Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DeJurist schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:36:
Zijn er hier Mercedes A klasse limousine/sedan rijders. Ben me aan het oriënteren voor een jonge auto en de waarde van dit model begint (tweedehands) behoorlijk te dalen op de occasions markt. Het is of deze of een Tesla Model 3. Aangezien volgend jaar er veel EV's op de markt zullen worden aangeboden (contracten lopen af).

Ik vind hem in ieder geval zeer stijlvol.
[YouTube: 2019 Mercedes A Class Sedan - NEW Review A Class Saloon Limousine AMG Interior Exterior]
Ik rijd een Limousine uit 2020.
Vind het een heerlijke auto om te rijden, zit er prima in ook na lange ritten.
MBUX werkt goed en snel, gebruik persoonlijk meestal Android Auto.
Was niet zo onder de indruk van de hey Mercedes assistent, die reageerde regelmatig zo maar.
Dus die heb ik als vrij snel uitgezet.
Enige echt irritante is dat de auto vrij laag is.
Ik raak de onderkant van de auto regelmatig, dit is een bekend issue van deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:00
koesie schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:10:
[...]

Ik rijd een Limousine uit 2020.
Vind het een heerlijke auto om te rijden, zit er prima in ook na lange ritten.
MBUX werkt goed en snel, gebruik persoonlijk meestal Android Auto.
Was niet zo onder de indruk van de hey Mercedes assistent, die reageerde regelmatig zo maar.
Dus die heb ik als vrij snel uitgezet.
Enige echt irritante is dat de auto vrij laag is.
Ik raak de onderkant van de auto regelmatig, dit is een bekend issue van deze auto.
Oei van dat laatste schrik ik wel. Raken daardoor je bumpers sneller beschadigd als je over drempels rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:57
DeJurist schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:16:
[...]

Oei van dat laatste schrik ik wel. Raken daardoor je bumpers sneller beschadigd als je over drempels rijdt?
Bij de CLA hetzelfde. Het schijnt dat als je geen AMG line hebt je auto iets hoger staat. Het zijn niet de bumpers, maar een extra plastic plaat onder de auto met wat uitsteeksels. Je ziet er verder niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
GilbertvH schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:50:
[...]

Bij de CLA hetzelfde. Het schijnt dat als je geen AMG line hebt je auto iets hoger staat. Het zijn niet de bumpers, maar een extra plastic plaat onder de auto met wat uitsteeksels. Je ziet er verder niets van.
Ik heb geen AMG line en raak de boel ook gewoon. Bumpers lijken bij mij gewoon in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Enige die hoger staat is de hybride variant, de 250e volgens mij. Voor de rest raak je met elke A en CLA de onderkant bij drempels. Ik heb zelf CLA gereden en plakt op de vlakke weg, maar drempels rijden is een hel. Constant vol remmen, maar rij nu hoog dus rij nu overal overheen en wil nooit meer terug haha. En ja, ik rij rustig in de buurten, want ik hou wel rekening met buitenspelende kinderen en huisdieren.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
GilbertvH schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:50:
[...]

Zakelijke relatie van mij wel zijn hele bumper eraf door een drempel. Die zal die wel niet gezien hebben, maar kan dus wel haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
DeJurist schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:16:
[...]

Kijk ook even naar een GLA als dit binnen je budget en/of keus valt. Top auto en stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Redondo1982 schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:22:
Enige die hoger staat is de hybride variant, de 250e volgens mij. Voor de rest raak je met elke A en CLA de onderkant bij drempels. Ik heb zelf CLA gereden en plakt op de vlakke weg, maar drempels rijden is een hel. Constant vol remmen, maar rij nu hoog dus rij nu overal overheen en wil nooit meer terug haha. En ja, ik rij rustig in de buurten, want ik hou wel rekening met buitenspelende kinderen en huisdieren.
Gelukkig met mijn CLA geen last van. Rij altijd met adaptive damping op hard en ga met beleid over drempels. Tot nu toe in meer dan 2 jaar misschien een handvol "treffers" omdat die drempels gewoon niet volgens spec zijn.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:16:
[...]

Gelukkig met mijn CLA geen last van. Rij altijd met adaptive damping op hard en ga met beleid over drempels. Tot nu toe in meer dan 2 jaar misschien een handvol "treffers" omdat die drempels gewoon niet volgens spec zijn.
Het kan ook wel, maar dan moet je inderdaad erg rustig en met beleid rijden. Het ligt er ook een beetje aan waar je rijdt. In de randstad is het gewoon niet fijn, je moet er constant bij nadenken.

Nu is een AMG-rijder (eigendom) sowieso voorzichtiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Redondo1982 schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:19:
[...]

Het kan ook wel, maar dan moet je inderdaad erg rustig en met beleid rijden. Het ligt er ook een beetje aan waar je rijdt. In de randstad is het gewoon niet fijn, je moet er constant bij nadenken.

Nu is een AMG-rijder (eigendom) sowieso voorzichtiger ;)
Naja hier in het buitengebied hebben ze een 80 weg naar 60 gemaakt met drempels. In het begin moest het langzaam erover, tegenwoordig kan ik ze op 1 na makkelijk met 90 nemen zonder te remmen. :P Maar in woonwijken rij ik inderdaad wel rustig, ook vanwege kans van plotseling overstekend "wild". En ja Eigendom AMG hier. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:03
Bij mij in de wijk is het vergeven van de drempels. Je hoort bij veel merken/typen auto's dat ze iets raken als ze er overheen rijden. Met mijn B250e plugin hybride tot nu toe niets geraakt, al rijd ik er ook altijd rustig overheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
thunder8 schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:33:
[...]

Naja hier in het buitengebied hebben ze een 80 weg naar 60 gemaakt met drempels. In het begin moest het langzaam erover, tegenwoordig kan ik ze op 1 na makkelijk met 90 nemen zonder te remmen. :P Maar in woonwijken rij ik inderdaad wel rustig, ook vanwege kans van plotseling overstekend "wild". En ja Eigendom AMG hier. :D
Je zou je ook gewoon aan de maximum snelheid kunnen houden. Als je met 90 km/u rijdt over een 60 km/u weg, dan rijd je 50% te snel. Dat is best veel en niet iets om lollig over te doen of om trots op te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Bij mij in het dorp hebben ze voornamelijk van die kuilen ipv drempels. Maar bij 1 toegangsweg hebben ze vanuit een 60 gebied naar 30 gebied een hele flinke drempel liggen waar je echt met max 15 a 20 overheen kan. Bij die drempel is dan ook aan beide kanten een deel van het asfalt weggeschaafd :X

Met mijn a-klasse (A35) kan ik de meeste drempels prima pakken in comfort mode, maar in sport+ moet ik het ook rustig aan doen, maar zeker niet dat je bijna stil moet gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hijlko.roosjen schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:01:
Bij mij in de wijk is het vergeven van de drempels. Je hoort bij veel merken/typen auto's dat ze iets raken als ze er overheen rijden. Met mijn B250e plugin hybride tot nu toe niets geraakt, al rijd ik er ook altijd rustig overheen.
Vaak op het verkeerde moment remmen en weer snelheid maken (of gewoon te hoge snelheid aanhouden). Blijkbaar is het voor menig auto(rijder) een lastige horde om te nemen zonder te schrapen. Ook hier stikt het van de drempels, vooral in de 30km zones. En nee, zo'n drempel met 50kmh lukt vaak niet zonder de grond te raken, maar het lijkt de meesten weinig te interesseren met wat er daar aan de voorzijde van de auto herrie maakt na het "neerkomen" 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
hijlko.roosjen schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:01:
Een B klasse is ook geen sportieve hatchback of sedan, hè?! Bovendien zeg je ook nog dat je een hybride hebt en die staat standaard al hoger op z’n poten. Het gaat om de A en CLA. De rest van de cc modellen van MB hebben daar geen last van, oftewel B en GLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
hardware-lover schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:43:
[...]

Vaak op het verkeerde moment remmen en weer snelheid maken (of gewoon te hoge snelheid aanhouden). Blijkbaar is het voor menig auto(rijder) een lastige horde om te nemen zonder te schrapen. Ook hier stikt het van de drempels, vooral in de 30km zones. En nee, zo'n drempel met 50kmh lukt vaak niet zonder de grond te raken, maar het lijkt de meesten weinig te interesseren met wat er daar aan de voorzijde van de auto herrie maakt na het "neerkomen" 😏
Als je geluid krijgt na een drempel dan kan je gewoon niet rijden of het is iemand die een auto heeft van een ander en het geen reet interesseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

hijlko.roosjen schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:05:
[...]

Je zou je ook gewoon aan de maximum snelheid kunnen houden. Als je met 90 km/u rijdt over een 60 km/u weg, dan rijd je 50% te snel. Dat is best veel en niet iets om lollig over te doen of om trots op te zijn
Dat was niet de intentie waar we het over hadden, het ging erom of de vering van een CLA goed genoeg was om drempels te trotseren zonder de bumper of de flap onder de auto de drempel te laten raken. Moraalridder uithangen mag je lekker bij VVN gaan doen, ik zeur ook niet als ik een boete krijg, omdat ik weet dat ik het zelf veroorzaakt heb. Ik rij trouwens ook lang niet altijd 90, dat is totaal afhankelijk van het andere verkeer.

Deze weg is trouwens een voormalige N-weg, die een doorgaande route is tussen een dorp en een stad. Dat men het nodig vond om hier drempels in te leggen en de snelheid naar 60km/h te doen is dan ook absurd. Geen hond houdt zich hier aan de snelheid, juist omdat dit een doorgaande weg is en niet een achteraf boerenweggetje.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb als leaseauto een (gebruikte) Mercedes CLA Shooting Brake AMG line gekregen. Ding komt uit 2021 en stond al meer dan een jaar stil. Ik vond het prima, 't is ook zonde om een nieuwe auto te bestellen als zo'n auto niets staat te doen ergens in een loods (wij hoeven de auto niet mee te nemen/ af te kopen als we ontslag nemen).

Is er een manier om er achter te komen of je een vorm van het 'smartphone integratiepakket' op je auto hebt zitten? Android Auto werkt in elk geval niet 'plug and play' zoals ik bij mijn Polo uit 2018 gewend was (die nog niet de helft kostte van deze Merc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
Tehh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:29:
Ik heb als leaseauto een (gebruikte) Mercedes CLA Shooting Brake AMG line gekregen. Ding komt uit 2021 en stond al meer dan een jaar stil. Ik vond het prima, 't is ook zonde om een nieuwe auto te bestellen als zo'n auto niets staat te doen ergens in een loods (wij hoeven de auto niet mee te nemen/ af te kopen als we ontslag nemen).

Is er een manier om er achter te komen of je een vorm van het 'smartphone integratiepakket' op je auto hebt zitten? Android Auto werkt in elk geval niet 'plug and play' zoals ik bij mijn Polo uit 2018 gewend was (die nog niet de helft kostte van deze Merc)
Je kan de Mercedes Me app op je mobiel installeren en je voertuig er aan koppelen met je VIN nr. In de shop in de app kan je dan zien welke opties er nog beschikbaar zijn. Bij mijn nwe B250e plug in waren er 2. Smartphone integratiepakket (inmiddels aangeschaft voor 363€) en Dashcam pakket. Die heb ik gelaten voor wat het is want die zou je bij elke rit handmatig moeten starten.

