Bij de 250e is het blok door Renault/Nissan/Mercedes ontwikkeld. Bij Mercedes zit er een Mercedes cylinderkop op. Elektrisch bereik is afhankelijk van temperatuur tussen 50-70 km. Voor het opladen moet je naar de tarieven van de laadpaal kijken. Ik heb bv net een app en 'druppel' (om de laadpaal te activeren) van tap electric. Op de app kan je de voordeligere laadpalen opzoeken. De goedkoopste zitten rond € 0,325 per kwh, de duurste gaan boven € 0,80 per kwh. Gister geladen voor rond de € 4,- (€ 0,425 per kwh) wat neerkwam op ong. € 0,08 per km. Bij benzinegebruik zou dat rond € 0,11 per km zittenAtsiz schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:31:
Ik zie dat de A250 en A250e best vergelijkbaar zijn qua prijzen.
Is de hybride stekker nou echt zo zuiniger?
Ik heb geen oprit dus zou aan straat moeten laden (irritant) maar maak wel korte ritjes naar werk (25km retour dagelijks).
De A250 zou een echte Mercedes motor hebben en de A250e de motor van de A200 een renault motor. Maakt dat echt uit?
Ben geen race freak maar vindt brullende motors wel aangenaam.
Verder ben ik iemand die altijd rustig rijdt op de rechterbaan. Maar wel houdt van pit. Als ik met spoed moet inhalen of situaties moet ontwijken.
Dan ben ik toch benieuwd naar rijgedrag verschillen van de A250 vs A250e.hijlko.roosjen schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:41:
[...]
Bij de 250e is het blok door Renault/Nissan/Mercedes ontwikkeld. Bij Mercedes zit er een Mercedes cylinderkop op. Elektrisch bereik is afhankelijk van temperatuur tussen 50-70 km. Voor het opladen moet je naar de tarieven van de laadpaal kijken. Ik heb bv net een app en 'druppel' (om de laadpaal te activeren) van tap electric. Op de app kan je de voordeligere laadpalen opzoeken. De goedkoopste zitten rond € 0,325 per kwh, de duurste gaan boven € 0,80 per kwh. Gister geladen voor rond de € 4,- (€ 0,425 per kwh) wat neerkwam op ong. € 0,08 per km. Bij benzinegebruik zou dat rond € 0,11 per km zitten
Ook qua geluid
Qua geluid gaat er niets boven een luchtgekoelde Boxermotor als in mijn 964.
Heb je ook geen radio nodig
.
De SLK 250 met AMG pakket van mijn vrouw heeft best een goed geluid. Stuk beter dan een SLK 200
Heb je ook geen radio nodig
De SLK 250 met AMG pakket van mijn vrouw heeft best een goed geluid. Stuk beter dan een SLK 200
[ Voor 4% gewijzigd door 964C2 op 10-01-2024 17:05 ]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
A250e is zwaar, te hoog en minder sportief in bochten dan de A250.Atsiz schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:55:
[...]
Dan ben ik toch benieuwd naar rijgedrag verschillen van de A250 vs A250e.
Ook qua geluid
A250e is wel snel, kan wel voorwarmen met de accu (als die niet leeg is) dat is wel chill; Hij start altijd in comfortmodus en kan irritant zijn als je altijd rijdt met een lege accu wegens het aan / uit gaan van de motor.
Als je dagelijks kan laden (in de straat lijkt mij vervelend) zoals oprit of kantoor is het woon-werk elektrisch best wel chill.
niet perse heel zuinig maar dat is een A250 ook niet als je gas geeft, en geluid uit een 4 cilinder niet AMG is sowieso armoe.
een A180 / A200 is wellicht meer dan voldoende en toch onder de A250e niet maar 1 advies ga lang proefrijden.
Als je in Nederland leeft telt er maar één ding: hoe kan ik het lekkerste rijden met al die klote drempels. Dan is de 250e veel beter, die staat wat hoger. De normale A en CLA (dus zonder elektra maar wel met AMG line) is bijna niet te doen in Nederland. Dat rijdt voor geen meter, constant voor alles remmen.Atsiz schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:55:
[...]
Dan ben ik toch benieuwd naar rijgedrag verschillen van de A250 vs A250e.
Ook qua geluid
Geluid moet je er sowieso bijdenken, het is maar een vier-cylinder. Zelfs de A35 en A45s klinken als Dyson’s. De oude series A en CLA klonken veel beter.
Voor de huidige series heb je wel Akrapovic uitlaten, dat maakt veel verschil.
[ Voor 18% gewijzigd door Redondo1982 op 10-01-2024 22:01 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Zoektocht naar een A250 valt niet mee. Het is voornamelijk een A250e wat te koop word aangeboden.
Info: Zit er niet op te wachten om om de 3 dagen te stekkeren want: geen oprit + net zo duur als benzine
Info: Zit er niet op te wachten om om de 3 dagen te stekkeren want: geen oprit + net zo duur als benzine
1-) Extra wegenbelasting (tot ergens 2024 niet, maar daarna zeker wel)JPS schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:11:
Een phev hoeft niet perse aan de stekker hè.
2-) Sluipt meer benzine want auto weegt meer (indien accu 0% is)
3-) Minder vermogen want het is een A200 benzinemotor + auto is nog zwaarder door accu
Corrigeer me als ik het fout heb
(en het kopen van een hybrid wagen uit 2018 / 2019 is ook een beetje eng)
[ Voor 34% gewijzigd door Atsiz op 17-01-2024 10:13 ]
Met mijn B250e probeer ik zo veel mogelijk elektrisch te rijden. Ik heb dan wel het voordeel dat ik een eigen oprit, 24 zonnepanelen (en ouderwetse terugdraaiende meter bij veel opbrengst) heb en een eigen 3,7kwh laadpaal die ik voor slechts € 225 heb gekocht (zelf de benodigde grondkabel gelegd en in de meterkastAtsiz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:44:
Zoektocht naar een A250 valt niet mee. Het is voornamelijk een A250e wat te koop word aangeboden.
op een eigen schakelautomaat aangesloten).
Of het elektrisch rijden los van dat soort voordelen goedkoper, duurder of net zo duur is als rijden op benzine is afhankelijk van waar je die oplaadt.
Als je b.v. bij een Van de Valk hotel gaat opladen, betaal je meer dan € 0,80 per kwh en ben je fors meer kwijt dan rijden op benzine. Er zijn echter ook de nodige laadstations in woonwijken die flink goedkoper zijn. De goedkoopste zitten rond € 0,325 per kwh, gister heb ik in Haarlem geladen voor € 0,42 per kwh. Veel laadpalen van TotalEnergy zitten net boven € 0,50 per kwh, die daardoor ongeveer net zo duur zijn als rijden op benzine. Bij € 0,42 per kwh heb ik berekend dat ik ong € 0,083 per km aan stroomkosten kwijt ben t.o.v. € 0,113 benzine. Bij een elektrisch bereik van ong 60 km scheelt dat € 1,50-€ 2,00 in het voordeel van elektrisch rijden.
Installeer maar een de "Tap" app van Tap Electric. Daar kan je een map met laadpalen MET de prijs per kwh zien. Zo weet je of er goedkopere laadstations zijn waar je normaliter moet zijn (thuis/werk)
Dan heb jij geluk met je oprithijlko.roosjen schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:04:
[...]
Met mijn B250e probeer ik zo veel mogelijk elektrisch te rijden. Ik heb dan wel het voordeel dat ik een eigen oprit, 24 zonnepanelen (en ouderwetse terugdraaiende meter bij veel opbrengst) heb en een eigen 3,7kwh laadpaal die ik voof slechts € 225 heb gekocht (zelf de benodigde grondkabel gelegd en in de meterkast 10op een eigen schakelautomaat aangesloten).
Of het elektrisch rijden los van dat soort voordelen goedkoper, duurder of net zo duur is als rijden op benzine is afhankelijk van waar je die oplaadt.
