Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
aex351 schreef op zondag 16 april 2023 @ 02:14:
[...]

De C63 is een oud model en niet meer te koop. Of je bedoeld we gaan het nu hebben over modellen die wellicht nog ergens in de wereld verkocht worden en die je dan moet gaan importeren om zodoende een punt te maken dat de C toch flink boven de CLA uitsteekt, omdat er een uitvoering is met een betere motor? Feit blijft dat voor de Nederlandse markt de huidige aangeboden topmodellen van de C en CLA qua prijs nagenoeg hetzelfde zijn.
Nee, wat ik al die tijd al zeg: je moet niet vergelijken met deze modellen. |:(

Alleen als jij graag in deze bubbel wilt blijven denken en jij wordt er verder gelukkig van dan moet je dat vooral blijven doen. Ik neem alleen afscheid van deze discussie, want het heeft verder geen zin voor dit topic en ik hoef ook niet perse door te dringen tot jou.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:39
Een A180 is gewoon de beste auto…..

En rode zijn sneller
(Of is dat alleen met motoren)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:44

aex351

I am the one

Dean Martin schreef op zondag 16 april 2023 @ 07:41:
[...]

Niemand zegt hier dat de CLA een slechte auto is.
Echter feiten zijn feiten en het is een feit dat de CLA een A klasse is met een ander bodywork.

Kijk bijvoorbeeld alleen eens naar het interieur van de A, de CLA en de C. Waar denk je dan dat de CLA van afgeleid is?
Juist, de A.

Welk platform gebruikt de A en de CLA? Inderdaad het zelfde MFA2 waar de C het MRA2 platform heeft en deelt met de GLC, E, S.

De CLA is gewoon onderdeel van de A-familie. Daar hoef je eigenlijk verder geen discussie over te voeren, dat is gewoon een feit.
Nee, dat is dus niet zo. Het is gebouwd op het MFA2 platform. Dat maakt het niet dat elke auto dat gebouwd wordt op dit platform een A-Klasse is of behoord tot de A-Klasse familie. Een B-Klasse wordt ook op het MFA2 platform gebouwd. Een platform is precies dat, een platform waarop een auto gebouwd kan worden. Iets dat ook aangepast kan worden. Nergens wordt er beweerd dat de C-Klasse en de CLA op hetzelfde platform gebouwd worden. De GLB wordt ook het MFA2 platform gebouwd. Het platform zegt overigens ook helemaal niets over de afwerkingen, opties of de aangeboden motor opties.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +3Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:59
aex351 schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:59:
[...]

Nee, dat is dus niet zo. Het is gebouwd op het MFA2 platform. Dat maakt het niet dat elke auto dat gebouwd wordt op dit platform een A-Klasse is of behoord tot de A-Klasse familie. Een B-Klasse wordt ook op het MFA2 platform gebouwd. Een platform is precies dat, een platform waarop een auto gebouwd kan worden. Iets dat ook aangepast kan worden. Nergens wordt er beweerd dat de C-Klasse en de CLA op hetzelfde platform gebouwd worden. De GLB wordt ook het MFA2 platform gebouwd. Het platform zegt overigens ook helemaal niets over de afwerkingen, opties of de aangeboden motor opties.
Behalve dat het MFA2 platform in dit geval voor de goedkopere lijn auto's wordt gebruikt bij MB en het afwerkingsnivo op die lijn toevallig wel even vies tegenvalt.

Ik moet nog een klein jaartje met de CLA en zodra 'ie is ingeleverd zal ie geen seconde gemist worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
aex351 schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:59:
[...]

Dat zeg ik, want de C en S delen hetzelfde platform maar zijn ook geen gelijke. Vergeet inderdaad voor het gemak de rest van de tekst.

Echter is het MFA2 een platform dat gebruikt wordt voor de compacte (vooral voorwiel aangedreven) Mercedes modellen.