Als Android Auto of Apple Carplay het nu niet doet zit het pakket er ws niet op. Let ook op of je de juiste USB aansluiting gebruikt. Op mijn B250e is de voor Android Auto/carplay voorzien van een pictogram met een mobiel erbij.

[ Voor 9% gewijzigd door hijlko.roosjen op 28-09-2023 09:23 ]

• hijlko.roosjen
Je kan ook eens kijken op het Mercedes forum. https://www.mercedesforum.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:26

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

* Oemfoefoe meldt zich.

Ongeveer tweeënhalve maand geleden trotse eigenaar van een CLA45 SB. Ik heb ondertussen ook al 1500km Deutsche autobahn achter de rug, maar wat een ongelooflijke heerlijke reisauto is dit zeg. Mijn vorige auto was al niet langzaam, Type R FK2 (310 pk), maar dit is overtreffende trap. Tegen zo’n DCT kun je niet tegenop schakelen. Vroeger zei ik altijd ‘schakelen is autorijden’, maar die stelling neem ik terug. Zal vast met leeftijd te maken hebben. 8)7
Hoe doen ze het hè, zoveel vermogen uit een 2 liter 4 cilinder. En dan te bedenken dat de W118/X118, met dezelfde motor als basis, nog eens 40 pk meer heeft. En het blijft nog allemaal heel ook.

Ik ben erg nieuwsgierig of mijn auto het pakket heeft waar de snelheidsbegrenzer is gedeactiveerd. Vanwege de verkeersomstandigheden is het mij niet gelukt om harder te rijden dan 256 km/u. Ok, het is sneller dan 250 km/u, maar ik vind de marge te klein om te concluderen dat bij mijn auto de begrenzer is gedactiveerd.
Ergens totaal onbelangrijk, want deze snelheiden rijd ik hoogst waarschijnlijk nooit meer, maar een mens is nieuwsgierig hè?!

Ik ben ook zwaar onder de indruk van de Distronic en Parktronic, ongelooflijk waar in een relatief korte tijd de techniek ons heeft gebracht.

Nog een leuke gimmick vind ik de ‘sail mode’ of ‘glide mode’. Het lijkt alleen erg random, want wanneer ik verwacht dat de auto zal gaan gliden, dan gebeurt het weer niet. Weet iemand de parameters waaraan de auto moet voldoen voordat gliding mode wordt geactiveerd? Voor zover ik weet moet:
  • Eco / Comfort (AMG) modus geselecteerd
  • >60 km/u
  • Niet te dicht op je voorligger
  • Weg niet te steil
Soms glide ik richting mijn voorligger waardoor de motor weer normaal toeren maakt en wanneer de voorligger uit de weg is en ik iets heb versneld, dan doet ‘ie het weer niet. Voor mijn gevoel heel random dus.

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/Jdr9WCB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/JdrMCWg.jpg

O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Oemfoefoe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:51:
* Oemfoefoe meldt zich.

Ongeveer tweeënhalve maand geleden trotse eigenaar van een CLA45 SB. Ik heb ondertussen ook al 1500km Deutsche autobahn achter de rug, maar wat een ongelooflijke heerlijke reisauto is dit zeg. Mijn vorige auto was al niet langzaam, Type R FK2 (310 pk), maar dit is overtreffende trap. Tegen zo’n DCT kun je niet tegenop schakelen. Vroeger zei ik altijd ‘schakelen is autorijden’, maar die stelling neem ik terug. Zal vast met leeftijd te maken hebben. 8)7
Hoe doen ze het hè, zoveel vermogen uit een 2 liter 4 cilinder. En dan te bedenken dat de W118/X118, met dezelfde motor als basis, nog eens 40 pk meer heeft. En het blijft nog allemaal heel ook.

Ik ben erg nieuwsgierig of mijn auto het pakket heeft waar de snelheidsbegrenzer is gedeactiveerd. Vanwege de verkeersomstandigheden is het mij niet gelukt om harder te rijden dan 256 km/u. Ok, het is sneller dan 250 km/u, maar ik vind de marge te klein om te concluderen dat bij mijn auto de begrenzer is gedactiveerd.
Ergens totaal onbelangrijk, want deze snelheiden rijd ik hoogst waarschijnlijk nooit meer, maar een mens is nieuwsgierig hè?!

Ik ben ook zwaar onder de indruk van de Distronic en Parktronic, ongelooflijk waar in een relatief korte tijd de techniek ons heeft gebracht.

Nog een leuke gimmick vind ik de ‘sail mode’ of ‘glide mode’. Het lijkt alleen erg random, want wanneer ik verwacht dat de auto zal gaan gliden, dan gebeurt het weer niet. Weet iemand de parameters waaraan de auto moet voldoen voordat gliding mode wordt geactiveerd? Voor zover ik weet moet:
  • >60 km/u
  • Weg niet te steil
Soms glide ik richting mijn voorligger waardoor de motor weer normaal toeren maakt en wanneer de voorligger uit de weg is en ik iets heb versneld, dan doet ‘ie het weer niet. Voor mijn gevoel heel random dus.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

O+
Mooie auto! Mijn eerste MB geweest, een witte CLA SB. Altijd trots op geweest en nog steeds vergeet ik het moment van ophalen/afleveren niet meer.

Ik was vroeger niet van het kopen van (vrij) nieuwe en dure auto’s. Op een gegeven moment sloeg dat om en nooit meer losgelaten haha.

Maar dit is echt een mooie en snelle auto, met voor mij nog steeds de juiste looks! Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Oemfoefoe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:51:
* Oemfoefoe meldt zich.

• >60 km/u
  • Weg niet te steil

[Afbeelding]

[Afbeelding]

O+
Welkom, CLA AMG broeder. :P

Ik was ook fervent schakelaar, in mijn andere auto heb ik zelfs een CAE Ultrashifter zitten, waardoor ik heel snel kan schakelen met minimale bewegingen. Maar inderdaad, deze DCT is een genot, hoewel het terugschakelen als je ergens voorbij wil, soms wel irritant is.

Zover ik weet, als je Racemode hebt, zou je het Drivers Package moeten hebben en dan is de auto begrenst op 270 ipv 250. Je kan eventueel op basis van je chassisnummer online, waarschijnlijk wel tegen betaling, je opties op de auto kunnen vinden.

Ik heb zelf geen Distronic, 1 van de weinige opties die er bij mij niet op zit. Wel heb ik geperforeerd leer, ipv glad nappa leer. Dat komt zeer zelden voor. Echter geen ventilatie in de stoel, wat met geperforeerd leer normaal wel het geval is.

381pk vind ik persoonlijk meer dan genoeg. Al mijn andere auto's heb ik zeer snel laten chippen, maar met deze auto vind ik het tot op heden absoluut niet nodig. Met chippen kan je de pk's van de W118 evenaren zonder andere mods. Er zijn zelfs tuners die je tot 550pk kunnen brengen, echter zal dat met een heftig prijskaartje komen en de grote vraag hoe lang het goed gaat.

Geniet ervan! Ik geniet al 2 jaar van mijn 2018 CLA 45 AMG SB. Alleen de dealer heb ik inmiddels afscheid van genomen, aangezien die mij 2x heeft afgezet. Garantie is nu toch voorbij, dus gaat ie naar een algemene garage waar ik goede ervaringen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

thunder8 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Ik was ook fervent schakelaar, in mijn andere auto heb ik zelfs een CAE Ultrashifter zitten, waardoor ik heel snel kan schakelen met minimale bewegingen. Maar inderdaad, deze DCT is een genot, hoewel het terugschakelen als je ergens voorbij wil, soms wel irritant is.
Thx! :D
Het is voor mij niet zozeer het terugschakelen, maar als je plots veel vermogen vraagt dan lijkt het dat de DCT ca. 0,5 seconden erover na te moeten denken; ‘Oh, volgens mij moet ik nu even aan de bak. Nou voorruit dan’. Bij handgeschakeld is dat uiteraard direct, want de versnelling en het aangrijpmoment en -snelheid bepaal je zelf.

En de 4,2 seconden is voor mij gevoel ook alleen haalbaar bij ‘race start’. Wat ik trouwens toch praktisch niet gebruik, want het blijft een aanslag op je aandrijflijn. Maar als de auto eenmaal rolt, dan trap ik gerust de kickdown in. Of denken jullie dat Mercedes een de aandrijflijn zo sterk gemaakt heeft dat je het 24/7 kan gebruiken zonder technische complicaties ervan te krijgen?
Zover ik weet, als je Racemode hebt, zou je het Drivers Package moeten hebben en dan is de auto begrenst op 270 ipv 250. Je kan eventueel op basis van je chassisnummer online, waarschijnlijk wel tegen betaling, je opties op de auto kunnen vinden.
Dat zou eens goed kunnen. Mijn auto heeft geen Race modus. Dat en elektrische stoelverstelling met geheugen is volgens mij het enige dat mijn auto niet heeft. Allebei geen must voor mij.
Wat ik wel heel graag zou willen is 'mirror dip' zoals omschreven in deze YouTube video. Ik hoop dat ze deze feature ook op onze generatie via een software update kunnen activeren.
381pk vind ik persoonlijk meer dan genoeg.
Eens! (dat zeg ik nu, want snelheid went snel. :P) Het is inderdaad meer dan genoeg. Die 0,2 seconden winst is wat mij betreft marginaal.
Geniet ervan! Ik geniet al 2 jaar van mijn 2018 CLA 45 AMG SB. Alleen de dealer heb ik inmiddels afscheid van genomen, aangezien die mij 2x heeft afgezet. Garantie is nu toch voorbij, dus gaat ie naar een algemene garage waar ik goede ervaringen mee heb.
Ik heb dat dus ook. Ik heb dan geen slechte ervaring met de plaatselijke Mercedesdealer, maar de chef-werkplaats vertelde dat bij een AMG alleen een AMG-specialist mag werken, á €187,- per uur. Of het nou motortechnisch is of een koplamp vervangen dat iedere monteur kan doen, alleen de specialist mag daar aan werken.

Mijn vorige autobedrijf werkt sinds een aantal jaar aan alle merken via het concept JAMES Autoservice en ben super tevreden over hun kundigheid en zij werken volgens fabrieksspecificaties. Moet de auto achterblijven? Dan krijg je kosteloos een leenauto mee. Bij Mercedes moet je een auto huren en die zijn al wekenlang van tevoren volgeboekt. Mocht het onderhoud/reparatie te specifiek worden, dan gaat ‘ie uiteraard naar de Mercedesgarage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Ik heb zelf geen Distronic, 1 van de weinige opties die er bij mij niet op zit. Wel heb ik geperforeerd leer, ipv glad nappa leer. Dat komt zeer zelden voor. Echter geen ventilatie in de stoel, wat met geperforeerd leer normaal wel het geval is.