Als je b.v. bij een Van de Valk hotel gaat opladen, betaal je meer dan € 0,80 per kwh en ben je fors meer kwijt dan rijden op benzine. Er zijn echter ook de nodige laadstations in woonwijken die flink goedkoper zijn. De goedkoopste zitten rond € 0,325 per kwh, gister heb ik in Haarlem geladen voor € 0,42 per kwh. Veel laadpalen van TotalEnergy zitten net boven € 0,50 per kwh, die daardoor ongeveer net zo duur zijn als rijden op benzine. Bij € 0,42 per kwh heb ik berekend dat ik ong € 0,083 per km aan stroomkosten kwijt ben t.o.v. € 0,113 benzine. Bij een elektrisch bereik van ong 60 km scheelt dat € 1,50-€ 2,00 in het voordeel van elektrisch rijden.
Installeer maar een de "Tap" app van Tap Electric. Daar kan je een map met laadpalen MET de prijs per kwh zien. Zo weet je of er goedkopere laadstations zijn waar je normaliter moet zijn (thuis/werk)
Geen oprit betekend op straat bij een publieke paal, dus ook duurder voor mij dan.
En om de 3 dagen laden bij een publieke paal is gekkewerk. Er word net niet gevochten om die palen door EV's...andere hybride auto's....EV huur\leen\deel auto's...
En ik woon in de randstad. Waar om de paar straten zo een paal staat. Dus het is alsnog een bagger systeem, helaas.
Zelf ook zeer slechte ervaring gehad met volledig elektrische auto's. Voornamelijk door palen (ookal zijn ze in ieder straat aanwezig in mijn stad).
Dus elektrisch ga ik in ieder geval niet meer doen de komende 10 jaar.
Daarom schik ik van hybride stekkerladen ook. Vooral met mijn post hierboven met de benoemde punten.
Wellicht kan ik alsnog een A250e overwegen.
Omdat de A250 amper te vinden is (behalve te mooi om waar te zijn modellen).
Dan nijg ik naar de A220 / A200 of toch wel de A250e...los van mijn zeik punten haha
Want de A250e is wel betaalbaarder dan de meeste A220 gek genoeg.
Dan nijg ik naar de A220 / A200 of toch wel de A250e...los van mijn zeik punten haha
Groot pluspunt is dat ie comfortabeler rijdt in de randstad doordat je minder diep hoeft te remmen voor drempels. Dit zou ik echt meenemen in je besluit.Atsiz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:39:
[...]
Dan heb jij geluk met je oprit![]()
Geen oprit betekend op straat bij een publieke paal, dus ook duurder voor mij dan.
En om de 3 dagen laden bij een publieke paal is gekkewerk. Er word net niet gevochten om die palen door EV's...andere hybride auto's....EV huur\leen\deel auto's...
En ik woon in de randstad. Waar om de paar straten zo een paal staat. Dus het is alsnog een bagger systeem, helaas.
Zelf ook zeer slechte ervaring gehad met volledig elektrische auto's. Voornamelijk door palen (ookal zijn ze in ieder straat aanwezig in mijn stad).
Dus elektrisch ga ik in ieder geval niet meer doen de komende 10 jaar.
Daarom schik ik van hybride stekkerladen ook. Vooral met mijn post hierboven met de benoemde punten.
En neem in ieder geval geen "AMG Line" uitvoering als je je niet wilt storen aan het schurende geluid bij drempelsRedondo1982 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:46:
[...]
Groot pluspunt is dat ie comfortabeler rijdt in de randstad doordat je minder diep hoeft te remmen voor drempels. Dit zou ik echt meenemen in je besluit.
Ik zou toch even wachten tot die A250 langskomt die jij zoekt. Voor mij heeft het wachten op het juiste Mercedes model als gebruikt aanbod werkelijk geloond, maar ik had er ook geen enkele haast mee.Atsiz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:45:
Wellicht kan ik alsnog een A250e overwegen.
Testing, one, two ...
Accu is nooit 0% en er zal altijd regeneratie plaatsvinden zodra je het gas loslaat. Als je een berg af rijdt kun je zelfs weer bijna volladen. Onder de streep is het verbruik (zonder te stekkeren) vergelijkbaar met de niet stekkerversie, mits je bewust en regeneratief rijdt (dus niet hard remmen, maar laten uitrollen). Dat afremmen gaat bij een PHEV/lege accu een stuk vlotter en ik vind dat echt een fijne eigenschap.Atsiz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:05:
[...]
1-) Extra wegenbelasting (tot ergens 2024 niet, maar daarna zeker wel)
2-) Sluipt meer benzine want auto weegt meer (indien accu 0% is)
3-) Minder vermogen want het is een A200 benzinemotor + auto is nog zwaarder door accu
Corrigeer me als ik het fout heb
(en het kopen van een hybrid wagen uit 2018 / 2019 is ook een beetje eng)
Nadelen inderdaad 1) vanaf 2025 hogere WB, 2) minder kofferruimte, 3) 2 aandrijvingen/grotere kans op verstoringen.
Voordelen: heerlijk rustig filerijden met de motor uit, vaak beter uitgeruste auto's, instant elektrokoppel (heel vlot weg bij het stoplicht), hoger systeemvermogen (ICE+elektro PK's). Je 3e punt klopt dus volgens mij ook niet.
Ik heb van 2012-2017 al een nieuwe mild diesel hybride Peugeot 508 gehad en er ruim 2 ton KM's zonder echte problemen mee gereden. Heb nu al 3 jaar een tweedehands C350e uit 2015 en die gaat ook als een trein.
PS: ik stekker nooit onderweg/op vakantie. Alleen thuis hangt ie aan de granny lader (ook ivm de voorverwarming, heerlijk in de winter). Heb nog geen zonnepanelen maar dat zou de korte ritjes natuurlijk goedkoper maken. Maar als gezegd in mijn vorige bericht, je hoeft helemaal niet perse te stekkeren.
[ Voor 9% gewijzigd door JPS op 17-01-2024 19:13 ]
Wat ik even niet snap.
Is de A220 en A250 hetzelfde motor?
Want op het moment dat je beide zou chippen komen ze op dezelfde PK's uit namelijk,
Want op het moment dat je beide zou chippen komen ze op dezelfde PK's uit namelijk,
Dat schijnt idd zo te zijn. Mogelijk dat er nog een klein verschil zit in andere specifieke onderdelen, maar dat durf ik niet te zeggen. Voor een 220 geeft het een flinke winst, voor de 250 valt het wel mee (vind ik).Atsiz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:46:
Wat ik even niet snap.
Testing, one, two ...
Ik heb namelijk een leuke A220 & A250 gevonden.hardware-lover schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:09:
[...]
Dat schijnt idd zo te zijn. Mogelijk dat er nog een klein verschil zit in andere specifieke onderdelen, maar dat durf ik niet te zeggen. Voor een 220 geeft het een flinke winst, voor de 250 valt het wel mee (vind ik).
De A250 is maar duizend euro duurder.
Echter is de A220 een jaartje jonger.
W177 generatie

Goed naar het onderhoud kijken, en naar de uitvoering (uitrusting). Daar kan ook een aardig groot verschil in zitten.Atsiz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:51:
Ik heb namelijk een leuke A220 & A250 gevonden.
De A250 is maar duizend euro duurder.
Echter is de A220 een jaartje jonger.
W177 generatie
Beiden ingevoerd?
Testing, one, two ...
Beiden ingevoerd. Ze zijn gelijk qua onderhoud & opties.hardware-lover schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:45:
[...]
Goed naar het onderhoud kijken, en naar de uitvoering (uitrusting). Daar kan ook een aardig groot verschil in zitten.
Beiden ingevoerd?
90% van deze wagens die ik te koop zie zijn ingevoerd.
Wel met Bovag garantie van 12 maanden. Dat maakt het wat gemakkelijker.
Geen rare zaken te zien via RDW info?Atsiz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:09:
Beiden ingevoerd. Ze zijn gelijk qua onderhoud & opties.
90% van deze wagens die ik te koop zie zijn ingevoerd.
Wel met Bovag garantie van 12 maanden. Dat maakt het wat gemakkelijker.