Maar joh, weet je, hou jezelf voor de gek en denk jij in een sportieve C te rijden. Helemaal prima. d:)b

Ik stop met deze discussie. Het is namelijk een zelfde onderwerp of vuur heet is of de aarde rond. Feiten blijven feiten.

[Voor 20% gewijzigd door Dean Martin op 17-04-2023 07:02]

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

thunder8

Het gedonder begint weer.

hardware-lover schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:43:
[...]

Ach, ik ken diverse Mercedes eigenaren die enkel AMG stickers en allerlei ander namaak spul van AMG plaatsen en alleen daardoor al Mercedes AMG denken te rijden. Over het algemeen rijden die in de meest voordelige versie van het model rond :+
Dat is bij alle merken zo. Of dat nu M bij BMW is, AMG bij Mercedes, Abarth bij Fiat, enz enz. Ziet er stoer uit, totdat je bij het eerste beste stoplicht zoek wordt gereden door een normale sportieve auto of de real deal. _O- _O- _O-

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

thunder8 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:22:
[...]

Dat is bij alle merken zo. Of dat nu M bij BMW is, AMG bij Mercedes, Abarth bij Fiat, enz enz. Ziet er stoer uit, totdat je bij het eerste beste stoplicht zoek wordt gereden door een normale sportieve auto of de real deal. _O- _O- _O-
Als je een echte AMG/M/Brabus/Alpina onder je komt hebt, hoeft je mensen er niet meer uit te trekken bij het stoplicht. Je hebt niets meer te bewijzen omdat je weet dat je de betere auto hebt.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8

thunder8

JackBol schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:34:
[...]

Als je een echte AMG/M/Brabus/Alpina onder je komt hebt, hoeft je mensen er niet meer uit te trekken bij het stoplicht. Je hebt niets meer te bewijzen omdat je weet dat je de betere auto hebt.
Het hoeft niet, maar is soms wel erg leuk. :P Maar qua fun is de Abarth die ik heb nog veel leuker dan de AMG, ondanks het ontbreken van de aanduiding op de achterzijde. Bij de Abarth verwachten mensen niet dat die redelijk snel is. Meer dan eens op de snelweg een BMW rijder raar laten kijken die dacht dat er een normale 500 voor hem zat en die die zat op te drukken, terwijl ik al 20-30km/h boven de limiet zit. Even goed gas geven, naar rechts en dan die blikken in die auto zijn goud. Gozer achter het stuur kijkt altijd stoïcijns voor zich uit en de vrouw ernaast zit te lachen. _/-\o_ _/-\o_ 175 PK op 1000kg is erg leuk, hoewel mijn AMG daar natuurlijk rondjes omheen rijdt. Maar het is een leuk autootje met een grote bek als ik gas geef. En soms trakteert die op luide knallen bij het schakelen. (En nee, geen pops and bangs geprogrammeerd, gewoon standaard mode)

• Redondo1982
JackBol schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:34:
[...]

Het is niet altijd bewijsdrang hoor, je hebt gewoon niet voor niks zo'n auto. Waarom zou je hem dan niet opentrekken? Daar koop je zo'n ding nu eenmaal voor, anders ga je wel gewoon in een goed gemotoriseerde (andere) vier-cylinder rijden.

Als er morgen een Model S Plaid naast je staat dan heeft ie toch ook niet gelijk bewijsdrang? Alleen die rijdt ook alles zoek en maakt geen geluid dus is er vaak geen bewijsdrang vanuit perceptie-oogpunt, terwijl dit dus wel bewijsdrang zou kunnen zijn (hoeft dus niet). Ik kan gewoon genieten van snelheid (liefst met geluid) en ja, ook van een ander. Uiteraard wel zonder gevaar, want aan die kneusjes tegenwoordig met de huurbakken uit Duitsland, die alles kapot scheuren in de binnenstad om uit te sloven, heb je niks. Die rijden alles en iedereen kapot behalve zichzelf, jammer genoeg.