381pk vind ik persoonlijk meer dan genoeg. Al mijn andere auto's heb ik zeer snel laten chippen, maar met deze auto vind ik het tot op heden absoluut niet nodig. Met chippen kan je de pk's van de W118 evenaren zonder andere mods. Er zijn zelfs tuners die je tot 550pk kunnen brengen, echter zal dat met een heftig prijskaartje komen en de grote vraag hoe lang het goed gaat.

Jouw auto is inderdaad ook erg mooi. Het mooie aan deze serie CLA AMG’s is dat ze bijna klinken als een zes-cilinder. Beetje zoals de vijf-cilinders van Audi. Het klinkt iig niet als een vier-cilinder, wat het wel gewoon is. Die moet je inderdaad niet teveel gaan tunen, want dan ga je dingen stuk maken. Al is de veiligheidsmarge bij MB best groot volgens mij. Ik rij zelf acht-cilinder en weet dat die echt heel erg te kietelen zijn. Alleen ik wil mijn garantie niet verliezen en ik vind het ook wel genoeg wat ik heb (585pk). Misschien over een paar jaar. Wel wil ik binnenkort Akrapovic einddempers erop zetten denk ik. Alleen dit al geeft de sound een boost, maar van voor tot achter vervangen geeft meest bevredigende resultaat. Alleen dan komt weer die garantie om de hoek kijken en die wil ik niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Oemfoefoe schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

Thx! :D
Het is voor mij niet zozeer het terugschakelen, maar als je plots veel vermogen vraagt dan lijkt het dat de DCT ca. 0,5 seconden erover na te moeten denken; ‘Oh, volgens mij moet ik nu even aan de bak. Nou voorruit dan’. Bij handgeschakeld is dat uiteraard direct, want de versnelling en het aangrijpmoment en -snelheid bepaal je zelf.

En de 4,2 seconden is voor mij gevoel ook alleen haalbaar bij ‘race start’. Wat ik trouwens toch praktisch niet gebruik, want het blijft een aanslag op je aandrijflijn. Maar als de auto eenmaal rolt, dan trap ik gerust de kickdown in. Of denken jullie dat Mercedes een de aandrijflijn zo sterk gemaakt heeft dat je het 24/7 kan gebruiken zonder technische complicaties ervan te krijgen?

[...]

Dat zou eens goed kunnen. Mijn auto heeft geen Race modus. Dat en elektrische stoelverstelling met geheugen is volgens mij het enige dat mijn auto niet heeft. Allebei geen must voor mij.
Wat ik wel heel graag zou willen is 'mirror dip' zoals omschreven in deze YouTube video. Ik hoop dat ze deze feature ook op onze generatie via een software update kunnen activeren.

[...]

Eens! (dat zeg ik nu, want snelheid went snel. :P) Het is inderdaad meer dan genoeg. Die 0,2 seconden winst is wat mij betreft marginaal.

[...]

Ik heb dat dus ook. Ik heb dan geen slechte ervaring met de plaatselijke Mercedesdealer, maar de chef-werkplaats vertelde dat bij een AMG alleen een AMG-specialist mag werken, á €187,- per uur. Of het nou motortechnisch is of een koplamp vervangen dat iedere monteur kan doen, alleen de specialist mag daar aan werken.

Mijn vorige autobedrijf werkt sinds een aantal jaar aan alle merken via het concept JAMES Autoservice en ben super tevreden over hun kundigheid en zij werken volgens fabrieksspecificaties. Moet de auto achterblijven? Dan krijg je kosteloos een leenauto mee. Bij Mercedes moet je een auto huren en die zijn al wekenlang van tevoren volgeboekt. Mocht het onderhoud/reparatie te specifiek worden, dan gaat ‘ie uiteraard naar de Mercedesgarage.
Inderdaad dat nadenken. Je kan trouwens als je weet dat je wil inhalen. Vlak voor de actie de downshift paddle even vasthouden. Dan schakelt de DCT al terug naar de laagst mogelijk versnelling. Dan inhalen en de upshift vasthouden voor snelle terugschakeling naar normale auto mode. Zo zijn er wel meer kleine tricks die ik ook pas na verloop van tijd achter kwam.

Hoe vaak je Race start/Launch control kan gebruiken, geen idee, maar in normale omstandigheden heb je het niet nodig. Ik heb het nu 2x gebruikt in meer dan 2 jaar tijd. Lees wel eens berichten uit de VS dat sommigen meer dan 200 race starts hebben gedaan zonder problemen.

Ik heb wel Race mode en electrische stoelen met geheugen. Maar bijna niets in de vorm van driver assists. Alleen vermoeidheidssensor, een piepje als die denkt dat je ergens tegenaan zou kunnen gaan rijden en parkingassist. Geen dode hoeksensor en geen distronic. Parkingassist nog nooit gebruikt, ook maar 1 of 2 gezien dat ik het kon starten.

Kreeg bij de Mercedes dealer een Smart4four mee, dat was niet het probleem. Maar de problemen ga ik nu ook verder niet over uitspreken. Als de mijne naar de dealer moet voor iets, wat mijn garage niet kan, dan rij ik wel naar Duitsland.
Redondo1982 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

Jouw auto is inderdaad ook erg mooi. Het mooie aan deze serie CLA AMG’s is dat ze bijna klinken als een zes-cilinder. Beetje zoals de vijf-cilinders van Audi. Het klinkt iig niet als een vier-cilinder, wat het wel gewoon is. Die moet je inderdaad niet teveel gaan tunen, want dan ga je dingen stuk maken. Al is de veiligheidsmarge bij MB best groot volgens mij. Ik rij zelf acht-cilinder en weet dat die echt heel erg te kietelen zijn. Alleen ik wil mijn garantie niet verliezen en ik vind het ook wel genoeg wat ik heb (585pk). Misschien over een paar jaar. Wel wil ik binnenkort Akrapovic einddempers erop zetten denk ik. Alleen dit al geeft de sound een boost, maar van voor tot achter vervangen geeft meest bevredigende resultaat. Alleen dan komt weer die garantie om de hoek kijken en die wil ik niet kwijt.
Het blok is 1 van de krachtigste fabrieks 4-cylinders ter wereld. Ik zie dat ze best wel wat kunnen hebben, maar zoals ik al zei, is 381pk al echt geen straf.

Ik was al een tijdje aan het kijken naar een andere uitlaat, maar de meesten vind ik online nergens naar klinken. De enige die voor mij in aanmerking zou komen, zou er 1 van Capristo zijn, maarja die kost ook weer dik 4.5k voor een einddemper. En dat terwijl ik al de performance exhaust van AMG heb. Wilde ook meer dingen aan de auto doen, maar ben intussen beetje klaar met de tuningscene en kwaliteitsspullen voor deze AMG vallen tegen. Vind je ze wel, zijn ze ook meteen extreem duur.

Denk dat ik voorlopig weinig aan de auto doe, buiten onderhoud en rijden. Spaar het geld wel om eventueel een keer door te kunnen gaan naar de C/E63 of als het helemaal meezit, een AMG GT(S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:25:
[...]
Het blok is 1 van de krachtigste fabrieks 4-cylinders ter wereld. Ik zie dat ze best wel wat kunnen hebben, maar zoals ik al zei, is 381pk al echt geen straf.

Ik was al een tijdje aan het kijken naar een andere uitlaat, maar de meesten vind ik online nergens naar klinken. De enige die voor mij in aanmerking zou komen, zou er 1 van Capristo zijn, maarja die kost ook weer dik 4.5k voor een einddemper. En dat terwijl ik al de performance exhaust van AMG heb. Wilde ook meer dingen aan de auto doen, maar ben intussen beetje klaar met de tuningscene en kwaliteitsspullen voor deze AMG vallen tegen. Vind je ze wel, zijn ze ook meteen extreem duur.

Denk dat ik voorlopig weinig aan de auto doe, buiten onderhoud en rijden. Spaar het geld wel om eventueel een keer door te kunnen gaan naar de C/E63 of als het helemaal meezit, een AMG GT(S).
Gewoon doorsparen dan, de CLA is een tussenpaus als ik het zo lees en daar hebben we het al vaker over gehad. Van mij hoeft dat tunen ook niet hoor, maar beetje meer geluid is nooit weg. Wel iets wat te regelen is met de kleppen, hoef niet constant in een tractor weg te rijden. Als ik bij een klant weg rij bijvoorbeeld haha.

Even over jouw blok: kan wel de krachtigste zijn, maar gaat mij om verhoogde/versnelde slijtage bij tuning. Misschien omdat ie al zo krachtig is zijn de veiligheidsmarges al kleiner? Je hebt er niks aan om een paar tienden te winnen, maar veel sneller de kans loopt op schade intern. Het is al dik zat zo en ik vind alles origineel vaak visueel al veel mooier. Voor mijn auto heb je al die Brabus G63 pakketten. Ik vind het er niet uitzien. Geef mij maar origineel. Alleen de uitlaten naar Akrapovic zou ik wel willen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Redondo1982 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:43:
[...]

Gewoon doorsparen dan, de CLA is een tussenpaus als ik het zo lees en daar hebben we het al vaker over gehad. Van mij hoeft dat tunen ook niet hoor, maar beetje meer geluid is nooit weg. Wel iets wat te regelen is met de kleppen, hoef niet constant in een tractor weg te rijden. Als ik bij een klant weg rij bijvoorbeeld haha.

Even over jouw blok: kan wel de krachtigste zijn, maar gaat mij om verhoogde/versnelde slijtage bij tuning. Misschien omdat ie al zo krachtig is zijn de veiligheidsmarges al kleiner? Je hebt er niks aan om een paar tienden te winnen, maar veel sneller de kans loopt op schade intern. Het is al dik zat zo en ik vind alles origineel vaak visueel al veel mooier. Voor mijn auto heb je al die Brabus G63 pakketten. Ik vind het er niet uitzien. Geef mij maar origineel. Alleen de uitlaten naar Akrapovic zou ik wel willen denk ik.
Tuning is bij mij vaak meer optisch. Het blok is inderdaad in mijn ogen al best richting de grens. Ik heb dan ook geen interesse om veel risico te lopen. Ik heb ook nog een Abarth 500 en die is gechipt, andere uitlaat, open pop-off voor de turbo, BMC luchtfilter en voor de rest is het allemaal optisch. Wilde ook met de AMG naar luchtvering, maar de producten zijn zo extreem veel duurder geworden, dat ik daar geen zin meer in heb, ook omdat ik nu een adaptief onderstel heb. Of er straks nu wel of niet een C/E63 komt, dat zien we wel. Voorlopig ben ik meer dan tevreden over de AMG en rij er dan ook met veel plezier in, ondanks de brandstofprijzen. :P Gelukkig kan ik nog in Duitsland tanken, dat scheelt nog behoorlijk. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/It8BFGYf5geMTqKV0bDdqCpfXbM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W5duAgxGulUFZ3W1hCyK6f9v.jpg?f=user_large

Gisteren m'n nieuwe lease bakkie opgehaald. Een A-klasse AMG-Line met Premium Pack en o.a. Distronic en Multibeam LED. Voor dat laatste is toch wel erg gave techniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:33
Toch leuk als je zoon, in opleiding als automonteur bij MB, filmpjes stuurt wat hij op z'n werk doet _/-\o_
[Video: https://imgur.com/WuiW5mF]
licht gekietelde C63 AMG S204 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:49
thunder8 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:14:
[...]

