt deze als minder AMG beschouwd door velen, omdat het in dit geval een motor van het rek van Mercedes betreft, niet volgens AMG traditie: 1 blok door 1 man bij AMG zelf. Qua power doet die niet onder voor de 45 motor, maar het karakter is totaal anders.

[ Voor 5% gewijzigd door thunder8 op 15-04-2023 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:30:
[...]

Inderdaad in de C-klasse heb je gewoon de Coupe AMG C43-63(S). Wat ook al een gruwelijk dikke bak is. Daar heb je geen CLA voor nodig. Die is gewoon een klasse lager dan de C.

Het laatste model vind ik de CLA 45 AMG SB ook niet mooi. Op 1 of andere wijze is het lijnenspel niet super. De Coupe vind ik wel weer mooi. Maarja dan moet je al beginnen met een OPF delete om nog een beetje geluid uit de motor te krijgen.

[...]

De A is ook in een A 45 AMG te krijgen, heeft dezelfde motor als de CLA en zelfde PK's. De 35 is het minder sterke broertje. De limousine is inderdaad alleen als A 35 AMG te krijgen, dat zal te maken hebben dat die anders teveel in het vaarwater van de CLA 45 coupe zit. Maar de hatch versie is gewoon als 45 AMG te krijgen

De C43 is een 3 liter V6 biturbo. Helaas wordt deze als minder AMG beschouwd door velen, omdat het in dit geval een motor van het rek van Mercedes betreft, niet volgens AMG traditie: 1 blok door 1 man bij AMG zelf. Qua power doet die niet onder voor de 45 motor, maar het karakter is totaal anders.
En die van jou heeft vierkante uitlaten, in lijn met 8 cylinders van deze wereld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
aex351 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:14:
[...]

Dat klopt niet

Daarbij komt er nu een refresh aan van de CLA. Dus ik ben benieuwd of die dan vergelijkbare motoren krijgt die ook in de A / C worden gebruikt.
Waar heb je het nou allemaal over? Je blijft maar vergelijken, we bedoelen juist dat je dat niet moet doen. Mag wel, alleen dan blijf je je maar op een zijspoor begeven. Bovendien gebruik je allerlei verkeerde voorbeelden, zoals @thunder8 al aangeeft. Je hebt ook nog een C63(s) als je toch topmodellen wilt vergelijken met elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

100% eens. Ook wat betreft de auto van @thunder8 !

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Goed en slecht nieuws van de dealer. De kleur die ik wilde voor mijn GLE kan niet meer en ook gaat deze zomer levering het niet meer worden. Goede nieuws is dat ik dan wel de facelift ga krijgen en dat je met de facelift weer een mooie blauwe kleur hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:21:
Goed en slecht nieuws van de dealer. De kleur die ik wilde voor mijn GLE kan niet meer en ook gaat deze zomer levering het niet meer worden. Goede nieuws is dat ik dan wel de facelift ga krijgen en dat je met de facelift weer een mooie blauwe kleur hebt!
GLE dijk van een auto! Gewone of Coupé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:29:
[...]

GLE dijk van een auto! Gewone of Coupé?
De gewone plugin, 4x4 met luchtvering enzo. Vooral uitgekozen voor de 100 ( en nu met facelift schijnbaar zelfs meer) EV kunnen rijden. Was wel verbaast dat ze hier niet zo'n ipad hebben ingezet met de face-lift maar nog steeds de 2 horizontale schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

thunder8 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:30:
[knip] Helaas wordt deze als minder AMG beschouwd door velen, omdat het in dit geval een motor van het rek van Mercedes betreft, niet volgens AMG traditie: 1 blok door 1 man bij AMG zelf. Qua power doet die niet onder voor de 45 motor, maar het karakter is totaal anders.
Ach, ik ken diverse Mercedes eigenaren die enkel AMG stickers en allerlei ander namaak spul van AMG plaatsen en alleen daardoor al Mercedes AMG denken te rijden. Over het algemeen rijden die in de meest voordelige versie van het model rond :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:34:
[...]

De gewone plugin, 4x4 met luchtvering enzo. Vooral uitgekozen voor de 100 ( en nu met facelift schijnbaar zelfs meer) EV kunnen rijden. Was wel verbaast dat ze hier niet zo'n ipad hebben ingezet met de face-lift maar nog steeds de 2 horizontale schermen.
Dikke waggie >:)

Ik heb zelf twee jaar geleden de GLE 350e gehad en 100 km haal je niet. Max 60 km in het gunstigste geval.