• Redondo1982
thunder8 schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:54:
[...]

Het hoeft niet, maar is soms wel erg leuk. :P Maar qua fun is de Abarth die ik heb nog veel leuker dan de AMG, ondanks het ontbreken van de aanduiding op de achterzijde. Bij de Abarth verwachten mensen niet dat die redelijk snel is. Meer dan eens op de snelweg een BMW rijder raar laten kijken die dacht dat er een normale 500 voor hem zat en die die zat op te drukken, terwijl ik al 20-30km/h boven de limiet zit. Even goed gas geven, naar rechts en dan die blikken in die auto zijn goud. Gozer achter het stuur kijkt altijd stoïcijns voor zich uit en de vrouw ernaast zit te lachen. _/-\o_ _/-\o_ 175 PK op 1000kg is erg leuk, hoewel mijn AMG daar natuurlijk rondjes omheen rijdt. Maar het is een leuk autootje met een grote bek als ik gas geef. En soms trakteert die op luide knallen bij het schakelen. (En nee, geen pops and bangs geprogrammeerd, gewoon standaard mode)
Zo heb ik een paar weken (rond 2000) in een Golf IV V6 4motion gereden van een vriend zonder aanduidingen en standaard velgen. Die wilde niet opvallen, maar in die tijd was dit echt een bommetje en reed menig dikke auto zoek. Die was volop getuned etc. Dat was wel kicken hoor haha >:)

• Blyzka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:54
Mogelijk dat ik hier even een beetje hulp kan krijgen, wil namelijk een 2e hands Mercedes kopen en ben even benieuwd naar de adviezen/raad van wat andere mensen.

Heb een auto van 2013 op het oog, die geïmporteerd is (vermoedelijk Duitsland).

Auto heeft 80k kilometer stand, kan natuurlijk kloppen maar als ik bij auto's van 2014/2015 kijk van hetzelfde type zie ik dat gemiddeld weg de kilometers rond de 120-150k zitten. Zelf denk ik dan meteen hmm misschien klopt de stand niet helemaal, maar dat is een aanname.

Zijn er dingen waar je rekening mee moet houden, kan je dingen controleren. Wat zijn de do's and don't in zo'n geval?

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Een tweede hands auto is altijd een gok natuurlijk.

Verder ligt het natuurlijk puur aan het model wat de pijnpunten zijn.

Zo heb ik een S204 C180CGI (C-klasse) uit 2012 met 280k op de klok. Deze motoren staan 'erom bekend' dat ze een keer de ketting moeten laten vervangen. Ik zie mensen met veel lagere kilometerstanden met een vervangende ketting, terwijl die van mij nog origineel is.

Om wat voor model gaat het? :)

• Blyzka
RobKJ schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:14:
Een tweede hands auto is altijd een gok natuurlijk.

Verder ligt het natuurlijk puur aan het model wat de pijnpunten zijn.

Zo heb ik een S204 C180CGI (C-klasse) uit 2012 met 280k op de klok. Deze motoren staan 'erom bekend' dat ze een keer de ketting moeten laten vervangen. Ik zie mensen met veel lagere kilometerstanden met een vervangende ketting, terwijl die van mij nog origineel is.

Om wat voor model gaat het? :)
Denk dat je het tegen mij hebt :D, het betreft een C klasse.

• thunder8

thunder8

Blyzka schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:56:
Mogelijk dat ik hier even een beetje hulp kan krijgen, wil namelijk een 2e hands Mercedes kopen en ben even benieuwd naar de adviezen/raad van wat andere mensen.

Auto heeft 80k kilometer stand, kan natuurlijk kloppen maar als ik bij auto's van 2014/2015 kijk van hetzelfde type zie ik dat gemiddeld weg de kilometers rond de 120-150k zitten. Zelf denk ik dan meteen hmm misschien klopt de stand niet helemaal, maar dat is een aanname.