Dat was niet de intentie waar we het over hadden, het ging erom of de vering van een CLA goed genoeg was om drempels te trotseren zonder de bumper of de flap onder de auto de drempel te laten raken. Moraalridder uithangen mag je lekker bij VVN gaan doen, ik zeur ook niet als ik een boete krijg, omdat ik weet dat ik het zelf veroorzaakt heb. Ik rij trouwens ook lang niet altijd 90, dat is totaal afhankelijk van het andere verkeer.

Deze weg is trouwens een voormalige N-weg, die een doorgaande route is tussen een dorp en een stad. Dat men het nodig vond om hier drempels in te leggen en de snelheid naar 60km/h te doen is dan ook absurd. Geen hond houdt zich hier aan de snelheid, juist omdat dit een doorgaande weg is en niet een achteraf boerenweggetje.
Huidige leasewagen is een CLA en moet zeggen dat het een leuke wagen is.

Maar helaas wel een hel om parkeergarages in en uit te rijden, verkeersdrempels te nemen en zelfs bij de bandencentrale van de brug af te rijden zonder een klap te horen voorin.
En aangezien men in België fan is van verkeersdrempels heb ik tegenwoordig wel heel vaak een SUV-rijder die aan het duwen is , omdat hij die heuvels wel snel kan pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door zwasie op 19-10-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:55
zwasie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:24:
[...]

Huidige leasewagen is een CLA en moet zeggen dat het een leuke wagen is.

Maar helaas wel een hel om parkeergarages in en uit te rijden, verkeersdrempels te nemen en zelfs bij de bandencentrale van de brug af te rijden zonder een klap te horen voorin.
En aangezien men in België fan is van verkeersdrempels heb ik tegenwoordig wel heel vaak een SUV-rijder die aan het duwen is , omdat hij die heuvels wel snel kan pakken.
Ik ben daar anders mee omgegaan. CLA AMG line.

Heb er in het begin van de leaseperiode een paar keer over geklaagd bij Mercedes en de leasemaatschappij, die gaven aan "het is nu eenmaal zo".

Sindsdien rij ik gewoon over alle drempels heen. Dat heeft een paar maanden herrie gegeven, inmiddels is al dat plastic aan de onderkant afgebroken en raak ik niets meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/codcXCHa2BvcTTNAg11-kcy1Bd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQYMxeBXP9RJGdIdoroMxa6T.jpg?f=fotoalbum_large

Over een paar maanden mag ik de CLA weer terug naar de leasemij, en hoewel ik er graag naar kijk lever ik hem ook graag weer in. Ik ben toch algeheel teleurgesteld over de bouwkwaliteit.

Nu ga ik in een Tesla rijden, daarvan weet je in ieder geval vooraf dat de bouwkwaliteit niet top is :+

[ Voor 13% gewijzigd door XelaRetak op 19-10-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:49
XelaRetak schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Ik ben daar anders mee omgegaan. CLA AMG line.

Heb er in het begin van de leaseperiode een paar keer over geklaagd bij Mercedes en de leasemaatschappij, die gaven aan "het is nu eenmaal zo".

Sindsdien rij ik gewoon over alle drempels heen. Dat heeft een paar maanden herrie gegeven, inmiddels is al dat plastic aan de onderkant afgebroken en raak ik niets meer.

Over een paar maanden mag ik de CLA weer terug naar de leasemij, en hoewel ik er graag naar kijk lever ik hem ook graag weer in. Ik ben toch algeheel teleurgesteld over de bouwkwaliteit.

Nu ga ik in een Tesla rijden, daarvan weet je in ieder geval vooraf dat de bouwkwaliteit niet top is :+
Snap het volledig.

Ik ben nogal zuinig op mijn wagens : ook met de huidige leasewagen. En dan doet het toch pijn. Ik vrees de controle wel bij einde lease. Ik gok dat er gezaag gaat zijn over de bodemplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
zwasie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:24:
[...]

Snap het volledig.

Ik ben nogal zuinig op mijn wagens : ook met de huidige leasewagen. En dan doet het toch pijn. Ik vrees de controle wel bij einde lease. Ik gok dat er gezaag gaat zijn over de bodemplaat.
Daarom heb ik dat dan ook eerst een aantal keer aangegeven, zodat ze bij een eindcontrole niet kunnen klagen.

De drempels hier raakte ik met 20km/h ook, als Mercedes dan aangeeft dat het normaal is en de leasemij stemt in, dan kan je daarna niet bij mij komen klagen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:56
Ik heb dit weekend een mercedes a klasse (w177) uit 2019 gekocht. Helaas is android auto nog niet geactiveerd, dat gaat me dus 363 euro kosten... Ik heb het trucje geprobeerd om via een ander land deze optie te kopen maar de prijsverschillen zijn niet heel groot, de goedkoopste was 326 euro dacht ik. Heeft iemand nog tips waar ik deze optie goedkoper kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 18:05
robb. schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:08:
Ik heb dit weekend een mercedes a klasse (w177) uit 2019 gekocht. Helaas is android auto nog niet geactiveerd, dat gaat me dus 363 euro kosten... Ik heb het trucje geprobeerd om via een ander land deze optie te kopen maar de prijsverschillen zijn niet heel groot, de goedkoopste was 326 euro dacht ik. Heeft iemand nog tips waar ik deze optie goedkoper kan aanschaffen?
Werkt volgens mij gewoon prima op het standaardsysteem van een 10 jaar oude a-klasse van mijd pa, toen Android auto volgens mij nog niet eens bestond....gewoon Android telefoon met BT koppelen, klaar... Als ik het met mijn iPhone doe, krijg je een CarPlay interface

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCxMPQM95JNWipx_GetqVY1iCZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCKFvXQUGp4NR70w7GRlNt2b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ga even opzoek naar het Mercedes gebruikers forum, niet hier op Tweakers dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

danda schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:19:
Werkt volgens mij gewoon prima op het standaardsysteem van een 10 jaar oude a-klasse toen Android auto volgens mij nog niet eens bestond....gewoon Android telefoon met BT koppelen, klaar... Als je dat met een iPhone doet, krijg je een CarPlay interface

[Afbeelding]
Gaat dat niet pas vanaf Comand versie 5.1? Met 4.5 of 4.7 is enkel koppelen via Bluetooth niet voldoende volgens mij, die zijn ~ 10 jaar oud.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Welnee, dat kan gewoon eenmalig met zo'n goedkope OBD2 stick. Die kan je zelf kopen of je laat het onderweg doen voor een paar tientjes. Dan activeren ze hem voor je. Nooit meer omkijken naar ;)

Correctie: Ik lees nu net dat ze het softwarematig hebben geblokkeerd sinds 2018 dus weet even niet of het nu mogelijk is om het snel te doen. Ik lees iets over oude software terug zetten etc. Daar zou ik niet aan beginnen. Nouja, doe je voordeel ermee. Misschien wist je dit al dan sorry voor de dode mus.

[ Voor 19% gewijzigd door Redondo1982 op 30-10-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
Als je MBUX hebt zal je het ws alleen via de app kunnen aankopen. Anders via Mercedesforum contact opnemen met Boelie, die kan het dan mogelijk coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Bedankt voor de reacties. Ik had contact gehad met een partij voor het unlocken maar die kunnen geen w177 unlocken, wel de oudere modellen. Het mercedes forum had ik ook al bekeken en daar kwamen ze tot dezelfde conclusie. Ik zal voor de zekerheid boelie nog pm-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Tja, en anders door de zure appel heen bijten. Het is veel geld, maar het gemak wat je ervoor terug krijgt is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Redondo1982 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:47:
Tja, en anders door de zure appel heen bijten. Het is veel geld, maar het gemak wat je ervoor terug krijgt is ook wat waard.
Idd je krijgt er zeker veel gemak voor terug, in mijn andere auto gebruik ik het al jaren. Maar eerst ff de beste deal zien te achterhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24
Dure auto gekocht dit hoort erbij gewoon betalen en door!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
wd200 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:46:
Dure auto gekocht dit hoort erbij gewoon betalen en door!
Uiteraard, maar er is niks mis met zijn soberheid. Daar zijn mensen ook rijk van geworden.

Ik was vroeger ook sober ingesteld, maar dat heb ik iets laten varen. Dat was wel moeilijk kan ik je zeggen als dat in je aard zit met bepaalde dingen. Ik heb dat vanuit mijn opvoeding meegekregen.

Ik was soms met dingen zo lang bezig, waardoor ik meer tijd (en dus geld) kwijt was dan dat ik gelijk de keus met de minste weerstand had genomen. Dus daar volg ik je volledig in. Maarja, beide kanten heeft me ergens gebracht. Het gevoel moet goed zijn als je iets doet/koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 10:53
Beetje slowchat maar toch...
Afgelopen weekend de 150k gepasseerd met mijn E250 station uit 2010 :)

Luchtvering linksachter is wel ergens lek, dus daar moet binnenkort naar gekeken worden.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afgelopen donderdag reed ik tijdens de storm met een dakkoffer op mijn Mercedes B-klasse. In situaties met plotse zijdelingse rukwinden of wanneer er een grote vrachtwagen kruiste merkte ik dat een systeem van mijn auto ingreep.

Het voelde enigzins als de correctie van de lane assist maar dan minder agressief en er kwam ook geen melding op het display. Ik zag ook geen lampje van de ESP branden maar mijn ogen waren natuurlijk op de weg en niet op het display dus ik kan dat gemist hebben.

Ik lees dat sommige Mercedes modellen een crosswind assist hebben maar dat lijkt vooral van toepassing op grote SUVs en bestelwagens. Heeft er iemand zelf ervaring mee en weet die welk systeem er probeerde te corrigeren?

En ja, het was niet verstandig om met een dakkoffer te gaan rijden maar de code was van geel naar oranje gewijzigd zonder dat ik dat wist :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
Admiral Freebee schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:51:
Afgelopen donderdag reed ik tijdens de storm met een dakkoffer op mijn Mercedes B-klasse. In situaties met plotse zijdelingse rukwinden of wanneer er een grote vrachtwagen kruiste merkte ik dat een systeem van mijn auto ingreep.

Het voelde enigzins als de correctie van de lane assist maar dan minder agressief en er kwam ook geen melding op het display. Ik zag ook geen lampje van de ESP branden maar mijn ogen waren natuurlijk op de weg en niet op het display dus ik kan dat gemist hebben.

Ik lees dat sommige Mercedes modellen een crosswind assist hebben maar dat lijkt vooral van toepassing op grote SUVs en bestelwagens. Heeft er iemand zelf ervaring mee en weet die welk systeem er probeerde te corrigeren?