Ook geen al te groot verschil in cataloguswaarde daar?
Logisch bedrag voor BPM gezien de waarde, jaartal van invoeren en leeftijd?
Testing, one, two ...
Ik zie zelf geen gekkigheden, maar ik begrijp er ook niet veel van.hardware-lover schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:06:
[...]
Geen rare zaken te zien via RDW info?
Ook geen al te groot verschil in cataloguswaarde daar?
Logisch bedrag voor BPM gezien de waarde, jaartal van invoeren en leeftijd?
Kan je mij een PM sturen? (ik kan jou geen PM sturen). Dan stuur ik je de links ook.
Als je ff hebt
:strip_exif()/f/image/c4VNdwamzdK9IsvZyUE5XPf6.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen zaterdagmorgen kreeg ik melding dat de band rechtsachter druk verloor. Even met m'n zoon naar z'n werk gereden en de auto op de brug gezet. Dat was even schrikken, bij de Service A die hij enige tijd geleden heeft gedaan niets bijzonders te zien aan de bandjes, maar rechtsachter (en links ook enigszins) was nu helemaal schuin afgesleten.
Direct nieuwe bandjes er op!
Zaterdag gaat hij even op de uitlijn-brug, want dit slijtagepatroon is niet normaal. Gelukkig kan bij de S205 er nog wat gesteld worden aan de geometrie.
@Analamoebe WTF dat verdiend wel wat aandacht ja...
Morgen gaat mijn W212 naar de garage voor APK en jaarlijks onderhoud.
Tevens loopt de luchtvering LA leeg na een paar uur, dus daar is iets lek helaas... hopelijk kunnen ze het vinden en voor weinig maken. Ik kom er op terug.
Tevens loopt de luchtvering LA leeg na een paar uur, dus daar is iets lek helaas... hopelijk kunnen ze het vinden en voor weinig maken. Ik kom er op terug.
Aap!
Ik zit in een Duits MB WA groepje en krijg al meerdere gelijke foto's als reactie, dus dit is geen onbekend probleem.harmageddon schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:28:
@Analamoebe WTF dat verdiend wel wat aandacht ja...
FFFFUUUUU verroest subframe achter... Moet vervangen worden
€1000 voor alleen het frame ex arbeidskosten... Wtf
Aap!
Ik heb net een E300DE 4 Matic AMG line int+ext. uit 2021 voor €44.000 geïmporteerd met slechts 40.000km op de teller. Bij een Duitse Mercedes dealer, dus 2 jaar Junge Sterne garantie, een servicebeurt en 4 nieuwe winterbanden.JPS schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:37:
MB vrinden, ik ben een opvolger aan het zoeken van mijn full options W205 (C350e) waar ik afgelopen 3 jaar met veel plezier in heb gereden. De C350e is me zo goed bevallen dat ik weer een Benz overweeg, maar nu een W213/E-klasse facelift (v.a. eind 2020), hybride/PHEV is prima, maar in ieder geval met genoeg power en opties.
Alleen die prijzen in NL...rustig 55-60k€Ik wil het echt bij zo'n 40k€ houden anders is een BMW G30/5-serie interessanter.
De Duitse marktprijzen lijken een stuk gunstiger en voor 40k met doorgaans lagere km-stand zie ik ruim aanbod van de W213 PHEV. Importkosten&BPM zijn denk ik goed te overzien, of vergis ik me? Kan iemand verklaren waarom die NL prijzen zo hoog liggen momenteel?
Hij rijdt super, tot 120-130 enkel elektrisch mits de accu vol is en je geen kickdown geeft. Vanaf 130kmh springt de dieselmotor aan met dan zo'n 1400-1500 toeren. De 9 traps automaat is geweldig, een verademing tov de Audi 7 traps DSG van mn vorige auto. 4matic vind ik een must (306pk, 700nm koppel).
De elektrische range is met deze kou rond de 40km, in de zomer zal dat 50km zijn. Chargen doe ik 's avonds of 's nachts sloom via het stopcontact (2,1-2,2kw), na 5 uur stekkeren is hij ongeveer vol.
De importkosten waren ongeveer €1000,- (480 rest bpm, 150 transport via trailer, 125 berekening BPM aangifte, 136 keuring RDW, 50 platen met opgelegde letters etc).
Voor mij is deze auto een goede keuze; kantoor op 6km afstand, bij afspraken ver weg geen tijd verspillen bij laadpalen, en we kunnen er nog mee op vakantie (range dan 1000-1100km).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BGHk63vDPTNZ9UbUVLzKfOH0.jpg?f=user_large)
[ Voor 0% gewijzigd door sjonniepanelen op 31-01-2024 12:22 . Reden: schrijffout ]
Erg fraai. Gefeliciteerd en vele, aangename en veilige kilometers toegewenstsjonniepanelen schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:21:
[...]
Ik heb net een E300DE 4 Matic AMG line int+ext. uit 2021 voor €44.000 geïmporteerd met slechts 40.000km op de teller.
[Afbeelding]
M'n zoon vervangt er wekelijks een paarharmageddon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:33:
FFFFUUUUU verroest subframe achter... Moet vervangen worden€1000 voor alleen het frame ex arbeidskosten... Wtf

Mooie auto. Waarom diesel en geen benzine? En woon je vlakbij deze dealer ivm de garantie? In Nederland garantie claimen kan soms wel even duren via deze methode, als ze het al willen doen. Soms moeten ze achter hun geld aan en dat gaan ze steeds meer weigeren.sjonniepanelen schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:21:
[...]
Ik heb net een E300DE 4 Matic AMG line int+ext. uit 2021 voor €44.000 geïmporteerd met slechts 40.000km op de teller. Bij een Duitse Mercedes dealer, dus 2 jaar Junge Sterne garantie, een servicebeurt en 4 nieuwe winterbanden.
Hij rijdt super, tot 120-130 enkel elektrisch mits de accu vol is en je geen kickdown geeft. Vanaf 130kmh springt de dieselmotor aan met dan zo'n 1400-1500 toeren. De 9 traps automaat is geweldig, een verademing tov de Audi 7 traps DSG van mn vorige auto. 4matic vind ik een must (306pk, 700nm koppel).
De elektrische range is met deze kou rond de 40km, in de zomer zal dat 50km zijn. Chargen doe ik 's avonds of 's nachts sloom via het stopcontact (2,1-2,2kw), na 5 uur stekkeren is hij ongeveer vol.
De importkosten waren ongeveer €1000,- (480 rest bpm, 150 transport via trailer, 125 berekening BPM aangifte, 136 keuring RDW, 50 platen met opgelegde letters etc).
Voor mij is deze auto een goede keuze; kantoor op 6km afstand, bij afspraken ver weg geen tijd verspillen bij laadpalen, en we kunnen er nog mee op vakantie (range dan 1000-1100km).
[Afbeelding]
Er is blijkbaar een coulance regeling waardoor Mercedes het volledig vergoed... Morgen breng ik de auto naar de dealer voor foto's etc. Dus moet goedkomen!Analamoebe schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:18:
[...]
M'n zoon vervangt er wekelijks een paar
:strip_exif()/f/image/U0RS8XbPTcJ6TPV0rsWLQ3rN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q8JlyXI5ZJE8To8msJq71cNh.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo... Die zijn doorgerot...!
[ Voor 55% gewijzigd door harmageddon op 31-01-2024 19:12 ]
Aap!
Thanks!Redondo1982 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:24:
[...]
Mooie auto. Waarom diesel en geen benzine? En woon je vlakbij deze dealer ivm de garantie? In Nederland garantie claimen kan soms wel even duren via deze methode, als ze het al willen doen. Soms moeten ze achter hun geld aan en dat gaan ze steeds meer weigeren.
De benzine E300E is niet met 4matic te koop, daarnaast vind ik een dieselblok rustiger en betrouwbaarder (mits je vaak lange stukken rijdt). Het brandstofverbruik bij een lege accu is momenteel 5L / 100km, dat vind ik niet gek voor een bijna 2200kg wegende auto.