Zijn er dingen waar je rekening mee moet houden, kan je dingen controleren. Wat zijn de do's and don't in zo'n geval?
De stand zegt niet alles. Toen ik naar mijn 2018 AMG ging kijken, hadden die in NL ook vaak veel hogere KM-standen, dan vergelijkbare auto's in Duitsland. Maar ook in Duitsland kon je wel exemplaren vinden met hoge standen. Daar is trouwens niet mee gezegd dat er NIET met de stand geknoeid is, want ook dat is helaas nog wel eens het geval.

Ik zou in ieder geval zoveel mogelijk onderhoudshistorie van de auto willen zien, dus zowel uit het land van herkomst als hier in NL. Dat hoeft geen onderhoudsboekje te zijn, dat mag ook een map met rekeningen zijn. Verder gewoon goed naar het interieur kijken als de bestuurdersstoel en de pedalen. Als daar overmatige slijtage te vinden is, kan het een signaal zijn dat de auto meer km heeft gelopen dan op de teller staat. Geen zekerheidje, maar wel een rode vlag. Kijk voor de rest naar de algehele staat van de auto. Staat die er netjes bij? Zitten er fatsoenlijke banden onder, zowel qua merk als profiel. Vraag waarom de huidige eigenaar hem weg doet als het een particulier is. Als je van een particulier koopt, hou er dan altijd rekening mee dat er achterstallig onderhoud is, tenzij met facturen aangetoond kan worden dat dit niet het geval is. Als ik een auto verkoop, zou ik ook niet meer alles laten fixen. Is het gevoel niet goed, ondanks dat je verder geen signalen zit van problemen, vertrouw je gevoel en ga verder zoeken. Vaak is je gevoel goed en er komen altijd andere auto's op je pad die aan je smaak en wensen voldoen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blyzka schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:56:

Als de auto bij Mercedes in onderhoud is geweest, dan ligt het onderhoud digitaal vast. Mogelijk is dat op te vragen?

VIN code opvragen en checken (kan simpel online), hoe en waar de auto origineel is geleverd, geeft mogelijk ook wat zinnige info over wat er precies wordt aangeboden.

Testing, one, two ...

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Blyzka schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:50:
[...]

Denk dat je het tegen mij hebt :D, het betreft een C klasse.
Als het een C180, C200 of C250 is zou ik zeker onderzoek doen naar de ketting. En wat anderen ook zeggen, boekjes en onderhoudshistorie wil je goed helpen. En de algehele staat van de auto zegt ook wel wat over de vorige eigenaar/eigenaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blyzka
Even terugkomend op de auto die ik had gezien, het bleek een import auto vanuit Rusland te zijn. Op de een of andere manier voelde het toch niet goed, dus de koop is niet doorgezet.

Toch zag hij er wel goed uit zoal van binnen als buiten, ik ga rustig verder kijken, thanks mensen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
Redondo1982 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:23:
[...]

Waar stuit je op met je E-Klasse dan? Dat vind ik namelijk de mooiste E ooit.

Wel eens dat MB voor de massa geworden is, maar dat is ook een erg goede keus gebleken achteraf voor MB. De CC-modellen doen het erg goed en via deze weg kunnen ze veel omzet draaien, nieuwe snufjes makkelijker integreren en kunnen ze makkelijker de nieuwe milieunormen omzeilen (als ik het zo mag noemen). Ze hebben tegenwoordig nu eenmaal te maken met targets voor milieuvriendelijke auto’s om grote boetes te voorkomen. Naast het feit dat hoe meer je het merk ziet des te beter het is en dat is goed gelukt met de A, B, CLA en GLA (al is die laatste niet heel goed verkocht).
Zijn ze weer vanaf gestapt. Geen massa is kassa, maar minder bouwen met hogere winstmarges per auto.
10.000 euro winst per auto ipv 2.000, dat idee. BMW idem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
Inevitable schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:57:
[...]

Ik vind de W212 (of S212) een van de mooiste modellen die ze ooit hebben gemaakt als je het mij vraagt.