En ja, het was niet verstandig om met een dakkoffer te gaan rijden maar de code was van geel naar oranje gewijzigd zonder dat ik dat wist :)
De B klasse heeft, afhankelijk van welk jaar 'ie is natuurlijk, ook crosswind assist. Dat zit ingebakken in de ESP.

https://www.mercedes-benz...n-of-esp-crosswind-assist

Of dat zichtbaar is met een ESP notificatie op je dashboard durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XelaRetak schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:22:
De B klasse heeft, afhankelijk van welk jaar 'ie is natuurlijk, ook crosswind assist. Dat zit ingebakken in de ESP.

Of dat zichtbaar is met een ESP notificatie op je dashboard durf ik niet te zeggen.
Geen idee of dat bouwjaar van mij er iets tegen heeft ingebouwd. Ik reed afgelopen donderdagmiddag ook tijdens de harde wind. Reed zelfs nog bewust langs wat gedeeltes met flink wat water om de harde wind op het water te keer zien gaan.

Uitzonderlijk opvallend, nog steeds aanmerkelijk stil in de koets. Van harde wind of windstoten, niets of nauwelijks wat te merken. Geen dakkoffer op de auto, dus dat vergelijk heb ik niet ;)

Niet dat ik aanraad om onder dat soort omstandigheden de weg op te gaan, maar soms kan het niet anders. Voor mij is de rit (± 200km), me 100% meegevallen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
XelaRetak schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:22:
[...]

Ja, de omschrijving komt helemaal overeen met wat ik voelde aan de auto. ESP lampje heb ik niet gezien maar op het volledig digitaal display valt dat minder op dan een apart lampje natuurlijk.

Het gaat overigens om een W247 uit eind 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:35:
[...]

Geen idee of dat bouwjaar van mij er iets tegen heeft ingebouwd. Ik reed afgelopen donderdagmiddag ook tijdens de harde wind. Reed zelfs nog bewust langs wat gedeeltes met flink wat water om de harde wind op het water te keer zien gaan.

Uitzonderlijk opvallend, nog steeds aanmerkelijk stil in de koets. Van harde wind of windstoten, niets of nauwelijks wat te merken. Geen dakkoffer op de auto, dus dat vergelijk heb ik niet ;)

Niet dat ik aanraad om onder dat soort omstandigheden de weg op te gaan, maar soms kan het niet anders. Voor mij is de rit (± 200km), me 100% meegevallen.
Bij mij ging de kont wel wat slingeren en bij harde rukwinden of plots achter beschutting wegkomen greep de ESP af en toe in. Meeste herrie kwam wel van de dakkoffer. Die staat ook erg hoog gemonteerd met de originele Mercedes dakdragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Admiral Freebee schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:13:
Bij mij ging de kont wel wat slingeren en bij harde rukwinden of plots achter beschutting wegkomen greep de ESP af en toe in. Meeste herrie kwam wel van de dakkoffer. Die staat ook erg hoog gemonteerd met de originele Mercedes dakdragers.
Ik verwacht dat de verschillen met of zonder dakkoffer op een auto aardig groot kunnen zijn onder afgelopen omstandigheden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 18:02
XelaRetak schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:19:
Hoe dan precies? Het is een van de auto's op mijn shortlist voor lease, maar hoorde al wel van alles over betrouwbaarheid.
Nu rijd ik zelf in een Ceed, dat is best een goed interieur maar weinig eye candy... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
DatBassie schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:13:
[...]

Hoe dan precies? Het is een van de auto's op mijn shortlist voor lease, maar hoorde al wel van alles over betrouwbaarheid.
Nu rijd ik zelf in een Ceed, dat is best een goed interieur maar weinig eye candy... :P
Veel kraakjes en rammeltjes. Kwa betrouwbaarheid nooit stilgestaan in 4 jaar maar wel 3x in noodloop. Ze komen hem wel netjes halen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
XelaRetak schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:30:
[...]

Veel kraakjes en rammeltjes. Kwa betrouwbaarheid nooit stilgestaan in 4 jaar maar wel 3x in noodloop. Ze komen hem wel netjes halen gelukkig.
Dat is bij andere merken niet anders. Niet goed te keuren, maar mensen hebben bij MB het idee dat alles goed is. Alleen dat is allang niet meer zo sinds de tijd is veranderd en het allemaal snel snel moet, maar ook komt dat door het produceren van goedkopere voertuigen (A, B, CLA en GLA = cc modellen).

Nogmaals, niet goed te keuren. Alleen elders is het minstens zo erg. Het gaat mij erom hoe ze het oplossen. Ik ben wel enorm MB fan en erg loyaal aan het merk, dat moet ik er wel even bij zeggen ;)

Ik heb goede afspraken met mijn dealer en problemen worden altijd snel en netjes opgelost. Aftersales is dus goed. Dit was zowel in het lagere segment en ook in het hoogste segment.

[ Voor 10% gewijzigd door Redondo1982 op 06-11-2023 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Laatst online: 15:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-RD5kmsCoTYJio24ia5XZzD29w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYGuZ6GdB7EK4iePYI36oHjO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzgz-QMohQgFWIEomxCYCcj9KSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yW9i9jV8xmSxhEg6hjlUObpC.jpg?f=fotoalbum_large

Toch mooi en bijzonder om te zien, m'n eigen zoon die onze eerste MB service doet. Heeft het samen prutsen aan rc auto's, minibikes, scooters en tomosjes toch z'n vruchten afgeworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Analamoebe schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toch mooi en bijzonder om te zien, m'n eigen zoon die onze eerste MB service doet. Heeft het samen prutsen aan rc auto's, minibikes, scooters en tomosjes toch z'n vruchten afgeworpen.
Haha prachtig! Ik heb ook veel gesleuteld aan Tomosjes. Geen monteur geworden hoor haha, maar ik vond het vroeger wel altijd gaaf.

Dikke SL :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Redondo1982 schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:05:
[...]

Dat is bij andere merken niet anders. Niet goed te keuren, maar mensen hebben bij MB het idee dat alles goed is. Alleen dat is allang niet meer zo sinds de tijd is veranderd en het allemaal snel snel moet, maar ook komt dat door het produceren van goedkopere voertuigen (A, B, CLA en GLA = cc modellen).

Nogmaals, niet goed te keuren. Alleen elders is het minstens zo erg. Het gaat mij erom hoe ze het oplossen. Ik ben wel enorm MB fan en erg loyaal aan het merk, dat moet ik er wel even bij zeggen ;)

Ik heb goede afspraken met mijn dealer en problemen worden altijd snel en netjes opgelost. Aftersales is dus goed. Dit was zowel in het lagere segment en ook in het hoogste segment.
Mwah, dat is meer fanboyism dan werkelijkheid. Heb er met andere auto's nooit zo erg last van gehad als deze 55k dure instapper die met een "the best or nothing" stikker op het achterraam geleverd werd.

Daar mag gewoon smakelijk om gelachen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
XelaRetak schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:13:
[...]

Mwah, dat is meer fanboyism dan werkelijkheid. Heb er met andere auto's nooit zo erg last van gehad als deze 55k dure instapper die met een "the best or nothing" stikker op het achterraam geleverd werd.

Daar mag gewoon smakelijk om gelachen worden.
Is echt werkelijkheid, maar misschien heb jij gewoon een model gehad met meer pech. Ik heb al zoveel merken gereden en kom bij veel dealers. Desalniettemin heb je altijd sterke series bij bepaalde merken en sommige merken teren daar nog op, zo ook MB. Probleem is de kwaliteit aan de onderkant bij MB. Is een goede keus geweest, want je ziet ongelooflijk veel A en CLA’s rijden. De keerzijde is dat het allemaal wat minder is qua kwaliteit. Zo ook de nieuwe C-klasse. Die heb ik pasgeleden gereden en dat is ook meer speelgoed geworden. Dat was een spec van 65k geloof ik.

Dat ik fan van MB ben moet je niet voor dit soort dingen gebruiken. Het is on par zeg maar. Als ik twee merken met net zoveel pech zou hebben dan zou ik alsnog kiezen voor MB. Bovendien vind ik het gewoon vaak de mooiste auto, maar dat komt omdat ik vaak loyaal aan merken ben die me gewoon goed doen. Dat betekent niet dat ik al het andere niet meer gebruik, mijn ogen sluit voor andere merken of bewust andere merken ga downen no way. Dan hou ik mezelf voor de gek. Ik ga vaak elders kijken, maar kom dan altijd weer terug bij MB als ik een auto bestel.

Probleem is dat alle auto’s erg duur zijn geworden. Jouw auto was 55k en dat moeten we bijna normaal vinden, maar dat vind ik van niet. Je mag niet meer terug rekenen naar de gulden, maar als je dat doet dan is het echt niet normaal wat zo’n auto kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Redondo1982 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:49:
[...]

Is echt werkelijkheid, maar misschien heb jij gewoon een model gehad met meer pech. Ik heb al zoveel merken gereden en kom bij veel dealers. Desalniettemin heb je altijd sterke series bij bepaalde merken en sommige merken teren daar nog op, zo ook MB. Probleem is de kwaliteit aan de onderkant bij MB. Is een goede keus geweest, want je ziet ongelooflijk veel A en CLA’s rijden. De keerzijde is dat het allemaal wat minder is qua kwaliteit. Zo ook de nieuwe C-klasse. Die heb ik pasgeleden gereden en dat is ook meer speelgoed geworden. Dat was een spec van 65k geloof ik.

Dat ik fan van MB ben moet je niet voor dit soort dingen gebruiken. Het is on par zeg maar. Als ik twee merken met net zoveel pech zou hebben dan zou ik alsnog kiezen voor MB. Bovendien vind ik het gewoon vaak de mooiste auto, maar dat komt omdat ik vaak loyaal aan merken ben die me gewoon goed doen. Dat betekent niet dat ik al het andere niet meer gebruik, mijn ogen sluit voor andere merken of bewust andere merken ga downen no way. Dan hou ik mezelf voor de gek. Ik ga vaak elders kijken, maar kom dan altijd weer terug bij MB als ik een auto bestel.

Probleem is dat alle auto’s erg duur zijn geworden. Jouw auto was 55k en dat moeten we bijna normaal vinden, maar dat vind ik van niet. Je mag niet meer terug rekenen naar de gulden, maar als je dat doet dan is het echt niet normaal wat zo’n auto kost.
Mercedes is in kwaliteit enorm achteruit gegaan. Je ziet tegenwoordig modellen voor de massa. De CLA, GLA, A etc etc. De instapdiesels hebben een Renault motor en kennen veel storingen.

Ik heb zelf verschillende types gehad maar elke serie nieuwer die je koopt zie je de kwaliteit achteruit gaan helaas. De ster op de motorkap is geweldig, maar helaas steeds minder modellen die het standaard hebben. Dan kun je nog zulke geweldige tablets installeren, maar als de basis niet in orde is stopt het gewoon heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Inevitable schreef op zondag 12 november 2023 @ 04:23:
[...]

Mercedes is in kwaliteit enorm achteruit gegaan. Je ziet tegenwoordig modellen voor de massa. De CLA, GLA, A etc etc. De instapdiesels hebben een Renault motor en kennen veel storingen.

Ik heb zelf verschillende types gehad maar elke serie nieuwer die je koopt zie je de kwaliteit achteruit gaan helaas. De ster op de motorkap is geweldig, maar helaas steeds minder modellen die het standaard hebben. Dan kun je nog zulke geweldige tablets installeren, maar als de basis niet in orde is stopt het gewoon heel snel.
Precies wat ik zeg, maar is overal aan de orde. Massaproductie is het probleem. Het moet allemaal snel, want anders steekt een concurrent je de loef af.

Probleem is ook dat Tesla een groot stuk van de taart wegsnoept. Heel veel mensen vinden een Tesla niet om aan te gluren, maar ze krijgen hem van de werkgever, is bij de tijd qua technologie etc. Als ze dit geld zelf uit zouden moeten geven dan zou dit misschien anders ingericht worden. Als je naar MB kijkt en dan vnl. de elektrische modellen dan vinden de mensen het er ook niet uitzien. Ze verwachten van MB gewoon veel meer qua looks en geen EQE die op een Passat lijkt. Ze willen dat het er veel beter uitziet. Als ze dit dan afzetten tegen een Tesla dan kiezen ze het laatste. Meer mogelijkheden, minder qua aanschaf en de toekomst. Maw er is bijna geen alternatief. Wat gaat MB dus doen om eea te compenseren: marges verhogen door sneller te bouwen en mindere kwaliteit te leveren. Je ziet gewoon dat de grote merken het steeds zwaarder krijgen met de concurrentie van vnl. Tesla.

MB zal echt binnen een paar jaar met een paar mooie modellen moeten komen om eea te redden, want anders wordt het heel zwaar voor ze. EQE en EQS moet dus echt stoppen, dat ziet er niet uit voor het geld. BMW heeft het veel beter gedaan. Die zijn niet van die gekke modellen gaan maken en blijven bij hun identiteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Mijn eerste stap op het Mercedes topic...

Na bijna 20 jaar BMW te hebben gereden is de keuze nu gevallen op een Mercedes. Dus ook een forum topic overstap. Dus maar even kort voorstellen.

Een gloednieuwe grafietgrijs metallic GLC 300de 4M Coupe AMG line is het geworden en de levering is aanstaande. Aangezien ik als NL-er in België woon is het een hybride diesel geworden. In Nederland raak je diesels aan de straatstenen niet meer kwijt, maar 'hier' leeft de zelfontbrander nog volop.

Voorzien van een aardig pakketje opties:
AMG Premium Plus
Comfort pakket
Driving Assistance pakket
AMG Line interieur en exterieur
Night pakket
Urban Guard
Technology pakket (achteras sturing & Airmatic)
Digital Light
Parkeer pakket met parkeer assistent
USB pakket
Spiegelpakket

en zo nog wat meer extra losse onderdelen.

Ondanks dat Sinterklaas al weer weg is, klopt mijn hartje vol verwachting :)

Vraag aan de ervaren Mercedes-rijders: Welk onderhoudscontract raden jullie aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 11-12-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Edgarz schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:52:

Na bijna 20 jaar BMW te hebben gereden is de keuze nu gevallen op een Mercedes. Dus ook een forum topic overstap. Dus maar even kort voorstellen.

Een gloednieuwe grafietgrijs metallic GLC 300de 4M Coupe AMG line is het geworden en de levering is aanstaande. Aangezien ik als NL-er in België woon is het een hybride diesel geworden. In Nederland raak je diesels aan de straatstenen niet meer kwijt, maar 'hier' leeft de zelfontbrander nog volop.

AMG Premium Plus
Comfort pakket
Night pakket
Urban Guard
Digital Light
USB pakket
Spiegelpakket

Vraag aan de ervaren Mercedes-rijders: Welk onderhoudscontract raden jullie aan?
Heb je de Benz bij een dealer in Nederland of in België gekocht? Bij de Nederlandse dealer zou ik gezien de consumentenwetgeving zeker wel een onderhoudscontract afsluiten, want dan ben je na de 2jaar fabrieksgarantie ook WETTELIJK volledig gedekt. Uit mijn eigen ervaring kan ik je vertellen dat je je dit zeer hoge reparatiekosten en veel hoofdpijn kan besparen. Met name de ingebouwde elektronica is niet meer van toen... en daarvan heb jij gezien je mooie optielijst heel veel van in de auto zitten.

Ik ben niet bekend met de Belgische wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

danda schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:41:
[...]

Heb je de Benz bij een dealer in Nederland of in België gekocht? Bij de Nederlandse dealer zou ik gezien de consumentenwetgeving zeker wel een onderhoudscontract afsluiten, want dan ben je na de 2jaar fabrieksgarantie ook WETTELIJK volledig gedekt. Uit mijn eigen ervaring kan ik je vertellen dat je je dit zeer hoge reparatiekosten en veel hoofdpijn kan besparen. Met name de ingebouwde elektronica is niet meer van toen... en daarvan heb jij gezien je mooie optielijst heel veel van in de auto zitten.

Ik ben niet bekend met de Belgische wetgeving.
De wagen is gekocht in België. Aangezien ik een ZZP-ende Neder-Belg ben, heb ik een aparte lease constructie (lease contract via NL maatschappij, BE kenteken).

De Belgische garantie is identiek (https://www.mercedes-benz...rs/services/warranty.html).

Qua onderhoudscontracten (abonnementsmodel) zijn er 2 smaken: ServiceCare (alleen onderhoud; €45 p/m voor 4 jaar, 2 en 3 jaar ook mogelijk) en CompleteCare (€90 p/m voor 4 jaar, 2 en 3 jaar ook mogelijk) die ook slijtage van onderdelen meeneemt.

Aangezien er 2 jaar fabrieksgarantie geldt en slijtage niet te verwachten lijkt in de periode van fabrieksgarantie, zat ik er aan te denken om 2 jaar ServiceCare te doen en daarna de CompleteCare te nemen.

Zal het zeker ook navragen bij de dealer maar ben even benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Als ik je goed begrijp is er dus sprake van. Operationele lease en ben je van plan om de Belgische auto te behouden na leasetermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

danda schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:25:
Als ik je goed begrijp is er dus sprake van. Operationele lease en ben je van plan om de Belgische auto te behouden na leasetermijn?
Klopt, het is OL. Weinig andere opties voor een eenmanszaak/geen juridische entiteit (een VOF opzetten met mijn partner levert weer extra fiscale uitdagingen

Ja, het voornemen is om de auto te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Zakelijk is de Nederlandse wettelijke consumentenwetgeving niet van toepassing die geldt voor particulieren, dus zou je ook geen beroep kunnen doen op de wettelijke garantie na fabrieksgarantie. Je kunt zakelijk alleen een beroep doen bij de lessor bij evt. problemen tijdens de leasetermijn met het onderhoudsabo (dat moet je dan ook meer zien als een extra verzekering). De dealer is in deze geen partij voor jou, dat is de lessor waarmee je de leaseovk bent aangegaan. Dus feitelijk ga je een goedkope of duurdere verzekering met je lessor aan voor en na de fabrieksgarantie. Voordeel is wel dat je de kosten kan aftrekken van je omzet als de auto bedrijfsmatig wordt gebruikt, maar ook hieraan veel fiscale haken, ogen en administratieve lasten....

Dus eigenlijk maakt een abo voor jou niet uit, daar je de werkelijk gemaakte onderhoudskosten ook zonder een onderhoudscontract mag aftrekken van de omzet als auto van de zaak

[ Voor 9% gewijzigd door danda op 12-12-2023 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Edgarz schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:52:

AMG Premium Plus
Comfort pakket
Night pakket
Urban Guard
Digital Light
USB pakket
Spiegelpakket

Welkom, mooie auto!

Diesel hybride van MB leeft in Nederland ook nog volop hoor. Desalniettemin ga je er ook meerdere jaren mee rijden dus begrijp wel je gedachte.

Ik had altijd het pakket onderhoud en garantie zonder banden erbij. Dit is ook gewoon mogelijk als je de auto rechtuit koopt, wat ik altijd doe. Tevens ook alleen bij non-AMG modellen. Daar zijn geen pakketten voor muv de garantieverlenger, die pak ik er nu altijd bij om toch een beetje beschermd te zijn bij AMG.

Al met al vond ik het altijd wel een heerlijke gedachte, lekker zorgeloos rijden. Bovendien als je dit vanaf het begin doet blijven de kosten laag. Als je het later neemt dan zal het ook duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

danda schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:37:
Zakelijk is de Nederlandse wettelijke consumentenwetgeving niet van toepassing die geldt voor particulieren, dus zou je ook geen beroep kunnen doen op de wettelijke garantie na fabrieksgarantie. Je kunt zakelijk alleen een beroep doen bij de lessor bij evt. problemen tijdens de leasetermijn met het onderhoudsabo (dat moet je dan ook meer zien als een extra verzekering). De dealer is in deze geen partij voor jou, dat is de lessor waarmee je de leaseovk bent aangegaan. Dus feitelijk ga je een goedkope of duurdere verzekering met je lessor aan voor en na de fabrieksgarantie. Voordeel is wel dat je de kosten kan aftrekken van je omzet als de auto bedrijfsmatig wordt gebruikt, maar ook hieraan veel fiscale haken, ogen en administratieve lasten....

Dus eigenlijk maakt een abo voor jou niet uit, daar je de werkelijk gemaakte onderhoudskosten ook zonder een onderhoudscontract mag aftrekken van de omzet als auto van de zaak
Fabrieksgarantie is m.i. altijd van toepassing, maar dat terzijde. Mijn ervaring bij BMW is dat een onderhoudscontract goedkoper is dan iedere beurt/onderhoud apart afrekenen. Maar dat kan bij MB anders zijn natuurlijk. In mijn lease constructie ben ik verantwoordelijk voor de onderhoudskosten/contracten, net zoals de verzekering (speciale constructie voor Neder-Belgen). Beide moeten wel in BE gedaan worden.

In beide gevallen zijn de kosten als bedrijfskosten te boeken, de BTW is wel wat complexer maar dat is een klein bedrag. Die administratieve druk is toch sowieso al wat groter in mijn geval dus dat kan er ook nog wel bij. De fiscale haken en ogen zijn voor de lease zelf afgedicht door de OL constructie met NL factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:54
Kan verwijderd worden admins.

[ Voor 96% gewijzigd door hoihoi66 op 15-12-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:28
Weet iemand toevallig de laatste software versie ik heb afgelopen weekend een Mercedes CLA 2021 aangeschaft.

Echter heb ik niet gekeken naar de software versie de aflevering staat gepland op 6 januari.
Dan heb ik mogelijk nog tijd om de dealer te vragen om de software een update te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45
Mir64za schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:09:
Weet iemand toevallig de laatste software versie ik heb afgelopen weekend een Mercedes CLA 2021 aangeschaft.

Echter heb ik niet gekeken naar de software versie de aflevering staat gepland op 6 januari.
Dan heb ik mogelijk nog tijd om de dealer te vragen om de software een update te geven.
Software updates zouden normaal gezien over the air ook gepushed worden (althans bij mijn CLA wel). Die vraag kan je sowieso stellen of dit ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
Mir64za schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:09:

Die komt inderdaad OTA zoals hierboven beschreven. Daar hoeft de dealer niets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:28
WaMeLiNoS schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:09:
[...]

Software updates zouden normaal gezien over the air ook gepushed worden (althans bij mijn CLA wel). Die vraag kan je sowieso stellen of dit ook het geval is.
Fijn super bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

MB vrinden, ik ben een opvolger aan het zoeken van mijn full options W205 (C350e) waar ik afgelopen 3 jaar met veel plezier in heb gereden. De C350e is me zo goed bevallen dat ik weer een Benz overweeg, maar nu een W213/E-klasse facelift (v.a. eind 2020), hybride/PHEV is prima, maar in ieder geval met genoeg power en opties.
Alleen die prijzen in NL...rustig 55-60k€ :? Ik wil het echt bij zo'n 40k€ houden anders is een BMW G30/5-serie interessanter.

De Duitse marktprijzen lijken een stuk gunstiger en voor 40k met doorgaans lagere km-stand zie ik ruim aanbod van de W213 PHEV. Importkosten&BPM zijn denk ik goed te overzien, of vergis ik me? Kan iemand verklaren waarom die NL prijzen zo hoog liggen momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
even inchecken hier, sinds eind oktober berijder van een A250e limousine. fijne auto, wel wat quirks en dingen waar ik waarschijnlijk aan moet wennen maar nu de eerste 7000 kilometer erop zitten ben ik wel tevreden!

vorige auto was een V40 Diesel, dus het inleveren van actieradius zie ik nog steeds als nadeel en het rommelen met de laadkabel ook wel. alhoewel het parkeren bij laadpalen weer voordelen heeft in drukke gebieden :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Reloader op 28-12-2023 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik wil wat meer gaan doen met de moderne auto/dealer software tooling waar ik altijd vanaf ben gebleven (want oudere auto's of niet nodig).

Nu kan ik aan wat Xentry software komen waardoor je dus het nodige mee kan (met een OBDII scanner er nog bij te kopen)
Nu wordt er gezegd dat je voor Mercedessen tot 2012 alles nog kan coderen, en daarna alleen nog online kan coderen. Maar wel dingen kan inleren.
Ik dacht eigenlijk dat dat hetzelfde was. Wat wordt er met online coderen bedoelt?
Is coderen alleen functies aan/uit zetten? En inleren alleen nieuwe/vervangen onderdelen?

Ik vraag me af wat werkt, als je bijvoorbeeld een andere hoogvoltage accu plaatst van een hybride. Of je dan de tooling hebt om het in te leren. Of je dan toch naar de dealer moet (die je niet wil helpen tenzij je de accu bij hun hebt gekocht)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Laatst online: 01:49
Ik ben nu serieus aan het kijken voor een A klasse (nieuw type vanaf 2018bj). Ik wil er een aanschaffen als occasion.

Zijn er mensen die er langer mee gereden hebben en wat hun ervaring ermee is? Ben ook benieuwd naar de betrouwbaarheid omdat ik er een wil kopen. Waarschijnlijk wordt het een uit 2018 of 2019.

Twijfel tussen A200 of A250 (benzine). Prijzen scheelt niet veel van elkaar. Soms is een A180 net zo duur als een A250.

Volgens mij zit ik al goed als ik een AMG pakketje erop heb zitten qua opties. Apple carplay...camera...cruise control...climate control.. en stoel verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:18
Atsiz schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:10:
Ik ben nu serieus aan het kijken voor een A klasse (nieuw type vanaf 2018bj). Ik wil er een aanschaffen als occasion.

Zijn er mensen die er langer mee gereden hebben en wat hun ervaring ermee is? Ben ook benieuwd naar de betrouwbaarheid omdat ik er een wil kopen. Waarschijnlijk wordt het een uit 2018 of 2019.

Twijfel tussen A200 of A250 (benzine). Prijzen scheelt niet veel van elkaar. Soms is een A180 net zo duur als een A250.

Volgens mij zit ik al goed als ik een AMG pakketje erop heb zitten qua opties. Apple carplay...camera...cruise control...climate control.. en stoel verwarming.
4 jaar naar alle tevredenheid in een A180d uit 2019 gereden en had het zeker niet erg gevonden om er nog wat langer in te rijden. Helaas was de lease afgelopen. :) Uiteindelijk een dikke 120k km mee gedaan en geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik weet niet hoe het met de A serie zit vanaf bj 2018, maar voorheen was het verschil tussen de 200 en 250 de motor in het vooronder. Niet zozeer het vermogen (vanzelfsprekend ook verschillend), maar de inhoud en oorsprong daarvan. Renault versus Mercedes krachtbron, als ik mij niet vergis.
Edit: zo te zien is dat verschil er nog steeds vanaf 2018 t/m de volgende model update.

Een hele rijk uitgeruste A180 zou gelijk kunnen zijn aan een karige A250, maar normaal gesproken zit er bij een gelijk pakket aan accessoires, km stand en wel of niet origineel Nederlands, toch een aardig gat tussen beiden in vraagprijs.

Geef mij die fijne 250 dan maar, hoewel zeer waarschijnlijk toch aardig duurder in aanschaf 😉

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 03-01-2024 14:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Ik heb een CLA Shooting Brake benzine en automaat uit 2018 (eigenlijk een verlengde A klasse als ik het goed heb, dus is mijn ervaring waarschijnlijk vergelijkbaar met een A klasse).

Heb de CLA 180 met 122PK gekocht en deze laten tunen naar 160PK, en sinds de tune rijdt hij aanzienlijk beter. De 180 motor die er in zit is een geknepen versie van het model boven de 180, dus dit is een (vrij) veilige tune. Ik denk dat de 122PK geknepen versie voor de leasemarkt is ivm minder CO2 uitstoot, maar dat is puur een gis.

Standaard was Apple CarPlay / Android Auto ook niet actief bij mijn auto. Maar met een OBD2 adapter van €25 was dat snel gefixed.

M.a.w., met een 180 en kopen zonder Carplay kun je flink besparen als je achteraf tuned en Carplay met een adapter (of andere hack) aanzet!

Nogmaals ik heb een CLA maar moet zeer vergelijkbaar zijn met de A klasse en je kan zo in een beter/duurder model rijden met een kleine investering.

Grote beurt heeft hij ook overleeft, zowel tune als Android Auto / Apple CarPlay waren nog actief.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
Als je er 1 koopt met het nieuwe MBUX systeem dan kan je Android Auto/Apple Carplay niet door codering activeren maar moet je die voor € 364,- in de Mercedes Shop online kopen waarna die in je auto wordt geactiveerd. Bij een Wide screen MBUX wordt Android Auto niet in het volledige scherm weergegeven. Of dat ook geldt voor Apple Carplay weet ik niet. Ik meen ergens te hebben gelezen dat die wel full screen zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danda
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCxMPQM95JNWipx_GetqVY1iCZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCKFvXQUGp4NR70w7GRlNt2b.jpg?f=fotoalbum_large

11 jaar oud, het hele google android auto/carplay rataplan werkt draadloos perfect met de standaardknopjes (moet wel m'n smartphone bij me hebben want die wordt voor de internetverbinding gebruikt, het is gewoon instappen en alles wordt automatisch opgestart, toppie). Daarvoor hoef je dus geen nieuwe(re) Mercedes te kopen🙂

[ Voor 22% gewijzigd door danda op 03-01-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Mijn CLA is van 2019, dus de faceliftversie. Het was even zoeken, maar ik kon in het infotainmentsysteem Android Auto en Apple Carplay selecteren. Wellicht komt het vanwege de uitvoering, want het is een CLA45. Ik zou het een kwalijke zaak vinden dat een merk zoals Mercedes hiervoor extra geld voor zou vragen. Auto's in (veel) mindere prijsklasses bieden tegenwoordig standaard gewoon Android Auto/Apple CarPlay. In mijn optiek is dat net zo gewoongoed geworden als elektrische ramen, waar men vroeger ook een meerpijs voor moet betalen.

Persoonlijk zie ik niet veel meerwaarde in Android Auto, want alles wat ik nodig heeft de auto al aan boord. Ik heb het zojuist even geprobeerd, maar het is mij in de gauwigheid niet gelukt om het draadloos te laten werken zoals bij @danda.

Voor mijn nieuwsgierigheid.....ik heb even zitten puzzelen, maar hoe kan ik selecteren welke apps Android Auto moet weergeven? Zo kan ik bijvoorbeeld geen Spotify kiezen terwijl deze wel op mijn telefoon staat.

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/J5erdrb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/J5OTT37.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/J5OTua9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/J5OTz4S.jpg

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/J5OTxG2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb bijna 3 jaar in een CLA 200 Shooting break gereden. Dat is inderdaad een "verlengde A klasse".
Wel heb ik in de verschillende auto's proefritten gemaakt, waaronder ook de A180 en A200.

Uiteindelijk ben ik voor de 200 gegaan, want het verschil tussen 136 en 163 PK is qua rij ervaring aanzienlijk. De 200 voelt veel "soepeler" aan, en hele maal in de A-klasse. Doordat de auto wat korter en lichter is, rijdt het veel fijner dan de 180 versie. 136 PK is overigens niets waar je over mag klagen, maar de 163 gaf mij een prettigere ervaring.

Tunen mocht ik niet (en heb ik ook geen behoefte aan), dus als een 200 mogelijk is, zou ik dat doen.
Overigens was de 250 met zo'n 190PK ook erg prettig, maar daarvan was het (prijsverschil) met de 200 mij het niet waard

Eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad, anders 1x een accuprobleem na een maand als gevolg van een vergeten software update. Verder nooit enig probleem mee gehad.

Voor de volledigheid: Ik rij nu in een C 300e en daar heb ik in een maand al 3x bij de garage mee gestaan :( :( :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
  • Laatst online: 11:20

Ozz

Oemfoefoe schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 00:25:
Mijn CLA is van 2019, dus de faceliftversie. Het was even zoeken, maar ik kon in het infotainmentsysteem Android Auto en Apple Carplay selecteren. Wellicht komt het vanwege de uitvoering, want het is een CLA45. Ik zou het een kwalijke zaak vinden dat een merk zoals Mercedes hiervoor extra geld voor zou vragen. Auto's in (veel) mindere prijsklasses bieden tegenwoordig standaard gewoon Android Auto/Apple CarPlay. In mijn optiek is dat net zo gewoongoed geworden als elektrische ramen, waar men vroeger ook een meerpijs voor moet betalen.

Persoonlijk zie ik niet veel meerwaarde in Android Auto, want alles wat ik nodig heeft de auto al aan boord. Ik heb het zojuist even geprobeerd, maar het is mij in de gauwigheid niet gelukt om het draadloos te laten werken zoals bij @danda.