Ik woon inderdaad vlakbij een Duitse Mercedes dealer, op plusminus 30 minuten rijden. Duitse Mercedes dealers zijn een stuk voordeliger dan Nederlandse.
Nederlandse dealers moeten er overigens officieel gewoon aan meewerken, de garantie (of verzekering) is in heel Europa geldig, dat staat in de voorwaarden.
Mooie auto en idd een dik prijsverschil tov NL. Heb jij laten importeren of alles zelf gedaan?sjonniepanelen schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:21:
[...]
Ik heb net een E300DE 4 Matic AMG line int+ext. uit 2021 voor €44.000 geïmporteerd met slechts 40.000km op de teller. Bij een Duitse Mercedes dealer, dus 2 jaar Junge Sterne garantie, een servicebeurt en 4 nieuwe winterbanden.
<>
Diesel zal voor mij denk ik niet interessant zijn omdat ik max 20k km op jaarbasis rijdt. Heb jij een break-even berekening gemaakt tov een benzine-hybride?
Langs de grens wonen en naar een Duitse dealer voor je garantie kunnen is wel van grote meerwaarde.sjonniepanelen schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:58:
[...]
Ik woon inderdaad vlakbij een Duitse Mercedes dealer, op plusminus 30 minuten rijden. Duitse Mercedes dealers zijn een stuk voordeliger dan Nederlandse.
Nederlandse dealers moeten er overigens officieel gewoon aan meewerken, de garantie (of verzekering) is in heel Europa geldig, dat staat in de voorwaarden.
Europese dekking geldt meen ik alleen voor de 2j standaard fabrieksgarantie en niet de junge sterne garantie van occassions.
Mag ik vragen in welke regio? Mijn zoon werkt/leert bij een Duitse MB dealersjonniepanelen schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:58:
[...]
Mooie auto trouwens
Zo die zijn door jaharmageddon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:55:
[...]
Er is blijkbaar een coulance regeling waardoor Mercedes het volledig vergoed... Morgen breng ik de auto naar de dealer voor foto's etc. Dus moet goedkomen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo... Die zijn doorgerot...!

Eerst moet het nog goedgekeurd worden door Mercedes...Analamoebe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:26:
[...]
Zo die zijn door jaMaar wordt goed opgelost dus, dat is mooi
Tevens heb ik een lek in de luchtvering linksachter. Dus hopelijk kunnen ze daar ook meteen naar kijken als het subframe er toch af is.
Aap!
De aankoop van de auto heb ik zelf gedaan, ik heb een stuk of drie dealers bezocht en uiteindelijk een leuke E gevonden. Zoeken is het handigste via de Duitse Mercedes website. Ik heb de auto laten ophalen omdat hij dan volledig verzekerd is (een Duits of Nederland 1-dags kenteken enkel WA). De BPM aangifte is door m'n garagehouder (zo gunstig mogelijk) opgesteld. De keuring bij het RDW stelde weinig voor, ze namen de Duitse geboorte akte en APK (TUV HU/AU) over, keken alleen of het chassisnr. klopte. Daar ben ik zelf naartoe gereden.JPS schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:52:
[...]
Mooie auto en idd een dik prijsverschil tov NL. Heb jij laten importeren of alles zelf gedaan?
Diesel zal voor mij denk ik niet interessant zijn omdat ik max 20k km op jaarbasis rijdt. Heb jij een break-even berekening gemaakt tov een benzine-hybride?
Al met al duurde het 2 weken voordat hij op Nederlands kenteken stond, in de tussentijd stond hij binnen (ivm verzekering tegen diefstal).
Of het voor jou gunstiger is om benzine te rijden moet je even berekenen, ik heb bewust voor (m'n helaas laatste) diesel gekozen. Het verschil zal geen honderden euro's per maand zijn. Benzine minder wegenbelasting en onderhoudskosten, diesel een gunstiger verbruik en lagere brandstofprijs. Mercedes is van oudsher een dieselmerk, dat merk je echt. Hij bevalt mij tot nu toe goed, m'n vorige Audi (2.0tdi 190pk 7 traps DSG) had wat vervelende eigenschappen zoals bijv. een denkseconde bij het intrappen van het gaspedaal.
https://www.youtube.com/watch?v=i4i_ppVq0Io
JPS schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:05:
[...]
Langs de grens wonen en naar een Duitse dealer voor je garantie kunnen is wel van grote meerwaarde.
Europese dekking geldt meen ik alleen voor de 2j standaard fabrieksgarantie en niet de junge sterne garantie van occassions.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/neUfRnscEImu1SWPu5tNm2fz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qV1BMs2RpDZa8u1WMUV4YYuI.jpg?f=user_large)
Noordrijn-Westfalen. Mooie plek om te leren lijkt mij, de Nederlandse dealers staan straks voor hem in de rijAnalamoebe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:25:
[...]
Mag ik vragen in welke regio? Mijn zoon werkt/leert bij een Duitse MB dealer![]()
Mooie auto trouwens
ah, niet hier in de buurt dus (Niedersachsen t.h.v. Almelo)sjonniepanelen schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:29:
[...]
Noordrijn-Westfalen. Mooie plek om te leren lijkt mij, de Nederlandse dealers staan straks voor hem in de rij
En zeker een mooie plek, het bevalt hem uitstekend. Mag in de dikste auto's rijden, dus meneer heeft het helemaal naar z'n zin.
De Nederlandse MB-dealers zullen niet veel aan hem hebben hoor, wij wonen in Duitsland en m'n zoon is niet van plan in NL te gaan wonen of werken. Hij wil eerst graag hier in Duitsland z'n "Meister" halen en dan wil hij weg richting Dubai of de USA.
Mbt Junge Sterne heb ik mijn info van het NL Mercedesforum. Schijnbaar is het een verzekeringsproduct en zijn NL dealers niet zomaar verplicht mee te werken. Ook vaak gedoe met uitsluitingen en verrekening waarbij je eerst zelf moet voorschieten.
Zie vanaf dit bericht en verder: https://www.mercedesforum...opic.php?p=874914#p874914
Er staan ook reacties bij van NL dealer medewerkers.
Zie vanaf dit bericht en verder: https://www.mercedesforum...opic.php?p=874914#p874914
Ah, in mijn geval geen probleem, maar mocht je hem in Nederland willen laten onderhouden vooraf even overleggen met je Mercedes dealer lijkt mij.JPS schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:25:
Mbt Junge Sterne heb ik mijn info van het NL Mercedesforum. Schijnbaar is het een verzekeringsproduct en zijn NL dealers niet zomaar verplicht mee te werken. Ook vaak gedoe met uitsluitingen en verrekening waarbij je eerst zelf moet voorschieten.
Ik heb onlangs een A klasse (W177 uit 2020) aangeschaft.
Volgens de dealer kan ik Apple carplay krijgen door het te kopen via de Mercedes app (370 euro).
Maar ik zie op vele videos dat je Apple carplay half wordt getoond terwijl je de grote schermen hebt.
Weet iemand of dit nog actueel is? Of weet iemand hoe ik het wel fullscreen kan maken?
Moet ik het dan juist niet via de Mercedes app kopen?
Volgens de dealer kan ik Apple carplay krijgen door het te kopen via de Mercedes app (370 euro).
Maar ik zie op vele videos dat je Apple carplay half wordt getoond terwijl je de grote schermen hebt.
Weet iemand of dit nog actueel is? Of weet iemand hoe ik het wel fullscreen kan maken?
Helaas nog steeds niet full screen; je kan het inderdaad in de app / auto kopen en dan werkt het bedraadAtsiz schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:50:
Volgens de app zou het draadloos moeten werken.wd200 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 06:56:
[...]
Helaas nog steeds niet full screen; je kan het inderdaad in de app / auto kopen en dan werkt het bedraad
Zijn dit soort zaken niet te regelen via coderen ofz?
Als ik google kom ik niets tegen voor activeren/coderen🥹
Je moet het nog steeds kopen, je kan het op het 2020 model niet meer dmv een OBD dongle activeren, het is cloud activated.Atsiz schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:50:
Draadloos werkt ook niet, en gaat ook niet werken, en je krijgt inderdaad een kleiner scherm op je mooie grote scherm, zodat je de temperatuurcontrols etc nog ziet.
Voor mij ook een reden geweest dat ik nooit de Android Auto functie voor mn CLA heb gekocht.
Nieuw subframe, nieuwe remleiding en nieuwe luchtbalgen.
Kost een duit... Maar de rekening van het subframe gaat naar Mercedes gelukkig!
Kost een duit... Maar de rekening van het subframe gaat naar Mercedes gelukkig!
Aap!
W177 ipv Apple carplay te activeren voor 370 euro (via Mercedes app).
Zie ik ook usb dongeltjes te koop op amazon/bol & aliexpress.
Heeft men ervaring hier mee? Is dat echt plug & play?
Redenen voor interesse:
1-) uiteraard goedkoper
2-) makkelijk mee naar de volgende auto
3-) volledig Apple carplay scherm ipv halve
4-) draadloos
Redenen voor interesse:
1-) uiteraard goedkoper
4-) draadloos
Zal je zien dat, zodra je er 1 hebt aangeschaft, er een update van Mercedes komt voor het MBUX systeem.Atsiz schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:02:
In mijn W247 B250e plugin, heb ik Android Auto en Apple Carplay wel geactiveerd via de Mercedes shop. Voor als ik tzt geen navigatie updates meer krijg. De navigatie aanwijzingen van TomTom (Go en Amigo) worden via Android Auto ook netjes doorgegeven aan mijn head-up display.
Is het voor zo'n dongle niet zo, dat je zelf bedraad Android Auto/Apple Carplay moet hebben en dat de dongle er alleen een draadloze variant van maakt?
[ Voor 10% gewijzigd door hijlko.roosjen op 25-02-2024 09:19 ]
Dat is een goeie!hijlko.roosjen schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:54:
[...]
Zal je zien dat, zodra je er 1 hebt aangeschaft, er een update van Mercedes komt voor het MBUX systeem.
In mijn W247 B250e plugin, heb ik Android Auto en Apple Carplay wel geactiveerd via de Mercedes shop. Voor als ik tzt geen navigatie updates meer krijg. De navigatie aanwijzingen van TomTom (Go en Amigo) worden via Android Auto ook netjes doorgegeven aan mijn head-up display.
Is het voor zo'n dongle niet zo, dat je zelf bedraad Android Auto/Apple Carplay moet hebben en dat de dongle er alleen een draadloze variant van maakt?
Ik ben benieuwd of ik dan de Apple carplay ook echt actief moet hebben software matig.
Qua hardware is het wel aanwezig in de auto in ieder geval.
Dan zou zo een dongle het hele gebeuren alleen draadloos maken (en fullscreen? dan is het alsnog de koop waard).
Volgens mij maakt zo'n dongle gebruik van de Android Auto/Carplay van de auto en wordt het niet full screen. Het maakt het alleen draadloos.Atsiz schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:02:
[...]
Dat is een goeie!
Ik ben benieuwd of ik dan de Apple carplay ook echt actief moet hebben software matig.
Qua hardware is het wel aanwezig in de auto in ieder geval.
Dan zou zo een dongle het hele gebeuren alleen draadloos maken (en fullscreen? dan is het alsnog de koop waard).
Android Auto, bedraad, is in ieder geval niet full screen op een 10,5 inch (wide screen) scherm. Dat geldt ook voor carplay bedraad.
:strip_exif()/f/image/46zGhADu6rliMKn2TBkwiBqs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door hijlko.roosjen op 25-02-2024 15:15 ]
heb je toevallig linkje voor me?Atsiz schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:02:
Redenen voor interesse:
1-) uiteraard goedkoper
4-) draadloos
in mijn W177 is het al geactiveerd maar irriteer me mateloos aan het kabeltje als ik aan het rijden ben (eerste wereld probleem) dus als het ff kan zou ik de telefoon wireless gekoppeld willen hebben
Zelf zou ik voor deze gaan. Kan zowel Android Auto als Carplay. Goede reviews ook.NewienM schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:28:
[...]
heb je toevallig linkje voor me?
in mijn W177 is het al geactiveerd maar irriteer me mateloos aan het kabeltje als ik aan het rijden ben (eerste wereld probleem) dus als het ff kan zou ik de telefoon wireless gekoppeld willen hebben
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
:strip_exif()/f/image/QX40PQh9kob786Xi6LpgoipX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door hijlko.roosjen op 27-02-2024 14:33 ]
Ik heb deze gevraagd voor mijn verjaardag
https://www.appletips.nl/carlinkit-5-0-2air-dongle/
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Iemand die ervaring heeft met bovenstaande adapters?
ik twijfel al een tijdje voor mijn W177
Ik ben morgen (28-2) jarig. Je mag 1 van beide ook naar mij sturen voor mijn 66ste verjaardag😂Zondagskindje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:02:
Ik heb deze gevraagd voor mijn verjaardag
Check de reviews. Bij die van Bol staan er 287.Fox-Racing schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:29:
Dan moet je even wachten tot na 5 maart (als ik 'm dan heb gekregen voor mijn verjaardag, dat is ook nog de vraag)Fox-Racing schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:29:
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik gebruik alleen Android en heb deze https://www.aawireless.io/
Werkt erg goed. Apple CarPlay is in bèta. Enige nadeel je telefoon gaat erg snel leeg. Voor korte ritten prim a, moet je langer rijden moet hij toch aan de kabel. Ik leg hem dan meestal in de middenconsole. Rij overigens een V177
Werkt erg goed. Apple CarPlay is in bèta. Enige nadeel je telefoon gaat erg snel leeg. Voor korte ritten prim a, moet je langer rijden moet hij toch aan de kabel. Ik leg hem dan meestal in de middenconsole. Rij overigens een V177
Kon niet wachtenZondagskindje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:40:
[...]
Dan moet je even wachten tot na 5 maart (als ik 'm dan heb gekregen voor mijn verjaardag, dat is ook nog de vraag)
Heb de Carme dongle besteld en inmiddels al 2 dagen in de auto (W177).
Moet zeggen dat hij snel aanspringt en soepel reageert.
Met kaarten, Google Maps & Spotify, overige apps zoals FM nog niet gebruikt
Wel een USB C naar USB A Female kabeltje van 15cm besteld zodat hij netjes in het middenconsole kan liggen en het schuifje netjes dicht kan.
Goede keus. Gefeliciteerd.Fox-Racing schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:47:
[...]
Kon niet wachten![]()
Heb de Carme dongle besteld en inmiddels al 2 dagen in de auto (W177).
Moet zeggen dat hij snel aanspringt en soepel reageert.
Met kaarten, Google Maps & Spotify, overige apps zoals FM nog niet gebruikt
Wel een USB C naar USB A Female kabeltje van 15cm besteld zodat hij netjes in het middenconsole kan liggen en het schuifje netjes dicht kan.
Mn A250e opgehaald vandaag
wat een luxe bak zeg jeejtje.
Zijn er mensen die tips & tricks hebben? Handige weetjes.
Of instellingen die handig zijn om aan\uit te hebben etc.
Gefeliciteerd met je A250e. Ik heb zelf sinds 31-8-2023 een nwe B250e. Bij aflevering was de software wel up to date maar bleek dat het kaartmateriaal niet up to date was. Even updaten dus. Als jouw auto ook de snelheid automatisch kan aanpassen aan de geldende snelheidslimiet als je op cruisecontrole rijdt, dan moet je die optie uitzetten. Op snelwegen wordt de snelheid overdag niet als 100 aangehouden als je er 's avonds 120/130 mag. Daarnaast leest de camera vaak de max snelheid van parallelwegen zodat een verkeerde snelheid wordt aangehouden.Atsiz schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:17:
Mn A250e opgehaald vandaagwat een luxe bak zeg jeejtje.
Ik gebruik voor het (niet thuis) opladen een druppelpasje van Tap Electric. Die is gratis en heeft een goede app waarin je de laadpalen incl tarieven in je omgeving kan zien zodat je de goedkoopste kan zien. Als je dat oplaadpunt op de kaart aanklikt kan je ook de max laadsnelheid zien, bv 11kw of 22 kw, etc. Er zijn geen boete bedragen voor als je nog even bij de lader blijft staan als de auto volgeladen is.
De donkere modus in de Mercedes Me app ... heel fijn dat deze er is, schandalig dat het zo lang heeft moeten duren. Nu alleen nog een optie om de donkere modus altijd te activeren, die is er vast voor 2030.
Dit! Erg vervelend als je auto met 120 door een trajectcontrole van 100 km/u wilt rijden.hijlko.roosjen schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:13:
[...]
Op snelwegen wordt de snelheid overdag niet als 100 aangehouden als je er 's avonds 120/130 mag. Daarnaast leest de camera vaak de max snelheid van parallelwegen zodat een verkeerde snelheid wordt aangehouden.
[ Voor 51% gewijzigd door Joyous-P op 02-03-2024 12:16 ]
Ik heb vorig jaar een extra donkere update voor de Mercedes ME app ontvangen, dus beklaag je maar nietJoyous-P schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:13:
De donkere modus in de Mercedes Me app ... heel fijn dat deze er is, schandalig dat het zo lang heeft moeten duren. Nu alleen nog een optie om de donkere modus altijd te activeren, die is er vast voor 2030.
[knip
Testing, one, two ...
Eigenlijk is het een pure schande hoe slecht dit werkt. Ik ken werkelijk niemand met een Mercedes die dit gebruikt. Zo geeft hij hier in Vlaanderen op zowat alle gewestwegen 90 aan, terwijl het al meer dan 6 jaar geleden is dat de snelheid hier van 90 naar 70 verlaagd is. Maar ook met zone-30 en zone-50 heeft hij de grootste moeite. Ik overdrijf niet als ik zeg dat op de helft van mijn afgelegde kilometers hij een verkeerde snelheidslimiet toont.hijlko.roosjen schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:13:
[...]Als jouw auto ook de snelheid automatisch kan aanpassen aan de geldende snelheidslimiet als je op cruisecontrole rijdt, dan moet je die optie uitzetten. Op snelwegen wordt de snelheid overdag niet als 100 aangehouden als je er 's avonds 120/130 mag. Daarnaast leest de camera vaak de max snelheid van parallelwegen zodat een verkeerde snelheid wordt aangehouden.
Waze daarentegen is meer dan 99% correct.
Mercedes gebruikt nog kaartmateriaal van Here, voorheen dus Nokia. Ze zijn mede-eigenaar dus zit het er niet in dat dit snel zal veranderen. Voor nieuwe, nog uit te brengen MBUX gaat Mercedes kaarten van Google gebruiken, met een eigen jasje er overheen. Ik zie het er niet van komen dat dit bij bestaande MBUX systemen als update beschikbaar gaat komen.
Ik had wat vraagjes over een W177 (2020)
1-) Hoe verwarm je de buitenspiegels? Geen idee of ik deze optie uberhaupt heb. Een A250e met AMG pakket
2-) Hoe kan je liedjes skippen tijdens Apple carplay? Ik moet momenteel naar Spotify...op de juiste knopje zitten en dan skippen. Om vervolgens weer naar Google maps te gaan
3-) Is het mogelijk om de voor camera handmatig aan te zetten? Momenteel werkt het alleen tijdens het wachten bij stoplichten.
4-) Is het niet mogelijk om een melding of piepje te horen zodra je de auto verlaat\uitzet maar als de pano dakje open is? Je voelt of hoort niks namelijk soms. Moet ik echt gaan omkijken. En vanuit de bestuurderskant is het lastig te zien. Ik moet dan echt uitstappen en op de dak kijken.
5-) Is bedraad carply bij jullie ook bagger? Ik heb zo een dure kabel van 25 euro gekocht die 0.2m lang is. Ik dacht di is perfect voor onder het klepje. Maar bij de eerste beste beweging van het toestel of kabel lijkt carplay te beeindigen
ik heb in ieder geval een draadloos dongeltje bestelt. Maar vond het wel raar dat het zo slecht werkt dan.
1-) Hoe verwarm je de buitenspiegels? Geen idee of ik deze optie uberhaupt heb. Een A250e met AMG pakket
2-) Hoe kan je liedjes skippen tijdens Apple carplay? Ik moet momenteel naar Spotify...op de juiste knopje zitten en dan skippen. Om vervolgens weer naar Google maps te gaan
3-) Is het mogelijk om de voor camera handmatig aan te zetten? Momenteel werkt het alleen tijdens het wachten bij stoplichten.
4-) Is het niet mogelijk om een melding of piepje te horen zodra je de auto verlaat\uitzet maar als de pano dakje open is? Je voelt of hoort niks namelijk soms. Moet ik echt gaan omkijken. En vanuit de bestuurderskant is het lastig te zien. Ik moet dan echt uitstappen en op de dak kijken.
5-) Is bedraad carply bij jullie ook bagger? Ik heb zo een dure kabel van 25 euro gekocht die 0.2m lang is. Ik dacht di is perfect voor onder het klepje. Maar bij de eerste beste beweging van het toestel of kabel lijkt carplay te beeindigen
[ Voor 19% gewijzigd door Atsiz op 06-03-2024 08:42 ]
1- Achteruit vervarming aanzetten.Atsiz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:35:
2- Door te swipen aan de bovenkant van je trackpad. Of je zet op je dashboard de muziek in het midden, en dan kan je omhoog/omlaag swipen op de linker knop op je stuur
3- deze heb ik niet
4- deze ook niet
Mooie wagen hoor. Ik heb gekeken om deze zakelijk te kopen, alleen bijtelling vind ik te fors. Aangezien jij BPM betaald ga ik er vanuit dat je deze privé rijd, wat ga je hier nou aan wegenbelasting voor betalen?sjonniepanelen schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:21:
[...]
[Afbeelding]
there's no tweak without the tweaker
1- achterruit verwarming aanzetten, dan gaan de spiegels ook.Atsiz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:35:
3 - augmented reality aanzetten als je die optie hebt. Om de camera als dashcam te gebruiken moet je de optie in de Mercedes Me app aanschaffen indien dat voor jouw voertuig beschikbaar is. De opname moet dan wel iedere rit handmatig worden gestart.
Omdat het niet altijd werkt bij het wachten voor een verkeerslicht zou ik dit ook graag handmatig willen activeren, ook als dit enkel in stilstand zou kunnen.Atsiz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:35:
Had ik in mijn vorige wagen ook. Gewoon effen wat hard remmen en mijn Android Auto vloog er al uit. Was toen, dacht ik, een slecht kabeltje. Je kan ook eens zelf wrikkelen aan zowel de auto-kant als aan de GSM-kant om uit te sluiten dat het wel aan de wagen ligt. En je kan ook eens het kabeltje omdraaien (als het 2x USB-C is) om zeker te zijn dat het niet aan de plug van het kabeltje ligt.Atsiz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:35:
5-) Is bedraad carply bij jullie ook bagger? Ik heb zo een dure kabel van 25 euro gekocht die 0.2m lang is. Ik dacht di is perfect voor onder het klepje. Maar bij de eerste beste beweging van het toestel of kabel lijkt carplay te beeindigenik heb in ieder geval een draadloos dongeltje bestelt. Maar vond het wel raar dat het zo slecht werkt dan.
Zojuist met de A250e een ritje van 80km gemaakt (voornamelijk snelweg)
Ik maakte gebruik van de comfort stand maar het leek alsof de auto alleen van de accu ging eten. Terwijl benzine range niet veranderde.
Toen ik 10km accu range had switchde ik naar sportstand. En leek het de hele rit op de 10km verder hangen.
Is het zo dat de comfort stand voornamelijk/ eerst van de accu eet?
Edit: Op de terugweg alleen in comfort gereden. Auto pakt voornamelijk de accu totdat de accu 5/10% zone zit. Dan pas voornamelijk de benzine.
Ik maakte gebruik van de comfort stand maar het leek alsof de auto alleen van de accu ging eten. Terwijl benzine range niet veranderde.
Toen ik 10km accu range had switchde ik naar sportstand. En leek het de hele rit op de 10km verder hangen.
Edit: Op de terugweg alleen in comfort gereden. Auto pakt voornamelijk de accu totdat de accu 5/10% zone zit. Dan pas voornamelijk de benzine.
[ Voor 15% gewijzigd door Atsiz op 09-03-2024 07:56 ]
Als zakelijk rijder betaal je ook BPM, tenzij het volledig elektrisch is of grijs kenteken (tenaamgesteld voor 1 jan 2025).virtualJac schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:48:
[...]
Mooie wagen hoor. Ik heb gekeken om deze zakelijk te kopen, alleen bijtelling vind ik te fors. Aangezien jij BPM betaald ga ik er vanuit dat je deze privé rijd, wat ga je hier nou aan wegenbelasting voor betalen?
Maar bij hybride betaal je sowieso een smak minder BPM. Vooral bij dit soort auto’s.
Ja, zo heb ik het ook ervaren. Ook als je de navigatie gebruikt en bijvoorbeeld midden in een milieuzone moet zijn verbruikt de auto eerst (bijna) alle elektrische lading. Je kunt op de snelweg wel de battery level modus gebruiken.Atsiz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:19:
Zo werkt het bij mij i.i.g. wel (C300e). Ik heb vier standenAtsiz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:19:
Zojuist met de A250e een ritje van 80km gemaakt (voornamelijk snelweg)
Battery Hold : Gebruikt de auto alleen de verbrandingsmotor en gebruikt de accu (zolang het niet nodig is)
Electric : 100% Electrisch tot de accu leeg is en dan gaat hij over op de verbrandingsmotor
Hybrid : Hierbij probeert het voertuig zoveel mogelijk electrisch te rijden en de accu zoveel mogelijk te gebruiken waar dat het meest efficient is (bijv.door de laatste 5km accu bereik te bewaren voor in de stad)
Sport : Hierbij draait de verbrandingsmotor continue en worden de electrische en verbrandingsmotor beide gebruikt voor maximaal vermogen
Als ik de navigatie gebruik selecteert mijn auto de beste stand op basis van het beschikbare electrische bereik. Dus als de route niet 100% electrisch te rijden is, dan schakelt hij automatisch naar Hybride. Anders electrisch.
Sport en Battery hold moet ik altijd met de hand selecteren.
http://www.deyterra.com
Ik maak zelf gebruik van deze: https://www.bol.com/nl/nl...7.ProductTitle#modal_openNewienM schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:28:
[...]
heb je toevallig linkje voor me?
in mijn CLA works like a charm mocht je er nog geen hebben gevonden.
Die is alleen voor Carplay. Minder handig als je naar Android overgaat of als een andere gebruiker Android heeft.Mir64za schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:08:
[...]
Ik maak zelf gebruik van deze: https://www.bol.com/nl/nl...7.ProductTitle#modal_open
in mijn CLA works like a charm mocht je er nog geen hebben gevonden.
Ik zou dan eerder voor deze gaan
:strip_exif()/f/image/QX40PQh9kob786Xi6LpgoipX.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Hallo,
Ik heb een mercedes c300e uit 2020 ( hybride) . Best tevreden over .
De auto gaf aan dat de batterij van de sleutel vervangen moest worden . Dat heb ik gedaan met als resultaat dat de afstandsbediening niet meer werkt . Als ik de reserve sleutel gebruik is er geen enkel probleem en functioneert alles zoals het hoort .
Heeft iemand hier dezelfde ervaring , of weet iemand hoe je dit oplost ?
Groet ,
Mat
Ik heb een mercedes c300e uit 2020 ( hybride) . Best tevreden over .
De auto gaf aan dat de batterij van de sleutel vervangen moest worden . Dat heb ik gedaan met als resultaat dat de afstandsbediening niet meer werkt . Als ik de reserve sleutel gebruik is er geen enkel probleem en functioneert alles zoals het hoort .
Heeft iemand hier dezelfde ervaring , of weet iemand hoe je dit oplost ?
Groet ,
Mat
Zit de batterij er goed in en is die het juiste type?
https://moba.i.mercedes-b...ae3653eeee2ae-nl-NL.html#
https://moba.i.mercedes-b...ae3653eeee2ae-nl-NL.html#
Hallo,
Bedankt voor je reactie . Ik heb de sleutel nogmaals open gemaakt en alle contacten goed schoongemaakt . Een nieuwe batterij ( de vorige was misschien te oud ) erin gedaan en jawel, alles doet het weer .
Het leek dus een voor de hand liggende tip , maar wel de goede ! .
Bedankt voor je reactie . Ik heb de sleutel nogmaals open gemaakt en alle contacten goed schoongemaakt . Een nieuwe batterij ( de vorige was misschien te oud ) erin gedaan en jawel, alles doet het weer .
Het leek dus een voor de hand liggende tip , maar wel de goede ! .
Hallo,
Ik heb een Mercedes c300e estate uit 2020 . ( hybride )
Alles werkt naar behoren behalve het raam aan de bestuurders kant . Van binnen met het raam bedienings knopje gewoon open te maken , maar niet meer dicht .
Met de sleutel van buiten gewoon dicht te maken en ook met de mercedes app via mijn telefoon . Dus het mechanisme werkt goed . Een beetje lastig als het raam even open moet bij bijvoorbeeld in een parkeer garage .
Geen ramp maar wel irritant dat zoiets simpels niet goed werkt . Heeft iemand misschien een idee hoe dit op te lossen ?
Groet,
Mat
Alles werkt naar behoren behalve het raam aan de bestuurders kant . Van binnen met het raam bedienings knopje gewoon open te maken , maar niet meer dicht .
Met de sleutel van buiten gewoon dicht te maken en ook met de mercedes app via mijn telefoon . Dus het mechanisme werkt goed . Een beetje lastig als het raam even open moet bij bijvoorbeeld in een parkeer garage .
Geen ramp maar wel irritant dat zoiets simpels niet goed werkt . Heeft iemand misschien een idee hoe dit op te lossen ?
Groet,
Mat
Je kan proberen het raam te resetten. Met de knop helemaal naar beneden en dan de knop omhoog houden en gelijktijdig met de app of sleutel de boel weer sluiten. Als die dicht is, de knop nog 5-10 seconden omhoog houden voordat je die los laat. Daarna nog eens proberen. Werkt het niet, dan is er mogelijk iets met de schakelaar aan de hand.mats15 schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:53:
Hallo,
Groet,
Mat
Anders kan je de vraag ook eens stellen op het mercedes forum. https://www.mercedesforum.nl/
[ Voor 4% gewijzigd door hijlko.roosjen op 01-04-2024 16:48 ]
Verschillende keren geprobeerd maar ik kan het raam van binnen uit niet sluiten met de sleutel of app . Jammer , maar het proberen waard .
Iemand ervaring met een Mercedes en een trekhaakkoffer en het gedrag van het rijassistentiepakket ?
Bij mijn huidige MB als ik een aanhanger aankoppel stopt de de stuurassist van het rijassitentiepakket; hij stuurt dan niet meer mee.
Heeft iemand ervaring rijassistentiepakket en een trekhaakkoffer , hoe werkt deze functie dan ?
Bij mijn huidige MB als ik een aanhanger aankoppel stopt de de stuurassist van het rijassitentiepakket; hij stuurt dan niet meer mee.
Heeft iemand ervaring rijassistentiepakket en een trekhaakkoffer , hoe werkt deze functie dan ?
In principe zou de dodehoekdetectie alleen zijn uitgeschakeld ivm de radar links en rechtsachter op de hoeken. Het meesturen zou moeten blijven werken want die werkt met de detectie (camera) aan de voorkant.
Update 21-4-2024: vandaag m'n caravan aangekoppeld. Lijkt ook niet binnen de lijnen te blijven. Wonderlijk.
Update 21-4-2024: vandaag m'n caravan aangekoppeld. Lijkt ook niet binnen de lijnen te blijven. Wonderlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door hijlko.roosjen op 21-04-2024 23:05 ]
Sinds vorige week heb ik de sleutels van een CLA 180 van vorig jaar in ontvangst mogen nemen. Lease auto, leuke upgrade van mijn Opel Astra station 
Ik probeer een beetje te achterhalen welke opties er allemaal op zitten, maar kom er nog niet echt achter. Is dit ergens in te zien? Ik ben benieuwd of er bijvoorbeeld ACC op zit, automatisch groot licht, stoelverwarming heb ik maar stuurverwarming kon ik niet ontdekken, etc.
Wat me ook niet duidelijk is, is hoe ik Android Auto draadloos kan verbinden? Met draad is erg storingsgevoelig (draad kort aanraken en hij disconnect/reconnect al). En gek genoeg lijkt er geen 12v aansluiting in de auto te zitten, kan dat kloppen? Is voor mij de eerste auto waarbij dit zo zou zijn. Binnenkort op vakantie en dan is het aansluiten van een koelkastje op 12v altijd wel makkelijk
Ik probeer een beetje te achterhalen welke opties er allemaal op zitten, maar kom er nog niet echt achter. Is dit ergens in te zien? Ik ben benieuwd of er bijvoorbeeld ACC op zit, automatisch groot licht, stoelverwarming heb ik maar stuurverwarming kon ik niet ontdekken, etc.
Wat me ook niet duidelijk is, is hoe ik Android Auto draadloos kan verbinden? Met draad is erg storingsgevoelig (draad kort aanraken en hij disconnect/reconnect al). En gek genoeg lijkt er geen 12v aansluiting in de auto te zitten, kan dat kloppen? Is voor mij de eerste auto waarbij dit zo zou zijn. Binnenkort op vakantie en dan is het aansluiten van een koelkastje op 12v altijd wel makkelijk
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
12V zit onder een klepje aan de rechterkant, in de middenconsole onder de temperatuurregeling. Als het de pre-facelift is van de CLA, is er geen draadloze Android Auto. De nieuwe zou dit wel moeten hebben.LankHoar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:56:
Sinds vorige week heb ik de sleutels van een CLA 180 van vorig jaar in ontvangst mogen nemen. Lease auto, leuke upgrade van mijn Opel Astra station
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Ik heb de VIN daar door gehaald maar hij vind hem niet. Haal ik hem bij een andere website (bv. vindecoderz.com) er door, dan vind hij hem wel. Hoe kan dat?hardware-lover schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:25:
@LankHoar, ahv de VIN code is de optielijst te achterhalen.
12V gevonden, thanks! Had niet door dat dit een klepje was, haha.Th1x4nG schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:36:
[...]
12V zit onder een klepje aan de rechterkant, in de middenconsole onder de temperatuurregeling. Als het de pre-facelift is van de CLA, is er geen draadloze Android Auto. De nieuwe zou dit wel moeten hebben.
Hoe kom ik daar achter? De auto is van 28.2.2023.
Geen idee. Maar indien de andere link wel voor je werkt dan is dat toch voldoende, toch?LankHoar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:17:
Ik heb de VIN daar door gehaald maar hij vind hem niet. Haal ik hem bij een andere website (bv. vindecoderz.com) er door, dan vind hij hem wel. Hoe kan dat?
Testing, one, two ...
Daar krijg ik er geen opties mee te zien. Althans, ik zie ze daar niet benoemd.hardware-lover schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:44:
[...]
Geen idee. Maar indien de andere link wel voor je werkt dan is dat toch voldoende, toch?
Ik heb in ieder geval de parkeer assistent kwam ik vanavond achter. Leuk om je auto zichzelf te laten inparkeren, we leven in de toekomst
Ah, oké. Ik kreeg mijn opties wel allemaal te zien via de link die ik had gedeeld. Maar ik heb ook nog de originele bestellijst waarin de eerste eigenaar alles had aangekruist, dat blijkt allemaal te kloppenLankHoar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:52:
Daar krijg ik er geen opties mee te zien. Althans, ik zie ze daar niet benoemd.
Ik heb in ieder geval de parkeer assistent kwam ik vanavond achter. Leuk om je auto zichzelf te laten inparkeren, we leven in de toekomst
Dat auto inparkeren ook een paar keer gebruikt, voor de leut, maar ik ben sneller dus wordt eigenlijk niet meer gebruikt
Maar toch vind ik het wel prettig dat de eerste eigenaar van mijn huidige auto een rijke keuze heeft gemaakt uit de bak met extra's, daar heb ik nog vaak plezier van tijdens de ritten 👍
Testing, one, two ...
Ja dat kan ik me voorstellenhardware-lover schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:27:
[...]
Ah, oké. Ik kreeg mijn opties wel allemaal te zien via de link die ik had gedeeld. Maar ik heb ook nog de originele bestellijst waarin de eerste eigenaar alles had aangekruist, dat blijkt allemaal te kloppen
Dat auto inparkeren ook een paar keer gebruikt, voor de leut, maar ik ben sneller dus wordt eigenlijk niet meer gebruikt
Maar toch vind ik het wel prettig dat de eerste eigenaar van mijn huidige auto een rijke keuze heeft gemaakt uit de bak met extra's, daar heb ik nog vaak plezier van tijdens de ritten 👍
Mijn B is al wat ouder, maar nog aardig modern door zijn uitrusting. Ik heb nog Xenon verlichting maar wel als ILS, en ook icm Hibeam, als dat zo toen ook al heette. Geweldig fijn systeem, zonder twijfel.LankHoar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:35:
Ja dat kan ik me voorstellenIn mijn Astra had ik Intellux, vergelijkbaar met MB Multibeam. Was echt fijn in het donker, en hoop dus ook echt dat Hibeam op deze CLA zit (nog niet in het donker gereden terwijl ik wist hoe die functie ingeschakeld zou moeten zijn). En zo mis ik het automatisch vergrendelen van de auto nu ook (moet er aan denken om de handgreep even vast te pakken).
Ik heb na aanschaf van de auto expres een paar rondjes 's avonds laat gereden om de werking van het systeem te kunnen zien, fantastisch hoe dat werkt.
Dat gehele lichtsysteem is een feest, ook in de woonwijken met de extra zijverlichting, niet alleen buiten de kernen 👌
Weet je zeker dat die autovergrendeling niet in je instellingen zit?
Testing, one, two ...
Morgenavond rijd ik weer in het donker, even uittesten of ik het daadwerkelijk heb op mijn autohardware-lover schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:50:
[...]
Mijn B is al wat ouder, maar nog aardig modern door zijn uitrusting. Ik heb nog Xenon verlichting maar wel als ILS, en ook icm Hibeam, als dat zo toen ook al heette. Geweldig fijn systeem, zonder twijfel.
Ik heb na aanschaf van de auto expres een paar rondjes 's avonds laat gereden om de werking van het systeem te kunnen zien, fantastisch hoe dat werkt.
Dat gehele lichtsysteem is een feest, ook in de woonwijken met de extra zijverlichting, niet alleen buiten de kernen 👌
Weet je zeker dat die autovergrendeling niet in je instellingen zit?
Ja er is een instelling voor automatische vergrendeling. Maar ik ben al meerdere keren teruggekomen bij een auto die niet op slot was (elke keer zeg maar), ook na uit- en weer inschakelen van die instelling. Via de configurator op MB.nl geven ze aan dat het via de handgreep zou moeten, en dat werkt ook wel. Ik had anders verwacht, maar goed.
Volgens mij worden ze pas net uitgeleverd, de nieuwe. Als je nog zo'n touchpadachtig ding in het midden hebt, is het pre-facelift.LankHoar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:41:
[...]
12V gevonden, thanks! Had niet door dat dit een klepje was, haha.
Hoe kom ik daar achter? De auto is van 28.2.2023.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e