Waar ik zoal op stuit zijn kleine dingen maar die wel afdoen aan de kwaliteitsbeleving. bijvoorbeeld Led verlichting binnen wat af en toe gewoon half uitvalt, kleine trillingen in de auto, kleine geluidjes in de auto, de deurgrepen buitenzijde die heel erg plastic aanvoelen, de nieuwe navigatieschermen (Comand was gewoon 1000x beter) dat alles steeds meer digitaal moet (past gewoon niet bij dit merk) Auto is heel gevoelig als het op oliepeil aankomt, was bij de 212 niet het geval, rijcomfort vond ik bij het vorige model veel prettiger, sportstoelen passen niet bij een gewone E diesel, zitten ook niet prettig (stoelen die niet lekker zitten nog nooit gehad bij een benz, heb er al een flink aantal gehad) model voelt veel lichter aan op de weg, waarom er een sportstand op de automaat zit bij een reisauto als deze is mij werkelijk een raadsel en doet ook afbreuk aan het comfort (is gelukkig een instelling) 9 versnellingen is ook gewoon veel teveel, het lijkt wel een vrachtwagen qua schakelen, 7 versnellingen was meer dan genoeg, meer en meer nepleer in het interieur en plastic, hoort gewoon niet.

De S klasse is in mijn ogen nog de enige echte Mercedes. De A klasse in deze vorm hadden ze gewoon niet moeten maken en is leuk voor de lease, de elektrische modellen vind ik persoonlijk al helemaal niks niet qua techniek en al helemaal niet qua uiterlijk. Ik heb er sterk over na zitten denken om deze weer in te ruilen voor het vorige model. Maar met een V6 (die ook in de 212 niet heel denderend was helaas) met een fatsoenlijke km stand gewoon lastig te vinden.

Ik heb die van mij gekocht bij 80.000km en heeft nu 115.000 op de teller staan. Maar ik weet nu al wel dat deze niet nog een jaar op de oprit staat. Het is voor mij ook de laatste 'nieuwe' Mercedes. En laten we eerlijk zijn, een beetje Mercedes (kijk maar naar de S) heeft de ster op kap, niet er in. _/-\o_
Sportstoelen zijn bij veel merken problematisch vind ik. Hoge opstaande randen waardoor instappen ineens een hindernis wordt. De comfortstoelen van MB waren altijd prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
XelaRetak schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:40:
Ik ben sinds kort tegen het "car as a service" probleem aangelopen.

Mijn CLA is inmiddels 3 jaar oud, en ik heb ineens geen Remote functies meer.
Geen locatie, geen remote open/close doors/windows, geen traffic informatie, etc etc.

Mag ik nu ineens 329 euro per jaar extra voor betalen :'(
Met al die abonnementen die veel autobouwers nu zo driftig uitrollen gaan we de komende jaren nog veel meer van dergelijke situaties meemaken vrees ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:29:
[...]

Zijn ze weer vanaf gestapt. Geen massa is kassa, maar minder bouwen met hogere winstmarges per auto.
Ook kassa ja, maar dat is altijd als een merk zijn identiteit gaat verliezen door massaproductie. Het exclusieve gaat er dan af. Dat doet LV, Chanel etc. nu ook gelukkig weer.

Moet wel de kwaliteit weer omhoog gaan haha, anders ben je alsnog het haasje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:53
Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:29:
[...]

Massa is kassa wanneer je ook daadwerkelijk kunt leveren, dat minder bouwen deden ze de afgelopen jaren sowieso al. Snap dus wel dat ze prijzen flink omhoog gooien, als ze met 50% klantverlies nog altijd 100% productie kunnen draaien is het zonde van het geld je auto's voor minder van de hand te doen.

Even ter illustratie: Ik rijd nu een C300d (W205), waarbij de vanafprijs van de huidige C300d reeds 5k hoger ligt dan wat de mijne na rijkelijk opties vinken kostte in 2020. Zelfs een C200d kost tegenwoordig bij gelijke uitrusting ruim 4k meer dan mijn C300d.