Voor mijn nieuwsgierigheid.....ik heb even zitten puzzelen, maar hoe kan ik selecteren welke apps Android Auto moet weergeven? Zo kan ik bijvoorbeeld geen Spotify kiezen terwijl deze wel op mijn telefoon staat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is het oude model. Nieuwe A/CLA/GLA hebben een ander infotainment systeem waarbij je Apple Carplay enkel kunt activeren middels te Mercedes Store en dat kost je dan 350+ euro.

Verder is Apple Carplay op dit systeem niet "Full Screen" te gebruiken. Je ziet twee dikke zwarte vlakken links en rechts. In de nieuwe facelift modellen hebben ze dit opgelost. Maar dan moet je een hebben uit 2023.

Betrouwbaarheid van de A Klasse is naar mijn mening zeer goed. Heb nu een A200 uit 2022 met 65.000km op de teller. Enig nadeel vind ik de tankinhoud. Best vervelend om elke week minimaal 1x te tanken. Doe ongeveer 550km op een volle tank van 43 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
Het zal steeds vaker gebeuren dan bepaalde opties qua hardware al wel in de auto aanwezig zijn maar waarvoor je bovenop de toch al dikke nieuwprijs nog weer extra moet betalen. Android Auto/Apple Carplay is zo'n voorbeeld. Bij Mercedes betaal je daar eenmalig voor om het permanent te activeren, bij Audi betaal je er maandelijk (periodiek) voor om het gedurendd die periode actief te maken. Betaal je dan niet meer, dan wordt het weer gedeactiveerd. Pure geldklopperij m.i. Bij Mercedes is dat bv ook voor het remote via een app kunnen bedienen van een aantal functies. Paar honderd euro elke 3 jaar. Of de camera bij de spiegel als dashcam gebruiken, kassa.
Het bijzondere is dat je dit vooral bij de duurdere merken met de kortste fabrieksgarantie ziet. Hoezo "premium" merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@rally, een 250 met 190pk? Is dat toch een andere uitvoering geweest misschien? Bij mijn weten zou het minimaal 211pk moeten zijn of zelfs nog wat hoger.

Het is, buiten het hogere vermogen, vooral het hoge koppel wat het rijden extra prettig maakt (vind ik). Al zoveel trekkracht bij een laag toerental, zo fijn om te hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

hijlko.roosjen schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:59:
Het zal steeds vaker gebeuren dan bepaalde opties qua hardware al wel in de auto aanwezig zijn maar waarvoor je bovenop de toch al dikke nieuwprijs nog weer extra moet betalen. Android Auto/Apple Carplay is zo'n voorbeeld. Bij Mercedes betaal je daar eenmalig voor om het permanent te activeren, bij Audi betaal je er maandelijk (periodiek) voor om het gedurendd die periode actief te maken. Betaal je dan niet meer, dan wordt het weer gedeactiveerd. Pure geldklopperij m.i. Bij Mercedes is dat bv ook voor het remote via een app kunnen bedienen van een aantal functies. Paar honderd euro elke 3 jaar. Of de camera bij de spiegel als dashcam gebruiken, kassa.
Het bijzondere is dat je dit vooral bij de duurdere merken met de kortste fabrieksgarantie ziet. Hoezo "premium" merk?
Nou inderdaad, heel herkenbaar. Ik gebruik al jaar en dag Garmin navigatie. Losse navigatie in mijn klassieke busje omdat toentertijd Garmin levenslang kostenloos de kaarten update (zo lang het wordt ondersteunt), en de verkeersinformatie is na aanschaf van de module voor de rest ook gratis.
Mijn vorige auto had Garmin ingebouwd in het infotainmentsystem inclusief verkeersinformatie, en daar had ik ook geen periodieke kosten aan.

Dat gezegd, ik weet dat mijn generatie CLA (X117), A en GLA met twee soorten navigaties werden geleverd, waaronder Garmin. Mijn auto heeft dus géén Garmin aan boord, maar de vorige eigenaar had wel het navigatiepakket (dus realtime verkeersinformatie) aangeschaft van €345,- voor 36 maanden.
Op mijn vraag of zij de Garmin navigatie konden installeren in plaats van de huidge, informeerde Van Mossel dat bij Mercedes ook voor Garmin een abonnement voor verkeersinformatie moet worden aangeschaft. Dus het is lood om oud ijzer.

Misschien dat ik mij toch eens moet verdiepen in Android Auto. Waze schijnt een goed alternatief te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
Oemfoefoe schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:23:
[...]
Misschien dat ik mij toch eens moet verdiepen in Android Auto. Waze schijnt een goed alternatief te zijn.
Of Google Maps of Flitsmeister of TomTom Go met verkeersinfo en offline kaarten (grafisch wat mooier ook met rijstrookweergave bij afslagen, € 12,99 per jaar) of TomTom Amigo (gratis) met online kaarten

[ Voor 6% gewijzigd door hijlko.roosjen op 04-01-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

hardware-lover schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:02:
@rally, een 250 met 190pk? Is dat toch een andere uitvoering geweest misschien? Bij mijn weten zou het minimaal 211pk moeten zijn of zelfs nog wat hoger.

Het is, buiten het hogere vermogen, vooral het hoge koppel wat het rijden extra prettig maakt (vind ik). Al zoveel trekkracht bij een laag toerental, zo fijn om te hebben.
@hardware-lover Je hebt gelijk.. het was de 220 (typfoutje). En koppel is inderdaad wat het rijden prettig maakt, maar ook het vermogen om eenvoudig te versnellen als het nodig is. Dat samenspel zorgt voor de "souplesse".

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
Mooi om te horen dat de A klasse bevalt bij mensen.
Omdat het toch een hoop centjes is wil ik het bij een dealer of viabovag kopen om qua garantie zeker te zijn.

Mijn huidige Audi had enorm veel problemen maar gelukkig werd alles gefixt onder garantie. En de auto was dealer onderhouden met 1 eigenaar...

Kan niet wachten!

(Nu even mn vrouw overhalen haha)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik kan ook niet wachten!
Zaterdag de 13e ga ik m’n tweety (W177) ophalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJ2B6Y1EodcZDSrX_ofs8x-CkHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZinGlckZFQQ9QcdXFdCAGHH.jpg?f=fotoalbum_large

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Gekke vraag misschien.
Maar maken jullie ook gebruik van stuursloten?

Ivm diefstal.

Momenteel doe ik dat bij mijn Audi A3 omdat het echt nodig lijkt te zijn (S line sportstuur met flippers).
Ik weet niet of het ook nodig zal zijn voor de A klasse (vanaf 2018) met AMG stuurtje (geen echte AMG maar het pakket).

Ik vind het super irritant om handmatig met een slot ieder keer dat ding erop en er af te doen.

Maar volgens mij zijn alle sturen van Audi, BMW & Mercedes (sport stuur) gewild bij de dieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ozz schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:13:
[...]

Dit is het oude model. Nieuwe A/CLA/GLA hebben een ander infotainment systeem waarbij je Apple Carplay enkel kunt activeren middels te Mercedes Store en dat kost je dan 350+ euro.

Verder is Apple Carplay op dit systeem niet "Full Screen" te gebruiken. Je ziet twee dikke zwarte vlakken links en rechts. In de nieuwe facelift modellen hebben ze dit opgelost. Maar dan moet je een hebben uit 2023.

Betrouwbaarheid van de A Klasse is naar mijn mening zeer goed. Heb nu een A200 uit 2022 met 65.000km op de teller. Enig nadeel vind ik de tankinhoud. Best vervelend om elke week minimaal 1x te tanken. Doe ongeveer 550km op een volle tank van 43 liter.
Hij bedoeld ook de faceliftversie van zijn model. Dit is vanaf 2017 ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45
Atsiz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:54:
Gekke vraag misschien.

Ivm diefstal.

Momenteel doe ik dat bij mijn Audi A3 omdat het echt nodig lijkt te zijn (S line sportstuur met flippers).
Ik weet niet of het ook nodig zal zijn voor de A klasse (vanaf 2018) met AMG stuurtje (geen echte AMG maar het pakket).

Maar volgens mij zijn alle sturen van Audi, BMW & Mercedes (sport stuur) gewild bij de dieven.
Maak er geen gebruik van. Parkeer langs een openbare weg en gewoon op alle openbare parkeerplaatsen en heb niet het gevoel gehad dat er een moment was dat dit niet zou kunnen. Heb overigens een CLA 200 in AMG Business Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Atsiz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:54:
Gekke vraag misschien.

Ivm diefstal.

Ik vind het super irritant om handmatig met een slot ieder keer dat ding erop en er af te doen.

Een stuurslot zorgt dat je stuur niet kan draaien, normaliter niet dat 'ie er niet af gestolen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Redondo1982 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Hij bedoeld ook de faceliftversie van zijn model. Dit is vanaf 2017 ingegaan.
tja het komt en gaat met vlagen heb ik het idee. Soms zijn de Audi RS stuurtjrs niet meer veilig en dan ineens is de focus op spiegels van een VW ID3.
Stuurslot werkt wellicht afschrikkend (kost teveel tijd) dus als het jou een goed gevoel geeft.. waarom niet.
Maar als ze het stuur echt willen hebben dan krijgen die gasten het stuurslot er ook wel af hoor.
(kijk maar eens de lockpicklawyer op youtube)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
DonJunior schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:01:
[...]

tja het komt en gaat met vlagen heb ik het idee. Soms zijn de Audi RS stuurtjrs niet meer veilig en dan ineens is de focus op spiegels van een VW ID3.
Stuurslot werkt wellicht afschrikkend (kost teveel tijd) dus als het jou een goed gevoel geeft.. waarom niet.
Maar als ze het stuur echt willen hebben dan krijgen die gasten het stuurslot er ook wel af hoor.
(kijk maar eens de lockpicklawyer op youtube)
Je quote de verkeerde haha, maar als ik even mag aanvullen: ik heb bij mijn CLA de Disklok gebruikt. Die was echt te lastig voor het dievengilde. Die moeten ze openslijpen en dat was teveel gedoe. Daar zullen ze nu ook wel wat voor hebben, maar toch.

Ik ben normaliter niet van dit soort oplossingen, teveel gedoe. Alleen twee buren naast mij met A-klasses waren de sturen, airbags en navi’s eruit. Ik had wel facelift CLA en de buren A-Klasse modeljaar 2013-2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Ik zie dat de A250 en A250e best vergelijkbaar zijn qua prijzen.

Is de hybride stekker nou echt zo zuiniger?
Ik heb geen oprit dus zou aan straat moeten laden (irritant) maar maak wel korte ritjes naar werk (25km retour dagelijks).

De A250 zou een echte Mercedes motor hebben en de A250e de motor van de A200 een renault motor. Maakt dat echt uit?

Ben geen race freak maar vindt brullende motors wel aangenaam.

Verder ben ik iemand die altijd rustig rijdt op de rechterbaan. Maar wel houdt van pit. Als ik met spoed moet inhalen of situaties moet ontwijken.
Pagina: 1 ... 64 ... 70 Laatste