Overigens doen ze in 9 van de 10 gevallen bij een facelift geen nieuw infotainment erin, althans niet fysiek. Vaak wel de laatste update qua software en meestal het recente stuurwiel.

Ik kan je wel vertellen dat je hier veel plezier aan gaat beleven. Je reed nu E, toch? De GLE is boterzacht qua weglegging en dat is toch wat je gewend bent met een E ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:07:
[...]

Dikke waggie >:)

Ik heb zelf twee jaar geleden de GLE 350e gehad en 100 km haal je niet. Max 60 km in het gunstigste geval.

Overigens doen ze in 9 van de 10 gevallen bij een facelift geen nieuw infotainment erin, althans niet fysiek. Vaak wel de laatste update qua software en meestal het recente stuurwiel.

Ik kan je wel vertellen dat je hier veel plezier aan gaat beleven. Je reed nu E, toch? De GLE is boterzacht qua weglegging en dat is toch wat je gewend bent met een E ;)
Ik dacht dat ze bij de GLC facelift wel zo'n tablet hadden geplaatst?

Qua range zal het hetzelfde zijn als met de E, eenmaal boven de 100kmh gaat het snel.

Inderdaad, na 2x een E wordt het nu een GLE. Ook nog wel gekeken naar de EQB enzo, maar de range is net te weinig om naar ons vakantiehuis te knallen zonder stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:48:
[...]

Ik dacht dat ze bij de GLC facelift wel zo'n tablet hadden geplaatst?

Qua range zal het hetzelfde zijn als met de E, eenmaal boven de 100kmh gaat het snel.

Inderdaad, na 2x een E wordt het nu een GLE. Ook nog wel gekeken naar de EQB enzo, maar de range is net te weinig om naar ons vakantiehuis te knallen zonder stoppen.
GLC facelift 2019-2022 (wel MBUX toegevoegd) niet, laatste en nieuwe GLC 2023 is een totaal nieuw model. Die heeft wel die tablet in het midden.

GLE beter dan de EQB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Redondo1982 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:59:
[...]

Waar heb je het nou allemaal over? Je blijft maar vergelijken, we bedoelen juist dat je dat niet moet doen. Mag wel, alleen dan blijf je je maar op een zijspoor begeven. Bovendien gebruik je allerlei verkeerde voorbeelden, zoals @thunder8 al aangeeft. Je hebt ook nog een C63(s) als je toch topmodellen wilt vergelijken met elkaar.
De C63 is een oud model en niet meer te koop. Of je bedoeld we gaan het nu hebben over modellen die wellicht nog ergens in de wereld verkocht worden en die je dan moet gaan importeren om zodoende een punt te maken dat de C toch flink boven de CLA uitsteekt, omdat er een uitvoering is met een betere motor? Feit blijft dat voor de Nederlandse markt de huidige aangeboden topmodellen van de C en CLA qua prijs nagenoeg hetzelfde zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
aex351 schreef op zondag 16 april 2023 @ 02:14:
[...]

De C63 is een oud model en niet meer te koop. Of je bedoeld we gaan het nu hebben over modellen die wellicht nog ergens in de wereld verkocht worden en die je dan moet gaan importeren om zodoende een punt te maken dat de C toch flink boven de CLA uitsteekt, omdat er een uitvoering is met een betere motor? Feit blijft dat voor de Nederlandse markt de huidige aangeboden topmodellen van de C en CLA qua prijs nagenoeg hetzelfde zijn.
Niemand zegt hier dat de CLA een slechte auto is.
Echter feiten zijn feiten en het is een feit dat de CLA een A klasse is met een ander bodywork.

Kijk bijvoorbeeld alleen eens naar het interieur van de A, de CLA en de C. Waar denk je dan dat de CLA van afgeleid is?
Juist, de A.

Welk platform gebruikt de A en de CLA? Inderdaad het zelfde MFA2 waar de C het MRA2 platform heeft en deelt met de GLC, E, S.

De CLA is gewoon onderdeel van de A-familie. Daar hoef je eigenlijk verder geen discussie over te voeren, dat is gewoon een feit.

Niemand zegt dat de CLA daardoor een slechte auto is. Maar het is geen C en het wordt geen C.

En die prijs 'discussie' kun je ook andersom voeren.
Een A limousine is maar €1.000 goedkoper dan een CLA (en de door jou niet gewaarde B €3.000 duurde dan de CLA). Waar de instap C €10.000 duurder is dan de CLA.

Lees bijvoorbeeld dit eens:
https://www.autoblog.nl/auto/mercedes-benz/mercedes-benz-cla

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 16-04-2023 08:05 ]

The best is yet to come

Pagina: 1 ... 62 ... 69 Laatste