Aangezien het Duitse prijzen betreft, is hier van eventuele externe invloed door bijvoorbeeld BPM ook geen sprake.

Leuk dat Mercedes zich weer als elitemerk neer wil zetten, maar aangezien de huidige generatie op kwalitatief niveau de oude niet bij kan houden, zie ik echt geen enkele reden hier een dusdanig extra smak geld voor neer te willen leggen. Spiegeltjes en kraaltjes in overvloed, maar een fatsoenlijk rijgedrag en een kraakvrij interieur is teveel gevraagd.

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-05 13:41
Mijn pa heeft een nieuwe GLC 2023, hybride model, gekocht en opgehaald in februari. Batterij kan op papier 120km electrisch rijden.

Begin keurig 120, maar nu rond 100km. Wensink laten lezen, is batterij capaciteit 87%! Hij laad max 2-3x per week en nooit via snellader geladen. Dat is toch niet normaal?? Volgens Wensink wel....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 19:58
Zensu schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:34:
Mijn pa heeft een nieuwe GLC 2023, hybride model, gekocht en opgehaald in februari. Batterij kan op papier 120km electrisch rijden.

Begin keurig 120, maar nu rond 100km. Wensink laten lezen, is batterij capaciteit 87%! Hij laad max 2-3x per week en nooit via snellader geladen. Dat is toch niet normaal?? Volgens Wensink wel....
Lijkt mij niet normaal. Paar opmerkingen:
- Hoeveel garantie zit er op de batterij? (Wat wij vinden is niet zo belangrijk)
- Wanneer is de auto gemaakt / heeft hij mogelijk lang bij een dealer gestaan? (https://www.lastvin.com/)

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-05 13:41
ChrisL1971 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:09:
[...]

Lijkt mij niet normaal. Paar opmerkingen:
- Hoeveel garantie zit er op de batterij? (Wat wij vinden is niet zo belangrijk)
- Wanneer is de auto gemaakt / heeft hij mogelijk lang bij een dealer gestaan? (https://www.lastvin.com/)
Handig! Bedankt voor de website.

*Als de capaciteit van uw accu gedurende de eerste acht jaar resp. gedurende de eerste 160.000 km na de eerste registratiedatum tot onder de grenswaarde van 180 Ah van de restcapaciteit van de accucapaciteit van 90 kWh afneemt, bent u door het accucertificaat gedekt.
*VIN NOT FOUND: Your car is too new and it hasn't been added to the database.

Ik weet niet wat zij bedoelen met Ah en kWh, maar volgens Wensink is het 87%. Zal met hun overleggen wat zij met de garantie ermee bedoelen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
Zensu schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:34:

Hebben jullie echt de waarde gehaald volgens spec? Dat is voor mij ook nieuw. Dat lukt normaal nooit iemand. 100km halen is helemaal niet slecht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 19:58
Zensu schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:14:
[...]

Handig! Bedankt voor de website.

*Als de capaciteit van uw accu gedurende de eerste acht jaar resp. gedurende de eerste 160.000 km na de eerste registratiedatum tot onder de grenswaarde van 180 Ah van de restcapaciteit van de accucapaciteit van 90 kWh afneemt, bent u door het accucertificaat gedekt.
*VIN NOT FOUND: Your car is too new and it hasn't been added to the database.

Ik weet niet wat zij bedoelen met Ah en kWh, maar volgens Wensink is het 87%. Zal met hun overleggen wat zij met de garantie ermee bedoelen :)
- Zoek op mercedes vin decoder en er zijn diverse websites. misschien werkt een andere wel.
- waarschijnlijk haalt de batterij die 180Ah nog makkelijk op dit moment... Je krijgt een batterij en daar mee zal je het moeten doen tot dat hij echt onder de minimum grens komt.
Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee